Destiny schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 11:24:
[...]
Je hebt de films "omgezet" Ben je hierbij een ander formaat gaan gebruiken dan voorheen? Zijn de bestanden (veel) groter dan de films die vroeger "omzette" . Dan zou het namelijk een netwerk probleem kunnen zijn. Anders zou daar het probleem in kunnen zitten (Netwerk krijgt de dat niet snel genoeg aangeleverd).
Nee, ik gebruik nog steeds dezelfde settings, zelfde codecs.
Sommige bestanden zijn zelfs kleiner.
Films die nog probleemloos afspelen zijn soms 2 keer zo groot (40 tegen 20GB).
Ook de bitrate is soms veel groter bij die films die nog goed afspelen (tot 35000kb/s tegen minder dan 20000 bij nieuw omgezetten).
Daarbij spelen ze dus probleemloos af op mijn pc met VLC vanaf de NAS.
Ik zit te denken aan een probleem met mijn pc sinds een paar weken, waardoor tijdens het omzetten kleine "pauzes" ontstaan met een bitrate van nul en dat door de manier hoe de mediaplayer van de PS4 buffert/omgaat met die pauzes hij daar wel stopt en bij VLC niet ?
Maar ik ga dus zo een nieuwe film omzetten en die testen.
En ik heb wat films van mijn NAS naar een externe USB SSD overgezet en ga de "probleemfilms" dan vanaf die ssd via USB op mijn PS4 proberen af te spelen.
Kijken wat er dan gebeurt en of ik het probleem kan isoleren.
EDIT: de "probleemfilms" (1 op 1 copy vanaf de NAS) spelen probleemloos af vanaf de externe usb 3.0 ssd .. Dan zit het dus in mijn netwerk/NAS.
Er is maar 1 ding dat ik sindsdien heb veranderd en dat is dat ik naast de 2,4GHZ band ook de 5GHZ band heb aangezet op de switch, die ook als wireless AP werkt.
Eens uitzetten en kijken of het dan is opgelost.
Zou alleen niet verklaren waarom er een probleem is met de laatste toegevoegde films en die ervoor niet en waarom het probleem alleen op de PS4 is...
[
Voor 15% gewijzigd door
Bochtje op 05-05-2017 13:59
]