Sony 83A90J - B&O Beosound Stage - Mission 770 (wow!) - Dali Menuet SE - Dali 104 - Marantz Cinema 60, Lyngdorf TDAI-1120
Ik zag wel in de MM bij de 910V de rasters heel duidelijk als ik zonder 3D bril keek toen Avatar in 3D werd vertoond. Met 3D bril zag je de rasters niet.
Ik zit ruim 5 meter van mijn TV meubel.
Maar net zo belangrijk wordt, of het smartgedeelte goed is, daar zijn ook wisselende resultaten, liefst heb ik domme Tv, maarja forget about that ben ik bang.
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
http://www.currys.co.uk/g...oled-tv-10138596-pdt.html
Hopelijk gaat het niet meer lang duren dat het in NL ook gaat gebeuren.
Er staat nu op de site een prijs van 3999,- Pond voor de 65". Met daarnaast nog eens 10% korting als er een actiecode ingevuld wordt.
Kortom: 3999,00 -/- 399,90 = 3599,10 Pond (= 3780 Euro). Nou, laat het voor NL begrippen dan 3999,00 worden....... Dan betaal je dus voor een 65" wat nu een 55" kost. Mooie berichten. Echter, blijft het natuurlijk inderdaad een gok met die wisselende reviews en wat de levensduur zal zijn.
Waar reken jij je ponden om? Ik zie €5.060 voor 3599 Britse pond?Aconda1969 schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 09:19:
Het is hier al eens genoemd dat na in de US nu ook de prijzen aan het zakken zijn in de UK.
http://www.currys.co.uk/g...oled-tv-10138596-pdt.html
Hopelijk gaat het niet meer lang duren dat het in NL ook gaat gebeuren.
Er staat nu op de site een prijs van 3999,- Pond voor de 65". Met daarnaast nog eens 10% korting als er een actiecode ingevuld wordt.
Kortom: 3999,00 -/- 399,90 = 3599,10 Pond (= 3780 Euro). Nou, laat het voor NL begrippen dan 3999,00 worden....... Dan betaal je dus voor een 65" wat nu een 55" kost. Mooie berichten. Echter, blijft het natuurlijk inderdaad een gok met die wisselende reviews en wat de levensduur zal zijn.
Testing, one, two ...
Omdat het nogal eens een sta in de weg is, neem bijv het zappen, schijnt altijd langzamer te zijn dan met domme Tv. En daarnaast kan het erger, als je het Sony topic volgt, daar valt de Tv soms uit, wat waarschijnlijk alles te maken heeft met de Android-implementatie dit jaar bij dat merk.JvS schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 07:23:
Als je het niet gebruikt, mag het smart gedeelte zo kut zijn als het maar kan vind ik altijd. Je gebruikt het toch niet. Waarom vind je dat dan toch net zo belangrijk als de maat van het scherm?
Tenslotte, lijkt me een super-versie, een echt nuttige versie dus, van een Smart me wel interessant, dus ja dat gaat aandacht krijgen, want ik heb geen zin in NUC.
Het smart gedeelte met de apps interesseert me geen moer en mag daarom zo gaar zijn als ik weet niet wat. Ik gebruik wel een chromecast of een HTPC, veel relaxter
Inderdaad, je hebt gelijk. Denk dat ik ergens iets verkeerd heb ingevuldhardware-lover schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 11:26:
[...]
Waar reken jij je ponden om? Ik zie €5.060 voor 3599 Britse pond?

Toch maar bij de 55" blijven dan maar
Ik heb een snelle Google gedaan, maar zo gauw niks kunnen vinden. Misschien iemand die hier meer over kan zeggen?
Signature
Ik heb er nog niet naar gezocht op dit moment, maar dat jij al moeilijk wat kan vinden is dan misschien wel positief? Als het opvallend minder zou worden allemaal dan was jij beslist al wat tegengekomen met je zoektocht? Ik denk zelf dat de TV's nog te kort op de markt zijn om er nu iets over te kunnen zeggen. Retention kunnen ze hebben, maar is vaak snel weer weg.DjRik schreef op woensdag 11 november 2015 @ 10:22:
Zijn er geen testen gedaan waarin het beeld van bijvoorbeeld de 55EC930V na een jaar eens bekeken en vergeleken wordt met een nieuw exemplaar. Dan zou er misschien wat kleurverloop en helderheidsverschillen waargenomen kunnen worden? Nou zal het verloop niet lineair zijn, maar misschien kan dit wel een indicatie geven.
Ik heb een snelle Google gedaan, maar zo gauw niks kunnen vinden. Misschien iemand die hier meer over kan zeggen?
Testing, one, two ...
Mjah het zijn witte leds (mix van RGB) met een kleurfilter ervoor. Witte Leds hebben we al langere tijd, dus er is denk ik sowieso wel het eea te vinden over kleurverlopen daarvan.DjRik schreef op woensdag 11 november 2015 @ 10:22:
Zijn er geen testen gedaan waarin het beeld van bijvoorbeeld de 55EC930V na een jaar eens bekeken en vergeleken wordt met een nieuw exemplaar. Dan zou er misschien wat kleurverloop en helderheidsverschillen waargenomen kunnen worden? Nou zal het verloop niet lineair zijn, maar misschien kan dit wel een indicatie geven.
Anoniem: 601307
Kan op internet nog niets vinden over de import stop van de 950, even in de gaten houden dus.
Heb gister de LG 55EF950V besteld bij Hifi Cornor. Gewoon op voorraad word vrijdag geleverd. Gaat met een apparte koerier die hebben mij gebeld en afgesproken voor vrijdag. Daarnaast zitten er nu trouwens 2 vlieg tickets bij en 6 maanden gratis Netflix UHD en gratis soundbarAnoniem: 601307 schreef op woensdag 11 november 2015 @ 15:25:
Ben vandaag bij PlatteTV langs geweest, daar werd me verteld dat de LG 55/65 EF950V niet meer geleverd gaat worden in Nederland. Heb de EG960 bekeken, het beeld is fantastisch en de kromming is miniem. Zeker vergeleken met de Samsung curved lijn. Dus zeker een optie als de 950 er niet meer komt.
Kan op internet nog niets vinden over de import stop van de 950, even in de gaten houden dus.
https://www.ontdek-oled.nl/nl/
Dat is niet zo mooi als dat waar is. Ik denk dat plat veel voordelen heeft.Anoniem: 601307 schreef op woensdag 11 november 2015 @ 15:25:
Ben vandaag bij PlatteTV langs geweest, daar werd me verteld dat de LG 55/65 EF950V niet meer geleverd gaat worden in Nederland. Heb de EG960 bekeken, het beeld is fantastisch en de kromming is miniem. Zeker vergeleken met de Samsung curved lijn. Dus zeker een optie als de 950 er niet meer komt.
Hier een interessante vergelijking tussen de EG920 vs EG960 :
http://www.bestavdeals.co...which-one-should-you-buy/
(EG920 betere hdmi + usb en goedkoper
Sony 83A90J - B&O Beosound Stage - Mission 770 (wow!) - Dali Menuet SE - Dali 104 - Marantz Cinema 60, Lyngdorf TDAI-1120
Normale tv via Horizon box is briljant mooi, als het HD uitzendingen zijn, kinder-tv daartegen heeft veel jitteringen (haperingen).
Daarnaast heb ik een Mac Mini als media center, hiermee is het beeld teleurstellend, 1080p content is onscherp, vaal van kleur en is lelijker dan op de Full-HD Philips. (Heb uiteraard alle beeld modi geprobeerd).
Heeft iemand al instellingen gevonden voor een PC? Ik heb wat gevonden op AV forums, maar dit maakt het helemaal dramatisch slecht.
Ik kijk met name alles via de Mac Mini, als dit niet beter kan dan nu denk ik dat een Samsung UHD TV toch beter is. Het lijkt wel alsof Apple niet goed samengaat met OLED schermen via HDMI.
hardware-lover schreef op woensdag 11 november 2015 @ 13:28:
[...]
Ik heb er nog niet naar gezocht op dit moment, maar dat jij al moeilijk wat kan vinden is dan misschien wel positief? Als het opvallend minder zou worden allemaal dan was jij beslist al wat tegengekomen met je zoektocht? Ik denk zelf dat de TV's nog te kort op de markt zijn om er nu iets over te kunnen zeggen. Retention kunnen ze hebben, maar is vaak snel weer weg.
Helemaal gelijk, had ik niet meer aan gedacht! Het kleur verloop zal dan eigenlijk niet mogen voorkomen natuurlijk. Maar dat de OLEDs minder licht weergeven kan natuurlijk nog steeds gebeuren, dan zou de helderheid steeds verder naar beneden gaan in de loop van de tijd. Maar zoals Hardware-Lover al schrijft, als er niks over te vinden is dan valt het waarschijnlijk allemaal wel mee. Hoewel we er na 1 jaar nog geen harde conclusies uit kunnen trekken natuurlijk.JvS schreef op woensdag 11 november 2015 @ 13:38:
[...]
Mjah het zijn witte leds (mix van RGB) met een kleurfilter ervoor. Witte Leds hebben we al langere tijd, dus er is denk ik sowieso wel het eea te vinden over kleurverlopen daarvan.
Signature
Heb je de HDMI input hernoemd naar PC? Hiermee worden namelijk alle beeldoptimalisaties en processing uitgeschakeld. Met mijn Windows 7 PC is het beeld namelijk wel scherp op de 910V.Dino_V schreef op donderdag 12 november 2015 @ 00:45:
Gisteren de LG55EG910 gehaald bij Plasma-Discounter. Had hiervoor een 7000 serie 47" Philips en kon het niet laten over te stappen naar OLED.
Normale tv via Horizon box is briljant mooi, als het HD uitzendingen zijn, kinder-tv daartegen heeft veel jitteringen (haperingen).
Daarnaast heb ik een Mac Mini als media center, hiermee is het beeld teleurstellend, 1080p content is onscherp, vaal van kleur en is lelijker dan op de Full-HD Philips. (Heb uiteraard alle beeld modi geprobeerd).
Heeft iemand al instellingen gevonden voor een PC? Ik heb wat gevonden op AV forums, maar dit maakt het helemaal dramatisch slecht.
Ik kijk met name alles via de Mac Mini, als dit niet beter kan dan nu denk ik dat een Samsung UHD TV toch beter is. Het lijkt wel alsof Apple niet goed samengaat met OLED schermen via HDMI.
Nee, waar doe je dat? En in mijn situatie gaat dat mogelijk 1 probleem verhelpen maar ook een nieuwe creëren, ik heb alles lopen via een receiver. Als ik de HDMI dus verander zal dat ook effect hebben om de Horizon box die nu goed bevalt..Sonicfreak schreef op donderdag 12 november 2015 @ 09:14:
[...]
Heb je de HDMI input hernoemd naar PC? Hiermee worden namelijk alle beeldoptimalisaties en processing uitgeschakeld. Met mijn Windows 7 PC is het beeld namelijk wel scherp op de 910V.
Staat je Mac Mini niet toevallig op RGB limited ipv full uit te sturen? Nvidia drivers defaulten nog steeds naar een limited range op HDMI (ik weet niet waarom, dat kan er anno 2015 wel uit lijkt me)Dino_V schreef op donderdag 12 november 2015 @ 00:45:
Gisteren de LG55EG910 gehaald bij Plasma-Discounter. Had hiervoor een 7000 serie 47" Philips en kon het niet laten over te stappen naar OLED.
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
Als je het input menu opent dan kun je naast de input op bewerken klikken en de naam aanpassen. Probeer het eens want ik denk dat het niet veel invloed gaat hebben op je Horizon box.Dino_V schreef op donderdag 12 november 2015 @ 09:28:
[...]
Nee, waar doe je dat? En in mijn situatie gaat dat mogelijk 1 probleem verhelpen maar ook een nieuwe creëren, ik heb alles lopen via een receiver. Als ik de HDMI dus verander zal dat ook effect hebben om de Horizon box die nu goed bevalt..
Ik kan niet wachten om er een te kopen, maar meer dan 1800 ben ik niet van plan om neer te leggen eigenlijk..
Ik zit zelf ook te wachten op prijsverlagingen van de 55EF950V hoor
Signature
Is de 930v dan niks voor je? Het WebOS op deze tv is inmiddels geupgrade naar een soort van WebOS 2.0 light en het panel schijnt hetzelfde te zijn als dat in de 910v. Ik kan verder geen noemenswaardige verschillen noemen.nubcaek schreef op donderdag 12 november 2015 @ 22:43:
Hebben jullie enige verwachtingen wat betreft prijsdalingen van de LG55EG910?
Ik kan niet wachten om er een te kopen, maar meer dan 1800 ben ik niet van plan om neer te leggen eigenlijk..
Dat betekent, stam + t .
Hah, dat is een goede vraag. Buiten de software versie moeten er toch wel noemenswaardige verschillen zijn? De 930v kost inmiddels 1700 euro terwijl de 910v nog 2300 kost.. die 600 moet toch wel ergens in zitten lijkt mij?Apache4u schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 11:47:
[...]
Is de 930v dan niks voor je? Het WebOS op deze tv is inmiddels geupgrade naar een soort van WebOS 2.0 light en het panel schijnt hetzelfde te zijn als dat in de 910v. Ik kan verder geen noemenswaardige verschillen noemen.
Heb de 65 inch versie in bestelling staan, heb nu ook een 65 inch TV en wil geen maatje kleiner. Maar wel plat. Dus dat wordt een maandje wachten. Tickets en netflix (die ik overigens al in UHD bekijk op mijn huidige tv) zitten er bij, actie loopt tot 31 december.CTwiest schreef op woensdag 11 november 2015 @ 15:51:
[...]
Heb gister de LG 55EF950V besteld bij Hifi Cornor. Gewoon op voorraad word vrijdag geleverd. Gaat met een apparte koerier die hebben mij gebeld en afgesproken voor vrijdag. Daarnaast zitten er nu trouwens 2 vlieg tickets bij en 6 maanden gratis Netflix UHD en gratis soundbar
Veel plezier met je aanschaf.
Sommige TV uitzendingen (zeker Kinder-TV) zoals ik hou van Holland lijken niet eens meer Full-HD te zijn. Gezichten die niet close-up in beeld zijn zijn blokkerig en het algehele beeld inclusief zwart waardes houdt niet over. Schakel ik dan over naar bv SBS waar "het beste idee van NL" uitgezonden werd dan is het beeld wel weer loepzuiver en vele malen mooier dan LED.
De Sinterklaas intocht gisteren op NPO2 was ook niet om aan te gluren, familie leden die bij ons kwamen meekijken (omdat zij de nieuwe tv wilden zien) waren totaal niet onder de indruk, totdat ik omschakelde naar een andere zender en/of een film aanzette vanaf de Mac Mini.
Waar ligt dit nou aan? Zijn die live uitzendingen EN shows als Ik hou van Holland niet Full-HD?
De blokjes vorming en onscherpte stoort me echt dermate erg dat ik twijfel om de tv om te ruilen voor een Samsung UHD..
Als het beeld wel goed is met een Mac en op sommige uitzendingen, dan ligt het toch duidelijk aan het signaal? Selecteer je wel de juiste zenders (NL 123 hebben ook een HD versie)Dino_V schreef op zondag 15 november 2015 @ 12:18:
De tv (55EG910V) nu wat langer in gebruik te hebben ben ik er nog steeds niet over uit of OLED op dit moment de beste keuze is tov traditioneel LED.
Sommige TV uitzendingen (zeker Kinder-TV) zoals ik hou van Holland lijken niet eens meer Full-HD te zijn. Gezichten die niet close-up in beeld zijn zijn blokkerig en het algehele beeld inclusief zwart waardes houdt niet over. Schakel ik dan over naar bv SBS waar "het beste idee van NL" uitgezonden werd dan is het beeld wel weer loepzuiver en vele malen mooier dan LED.
De Sinterklaas intocht gisteren op NPO2 was ook niet om aan te gluren, familie leden die bij ons kwamen meekijken (omdat zij de nieuwe tv wilden zien) waren totaal niet onder de indruk, totdat ik omschakelde naar een andere zender en/of een film aanzette vanaf de Mac Mini.
Waar ligt dit nou aan? Zijn die live uitzendingen EN shows als Ik hou van Holland niet Full-HD?
De blokjes vorming en onscherpte stoort me echt dermate erg dat ik twijfel om de tv om te ruilen voor een Samsung UHD..
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
Alle zenders zijn via de Horizon box in HD, die hoef je niet meer zelf te selecteren..Jeroenneman schreef op zondag 15 november 2015 @ 12:21:
[...]
Als het beeld wel goed is met een Mac en op sommige uitzendingen, dan ligt het toch duidelijk aan het signaal? Selecteer je wel de juiste zenders (NL 123 hebben ook een HD versie)
Ik ben met je eens dat het een signaal-ding moet zijn, maar ik had er met de vorige LED tv geen last van, het lijkt de OLED te zijn icm sommige uitzendingen.
Gelukkig is het meeste materiaal waar hier naar gekeken wordt minimaal HD, de intocht van Sinterklaas was dat duidelijk niet. RTL4 staat hier nooit op, maar het is bekend dat zij uit kostenoverweging eigen shows in SD opnemen. De SBS groep doet wel zo goed als alles in HD.
Edit: zie net dat jouw type full hd is en geen 4k. Dus bovenstaande gaat niet geheel op.
[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 601307 op 15-11-2015 13:08 ]
Voor alle duidelijkheid, en mogelijk ten overvloede, je oude TV is een LCD, de belichting voor de LCD's zijn echter LED's maar dat hele LED TV gedoe is allemaal marketing en is blijkbaar goed aangekomen.Dino_V schreef op zondag 15 november 2015 @ 12:51:
[...]
Alle zenders zijn via de Horizon box in HD, die hoef je niet meer zelf te selecteren..
Ik ben met je eens dat het een signaal-ding moet zijn, maar ik had er met de vorige LED tv geen last van, het lijkt de OLED te zijn icm sommige uitzendingen.
Terug te komen op jouw "probleem". Hoe beter het plaatje op je TV kan zijn, in dit geval door de Oled techniek, hoe eerder het zal opvallen als het aangeboden signaal van een bedroevende kwaliteit is. Dat geldt nog voor heel veel TV zenders, ook al staat er HD in de zendernaam.
Testing, one, two ...
Heb je de scherpte en ruisonderdrukking instellingen aangepast naar automatisch of hoog? Ik heb namelijk een dvb-c signaal van Telfort en bij mij was de intocht van Sinterklaas wel scherp. En ook Ik hou van Holland was mooi scherp. Toen ik de scherpte en ruisonderdrukking nog niet had aangepast was het inderdaad niet altijd even scherp. Ik heb ook de 55EG910V.Dino_V schreef op zondag 15 november 2015 @ 12:51:
[...]
Alle zenders zijn via de Horizon box in HD, die hoef je niet meer zelf te selecteren..
Jij hebt geluk, daar is een simpele oplossing voor te vindenUHD schreef op zondag 15 november 2015 @ 14:34:
Ik zie geen spetterend verschil met de kleuren van onze LG UHD 49UB850V.
Testing, one, two ...
Die heb ik uitgebreid doorgenomen, maar het zegt mij te weinig om te bepalen waar die 600 euro nou zit.210667 schreef op maandag 16 november 2015 @ 14:32:
Dit komt van de LG site:
http://www.lg.com/uk/compare/compare.lg?category=/uk/tvs
Wat ik wel lees is dat de videoprocessor van de 930v een beetje ruk is, of omlaag schaalt. Zou dit niet het geval zijn in de 910v?
Heeft wel iets langer geduurd, had 01-11 de bestelling geplaatst maar heb het toestel nu voor 1695 euro.
Kan ik aankomend weekend genieten van het fantastische beeld van dit toestel.
[ Voor 14% gewijzigd door BenEco op 20-11-2015 15:47 ]
2x L/L WP MHI 35ZS-W, L/W WP Panasonic 5 kW WC05H3E5, ZB Q-Solar 380L 10m2 & ZB OEG 150L & 3kW, 3330/3470/2660Wp Zuid, Gasloos sinds 2016, Nissan Leaf 62kWh Tekna, Waterluxe Duo 7, Bluetti 200Max+ 2x B230.
Mooie prijs, die staat voor 2200 ofzo op de website.BenEco schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 15:44:
Vandaag de LG 55EG910V ( LG 55EC930V besteld maar niet leverbaar dus deze voor hetzelfde geld) van Platte tv discounter ontvangen.
Heeft wel iets langer geduurd, had 01-11 de bestelling geplaatst maar heb het toestel nu voor 1695 euro.
Kan ik aankomend weekend genieten van het fantastische beeld van dit toestel.
“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison
Bij de 910 krijg je tot 31-12-2015 6 maanden gratis Netflix en bij de 930 niet.nubcaek schreef op maandag 16 november 2015 @ 11:22:
kan iemand mij de verschillen uitleggen tussen de 55EG910V en de LG 55EC930V?
@Fraggert: klopt, letterlijk en figuurlijk heel scherp, de 930 staat op dit moment op hun site voor 1695 euro.
.
Heb het scherm wel even gekalibreerd (http://www.rtings.com/tv/reviews/lg/eg9100/settings) want standaard was het net niet, nu perfect.
[ Voor 42% gewijzigd door BenEco op 20-11-2015 21:53 ]
2x L/L WP MHI 35ZS-W, L/W WP Panasonic 5 kW WC05H3E5, ZB Q-Solar 380L 10m2 & ZB OEG 150L & 3kW, 3330/3470/2660Wp Zuid, Gasloos sinds 2016, Nissan Leaf 62kWh Tekna, Waterluxe Duo 7, Bluetti 200Max+ 2x B230.
1749 inmiddels zelfs weerBenEco schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 21:36:
@Fraggert: klopt, letterlijk en figuurlijk heel scherp, de 930 staat op dit moment op hun site voor 1695 euro.
?, net even gekeken .....

Heb je geen dode pixels? Mijn eerste exemplaar was gefabriceerd in september en had 1 dode pixel. En bij een wit scherm zag je een roze vlek een beetje rechts onder. Mijn tweede exemplaar (gefabriceerd in oktober) heeft geen dode pixels en geen roze vlek bij wit scherm. Bij alle kleuren is het scherm mooi egaal.BenEco schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 21:36:
[...]
Heb het scherm wel even gekalibreerd (http://www.rtings.com/tv/reviews/lg/eg9100/settings) want standaard was het net niet, nu perfect.
Nee, geen last van deze afwijkingen, had al gelezen dat dit mogelijk was dus de eerste uren extra op gelet.Sonicfreak schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 09:52:
[...]
Heb je geen dode pixels? Mijn eerste exemplaar was gefabriceerd in september en had 1 dode pixel. En bij een wit scherm zag je een roze vlek een beetje rechts onder. Mijn tweede exemplaar (gefabriceerd in oktober) heeft geen dode pixels en geen roze vlek bij wit scherm. Bij alle kleuren is het scherm mooi egaal.
Ben voor het bestellen in de showroom geweest en heb via mail de bevestiging gekregen dat bij bestellen van de 930 via hun site de 910 geleverd zou worden. Even informeren vooraf en er niet blindelings vanuit gaan.wagenveld schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 10:12:
Raar toch dat ze de 930V laten staan als ze die niet kunnen leveren? Gewoon die bestellen dus en ervan uitgaan dat je de 910V krijgt nu? Ik lees in de reviews dat de 930V ook last heeft van wat verkleuring onder een schuine kijkhoek, de 910V zou dat ook niet meer hebben.
En ja, beetje raar inderdaad hetgeen ik ze ook als feedback heb gegeven.
Heb er even op gelet maar bij de 910 geen verkleuring onder welke kijkhoek dan ook.
[ Voor 10% gewijzigd door BenEco op 21-11-2015 11:47 ]
Klanten lokken, doen ze met andere TV modellen ook, en daarin zijn zij ook niet de enige.wagenveld schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 10:12:
Raar toch dat ze de 930V laten staan als ze die niet kunnen leveren? Gewoon die bestellen dus en ervan uitgaan dat je de 910V krijgt nu? [knip]
Ruim uit voorraad leverbaar volgens website en als je er naar gaat informeren krijg je een reactie van; "bedankt voor uw interesse in [model tv], helaas is deze niet meer leverbaar. Eventueel heb ik nog [nieuwer model] en mag ik u éénmalig een aanbieding doen...."
Zolang je er beter van wordt is er niet zo heel veel mis mee, maar zelfs maanden na zo'n ontvangen reactie staat het model nog steeds als beschikbaar op de website. Wel vervelend als je er speciaal voor naar een winkel gaat, dus informeren vooraf, over de beschikbaarheid van een bepaald model, kan mogelijk geen kwaad.
Testing, one, two ...
Gefeliciteerd, na 1 weekend tv kijken op deze oled ben ik de plasma helemaal vergeten.Khallouki schreef op zondag 22 november 2015 @ 20:12:
Ik heb zelf de 55eg910v besteld (normale prijs). Komt dinsdag binnen, ben erg benieuwd!
Wat een fantastisch beeld heeft dit toestel, het curved heeft in mijn opstelling juist een voordeel dat het raam schuin achter me geen reflectie meer geeft in het scherm. Bij de platte 50"plasma had ik hier wel last van.
Heb je nog geprobeerd een 930 te bestellen voor 1695,- om dan net als hier een 910 geleverd te krijgen?
Of heb je nog wat van de 2299,- (Platte tv Discounter) af gekregen waardoor het verschil te verwaarlozen is.
Toch gek, drie winkels die hem onder de 1700 euro aanbieden, bijna alle winkels zeggen dat ze hem op voorraad hebben. Allemaal hetzelfde trucje? Lijkt me zo'n stom trucje, niet echt positief iig.
Een 55 inch oled onder de 1700 euro, in mijn gedachte dacht ik dat ze nog veel duurder waren, duurt niet meer lang dus voordat oled gemeenschap goed wordt. Foka vertouw ik wel, andere winkels ken ik niet echt. Wehkamp zou zon trucje ook niet uithalen, neem ik aan.JvS schreef op zondag 22 november 2015 @ 21:36:
pricewatch: LG 55EC930V Zilver, Zwart
Toch gek, drie winkels die hem onder de 1700 euro aanbieden, bijna alle winkels zeggen dat ze hem op voorraad hebben. Allemaal hetzelfde trucje? Lijkt me zo'n stom trucje, niet echt positief iig.
Tja, als je dan ook nog de 910V van 2299 voor 1687,50 (pricewatch: LG 55EG910V Wit) ipv de 930 ontvangt. stom trucje? ik vond het niet erg.JvS schreef op zondag 22 november 2015 @ 21:36:
Helemaal vergeten, op de 910V krijg je tot 31-12-2015 ook nog 6 maanden Netflix premium, is ook 6x 11,99. Is die nog wat in prijs gezakt.
[ Voor 15% gewijzigd door BenEco op 22-11-2015 22:33 . Reden: voor 1687,50, kreeg nog 7,50 voor een review. ]
Overjarig en uitlopend model, nog zeer beperkt op voorraad, als ie er nog is, LG levert dit type niet meer naar de winkels. Mocht men er voor willen gaan, let op dat je niet met een ex. demo wordt afgescheept.JvS schreef op zondag 22 november 2015 @ 21:36:
Testing, one, two ...
Maar je leest toch wel vaker dat de prijzen wat omlaag kunnen.
Ik heb afgelopen zaterdag de LG 55EC910V aangeschaft. Ook voor een prijs lager dan in de Pricewatch.
Eerste indruk is toch wel dat het een fantastische tv is. WebOS is soms wat traag, maar er is erg goed mee te werken. Ook de magic remote vind ik echt geweldig.
Een probleempje waar ik tegen aan loop nu, en dat is een klein probleempje: Ik kan niet settopbox niet helemaal bedienen met de universele afstandsbediening. Ik heb IPTV van XS4All (glas) met een Arcadyan settopbox. Deze wordt niet ondersteund door LG, maar door te kiezen voor een Motorola decoder is de universale afstandsbediening toch te gebruiken. Behalve de aan- en uitknop, wat toch lastig is.

Iemand die dat heeft weten op te lossen?
Signature
Nee, helaas niet. Ik kwam na het bestellen bij coolblue pas hierachter.BenEco schreef op zondag 22 november 2015 @ 20:44:
[...]
Gefeliciteerd, na 1 weekend tv kijken op deze oled ben ik de plasma helemaal vergeten.![]()
Wat een fantastisch beeld heeft dit toestel, het curved heeft in mijn opstelling juist een voordeel dat het raam schuin achter me geen reflectie meer geeft in het scherm. Bij de platte 50"plasma had ik hier wel last van.
Heb je nog geprobeerd een 930 te bestellen voor 1695,- om dan net als hier een 910 geleverd te krijgen?
Of heb je nog wat van de 2299,- (Platte tv Discounter) af gekregen waardoor het verschil te verwaarlozen is.
pricewatch: LG 55EG910V Wit voor €1999,-
[ Voor 85% gewijzigd door tweegroenethee op 25-11-2015 15:46 ]
Anoniem: 481050
ook minimaal 1 HD in het plat.
Eindelijk luisteren ze een beetje bij LG
Volgend jaar is dit dus andersom gelukkig.
Ze vertelden ook dat midden / eind 2017 een oprolbare Oled uitkomt welke aan een box gekoppeld word met een flatcable en met magneetjes aan de muur kan worden bevestigd.
Ik kan dit wel eens navragen voor je, zal hem morgen eens mailen ( hou je van me te goed )
Komt goed, laat ik weten

Volgens mij wel, alleen hooguit zit er een andere tuner in en zal die niet met een Nederlandse CI+ werken.rapanui schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 13:53:
Is de 55ef950V nou technisch gelijk aan de Duitse 55EF9509
Er gaat een hele rits nieuwe 65 en 77 inch Oleds aankomen als ik zie waar LG wifi certificatie voor aangevraagd heeft en 19 november 2015 heeft gekregen:
65G6Y
65G6T
65G6V
65G6P
65G6K
77G6Y
77G6T
77G6V
77G6P
77G6K
https://www.wi-fi.org/pro...words=OLED&companies=1341
In elk geval, ik ben blij. Heb inmiddels ook avforums etc allemaal doorgelezen, volgens mij is het judder verhaal een broodje aap van 1 gebruiker die HD rips van een USB schijf speelt. Heb ook klachten hier gelezen over SD kabel signaal ntrlk. Knoop er lekker een HTPC aan op 23,976Hz, komt helemaal goed denk ik zo.
Kan voorlopig nog even niet testen, want eerst een huis zoeken. Uiteraard is de TV belangrijker.
Ook zie ik als ik bijv. mijn settopbox van XS4All (Arcadyan HMB2260) op standby heb staan, dan staat er een melding op het scherm "Druk op [power on knop afbeelding] om de TV-ontvangen aan te zetten". Deze tekst staat op een zwarte achtergrond, maar ik zie in het midden van m'n scherm een witte waas (dit zie ik af en toe ook bij Netflix). Heel erg lelijk om te zien, maar op te lossen door de helderheid en contrast wat aan te passen. Ik ben er alleen nog niet over uit of dat (te veel) ten koste gaat van de donkere details.
Moet ik overigens wel bij zeggen dat ik altijd 's avonds de televisie aan heb staan en m'n verlichting in de kamer maximaal dim, ik zit dus in een heel donkere kamer.
Verder vind ik het WebOS fantastisch, maar werkt dit af en toe wel traag op de 910V, vooral na het opstarten. Maar daarna loopt het redelijk soepel en is er heel goed mee te werken. Ik kijk eigenlijk alleen maar Netflix via WebOS en dat werkt vlekkeloos. Ik ben alleen erg benieuwd hoe dit werkt na een paar jaar en updates.
Als laatste zie ik af en toe wat vlekken/onvolkomenheden op gezichten en achtergronden bij het kijken van Netflix. Aangezien het Netflix is zou dit met de compressie te maken kunnen hebben, ik heb dit nog niet verder uitgezocht.
Ik heb de tv nu een week in bezit en zoals je hierboven kunt zien zijn er wel een paar kritiek puntjes, maar dit zijn maar kleine puntjes, vind ik. Ik ben heel erg blij met m'n televisie en heb absoluut geen spijt van deze aankoop.
Signature
Ik heb mijn tv ook op kabel en het beeld is net ff scherper en kleuren beter.
[ Voor 9% gewijzigd door Repsect op 29-11-2015 09:00 ]
Signature
[ Voor 17% gewijzigd door M@cer op 29-11-2015 09:05 ]
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Anyway, tgv aanschaf nieuw bankstel zat er hoe dan ook niets anders op dan voor een minder volumineus toestel te gaan dus ik had nu wel het perfecte excuus
Nu alleen nog eens over denken wat ik met die 90-kg die-hard ga doen...
De 950V is nu met een prijs van rond de 3k al aardig betaalbaar maar ik vraag mij af of de 2016 line up echt significant andere features zal krijgen. Behalve ondersteuning voor het volledige HDR spectrum kan ik mij niet zo gauw nieuwe features voorstellen. Heeft iemand al wat informatie kunnen krijgen over de 2016 line up ?
Edit: Naar mijn weten is dit niet officieel bevestigd door LG ...
- HDR x2 the brightness
- 99% of DCI on 2016 4k
- 4k tvs only
- We see more of LG wallpaper tv
- 3D will be fased out
[ Voor 13% gewijzigd door Repsect op 01-12-2015 12:37 ]
Signature
Bedoel je niet een prijs van rond de 4K? Rond de 3K zie ik hem nergens staan, maar mogelijk zie ik wat over het hoofd?rapanui schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 11:18:
Ik ben erg aan het twijfelen over de aanschaf van de 55EF950V. Vooral nu de CES er aan zit te komen en de nieuwe 2016 OLED UHD line up van LG dan bekend wordt.
De 950V is nu met een prijs van rond de 3k al aardig betaalbaar maar ik vraag mij af of de 2016 line up echt significant andere features zal krijgen. Behalve ondersteuning voor het volledige HDR spectrum kan ik mij niet zo gauw nieuwe features voorstellen. Heeft iemand al wat informatie kunnen krijgen over de 2016 line up ?
Testing, one, two ...
Heb je die bij PTD besteld? Ik heb de 930 daar zaterdag besteld (en betaald) maar vooralsnog geen bericht over de levering of over een vervangend model ontvangen, ik vraag me af of ik zelf contact met ze op zou moeten nemen daarover.deroby schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 10:32:
Dit weekend ook maar de sprong gewaagd; 530 besteld maar schijnbaar gaat er een 910 geleverd worden (). 'k Ben eens benieuwd hoe die zich gaat verhouden tov m'n goede oude Sony KV-36FS70. Tov LCD blaast OLED zo een beetje alles uit het water, maar eigenlijk kan ik dat van die Sony Trinitron ook zeggen, zelfs na 14 jaar dienst. Grote plus gaat zijn dat het nu HD is tov PAL+.
Anyway, tgv aanschaf nieuw bankstel zat er hoe dan ook niets anders op dan voor een minder volumineus toestel te gaan dus ik had nu wel het perfecte excuus
Nu alleen nog eens over denken wat ik met die 90-kg die-hard ga doen...
Ik heb geen info voor je, maar weet wel dat LG OLED wat op de CES gepresenteerd wordt meestal pas einde Q3 (als je geluk hebt) beschikbaar is. En dan nog moet je je afvragen of je ze dan wilt, aangezien ik van de EF950 begrepen heb dat de eerste beschikbare modelen aardig wat last hebben/hadden van kinderziektes zoals banding en vooral yellow vignetting.rapanui schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 11:18:
Ik ben erg aan het twijfelen over de aanschaf van de 55EF950V. Vooral nu de CES er aan zit te komen en de nieuwe 2016 OLED UHD line up van LG dan bekend wordt.
Maar goed, over het algemeen geldt natuurlijk bij technologie, hoe langer je wacht, hoe mooier en feature-rijker het allemaal wordt
Dat betekent, stam + t .
Je zou je kunnen afvragen of je op dit moment een (nieuwe) TV nodig hebt. Zo niet, is het wachten op de aankondiging van de nieuwe line-up het zeker waard. Je kan na de CES altijd nog beslissen of de vernieuwingen het waard zijn en of je daarop wilt wachten.rapanui schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 11:18:
Het curved gedeelte viel me erg mee in ieder geval.
Vraag me alleen wel af of dat judder verhaal storend is, of dat het wellicht te maken heeft met beeldverbeteraars die nog aan staan? Wellicht kunnen bezitters van de 910 toch nog even reageren op het judder verhaal?
Zou zweren dat er een nominatie topic was bij het tv gedeelte maar is niet meer te zien (viel me gisteren pas op dat er een was). 910 zou er op kunnen als eerste (direct) betaalbare OLED; al wilde ik een andere nomineren. Maar iirc die stond er toch al bij en mogelijk ook de 910 dus zullen wel in de poll verschijnen.
[ Voor 109% gewijzigd door apis29 op 02-12-2015 23:10 ]
Sorry voor late reactie, maar inderdaad, ik heb de bestelling zondag ll. gemaakt bij ptvd. Er zijn vooraf wel wat mailtjes (**) om en weer geweest (gestart via contact form op de site) .litemotiv schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 15:22:
[...]
Heb je die bij PTD besteld? Ik heb de 930 daar zaterdag besteld (en betaald) maar vooralsnog geen bericht over de levering of over een vervangend model ontvangen, ik vraag me af of ik zelf contact met ze op zou moeten nemen daarover.
Naast de geautomatiseerde 'afrekening' mail van de 930 heb ik dan ook nog een bevestigingsmailtje gehad (in supra mail-chain) dat er een 910 in de doos ging zitten. Qua leveringstermijnen ofzo heb ik nog niets ontvangen, maar ik vermoed dat mijn overschrijving wel effe onderweg zal zijn (.be)...
PS: het valt me net op dat de 930 schijnbaar niet meer in de lijst staat.
(**: tip: het helpt om een goed verstaander te zijn, de verwoording was soms, laten we stellen, vaag =)
[ Voor 3% gewijzigd door deroby op 03-12-2015 10:02 . Reden: PS toegevoegd ]
Heb met behulp van deze instellingen http://www.rtings.com/tv/reviews/lg/eg9100/settings tot nu toe geen judder kunnen ontdekken, en met deze kalibratie komen de kleuren natuurlijk over net als bij de vervangen plasma. (op standaard en levendig knallen de kleuren uit het scherm wat ik persoonlijk niet mooi vind.)sfinx333 schreef op woensdag 02 december 2015 @ 22:45:
zit er heel sterk aan te denken de 910 aan te schaffen en mijn samsung h7000 te verkopen, vanmiddag eens goed naar oled gekeken en ja dat beeld is geweldig!
Het curved gedeelte viel me erg mee in ieder geval.
Vraag me alleen wel af of dat judder verhaal storend is, of dat het wellicht te maken heeft met beeldverbeteraars die nog aan staan? Wellicht kunnen bezitters van de 910 toch nog even reageren op het judder verhaal?
Netflix is ook best een leuke gadget, en speelt ook nog Dolby 5.1 af via WiFi en mijn versterker.
(Kan Ziggo nog wat van leren met 2.1 via de kabel)
[ Voor 8% gewijzigd door BenEco op 03-12-2015 18:07 ]
bedankt! Kun je ook iets vertellen over de mediaspeler? herkend deze veel formaten en werken de subs goed? en loopt de audio synchroom?BenEco schreef op donderdag 03 december 2015 @ 15:51:
[...]
Heb met behulp van deze instellingen http://www.rtings.com/tv/reviews/lg/eg9100/settings tot nu toe geen judder kunnen ontdekken, en met deze kalibratie komen de kleuren natuurlijk over net als bij de vervangen plasma. (op standaard en levendig knallen de kleuren uit het scherm wat ik persoonlijk niet mooi vind.)
Netflix is ook best een leuke gadget, en speelt ook nog Dolby 5.1 af via WiFi en mijn versterker.
(Kan Ziggo nog wat van leren met 2.1 via de kabel)
En kan een standaard beugel voor aan de wand erop?
Ik kon helaas alleen de EG920 bekijken, deze is 4K en vraag me af of de 910 vergelijkbaar is afgezien van het 4K verhaal....
[ Voor 3% gewijzigd door sfinx333 op 03-12-2015 20:58 ]
Mediaspeler geen ervaring mee, een beugel voor aan de muur? die van mij staat op een Just Racks 150 tv meubel.sfinx333 schreef op donderdag 03 december 2015 @ 20:54:
[...]
bedankt! Kun je ook iets vertellen over de mediaspeler? herkend deze veel formaten en werken de subs goed? en loopt de audio synchroom?
En kan een standaard beugel voor aan de wand erop?
Ik kon helaas alleen de EG920 bekijken, deze is 4K en vraag me af of de 910 vergelijkbaar is afgezien van het 4K verhaal....
Er staat een uitgebreide review op Kieskeurig over de 910 en de praktijk verschillen t.o.v. de 4K oled. Misschien ben je hier mee geholpen.
pricewatch unsorted: LG Wall Mount 55~65 EF95, EG96, 55EG92
Volgens mij geen standaard VESA.
Ik gebruik deze instellingen ook en ik zie wel judder. Nu heb ik TrueMotion aangezet en is het weg, dus niks aan de hand verder. Zet TrueMotion maar eens uit en let eens op wanneer de camera een stuk draait, misschien zie je het dan wel.BenEco schreef op donderdag 03 december 2015 @ 15:51:
[...]
Heb met behulp van deze instellingen http://www.rtings.com/tv/reviews/lg/eg9100/settings tot nu toe geen judder kunnen ontdekken, en met deze kalibratie komen de kleuren natuurlijk over net als bij de vervangen plasma. (op standaard en levendig knallen de kleuren uit het scherm wat ik persoonlijk niet mooi vind.)
(Misschien moet je er ook niet extra op letten, als jij het niet ziet is het goed en misschien ga je je er na juist aan ergeren
Ik heb afgelopen weekend twee blurays in .mkv formaat (~8 en ~10 GB) gekeken via mijn NAS met de standaard mediaplayer. Werkte erg goed, je kan alleen niet vooruit of achteruit spoelen (wel pauzeren natuurlijk). Ondertiteling (.srt) pakte ie niet mee, maar kan ook aan m'n NAS liggen. Ik heb daarna de ondertiteling in het .mkv bestand gebakken en toen werkte het wel.sfinx333 schreef op donderdag 03 december 2015 @ 20:54:
Kun je ook iets vertellen over de mediaspeler? herkend deze veel formaten en werken de subs goed? en loopt de audio synchroom?
Overigens is mijn "NAS" mijn FritzBox router i.c.m. een USB 3.0 64GB stick
Signature
Zijn er meer mensen die dit hebben gezien? En is er iemand die een oplossing heeft?
Verder zie ik het nergens. Ik heb het overigens opgelost door even te spelen met de helderheid en het contrast, paar klikjes waren voldoende.. Daarna niet meer gezien..
Signature
Dit topic is bedoeld om te discussiëren over OLED televisies; de techniek, voordelen, nadelen, instellingen, etc.
We hebben sinds kort ook een merkspecifiek topic voor LG: [LG OLED] Ervaringen & Discussie. Hier dus geen posts meer betreffende LG.
Als je op zoek bent naar de laatste aanbiedingen kun je een kijkje nemen in \[Prijs-discussie] OLED Televisies. Als je op zoek bent naar persoonlijk aankoopadvies, kun je een topic starten in Consumentenelektronica Aankoopadvies.