Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:27

Exirion

Gadgetfetisjist

Paulus07 schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 09:39:
(journey is nog wel iets sterker)
Dan kan ik die dus overslaan :X Wat een waste of time was dat...

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21:09
Verwijderd schreef op donderdag 27 april 2017 @ 14:09:
PlayStation Europe‏

New on PS Store this week:
(...)
Demo van Vikings, mooi!
Het zou een redelijke Diablo III kloon moeten zijn dus die gaan we eens aan het tandje voelen :9

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
SpeciesXX schreef op donderdag 27 april 2017 @ 17:42:
Bedankt voor de tips om The Last of Us Remastered te kopen. Wat een vet spel. Echt awesome verhaal, en goeie gameplay.
Vind het mss zelfs leuker dat HZD :O. Open wereld is mss toch niet zo mijn ding (te groot / te veel keuzes, kweenie precies waarom)

Ben nu aan het twijfelen als volgende game tussen Nioh of Nier Automata. Heeft iemand ervaring met beide toevallig?
Nier = wat meer storyline, linear
Nioh = wat meer Dark Souls like, maar wat toegankelijker

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Ik ben erg benieuwd naar Code:Vein, binnenkort de eerste trailer. Tot op heden ziet het er veelbelovend uit.

[ Voor 73% gewijzigd door Fietsbel op 28-04-2017 13:04 ]

39

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:42

TFHfony

Professional Weirdo

Haha.. TFHfony voelt zich weer 17 :) :) Vandaag Puyo Puyo Tetris binnen gekregen. Dit speelde ik indertijd nog op mijn MSX2! Kwam vandaag uit voor de PS4.
Voor degene die (mij) eens (uit) willen lachen, hier het originele MSX2 spel om in je browser te spelen:

http://www.file-hunter.com/MSX/PuyoPuyo.html

Uit 1991, lekker 8-bit style...
Mijn vrouw heeft al aangegeven straks ook een poging te willen wagen. Die heeft het ooit ook nog op de MSX gespeeld :)

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
TFHfony schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 14:35:
Haha.. TFHfony voelt zich weer 17 :) :) Vandaag Puyo Puyo Tetris binnen gekregen. Dit speelde ik indertijd nog op mijn MSX2! Kwam vandaag uit voor de PS4.
Voor degene die (mij) eens (uit) willen lachen, hier het originele MSX2 spel om in je browser te spelen:

http://www.file-hunter.com/MSX/PuyoPuyo.html

Uit 1991, lekker 8-bit style...
Mijn vrouw heeft al aangegeven straks ook een poging te willen wagen. Die heeft het ooit ook nog op de MSX gespeeld :)
Is Puyo Puyo Tetris alleen fysiek te koop, kan hem digitaal namelijk niet vinden.

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:29

DarkSide

theres no place like ::1

corset schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 09:14:
Nieuwe TV gekocht, wordt morgen bezorgd;

Shiny stuff

HDR10, een of andere HDMI specificatie, dus als ik ooit een PS4 pro koop ben ik er klaar voor :D
HDR werkt prima op de non pro hoor.
Geniet van UC4 in HDR

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Homeland schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 14:55:
[...]

Is Puyo Puyo Tetris alleen fysiek te koop, kan hem digitaal namelijk niet vinden.
Ik heb hem inderdaad (nog) niet in de PSN Store kunnen vinden.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Nieuwe TV gekocht, wordt morgen bezorgd;

Shiny stuff

HDR10, een of andere HDMI specificatie, dus als ik ooit een PS4 pro koop ben ik er klaar voor :D

Oh en ik ben zwak geweest.. ik heb CoD: Infinite Warfare gekocht. Gelukkig is het voor het gamen tegen m'n vrouw met splitscreen, dus de community wordt me bespaard. (En voor echte MP shooting heb ik Quake Champions)
Lijkt sterk dat hier dezelfde HDR op zit als de S7000/8000 van Samsung voor dat geld. Anders is het een hele goede prijs. Wat vindt @ASNNetworks hiervan?

Wel jammer dat deze geen 100Hz doet.

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

TFHfony schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 16:01:
[...]

Ik heb hem inderdaad (nog) niet in de PSN Store kunnen vinden.
Komt inderdaad geloof ik alleen fysiek uit, iets met rechten waardoor het digitaal niet kan/mag.

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Zijn er mensen hier die de Prey demo gespeeld hebben of gaan spelen? Ik ben de demo nu aan het binnentrekken (ondertussen KH 1.5 doen) en ben wel benieuwd naar dit spel. Moet zeggen, trailer zag er tof uit als ook de eerste delen van de walkthough die ik voorbij zag komen :)

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

kazuka schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 17:54:
[...]

Komt inderdaad geloof ik alleen fysiek uit, iets met rechten waardoor het digitaal niet kan/mag.
Maf. Ik had eigenlijk het idee dat altijd alles ook in de PSN store zou komen. Nou ja... Maakt niet uit. Had het schijfje toch al besteld en ben gewoon eens lekker nostalgisch bezig geweest :)

• corset
bram1984 schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 17:00:
[...]

Lijkt sterk dat hier dezelfde HDR op zit als de S7000/8000 van Samsung voor dat geld. Anders is het een hele goede prijs. Wat vindt @ASNNetworks hiervan?

Wel jammer dat deze geen 100Hz doet.
http://www.lg.com/nl/televisies/lg-55UH605V-ultra-hd-tv

specs
Wat lees je daar :+

HDR 10 is steeds makkelijker te krijgen. De illussie dat het allemaal duur moet zijn is gelukkig niet meer zo. Het wordt steeds betaalbaarder om goed te gamen.

[ Voor 17% gewijzigd door corset op 28-04-2017 22:10 ]

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 27-10 22:33
in ieder geval niet dat ie 100 hz doet :+

• corset
DigitalError schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 22:09:
[...]

in ieder geval niet dat ie 100 hz doet :+
Totaal irrelevant voor mij + De games die ik speel. Wat krijgen we als je 100 Hz tv hebt? "Ja, jammer dat het geen 3D curved Qled is"? :P

Geef mij maar gewoon betaalbare kwaliteit ipv die hype prut. Eerst moest iedereen een 3D TV, want dat was de! toekomst. Ow wait.. is echt wat geworden.
Toen moest iedereen een PS VR want de support zou geweldig zijn.. ow wait..

:D

Maar altijd leuk dat sommige mensen het leuk vinden, en andere gelijk de kleine dingen eruit zoeken en gaan klagen :+

[ Voor 9% gewijzigd door corset op 28-04-2017 22:12 ]

• RubenSaurus
corset schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 22:11:
[...]

Totaal irrelevant voor mij + De games die ik speel. Wat krijgen we als je 100 Hz tv hebt? "Ja, jammer dat het geen 3D curved Qled is"? :P

Geef mij maar gewoon betaalbare kwaliteit ipv die hype prut. Eerst moest iedereen een 3D TV, want dat was de! toekomst. Ow wait.. is echt wat geworden.

Maar altijd leuk dat sommige mensen het leuk vinden, en andere gelijk de kleine dingen eruit zoeken en gaan klagen :+
ben het wel met je eens hoor, heel dat 3D geneuzel was echt overbodige meuk net als die curved schermen die iedereen op 5m van z'n bank hangt waardoor het nut compleet weg is :P

• corset
DigitalError schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 22:22:
[...]

ben het wel met je eens hoor, heel dat 3D geneuzel was echt overbodige meuk net als die curved schermen die iedereen op 5m van z'n bank hangt waardoor het nut compleet weg is :P
Curved is geweldig als je van de zijkant kijkt. Ik heb nog geen Curved TV gevonden waarbij het beeld niet vervormd.

• Aenea
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-02-2021
corset schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 22:04:
[...]

http://www.lg.com/nl/televisies/lg-55UH605V-ultra-hd-tv

specs
Wat lees je daar :+

HDR 10 is steeds makkelijker te krijgen. De illussie dat het allemaal duur moet zijn is gelukkig niet meer zo. Het wordt steeds betaalbaarder om goed te gamen.
Tja, leuk, maar daar staat nergens of het een 10-bits paneel is en of de TV alleen HDR10 info ondersteund en dithering gebruikt om het weer te geven wat ik nml. wel vermoed...

Nu moet ik zeggen dat er TV's zijn die dit heel goed kunnen doen waardoor het toch nog steeds mooier is dan op TV's zonder HDR, maar betekent wel dat het op TV's met 10-bits paneel nog wel wat beter er uit ziet...
corset schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 22:11:
[...]

Wat @Aenea zegt dus. Er is echt een zichtbaar verschil, vandaar dat ik het me afvraag.

Overigens is 100 Hz juist bij gaming een meerwaarde. ;)

Maar ik ben heel benieuwd naar je ervaring. Jammer dat je geen Pro hebt, maar laat even weten hoe je HDR ervaart.

• The Jackel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:15
Sinds kort heb ik een ps4 met horizon zero dawn. Op dit moment heb ik nog geen PlayStation plus, maar dat is op dit moment ook nog niet nodig.

Tijdens het spelen van de game heb ik een paar keer een melding gehad dat ik een trophie unlocked heb alleen zie ik deze niet terug als ik naar mijn game profiel kijk. Er staat dan dat ik nog geen trophies gehaald heb voor de game.

Is dit een bug of komt dit omdat ik geen PlayStation plus heb?

Verwijderd

@The Jackel

Kijken bij trofeeën in het hoofdmenu en synchronizeren?

• The Jackel
Verwijderd schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 09:43:
@The Jackel

Kijken bij trofeeën in het hoofdmenu en synchronizeren?
Thnx! Daar zit de optie inderdaad. Speel normaal altijd op de xbox one en dan gaat het automatisch. Altijd even zoeken hoe het gaat op een andere consoles
The Jackel schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 09:46:
[...]

Thnx! Daar zit de optie inderdaad. Speel normaal altijd op de xbox one en dan gaat het automatisch. Altijd even zoeken hoe het gaat op een andere consoles
Ik heb ook nooit gesnapt waarom dat op de playstation niet automatisch gaat :|

GamiQ, de game notes app met game maps!

Verwijderd

-SaveMe- schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 10:29:
[...]

Ik heb ook nooit gesnapt waarom dat op de playstation niet automatisch gaat :|
Soms doet die het wel automatisch, alleen soms moet je het inderdaad handmatig doen.
Verder niet zo'n probleem toch, een paar seconden laden en het is gebeurd.

Op de PS3 vond ik het irritanter, als je daar een paar games lang niet had gesynchroniseerd dan kon je echt minuten wachten.
Mrjraider schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 18:10:
Zijn er mensen hier die de Prey demo gespeeld hebben of gaan spelen? Ik ben de demo nu aan het binnentrekken (ondertussen KH 1.5 doen) en ben wel benieuwd naar dit spel. Moet zeggen, trailer zag er tof uit als ook de eerste delen van de walkthough die ik voorbij zag komen :)
Heb hem zelf niet gespeeld, maar het vrouwtje was hem gisteren aan het streamen dus daar eventjes een paar minuten meegekeken... Ziet er inderdaad wel interessant uit.

Zelf de laatste weken bezig geweest met The Hitman.
Alle episodes uitgespeeld(met alle challenges etc.), het zijn in principe best wel leuke "episodes" en de eerste 2 keer dat je een level speelt is het echt leuk en nieuw.
Maar voor de trophies en alle challenges ben je elk level wel een stuk of 10 tot 15 keer aan het spelen, en gaat op den duur echt vervelen...
Desalniettemin zit er een goed verhaal in en verheug me op season 2 :)

• ThijsWTF
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 00:17
NBA playgrounds Beta voor de liefhebber:
RR62 RJNL G8AK

• corset
The Jackel schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 09:46:
[...]

Normaal gaat het ook automatisch. PSN heeft de laatste tijd wat issues met trophies syncen. Bij mij thuis duurt het soms een minuut of 2, bij m'n zus en ouders ook al.
Was vooral leuk toen ik Trophies had voor persona 5 voordat hij uit kwam, werdt de gehele lijst niet gesynced "is op dit moment niet mogelijk". Ook niet voor de games die wel al uit waren :D

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 10:44:

[...]

Heb hem zelf niet gespeeld, maar het vrouwtje was hem gisteren aan het streamen dus daar eventjes een paar minuten meegekeken... Ziet er inderdaad wel interessant uit.
Ik heb gisteren een uurtje gespeeld. Vind de besturing nog wel bagger maar dat is ook een kwestie van wennen denk ik.....
Richten kan je niet, zoals in vrijwel fps games en dat is toch echt vervelend. :'(

• SCARfaceE
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-11 00:27
Mrjraider schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 12:14:
[...]

Ik heb gisteren een uurtje gespeeld. Vind de besturing nog wel bagger maar dat is ook een kwestie van wennen denk ik.....
Richten kan je niet, zoals in vrijwel fps games en dat is toch echt vervelend. :'(
Klaagde er ook al over. Als je bijvoorbeeld Destiny en Battlefield 1 bent gewend, is Prey erg irritant kwa besturing. Zware input-lag en aim acceleration, werkt gewoon echt heel kut. Verder ziet de game er zeker interessant en leuk uit.

PSN ID: Beest41

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 00:20
Everybody's Golf pre-order :

https://store.playstation...ST-A30&emcid=em-st-107479

Alvast te pre-orderen voor een extra baan. Nieuwe stijltje van de characters staat me niet echt aan, maar als de local mp ervaring maar overeind blijft ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Beakzz op 29-04-2017 13:04 ]

• The Jackel
corset schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 11:52:
[...]

Normaal gaat het ook automatisch. PSN heeft de laatste tijd wat issues met trophies syncen. Bij mij thuis duurt het soms een minuut of 2, bij m'n zus en ouders ook al.
Was vooral leuk toen ik Trophies had voor persona 5 voordat hij uit kwam, werdt de gehele lijst niet gesynced "is op dit moment niet mogelijk". Ook niet voor de games die wel al uit waren :D
Ik had ze gisteravond gehaald en vanochtend waren ze nog steeds niet gesynchroniseerd
Haha die vrageb bij prey, natuurlijk zou ik een dikke man voor de trein gooien.

• Master_S
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 26-11-2024
Gisteren PS4 Pro + Horizon Zero Dawn gekocht, maar bij uitpakken gemerkt dat er 'vlekken' op de behuizing zitten. Lijkt erop dat het gewoon slecht afgewerkt is, fabricage fout dus. Wel niet echt happy, zo'n dure console en dan zo'n crappy afwerking. Moest het nu nog op 1 plaats zijn, maar het is op verschillende plaatsen en ik vind het toch wat overdreven.

Zijn er nog mensen die dit hebben ?

Foto's: Imgur: The most awesome images on the Internet

[ Voor 12% gewijzigd door Master_S op 29-04-2017 16:06 ]

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05-11 14:44
Master_S schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 16:04:
Gisteren PS4 Pro + Horizon Zero Dawn gekocht, maar bij uitpakken gemerkt dat er 'vlekken' op de behuizing zitten. Lijkt erop dat het gewoon slecht afgewerkt is, fabricage fout dus. Wel niet echt happy, zo'n dure console en dan zo'n crappy afwerking. Moest het nu nog op 1 plaats zijn, maar het is op verschillende plaatsen en ik vind het toch wat overdreven.

Als je je er aan ergert, omruilen. Is niet normaal iig.

• OB1
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 18:59

OB1

ik heb CoD: Infinite Warfare gekocht. Gelukkig is het voor het gamen tegen m'n vrouw met splitscreen, dus de community wordt me bespaard. (En voor echte MP shooting heb ik Quake Champions)
Heb je ook al de zombies gespeeld? Mocht je het niet hebben gedaan, probeer het eens, het is makkelijk om te leren en heel erg vermakelijk, ook online :)

AMD 2700x @ 4.15 GHz | Vega 56 (Vega 64 BIOS) | 32 GB DDR4 | MSI X470 Gaming Plus | Intel 600P 1TB | Corsair RM550X

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 17-11 15:54
Net even 10 minuten World of Final Fantasy Dungeon Demo gespeeld. Werd er niet echt warm van. Is het volledige spel wel tof?

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

• JoeZuCK
  • Laatst online: 22:37

JoeZuCK

_Fonz > all.

Gebruikt iemand hier ook de Plex app op de PS4? Zo ja, kan iemand mij uitleggen waarom de app er zo flets uitziet op mijn scherm? Net alsof hij niet op 1080p op mijn scherm gerenderd wordt. Het ziet er een beetje 'wazig' washed out uit. Of moet ik een setting veranderen ofzo waardoor het dashboard van Plex volledig en in vol ornaat gerenderd wordt op het scherm.

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

• Geteisem
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-01 12:36

Geteisem

Bonnetje

Master_S schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 16:04:

Nee dat hoort niet. Ook niet eerder gezien op het net. Maandagmorgen model denk ik. Foutje in de fabriek kan helaas altijd gebeuren maar dan ook nog slechte quality control erbij is gewoon pech hebben. Terug ermee.

www.gevoeligeplaten.nl

• RozeDwergbanaan
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 17-11 15:51
Gister Rachet and Clank uitgespeeld. Is toch wel een van de leukere games die ik afgelopen tijd heb gespeeld. De gameplay, wapens en graphics zijn allemaal super uitgewerkt en met name de humor in de game is erg goed. Eigenlijk wil ik Yooka Laylee nog kopen, maar gezien de reviews matig zijn twijfel ik of deze even leuk is als Rachet and Clank. (Banjo Kazooie was wel altijd leuk).

Nu begonnen met Uncharted 2 remastered nadat deel 1 corrupt was geraakt op de helft van de game. Ik heb op YouTube een samenvatting van het verhaal van deel 1 bekeken en ben dus met deel 2 begonnen. Ik moet zeggen dat het tweede deel wel een stuk lekkerder speelt en vanaf het begin al pakkend is, iets wat ik bij deel 1 totaal niet had.

Ben wel erg blij met mijn Ps4Pro in het algemeen. Geen PS gehad sinds de PS1 dus ik kan nog zoveel inhalen.

• VdBorght
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 27-05 21:55

VdBorght

The time is never just right.

Ben al even aan het nadenken om een PS4 aan te kopen, maar ik twijfelde nog tussen een slim of een pro versie, zag ik net op amazon een PS4 slim 1TB inclusief cod voor amper €230, lijkt me een uitstekende deal, toch?

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

VdBorght schreef op zondag 30 april 2017 @ 14:00:
Ben al even aan het nadenken om een PS4 aan te kopen, maar ik twijfelde nog tussen een slim of een pro versie, zag ik net op amazon een PS4 slim 1TB inclusief cod voor amper €230, lijkt me een uitstekende deal, toch?
Nee, waardeloze deal. Sowieso moet je een Pro kopen, want die Slim is echt een prul.

...

Maar serieus, wat verwacht je nu van anderen te horen. Koop 'm als jij het een goeie deal vindt :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• VdBorght
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 27-05 21:55

VdBorght

The time is never just right.

Exirion schreef op zondag 30 april 2017 @ 14:17:
[...]

Nee, waardeloze deal. Sowieso moet je een Pro kopen, want die Slim is echt een prul.

...

Maar serieus, wat verwacht je nu van anderen te horen. Koop 'm als jij het een goeie deal vindt :)
Mijn vraag was dus of het echt zo'n goede deal was als ik zelf dacht, of dat ik misschien toch beter die extra €150? uitgeef aan een pro versie

Verwijderd

VdBorght schreef op zondag 30 april 2017 @ 14:29:
[...]

Mijn vraag was dus of het echt zo'n goede deal was als ik zelf dacht, of dat ik misschien toch beter die extra €150? uitgeef aan een pro versie
Ik zou zeggen.
Boven het topic het je een zoekfunctie waarin staat (Zoek in het forum).
Toets daar in pro of gewone....
En ik garandeer je dat je minimaal 5 pagina's met alle voors en tegens heb staan :) .

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

VdBorght schreef op zondag 30 april 2017 @ 14:29:
En jij dacht dat die discussie nog niet 100.000 keer gevoerd was? ;)

Het is simpel: als je het geld hebt is de Pro gewoon de beste keuze, helemaal met het oog op toekomstige spellen.

• maartend
  • Laatst online: 01:31
Verwijderd schreef op zondag 30 april 2017 @ 14:32:
[...]
En ik garandeer je dat je minimaal 5 pagina's met alle voors en tegens heb staan :) .
En daarnaast nog 50 pagina's rants.

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:26
Exirion schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 10:20:
[...]

Dan kan ik die dus overslaan :X Wat een waste of time was dat...
Tja... ik vond het een briljant game. simpel, geen overstatements, ontspannend, tikkeltje mysterieus... prima lengte ook, lekker voor tussendoor. En dan met je white robe 1 of 2 keer anderen helpen :)

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

• RubenSaurus
ondertussen bij de buren: https://nl.hardware.info/...t-een-nieuwe-gameconsoler

iedereen sparen voor een nieuwe tv met hdmi 2.1, 16k en 1000hz :+

hoop dat ze wel minimaal backwards compatability hebben anders wordt het helemaal zuur dat ze al zo snel met een nieuwe console komen.

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:11

Winkiller

De Mopperpot

DigitalError schreef op zondag 30 april 2017 @ 17:51:

hoop dat ze wel minimaal backwards compatability hebben anders wordt het helemaal zuur dat ze al zo snel met een nieuwe console komen.
Ik had het bericht gezien gisteren....spannend... :O
Ach die zogenaamde analysten roepen meestal maar wat in het rond.

• Origins
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online

5 jaar zal het dan zijn als opvolger van de PS4, opzich valt dat wel mee.
Had ook wel verwacht dat Sony eind 2018 met een nieuwe console zou komen, het is het perfecte moment, mensen zitten toch wel gebakken met de PS4/pro, en bij een eventuele aankondiging eind dit jaar zullen mensen niet meer zo snel happen naar de concurrent.

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05-11 14:44
Het is mij egaal, mogelijke komst van een ps5(?) duurt nog meer dan een jaar en ik vermaak mij meer dan genoeg met de ps4 (pro). En als een opvolger er in een jaar of 2 wel komt zal ik die ook zeker kopen zodra er genoeg goede games voor zijn en er een leuke aanbieding is. Heb nog genoeg backlog voor de ps3 en ps4 dus ik vermaak mij wel.

Kom niet heel veel aan het gamen toe de laatste maanden maar toch dit weekend nog een paar uur in Persona 5 kunnen steken, begint ook wel leuk te worden. :)

Nog wel ooit eens sparen voor een mooie (OLED) tv, heb nu alleen een 27" 4k monitor waarbij mijn ps4 pro alleen maar 1080p wil doen omdat Sony weigert de (hdmi 1.4, 4k en 30/60 Hz) compatibiliteit die ze in hun eerste pro firmware wel hadden terug te brengen.

• Aenea

Zou wel erg vroeg zijn, 2018, en dan nog wel 2e kwartaal, vraag me af hoe ze bij het gerucht komen, bronvermelding zag ik niet zo snel staan...

• RubenSaurus
Aenea schreef op zondag 30 april 2017 @ 18:47:
[...]

Zou wel erg vroeg zijn, 2018, en dan nog wel 2e kwartaal, vraag me af hoe ze bij het gerucht komen, bronvermelding zag ik niet zo snel staan...
vond het ook raar dat er geen bronvermelding bij stond, niet echt professioneel van zo'n website.

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:13
Bron: NextPowerUp.
De volgende techy nieuwssite die het ook van anderen overneemt...
Het wachten is nog op een bericht vanuit Tweakers. :+

[ Voor 25% gewijzigd door dutchgio op 30-04-2017 18:53 ]

Dat gerucht komt van een analist die pro voorspelde 3 maanden nadat het was uitgelekt...

In 2018 zou een serieuze leap in power niet eens mogelijk zijn als in een prijsklasse van 400-500 euro wilt zitten tegen over de pro en scorpio. Ze hebben ook nog een hele reets games aangekondigd die tegen die tijd moet uitkomen. Wanneer de 7nm apu's beschikbaar zijn lijkt me het ideale moment.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Eind 2018 voor de kerst zou helemaal niet zo gek zijn. Veel mensen hebben dan een Pro die nog geen 2 jaar oud is, maar dat weet je als je een tussentijds plus-model koopt. Tegen die tijd heeft de PS4 er 5 jaar op zitten, en dan hoor je mij niet klagen over een nieuwe generatie. Hopelijk kiezen ze dan ook weer voor een PC-achtige architectuur en wordt ie downward compatible met PS4 games.

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-11 21:27
Ja ze gaan waarschijnlijk een Slim of iets aankondigen, maar blijft gewoon in de PS4 range.

Martinspire - PC, PS5, XSX

• Origins
  • Niet online
Slim is net weer op de markt, Sony zal echt geen Pro slim gaan maken, dat zou geen al te slimme zet zijn.
Sony zal gaan komen met een antwoord op de Scorpio, en dat is niet met een slim. :+
Sony en de console markt zouden hun eigen gat graven op deze manier. De ene console is net om de hoek en de ander komt alweer kijken. Sony kan nu juist cashen door de grote userbase van de ps4.

• Origins
  • Niet online
Waarmee kunnen ze cashen dan precies? ze zijn marktleider, gigantisch veel verkopen? wederom een slim gaat echt niet extra PS4 verkopen genereren.

De scorpio komt eraan dat qua specs gewoon echt een stuk beter is dan de Pro, MS snoept hier dan gewoon een paar miljoen weer vanaf.
Enige antwoord is door een PS5 aan te kondigen en die pas een jaar later uit te laten komen.

Vergeet niet dat als de PS5 uitkomt eind 2018 dat de Pro dan al ruim 2 jaar uit is.

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21:34
Cashen met games

• Origins
  • Niet online
Kan toch ook met de PS5?
Als je de ps5 (helemaal als je dat vroeg doet) aankondigt kanabaliseer je net zo hard je eigen verkopen van de ps4. En Sony verdient meer geld aan het verkopen van games en ps plus. dan op de console zelf. En wat zou je bereikeb met een krachtiger console dan de scorpio, microsoft kan net zo makkelijk weer met een ander komen. Op dit moment heeft Sony een marktaandeel van 65 procent, dat zou Sony op deze manier zo kunnen vergallen.

• Origins
  • Niet online
Dat betwijfel is, zeker als je de PS5 backwards compatible maakt, de games verkopen kunnen gewoon doorgaan.
Uiteraard kan MS een nieuwe console aankondigen, maar denk je niet dat zij zichzelf juist daarmee in de voet schieten? zij zetten alles op alles op de Scorpio, dat zie je aan de interviews, marketing etc.

Sony was nog wel redelijk rustig met de Pro, in ieder geval in mindere mate bezig met de upgrade dan MS.

Sony moet wel mee gaan, de casual gamer wilt gewoon games kunnen spelen op de beste console, en als MS zijn marketing goed op orde heeft dan snoepen (zoals eerder gezegd) weer zo een paar miljoen verkopen van Sony. en daar gaat dan ook je games en je plus vanaf.

Ik zie eerlijk gezegd niet dat ze met een aankondiging van een PS5 het marktaandeel gaan vergallen.
Die marketing valt allemaal wel mee, het zijn vooral interviews van phil spencer die hetzelfde zegt steeds. Die hebben eerst nog wat te bewijzen op de E3. Als je naar de huidige line up van exclusives en marketing deals kijkt van Sony zijn ze niet te stoppen.

Sony zou zich meer zorgen moeten maken dat mensen overstappen naar de pc.

[ Voor 12% gewijzigd door Nieuwevolger op 30-04-2017 20:37 ]

• Origins
  • Niet online
Dat is marketing, iedere maand wel een interviewtje geven of een site de specs scope geven, zo hou je de gamer wel warm.
Vind het top hoe ze het doen eerlijk gezegd, vond dat bij Playstation wat minderen, zijn ook echt maar weinig met de Pro aan het adverteren, meer met de Slim.

En uiteraard gaan ze het bewijzen op de E3 daar ben ik wel van overtuigd, Sony zit gebakken, maar ook zij moeten het constant laten zien en de titels zien er top uit absoluut maar het ding is ze moeten niet achterover gaan zitten en afwachten.

Daarom blijf ik erbij dat eind 2017 de PS5 wordt aangekondigd :+

• Katmi
  • Laatst online: 11-11 22:13
Nieuwevolger schreef op zondag 30 april 2017 @ 20:32:
Die marketing valt allemaal wel mee, het zijn vooral interviews van phil spencer die hetzelfde zegt steeds. Die hebben eerst nog wat te bewijzen op de E3. Als je naar de huidige line up van exclusives en marketing deals kijkt van Sony zijn ze niet te stoppen.
Er zijn ook mensen die gewoon multiplatforms willen spelen op de beste manier, of die tevreden zijn met XB1 exclusives, zowiezo komen er nog een paar aan dit jaar en zullen ze op E3 wel een paar surprises hebben.

Ik heb momenteel nog geen console maar denk er wel aan, en het is moeilijk om niet onder de indruk te zijn van Scorpio, van de 12gb ram tot de futureproof HMDI poort met Freesync tot hun vapor chamber liquid cooler of extreme custom SoC waar ze 6tflops hebben geperst uit een Jaguar cpu en custom gpu.

Ik kom van pc dus die hele exclusives war laat me een beetje koud, ik wil eerder multiplatforms spelen op de beste manier en dat is niet meer op mn 5 jaar oude pc en wil die ook niet meer upgraden.
Uncharted zegt me bv weinig, NieR ook niet, enige wat ik echt zou missen is the last of us 2, nuja heb ook nog niet gekozen dus er is nog niets beslist, kan ook nog altijd een ps4 pro worden.
Katmi schreef op zondag 30 april 2017 @ 20:39:
[...]

Er zijn ook mensen die gewoon multiplatforms willen spelen op de beste manier, of die tevreden zijn met XB1 exclusives, zowiezo komen er nog een paar aan dit jaar en zullen ze op E3 wel een paar surprises hebben.

Ik heb momenteel nog geen console maar denk er wel aan, en het is moeilijk om niet onder de indruk te zijn van Scorpio, van de 12gb ram tot de futureproof HMDI poort met Freesync tot hun vapor chamber liquid cooler of extreme custom SoC waar ze 6tflops hebben geperst uit een Jaguar cpu en custom gpu.

Ik kom van pc dus die hele exclusives war laat me een beetje koud, ik wil eerder multiplatforms spelen op de beste manier en dat is niet meer op mn 5 jaar oude pc en wil die ook niet meer upgraden.
Uncharted zegt me bv weinig, NieR ook niet, enige wat ik echt zou missen is the last of us 2, nuja heb ook nog niet gekozen dus er is nog niets beslist, kan ook nog altijd een ps4 pro worden.
Ik denk dat het de meeste ps4 gamers en mensen met een goeie pc niet staan de te springen om over te stappen naar de pc, denk dat vooral xbox one gamers en mensen zoals jij die tegen de tijd een nieuwe console zoeken de grootste doelgroep is. Microsoft moet ook nog eens zorgen dat ze met een aantrekkelijke prijs komen.

En al die marketing hoeft als nog .niet te betekenen dat microsoft in staat is een console 2 jaar na de scorpio te launchen, als Sony dat ook zou kunnen.

[ Voor 5% gewijzigd door Nieuwevolger op 30-04-2017 20:53 ]

• Jumpman
  • Laatst online: 22:04
De volgende PlayStation wordt net voor de release van de XBOX Scorpio bevestigd, als ze het marketingtechnisch goed doen. Meteen ook weer een aanbieding met een PlayStation 4 Pro erbij, net als met de release van de Nintendo Switch.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-11 17:09
Sony gaat echt nog geen PS5 aankondigingen. Dat zou veel te vroeg zijn. De Pro is er net. Daar zit nog veel te veel verkoop potentieel in.

Daarbij denk ik dat de Scorpio Sony amper zal raken. Ja, de specs zijn beter, maar de Pro is ook geen stakker.

Een handjevol vol console gamers wil de beste console. De rest wil gewoon op hetzelfde systeem blijven gamen. Zeker nu we naar een systeem gaan dat volledig backwards compatible lijkt te zijn (PS4 -> PS4 Pro en XB1-> Scorpio)

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

• Frank1973
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:50

Frank1973

XBL: Ghostleader1NL

Gisteren mijn pro aangesloten op een 4K monitor, weliswaar geen HDR ondersteuning maar wat een mooi beeld.. Echt een wereld van verschil tov FHD..

Dit raad ik toch iedereen aan.. Horizon zero dawn ziet er zo mooi uit..

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:03
Ik moet het trouwens trouwens ook nog maar zien hoor met die Scorpio en native 4K. Sure, first party titels wel maar doet de Pro dat eigenlijk (bijna) ook al niet? Als je bijvoorbeeld Horizon op een Scorpio naast een Pro zou draaien vraag ik mij echt af of je wezenlijk een verschil zou zien. Impressed zou ik pas zijn als ie Battlefront 2 en RDR2 enz. echt op native 4K zou draaien. Dus geen sparse rendering trucjes en zo.

Afgezien van wel of geen native 4K ben ik van mening dat MS écht met een paar goeie nieuwe killer ip's moet gaan komen willen ze de casual gamer weer naar zich toe gaan trekken. E3 dit jaar wordt dan ook crusiaal voor MS.

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22:15
Bij Sony zijn ze echt niet bang voor de Scorpio. Zelfs Dennis heeft nog geen pre-order gedaan, dus er ligt nog wat werk voor de marketing afdeling :+

Ik mis ook wat games behalve Forza deel zoveel. Maar wellicht gaan ze met de E3 ons helemaal weg blazen. :w
Jumpman schreef op zondag 30 april 2017 @ 23:46:
De volgende PlayStation wordt net voor de release van de XBOX Scorpio bevestigd, als ze het marketingtechnisch goed doen. Meteen ook weer een aanbieding met een PlayStation 4 Pro erbij, net als met de release van de Nintendo Switch.
Ik denk dat ze dan net zo hard de verkopen van de ps4 kanibaliseren als dat ze de verkopen van de scorpio kunnen tegen houden. Ik zie serieus geen win situatie. En voor de mensen die ps4 kwa hardware telleurstellend vonden, maak je dan pas gereet voor een playstation 5 uit 2018.

Verwijderd

Lekkerboeie86 schreef op maandag 1 mei 2017 @ 09:49:
Zelfs Dennis heeft nog geen pre-order gedaan, dus er ligt nog wat werk voor de marketing afdeling :+
Ik wacht op de veel sterkere PS5.

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
is nog niet interessant om een ps5 te tonen/aankondigen. Ze kunnen die tijd nog wel rekken met de exclusive titels die ze nog hebben liggen.

Verwijderd

Heb het al eerder gezegd maar ik verwacht voordat er een ps5 komt eerst nog 3 andere dingen.
Ps 4 pro slim.
Ps 4 ultra.
Ps 4 ultra slim.

Waarom zouden ze met een ps5 komen als ze de ps4 gewoon volgend jaar weer een update kunnen geven en dan weer 2 jaartjes meekan..

Denk dat ze pas over de ps5 gaan nadenken zodra de Xbox de bovenliggende partij word...

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Verwijderd schreef op maandag 1 mei 2017 @ 11:45:
Heb het al eerder gezegd maar ik verwacht voordat er een ps5 komt eerst nog 3 andere dingen.
Ps 4 pro slim.
Ps 4 ultra.
Ps 4 ultra slim.

Waarom zouden ze met een ps5 komen als ze de ps4 gewoon volgend jaar weer een update kunnen geven en dan weer 2 jaartjes meekan..

Denk dat ze pas over de ps5 gaan nadenken zodra de Xbox de bovenliggende partij word...
Ik denk dat ze dat laatste liever voor zijn...

• Jumpman
Nieuwevolger schreef op maandag 1 mei 2017 @ 10:13:
[...]

Ik denk dat ze dan net zo hard de verkopen van de ps4 kanibaliseren als dat ze de verkopen van de scorpio kunnen tegen houden. Ik zie serieus geen win situatie. En voor de mensen die ps4 kwa hardware telleurstellend vonden, maak je dan pas gereet voor een playstation 5 uit 2018.
Wat betreft kannibaliseren, het zal wel meevallen, ze bieden immers als de goedkoopste console ervaring voor nieuwe klanten en de enthousiasts hebben veelal al een Pro staan.

Het gaat juist om die laatste groep. Mensen gevoelig voor echt de snelste en laatste console, zullen toch de drang hebben over te willen gaan naar een Scorpio, omdat ze de krachtigste console willen bezitten. Als Sony net voor de release van de Scorpio het bestaan van een nieuwe snellere Sony PlayStation console bevestigd (en wellicht nog wat goede exclusives die eraan komen), zal het ze wellicht doen besluiten toch nog even bij de PlayStation 4 Pro te blijven en dus in het ecosysteem van Sony. De nieuwe klanten lokken ze naar Sony met aangekondigde exclusives en een hele goed aanbieding op de PlayStation 4 Pro. Dit is gewoon de beste damage control voor Sony op de release van de Scorpio, want gamers eenmaal in een ander ecosysteem zijn gewoon moeilijker terug te krijgen.

Ps 4 pro slim.
Ps 4 ultra.
Ps 4 ultra slim.

Dat zie ik de komende 15 jaar niet gebeuren. Sony heeft feitelijk veel sterkere eigen studio's die betere en vooral ook meer exclusieve content genereren.

• SqueakyClean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-10 22:39

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Jumpman schreef op maandag 1 mei 2017 @ 11:57:
[...]

Wat betreft kannibaliseren, het zal wel meevallen, ze bieden immers als de goedkoopste console ervaring voor nieuwe klanten en de enthousiasts hebben veelal al een Pro staan.

Het gaat juist om die laatste groep. Mensen gevoelig voor echt de snelste en laatste console, zullen toch de drang hebben over te willen gaan naar een Scorpio, omdat ze de krachtigste console willen bezitten. Als Sony net voor de release van de Scorpio het bestaan van een nieuwe snellere Sony PlayStation console bevestigd (en wellicht nog wat goede exclusives die eraan komen), zal het ze wellicht doen besluiten toch nog even bij de PlayStation 4 Pro te blijven en dus in het ecosysteem van Sony. De nieuwe klanten lokken ze naar Sony met aangekondigde exclusives en een hele goed aanbieding op de PlayStation 4 Pro. Dit is gewoon de beste damage control voor Sony op de release van de Scorpio, want gamers eenmaal in een ander ecosysteem zijn gewoon moeilijker terug te krijgen.
Als ze te snel een nieuwe Pro aankondigen, upgraden veel mensen niet naar de Pro. Dus dat zou ook erg onhandig zijn.

Maar als je kijkt naar de prestaties van de consoles nu lijkt me een upgrade helemaal niet nodig:
  • Xbone: 900p 30/60 fps
  • PS4: 1080p 30/60 fps
  • Xbone Pro: 1080p 30/60 fps 4k 30/60fps
  • PS4 Pro: 1080p 30/60 fps, 4K 30/60fps
Native 4K of checkerboarding daar zien toch alleen de puristen de verschillen.

Dus waarom zou Sony zijn markt aandeel verder differentiëren? Waarmee Sony een hele goede beurt zou maken is als ze deze winter een prijsdaling aankondigen van de Pro (naar bijv. €300). Vervolgens op E3 2018 een Pro slim aankondigen voor winter 2018 en de Slim uitfaseren.

Dan in 2020 een PS5, 8 jaar na de PS4.

Place your bets! Misschien een geinig idee om een google doc bij te houden waarin iedereen kan aangeven wat ze op bepaalde momenten verwachten? Dus nu zo voor E3, vervolgens in de zomer na E3 e.d. Ik zal s kijken of ik er achter kan komen hoe dat werkt...

[ Voor 3% gewijzigd door SqueakyClean op 01-05-2017 12:33 ]

Ach die mensen die per se de snelste console willen zijn ook maar een kleine doelgroep (die in theorie wel veel software kopen), maar het enigste wat ik zie is dat er een wapen wet loop ontstaat.

• Rossi46
Jumpman schreef op maandag 1 mei 2017 @ 11:57:
[...]

Dat kleine groepje die-hard games, daar verdienen ze het geld niet mee. De groep casual gamers is véél groter en vertegenwoordigt daardoor een veel grotere waarde.

Zoals anderen ook al stellen; als je nu met een PS5 op de proppen komt dan wordt de terugverdientijd van de PS4 Pro veel te kort. Terwijl er helemaal geen reden voor is.

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Misschien dat de PS4 pro een vingeroefening is geweest qua backwards compatibility, de architectuur van de hardware blijft redelijk hetzelfde nu (wat niet het geval was van ps3 naar ps4) en dat ze de PS5 backwards compatible gaan maken met PS4 (pro) spellen.

Misschien ook net als met de Pro dat er zelfs patches uit kunnen komen voor oudere games die weer nieuw leven ingeblazen worden (eventueel als of icm betaalde dlc ;) ).

Dan kunnen ze nu namelijk al een aankondiging doen voor een ps5 voor eind 2018 of 2019 al, als mensen weten dat ze de games die ze tot die tijd kopen ook op de volgende generatie kunnen spelen, zijn ze minder geneigd om over te stappen naar een andere console denk ik.

Wanneer ze niet compatible kan ik namelijk rustig overstappen naar een andere console kan mijn oude spellen hoe dan ook niet meer spelen na een upgrade, maar als ik weet dat al mijn oude spellen ook nog kan spelen blijf ik lekker bij de PS. :-)

Investeren hebben ze nu gedaan en een hoop nieuwe spelers binnen gehaald nu is het consolideren en dat doe je niet door de hele markt weer te resetten door geen backwards compatibilitiy te hebben me dunkt. Maar ja ik ben maar een leek uiteindelijk. :)

[ Voor 26% gewijzigd door Flagg op 01-05-2017 13:08 ]

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

• corset
Weekendje zitten gamen en UHD zitten kijken naar series/films.

Nou nou, ik merk echt zo veel dat Panel X of Y er niet in zit, en dat het HDR10 niet "het speciale sausje heeft waardoor het eigenlijk een fake HDR" is :+

Eigenlijk totaal geen last van. 55", dus kan lekker gamen. Zwart is nu een keer echt zwart en niet donkergrijs. Geen rare waas over het beeld. Heerlijk.

Over games:

Infinite Warfare heeft wel echt een goede Single Player zeg.. heerlijk met side missions, flying etc.

• Jumpman
Rossi46 schreef op maandag 1 mei 2017 @ 12:55:
[...]

Dat kleine groepje die-hard games, daar verdienen ze het geld niet mee. De groep casual gamers is véél groter en vertegenwoordigt daardoor een veel grotere waarde.

Zoals anderen ook al stellen; als je nu met een PS5 op de proppen komt dan wordt de terugverdientijd van de PS4 Pro veel te kort. Terwijl er helemaal geen reden voor is.
In dat relatief kleine groepje zitten wel de mensen die YouTube, Twitch, Instagram, Twitter etc. etc. volpompen. Dit zijn wel mensen die je aan boord wilt houden, zij zorgen indirect vak voor meer klanten.

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-11 10:36
corset schreef op maandag 1 mei 2017 @ 13:04:
Nou nou, ik merk echt zo veel dat Panel X of Y er niet in zit, en dat het HDR10 niet "het speciale sausje heeft waardoor het eigenlijk een fake HDR" is :+
Dus waarom is het fake HDR?

• Rossi46
Jumpman schreef op maandag 1 mei 2017 @ 13:11:
[...]

In dat relatief kleine groepje zitten wel de mensen die YouTube, Twitch, Instagram, Twitter etc. etc. volpompen. Dit zijn wel mensen die je aan boord wilt houden, zij zorgen indirect vak voor meer klanten.
Als die lui dermate veel geld waard zijn (wat tegenwoordig zeker zo is) dan kun je dat beter op een andere manier doen. Minder marketing aan ouderwetse media uitgeven en meer aan dit soort nieuwe media. Daarvoor ga je niet onnodig overstappen naar een nieuwe console.

• Enivitation
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 15-11 16:01
Op dit moment is Horizon Zero Dawn nog maar 34eu bij de media markt! Goedkoper dan de goedkoopste aanbieding op vraag en aanbod op dit moment.

• corset
LOTG schreef op maandag 1 mei 2017 @ 13:14:
[...]

liepen hier 2 over te klagen. Je zegt dat je wat nieuws hebt, dan heb je altijd wel azijntjes er tussen zitten "ja maar! in mijn optiek is het niet zo want!" Daar ging het meer om.

Ik geniet lekker van de TV, TLOU ziet er nu een keer goed uit zonder waas van een te oude tv, Uncharted 4 niet veel beter. En het is een stuk lichtere TV (Ga van een 50" samsung met glasrand naar LG met geen rand :D )

• Rossi46
corset schreef op maandag 1 mei 2017 @ 13:25:
[...]

liepen hier 2 over te klagen. Je zegt dat je wat nieuws hebt, dan heb je altijd wel azijntjes er tussen zitten "ja maar! in mijn optiek is het niet zo want!" Daar ging het meer om.

Ik geniet lekker van de TV, TLOU ziet er nu een keer goed uit zonder waas van een te oude tv, Uncharted 4 niet veel beter. En het is een stuk lichtere TV (Ga van een 50" samsung met glasrand naar LG met geen rand :D )
Met zonder handen :+

corset schreef op maandag 1 mei 2017 @ 13:25:
[...]

Klagen? Je gaf zelf specifiek aan dat er HDR10 op zit, omdat dit inderdaad op de LG site staat. Daar leid ik dus uit af dat je het vermoeden hebt een B6/S7000 kwaliteit scherm te hebben gekocht voor de helft van de prijs. Ik trok daarbij denk ik terecht in twijfel of dit wel de echte 10-bit HDR betreft (Coolblue benoemt het namelijk als 8-bit en daar zit nogal een verschil in), want anders was de prijs heel goed (€ 600,- voor een 10-bits paneel is ongeëvenaard) en dan had ik er zelf ook zeker eentje gekocht. Ik kijk namelijk ook al een tijdje rond voor een 10-bit HDR TV. Ik vroeg zelfs om je ervaring te delen, maar oké, ik klaag. :+

Als je dat al klagen noemt, moet je er wellicht in het vervolg gewoon niet over beginnen. Ik was gewoon oprecht geïnteresseerd.

• homernt
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-06-2024
Beakzz schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 13:04:
Everybody's Golf pre-order :

https://store.playstation...ST-A30&emcid=em-st-107479

Alvast te pre-orderen voor een extra baan. Nieuwe stijltje van de characters staat me niet echt aan, maar als de local mp ervaring maar overeind blijft ;)
Ik gisteren werd wel tijd dat hij uitkomt. Als het meer van hetzelfde is ben ik al happy.

• Aenea
Ps 4 pro slim.
Ps 4 ultra.
Ps 4 ultra slim.

De Pro kan niet snel nog kleiner gemaakt worden. De PS4 Slim kon omdat de APU's nu op een kleinere die gemaakt zijn die minder stroom verbruikt, minder koeling nodig heeft, etc. en waardoor dus de behuizing ook kleiner kon worden. Om de Pro kleiner te krijgen kan men daar nu nog geen gebruik van maken want die maakt al gebruik van dezelfde die grootte als de Slim en kleiner kan nu nog niet (goedkoop)....

Ook zie ik ze niet een sterk verbeterde PS4 Pro uitbrengen, ipv. daar van denk ik eerder dat ze 'm dan fijn PS5 noemen en zeggen dat ie backwards compatible is....

Al met al denk ik dat de eerstvolgende normale console de PS5 zal zijn en niet eerder dan 2019, wel vermoed ik dat er een nieuwe handheld aan zit te komen...

[ Voor 40% gewijzigd door Aenea op 01-05-2017 14:30 ]

Verwijderd

Aenea schreef op maandag 1 mei 2017 @ 14:26:
[...]

De Pro kan niet snel nog kleiner gemaakt worden. De PS4 Slim kon omdat de APU's nu op een kleinere die gemaakt zijn die minder stroom verbruikt, minder koeling nodig heeft, etc. en waardoor dus de behuizing ook kleiner kon worden. Om de Pro kleiner te krijgen kan men daar nu nog geen gebruik van maken want die maakt al gebruik van dezelfde die grootte als de Slim en kleiner kan nu nog niet (goedkoop)....

Ook zie ik ze niet een sterk verbeterde PS4 Pro uitbrengen, ipv. daar van denk ik eerder dat ze 'm dan fijn PS5 noemen en zeggen dat ie backwards compatible is....

Al met al denk ik dat de eerstvolgende normale console de PS5 zal zijn en niet eerder dan 2019, wel vermoed ik dat er een nieuwe handheld aan zit te komen...
Nieuwe Handheld zou ik wel helemaal top vinden.
Alleen ik weet niet of ze dat nog aandurven.
Want de PSP en de Vita hebben ze nogal verwaarloosd kwa in Europa en Amerika.

• Aenea
corset schreef op maandag 1 mei 2017 @ 13:04:
Weekendje zitten gamen en UHD zitten kijken naar series/films.

Eigenlijk totaal geen last van. 55", dus kan lekker gamen. Zwart is nu een keer echt zwart en niet donkergrijs. Geen rare waas over het beeld. Heerlijk.
Ik heb het hele weekend ook heerlijk zitten gamen en films zitten kijken op mijn 42" HDTV, heb echt totaal niet gemerkt dat het geen 4k TV is! ;)

Kijk, je kan het nou onzin vinden allemaal enzo, maar kans is aanwezig dat met een 10-bits paneel TV met HDR10 ondersteuning het er mooier uit zou kunnen zien.

Uiteraard is wat je nu hebt een hele verbetering op een 4k TV zonder HDR ondersteuning en helemaal een verbetering over een HDTV.

Zelf zit ik nog heel erg te twijfelen of ik een duurdere 4k TV ga halen of een ietwat goedkopere met goede HDR dithering op een 8-bits paneel...

LOTG schreef op maandag 1 mei 2017 @ 13:14:
[...]

Om HDR goed uit zijn recht te laten komen moet een TV 10-bits per Rood, Groen en Blauw waardes ondersteunen en er zijn veel TV's op de markt op dit moment die maar 8-bits aan kunnen en extra kleuren visualiseren door dithering toe te passen....

[ Voor 41% gewijzigd door Aenea op 01-05-2017 14:35 ]

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-11 21:27
Ps 4 pro slim.
Ps 4 ultra.
Ps 4 ultra slim.

Mja inderdaad. Ik weet niet of ze pas zo laat voor de PS5 gaan, maar er komen gewoon meer modellen uit.
Bovendien, wat voor hardware gaan ze dan in een PS5 stoppen? Men verwacht altijd op zijn minst dat ie significant sneller is dan de huidige generatie, maar tegelijkertijd betaalbaar is. En dat gaat je de komende 2 of 3 jaar gewoon nog niet lukken. Ze hebben juist de Pro erbij gehaald om de huidige generatie te verlengen. Dus lijkt het me erg onlogisch als ze nu al met een vervanger komen. Dat is niet des Sony

Martinspire - PC, PS5, XSX

Aenea schreef op maandag 1 mei 2017 @ 14:26:
[...]

Nieuwe handheld? Echt? Kan ik mee haast niet voorstellen, na de Vita. Dan zal het denk ik eerder iets zoals de Switch zijn.

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-11 10:36
@Aenea Ik had niet in de gaten dat hij een 8bit paneel had. Ik dacht uit zijn reactie op te maken dat hij een LG OLED had.

• SqueakyClean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-10 22:39

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Verwijderd schreef op maandag 1 mei 2017 @ 14:30:
[...]

Nieuwe Handheld zou ik wel helemaal top vinden.
Alleen ik weet niet of ze dat nog aandurven.
Want de PSP en de Vita hebben ze nogal verwaarloosd kwa in Europa en Amerika.
Hoe vet zou dat zijn! De vita is een prachtig apparaat (kijk maar eens naar Uncharted en Wipeout), maar heeft idd totaal geen support in het westen. Wel veel Indies (zoals Salt & Sanctuary, cross buy met PS4) maar that's it. De Wii U heeft nog meer support gehad... :X

En het irritante eraan is dat Sony er nooit commentaar op gegeven heeft. Nooit "mea culpa", nooit gehad over toekomst. Daardoor weet ik niet of ik 'm zou kopen als die uitkomt.

Enige wat ze zouden kunnen doen: backwards compatibility met PS1/PS2/PS3. Dan sta ik vooraan! :Y

• Aenea
bram1984 schreef op maandag 1 mei 2017 @ 14:42:
[...]

Nieuwe handheld? Echt? Kan ik mee haast niet voorstellen, na de Vita. Dan zal het denk ik eerder iets zoals de Switch zijn.
Sony heeft een aantal jaren geleden een patent voor een vergelijkbaar iets aangevraagd wat eerder dit jaar toegekend is en daardoor openbaar werd...

[ Voor 58% gewijzigd door Aenea op 01-05-2017 15:50 ]

Pagina: 1 ... 60 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Helaas is de 'oude' Tweakers community op PSN verdwenen, er is inmiddels een nieuwe community aangemaakt die via de community zoekfunctie op je PS4 te vinden is (Zoeken op Tweakers of Gathering of Tweakers)!

Er is een [PS4] Problemen en garantie-afhandelingen -topic

Pro vs Slim:
Wil je een PS4 kopen en twijfel je tussen een Slim of Pro? Gebruik dan de search, de vraag welke je beter kunt kopen is al (te) vaak gesteld!