fruitsla2800 schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 17:23:
Heb al sinds een aantal weken de foutcode np-31950-8. Daardoor word ik constant uit party's en games gesmeten. Telenet technieker 3 uur langsgeweest en niks gevonden. Poorten staan open en ip staat vast. Zit met een netwerkkabel. Van playstation krijg ik amper antwoord buiten de standaard mail. Ik word er echt helemaal zot van. 8 keer gekickt uit de party op nog geen 10 minuten. Iemand die de oplossing weet? Zou echt zo blij zijn! Op internet vind ik ook niet veel oplossingen. Bedankt
Ik had ook last van nat type 3, nu weer nat type 2.
Probeer je PS4 even op de volgende manier in te stellen :
Alvorens de stappen te ondernemen dien je de volgende gegevens via een PC op je netwerk op te vragen: IP-adres en Standaardgateway.
Windows XP:
Ga naar "Start" en selecteer "Uitvoeren"
Hier voert u "CMD" in, druk op [Enter] of klik op "OK".
Een zwart scherm zal verschijnen, nu voer je "ipconfig" in en druk op [Enter]
De gegevens komen nu naar voren.
Windows Vista / Windows 7:
Ga naar het start-menu
Voer bij 'zoeken naar programma's en bestanden' 'CMD' in, en druk op [Enter]
Een zwart scherm zal verschijnen, nu voer je "ipconfig" in en druk op [Enter]
De gegevens komen nu naar voren.
MAC OS: Ga naar het Apple-menu --> system Preferences --> Network.
Als je het IP-adres en Standaardgateway/standaardrouter heeft genoteerd kun je de volgende stappen ondernemen:
1. Je gaat in het hoofdmenu van je PS4 (bovenin het scherm) naar: Instellingen --> Netwerk --> Internetverbinding instellen.
2. Zorg ervoor dat je PS4 door middel van een ethernet-kabel is aangesloten of dat er een draadloos netwerk beschikbaar is.
3. Kies je verbindingsmethode (Wi-fi of netwerkkabel)
4. Kies voor "Aangepast"
> Indien u de PS4 met netwerkkabel heeft aangesloten, ga naar stap 6 <
5. Welk Wifi-netwerk wil je gebruiken?
Een overzicht van beschikbare netwerken zal naar voren komen, selecteer uw netwerk en voer het wachtwoord (WEP- of WPA-sleutel) voor uw draadloze netwerk in. Druk op OK. Mocht je een time-out melding krijgen of een melding krijgen dat de sleutel incorrect is, terwijl je 100% zeker weet dat deze correct is, dan kan dit wijzen op een te zwak signaal (vanwege afstand/obstakels of storing van buitenaf). In dat geval zal de PS4 met netwerkkabel verbonden moeten worden.
6. Instellingen IP-adres, Selecteer [Handmatig]
Voer nu de gegevens die via de PC zijn opgehaald hier in:
IP-adres:
Van het IP-adres wat je via de PC heeft opgevraagd zal het laatste cijfer met 20 moeten worden verhoogd.
Bijvoorbeeld: 192.168.1.3 wordt dan 192.168.1.23
Subnetmasker: Moet 255.255.255.0 zijn
Standaard gateway: Dit IP-adres is gelijk aan wat op je PC als standaardgateway/standaardrouter wordt aangegeven.
Primaire DNS: Voer in "8.8.8.8"
Secundaire DNS: Voer in "8.8.4.4"
7. DHCP-hostnaam: kies [Niet opgeven]
8. MTU-instellingen: Kies [Automatisch]
9. Proxyserver: selecteer [Niet gebruiken]
10. Selecteer [InternetVerbinding testen]. Vervolgens zal er een testrapport verschijnen. Als de verbinding nu goed werkt en u NAT-type 2 krijgt, hoef je niets meer te doen en kun je stap 11 hieronder negeren. Mocht de verbindingstest niet slagen of als je niet NAT-type 2 krijgt, ga dan verder met stap 11.
11. UPNP en DMZ in router inschakelen:
Wij raden je aan om in de instellingen van je router de functie "UPNP" in te schakelen en het IP-adres van de PS4 in de
DMZ-zone van je router te zetten. Je provider of routerfabrikant kan u hierbij helpen. (Om het IP-adres van uw PS4 te achterhalen ga je in het hoofdmenu van je PS4 naar: Instellingen --> Systeem --> Systeeminformatie.)
Mocht de test dan nog steeds mislukken, probeer dan eerst de router en/of modem te resetten, tijdelijk de stroom eraf te halen en test de verbinding nogmaals.
https://community.ziggo.n...j-101/ps4-nat-type-3-5808
[
Voor 67% gewijzigd door
Aimad1981 op 09-03-2017 20:01
]