Mijn Pro heeft er ook soms last van (en is nieuw, 2 maanden oud). Zolang je geen last hebt met spelen (ligt het niet aan de verbinding oid?) en je er geen ei op kunt bakken is het ok denk ik.AgeOfPanic schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 17:47:
Ik heb een probleem met mijn PS4 Pro die ik tweedehands heb aangeschaft. Ik heb eerst Uncharted Collection gespeeld, wat natuurlijk grafisch niet heel intens is. Nu speel ik Battlefield 1 en dan moet de PS4 er wel aan trekken. De fan slaat dan behoorlijk aan. Nou vind ik dat op zich geen probeem, maar daar bovenop komt een soort jankend, hoog geluid wat erg variabel is. De PS4 Pro staat in een TV meubel met voldoende hoogte er boven en een soort opening achter en aan de voorkant een stoffen deurtje. Er lijkt me genoeg airflow in de kast mogelijk.
Ik heb al een beetje gezocht en sommige mensen rapporteren dit probleem ook. Sommigen daarvan hebben hem zelfs ingeruild. Anderen zeggen dat de PS4 Pro gewoon stil moet zijn. Wat zijn jullie ervaringen met het geluidsniveau? Ik heb nog garantie, dus eventueel kan ik hem insturen, maar dan wil ik wel zeker weten dat ik niet hetzelfde terug krijg.
Mijn Pro maakt redelijk wat zoemend fangeluid als die echt aan de bak moet maar van dat jankende geluid heb ik gelukkig geen last van, ik denk dat ik mazzel heb gehad. Ik heb vaker over dat probleem gelezen, het schijnt een beetje een loterij te zijn naar wat ik begreep. Maar het is natuurlijk ook redelijk subjectief: misschien maakt mijn Pro precies hetzelfde geluid als de jouwe maar heb ik er minder last van bijvoorbeeld.AgeOfPanic schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 17:47:
Ik heb een probleem met mijn PS4 Pro die ik tweedehands heb aangeschaft. Ik heb eerst Uncharted Collection gespeeld, wat natuurlijk grafisch niet heel intens is. Nu speel ik Battlefield 1 en dan moet de PS4 er wel aan trekken. De fan slaat dan behoorlijk aan. Nou vind ik dat op zich geen probeem, maar daar bovenop komt een soort jankend, hoog geluid wat erg variabel is. De PS4 Pro staat in een TV meubel met voldoende hoogte er boven en een soort opening achter en aan de voorkant een stoffen deurtje. Er lijkt me genoeg airflow in de kast mogelijk.
Ik heb al een beetje gezocht en sommige mensen rapporteren dit probleem ook. Sommigen daarvan hebben hem zelfs ingeruild. Anderen zeggen dat de PS4 Pro gewoon stil moet zijn. Wat zijn jullie ervaringen met het geluidsniveau? Ik heb nog garantie, dus eventueel kan ik hem insturen, maar dan wil ik wel zeker weten dat ik niet hetzelfde terug krijg.
Als het geluid je echt hindert had ik hem zelf waarschijnlijk ingeruild voor een andere.
Ik snap de argumenten van UI, gebruiksgemak en comfort niet echt. In 10 seconden (nadat ik mijn pc heb opgestart) zit ik met 3 klikken een spel te spelen in mijn fauteuil. Ik start Steam Big Picture op en gaan met die banaan. Het ging niet over hoeveel geld je eraan uitgeeft of voor over hebt, deze discussie ging over dat pc games niet zijn afgestemd voor couch play. Dikke onzin natuurlijk. Het is hetzelfde spel, maar je speelt het met een andere controller (wacht, kan de PS4 controller ook al niet gebruikt worden in Steam?)ilyasse15 schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 17:47:
[...]
naah, je overtuigt niet, ben het met SaveMe eens (en ik heb ook jarenlang tot kamp PC "masterrace" gehoord). Met name de UI interface en het gebruiksgemak/comfort is niet te vergelijken. Console gaming is meer "straightforward", is met vrienden (bij elkaar thuis) veel leuker/toegankelijker en het doet niet (veel) onder voor PC qua performance (tenzij je altijd de nieuwste gpu hebt, snelle 4k monitoren etc etc, maar wie geeft daar nou zn geld aan uit behalve de echt hardcore geekgamer). Voor 400 euro wens ik je veel succes om een vergelijkbare ervaring te hebben als op een ps4 op een pc. Lukt niet.
Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK
Laurence, you piece of shit
https://pbs.twimg.com/media/C4PRzsHWIAATp7E.jpg:large
Ben dus doodgegaan
Edit: Gehaald, eindelijk ook echt klaar met het spel
.
https://pbs.twimg.com/media/C4PRzsHWIAATp7E.jpg:large
Ben dus doodgegaan

Edit: Gehaald, eindelijk ook echt klaar met het spel
[ Voor 19% gewijzigd door SCARfaceE op 09-02-2017 18:55 ]
PSN ID: Beest41
DriveClub, Until Dawn.sjaakvandertak schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 16:38:
Binnenkort toch maar een Ps4pro halen. Heb nooit een playstation gehad na de ps1. (Game momenteel nog wel op PC en soms op mijn WiiU). Ben dus erg benieuwd naar de exclusives zoals Killzone, Uncharted en The last Of Us.
Wat zouden jullie verder aanraden qua PS4 games en remasters, en eventueel non-exclusives die je gespeeld moet hebben? Elk genre is welkom.
Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978
Ik vind fan geluid ook niet zo erg. Dat is een vrij laag, stabiel geluid. Dit is een irritant geluid wat qua hoogte varieert. Het is ook vrij luid. Misschien ga ik maar eens bij Sony informeren naar garantie afhandeling.Davith78 schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 18:01:
[...]
Mijn Pro maakt redelijk wat zoemend fangeluid als die echt aan de bak moet maar van dat jankende geluid heb ik gelukkig geen last van, ik denk dat ik mazzel heb gehad. Ik heb vaker over dat probleem gelezen, het schijnt een beetje een loterij te zijn naar wat ik begreep. Maar het is natuurlijk ook redelijk subjectief: misschien maakt mijn Pro precies hetzelfde geluid als de jouwe maar heb ik er minder last van bijvoorbeeld.
Als het geluid je echt hindert had ik hem zelf waarschijnlijk ingeruild voor een andere.
Hij lijkt wel slechter te draaien dan Boost Mode-SaveMe- schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 17:46:
Fallout 4 Pro patch is er!

Ik heb geen beta firmware, dus dat kan ik niet proberen. Sowieso kun je niks instellen qua Pro aan.uit ofzo ...PBP schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 19:04:
[...]
Hij lijkt wel slechter te draaien dan Boost Mode
GamiQ, de game notes app met game maps!
Je kunt ook niks instellen. Boost Mode werkt alleen bij games die geen Pro support hebben. Fallout heb ik van de week met boost mode gespeeld, waarbij ik merkte dat de framerate een stuk stabieler bleef. Nu met de Pro patch lijkt de framerate weer wat minder stabiel. Waarschijnlijk ook omdat de resolutie nu hoger is.-SaveMe- schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 19:13:
[...]
Ik heb geen beta firmware, dus dat kan ik niet proberen. Sowieso kun je niks instellen qua Pro aan.uit ofzo ...
Je hebt niet een keuze om bijv 1080 uit te sturen, met extra goodies aan?
Kan m'n vinger er nog niet helemaal opleggen. Draw distance is wel verbeterd, en het ziet er wat cleaner uit. Framerate is niet dramatisch zoals standard PS4, maar Pro Boost mode leek toch nog wel even net wat smoother.
Nee. Helaas.poor Leno schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 19:30:
Je hebt niet een keuze om bijv 1080 uit te sturen, met extra goodies aan?
Het ziet er strakker uit (supersampling) en draait prima (Far Harbor). Licht effecten zijn duidelijk verbeterd. Maar het lijkt wel dat de soms wat low textures meer opvallen. Maar dat kan ook zijn dat dat zo lijkt omdat ik een tijd niet meer heb gespeeld.
Vind Far Harbor tot nu toe wel erg Tof. Ik blijf Bethesda games toch erg vet vinden ...
GamiQ, de game notes app met game maps!
Yup ben het met Inf.Inc eens; hier ook een PC-on-Couch speler. Zeker nu Sony/Microsoft de PS4Pro geintroduceerd hebben EN dezer dagen de meerderheid van de spelen die ik leuk vind ook op de PC gereleased worden, zie ik het nut van de console niet meer in. Het is eigenlijk grappig, juist nu met de introductie met de PS4Pro en quotes van "ja nu met boost mode merk ik wel dat het vloeiender speelt" heb ik helemaal zoiets van .. ja laat maar console .. heb geen zin elke 2 jaar een 'betere' PS4 aan te schaffen of 'benadeelt' te worden omdat ik de PS4 'te vroeg' heb gekocht... dan liever elke 2 jaar een betere video kaart .. geef mij m'n PC maar ..InF.Inc schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 18:02:
[...]
Ik snap de argumenten van UI, gebruiksgemak en comfort niet echt. In 10 seconden (nadat ik mijn pc heb opgestart) zit ik met 3 klikken een spel te spelen in mijn fauteuil. Ik start Steam Big Picture op en gaan met die banaan. Het ging niet over hoeveel geld je eraan uitgeeft of voor over hebt, deze discussie ging over dat pc games niet zijn afgestemd voor couch play. Dikke onzin natuurlijk. Het is hetzelfde spel, maar je speelt het met een andere controller (wacht, kan de PS4 controller ook al niet gebruikt worden in Steam?)
(Maar eerlijk is eerlijk, ik heb sowieso een PC nodig voor internet & werk.)
Batman, GTA 5, Witcher 3, Fallout 4 spelen zoveel beter & vloeiender op een PC + Controller op de bank. Veel plezier van gehad. PS4 nauwelijks aangeraakt de afgelopen jaren.
Na een half jaar ja. Is heel lang een buggy mess geweest op PC terwijl de PS4 versie prima draaide.Marcade schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 03:21:
[...]
Batman, GTA 5, Witcher 3, Fallout 4 spelen zoveel beter & vloeiender op een PC + Controller op de bank. Veel plezier van gehad. PS4 nauwelijks aangeraakt de afgelopen jaren.

Maar dat PC games veel beter spelen op de bank is natuurlijk onzin. Framerate en resolutie kan wel beter zijn dan op de (OG) PS4 maar in essentie is de ervaring gewoon hetzelfde.
Weet niet of dit een handige plek is om deze discussie te voeren overigens.
Eventjes een vraagje over YouTube en filmpjes die je opneemt op de PS4. Ik ben van plan om wat opnames te maken van bv een race op de PS4. Maar zoals de PS4 nu is ingesteld neemt hij maar voor +/- 15 minuten aan content op. Is er een mogelijkheid om dit bijvoorbeeld op een uur of 2 te zetten? Ik weet uiteraard dat dit aardig wat geheugen kost.
PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal
Verwijderd
Je kunt het in de instellingen veranderen naar meer.Oxigeon schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 08:14:
Eventjes een vraagje over YouTube en filmpjes die je opneemt op de PS4. Ik ben van plan om wat opnames te maken van bv een race op de PS4. Maar zoals de PS4 nu is ingesteld neemt hij maar voor +/- 15 minuten aan content op. Is er een mogelijkheid om dit bijvoorbeeld op een uur of 2 te zetten? Ik weet uiteraard dat dit aardig wat geheugen kost.
For Honor is veel dingen maar absoluut geen MOBA. Komt meer in de buurt van een fighting game wat mij betreft.Sagat schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 16:45:
[...]
Ik had nog wel half interesse in For honor, maar moba.......niet echt mijn favo genre.....let alone community.....waar ik dan ook ver weg van blijf (sowieso meer een sp dan mp gamert).
Weet jij toevallig hoeveel GB hij gaat aantikken bij een uurtje ofzo?Verwijderd schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 08:15:
[...]
Je kunt het in de instellingen veranderen naar meer.
Aargh dat is nou net wel een genre wat ik leuk vind...er was vroeger op pc ook een game met vikings gemaakt met de unreal enige....dat is eigenlijk waar het mij een deed denken, misschien is googlen hoe die game ook al weer heette....NikkiNailz schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 08:21:
[...]
For Honor is veel dingen maar absoluut geen MOBA. Komt meer in de buurt van een fighting game wat mij betreft.
Maar die game werd ik ook noit echt heel vrolijk van.
Edit: Ik bedoelde Rune. Ben wel benieuwd of mensen hier die kennen en of dit idd vergelijkbaar is.
[ Voor 8% gewijzigd door Sagat op 10-02-2017 08:32 . Reden: Gevonden! ]
10 second ninja DONE
Als ik dit plaatje zo zie is een filmpje van 12 minuten 650MB.Oxigeon schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 08:23:
[...]
Weet jij toevallig hoeveel GB hij gaat aantikken bij een uurtje ofzo?
Dus…

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Verwijderd
Een uur is ongeveer 5GB als je opneemt in 1080p.Oxigeon schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 08:23:
Weet jij toevallig hoeveel GB hij gaat aantikken bij een uurtje ofzo?
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2017 08:38 ]
Uncharted 4
Doom
Battlefield blijft ook altijd goed
Star wars
Eigenlijks te veel om op te noemen
Nouja, als ik (op youtube) zie hoe The Witcher 3 er op Ultra op de PC uitziet vergeleken met op de PS4... en als je dat op 60 fps kan spelen...NikkiNailz schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 08:11:
[...]
Maar dat PC games veel beter spelen op de bank is natuurlijk onzin. Framerate en resolutie kan wel beter zijn dan op de (OG) PS4 maar in essentie is de ervaring gewoon hetzelfde.
In essentie is de ervaring natuurlijk hetzelfde, maar het kan wel een game changing verschil zijn.
Weinig verrassend. Skyrim SE op de Pro blijft ook nog steeds een haperende bende in gebieden als Eastmarch, bij de hotsprings enzo. Sowieso kan ik me er eigenlijk niet meer toe zetten om hier nog verder in te spelen, na op de PC al een completionist playthrough gedaan te hebben...PBP schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 20:51:
Kan m'n vinger er nog niet helemaal opleggen. Draw distance is wel verbeterd, en het ziet er wat cleaner uit. Framerate is niet dramatisch zoals standard PS4, maar Pro Boost mode leek toch nog wel even net wat smoother.
[ Voor 4% gewijzigd door bassGunner op 10-02-2017 09:13 ]
Het heeft wel veel overeenkomsten, zoals minions, spawnen op dezelfde plek en de map is aardig symmetrisch. Het is een beetje een mengelmoes van genres.NikkiNailz schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 08:21:
[...]
For Honor is veel dingen maar absoluut geen MOBA. Komt meer in de buurt van een fighting game wat mij betreft.
For Honor gisteren even goed gespeeld en vind het helaas niet zo leuk. Het concept is op zich best aardig, maar het is te saai. Je moet echt wel skill hebben om goed te spelen dus er zit wel uitdaging in maar het boeit me gewoon te weinig. Nee, de dynamiek, snelheid en intensheid van BF1 spreekt me veel meer aan. Wat mij betreft geen succes For Honor, typisch ubisoft (net niet-game)
[ Voor 4% gewijzigd door ilyasse15 op 10-02-2017 09:48 ]
bassGunner schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 09:11:
[...]
Nouja, als ik (op youtube) zie hoe The Witcher 3 er op Ultra op de PC uitziet vergeleken met op de PS4... en als je dat op 60 fps kan spelen...![]()
In essentie is de ervaring natuurlijk hetzelfde, maar het kan wel een game changing verschil zijn.
[...]
offtopic:
Discussie in oneindig, maar de korte samenvatting, wil je relatief goedkoop en zo min mogelijk hassle -> console.
Wil je de beste kwaliteit en er ook iig initieel (ik laat onderhoud/tweaking voor het gemak even buiten beschouwing) iets meer moeite voor doen bij zelfbouw OF gewoon nog is extra betalen voor pre assembled, bovenop de hogere prijs, ja.....dan pc. En tuurlijk je kan ook voor 400 euro een pc kopen/knutselen. Maar dan ben je imho niet 'masterrace'.
Discussie in oneindig, maar de korte samenvatting, wil je relatief goedkoop en zo min mogelijk hassle -> console.
Wil je de beste kwaliteit en er ook iig initieel (ik laat onderhoud/tweaking voor het gemak even buiten beschouwing) iets meer moeite voor doen bij zelfbouw OF gewoon nog is extra betalen voor pre assembled, bovenop de hogere prijs, ja.....dan pc. En tuurlijk je kan ook voor 400 euro een pc kopen/knutselen. Maar dan ben je imho niet 'masterrace'.
10 second ninja DONE
Dat begrijp ik weer niet, mensen hebben hun PS4OG ingeruild voor een Pro en rond de 200 euro betaald. Ik wens je succes om elke 2 jaar je pc een goede upgrade te geven voor 200 euro. 1 keertje misschien (door wat kleinere upgrades, maar verder dan wat RAM kom je niet). Maar ja, uiteindelijk ieder zn ding, ik heb jaren pc gespeeld en was juist redelijk teleurgesteld dat mn game pc van 2000 e. na een aantal jaar bij wijze van spreken op ps4 kwaliteit draaide (wat niet slecht is op zich, maar wel voor een pc nu). PS4 is gewoon de ideale combi voor mij tussen prijs/kwaliteit, en ik krijg er nog exclusives bij ook (God of War, Last of Us, Horizon zijn titels waar mensen speciaal een ps4 voor kopen en terecht). Met vrienden FIFA spelen doe ik sneller op de ps4 dan op pc, ja kortom, no brainer for me. Beste is als je beide hebt, maar ik ben (gelukkig) geen gamegeekMarcade schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 03:21:
[...]
Yup ben het met Inf.Inc eens; hier ook een PC-on-Couch speler. Zeker nu Sony/Microsoft de PS4Pro geintroduceerd hebben EN dezer dagen de meerderheid van de spelen die ik leuk vind ook op de PC gereleased worden, zie ik het nut van de console niet meer in. Het is eigenlijk grappig, juist nu met de introductie met de PS4Pro en quotes van "ja nu met boost mode merk ik wel dat het vloeiender speelt" heb ik helemaal zoiets van .. ja laat maar console .. heb geen zin elke 2 jaar een 'betere' PS4 aan te schaffen of 'benadeelt' te worden omdat ik de PS4 'te vroeg' heb gekocht... dan liever elke 2 jaar een betere video kaart .. geef mij m'n PC maar ..
(Maar eerlijk is eerlijk, ik heb sowieso een PC nodig voor internet & werk.)
[ Voor 16% gewijzigd door ilyasse15 op 10-02-2017 09:56 ]
ilyasse15 schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 09:51:
[...]
Dat begrijp ik weer niet, mensen hebben hun PS4OG ingeruild voor een Pro en rond de 200 euro betaald. Ik wens je succes om elke 2 jaar je pc een goede upgrade te geven voor 200 euro. 1 keertje misschien (door wat kleinere upgrades, maar verder dan wat RAM kom je niet).
offtopic:
Allemaal afhankelijk van je kwaliteits eisen, ik heb het zelf niet geprobeerd maar idd gelezen dat bf1 ook op mindere pc's prima draait. En voor mijn gevoel is de upgrade noodzaak veel minder hoog dan vroeger, lees dat ook regelmatig in de topics op de FP bij nieuwe cpu's en videokaart terug.
En als je die 200 eur per 2 jaar vertaald naar 100 euro per jaar....en dan elke 3 jaar een grote beurt (mobo/cpu/ram) doet, met inruil/verkoop van bestaande componenten en verder as needed een vidkaart upgrade, ja dan kom je volgens mij aardig mee hoor.
Allemaal afhankelijk van je kwaliteits eisen, ik heb het zelf niet geprobeerd maar idd gelezen dat bf1 ook op mindere pc's prima draait. En voor mijn gevoel is de upgrade noodzaak veel minder hoog dan vroeger, lees dat ook regelmatig in de topics op de FP bij nieuwe cpu's en videokaart terug.
En als je die 200 eur per 2 jaar vertaald naar 100 euro per jaar....en dan elke 3 jaar een grote beurt (mobo/cpu/ram) doet, met inruil/verkoop van bestaande componenten en verder as needed een vidkaart upgrade, ja dan kom je volgens mij aardig mee hoor.
10 second ninja DONE
Jawel, BF1 draait ook op mindere pc, maar we hebben het juist over kwaliteitsverschil En dat zul je met name zien bij de duurdere pc's. Met 300 euro+inruil kom je misschien redelijk ver met upgraden, maar vergeet niet dat je dan componenten die je 3 jaar terug voor 600 e. hebt gekocht (gtx 1080bijv.) aan het inruilen bent. Serieus pc-gaming= financieel bloeden (vergeleken met ps4 bedoel ik) en ik spreek uit ervaringSagat schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 09:56:
[...]
offtopic:
Ik gaf zelf al aan dat pc duurder is, en helemaal als je dus imho 'echt' voor die master race experience gaat. dan praat je om te beginnen over 2k en niet slechts 400 euro. Maar voor arguments sake. Vergelijk mijn voorbeeld uit mijn vorige post. vs iemand die eerst zijn ps3 verpatst en daarna zijn og ps4 naar pro. Ik zie wel raakvlakken in buget en wat je ervoor terugkrijgt, met natuurlijk ook het eeuwig argument dat een pc ook meer kan dan alleen gamen (wat natuurlijk weer tegenwoordig minder relevant is want ps4 kan ook al hoop multimedia taken vervullen).
10 second ninja DONE
Niks tegenin te brengen hoor. Heb zelf pas sinds ruim 2 jaar een console (ps4>pro), daarvoor bij vlagen een fanatieke pc gamer. Maar vind het wel relaxed zo. En ben echt positief verrast door PS4 exclusives als Journey, TLOU en Bloodborne. Blij dat ik dat mocht ervaren. En kijk erg uit naar oa Horizon.Sagat schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 09:50:
[...]
offtopic:
Maar de PS4Pro was wel een goede uitkomst voor mijn pc gamer itch voor betere gfx en fps...
ik heb een dikke game pc waar ik harstikke mooie graphics op kan zien maar ik heb nooit de ultieme game ervaring gehad wat ik wel met de ps exclusives had. (god of war, yakuza, metal gear solid, red dead redemption(console exlusive), fight night (console exclusive), the last of us, uncharted enz.
Ik heb door deze spellen weer een PS3 aangeschaft. De PS4 komt hier zeker, nadat de PS5 wordt uitgebracht, met alle exlusives voor een prikkie
Ik heb door deze spellen weer een PS3 aangeschaft. De PS4 komt hier zeker, nadat de PS5 wordt uitgebracht, met alle exlusives voor een prikkie
[ Voor 6% gewijzigd door Farabi op 10-02-2017 11:02 ]
Bij mij is het andersom, omdat ik op playstation als ik wil wel dus batman vloeiend kan spelen met mooi gfx, en op mijn wat oudere pc is dit nog maar te vraag (misschien slecht voorbeeld omdat het natuurlijk een buggy game op pc.......) Ik durf zelfs ori niet te kopen en ga die liever straks spelen op mijn one. (of na een upgrade).
Maar ik hou wel games in de gaten die ik wil spelen, ik heb dark souls 1 op x360, maar die versie schijn nogal wat issues te hebben, als die een keer in een humble bundle zit of steam sale.....dan ga ik toeslaan. Uiteindelijk wordt mijn pc goed genoeg om die game wel perfect te draaien
Maar ik hou wel games in de gaten die ik wil spelen, ik heb dark souls 1 op x360, maar die versie schijn nogal wat issues te hebben, als die een keer in een humble bundle zit of steam sale.....dan ga ik toeslaan. Uiteindelijk wordt mijn pc goed genoeg om die game wel perfect te draaien
10 second ninja DONE
Ik ga nog één poging doen jullie te overtuigen dat Trackmania moeilijker is dan Bloodborne, lukt het niet dan scheiden hier onze meningen 
Om de volgende series races te unlocken móet je bepaalde kleuren medailles halen.
Vandaar de vergelijking met BB, waar je ook bazen moet verslaan om volgende gebieden te unlocken.
Stel je een schaal voor van moeilijkheid, waarbij 1 heel simpel is en 10 heel erg moeilijk.
Bloodborne begint ergens rond moeilijkheidsgraad 5/6 en eindigt rond een 7. De game is vanaf het begin al redelijk moeilijk en wordt naarmate de game vordert langzaam moeilijker, maar wordt nooit écht super moeilijk.
Als je er eenmaal aan begint dan speel je 'm waarschijnlijk ook uit, waarbij je steeds bazen moet verslaan om het volgende gebied te unlocken.
Single player difficulty 7/10, de dungeons 8/10.
Nu Trackmania Turbo:
De game begint heel makkelijk, op moeilijkheidsgraad 1; iedereen haalt de eerste race(s) minimaal brons, ook al mis je twee duimen. Dus ja Bram, race 1 is ontzettend simpel
De eerste serie races alles op brons halen en je unlockt de tweede serie races (zie dit plaatje). Zie dat een beetje als het verslaan van een baas om verder te kunnen komen.
De tweede serie op brons halen is ook nog niet heel moeilijk, zeg moeilijkheidsgraad 2 of een 3, maar nu komt het:
Om de derde serie te unlocken moet je alle races uit serie één én twee op zilver halen, om de vierde serie te unlocken moet je serie één, twee én drie op zilver halen, wat de moeiijkheidsgraad opschroeft naar 5/6.
Wil je de vijfde en laatste serie unlocken dan zul je alle vier de eerste series op goud moeten halen.
Om alle races in de vijfde serie te unlocken is uitsluitend goud goed genoeg en het zijn juist deze races (de Black Series) die deze game zo moeilijk maken, die zitten met gemak rond 8/9; 8 voor brons, 8,5/9 voor zilver en 9/9,5 als je goud wil halen (dat wil je anders kun je de campaign niet uitspelen en daar ging het nu juist om).
Laat je dus niet foppen door het lage instapniveau van de game.
De game heeft een ontzettend steile learning curve: de eerste races zijn supersimpel, de Black Series zijn van een totaal ander niveau.
Iedereen die denkt "wat een onzin" daag ik bij dezen uit om Trackmania Turbo uit te spelen, dan praten we daarna wel verder
Om de volgende series races te unlocken móet je bepaalde kleuren medailles halen.
Vandaar de vergelijking met BB, waar je ook bazen moet verslaan om volgende gebieden te unlocken.
Stel je een schaal voor van moeilijkheid, waarbij 1 heel simpel is en 10 heel erg moeilijk.
Bloodborne begint ergens rond moeilijkheidsgraad 5/6 en eindigt rond een 7. De game is vanaf het begin al redelijk moeilijk en wordt naarmate de game vordert langzaam moeilijker, maar wordt nooit écht super moeilijk.
Als je er eenmaal aan begint dan speel je 'm waarschijnlijk ook uit, waarbij je steeds bazen moet verslaan om het volgende gebied te unlocken.
Single player difficulty 7/10, de dungeons 8/10.
Nu Trackmania Turbo:
De game begint heel makkelijk, op moeilijkheidsgraad 1; iedereen haalt de eerste race(s) minimaal brons, ook al mis je twee duimen. Dus ja Bram, race 1 is ontzettend simpel
De eerste serie races alles op brons halen en je unlockt de tweede serie races (zie dit plaatje). Zie dat een beetje als het verslaan van een baas om verder te kunnen komen.
De tweede serie op brons halen is ook nog niet heel moeilijk, zeg moeilijkheidsgraad 2 of een 3, maar nu komt het:
Om de derde serie te unlocken moet je alle races uit serie één én twee op zilver halen, om de vierde serie te unlocken moet je serie één, twee én drie op zilver halen, wat de moeiijkheidsgraad opschroeft naar 5/6.
Wil je de vijfde en laatste serie unlocken dan zul je alle vier de eerste series op goud moeten halen.
Om alle races in de vijfde serie te unlocken is uitsluitend goud goed genoeg en het zijn juist deze races (de Black Series) die deze game zo moeilijk maken, die zitten met gemak rond 8/9; 8 voor brons, 8,5/9 voor zilver en 9/9,5 als je goud wil halen (dat wil je anders kun je de campaign niet uitspelen en daar ging het nu juist om).
Laat je dus niet foppen door het lage instapniveau van de game.
De game heeft een ontzettend steile learning curve: de eerste races zijn supersimpel, de Black Series zijn van een totaal ander niveau.
Iedereen die denkt "wat een onzin" daag ik bij dezen uit om Trackmania Turbo uit te spelen, dan praten we daarna wel verder
[ Voor 10% gewijzigd door Superkiwi op 10-02-2017 11:22 ]
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Ik geef je groot gelijk, Kiwi.
Mensen die Bloodborne voor het eerst spelen, logisch dat het dan lastig is. Maar zolang je vrijwel elke vijand voorbij kan rennen, mensen de game uitspelen zonder te levellen, je kan summonen, de content supersnel overlevellen, etc.
De mensen die Bloodborne moeilijk vinden begrijpen en doorgronden de game nog niet. Er is een reden dat een NG+ playthrough of een tweede character zoveel makkelijker is volgens letterlijk iedereen.
Trackmania is een compleet andere tak van sport waar vele malen meer van je reactie, concentratie, hand- oogcoördinatie en ook nog enige racingcraft kennis gevraagd wordt.
Volgens mij bestaat er geen discussie in deze.
Mensen die Bloodborne voor het eerst spelen, logisch dat het dan lastig is. Maar zolang je vrijwel elke vijand voorbij kan rennen, mensen de game uitspelen zonder te levellen, je kan summonen, de content supersnel overlevellen, etc.
De mensen die Bloodborne moeilijk vinden begrijpen en doorgronden de game nog niet. Er is een reden dat een NG+ playthrough of een tweede character zoveel makkelijker is volgens letterlijk iedereen.
Trackmania is een compleet andere tak van sport waar vele malen meer van je reactie, concentratie, hand- oogcoördinatie en ook nog enige racingcraft kennis gevraagd wordt.
Volgens mij bestaat er geen discussie in deze.
PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.
Het grappige is dat het juist de Bloodborne veteranen waren die het niet met me eens waren/zijnVoxalizer schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 11:27:
Mensen die Bloodborne voor het eerst spelen
Ik ben het helemaal met je eens hoor Kiwi
Maar vergeet niet dat je na twee/drie keer proberen zilver te halen na het halen van brons je een joker Zilveren Medaille kunt inzetten. Kun je toch door met de levels zonder echt zilver te halen.
Ik doe hier niet aan mee, want ik wil alles eerlijk halen. Maar zo "cheat" je wel je weg omhoog.
[ Voor 4% gewijzigd door Jasphur op 10-02-2017 11:36 ]
Met jokers zijn de Black Series alsnog bangelijk moeilijk; 3x zilver rijden voor een gouden joker klinkt makkelijker dan het is
Ook met het gebruik van jokers verandert er niks aan mijn bla.
Ik wil 'm na The Witcher weer eens op pakken, het moet er toch ooit een keer van komen
Nog wat verder gespeeld trouwens of ook even een break?Jasphur schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 11:35:
[...]
Ik ben het helemaal met je eens hoor KiwiJe kent mn stats wat dat betreft.
Ik wil 'm na The Witcher weer eens op pakken, het moet er toch ooit een keer van komen
[ Voor 47% gewijzigd door Superkiwi op 10-02-2017 11:41 ]
Ik kan bij deze zeggen dat Trackmania op het begin simpel is. De eerste serie is het probleem niet, met wat opnieuw spelen haal je hier wel de gouden plakjes binnen. Bij serie 2 wordt dit voor mij al vrijwel onmogelijk. Moet zeggen dat ik de game ff aan de kant heb gegooit en er wel weer mee begin als ik ff niets anders heb
Even een break. Zo af en toe, als ik een half uurtje heb probeer ik de tweede multilap van de Red series, maar ik loop echt stuk op die. Ben bijna in staat toch een joker te gaan gebruiken.dvdkiwi schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 11:40:
Met jokers zijn de Black Series alsnog bangelijk moeilijk; 3x zilver rijden voor een gouden joker klinkt makkelijker dan het is![]()
[...]
Nog wat verder gespeeld trouwens of ook even een break?
Gisteren heb ik wat uurtjes in DOOM gestoken. Het voelt erg old school aan!
Het is zeker niet slecht, maar voor mij mist er toch iets, ik kan niet direct zeggen wat.
Ik heb level 3 voltooid en wil wel proberen om het spel uit te spelen. Ik ben benieuwd of het me na een paar levels nog kan boeien.
Ik zou eigenlijk nog een leuke racegame willen hebben. Vroeger heb ik Need for Speed Most Wanted en Carbon echt grijs gespeeld. Dat was wel op de computer, ik weet niet of ik dat gevoel ook kan hebben met een controller.
De meeste racegames voor ps4 lijken eerder simulatie en trackgericht. Ik zoek dus meer een casual racegame Lekker (goedkope) auto's tunen, liefst straatraces.. . Eigenlijk Need for Speed dus.
Zijn die nieuwere NFS games iets, of kan ik ze beter mijden?
Het is zeker niet slecht, maar voor mij mist er toch iets, ik kan niet direct zeggen wat.
Ik heb level 3 voltooid en wil wel proberen om het spel uit te spelen. Ik ben benieuwd of het me na een paar levels nog kan boeien.
Ik zou eigenlijk nog een leuke racegame willen hebben. Vroeger heb ik Need for Speed Most Wanted en Carbon echt grijs gespeeld. Dat was wel op de computer, ik weet niet of ik dat gevoel ook kan hebben met een controller.
De meeste racegames voor ps4 lijken eerder simulatie en trackgericht. Ik zoek dus meer een casual racegame Lekker (goedkope) auto's tunen, liefst straatraces.. . Eigenlijk Need for Speed dus.
Heb geduld.Anton.net schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 13:26:
Dirt 4
Flatout 4
IGN review Need for Speed zij zijn niet heel erg lovend.
[ Voor 5% gewijzigd door Jasphur op 10-02-2017 13:46 ]
Waar zit jij nu zelf eigenlijk? Ik ben bij 164 gestopt, dus als ik hem weer een keer oppak heb ik gelijk een leuke track om mee te beginnendvdkiwi schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 11:40:
Nog wat verder gespeeld trouwens of ook even een break?

PSN ID: dvd-linden | Youtube: dvd-linden
Ik was ook met Doom begonnen en had hetzelfde gevoel. Lekker old school (in positieve zin)! Gewoon even lekker hersenloos knallen. Maar is leuk voor ernaast, maar niet als primaire game. Ik had met de PSN kerstdeals Titanfall 2 gekocht en die heb ik vorige week ook even opgestart, alleen maar om even te kijken of het wat was. Resultaat: Doom wordt niet meer gespeeld en TF2 werd ik helemaal in gezogen. Echt een verrassing, dit spel. Als FPS heeft TF2 net even iets meer intelligentie dan Doom. Ook de samenwerking en interactie met je Titan is erg leuk gedaan. En grafisch ziet het er schitterend uit (ja, ook op de PS4 Slim).Anton.net schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 13:26:
...
Heb je het nu over de singleplayer van TF2? Die wil ik ook graag nog eens spelen.hostje schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 14:12:
[...]
Ik was ook met Doom begonnen en had hetzelfde gevoel. Lekker old school (in positieve zin)! Gewoon even lekker hersenloos knallen. Maar is leuk voor ernaast, maar niet als primaire game. Ik had met de PSN kerstdeals Titanfall 2 gekocht en die heb ik vorige week ook even opgestart, alleen maar om even te kijken of het wat was. Resultaat: Doom wordt niet meer gespeeld en TF2 werd ik helemaal in gezogen. Echt een verrassing, dit spel. Als FPS heeft TF2 net even iets meer intelligentie dan Doom. Ook de samenwerking en interactie met je Titan is erg leuk gedaan. En grafisch ziet het er schitterend uit (ja, ook op de PS4 Slim).
Ik heb net Horizon besteld. Veel vertrouwen in die game en voor een tientje kan het nooit tegenvallen. Had nog een code van € 50,- voor Bol.com.
Ik zal wel oud worden, maar Doom gaat me allemaal toch net wat TE snel eigenlijk, ondanks dat dat precies het punt is

It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.
Ben je niet bang dat het eentonig gaat worden of dat de gameplay niet leuk en/of uitdagend genoeg wordt voor een open wereld game?bram1984 schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 14:17:
[...]
Heb je het nu over de singleplayer van TF2? Die wil ik ook graag nog eens spelen.
Ik heb net Horizon besteld. Veel vertrouwen in die game en voor een tientje kan het nooit tegenvallen. Had nog een code van € 50,- voor Bol.com.
Ik hoop ook dat het echt een goede game wordt hoor, maar ben heel benieuwd of Guerrilla aan de verwachtingen kan voldoen.
Ik verwacht dat het net zoiets wordt als FFXV of Witcher wat betreft de open wereld. Ik ga nog eventjes de kat uit de boom kijken, maar denk dat Horizon wel in mijn PS4 terecht komt dit jaar.dvd-linden schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 15:04:
[...]
Ben je niet bang dat het eentonig gaat worden of dat de gameplay niet leuk en/of uitdagend genoeg wordt voor een open wereld game?
Ik hoop ook dat het echt een goede game wordt hoor, maar ben heel benieuwd of Guerrilla aan de verwachtingen kan voldoen.
Van wat ik heb begrepen heeft The Witcher 3 wel een nieuwe standaard neergezet in open wereld games op het gebied van sidequests en verhaal. Nou heb ik geen flauw idee in hoeverre dit overtrokken is, want ik heb de game niet gespeeld, maar ik ben heel erg benieuwd of Horizon hier dan bij in de buurt gaat komen. Een open wereld game maken die tientallen uren boeiend blijft is zo makkelijk nog niet.Jasphur schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 15:11:
[...]
Ik verwacht dat het net zoiets wordt als FFXV of Witcher wat betreft de open wereld. Ik ga nog eventjes de kat uit de boom kijken, maar denk dat Horizon wel in mijn PS4 terecht komt dit jaar.
Vandaar dat ik heel nieuwsgierig ben naar de recensies.
Nu we het toch over Horizon hebben, kwam toevallig net dit nog tegen:
https://cdn.reshift.nl/media/media/images/sxoepoc.jpg
Bekijken op eigen risico uiteraard.
[ Voor 10% gewijzigd door dvd-linden op 10-02-2017 15:28 ]
Iemand die de the crew ultimate edition heeft? Bevalt het? The Crew kreeg namelijk niet zulke beste recencies maar ondertussen zijn er zo enorm veel updates uitgekomen en is hij in de aanbieding voor een redelijke prijs dus zit ik te twijfelen.
Ik wacht ook even op de recensies.dvd-linden schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 15:15:
[...]
Van wat ik heb begrepen heeft The Witcher 3 wel een nieuwe standaard neergezet in open wereld games op het gebied van sidequests en verhaal. Nou heb ik geen flauw idee in hoeverre dit overtrokken is, want ik heb de game niet gespeeld, maar ik ben heel erg benieuwd of Horizon hier dan bij in de buurt gaat komen. Een open wereld game maken die tientallen uren boeiend blijft is zo makkelijk nog niet.
Recentelijk begonnen met the Witcher en heb de sfeer meteen goed te pakken. Is een erg tof spel.
GTA (allemaal) is ook eenopen wereld spel waar je 10tallen uren kunt ronddwalen of je nou wel of niet iets doet
Nee hoor. Ik zie een mooie open wereld met een zeer interessante en bovendien originele setting. De gameplay, animaties en combat zien er in mijn optiek ook prima uit (in tegenstelling tot The Witcher 3, waar jullie hierboven over spreken) en ook het RPG systeem is niet extreem diep, wat ik prima kan waarderen.dvd-linden schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 15:04:
[...]
Ben je niet bang dat het eentonig gaat worden of dat de gameplay niet leuk en/of uitdagend genoeg wordt voor een open wereld game?
Same, dwaal te veel af van de main story overigens, doe meer sidequests en contracts dan ik aandacht besteed aan de main story.Jasphur schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 15:18:
[...]
Ik wacht ook even op de recensies.
Recentelijk begonnen met the Witcher en heb de sfeer meteen goed te pakken. Is een erg tof spel.
GTA (allemaal) is ook eenopen wereld spel waar je 10tallen uren kunt ronddwalen of je nou wel of niet iets doet
Zit op een avondje zomaar paar uur van de wereld aan het genieten, tijd gaat snel met The Witcher.
Waarom heeft niemand ooit gezegd dat de zo Witcher 3 tof is?
Yep, singleplayer.bram1984 schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 14:17:
[...]
Heb je het nu over de singleplayer van TF2? Die wil ik ook graag nog eens spelen.
...
Multiplayer heb ik even heel snel naar gekeken, maar ik vermaak me nu al prima met de sp. Het spel was toen op PSN met de kerstdeals en januari sale rond de 30 euro. Wat mij betreft z'n geld meer dan waard. Ik wilde eerst Doom uitspelen voor ik aan TF2 begon, maar voorlopig ziet het ernaar uit dat Doom nog even in de kast blijft liggen.
Ssst, dat moet eigenlijk geheim blijvenOrigins schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 15:38:
[...]
Same, dwaal te veel af van de main story overigens, doe meer sidequests en contracts dan ik aandacht besteed aan de main story.
Zit op een avondje zomaar paar uur van de wereld aan het genieten, tijd gaat snel met The Witcher.
Waarom heeft niemand ooit gezegd dat de zo Witcher 3 tof is?
Ik dacht vanmiddag The Witcher wel af te kunnen ronden, (had nog slechts één beschikbare missie van de base game staan), maar na het voltooien van die missie kwamen er toch weer enkele (story en side) missies in de lijst bij te staan
Dat de DLC missies nu ook beschikbaar zijn is ook niet bevorderlijk voor de main story

Zonder dollen, ik moet #175 nog steeds op goud in de Black Valley series. Dan ook #180 nog maar daar begin ik pas aan als 175 gelukt is.
Daarna relaxt (uhum) beginnen aan de Black Lagoon serie
Schijnt overigens dat Black Lagoon wat vergevingsgezinder is dan Valley. Vooral Stadium heb ik veel zin in, maar de weg er naartoe is nog zo lang...
Dat de DLC missies nu ook beschikbaar zijn is ook niet bevorderlijk voor de main story
Ik zit nu zelf op het werkdvd-linden schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 13:53:
[...]
Waar zit jij nu zelf eigenlijk? Ik ben bij 164 gestopt, dus als ik hem weer een keer oppak heb ik gelijk een leuke track om mee te beginnen.
Zonder dollen, ik moet #175 nog steeds op goud in de Black Valley series. Dan ook #180 nog maar daar begin ik pas aan als 175 gelukt is.
Schijnt overigens dat Black Lagoon wat vergevingsgezinder is dan Valley. Vooral Stadium heb ik veel zin in, maar de weg er naartoe is nog zo lang...
[ Voor 20% gewijzigd door Superkiwi op 10-02-2017 16:51 ]
NFS Rivals vond ik zeker de moeite waard, zelf op Pc gespeeld.Anton.net schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 13:26:
Als ik eenmaal bij Lagoon aangekomen zou zijn weet ik haast zeker dat ik hem platinum zal gaan halen. Lagoon en vooral Stadium gingen me over het algemeen veel en veel beter af dan Canyon en Valley. Van die twee vind ik die auto's af en toe niet te besturendvdkiwi schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 16:46:
[...]
Ik zit nu op het werk

Maar dat schiet al op dan zeg. Dan ben je een heel stuk verder dan ik.
Valley is een hel wat besturing betreft. Ik moet echt eerst 20.000 keer proberen voordat ik weer gewent ben aan die besturing nadat ik Canyon heb gespeeld. Bij Blue Lagoon haat ik die planken.dvd-linden schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 16:51:
[...]
Als ik eenmaal bij Lagoon aangekomen zou zijn weet ik haast zeker dat ik hem platinum zal gaan halen. Lagoon en vooral Stadium gingen me over het algemeen veel en veel beter af dan Canyon en Valley. Van die twee vind ik die auto's af en toe niet te besturen.
Maar dat schiet al op dan zeg. Dan ben je een heel stuk verder dan ik.
Maar goed, ik moet nog een lange weg eer ik een beetje bij jullie in de buurt kom

Horizon ziet er nog steeds veel belovend uit. Prachtige open wereld, de combat lijkt diepgang te hebben, de robots hebben veel detail en allemaal en andere manier van vechten en een unieke setting. Hopelijk is het verhaal ook nog goed en dan gaat het een topper worden.
The Witcher 3 is echt een klasse apart qua (side-)quests in een open wereld RPG; ik denk dat we dat niet van Horizon moeten verwachten. Daarom is het des te spannender hoe die open wereld gameplay in Horizon gaat uitpakken en hoelang het boeiend blijft.dvd-linden schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 15:15:
[...]
Van wat ik heb begrepen heeft The Witcher 3 wel een nieuwe standaard neergezet in open wereld games op het gebied van sidequests en verhaal. Nou heb ik geen flauw idee in hoeverre dit overtrokken is, want ik heb de game niet gespeeld, maar ik ben heel erg benieuwd of Horizon hier dan bij in de buurt gaat komen. Een open wereld game maken die tientallen uren boeiend blijft is zo makkelijk nog niet.
Nu we het toch over Horizon hebben, kwam toevallig net dit nog tegen:
https://cdn.reshift.nl/media/media/images/sxoepoc.jpg
Bekijken op eigen risico uiteraard.
Nu het toch weer over W3 gaat: die Gwent game mag zo langzamerhand ook weleens uitkomen

PS4 Pro - ConscienceNL | Nintendo Switch | LG OLED 55C7
De gwent game is al lange tijd in beta op PC en Xbox One. Ik begrijp niet waarom het nog niet op de PS4 in beta is.Conscience NL schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 20:15:
[...]
The Witcher 3 is echt een klasse apart qua (side-)quests in een open wereld RPG; ik denk dat we dat niet van Horizon moeten verwachten. Daarom is het des te spannender hoe die open wereld gameplay in Horizon gaat uitpakken en hoelang het boeiend blijft.
Nu het toch weer over W3 gaat: die Gwent game mag zo langzamerhand ook weleens uitkomen.
PSN: Alvanosa
Ik heb sinds kort een PS4 Pro gekocht. Nu heb ik mijn oude ps4 op één kamer aangesloten en de Pro op een andere. Omdat ik hetzelfde spel op beide Playstations speel, zou ik graag mijn savegames op beiden willen hebben. Is dit mogelijk?
(Dus dat ik bijvoorbeeld een game start op PS4 in kamer 1 en de dag erna verder kan spelen op PS4 in kamer 2)
(Dus dat ik bijvoorbeeld een game start op PS4 in kamer 1 en de dag erna verder kan spelen op PS4 in kamer 2)
FFXIV: Brawny Brawler
Verwijderd
Dat kan met PS Plus Cloud Saves of met USB.CreativeSkills schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 08:46:
Ik heb sinds kort een PS4 Pro gekocht. Nu heb ik mijn oude ps4 op één kamer aangesloten en de Pro op een andere. Omdat ik hetzelfde spel op beide Playstations speel, zou ik graag mijn savegames op beiden willen hebben. Is dit mogelijk?
Zou mooi zijn als Sony die functionaliteit gewoon beschikbaar stelt zonder dat je daar een PSPlus abonnement voor hoeft af te sluiten. Gewoon savegames synchroniseren over het interne netwerk voor alle PS4's die daaraan gekoppeld zijn.Verwijderd schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 09:04:
[...]
Dat kan met PS Plus Cloud Saves of met USB.
Het zou ideaal zijn als ze die backup functie laten koppelen aan Google Drive/Dropbox, zal nooit gebeuren maar zou wel ideaal zijn ook voor het bewaren van vorige versies van savegames in het geval je ergens vast loopt.
Zoals vroeger, op een memory card nooit over de huidige heen saven omdat je niet wist wat er komen ging en of je vast kwam te zitten. Bij RE heb ik dat veel toegepast, altijd 2/3 'blokjes'
Ik denk dat Horizon zeker de moeite gaat zijn. Ze kunnen verhalen maken/vertellen en zoals het er nu uitziet zal het zeker ook in open wereld opzicht goed genoeg worden.
Vreemd genoeg heeft the Witcher 3 mij nog niet echt kunnen boeien. Zit ook nog niet zo heel ver maar ik moet er toch eens mee verder zien of het nog komt.
Ik denk dat Horizon zeker de moeite gaat zijn. Ze kunnen verhalen maken/vertellen en zoals het er nu uitziet zal het zeker ook in open wereld opzicht goed genoeg worden.
Vreemd genoeg heeft the Witcher 3 mij nog niet echt kunnen boeien. Zit ook nog niet zo heel ver maar ik moet er toch eens mee verder zien of het nog komt.
Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar
Is het niet zoiets als Rune destijds? Dat was ook een online mp hack&slash en vond ik erg leuk om te spelen.ilyasse15 schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 09:46:
For Honor gisteren even goed gespeeld en vind het helaas niet zo leuk. Het concept is op zich best aardig, maar het is te saai. Je moet echt wel skill hebben om goed te spelen dus er zit wel uitdaging in maar het boeit me gewoon te weinig. Nee, de dynamiek, snelheid en intensheid van BF1 spreekt me veel meer aan. Wat mij betreft geen succes For Honor, typisch ubisoft (net niet-game)
Heb helaas geen toegang tot de beta gehad.
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
De beta is gewoon open dit weekend.
Naar ps store gaan en downloaden, meer hoef je niet te doen.
Naar ps store gaan en downloaden, meer hoef je niet te doen.
The Last Guardian begint redelijk irritant te worden. Fantastische game over het algemeen, maar ik lig nu al een half uur in een bad met onderin een gat waar Trico doorheen moet duiken. Duiken gaat wel, maar hij weigert door het gat te zwemmen.
Verwijderd
The Last Guardian vorig jaar met plezier uitgespeeld.bram1984 schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 14:52:
The Last Guardian begint redelijk irritant te worden. Fantastische game over het algemeen, maar ik lig nu al een half uur in een bad met onderin een gat waar Trico doorheen moet duiken. Duiken gaat wel, maar hij weigert door het gat te zwemmen.
https://www.google.nl/#q=last+guardian+walkthrough
Misschien moet je eerst een hendeltje overhalen of zo.
@ 4 min 25
Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK
Hij probeert je te helpen 
Zo, de main content van The Witcher uitgespeeld, 121 uur op de teller.
Al met al een erg vermakelijke "rustig aan" game met hele goede storytelling zowel in de main quests als daarbuiten, maar wel met enkele irritatiepunten (roach, hekjes, lage obstakeltjes, fall damage, trage loading screens en menu's, precisiebewegingen proberen te maken...).
Al met al een 7,5-8/10 wat mij betreft. Nu nog een 50+ uurtjes aan DLC te gaan

Zo, de main content van The Witcher uitgespeeld, 121 uur op de teller.
Al met al een erg vermakelijke "rustig aan" game met hele goede storytelling zowel in de main quests als daarbuiten, maar wel met enkele irritatiepunten (roach, hekjes, lage obstakeltjes, fall damage, trage loading screens en menu's, precisiebewegingen proberen te maken...).
Al met al een 7,5-8/10 wat mij betreft. Nu nog een 50+ uurtjes aan DLC te gaan
Zag dat de dlc nu 15 euro is. Bijna gekocht. Toch maar besloten eerst te gaan beginnen aan een aantal titels die ik al tijden op Steam heb maar nog niet aan ben begonnen. (Tomb Raider, Max Payne 3 en Alien Isolation).
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Die planken kunnen zwaar irritant zijn ja, maar ik moet zeggen dat ik ze altijd wel aardig onder de knie kreeg.Jasphur schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 16:54:
[...]
Valley is een hel wat besturing betreft. Ik moet echt eerst 20.000 keer proberen voordat ik weer gewent ben aan die besturing nadat ik Canyon heb gespeeld. Bij Blue Lagoon haat ik die planken.
Maar goed, ik moet nog een lange weg eer ik een beetje bij jullie in de buurt kom
Wat Valley betreft ben ik het volledig met je eens!
Zo weer ff update. Ben nu bij Rom @Bloodborne. Poging nummer drie.
Edit: poging nummer 5 kwam ik op de helft. En Rom is down.
Edit 2, kom nu ook net Amygdala tegen. Gezellig.
Edit: poging nummer 5 kwam ik op de helft. En Rom is down.
Edit 2, kom nu ook net Amygdala tegen. Gezellig.
[ Voor 71% gewijzigd door JoeZuCK op 11-02-2017 20:28 ]
Ik speel BB eigenlijk sinds de release en heb eigenlijk nooit problemen met de framerate ervaren. Dat framepacing schijnt een FROM dingetje te zijn, maar ik weet eerlijk gezegd niet eens wat het is. Bewust nooit opgezocht, zodat ik ook niet weet waar ik op moet letten.
Ging mij ook om Dark Soulsbram1984 schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 17:27:
[...]
Ik speel BB eigenlijk sinds de release en heb eigenlijk nooit problemen met de framerate ervaren. Dat framepacing schijnt een FROM dingetje te zijn, maar ik weet eerlijk gezegd niet eens wat het is. Bewust nooit opgezocht, zodat ik ook niet weet waar ik op moet letten.
Ja maar ze hebben er beide last van, als ik mij niet vergis.
Verwijderd
Zeker geen kwade bedoelingen.
Ik zat in de Last Guardian ook vast met duiken bij een hendel waar je zonder speciale truuk niet bij kwam.
Eerst dook Trico niet verder, daarna toch de hendel over weten te halen en toen dook ie en kon ik verder.
Ik zat in de Last Guardian ook vast met duiken bij een hendel waar je zonder speciale truuk niet bij kwam.
Eerst dook Trico niet verder, daarna toch de hendel over weten te halen en toen dook ie en kon ik verder.
Vreemd dat ze zo een soort dingen niet makkelijk kunnen fixen met een patch.Verwijderd schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 19:01:
Ik ga het spel ook eens halen, maar ik wacht nog even tot die 20 euro kost. Dit soort games spreekt me doorgaans wel aan, maar de setting van The Last Guardian heeft me eigenlijk nooit kunnen overtuigen.
Van de week ook The Last Guardan uitgespeeld.
Ik ben een gamer met een enorm geduld. Maar bij The Last Guardian heb ik me toch wel groen en geel geërgerd aan hoe lang het duurt voordat Trico (soms) doet wat jij hem zegt dat die moet doen.
Zelfs iets simpels als hem te eten geven kan een halve minuut duren als je met het voedsel recht voor zijn mond staat en niet reageert, of gewoon telkens mis hapt naar het voedsel!
Het is een ontzettend mooie game en bij vlagen ziet het er next gen uit, maar soms heb je het gevoel alsof Trico een retard is en telkens 10 seconde nodig heeft voordat zijn brein überhaupt registreert dat je hem een commando hebt gegeven, of met voedsel voor zijn neus staat.
Verklaart wel direct waarom dat beest de laatste van zijn soort is
P.s.
En wie dacht dat het een goed idee zou zijn dat je moet button bashen elke keer als je doodgaat om gerespawned te worden! Hoe langer je wacht met button bashen hoe meer buttons je moet bashen en hoe langer het duurt om gewoon door te kunnen spelen! En dit is nadat de game al je laatste save game heeft moeten laden!!!!
Ben je dus even wat te drinken pakken ofzo terwijl de game opnieuw is aan het laden kun je eerst 50 keer knopjes gaan indrukken op je controller.
Ik ben een gamer met een enorm geduld. Maar bij The Last Guardian heb ik me toch wel groen en geel geërgerd aan hoe lang het duurt voordat Trico (soms) doet wat jij hem zegt dat die moet doen.
Zelfs iets simpels als hem te eten geven kan een halve minuut duren als je met het voedsel recht voor zijn mond staat en niet reageert, of gewoon telkens mis hapt naar het voedsel!
Het is een ontzettend mooie game en bij vlagen ziet het er next gen uit, maar soms heb je het gevoel alsof Trico een retard is en telkens 10 seconde nodig heeft voordat zijn brein überhaupt registreert dat je hem een commando hebt gegeven, of met voedsel voor zijn neus staat.
P.s.
En wie dacht dat het een goed idee zou zijn dat je moet button bashen elke keer als je doodgaat om gerespawned te worden! Hoe langer je wacht met button bashen hoe meer buttons je moet bashen en hoe langer het duurt om gewoon door te kunnen spelen! En dit is nadat de game al je laatste save game heeft moeten laden!!!!

[ Voor 28% gewijzigd door ThaBEN op 11-02-2017 19:23 ]
PSVR Owner | PSN ID: ThaBEN_NL
Ik denk ook niet dat je die had, maar dit vind ik inhoudelijk een veel betere reactie dan de vorige.Verwijderd schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 19:01:
Die hendel die jij bedoelt, heb ik al over gehaald. Dat is het hek dat de doorgang onder water blokkeert.
Is geen bug. Eerst moet je zelf een hendel overhalen en pas dan kan Trico dieper duiken.Anton.net schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 19:09:
[...]
Vreemd dat ze zo een soort dingen niet makkelijk kunnen fixen met een patch.
Ik ga het spel ook eens halen, maar ik wacht nog even tot die 20 euro kost. Dit soort games spreekt me doorgaans wel aan, maar de setting van The Last Guardian heeft me eigenlijk nooit kunnen overtuigen.
Da's om klein beetje frustratie van die Trico weg te werken. Soort van verwerking door af te reageren zeg maar.ThaBEN schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 19:09:
P.s.
En wie dacht dat het een goed idee zou zijn dat je moet button bashen elke keer als je doodgaat om gerespawned te worden! Hoe langer je wacht met button bashen hoe meer buttons je moet mashen hoe langer het duurt om gewoon door te kunnen spelen! (En dit is nadat de game al je laatste save game heeft moeten laden!!!!)
Maar die heb ik dus al over gehaald. Er zitten wel wat design flaws in hoor, waarbij het gewoon onnodig lang duurt voordat Trico doet wat hij moet doen. Als dat goed was geweest, had de game echt top geweest.InF.Inc schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 19:20:
[...]
Is geen bug. Eerst moet je zelf een hendel overhalen en pas dan kan Trico dieper duiken.
Gamers van tegenwoordig hebben ook geen geduld meer.. Sterker nog; de mens van tegenwoordig.ThaBEN schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 19:09:
.. kan een halve minuut duren als je voordat zijn brein überhaupt registreert dat je hem een commando hebt gegeven, of met voedsel voor zijn neus staat.
En wat die laatste zin betreft; je hebt hem uitgespeeld toch?
Bloodborne, The Witcher en Batman (andere games niet gekeken) vallen me in base mode niet tegen
Bij The Witcher verandert er qua pop-up zo te zien niks, enkel een iets stabielere 30fps.
Het zou leuk zijn als we op de PS4 zelf zo'n fps test applicatietje zouden hebben.
- Chaoss
- Registratie: December 2000
- Laatst online: 00:11
:strip_icc():strip_exif()/u/17239/crop586cd04bb358c.jpeg?f=community)
beetje minder op de man spelen aub
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Let op mijn health en die van de Boss. Voor een ieder die Bloodborne nog wil spelen adviseer ik niet te kijken.
[YouTube: https://youtu.be/CIbyK_eM-FU]
Selfnote: niet meer in die slijmerige drap gaan staan.
[YouTube: https://youtu.be/CIbyK_eM-FU]
[ Voor 4% gewijzigd door JoeZuCK op 12-02-2017 10:07 ]
Neeshoombak schreef op zondag 12 februari 2017 @ 07:44:
Kun je nog inschrijven voor die ps4 beta software?
It doesn't matter if you die by an inch or a mile; dying is dyingInF.Inc schreef op zondag 12 februari 2017 @ 10:02:
Let op mijn health en die van de Boss.
Ik had een beetje hetzelfde bij de Queen, maar dan met nét iets meer boss health over. Zuur is het wel

Haha the greed.InF.Inc schreef op zondag 12 februari 2017 @ 10:02:
Let op mijn health en die van de Boss. Voor een ieder die Bloodborne nog wil spelen adviseer ik niet te kijken.
[video]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Helaas is de 'oude' Tweakers community op PSN verdwenen, er is inmiddels een nieuwe community aangemaakt die via de community zoekfunctie op je PS4 te vinden is (Zoeken op Tweakers of Gathering of Tweakers)!
Er is een [PS4] Problemen en garantie-afhandelingen -topic
Pro vs Slim:
Wil je een PS4 kopen en twijfel je tussen een Slim of Pro? Gebruik dan de search, de vraag welke je beter kunt kopen is al (te) vaak gesteld!
Helaas is de 'oude' Tweakers community op PSN verdwenen, er is inmiddels een nieuwe community aangemaakt die via de community zoekfunctie op je PS4 te vinden is (Zoeken op Tweakers of Gathering of Tweakers)!
Er is een [PS4] Problemen en garantie-afhandelingen -topic
Pro vs Slim:
Wil je een PS4 kopen en twijfel je tussen een Slim of Pro? Gebruik dan de search, de vraag welke je beter kunt kopen is al (te) vaak gesteld!