• Repsect
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:49
Als je een link naar het filmpje plaatst wat jij bedoelt, dan zal ik het vanavond als ik thuis ben eens uitproberen. Als ik zoek op DSE op Youtube krijg ik alleen maar filmpjes uit Azië ;-)

Signature

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik heb alleen last van grijze vlekken bij bepaalde grijswaarden en een stilstaand beeld. In de praktijk zie ik dit alleen bij het inlogscherm van XBox live. Verder (en ik kijk heel veel films) ben ik dit nog niet tegengekomen en ben daar blij mee. Bij de eerste versies van de 930v kwamen er veel klachten over groene en roze vlekken bij een egaal wit beeld. Ik was al lang blij dat dat bij mij niet het geval was. Heb de TV om die reden ook bij een fysieke winkel gekocht zodat ik van te voren kon kijken.

Als het vignetting je stoort tijdens normaal kijkgedrag zou ik het scherm omruilen. Welke kleur hebben die vignetten trouwens? Bij de nieuwe 4k types ben ik wat klachten over gele vlekken tegengekomen op een witte achtergrond. Dit is niet op te lossen dmv de settings, alleen met een panel-swap. Geen garanties dat je dan een beter exemplaar krijgt.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
Een voorbeeld van een bekend probleem met de 930v (groene vlek, zichtbaar bij lichte achtergrond) :

Afbeeldingslocatie: http://www.avsforum.com/forum/attachment.php?attachmentid=679265&d=1429714130

Een ander bekend probleem met de 930v (roze vlek bij lichte achtergrond) :

Afbeeldingslocatie: http://i789.photobucket.com/albums/yy179/perkinpants/imagejpg1.jpg

En het "probleem" waar ik "last" van heb en wat ik dus alleen zie bij het inloggen op xbox live:
(voor mij is dit geen issue aangezien ik tijdens bewegend beeld nergens last van heb)

Afbeeldingslocatie: http://i1199.photobucket.com/albums/aa475/videkid/imagejpg1-33.jpg

Verder zijn er dus, zoals ik eerder beschreef, wat klachten bij de nieuwe 4K modellen.

De eerste modellen konden last hebben van donkere randen links en rechts:

Afbeeldingslocatie: http://www.displayandsoundcalibration.com/wp-content/uploads/2015/06/IMG_5389.jpg

En de nieuwere non-curved modellen kunnen last hebben van yellow-banding:

Afbeeldingslocatie: http://www.avsforum.com/forum/attachment.php?attachmentid=1002225&d=1445163064

Bedenk wel dat de foto's die je hierboven ziet onder zeer specifieke omstandigheden genomen zijn , meestal door video puristen. Deze zeer specifieke omstandigheden bestaan onder andere uit:
- Specifieke (grijs)waarden.
- Veelal statische content icm bovengenoemde grijswaarden
- Gecontroleerd omgevingslicht.
- Camera settings, bv sluitertijd etc.

Daarnaast posten mensen die problemen ervaren met een scherm eerder iets op het internet dan mensen die hun scherm uitpakken, aanzetten en genieten zonder issues.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Apache4u schreef op donderdag 10 december 2015 @ 11:28:
[]

Bedenk wel dat de foto's die je hierboven ziet onder zeer specifieke omstandigheden genomen zijn , meestal door video puristen. Deze zeer specifieke omstandigheden bestaan onder andere uit:
- Specifieke (grijs)waarden.
- Veelal statische content icm bovengenoemde grijswaarden
- Gecontroleerd omgevingslicht.
- Camera settings, bv sluitertijd etc.
Het komt er dus eigenlijk op neer dat deze 'puristen' de variabelen bewust zodanig instellen dat je wel een slecht beeld moet krijgen

Dat maken ze dan bekent en roepen: Zie je wel..

Lekkere puristen zijn dat dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repsect
Nee, niet helemaal. De puristen stellen/kalibreren het scherm zo dat de content zo realistisch mogelijk weergegeven wordt. Dus de kleurweergave zo dicht mogelijk bij de realiteit en zorgen dat er zo min mogelijk detail wegvalt.
De standaard instellingen op de OLED tv's van LG zijn niet slecht, maar als je het vergelijkt met gekalibreerde instellingen zijn de verschillen weldegelijk zichtbaar. Dit wordt vooral gedaan voor de gewone gebruiker die het verschil niet ziet (of niet weet waar ze op moeten letten), maar daarbij wel opmerkt dat de "kleuren van het scherm spatten". Vaak zijn dan de kleuren oversaturated waarbij detail verloren gaat.

De puristen controleren vervolgens hun instellingen en scherm door allerlei tests uit te voeren en daar komen heel duidelijk de tekortkomingen van het scherm naar voren (de voorbeelden die Apache4u laat zien).
Is het gek dat deze mensen het beste uit hun tv willen halen? Ik denk het niet, maar ik kan zelf prima leven met iets verlies in detail en kleurechtheid als ik daardoor geen gekke dingen op het scherm zie.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sfinx333
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19-06 14:12
DjRik schreef op donderdag 10 december 2015 @ 10:05:
Als je een link naar het filmpje plaatst wat jij bedoelt, dan zal ik het vanavond als ik thuis ben eens uitproberen. Als ik zoek op DSE op Youtube krijg ik alleen maar filmpjes uit Azië ;-)
dit is een banding test, zet hem wel even op de hoogste kwaliteit, heb deze zelf ook in de winkel gebruikt maar kon weinig ontdekken op de eg910: https://www.youtube.com/watch?v=12ZqE54jCqk

volledig grijze vlakken kun je maken in photoshop, een afbeelding opslaan op 1920x1080.

@apache4u, klopt wat je zegt, alleen ontevreden mensen zetten vaak hun mening op internet, echter ik zie in vrijwel alle led tv's de tekortkomingen zoals banding en dat wil ik bij de oled ook even goed bekijken.Maar goed de tv wordt vanmiddag geleverd...

Je wilt niet weten hoeveel banding ik in mijn huidige led tv zie, bij vrijwel alle uitzendingen of films zie ik het!

[ Voor 4% gewijzigd door sfinx333 op 11-12-2015 09:46 ]

Retrocade-X HS arcadekast minicade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DjRik schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 07:49:
Nee, niet helemaal. De puristen stellen/kalibreren het scherm zo dat de content zo realistisch mogelijk weergegeven wordt. Dus de kleurweergave zo dicht mogelijk bij de realiteit en zorgen dat er zo min mogelijk detail wegvalt.
De standaard instellingen op de OLED tv's van LG zijn niet slecht, [...]
Ik heb het bewust enigzins gechargeerd. Maar het lijkt er op dat men soms echt op een extreme manier naar afwijkingen zoekt

Heb zelf mijn 55EG930V nog een keer door een ISF calibrator laten calibreren. Dat is wel duidelijk te merken. Ofschoon de LG's redelijk goed uit de fabriek komen is het thuis laten calibreren eigenlijk een must

Trouwens net even dat DSE videootje op 1980x1080 laten afspelen op de LG. Het enige wat ik kon waarnemen was een heel lichte groene afwijking aan de linkerzijde verticaal van een kleine centimeter

Tot slot. Had hier als tussenstap naar Oled een Panasonic 50GT60 staan, ook professioneel gekalibreerd. De Oleds warem mij toen nog veel te duur. De 930V begin dit jaar gekocht en de Panasonic zelf weer verkocht.

Op enig moment had ik de Panasonic Plasma en de LG-Oled hier naast elkaar staan. Als je dan dezelfde video of uitzending op beide schermen ziet komt de oled, ondanks dat de plasma ook een bijna perfect beeld geeft, er dik bovenuit wat beeld betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sfinx333
Ik heb nu een aantal uren de 910v getest en het beeld ziet er erg goed uit!

Kleuren zijn super, zwart is echt zwart, heb hem op expert1 staan met wat kleine aanpassingen in helderheid en contrast.

Bij een egaal grijs scherm ( 80%grijs) zie ik dat de rechterhelft ongeveer 1/3 deel van de kant iets donkerder is dan de rest, voor de rest kan ik echt weinig vinden, bij normaal tv of film kijken is er weinig van te zien dus ik denk dat deze blijft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenEco
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
sfinx333 schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 19:28:
Ik heb nu een aantal uren de 910v getest en het beeld ziet er erg goed uit!

Kleuren zijn super, zwart is echt zwart, heb hem op expert1 staan met wat kleine aanpassingen in helderheid en contrast.

Bij een egaal grijs scherm ( 80%grijs) zie ik dat de rechterhelft ongeveer 1/3 deel van de kant iets donkerder is dan de rest, voor de rest kan ik echt weinig vinden, bij normaal tv of film kijken is er weinig van te zien dus ik denk dat deze blijft...
De LG oled 910 enkele weken in gebruik op de Expert1 stand maar geen (van de hier besproken) afwijkingen kunnen ontdekken. Blijft een geweldige beeld ervaring.

2x L/L MHI 35ZS-W, L/W Panasonic 5 kW WC05H3E5, ZB Q-Solar 380L 10m2 & OEG 150L 3kW, 3330/3470/2660Wp Zuid, Gasloos 2016, MG Cyberster GT, Waterluxe Duo 7, Bluetti 200Max + 2x B230, SigenStor 17kW+32kWh+11kW AC lader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sfinx333
Bij normaal gebruik ga dit waarschijnlijk ook niet zien....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devinjanssen
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-06 21:25
Ik heb zojuist de review gelezen van het Amerikaanse model LG EG9100. Ik ben erg geïnteresseerd in de EG910v. Ik zie dat de amerikaanse versie HDR ondersteund. Geldt dit ook voor de LG EG910v?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repsect
Ook de Amerikaanse versie ondersteunt geen HDR, alleen de UHD modellen ondersteunen dit.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sfinx333
Waar zijn de ervaringen met true motion op de 910?
Wanneer ik een film kijk met true motion uit ziet het er toch slechter uit dan wanneer hij aan staat, heb hem nu true motion aan en dan op vloeiend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repsect
Weet iemand hoe ik de rode muur op de achtergrond fatsoenlijk zou kunnen krijgen? Ik zie dit probleem erg vaak bij Netflix. Ik gebruik Expert 1 modus met alleen TrueMotion aan, andere beeldverbeteraars staan uit.
Ik heb de kalibratiegegevens in basis gebruikt van rtings met een paar wijzingen (kleurtemperatuur warm 1 ipv warm 2 en contrast en helderheid klein beetje versteld).
Overigens heb ik dit met de standaard beeldsetting niet.

Afbeeldingslocatie: http://i1188.photobucket.com/albums/z412/rik_j1/af2a4cc773ce27990ee6c7fd2d7cfdca.jpg

[ Voor 1% gewijzigd door Repsect op 13-12-2015 16:08 . Reden: Typo... ]

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Welke film is dat en op welk tijdstip in de film? Eens kijken hoe het er hier uitziet.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Nu online
Zelf de laatste F1 race gezien op een 55" versie bij een oom. Type weet ik zo niet meer maar hem kennende zal het wel het duurste model zijn. Toen ik binnenkwam was het zooo groot maar na een tijdje wen je hier gewoon aan. Zat er zo'n 3 meter vanaf.

Beeld vond ik erg mooi alleen als de uitzendkwaliteit wat minder is merk je dit dus ook wel heel snel met een groter scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repsect
hardware-lover schreef op zondag 13 december 2015 @ 15:00:
Welke film is dat en op welk tijdstip in de film? Eens kijken hoe het er hier uitziet.
Suits seizoen 4 aflevering 13 vanaf een minuut of 15. Ben erg benieuwd of jij het ook ziet, ik zie dit namelijk regelmatig voorbij komen ook in andere series.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sfinx333
Heb je netflx draadloos? Zou misschien kunnen dat het te weinig signaal heeft, ik heb dit in ieder geval nog nooit gehad bij mijn 910, zowel met true motion aan of uit...
Probeer eens een rood vlak te maken in photoshop en die even op je TV vertonen, even als jpg opslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
DjRik schreef op zondag 13 december 2015 @ 16:06:
[...]
Suits seizoen 4 aflevering 13 vanaf een minuut of 15. Ben erg benieuwd of jij het ook ziet, ik zie dit namelijk regelmatig voorbij komen ook in andere series.
En je hebt een Netflix abonnement voor HD kwaliteit?

1 scherm: Kijk op 1 scherm in SD
2 schermen: Kijk tegelijkertijd op 2 schermen. HD is beschikbaar
4 schermen: Kijk tegelijkertijd op 4 schermen. HD en Ultra HD zijn beschikbaar.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
DjRik schreef op zondag 13 december 2015 @ 14:53:
Weet iemand hoe ik de rode muur op de achtergrond fatsoenlijk zou kunnen krijgen? Ik zie dit probleem erg vaak bij Netflix. Ik gebruik Expert 1 modus met alleen TrueMotion aan, andere beeldverbeteraars staan uit.
Ik heb de kalibratiegegevens in basis gebruikt van rtings met een paar wijzingen (kleurtemperatuur warm 1 ipv warm 2 en contrast en helderheid klein beetje versteld).

[afbeelding]
Dit ligt hoogstwaarschijnlijk niet aan je TV maar aan de bitrate die Netflix hanteert. Deze is afhankelijk van de beschikbare bandbreedte. Ik heb diezelfde scene even opgezocht, en het source materiaal lijkt erg "grainy" gefilmd, maar ik zie het effect (red crush) zoals op jouw foto niet terugkomen. Ik kijk op een 930v trouwens.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/wftQ0r7.jpg

Lijkt me dus een bandbreedte issue.

Offtopic: Rachel... :9~

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Offtopic, dat is Rachel niet, anders had ik wel gezien uit welke serie het fragment afkomstig was ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repsect
sfinx333 schreef op zondag 13 december 2015 @ 16:20:
Heb je netflx draadloos? Zou misschien kunnen dat het te weinig signaal heeft, ik heb dit in ieder geval nog nooit gehad bij mijn 910, zowel met true motion aan of uit...
Probeer eens een rood vlak te maken in photoshop en die even op je TV vertonen, even als jpg opslaan.
Nee ik heb de tv rechtstreeks aan de FritzBox hangen, ik heb een 100 mb glasvezellijn van XS4All dus daar zou het eigenlijk niet aan mogen liggen.

Foto van een volledig rood vlak:
Afbeeldingslocatie: http://i1188.photobucket.com/albums/z412/rik_j1/cc32e36b6b035ce524ffb77e7bb720de.jpg
hardware-lover schreef op zondag 13 december 2015 @ 16:44:
[...]

En je hebt een Netflix abonnement voor HD kwaliteit?
[...]
Yep, ik heb een HD abonnement voor 2 schermen.
Apache4u schreef op zondag 13 december 2015 @ 17:04:
[...]

Dit ligt hoogstwaarschijnlijk niet aan je TV maar aan de bitrate die Netflix hanteert. Deze is afhankelijk van de beschikbare bandbreedte. Ik heb diezelfde scene even opgezocht, en het source materiaal lijkt erg "grainy" gefilmd, maar ik zie het effect (red crush) zoals op jouw foto niet terugkomen. Ik kijk op een 930v trouwens.

[afbeelding]

Lijkt me dus een bandbreedte issue.

Offtopic: Rachel... :9~
Als ik het beeld op de standaard modus zet dan is het vergelijkbaar met de foto die jij gemaakt hebt. Dan is de red crush weg (nu weet ik dat het red crush genoemd wordt, kan ik verder zoeken, thanks!)
Ik vraag me alleen af of het alleen bij rood is, zal er eens op gaan letten.
hardware-lover schreef op zondag 13 december 2015 @ 17:23:
[...]

Offtopic, dat is Rachel niet, anders had ik wel gezien uit welke serie het fragment afkomstig was ;)
Idd niet Rachel, maar ook erg leuk :*)

Edit: Foto van volledig rood vlak wel met dezelfde tv instellingen maken als waarmee Netflix draait

[ Voor 5% gewijzigd door Repsect op 13-12-2015 18:18 . Reden: Foto van rood vlak gemaakt met onjuiste instellingen ]

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
och zie het nu ook! Was te gefocussed op het rood ;-)

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devinjanssen
Graag jullie mening. Ik moet een keuze maken tussen 910v en de 920v (beide 55inch) oftewel FullHD of 4k en HDR.
Ik heb uitgebreid het artikel gelezen op rings.com http://www.rtings.com/tv/...vs-and-upscaling-compared

Samegevat: Bij 4k upscaling zie je het verschil tussen fullHD en 4k niet. Mocht de bron 4k zijn dan zie je het verschil bij een kijkafstand kleiner dan 2 meter. Bij 2 meter en meer zie je het verschil niet.
99% van ons kijk gedrag is naar reguliere tv zender. Netflix kijk ik nauwelijk gemiddeld 1 film per maand.
Teven is het minder pijn geld om de 910v na 7 jaar te vervangen voor beteren technieken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
devinjanssen schreef op zondag 13 december 2015 @ 21:20:
Graag jullie mening. Ik moet een keuze maken tussen 910v en de 920v (beide 55inch) oftewel FullHD of 4k en HDR.
Ik heb uitgebreid het artikel gelezen op rings.com http://www.rtings.com/tv/...vs-and-upscaling-compared

Samegevat: Bij 4k upscaling zie je het verschil tussen fullHD en 4k niet. Mocht de bron 4k zijn dan zie je het verschil bij een kijkafstand kleiner dan 2 meter. Bij 2 meter en meer zie je het verschil niet.
99% van ons kijk gedrag is naar reguliere tv zender. Netflix kijk ik nauwelijk gemiddeld 1 film per maand.
Teven is het minder pijn geld om de 910v na 7 jaar te vervangen voor beteren technieken.
Volgens mij heb je je keuze al gemaakt ;) . De argumenten die je aandraagt om voor een full hd scherm te gaan waren ook de mijne, vandaar dat ik dat ook gedaan heb. Na dit scherm (55inch 930v) zal mijn vrouw wel klaar zijn voor een 65 inch. Die wordt dan 4k over een aantal jaren. Content zal dan meer mainstream zijn, de schermen betaalbaarder, zoals gezegd, mijn ega agrees en de pijn is minder om van mijn huidige scherm afscheid te nemen.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devinjanssen
Apache4u schreef op zondag 13 december 2015 @ 21:35:
[...]
Na dit scherm (55inch 930v) zal mijn vrouw wel klaar zijn voor een 65 inch.
Heb je het dan over de EC930v?, want die is inderdaad fullHD. Merk je/heb je wel eens last van onscherp beeld bij 1080p beeld materiaal op 55 inch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sfinx333

Heb zelf gekozen voor de 910 om dezelfde redenen, er is bijna geen 4k content en heb echt gezocht op de nieuwsgroepen. En inderdaad ik zit bijna op 4 meter afstand en heb geen zin om op de salontafel te gaan zitten om het verschil te zien.... Voor 4k had ik een 85" nodig om het te kunnen zien, die is in oled niet te betalen.... Dus vandaar de 910 die me gruwelijk goed bevalt!

En onscherp beeld heb ik nog niet gezien.... Behalve sommige zenders die nog steeds in 720p opnemen...

[ Voor 4% gewijzigd door sfinx333 op 13-12-2015 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan niet in jullie portemonnee kijken, maar ik ga zelf voor de uhd variant. Heb op dit moment de 65 inch hu7500 uhd van Samsung, en sta in de wacht voor de levering van de 65 inch ef950v.

Het upscalen van full hd naar 4k zorgt voor een beter beeld dan op een full hd tv. Doordat de pixel dichtheid 4x zo hoog is op een uhd tv (afgerond 2 miljoen tegen 8 miljoen pixels), ziet het beeld er beter uit. Upscalen is niet dat van 1 pixel er 4 worden gemaakt met de zelfde kleur, maar gaat via subtiele kleurschakeringen.

Als je de grafieken over de kijkafstand moet geloven zouden de meeste huiskamers af kunnen met een TV met een SD of HD ready resolutie. Echter geven die grafieken alleen maar aan wanneer je een bepaalde beeldresolutie als zodanig kan zien, maar dat wil niet zeggen dat een uhd scherm op 3 meter exact hetzelfde er uit ziet als een full hd scherm. De uhd variant ziet er dan nog steeds beter uit.

Qua prijs is het raar dat 4k schermen zoveel duurder moeten zijn dan full hd, tussen de 910 en 920 is dat voor de 55 inch 1200 euro, meer dan 50% verschil.

Het beste zou je in een winkel de twee varianten naast elkaar moeten bekijken met het zelfde materiaal om het te zien. Het is in deze erg persoonlijk wat de doorslaggevende factoren zijn om een juiste keuze te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devinjanssen
Verwijderd schreef op zondag 13 december 2015 @ 23:32:
[...]
Ik kan niet in jullie portemonnee kijken, maar ik ga zelf voor de uhd variant. Heb op dit moment de 65 inch hu7500 uhd van Samsung, en sta in de wacht voor de levering van de 65 inch ef950v.
65 inch is ook weer een ander verhaal dan 55 inch. Deze week ga ik eens 4k en fullhd op 55 inch vergelijken in de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-09 15:10

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op zondag 13 december 2015 @ 23:32:
[...]

Het upscalen van full hd naar 4k zorgt voor een beter beeld dan op een full hd tv. Doordat de pixel dichtheid 4x zo hoog is op een uhd tv (afgerond 2 miljoen tegen 8 miljoen pixels), ziet het beeld er beter uit. Upscalen is niet dat van 1 pixel er 4 worden gemaakt met de zelfde kleur, maar gaat via subtiele kleurschakeringen.
Het is mooi dat je jezelf dat vertelt, maar ik geloof hier niet zoveel van (en ook niet in de "ik zie het toch zelf" waarnemingen :)). Het is geen anti-aliassing zoals videokaarten kunnen toepassen waarbij er daadwerkelijk nieuwe informaie gebruikt wordt om het beeld scherper te krijgen door slimmer pixels aan te sturen. Er is gewoon een bronmateriaal en het wordt net zo goed of slecht verbeterd als je bijvoorbeeld een foto kunt "verbeteren" in photoshop met resizing en resampling, maar dan 30x per seconde door een dedicated chippie die er niet zo lang over mag rekenen als je processor :)

Ik heb niets tegen UHD hoor, maar die dwingende reden die mensen aangeven om het te moeten kopen is zeker bij kleinere schermen echt nonsens. Bij 55" begint het zichtbaar te worden op 3m kijkafstand. Ik vind dat met afstand geen 50% hogere prijs waard..

[ Voor 10% gewijzigd door JvS op 14-12-2015 08:16 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
devinjanssen schreef op zondag 13 december 2015 @ 21:47:
[...]

Heb je het dan over de EC930v?, want die is inderdaad fullHD. Merk je/heb je wel eens last van onscherp beeld bij 1080p beeld materiaal op 55 inch?
Ja, ik heb het over die TV. en onscherp beeld?? Zeker niet.
Ik heb nog nooit zo'n mooi beeld op een tv gezien als dit. Hij is wel gecalibreerd.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

sfinx333 schreef op zondag 13 december 2015 @ 23:09:
En onscherp beeld heb ik nog niet gezien.... Behalve sommige zenders die nog steeds in 720p opnemen...
Wat bedoel je daarmee? Vind je 720p (op elk toestel) onscherp of bedoel je echt dat OLED problemen met 720p materiaal oplevert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

downtime schreef op maandag 14 december 2015 @ 10:27:
[...]

Wat bedoel je daarmee? Vind je 720p (op elk toestel) onscherp of bedoel je echt dat OLED problemen met 720p materiaal oplevert?
Nee hoor, als je ze echter naast elkaar zou zetten een 720P en een 1080P dat zie je wel wat verschil. Maar echt spannend is het niet.

Zit meestal ook in de birate waarmede de content bij je binnen komt.

Als voorbeeld. Ik kan kijken via de schotel naar Sky.de is hetzelfde voor een groot deel als de nederlandse HBO welke ik ook kan ontvangen via de kabel bij Ziggo

Op Ziggo is de bitrate waarmee de content binnenkomt rond de 8Mbps. Als ik dan naar Sky.de kijk zit je al snel aan de 15 Mbps. Dat is duidelijk zichtbaar op mijn 930V

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devinjanssen
Het verschil met de 910 en 920 is nu 50% (meerprijs). Ik denk dat het nu verstandiger is om voor de 910 te gaan zodat je over 5 a 7 jaar kunt overstappen naar een verbeterde OLED tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 14 december 2015 @ 12:06:
[...]
Nee hoor, als je ze echter naast elkaar zou zetten een 720P en een 1080P dat zie je wel wat verschil. Maar echt spannend is het niet.

Zit meestal ook in de birate waarmede de content bij je binnen komt.

Als voorbeeld. Ik kan kijken via de schotel naar Sky.de is hetzelfde voor een groot deel als de nederlandse HBO welke ik ook kan ontvangen via de kabel bij Ziggo

Op Ziggo is de bitrate waarmee de content binnenkomt rond de 8Mbps. Als ik dan naar Sky.de kijk zit je al snel aan de 15 Mbps. Dat is duidelijk zichtbaar op mijn 930V
Niet alle Ziggo HD zenders hebben die lagere bitrate, o.a. NPO's en Ziggo Sport zitten rond de 12Mbit. Laat niet weg dat het via de schotel vaak een tandje beter zal zijn, maar het merendeel zal die wok niet aan het huis hebben hangen verwacht ik.

Maar een Oled (4K) aanschaffen om er alleen TV programma's mee te kijken zal nooit het kijkplezier kunnen geven wat overig media, in de allerhoogst beschikbare kwaliteit, je op zo'n TV zal kunnen bieden. Blu-Ray bijvoorbeeld, met recente content, weergegeven in "maar" 1080p, looks finger licking good ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op maandag 14 december 2015 @ 12:06:
[...]

Nope, 720P is ook op een 55" scherm gewoon scherp. Ik heb ook regelmatig 720p op een beamer gekeken, dan zie je wel redelijk goed verschillen tussen 720p en 1080p, maar echt onscherp zou ik het niet noemen.

Zet voor de grap eens een (576p) DVD op, dan zie je wat onscherp, vaal en doods SD beeld is. 720P is echt een soort van doek wat wegvalt. 1080p is op 55" en groter wel redelijk beter en 4K vind ik eigenlijk niet meer een interessante verbetering, tenzij je het over 65" of projectie hebt. Maar dan nog vind ik zowel 720p als 1080p prima aan te zien.

Anders gezegd: Een 55: UHD LCD of een FHD OLED lijkt me een zeeeeeer duidelijke winnaar :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sfinx333
downtime schreef op maandag 14 december 2015 @ 10:27:
[...]

Nee beslist geen oled probleem is zichtbaar op elke TV, zag het ook op mijn vorige Samsung led tv, zat gister de reünie te zien en kon duidelijk zien dat de studio camera's HD waren en de filmpjes tussendoor op locatie FHD, ik hoop wel dat de studio's nu eens gaan overstappen op FHD!!

Is er trouwens iemand die exact alle instellingen van rtings heeft ingesteld, dus ook de colorspace en witbalans ?

Ik heb nu alleen de bovenstaande 4 screenshots ingesteld bij expert1 en warm2 bij witbalans maar vindt wit minder goed dan bij warm1..

http://www.rtings.com/tv/reviews/lg/eg9100/settings

[ Voor 23% gewijzigd door sfinx333 op 14-12-2015 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

sfinx333 schreef op maandag 14 december 2015 @ 20:08:
Nee beslist geen oled probleem is zichtbaar op elke TV, zag het ook op mijn vorige Samsung led tv, zat gister de reünie te zien en kon duidelijk zien dat de studio camera's HD waren en de filmpjes tussendoor op locatie FHD, ik hoop wel dat de studio's nu eens gaan overstappen op FHD!!
Da's goed om te horen, ik stoor me niet aan het onderscheid tussen 720p of 1080i, maar het zou gewoon jammer zijn als OLED 720p niet goed naar FHD zou schalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Repsect
DjRik schreef op zondag 13 december 2015 @ 14:53:

[afbeelding]
Probleem opgelost m.b.v. AVForums: Doordat ik kalibratie waarden heb ingevuld van rtings die blijkbaar niet goed met mijn tv matchen krijg ik 'nonlinearities" in de grijsschalen wat zichtbaar wordt als posterizatie. OK, ik wist ook niet posterizatie is, maar met Google kan je alles vinden :+

Ik heb nu expert 1 terug gezet naar default waarden en het effect is weg. Nu heb ik uiteindelijk de setting op standaard staan en heb zelf wat settings gewijzigd (moet ik nog wat verder finetunen).

Waarschuwing aan ieder dus die kalibratie gegevens overneemt: hoewel veel mensen er erg enthousiast over zijn kan het dus leiden tot een erg lelijk beeld.
sfinx333 schreef op maandag 14 december 2015 @ 20:08:
[...]

Is er trouwens iemand die exact alle instellingen van rtings heeft ingesteld, dus ook de colorspace en witbalans ?
Yep, ik dus maar zoals je hierboven kan lezen was het voor mij geen succes. Hoewel ik verder over kleur de zeer te spreken was. Probeer het gewoon uit en kijk het aan, je kan altijd zelf wat aanpassingen doen die naar jouw smaak zijn en als laatste optie kan je altijd nog terug naar default waarden zoals ik nu gedaan heb ;)

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JvS schreef op maandag 14 december 2015 @ 08:12:
[...]

Het is mooi dat je jezelf dat vertelt, maar ik geloof hier niet zoveel van (en ook niet in de "ik zie het toch zelf" waarnemingen :)). Het is geen anti-aliassing zoals videokaarten kunnen toepassen waarbij er daadwerkelijk nieuwe informaie gebruikt wordt om het beeld scherper te krijgen door slimmer pixels aan te sturen. Er is gewoon een bronmateriaal en het wordt net zo goed of slecht verbeterd als je bijvoorbeeld een foto kunt "verbeteren" in photoshop met resizing en resampling, maar dan 30x per seconde door een dedicated chippie die er niet zo lang over mag rekenen als je processor :)

Ik heb niets tegen UHD hoor, maar die dwingende reden die mensen aangeven om het te moeten kopen is zeker bij kleinere schermen echt nonsens. Bij 55" begint het zichtbaar te worden op 3m kijkafstand. Ik vind dat met afstand geen 50% hogere prijs waard..
Dus je gelooft er wel iets van. :)

De upscaling gaat op mijn huidige TV niet via een 'dedicated chippie', maar heeft een octa core processor voor het betere rekenwerk. Het upscalen van SD materiaal is niet het beste, maar dat is bij SD sowieso niet goed (ook niet op een full HD TV). Ik had het over upscalen van full HD naar 4k, en dat ziet er gewoon erg goed uit. En ja, dat zie ik toch echt zelf.

Mijn eerdere bericht is gebaseerd op mijn persoonlijke positieve ervaring met UHD (op een 65"). Maar het is geenzins bedoeld om mensen te 'dwingen' een UHD tv te kopen. Ieder moet zijn eigen afwegingen maken, en als mijn bijdrage daarbij behulpzaam is dan is dat mooi meegenomen. De keuze tussen LCD en OLED daarentegen is een stuk makkelijker, dat wint OLED altijd.

En nu weer verder wachten tot de OLED LG 65EF950V eindelijk eens geleverd gaat worden, staat al ruim een maand in bestelling maar blijkbaar heeft LG de vraag naar platte TV's onderschat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sfinx333
Volgens plattetv zijn alle vlakke uhd modellen teruggehaald wegens het aanwezig zijn van een gele baan op het scherm, dit is ook iets wat ik teruglees op avsforum.com ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

sfinx333 schreef op maandag 14 december 2015 @ 22:55:
Volgens plattetv zijn alle vlakke uhd modellen teruggehaald wegens het aanwezig zijn van een gele baan op het scherm, dit is ook iets wat ik teruglees op avsforum.com ....
80 jaar lang zijn ze niet in staat geweest om gebogen TV's te maken en nu ze er eenmaal zijn, is het maken van gebogen TV's opeens makkelijker dan het maken van rechte? Dat had ik niet door. Ik dacht dat gebogen TV's alleen maar een gimmick waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Ze maakten vroeger alleen maar gebogen TV's, beeldbuis met bolling bedoel ik dan. Sony was volgens mij de eerste met een werkelijk vlakke CRT, en het was eigenlijk een beetje vreemd kijken als je het niet gewend was. Terug naar 2015 .... ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

hardware-lover schreef op maandag 14 december 2015 @ 23:36:
Ze maakten vroeger alleen maar gebogen TV's, beeldbuis met bolling bedoel ik dan. Sony was volgens mij de eerste met een werkelijk vlakke CRT, en het was eigenlijk een beetje vreemd kijken als je het niet gewend was. Terug naar 2015 .... ;)
I know, neem het niet te letterlijk. En als je de Trinitron bedoelt, die waren cilindervormig, niet vlak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
downtime schreef op maandag 14 december 2015 @ 23:57:
[...]
I know, neem het niet te letterlijk. En als je de Trinitron bedoelt, die waren cilindervormig, niet vlak.
Het was niet werkelijk serieus bedoelt :)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:29
downtime schreef op maandag 14 december 2015 @ 23:57:
[...]
En als je de Trinitron bedoelt, die waren cilindervormig, niet vlak.
De FD serie was (uiterlijk) geheel vlak.
Wikipedia: FD Trinitron/WEGA

Had daar de 36 inch van willen kopen maar is toen een even grote, en ook vlakke, Philips geworden. Vanwege de soap opera look Natural Motion. Ideaal kijken vind ik dat. Als één van de weinigen :)

/OT :P

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:45
Zooooww, jij had in de jaren 90 al een WEGA, w00t! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NedStar
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 31-08 15:45
Ondertussen op mijn tweede 910v, de eerste had 3 dode pixels maar was verder prima. Wel wat last van niet egaal beeld bij de randen maar dit viel niet zo heel veel op.
De huidige heeft 1 dode pixel, echter heeft de linker helft een ander contrast dan de rechter helft van het beeld. Deze gaat dan ook weer terug..

Wel flink balen, het contrast en de kleuren zijn verder top.

Afbeeldingslocatie: http://www.theicecave.net/files/user/pictures/oled/beeldverschil1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.theicecave.net/files/user/pictures/oled/beeldverschil2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.theicecave.net/files/user/pictures/oled/beeldverschil4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.theicecave.net/files/user/pictures/oled/beeldverschil5.jpg

Omdat het precies op het midden van het beeld zit valt het ook lekker op.

He who controls the past commands the future. He who commands the future conquers the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devinjanssen
Ben toch uiteindelijk voor de 4k variant gegaan,namelijk EG920v.

Nu vraag ik mij enkel af welke picture setting ik het beste kan gebruiken. Het is natuurlijk een persoonlijke smaak maar gezien mijn ervaring zal ik niet snel het verschil ervaren/zien.

Kan ik voor de EG920 de settings gebruiken van de EG960. Avforum heeft hier een speciale video voor samengesteld.
YouTube: LG 55EG960V 4K OLED TV Picture Settings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
devinjanssen schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 21:19:
Kan ik voor de EG920 de settings gebruiken van de EG960. Avforum heeft hier een speciale video voor samengesteld.
Nee, dat kan niet. Sterker nog, zelfs voor dezelfde line-up modellen geeft het overnemen van de instellingen geen garantie op een beter beeld. De panelen verschillen immers waardoor het overnemen van de instellingen het beeld zelfs slechter kan maken.

Als dit niet zo zou zijn, dan had de fabrikant slechts een toestel hoeven te kalibreren en die instellingen op alle toestellen kunnen zetten om alle toestel gekalibreerd te leveren. Dat is dus niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repsect
devinjanssen schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 21:19:
Ben toch uiteindelijk voor de 4k variant gegaan,namelijk EG920v.

Nu vraag ik mij enkel af welke picture setting ik het beste kan gebruiken. Het is natuurlijk een persoonlijke smaak maar gezien mijn ervaring zal ik niet snel het verschil ervaren/zien.

Zoals ik al eerder aangegeven heb, kan je het gewoon proberen maar het kan dus verkeerd uitpakken (kijk even naar foto's die ik zondag geplaatst heb). Probeer het gewoon uit en vergelijk het met standaard instellingen en kijk wat je mooier vindt. Je kan altijd de settings nog naar smaak aanpassen of alles terug naar default settings zetten ;)

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devinjanssen
Gewoon een beetje spelen dus. Ben benieuwd. Helpt de picture wizard hier ook bij? of zijn hier selectie ervaringen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repsect
Er is geen selectie setup voor beeldinstellingen behalve of de tv voor thuisgebruik of winkel demo gebruikt wordt. Je hebt een paar presets die je naar eigen wens kan afstellen, waarbij je per bron de preset voorkeur kan instellen.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je nu toch een pak geld uitgeeft voor een mooie Oled, laat m dan ook professioneel calibreren. Dat helpt nog voor verbetering. Het overnemen van willekeurige settings van een forum of een gebruiker niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sfinx333
NedStar schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 14:35:
Ondertussen op mijn tweede 910v, de eerste had 3 dode pixels maar was verder prima. Wel wat last van niet egaal beeld bij de randen maar dit viel niet zo heel veel op.
De huidige heeft 1 dode pixel, echter heeft de linker helft een ander contrast dan de rechter helft van het beeld. Deze gaat dan ook weer terug..

Wel flink balen, het contrast en de kleuren zijn verder top.

Omdat het precies op het midden van het beeld zit valt het ook lekker op.
dat is flink balen!
heb er in mijn zoektocht 2 kunnen testen, daar mankeerde nagenoeg niets aan, de 910 die ik nu heb is ook bijna perfect, aan de rechterkant zit bij een bepaalde kleur grijs iets verschil maar dit is bij normaal gebruik niet te zien...

Ik hoop dat de derde goed is, vraag me wel af waarom die dingen door de eindcontrole komen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devinjanssen
Verwijderd schreef op woensdag 16 december 2015 @ 13:37:
Als je nu toch een pak geld uitgeeft voor een mooie Oled, laat m dan ook professioneel calibreren. Dat helpt nog voor verbetering. Het overnemen van willekeurige settings van een forum of een gebruiker niet
Ik ga eerst proberen met behulp van internet en mijn eigen gevoel. Mocht dit geen succes worden dan kan het altijd nog. Tenslotte is het vaak ook een persoonlijke voorkeur. Ik wou gewoon hier de vraagstellen of mensen ervaring hebben met de picture settings van rtings.com en AVforum(video).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worra
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-07 09:37
devinjanssen schreef op woensdag 16 december 2015 @ 16:38:
[...]

Ik ga eerst proberen met behulp van internet en mijn eigen gevoel. Mocht dit geen succes worden dan kan het altijd nog. Tenslotte is het vaak ook een persoonlijke voorkeur. Ik wou gewoon hier de vraagstellen of mensen ervaring hebben met de picture settings van rtings.com en AVforum(video).
Inderdaad, wij zijn tenslotte tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:29
Settings van een andere tv overnemen heeft *nooit* zin, heeft weinig met "Tweaker" zijn te maken.

Verder is het nut van een calibratie niet wat jij mooi vindt maar om het te krijgen zoals het "hoort/bedoelt is". Dat hoeft uiteraard niet persé te bevallen. Zijn zat mensen die de Dynamisch stand mooi vinden. Voor die mensen is een calibratie dan ook geheel ongeschikt.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janpietertje89
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:19
Hoe zit het kwalitatief met deze LG oled TV's qua duurzaamheid? De HDMI uitgangen van mijn infinia8500 van 5 jaar oud hebben het ineens allemaal begeven door schijnbaar slechte productie van een aantal verbindingen in het moederbord, welke ook niet meer te vervangen is omdat dit moederbord niet meer leverbaar is. Het probleem komt veel voor en er zijn talloze klachten over te vinden. Ik ben dus een beetje huiverig geworden voor LG. Snap niet hoe ze al na 5 jaar geen support meer bieden en geen onderdelen meer leveren voor een TV die destijds tot het top-segment behoorde met full-led tochnologie enz.

Ik mag hopen dat je van een TV van 3000 euro toch wel mag verwachten dat ALLE onderdelen dermate duurzaam zijn dat deze normaal gesproken 10 jaar mee kan? Of dat je in ieder geval support en onderdelen mag verwachten voor een periode van ~10 jaar? Heeft iemand hier ideeën over?

[ Voor 7% gewijzigd door Janpietertje89 op 18-12-2015 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:45
Ja heb ik wel ideen over>> van een 3000 Tv , zelfs van LG, denk ik dat het wel goed zit.

Interessanter wordt het hoe de LG's gaan worden als ze met sub-1000 OLEDs gaan komen, dat moet toch ten koste van iets gaan dan? Nee, sub-1000 kijk ik liever naar merken als Panasonic of Sony, maar weet niet of zij met OLEDs gaan komen, ja Pana gaat ermee komen, 1 van 6k dacht ik, kopen we niks voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Janpietertje89 schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 16:04:
Hoe zit het kwalitatief met deze LG oled TV's qua duurzaamheid? De HDMI uitgangen van mijn infinia8500 van 5 jaar oud hebben het ineens allemaal begeven door schijnbaar slechte productie van een aantal verbindingen in het moederbord, welke ook niet meer te vervangen is omdat dit moederbord niet meer leverbaar is. Het probleem komt veel voor en er zijn talloze klachten over te vinden. Ik ben dus een beetje huiverig geworden voor LG. Snap niet hoe ze al na 5 jaar geen support meer bieden en geen onderdelen meer leveren voor een TV die destijds tot het top-segment behoorde met full-led tochnologie enz.

Ik mag hopen dat je van een TV van 3000 euro toch wel mag verwachten dat ALLE onderdelen dermate duurzaam zijn dat deze normaal gesproken 10 jaar mee kan? Of dat je in ieder geval support en onderdelen mag verwachten voor een periode van ~10 jaar? Heeft iemand hier ideeën over?
Ik zou eens contact opnemen met de verkoper met de melding dat je (een deel van het) geld terug wil hebben of vervanging. Een televisietoestel van een dergelijk bedrag mag je inderdaad wel verwachten dat deze langer zonder problemen werkt dan 5 jaar. Hier in Nederland kennen we gelukkig een redelijke garantieregeling die niet is gebaseerd op 2 jaar zoals de Europese wet voorschrijft maar een garantietermijn op de verwachte levensduur van een apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Sjah schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 16:14:
Ja heb ik wel ideen over>> van een 3000 Tv , zelfs van LG, denk ik dat het wel goed zit.

Interessanter wordt het hoe de LG's gaan worden als ze met sub-1000 OLEDs gaan komen, dat moet toch ten koste van iets gaan dan? Nee, sub-1000 kijk ik liever naar merken als Panasonic of Sony, maar weet niet of zij met OLEDs gaan komen, ja Pana gaat ermee komen, 1 van 6k dacht ik, kopen we niks voor.
OLED onder 1000 euro? Niet zolang LG de enige fabrikant van die schermen blijft. Het zal de komende jaren wel een premium technologie blijven. Aangezien Panasonic de displays bij LG moet inkopen, en daardoor moeilijk op prijs met LG kan concurreren, zal Panasonic er waarschijnlijk voor kiezen om zich op features en kwaliteit te onderscheiden en qua prijs weer boven LG te gaan zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sfinx333
onder de 1000 een OLED gaat nooit iets worden vrees ik, dit is een te dure techniek om te produceren...
Sony heeft al professionele oled monitoren maar dan praat je over 18.000 dollar voor een 30".....

Meer concurrentie zou wel perfect zijn, dit is een techniek die duidelijk veel meer heeft te bieden dan LED tvs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Janpietertje89 schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 16:04:
Hoe zit het kwalitatief met deze LG oled TV's qua duurzaamheid?
Tja hoe zit het met de duurzaamheid. Dat is natuurlijk lastig te zeggen. Volgens mij kwamen de eerste batches voor de consument in 2014 op de markt. Op dit moment is het dus onmogelijk om te zeggen hoe duurzaam ze zijn. LG geeft wel aan dat er een speelduur van 40.000 uur haalbaar moet zijn. Kom je uit op 5~10 jaar afhankelijk van het gebruik. Kan mij voorstellen dat 5 uur gamen op je LG ten koste gaat van de duurzaamheid

Kortom. Hoe het zit met de duurzaamheid is afwachten.
Sjah schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 16:14:

kijk ik liever naar merken als Panasonic of Sony, maar weet niet of zij met OLEDs gaan komen, ja Pana gaat ermee komen,
Voor zover ik had begrepen, en daar stond volgens mij een artikel op Tweakers over, zal de Panasonic met de Oled panels van LG komen

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2015 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 13:14:

Voor zover ik had begrepen, en daar stond volgens mij een artikel op Tweakers over, zal de Panasonic met de Oled panels van LG komen
Dat klopt. LG Display is op dit moment de enige die grote OLED panelen voor consumenten-electronica produceert. Panasonic neemt de schermen daar dan ook af en zorgt zelf voor de software tbv de aansturing.
Volgens mij is uit reviews van de pana ook gebleken dat de gebreken die bij de LG OLED kunnen voorkomen ook, hetzij in mindere mate, bij de Panasonic oled aan het licht kwamen. De quality control zal wel iets strenger zijn. De algehele consensus was echter dat het verschil in prijs tussen de LG en de Panasonic het verschil in beeldkwaliteit niet waard was.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
sfinx333 schreef op maandag 14 december 2015 @ 22:55:
Vreemd, bij plattetv lijken ze op voorraad te zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kwiebus schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 22:33:
[...]

Vreemd, bij plattetv lijken ze op voorraad te zijn?
Op de website wel, in werkelijkheid (nog) niet. Sta al bijna 6 weken in de wacht, er zou vandaag een levering plaatsvinden van LG aan plattetv maar dat schijnt niet gebeurd te zijn. Dus geen 'kerstcadeautje' morgen zo als het er nu voorstaat. Maar het is de tijd van wonderen.... ;)

De EF950V is in ieder geval zeker niet van de markt gehaald, maar is blijkbaar moeilijk te leveren in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devinjanssen
Inmiddel ben ik in bezit van een EG920V tot nu toe ben ik erg te vrede. Ik heb alleen een vraagje over WEBOS 2.0
Namelijk het kanaalbeheer. Hier kan ik zenders in een favorieten lijst zetten, overslaan/toevoegen en vergrendelen. Nu heb ik mijn zenders in favorieten A gezet.

Vervolgens heb ik vanuit live tv kijken rechts de filter aangezet bij de kanalen zodat ik alleen maar mijn favorieten A lijst zie.

Maar nu de vraag: standaard zit RTL 8 op 10 deze wil ik graag op 8 zetten. Dit geldt ook voor SBS9 die op 19 staat die ik graag naar 9 wil. Want ik ook probeer het lukt mij gewoon niet. In de favorieten lijst zet hij ze weer in oplopende volgorde.

Is het mogelijk om een bepaalde volgorde in te stellen? zodat ik RTL8 ook daadwerkelijk op 8 kan zetten.

• sandervanzijl
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-01 18:59
devinjanssen schreef op woensdag 23 december 2015 @ 21:57:

Is het mogelijk om een bepaalde volgorde in te stellen? zodat ik RTL8 ook daadwerkelijk op 8 kan zetten.
Niet elke provider(ziggo/kpn etc) staat dit toe.

ik heb zelf dezelfde workaround als jij. een eigen favorieten lijst en ik zap eigenlijk alleen nog maar via de kanalenlijst aan de rechterkant van het beeld. dan hoef ik ook geen zendernummers meer te onthouden en kan ik direct zien wat er op dat moment op de zender is.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 23 december 2015 @ 21:17:
[...]
De EF950V is in ieder geval zeker niet van de markt gehaald, maar is blijkbaar moeilijk te leveren in Nederland.
In navolging op bovenstaande melding van gisteren, de LG 65EF950V (en de 55 ook) is nu in het land. Wordt volgende week afgeleverd. :)

• devinjanssen
sandervanzijl schreef op donderdag 24 december 2015 @ 09:59:
[...]

Niet elke provider(ziggo/kpn etc) staat dit toe.

ik heb zelf dezelfde workaround als jij. een eigen favorieten lijst en ik zap eigenlijk alleen nog maar via de kanalenlijst aan de rechterkant van het beeld. dan hoef ik ook geen zendernummers meer te onthouden en kan ik direct zien wat er op dat moment op de zender is.
Heeft dit niet te maken met de tv? Voorheen keek ik op een humax decoder hiermee kon ik wel de volgorde bepalen. Opzich is het geen groot probleem maar had het wel fijn gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __fred__
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:19
Wellicht een tip, maar misschien al te laat. Ik heb de vierentwintigste een 55EG920V opgepikt bij de media markt Amsterdam Arena, omdat ik er toevallig was om iets te ruilen, voor 2999...

Was een dagaabieding, maar wellicht zijn ze vandaag ook nog vriendelijk ;-) Het loont altijd de moeite om ff te bellen.

[ Voor 3% gewijzigd door __fred__ op 26-12-2015 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resinman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-09 12:03
Voor de liefhebbers is de LG 55EG910V OLED Full HD Curved nu wel erg scherp geprijsd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devinjanssen
Welke muurbeugel gebruiken jullie voor de 55EG920v ?
Is enkel eigen LG beugel mogelijk LG OTW150?

Aan de achterzijde van de tv zie ik dat de bovenste schroefgaten niet loodrecht staan met de onderste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __fred__
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:19
Ik heb hem op een TV-meubel staan maar ik heb inderdaad begrepen dat alleen de LG-mount is toegestaan i.v.m. de curve. Nou vind ik sowieso een curved TV aan de muur twijfelachtig, maar dat is een kwestie van smaak denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sfinx333
ik gebruik een Just Mounts Wallmount Flat: JM600SF, hangt perfect en stevig....aan de achterkant heb je vrijwel geen curve waar de beugel bevestigd moet worden, bovendien had de winkel mij al geadviseerd dezelfde beugel te gebruiken..

even verkeerd gelezen, ik heb een 910v...

[ Voor 8% gewijzigd door sfinx333 op 30-12-2015 20:27 ]

• devinjanssen
sfinx333 schreef op woensdag 30 december 2015 @ 20:18:
ik gebruik een Just Mounts Wallmount Flat: JM600SF, hangt perfect en stevig....aan de achterkant heb je vrijwel geen curve waar de beugel bevestigd moet worden, bovendien had de winkel mij al geadviseerd dezelfde beugel te gebruiken..

even verkeerd gelezen, ik heb een 910v...
In de handleiding staat dat de 910 en 920 gelijk aan elkaar is. Even een foto uit de handleiding:
Afbeeldingslocatie: http://s16.postimg.org/5qnjmhnmd/IMG_1043.jpg

Lijn A en C wijken 5mm van elkaar af. Gaf dit geen problemen met de JM600SF?
Wellicht heb je de loodrechte strips van de beugel schuins gemonteerd om het verschil op te vangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdekker
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Heb sinds een dikke week de LG 65EF950V staan. Ben er enorm blij mee. Ik was bang dat-ie té groot zou zijn, maar dat valt erg mee. Geluid is goed, beeld super. Ben nog bezig met wat beeldinstellingen.

Had in eerste instantie de LG 55EG960V maar dat beeld vond ik voor 4K effect niet groot genoeg én de reflecties van het curved scherm waren erg hinderlijk. Gelukkig kon ik hem omwisselen voor de platte 65".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mario52
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 06-09 07:35
Ik wil in januari een 65EF950V aanschaffen, zijn er nog Shops die ik kan mailen vwb een mooie prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mario52
Gefeliciteerd met deze vette tv!!Ik ga er zelf ook voor :)
sdekker schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 12:10:
Heb sinds een dikke week de LG 65EF950V staan. Ben er enorm blij mee. Ik was bang dat-ie té groot zou zijn, maar dat valt erg mee. Geluid is goed, beeld super. Ben nog bezig met wat beeldinstellingen.

Had in eerste instantie de LG 55EG960V maar dat beeld vond ik voor 4K effect niet groot genoeg én de reflecties van het curved scherm waren erg hinderlijk. Gelukkig kon ik hem omwisselen voor de platte 65".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdekker
  • Niet online
Mario52 schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 12:12:
Ik wil in januari een 65EF950V aanschaffen, zijn er nog Shops die ik kan mailen vwb een mooie prijs?
Ik zou Wifimedia doen - goeie zaak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sfinx333
devinjanssen schreef op donderdag 31 december 2015 @ 08:41:
[...]

In de handleiding staat dat de 910 en 920 gelijk aan elkaar is. Even een foto uit de handleiding:

Lijn A en C wijken 5mm van elkaar af. Gaf dit geen problemen met de JM600SF?
Wellicht heb je de loodrechte strips van de beugel schuins gemonteerd om het verschil op te vangen.
gaf geen enkel probleem, heb trouwens niet gezien dat hij ook echt wat schuin gemonteerd zit...

[ Voor 56% gewijzigd door sfinx333 op 01-01-2016 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

Dan is onderstaande TV misschien jouw vorige?

https://www.wifimedia.eu/nl/lg-55eg960v-outlet.html

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devinjanssen
sfinx333 schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 14:26:
[...]

gaf geen enkel probleem, heb trouwens niet gezien dat hij ook echt wat schuin gemonteerd zit...
Oke fijn om te horen, valt dus te overwegen. scheelt weer een 50 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-08 01:28

Ray

Mario52 schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 12:12:
Ik heb hem voor €5.300,-- aangeboden gekregen. Leek me een goede prijs. Ik wacht echter nog een innovatie rondje af en blijf bij mijn 60inch Kuro......

Ik zou gewoon even wat lokale dealers afbellen of beter nog even naar binnen lopen. Meestal valt er wel wat af te spreken is mijn ervaring.

[ Voor 16% gewijzigd door Ray op 01-01-2016 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb sinds gisteren ook de LG 65EF950V staan en deel je enthousiasme. Mooi design, uitstekend beeld en geluid via de optische uitgang is prima. Ook de kijkhoek is fantastisch, nu valt pas op hoe slecht dat eigenlijk is op een LCD tv. Heb alleen nog niet gevonden hoe je de beeldinstellingen in één keer voor alle bronnen kan laten gelden, nu is het per bron de instellingen doen.

Ik had al een 65 inch, dus de grootte is geen issue. Overigens viel me op dat 65 inch niet altijd de zelfde grootte is, de vorige TV (samsung 65hu7500) is volgens de doos 165 cm, de LG 164 cm. Is toch minder beeld. ;)

Heb de TV bij plattetv gekocht, die geven een goede inruilprijs voor de 'oude' tv. Heb met inruil ongeveer 3700 euro betaald. En je bent meteen je tv kwijt als de nieuwe komt. Wat ik begrepen heb is op dit moment de voorraad al weer uitverkocht, de platte tv heeft meer fans dan de fabrikanten verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Sinds woensdagmiddag heb ik een LG 55EF950V in huis staan, deze is in de plaats gekomen voor een Philips 48PUS7600 en ik moet zeggen wat een verademing. Beeld is natuurlijk uitstekend maar de software functioneert ook gewoon naar behoren, hetgeen bij de Philips TV een waar drama was.

De mijne heb ik ook bij platte TV gekocht, zij hebben geregeld dat ik het aankoopbedrag van de Philips TV volledig terug kreeg en kon verrekenen met de aankoop van de LG. Daarnaast heb de gratis LG soundbar niet bij de TV genomen wat ook nog weer wat scheelde op het aankoopbedrag van de TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mario52
Thanks!! heb ze een mail gestuurd.

Zijn er nog mensen die meer shops weten die een beetje diep willen gaan?
Ray schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 15:40:
[...]

Ik heb hem voor €5.300,-- aangeboden gekregen. Leek me een goede prijs. Ik wacht echter nog een innovatie rondje af en blijf bij mijn 60inch Kuro......

Ik zou gewoon even wat lokale dealers afbellen of beter nog even naar binnen lopen. Meestal valt er wel wat af te spreken is mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mario52
De vraag is dan, wat heb je voor de 65HU7500 terug gehad?
Verwijderd schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 17:48:
[...]

Heb sinds gisteren ook de LG 65EF950V staan en deel je enthousiasme. Mooi design, uitstekend beeld en geluid via de optische uitgang is prima. Ook de kijkhoek is fantastisch, nu valt pas op hoe slecht dat eigenlijk is op een LCD tv. Heb alleen nog niet gevonden hoe je de beeldinstellingen in één keer voor alle bronnen kan laten gelden, nu is het per bron de instellingen doen.

Ik had al een 65 inch, dus de grootte is geen issue. Overigens viel me op dat 65 inch niet altijd de zelfde grootte is, de vorige TV (samsung 65hu7500) is volgens de doos 165 cm, de LG 164 cm. Is toch minder beeld. ;)

Heb de TV bij plattetv gekocht, die geven een goede inruilprijs voor de 'oude' tv. Heb met inruil ongeveer 3700 euro betaald. En je bent meteen je tv kwijt als de nieuwe komt. Wat ik begrepen heb is op dit moment de voorraad al weer uitverkocht, de platte tv heeft meer fans dan de fabrikanten verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mario52 schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 21:26:
De vraag is dan, wat heb je voor de 65HU7500 terug gehad?
Ik ken de marge en onderhandelingsruimte van de dealer niet, maar deze deal was voor mij prima. Een nieuwe tv waarbij de 'oude' tv mij op papier amper iets gekost heeft. En deze is nog keurig opgehaald ook tijdens de levering.

Het heeft meer dan 6 weken geduurd van de bestelling tot de levering, maar deze tv is het wachten wel waard geweest. Een platte 65 inch UHD OLED tv met passieve 3D (actieve 3D hou ik geen kwartier vol) die er niet alleen fantastisch uit ziet maar ook fantastisch presteert. _/-\o_

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2016 01:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reverb_
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-05 16:55

Hoever zit je van de tv? Ik twijfel ook tussen 55 en 65... Wil ook geen overkill. Zal ongeveer 4 meter er vanaf zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb sinds twee weken een 910, dik tevreden, schitterend beeld maar..
een probleempje krijg ik niet opgelost.
De LG is via een optische kabel gekoppeld met mijn Denon versterker uit 2005 welke geen hdmi aansluitingen heeft,
ik krijg de Denon niet gekoppeld aan de tv en blijf dus zitten met 'dubbele' bediening van het geluid.
Iemand een oplossing of idee ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

? Je bedient geluid toch gewoon met je denon. Hoezo is dat dubbel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reverb_ schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 10:15:
[...]

Hoever zit je van de tv? Ik twijfel ook tussen 55 en 65... Wil ook geen overkill. Zal ongeveer 4 meter er vanaf zitten.
Ga altijd, als je het kwijt kan, voor zo groot mogelijk. Je went binnen de kortse keren aan het formaat, en denkt dan: Had ik m maar groter genomen.!

Dat zeg ik als ervaringsdeskundige.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-09 21:59
Verwijderd schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 17:48:
[...]

Misschien ben ik een beetje te nuchter, maar als je een TV koopt van 6K. Dan is dit toch logisch? Je verwacht gewoon dat alles adembenemend is, anders had je net zo goed een LCD schermpje kunnen kopen van €500,-

Vind het overigens maar een hoop geld voor een TV, al kijk ik zelf dan ook niet zoveel TV atm. Hopelijk word 2016 het jaar waar 4K meer gaat doen. Misschien dan ook maar een curved 4k aanschaffen. (:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
rolandos582 schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 17:49:
[...]
Misschien ben ik een beetje te nuchter, maar als je een TV koopt van 6K. Dan is dit toch logisch? Je verwacht gewoon dat alles adembenemend is, anders had je net zo goed een LCD schermpje kunnen kopen van €500,-

Vind het overigens maar een hoop geld voor een TV, al kijk ik zelf dan ook niet zoveel TV atm. Hopelijk word 2016 het jaar waar 4K meer gaat doen. Misschien dan ook maar een curved 4k aanschaffen. (:
Er is menig 65" of groter LCD waarvoor ook een bak geld wordt gevraagd en al zou je het als vanzelfsprekendheid verwachten, de Oled beleving ga je op geen enkele van dat soort TV's meemaken. Overigens vind ik 6K voor een TV ook veel geld maar een ieder moet zelf weten of hij het geld er aan kwijt wil zijn. Ik ken ook mensen die het aan een vakantie uitgeven, soms een veelvoud daarvan. Of zelfs aan rookwaren en/of drank, enz. enz.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdekker
  • Niet online
Reverb_ schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 10:15:
[...]
We zitten er ca 3/3,5 meter vandaan. Dat is met films en series geen enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reverb_
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-05 16:55
sdekker schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 21:58:
[...]

We zitten er ca 3/3,5 meter vandaan. Dat is met films en series geen enkel probleem.
Ah, en hoe valt bevalt het kijken naar SD zenders? Natuurlijk niet zo mooi als 720P+, maar kijken naar SD moet ook gewoon doable zijn, zonder dat je teveel irriteert aan het slechte beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdekker
  • Niet online
Toevallig vandaag een serie uit 2013 op dvd bekeken en dat was goed te doen. Tv kijken doe ik zelden tot nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JvS schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 12:13:
? Je bedient geluid toch gewoon met je denon. Hoezo is dat dubbel?
De bedoeling is dat de afstandbediening van de Denon niet meer wordt gebruikt maar enkel, zoals bij mijn 'oude Pioneer' met de afstandbediening van de tv.
Denon koppelen lukt niet (leeftijd?0 en het geluid van de optische uitgang regelen met de LG kan volgens mij ook niet...
maar misschien doe ik iets fout..?
Pagina: 1 ... 3 ... 112 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld om te discussiëren over OLED televisies; de techniek, voordelen, nadelen, instellingen, etc.

We hebben sinds kort ook een merkspecifiek topic voor LG: [LG OLED] Ervaringen & Discussie. Hier dus geen posts meer betreffende LG.

Als je op zoek bent naar de laatste aanbiedingen kun je een kijkje nemen in \[Prijs-discussie] OLED Televisies. Als je op zoek bent naar persoonlijk aankoopadvies, kun je een topic starten in Consumentenelektronica Aankoopadvies.