PS4 Pro - ConscienceNL | Nintendo Switch | LG OLED 55C7
Ben meestal niet thuis vrijdag/nacht, dochters en m'n vrouw houden dan een avondje samen en mogen opblijven + Netflix. Ben nu echter thuis, en wil straks op mijn andere PS4 online gaan met maten. Worden zij dus afgemeld. Of de PS3 maar weer terugzetten, dan is het afmelden maar eenmalig maar kan Netflix gebruikt blijven worden meen ik.
Lastig allemaal
Een 2e account aanmaken geen optie?Exorcist schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 19:38:
Ik ga toch 's denken aan wat anders dan een PS4 in de slaapkamer alleen voor Netflix..
Ben meestal niet thuis vrijdag/nacht, dochters en m'n vrouw houden dan een avondje samen en mogen opblijven + Netflix. Ben nu echter thuis, en wil straks op mijn andere PS4 online gaan met maten. Worden zij dus afgemeld. Of de PS3 maar weer terugzetten, dan is het afmelden maar eenmalig maar kan Netflix gebruikt blijven worden meen ik.
Lastig allemaal
PS Plus is vereist voor Netflix (op de PS4), als ik me niet vergis.
edit: volgens de Ultimate FAQ van 4 jaar geleden zou het zonder PSplus moeten kunnen.
[ Voor 40% gewijzigd door Klor op 31-03-2017 20:15 ]
Kan je de PS knop missen denk je? Zoja dan kan je een DS4 gewoon gebruiken op je PS3!!! Doe ik ook, kan ook echt niet meer terug naar de DS3 controller.dvdkiwi schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 09:52:
Als de PS4 nou gewoon backwards compatible was![]()
Heb HD & Fury (beide 1080/60fps) op de PS3 staan en nog lang niet uitgespeeld. Twijfel soms nog wel eens om 'm aan te slingeren, maar die controllerHet verschil DS3/DS4 is té groot.
(en bedraad doet de PS knop het ook)
Klopt, maar mijn Pro is primair met soortgelijke redenen. Ach ja, verzin wel wat tzt...voor nu tijdelijk anders opgelostKlor schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 20:07:
Weet niet of dat zo is, maar dan nog kan je de PS4 boven als primaire instellen dan kunnen alle accounts gebruik maken van de PSplus.
edit: volgens de Ultimate FAQ van 4 jaar geleden zou het zonder PSplus moeten kunnen.
Ik heb ook een mailtje gehad dat ik tussen 6 en 7 april een tegoedboncode krijg. Helaas zijn dan die leuke aanbiedingen in de store niet meer geldig want dan had ik 'gratis' The Order 1888 kunnen downloaden (heb nog drie euro ofzo in m'n psn portomonneeSmooK schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 20:09:
Zojuist een mail ontvangen dat ik 10 euro krijg in april. Battlefield premium en mijn spotify abonnement
Chromecast van 3 tientjes en probleem opgelost?Exorcist schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 19:38:
Ik ga toch 's denken aan wat anders dan een PS4 in de slaapkamer alleen voor Netflix..
Lastig allemaal
Heb je dit gezien @dvd-linden?Aenea schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 20:17:
[...]
Kan je de PS knop missen denk je? Zoja dan kan je een DS4 gewoon gebruiken op je PS3!!! Doe ik ook, kan ook echt niet meer terug naar de DS3 controller.
(en bedraad doet de PS knop het ook)
Ik test het waarschijnlijk na het weekend pas, maar nu heb je het antwoord al
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Wat een fantastische spel!!!
Het verhaal echt tof, gameplay geweldig en graphics en sound bijzonder goed! Vooral het feit dat de game "af" is, is een verademing. Geen gekke glitches, geen irritante fouten, gewoon een compleet spel, zonder opgedrongen DLC.
Uiteindelijk na 65 uur 98,67% gezien en nog 1 trophy te gaan. Normaal speel ik meerdere spellen tegelijk, maar sinds release alleen dit spel gespeeld. Nooit verwacht dat ik na zoveel games gespeeld te hebben nog zo gegrepen kon worden. Jammer dat het voorbij is...
Beste game in 2017 tot nog toe!
Hoort voor mij thuis in t rijtje van TLOU, Witcher 3 en Bloodborne en mag je niet missen! En made in NL!

Je hebt geen Plus nodig voor Netflix.Exorcist schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 19:49:
[...]
PS Plus is vereist voor Netflix (op de PS4), als ik me niet vergis.
heb zelf nog nooit van dit spel gehoord, kan misschien wel geinig zijn?
Dat leidt vast tot meer meesterlijke posts.Verwijderd schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 06:21:
[afbeelding]
Ik ben een weekje in Mexico aan het gamen met een meesterlijke cerveza tequila.

(Of wil er iemand mijn preorder van Zavvi overnemen, omgeving Groningen?)
Nu begrijp ik eindelijk de COD videos, na 36 halve liters zou ik het niet beter doen.Verwijderd schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 06:21:
[afbeelding]
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Ben je in Mexico of waan je jezelf in Mexico als je dit drinkt? Ik snap m niet..Verwijderd schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 06:21:
[afbeelding]
PSN id: PENo1
Poh wat serieus. 1 april mensen..P.E.No.1 schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 12:50:
[...]
Ben je in Mexico of waan je jezelf in Mexico als je dit drinkt? Ik snap m niet..
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
En er dan nog serieus op in gaan ook.

[ Voor 4% gewijzigd door dutchgio op 01-04-2017 13:05 ]
Pfff wat een grap hey...zeg dan niets..maar goed tuinde er dus wel indutchgio schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 13:05:
Wel een hele slechte.
En er dan nog serieus op in gaan ook.
[ Voor 7% gewijzigd door P.E.No.1 op 01-04-2017 13:37 ]
GamiQ, de game notes app met game maps!
Nog argumenten van Persona-kenners hier om me ook hier aan te wagen?
Heb 'm gespeeld ja, erg goed spel. Wil 'm nog ooit platinum halen.SqueakyClean schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 14:00:
Spelen hier mensen Salt & Sanctuary? Staat bekend als een 2D Dark Souls en is sinds deze week ook op de Vita.
[video]
PSN ID: Beest41
Gewoon kopen (eventueel wanneer die wat cheaper is) en minimaal 3-4 uurtjes spelen voordat je het opgeeft.Spud82 schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 13:43:
Zo dat Persona ziet er wel weird uit, kende ik nog niet. Zit de laatste tijd wel veel in de Japanse games (bevalt me wat beter dan de veilige Westerse game-hoek), maar vraag me af of dit geen stap te ver is. Zit wat YouTube te kijken; bizar vormgegeven, absurde shit alom, maar dat turnbased weet ik niet zo... Enige turnbased game die ik heb (uit)gespeeld is Paper Mario op de GameCube.
Persona games zijn de pareltjes die je over een aantal jaar nog steeds zal onthouden, gok erop dat als je deze een eerlijke kans geeft deze ook jou weet te veroveren.Spud82 schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 13:43:
Zo dat Persona ziet er wel weird uit, kende ik nog niet. Zit de laatste tijd wel veel in de Japanse games (bevalt me wat beter dan de veilige Westerse game-hoek), maar vraag me af of dit geen stap te ver is. Zit wat YouTube te kijken; bizar vormgegeven, absurde shit alom, maar dat turnbased weet ik niet zo... Enige turnbased game die ik heb (uit)gespeeld is Paper Mario op de GameCube.
Ben zelf ook niet van de turnbased games maar dit is erg vermakelijk.
De sfeer, de style is gewoon erg top in de game, het verhaal is tot nu toe zeer interessant.
En het is wat je zegt: weten dit soort games je te grijpen dan laten ze ook echt niet meer los en blijven ze lang bij. Maar het zal hit or miss zijn in dit geval.
[ Voor 42% gewijzigd door Spud82 op 02-04-2017 09:29 ]
Ik heb sowieso eerst nog Dragon Quest Builders, HZD, Pokemon Moon en Chrono Trigger uit te spelen
Ik vond vooral de setting totaal niet boeiend, stel cheesy teenage stereotypes, argh.
Ik vond de game eigenlijk vooral niet erg japans, maar erg generiek.
De muziek was dan wel weer grappig.
6/10
PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.
Exact mijn mening. Heb me redelijk vermaakt op de Vita, maar inderdaad..what else op het dingVoxalizer schreef op zondag 2 april 2017 @ 10:31:
Persona 4 Golden vond ik ook niet erg leuk, terwijl japanse games/rpgs normaal gesproken wel erg in mijn straatje passen. Wel uitgespeeld, want tja... Wat moet je anders op de Vita.
Ik vond vooral de setting totaal niet boeiend, stel cheesy teenage stereotypes, argh.
Ik vond de game eigenlijk vooral niet erg japans, maar erg generiek.
De muziek was dan wel weer grappig.
6/10
Muziek was erg in orde inderdaad!
Verwijderd
Externe HD kan je dan wel weer makkelijk voor andere dingen gebruiken,
Oh, fantastisch! Ik wist niet dat dit ondertussen mogelijk was. BedanktVerwijderd schreef op zondag 2 april 2017 @ 16:28:
@Asskicker
Tegenwoordig is een externe harde schijf meer aan te raden voor uitbreiding opslag.
Dat is omdat HDR met RGB niet mogelijk is met HDMI 2.0, daar moet 2.1 voor komen namelijk. HDR is dus standaard met YUV422/420. De melding komt erbij sinds 4.50 omdat er veel verwarring ontstond onder gebruikers die RGB selecteerden en dan YUV zien staan met HDR content. De melding geeft dus gewoon aan dat HDR in RGB niet mogelijk is omdat HDMI 2.0 een te lage bandbreedte heeft. (Hoger dan HDMI 2.0 bestaat overigens ook nog niet).Giovanni76 schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 23:09:
Er is mij nu ineens iets opgevallen bij gamen op Ps4 Pro. Als je een game met HDR opstart en je gaat vervolgens naar "Instellingen/Geluid en Scherm/Informatie over video uitvoer", zie je een informatie tekst erbij over dat Yuv422 of Yuv420 gekozen wordt ivm Hdmi 2.0 beperkingen. Hebben jullie dit ook? Dit tekst melding had ik voor Sony Ps4 update 4.50 nog niet. Ik heb een Samsung KS9500 tv.
koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store
Mijn Pro ligt gewoon maar als je bv de map opent in Horizon is ie binnen no time vol gas aan t gaan. Komt schijnbaar omdat de map op 60fps draait.Jedi Geub schreef op maandag 3 april 2017 @ 00:48:
Meer mensen die een PS4 Pro verticaal hebben staan? Die van mij maakt namelijk best een leven in HZD als ik hem speel. Nu zit ik te kijken voor een vertical stand maar nu weet ik niet of hierdoor de console stiller wordt.
PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."
1.) Persona 5
2.) Dark Souls 3
3.) Bloodborne
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Mooi om te zien dat Playstation er zo een goede ontwikkelaar bij heeft.
Naughty dog voor de story based games, en Guerilla voor de open world games.
Dit kan een erg sterk duo zijn.
[ Voor 149% gewijzigd door Anton.net op 03-04-2017 08:38 ]
Collega heeft hulp nodig met een game. Ze komt niet voorbij een stukje en ik wil haar even helpen.
Shareplaybram1984 schreef op maandag 3 april 2017 @ 09:05:
Ik kan er even niet op komen en weet dus ook niet goed waar ik op moet zoeken, maar hoe heet die functie ook alweer dat je een game van elkaar over kan nemen op afstand?
Collega heeft hulp nodig met een game. Ze komt niet voorbij een stukje en ik wil haar even helpen.
Shareplay idd. Als je beide in dezelfde party zit kun je het heel makkelijk starten (setting in het partyscherm)bram1984 schreef op maandag 3 april 2017 @ 09:05:
Ik kan er even niet op komen en weet dus ook niet goed waar ik op moet zoeken, maar hoe heet die functie ook alweer dat je een game van elkaar over kan nemen op afstand?
PSN: fonsmeister
eigenlijk tegen mijn principe in, dit heb ik al zeker 2,5 jaar niet meer gedaan!!
Yooka-Laylee

nothing stops this train
corset schreef op maandag 3 april 2017 @ 08:35:
na 20 uur Persona 5 is het toch zo ver.. de From Soft titles zijn vervangen als beste PS4 games voor mij :-) Persona 5 staat nu eenzaam aan de top.
1.) Persona 5
2.) Dark Souls 3
3.) Bloodborne

Away! Away!
Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5
Ik ben erg benieuwd naar de reviews van deze game. Wellicht wordtYooka-Laylee de tweede PlayStation 4 aankoop van dit jaar na The Last Guardian Limited Edition en Collectors Edition. Horizon Zero Dawn, wil ik ook nog wel, maar wacht tot de backlog minder is en de games is dan vast ook wat goedkoper.Kol Nedra schreef op maandag 3 april 2017 @ 09:41:
omg ik heb een game pre-ordered!!
eigenlijk tegen mijn principe in, dit heb ik al zeker 2,5 jaar niet meer gedaan!!
Yooka-Laylee
[ Voor 13% gewijzigd door Jumpman op 03-04-2017 10:39 ]
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Zit ik ook aan te denken, maar ik speel (momnteel iig) eigenlijk niet echt grote open world games die er veel baat bij hebben.Uffeltje schreef op zondag 2 april 2017 @ 17:29:
Je kan de interne HDD ook wisselen voor een SSD en de HDD in een externe behuizing doen.
Dus ik hou het voor nu lekker bij mijn zelf ingebouwde 2TBtje. Wsl zit in de ps5 standaard wel een ssd. Ook ben ik benieuwd wat de scorpio op dat vlak zal bieden.
10 second ninja DONE
Ik vermoed dat de scorpio dat niet zal hebben aangezien dat een enorme impact heeft op de prijs en ze zullen qua prijsstelling toch wel met de PS4 pro moeten kunnen concurreren. Iets duurder kan wel maar een SSD drijft de prijs wel ver op. Misschien dat ze een premium variant met SSD lanceren maar ik kan me eerder voorstellen dat ze voor een SSHD zouden gaan of misschien wat ingebakken flash geheugen voor het OS zodat dat super soepel loopt.Sagat schreef op maandag 3 april 2017 @ 10:48:
[...]
Zit ik ook aan te denken, maar ik speel (momnteel iig) eigenlijk niet echt grote open world games die er veel baat bij hebben.
Dus ik hou het voor nu lekker bij mijn zelf ingebouwde 2TBtje. Wsl zit in de ps5 standaard wel een ssd. Ook ben ik benieuwd wat de scorpio op dat vlak zal bieden.
Maar oh ja, dit was het PS4 topic
Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5
Er komen nog wel spin offs etc van uit denk ik
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Heb het geprobeerd, veels te duur voor wat het is. Vooral de games die er nu zijn is het het echt niet waard.Homeland schreef op maandag 3 april 2017 @ 10:56:
Laatst was het in het nieuws dat er PS4 games op Ps Now komen, iemand die hier meer over weet? En uberhaubt iemand hier die PS Now heeft?
Het is in zoverre relevant dat sony er dan weer op zou kunnen/moeten reageren. En dat beide consoles nu dus externe hd support hebben.rajackar schreef op maandag 3 april 2017 @ 10:52:
[...]
Ik vermoed dat de scorpio dat niet zal hebben aangezien dat een enorme impact heeft op de prijs en ze zullen qua prijsstelling toch wel met de PS4 pro moeten kunnen concurreren. Iets duurder kan wel maar een SSD drijft de prijs wel ver op. Misschien dat ze een premium variant met SSD lanceren maar ik kan me eerder voorstellen dat ze voor een SSHD zouden gaan of misschien wat ingebakken flash geheugen voor het OS zodat dat super soepel loopt.
Maar oh ja, dit was het PS4 topic
Er was trouwens toch al een x doos met een ssd?
Het zou me overigens niet verbazen als Sony met een leuke deal komt als de scorpio uitkomt, net zoals bij de switch launch, en een premium pro (pro pro?
10 second ninja DONE
Het zou kunnen inderdaad. Het is vrij eenvoudig om een model met SSD te lanceren. Al denk ik nog steeds dat de prijs dan wel zo hoog komt te liggen dat het publiek dat het dan nog interessant vindt ook het publiek is dat zelf een HD zou wisselenSagat schreef op maandag 3 april 2017 @ 11:06:
[...]
Het is in zoverre relevant dat sony er dan weer op zou kunnen/moeten reageren. En dat beide consoles nu dus externe hd support hebben.
Er was trouwens toch al een x doos met een ssd?
Het zou me overigens niet verbazen als Sony met een leuke deal komt als de scorpio uitkomt, net zoals bij de switch launch, en een premium pro (pro pro?) met een SSD vind ik dan niet eens heel ver gezocht.
Je bedoeld dan specifiek de ps4 games? Qua selectie vond ik de ps3 games best aardig. Maar het is een functie voor mensen met veel tijd en weinig games. Die ook niet al te veel budget hebben. Ik vind het dan ook voornamelijk een zomer vakantie feature voor teens en misschien nog net iets jonger. Als de kids ouder worden, dan willen ze wsl liever 1 recente topgame om te spelen met vrienden dan 1000 'ouwe' ps3/4 games.corset schreef op maandag 3 april 2017 @ 10:57:
[...]
Heb het geprobeerd, veels te duur voor wat het is. Vooral de games die er nu zijn is het het echt niet waard.
10 second ninja DONE
Ik had zelf het idee dat ms met de Scorpio een beetje de 'neo geo' route wilde gaan volgen. Nu de release dichterbij komt leeft bij mij inderdaad het idee dat het budget toch niet oneindig is en dat luxe fratsen als een ssd wsl niet meer tot de mogelijkheden behoren. Maar je opmerking is terecht 'wij' kunnen zelf hd swappen 'zij' wsl niet. Time will tell.rajackar schreef op maandag 3 april 2017 @ 11:08:
[...]
Het zou kunnen inderdaad. Het is vrij eenvoudig om een model met SSD te lanceren. Al denk ik nog steeds dat de prijs dan wel zo hoog komt te liggen dat het publiek dat het dan nog interessant vindt ook het publiek is dat zelf een HD zou wisselen
10 second ninja DONE
Tja, we gaan het inderdaad zien. Ik ben ook erg benieuwd naar de daadwerkelijke performance van de scorpio in vergelijking met de PS4 pro. Qua specs zit ie er ruim boven maar ik vraag me af of native 4K echt gaat gebeuren in echt grote games. En dan kun je je nog afvragen of native 4K echt zo belangrijk is. Als je de analyses van Digital Foundry leest bijvoorbeeld dan hoor je dat de PS4 pro in veel games heel dicht tegen native 4K aan zit en je het verschil bijna niet kunt zien tijdens normale gameplay. En ik moet eerlijk zeggen dat mijn bek nog steeds regelmatig open valt tijdens het spelen van Horizon in 4K met HDR. Natuurlijk is dat een exclusive maar ook ME:Andromeda kwam bijzonder goed uit de vergelijking met native 4K op de PC.Sagat schreef op maandag 3 april 2017 @ 11:11:
[...]
Ik had zelf het idee dat ms met de Scorpio een beetje de 'neo geo' route wilde gaan volgen. Nu de release dichterbij komt leeft bij mij inderdaad het idee dat het budget toch niet oneindig is en dat luxe fratsen als een ssd wsl niet meer tot de mogelijkheden behoren. Maar je opmerking is terecht 'wij' kunnen zelf hd swappen 'zij' wsl niet. Time will tell.
Het zou een ander verhaal worden als de Scorpio straks ook trucs als checkerboarding gaat gebruiken om 4K af te leveren maar dezelfde games dan op 60fps kan laten draaien. Maar ook dit betwijfel ik aangezien de CPU architectuur vanwege compatability niet al te veel kan veranderen en daar toch wel een harde limiet qua kloksnelheid in zit. En daar heb je ook een flinke boost nodig om de wereld simulatie naar 60 fps te trekken.
Voor de nerds komen er in ieder geval interessante tijden aan
Wellicht ooit een keer proberen als er een aanbieding van een tientje is of zo, maar ik vermoed dat ik het niet lang zal trekken (mijn vermoedens kloppen doorgaans wel, op dit vlak).
Om 60fps te halen moeten ze toch echt voor scorpio een andere cpu nemen dan de jaguar cpu die nu in alle consoles zit(x1 ps4 en ps4 pro).rajackar schreef op maandag 3 april 2017 @ 11:21:
[...]
Tja, we gaan het inderdaad zien. Ik ben ook erg benieuwd naar de daadwerkelijke performance van de scorpio in vergelijking met de PS4 pro. Qua specs zit ie er ruim boven maar ik vraag me af of native 4K echt gaat gebeuren in echt grote games. En dan kun je je nog afvragen of native 4K echt zo belangrijk is. Als je de analyses van Digital Foundry leest bijvoorbeeld dan hoor je dat de PS4 pro in veel games heel dicht tegen native 4K aan zit en je het verschil bijna niet kunt zien tijdens normale gameplay. En ik moet eerlijk zeggen dat mijn bek nog steeds regelmatig open valt tijdens het spelen van Horizon in 4K met HDR. Natuurlijk is dat een exclusive maar ook ME:Andromeda kwam bijzonder goed uit de vergelijking met native 4K op de PC.
Het zou een ander verhaal worden als de Scorpio straks ook trucs als checkerboarding gaat gebruiken om 4K af te leveren maar dezelfde games dan op 60fps kan laten draaien. Maar ook dit betwijfel ik aangezien de CPU architectuur vanwege compatability niet al te veel kan veranderen en daar toch wel een harde limiet qua kloksnelheid in zit. En daar heb je ook een flinke boost nodig om de wereld simulatie naar 60 fps te trekken.
Voor de nerds komen er in ieder geval interessante tijden aan
En gezien de rumours etc lijkt erop dat ze gewoon jaguar cpu gaan gebruiken en dan verwacht ik gewoon een xbox one pro zeg maar, ja 1.8tflops meer maar dit gaat geen 30 naar 60fps sprong brengen want de cpu trekt dit niet.
Ja er zijn mensen die geloven dat er een amd zen cpu inzit maar dan is een 399 euro prijs out of the question zeg maar.
En 499 of meer is zo goed als DOA...
Dus nee ik verwacht echt geen wonderen van scorpio(buiten het feit dat er alleen maar halo/gears/forza qua exclusives is... en laat ik die op forza na nie leuk vinden en forza haal ik op pc).
EDIT: Lama had je bericht verkeerd gelezen... je zegt dit ook al

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Helemaal mee eens (zoals je al zagv8power67 schreef op maandag 3 april 2017 @ 12:01:
[...]
Om 60fps te halen moeten ze toch echt voor scorpio een andere cpu nemen dan de jaguar cpu die nu in alle consoles zit(x1 ps4 en ps4 pro).
En gezien de rumours etc lijkt erop dat ze gewoon jaguar cpu gaan gebruiken en dan verwacht ik gewoon een xbox one pro zeg maar, ja 1.8tflops meer maar dit gaat geen 30 naar 60fps sprong brengen want de cpu trekt dit niet.
Ja er zijn mensen die geloven dat er een amd zen cpu inzit maar dan is een 399 euro prijs out of the question zeg maar.
En 499 of meer is zo goed als DOA...
Dus nee ik verwacht echt geen wonderen van scorpio(buiten het feit dat er alleen maar halo/gears/forza qua exclusives is... en laat ik die op forza na nie leuk vinden en forza haal ik op pc).
EDIT: Lama had je bericht verkeerd gelezen... je zegt dit ook al![]()
![]()
Maandag net middag syndroom...
Als de scorpio te duur wordt dan kom je toch wel echt in PC territory en dan is het ook niet handig dat veel exclusives daar ook te spelen zijn.
Ik vermoed dat we wel verschillen gaan zien in multi platform titels waar de scorpio net wat hogere resoluties trekt. Denk bv de PS4 pro op 1440p en de scorpio op 1800p. Of net wat stabielere framerates, meer details, betere texture filteren, betere AA etc. Maar net als bij de verschillen tussen de normale ps4 en de xbone zal het wellicht gerommel in de marge zijn. Het enige dat echt zeker lijkt te zijn is dat Digital Foundry gouden tijden zal gaan kennen met hun analyses
Als je niet van turnbased combat houdt heb je er niks aan, er zitten nml. heel erg veel battles in.bram1984 schreef op maandag 3 april 2017 @ 11:52:
Net even wat Persona 5 gameplay gekeken, maar ik kan er echt helemaal niets mee. Zo vaag. Hele stijltje vind ik ook niets en ik houd helemaal niet van turn based combat.
Wellicht ooit een keer proberen als er een aanbieding van een tientje is of zo, maar ik vermoed dat ik het niet lang zal trekken (mijn vermoedens kloppen doorgaans wel, op dit vlak).
Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978
Dan is het inderdaad niksbram1984 schreef op maandag 3 april 2017 @ 11:52:
Net even wat Persona 5 gameplay gekeken, maar ik kan er echt helemaal niets mee. Zo vaag. Hele stijltje vind ik ook niets en ik houd helemaal niet van turn based combat.
Haha ik vind heel veel genres leuk, maar turn based (J)RPG heeft mij ook nooit kunnen boeien. Dichtste bij is golden sun (rpg) en heroes of might and magic (turn based)......maar games die het samen hebben.........oh ik vond de mario rpg's ook nog wel ok.........bram1984 schreef op maandag 3 april 2017 @ 11:52:
10 second ninja DONE
Golden Sun was erg vermakelijk. En inderdaad Turn Based moet je liggen. Ik vind het persoon een erg leuke manier van combat. Goed vooruit denken.Sagat schreef op maandag 3 april 2017 @ 14:23:
[...]
Haha ik vind heel veel genres leuk, maar turn based (J)RPG heeft mij ook nooit kunnen boeien. Dichtste bij is golden sun (rpg) en heroes of might and magic (turn based)......maar games die het samen hebben.........oh ik vond de mario rpg's ook nog wel ok.........
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Ik denk dat zelfs mensen die niet van turn based combat houden dat spel nog wel te doen zouden vinden. De turn based actie was ook interactief. Je kun dus actief blokken of proberen een critical te scoren.
Als je de stijl en combat van Persona niets vind dan denk ik niet dat er veel over blijft om wel leuk te vinden, dat is toch wel de kern.
Als ik nu bv Fifa start ziet hij dan automatisch 2? of moet ik elke keer in het PS menu de tweede als gast registeren.
Bij het aanzetten van je 2e controller moet je iedere keer aangeven wie deze controller gebruikt. Dus je moet de userscreen iedere keer door.ITG schreef op maandag 3 april 2017 @ 15:03:
Ik heb gister een tweede controller erbij gekocht (2e hands) en het is gelukt deze te koppelen waardoor ik met een maat van me kon spelen. Maar moet dat koppelen elke keer?
Als ik nu bv Fifa start ziet hij dan automatisch 2? of moet ik elke keer in het PS menu de tweede als gast registeren.
PSN: Redrafted
Koppelen (met draadje aan PS4 hangen) hoeft slechts eenmalig.ITG schreef op maandag 3 april 2017 @ 15:03:
Ik heb gister een tweede controller erbij gekocht (2e hands) en het is gelukt deze te koppelen waardoor ik met een maat van me kon spelen. Maar moet dat koppelen elke keer?
Na op de 'PS'-knop gedrukt te hebben, moet je elke keer aangeven met welk account/gast je deze wilt gebruiken. Als je gewoon een tweede account aanmaakt op jouw PS4, dan kan je dat gewoon snel doorklikken, als je de controller een volgende keer aanzet.
Via de console zelf kan ik gewoon zonder tussenkomst scanner aankopen doen.
Klinkt als extra security. Denk dat de console als trusted word opgevoerd en de site niet (omdat je daar in principe altijd bij kunt).
En wat die error betreft, geen idee. Wat voor error is het?
Vraag is dan even of jullie dit ook allemaal hebben? Mijn account heeft in principe 2 factor, dus veilig is het sowieso.LOTG schreef op maandag 3 april 2017 @ 16:41:
@bram1984
Klinkt als extra security. Denk dat de console als trusted word opgevoerd en de site niet (omdat je daar in principe altijd bij kunt).
En wat die error betreft, geen idee. Wat voor error is het?
Error heb ik even niet bij de hand nu. Is geen error van Sony zelf in ieder geval. Lijkt meer aan de browser/Rabobank kant te zitten. Maar eigenlijk wil ik gewoon op afstand aankopen kunnen doen, wat nu dus niet kan zonder scanner.
[ Voor 9% gewijzigd door bassGunner op 03-04-2017 16:53 ]
Verwijderd
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Mijn partner heeft vorige week een nieuwe game voor de ps4 gekocht (Horizon Zero Dawn). Nu hebben wij een tv met HDR ondersteuning (sony bravia kd-55xd8505). De ps4 is aangesloten via de reciever(denon avr-x2200w) die ook HDR ondersteuning heeft.
De aansluiting is dus als volgt: PS4 > receiver (denon) > TV
Alleen wanneer de receiver aanstaat waardoor wij dus via de speakers van de receiver het geluid ontvangen word het beeld roze.
Nu is mijn vraag:
Hoe kan het dat het spel in HDR wel perfect speelbaar is wanneer de receiver uitstaat, terwijl de HDMI daar alsnog vanaf doorgegeven wordt maar word het roze als wij gebruik maken van de speakers van de receiver *dus receiver aanzet
Ik gok dat de receiver het signaal passief doorlust als ie uitstaat, en dat ie zelf HDR niet ondersteunt. Hetzelfde probleem is er met het kastje bij de PSVR: ondersteunt geen HDR.Jboy1991 schreef op maandag 3 april 2017 @ 18:42:
Hey,
Mijn partner heeft vorige week een nieuwe game voor de ps4 gekocht (Horizon Zero Dawn). Nu hebben wij een tv met HDR ondersteuning (sony bravia kd-55xd8505). De ps4 is aangesloten via de reciever(denon avr-x2200w) die ook HDR ondersteuning heeft.
Alleen wanneer de receiver aanstaat waardoor wij dus via de speakers van de receiver het geluid ontvangen word het beeld roze.
Nu is mijn vraag:
Hoe kan het dat het spel in HDR wel perfect speelbaar is wanneer de receiver uitstaat, terwijl de HDMI daar alsnog vanaf doorgegeven wordt maar word het roze als wij gebruik maken van de speakers van de receiver *dus receiver aanzet
Even gekeken: je receiver ondersteunt wel volledig 4K inclusief HDR. Misschien zijn er nog instellingen voor HDMI waar je naar kunt kijken.
[ Voor 6% gewijzigd door Exirion op 03-04-2017 18:53 ]
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Maar het rare is https://www.denon-hifi.nl...nema/avreceiver/avrx2200w Staat duidelijkExirion schreef op maandag 3 april 2017 @ 18:49:
[...]
Ik gok dat de receiver het signaal passief doorlust als ie uitstaat, en dat ie zelf HDR niet ondersteunt. Hetzelfde probleem is er met het kastje bij de PSVR: ondersteunt geen HDR.
Even gekeken: je receiver ondersteunt wel volledig 4K inclusief HDR. Misschien zijn er nog instellingen voor HDMI waar je naar kunt kijken.
"De AVR-X2200W verwerkt niet alleen de 4K Ultra HD-resolutie van 3840 x 2160, maar ondersteunt ook HDR (High Dynamic Range) en Wide Gamut-kleuren: belangrijke onderdelen van de BT.2020 4K Ultra HD-videospecificatie."
En in de instellingen is nergens iets te vinden helaas
[ Voor 3% gewijzigd door Jboy1991 op 03-04-2017 18:57 ]
Verwijderd
Great news, Jak fans! Jak and Daxter, Jak II, Jak 3, and Jak X are coming to PS4 later this year:
https://blog.eu.playstati...playstation-4/#sf67628891
Heb je al andere resoluties geprobeerd?Jboy1991 schreef op maandag 3 april 2017 @ 18:57:
Maar het rare is https://www.denon-hifi.nl...nema/avreceiver/avrx2200w Staat duidelijk
"De AVR-X2200W verwerkt niet alleen de 4K Ultra HD-resolutie van 3840 x 2160, maar ondersteunt ook HDR (High Dynamic Range) en Wide Gamut-kleuren: belangrijke onderdelen van de BT.2020 4K Ultra HD-videospecificatie."
En in de instellingen is nergens iets te vinden helaas
Ben opzich wel benieuwd naar een eventuele oplossing.Jboy1991 schreef op maandag 3 april 2017 @ 18:42:
Hey,
Nu is mijn vraag:
Ik heb een marantz 1606 die ook HDR zou moeten ondersteunen. Maar bij mij wordt het beeld ook roze.
Dacht eerst dat het met de kabel te maken had.
Maar rechtstreeks op de TV gaat het goed. Op alle andere HDMI poorten op de receiver wordt het roze.
TV zegt dan wel dat er HDR is. Dus signaal komt door.
Kan helaas niet testen met andere HDR apparaten. De PS4 is de enige.
Dus weet niet of het miscchien een foutje in de PS4 is. Of dat mijn marantz niet lekker is.
Maar als er meerdere versterkers zijn lijkt het me al onwaarschijnlijk
Heb nu de PS4 rechtstreeks op de TV aangesloten en via ARC heb ik dan DTS over mijn versterker.
Op zich geen ramp. Maar wil later eigenlijk nog een x een shield aanschaffen voor 4k films.
En dan wil ik geen roze films kijken.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Hmm ben blij dat het dus geen Denon dingetje is. En zelfde hier PS4 enige HDR apparaatje hier.DarkSide schreef op maandag 3 april 2017 @ 19:02:
[...]
Ben opzich wel benieuwd naar een eventuele oplossing.
Ik heb een marantz 1606 die ook HDR zou moeten ondersteunen. Maar bij mij wordt het beeld ook roze.
Dacht eerst dat het met de kabel te maken had.
Maar rechtstreeks op de TV gaat het goed. Op alle andere HDMI poorten op de receiver wordt het roze.
TV zegt dan wel dat er HDR is. Dus signaal komt door.
Kan helaas niet testen met andere HDR apparaten. De PS4 is de enige.
Dus weet niet of het miscchien een foutje in de PS4 is. Of dat mijn marantz niet lekker is.
Maar als er meerdere versterkers zijn lijkt het me al onwaarschijnlijk
Heb nu de PS4 rechtstreeks op de TV aangesloten en via ARC heb ik dan DTS over mijn versterker.
Op zich geen ramp. Maar wil later eigenlijk nog een x een shield aanschaffen voor 4k films.
En dan wil ik geen roze films kijken.
Mag hopen dat het geen resolutie probleem is. Dat zal betekenen dat je dus geen Full HD games op FULL hd kan spelen als HDR erbij wordt aangeroepen
[ Voor 12% gewijzigd door Jboy1991 op 03-04-2017 19:04 ]
HDR kost extra bandbreedte, dus als 4K met HDR niet werkt is het niet uitgesloten dat het met lagere resoluties wel werkt. Vandaar. Kan ook met de kwaliteit van de kabel te maken hebben.Jboy1991 schreef op maandag 3 april 2017 @ 19:04:
Mag hopen dat het geen resolutie probleem is. Dat zal betekenen dat je dus geen Full HD games op FULL hd kan spelen als HDR erbij wordt aangeroepen
[ Voor 6% gewijzigd door Exirion op 03-04-2017 19:15 ]
Ik ben naar Menu -> video -> uitgang instellingen -> video conversie gegaan. Deze stond op uit, vervolgens heb ik deze aangezet en toen was alles alsnog roze. Deze weer terug op uitgezet en nu werkt alles weer. Blijkbaar is ergens in de instellingen (misschien met een update?) de oude data niet goed overgezet.
Probleem is voor mij opgelost nu
zal straks eens kijken. Volgens mij zijn de marantz en denon grotendeels gelijk.Jboy1991 schreef op maandag 3 april 2017 @ 19:19:
Inmiddels probleem Per ongeluk? opgelost.
Ik ben naar Menu -> video -> uitgang instellingen -> video conversie gegaan. Deze stond op uit, vervolgens heb ik deze aangezet en toen was alles alsnog roze. Deze weer terug op uitgezet en nu werkt alles weer. Blijkbaar is ergens in de instellingen (misschien met een update?) de oude data niet goed overgezet.
Probleem is voor mij opgelost nuPartner weer blij
TV nu in gebruik door dochters. En via het web kan ik deze instelling niet aanpassen.
Meen dat ik al een x door wat menu's heen gegaan was. Maar wie weet wat over het hoofd gezien....
Dat was hem idd.
Scheelt weer een RMA. En alles weer netjes via receiver.
[ Voor 4% gewijzigd door DarkSide op 03-04-2017 20:51 ]
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
ben blij jou ook geholpen te hebben met Mn oplossing. HahaDarkSide schreef op maandag 3 april 2017 @ 19:22:
[...]
zal straks eens kijken. Volgens mij zijn de marantz en denon grotendeels gelijk.
TV nu in gebruik door dochters. En via het web kan ik deze instelling niet aanpassen.
Meen dat ik al een x door wat menu's heen gegaan was. Maar wie weet wat over het hoofd gezien....
Dat was hem idd.
Scheelt weer een RMA. En alles weer netjes via receiver.
Zal wel een extra beveiliging zijn bij de Rabo idd. Zelfde als dat je met de phone app geen geld zonder scanner kan overmaken als je dagelijkse limiet te laag staat. Check anders even de instellingen van je account op de Rabo site.bram1984 schreef op maandag 3 april 2017 @ 16:43:
[...]
Vraag is dan even of jullie dit ook allemaal hebben? Mijn account heeft in principe 2 factor, dus veilig is het sowieso.
Error heb ik even niet bij de hand nu. Is geen error van Sony zelf in ieder geval. Lijkt meer aan de browser/Rabobank kant te zitten. Maar eigenlijk wil ik gewoon op afstand aankopen kunnen doen, wat nu dus niet kan zonder scanner.
Kan/ga het verder niet testen aangezien Paypal goed genoeg werkt voor me.
Ik kan tot en met 250,- zonder scanner doen. Ik zal de Rabo wel eens contacten.Beakzz schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 02:41:
[...]
Zal wel een extra beveiliging zijn bij de Rabo idd. Zelfde als dat je met de phone app geen geld zonder scanner kan overmaken als je dagelijkse limiet te laag staat. Check anders even de instellingen van je account op de Rabo site.
Kan/ga het verder niet testen aangezien Paypal goed genoeg werkt voor me.
[ Voor 8% gewijzigd door bram1984 op 04-04-2017 07:02 ]
Ik heb sinds enkele dagen dat ik bij interne overboekingen (eigen bank -> eigen bank) m'n toegangscode moet invoeren. Dus er gaat iets mis/er is iets veranderd.bram1984 schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 06:51:
[...]
Ik kan tot en met 250,- zonder scanner doen. Ik zal de Rabo wel eens contacten.
PSN: Redrafted
https://gamer.nl/artikele...-dit-jaar-volgens-marvel/
Ik hoop zo dat dit een goede game wordt. Samen met Batman vind ik dit toch wel de vetste superhero en met het slingeren alleen al kan ik me denk ik uren vermaken, mits goed uitgevoerd.
http://www.trustedreviews.com/dirt-4-review
Conclusie:
Ik kan niet wachten op dit spelFIRST IMPRESSIONS
What I love about rally racing is it’s incredibly isolationist, it’s me versus the road. Codemasters has captured this beautifully in two games now, except in Dirt 4 I finally feel like I can learn to beat the road, and that makes me very excited to play more of it. The introduction of other disciplines which I’ve really warmed to both as a sport and within the game only makes me more inclined to consider it a must-buy, because it’s a game I can compete in and also learn from.
The career may ramp up difficulty a little too soon, but there’s an awful lot here that’s right up my street.
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Wilde ik ook eerst doen, totdat ik wat negatiefs hoorde van een reviewer die er verder niet inhoudelijk op in kon gaan vanwege NDA. Wacht dus nog even af...Kol Nedra schreef op maandag 3 april 2017 @ 09:41:
omg ik heb een game pre-ordered!!
Yooka-Laylee
Ik heb naar gameplay beelden gekeken op Youtube (van 1,5 uur), en dat zag eruit als Banjo Kazooie, dus floppen zal het echt gaanAenea schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 09:38:
[...]
Wilde ik ook eerst doen, totdat ik wat negatiefs hoorde van een reviewer die er verder niet inhoudelijk op in kon gaan vanwege NDA. Wacht dus nog even af...
nothing stops this train
https://www.reddit.com/r/...ura_kate_dale_warning_to/Kol Nedra schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 09:41:
[...]
Ik heb naar gameplay beelden gekeken op Youtube (van 1,5 uur), en dat zag eruit als Banjo Kazooie, dus floppen zal het echt gaan
We gaan het zien, wacht toch liever even af. Misschien kan het wel met patches opgelost worden en wacht ik daar op. Nog zoveel te spelen op het moment, niet normaal!
Same here. Was het niet Jim Sterling? Ik heb al wat langer mijn twijfels. Tribalstack Tropics ziet er fantastisch uit, maar de rest van de werelden.. Zoals dat casino en ijs wereld. Ik vind het maar crap, saai, ongeinspireerd, leeg uitzien. Net alsof de developer al zijn kruit verschoten heeft in de eerste wereld. Valt het jullie ook niet op dat de meeste gameplay filmpjes en demopods waar de mensen het spel op kunnen spelen juist wereld 1 tonen?Aenea schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 09:38:
[...]
Wilde ik ook eerst doen, totdat ik wat negatiefs hoorde van een reviewer die er verder niet inhoudelijk op in kon gaan vanwege NDA. Wacht dus nog even af...
[ Voor 20% gewijzigd door JoeZuCK op 04-04-2017 10:02 ]
Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK
Nee, alleen digitaal.Verwijderd schreef op maandag 3 april 2017 @ 17:25:
Bestaat verdun niet fysiek voor de ps4? Ik kan deze nergens vinden enkel in de ps store. Ben namelijk meer fan van fysiek kopen wil deze spel misschien kopen vind deze sinds de release al iets hebben.
Kan het spel ook niet aanraden trouwens. Weet niet of het inmiddels al gepatcht is, maar de frames liepen dramatisch en het ziet er gewoon niet uit. PS3 graphics is niet eens zo erg, maar als het dan ook nog eens op een 20-30 fps loopt dan houdt het gewoon op.
Dit topic is gesloten.
Helaas is de 'oude' Tweakers community op PSN verdwenen, er is inmiddels een nieuwe community aangemaakt die via de community zoekfunctie op je PS4 te vinden is (Zoeken op Tweakers of Gathering of Tweakers)!
Er is een [PS4] Problemen en garantie-afhandelingen -topic
Pro vs Slim:
Wil je een PS4 kopen en twijfel je tussen een Slim of Pro? Gebruik dan de search, de vraag welke je beter kunt kopen is al (te) vaak gesteld!