Een vraag.
Achtergrond: met de
PS3 had ik al het probleem dat soms het beeld kortstondig wegviel of gewoon op zwart bleef, terwijl het spel gewoon nog doorgaat. PS3 met kuren, HDMI kabel met kuren, TV of één van zijn HDMI poorten met kuren? Probleem met bepaalde games (meer warmte?) wellicht? De "oplossing" hiervoor was dan het opnieuw aanzetten van de TV. Soms bleef het probleem dan weg, soms een herhaling van zetten tijdens een uur.
Nu heb ik een PS4 en vergeet ik het hele gedoe van de PS3.
Echter met het spelen van zowel Ratchet & Clank als Tomb Raider:
- Tijdens het spelen van de games op de PS4 kwam het voor dat het geluid opeens gaat haperen/stotteren. Hiermee doorspelen resulteerde er soms in dat het geluid zelfs helemaal wegviel en soms wegbleef.
- Wanneer het probleem met het geluid zich voordeed deed het zich soms ook voor dat er een lichte ruis op het beeld kwam (witte ruis).
[edit] het haperen van het geluid met de "witte ruis" deed zich overigens al een keer voor toen ik PS4 pas een paar minuutjes aan had staan en ik nog gewoon in het PS4 menu zat; dus geeneens in een game. Het is dus geen game dingetje.
Dusver, sinds het korte bezit van een PS4, was het een kwestie van de TV eenmalig opnieuw aanzetten en het probleem bleef de hele avond weg.
Waar kan dit aan liggen?
De HDMI kabel die ik met de PS4 gebruik is een ander dan die voor PS3. Ik heb met de PS4 vooralsnog nog maar 1 HDMI poort gebruikt, dus ik kan nog eens een andere poort gebruiken. Met de PS3 heb ik echter wel meerdere HDMI poorten gebruikt en bleef het beschreven probleem.
Ik heb het vermoeden dat dit een TV issue is (Samsung 32" HDTV LCD), maar zoek eigenlijk een stukje herkenning, bevestiging of iemand die weet wat bovenstaande symptomen kan veroorzaken.

De TV is ruim 7 jaar oud in zoverre dat van belang is. Kan dit een PS probleem zijn of heet het echt alles weg van een TV die aan zijn einde raakt.
[
Voor 9% gewijzigd door
Gim op 07-03-2017 15:06
]