Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 27-09 23:55

JoeZuCK

_Fonz > all.

Ja, stom. Had geen stamina meer, maar ik dacht, nog een slag, nog EEN!!! ARGHH!

Amygdala was achteraf ook een eitje. Bleef gewoon even van een afstandje staan en met twee visceral attacks op haar hoofd kom je al een heel eind.

Edit, Micolash moet te doen zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door JoeZuCK op 12-02-2017 16:18 ]

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Formula one
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 27-09 18:11
Nadat ik de beta versie van ps4 heb geïnstalleerd is mijn ps4 al 4x uitgevallen heeft iemand hier nog meer last van ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Formula one schreef op zondag 12 februari 2017 @ 13:43:
Nadat ik de beta versie van ps4 heb geïnstalleerd is mijn ps4 al 4x uitgevallen heeft iemand hier nog meer last van ?
Ik heb sinds dag 1 van de beta geen problemen.

je kunt ook terug gaan naar de stabiele 4.07 versie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basset
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-09 12:45
Verwijderd schreef op zondag 12 februari 2017 @ 15:07:
[...]

Ik heb sinds dag 1 van de beta geen problemen.

je kunt ook terug gaan naar de stabiele 4.07 versie.
Ik heb geen beta en bij mij valt ie ook uit. Ik denk dat de stofzuiger er een keer in moet.

Hop,hop,hop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb geen moeite met performance. Ben blij met de visual upgrade. Far Harbor speel super op de Pro!

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroetie2970
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11-06-2023
Even een misschien domme vraag , maar ik kom ergens niet uit.
Ik heb beneden een ps4 pro met 2 gebruikersprofielen.
Op mijn profiel heb ik een ps plus account. De ps4 is als primair ingesteld.
Als ik iets download van ps plus kan mijn vriendin dit spelen met haar profiel.
Geen probleem.
Nu heb ik boven ook een ps 4 met ook beide profielen. Als ik nu de game wederom van ps plus download kan zij op haar profiel het niet spelen. Het is dan gelocked. Kan ik dit veranderen? Wat doe ik verkeerd of???

Ik hoop dat iemand het weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik-1980
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:46
Kroetie2970 schreef op zondag 12 februari 2017 @ 20:14:
Even een misschien domme vraag , maar ik kom ergens niet uit.
Ik heb beneden een ps4 pro met 2 gebruikersprofielen.
Op mijn profiel heb ik een ps plus account. De ps4 is als primair ingesteld.
Als ik iets download van ps plus kan mijn vriendin dit spelen met haar profiel.
Geen probleem.
Nu heb ik boven ook een ps 4 met ook beide profielen. Als ik nu de game wederom van ps plus download kan zij op haar profiel het niet spelen. Het is dan gelocked. Kan ik dit veranderen? Wat doe ik verkeerd of???

Ik hoop dat iemand het weet.
Probleem zit m erin dat je maar 1 ps4 als primair aan je account kunt koppelen en in jouw geval is dat de ps4 die beneden staat. Op die ps4 kan iedereen jouw psplus spellen spelen.

De ps4 die boven staat, kun je niet ook als primair aan jouw account koppelen en dan kan je vriendin de psplus spellen niet spelen helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassGunner
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01-12-2024
InF.Inc schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 17:19:
Zo weer ff update. Ben nu bij Rom @Bloodborne. Poging nummer drie.

Edit: poging nummer 5 kwam ik op de helft. En Rom is down.

Edit 2, kom nu ook net Amygdala tegen. Gezellig.
Waarom post jij niet in het BB draadje :)

Wat betreft the Last Guardian. Ik had zelf niet zoveel problemen met Trico. Die duik onder water nam hij ook vrij vanzelf. Heb wel vaak de walkthrough erbij gepakt. Dat button mashing was mijn grootste probleem. Was echt bang dat ik de controller had gesloopt aan het eind van het spel :)
Verder vond ik de puzzels wel wat simpel en repetitief. Al met al was het niet zo episch als SotC dat destijds (en mss nog steeds) was. Imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroetie2970
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11-06-2023
Erik-1980 schreef op zondag 12 februari 2017 @ 20:38:
[...]

Probleem zit m erin dat je maar 1 ps4 als primair aan je account kunt koppelen en in jouw geval is dat de ps4 die beneden staat. Op die ps4 kan iedereen jouw psplus spellen spelen.

De ps4 die boven staat, kun je niet ook als primair aan jouw account koppelen en dan kan je vriendin de psplus spellen niet spelen helaas.
Ok jammer dan. Ga niet nog een abbo nemen daarvoor iig.

Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Laatst online: 27-09 23:55

JoeZuCK

_Fonz > all.

bassGunner schreef op zondag 12 februari 2017 @ 20:54:
[...]

Wat betreft the Last Guardian. Ik had zelf niet zoveel problemen met Trico. Die duik onder water nam hij ook vrij vanzelf. Heb wel vaak de walkthrough erbij gepakt. Dat button mashing was mijn grootste probleem. Was echt bang dat ik de controller had gesloopt aan het eind van het spel :)
Verder vond ik de puzzels wel wat simpel en repetitief. Al met al was het niet zo episch als SotC dat destijds (en mss nog steeds) was. Imho.
Geen idee dat er een BB draadje was. Ben nu bij Gehrman.

Zonde dat je de walkthrough erbij gepakt hebt. Was nergens voor nodig. Met een beetje geduld en oplossingsvermogen lukt het ook.

[ Voor 9% gewijzigd door JoeZuCK op 13-02-2017 07:37 ]

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik-1980
Zijn er meer mensen die bij die 2-staps verificatie soms geen of heel laat sms-jes krijgen?
Moest vandaag weer opnieuw inloggen op de ipad maar ik krijg maar geen sms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Volgens mij krijg je die SMS alleen indien je inlogt op "nieuwe" apparatuur. Die ipad staat dus nu in de vertrouwde hardwarelijst. Vermoed wel dat je dat niet onbeperkt kan doen, maar wat de exacte waarden zijn waarop wordt gecontroleerd weet ik zo niet.

PSN-id: Chrasher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik-1980
Vreemd want ik moet toch echt een sms code opnieuw invoeren....
Begin die 2 staps irritatie wel redelijk vermoeiend te vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Ah, als je de SMS code moet invoeren, dan zal dat wel elke keer moeten. Geen idee waarom je dan die SMS niet krijgt.

PSN-id: Chrasher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBEN
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 25-07 12:31
Ik hoef op mijn PS4, PC en GSM niet opnieuw in te loggen met 2-stap verificatie. Nu onthoud mijn PC en mijn GSM mijn wachtwoord automatisch en ben ik gelijk ingelogd als ik naar de PSN website ga. Indien ik handmatig uitlog op de PC of GSM en daarna weer inlog krijg ik wel weer een SMS.

Misschien is er ook nog iets van toepassing dat je maximaal 1 of 2 apparaten tegelijk kan inloggen zonder sms te ontvangen ofzo?

Ik hoef in elk geval zelf nooit opnieuw in te loggen sinds instellen 2-stap verificatie. Tenzij ik alle cookies op mijn PC wis en opnieuw moet inloggen.

PSVR Owner | PSN ID: ThaBEN_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!
InF.Inc schreef op zondag 12 februari 2017 @ 21:35:
[...]

Geen idee dat er een BB draadje was. Ben nu bij Gehrman.

Zonde dat je de walkthrough erbij gepakt hebt. Was nergens voor nodig. Met een beetje geduld en oplossingsvermogen lukt het ook.
Al sinds maart 2015 een van de meest actieve RPG topics met inmiddels 206 pagina's, maar kun je ook niet weten natuurlijk. :P
bassGunner schreef op zondag 12 februari 2017 @ 20:54:
[...]

Pff dat hele stuk vanaf dat moment dat zijn staart door de vloer heen moet vallen heb ik me echt kapot zitten ergeren en zelfs overwogen de game aan de kant te gooien.

Dat duiksegment is mij uiteindelijk gelukt door zelf naar beneden te duiken, waarna Trico achter je aan komt, en hem dan vastpakken. Alle keren dat ik al op hem zat, wilde hij het gat niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassGunner
bram1984 schreef op maandag 13 februari 2017 @ 09:04:
[...]

Pff dat hele stuk vanaf dat moment dat zijn staart door de vloer heen moet vallen heb ik me echt kapot zitten ergeren en zelfs overwogen de game aan de kant te gooien.

Dat duiksegment is mij uiteindelijk gelukt door zelf naar beneden te duiken, waarna Trico achter je aan komt, en hem dan vastpakken. Alle keren dat ik al op hem zat, wilde hij het gat niet in.
Die staartpuzzels (zowel in het water als helemaal aan het einde) had ik ook eerst niet door... Daarna m.b.v. de walkthrough lukte het wel. En volgens mij had ik inderdaad dezelfde tactiek daar in het duiksegment :)
Heb je het al uitgespeeld eigenlijk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
bassGunner schreef op maandag 13 februari 2017 @ 09:11:
[...]

Die staartpuzzels (zowel in het water als helemaal aan het einde) had ik ook eerst niet door... Daarna m.b.v. de walkthrough lukte het wel. En volgens mij had ik inderdaad dezelfde tactiek daar in het duiksegment :)
Heb je het al uitgespeeld eigenlijk?
Nee, maar ik denk dat ik geen uurtje meer nodig heb. Alles wijst erop dat ik ergens aan het einde ben. Denk dat ik 'm vanavond even af maak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassGunner
bram1984 schreef op maandag 13 februari 2017 @ 09:34:
[...]

Nee, maar ik denk dat ik geen uurtje meer nodig heb. Alles wijst erop dat ik ergens aan het einde ben. Denk dat ik 'm vanavond even af maak.
Ah. Wel even helemaal de aftiteling afkijken he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bassGunner schreef op maandag 13 februari 2017 @ 10:06:
[...]

Ah. Wel even helemaal de aftiteling afkijken he ;)
Dank voor de tip. Dat had ik waarschijnlijk uit mezelf niet gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Beetje jammer dat door de beta firmware meteen remote play niet meer werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IWriteCode
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-09 13:34

IWriteCode

Less = more

Afgelopen zaterdag een playstation 4 slim gekocht met fifa erbij om mijn stiefzoon online te kunnen laten spelen... meteen een lidmaatschapkaart van 12 maanden en een fifa points gekocht.

Daarna thuis een account willen aanmaken, maar deze bestond al. Dit was een account wat zijn vader al voor hem had aangemaakt. Vervolgens in de playstation store beide productcodes geactiveerd.

Blijkt vervolgens dat dit account blijkbaar een subaccount is en niet voldoet aan de voorwaarden om online te mogen spelen (leeftijd).

Dus het is blijkbaar mogelijk om codes te activeren op een account... die dat niet mag gebruiken... 8)7 8)7 8)7 Net met Sony gebeld en ze kunnen (lees willen) niks doen...

Oplichters

Less = more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xantos
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
IWriteCode schreef op maandag 13 februari 2017 @ 11:39:

Blijkt vervolgens dat dit account blijkbaar een subaccount is en niet voldoet aan de voorwaarden om online te mogen spelen (leeftijd).
En de leeftijd is niet meer aan te passen achteraf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IWriteCode

IWriteCode

Less = more

xantos schreef op maandag 13 februari 2017 @ 11:43:
En de leeftijd is niet meer aan te passen achteraf?
Nee, dit is niet mogelijk.

Die Sony medewerker zei dat hij zelf nooit een playstation zou kopen... 8)7 8)7 8)7

[ Voor 19% gewijzigd door IWriteCode op 13-02-2017 11:47 ]

Less = more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilltris
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-06-2023
Afgelopen zaterdag een playstation 4 slim gekocht met fifa erbij om mijn stiefzoon online te kunnen laten spelen... meteen een lidmaatschapkaart van 12 maanden en een fifa points gekocht.

Daarna thuis een account willen aanmaken, maar deze bestond al. Dit was een account wat zijn vader al voor hem had aangemaakt. Vervolgens in de playstation store beide productcodes geactiveerd.

Dus het is blijkbaar mogelijk om codes te activeren op een account... die dat niet mag gebruiken... 8)7 8)7 8)7 Net met Sony gebeld en ze kunnen (lees willen) niks doen...

Oplichters
Heeft niets met oplichting te maken. Het staat gewoon in de voorwaarden. Ze gaan echt niet voor jou een uitzondering maken.

Maar goed, je moet je playstation 4 als primary PS4 van het master account dat het sub account heeft aangemaakt instellen. Als de Master dan PS+ heeft, mag de sub account op de PS4 die primary is van de master ook op PS+ (mits de master dat toestaat natuurlijk).

Als dat geen optie is kun je gewoon een nieuw account aanmaken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• soldier wolf
  • Laatst online: 01-09 08:57

Oplichters
hebben ze een goede beveiliging is het weer niet goed.. 8)7

logies toch dat ze dit niet aanpassen?
je moet het naar waarheid invullen.

Ze doen dus gewoon wat ze moeten doen :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 25-09 15:24
soldier wolf schreef op maandag 13 februari 2017 @ 11:55:
[...]

Ze doen dus gewoon wat ze moeten doen :O
Alsof Sony deze belemmeringen in het leven geroepen heeft..
Nee, ze dienen zich aan de wet te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnS72
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Oplichters
Ligt dit enkel aan Sony/PlayStation? Als hij jonger dan 13 is, kan het probleem ook nog bij EA liggen: onder de 13 schijn je EA-games niet online te mogen spelen. Als hij ouder dan 13 is moet een EA-account eerst weer "opgewaardeerd" worden naar een "volwassen" account.

Wat ik online zo lees, is het makkelijkst om maar andere accounts aan te maken of over de leeftijd te liegen. Hoe doen anderen met kinderen dat hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IWriteCode

IWriteCode

Less = more

Punt is dat je zonder problemen de codes kan activeren op accounts die de waarde van die codes niet kunnen / mogen gebruiken

Less = more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soldier wolf
  • Laatst online: 01-09 08:57
CappieL schreef op maandag 13 februari 2017 @ 12:01:
[...]

Alsof Sony deze belemmeringen in het leven geroepen heeft..
Nee, ze dienen zich aan de wet te houden.
ja idd en ze houden zich aan de wet.
Dus sony mag je niks kwalijk nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilltris
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-06-2023
IWriteCode schreef op maandag 13 februari 2017 @ 12:04:
Punt is dat je zonder problemen de codes kan activeren op accounts die de waarde van die codes niet kunnen / mogen gebruiken
Nee, het punt is dat jij niet wist dat het account de waarde van de code niet kan gebruiken.
Dat probleem hoef je niet bij anderen neer te leggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IWriteCode

IWriteCode

Less = more

Nilltris schreef op maandag 13 februari 2017 @ 12:08:
Nee, het punt is dat jij niet wist dat het account de waarde van de code niet kan gebruiken.
Dat probleem hoef je niet bij anderen neer te leggen...
Precies. Hoe kan je nu een code inwisselen op een account dat die code niet mag gebruiken...

En het minste wat je mag verwachten is dat je dan een melding krijgt... maar ik lees online heel veel meer verhalen over subaccounts... het schijnt gewoon een heel slecht geïmplementeerd stuk te zijn.

Less = more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBEN

Oplichters
Playstation Plus niet enkel voor online gamen.

Je krijgt met PS+ ook toegang tot :
- maandelijks verschillende gratis games, avatar's, thema's etc.
- 10GB cloud space
- automatische backup van save files naar de cloud
- automatische game patch downloads
- early access voor bepaalde betas/demos
- extra kortingen in de PSN store

Dat zal waarschijnlijk de reden zijn dat die alsnog die code kon invoeren. Online gamen is enkel een onderdeel van de totale PS+ service en waarschijnlijk werken alle overige onderdelen wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aenea
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-02-2021
IWriteCode schreef op maandag 13 februari 2017 @ 11:45:
[...]

Nee, dit is niet mogelijk.

Die Sony medewerker zei dat hij zelf nooit een playstation zou kopen... 8)7 8)7 8)7
Wel een hele slechte medewerker dan als ie dat zegt.

Overigens kan het ook zijn dat zijn vader op het masteraccount enkele restricties heeft geplaatst op het subaccount. Je kan wel online met een subaccount als de parental controls zodanig ingesteld zijn. Diezelfde parental controls bepalen ook wat in de online store gekocht mag worden en wat gespeeld mag worden...

Daarnaast, zoals iemand anders al zei, mogen subaccounts met een leeftijd jonger dan 13 jaar van EA niet online spelen.

Kans is overigens vrij groot dat de codes die je gebruikt hebt om FIFA te downloaden uit de store terecht zijn gekomen op het masteraccount.

Sowieso is het ook wat vreemd om een subaccount te gebruiken als je het masteraccount niet hebt....

Magoe, wat is de melding die je krijgt als je probeert online te gaan? Doet het spel het zelf wel overigens?

[ Voor 5% gewijzigd door Aenea op 13-02-2017 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-09 20:06

Yucko

One clown to rule them all !

kun je in het gebruikersoverzicht zien dat het een sub-account is?

Maar ik vind het ook raar dat je wel codes mag 'claimen' op een account dat niet in staat is om de waarde daarvan te gebruiken. Geef dan een foutmelding als je de code invoert of zo. Hoe moeilijk kan het zijn?
Wat ik online zo lees, is het makkelijkst om maar andere accounts aan te maken of over de leeftijd te liegen. Hoe doen anderen met kinderen dat hier?
Wij (vriendin en ik) hebben voor haar kleine (sinds kort 11) ook een eigen volwaardig account gemaakt met een afwijkend geboortejaar.
Er is geen creditcard of paypal aan het account gekoppeld, aankopen worden via iDeal betaald door vriendin of mijzelf.

Voor de rest hebben we duidelijke afspraken over spellen die hij wel/niet mag spelen. En bij twijfel moet hij gewoon vragen. Hij weet wat de consequenties zijn als hij bv. toch GTAV of zo gaat spelen (weekje beeldscherm-straf :P)

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aenea
niekvandermeer schreef op maandag 13 februari 2017 @ 11:34:
Beetje jammer dat door de beta firmware meteen remote play niet meer werkt...
Is altijd zo geweest, ze checken onderling de versie nummers en die moeten overeenkomen en aangezien de RemotePlay applicaties nog niet geupdate zijn omdat je PS4 een beta draait zal je even moeten wachten tot de officiele release....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vads
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-09 18:17

Oplichters
Het zijn geen oplichters, je moet alleen weten wat je moet doen :)

Ik liep hier ook tegen. Oplossing is dat jij als eigenaar van de PS4 de Plus-abonnement onder jouw account activeert. Vervolgens voeg je je stiefzoon niet als subaccount op, maar log je hem in als tweede gebruiker (ander account zeg maar). Maar omdat er al een (sub)account bestaat op dat e-mailadres van je stiefzoon, maak je een nieuw PSN-account aan onder bijvoorbeeld een alias van datzelfde e-mailadres, zodat de mail daarop binnen blijft komen (zie: http://www.webwijzer.nl/e-mail/gmail-alias.html).
Zodra hij inlogt, kan hij gebruikmaken van jouw Plus.
Oh, niet vergeten zijn nieuwe account aan te maken met een geboortedatum van 18+!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBEN
Yucko schreef op maandag 13 februari 2017 @ 12:18:

Maar ik vind het ook raar dat je wel codes mag 'claimen' op een account dat niet in staat is om de waarde daarvan te gebruiken. Geef dan een foutmelding als je de code invoert of zo. Hoe moeilijk kan het zijn?

- 10GB cloud space

Dat zal waarschijnlijk de reden zijn dat die alsnog die code kon invoeren. Online gamen is enkel een onderdeel van de totale PS+ service en waarschijnlijk werken alle overige onderdelen wel.

[ Voor 36% gewijzigd door ThaBEN op 13-02-2017 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IWriteCode

IWriteCode

Less = more

Kans is overigens vrij groot dat de codes die je gebruikt hebt om FIFA te downloaden uit de store terecht zijn gekomen op het masteraccount.
Dit is dus niet gebeurd en ook het playstation plus abbonement is geactiveerd op het subaccount, niet op het master account.
Vads schreef op maandag 13 februari 2017 @ 12:21:
Het zijn geen oplichters, je moet alleen weten wat je moet doen :)

Ik liep hier ook tegen. Oplossing is dat jij als eigenaar van de PS4 de Plus-abonnement onder jouw account activeert. Vervolgens voeg je je stiefzoon niet als subaccount op, maar log je hem in als tweede gebruiker (ander account zeg maar). Maar omdat er al een (sub)account bestaat op dat e-mailadres van je stiefzoon, maak je een nieuw PSN-account aan onder bijvoorbeeld een alias van datzelfde e-mailadres, zodat de mail daarop binnen blijft komen (zie: http://www.webwijzer.nl/e-mail/gmail-alias.html).
Zodra hij inlogt, kan hij gebruikmaken van jouw Plus.
Oh, niet vergeten zijn nieuwe account aan te maken met een geboortedatum van 18+!!!
^^ Dit, alleen dus al wel 60 euro verder...

Less = more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBEN
Test eens of je online kunt met een andere game?
Volgens mij gebruikt de PS4 voor Parental Control op een subaccount de gegevens van de game. Kans is groot dat FIFA heeft aangegeven dat je om die game online te spelen ouder dan 13 moet zijn.

Wellicht kan je wel online met datzelfde account bij bijvoorbeeld een Lego of andere kindvriendelijke game. Dat zou ik eerst eens testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-09 20:06

Yucko

One clown to rule them all !

ThaBEN schreef op maandag 13 februari 2017 @ 12:21:
[...]

- 10GB cloud space

leuk, maar hij had dus ook Fifa point gekocht ... een spel wat < 13 blijkbaar niet online gespeeld mag worden.

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerbek312
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-09 10:57
Ik heb het PSN account van een vriend om mijn PS4 als primair staan en hij de mijne. Af en toe koop ik een spel en af en toe hij die we vervolgens kunnen delen. Weet iemand of het volgende mogelijk is, dat hij het spel koopt en ik de Expansion? Oftwel:
- hij heeft Battlefield 1 gekocht
- ik koop Premium Pass

Zou zoiets werken? Iemand ervaring mee?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Zonder de moraalridder uit te hangen, (en bij FIFA snap ik het ook niet helemaal), maar er zijn genoeg redenen te bedenken waarom iemand van 13 geen 18+ games online mag spelen.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 21-09 16:13
Wat vinden we uberhaupt van leeftijds grensen voor games hier?

Ik ben het eigenlijkwel met Poor Leno eens.

[ Voor 27% gewijzigd door Jasphur op 13-02-2017 12:38 ]

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 19:21
Je zou de 'gezonde' blokkade heel anders op moeten leggen.
Door middel van 'Parental Control' kun je al bepaalde limieten opleggen en games die ze niet horen te spelen blokkeren. Dat zou je met aankopen (games, fifa points etc.) ook moeten doen.

Vervolgens blokkeer je online niet (optioneel), maar blokkeer je wel de interactie/communicatie als voice chat of berichten sturen. Want dat kan tijdens/na een potje fifa ook wel eens verkeerd uitpakken...
Maar het spelen aan zich, ook online, is niets mis mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnS72
  • Niet online
poor Leno schreef op maandag 13 februari 2017 @ 12:29:
Zonder de moraalridder uit te hangen, (en bij FIFA snap ik het ook niet helemaal), maar er zijn genoeg redenen te bedenken waarom iemand van 13 geen 18+ games online mag spelen.. :/
In Nederland mag je die 18+ games al met 16 kopen, maar vervolgens dus niet spelen? Overigens is de single player, die je wel gewoon kunt spelen, vaak veel gruwelijker dan de online interactie.
Bovendien hebben ze alles, voorzien van onverbloemd commentaar, al op YouTube gezien...

Zouden het niet gewoon de ouders moeten zijn die dit beslissen, met "parental controls"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBEN
Sommige games hebben onofficieel een 2e age rating voor het online gedeelte welke bepaald wordt door de developer. Deze kan hoger zijn dan de officiële rating voor het offline gedeelte.

Dit omdat bijvoorbeeld bij FIFA een verhoogde kans is op vloeken t.o.v. andere games en er wel eens dubieuze gokschandalen in het verleden geweest zijn. Er is een complete 'black market' waarin je spelers kunt kopen en ruilen.

Ik wil niet zeggen dat ik het er mee eens ben maar ik kan me wel voorstellen dat bedrijven daarom zulke beslissingen maken. Niet alleen om jonge spelers te beschermen maar met name dat de bedrijven zichzelf beschermen tegen dure rechtszaken.

Anders krijg je weer van die Amerikaanse situaties dat zoonlief voor €20.000 aan FIFA FUT spelers heeft gekocht via de creditcard van pappa en online verloren met weddenschappen ofzo. "En wat een schande dat FIFA een waar gokimperium opricht en de jeugd hieraan blootstelt." En dan €50.000.000 schadevergoeding claimen van EA :+

[ Voor 21% gewijzigd door ThaBEN op 13-02-2017 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
MartijnS72 schreef op maandag 13 februari 2017 @ 12:40:
[...]

In Nederland mag je die 18+ games al met 16 kopen, maar vervolgens dus niet spelen? Overigens is de single player, die je wel gewoon kunt spelen, vaak veel gruwelijker dan de online interactie.
Bovendien hebben ze alles, voorzien van onverbloemd commentaar, al op YouTube gezien...

Zouden het niet gewoon de ouders moeten zijn die dit beslissen, met "parental controls"?
Zijn die leeftijden op verpakkingen niet juist aan de ouders/voogd gericht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-09 13:40
Lekkerbek312 schreef op maandag 13 februari 2017 @ 12:29:
Ik heb het PSN account van een vriend om mijn PS4 als primair staan en hij de mijne. Af en toe koop ik een spel en af en toe hij die we vervolgens kunnen delen. Weet iemand of het volgende mogelijk is, dat hij het spel koopt en ik de Expansion? Oftwel:
- hij heeft Battlefield 1 gekocht
- ik koop Premium Pass

Zou zoiets werken? Iemand ervaring mee?
Ik durf het niet met zekerheid te zeggen, maar laten we eerst eens denken waarom het wel zou werken? Het spel is niet van jou, dus als hij zijn account van jou PS4 haalt zou jij alleen nog een expension pass hebben. Lijkt mij vreemd als Sony zo een situatie zou toestaan dat je alleen de DLC bezit.

Maar de oplossing is vrij simpel. Je gooit wat geld naar je vriend en vraagt hem om de DLC te kopen.
ThaBEN schreef op maandag 13 februari 2017 @ 12:40:
Dit omdat bijvoorbeeld bij FIFA een verhoogde kans is op vloeken t.o.v. andere games en er wel eens dubieuze gokschandalen in het verleden geweest zijn. Er is een complete 'black market' waarin je spelers kunt kopen en ruilen.
Je hebt mij overduidelijk nog nooit New Super Mario Bros. zie spelen :P
En die zwarte markt heeft EA zelf gecreeërd met hun optie om spelers te kunnen kopen voor echt geld.
Jasphur schreef op maandag 13 februari 2017 @ 12:41:
[...]

Zijn die leeftijden op verpakkingen niet juist aan de ouders/voogd gericht?
Hangt af van het land, in sommige landen (o.a. Duitsland) mag je geen producten kopen boven jou leeftijd.

[ Voor 32% gewijzigd door LOTG op 13-02-2017 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnS72
  • Niet online
ThaBEN schreef op maandag 13 februari 2017 @ 12:40:[...]
Ik wil niet zeggen dat ik het er mee eens ben maar ik kan me wel voorstellen dat bedrijven daarom zulke beslissingen maken. Niet alleen om jonge spelers te beschermen maar met name hunzelf te beschermen tegen dure rechtszaken.
Dit is waarschijnlijk de belangrijkste reden. Maar die is dus makkelijk te omzeilen door een andere leeftijd op te geven.

En wat vloeken en schelden betreft: het zijn meestal jonge Britse/Amerikaanse jongetjes die mij al tierend voor "noob" uitmaken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
dutchgio schreef op maandag 13 februari 2017 @ 12:38:
Je zou de 'gezonde' blokkade heel anders op moeten leggen.
Door middel van 'Parental Control' kun je al bepaalde limieten opleggen en games die ze niet horen te spelen blokkeren. Dat zou je met aankopen (games, fifa points etc.) ook moeten doen.

Vervolgens blokkeer je online niet (optioneel), maar blokkeer je wel de interactie/communicatie als voice chat of berichten sturen. Want dat kan tijdens/na een potje fifa ook wel eens verkeerd uitpakken...
Maar het spelen aan zich, ook online, is niets mis mee.
Dan komen we in de discussie van invloed van videogames op jongeren..

Ik ben er zeker van overtuigd dat de onderontwikkelde hersenen van jongeren tot 17/18 nog niet kunnen omgaan met bijvoorbeeld het geweld en brutaliteit in GTA (online of offline).

Dit kun je bijvoorbeeld ook doorvoeren naar hoe jongeren worden beinvloed en zich gedragen, nu er blijkbaar totaal geen ouderlijk toezicht is op wat ze allemaal op het internet uitspoken en voorgeschoteld krijgen.

Ik denk ook dat mensen die het hardst roepen dat het allemaal niet uitmaakt en geen invloed heeft, misschien wel het hardst afgestompt zijn..

Het ligt natuurlijk heel erg aan het kind zelf, en de ouders, maar onder een bepaalde grens zijn de hersenen gewoon nog in ontwikkeling en te sterk invloedbaar.

Maar goed, mijn mening.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Jasphur schreef op maandag 13 februari 2017 @ 12:31:

Onzin. Mijn kids vinden Outlast en RE7 echt geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrsrd13
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20-09 04:17

Ik vind leeftijdsgrenzen niet meer van deze tijd. Elk kind heeft tegenwoordig toegang tot internet en kan alle soorten content met behulp van een paar knoppen op het scherm toveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapras
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10:58

Lapras

Ice beam

Tja, ik speelde ook al op vroege leeftijd de - toentertijd - meest vreselijke spellen: Mortal Kombat, Doom, Duke Nukem, Carmageddon, de eerste GTA's. Dat heeft mij op geen enkele manier agressief gemaakt noch ben ik ook maar op enige manier geweld tolerabel gaan vinden. Ik besef dat N in dit geval gelijk staat aan één, maar ik denk dat dit voor velen van ons geldt.

Het mooie aan spellen is dat het een competitie is waardoor een hierarchie ontstaat. Net als dat sport een belangrijke rol in onze samenleving speelt - namelijk het antwoord op de vraag: wie is er beter? - hebben spelletjes hetzelfde effect. Het verschil is dat je in spelletjes elkaar wel daadwerkelijk af kan maken, waar je dat bij sport over het algemeen niet doet. En zelfs als er geweld bij sport voorkomt, is dat aan strenge regels gebonden.

Je kan het argument maken dat competitie ook op een minder gewelddadige manier kan plaatsvinden. En ik denk dat dat ook kan, maar dat de kwalitatief meest hoogstaande spellen toch vaak een geweldsfactor hebben. Zelfs op het oog het meest vriendelijke vechtspel, Super Smash Smash Bros, blijft in zijn essentie een vechtspel.

Ik zou het juist vieren dat kinderen zichzelf willen meten tegen anderen. Dat is iets wat natuurlijk is en wat een duidelijke functie heeft in onze maatschappij. Laat ze maar de les leren dat oefening nodig is om verder te komen. Dan is het aan de ouders om uit te leggen wat het verschil tussen digitaal en daadwerkelijk geweld is. Als je dat niet lukt, zet ze dan maar op een vechtsport. Dan leren ze het snel genoeg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Kan iemand me trouwens uitleggen wtf dit is?? :(

Minding my own business, door de 'Whats new' aan het scrollen, kom ik dit tegen:

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/117tjqv.jpg

Wtf? Dit hoef ik dus ècht niet op de PS :(
Adblock voor PS anyone?

(afgezien van het feit dat de radioreclame van swipen met je koppie en moppie en bellen met Piet en Rachid al stront irritant is..)

[ Voor 21% gewijzigd door poor Leno op 13-02-2017 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBEN

Ik denk dat je als ouders je kind wel goed genoeg kent om te weten wat hij/zij aankan, en als gamers hebben wij het voordeel dat we een goed beeld kunnen vormen van bepaalde games.

PEGI is goed als indicatie voor ouders die totaal niets met gaming te maken hebben maar het zou absoluut geen verplichting moeten zijn.

Maar het kan wel eens nuttig zijn. Ik herinner me bijvoorbeeld nog 'The Punisher' op de XBOX. Als buitenstaander denk je misschien dat de game wel zal meevallen omdat het immers een DC Superhero betreft en verwacht je een game vergelijkbaar met Batman.

Maar daar zaten voor toentertijd best wel brute kills tussen met minigames warin je mensen moest martelen :D
Misschien zo heel geschikt voor de allerkleinsten onder ons _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
poor Leno schreef op maandag 13 februari 2017 @ 13:51:

Minding my own business, door de 'Whats new' aan het scrollen, kom ik dit tegen:

[afbeelding]

Adblock voor PS anyone?

(afgezien van het feit dat de radioreclame van swipen met je koppie en moppie en bellen met Piet en Rachid al stront irritant is..)
Iets teveel marketingbudget het lijkt. :)
Dat waait wel weer over, maar advertenties op je PS scherm hoeft inderdaad niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IWriteCode

IWriteCode

Less = more

Op het kaartje zelf staat: Leeftijdsclassificatie volledig spel: PEGI 3

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/pcNuMyj.jpg

Het tegoed wat je koop is alleen online bruikbaar en daar moet je blijkbaar 16 jaar oud voor staan. Dat staat nergens vermeld. Dus ik vind echt dat je in deze misleid wordt...

Less = more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
ThaBEN schreef op maandag 13 februari 2017 @ 14:11:
[...]

Ik denk dat je als ouders je kind wel goed genoeg kent om te weten wat hij/zij aankan, en als gamers hebben wij het voordeel dat we een goed beeld kunnen vormen van bepaalde games.

PEGI is goed als indicatie voor ouders die totaal niets met gaming te maken hebben maar het zou absoluut geen verplichting moeten zijn.

Maar het kan wel eens nuttig zijn. Ik herinner me bijvoorbeeld nog 'The Punisher' op de XBOX. Als buitenstaander denk je misschien dat de game wel zal meevallen omdat het immers een DC Superhero betreft en verwacht je een game vergelijkbaar met Batman.

Maar daar zaten voor toentertijd best wel brute kills tussen met minigames warin je mensen moest martelen :D
Misschien zo heel geschikt voor de allerkleinsten onder ons _/-\o_

[video]

[video]
The Punisher is geen DC maar Marvel, en daar bij zijn veel comics daar van onderdeel van Marvels Max imprint. Deze zijn echt op volwassenen gericht.

Hier zit ook de kern van wat ik het probleem vind: als ouder zul je eens intresse moeten nemen in wat je kinderen doen en wat ze leuk vinden.

Als je kind een spel wilt spelen vind ik dat je als ouder de taak hebt om na te gaan of het wel geschikt is voor je kind. Lees je een beetje in, kijk wat de reviews zeggen en kijk wat filmpjes.

Gewoon eens spel kopen omdat je kind er om vraagt en er ergens een logo op de doos staat van Marvel is niet voldoende.

Mijn ouders maakte vroeger dezelfde fout en kochten mij Golden Eye op de N64 waar ze achter af toch wel spijt van hadden. Ja het zal wel zo iets zijn zoals de James Bond films van vroeger.

Ik was blij, daar niet van. Maar ik was ook 12, en het spel was toen volgens mij 16+.

Maar goed, ik ben geen killing spree begonnen en ik denk dat dat het gene is waar je als ouder het meeste op met letten. Word je kind daadwerkelijk geweldadig van dit soort dingen en kunnen ze de realiteit onderscheiden van spellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:33

Phydomir

Dennis

Ik vind dat het vooral de taak is van de ouders om te bepalen of iets wel of niet geschikt is voor hun kinderen. Niets iets wat verplicht moet zijn of worden vanuit de overheid. Zelfde geldt voor films.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Maar wie zegt dat de ouders slim en onderwezen genoeg zijn om dat te weten? Dan ga je ervan uit dat alle ouders het allemaal maar moeten weten, begrijpen en kunnen toepassen..

Als ik naar mijn buurjochie van 12 kijk, en wat hij allemaal mag en krijgt van zn ouders.. en dan naar de algemene sociale vaardigheden en IQ van de ouders, dan vraag ik me serieus af of je het aan hen moet overlaten :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LOTG
poor Leno schreef op maandag 13 februari 2017 @ 14:48:
Maar wie zegt dat de ouders slim en onderwezen genoeg zijn om dat te weten? Dan ga je ervan uit dat alle ouders het allemaal maar moeten weten, begrijpen en kunnen toepassen..

Als ik naar mijn buurjochie van 12 kijk, en wat hij allemaal mag en krijgt van zn ouders.. en dan naar de algemene sociale vaardigheden en IQ van de ouders, dan vraag ik me serieus af of je het aan hen moet overlaten :X
Ja maar dat is sowieso het hele probleem van kinderen krijgen. Overal moet je in Nederland certificaten en bewijzen voor hebben, maar kinderen krijgen is een mensenrecht. Daar hoef je niets voor te kunnen.

Een kind adopteren is dan weer een ramp, want dan moet je ineens roomser dan de Paus zijn (het hele kerk drama even buiten beschouwing gelaten).

Maar goed, daarvoor hebben we dan eigenlijk weer de kinderbescherming voor en hopen we maar dat het allemaal goed komt.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• RubenSaurus
  • Laatst online: 30-08 19:33
ik was op zoek naar het ps4 topic, maar ben denk ik verdwaald... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aenea
IWriteCode schreef op maandag 13 februari 2017 @ 12:24:
[...]

Dit is dus niet gebeurd en ook het playstation plus abbonement is geactiveerd op het subaccount, niet op het master account.
Neem je dat aan of heb je het ook gecontroleerd op het master account?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennie
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-09 11:00
Phydomir schreef op maandag 13 februari 2017 @ 14:42:
Ik vind dat het vooral de taak is van de ouders om te bepalen of iets wel of niet geschikt is voor hun kinderen. Niets iets wat verplicht moet zijn of worden vanuit de overheid. Zelfde geldt voor films.
mee eens, sowieso is die leeftijdsrating gebaseerd op wat veilig is voor alle kinderen, als 10% het niet aan kan wordt het 16+ ipv bv 14+ maar voor de overige 90% kan 14+ prima. Vraag eens in een gemiddelde klas met 14 jarigen erin wie er allemaal GTA/CoD speelt, het zal de meerderheid zijn (van de jongens dan, meisjes hebben minder interesse in die 2 spellen)

PSN ID: Svennie-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
IWriteCode schreef op maandag 13 februari 2017 @ 14:20:
Op het kaartje zelf staat: Leeftijdsclassificatie volledig spel: PEGI 3

[afbeelding]

Het tegoed wat je koop is alleen online bruikbaar en daar moet je blijkbaar 16 jaar oud voor staan. Dat staat nergens vermeld. Dus ik vind echt dat je in deze misleid wordt...
FUT kun je in principe ook gewoon enkel tegen de CPU spelen, dus dat het daar niet bij wordt vermeld is nog plausibel. Het zou wel kunnen dat je Plus nodig hebt om het op te kunnen starten.

Tevens geldt de PEGI rating niet zozeer met wat voor account iets wel/niet kan, maar de aanbeveling qua leeftijd om het te spelen. Fifa zelf is ook 3+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19:13
Games, films, religie, series... zodra er (expliciet) geweld oid in voorkomt vind ik een 16+/18+ stempel geen overbodige luxe, zeker niet als je de huidige maatschappij bekijkt (maar dat laatste even terzijde) ;)
Blijft een lastige discussie op bepaalde punten.

[ Voor 13% gewijzigd door Superkiwi op 13-02-2017 15:54 ]

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dvd-linden
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 24-01-2023
Phydomir schreef op maandag 13 februari 2017 @ 14:42:
Ik ben het wel eens met wat poor Leno en LOTG zeggen. Het is maar net de vraag in hoeverre het IQ en de algemene sociale vaardigheden van de ouders toereikend genoeg zijn om hen te kunnen laten bepalen of iets wel of niet geschikt is voor hun kinderen. Je hebt bijvoorbeeld ook mensen die vinden dat ze gevechtshonden mogen hebben. Tja, als je zulk soort mensen moet laten bepalen wat wel of niet geschikt is voor hun kinderen dan heb ik er in bepaalde gevallen wel een hard hoofd in.

Gelukkig gaat het in de meeste gevallen wel goed, maar het is precies wat LOTG zegt: "maar dat is sowieso het hele probleem van kinderen krijgen. Overal moet je in Nederland certificaten en bewijzen voor hebben, maar kinderen krijgen is een mensenrecht. Daar hoef je niets voor te kunnen." Dus dan zitten er ook af en toe gevallen tussen die niet de capaciteiten hebben om te kunnen bepalen of iets wel of niet geschikt is voor hun kinderen.

Ik wil hier overigens nog wel iets aan toevoegen. Een in mijn ogen minstens zo'n groot mankement aan opvoeden heden ten dagen is dat veel mensen die kinderen hebben meer met zichzelf bezig zijn dan met hun kinderen. Dan kan je wellicht wel het IQ hebben of de capaciteiten om in te kunnen schatten of je kinderen in staat zijn om bepaalde dingen (online) te bekijken of bepaalde dingen te spelen, maar door desinteresse en teveel aandacht voor hunzelf wordt er niet genoeg naar de kinderen omgekeken en krijgen deze daardoor vaak hetgeen ze willen; ouders weten dan dus niet eens wat zijn/haar kind online doet en wat voor games hij/zij speelt.

[ Voor 20% gewijzigd door dvd-linden op 13-02-2017 16:10 ]

PSN ID: dvd-linden | Youtube: dvd-linden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IWriteCode

IWriteCode

Less = more

Aenea schreef op maandag 13 februari 2017 @ 15:19:
Neem je dat aan of heb je het ook gecontroleerd op het master account?
Dat was wat de eigenaar van het account en de sony support medewerker mij vertelde, dus ik mag aannemen dat dat dan waar is.

Less = more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
In geval van dat laatste gaat er wel meer mis: dan is het nog niet aan Sony om er in ieder geval wel voor te zorgen dat ze 'verantwoord' gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
dutchgio schreef op maandag 13 februari 2017 @ 16:14:
In geval van dat laatste gaat er wel meer mis: dan is het nog niet aan Sony om er in ieder geval wel voor te zorgen dat ze 'verantwoord' gamen.
Mee eens.

Sony (en EA en de rest) zorgt er met een leeftijdsgrens vooral voor dat zij juridisch niet aansprakelijk gesteld kunnen worden wanneer een kind bijvoorbeeld een trauma voor donkere ruimtes oploopt omdat ze RE hebben gespeeld. "Achjee je kind van 15 is bang voor monster in het donker omdat hij een 18+ VR horror spel gespeeld heeft?"

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Als ik sommige reacties zo lees, is het eigenlijk dus gewoon meer dan ok dat 13 jarigen zwaar geweldadige dingen mogen spelen, dus virtueel uitoefenen.
Dat mag van de ouders, want het kind kan het aan ('mijn kind kan daar wel gewoon mee omgaan')

In dat geval is het dus ook gewoon ok, dat ze gewoon hardcore Pr0n mogen kijken? Technisch gezien is dat zelfs logischer, want dat is iets natuurlijks en legaal. Terwijl moorden e.d. illegaal is.
Dus dan hoeft er ook geen leeftijdsgrens op Pr0n.

Waarom wordt er zo met twee maten gemeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Het is niet 'gewoon meer dan ok'.

Het is niet geaccepteerd, maar daarvoor ligt de verantwoordelijkheid niet bij de uitgever van een game of een consolemaker.

Volgens mij beperkt je telefoon/tablet het benaderen van 'Pr0n' ook niet zolang je geen 18+ bent.

Dat is dan toch ook meten met twee maten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:33

Phydomir

Dennis

Jup, goed punt. Daar is een leeftijdsgrens ook niet nodig. Overal moet tegenwoordig maar een leeftijd aan gehangen worden omdat mensen schijnbaar niet meer beschikken over gezond verstand. Maar volgens mij dwalen we een beetje af. Niet dat ik dat persoonlijk een probleem vind.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dutchgio schreef op maandag 13 februari 2017 @ 17:39:

Volgens mij beperkt je telefoon/tablet het benaderen van 'Pr0n' ook niet zolang je geen 18+ bent.
Dat zijn twee verschillende dingen. Sony heeft de verantwoordelijkheid, als enige, omdat alles via hun console gaat.
Als er 100en consoles waren, en alle spellen op allemaal te spelen zijn, hadden ze zich er niet mee kunnen bemoeien.

Apps zijn weldegelijk niet toegankelijk als het om minderjarigen gaat. Hetzelfde als het aanschaffen ervan.

En via internet iets opzoeken, zou je technisch gezien wel kunnen verbieden als tablet/telefoon maker, als je met leeftijd geregistreerd staat als eigenaar.
En als deze gegevens worden doorgegeven aan sites, dan kunnen de sites hen blokkeren..
(privacy discussie alert!)

Zelfde geldt voor erotische selfies maken. Software kan dat makkelijk herkennen.
Maar de fabrikanten trekken de handen daarvan af, en hopen dat ouders bepaalde limitaties aanvinken in hun kroost' telefoon..

Zou een boel gezeik schelen, trouwens.

Maar goed, idd weer Ontopic ;)

[ Voor 7% gewijzigd door poor Leno op 13-02-2017 17:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bukkum
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-09 13:11
En ik maar denken dat de leeftijdsindicatie aangeeft beste resultaten tot 16 jaar. Mijn zoon van 8 is wel goed in bloodborne inmiddels ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bukkum schreef op maandag 13 februari 2017 @ 17:49:
En ik maar denken dat de leeftijdsindicatie aangeeft beste resultaten tot 16 jaar. Mijn zoon van 8 is wel goed in bloodborne inmiddels ;)
Je laat toch niet echt je zoon van 8 BB spelen ? :X :?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bukkum
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-09 13:11
-SaveMe- schreef op maandag 13 februari 2017 @ 18:01:
[...]

Natuurlijk niet, alleen mijn dochter van 11 is daar aan toe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Jullie begrijpen dat in de werkelijkheid de meeste kinderen vanaf groep 6 met een console gta spelen? Ik zie ook niet hoe een game kinderen kan beïnvloeden. Zelf vond ik een potje fut 1000 maal frustrerende en wekte het agressiviteit op dan gta of bloodborne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
-SaveMe- schreef op maandag 13 februari 2017 @ 18:01:
[...]

Nee, hoewel ik denk dat ik ze eerder Bloodborne dan GTA zou laten spelen. Ook voer voor een leuke discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nieuwevolger schreef op maandag 13 februari 2017 @ 18:22:
Jullie begrijpen dat in de werkelijkheid de meeste kinderen vanaf groep 6 met een console gta spelen? Ik zie ook niet hoe een game kinderen kan beïnvloeden. Zelf vond ik een potje fut 1000 maal frustrerende en wekte het agressiviteit op dan gta of bloodborne.
Sorry, maar ik snap niet dat je dat niet inziet hoe kinderen daar beinvloed door kunnen raken (de 1 meer dan de ander), maar het heeft wel degelijk effect.. vooral op hersenen die het begrip relativeren nog niet helemaal bevatten.

Dat is nou eenmaal hoe hersenen werken, en dat wordt dagelijks op miljarden mensen toegepast die daar onbewust toch intrappen (hoe 'sterk' je ook denkt te zijn).. en dat noemen we reclame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steefje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:04
Ach, ik speel al vanaf jongs af aan games en toen ik 13 was speelde ik Doom. Daarna nog vele andere games en het heeft op mij geen effect gehad. Toen mijn 9 jarige neefje gta5 wilde hebben, heb ik maar wat gameplay beelden aan zijn moeders laten zien. Ik vind het niet kunnen, hoewel ik me er ook wat hypocriet over voel aangezien ik het zelf ook deed.
Ik denk dat het opzoek geen kwaad kan, maar ben wel van mening dat je kinderen ook niet onnodig moet bloedstellen aan dit soort zaken. Laat ze maar lekker kind blijven

PSN ID Binloading_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BB is veel te dark voor een 8-jarige. GTA V is too real voor iemand van 8. Maar mss ben ik wel ouderwets ;)
steefje schreef op maandag 13 februari 2017 @ 19:01:
Ik denk dat het opzoek geen kwaad kan, maar ben wel van mening dat je kinderen ook niet onnodig moet bloedstellen aan dit soort zaken. Laat ze maar lekker kind blijven
Psies. Erg is nog tijd zat om de gruwelen van deze wereld mee te maken. Elk jaartje zonder is er een gewonnen!

[ Voor 66% gewijzigd door -SaveMe- op 13-02-2017 19:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18:03
poor Leno schreef op maandag 13 februari 2017 @ 13:51:

[afbeelding]

Adblock voor PS anyone?

Ik zag het laatst ook. Je betaalt voor een console. Je betaalt voor PS Plus. Allemaal logisch en zit ik totaal niet mee. Maar dan krijg je ineens advertenties? Opbokken daarmee! En néé, ik vind het níet okee "want het is er maar eentje en die kan je toch gewoon skippen?". Het is een glijdende schaal. Op de Xbox vond ik dat al ergerlijk en op de PS3 had je die vreselijke Singstar reclame waar je _niet_ vanaf kon.

Opgedonderd met die pokkereclame op mijn PS4! :(

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pfff zit nu naar de aftiteling van The Last Guardian te kijken. Nog nooit een game gespeeld die episch, betoverend en tegelijkertijd echt stront irritant is. :)

Blij dat ik de game gespeeld heb, maar ik zal hem nooit weer opnieuw opstarten.

Het blijven rare lui, die Jappen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17:13
Ook ik zit naar een (trouwens erg mooie) aftiteling te kijken, die van DOOM. Dit was toch wel een harde en vette game zeg! Heel anders dan de meeste adventure games die ik speel op de ps4.

De gameplay is echt goed. Na een paar uurtjes begon ik ook echt lekker in ritme te komen en een automatisme op te bouwen. Dan gaat het allemaal vanzelf! Eens je de soorten vijanden doorhebt kan je je eigen speelstijl ontwikkelen en ga je bepaalde wapens aan bepaalde vijanden koppelen.
De eindbazen vond ik wel wat vreemd gekozen en zaten nogal random in het spel. Er waren trouwens bepaalde gore nests waar ik mijn tanden harder op heb moeten stuk bijten dan de eindbazen.
Van het verhaal heb ik zo goed als 0 opgepikt. Ik heb ook niet veel moeite gedaan om het verhaal te volgen, maar het was ook niet de bedoeling van de ontwikkelaars om er een verhaal in te stoppen dat van belang is.
De levels zelf vond ik redelijk, die in de hel vond ik het minst leuk. Soms zaten er wel enkele erg knappe elementen en details in die het spel ook een pak interessanter maakten.
Grafisch was het best goed, al kan ik me voorstellen dat het er op een pc net wat strakker uitziet.
Mijn 'oude' ps4 moest toch flink werken, te horen aan het lawaai. Toch loopt het spel echt heerlijk op de ps4! Veel beter dan ik verwacht had aangezien het woord 'Bethesda' op het doosje plakt.

Ik heb de moeilijkheidsgraad gehouden op normaal, wat voor mij al stevig genoeg was. :+ Respect voor diegene die hier op hard doorwalsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongf7
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09-09 12:34
Ik ben zelf ook te jong gewelddadige games gaan spelen. Het door midden gehakt worden in prince of persia heeft me wel eens wakker gehouden 😋

Maar mijn (persoonlijke) ervaring is wel dat ik als kind niet goed genoeg kon gamen om echt wat van de grove dingen mee te maken. In GTA was ik altijd maar wat aan het kloten, want voor het verhaal moest je op zijn minst wat engels kunnen.

Wat aan kloten in gta lijkt me dan ook niet zon probleem voor net te jonge mensen. Maar volgens mij zat er ook een martel scène in later in het spel(of verwar ik het nu met een ander spel), welke ik zelfs op mijn 30ste niet prettig vond. Dat vind ik voor kinderen veel te ver gaan.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19:13
Het is een interessante discussie, maar zolang boeken als de bijbel en de koran wél maatschappelijk prima gevonden worden voor kinderen kun je je afvragen waarom er dan wel een leeftijdssticker op films en games moet zitten ;)

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dear Esther: Landmark Edition Dynamic Theme (Gratis):

https://store.playstation...05064_00-ETH0000000000594

Afbeeldingslocatie: https://store.playstation.com/store/api/chihiro/00_09_000/container/NL/nl/19/EP4395-CUSA05064_00-ETH0000000000594/1487031660000/image?_version=00_09_000&platform=chihiro&w=281&h=281&bg_color=000000&opacity=100

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anton.net schreef op maandag 13 februari 2017 @ 23:52:
Ook ik zit naar een (trouwens erg mooie) aftiteling te kijken, die van DOOM. Dit was toch wel een harde en vette game zeg! Heel anders dan de meeste adventure games die ik speel op de ps4.

De gameplay is echt goed. Na een paar uurtjes begon ik ook echt lekker in ritme te komen en een automatisme op te bouwen. Dan gaat het allemaal vanzelf! Eens je de soorten vijanden doorhebt kan je je eigen speelstijl ontwikkelen en ga je bepaalde wapens aan bepaalde vijanden koppelen.
De eindbazen vond ik wel wat vreemd gekozen en zaten nogal random in het spel. Er waren trouwens bepaalde gore nests waar ik mijn tanden harder op heb moeten stuk bijten dan de eindbazen.
Van het verhaal heb ik zo goed als 0 opgepikt. Ik heb ook niet veel moeite gedaan om het verhaal te volgen, maar het was ook niet de bedoeling van de ontwikkelaars om er een verhaal in te stoppen dat van belang is.
De levels zelf vond ik redelijk, die in de hel vond ik het minst leuk. Soms zaten er wel enkele erg knappe elementen en details in die het spel ook een pak interessanter maakten.
Grafisch was het best goed, al kan ik me voorstellen dat het er op een pc net wat strakker uitziet.
Mijn 'oude' ps4 moest toch flink werken, te horen aan het lawaai. Toch loopt het spel echt heerlijk op de ps4! Veel beter dan ik verwacht had aangezien het woord 'Bethesda' op het doosje plakt.

Ik heb de moeilijkheidsgraad gehouden op normaal, wat voor mij al stevig genoeg was. :+ Respect voor diegene die hier op hard doorwalsen.
DOOM is dan ook geen adventure game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennie
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-09 11:00
poor Leno schreef op maandag 13 februari 2017 @ 17:21:
Als ik sommige reacties zo lees, is het eigenlijk dus gewoon meer dan ok dat 13 jarigen zwaar geweldadige dingen mogen spelen, dus virtueel uitoefenen.
Dat mag van de ouders, want het kind kan het aan ('mijn kind kan daar wel gewoon mee omgaan')
hoezo virtueel oefenen? Voor wat, voor die kinderen is het gewoon een spelletje, meer niet. Zijn er werkelijk mensen die denken dat als je goed bent in een schietspelletje dat je dan in het echte leven ook goed zou zijn in mensen neerschieten? Het enige dat je zou kunnen oefenen is het dekking nemen en samen werken bv. Verder is de werkelijkheid wel net even iets anders dan een spelletje op de bank al is het dan een GTA of CoD.
dvdkiwi schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 00:50:
Het is een interessante discussie, maar zolang boeken als de bijbel en de koran wél maatschappelijk prima gevonden worden voor kinderen kun je je afvragen waarom er dan wel een leeftijdssticker op films en games moet zitten ;)
Daar zit inderdaad zo veel geweld/moord/vreemd gaan/kinderen opofferen in dat daar ook een 18+ rating aan gegeven zou worden als het niet de bijbel/koran was, maar die boeken mogen dan weer wel ja.

[ Voor 25% gewijzigd door Svennie op 14-02-2017 07:20 ]

PSN ID: Svennie-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17:13
bram1984 schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 06:46:
[...]

DOOM is dan ook geen adventure game.
Inderdaad, misschien niet helemaal duidelijk vermeld van me. Ik bedoel dat ik vooral action/adventure games speel. Doom, als shooter zijnde, is dan eerder een uitzondering voor mij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alvanosa
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22-09 18:48
Svennie schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 07:14:
[...]

hoezo virtueel oefenen? Voor wat, voor die kinderen is het gewoon een spelletje, meer niet. Zijn er werkelijk mensen die denken dat als je goed bent in een schietspelletje dat je dan in het echte leven ook goed zou zijn in mensen neerschieten? Het enige dat je zou kunnen oefenen is het dekking nemen en samen werken bv. Verder is de werkelijkheid wel net even iets anders dan een spelletje op de bank al is het dan een GTA of CoD.
Afbeeldingslocatie: http://www.quickmeme.com/img/ba/bad87410407bc964ca0814e0897cd4257679c51a6fd6a51fe3728f8cd41a2ff5.jpg

:+

PSN: Alvanosa

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jasphur
Years of playing GTA prepared me for this. :+

Afbeeldingslocatie: https://scontent.cdninstagram.com/t51.2885-15/s640x640/sh0.08/e35/13108721_1534100023566335_61106114_n.jpg?ig_cache_key=MTI1Mzk0OTc2Mjg4MTgyMTY3NA%3D%3D.2

En over auto's gesproken.
Een leuk stukje leesvoer over Project Cars 2 op IGN

[ Voor 29% gewijzigd door Jasphur op 14-02-2017 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19:15

Oxigeon

En zo is dat!

Ik moet trouwens persoonlijk zeggen dat ik van een potje FIFA meer ga flippen dan een CoD of GTA.

Als ik bij CoD of GTA of battlefield of wat dan ook voor game overhoop wordt geschoten start ik gewoon netjes opnieuw. Zodra ik in FIFA een tegengoal te verwerken krijg maak je wat mee in de huiskamer. Dus denk persoonlijk dat het allemaal niet echt uitmaakt wat we er van denken. De een vind dit en de ander vind het weer anders.

Wel denk ik dat bepaalde games als Saw en dingen waar je koppen moet hakken enzo wel echt verboden moeten worden voor kids. Of er moet in elk geval een strengere controle op komen.

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ralph075
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Jasphur schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 09:05:
Years of playing GTA prepared me for this. :+

[afbeelding]

En over auto's gesproken.
Een leuk stukje leesvoer over Project Cars 2 op IGN
Hè hè hè, als ik zoiets tegenkomen is het altijd "I must resist"... Er komt een dag... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
Oxigeon schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 09:17:
Ik moet trouwens persoonlijk zeggen dat ik van een potje FIFA meer ga flippen dan een CoD of GTA.

Als ik bij CoD of GTA of battlefield of wat dan ook voor game overhoop wordt geschoten start ik gewoon netjes opnieuw. Zodra ik in FIFA een tegengoal te verwerken krijg maak je wat mee in de huiskamer. Dus denk persoonlijk dat het allemaal niet echt uitmaakt wat we er van denken. De een vind dit en de ander vind het weer anders.

Wel denk ik dat bepaalde games als Saw en dingen waar je koppen moet hakken enzo wel echt verboden moeten worden voor kids. Of er moet in elk geval een strengere controle op komen.
Ik ga gewoon van alles flippen als het stressvol is, maar eerder van een platformer waar ik mij genaaid voel dan een shooter.

Dan stop ik er meestal gewoon mee, terwijl ik bij een platformer zo iets heb van het moet gewoon lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
LOTG schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 09:24:
[...]

Ik ga gewoon van alles flippen als het stressvol is, maar eerder van een platformer waar ik mij genaaid voel dan een shooter.

Dan stop ik er meestal gewoon mee, terwijl ik bij een platformer zo iets heb van het moet gewoon lukken.
Dat had ik dus bij FFXV de Pitioss Ruins }:|

Pagina: 1 ... 23 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Helaas is de 'oude' Tweakers community op PSN verdwenen, er is inmiddels een nieuwe community aangemaakt die via de community zoekfunctie op je PS4 te vinden is (Zoeken op Tweakers of Gathering of Tweakers)!

Er is een [PS4] Problemen en garantie-afhandelingen -topic

Pro vs Slim:
Wil je een PS4 kopen en twijfel je tussen een Slim of Pro? Gebruik dan de search, de vraag welke je beter kunt kopen is al (te) vaak gesteld!