Vind het eigenlijk wel tof dat Dennis dit soort games probeert, zou het echt super vinden als hij de game uitspeelt.
Ik ook. Dacht ik net nog aan. Dat hij Bloodborne uitspeelt zonder dat hij iemand toelaat in zijn wereld die hem een handje helpt. Awesome lijkt me dat.Origins schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 18:43:
Vind het eigenlijk wel tof dat Dennis dit soort games probeert, zou het echt super vinden als hij de game uitspeelt.
Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK
Vinden jullie games als Dark Souls, Bloodborne nou echt zo moeilijk? Of is het meer het in stand houden van een mythe die ooit is ontstaan rond die games? Want echt, ik vind dat er zovaak zo ontzettend overdreven wordt over de moeilijkheidsgraad van deze games, bijna tot het lachwekkende toe.
Wat die games doen is niet je handje constant vasthouden a la een heleboel andere games. Maar laten we even buttonbashen als voorbeeld nemen. In Dark Souls heb je de Long Swords, of een Dark Sword bijvoorbeeld. In Bloodborne heb je de cleavers. Hiermee kom je echt wel weg met gewoon R1 buttonbashen en op tijd aan de kant springen.
Voor Nioh geldt hetzelfde. Weet je dat glorieuze Ki systeem waar iedereen het over heeft? Dat heb je helemaal niet nodig. Maakt het de game vele malen leuker als je het wel gebruikt? Dat zeker. Maar komop, laat je nou niet wijsmaken dat dit ubermoeilijke games zijn. Echt niet.
Wat die games doen is niet je handje constant vasthouden a la een heleboel andere games. Maar laten we even buttonbashen als voorbeeld nemen. In Dark Souls heb je de Long Swords, of een Dark Sword bijvoorbeeld. In Bloodborne heb je de cleavers. Hiermee kom je echt wel weg met gewoon R1 buttonbashen en op tijd aan de kant springen.
Voor Nioh geldt hetzelfde. Weet je dat glorieuze Ki systeem waar iedereen het over heeft? Dat heb je helemaal niet nodig. Maakt het de game vele malen leuker als je het wel gebruikt? Dat zeker. Maar komop, laat je nou niet wijsmaken dat dit ubermoeilijke games zijn. Echt niet.
PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.
Nee, maar als je een tijdje meeloopt in dit topic, weet je wie het spel wel en wie niet onder de knie krijgt. Als je spellen op easy gaat spelen om ze uit te kunnen spelen (voor het verhaal) en bij tegenslag het spel niet meer aanraakt kun je wel een inschatting maken.Voxalizer schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 19:29:
Vinden jullie games als Dark Souls, Bloodborne nou echt zo moeilijk?
Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK
Ik ben best ver gekomen in Bloodborne. Volgens mij ergens in dat Nightmare gebied. Ik heb een haat liefde verhouding met dat spel. Aan de ene kant vind ik het een super spel. Geweldige gameplay, goede controls, lekkere sfeer en niet kinderachtig makkelijk. Aan de andere kant zat ik veel te gestressed met de controller in m'n handen te zweten voor wat er om die volgende hoek op me zou wachten - laat staan de bosses.
Ben volgens mij ongeveer level 80+ of zo maar ik heb het spel maar aan de kant gelegd. Ik speel een spel ook voor de ontspanning en dat lukte bij mij niet met Bloodborne. Toch raar dat ik dan Bloodborne een geweldige ervaring gevonden heb die ik voor geen goud had willen missen.
Wellicht in de toekomst dat ik een 3e poging doe om 'm op te pakken.
Ik ben overigens niet bang om een spel op de moeilijkste stand te spelen hoor. Ben zelf met de hoogste moeilijkheidsgraad begonnen aan The Witcher 3. Ben nog niet zo ver, maar nu op level 13 voelt alles al vrij gemakkelijk aan.
Daarnaast ben ik afgelopen weekend aan m'n playthrough in Knack begonnen op de hoogste moeilijkheidsgraad. Daar ben ik nu bijna halverwege en is redelijk uitdagend. Zou ik dit spel net zo leuk hebben gevonden als ik niet van te voren een 'normal' en 'hard' playthrough gedaan had? Ik denk 't niet. Doordat ik het spel nu ken en de levels redelijk goed ken, weet ik wat me te wachten staat en voelt zo'n 'very hard' playthrough als een prima uitdaging.
Ben volgens mij ongeveer level 80+ of zo maar ik heb het spel maar aan de kant gelegd. Ik speel een spel ook voor de ontspanning en dat lukte bij mij niet met Bloodborne. Toch raar dat ik dan Bloodborne een geweldige ervaring gevonden heb die ik voor geen goud had willen missen.
Wellicht in de toekomst dat ik een 3e poging doe om 'm op te pakken.
Ik ben overigens niet bang om een spel op de moeilijkste stand te spelen hoor. Ben zelf met de hoogste moeilijkheidsgraad begonnen aan The Witcher 3. Ben nog niet zo ver, maar nu op level 13 voelt alles al vrij gemakkelijk aan.
Daarnaast ben ik afgelopen weekend aan m'n playthrough in Knack begonnen op de hoogste moeilijkheidsgraad. Daar ben ik nu bijna halverwege en is redelijk uitdagend. Zou ik dit spel net zo leuk hebben gevonden als ik niet van te voren een 'normal' en 'hard' playthrough gedaan had? Ik denk 't niet. Doordat ik het spel nu ken en de levels redelijk goed ken, weet ik wat me te wachten staat en voelt zo'n 'very hard' playthrough als een prima uitdaging.
PSN ID: MrMichel_75
Oh man, enige boss die ik nog moet verslaan. Zit ook ergens in de NG+'en, en geen enkele boss heeft me zo veel problemen gegeven als deze (heb m meerdere keren op 5% gehad, maar dan gaat 't toch misbram1984 schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 17:52:
[...]
Edit: Dit ben ik trouwens. Laurence, the First Vicar. Poging nummer 48 ofzo. Kom maar op.
[video]

PSN ID: Beest41
YouTube: PS4 Pro Boost Mode: Project Cars, Assetto Corsa and F1 2016 Tested!
YouTube: PS4 Pro Boost Mode Tested: Just How Fast Is It?
YouTube: PS4 Pro Boost Mode Tested: Just How Fast Is It?
[ Voor 30% gewijzigd door Nieuwevolger op 08-02-2017 21:04 ]

Zoals verwacht in sommige games flinke boost.
Hpop dat ze just cause 3 gaan testen zsm want lees daar veel goeds over.
Maar verschil in Assassin's Creed unity is echt groot.
En pcars en assetto corsa.
[ Voor 15% gewijzigd door v8power67 op 08-02-2017 21:16 ]
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Haha ik had hetzelfde. Ik ben de DLC pas in NG+ in gegaan en was zo slim om Valtr kapot te meppen in Forbidden Woods. Dus ik kon hem daar niet summonen. Uiteindelijk een poging of 50 over gedaan en een gevecht van 12 minuten.SCARfaceE schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 19:42:
[...]
Oh man, enige boss die ik nog moet verslaan. Zit ook ergens in de NG+'en, en geen enkele boss heeft me zo veel problemen gegeven als deze (heb m meerdere keren op 5% gehad, maar dan gaat 't toch mis)
YouTube: Bloodborne™ NG+ Laurence, the First Vicar
Ik kan hem wel summonen, maar ik wil het nietbram1984 schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 21:15:
[...]
Haha ik had hetzelfde. Ik ben de DLC pas in NG+ in gegaan en was zo slim om Valtr kapot te meppen in Forbidden Woods. Dus ik kon hem daar niet summonen. Uiteindelijk een poging of 50 over gedaan en een gevecht van 12 minuten.
YouTube: Bloodborne™ NG+ Laurence, the First Vicar
PSN ID: Beest41
Lekker hoor. Kan iemand hier trouwens vertellen of Unity op boost mode ook minder last heeft van pop-in?
Diep respect als hij hier een platinum trophy haaltOrigins schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 18:43:
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
In de video zie je unity ps4 vs ps4 pro boost. Pop in is identiek. Is gewoon een draw distance instelling.bram1984 schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 21:30:
[...]
Lekker hoor. Kan iemand hier trouwens vertellen of Unity op boost mode ook minder last heeft van pop-in?
toch na al die maanden van twijfel The Witcher 3: GoTY Edition maar eens opgepikt in de sale, ben benieuwd!
Iemand ervaring met Killing Floor 2? Zijn de servers nog een beetje bevolkt? Zag dat die ook in de sale was voor nog geen twee tientjes. Vroeger veel lol gehad met L4D, en dit komt er wel aardig in de buurt lijkt me.
Ik heb net Day of the Tentacle platinum gehaald. Dat was pas uitdagend! 
Verder ben ik het compleet met Voxalizer eens. Zo extreem zijn de souls games niet. Als je ze tof vindt ga je ervoor zitten en kom je er doorheen. Vroeg of laat.
Online shooters ben je toch ook niet tijdens je eerste match de beste? Al doende leert men. Belangrijkste is dat je de game tof vindt!
Ik faalde in Bloodborne in het begin zo erg. Maar met alle uren die ik erin heb zitten haal ik nu bazen met een low level run of soms met no damage. Vind ik heel wat maar kostte ook wat uren.
Iemand die hoog in de rankings an cod staat heeft er waarschijnlijk ook ettelijke uren inzitten. Mss nog wel meer dan ik in Boodborne
Verder ben ik het compleet met Voxalizer eens. Zo extreem zijn de souls games niet. Als je ze tof vindt ga je ervoor zitten en kom je er doorheen. Vroeg of laat.
Online shooters ben je toch ook niet tijdens je eerste match de beste? Al doende leert men. Belangrijkste is dat je de game tof vindt!
Ik faalde in Bloodborne in het begin zo erg. Maar met alle uren die ik erin heb zitten haal ik nu bazen met een low level run of soms met no damage. Vind ik heel wat maar kostte ook wat uren.
Iemand die hoog in de rankings an cod staat heeft er waarschijnlijk ook ettelijke uren inzitten. Mss nog wel meer dan ik in Boodborne
PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."
Extreem moeilijk is wat overdreven, maar vergeleken met de meeste games is het wel een pittig spel. Zeker als je nagaat dat ik met mijn vriendin uncharted 4 op de 1 na moeilijkste difficulty heb uitgespeeld in een uur of 17? terwijl ik net een maand in bezit was van mijn eerste console ooit en geloof mij, ik ben echt niet goed.
Dusja... al blijft moeilijk natuurlijk een relatief begrip
Dusja... al blijft moeilijk natuurlijk een relatief begrip
Nice, enjoy! Als je een PS4 Pro hebt zou ik even wachten op Boost Mode, zal je vele uren laadtijd schelenDigitalError schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 21:36:
toch na al die maanden van twijfel The Witcher 3: GoTY Edition maar eens opgepikt in de sale, ben benieuwd!
Dat maakt nogal een aardig verschil bij games die geen Pro Patch hebben.
PSN: Alvanosa
Ik weet niet meer wie het hier zei en het als tip gaf, maar vanavond begin ik aan mn reeks vaste game avondjes
Elke donderdagavond is mijn game avond.
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
* Sagat *waves*Jasphur schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 08:50:
Ik weet niet meer wie het hier zei en het als tip gaf, maar vanavond begin ik aan mn reeks vaste game avondjesElke donderdagavond is mijn game avond.
Ik weet niet of ik de enige ben, maar ik doe het momenteel ook zo en heb dat 'hier en daar' gedeeld. Vanavond serieuze poging om Titan attack te maxen (heeft geen plat).
Zal ook mijn ondertitel erop aanpassen, dat had me met geometry wars ook geholpen om het vol te houden.
@pro boost
Het schijnt dat street fighter 5 minder lange laad tijden heeft met de pro patch. Als dit inderdaad klopt is een van mijn major irritaties met dit spel verholpen.
[ Voor 7% gewijzigd door Sagat op 09-02-2017 09:00 ]
10 second ninja DONE
Komt hier ook een engelse versie van? Ziet er heel gaaf uit! level 5 maakt ook top games trouwens!! Bijv. Fantasy life !!
tsjonge, zo'n verschil had ik niet verwacht, ik kan me nu inderdaad wel voorstellen dat niet pro bezitters hier niet blij mee zijn, want zeker in multiplayer games hebben pro bezitters met deze feature wel een voordeel, Die hogere framerate, dat ga je zeker merken. Deze feature staat in ieder geval haaks op de bewering van sony dat niet gepatchte games exact hetzelfde draaien op beide machines, dat is met deze feature verleden tijd.
Jezus. PCars. Wat een verschil!
Dan heb ik toch liever die stabielere fps eigenlijk, die er ook in zit.bassGunner schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 22:48:
[...]
Nice, enjoy! Als je een PS4 Pro hebt zou ik even wachten op Boost Mode, zal je vele uren laadtijd schelen
Ik zie eigenlijk niet zo veel pop-in in deze video, maar dit lijkt me puur een CPU belastende taak. Kan me dus voorstellen dat je in boost mode verder een beter draw hebt.v8power67 schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 21:33:
[...]
In de video zie je unity ps4 vs ps4 pro boost. Pop in is identiek. Is gewoon een draw distance instelling.
Wanneer komt de update voor het gewone volk?
Jammer dat ze bf4 tot nu toe zo weinig getest hebben. Vooral bij sommige dlc maps kan de frame rate zwaar droppen. Blijkbaar staan die test sites ondet een ndp, ik las dat nx gamer een analyse met onder anderen bloodborne en the witcher 3 heeft klaarstaan, maar nog niet mogen laten zien.
Kan me geen game voorhalen die een dynamische draw distance heeft naarmate de cpu load hoger lager wordt. Aangezien er toen dit spel uitkwam niet slrake was van hogere cpu of gpu clocks staan dit soort waardes gewoon vast. Correct me if im wrong maar heb ook niemand op neogaf gehoord over betere draw distance. Dit zal gepatched moeten worden. Maar dat gaat nooit gebeuren.bram1984 schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 09:33:
[...]
Dan heb ik toch liever die stabielere fps eigenlijk, die er ook in zit.
[...]
Ik zie eigenlijk niet zo veel pop-in in deze video, maar dit lijkt me puur een CPU belastende taak. Kan me dus voorstellen dat je in boost mode verder een beter draw hebt.
Toch wel een grappige ontwikkeling, waar de vorige generatie dus ondands vele revisies er niet/nauwelijks onderscheid te maken was, hebben we nu de pro vs og ps4, xbone/one s/straks scorpio, en de switch is nog niets eens uit en ook daar zijn al geruchten over een hardware refresh over 1,5 jaar!
En don't get me started on the ds.....(ds/lite/i/xl/3d/2d/new.....?
)
Aan de ene kant past dit misschien in de huidige tijd. 'We' kopen met zijn allen ook bijna elke jaar/2 jaar een nieuwe dure smartphone.......dan is het best raar om wel 5-8 jaar met een console te doen toch?
Maar kan me voorstellen dat je als early adaptor die relatief duur een console koopt, je jezelf miscchien wat bekocht voelt, omdat je er vanuit ging dus jaren vooruit te kunnen.
Then again, vaak/meestal zijn juist deze mensen ook degene die direct weer op 'de bandwagon' springen en er dan dus juist geen last van hebben.
TLDR, misschien moet er een poll komen......snelle hardware revisies vs jaren lang deze config, wat vind je fijner in je console?
Vind het zelf toch wel een goede ontwikkeling, samengevat mijn argumentatie, meer keuze is altijd goed.
En don't get me started on the ds.....(ds/lite/i/xl/3d/2d/new.....?

Aan de ene kant past dit misschien in de huidige tijd. 'We' kopen met zijn allen ook bijna elke jaar/2 jaar een nieuwe dure smartphone.......dan is het best raar om wel 5-8 jaar met een console te doen toch?
Maar kan me voorstellen dat je als early adaptor die relatief duur een console koopt, je jezelf miscchien wat bekocht voelt, omdat je er vanuit ging dus jaren vooruit te kunnen.
Then again, vaak/meestal zijn juist deze mensen ook degene die direct weer op 'de bandwagon' springen en er dan dus juist geen last van hebben.
TLDR, misschien moet er een poll komen......snelle hardware revisies vs jaren lang deze config, wat vind je fijner in je console?
Vind het zelf toch wel een goede ontwikkeling, samengevat mijn argumentatie, meer keuze is altijd goed.
10 second ninja DONE
An sich hebben ze gelijk. De game zelf is niet gepatched.robinez schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 09:20:
[...]
Deze feature staat in ieder geval haaks op de bewering van sony dat niet gepatchte games exact hetzelfde draaien op beide machines, dat is met deze feature verleden tijd.
Het ging mis toen 100 miljoen mensen een wii kochtte ipv een ps3 of xbox 360. De ps3 had extreem veel value voor 600 euro. Maar blijkbaar zijn veel mensen niet toekomst gericht. Zie je ook meteen aan de ps4 terug, veel minder value, maar verkoopt veel beter. Ik zie een ps1-ps3 tijd niet meer gebeuren en Sony gaat op save spelen.
Yup net als van deel 1mfreriks schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 09:12:
[...]
Komt hier ook een engelse versie van? Ziet er heel gaaf uit! level 5 maakt ook top games trouwens!! Bijv. Fantasy life !!
Een PS1 - 3 verhaal hoeft ook niet meer inderdaad. Maar dat heeft ook enigszins te maken met de ontwikkeling van apparatuur waar een console op aangesloten kan worden. De periode tussen CRT > HD was langer dan HD > 4K (correct me if i'm wrong) En mensen zijn nogal gevoelig voor altijd het beste willen hebben. Myself included. Dan is het niet meer dan logisch dat een machine zoals een console met ongeveer dezelfde snelheid meegroeit. Wat dan automatisch de levensduur van een console verkort. Als over een jaar 4K/60fps in mediawereld de norm begint te worden, dan kun verwachten dat een jaar later een console op de markt komt die daar in potentie klaar voor is. en dan zijn we 2,5 jaar na de release van de PS4pro alweer bij een volgende console.Nieuwevolger schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 10:05:
Het ging mis toen 100 miljoen mensen een wii kochtte ipv een ps3 of xbox 360. De ps3 had extreem veel value voor 600 euro. Maar blijkbaar zijn veel mensen niet toekomst gericht. Zie je ook meteen aan de ps4 terug, veel minder value, maar verkoopt veel beter. Ik zie een ps1-ps3 tijd niet meer gebeuren en Sony gaat op save spelen.
[disclaimer] heel mn verhaal is op eigen aannamen en (internet)kennis geschreven
[ Voor 3% gewijzigd door Jasphur op 09-02-2017 10:30 ]
juist dan hebben ze geen gelijk, als een niet gepatchte game tot 38 procent hogere framerate haalt op een ps4 pro, dan is dat niet exact hetzelfde zoals ze beweerden. Ik ben er blij mee natuurlijk dat de framerate zo'n boost kan krijgen, maar het is wel een ander verhaal dan ze oorspronkelijk beweerden.maartend schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 10:02:
[...]
An sich hebben ze gelijk. De game zelf is niet gepatched.
Zeker in multiplayer games zoals BF4 wordt het wel min of meer oneerlijker doordat pro bezitters gewoon met hogere framerates in dezelfde potjes zitten. Maar goed, ik kan me wel voorstellen dat voor de final release versie van de firmware die boost mode alleen in single player gaat werken, dat ze het op die manier doen om discussie te vermijden.
Ik vind dat niet raar. Een beetje game ontwikkelen kost 2 jaar, dus vrij logisch dat je een jaar of 5 met een console doet.Sagat schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 09:41:
Toch wel een grappige ontwikkeling, waar de vorige generatie dus ondands vele revisies er niet/nauwelijks onderscheid te maken was, hebben we nu de pro vs og ps4, xbone/one s/straks scorpio, en de switch is nog niets eens uit en ook daar zijn al geruchten over een hardware refresh over 1,5 jaar!
En don't get me started on the ds.....(ds/lite/i/xl/3d/2d/new.....?)
Dat gaan ze nooit doen want dat kan technisch gezien niet. Of ze moeten het dan voor de hele game uit gooien, ze kunnen niet zo maar detecteren wanneer je in BF4 bv. multiplayer speelt en wanneer single player. Eventueel zouden ze netwerk verkeer kunnen checken maar dat wil je niet ook en gaat ze veel tijd kosten per game. Ook zouden ze dan een per game setting moeten maken (alhoewel mij dat wel een goed idee lijkt).robinez schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 10:31:
[...]
Maar goed, ik kan me wel voorstellen dat voor de final release versie van de firmware die boost mode alleen in single player gaat werken, dat ze het op die manier doen om discussie te vermijden.
Ja, Pro bezitters hebben dan wel een voordeeltje, maar is dat voordeel nou echt zo ontzettend groot te noemen dat je daar verschrikkelijk veel last van gaat hebben als je geen Pro hebt? Er zijn al genoeg verschillen te noemen op consoles die er voor kunnen zorgen dat dingen oneerlijk zijn. Denk aan grotere TV's, dichter op je monitor/TV zitten, andere controllers, etc., etc.
Daarbij is het ook nog es zo dat BF1 op de Pro ook stabieler draait en in een hogere resolutie, daar heb je dan dus hetzelfde mee EN ook nog es dat mensen al op 1080p meer details zien EN mensen op 4k nog meer details kunnen zien. Als ze dat toe laten kan je verwachten dat ze hier dus nog minder snel iets aan gaan doen.
En blijf er bij dat het verschil gewoon minimaal gaat zijn qua ervaring. Hetzelfde probleem kan je ook krijgen zonder Boost Mode of Pro support als 2 spelers tegenover elkaar staan en bij de 1 gebeurd meer op de achtergrond dan heeft de ander meer framedrops, dat is dan ook 'oneerlijk', enige wat er nu dus gebeurd is dat het iets vaker voor komt...
Heel nice dit! Dit wel even fijn. Zeker voor een game als PCarsAlvanosa schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 08:41:
[...]
Dat maakt nogal een aardig verschil bij games die geen Pro Patch hebben.
dat is dus precies het punt, het komt niet af en toe iets vaker voor, het is een consequente verbetering van tot wel 38 procent meer frames / seconde. Dat is in shooter termen echt een enorm voordeel.Aenea schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 10:54:
[...]
En blijf er bij dat het verschil gewoon minimaal gaat zijn qua ervaring. Hetzelfde probleem kan je ook krijgen zonder Boost Mode of Pro support als 2 spelers tegenover elkaar staan en bij de 1 gebeurd meer op de achtergrond dan heeft de ander meer framedrops, dat is dan ook 'oneerlijk', enige wat er nu dus gebeurd is dat het iets vaker voor komt...
Het statement van Sony was dat de multiplayer ervaring EXACT gelijk zou zijn op een pro versus OG, met de boost mode is dit definitief voorbij dan en is het inderdaad zo dat afhankelijk van het ps4 model dat je koopt je een andere ervaring voorgeschoteld krijgt. Dat is nieuw in de console wereld, dit was voorheen alleen in de pc wereld, maar op consoles was iedereen gelijk (wat natuurlijk in het echt ook niet zo is, gezien er dingen als Lag op je internetlijn en TV / monitor setup ook meespelen).
Maar nu is de eerste stap naar een verschil gezet. Als dit mag, dan ligt de volgende stap voor de hand, dat de Pro gepatchte games in multiplayer ook een voordeel mogen gaan bieden. Het is raar om niet gepatchte games wel beter te laten draaien in Multiplayer via de boost mode en Pro gepatchte multiplayer spellen dat wel ineens te downsizen naar de PS4 OG prestaties. Dat is niet heel erg voor de hand liggend en dat kun je gewoon mijlenver aan zien komen dat dit een min of meer historisch moment in console historie gaat zijn waarbij er in 1 generatie meerdere type consoles met verschillende prestaties op markt komen (dus soort van PC model).
Ik vind het persoonlijk niet erg maar het is wel iets wat voorheen door sony anders voorgespiegeld is.
Na een aantal dagen researchen toch maar de Pro besteld. De voordelen op 1080p schermen zijn voor mij genoeg om te upgraden. Daarnaast heb ik ook de VR, dus daar zit ook een significante verbetering. Die extra 500 gig disk space is ook mooi meegenomen want de hdd op m'n launch unit zit al maanden tot de nok toe vol.
Het was vrij ruim interpreteerbaar, maar waar het op neer kwam is dat een 30fps game in de multiplayer niet 60fps mocht gaan draaien. Letterlijk:robinez schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 11:05:
[...]
dat is dus precies het punt, het komt niet af en toe iets vaker voor, het is een consequente verbetering van tot wel 38 procent meer frames / seconde. Dat is in shooter termen echt een enorm voordeel.
Het statement van Sony was dat de multiplayer ervaring EXACT gelijk zou zijn op een pro versus OG, met de boost mode is dit definitief voorbij dan en is het inderdaad zo dat afhankelijk van het ps4 model dat je koopt je een andere ervaring voorgeschoteld krijgt. Dat is nieuw in de console wereld, dit was voorheen alleen in de pc wereld, maar op consoles was iedereen gelijk (wat natuurlijk in het echt ook niet zo is, gezien er dingen als Lag op je internetlijn en TV / monitor setup ook meespelen).
Maar nu is de eerste stap naar een verschil gezet. Als dit mag, dan ligt de volgende stap voor de hand, dat de Pro gepatchte games in multiplayer ook een voordeel mogen gaan bieden. Het is raar om niet gepatchte games wel beter te laten draaien in Multiplayer via de boost mode en Pro gepatchte multiplayer spellen dat wel ineens te downsizen naar de PS4 OG prestaties. Dat is niet heel erg voor de hand liggend en dat kun je gewoon mijlenver aan zien komen dat dit een min of meer historisch moment in console historie gaat zijn waarbij er in 1 generatie meerdere type consoles met verschillende prestaties op markt komen (dus soort van PC model).
Ik vind het persoonlijk niet erg maar het is wel iets wat voorheen door sony anders voorgespiegeld is.
Dus ja, de game draait wel op dezelfde framerate (lees: target), alleen is de Pro versie stabieler.If you’re playing multiplayer games, it will be the same playing field. Base PS4 users, PS4 Pro users, you’re still running the same frame rate. Yes, you’re running at a higher resolution, you might be seeing it in HDR, but overall it’s a level playing field. We’re not benefiting the PS4 Pro users and skewing the community.
Dit zie je op je op de PC al jaren. Iedereen heeft andere hardware/internet lijn. In die zin hebben eigenaars van een snellere PC ook alitjd voordeel in MP.bram1984 schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 11:17:
[...]
Het was vrij ruim interpreteerbaar, maar waar het op neer kwam is dat een 30fps game in de multiplayer niet 60fps mocht gaan draaien. Letterlijk:
[...]
Dus ja, de game draait wel op dezelfde framerate (lees: target), alleen is de Pro versie stabieler.
Heb gisteren de video van Digital Foundry gekeken. Ik vond de verschillen nu ook weer niet schokkend.
In de video wordt vol enthousiasme het verschil in BF4 besproken, terwijl het verschil naar mijn idee maar minimaal was. (stabiel 60fps vs dips naar 55)
Grootste verschil zag ik nog bij Mirrors Edge, waarbij sommige textures eerder werden ingeladen.
PSN ID Binloading_nl
Ik denk met een beetje logisch nadenken iedereen wel kan verwachten dat er steeds meer een groter verschil zal ontstaan tussen de Pro en de standaard PS4 (slim). Waarom bouwen ze anders een nieuwe console?maartend schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 10:02:
[...]
An sich hebben ze gelijk. De game zelf is niet gepatched.
Denken jullie nou echt dat boost mode toevallig pas in afgelopen weken bedacht is bij Sony en niet al bekend was toen ze de Pro waren aan het ontwikkelen?
En het is géén toeval dat Sony alle features van de beta die nu gaande is uitgebreid communiceert maar compleet zwijgt over de boost mode functie en wat deze precies doet. (Alle informatie over boost mode is enkel door beta testers naar voren gebracht.)
Als Sony tijdens de launch van de PS4 Pro direct gezegd hadden dat alle games op PS4 Pro (ook zonder Pro patch) betere resultaten zullen krijgen zoals framerate boost, snellere laadtijden etc was er veel protest geweest vanuit de bestaande PS4 bezitters.
(Denk aan de protesten die ontstonden toen Microsoft de XBOX One onthulde tijdens de E3 en radicale wijzigingen in 1x wilde implementeren in vergelijking met de XBOX360)
Sony is een bedrijf en het doel van een bedrijf is winst maken. Die passen echt wel hun visie/doelstellingen aan als ze dit meer geld oplevert of een betere concurrentiepositie.
Boost mode is eigenlijk al het tweede voorbeeld dat de Pro exclusieve features krijgt waardoor games beter spelen op de Pro dan de standaard PS4 ondanks dat Sony aangaf dat de ervaring identiek zal zijn (tenzij Pro Patch). PSVR gaf ook betere resultaten op de Pro dan de standaard PS4. Ik verwachte dat dit soort zaken steeds meer zullen opduiken.
Sony is strategisch stapje voor stapje de consument aan het voorbereiden op de veranderingen en dit langzaam aan het implementeren/communiceren zodat alle klanten tevreden blijven en niemand het gevoel heeft iets te missen indien ze geen Pro bezitten.
Met aankomst van de Scorpio zal Sony ook wel moeten om de concurrentie aan te gaan met Microsoft en verwacht ik dat de verschillen alleen maar groter zullen worden tussen standaard PS4 en Pro
Trek je eigen conclusies maar dit is mijn persoonlijke mening.
PSVR Owner | PSN ID: ThaBEN_NL
Dat er meer uit de PRO gehaald gaat worden in de toekomst vind ik alleen maar mooi. Ben benieuwd wat Horizon voor de PRO gaat betekenen. Maar er komen nog zoveel games aan die de meerwaarde van de PRO zeker gaan geven. Gelukkig mag iedereen zelf kiezen welk systeem hij koopt, maar het prijsverschil is naar mijn mening zo klein, dat je niet zou moeten twijfelen. Desnoods wacht je maand extra en spaar je 100 extra.ThaBEN schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 11:54:
[...]
Met aankomst van de Scorpio zal Sony ook wel moeten om de concurrentie aan te gaan met Microsoft en verwacht ik dat de verschillen alleen maar groter zullen worden tussen standaard PS4 en Pro
Trek je eigen conclusies maar dit is mijn persoonlijke mening.
Of de Scorpio echt nog een concurrent gaat worden betwijfel ik. De strijd is echt allang verloren. Bovendien zal hij waarschijnlijk voor Nederland in fase 2 komen. Dus of importeren of nog 2 jaar langer wachten.
Daarbij hebben ze geen exclusives, Alles komt ook naar de PC. De enige "meerwaarde" was Kinect. Die hebben ze lekker verplicht voor 100.- en nooit iets fatsoenlijks voor uitgebracht voor volwassen gamers. Maargoed ik ben ook wel echte PS fanboy. Dus wellicht is mijn mening niet helemaal objectief.
Iemand Dying Light al geprobeerd in Boost mode? Volgens mij had deze game geen 30fps cap, dus zal die ook wel aardig profiteren van deze mode.
[ Voor 3% gewijzigd door Voxalizer op 09-02-2017 12:56 ]
PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.
Dat was bij een race spel en was het grootste verschil. Het is niet gezegd dat dat verschil ook op gaat treden bij een ander spel zoals bv een shooter.robinez schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 11:05:
[...]
dat is dus precies het punt, het komt niet af en toe iets vaker voor, het is een consequente verbetering van tot wel 38 procent meer frames / seconde. Dat is in shooter termen echt een enorm voordeel.
PSN ID: Svennie-NL
Bij battlefield 1 merk ik zeker een hoop verschil.
Op de ''normale'' ps4 ergerde ik me dood aan de frame drops en textures die laad worden geladen.
Door die reden ben ik zelfs gestopt met het spel.
Echter nu bij de PS4 pro speelt alles een heel stuk beter en geniet ik veel meer van de game.
Op de ''normale'' ps4 ergerde ik me dood aan de frame drops en textures die laad worden geladen.
Door die reden ben ik zelfs gestopt met het spel.
Echter nu bij de PS4 pro speelt alles een heel stuk beter en geniet ik veel meer van de game.
http://blog.us.playstatio...hances-horizon-zero-dawn/Lekkerboeie86 schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 12:20:
[...]
Dat er meer uit de PRO gehaald gaat worden in de toekomst vind ik alleen maar mooi. Ben benieuwd wat Horizon voor de PRO gaat betekenen. Maar er komen nog zoveel games aan die de meerwaarde van de PRO zeker gaan geven. Gelukkig mag iedereen zelf kiezen welk systeem hij koopt, maar het prijsverschil is naar mijn mening zo klein, dat je niet zou moeten twijfelen. Desnoods wacht je maand extra en spaar je 100 extra.
Of de Scorpio echt nog een concurrent gaat worden betwijfel ik. De strijd is echt allang verloren. Bovendien zal hij waarschijnlijk voor Nederland in fase 2 komen. Dus of importeren of nog 2 jaar langer wachten.
Daarbij hebben ze geen exclusives, Alles komt ook naar de PC. De enige "meerwaarde" was Kinect. Die hebben ze lekker verplicht voor 100.- en nooit iets fatsoenlijks voor uitgebracht voor volwassen gamers. Maargoed ik ben ook wel echte PS fanboy. Dus wellicht is mijn mening niet helemaal objectief.
Betere IQ
Meer detail
Betere kleuren
Supersampling op 1080p (zie Rise of the Tomb Raider)
Enzo
For starters, for players who still possess standard 1080p HDTVs, we’re able to offer far better image quality. We’ve got a number of techniques at our disposal. The most logical one is supersampling. This is a very high-quality anti-aliasing technique, which basically means we internally render at a higher resolution (close to 4K) before shrinking it down to the final 1080p resolution. As our internal calculations are done at a resolution much higher than 1080p, more detail survives before we shrink it down to 1080p, resulting in smoother edges — virtually no jaggies — and a more stable image.
We’re also looking at enhancing the quality of our shadow maps and increasing the quality of our anisotropic filtering. This is a technique which increases the quality of texture sampling, resulting in more detailed environment textures. We still have to tweak these elements of the 1080p output quality for the final game, but we have quite a bit of power yet to play with.
In addition, Horizon Zero Dawn on PS4 Pro will fully support users with 4K TVs, outputting at a much higher resolution. We’re rendering 2160p checkerboard, which is a special technique that looks incredible on a 4K TV. You’re going to notice a ton of subtle details, from stitching on Aloy’s outfit, individual leaves and branches swaying in the wind, kilometers away in the distance, and more detail in all the machines and NPCs in the world.
Click above for full-size image.
Then there’s HDR, or high dynamic range, which is a brand-new feature that enhances the range of colors we can display. It’s very exciting and hard to explain as it’s something which most people haven’t seen before, so they don’t know what to expect. You can’t print it, it’s not in cinemas, your phone’s screen can’t do it. The only thing that you can compare HDR with is reality. We normally have to do a lot of work in the engine to take an internal high dynamic range image and then make it suitable to be displayed on a normal TV. A lot of color fidelity gets lost in the process. If you own an HDR-enabled TV, we don’t have to lose that data and you’re looking at the image in its full glory, with brighter and deeper colors, more contrast and vibrancy, in its pristine state. The benefits are truly awesome.
For me as a developer, the most exciting thing about PS4 Pro is that it provides a lot of extra processing power. It will be interesting to come up with different ways to put that additional horsepower to use — from finding more efficient ways to output at high resolution, to giving non-4K players more display options, and much more.
Ik vind het aan de ene kant jammer, maar dat is omdat ik zelf een og PS4 heb. Positief gedacht: Ik heb dat ding nu al een paar jaar (drie maanden na release gekocht) en in de tussentijd heb ik daar erg veel plezier van gehad. Omdat er toen niets beters was heb ik die tijd dus ook niets gemist.Sagat schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 09:41:
En don't get me started on the ds.....(ds/lite/i/xl/3d/2d/new.....?)
Nu is de Pro er, met dus voordelen. Jammer dat ik daar niets aan heb en vanwege een schrijnend tekort aan liquide middelen en andere prioriteiten ga ik ook geen Pro halen. Voor anderen en in het algemeen vind ik het dan weer goed, want ontwikkeling is alleen maar mooi. Ik zou anderen ook vooral een Pro aanraden als je nog geen PS4 hebt.
Daar ik geen ervaring met de Pro heb en ik eigenlijk prima tevreden ben met mijn PS4 mis ik ook niks naar mijn gevoel. Het ding werkt, ik kan er spellen op spelen en aangezien ik een casual gamer ben geworden in de loop der jaren vind ik het wel best zo. Over een paar jaar koop ik waarschijnlijk pas weer een nieuwe console, dan zie ik tegen die tijd wel wat er uit is.
Mijn (game)"geluk" is niet afhankelijk van wat ik níet heb, maar van wat ik wél heb
Met mijn telefoons doe ik ook meestal drie tot vier jaar trouwens
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Precies dit. Als deze optie er bij de release van de Pro bij had gezeten dan had Sony heel slecht in het nieuws gekomen. Je jaagt er een heel deel van je achterban mee in het harnas. En nu bereikt dit al een veel kleiner publiek (casual publiek krijgt dit zo goed als niet mee).ThaBEN schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 11:54:
[...]
Sony is strategisch stapje voor stapje de consument aan het voorbereiden op de veranderingen en dit langzaam aan het implementeren/communiceren zodat alle klanten tevreden blijven en niemand het gevoel heeft iets te missen indien ze geen Pro bezitten.
En als ze deze lijn willen door zetten en over 2-3 jaar weer zo'n stap willen maken dan moeten ze toch de oude PS4 langzaam onaantrekkelijker gaan maken, Het lijkt mij een erg lastig verhaal worden als ze strak met een PS4 Mega Pro
Dat gezegd hebbende is het dan wel weer vreemd dat ze alle bundels momenteel met een slim versie verkopen en nog niet echt lijken in te zetten op het verkoop van de Pro. Ook zijn er volgens mij geen verkoopcijfers van de Pro vrij gegeven
Vrijdag schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 13:16:
[...]
Ik vind het aan de ene kant jammer, maar dat is omdat ik zelf een og PS4 heb. Positief gedacht: Ik heb dat ding nu al een paar jaar (drie maanden na release gekocht) en in de tussentijd heb ik daar erg veel plezier van gehad. Omdat er toen niets beters was heb ik die tijd dus ook niets gemist.
Nu is de Pro er, met dus voordelen. Jammer dat ik daar niets aan heb en vanwege een schrijnend tekort aan liquide middelen en andere prioriteiten ga ik ook geen Pro halen. Voor anderen en in het algemeen vind ik het dan weer goed, want ontwikkeling is alleen maar mooi. Ik zou anderen ook vooral een Pro aanraden als je nog geen PS4 hebt.
Daar ik geen ervaring met de Pro heb en ik eigenlijk prima tevreden ben met mijn PS4 mis ik ook niks naar mijn gevoel. Het ding werkt, ik kan er spellen op spelen en aangezien ik een casual gamer ben geworden in de loop der jaren vind ik het wel best zo. Over een paar jaar koop ik waarschijnlijk pas weer een nieuwe console, dan zie ik tegen die tijd wel wat er uit is.
Mijn (game)"geluk" is niet afhankelijk van wat ik níet heb, maar van wat ik wél heb![]()

Niet vreemd, zelfs met alle voordelen is het verschil relatief klein. Mensen houden dan liever het geld in zak. Zelfs hier zie je dat terug komen. Ik benoemd dit als 'zelfs' omdat ik zou verwachten dat tweakers liever iets meer geld zouden uitgeven voor meer power.Beakzz schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 13:28:
[...]
Dat gezegd hebbende is het dan wel weer vreemd dat ze alle bundels momenteel met een slim versie verkopen en nog niet echt lijken in te zetten op het verkoop van de Pro. Ook zijn er volgens mij geen verkoopcijfers van de Pro vrij gegevenDus het kan natuurlijk nog steeds als een niet geslaagde test gelden in Sony's boek.
Awesome! Ik doe ook best lang met telefoons, maar dat komt omdat ik te gierig/broke ben om een prive tel naast mijn werk tel te kopen. Dat is een iphone 6, dus i guess dat dit ook nog een fijn en redelijk recent toestel is, maar inmiddels wel ouder dan de standaard 2 jaar wat een abbo max vooraf duurt....Vrijdag schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 13:16:
[...]
Mijn (game)"geluk" is niet afhankelijk van wat ik níet heb, maar van wat ik wél heb![]()
Toen ik nog wel een prive tel had deed ik meestal 2 jaar tenzij ik echt een toestel niet fijn vond.
@game geluk
Teach me! zoveel leuke games nog liggen, maar toch altijd kijken naar wat er bij komt. Rusteloos word je er van. Then again technologische vooruitgang blijft een leuk ding van deze hobby. (zeg ik terwijl ik space invaders op steroids momenteel voor op mijn todo lijstje heb qua games
10 second ninja DONE
Al zouden ze elke twee jaar een nieuwe krachtigere revisie uitbrengen a 400,- dan zou ik daar nog mee kunnen leven. Nog steeds beter dan de PC upgrade mess en goedkoper ... Plus couch gaming >> bureau gaming
GamiQ, de game notes app met game maps!
Mijn theorie (die ik hier volgens mij al eerder schreef): Sony heeft te veel Slims geproduceerd en die moeten eerst op.Beakzz schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 13:28:
[...]
Dat gezegd hebbende is het dan wel weer vreemd dat ze alle bundels momenteel met een slim versie verkopen en nog niet echt lijken in te zetten op het verkoop van de Pro. Ook zijn er volgens mij geen verkoopcijfers van de Pro vrij gegevenDus het kan natuurlijk nog steeds als een niet geslaagde test gelden in Sony's boek.
Of te weinig Pro's; die zijn in het buitenland steeds uitverkocht (Amazon.de "wanneer beschikbaar", amazon.fr: 1 tot 2 maanden, mediamarkt.de 11/12 dagen). Of ze sparen de Pro's op tot de introductie van de Scorpio om nog eens extra op prijs te concurreren...
Volgens Digital Foundry is het maar 13-14% meen ik mij te herinneren en komt nu gewoon vaker voor dat de game de frame cap haalt. Met andere woorden als de OG PS4 het op punten al haalde, haalt de Pro in Boost mode het ook...robinez schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 11:05:
[...]
Dat heeft Sony nooit zo gezegd, enkele mensen hebben het verkeerd geïnterpreteerd en die incorrecte info verspreid.Het statement van Sony was dat de multiplayer ervaring EXACT gelijk zou zijn op een pro versus OG, met de boost mode is dit definitief voorbij
Nogmaals, was dus niet door Sony anders voorgeschoteld, was wel verkeerd begrepen door oa. journalisten.Maar nu is de eerste stap naar een verschil gezet. Als dit mag, dan ligt de volgende stap voor de hand, dat de Pro gepatchte games in multiplayer ook een voordeel mogen gaan bieden. Het is raar om niet gepatchte games wel beter te laten draaien in Multiplayer via de boost mode en Pro gepatchte multiplayer spellen dat wel ineens te downsizen naar de PS4 OG prestaties. Dat is niet heel erg voor de hand liggend en dat kun je gewoon mijlenver aan zien komen dat dit een min of meer historisch moment in console historie gaat zijn waarbij er in 1 generatie meerdere type consoles met verschillende prestaties op markt komen (dus soort van PC model).
Daarnaast was het meteen al over, games als Battlefield 1 en COD: IW/MW/BO3 hebben al hogere resoluties en minder frame drops op de Pro door Pro support. Is dus niet nieuw met de boost mode. Overigens is Pro support dan 'erger' nog, ook grotere resoluties, kan je dingen in de verte nog beter zien, zeker als je een hele grote 4k TV hebt en er niet al te ver vanaf zit.
Het is inderdaad een extra verschil en het kan een extra (af en toe) voordeel zijn, maar dingen waren gewoon nooit al gelijk en eerlijk, geloof niet dat je het in de praktijk nou echt zo ontzettend goed zal gaan merken...
Tsja ik ben het gedeeltelijk met je eens, je zou natuurlijk prima een pc aan je tv kunnen hangen en als je die dedicated voor game gebruik houdt en mogelijk alleen HTPC..........tsja dan kan er niet heel veel mis gaan, maar ik snap absoluut je gedachte-SaveMe- schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 14:05:
Al zouden ze elke twee jaar een nieuwe krachtigere revisie uitbrengen a 400,- dan zou ik daar nog mee kunnen leven. Nog steeds beter dan de PC upgrade mess en goedkoper ... Plus couch gaming >> bureau gaming
En ik denk een console bijna altijd goedkoper en minder hassle is.
Qua je suggestie voor release sequence ben ik het wel helemaal met je eens, net zoals je nu in me meeste gevallen niet per se een pro nodig hebt, zou je dan wsl ook kunnen kiezen om lekker 4 jaar door te gaan, of mogelijk zelfs 6, afhankelijk van wat je speelt en wilt spelen.
10 second ninja DONE
Terugkomend op de moeilijkheid van Bloodborne/Dark Souls: achteraf gezien valt het inderdaad wel mee (waarmee ik niet wil zeggen dat het simpel is) maar als je voor het eerst zo'n game speelt kan het behoorlijk overweldigend zijn.
Games als Trackmania Turbo en Wipeout HD zijn vele malen moeilijker dan Bloodborne.
Ik vind het af en toe wel leuk om zo'n uitdagende game te spelen, maar moet er wel voor in de stemming zijn anders werkt het niet
Games als Trackmania Turbo en Wipeout HD zijn vele malen moeilijker dan Bloodborne.
Ik vind het af en toe wel leuk om zo'n uitdagende game te spelen, maar moet er wel voor in de stemming zijn anders werkt het niet
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Heb je Trackmania zo ondertussen al eens uitgespeeld?dvdkiwi schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 14:22:
Terugkomend op de moeilijkheid van Bloodborne/Dark Souls: achteraf gezien valt het inderdaad wel mee (waarmee ik niet wil zeggen dat het simpel is) maar als je voor het eerst zo'n game speelt kan het behoorlijk overweldigend zijn.
PSN ID: dvd-linden | Youtube: dvd-linden
Ach elke 3 jaar een nieuwe videokaart die 1 generatie achterloopt is niet zo'n grote investering.-SaveMe- schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 14:05:
Mijn Pc hangt via HDMI ook aan de TV hier in huis dus kan ik gamen op de monitor maar ook de TV.
De overige hardware is minder belangrijk, de basis onderdelen verschillen per generatie ook niet erg veel.
Vorig jaar vlak voor het uitkomen van de Nvidia GTX1080 had ik een GTX980 in mijn pc gepropt, snel genoeg.
Ik heb echt helemaal niks met PC hoor, maar het couch gaming argument is inmiddels wel een beetje achterhaald hè. Er zijn zat mensen die gewoon op hun PC couch gamen.-SaveMe- schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 14:05:
Laten we Couch gaming dan vervangen voor de term "(bijna) plug 'n play"bram1984 schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 14:30:
[...]
Ik heb echt helemaal niks met PC hoor, maar het couch gaming argument is inmiddels wel een beetje achterhaald hè. Er zijn zat mensen die gewoon op hun PC couch gamen.
die 38 procent komt van digital foundry bij een framerate comparison van project cars. Vandaar dat ik ook zei, snelheidswinst tot 38 procent. Hangt van de game af dus hoeveel effect het heeft.Aenea schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 14:11:
[...]
Volgens Digital Foundry is het maar 13-14% meen ik mij te herinneren en komt nu gewoon vaker voor dat de game de frame cap haalt. Met andere woorden als de OG PS4 het op punten al haalde, haalt de Pro in Boost mode het ook...
[...]
Ja daar heb ik wel een andere mening over, hun statement was:Dat heeft Sony nooit zo gezegd, enkele mensen hebben het verkeerd geïnterpreteerd en die incorrecte info verspreid.
[...]
Nogmaals, was dus niet door Sony anders voorgeschoteld, was wel verkeerd begrepen door oa. journalisten.
Dit valt eigenlijk niet verkeerd te interpreteren, neem de regel:If you’re playing multiplayer games, it will be the same playing field. Base PS4 users, PS4 Pro users, you’re still running the same frame rate. Yes, you’re running at a higher resolution, you might be seeing it in HDR, but overall it’s a level playing field. We’re not benefiting the PS4 Pro users and skewing the community.
Base PS4 users, PS4 Pro users, you’re still running the same frame rate.
Hoe kun je dit verkeerd interpreteren?
Als een ps4 PRO boost game op 60FPS draait en diezelfde game draait op de OG op 38 FPS, dan is dat niet dezelfde framerate.
De interpretatie van sommigen is nu ineens dat de game theoretisch op een OG op 60fps kan draaien en dat het dus hetzelfde is, dat is natuurlijk niet zo. Op dat moment heb je simpelweg een voordeel op een Pro. Of te wel, je draait helemaal niet op dezelfde frame rate.
Ik ben er overigens echt niet op tegen, ik ben een grote fan van de Pro en heb er al 1 sinds dag 1 en ik zit ook in het kamp dat ik het verschil wel enorm groot vind. Maar ik ben ook wel zo eerlijk om op te merken dat de dingen die sony gezegd heeft tijdens de introductie nu op dit moment toch echt niet waar bleken te zijn. Dat vind ik eigenlijk niet kunnen en ik ben het wel met de post van ThaBen eens dat dit waarschijnlijk een bewuste keuze van sony is geweest om de gamers hier langzaam aan te laten wennen.
Nou mijn eerste potje Trackmania haalde ik gewoon het einde van de race. Haalde jij de eerste keer Bloodborne meteen de eerste eindbaas die je meteen 1st try omlegde?dvdkiwi schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 14:22:
Souls games zijn in principe veel moeilijker om te leren. Trackmania is heel simpel om te leren, alleen bij het halen van een snelle tijd komt veel meer kijken.
Ik heb Trackmania Turbo en Wipeout (alle delen) gespeeld en moeilijk zijn ze niet. Maar alles goud (of groen in TMT) dat is weer een heel ander verhaaldvdkiwi schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 14:22:
Track mania is een game die is 'easy to learn' maar 'hard to master'. Bloodborne is voor de eerste keer spelen 'hard to learn'. Ik kan bij Bloodborne nog niet spreken over het masteren ervan aangezien ik er pas net mee ben begonnen maar ik denk dat het ook hard to master is
Trackmania leren is makkelijk, maar het masteren daarentegen. Dat is wat de game juist ook zo uitdagend en goed maakt voor mij. Alhoewel ik wel de kritiek heb dat de eerste twee wagens niet ideaal zijn qua handling en er af en toe een stukje geluk bij komt kijken. Dat vind ik dan weer erg jammer, juist omdat de game verder erg goed is en het masteren echt leuk en uitdagend is.bram1984 schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 14:36:
[...]
Nou mijn eerste potje Trackmania haalde ik gewoon het einde van de race. Haalde jij de eerste keer Bloodborne meteen de eerste eindbaas die je meteen 1st try omlegde?
Souls games zijn in principe veel moeilijker om te leren. Trackmania is heel simpel om te leren, alleen bij het halen van een snelle tijd komt veel meer kijken.
Over Bloodborne of de Souls games kan ik dan weer niet oordelen. Heb eigenlijk altijd gelezen dat ze erg moeilijk en niet vergevingsgezind zijn. Echt voor de doorzetters in ieder geval. Maar goed, moet Bloodborne GOTY nog steeds halen, dus er komt in de toekomst een moment dat ik erover mee kan praten
Trackmania vergelijken met Bloodborne ja?
Hoe lang duurt een race in Trackmania? nog geen minuut toch? Het lukt weinig mensen om binnen een minuut voor de neus van de eerste baas in Bloodborne te staan
In hun eigen genre zijn het spellen die moeilijker zijn om goed onder de knie te krijgen dan meeste andere games.
Imo ook mede omdat je bij Bloodborne lekker terug naar je lampje gaat als je doodgaat en bij trackmania bij minimale fouten al niet meer wint en de race opnieuw moet doen. En niet zoals een Tomb Raider.. Ow ga je dood, wacht maar even lief gamertje, we zetten je 2 seconden terug in de game, hier heb je al je spullen weer en succes he!
Hoe lang duurt een race in Trackmania? nog geen minuut toch? Het lukt weinig mensen om binnen een minuut voor de neus van de eerste baas in Bloodborne te staan
In hun eigen genre zijn het spellen die moeilijker zijn om goed onder de knie te krijgen dan meeste andere games.
Imo ook mede omdat je bij Bloodborne lekker terug naar je lampje gaat als je doodgaat en bij trackmania bij minimale fouten al niet meer wint en de race opnieuw moet doen. En niet zoals een Tomb Raider.. Ow ga je dood, wacht maar even lief gamertje, we zetten je 2 seconden terug in de game, hier heb je al je spullen weer en succes he!
PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."
Nee, je hebt ook races van een kleine 4 minuten waarbij je na een kleine fout meestal weer overnieuw kan beginnen. Kan ook erg frustrerend zijn kan ik je uit ervaring vertellen.Scrisissszzz schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 14:43:
Trackmania vergelijken met Bloodborne ja?
Maar goed, zijn inderdaad spellen in hele verschillende genres, dus echt vergelijken kan je ze niet.
aaargh de tweede multi lap van Canyon Drift in de Red series aaaaaaraaaaaargghhghgghjkasjkdsajkdasljdasdvd-linden schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 14:46:
[...]
Nee, je hebt ook races van een kleine 4 minuten waarbij je na een kleine fout meestal weer overnieuw kan beginnen. Kan ook erg frustrerend zijn kan ik je uit ervaring vertellen.
Maar goed, zijn inderdaad spellen in hele verschillende genres, dus echt vergelijken kan je ze niet.
Doorzetten, doorzetten, doorzetten!!Jasphur schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 14:48:
[...]
aaargh de tweede multi lap van Canyon Drift in de Red series aaaaaaraaaaaargghhghgghjkasjkdsajkdasljdas
Trials extreme en vooral ninja levels op platinum halen .Dat zijn pas uitdagingen waar elke fout enkel aan jezelf/skills te wijten is
Ok, langere races zijn idd alleen nog maar lastiger. Versterkt mijn punt alleen maar dat je niet zo op de hand wordt genomen, dat ze je bv 5 seconden voor je crash terugzettendvd-linden schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 14:46:
[...]
Nee, je hebt ook races van een kleine 4 minuten waarbij je na een kleine fout meestal weer overnieuw kan beginnen. Kan ook erg frustrerend zijn kan ik je uit ervaring vertellen.
Gelukkig hoef je maar op een knop te drukken zodat je het direct opnieuw kan proberen.dvd-linden schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 14:46:
[...]

Beetje een non-discussie. Je kan je inderdaad terug laten zetten maar de tijd loopt wel door, en zal je dus geen goede tijd halen.Scrisissszzz schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 14:49:
[...]
Ok, langere races zijn idd alleen nog maar lastiger. Versterkt mijn punt alleen maar dat je niet zo op de hand wordt genomen, dat ze je bv 5 seconden voor je crash terugzetten
De levels halen is niet zo moeilijk, maar om een goude (of beter) medaille te halen zul je per baan echt wel wat tijd kwijt zijn. Is maar net hoe je het spel wilt spelen. Je kan het spel dan ook beter vergelijken met mario maker bijvoorbeeld waar mensen die moeilijkste levels proberen uit te spelen en dat ze rustig meer dan 20 uur kost (voor een level van een paar minuten). Met bloodbourne vergelijken heeft weinig zin. Het enige wat je erover kan zeggen dat het allebei moelijke spellen (kunnen) zijn.
Verwijderd
PlayStation Europe
The @ForHonorGame open beta kicks off today. Preload now and be ready to choose your side this evening:
https://store.playstation...07028_00-FHGAMEPS4BETA00E
Ik ga de beta wel even checken, wie nog meer?
The @ForHonorGame open beta kicks off today. Preload now and be ready to choose your side this evening:
Ja klopt, die was ik even vergeten, zat met BF4 in gedachtes waar het idd. maar 13-14% is en het aantal frame per seconde verschil wanneer je op drukke plekken komt was iets van 4 a 5 frames, ja, best veel nog en ga je zeker wel goed zien, maar denk nog steeds niet dat je gaat merken dat je tegenstanders paar frames per seconde extra hebben..robinez schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 14:36:
[...]
die 38 procent komt van digital foundry bij een framerate comparison van project cars. Vandaar dat ik ook zei, snelheidswinst tot 38 procent. Hangt van de game af dus hoeveel effect het heeft.
Simpel hoor, veel mensen gingen er vanuit dat er dan helemaal geen verschil zou zijn en zagen framerate niet voor wat ze er mee bedoelden, "frame rate cap". Een game dat op 60fps gecapped is draait op de Pro nog steeds op 60fps gecapped. Wel stabieler en dus met minder (of geen) frame drops.[...]
Ja daar heb ik wel een andere mening over, hun statement was:
"If you’re playing multiplayer games, it will be the same playing field. Base PS4 users, PS4 Pro users, you’re still running the same frame rate. Yes, you’re running at a higher resolution, you might be seeing it in HDR, but overall it’s a level playing field. We’re not benefiting the PS4 Pro users and skewing the community."
Dit valt eigenlijk niet verkeerd te interpreteren, neem de regel:
Base PS4 users, PS4 Pro users, you’re still running the same frame rate.
Hoe kun je dit verkeerd interpreteren?
Als een ps4 PRO boost game op 60FPS draait en diezelfde game draait op de OG op 38 FPS, dan is dat niet dezelfde framerate.
De interpretatie van sommigen is nu ineens dat de game theoretisch op een OG op 60fps kan draaien en dat het dus hetzelfde is, dat is natuurlijk niet zo. Op dat moment heb je simpelweg een voordeel op een Pro. Of te wel, je draait helemaal niet op dezelfde frame rate.
Als je het ook technisch bekijkt is het niet eens mogelijk om de game hetzelfde voor multiplayer te laten draaien aangezien ik aanneem dat een game of helemaal in Pro mode draait of juist helemaal niet en aangezien er wel hogere resoluties zijn toegestaan zouden dan de games 'frame drops' moeten gaan emuleren wat gewoon onmogelijk is.
Laten we wel wezen, de devs hadden gewoon andere dingen moeten doen om er voor te zorgen dat er NOOIT frame drops zouden zijn, desnoods een dynamische resolutie waarmee ze heel strak de 60fps gewoon halen in FPS games. Maar aangezien er in begin geen sprake was van een unlevel playing field was dat niet nodig (en blijf nog steeds bij mijn voorbeeld dat ook alsnog op 2 og PS4's er verschillen kunnen zijn afhankelijk van wat er achter een speler gebeurd) en vond men dat niet belangrijk.
Going forward zou het goed zijn dat FPS games altijd 30fps (zoals Destiny) of 60fps halen ongeacht het model waar ze op draaien. Ja, resoluties worden dan wel hoger op de Pro, maar blijkbaar hebben minder mensen daar moeite mee dan wat meer frame drops.
Terwijl naar mijn idee juist resolutie verschillen (en HDR) erger zijn, als je in de verte mensen veel eerder en beter kan zien dan is dat best een aardig voordeel!
Mwah, ik blijf er bij dat mensen andere idee'en hadden na Sony hun verhaal, ik ging er volledig van uit dat wat er nu gebeurd ging gebeuren. Men valt nu over Boost Mode die dit doet maar Pro support doet precies hetzelfde en doet nog meer door resoluties (en nieuwe games ondersteunen HDR, ook prettig om dingen eerder te zien) te veranderen...Ik ben er overigens echt niet op tegen, ik ben een grote fan van de Pro en heb er al 1 sinds dag 1 en ik zit ook in het kamp dat ik het verschil wel enorm groot vind. Maar ik ben ook wel zo eerlijk om op te merken dat de dingen die sony gezegd heeft tijdens de introductie nu op dit moment toch echt niet waar bleken te zijn. Dat vind ik eigenlijk niet kunnen en ik ben het wel met de post van ThaBen eens dat dit waarschijnlijk een bewuste keuze van sony is geweest om de gamers hier langzaam aan te laten wennen.
Denk dus niet dat dit zo gepland was door Sony om mensen te laten wennen er aan. Of ze waren hier wel al mee bezig maar was nog niet op tijd klaar (terwijl het volgens mij niet al te lastig was om te implementeren) of ze hebben goed geluisterd naar wat mensen hebben gezegd en vonden dat ze dit toch wel konden doen voor de oude games zonder Pro patch.
Misschien had Sony ook wel verwacht dat meer developers oude games ging patchen en dat is niet echt gebeurd na de initiele batch.
Ik niet, lijkt me vrij saai te worden na een dag of twee spelen. Elke keer same ol shit. Verover dit gebiedje en sla je tegenstander aan gort met een katana, bijl of zwaard. ZzzzVerwijderd schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 15:01:
PlayStation Europe
Nu zijn shooters natuurlijk ook wel zo moet ik zeggen. Maar denk wel dat For Honor sneller gaat vervelen. Hoop dat de single player leuk gaat zijn en dan koop ik 'm in ieder geval daar wel een keer voor!InF.Inc schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 15:04:
[...]
Ik niet, lijkt me vrij saai te worden na een dag of twee spelen. Elke keer same ol shit. Verover dit gebiedje en sla je tegenstander aan gort met een katana, bijl of zwaard. Zzzz
Ik heb net ook 5 potjes geprobeerd, for honor is een leuk spel, maar omdat je steeds het zelfde doet gaat het snel vervelen, een weekendje de beta proberen is leuk, maar ik ga de game niet halen. Het is als een f2p moba, maar dan met dikke graphics.
Binnenkort toch maar een Ps4pro halen. Heb nooit een playstation gehad na de ps1. (Game momenteel nog wel op PC en soms op mijn WiiU). Ben dus erg benieuwd naar de exclusives zoals Killzone, Uncharted en The last Of Us.
Wat zouden jullie verder aanraden qua PS4 games en remasters, en eventueel non-exclusives die je gespeeld moet hebben? Elk genre is welkom.
Wat zouden jullie verder aanraden qua PS4 games en remasters, en eventueel non-exclusives die je gespeeld moet hebben? Elk genre is welkom.
Begin bij bloodborne, uncharted 4, the last of us en horizon zou ik zeggen.sjaakvandertak schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 16:38:
Binnenkort toch maar een Ps4pro halen. Heb nooit een playstation gehad na de ps1. (Game momenteel nog wel op PC en soms op mijn WiiU). Ben dus erg benieuwd naar de exclusives zoals Killzone, Uncharted en The last Of Us.
Heeft uncharted geen langlopend verhaal vanaf deel 1? Horizon Zero Dawn ziet er ook veelbelovend uit ja.Nieuwevolger schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 16:40:
[...]
Begin bij bloodborne, uncharted 4, the last of us en horizon zou ik zeggen.
Ja ikzelf heb Uncharted 4 nog niet aangeraakt omdat ik eerst de collection wil spelen, maar wat andere games nog Witcher 3, GTA V, Until Dawn, Fallout 4, Diablo 3 zijn ook aardig goede games en vrij goedkoop aan te komen op dit moment.sjaakvandertak schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 16:42:
[...]
Heeft uncharted geen langlopend verhaal vanaf deel 1? Horizon Zero Dawn ziet er ook veelbelovend uit ja.
PSN: Alvanosa
Ik had nog wel half interesse in For honor, maar moba.......niet echt mijn favo genre.....let alone community.....waar ik dan ook ver weg van blijf (sowieso meer een sp dan mp gamert).Nieuwevolger schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 16:37:
Ik heb net ook 5 potjes geprobeerd, for honor is een leuk spel, maar omdat je steeds het zelfde doet gaat het snel vervelen, een weekendje de beta proberen is leuk, maar ik ga de game niet halen. Het is als een f2p moba, maar dan met dikke graphics.
10 second ninja DONE
Ik heb uncharted 4 gewoon gespeeld zonder 1-3 te spelen. Ik snap dat ik dingen mis en dat het vast fijner is om wel voorgaande delen te spelen, maar stand-alone is het ook een dijk van een game en kon ik het verhaal (wat opzich losstaand is) erg goed volgen.
Daarnaast zou ik naar the last of us remastered (moet hem zelf nog spelen!) kijken alsmede The Witcher 3.
Daarnaast zou ik naar the last of us remastered (moet hem zelf nog spelen!) kijken alsmede The Witcher 3.
[ Voor 17% gewijzigd door TheProf82 op 09-02-2017 16:46 ]
Ik heb ook geen uncharted 1t/m3 gespeeld, er komen wel veel oude personages voor in U4. Maar het verhaal is helemaal opzich zelf staand, prima te doen vond ik. En anders moet je de remasters van 1 t/m 3 maar spelen als je daar zin in hebt.sjaakvandertak schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 16:42:
[...]
Heeft uncharted geen langlopend verhaal vanaf deel 1? Horizon Zero Dawn ziet er ook veelbelovend uit ja.
Racing games, Drive club, en mogelijk als gespeeld op je pc maar Trackmania, Project cars en AC (niet Ass.Creedsjaakvandertak schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 16:38:
10 second ninja DONE
dat is wel heel persoonlijk, maar mijn favoriete lijstje van de afgelopen tijd:sjaakvandertak schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 16:38:
Shooters: - Titanfall 2, - Battlefront
RPG: - Final Fantasy XV (mijn favoriete 2016 game), - The Witcher 3
Hack en slash: - Diablo 3
Racing: - Dirt 3, - Project Cars
Adventure: - Tombraider (beide delen), - Uncharted serie (1-4)
Sport: - Fifa 17, - Steep
Overig: - Little big planet 3 (nu gratis bij plus deze maand), - The Talos Principle (puzzel game)
[ Voor 5% gewijzigd door robinez op 09-02-2017 16:52 ]
Misschien had ik het anders moeten verwoorden, dus bij dezen:
Het uitspelen van Trackmania Turbo is vele malen moeilijker dan het uitspelen van Bloodborne.
En dan heb ik het niet over Trackmastertijden oid maar gewoon de normale single player mode.
En ja, de eerste race van TM is makkelijker dan de eerste baas van BB, maar die vergelijking gebruiken als argument dat BB moeilijker is dan TM gaat niet op
Het uitspelen van Trackmania Turbo is vele malen moeilijker dan het uitspelen van Bloodborne.
En dan heb ik het niet over Trackmastertijden oid maar gewoon de normale single player mode.
En ja, de eerste race van TM is makkelijker dan de eerste baas van BB, maar die vergelijking gebruiken als argument dat BB moeilijker is dan TM gaat niet op
[ Voor 60% gewijzigd door Superkiwi op 10-02-2017 11:16 ]
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
sjaakvandertak schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 16:38:
Horizon zou ik wel eerst de recensies even van afwachten. Ondanks dat het er visueel heel erg sterk uitziet is het een nieuwe IP en staat Guerrilla niet bekend om het maken van ijzersterke gameplay. De vraag is dan ook hoe interessant de wereld gaat zijn en hoe goed de gameplay wordt en of diezelfde gameplay lang leuk blijft in een grote open wereld game.Nieuwevolger schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 16:40:
[...]
Begin bij bloodborne, uncharted 4, the last of us en horizon zou ik zeggen.
The Last of Us: Remastered en Uncharted 4 kan ik je zeker aanraden. Het is leuker als je Uncharted 1-3 hebt gespeeld, omdat je dan meer binding hebt met bijvoorbeeld het hoofdpersonage en bepaalde details opmerkt die je anders zullen ontgaan. Op zichzelf is het ook een ijzersterke game, maar het is absoluut leuker om eerst de eerste 3 delen gespeeld te hebben. Ik wil hier wel aan toevoegen dat als je 1-3 achter elkaar speelt met eventueel 4 er achteraan het absoluut een overkill zal zijn en er een grote kans zal zijn dat de gameplay je op een gegeven moment de strot uit zal komen.
Er zijn 165 mensen van de 13.578 die hem platinum hebben volgens PSN profiles. Kan wel stellen dat de Platinum Trophy tamelijk rare isdvdkiwi schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 16:55:
Misschien had ik het anders moeten verwoorden, dus bij dezen:
[ Voor 16% gewijzigd door dvd-linden op 09-02-2017 16:58 ]
Ik vind dat helemaal niet achterhaald. Ook al game je met een PC op je TV, de ervaring is toch anders. Een PC game is niet geoptimaliseerd voor couch+controller play. Ja, je kunt met een controller spelen, maar een PC game is afgestemd op K+M besturing en ook het richten/precisie. Daarnaast de UI is ook op monitor gebruik en M+K afgestemd. Op een console op een grote TV vanuit een luie stoel gamen is echt wat anders. Ik kom zelf uit PC land, maar wil niets anders meer dan een console voor gaming. En kijk maar eens de afgelopen jaren naar de berichten over games die allerlei ellende hebben op de PC en die ik gewoon heerlijk zonder problemen kon spelen op de console. En ja, dat ziet er niet zo mooi uit als op een master PC, maar mooi genoeg!bram1984 schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 14:30:
[...]
Ik heb echt helemaal niks met PC hoor, maar het couch gaming argument is inmiddels wel een beetje achterhaald hè. Er zijn zat mensen die gewoon op hun PC couch gamen.
2c.
PlayStation Store: February Savings!
https://www.budgetgaming.nl/news/4646.html
https://www.budgetgaming.nl/news/4646.html
Battlefield 1 & 4sjaakvandertak schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 16:38:
Assassin's Creed: Black Flag
GTA V
God of War III remasteredsjaakvandertak schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 16:38:
Wat richten en precisie betreft ben ik het met je eens. Als je competitief wilt spelen doe je dat achter je 144hz gsync whatever monitor met Zowie FK 1 muis (wie zou dat nou hebben). Maar daarnaast vind ik Bioshock en Borderlands heerlijk spelen hoor op mijn tv met controller (hoezo niet geoptimaliseerd, het draait juist beter met meer fps en betere graphics). Met controller heb ik iig dezelfde ervaring als ik zou spelen op de PS4. Ook the Witcher 3 heb ik gespeeld op glorious PC masterrace. Zelfs adventures speel ik nu vanuit mijn relaxfauteuil met een Steam controller. Owned. De PS4 heb ik voor exclusives.-SaveMe- schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 17:01:
[...]
Ik vind dat helemaal niet achterhaald. Ook al game je met een PC op je TV, de ervaring is toch anders. Een PC game is niet geoptimaliseerd voor couch+controller play. Ja, je kunt met een controller spelen, maar een PC game is afgestemd op K+M besturing en ook het richten/precisie. Daarnaast de UI is ook op monitor gebruik en M+K afgestemd. Op een console op een grote TV vanuit een luie stoel gamen is echt wat anders. Ik kom zelf uit PC land, maar wil niets anders meer dan een console voor gaming. En kijk maar eens de afgelopen jaren naar de berichten over games die allerlei ellende hebben op de PC en die ik gewoon heerlijk zonder problemen kon spelen op de console. En ja, dat ziet er niet zo mooi uit als op een master PC, maar mooi genoeg!
2c.
En dat van ellende is ook overtrokken. Ja als je een PC hebt uit jaar 0. Hoeveel games draaiden bijv wel niet kut op de PS4..
5c
Fallout 4 Pro patch is er!
naah, je overtuigt niet, ben het met SaveMe eens (en ik heb ook jarenlang tot kamp PC "masterrace" gehoord). Met name de UI interface en het gebruiksgemak/comfort is niet te vergelijken. Console gaming is meer "straightforward", is met vrienden (bij elkaar thuis) veel leuker/toegankelijker en het doet niet (veel) onder voor PC qua performance (tenzij je altijd de nieuwste gpu hebt, snelle 4k monitoren etc etc, maar wie geeft daar nou zn geld aan uit behalve de echt hardcore geekgamer). Voor 400 euro wens ik je veel succes om een vergelijkbare ervaring te hebben als op een ps4 op een pc. Lukt niet.InF.Inc schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 17:33:
[...]
Wat richten en precisie betreft ben ik het met je eens. Als je competitief wilt spelen doe je dat achter je 144hz gsync whatever monitor met Zowie FK 1 muis (wie zou dat nou hebben). Maar daarnaast vind ik Bioshock en Borderlands heerlijk spelen hoor op mijn tv met controller (hoezo niet geoptimaliseerd, het draait juist beter met meer fps en betere graphics). Met controller heb ik iig dezelfde ervaring als ik zou spelen op de PS4. Ook the Witcher 3 heb ik gespeeld op glorious PC masterrace. Zelfs adventures speel ik nu vanuit mijn relaxfauteuil met een Steam controller. Owned. De PS4 heb ik voor exclusives.
En dat van ellende is ook overtrokken. Ja als je een PC hebt uit jaar 0. Hoeveel games draaiden bijv wel niet kut op de PS4..
5c
[ Voor 3% gewijzigd door ilyasse15 op 09-02-2017 17:48 ]
Ik heb een probleem met mijn PS4 Pro die ik tweedehands heb aangeschaft. Ik heb eerst Uncharted Collection gespeeld, wat natuurlijk grafisch niet heel intens is. Nu speel ik Battlefield 1 en dan moet de PS4 er wel aan trekken. De fan slaat dan behoorlijk aan. Nou vind ik dat op zich geen probeem, maar daar bovenop komt een soort jankend, hoog geluid wat erg variabel is. De PS4 Pro staat in een TV meubel met voldoende hoogte er boven en een soort opening achter en aan de voorkant een stoffen deurtje. Er lijkt me genoeg airflow in de kast mogelijk.
Ik heb al een beetje gezocht en sommige mensen rapporteren dit probleem ook. Sommigen daarvan hebben hem zelfs ingeruild. Anderen zeggen dat de PS4 Pro gewoon stil moet zijn. Wat zijn jullie ervaringen met het geluidsniveau? Ik heb nog garantie, dus eventueel kan ik hem insturen, maar dan wil ik wel zeker weten dat ik niet hetzelfde terug krijg.
Ik heb al een beetje gezocht en sommige mensen rapporteren dit probleem ook. Sommigen daarvan hebben hem zelfs ingeruild. Anderen zeggen dat de PS4 Pro gewoon stil moet zijn. Wat zijn jullie ervaringen met het geluidsniveau? Ik heb nog garantie, dus eventueel kan ik hem insturen, maar dan wil ik wel zeker weten dat ik niet hetzelfde terug krijg.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Helaas is de 'oude' Tweakers community op PSN verdwenen, er is inmiddels een nieuwe community aangemaakt die via de community zoekfunctie op je PS4 te vinden is (Zoeken op Tweakers of Gathering of Tweakers)!
Er is een [PS4] Problemen en garantie-afhandelingen -topic
Pro vs Slim:
Wil je een PS4 kopen en twijfel je tussen een Slim of Pro? Gebruik dan de search, de vraag welke je beter kunt kopen is al (te) vaak gesteld!
Helaas is de 'oude' Tweakers community op PSN verdwenen, er is inmiddels een nieuwe community aangemaakt die via de community zoekfunctie op je PS4 te vinden is (Zoeken op Tweakers of Gathering of Tweakers)!
Er is een [PS4] Problemen en garantie-afhandelingen -topic
Pro vs Slim:
Wil je een PS4 kopen en twijfel je tussen een Slim of Pro? Gebruik dan de search, de vraag welke je beter kunt kopen is al (te) vaak gesteld!