Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-11 09:32

vhal

ಠ_ಠ

Homeland schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 10:13:
Weer een grote sale begonnen vandaag! Veel PS4 games ook, waaronder The Witness voor maar 9euro!
Ah mooi, zojuist even gekeken en net Ratchet & Clank gekocht voor €4,99, ik had nog die 10€ tegoedbon van maart/april :P

Strava

• MisterMichel
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-11 12:54
vhal schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 12:57:
[...]

Ah mooi, zojuist even gekeken en net Ratchet & Clank gekocht voor €4,99, ik had nog die 10€ tegoedbon van maart/april :P
Oh crap, die wilde ik al zodra die voor een leuk prijsje voorbij zou komen. Nu had ik mezelf voorgenomen niks meer te kopen voordat m'n backlog leeg/leger zou zijn. Maar ja, ik ben bang dat dit een aanvulling op m'n backlog gaat worden. :|

PSN ID: MrMichel_75

Tweakmans schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 12:53:
@bram1984 Inderdaad. Dan vermoed ik dat het gewoon een foutje is met de aanduiding gekocht/gratis.
Ach, voor die paar Euro is deze het sowieso wel waard. :)
Tweakmans schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 12:53:
@bram1984 Inderdaad. Dan vermoed ik dat het gewoon een foutje is met de aanduiding gekocht/gratis.
Is dat niet die IGC Cross Buy bug ? Spellen die je krijgt bij de IGC, en later ook uitkomen op een ander platform als Cross Buy, kun je niet enkel onmiddellijk ook gratis als IGC game krijgen voor dat platform, maar ineens blijk je owner te zijn van dat spel en is er geen eind-datum meer. Er zijn zo al een paar games die ik op die manier definitief heb ipv gratis in PS+. Vrij zeker dat Hotline Miami er een van is.

PS: hier staat er overigens gewoon 'Gekocht' als ik search op Hotline.

[ Voor 5% gewijzigd door Twixie op 19-07-2017 14:11 ]

No Man's Sky voor € 15,- is ook verleidelijk. Nog nooit gespeeld en hij schijnt nu wel okay te zijn.

• Sluw
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 22-10 13:34
bram1984 schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 14:34:
No Man's Sky voor € 15,- is ook verleidelijk. Nog nooit gespeeld en hij schijnt nu wel okay te zijn.
Heb m onlangs tweedehands gekocht en vond het ongelooflijk saai ook al vind ik space games altijd wel tof. De basis is gewoon ein-de-loos met een laser op rotsen en planten stralen.
Is it me, of zijn er de laatste tijd wel enorm veel koopjes op de Store ? Als de ene koopjes voorbij zijn, zijn er bijna direct weer andere, en altijd wel iets dat me interesseert :).

Zal toch wel Dear Esther (€3.99) en Thumper VR (€9.99) oppikken, denk ik.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:23

Exirion

Gadgetfetisjist

Twixie schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 14:40:
Is it me, of zijn er de laatste tijd wel enorm veel koopjes op de Store ? Als de ene koopjes voorbij zijn, zijn er bijna direct weer andere, en altijd wel iets dat me interesseert :).

Zal toch wel Dear Esther (€3.99) en Thumper VR (€9.99) oppikken, denk ik.
Valt mij ook op dat we van de ene uitverkoop naar de andere gaan. Wij worden er in ieder geval niet slechter van :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Phase
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-04-2022

Phase

Supremely Insane

Mjah, maar mijn backlog wordt zo wel langer en langer :P :P

Time is never wasted when you're wasted all the time.

• BlackEyedAngel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:31

BlackEyedAngel

Just a decent guy

Phase schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 15:19:
Mjah, maar mijn backlog wordt zo wel langer en langer :P :P
Heb inmiddels 36 38 games in m'n 'games' folder zitten, allemaal van aanbiedingen en PS+ 8)7
Tijd om de gf te dumpen, werk op te zeggen en nooit meer te slapen, dan ben ik ergens in 2018 wel klaar :P

Edit: 38 imiddels want vandaag ook weer 2 gekocht :')

[ Voor 8% gewijzigd door BlackEyedAngel op 19-07-2017 15:31 ]

It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.

BlackEyedAngel schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 15:29:
[...]

Heb inmiddels 36 38 games in m'n 'games' folder zitten, allemaal van aanbiedingen en PS+ 8)7
38 is nou niet bepaald veel, zeker als je PS+ hebt :).
Effen mijn Excelleke bekeken...

Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/11qpvdh.png

:p

• BlackEyedAngel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:31

BlackEyedAngel

Just a decent guy

Nou ja niet alles is interresant van PS+, het is niet een voorraad van alles games ooit met de +, maar voornamelijk een selectie die ik laatst gemaakt heb uit m'n library van games die ik daadwerkelijk nog wil spelen :Y

It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.

Klopt, van de 188 PS4 games die ik klaarblijkelijk heb (verschiet er zelf van), heb ik er wellicht nog geen 20% gespeeld :P.

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 27-10 22:33
helaas was er weer veel te veel van ons verlanglijstje in de sale :+ schade tot nu toe:

Inside
No Man's Sky
NBA Playgrounds
Rayman Legends
Dear Esther: Landmark Edition
The Escapists: Supermax Edition
Transistor
Jackbox Party Pack
Jackbox Party Pack 2
Jackbox Party Pack 3

(jackbox was een bundel)

• Tweakmans
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 20:54
Telltale heeft drie nieuwe games aangekondigd: Batman: The Enemy Within (augustus 2017), The Walking Dead: The Final Season (2018) en The Wolf Among Us 2 (2018).

[ Voor 8% gewijzigd door Tweakmans op 19-07-2017 17:39 ]

• Aenea
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-02-2021
bram1984 schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 12:49:
[...]

Hmm vreemd. Ik heb 'm wel al eerder gekocht, maar dan zou er gewoon Gekocht moeten staan, in plaats van Gratis.
Komt wel vaker voor heb ik gemerkt dat er gratis staat voor dingen die ik al gekocht heb.
Sterker, ik zag bij de aanbiedingen lijst ook een game staan die ik toch echt gekocht heb en er stond doodleuk een prijs bij! Dus niet gratis of Gekocht. Heel weird. Staat toch wel degelijk in mijn Library.

• Phase

Phase

Supremely Insane

Tweakmans schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 17:36:
Telltale heeft drie nieuwe games aangekondigd: Batman: The Enemy Within (augustus 2017), The Walking Dead: The Final Season (2018) en The Wolf Among Us 2 (2018).

[video]
Oh hell yeah!!! Daar ga ik weer van genieten :) :)

• Origins
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Tweakmans schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 17:36:

[video]
Top nieuws! alle games volgens mij wel gespeeld en zal deze ook absoluut weer gaan halen.
Helaas geen Borderlands :( maar goed vast wel in de toekomst.

• Conscience NL
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18-11 12:25
Je kan je weer opgeven voor de PS4 firmware beta: https://blog.eu.playstati...n-up-to-be-a-beta-tester/.

PS4 Pro - ConscienceNL | Nintendo Switch | LG OLED 55C7

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:50
Ach, de changelog zal toch wel zijn "verbeterde stabiliteit" of zoiets vaags :+

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• Conscience NL
Vrijdag schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 18:56:
[...]

Ach, de changelog zal toch wel zijn "verbeterde stabiliteit" of zoiets vaags :+
Mogelijk gaat het om versie 5.0 dus ik hoop het niet. :P

• MisterMichel
Nou, uiteindelijk toch niet Ratchet & Clank gekocht. Deze was 14,99 ipv de 4,99 wat ik dacht te lezen enkele posts terug. (Hij had ook nog een 10 euro korting tegoed).

Heb nu wel Unravel voor 4,99 en de Heavy Rain & Beyond Two Souls combi gekocht. Die eerste omdat m'n vrouw ooit een paar filmpjes gezien had op YouTube en het er wel erg leuk uit vond zien plus dat het puzzelen haar wel aanspreekt.
Die laatste 2 om samen met m'n vrouw te spelen als interactieve film.

Dus, ja, backlog is weer met 3 stuks aangevuld 7(8)7

• Vrijdag
Conscience NL schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 19:50:
[...]

Mogelijk gaat het om versie 5.0 dus ik hoop het niet. :P
Sony:

Changelog for the awesomesauce 5.0 systemupdate! Solved stabilty issues!

>:)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• RubenSaurus
op aanraden van hier en reddit toch maar Transistor meegepakt voor 3,99 in de sale. Net 2,5 uur gespeeld en wat een pareltje zeg! :) Muziek en sfeer zijn echt fantastisch, kan hem nu al aanraden! _/-\o_

• Vrijdag
Had je die niet al dan? Was een paar maanden geleden toch ook in PS+?

• ralph075
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Vrijdag schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 21:28:
Paar maandjes? Zeg maar een paar jaartjes ;) Is alweer van februari 2015 in de IGC

• RubenSaurus
Vrijdag schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 21:28:
ja dat dacht ik ook (ergens aan het begin van het ps4 tijdperk) maar ik kon nergens vinden dat ik hem had gekocht. en heb al ps+ sinds de ps3 dus daar ligt het niet aan. maar 3,99 voor zo'n pareltje is ook geen straf hoor.

• Vrijdag
ralph075 schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 21:36:
[...]

Paar maandjes? Zeg maar een paar jaartjes ;) Is alweer van februari 2015 in de IGC
DigitalError schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 21:36:
[...]

ja dat dacht ik ook (ergens aan het begin van het ps4 tijdperk) maar ik kon nergens vinden dat ik hem had gekocht. en heb al ps+ sinds de ps3 dus daar ligt het niet aan. maar 3,99 voor zo'n pareltje is ook geen straf hoor.
:D I stand corrected, is alweer een hele tijd terug :P

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-11 18:19
Dhrax schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 10:34:
[...]

Je geeft zelf het antwoord al. Even in de modem duiken en de settings checken ;)
Alleen is het zon mediabox, daarin kan je niets configureren.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Ik ben normaal niet zo bevattelijk voor al die sales, maar heb nu toch een game aangeschaft: die puzzel game, The Witness. Leuk voor zo af en toe ffkes denk ik ;)

GamiQ, de game notes app met game maps!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:55

Ff shameless copy-paste (soortvan) uit het Xbox topic :P
Ben benieuwd wat dit voor spel wordt... maar Rutger Hauer is alvast een goede keus!

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Verwijderd

Tweakmans schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 13:10:
[...]
Net even opgezocht en helaas: Cuphead won’t be coming to PlayStation 4. Jammer, want de combinatie van co-op, platformer en oude tekenfilmstijl sprak me wel aan.
Dat wist ik inderdaad ook, maar ik mag blijven dromen, hè? ;)
bram1984 schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 12:49:
[...]

Hmm vreemd. Ik heb 'm wel al eerder gekocht, maar dan zou er gewoon Gekocht moeten staan, in plaats van Gratis.
Al even geleden, maar in april 2014 was Hotline Miami onderdeel van de Playstation Plus IGC. Mocht je hem toen gekocht hebben, dan is dit deels een verklaring. Het andere deel komt voort uit het gegeven dat de game pas in augustus 2014 verscheen voor de PS4 (en Crossbuy dus). Ik heb dit zelf ook wel vaker gehad met crossbuy games, die de ene keer als gekocht worden vermeld en de andere keer weer 'Gratis' te koop zijn.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

-SaveMe- schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 23:50:
The Witness. Leuk voor zo af en toe ffkes denk ik ;)
Nope. Als je daar eenmaal in gezogen bent kom je er niet meer van los :) Gewoon doorspelen tot je 'm uit hebt, en dan blijft er nog genoeg over aan o.a. environmental puzzles.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Exirion schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 07:35:
[...]

Nope. Als je daar eenmaal in gezogen bent kom je er niet meer van los :) Gewoon doorspelen tot je 'm uit hebt, en dan blijft er nog genoeg over aan o.a. environmental puzzles.
Ik zal wel gewoon niet zo slim zijn, maar ik was snel klaar met The Witness. De sfeer en omgevingen vind ik echt heel mooi, maar op een gegeven moment had ik echt geen idee meer wat ik aan het doen was en wat de logica van bepaalde puzzels was.

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:53
bram1984 schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 14:34:
Hij ligt bij de Media Markt voor in de bak € 9,99. Ik heb hem toch maar voorbij laten gaan.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

DigitalError schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 21:26:
op aanraden van hier en reddit toch maar Transistor meegepakt voor 3,99 in de sale. Net 2,5 uur gespeeld en wat een pareltje zeg! :) Muziek en sfeer zijn echt fantastisch, kan hem nu al aanraden! _/-\o_
Transistor is serieus een van de beste titels die ik afgelopen jaren gespeeld heb.
De soundtrack luister ik tot op de dag van vandaag nog regelmatig. Staat ook op Spotify overigens.

[ Voor 4% gewijzigd door EddoH op 20-07-2017 09:27 ]

• dm-dutchman
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 18-11 16:08
Ik zie bij de specificaties van de Dualshock 4 v2 controller staan dat deze stereo support heeft, gaat dit om een speciale aanlsuiting elke headset gebruikt worden icm met deze controller?

• TheProf82
  • Laatst online: 06-11 19:10
dm-dutchman schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 10:42:
Ik zie bij de specificaties van de Dualshock 4 v2 controller staan dat deze stereo support heeft, gaat dit om een speciale aanlsuiting elke headset gebruikt worden icm met deze controller?
Er zit gewoon een mini jack ingang op net als een smartphone (de meeste). Het geluid schakelt dan direct over, werkt erg goed.
-SaveMe- schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 23:50:
Ik ben normaal niet zo bevattelijk voor al die sales, maar heb nu toch een game aangeschaft: die puzzel game, The Witness. Leuk voor zo af en toe ffkes denk ik ;)
The Witness is zeker een aanrader als je van puzzel games houdt. Een andere grote aanrader, maar ietsje duurder, is The Talos Principle.

@Bram: dat zal dan wel aan jou liggen ;). Denk dat ik 1 keer moeten spieken heb omdat ik vast zat. Zoals vaker bij goede puzzelspellen zijn de a-ha momenten zalig.
Enige grote tekort/nadeel van The Witness zijn de Trophies die heel slecht designed zijn. Zo kan je Platinum halen zonder het geniaalste aspect van het game zelfs ontdekt te hebben (laat staan opgelost). Ik kan eigenlijk totaal geen tip geven zonder het te spoileren, want dat soort zaken ontdekken is echt wel een fantastisch gevoel. Zo zitten er ook diverse Easter Eggs in het spel die totaal niet gekoppeld zijn aan Trophies.

[ Voor 41% gewijzigd door Twixie op 20-07-2017 11:42 ]

• Lapras
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19:44

Lapras

Ice beam

Gister mijn PS4 omgeruild voor de Pro bij Game Mania. Met GTA 5 en een paar maanden PS Plus. Heb hem alleen amper kunnen gebruiken.

Ik begeef me vanaf nu in de wereld van GTA Online. Dat is dan wel weer mooi. Ben momenteel eigenlijk nog het meest blij met een verse controller. Vanavond maar eens kijken hoe bepaalde zaken er in 4K uitzien.

• RubenSaurus
EddoH schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 09:23:
[...]

Transistor is serieus een van de beste titels die ik afgelopen jaren gespeeld heb.
De soundtrack luister ik tot op de dag van vandaag nog regelmatig. Staat ook op Spotify overigens.
Die heb ik gisteravond al opgezocht op Spotify, schitterende soundtrack <3

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

bram1984 schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 09:02:
op een gegeven moment had ik echt geen idee meer wat ik aan het doen was en wat de logica van bepaalde puzzels was.
Tja, dan is het gewoon geen spel voor jou denk ik :) Na een paar puzzels weet je meestal wel hoe de logica in elkaar steekt. Soms moet je eerst in een ander gebied geweest zijn om ze te kunnen oplossen. Zeker de puzzels in het dorpje waren een combinatie van puzzels elders. Het zit heel sterk in elkaar, en de combinatie met de schitterende omgeving en het mysterieuze sfeertje... top.

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 00:37
bram1984 schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 09:02:
[...]

Ik zal wel gewoon niet zo slim zijn, maar ik was snel klaar met The Witness. De sfeer en omgevingen vind ik echt heel mooi, maar op een gegeven moment had ik echt geen idee meer wat ik aan het doen was en wat de logica van bepaalde puzzels was.
Hier precies hetzelfde. Sfeer en design vond ik perfect, maar de puzzels irriteerden me mateloos Zag er er na een puzzel of 10 al totaal geen logica meer in en werd al moe bij de gedachte wat er allemaal nog zou komen. Misschien over 20 jaar als ik een retro bui heb en wat meer geduld kan opbrengen.

Vrienden die het spel ook hebben zijn geen stap verder gekomen, maar dat kan ook voortkomen uit het soort zoekt soort principe natuurlijk :+ Had natuurlijk kunnen Googelen, maar ja dan kan je net zo goed gaan werken.
Ik kan me inderdaad wel inbeelden dat The Witness helemaal geen leuk spel is voor mensen die geen logica knobbel hebben (en dat is helemaal niet negatief bedoeld). Maar het is dan natuurlijk ook een zuiver puzzel spel, wat een heel specifiek publiek aantrekt. Hetzelfde met Talos eigenlijk, kan me ook wel inbeelden dat sommige spelers daar vrij snel hopeloos vast zitten en het dan maar opgeven.

Voor elk wat wils, zeg maar...

In 'The Witness' heb ik toch wel wat momenten beleefd die me nog lang zullen bijblijven. En dat was toch al geleden van Riven of Myst III zo'n 15j geleden of zo :P. Dat Secret Ending in The Witness was toch wel hallucinant :).

• robinez
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 00:02
Twixie schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 12:51:
Ik kan me inderdaad wel inbeelden dat The Witness helemaal geen leuk spel is voor mensen die geen logica knobbel hebben (en dat is helemaal niet negatief bedoeld). Maar het is dan natuurlijk ook een zuiver puzzel spel, wat een heel specifiek publiek aantrekt. Hetzelfde met Talos eigenlijk, kan me ook wel inbeelden dat sommige spelers daar vrij snel hopeloos vast zitten en het dan maar opgeven.

Voor elk wat wils, zeg maar...

In 'The Witness' heb ik toch wel wat momenten beleefd die me nog lang zullen bijblijven. En dat was toch al geleden van Riven of Myst III zo'n 15j geleden of zo :P. Dat Secret Ending in The Witness was toch wel hallucinant :).
ik moet toch eerlijk zeggen dat ik the witness echt geen leuke game vond, de talos principle en the turing test vond ik wel top games. Ik weet dat het iets is wat aan mij ligt aangezien de meesten echt enthousiast zijn over the witness, maar in basis vond ik de game mechanics van the witcher simpelweg te saai.

Tot nu toe vind ik de talos principle wel 1 van de puzzle toppers op de ps4. Op VR vond ik stasis ook erg leuk.

• Phase

Phase

Supremely Insane

robinez schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 13:29:
[...]

ik moet toch eerlijk zeggen dat ik the witness echt geen leuke game vond, de talos principle en the turing test vond ik wel top games. Ik weet dat het iets is wat aan mij ligt aangezien de meesten echt enthousiast zijn over the witness, maar in basis vond ik de game mechanics van the witcher simpelweg te saai.

Tot nu toe vind ik de talos principle wel 1 van de puzzle toppers op de ps4. Op VR vond ik stasis ook erg leuk.
Ik vond the witness echt geweldig, net zoals the turing test (alhoewel ik die laatste nog moet uitspelen). Mag ik aannemen dat ik Talos Principle dan ook geweldig ga vinden?

• dm-dutchman
Phase schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 16:06:
[...]

Ik vond the witness echt geweldig, net zoals the turing test (alhoewel ik die laatste nog moet uitspelen). Mag ik aannemen dat ik Talos Principle dan ook geweldig ga vinden?
De talos principle is echt geweldig, ik heb deze uitgespeeld op de pc. Was zeker de moeite waard.

Binnenkort hoop ik de PS4 Pro en een TV te kopen. Welke tv van rond de 500 euro zouden jullie aanraden?

(de tv moet wel groot genoeg zijn dat splitscreen goed zichtbaar is op minimaal 2M afstand)

• NukaWorldNL
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18-11 20:18
Hier ook The Witness gekocht. Ik hou wel puzzel games zoals bijvoorbeeld ook de Portal games. Gewoon lekker rustig tussen andere grote games door.

Daarbij nog een hoop andere indiegames gekocht. Die waren allemaal met 50% of meer korting te krijgen.
dm-dutchman schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 16:22:
[...]

De talos principle is echt geweldig, ik heb deze uitgespeeld op de pc. Was zeker de moeite waard.

Binnenkort hoop ik de PS4 Pro en een TV te kopen. Welke tv van rond de 500 euro zouden jullie aanraden?

(de tv moet wel groot genoeg zijn dat splitscreen goed zichtbaar is op minimaal 2M afstand)
Ik zou door sparen voor een goede 4K TV met 10 bit HDR paneel. Dan haal je tenminste het onderste uit de Pro. Hoe groter hoe beter.

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18-11 17:59

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• Aaargh!
  • Laatst online: 13-11 23:25

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Leuke monitoren, maar natuurlijk veel te klein om als TV te gebruiken.

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:16

Cis

Aaargh! schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 20:18:
[...]

49" is toch wel ok? Ligt eraan hoe ver je er vanaf zit...
pricewatch: LG 49UH610V Zwart

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

• Sinner
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-12-2023

Sinner

PSN-ID: SINNER-BIH1970

Aaargh! schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 20:18:
[...]

Kom op zeg, alsof je op 2 of 2.5 meter afstand niet fatsoenlijk TV kunt kijken op een 49" (1.24m) scherm. :')

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Sinner schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 20:31:
[...]

Kom op zeg, alsof je op 2 of 2.5 meter afstand niet fatsoenlijk TV kunt kijken op een 49" (1.24m) scherm. :')
Het is maar net wat je gewend bent, als je gewend bent aan 55" of groter dan is terug gaan naar 49" niet fijn.
49" is nu wat 32" 10 jaar geleden was.... eigenlijk wat te klein :)

Maakt niet uit hoe groot de tv is die je koopt, na een paar dagen/weken ga je denken van "het had nog wel een maatje groter gekund" :p

Smiling as the shit comes down...

• Sinner
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-12-2023

Sinner

PSN-ID: SINNER-BIH1970

Ik snap je wel, maar dat dan iemand meteen zegt dat 49" te klein is om
gewoon TV op te kijken vanaf een meter of 2.5 is ook weer zo krom imho.

Volgens mij (pin me er niet op vast) is de ideale kijkafstand voor 49" juist 2.5 (of 3) meter.

[ Voor 3% gewijzigd door Sinner op 20-07-2017 20:53 ]

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Phase schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 16:06:
Dan moet je The Talos Principle zeker gespeeld hebben ja. Net als The Swapper trouwens.

• bukkum
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14-11 08:21
bram1984 schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 16:27:
[...]

Ik zou door sparen voor een goede 4K TV met 10 bit HDR paneel. Dan haal je tenminste het onderste uit de Pro. Hoe groter hoe beter.
Binnen de 10bit panelen zit ook nog een verschil. Ben geen specialist maar je moet geloof ik wel een bepaald aantal nits hebben wil je echt van hdr genieten. Dat is wat anders dan wanneer het een hdr mag heten voor verkoop.
Dat is geen echte HDR, voor zover ik weet. Dan zit je toch aan minimaal de KS7000 van Samsung gebonden.

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18-11 17:59

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
HDR10 moet gewoon echte HDR zijn: Wikipedia: High-dynamic-range video

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• Stancke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-11 18:02
Zijn er momenteel aanbiedingen voor PS Plus abo?

• Conscience NL
Maar niet iedere tv kan HDR even goed tot zijn recht laten komen. Hangt mede af van hoe goed de tv het contrast kan weergeven en hoe goed de local dimming is. Op "cheapskate" HDR LEDs ga je het effect veel minder merken dan op high end LEDs, en OLEDs. Dus het is wel zaak om een goede te kiezen om het meeste eruit te halen.

Dat is ten minste wat ik er van begrijp... correct me if I'm wrong. :+

[ Voor 6% gewijzigd door Conscience NL op 20-07-2017 22:22 ]

• NukaWorldNL
Oh komt die volgende maand al joh. Dacht dat die pas eind van het jaar uit zou komen.

Nouja als deze uitkomt dan koop ik meteen de hele serie. Deel 4 nog nooit gespeeld, maar met The Lost Legacy wil ik meteen het hele verhaal van vooraf aan (Uncharted 1 tot The Lost Legacy) beleven en zo ook meteen beeindigen.

Uncharted vind ik persoonlijk ook leuker dan de Tomb Raider games.

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:25
Sinner schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 20:52:
Ik snap je wel, maar dat dan iemand meteen zegt dat 49" te klein is om
gewoon TV op te kijken vanaf een meter of 2.5 is ook weer zo krom imho.

Volgens mij (pin me er niet op vast) is de ideale kijkafstand voor 49" juist 2.5 (of 3) meter.
Afbeeldingslocatie: http://i.rtings.com/images/optimal-viewing-distance-television-graph-size.png
Deze chart is altijd wel handig.
49 inch is rond de 2.4 m prima met 1080p.
Anders met 4k miet je stuk dichterbij zitten om het goed te zien.

[ Voor 10% gewijzigd door v8power67 op 21-07-2017 06:57 ]

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

• Yakumos
  • Laatst online: 16:12
Verdorie, zag een hele reeks goeie games in die "Popular in Japan" sale, FF7 meteen gekocht; daarna zo druk die aan het spelen geweest dat ik vergeten was dat ik nog meer wilde kopen, was de sale alweer voorbij toen ik weer keek :( .

• EValentino
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
dm-dutchman schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 16:22:
[...]

Niet doen, TV's van €500,- hebben een waardeloze HDR weergave. Gewoon nog even door sparen dus ;)

• Aaargh!
  • Laatst online: 13-11 23:25

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Sinner schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 20:31:
[...]

Op 2.43m (8 feet) heb je een scherm van 71.6" nodig voor een door THX aanbevolen kijkhoek van 36º. Met 3 meter zit je al op 90".

Stelregel is heel simpel: koop de grootste TV die je je kan veroorloven want tenzij je Bill Gates-rijk bent is elke TV die binnen je budget valt is veel te klein.

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

• MisterMichel
GielFox schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 07:55:
Verdorie, zag een hele reeks goeie games in die "Popular in Japan" sale, FF7 meteen gekocht; daarna zo druk die aan het spelen geweest dat ik vergeten was dat ik nog meer wilde kopen, was de sale alweer voorbij toen ik weer keek :( .
Mijn ervaring leert dat veel games over een tijdje weer terug in de aanbieding komen met nog scherpere prijzen. Of, nog beter, ze komen in de PSPlus lineup. Dat laatste heb ik zelf ook al enkele keren meegemaakt.

Dus kun je je nu lekker focussen op FF7 :)

• Yakumos
  • Laatst online: 16:12
Ja, ik moet vooral vaker in de store kijken; nu alleen als ik klaar ben met 1 spel en iets anders zoek of ergens lees dat er een goede sale is :P .

Beetje suf trouwens dat ze de "cheats" voor FF7 simpelweg onder de analog sticks hebben gedaan: links indrukken voor 3X snelheid is zeer welkom (backtracken is een stuk minder irritant!) maar rechts indrukken voor health max + limit vol is.. Iets wat je vermijdt totdat je bijna doodgaat en dan toch gebruikt omdat het er nou eenmaal is.

• dm-dutchman
EValentino schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 08:02:
[...]

Niet doen, TV's van €500,- hebben een waardeloze HDR weergave. Gewoon nog even door sparen dus ;)
Welke tv zou jij aanraden? Het is niet dat ik er geen geld voor heb, maar eerder dat ik er geen €1000+ voor over heb. Ik geef eerder €2000 euro uit aan een andere motor dan dat ik een tv koop van 1000+ (prioriteit)

Verder zit ik te twijfelen tussen 1080p 100hz of 4k 50hz,

Philips 49PUS6501 - Ambilight of 4k en 100 hz voor €750

[ Voor 5% gewijzigd door dm-dutchman op 21-07-2017 11:09 ]

• tiguan
  • Laatst online: 23:02
Ik zou nooit 50Hz nemen, dat is echt vreselijk om naar te kijken, vind ik persoonlijk.

Verwijderd

GielFox schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 09:12:
Ja, ik moet vooral vaker in de store kijken; nu alleen als ik klaar ben met 1 spel en iets anders zoek of ergens lees dat er een goede sale is :P .

Beetje suf trouwens dat ze de "cheats" voor FF7 simpelweg onder de analog sticks hebben gedaan: links indrukken voor 3X snelheid is zeer welkom (backtracken is een stuk minder irritant!) maar rechts indrukken voor health max + limit vol is.. Iets wat je vermijdt totdat je bijna doodgaat en dan toch gebruikt omdat het er nou eenmaal is.
Niet te vaak kijken. Daar krijg je een veel te grote backlog van. En ja, ik spreek uit ervaring. :+
Iemand die de destiny 2 open beta al kan downloaden. Hij zou vandaag beschikbaar worden.
tiguan schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 10:55:
Ik zou nooit 50Hz nemen, dat is echt vreselijk om naar te kijken, vind ik persoonlijk.
Overdrijven is ook een vak. Als er een 50- en 100 Hz scherm naast elkaar staan met een standaard uitzending op, zie je waarschijnlijk het verschil niet eens.
dm-dutchman schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 10:54:
[...]

Welke tv zou jij aanraden? Het is niet dat ik er geen geld voor heb, maar eerder dat ik er geen €1000+ voor over heb. Ik geef eerder €2000 euro uit aan een andere motor dan dat ik een tv koop van 1000+ (prioriteit)

Met 8-bit HDR, dus niet de moeite waard met de Pro, als je dan toch een nieuwe TV wilt.

Maar dit is allemaal aardig off-topic, aangezien het hier over de PS4 gaat. Kijk even elders op het forum bij de TV topics.

• tiguan
  • Laatst online: 23:02
@bram1984 Ik kijk standaard uitzendingen altijd met een bepaalde vorm van MotionFlow. Daar heb je 100Hz voor nodig. Als ik MotionFlow uit zet wordt alles superschokkerig. Daarom zei ik ook dat ik dat vind. Iemand anders vindt dat misschien helemaal niet storend.

[ Voor 21% gewijzigd door tiguan op 21-07-2017 11:35 ]

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Mogelijk een nieuw dieptepunt in snel de stekker uit een game trekken, The Tomorrow Children. Alleen online te spelen, kwam 26 oktober 2016 uit en op 1 november gaan de servers uit. Heeft dus net een jaar gehaald.

https://store.playstation...00807_00-TTC0000000000000

http://www.eurogamer.net/...en-shuts-down-in-november
tiguan schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 11:34:
@bram1984 Ik kijk standaard uitzendingen altijd met een bepaalde vorm van MotionFlow. Daar heb je 100Hz voor nodig. Als ik MotionFlow uit zet wordt alles superschokkerig. Daarom zei ik ook dat ik dat vind. Iemand anders vindt dat misschien helemaal niet storend.
Klinkt meer als een gebrek aan je TV. Een goede 50 Hz TV hoef niet per definitie "superschokkerig" beeld te geven.

Ja, 100 Hz is is met name bij games een betere keuze, maar je laat het klinken als een verschil tussen kleur en zwartwit.
Homeland schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 11:37:
Mogelijk een nieuw dieptepunt in snel de stekker uit een game trekken, The Tomorrow Children. Alleen online te spelen, kwam 26 oktober 2016 uit en op 1 november gaan de servers uit. Heeft dus net een jaar gehaald.

https://store.playstation...00807_00-TTC0000000000000

http://www.eurogamer.net/...en-shuts-down-in-november
De f2p games van Sony zijn allemaal niks geworden, kunnen ze beter nooit meer aan beginnen.

• Grotman
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Ik snap dat het soms ter sprake komt, maar dit is geen TV-topic, dus liever die discussie in het goede subforum voortzetten.

Hier weer ontopic :)

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14:03
bram1984 schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 11:31:
[...]

Overdrijven is ook een vak. Als er een 50- en 100 Hz scherm naast elkaar staan met een standaard uitzending op, zie je waarschijnlijk het verschil niet eens.
Nou... Ik heb een Samsung 50 Hz scherm gehad en daar was ik weinig tevreden over, voornamelijk door deze technische eigenschap. Ik zou ook zeker geen 50 Hz scherm aanschaffen. Al is de ene persoon er gevoeliger voor dan de andere.

EDIT: excuses @Grotman betreffende offtopic, ik zag je bovenstaande bericht pas na het posten :)

[ Voor 9% gewijzigd door Rossi46 op 21-07-2017 12:04 ]

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

• EValentino
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
dm-dutchman schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 10:54:
[...]

Dit is de beste TV voor dat geld:

pricewatch: Samsung UE49KS7000 Zilver, Zwart

• Aenea
De helft van het bovenste gedeelte uit die lijst hebben een RGBW paneel wat dus niet echt 2160p is, daarnaast ondersteunen ze allemaal wel HDR10 maar zijn de panelen maar 8-bits...

En wil je het verschil bij 4k echt goed merken wil je toch wel een groter formaat dan je nu hebt. Zo wil ik zelf van 42" naar 55" op dezelfde kijkafstand...

Beste budget model nog steeds is de Samsung KS7000, maar die vind ik ook nog net even te duur.

Redelijk alternatief zou de KU6x00 modellen zijn, die hebben wel een 8-bits paneel allemaal, maar er zijn enkele bij die de 10-bits kleuren range erg goed weten te benaderen door dithering methodes en waarbij de brightness ook erg goed is.

Zit zelf te twijfelen om of voor een KU te gaan of te wachten tot de KS modellen verder dalen of op toekomstige nieuwere modellen. Helpt ook niet echt dat mijn huidige TV pracht beeld geeft met full range RGB...

Helaas, dat een TV HDR10 ondersteunt betekent niets meer en niets minder dan dat de TV een beeld met HDR10 informatie aan kan en kan laten zien. Zegt niets over of de TV een 10-bits paneel heeft en de kleuren 1 op 1 kan laten zien of een 8-bits paneel en een benadering gaat zoeken voor de 10-bit waardes...

Ik wil niet kinderachtig doen en je lap met tekst verwijderen, maar bij deze dus wel de waarschuwing dat het nu echt klaar is met deze TV-discussie. Ik heb niet voor niks eerder al een waarschuwing gegeven. Maak desnoods een topic in Televisies & Beamers en dan kun je er in dit topic naar verwijzen in een post :)

[ Voor 26% gewijzigd door Grotman op 21-07-2017 17:05 ]

• musiman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:25

musiman

Mijn wachtwoord is: Welkom01

Grotman schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 11:44:
Ik snap dat het soms ter sprake komt, maar dit is geen TV-topic, dus liever die discussie in het goede subforum voortzetten.

.....

Make music, not war

In een kleinere lettergrootte wordt het niet automatisch wel ontopic.
Je mag gewoon een topic aanmaken in Televisies & Beamers als je verder wilt discussiëren of advies wil :)

[ Voor 90% gewijzigd door Grotman op 21-07-2017 17:02 ]

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Grotman schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 11:44:

Wat gaat iedereen van het weekend zondag spelen?
Morgen is het 24C, zonde om binnen te zitten

• Origins
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Homeland schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 16:24:
[...]

Ik ga denk ik verder met Persona 5, zit bijna op de helft dus het schiet al aardig op :P

• RubenSaurus
Homeland schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 16:24:
[...]

24 graden is al te warm om naar buiten te gaan hoor :+

• Vrijdag
Kan ik een download volledig cancelen en mijn PS4 verbieden steeds opnieuw te downloaden? Ik heb de Legacy versie van CoD IW (vooral gekocht vanwege MWR) en na een hele tijd was eindelijk alles gedownload. (je vraag je af wat er dan op dat schijfje staat, alleen een authentificatie bestandje ofzo?)

Nadat ik IW heb doorgeploegd, wat prima te doen is als je op een ander scherm een serie aan het kijken bent, eindelijk MWR kunnen spelen. Omdat ik IW niet meer van plan ben om te spelen die verwijderd. MWR neemt zelf al iets van 73gb(!) in beslag en dat vind ik wel weer genoeg.

Vervelende is, dat élke keer als ik de PS4 opstart er weer begonnen wordt met het downloaden van IW. Nogal irritant, want dan moet ik dat weer handmatig stopzetten en de bestanden verwijderen. Kan ik dat niet handmatig uitzetten? Bij downloads/beheer zag ik daar geen optie toe. Andere spellen, van PS+, worden óók niet automagisch gedownload, waarom IW dan wel? De IW bestanden heb je trouwens niet nodig om MWR te spelen, alleen de disc. Of komt het misschien dáárdoor?

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:17
op te downloaden bestand drukken en dan kun je de download cancelen en verwijderen.

• Vrijdag
Ja, dat moet ik nu elke keer handmatig doen. Ik denk dat het komt omdat de disc van IW er in zit, dan gaat ie automagisch de bestanden downloaden. Zal het eens proberen als de disc er niet in zit.
Maar kan je zoiets ook uitschakelen?

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:17
Vrijdag schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 16:59:
Ja, dat moet ik nu elke keer handmatig doen. Ik denk dat het komt omdat de disc van IW er in zit, dan gaat ie automagisch de bestanden downloaden. Zal het eens proberen als de disc er niet in zit.
Maar kan je zoiets ook uitschakelen?
Uitschakelen dat automatisch je game-BD wordt opgestart.

• Vrijdag
maartend schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 17:22:
[...]

Uitschakelen dat automatisch je game-BD wordt opgestart.
Dankje! Ga ik vanavond even instellen!

• Aenea
Feedback op de moderatie mag in het daarvoor bestemde topic

[ Voor 95% gewijzigd door Geronimous op 21-07-2017 20:05 ]

• Vrijdag
@bram1984 Hier een review op Kotaku van de Hori Tactical Assault Commander: http://kotaku.com/hori-ta...ew-a-modest-mo-1788600202

Feedback op moderatie graag in het juiste topic

[ Voor 83% gewijzigd door Geronimous op 21-07-2017 20:31 ]

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:53
tiguan schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 10:55:
Als je puur voor 60 FPS gamen (wat de PS4 maximaal kan afgeven) een TV zoekt, dan is een 50hz/60hz paneel goed. Belangrijker zijn een goed contrast, goede zwart waarden, een goede game mode en een lage latency. Een IPS paneel is dus sowieso af te raden.

100hz/120hz paneel daar heb je veel meer aan voor films (matched goed met de 24p van films) en TV (voor sport een must).

HDR is eigenlijk alleen interessant als je voor de topmodellen gaat met een lichtintensiteit vanaf 1000 nits.

[ Voor 8% gewijzigd door Jumpman op 21-07-2017 19:54 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 00:30
Daarnet heb ik Ratchet and Clank uitgespeeld. Zeker een aanrader!!!

Graphics zijn echt goed.
Gameplay is geweldig.
Soms een beetje te veel vechten (wat saai en repetitief kan worden)
Storytelling is er wel, maar niet goed genoeg uitgewerkt.

Voor mij toch 1 van de betere PS4 games

• NukaWorldNL
Wow wow die singleplayer missie van Destiny 2 beta is al 10x beter dan heel de vanilla singleplayer van Destiny 1. Die muziek is ook echt weer top.

[ Voor 5% gewijzigd door NukaWorldNL op 22-07-2017 15:38 ]

• Tweakmans
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 20:54
Voor de eigenaars van Crash Bandicoot N. Sane Trilogy is er blijkbaar een extra level uitgebracht:
Stormy Ascent is (tijdelijk?) gratis te downloaden via de store.
Pagina: 1 ... 88 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Helaas is de 'oude' Tweakers community op PSN verdwenen, er is inmiddels een nieuwe community aangemaakt die via de community zoekfunctie op je PS4 te vinden is (Zoeken op Tweakers of Gathering of Tweakers)!

Er is een [PS4] Problemen en garantie-afhandelingen -topic

Pro vs Slim:
Wil je een PS4 kopen en twijfel je tussen een Slim of Pro? Gebruik dan de search, de vraag welke je beter kunt kopen is al (te) vaak gesteld!