Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• BlackEyedAngel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:08

BlackEyedAngel

Just a decent guy

Verwijderd schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 14:40:
'PlayStation Store deal van de week geeft korting op Batman: Return to Arkham'

Deze game kost normaal €49,99 en kan je nu aanschaffen voor €19,99:

https://store.playstation...04607_00-RETURNTOARKHAM00

'Keer terug naar Arkham en ervaar de twee meest geprezen titels van de laatste generatie - Batman: Arkham Asylum en Batman: Arkham City - met compleet remasterde en geüpdatete visuals. Batman: Return to Arkham bevat de uitgebreide versies van beide spellen en bevat alle voorheen vrijgegeven extra content.'

Een persoonlijke aanrader uit eigen ervaring.
hmm goed prijsje, als ik niet bezig was met m'n giga-backlog wegwerken kwam deze ook erbij :Y

It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.

Verwijderd

OzzieMann schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 14:36:
[...]

7-8 jaar is tegenwoordig een eeuwigheid voor een nieuwe generatie. Zowel Sony als Microsoft gaan dit in de toekomst, denk ik, anders aanpakken. De verschillen met PC gaming worden anders te snel te groot.

(het is maar een mening)
Dat is zeker een punt maar ik zou (mijn mening) dan geen geld meer uitgeven aan een console (omdat die toch maar een paar jaad mee gaan en niet up te graden is) maar het geld in een pc steken. Console is toch bedoelt om te kunnen gamen zonder upgraden en betaalbaar houden?
Elke twee jaar een nieuwe console voor 399,-. Ik ben er voor. Nog steeds cheaper dan Game PC en met alle voordelen van couch gaming (ik vind console gaming fijner dan op de PC) ...

GamiQ, de game notes app met game maps!

• Goliath
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-10 10:35

Goliath

hi ho silver... away

Momenteel overweeg ik om een PS4 te kopen. Ik heb al veel gelezen over het verschil tussen de "slim" en de "pro" en de technische voor- /nadelen zijn me wel duidelijk. Het verschil in prijs is echter aanzienlijk, maar ook de specs zijn behoorlijk verschillend. Zonder 4K tv overweeg ik toch om voor de "slim" te gaan, of ga ik daar spijt van krijgen ? lastige keuze..

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-11 10:36
@-SaveMe-
Dat hangt er natuurlijk vanaf. Als ik elke 2 jaar 400 euro moet uitgeven dan ben ik toch echt heel veel duurder uit.

Mijn PC heeft sinds 2011 (laatste major upgrade) een nieuw toetsenbord en wat extra RAM gekregen en kan nog steeds mee komen met de PS4. Als ik er nu een nieuwe GPU voor 400 euro in zou hangen dan kan hij er wel weer een jaar of 5 tegen aan.

En ik kan ook gewoon op de bank zitten met een controller gezien hij ook aan de TV hangt.

De afgelopen 10 jaar heb ik misschien 1000 euro geïnvesteerd, maar ik gebruik hem dan ook voor andere zaken (software development) waardoor ik wat snelle componenten wilde.

Ik ben er vrij zeker dat ik meer in consoles geïnvesteerd heb (mijn schuld, niet die van een specifieke vendor).

@Goliath
Je bent echt de eerste die dat vraagt. Vreemd... 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door LOTG op 03-05-2017 16:06 ]

• Goliath
  • Laatst online: 22-10 10:35

Goliath

hi ho silver... away

@Goliath
[/quote]

Ik weet best dat ik niet de eerst ben die dat vraagt. Maar soms kan het zijn dat iemand met een overtuigend argument komt waar je zelf in eerste instantie nog niet aan hebt gedacht..Vandaar m'n vraag.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• CHKYBSTRD
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 01-11 14:26
Goliath schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 16:09:
@Goliath
[/quote]

Ik weet best dat ik niet de eerst ben die dat vraagt. Maar soms kan het zijn dat iemand met een overtuigend argument komt waar je zelf in eerste instantie nog niet aan hebt gedacht..Vandaar m'n vraag.
Ligt er aan wat jij in de toekomst wilt. Als jij binnen nu en 2 a 4 jaar een 4K tv gaat kopen omdat daar steeds meer content beschikbaar voor komt is het misschien verstandig om een pro te halen zodat je in de toekomst ook daar profijt van hebt. Is dat niet het geval en vindt je gamen op FHD voor de komende jaren prima dan zou ik voor de slim gaan.

Stay hungry, stay foolish!

• LOTG
@Goliath Maar dan begrijp je toch dat je dezelfde discussies en antwoorden krijgt als de vorige 99x dat het gevraagd is?

Even kort samen gevat:

Nee de Pro is veel duurder als de Slim en doet het even goed.
Ja de Pro is veel beter dan de Slim en toekomst bestendiger waarom nu nog een slim kopen.
Goliath schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 16:05:
Momenteel overweeg ik om een PS4 te kopen. Ik heb al veel gelezen over het verschil tussen de "slim" en de "pro" en de technische voor- /nadelen zijn me wel duidelijk. Het verschil in prijs is echter aanzienlijk, maar ook de specs zijn behoorlijk verschillend. Zonder 4K tv overweeg ik toch om voor de "slim" te gaan, of ga ik daar spijt van krijgen ? lastige keuze..
Of jij daar spijt van gaat krijgen, weten wij natuurlijk niet. Als je waarde hecht aan supersampling (ik ga er vanuit dat je weet wat dit is, aangezien de technische voordelen duidelijk voor je zijn) en boost mode en als je dus de betere console versie van games wilt spelen, moet je vooral voor de Pro gaan. Maar goed, doe eens een search want het is allemaal tot in de puntjes besproken hier, en vaak ook. :)

• P.E.No.1
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 31-10-2023
Goliath schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 16:05:
ik zou bijvoorbeeld geen slim kopen omdat die geen optical out heeft...

PSN id: PENo1

• CHKYBSTRD
Misschien al langs geweest hier?

Horizon Zero Dawn nu voor €34 bij de MM inclusief verzendkosten.

http://www.mediamarkt.nl/...pf%7C1458895%7C%7Cp%7C%7C

[ Voor 5% gewijzigd door CHKYBSTRD op 03-05-2017 16:40 ]

P.E.No.1 schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 16:27:
[...]

ik zou bijvoorbeeld geen slim kopen omdat die geen optical out heeft...
Eigenlijk alleen belangrijk als je een versterker uit het jaar kruik hebt. Ik heb mijn bijna 10 jaar oude AV receiver net verkocht en zelfs daar zit HDMI op. :P

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

RBN026 schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 16:40:

Ik koop dat soort titels meestal zodra ze onder de 30 euro komen, maar dit is zo snel al een prima aanbieding :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• CHKYBSTRD
Exirion schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 16:48:
[...]

Ik koop dat soort titels meestal zodra ze onder de 30 euro komen, maar dit is zo snel al een prima aanbieding :)
Ja dat dacht ik dus ook. Goedkoper dan medetweakers hier aanbieden en zonder verzendkosten. Kan deze niet laten liggen voor dit bedrag.

• OzzieMann
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08:02

OzzieMann

PSN: OzzieMann

LOTG schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 14:51:
@OzzieMann
Maar als ze te vaak nieuwe hardware uitbrengen worden de verschillen misschien juist te klein. Een PC upgraden is vaak goedkoper dan een nieuwe console.

Plus de reden dat de verschillen zo groot zijn nu komt omdat ze met matige hardware begonnen, dat proberen ze met de Pro en Scorpio wat in te lopen.
Te snel is natuurlijk niet goed. Maar ze gaan niet meer 7-8 jaar wachten voor een volledig nieuwe generatie. Daarbij vraag ik me echt af of er nog wel volledig nieuwe generaties gaan en zondag komen. Het is een lastige, het moet naast het gemak van couchgaming en, tot op zekere hoogte, zonder te hoeven upgraden elk nieuw spelletje te kunnen blijven spelen ook goedkoper blijven dan pc gaming.

https://untappd.com/user/OzzBier

• P.E.No.1
  • Laatst online: 31-10-2023
bram1984 schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 16:40:
[...]

Eigenlijk alleen belangrijk als je een versterker uit het jaar kruik hebt. Ik heb mijn bijna 10 jaar oude AV receiver net verkocht en zelfs daar zit HDMI op. :P
Klopt ik heb een oude receiver. Maar die doet t prima. Dus als ik een nieuwe PS4 zou moeten omdat mijn huidige bijvoorbeeld stukgaat wil ik niet ook ineens een nieuwe receiver moeten halen. Overigens vindt ik t belachelijk dat er geen optical out zit op de slim..

[ Voor 7% gewijzigd door P.E.No.1 op 03-05-2017 17:02 ]

PSN id: PENo1

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

P.E.No.1 schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 17:01:
Overigens vindt ik t belachelijk dat er geen optical out zit op de slim..
Elk componentje en elke aansluiting kost geld. Apple heeft jaren geleden al afgezien van toslink op de Apple TV omdat het steeds minder gebruikt wordt. Het gros van de mensen dat zo'n apparaat koopt heeft ook modern audiospul staan, met HDMI. Dat de Pro het wel heeft geeft je in ieder geval nog een optie.

P.E.No.1 schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 17:01:
[...]

Klopt ik heb een oude receiver. Maar die doet t prima. Dus als ik een nieuwe PS4 zou moeten omdat mijn huidige bijvoorbeeld stukgaat wil ik niet ook ineens een nieuwe receiver moeten halen. Overigens vindt ik t belachelijk dat er geen optical out zit op de slim..
Tja er zijn ook nog TV's met scart die het prima doen, wil niet zeggen dat er op de PS4 een scart moet zitten. Op een gegeven moment is het mooi geweest. Als iedereen daarbij alles maar zou blijven gebruiken omdat het nog prima werkt, had de wereld er waarschijnlijk heel anders uit gezien.

• Renate1970
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16-11 17:41

Renate1970

Lef is Leven

Das wel lekke heb anderhalve week terug nog 54 euro betaald

Samsung s24, Samsung Watch ultra, Steamdeck, Nintendo Switch light, PS 4, iPad Pro 2022

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-11 21:27
Renate1970 schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 19:48:
[...]

Toch is de game die 54 euro ook wel waard :Y)

Martinspire - PC, PS5, XSX

• MacorgaZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09-11 18:22
Renate1970 schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 19:48:
[...]

Nieuwe kopen en terugsturen met de factuur van 1,5 week terug. Wet Koop op Afstand.
Bij MediaMarkt moet dat kunnen, het is niet netjes maar als zo'n bedrijf het niet zelf niet doet (zoals Amazon bijvoorbeeld wel doet), dan maar via de wet :+

Bambu Lab P1S Combo

• ASNNetworks
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 25-10 13:52
bram1984 schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 15:20:
[...]

Vind ik ook, samen met deel 1. Deel 1 was voor zijn tijd wel echt indrukwekkend qua graphics. Hij was wel meer lineair qua opzet.

Deel 2 vind ik ronduit de slechtste. Het respawnen van al die checkpoints kwam me echt heel snel de keel uit en haalde de hele beleving onderuit. Vijf minuten geleden hebje de hele zooi opgeblazen en nu kwam je er weer langs en is het alsof er niks gebeurd is.
Vergeet echter niet dat Far Cry 1 niks te maken heeft met de rest van de serie. Deel 1 is gemaakt door Crytek (je weet wel de mannen van Crysis en de CryEngine). Daarna is gewoon de naam overgekocht door Ubisoft en zijn ze met de overige delen gekomen. Los van de naam hebben de delen dus helemaal niks met elkaar te maken, vandaar ook het zeer grote verschil tussen deel 1 en alle overige delen.

Far Cry 1 was zeker indrukwekkend in die tijd, maar net als alle Crytek games zijn het eerder benchmarks dan echt verhalende games. Dikke graphics neerzetten kunnen ze wel bij Crytek, maar een goed verhaal moet je niet bij hun voor aankloppen :+

[ Voor 12% gewijzigd door ASNNetworks op 03-05-2017 21:43 ]

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-11 18:50

Dank voor het melden! Toch even mooi meegenomen.

To dare is to do

• Qweridee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-11 07:56
Verdorie, receiver dood! Komt geen geluid meer uit, net nu ik met Nier Automata wil beginnen...

Gelukkig heeft Onkyo een verlengde garantie...Mag voor 200 euro zelfs een geheel nieuwe en tevens betere receiver nemen!

Wilde eigenlijk al een HDR compatible receiver, dus heel stiekum is dit nog geen ramp;)

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Qweridee schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 22:47:
Verdorie, receiver dood! Komt geen geluid meer uit, net nu ik met Nier Automata wil beginnen...

Gelukkig heeft Onkyo een verlengde garantie...Mag voor 200 euro zelfs een geheel nieuwe en tevens betere receiver nemen!

Wilde eigenlijk al een HDR compatible receiver, dus heel stiekum is dit nog geen ramp;)
Dat is een geluk bij een ongeluk :)

Veel plezier met NieR, \[PS4/PC] Nier Automata

39

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

The Witness uitgespeeld en hij staat toch wel in m'n top 5 van best gemaakte games ooit. Blijft tot het einde toe verrassen. Ik ben nu aan The Turing Test begonnen en dat ziet er mooi uit. De puzzles spelen wel makkelijk weg dus hopelijk wordt het complexer.

• Frank1973
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:50

Frank1973

XBL: Ghostleader1NL

Ik kwam er net achter dat de "boost mode" standaard uit staat gevinkt op mijn Pro.. Ben benieuwd of ik nu verschil zie met Horizon zero dawn...

• LOTG
@Frank1973 Waarom zou je in Horizon verschil zien? Die ondersteunt de Pro standaard.

• Frank1973
  • Laatst online: 22:50

Frank1973

XBL: Ghostleader1NL

LOTG schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 08:53:
@Frank1973 Waarom zou je in Horizon verschil zien? Die ondersteunt de Pro standaard.
Ik dacht juist dat de boost mode was voor de spellen die dat ondersteunen.. Wat is dan de meerwaarde van de boost mode, behalve dat mijn PS4 waarschijnlijk meer geluid gaat produceren ivm warmte...

• Svennie
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-11 17:33
Frank1973 schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 08:55:
[...]

Ik dacht juist dat de boost mode was voor de spellen die dat ondersteunen.. Wat is dan de meerwaarde van de boost mode, behalve dat mijn PS4 waarschijnlijk meer geluid gaat produceren ivm warmte...
Die geeft een boost aan spellen die geen PRO ondersteuning hebben, hogere frame rate of draw distance bv.

PSN ID: Svennie-NL

• LOTG
@Svennie Half gelijk, het is vooral voor betere framerate. Voor een betere draw distance moet toch echt iemand dat in het spel programmeren.

Verwijderd

'Speel dit weekend Tom Clancy’s: The Division gratis'

Alles in de game zal beschikbaar zijn gedurende het weekend, dus je kan alleen spelen, maar ook in coöp of tegen elkaar in de PvP Dark Zone. De gratis versie van The Division op de PlayStation 4 is vanaf vandaag 09:00 uur tot en met maandagochtend 09:00 uur beschikbaar.

Besluit je de game te kopen, dan geniet je van een korting van 60%, waardoor de game slechts €19,99 kost. Aanschaffen kan hier en je progressie zal worden meegenomen:

https://store.playstation.com/#!/nl-nl/games/tom-clancy's-the-division/cid=EP0001-CUSA01262_00-THEDIVISIONSCEE0

• Svennie
LOTG schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 08:59:
@Svennie Half gelijk, het is vooral voor betere framerate. Voor een betere draw distance moet toch echt iemand dat in het spel programmeren.
hoeft niet, als het spel detecteert dat het er meer processor tijd beschikbaar is kan het spel zich aanpassen en ook een grotere draw distance gebruiken. Er zijn ook spellen die een vaste frame rate hebben (is meer op de pc dan op de PS4 nodig ivm sterk wisselende processor kracht op de pc) dan heeft de boost mode geen invloed op het spel. Maar je hebt gelijk in de zin dat het wel geprogrammeerd moet zijn, het is echter niet zo dat er geen spellen mogelijk zijn die een beter draw distance kunnen hebben met boost mode aan

• Joosie200
  • Niet online
Uncharted 4 uitgespeeld in 18/19 uur. Heerlijk over de top, going on an adventure eindigt in een rollercoaster wereldreis lol :D Mooi einde wel O+

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 17-11 15:54
Joosie200 schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 09:15:
Uncharted 4 uitgespeeld in 18/19 uur. Heerlijk over de top, going on an adventure eindigt in een rollercoaster wereldreis lol :D Mooi einde wel O+
Argh.Moet die echt nog halen en spelen.

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

• Aenea
  • Laatst online: 02-02-2021
Svennie schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 09:15:
[...]

hoeft niet, als het spel detecteert dat het er meer processor tijd beschikbaar is kan het spel zich aanpassen en ook een grotere draw distance gebruiken. Er zijn ook spellen die een vaste frame rate hebben (is meer op de pc dan op de PS4 nodig ivm sterk wisselende processor kracht op de pc) dan heeft de boost mode geen invloed op het spel. Maar je hebt gelijk in de zin dat het wel geprogrammeerd moet zijn, het is echter niet zo dat er geen spellen mogelijk zijn die een beter draw distance kunnen hebben met boost mode aan
Maar oudere spellen 'detecteren' dat niet omdat die er vanuit zijn gegaan dat de hardware hetzelfde zou blijven en men heeft liever geen code in hun executables die toch niks doet. Kortom, er zijn geen PS4 spellen die door boost mode betere draw distance kunnen krijgen....

• steefje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:23
Verwijderd schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 09:13:
'Speel dit weekend Tom Clancy’s: The Division gratis'
Thanks, wilde de game nog eens proberen.

PSN ID Binloading_nl

• CHKYBSTRD
Jasphur schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 09:22:
[...]

Argh.Moet die echt nog halen en spelen.
Ik ook, bij de MM voor €29 inclusief verzendkosten. ;)

http://www.mediamarkt.nl/...pf%7C1375689%7C%7Cp%7C%7C

• Conscience NL
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:21
http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=1368358

Uitnodigingen voor Sony's E3 presentatie worden verstuurd. Nog iets meer dan een maandje alweer. :o

PS4 Pro - ConscienceNL | Nintendo Switch | LG OLED 55C7

• LOTG
@Nieuwevolger
Ik heb zo een gevoel dat het nieuws na 3 uur 's nachts nog steeds te vinden is.
LOTG schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 10:29:
@Nieuwevolger
Ik heb zo een gevoel dat het nieuws na 3 uur 's nachts nog steeds te vinden is.
Gameplay reveal van kh3, ff7 en spiderman wil je live meemaken.

• Svennie
Aenea schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 09:26:
[...]

Maar oudere spellen 'detecteren' dat niet omdat die er vanuit zijn gegaan dat de hardware hetzelfde zou blijven en men heeft liever geen code in hun executables die toch niks doet. Kortom, er zijn geen PS4 spellen die door boost mode betere draw distance kunnen krijgen....
jij weet dat 100% zeker gezien je stelligheid? Ik zie je alleen maar aannames doen. Je beseft dat er maar 1 spel hoeft te zijn dat dit wel heeft en je stelling klopt niet.

Het zou wel kunnen kloppen daar niet van maar als een spel een port is van de PC waar dit soort checks er zeker in kunnen zitten dan is het maar de vraag of ze die code eruit halen en als die er nog inzit dan kan het wel terdege. Dat je het niet implementeert voor een spel dan enkel voor de PS4 bedoeld is is logisch maar voor een pc port niet.

Nieuwevolger schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 11:00:
[...]

Gameplay reveal van kh3, ff7 en spiderman wil je live meemaken.
Want die gameplay ziet er uitgeslapen om 9 uur 's ochtends anders uit?
Svennie schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 11:08:
[...]

jij weet dat 100% zeker gezien je stelligheid? Ik zie je alleen maar aannames doen. Je beseft dat er maar 1 spel hoeft te zijn dat dit wel heeft en je stelling klopt niet.

Het zou wel kunnen kloppen daar niet van maar als een spel een port is van de PC waar dit soort checks er zeker in kunnen zitten dan is het maar de vraag of ze die code eruit halen en als die er nog inzit dan kan het wel terdege. Dat je het niet implementeert voor een spel dan enkel voor de PS4 bedoeld is is logisch maar voor een pc port niet.
Heb je anders een bron of voorbeeld welke aantoont dat de draw distance beter is in boost mode? Ik heb dit ook niet eerder gelezen namelijk? Het is tot nu toe puur framerate die stabieler en hoger is.
Frank1973 schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 08:55:
[...]

Boost mode is, zoals gezegd, voor alle games ZONDER Pro patch. Alle pre-Pro games zeg maar.

Games met Pro patch zijn vanzelfsprekend al geoptimaliseerd voor de Pro. Beetje gek als je dan met boost mode een nóg betere performance zou krijgen. Dat zou betekenen dat de game niet goed geoptimaliseerd is.

[ Voor 22% gewijzigd door bram1984 op 04-05-2017 11:14 ]

• Svennie
bram1984 schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 11:12:

Heb je anders een bron of voorbeeld welke aantoont dat de draw distance beter is in boost mode? Ik heb dit ook niet eerder gelezen namelijk? Het is tot nu toe puur framerate die stabieler en hoger is.
nee, heb geen bron. Ik beweer ook niet dat het bij alle spellen zo is maar wel dat het kan, eerste post hierover suggereert inderdaad dat het bij veel spellen zo is, had ik beter anders kunnen schrijven.

Svennie schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 11:23:
[...]

nee, heb geen bron. Ik beweer ook niet dat het bij alle spellen zo is maar wel dat het kan, eerste post hierover suggereert inderdaad dat het bij veel spellen zo is, had ik beter anders kunnen schrijven.
Alles kan, maar volgens mij is er nooit iets gezegd over draw distance. Je krijgt gewoon de base game die puur op perfomance vlak aanspraak maakt op de extra kracht die zich uit in framerate.

Van de PlayStation website zelf:

https://www.playstation.c...n/boost-mode-for-ps4-pro/
Boost Mode is a PlayStation 4 Pro feature that may improve the frame rate of some PS4 games.

Boost Mode is a feature that is available on PlayStation 4 Pro systems which have system software version 4.50 or higher. Turning on boost mode may improve the frame rate of some PS4 games that were released before the introduction of PS4 Pro on November 10, 2016.

• jongf7
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14-11 14:37
Ik denk ook wel dat de extra kracht zich kan uiten in meer dan alleen framerate.

Bijvoorbeeld bij gebruik van dynamische resolutie wordt per frame gecheckt welke resolutie gehaald kan worden op basis van wat er dan in beeld gebeurd waarbij een stabiele framerate wordt aangehouden.
Deze games zullen naar mijn idee dus vaker een hogere dynamische resolutie halen dan zonder boost mode.

• Renate1970

Renate1970

Lef is Leven

Martinspire schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 21:01:
[...]

Toch is de game die 54 euro ook wel waard :Y)
Dat klopt inderdaad :)

Samsung s24, Samsung Watch ultra, Steamdeck, Nintendo Switch light, PS 4, iPad Pro 2022

• Voxalizer
  • Laatst online: 16-11 00:37

Voxalizer

Quicksilver Bullets

jongf7 schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 11:52:
Ik denk ook wel dat de extra kracht zich kan uiten in meer dan alleen framerate.
De framerate is echter wel het enige dat je echt duidelijk en direct als resultaat kan zien. Dynamische resolutie wisselingen zie je doorgaans niet, ik niet tenminste. Dat gebeurt in hoge snelheden, op drukke momenten. Meestal is tijdens dat soort momenten de gameplay ook wel zo heftig dat de dynamische resolutie wel het laatste is waar je op let.

Verder vind ik boostmode overigens best aardig. Ik speel veel F1 2016, waar de framerate op de base PS4 al vrij goed is (45-60FPS) is deze op de pro echt retestrak 60 FPS. Zelfde verhaal in pCars, framerate blijft strak 60 ongeacht weersomstandigheden en dergelijke effecten.

Een echte Pro patch heeft natuurlijk wel de voorkeur, maar goed... Kom op From Software (Bloodborne).

Niet dat ik boostmode zou noemen als argument om van een base naar een Pro te upgraden overigens, het is meer een leuke extra.

PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.

Verwijderd

Edit.

[ Voor 113% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2017 07:02 ]

• Scrisissszzz
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-02 21:53
Voxalizer schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 12:17:
[...]

Een echte Pro patch heeft natuurlijk wel de voorkeur, maar goed... Kom op From Software (Bloodborne).
Yes please! O+

Boost mode geeft wel rariteiten bij Bloodborne als je invade of coop speelt. Veel vertraging. Je slaat iemand en dik 1,5 seconde later gaat er pas leven van zijn hp balk af.. :+

PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."

• CHKYBSTRD
Is er eigenlijk een programma op de ps4 pro die fps meet?

• Jasphur
Heeft Tweakers niet zo'n programma? Lijkt mij wel dat deze bestaan. Gezien YT vol staat met FPS vergelijkingen tussen bijvoorbeel de OG en de pro

• Voxalizer
  • Laatst online: 16-11 00:37

Voxalizer

Quicksilver Bullets

RBN026 schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 12:26:
Is er eigenlijk een programma op de ps4 pro die fps meet?
Op de console zelf niet.

Sommige mensen schijnen het verschil in framerate ook beter te kunnen zien dan anderen, hoewel ik dat eigenlijk best merkwaardig vind persoonlijk. Zo kon ik iemand die naast me op de bank zat niet overtuigen van het verschil in Rise of the Tomb Raiders' verschillende visuele opties...

Misschien een oog- of hersenbeschadiging... Wie zal het zeggen. :+

PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.

• Geteisem
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-01 12:36

Geteisem

Bonnetje

Toch maar Horizon besteld bij de MM. Ben benieuwd voor 34 euro kon ik het toch echt niet laten :)

www.gevoeligeplaten.nl

• CHKYBSTRD
Voxalizer schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 12:34:
[...]

Op de console zelf niet.

Sommige mensen schijnen het verschil in framerate ook beter te kunnen zien dan anderen, hoewel ik dat eigenlijk best merkwaardig vind persoonlijk. Zo kon ik iemand die naast me op de bank zat niet overtuigen van het verschil in Rise of the Tomb Raiders' verschillende visuele opties...

Misschien een oog- of hersenbeschadiging... Wie zal het zeggen. :+
Kan zijn dat mensen daar geen oog (;)) voor hebben! Ik zelf kom van pc gaming af met 165 hz monitor op 2K. En het verschil is echt niet om aan te zien in het begin maar als eenmaal de gewenning er is valt het wel mee.

Verwijderd schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 12:20:
Mijn PlayStation 4 Pro room 2017:

[afbeelding]

(Klik voor groot plaatje.)
Wel een klein schermpje voor een fanatieke gamer als jezelf, Dennis. Ik zou hier waarschijnlijk 9 van de 10 keer met een stoel voor gaan zitten.

Ik neem aan dat er nog ergens een beamer scherm naar beneden kan komen rollen?

Verwijderd

@bram1984

Het is een scherm van 120cm/47inch.

Het scherm is mij prima bevallen en heb ik al sinds 2013.

Het volgende scherm dat ik neem is 4k, HDR en 55inch,
maar dat koop ik pas over een jaar of twee.
Verwijderd schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 13:08:
@bram1984

Het is een scherm van 120cm/47inch.

Het scherm is mij prima bevallen en heb ik al sinds 2013.

Ik geloof het meteen, maar het lijkt zo klein/ver weg. Op wat voor afstand zit je?

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 13:08:
55 inch maar? 47" kocht ik begin 2008. Ik heb nu al 4 jaar een 60" en de volgende wordt minstens 65". Vooral voor films/series mooi, maar voor gaming zou ik ook niet kleiner willen.

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Exirion schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 13:43:
[...]

55 inch maar? 47" kocht ik begin 2008. Ik heb nu al 4 jaar een 60" en de volgende wordt minstens 65". Vooral voor films/series mooi, maar voor gaming zou ik ook niet kleiner willen.
Moet natuurlijk ook in je kamer passen, ik ging van 32inch naar 50inch, echt een wereld van verschil maar als de tv een nog stuk groter zou zijn dan gaat die wel erg overheersen in m'n appartement.

• Renate1970

Renate1970

Lef is Leven

Geteisem schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 12:36:
Toch maar Horizon besteld bij de MM. Ben benieuwd voor 34 euro kon ik het toch echt niet laten :)
Daar krijg je echt geen spijt van

• CHKYBSTRD
[...]

55 is prima qua grote hoor, ik heb zelf de oled 55B6V en bevalt mij goed. Als ik game zit er ik zo anderhalve meter vandaan en veel groter zou ik alleen maar vervelend vinden. Voor serie's en films zitten wij er iets te ver van af. Zo ongeveer 4 meter dus dan zou een 65 inch meer op zijn plaats zijn. Echter was 65 inch versie €3000.

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Homeland schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 13:47:
Moet natuurlijk ook in je kamer passen, ik ging van 32inch naar 50inch, echt een wereld van verschil maar als de tv een nog stuk groter zou zijn dan gaat die wel erg overheersen in m'n appartement.
Dat mag bij een dedicated hok zoals Dennis heeft geen rol spelen.

Verwijderd

bram1984 schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 13:40:
Ik geloof het meteen, maar het lijkt zo klein/ver weg. Op wat voor afstand zit je?
Twee en half meter afstand.
55 inch voor mijn volgende scherm is voldoende.

Ik ben snel tevreden.
Exirion schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 13:48:
Dat mag bij een dedicated hok zoals Dennis heeft geen rol spelen.
Ik ben nu al tevreden met een 47 inch, dus de volgende gaat 55 inch worden.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17-11 07:37

FeaR

In GoT we trust

Ik zag hem gisteren ook liggen voor die prijs. Toch een snelle daling. Ook nog even getwijfeld Dishonored 2 mee te nemen voor €17,- maar toch laten liggen.

Horizon Zero Dawn enkele weken geleden tweedehands al gehaald voor een leuke prijs. Echt niet mijn game trouwens. Toch veel te veel RPG-elementen en ik irriteer me aan de gezichtsuitdrukkingen. Maar meest irritante is nog wel dat je soms drie keer een headshot nodig hebt voordat je iemand om hebt gelegd. Dat het niet mijn game kon zijn zat in de lijn der verwachtingen, vandaar ook (goedkoop) tweedehands gekocht en niet bij launch.
Verwijderd schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 14:03:
[...]
Ik ben nu al tevreden met een 47 inch, dus de volgende gaat 55 inch worden.
Ik adviseer altijd om de bedachte maat +1 te doen. Als het scherm eenmaal thuis hangt dan went het toch behoorlijk snel en zie je vaak dat men spijt krijgt. Ik had hetzelfde met mijn 65" op een meter of drie afstand. De nieuwe TV mag ook best 70" of 75" worden. Helaas is OLED in die grootte niet leuk voor de portemonnee.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Jasphur
FeaR schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 14:30:
[...]

Ik zag hem gisteren ook liggen voor die prijs. Toch een snelle daling. Ook nog even getwijfeld Dishonored 2 mee te nemen voor €17,- maar toch laten liggen.

Horizon Zero Dawn enkele weken geleden tweedehands al gehaald voor een leuke prijs. Echt niet mijn game trouwens. Toch veel te veel RPG-elementen en ik irriteer me aan de gezichtsuitdrukkingen. Maar meest irritante is nog wel dat je soms drie keer een headshot nodig hebt voordat je iemand om hebt gelegd. Dat het niet mijn game kon zijn zat in de lijn der verwachtingen, vandaar ook (goedkoop) tweedehands gekocht en niet bij launch.

[...]

Ik adviseer altijd om de bedachte maat +1 te doen. Als het scherm eenmaal thuis hangt dan went het toch behoorlijk snel en zie je vaak dat men spijt krijgt. Ik had hetzelfde met mijn 65" op een meter of drie afstand. De nieuwe TV mag ook best 70" of 75" worden. Helaas is OLED in die grootte niet leuk voor de portemonnee.
Wow 70" damn. Ben erg blij met mijn 40". oke oke ik zit er maar twee meter vanaf. :P

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:07
FeaR schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 14:30:
[...]

[...]

Ik ben blij dat ik dat niet heb gedaan. Want dan had ik de KU6000 in 55" gehad en die heeft niet het topscherm wat wel in de 50" zit. Nog elke dag plezier van de zwartwaarden e.d. :)

Maar ik snap je punt hoor. Het wendt zo weer. Ik heb echter niet helemaal zelf de hand in de maat van de tv. Vriendin wil niet dat de tv té opzichtig in de woonkamer wordt. Nou is hij met 50" ook al wel aanwezig. :+

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

• Eek2nd
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 17-04-2023
Met 42" ook prima te gamen.. alleen de ondertiteling bij de PS4 is bij de meeste games zo klein

• DaTimMan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:58
Eek2nd schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 14:50:
Met 42" ook prima te gamen.. alleen de ondertiteling bij de PS4 is bij de meeste games zo klein
Ik vind sowieso dat de meeste console games te kleine on screen text hebben. Het lijkt niet meer ontworpen te worden voor op een TV.Ik moet echt op een zelfde afstand ratio zitten als voor een normale monitor. Dat vind ik wel jammer.

• Amdwarrior
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07:44
Verwijderd schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 12:20:
Mijn PlayStation 4 Pro room 2017:

[afbeelding]

(Klik voor groot plaatje.)
Svs subwoofer? :9

• jongf7
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14-11 14:37
Ik game nu prima op een 43inch tv, laatst de 43inch HD nog ingeruild voor een 43inch 4K.

Maar over een paar weken is mijn nieuwe huis af en dan komt de PS4 op zolder met een 90inch beamer scherm :)

Las laatst dat Optima met een 4K HDR beamer komt onder de €2500,-..
Voorlopig nog te duur, maar dat belooft wat voor de iets verdere toekomst.

Verwijderd

Yamaha 10 inch subwoofer.

https://nl.yamaha.com/nl/...stems/ns-sw300/index.html

Ik heb een Yamaha receiver met 5.1 Yamaha speakers en subwoofer.

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:42

TFHfony

Professional Weirdo

Hmmm, voor dat dat geld toch maar eens een poging wagen dan! :) Ik heb twijfels of het mijn soort game is of niet, maar hier kan ik mij geen buil aan vallen. En als hij niet bevalt, verkoop ik hem wel weer ;)

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Verwijderd

heb m vandaag ontvangen yoehoeee
Jasphur schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 14:44:
[...]

Wow 70" damn. Ben erg blij met mijn 40". oke oke ik zit er maar twee meter vanaf. :P
Haha, maar 40 vind ik dan weer het andere uiterste. Dat is tegenwoordig het nieuwe 32 inch, leuk voor in de WC of keuken. :P

Twee meter op 40 inch is voor mij persoonlijk ook niet te doen. Dan ga ik er alsnog met een stoel pal voor zitten. Ik mis dan echt details en vooral immersie. Ik zit echt pal tegen mijn 50 inch aan. Mijn ogen moeten zo min mogelijk werken om dingen goed te zien (heb lens implantaten en nooit hele goede ogen gehad).

• CHKYBSTRD
TFHfony schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 15:04:
[...]

Hmmm, voor dat dat geld toch maar eens een poging wagen dan! :) Ik heb twijfels of het mijn soort game is of niet, maar hier kan ik mij geen buil aan vallen. En als hij niet bevalt, verkoop ik hem wel weer ;)
Ja ik heb ook mijn twijfels maar als het niet bevalt gaat die voor €25 de deur uit ;)

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
bram1984 schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 15:28:
[...]

Haha, maar 40 vind ik dan weer het andere uiterste. Dat is tegenwoordig het nieuwe 32 inch, leuk voor in de WC of keuken. :P

Twee meter op 40 inch is voor mij persoonlijk ook niet te doen. Dan ga ik er alsnog met een stoel pal voor zitten. Ik mis dan echt details en vooral immersie. Ik zit echt pal tegen mijn 50 inch aan. Mijn ogen moeten zo min mogelijk werken om dingen goed te zien (heb lens implantaten en nooit hele goede ogen gehad).
Pal tegen een 50 inch zitten lijkt me ook niet heel goed voor je ogen. Als je te dicht op een scherm zit, moeten je ogen juist meer werken. Je moet zo gaan zitten, dat je het hele scherm kan waarnemen zonder beweging van de ogen, lijkt mij.

In de woonkamer zit ik 2,5 meter van een 55 inch 1080p TV als ik game en op de andere locatie 1,5 meter van een 43 inch 2160p TV.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Jumpman schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 15:35:
[...]

Pal tegen een 50 inch zitten lijkt me ook niet heel goed voor je ogen. Als je te dicht op een scherm zit, moeten je ogen juist meer werken. Je moet zo gaan zitten, dat je het hele scherm kan waarnemen zonder beweging van de ogen, lijkt mij.

In de woonkamer zit ik 2,5 meter van een 55 inch 1080p TV als ik game en op de andere locatie 1,5 meter van een 43 inch 2160p TV.
Het kan hooguit meer vermoeiend zijn, maar dat het slecht voor je ogen is, is onzin.

Dat mijn ogen meer werken overigens ook. Als ik te ver af zit, zit ik continue te knijpen en scherp te stellen om tekst en dergelijke te lezen.

Ik zit op een kleine halve meter, gok ik. Ik doe wel altijd een lampje op de grond naast me aan, wat wel helpt. Maar dat is heerlijk ontspannen hoor. Mijn ogen zijn dan op hun meest relax.

• Joosie200
  • Niet online
Ik gamede hiervoor op een 32 inch full hd scherm op 1,75m afstand. Nu op 55 inch 4k. Voorheen trok ik nog wel eens een stoel erbij om op 1m afstand te zitten zodat ik inderdaad meer op ging in de game en bovenal tekst beter zag. Das nu gelukkig niet meer nodig, kan nu relaxt op de bank blijven liggen. Gisteren Uncharted 4 uitgespeeld. Heerlijk einde van een reeks met Nathan Drake (ik weet dat de Lost Legacy nog gaat komen) die ik begon op de PS3. Eerst de Nathan Drake collectie in remasterd edition dus maar opgestart, want toen ik UC 1/2 uitspeelde op de PS3 was weer een aantal jaren geleden.

• Aenea
  • Laatst online: 02-02-2021
Svennie schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 11:08:
[...]

Nee, maar wel 99,99999999% zeker!

Kijk, code voor de PC die dat soort dingen detecteert zijn dus platform specifiek, die worden dan in de source code zodanig geplaatst dat ze alleen door de compiler gecompileerd worden als er een build gemaakt wordt voor dat specifieke platform. Het zou ontzettend slordig zijn als dat soort platform specifieke code meegecompileerd wordt voor alle platforms.....

Magoe, er is echter nog wel een ander iets wat Boost Mode kan doen. Games die bv. dynamic resolution gebruiken kunnen nu ineens in hogere resoluties renderen omdat de code daarvan al dynamisch is en dan opmerkt dat het de resolutie niet hoeft te verlagen op drukkere momenten in de game...

Svennie schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 11:23:
[...]

Ja, maar er kan natuurlijk nog veel meer op die manier als je theoretisch gaat praten.

Voor hetzelfde geld is er een game die de max. native resolutie checked en die al hogere resolutie textures op de disc heeft staan en zomaar ineens in 4k gaat renderen. Zou zo maar kunnen! Want weet jij 100% zeker dat dat niet het geval is?

Zo kan je er vast nog wel meer bedenken.....

[ Voor 21% gewijzigd door Aenea op 04-05-2017 15:57 ]

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
bram1984 schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 15:39:
[...]

Het kan hooguit meer vermoeiend zijn, maar dat het slecht voor je ogen is, is onzin.

Dat mijn ogen meer werken overigens ook. Als ik te ver af zit, zit ik continue te knijpen en scherp te stellen om tekst en dergelijke te lezen.

Ik zit op een kleine halve meter, gok ik. Ik doe wel altijd een lampje op de grond naast me aan, wat wel helpt. Maar dat is heerlijk ontspannen hoor. Mijn ogen zijn dan op hun meest relax.
Een halve meter? Dat is wel heel erg dichtbij hoor, heb je dan niet juist een soort Imax ervaring waarbij je nooit het hele scherm ziet?
Homeland schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 16:08:
[...]

Een halve meter? Dat is wel heel erg dichtbij hoor, heb je dan niet juist een soort Imax ervaring waarbij je nooit het hele scherm ziet?
Zo zou je het kunnen noemen ja. :P

Volledig verduisterd, 7.1 headset op en gaan. En de volgende wordt gewoon weer groter. :)

• NukaWorldNL
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17-11 07:32
Zit eraan te denken om een PS4 Pro te kopen, maar heeft het nou echt veel voordeel tegenover de normale als je gewoon op een 30 Inch pc scherm speelt? Ik wil uiteraard de betere console van een serie, maar het moet natuurlijk wel echt een voordeel geven. Zijn er gebruikers hier die ook een soortgelijke situatie hebben?
Lastige vraag, niemand die hier antwoord op heeft.

• Jasphur
Haha. Oke /me Nou begint het zelfs Jasphur te irriteren.

Beste @FalloutVATS gelieve dit topic wat terug te lezen. Je vraagt komt met grote regelmaat voorbij, in de reacties daarop kun je zelf je vraag beantwoorden.

Mbt de 30 inch: dat maakt niet uit. Als jij 30 inch 4k (bestaat dat??) hebt is dat alweer beter voor de pro dan een 55 inch FHD tv.

[ Voor 10% gewijzigd door Jasphur op 04-05-2017 16:57 . Reden: Grammatica. Klopte geen hout van ]

• NukaWorldNL
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17-11 07:32
Sorry achteraf was de vraag een hele open vraag. Logisch dat de Pro beter is, maar ik wilde gewoon weten of die echt zoveel beter is op een 30 inch scherm (zonder 4k en hdr). Anders kan ik net zo goed gewoon voor de normale PS4 gaan en dat scheelt ook nog wel wat qua geld.

Ik ga het topic even doorpluizen :+

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:28

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Ik weet dat het grappig bedoeld was maar ik heb de OT reacties verwijderd. Tevens is de topic warning aangepast.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• Bochtje
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-10-2022

Bochtje

Wie niet waagt, die niet wint!

Iemand die net als ik de media player veel gebruikt op de PS4?

Ik heb voor het afspeelgemak al een flinke lading van mijn dvd's en blu-rays omgezet in MKV's en op mijn Synology NAS gezet en die speelt hij feilloos af :D

Al heb ik sinds kort het probleem dat de laatst toegevoegde films op mijn NAS om de paar minuten een seconde of iets meer stoppen bij het afspelen van mijn NAS op mijn PS4 en soms krijg ik de melding kan medium niet afspelen na een paar minuten, iemand anders dat probleem ook?

Het is wel apart, ik heb bij die films dezelfde codes en instellingen enz gebruikt bij het omzetten en het zijn niet de langste of hoogste kwaliteit films, ik heb betere.

Het aparte is, dat de rest van de films het prima doet... en de "probleem" films spelen op mijn PC en mobiel via VLC ook probleemloos af vanaf mijn NAS.

Iemand een idee wat het probleem kan zijn?
Ik heb energy settings zowel op mijn PS4 als mijn NAS al gecontroleerd en getest.

Ik zit nog te denken aan een probleem met mijn pc, wat tijdens het omzetten wat pauzes geeft in de film, maar dan zou ik dat ook moeten merken bij het afspelen op mijn pc/mobiel?

Bochtjes zijn Kewl

• RaijRaij
  • Laatst online: 01:52
Bij mij geeft de media speler alleen problemen als ik films afspeel met alleen een dts track. Dan geeft hij geen geluid ivm licenties. Verder speelt hij alles. Geeft hij geen specifiekere foutmelding?

• Bochtje
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-10-2022

Bochtje

Wie niet waagt, die niet wint!

SmooK schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 00:55:
Bij mij geeft de media speler alleen problemen als ik films afspeel met alleen een dts track. Dan geeft hij geen geluid ivm licenties. Verder speelt hij alles. Geeft hij geen specifiekere foutmelding?
Ik heb al mijn films zowel een DTS track als een AC3 track gegeven en dan speelt hij hem af met de AC3 track en negeert de DTS track (maar die heb ik dan wel bij het afspelen op een ander apparaat), met alleen DTS heb je inderdaad geen geluid.

De player speelt ook geen PGS subtitles af, dus die heb ik allemaal omgezet in SRT of gedownload.
De PGS track mag ook niet aanwezig zijn, dan speelt hij de film gewoon helemaal niet af.
De DTS track mag wel aanwezig zijn, maar die negeert hij/speelt hij niet af, maar het beeld dan wel.

Ik heb echt geen idee waar dit probleem ineens vandaan komt ..
De films waar hij moeite mee heeft zijn zowel oude als recentere films en er is niks veranderd aan zowel mijn pc, als mijn NAS, als mijn PS4 qua updates.

Er is maar 1 ding dat ze overeenkomen en dat is dat ik ze de afgelopen tijd heb omgezet en dat ze het probleem alleen op mijn PS4 hebben, niet op een ander apparaat :?

[ Voor 3% gewijzigd door Bochtje op 05-05-2017 01:15 ]

Bochtjes zijn Kewl

Verwijderd

Prey Point of Origin Theme (Gratis):

https://store.playstation...04482_00-ETH0000000000604

Afbeeldingslocatie: https://store.playstation.com/store/api/chihiro/00_09_000/container/NL/nl/19/EP1003-CUSA04482_00-ETH0000000000604/1493943045000/image?_version=00_09_000&platform=chihiro&w=281&h=281&bg_color=000000&opacity=100

Thema King Arthur: Legend of the Sword (Gratis):

https://store.playstation...01769_00-KINGARTHUR0000NL

Afbeeldingslocatie: https://store.playstation.com/store/api/chihiro/00_09_000/container/NL/nl/19/EP9000-CUSA01769_00-KINGARTHUR0000NL/1493917050000/image?_version=00_09_000&platform=chihiro&w=281&h=281&bg_color=000000&opacity=100
Bochtje schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 00:14:

Ik heb voor het afspeelgemak al een flinke lading van mijn dvd's en blu-rays omgezet in MKV's en op mijn Synology NAS gezet en die speelt hij feilloos af :D

Al heb ik sinds kort het probleem dat de laatst toegevoegde films op mijn NAS om de paar minuten een seconde of iets meer stoppen bij het afspelen van mijn NAS op mijn PS4 en soms krijg ik de melding kan medium niet afspelen na een paar minuten, iemand anders dat probleem ook?

Het is wel apart, ik heb bij die films dezelfde codes en instellingen enz gebruikt bij het omzetten en het zijn niet de langste of hoogste kwaliteit films, ik heb betere.

Het aparte is, dat de rest van de films het prima doet... en de "probleem" films spelen op mijn PC en mobiel via VLC ook probleemloos af vanaf mijn NAS.

Iemand een idee wat het probleem kan zijn?
Ik heb energy settings zowel op mijn PS4 als mijn NAS al gecontroleerd en getest.

Ik zit nog te denken aan een probleem met mijn pc, wat tijdens het omzetten wat pauzes geeft in de film, maar dan zou ik dat ook moeten merken bij het afspelen op mijn pc/mobiel?
Waarom zou je daar niet gewoon Plex voor gebruiken? Daar is gewoon een PS4 app voor.

• Destiny
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17-11 15:53
Bochtje schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 00:14:

Welke melding krijg je precies? Ik denk dat dit Cinavia is.(copyright protection)..

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:13
bram1984 schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 07:07:
[...]

Waarom zou je daar niet gewoon Plex voor gebruiken? Daar is gewoon een PS4 app voor.
Niet elke NAS draait Plex server, dat is nogal veeleisend qua performance.

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-11 16:39
Hi guys, ivm met de golden sale op usa psn store wil ik daar graag een psn trial activeren voor extra korting, echter ik heb daar een betaal methode voor nodig (toch?). Luilak die ik ben (en enigsinds gebaseerd op wat ik hier en daar hier in het forum heb gelezen) neem ik aan dat zowel mijn nl creditcard en nl paypal niet geaccepteerd gaan worden. Mijn paypal wil ik nog wel testen, creditcard ivm mogelijk blokkades enzo liever niet.

Weet een van jullie een andere manier? Ik denk zelf aan een 'tijdelijke/prepaid creditcard' maar heb hier zelf geen ervaring mee.

[ Voor 11% gewijzigd door Sagat op 05-05-2017 08:57 ]

10 second ninja DONE

dutchgio schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 07:32:
[...]

Niet elke NAS draait Plex server, dat is nogal veeleisend qua performance.
Ah okay. Ik heb niet heel veel ervaring met een NAS. Ik heb het zelf gewoon op mijn laptop draaien en stream via smartphone/tablet naar mijn Chromecast die in mijn receiver zit voor DD en DTS geluid.

Edit: De Arkham remasters zijn overigens de deal van de week op PSN. Kosten nu 2 tientjes. Niet slecht als je deze nog nooit gespeeld heb. City blijft toch mijn favoriet.

[ Voor 18% gewijzigd door bram1984 op 05-05-2017 10:02 ]

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-11 16:39
Svennie schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 08:57:
[...]

Die geeft een boost aan spellen die geen PRO ondersteuning hebben, hogere frame rate of draw distance bv.
Weet niet of het spel inmiddels al een pro patch heeft gekregen, maar met SF5 schijnen de laadtijden en stuk te verminderen met boost mode. Dat zou voor mij al de moeite zijn om het vinkje dan aan te zetten (ik heb hem default uit, speel vaak oudere/indie/arcade games en dan kan het tot ongewenste gevolgen leiden.)

10 second ninja DONE

Pagina: 1 ... 62 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Helaas is de 'oude' Tweakers community op PSN verdwenen, er is inmiddels een nieuwe community aangemaakt die via de community zoekfunctie op je PS4 te vinden is (Zoeken op Tweakers of Gathering of Tweakers)!

Er is een [PS4] Problemen en garantie-afhandelingen -topic

Pro vs Slim:
Wil je een PS4 kopen en twijfel je tussen een Slim of Pro? Gebruik dan de search, de vraag welke je beter kunt kopen is al (te) vaak gesteld!