Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:34
El_V schreef op maandag 29 mei 2017 @ 11:16:
Ik ga mijn (launch) ps4 ook inruilen voor een pro. Ik krijg nog 225 voor mijn ps4 (2 controllers + horizon) dus dan hoef ik maar minimaal bij te leggen met de huidige aanbieding bij bol.com. Helaas wordt ie pas zaterdag geleverd.. iemand ervaring met data transfer? Kan ik gewoon een back-up van mijn huidige maken en deze zaterdag op de pro herstellen? Ik verwacht namelijk dat deze week al iemand met 'oude' ps4 op komt halen.
Gewoon alleen de savegames in de cloud (en images en videos in een backup) opslaan. Games installeren gaat sneller dan een hele backup terugzetten. Of je moet echt een volledige 1 TB of 2 TB willen doen.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Verwijderd

'Gouden PS4 Slim mogelijk uitgelekt'

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/7QuRWiZr9Xxsw3fTHR5Yo037/full.jpg

• TFHfony
  • Nu online

TFHfony

Professional Weirdo

*ieuw*

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

El_V schreef op maandag 29 mei 2017 @ 11:16:
Ik ga mijn (launch) ps4 ook inruilen voor een pro. Ik krijg nog 225 voor mijn ps4 (2 controllers + horizon) dus dan hoef ik maar minimaal bij te leggen met de huidige aanbieding bij bol.com. Helaas wordt ie pas zaterdag geleverd.. iemand ervaring met data transfer? Kan ik gewoon een back-up van mijn huidige maken en deze zaterdag op de pro herstellen? Ik verwacht namelijk dat deze week al iemand met 'oude' ps4 op komt halen.
Ik zou het jezelf zo makkelijk mogelijk maken. Saves in de Cloud zetten en je games opnieuw downloaden en installeren. Zo heb ik het zelf ook gedaan.

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
bram1984 schreef op maandag 29 mei 2017 @ 14:17:
[...]
Ik zou het jezelf zo makkelijk mogelijk maken. Saves in de Cloud zetten en je games opnieuw downloaden en installeren. Zo heb ik het zelf ook gedaan.
Zo heb ik het uiteindelijk ook gedaan, en het downloaden ging op de pro verbazend snel moet ik zeggen.

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 12:46
bram1984 schreef op maandag 29 mei 2017 @ 14:17:
[...]

@El_V Zo heb ik het ook gedaan. Heb je meteen je PS opgeschoond met games die je niet meer speelt :D

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

• BlackEyedAngel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:22

BlackEyedAngel

Just a decent guy

Ik had gewoon een kabeltje gedaan tussen de 4 en de pro, transfer wizard doorgaan en daarna tv gaan kijken, ging erg makkelijk :Y

It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
BlackEyedAngel schreef op maandag 29 mei 2017 @ 15:58:
Ik had gewoon een kabeltje gedaan tussen de 4 en de pro, transfer wizard doorgaan en daarna tv gaan kijken, ging erg makkelijk :Y
Dat ging bij mij niet, omdat ik de HDD uit mijn pro wilde wisselen met die in mijn oude 4. Daar had ik 2TB in zitten.
Ikweethetbeter1 schreef op zondag 28 mei 2017 @ 21:30:
*snip*Ik had het bij de release gekocht.*snip*
Einde klaagmodus
Ik koop echt niets meer bij release. Hell mijn ps4 was niet eens release en has nog semi release issues. Mijn pro gaat gelukkig wel goed *klop klop* mijn switch? Brakke joycons, slechte wifi.....

Ik wil graag een xb one erbij, maar denk dat ik lekker die uit ontwikkelde S koop voor weinig als de scorp er is. En die dan 1-2 jaar later wel oppik. Ouwe console lekker verpatsen of misschien wel aan mijn zoon geven.....dat is veel ontspannender dan al die launch issues.
Jasphur schreef op maandag 29 mei 2017 @ 14:58:
[...]

@El_V Zo heb ik het ook gedaan. Heb je meteen je PS opgeschoond met games die je niet meer speelt :D
Same here, en ik heb idd ook mijn hd overgebouwd, dus ik had weinig keuze :P

[ Voor 18% gewijzigd door Sagat op 29-05-2017 16:52 ]

10 second ninja DONE

• El_V
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-11 15:06
M a r c o schreef op maandag 29 mei 2017 @ 16:25:
[...]

Dat ging bij mij niet, omdat ik de HDD uit mijn pro wilde wisselen met die in mijn oude 4. Daar had ik 2TB in zitten.
dat is geen optie voor mij.. de oude wordt morgen opgehaald (verkocht via marktplaats) en de nieuwe komt zaterdag pas binnen :) maar savegames in de cloud en gewoon van scratch beginnen klinkt als een prima optie.

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Sagat schreef op maandag 29 mei 2017 @ 16:50:
[...]

Ik koop echt niets meer bij release. Hell mijn ps4 was niet eens release en has nog semi release issues. Mijn pro gaat gelukkig wel goed *klop klop* mijn switch? Brakke joycons, slechte wifi.....

Ik wil graag een xb one erbij, maar denk dat ik lekker die uit ontwikkelde S koop voor weinig als de scorp er is. En die dan 1-2 jaar later wel oppik. Ouwe console lekker verpatsen of misschien wel aan mijn zoon geven.....dat is veel ontspannender dan al die launch issues.

[...]

Same here, en ik heb idd ook mijn hd overgebouwd, dus ik had weinig keuze :P
Serieus? Ben ik dan zo'n enorme mazzelaar, of ga ik misschien extreem voorzichtig met mijn consoles om? (Ik speel er wel op overigens :+)

Vanaf de NES heb ik sowieso alle Nintendo consoles gehad, PS1/2/3/4, Xbox / 360, Dreamcast, diverse handhelds. Allemaal vanaf release want ik ben een game en console freak, en ik kon absoluut niet wachten met aanschaffen (dat is nu wel iets anders overigens).
En ik heb never nooit problemen gehad met launch issues. Nou ja, bij mijn PS4 had ik na 2 maanden het bekende probleem dat het rubber van de controller sticks los ging laten. Als dat alles is... heb overigens niet eens aanspraak gemaakt op de garantie, maar er rubbertjes met betere grip op gezet, problem solved.

Het enige wat me er nu van weerhoudt om geen launch console te kopen is andere prioriteiten :)

Join het GoT Pulse-Team!

• MartijnS72
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
Sagat schreef op maandag 29 mei 2017 @ 16:50:
[...]
Ik wil graag een xb one erbij, maar denk dat ik lekker die uit ontwikkelde S koop voor weinig als de scorp er is.
[...]
Helaas lijk je bij de One S weer bovengemiddeld kans te hebben op een tikkende/ratelende ventilator...

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Nu online
De 2e platinum trophy is een feit! Horizon uitgespeeld in maar liefst 72 uur. Bijna alles wel gezien en gedaan. Echt een toptitel op de PS4.

Nu The last of us nogmaals proberen. Heb hem 2e hands opgepikt om hem een 2e kans te geven. De eerste keer kwam ik er niet echt lekker in, maar hopelijk past het deze keer beter. Het sfeertje vind ik echt goed neergezet.

Eigenlijk wil ik Bloodborne voor de 3e keer gaan kopen 2e hands. Maar misschien beter om me er bij neer te leggen dat het kwartje gewoon niet gaat vallen :p

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-11 15:21
Lekkerboeie86 schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 07:15:
De 2e platinum trophy is een feit! Horizon uitgespeeld in maar liefst 72 uur. Bijna alles wel gezien en gedaan. Echt een toptitel op de PS4.
Ik ben nu serieus bezig om hem uit te spelen, maar tjee die graphics. Ik ben ergens op 3/4 (To Curse The Darkness) en op een gegeven moment loop je door een soort jungle met lage begroeiing heen, hier en daar wat beekjes, ondergaande zon waardoor het extra rood kleurt.. wat Thunderjaws hier en daar.

Toch wel mooiste en beste game wat ik ooit gespeeld heb.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

• Jasphur
Misschien toch maar eens halen dan :P

• steefje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:04
Freshnub schreef op zondag 28 mei 2017 @ 22:21:
[...]

Ah oke thanks. Jammer dat dat de fix is, vind mn tv +ps4+ home cinema met één druk op een knop aandoen wel makkelijk.

Ik hoop dat Sony snel met een fix komt als dit een bekend probleem is.
Ik ga dit ook eens proberen, wellicht helpt dit tegen het probleem at ik altijd heb met geluid. Als ik mijn PS4 opstart uit rest mode, dan hapert het geluid de eerste twee minuten. Daarna gaat het zonder problemen

PSN ID Binloading_nl

• ThaBEN
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 19-10 17:17
Lekkerboeie86 schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 07:15:

Nu The last of us nogmaals proberen. Heb hem 2e hands opgepikt om hem een 2e kans te geven. De eerste keer kwam ik er niet echt lekker in, maar hopelijk past het deze keer beter. Het sfeertje vind ik echt goed neergezet.

Eigenlijk wil ik Bloodborne voor de 3e keer gaan kopen 2e hands. Maar misschien beter om me er bij neer te leggen dat het kwartje gewoon niet gaat vallen :p
Afgelopen nacht rond 01:30 heb ik ook de Platinum trophy gehaald in HZD. (Was te warm om te slapen :9 ) Echt een meesterwerk die game! Het verhaal is ook zeer indrukwekkend van zowel het leven van Aloy dat je meemaakt als de ontdekkingstocht waarom de wereld is zoals die is.

Fantastisch _/-\o_ !!!

Nu maar hopen dat de geruchten over nieuwe DLC, welke volgende maand tijdens de E3 worden aangekondigd, correct zijn.

PSVR Owner | PSN ID: ThaBEN_NL

Denman schreef op maandag 29 mei 2017 @ 17:04:
[...]

Serieus? Ben ik dan zo'n enorme mazzelaar, of ga ik misschien extreem voorzichtig met mijn consoles om? (Ik speel er wel op overigens :+)

Vanaf de NES heb ik sowieso alle Nintendo consoles gehad, PS1/2/3/4, Xbox / 360, Dreamcast, diverse handhelds. Allemaal vanaf release want ik ben een game en console freak, en ik kon absoluut niet wachten met aanschaffen (dat is nu wel iets anders overigens).
En ik heb never nooit problemen gehad met launch issues. Nou ja, bij mijn PS4 had ik na 2 maanden het bekende probleem dat het rubber van de controller sticks los ging laten. Als dat alles is... heb overigens niet eens aanspraak gemaakt op de garantie, maar er rubbertjes met betere grip op gezet, problem solved.

Het enige wat me er nu van weerhoudt om geen launch console te kopen is andere prioriteiten :)
offtopic:
Pas vanaf de nes? een jonkie dus ;)
* Sagat aait zijn 2600
Ik zou zeggen lets meet in het retro topic. En voor de duidelijkheid. Ik verkoop dus uitsluitend consoles als ik het kan vervangen met iets wat dus dezelfde games speelt.

Maar zoals je zelf aangeeft andere prioriteiten speelt zeker ook mee, mijn launch switch heb ik ook nog maar weinig op gespeeld bijvoorbeeld. En het is altijd leuk om nieuwe gadget te hebben, maar dat voordeel weegt voor mij niet op tegen de nadelen
- mogelijke hardware launch ellende (toegegeven,vroeger/pre x360 idd weinig problemen gehad op dat vlak....)
- weinig games
- Prijs hoog
- moeilijk verkrijgbaar

10 second ninja DONE

MartijnS72 schreef op maandag 29 mei 2017 @ 18:56:
[...]

Helaas lijk je bij de One S weer bovengemiddeld kans te hebben op een tikkende/ratelende ventilator...
Ja? Dat zou wel zeer irritant zijn. Maar hopelijk is dat als de scorp komt inmiddels wel weg.....Lawaaierige consoles is idd zeer irritant. Maar een tikje of whine is misschien nog wel erger dan constant hard geblaas van de fan.

10 second ninja DONE

• ThaBEN
Burnout is sinds vandaag terug van weggeweest! (Nou ja, niet helemaal :P )

€ 11,69 voor PS+ members, anders € 12,99 in de Playstation Store

Danger zone trailer
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=-WC2sdU5vlI]

Danger zone beta gameplay

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-11 21:27
ThaBEN schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 10:57:
Burnout is sinds vandaag terug van weggeweest! (Nou ja, niet helemaal :P )

€ 11,69 voor PS+ members, anders € 12,99 in de Playstation Store

Danger zone trailer
[video]

Danger zone beta gameplay
[video]
Ik vind het schademodel zo nep. Een game die draait om crashes en op wat (fake) deuken en het verliezen van je wielen na, gebeurt er maar bar weinig met je auto. En ook de rest gaat niet echt kapot.

voor een game uit 2017 had ik beter verwacht.

Martinspire - PC, PS5, XSX

• ThaBEN
Martinspire schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 11:42:
[...]

Ik vind het schademodel zo nep. Een game die draait om crashes en op wat (fake) deuken en het verliezen van je wielen na, gebeurt er maar bar weinig met je auto. En ook de rest gaat niet echt kapot.

voor een game uit 2017 had ik beter verwacht.
Voor een game van €12 vind ik het er best goed uitzien. En zijn triple A titels van €60 zonder schademodel (Gran Turismo).

Je moet het meer zien als een puzzlegame dan een racegame met schademodel. Het is de bedoeling dat je een zo groot mogelijke kettingreactie veroorzaakt waarbij zoveel mogelijk auto's zijn betrokken.

Maar misschien ben ik ook wel beïnvloed vanwege nostalgie. Burnout was een van de betere, zo niet de beste arcade racer die er is geweest O+

Daar zaten ook normale races in naast de aparte 'Crash mode'.
Danger Zone is een ode aan 'Crash mode'.

[ Voor 5% gewijzigd door ThaBEN op 30-05-2017 12:05 ]

Hee een System update.. Zijn er nog leuke dingen toegevoegd? :)

• b.o.n.s
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:12
steefje schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 08:55:
[...]

Ik ga dit ook eens proberen, wellicht helpt dit tegen het probleem at ik altijd heb met geluid. Als ik mijn PS4 opstart uit rest mode, dan hapert het geluid de eerste twee minuten. Daarna gaat het zonder problemen
Al moet ik zeggen dat er veel problemen zijn met de rest mode hoor..
Vaak lopen spelen niet lekker als je die tijdens de restmode actief laat.
Oftewel: ik zet hem standaard maar gewoon uit.. Start toch snel op dat ding :)

Verwijderd

PS4 firmware update 4.70 uitgebracht met meer stabiliteit en kleine veranderingen.

'Sony Interactive Entertainment heeft vanochtend stilletjes een nieuwe firmware uitgebracht voor de PlayStation 4 console. Deze firmware brengt volgens de changelog vooral een verbetering in kwaliteit en systeem stabiliteit. Toch vallen er ook meteen enkele kleine veranderingen op, bijvoorbeeld de snelkoppeling naar de PlayStation Store. Deze heeft namelijk een nieuw icoon gekregen, die wat moderner is en waar enkel nog ‘Store’ op staat.

Deze nieuwe icon-style zet men voort met PlayStation Vue en Video (beide alleen verkrijgbaar in de Verenigde Staten) en PlayStation Now. Verder valt er weinig op aan de firmware, maar mogelijk zitten er hier en daar nog enkele verborgen features die niet meteen zullen opvallen.

De firmware is in zijn totaliteit 324.8 MB groot.'

• b.o.n.s
  • Laatst online: 21:12
Verwijderd schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 12:46:
Deze firmware brengt volgens de changelog vooral een verbetering in kwaliteit en systeem stabiliteit
Kijk, dit is top.. Eindelijk eens duidelijkheid 8)7

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17:45

PBP

Verwijderd

PlayStation Europe‏

New on PS Store this week: Tekken 7, Star Trek: Bridge Crew, The Walking Dead: A New Frontier ep.5, more:

https://blog.eu.playstati...dge-crew-more/#sf83150110

Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/5/4225/34946271056_e5fd6b3562_z.jpg

• Jasphur
Ben ik de enige die echt gehyped is voor dit spel

Uitgebreid interview met Coleman over de Your Stage in Dirt 4

edit: ik zie nu dat Red Bull een game gedeelte heeft. Hier een stukje over Dirt 4 (van begin dit jaar)

[ Voor 34% gewijzigd door Jasphur op 30-05-2017 15:13 ]

Verwijderd

Jasphur schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 14:28:

Veel meer mensen waaronder ik houden van de Rally sport.

• Jasphur
Naast de normale rally stages, kijk ik ook echt uit naar het WRX gedeelte van de game.

Nep volgens de reacties eronder. Hoe dan ook weinig te zien behalve wat we al wisten.

• Ikweethetbeter1
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 13-02-2021
Ik ben nu echt heel erg over de zeik. Naast dat mn voeding dood is van mn ps4, heb ik ook een apu probleem...het ergste is dat ik mijn 50-60 uur van horizon zero dawn kwijt ben...blijkbaar zit mn online backup al eeuwen vol en kan je dus je savegames niet via je pc terughalen ...

Ik twijfel nu nog of ik een nieuwe ps4 koop... eerlijk gezegd neig ik nu naar upgrade van mn pc ipv onzin met deze consoles... was toch al klaar met betalen voor online gaming.

• Uffeltje
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 18:49
Doe dat. :w Uit eigen ervaring kan ik wel zeggen dat pc ook niet alleen maar rozengeur en maneschijn is.

YouTube

Ikweethetbeter1 schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 20:46:
Ik ben nu echt heel erg over de zeik. Naast dat mn voeding dood is van mn ps4, heb ik ook een apu probleem...het ergste is dat ik mijn 50-60 uur van horizon zero dawn kwijt ben...blijkbaar zit mn online backup al eeuwen vol en kan je dus je savegames niet via je pc terughalen ...

Ik twijfel nu nog of ik een nieuwe ps4 koop... eerlijk gezegd neig ik nu naar upgrade van mn pc ipv onzin met deze consoles... was toch al klaar met betalen voor online gaming.
Gevalletje eigen schuld? Had je je cloud saves even op moeten schonen. Je weet dat je die kwijt bent als er iets mis gaat en ze alleen lokaal staan.

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-11 21:27
Ikweethetbeter1 schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 20:46:

Kun je dan niet je HDD in je nieuwe PS4 zetten om hem vervolgens te backuppen?

Martinspire - PC, PS5, XSX

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-11 22:26
Hoe kun je je cloud vol hebben? Je hebt verdikkie 10 Gb aan opslag!

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

• Klor
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

Klor

Zeebaard

Killing Floor 2 en Life is Strange volgende week te downloaden.

• Tweakmans
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 17-11 19:57
Klor schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 23:28:
[video]
Killing Floor 2 en Life is Strange volgende week te downloaden.
Nice, ben erg benieuwd naar Life is Strange. Had er al veel goeds over gehoord.

• Uffeltje
  • Laatst online: 18:49
Martinspire schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 23:02:
[...]

Kun je dan niet je HDD in je nieuwe PS4 zetten om hem vervolgens te backuppen?
Zodra je de HDD in een andere PS4 zet zal hij hem willen formatteren.

YouTube

• Qweridee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-11 07:56
NEE!!!!!

Volgens mij is mijn PS4 Pro stervende/dood!

Haal hem net uit restmode, duurde al wat lang. Kon in het spel alleen nog maar rondkijken, verder geen reactie op de controller...Stroom er af, PS logo en vast...Poging 2, loopt vast zodra mijn theme geladen is. Poging 3, zit nu in systeem menu,,,ook vastloper.

Iemand zo een idee?

Hmmm, via safe mode systeem update gedaan, lijkt nu weer oke

[ Voor 8% gewijzigd door Qweridee op 31-05-2017 01:05 ]

• TTHEEBO1
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-08 20:26
Jasphur schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 14:28:

edit: ik zie nu dat Red Bull een game gedeelte heeft. Hier een stukje over Dirt 4 (van begin dit jaar)
Zeker niet hoor! 1 van de weinig games die ik op dag 1 in huis haal. Hoop vooral dat ie iets vergeeflijker is dan Dirt Rally (heb helaas niet zoveel tijd om in games te stoppen), maar met de aangekondige gamer-mode en de uitgebreide tutorials komt dat vast wel goed.

psn: jagermeistertim

• Jasphur
@TTHEEBO1 Volgens mij gaan ze met "gamer-mode" terug naar de arcade-besturing van Dirt 3. Daarmee geven ze inderdaad wat meer ruimte om te racen in plaats van continue uit de bocht te vliegen haha. In mijn hoofd was de besturing van Colin Mcrae rally 2 (PSone) en 4 (PS2) echt fantastisch. Wat een toffe games waren dat.

Life is strange al paar keer bijna gekocht. maar omdat het meer een interactieve film is dan een game zelf geen 5 euro voor over gehad (yes i am THAT cheap :X ) maar in ps plus vind ik het een leuke game :*)
Tegen de tijd (if ever) dat ik er klaar mee ben is deel 2 ook al weer cheap of in de plus :P

Killing floor zegt me dan weer weinig. Gister toevallig nog wel even 10 second ninja gespeeld, dat is toch ook nog steeds wel een geinige arcade puzzle game die ik normaliter ook nooit gekocht had en nu via plus 'gekregen' heb!

10 second ninja DONE

• Gregory76
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20:38

Gregory76

Sony PlayStation freak

Qweridee schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 00:36:
NEE!!!!!

Haal hem net uit restmode, duurde al wat lang. Kon in het spel alleen nog maar rondkijken, verder geen reactie op de controller...Stroom er af, PS logo en vast...Poging 2, loopt vast zodra mijn theme geladen is. Poging 3, zit nu in systeem menu,,,ook vastloper.

Iemand zo een idee?

Er zijn aardig wat mensen die 'soft brick' melden na die update van gisteren. Zoek maar op.
Goed nieuws: je PS4 ligt dus waarschijnlijk niet op zijn sterfbedje.

strava.app.link/jmaOuFSwnUb PSN: GregNL76 - Possessor of: PS1, PS2, PS3 phat, slim & superslim, PS4 (fw 5.05), PS4 Pro, PS4 Slim, PS5, PS Portal, PS Vita (HENkaku), PSP, PSVR, Nintendo Wii U, Switch (unpatched), DS, NES, GameBoy and more consoles!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 18:05
Qweridee schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 00:36:
NEE!!!!!

Iemand zo een idee?

Misschien rest mode wat minder lang gebruiken? Ik weet niet wat jij onder lang verstaat, maar ik lees hier weleens dat mensen hun PS4 dagen, zoniet weken in rest mode laten staan, en dat lijkt me nou niet echt bevorderlijk..

Knowledge reigns supreme over nearly anything

• Qweridee
Malfunctions schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 10:14:
[...]

Misschien rest mode wat minder lang gebruiken? Ik weet niet wat jij onder lang verstaat, maar ik lees hier weleens dat mensen hun PS4 dagen, zoniet weken in rest mode laten staan, en dat lijkt me nou niet echt bevorderlijk..
Bedoelde dat uit rest mode komen erg lang duurde. Stond hij pas een dag in. Hij lijkt nu weer normaal te werken nadat ik via de safe modus het OS heb geupdate.

• Jasphur
Wow. Dat Soft Brick probleem waar @Gregory76 het over heeft, begint een beetje uit de hand te lopen (reddit). Er zijn echt heel veel mensen die er last van hebben. Verwacht van Sony toch wel snel een antwoord/update.

[ Voor 20% gewijzigd door Jasphur op 31-05-2017 10:33 ]

• ralph075
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
[...]
zoniet weken in rest mode laten staan
Yep, zonder problemen.

Volgens mij kan er ook niet zoveel fout aan gaan, hooguit dat de stroom uitvalt en je daarna een melding krijgt dat het systeem moet initialiseren...

PS4 gaat niet kapot enkel door in rest-mode te staan.

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15:11
Tijdens de update ging mijn PS4 uit. Na opnieuw aanzetten kreeg ik enkel een foutcode in beeld en verder kon ik niks. Opnieuw aanzetten en hij ging wel 'gewoon' aan, maar de eerste app die ik startte liep binnen een minuut vast.
Opnieuw uit en aan, en nu lijkt hij weer normaal te werken.
Tsja iederen moet het voor zichzelf bepalen uiteraard, maar ik gebruik restmode eigenlijk alleen als ik verwacht om dezelfde dag verder te gaan gamen, of bijvoorbeed in het weekend. Doordeweeks eingelijk altijd uit zetten bij stoppen.

Uiteraard is restmode wel handig voor updates, alvast games op afstand laten installeren en remote play, maar hier maak ik maar zeer beperkt gebruik van.

10 second ninja DONE

Verwijderd

In het begin gebruikte ik restmode heel veel, nu alleen nog maar als er nog een download bezig is.

De system update is bij mij prima gelukt en mijn PS4 Pro werkt nog steeds prima.

• Jasphur
Rest-mode gebruik ik alleen als ik tijdens het gamen er even tussenuit moet. Wel zo makkelijk. Zeker met games die lang moeten laden om te kunnen spelen. :P Maar rest mode staat 's nachts nooit aan eigenlijk.

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20:52

Major_ton

Shoot!

Zijn er toevallig helderziende die in hun glazen bol willen kijken wanneer de PS4 mogelijk wat gaat zakken in prijs? Ik heb nu een PS4 500GB, maar op mijn OLED TV wil ik eigenlijk wel de PS4 Pro gaan gebruiken. Destiny 2 staat in Pre-order, maar daarvoor wil ik graag nog Horizon Zero Dawn spelen om het wachten op ta vangen ;-)

Some infinities are bigger than others.

• Jumpman
Gisteravond mijn PS4 Pro ge-update en vervolgens ander half uur GT6 Beta gespeeld, nog geen problemen gehad.

Edit: Volgens Reddit zijn er ook geen meldingen van issues met een PS4 Pro lees ik net.

[ Voor 29% gewijzigd door Jumpman op 31-05-2017 11:03 ]

• Aenea
  • Laatst online: 02-02-2021
Jasphur schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 10:32:
Wow. Dat Soft Brick probleem waar @Gregory76 het over heeft, begint een beetje uit de hand te lopen (reddit). Er zijn echt heel veel mensen die er last van hebben. Verwacht van Sony toch wel snel een antwoord/update.
Aparte is dat de topic starter op Reddit problemen had VOORDAT hij de update installeerde...

• Jasphur
@Major_ton Als ik een hele wilde gok mag doen verwacht ik de grootste prijsdaling pas rond de feestdagen, vanwege o.a. de release van de Scorpio en gewoon de feestdagenkortingen. Misschien dat er tussendoor nog een actie komt. Houdt dit topic in de gaten ;)

@Aenea Zoals ik het lees, kreeg hij het probleem tijdens het updaten in rest mode. Maar ik kan het verkeerd gelezen hebben.

[...]

Het zit er niet voor niets op hè.

Mijn OG en Pro staan al sinds de release in rest mode. Gaat helemaal prima tot nu toe.

Edit:

Pro Patch voor Prey:

PS4 Pro Support added for:
- Enable Screen-Space Reflections
- Higher quality shadows
- Improved texture appearance
- More texture memory (stable streaming)
- Anisotropy 16x (from 4x)
- Improved visual fidelity
- Less LOD usage
- Dynamic lights show up further
- Particles are allowed to draw more pixels per effect

[ Voor 27% gewijzigd door bram1984 op 31-05-2017 11:12 ]

bram1984 schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 11:10:
[...]

Mijn OG en Pro staan al sinds de release in rest mode. Gaat helemaal prima tot nu toe.
En je herstart uitsluitend bij software updates? Of af en toe ook preventief? Het is (bijna letterlijk :+ ) appels en peren vergelijken, maar mijn iphone staat ook permanent aan. Die moet ik nog steeds af en toe helemaal uitzetten anders krijg je gewoon vage issues.......en af en toe is bij mij dan minder dan 1x per maand.

10 second ninja DONE

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20:29

The_Worst

Unox

Hier staat de PlayStation al een maand lang continu op restmode vanwege tijdgebrek en daarvoor al jaren aan of op restmode. PlayStation gaat alleen uit wanneer ik langer dan een week van huis ben of als het apparaat zelf onderweg is. Niets is vervelender als ik even tijd heb om te gamen om dan eerst een uur lang te moeten wachten op updates omdat dit slechts binnendruppelt met 500KB/s.

Wat overigens niet betekent dat ik af en toe de PS4 niet herstart.

[ Voor 8% gewijzigd door The_Worst op 31-05-2017 11:16 ]

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Sagat schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 11:13:
[...]

En je herstart uitsluitend bij software updates? Of af en toe ook preventief? Het is (bijna letterlijk :+ ) appels en peren vergelijken, maar mijn iphone staat ook permanent aan. Die moet ik nog steeds af en toe helemaal uitzetten anders krijg je gewoon vage issues.......en af en toe is bij mij dan minder dan 1x per maand.
Ja dan is een herstart volgens mij ook verplicht. Dat doet hij zelf. Verder doe ik niets preventief.

• Tweakmans
Wat verse beelden uit Sonic Mania:

Verwijderd

Major_ton schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 10:56:
Zijn er toevallig helderziende die in hun glazen bol willen kijken wanneer de PS4 mogelijk wat gaat zakken in prijs? Ik heb nu een PS4 500GB, maar op mijn OLED TV wil ik eigenlijk wel de PS4 Pro gaan gebruiken. Destiny 2 staat in Pre-order, maar daarvoor wil ik graag nog Horizon Zero Dawn spelen om het wachten op ta vangen ;-)
Alleen vandaag nog deze aanbieding:

BulkAlert! Bij de PlayStation 4 Pro 1TB ontvang je een gratis tweede controller en de game Horizon Zero Dawn!

https://www.bol.com/nl/d/...tml?promo=Bulkmei17_GAM_6

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DBBMKlQWsAAZCbX.jpg

• Dusk72
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 03-12-2021
The_Worst schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 11:16:
Hier staat de PlayStation al een maand lang continu op restmode vanwege tijdgebrek en daarvoor al jaren aan of op restmode. PlayStation gaat alleen uit wanneer ik langer dan een week van huis ben of als het apparaat zelf onderweg is. Niets is vervelender als ik even tijd heb om te gamen om dan eerst een uur lang te moeten wachten op updates omdat dit slechts binnendruppelt met 500KB/s.

Wat overigens niet betekent dat ik af en toe de PS4 niet herstart.
Sinds ik weet wat eenPS4 aan stroom verbruikt tijdens restmode, gebruik ik restmode niet meer.
Bron: YouTube: PS4 Pro Noise Test and Comparison vs. PS4, and PS4 Slim.
Dusk72 schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 11:34:
[...]

Sinds ik weet wat eenPS4 aan stroom verbruikt tijdens restmode, gebruik ik restmode niet meer.
Bron: YouTube: PS4 Pro Noise Test and Comparison vs. PS4, and PS4 Slim.
Je bron is een filmpje waarin de geluidsproductie van 3 PS4 modellen worden getest? Of mis ik iets? IK heb het geluid niet aan gehad overigens.

• Conscience NL
  • Laatst online: 12:25
bram1984 schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 11:10:
[...]

Edit:

Pro Patch voor Prey:

PS4 Pro Support added for:
- Enable Screen-Space Reflections
- Higher quality shadows
- Improved texture appearance
- More texture memory (stable streaming)
- Anisotropy 16x (from 4x)
- Improved visual fidelity
- Less LOD usage
- Dynamic lights show up further
- Particles are allowed to draw more pixels per effect
Dat maakt het al interessanter. Vond het al merkwaardig dat er (tot nu toe) geen verbeteringen voor de Pro waren, dus nog even gewacht met aanschaf. Maar zie dat een dude van DF in dat topic aangeeft dat er toch performance issues zijn dus ff afwachten wat het is.

PS4 Pro - ConscienceNL | Nintendo Switch | LG OLED 55C7

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21:24
Hier waarschijnlijk ook problemen dan.
Vanochtend stond mijn PS ineens aan, uit zichzelf aangegaan na een paar dagen in rest mode te hebben gestaan (?). Ik zocht er eigenlijk niks achter dus heb m zonder het beeld verder weer te bekijken weer in rest mode gezet.
Maar dat is dus wellicht aan die firmware update/soft brick te danken...
Vanavond maar uitzoeken.

• Jumpman
Major_ton schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 10:56:
Verwijderd schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 11:27:
[...]

Alleen vandaag nog deze aanbieding:

BulkAlert! Bij de PlayStation 4 Pro 1TB ontvang je een gratis tweede controller en de game Horizon Zero Dawn!

https://www.bol.com/nl/d/...tml?promo=Bulkmei17_GAM_6

[afbeelding]
Dit is volgens mij de beste aanbieding tot nu toe voor een PlayStation 4 Pro. Zelf de PlayStation 4 Pro voor € 340,00 gekocht, maar dat was zonder extra controller en game.

@Major_ton Na al dat geld in OLED, moet dit er toch nog wel vanaf kunnen. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Jumpman op 31-05-2017 11:53 ]

• Jasphur
@TTHEEBO1 Als je over de duivel spreekt haha

IGN Dirt 4 Drving school

• Dusk72
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 03-12-2021
bram1984 schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 11:40:
[...]

Je bron is een filmpje waarin de geluidsproductie van 3 PS4 modellen worden getest? Of mis ik iets? IK heb het geluid niet aan gehad overigens.
Dat zegt de titel inderdaad :P Maar iets verderop in het filmpje heeft de beste man het over stroomverbruik etc.

• TTHEEBO1
Driving school kan ik ook wel gebruiken :-) Mijn liefde voor rally games komt van V-Rally op de N64, nooit zo hardcore gereden als bijv. de ouwe Colin McRae games, pas weer ingestapt bij de eerste Dirt.

• Jasphur
TTHEEBO1 schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 13:56:
[...]

Driving school kan ik ook wel gebruiken :-) Mijn liefde voor rally games komt van V-Rally op de N64, nooit zo hardcore gereden als bijv. de ouwe Colin McRae games, pas weer ingestapt bij de eerste Dirt.
Ik dan die racestoel + stuur wel gebruiken :Y)

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20:52

Major_ton

Shoot!

Jumpman schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 11:52:
[...]

[...]

Dit is volgens mij de beste aanbieding tot nu toe voor een PlayStation 4 Pro. Zelf de PlayStation 4 Pro voor € 340,00 gekocht, maar dat was zonder extra controller en game.

@Major_ton Na al dat geld in OLED, moet dit er toch nog wel vanaf kunnen. ;)
Haha dat is een opmerking die ik wel kon verwachten ja. Ach ja, waarschijnlijk heb je gelijk. De PS4 Pro is besteld *O*

Some infinities are bigger than others.

Verwijderd

PlayStation Europe‏

New Deal of the Week, Add-On Deals for season pass discounts go live:

https://blog.eu.playstati...t-4-nioh-more/#sf83672498

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DBJ-czlXUAAFrsq.jpg

Prey voor €49,99:

https://store.playstation...04482_00-PREYPS4FULLGAME1

Extra aanbiedingen:

https://store.playstation...ALS3105%7Cplatform~ps4%7C

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 18:05
TTHEEBO1 schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 13:56:
[...]

V-rally was niet te doen man, sturen met dat pookje.. :N

Tommy Makkinen rally op de PS1 was wel goed te doen :)

Knowledge reigns supreme over nearly anything

• Homeland
  • Niet online
Playstation marketing is ook lekker bezig, krijg een email over gratis Star Wars bij 1 jaar PS+, staat in die mail het volgende:
Zo werkt het: zodra we je PS Plus-lidmaatschap hebben bevestigd, sturen we je een downloadcode via e-mail — dit kan maximaal 10 dagen duren (een schone zaak, is geduld).
Twijfel nu of het een domme fout is of een heel slechte Yoda grap.
Ik vind em dapper, yoda grap vertalen,kan me niet herinneren dit ooit eerder gezien te hebben maar wel meest logische verklaring.
Mijn kids zijn ook opgegroeid (aan het groeien) met star wars rebels in het nederlands, dan herken je het waarschijnlijk direct.

10 second ninja DONE

Wil Prey nog wel een keer halen, maar dit vind ik vooral digitaal nog veel te duur. Op Marktplaats zie ik 'm al voor € 35,-. Eerst nog even Farpoint en Dishonored uitspelen en dan even kijken waar we aan gaan beginnen/mee verder gaan.

• BigF25
  • Laatst online: 19:00
Bloodborne II confirmed? :)

Afbeeldingslocatie: http://cdn.psx-sense.nl/wp-content/uploads/2017/05/Bloodborne2logo-580x435.jpg

• Scrisissszzz
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-02 21:53
Haha je zou bijna zeggen dat het echt is..

Er gaan al weken geruchten over Bloodborne 2 op de E3 maar zien is geloven. Er gaan ook geruchten dat er een nieuwe IP van From wordt aangekondigd ism Sony:

https://www.reddit.com/r/...at_e3_2017_from_software/

PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."

• BigF25
bram1984 schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 16:37:
[...]

Waar komt dit vandaan?

Zou echt episch zijn. _/-\o_
http://www.psx-sense.nl/2...m-van-bloodborne-ii-zien/, zou ook zomaar fake kunnen zijn, zie artikel..

• BigF25
over 2 weken weten we meer

• Jasphur
Over twee weken weten we veel meer :P. Gaan er nog Tweakeraars heen eigenlijk?

Verwijderd

PS+ Gratis Games voor Juni:

Killing Floor 2 (PS4)
Life is Strange (PS4)
Abyss Odyssey (PS3)
WRC 5: World Rally Championship (PS3)
Neon Chrome (PS Vita – cross-buy with PS4)
Spy Chameleon (PS Vita)

https://blog.eu.playstati...tion-plus-games-for-june/

• ChuckyDevil
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:58
Life is Strange is wel leuk. Aflevering 1 prima mee vermaakt vorig jaar.

• Qweridee
Het kan mij allemaal geen zak schelen wat jullie er van vinden, maar ik kijk toch wel uit naar Sonic Mania!

Vroeger Sonic 1, 2 3 en Knuckles helemaal grijs gespeeld. Sonic 4 vond ik ook nog wel te pruimen. Generations was ook erg leuk en zelfs Sonic Heroes heb ik me prima mee vermaakt!

Jazeker, ik ben stiekem Sonic fan;)

Nu nog een collectors editie ergens vinden...

• Tweakmans
ChuckyDevil schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 19:04:
Life is Strange is wel leuk. Aflevering 1 prima mee vermaakt vorig jaar.
Je hebt slechts één van de afleveringen gespeeld? Was het niet boeiend genoeg om de overige te proberen?

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 27-10 22:33
Tweakmans schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 20:39:
[...]

Je hebt slechts één van de afleveringen gespeeld? Was het niet boeiend genoeg om de overige te proberen?
die was een keer gratis als try-out ;)

• Merdera
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-11 15:49
DigitalError schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 20:48:
[...]

die was een keer gratis als try-out ;)
Aflevering 1 is nog steeds gratis.

Windows 11 PC,RTX2080,32GB,i9 | Samsung S20+ 5G | iPad Pro 12.9 | PS5 | PSN ID : DReaMeRD71 | Xbox Series X | XBL : DReaMeR2601 | Switch 2

• TTHEEBO1
Malfunctions schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 15:06:
[...]

V-rally was niet te doen man, sturen met dat pookje.. :N

Tommy Makkinen rally op de PS1 was wel goed te doen :)
Jawel man! Dat was rammen 😀 Had je dat pookje maar niet moeten slopen met Mario Party bumper balls 😉

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20:23
Life is Strange is echt een topper, een van de leukste games die ik in de afgelopen periode heb gespeeld.

• Dutchzilla
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 28-10 19:52
Qweridee schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 20:27:
Het kan mij allemaal geen zak schelen wat jullie er van vinden, maar ik kijk toch wel uit naar Sonic Mania!

Vroeger Sonic 1, 2 3 en Knuckles helemaal grijs gespeeld. Sonic 4 vond ik ook nog wel te pruimen. Generations was ook erg leuk en zelfs Sonic Heroes heb ik me prima mee vermaakt!

same here! :9

You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before

• maukoo
  • Laatst online: 20:03
Qweridee schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 20:27:

Same here. Als echte fan moet je Sonic '06 ook gespeeld hebben. Wat een glitchfest is dat. Verder wel een aardige game. Een van de eerste spellen die ik voor mijn PS3 kocht. Dat spel is echt van de periode: PS3 has no games.

• ChuckyDevil
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:58
Tweakmans schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 20:39:
[...]

Het was zeker boeiend. Echter ook bezig met The Witcher 3 en Doom toen der tijd. En uiteindelijk de interesse wat gezakt. Mooi toch dat ik het nu weer kan oppakken.

• Jasphur
Verwijderd schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 17:32:
PS+ Gratis Games voor Juni:

Killing Floor 2 (PS4)
Life is Strange (PS4)
Abyss Odyssey (PS3)
WRC 5: World Rally Championship (PS3)
Neon Chrome (PS Vita – cross-buy with PS4)
Spy Chameleon (PS Vita)

https://blog.eu.playstati...tion-plus-games-for-june/
Tof. Nog even lekker WRC knallen voordat Dirt 4 uitkomt :D

Edit: kan het zijn dat de games nog niet in de Store staan?

[ Voor 6% gewijzigd door Jasphur op 01-06-2017 11:52 ]

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:31
Jasphur schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 11:45:
[...]

Tof. Nog even lekker WRC knallen voordat Dirt 4 uitkomt :D

Edit: kan het zijn dat de games nog niet in de Store staan?
Over een week pas. Dinsdag, de eerste van de maand.
Pagina: 1 ... 69 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Helaas is de 'oude' Tweakers community op PSN verdwenen, er is inmiddels een nieuwe community aangemaakt die via de community zoekfunctie op je PS4 te vinden is (Zoeken op Tweakers of Gathering of Tweakers)!

Er is een [PS4] Problemen en garantie-afhandelingen -topic

Pro vs Slim:
Wil je een PS4 kopen en twijfel je tussen een Slim of Pro? Gebruik dan de search, de vraag welke je beter kunt kopen is al (te) vaak gesteld!