Zojuist lopen de credits van Horizon Zero Dawn over het scherm heen. Wat een ongelofelijk sterke titel. Beste game op de PS4 voor mij persoonlijk (en ik heb zowat elke exclusive wel gedaan en de meeste multiplats ook wel). Serieus wat een mooi verhaal, mooie setting en prima gameplay. Iets uitdagender dan ik gewend ben (al had ik het niet helemaal handig aangepakt wat iets meer frustratie gaf dan nodig was).
Wat me vooral opvalt, en iets wat ik erg kan waarderen, is dat de game niet vaag blijft. Soms heb je van die games die nooit echt antwoorden geven, maar wel de vragen blijven opstapelen. Deze game heeft eigenlijk alles wel beantwoord. Vooral toen halverwege de game ineens een stuk kwam met veel antwoorden, ben ik door gegaan tot de missie klaar was. Daardoor dus om 3 uur naar bed toe gegaan. Wilde gewoon zo graag weten hoe het allemaal zat. En vervolgens geweldig over gedroomd natuurlijk

Ik dacht nog. Oh dat is vast een korte missie. Mooi niet dus
Dat het een Nederlandse studio is, is een grote plus. Misschien waardeer ik hem daarom nog iets meer. Maar zelfs zonder was het wel een dikke 10 geweest. Ik weet niet wat de rest van het jaar gaat brengen, maar ik kan me zomaar voorstellen dat dit mijn game van het jaar wordt. Wat een toptitel.
Qua duur vond ik hem overigens prima zat. Heb aardig wat zij-missies gedaan en zit op zo'n 40 uur denk ik (misschien nu 42 uur met de credits erbij lol). Al kan ik nog wel best wat zaken doen. Heb (ook wat bewust) enkele zaken over geslagen om gewoon post-credits te gaan doen. Ik denk dat ik er met betere gear e.d. wat meer plezier aan beleef.
[
Voor 18% gewijzigd door
Martinspire op 07-03-2017 00:11
]