Als je een link naar het filmpje plaatst wat jij bedoelt, dan zal ik het vanavond als ik thuis ben eens uitproberen. Als ik zoek op DSE op Youtube krijg ik alleen maar filmpjes uit Azië ;-)
Signature
Signature
Dat betekent, stam + t .
Dat betekent, stam + t .
Verwijderd
Het komt er dus eigenlijk op neer dat deze 'puristen' de variabelen bewust zodanig instellen dat je wel een slecht beeld moet krijgenApache4u schreef op donderdag 10 december 2015 @ 11:28:
[]
Bedenk wel dat de foto's die je hierboven ziet onder zeer specifieke omstandigheden genomen zijn , meestal door video puristen. Deze zeer specifieke omstandigheden bestaan onder andere uit:
- Specifieke (grijs)waarden.
- Veelal statische content icm bovengenoemde grijswaarden
- Gecontroleerd omgevingslicht.
- Camera settings, bv sluitertijd etc.
Signature
dit is een banding test, zet hem wel even op de hoogste kwaliteit, heb deze zelf ook in de winkel gebruikt maar kon weinig ontdekken op de eg910: https://www.youtube.com/watch?v=12ZqE54jCqkDjRik schreef op donderdag 10 december 2015 @ 10:05:
Als je een link naar het filmpje plaatst wat jij bedoelt, dan zal ik het vanavond als ik thuis ben eens uitproberen. Als ik zoek op DSE op Youtube krijg ik alleen maar filmpjes uit Azië ;-)
[ Voor 4% gewijzigd door sfinx333 op 11-12-2015 09:46 ]
Verwijderd
Ik heb het bewust enigzins gechargeerd. Maar het lijkt er op dat men soms echt op een extreme manier naar afwijkingen zoektDjRik schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 07:49:
Nee, niet helemaal. De puristen stellen/kalibreren het scherm zo dat de content zo realistisch mogelijk weergegeven wordt. Dus de kleurweergave zo dicht mogelijk bij de realiteit en zorgen dat er zo min mogelijk detail wegvalt.
De standaard instellingen op de OLED tv's van LG zijn niet slecht, [...]
De LG oled 910 enkele weken in gebruik op de Expert1 stand maar geen (van de hier besproken) afwijkingen kunnen ontdekken. Blijft een geweldige beeld ervaring.sfinx333 schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 19:28:
Ik heb nu een aantal uren de 910v getest en het beeld ziet er erg goed uit!
Kleuren zijn super, zwart is echt zwart, heb hem op expert1 staan met wat kleine aanpassingen in helderheid en contrast.
Bij een egaal grijs scherm ( 80%grijs) zie ik dat de rechterhelft ongeveer 1/3 deel van de kant iets donkerder is dan de rest, voor de rest kan ik echt weinig vinden, bij normaal tv of film kijken is er weinig van te zien dus ik denk dat deze blijft...
2x L/L MHI 35ZS-W, L/W Panasonic 5 kW WC05H3E5, ZB Q-Solar 380L 10m2 & OEG 150L 3kW, 3330/3470/2660Wp Zuid, Gasloos 2016, MG Cyberster GT, Waterluxe Duo 7, Bluetti 200Max + 2x B230, SigenStor 17kW+32kWh+11kW AC lader.
Signature
[ Voor 1% gewijzigd door Repsect op 13-12-2015 16:08 . Reden: Typo... ]
Signature
Testing, one, two ...
Suits seizoen 4 aflevering 13 vanaf een minuut of 15. Ben erg benieuwd of jij het ook ziet, ik zie dit namelijk regelmatig voorbij komen ook in andere series.hardware-lover schreef op zondag 13 december 2015 @ 15:00:
Welke film is dat en op welk tijdstip in de film? Eens kijken hoe het er hier uitziet.
Signature
En je hebt een Netflix abonnement voor HD kwaliteit?DjRik schreef op zondag 13 december 2015 @ 16:06:
[...]
Suits seizoen 4 aflevering 13 vanaf een minuut of 15. Ben erg benieuwd of jij het ook ziet, ik zie dit namelijk regelmatig voorbij komen ook in andere series.
Testing, one, two ...
Dit ligt hoogstwaarschijnlijk niet aan je TV maar aan de bitrate die Netflix hanteert. Deze is afhankelijk van de beschikbare bandbreedte. Ik heb diezelfde scene even opgezocht, en het source materiaal lijkt erg "grainy" gefilmd, maar ik zie het effect (red crush) zoals op jouw foto niet terugkomen. Ik kijk op een 930v trouwens.DjRik schreef op zondag 13 december 2015 @ 14:53:
Weet iemand hoe ik de rode muur op de achtergrond fatsoenlijk zou kunnen krijgen? Ik zie dit probleem erg vaak bij Netflix. Ik gebruik Expert 1 modus met alleen TrueMotion aan, andere beeldverbeteraars staan uit.
Ik heb de kalibratiegegevens in basis gebruikt van rtings met een paar wijzingen (kleurtemperatuur warm 1 ipv warm 2 en contrast en helderheid klein beetje versteld).
Overigens heb ik dit met de standaard beeldsetting niet.
[afbeelding]
Dat betekent, stam + t .
Offtopic, dat is Rachel niet, anders had ik wel gezien uit welke serie het fragment afkomstig was
Testing, one, two ...
Nee ik heb de tv rechtstreeks aan de FritzBox hangen, ik heb een 100 mb glasvezellijn van XS4All dus daar zou het eigenlijk niet aan mogen liggen.sfinx333 schreef op zondag 13 december 2015 @ 16:20:
Heb je netflx draadloos? Zou misschien kunnen dat het te weinig signaal heeft, ik heb dit in ieder geval nog nooit gehad bij mijn 910, zowel met true motion aan of uit...
Probeer eens een rood vlak te maken in photoshop en die even op je TV vertonen, even als jpg opslaan.
Yep, ik heb een HD abonnement voor 2 schermen.hardware-lover schreef op zondag 13 december 2015 @ 16:44:
[...]
En je hebt een Netflix abonnement voor HD kwaliteit?
[...]
Als ik het beeld op de standaard modus zet dan is het vergelijkbaar met de foto die jij gemaakt hebt. Dan is de red crush weg (nu weet ik dat het red crush genoemd wordt, kan ik verder zoeken, thanks!)Apache4u schreef op zondag 13 december 2015 @ 17:04:
[...]
Dit ligt hoogstwaarschijnlijk niet aan je TV maar aan de bitrate die Netflix hanteert. Deze is afhankelijk van de beschikbare bandbreedte. Ik heb diezelfde scene even opgezocht, en het source materiaal lijkt erg "grainy" gefilmd, maar ik zie het effect (red crush) zoals op jouw foto niet terugkomen. Ik kijk op een 930v trouwens.
[afbeelding]
Lijkt me dus een bandbreedte issue.
Offtopic: Rachel...
Idd niet Rachel, maar ook erg leukhardware-lover schreef op zondag 13 december 2015 @ 17:23:
[...]
Offtopic, dat is Rachel niet, anders had ik wel gezien uit welke serie het fragment afkomstig was
[ Voor 5% gewijzigd door Repsect op 13-12-2015 18:18 . Reden: Foto van rood vlak gemaakt met onjuiste instellingen ]
Signature
Volgens mij heb je je keuze al gemaaktdevinjanssen schreef op zondag 13 december 2015 @ 21:20:
Graag jullie mening. Ik moet een keuze maken tussen 910v en de 920v (beide 55inch) oftewel FullHD of 4k en HDR.
Ik heb uitgebreid het artikel gelezen op rings.com http://www.rtings.com/tv/...vs-and-upscaling-compared
Samegevat: Bij 4k upscaling zie je het verschil tussen fullHD en 4k niet. Mocht de bron 4k zijn dan zie je het verschil bij een kijkafstand kleiner dan 2 meter. Bij 2 meter en meer zie je het verschil niet.
99% van ons kijk gedrag is naar reguliere tv zender. Netflix kijk ik nauwelijk gemiddeld 1 film per maand.
Teven is het minder pijn geld om de 910v na 7 jaar te vervangen voor beteren technieken.
Dat betekent, stam + t .
Heb je het dan over de EC930v?, want die is inderdaad fullHD. Merk je/heb je wel eens last van onscherp beeld bij 1080p beeld materiaal op 55 inch?Apache4u schreef op zondag 13 december 2015 @ 21:35:
[...]
Na dit scherm (55inch 930v) zal mijn vrouw wel klaar zijn voor een 65 inch.
Heb zelf gekozen voor de 910 om dezelfde redenen, er is bijna geen 4k content en heb echt gezocht op de nieuwsgroepen. En inderdaad ik zit bijna op 4 meter afstand en heb geen zin om op de salontafel te gaan zitten om het verschil te zien.... Voor 4k had ik een 85" nodig om het te kunnen zien, die is in oled niet te betalen.... Dus vandaar de 910 die me gruwelijk goed bevalt!devinjanssen schreef op zondag 13 december 2015 @ 21:20:
Graag jullie mening. Ik moet een keuze maken tussen 910v en de 920v (beide 55inch) oftewel FullHD of 4k en HDR.
Ik heb uitgebreid het artikel gelezen op rings.com http://www.rtings.com/tv/...vs-and-upscaling-compared
Samegevat: Bij 4k upscaling zie je het verschil tussen fullHD en 4k niet. Mocht de bron 4k zijn dan zie je het verschil bij een kijkafstand kleiner dan 2 meter. Bij 2 meter en meer zie je het verschil niet.
99% van ons kijk gedrag is naar reguliere tv zender. Netflix kijk ik nauwelijk gemiddeld 1 film per maand.
Teven is het minder pijn geld om de 910v na 7 jaar te vervangen voor beteren technieken.
[ Voor 4% gewijzigd door sfinx333 op 13-12-2015 23:10 ]
Verwijderd
Ik kan niet in jullie portemonnee kijken, maar ik ga zelf voor de uhd variant. Heb op dit moment de 65 inch hu7500 uhd van Samsung, en sta in de wacht voor de levering van de 65 inch ef950v.devinjanssen schreef op zondag 13 december 2015 @ 21:20:
65 inch is ook weer een ander verhaal dan 55 inch. Deze week ga ik eens 4k en fullhd op 55 inch vergelijken in de winkel.Verwijderd schreef op zondag 13 december 2015 @ 23:32:
[...]
Ik kan niet in jullie portemonnee kijken, maar ik ga zelf voor de uhd variant. Heb op dit moment de 65 inch hu7500 uhd van Samsung, en sta in de wacht voor de levering van de 65 inch ef950v.
Het is mooi dat je jezelf dat vertelt, maar ik geloof hier niet zoveel van (en ook niet in de "ik zie het toch zelf" waarnemingenVerwijderd schreef op zondag 13 december 2015 @ 23:32:
[...]
Het upscalen van full hd naar 4k zorgt voor een beter beeld dan op een full hd tv. Doordat de pixel dichtheid 4x zo hoog is op een uhd tv (afgerond 2 miljoen tegen 8 miljoen pixels), ziet het beeld er beter uit. Upscalen is niet dat van 1 pixel er 4 worden gemaakt met de zelfde kleur, maar gaat via subtiele kleurschakeringen.
[ Voor 10% gewijzigd door JvS op 14-12-2015 08:16 ]
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Ja, ik heb het over die TV. en onscherp beeld?? Zeker niet.devinjanssen schreef op zondag 13 december 2015 @ 21:47:
[...]
Heb je het dan over de EC930v?, want die is inderdaad fullHD. Merk je/heb je wel eens last van onscherp beeld bij 1080p beeld materiaal op 55 inch?
Dat betekent, stam + t .
Wat bedoel je daarmee? Vind je 720p (op elk toestel) onscherp of bedoel je echt dat OLED problemen met 720p materiaal oplevert?sfinx333 schreef op zondag 13 december 2015 @ 23:09:
En onscherp beeld heb ik nog niet gezien.... Behalve sommige zenders die nog steeds in 720p opnemen...
Verwijderd
Nee hoor, als je ze echter naast elkaar zou zetten een 720P en een 1080P dat zie je wel wat verschil. Maar echt spannend is het niet.downtime schreef op maandag 14 december 2015 @ 10:27:
[...]
Wat bedoel je daarmee? Vind je 720p (op elk toestel) onscherp of bedoel je echt dat OLED problemen met 720p materiaal oplevert?
Niet alle Ziggo HD zenders hebben die lagere bitrate, o.a. NPO's en Ziggo Sport zitten rond de 12Mbit. Laat niet weg dat het via de schotel vaak een tandje beter zal zijn, maar het merendeel zal die wok niet aan het huis hebben hangen verwacht ik.Verwijderd schreef op maandag 14 december 2015 @ 12:06:
[...]
Nee hoor, als je ze echter naast elkaar zou zetten een 720P en een 1080P dat zie je wel wat verschil. Maar echt spannend is het niet.
Zit meestal ook in de birate waarmede de content bij je binnen komt.
Als voorbeeld. Ik kan kijken via de schotel naar Sky.de is hetzelfde voor een groot deel als de nederlandse HBO welke ik ook kan ontvangen via de kabel bij Ziggo
Op Ziggo is de bitrate waarmee de content binnenkomt rond de 8Mbps. Als ik dan naar Sky.de kijk zit je al snel aan de 15 Mbps. Dat is duidelijk zichtbaar op mijn 930V
Testing, one, two ...
Nope, 720P is ook op een 55" scherm gewoon scherp. Ik heb ook regelmatig 720p op een beamer gekeken, dan zie je wel redelijk goed verschillen tussen 720p en 1080p, maar echt onscherp zou ik het niet noemen.Verwijderd schreef op maandag 14 december 2015 @ 12:06:
[...]
Nee hoor, als je ze echter naast elkaar zou zetten een 720P en een 1080P dat zie je wel wat verschil. Maar echt spannend is het niet.
Nee beslist geen oled probleem is zichtbaar op elke TV, zag het ook op mijn vorige Samsung led tv, zat gister de reünie te zien en kon duidelijk zien dat de studio camera's HD waren en de filmpjes tussendoor op locatie FHD, ik hoop wel dat de studio's nu eens gaan overstappen op FHD!!downtime schreef op maandag 14 december 2015 @ 10:27:
[...]
Wat bedoel je daarmee? Vind je 720p (op elk toestel) onscherp of bedoel je echt dat OLED problemen met 720p materiaal oplevert?
[ Voor 23% gewijzigd door sfinx333 op 14-12-2015 20:18 ]
Da's goed om te horen, ik stoor me niet aan het onderscheid tussen 720p of 1080i, maar het zou gewoon jammer zijn als OLED 720p niet goed naar FHD zou schalen.sfinx333 schreef op maandag 14 december 2015 @ 20:08:
Nee beslist geen oled probleem is zichtbaar op elke TV, zag het ook op mijn vorige Samsung led tv, zat gister de reünie te zien en kon duidelijk zien dat de studio camera's HD waren en de filmpjes tussendoor op locatie FHD, ik hoop wel dat de studio's nu eens gaan overstappen op FHD!!
Probleem opgelost m.b.v. AVForums: Doordat ik kalibratie waarden heb ingevuld van rtings die blijkbaar niet goed met mijn tv matchen krijg ik 'nonlinearities" in de grijsschalen wat zichtbaar wordt als posterizatie. OK, ik wist ook niet posterizatie is, maar met Google kan je alles vindenDjRik schreef op zondag 13 december 2015 @ 14:53:
Weet iemand hoe ik de rode muur op de achtergrond fatsoenlijk zou kunnen krijgen? Ik zie dit probleem erg vaak bij Netflix. Ik gebruik Expert 1 modus met alleen TrueMotion aan, andere beeldverbeteraars staan uit.
Ik heb de kalibratiegegevens in basis gebruikt van rtings met een paar wijzingen (kleurtemperatuur warm 1 ipv warm 2 en contrast en helderheid klein beetje versteld).
Overigens heb ik dit met de standaard beeldsetting niet.
[afbeelding]
Yep, ik dus maar zoals je hierboven kan lezen was het voor mij geen succes. Hoewel ik verder over kleur de zeer te spreken was. Probeer het gewoon uit en kijk het aan, je kan altijd zelf wat aanpassingen doen die naar jouw smaak zijn en als laatste optie kan je altijd nog terug naar default waarden zoals ik nu gedaan hebsfinx333 schreef op maandag 14 december 2015 @ 20:08:
[...]
Is er trouwens iemand die exact alle instellingen van rtings heeft ingesteld, dus ook de colorspace en witbalans ?
Signature
Verwijderd
Dus je gelooft er wel iets van.JvS schreef op maandag 14 december 2015 @ 08:12:
[...]
Het is mooi dat je jezelf dat vertelt, maar ik geloof hier niet zoveel van (en ook niet in de "ik zie het toch zelf" waarnemingen). Het is geen anti-aliassing zoals videokaarten kunnen toepassen waarbij er daadwerkelijk nieuwe informaie gebruikt wordt om het beeld scherper te krijgen door slimmer pixels aan te sturen. Er is gewoon een bronmateriaal en het wordt net zo goed of slecht verbeterd als je bijvoorbeeld een foto kunt "verbeteren" in photoshop met resizing en resampling, maar dan 30x per seconde door een dedicated chippie die er niet zo lang over mag rekenen als je processor
Ik heb niets tegen UHD hoor, maar die dwingende reden die mensen aangeven om het te moeten kopen is zeker bij kleinere schermen echt nonsens. Bij 55" begint het zichtbaar te worden op 3m kijkafstand. Ik vind dat met afstand geen 50% hogere prijs waard..
80 jaar lang zijn ze niet in staat geweest om gebogen TV's te maken en nu ze er eenmaal zijn, is het maken van gebogen TV's opeens makkelijker dan het maken van rechte? Dat had ik niet door. Ik dacht dat gebogen TV's alleen maar een gimmick waren.sfinx333 schreef op maandag 14 december 2015 @ 22:55:
Volgens plattetv zijn alle vlakke uhd modellen teruggehaald wegens het aanwezig zijn van een gele baan op het scherm, dit is ook iets wat ik teruglees op avsforum.com ....
Testing, one, two ...
I know, neem het niet te letterlijk. En als je de Trinitron bedoelt, die waren cilindervormig, niet vlak.hardware-lover schreef op maandag 14 december 2015 @ 23:36:
Ze maakten vroeger alleen maar gebogen TV's, beeldbuis met bolling bedoel ik dan. Sony was volgens mij de eerste met een werkelijk vlakke CRT, en het was eigenlijk een beetje vreemd kijken als je het niet gewend was. Terug naar 2015 ....
Het was niet werkelijk serieus bedoeltdowntime schreef op maandag 14 december 2015 @ 23:57:
[...]
I know, neem het niet te letterlijk. En als je de Trinitron bedoelt, die waren cilindervormig, niet vlak.
Testing, one, two ...
De FD serie was (uiterlijk) geheel vlak.downtime schreef op maandag 14 december 2015 @ 23:57:
[...]
En als je de Trinitron bedoelt, die waren cilindervormig, niet vlak.
Nickname does not reflect reality
He who controls the past commands the future. He who commands the future conquers the past.
Nee, dat kan niet. Sterker nog, zelfs voor dezelfde line-up modellen geeft het overnemen van de instellingen geen garantie op een beter beeld. De panelen verschillen immers waardoor het overnemen van de instellingen het beeld zelfs slechter kan maken.devinjanssen schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 21:19:
Kan ik voor de EG920 de settings gebruiken van de EG960. Avforum heeft hier een speciale video voor samengesteld.
YouTube: LG 55EG960V 4K OLED TV Picture Settings
Zoals ik al eerder aangegeven heb, kan je het gewoon proberen maar het kan dus verkeerd uitpakken (kijk even naar foto's die ik zondag geplaatst heb). Probeer het gewoon uit en vergelijk het met standaard instellingen en kijk wat je mooier vindt. Je kan altijd de settings nog naar smaak aanpassen of alles terug naar default settings zettendevinjanssen schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 21:19:
Ben toch uiteindelijk voor de 4k variant gegaan,namelijk EG920v.
Nu vraag ik mij enkel af welke picture setting ik het beste kan gebruiken. Het is natuurlijk een persoonlijke smaak maar gezien mijn ervaring zal ik niet snel het verschil ervaren/zien.
Kan ik voor de EG920 de settings gebruiken van de EG960. Avforum heeft hier een speciale video voor samengesteld.
YouTube: LG 55EG960V 4K OLED TV Picture Settings
Signature
Signature
Verwijderd
dat is flink balen!NedStar schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 14:35:
Ondertussen op mijn tweede 910v, de eerste had 3 dode pixels maar was verder prima. Wel wat last van niet egaal beeld bij de randen maar dit viel niet zo heel veel op.
De huidige heeft 1 dode pixel, echter heeft de linker helft een ander contrast dan de rechter helft van het beeld. Deze gaat dan ook weer terug..
Wel flink balen, het contrast en de kleuren zijn verder top.
Omdat het precies op het midden van het beeld zit valt het ook lekker op.
Ik ga eerst proberen met behulp van internet en mijn eigen gevoel. Mocht dit geen succes worden dan kan het altijd nog. Tenslotte is het vaak ook een persoonlijke voorkeur. Ik wou gewoon hier de vraagstellen of mensen ervaring hebben met de picture settings van rtings.com en AVforum(video).Verwijderd schreef op woensdag 16 december 2015 @ 13:37:
Als je nu toch een pak geld uitgeeft voor een mooie Oled, laat m dan ook professioneel calibreren. Dat helpt nog voor verbetering. Het overnemen van willekeurige settings van een forum of een gebruiker niet
Inderdaad, wij zijn tenslotte tweakers.devinjanssen schreef op woensdag 16 december 2015 @ 16:38:
[...]
Ik ga eerst proberen met behulp van internet en mijn eigen gevoel. Mocht dit geen succes worden dan kan het altijd nog. Tenslotte is het vaak ook een persoonlijke voorkeur. Ik wou gewoon hier de vraagstellen of mensen ervaring hebben met de picture settings van rtings.com en AVforum(video).
Nickname does not reflect reality
[ Voor 7% gewijzigd door Janpietertje89 op 18-12-2015 16:08 ]
Ik zou eens contact opnemen met de verkoper met de melding dat je (een deel van het) geld terug wil hebben of vervanging. Een televisietoestel van een dergelijk bedrag mag je inderdaad wel verwachten dat deze langer zonder problemen werkt dan 5 jaar. Hier in Nederland kennen we gelukkig een redelijke garantieregeling die niet is gebaseerd op 2 jaar zoals de Europese wet voorschrijft maar een garantietermijn op de verwachte levensduur van een apparaat.Janpietertje89 schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 16:04:
Hoe zit het kwalitatief met deze LG oled TV's qua duurzaamheid? De HDMI uitgangen van mijn infinia8500 van 5 jaar oud hebben het ineens allemaal begeven door schijnbaar slechte productie van een aantal verbindingen in het moederbord, welke ook niet meer te vervangen is omdat dit moederbord niet meer leverbaar is. Het probleem komt veel voor en er zijn talloze klachten over te vinden. Ik ben dus een beetje huiverig geworden voor LG. Snap niet hoe ze al na 5 jaar geen support meer bieden en geen onderdelen meer leveren voor een TV die destijds tot het top-segment behoorde met full-led tochnologie enz.
Ik mag hopen dat je van een TV van 3000 euro toch wel mag verwachten dat ALLE onderdelen dermate duurzaam zijn dat deze normaal gesproken 10 jaar mee kan? Of dat je in ieder geval support en onderdelen mag verwachten voor een periode van ~10 jaar? Heeft iemand hier ideeën over?
OLED onder 1000 euro? Niet zolang LG de enige fabrikant van die schermen blijft. Het zal de komende jaren wel een premium technologie blijven. Aangezien Panasonic de displays bij LG moet inkopen, en daardoor moeilijk op prijs met LG kan concurreren, zal Panasonic er waarschijnlijk voor kiezen om zich op features en kwaliteit te onderscheiden en qua prijs weer boven LG te gaan zitten.Sjah schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 16:14:
Ja heb ik wel ideen over>> van een 3000 Tv , zelfs van LG, denk ik dat het wel goed zit.
Interessanter wordt het hoe de LG's gaan worden als ze met sub-1000 OLEDs gaan komen, dat moet toch ten koste van iets gaan dan? Nee, sub-1000 kijk ik liever naar merken als Panasonic of Sony, maar weet niet of zij met OLEDs gaan komen, ja Pana gaat ermee komen, 1 van 6k dacht ik, kopen we niks voor.
Verwijderd
Tja hoe zit het met de duurzaamheid. Dat is natuurlijk lastig te zeggen. Volgens mij kwamen de eerste batches voor de consument in 2014 op de markt. Op dit moment is het dus onmogelijk om te zeggen hoe duurzaam ze zijn. LG geeft wel aan dat er een speelduur van 40.000 uur haalbaar moet zijn. Kom je uit op 5~10 jaar afhankelijk van het gebruik. Kan mij voorstellen dat 5 uur gamen op je LG ten koste gaat van de duurzaamheidJanpietertje89 schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 16:04:
Hoe zit het kwalitatief met deze LG oled TV's qua duurzaamheid?
Voor zover ik had begrepen, en daar stond volgens mij een artikel op Tweakers over, zal de Panasonic met de Oled panels van LG komenSjah schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 16:14:
Ja heb ik wel ideen over>> van een 3000 Tv , zelfs van LG, denk ik dat het wel goed zit.
kijk ik liever naar merken als Panasonic of Sony, maar weet niet of zij met OLEDs gaan komen, ja Pana gaat ermee komen,
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2015 13:18 ]
Dat klopt. LG Display is op dit moment de enige die grote OLED panelen voor consumenten-electronica produceert. Panasonic neemt de schermen daar dan ook af en zorgt zelf voor de software tbv de aansturing.Verwijderd schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 13:14:
Voor zover ik had begrepen, en daar stond volgens mij een artikel op Tweakers over, zal de Panasonic met de Oled panels van LG komen
Dat betekent, stam + t .
Vreemd, bij plattetv lijken ze op voorraad te zijn?sfinx333 schreef op maandag 14 december 2015 @ 22:55:
Volgens plattetv zijn alle vlakke uhd modellen teruggehaald wegens het aanwezig zijn van een gele baan op het scherm, dit is ook iets wat ik teruglees op avsforum.com ....
Verwijderd
Op de website wel, in werkelijkheid (nog) niet. Sta al bijna 6 weken in de wacht, er zou vandaag een levering plaatsvinden van LG aan plattetv maar dat schijnt niet gebeurd te zijn. Dus geen 'kerstcadeautje' morgen zo als het er nu voorstaat. Maar het is de tijd van wonderen....kwiebus schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 22:33:
[...]
Vreemd, bij plattetv lijken ze op voorraad te zijn?
Niet elke provider(ziggo/kpn etc) staat dit toe.devinjanssen schreef op woensdag 23 december 2015 @ 21:57:
Is het mogelijk om een bepaalde volgorde in te stellen? zodat ik RTL8 ook daadwerkelijk op 8 kan zetten.
Verwijderd
In navolging op bovenstaande melding van gisteren, de LG 65EF950V (en de 55 ook) is nu in het land. Wordt volgende week afgeleverd.Verwijderd schreef op woensdag 23 december 2015 @ 21:17:
[...]
De EF950V is in ieder geval zeker niet van de markt gehaald, maar is blijkbaar moeilijk te leveren in Nederland.
Heeft dit niet te maken met de tv? Voorheen keek ik op een humax decoder hiermee kon ik wel de volgorde bepalen. Opzich is het geen groot probleem maar had het wel fijn gevonden.sandervanzijl schreef op donderdag 24 december 2015 @ 09:59:
[...]
Niet elke provider(ziggo/kpn etc) staat dit toe.
ik heb zelf dezelfde workaround als jij. een eigen favorieten lijst en ik zap eigenlijk alleen nog maar via de kanalenlijst aan de rechterkant van het beeld. dan hoef ik ook geen zendernummers meer te onthouden en kan ik direct zien wat er op dat moment op de zender is.
[ Voor 3% gewijzigd door __fred__ op 26-12-2015 12:10 ]
[ Voor 8% gewijzigd door sfinx333 op 30-12-2015 20:27 ]
In de handleiding staat dat de 910 en 920 gelijk aan elkaar is. Even een foto uit de handleiding:sfinx333 schreef op woensdag 30 december 2015 @ 20:18:
ik gebruik een Just Mounts Wallmount Flat: JM600SF, hangt perfect en stevig....aan de achterkant heb je vrijwel geen curve waar de beugel bevestigd moet worden, bovendien had de winkel mij al geadviseerd dezelfde beugel te gebruiken..
even verkeerd gelezen, ik heb een 910v...
sdekker schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 12:10:
Heb sinds een dikke week de LG 65EF950V staan. Ben er enorm blij mee. Ik was bang dat-ie té groot zou zijn, maar dat valt erg mee. Geluid is goed, beeld super. Ben nog bezig met wat beeldinstellingen.
Had in eerste instantie de LG 55EG960V maar dat beeld vond ik voor 4K effect niet groot genoeg én de reflecties van het curved scherm waren erg hinderlijk. Gelukkig kon ik hem omwisselen voor de platte 65".
Ik zou Wifimedia doen - goeie zaak!Mario52 schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 12:12:
Ik wil in januari een 65EF950V aanschaffen, zijn er nog Shops die ik kan mailen vwb een mooie prijs?
gaf geen enkel probleem, heb trouwens niet gezien dat hij ook echt wat schuin gemonteerd zit...devinjanssen schreef op donderdag 31 december 2015 @ 08:41:
[...]
In de handleiding staat dat de 910 en 920 gelijk aan elkaar is. Even een foto uit de handleiding:
Lijn A en C wijken 5mm van elkaar af. Gaf dit geen problemen met de JM600SF?
Wellicht heb je de loodrechte strips van de beugel schuins gemonteerd om het verschil op te vangen.
[ Voor 56% gewijzigd door sfinx333 op 01-01-2016 14:28 ]
Dan is onderstaande TV misschien jouw vorige?sdekker schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 12:10:
Heb sinds een dikke week de LG 65EF950V staan. Ben er enorm blij mee. Ik was bang dat-ie té groot zou zijn, maar dat valt erg mee. Geluid is goed, beeld super. Ben nog bezig met wat beeldinstellingen.
Had in eerste instantie de LG 55EG960V maar dat beeld vond ik voor 4K effect niet groot genoeg én de reflecties van het curved scherm waren erg hinderlijk. Gelukkig kon ik hem omwisselen voor de platte 65".
Testing, one, two ...
Oke fijn om te horen, valt dus te overwegen. scheelt weer een 50 eurosfinx333 schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 14:26:
[...]
gaf geen enkel probleem, heb trouwens niet gezien dat hij ook echt wat schuin gemonteerd zit...
Ik heb hem voor €5.300,-- aangeboden gekregen. Leek me een goede prijs. Ik wacht echter nog een innovatie rondje af en blijf bij mijn 60inch Kuro......Mario52 schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 12:12:
Ik wil in januari een 65EF950V aanschaffen, zijn er nog Shops die ik kan mailen vwb een mooie prijs?
[ Voor 16% gewijzigd door Ray op 01-01-2016 16:08 ]
Verwijderd
Heb sinds gisteren ook de LG 65EF950V staan en deel je enthousiasme. Mooi design, uitstekend beeld en geluid via de optische uitgang is prima. Ook de kijkhoek is fantastisch, nu valt pas op hoe slecht dat eigenlijk is op een LCD tv. Heb alleen nog niet gevonden hoe je de beeldinstellingen in één keer voor alle bronnen kan laten gelden, nu is het per bron de instellingen doen.sdekker schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 12:10:
Ray schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 15:40:
[...]
Ik heb hem voor €5.300,-- aangeboden gekregen. Leek me een goede prijs. Ik wacht echter nog een innovatie rondje af en blijf bij mijn 60inch Kuro......
Ik zou gewoon even wat lokale dealers afbellen of beter nog even naar binnen lopen. Meestal valt er wel wat af te spreken is mijn ervaring.
Verwijderd schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 17:48:
[...]
Heb sinds gisteren ook de LG 65EF950V staan en deel je enthousiasme. Mooi design, uitstekend beeld en geluid via de optische uitgang is prima. Ook de kijkhoek is fantastisch, nu valt pas op hoe slecht dat eigenlijk is op een LCD tv. Heb alleen nog niet gevonden hoe je de beeldinstellingen in één keer voor alle bronnen kan laten gelden, nu is het per bron de instellingen doen.
Ik had al een 65 inch, dus de grootte is geen issue. Overigens viel me op dat 65 inch niet altijd de zelfde grootte is, de vorige TV (samsung 65hu7500) is volgens de doos 165 cm, de LG 164 cm. Is toch minder beeld.![]()
Heb de TV bij plattetv gekocht, die geven een goede inruilprijs voor de 'oude' tv. Heb met inruil ongeveer 3700 euro betaald. En je bent meteen je tv kwijt als de nieuwe komt. Wat ik begrepen heb is op dit moment de voorraad al weer uitverkocht, de platte tv heeft meer fans dan de fabrikanten verwachten.
Verwijderd
Ik ken de marge en onderhandelingsruimte van de dealer niet, maar deze deal was voor mij prima. Een nieuwe tv waarbij de 'oude' tv mij op papier amper iets gekost heeft. En deze is nog keurig opgehaald ook tijdens de levering.Mario52 schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 21:26:
De vraag is dan, wat heb je voor de 65HU7500 terug gehad?
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2016 01:26 ]
Hoever zit je van de tv? Ik twijfel ook tussen 55 en 65... Wil ook geen overkill. Zal ongeveer 4 meter er vanaf zitten.sdekker schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 12:10:
Verwijderd
Verwijderd
Ga altijd, als je het kwijt kan, voor zo groot mogelijk. Je went binnen de kortse keren aan het formaat, en denkt dan: Had ik m maar groter genomen.!Reverb_ schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 10:15:
[...]
Hoever zit je van de tv? Ik twijfel ook tussen 55 en 65... Wil ook geen overkill. Zal ongeveer 4 meter er vanaf zitten.
Misschien ben ik een beetje te nuchter, maar als je een TV koopt van 6K. Dan is dit toch logisch? Je verwacht gewoon dat alles adembenemend is, anders had je net zo goed een LCD schermpje kunnen kopen van €500,-Verwijderd schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 17:48:
[...]
Heb sinds gisteren ook de LG 65EF950V staan en deel je enthousiasme. Mooi design, uitstekend beeld en geluid via de optische uitgang is prima. Ook de kijkhoek is fantastisch, nu valt pas op hoe slecht dat eigenlijk is op een LCD tv. Heb alleen nog niet gevonden hoe je de beeldinstellingen in één keer voor alle bronnen kan laten gelden, nu is het per bron de instellingen doen.
Er is menig 65" of groter LCD waarvoor ook een bak geld wordt gevraagd en al zou je het als vanzelfsprekendheid verwachten, de Oled beleving ga je op geen enkele van dat soort TV's meemaken. Overigens vind ik 6K voor een TV ook veel geld maar een ieder moet zelf weten of hij het geld er aan kwijt wil zijn. Ik ken ook mensen die het aan een vakantie uitgeven, soms een veelvoud daarvan. Of zelfs aan rookwaren en/of drank, enz. enz.rolandos582 schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 17:49:
[...]
Misschien ben ik een beetje te nuchter, maar als je een TV koopt van 6K. Dan is dit toch logisch? Je verwacht gewoon dat alles adembenemend is, anders had je net zo goed een LCD schermpje kunnen kopen van €500,-
Vind het overigens maar een hoop geld voor een TV, al kijk ik zelf dan ook niet zoveel TV atm. Hopelijk word 2016 het jaar waar 4K meer gaat doen. Misschien dan ook maar een curved 4k aanschaffen. (:
Testing, one, two ...
We zitten er ca 3/3,5 meter vandaan. Dat is met films en series geen enkel probleem.Reverb_ schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 10:15:
[...]
Hoever zit je van de tv? Ik twijfel ook tussen 55 en 65... Wil ook geen overkill. Zal ongeveer 4 meter er vanaf zitten.
Ah, en hoe valt bevalt het kijken naar SD zenders? Natuurlijk niet zo mooi als 720P+, maar kijken naar SD moet ook gewoon doable zijn, zonder dat je teveel irriteert aan het slechte beeld.sdekker schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 21:58:
[...]
We zitten er ca 3/3,5 meter vandaan. Dat is met films en series geen enkel probleem.
Verwijderd
De bedoeling is dat de afstandbediening van de Denon niet meer wordt gebruikt maar enkel, zoals bij mijn 'oude Pioneer' met de afstandbediening van de tv.JvS schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 12:13:
? Je bedient geluid toch gewoon met je denon. Hoezo is dat dubbel?
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq