Je zult maar een eendagsvlieg zijn en je dag niet hebben.
Nachtmerries heb ik ervan.
PSN: Alvanosa
Meest duffe spel waar ik ooit echt ben door geflipt en een controller verloren is gegaan:
Risk: Factions, wat een bagger spel met hun cheatend AI.
Ik een land aanvallen met meer dan 150 man en vervolgens die 150 man allemaal weg tegen 40 man van ai tegenstander. Vervolgens nog eens met ander land van 120 man aanvallen, verlies weer alles en toen nam ai zo rest van bord over want ik had geen legers meer, nou toen vloog de controller toch door de kamer.
@hierboven
LOL, wat een herkenbaarheid, mijn digitale versie van risk was/is 'iets' ouder (amiga 500

Je leert ermee om te gaan door alleen maar met 5 tot 1 overmachten te werken enzo, maar bleef irritant
[ Voor 44% gewijzigd door Sagat op 14-02-2017 10:10 ]
10 second ninja DONE
In VR is alles zoveel in intenser dat ik ouders wel zou aanraden zich goed te informeren indien ze enge of gewelddadige VR games voor jonge kinderen zouden kopen.
PSVR Owner | PSN ID: ThaBEN_NL
Je zou onderaan bij de PEGI een balkje PEGI VR kunnen zetten met een naar alle waarschijnlijkheid een iets hogere leeftijd aanbeveling.ThaBEN schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 11:26:
Een ander interessant punt m.b.t. leeftijdsadviezen voor games is of dit voor VR anders zou moeten zijn. Als volwassen kerel heb ik me toch wel een aantal keren als een klein meisje lopen schreeuwen tijdens Until Dawn: Rush of Blood of Resident Evil 7 (de demo). Dit terwijl ik op de normale manier nooit bang ben voor enge games (wellicht een beetje tijdens Outlast 2).
In VR is alles zoveel in intenser dat ik ouders wel zou aanraden zich goed te informeren indien ze enge of gewelddadige VR games voor jonge kinderen zouden kopen.
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Deze staan bij de sectie:
•LittleBigPlanet 3 (PS4)
•Not a Hero (PS4)
•Starwhal (PS3, Cross Buy with PS4)
•Anna: Extended Edition (PS3)
Zelf opzoeken:
•Ninja Senki DX (PS Vita, Cross Buy with PS4)
•TorqueL (PS Vita, Cross Buy with PS4)
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Op de website staan ze gewoon allemaal onder de Ps plus banner:Jumpman schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 12:03:
Wel vervelend dat je altijd zelf een aantal games moet opzoeken bij de maandelijkse PSN Plus games.
Deze staan bij de sectie:
•LittleBigPlanet 3 (PS4)
•Not a Hero (PS4)
•Starwhal (PS3, Cross Buy with PS4)
•Anna: Extended Edition (PS3)
Zelf opzoeken:
•Ninja Senki DX (PS Vita, Cross Buy with PS4)
•TorqueL (PS Vita, Cross Buy with PS4)
https://store.playstation...-MSF75508-PLUSINSTANTGAME
Ik 'koop' ze ook altijd via de website, dan hoef ik de PS3 games ook niet gelijk te downloaden maar staan ze toch op mijn account. En je bent voor al de consoles in één keer klaar.dutchgio schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 12:08:
[...]
Op de website staan ze gewoon allemaal onder de Ps plus banner:
Het is inderdaad wel een stuk intenser, maar qua leeftijdsgrenzen kunnen ze niet echt veel meer doen.ThaBEN schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 11:26:
Een ander interessant punt m.b.t. leeftijdsadviezen voor games is of dit voor VR anders zou moeten zijn. Als volwassen kerel heb ik me toch wel een aantal keren als een klein meisje lopen schreeuwen tijdens Until Dawn: Rush of Blood of Resident Evil 7 (de demo). Dit terwijl ik op de normale manier nooit bang ben voor enge games (wellicht een beetje tijdens Outlast 2).
Wellicht een extra waarschuwing ja.
[ Voor 11% gewijzigd door SToRM666 op 14-02-2017 12:23 ]
PSN id: NL_SToRM
Hmmm, toen ik ze kocht gisteren stonden er alleen de eerste vier (op de website) en het viel me al eens eerder op.dutchgio schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 12:08:
[...]
Op de website staan ze gewoon allemaal onder de Ps plus banner:
Verwijderd
New on PS Store this week: For Honor, Sniper Elite 4, new Resident Evil 7 Biohazard DLC, more. Full list:
https://blog.eu.playstati...onor-sniper-elite-4-more/

Dat klopt ook, als je op de PS Plus header klikt krijg je er maar 4 te zien, je moet dan nog eens op alle games weergeven klikken om de rest ook te zien.Jumpman schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 12:25:
[...]
Hmmm, toen ik ze kocht gisteren stonden er alleen de eerste vier (op de website) en het viel me al eens eerder op.
Ik 'koop' ze altijd via de app, en omdat die nog wel is crashed bij veel items in het winkelwagentje, doe ik het meestal via 2x3 games kopen.Jumpman schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 12:25:
[...]
Hmmm, toen ik ze kocht gisteren stonden er alleen de eerste vier (op de website) en het viel me al eens eerder op.
Op die manier heb ik nog nooit een standaard plus game gemist, hoewel ik in het begin niet wist dat het zo kon en dus de eerste paar maanden de psp/vita games gemist heb (3 jaar geleden ofzo, er waren iig nog geen ps4 games, de game die me lid liet worden was tombraider voor de ps3
10 second ninja DONE
Mooi stukje over Project Cars 2, nu al zin in. Toen ik eenmal aan PC gewend was vond ik Forza totaal onspeelbaar. Het rijden in PC geeft ook echt een kick, al ben je alleen maar met time trial bezig.Jasphur schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 09:05:
Years of playing GTA prepared me for this.
[afbeelding]
En over auto's gesproken.
Een leuk stukje leesvoer over Project Cars 2 op IGN
Mee eens. Maar ik heb het spel laten liggen in mijn kast, omdat het met een controller echt niet te doen is.Erapaz schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 13:18:
[...]
Mooi stukje over Project Cars 2, nu al zin in. Toen ik eenmal aan PC gewend was vond ik Forza totaal onspeelbaar. Het rijden in PC geeft ook echt een kick, al ben je alleen maar met time trial bezig.
Ik laat daarom deel 2 ook liggen en ga ik voor de meer arcade Dirt 4.
Met de alternatieve controller settings die rondgaan op internet is het leuk genoeg voor mijn virtuele racing fix. Niet goed genoeg voor echt snelle tijden, helaas.Jasphur schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 13:21:
[...]
Mee eens. Maar ik heb het spel laten liggen in mijn kast, omdat het met een controller echt niet te doen is.
Ik laat daarom deel 2 ook liggen en ga ik voor de meer arcade Dirt 4.
Alternative controls?Erapaz schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 13:23:
[...]
Met de alternatieve controller settings die rondgaan op internet is het leuk genoeg voor mijn virtuele racing fix. Niet goed genoeg voor echt snelle tijden, helaas.
Een wereld van verschil. Hou er ook rekening mee dat straatauto's minder fijn rijden dan raceauto's. En zelfs de race-clio's zijn redelijk instabiel (wel fun). GT4/GT3 rijdt eigenlijk makkelijker.
Steering Deadzone: 0
Steering Sensitivity: 0
Throttle Deadzone: 0
Throttle Sensitivity: 0
Brake Deadzone: 0
Brake Sensitivity: 0
Clutch Deadzone: 0
Clutch Sensitivity: 0
Speed Sensitivity: 80
Controller Filtering Sensitivity: 0
Damper Saturation: 0
Force Feedback: 100
RPM/Gear Display: Yes
Controller Input Mode: 3
Advanced: Off
Ben ik niet eens, als je alternatieve controller settings hebt, kan je zeker na wat oefenen echt wel leuke tijden neerzetten. Ik sta met 1 van klasse op PS4 12e op Nordschleife Combined (3e controller tijd).Erapaz schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 13:23:
[...]
Met de alternatieve controller settings die rondgaan op internet is het leuk genoeg voor mijn virtuele racing fix. Niet goed genoeg voor echt snelle tijden, helaas.
Ik moet toegeven, ik heb game met release gehaald, toen niet echt plezier er in gehad vanwege controller settings. Maar maandje of anderhalf / twee ben ik weer eens begonnen met racen omdat enkele vrienden hem voor koopje hadden gekocht.
En nu eigenlijk bijna dagelijks aan het racen en heb er toch echt veel plezier in.
En straks komt die boost modus vrijAlbinoraptor schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 13:31:
[...]
Ben ik niet eens, als je alternatieve controller settings hebt, kan je zeker na wat oefenen echt wel leuke tijden neerzetten. Ik sta met 1 van klasse op PS4 12e op Nordschleife Combined (3e controller tijd).
Ik moet toegeven, ik heb game met release gehaald, toen niet echt plezier er in gehad vanwege controller settings. Maar maandje of anderhalf / twee ben ik weer eens begonnen met racen omdat enkele vrienden hem voor koopje hadden gekocht.
En nu eigenlijk bijna dagelijks aan het racen en heb er toch echt veel plezier in.
Niet genoeg voor mij om echt snelle tijden de rijden danAlbinoraptor schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 13:31:
[...]
Ben ik niet eens, als je alternatieve controller settings hebt, kan je zeker na wat oefenen echt wel leuke tijden neerzetten. Ik sta met 1 van klasse op PS4 12e op Nordschleife Combined (3e controller tijd).
10 second ninja DONE
Laten we het zo zeggen: ik bakte er met de standaard instellingen niks van. Geen gevoel over wat mijn wagen doet. En dit heeft mijn inziens te maken met een goede Forcefeedback, zeker als je vanuit de ogen van de coureur kijkt (wat echt heel fijn kijken is, zeker met die apex-focus) mis ik dit. Je moet goed kijken naar de wagen om te "voelen" wat je moet doen. Gas geven, remmen, gas los etc. Het is zeker te doen, maar dan wel de lagere klasse. Een F1 wagen rechthouden vergt wel echt flink wat oefening en met een kart sta je zo 180 graden de andere kant op zonder dat je nou weet wat je deed.Sagat schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 13:43:
Ik heb de game laatst gekocht in een bundel voor pc. Ik snap dat stuurtje beter is, maar is het echt zo erg dat het compleet onspeelbaar is? Ik ga sowieso niet voor uber tijden, maar wil wel (sp) races enigsinds normaal kunnen rijden.
Ik heb wel weer in om even wat Pcars te spelen en die andere settings uit te proberen.
Thanks voor uitlegJasphur schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 13:48:
[...]
Laten we het zo zeggen: ik bakte er met de standaard instellingen niks van. Geen gevoel over wat mijn wagen doet. En dit heeft mijn inziens te maken met een goede Forcefeedback, zeker als je vanuit de ogen van de coureur kijkt (wat echt heel fijn kijken is, zeker met die apex-focus) mis ik dit. Je moet goed kijken naar de wagen om te "voelen" wat je moet doen. Gas geven, remmen, gas los etc. Het is zeker te doen, maar dan wel de lagere klasse. Een F1 wagen rechthouden vergt wel echt flink wat oefening en met een kart sta je zo 180 graden de andere kant op zonder dat je nou weet wat je deed.
Ik heb wel weer in om even wat Pcars te spelen en die andere settings uit te proberen.
Ik heb ooit gp legends met toetsenbord geprobeerd, dat was iig geen succes
Met een jopyad kun je iig al analoog sturen wat een stuk fijner is dan digitaal.
Ga het wel zien een keer. Vraag ook af in hoeverre mijn oude pc-tje de game trekt. Voorlopig eerst nog aliens schieten....(zie sig
10 second ninja DONE
Dit kun je al?shoombak schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 13:48:
is er inmiddels al een mogelijkheid om games (demo's, beta's en andere ongein) uit je library te verwijderen?
LolAlbinoraptor schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 10:03:
Oneerlijkheid in een game, daar kan ik juist helemaal van flippen.
Meest duffe spel waar ik ooit echt ben door geflipt en een controller verloren is gegaan:
Risk: Factions, wat een bagger spel met hun cheatend AI.
Ik een land aanvallen met meer dan 150 man en vervolgens die 150 man allemaal weg tegen 40 man van ai tegenstander. Vervolgens nog eens met ander land van 120 man aanvallen, verlies weer alles en toen nam ai zo rest van bord over want ik had geen legers meer, nou toen vloog de controller toch door de kamer.![]()
Ondertussen kan ik een stuk beter tegen mijn verlies sinds ik geen bordspellen meer speel
[ Voor 4% gewijzigd door Beakzz op 14-02-2017 14:30 ]
PCars is een prima game voor even tussendoor (uurtje ofzo). Ik vond het vorig jaar bijvoorbeeld leuk om, als ik DTM of F1 gekeken had, ook even over het circuit te rijden en te vergelijk met wat ik net op tv had gezien. Al was het niet altijd met dezelfde wagenSagat schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 14:23:
[...]
Thanks voor uitleg
Ik heb ooit gp legends met toetsenbord geprobeerd, dat was iig geen succes![]()
Met een jopyad kun je iig al analoog sturen wat een stuk fijner is dan digitaal.
Ga het wel zien een keer. Vraag ook af in hoeverre mijn oude pc-tje de game trekt. Voorlopig eerst nog aliens schieten....(zie sig)
Ik zal je vanavond even mijn controller instellingen PM-en, want zoals die hier staan met alles op 0, vond ik ook niet lekker rijden.Jasphur schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 13:48:
[...]
Laten we het zo zeggen: ik bakte er met de standaard instellingen niks van.
Gas geven, remmen, gas los etc. Het is zeker te doen, maar dan wel de lagere klasse. Een F1 wagen rechthouden vergt wel echt flink wat oefening en met een kart sta je zo 180 graden de andere kant op zonder dat je nou weet wat je deed.
Die top 12 tijd (ik weet dat ik top 10 kan rijden
Kom maar op!Albinoraptor schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 14:53:
[...]
Ik zal je vanavond even mijn controller instellingen PM-en, want zoals die hier staan met alles op 0, vond ik ook niet lekker rijden.
Die top 12 tijd (ik weet dat ik top 10 kan rijden) die ik heb gereden op Nordschleife is juist met een F1 auto, vind dat ding heerlijk rijden.
De Vita/crossbuy games kon ik wel gewoon 'toevoegen aan bibliotheek' zoals altijd. Iemand een idee waar dat aan kan liggen?
Ik haal ze overigens altijd via de store op de PS4 zelf binnen. En dat ging tot deze maand altijd prima zonder ze direct te hoeven downloaden.
Knowledge reigns supreme over nearly anything
Lijkt me dat we met zn allen wel eens wat verwijderen? Ik gooi regelmatig demos of (ps plus) games weg, kwestie van deleten, eventuele save games ook via instellingen (saved data on system storage of cloud) ?ralph075 schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 15:34:
[...]
Eh, nee...
En zo wel, dan mag jij het trucje uitleggen
of snap ik het nu helemaal niet..
Dan staan ze nog wel in je library inderdaadBigF25 schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 15:43:
[...]
Lijkt me dat we met zn allen wel eens wat verwijderen? Ik gooi regelmatig demos of (ps plus) games weg, kwestie van deleten, eventuele save games ook via instellingen (saved data on system storage of cloud) ?
Deze zit dan nog wel in je library, je hebt het alleen niet meer op je HDD staan.BigF25 schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 15:43:
[...]
Lijkt me dat we met zn allen wel eens wat verwijderen? Ik gooi regelmatig demos of (ps plus) games weg, kwestie van deleten, eventuele save games ook via instellingen (saved data on system storage of cloud) ?
Het gaat om verwijderen uit de library, niet vanaf de console. Alles dat je ooit hebt geïnstalleerd (en eventueel allang weer hebt verwijderd), staat voor eeuwig in jouw library...
Edit: hahaha, gelijk 3 man er bovenop... maar jij bedoelde dus idd iets anders
[ Voor 10% gewijzigd door ralph075 op 14-02-2017 15:46 ]
Ik heb er ook geen last van, maar ik kan me voorstellen dat mensen sommige shit er gewoon uit willen hebben.BigF25 schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 15:54:
ah op die fiets.. weer wat geleerd. Kan niet echt kwaad dat het nog in je library staat, gaat tenslotte om dat je ruimte vrij maakt
Maar al die demo's en beta's maken wel een puinhoop van je library en maken het lastiger om dus later weer games terug te vinden. Zeker met beta's, die na afloop toch nutteloos zijn, zou het fijn zijn als je ze volledig kunt verwijderen.BigF25 schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 15:54:
ah op die fiets.. weer wat geleerd. Kan niet echt kwaad dat het nog in je library staat, gaat tenslotte om dat je ruimte vrij maakt
10 second ninja DONE
Tip: speel bordspellen met veel minder geluksfactorenBeakzz schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 14:30:
[...]
Ondertussen kan ik een stuk beter tegen mijn verlies sinds ik geen bordspellen meer speel
Ik voel wat sarcasm?poor Leno schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 19:48:
Ja, of ga Battlefield 1 spelen... totaaal niet rage inducing enzo, en een super eerlijk spel - puur gebasserd op echte skill
Dat is precies de reden dat ik Battlefield 1 heb laten liggen; ik wil andere mensen ook graag een kans gevenpoor Leno schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 19:48:
Ja, of ga Battlefield 1 spelen... totaaal niet rage inducing enzo, en een super eerlijk spel - puur gebasserd op echte skill
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Verwijderd
Sniper elite 4bukkum schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 22:24:
Ik speel nu een tijdje sniper elite 3 en deze bevalt me prima. Wat ik echt gaaf vind is de 3d stand wat echt wat toevoegd. Zijn er meer games die dat ondersteunen die een aanrader zijn?
Vind het spel zowaar gewoon weer leuk. Haha.
Verwijderd
Audiovisueel perfect.
Gameplay dik in orde.
Verhaal aardig.
Ik geef de game een 7,5.
Ik ben ook benieuwd naar dit antwoord. Ik heb zelf geen 3D tv maar realiseer me net dat ik sinds de PS4 systeem software beta 4.50 deze games kan spelen in 3D via me PSVR headsetbukkum schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 22:24:
Ik speel nu een tijdje sniper elite 3 en deze bevalt me prima. Wat ik echt gaaf vind is de 3d stand wat echt wat toevoegd. Zijn er meer games die dat ondersteunen die een aanrader zijn?
Denk dat ik Sniper Elite 4 dan toch maar binnenkort ga kopen. Indien mensen nog meer games weten met 3D mode hoor ik het graag
Goed om te horen Dennis! Heb jij hem in VR gespeeld of op de traditionele manier?Verwijderd schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 08:30:
Net Resident Evil 7 in acht uur uitgespeeld op de PS4 Pro.
Audiovisueel perfect.
Gameplay dik in orde.
Verhaal aardig.
Ik geef de game een 7,5.
Ik wil hem graag kopen voor VR maar vind €60 beetje aan de dure kant om vrijwillig doodsangsten uit te staan. Dan kom ik hem echt in korte sessie te spelen.
Normaal vind ik horror niet eng maar in VR ben ik echt een bangeschijter voor deze games. In de VR demo van RE7 durfde ik soms maar met moeite om hoekjes te kijken of enge trappen naar een donkere kelder af te lopen

Ik speel hem zelf volledig in VR, het is echt een fantastische ervaring! Grafisch is het wel een stapje terug, maar het is zoveel intenser om echt door die gangen rond te lopen, geluiden om je heen te horen en echt om een hoekje kunnen kijken door je hoofd om de hoek te steken!ThaBEN schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 08:41:
Normaal vind ik horror niet eng maar in VR ben ik echt een bangeschijter voor deze games. In de VR demo van RE7 durfde ik soms maar met moeite om hoekjes te kijken of enge trappen naar een donkere kelder af te lopen
Ik schrik vrijwel nooit van games op een plat scherm, maar met dit spel schrik je je soms echt wezenloos!
Voor mij een van de beste ervaringen tot nu toe op de PSVR!
Waarom heb jij eigenlijk geen VR Dennis? Als iemand die bekend staat alles te kopen wat los en vast zit. Dat maakt RE7 echt stukken vetter, kan ik je vertellen.Verwijderd schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 08:30:
Audiovisueel perfect.
Gameplay dik in orde.
Verhaal aardig.
Ik geef de game een 7,5.
Verwijderd
Ik speel RE7 op een TV.ThaBEN schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 08:41:
Goed om te horen Dennis! Heb jij hem in VR gespeeld of op de traditionele manier?
Ik wil hem graag kopen voor VR maar vind €60 beetje aan de dure kant om vrijwillig doodsangsten uit te staan. Dan kom ik hem echt in korte sessie te spelen.
Veel te eng in VR.bram1984 schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 09:25:
Waarom heb jij eigenlijk geen VR Dennis? Als iemand die bekend staat alles te kopen wat los en vast zit. Dat maakt RE7 echt stukken vetter, kan ik je vertellen.
PSVR lijkt mij overbodig en dat scheelt alweer een hoop kabels en kastjes van de PSVR.
Ik zou als je nu in stapt sowieso de PlayStation 4 Pro kopen. Bijna alle grote games die nu uitkomen zullen baat hebben bij de PlayStation 4 Pro.Coldbullet schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 09:39:
Ik ben in de markt voor een playstation. Heb eerlijk nooit aan de VR gedacht of naar ok gekeken. Zit ook erg te twijfelen nogsteeds tussen de ps4 of de pro. Maar nu ik de reacties lees van de VR neig ik toch sterk na de pro. Is de VR beleving nu echt een must buy en super ervaring?
Tevens heb je de volgende voordelen: Goede 2160p upscaling, 1GB DDR3 meer (dit merk je in het OS menu als je in een game zit), een extra USB 3.0 poort achterop, 1080p Remote-play, 1080p Share-play, 1080p 60fps Recording en waarschijnlijk (in de gelekte changelog van v4.5 staat het i.i.g.) kan je straks oude games ook met hogere fps spelen als PlayStation Boost Modus in de standaard firmware komt (nu nog in Beta).
[ Voor 4% gewijzigd door Jumpman op 15-02-2017 10:01 ]
8 uur? poe dat is nog al wat, had de game in 4 uur uit, vond de speelduur echt tegen vallen, ,maar qua ervaring met VR echt top.Verwijderd schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 08:30:
Audiovisueel perfect.
Gameplay dik in orde.
Verhaal aardig.
Ik geef de game een 7,5.
Al vallen de schrikmomenten wel erg mee.
Het verhaal is wel erg cool!
Wat Jumpman zegt.Coldbullet schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 09:39:
Ik ben in de markt voor een playstation. Heb eerlijk nooit aan de VR gedacht of naar ok gekeken. Zit ook erg te twijfelen nogsteeds tussen de ps4 of de pro. Maar nu ik de reacties lees van de VR neig ik toch sterk na de pro. Is de VR beleving nu echt een must buy en super ervaring?
Verwijderd
4 uur is wel erg snel, hoe heb je dat gedaan?Origins schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 10:03:
8 uur? poe dat is nog al wat, had de game in 4 uur uit, vond de speelduur echt tegen vallen, ,maar qua ervaring met VR echt top.
Al vallen de schrikmomenten wel erg mee.
Het verhaal is wel erg cool!
De 8 uur die ik erover deed is het gemiddelde.
Neenee, ik heb een prachtige witte oldschool retro vintage PS4 die hij moet kopen, veul beter! Met pijn in mijn hart kan ik deze eventueel, misschien, indien dat, wegdoen.. Voor slechts 349,95! Koopje!Jumpman schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 09:58:
[...]
Ik zou als je nu in stapt sowieso de PlayStation 4 Pro kopen. Bijna alle grote games die nu uitkomen zullen baat hebben bij de PlayStation 4 Pro.
Tevens heb je de volgende voordelen: Goede 2160p upscaling, 1GB DDR3 meer (dit merk je in het OS menu als je in een game zit), een extra USB 3.0 poort achterop, 1080p Remote-play, 1080p Share-play, 1080p 60fps Recording en waarschijnlijk (in de gelekte changelog van v4.5 staat het i.i.g.) kan je straks oude games ook met hogere fps spelen als PlayStation Boost Modus in de standaard firmware komt (nu nog in Beta).
Dan neem ik zelf wel genoegen met een stomme Pro

[ Voor 99% gewijzigd door ralph075 op 15-02-2017 11:37 ]
Eigenlijk niets bijzonders, het verhaal gevolgd en er door heen gegaan, de collectibles heb ik niet gehaald eigenlijk.Verwijderd schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 10:10:
[...]
4 uur is wel erg snel, hoe heb je dat gedaan?
De 8 uur die ik erover deed is het gemiddelde.
Boeide mij vrij weinig.
net terug gekeken en het was 4 uur en 25 minuten, maar zag later ook dat het record zelfs op 1 uur en 35 minuten lag.
Of het een must-buy is voor jou is heel erg persoonlijk en moeilijk te zeggen.Coldbullet schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 09:39:
Voor mij persoonlijk is het de coolste ervaring op game-gebied en ik game al intensief sinds de originele NES 8-Bit

VR is de evolutie in gaming waar ik al jaren op zat te wachten zonder het te beseffen
In veel (zo niet, alle) Game Mania's en Mediamarkts staan demo pods. Daar zou ik hem proberen te testen om te kijken of het wat voor jou is, want het blijft veel geld.
Tip:
Probeer een VR game te spelen die gebruik maakt van move controllers i.p.v. de standaard PS4 controller. De ervaring is echt nog eens 10x beter wanneer je je armen individueel kan gebruiken in VR en zo interacties kan uitvoeren in de VR wereld.
Hier is de PlayStation VR € 299,99 op dit moment. Ik zou wel goed vragen of hij echt nieuw is, maar het scheelt toch € 88,00 met de goedkoopste daarna.
Iemand een idee of Dirt 4 VR gaat krijgen? Zodra Sony VR de 200 euro aan gaat tikken (dat zal over een jaar zijn denk ik) ga ik hem waarschijnlijk wel kopen.
[ Voor 79% gewijzigd door Jasphur op 15-02-2017 11:11 ]
Nu vrijdag komt Dirt Rally VR. Ik verwacht dat deze beter zal uitzien dan Driveclub VR en zal tevens direct een PS4 Pro patch bevatten. Ben zeer benieuwd naar die game!
Laat het ons wetenThaBEN schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 11:23:
Driveclub VR speel ik met een stuurtje. Geweldige ervaring ondanks dat de graphics wat minder zijn. Maar zodra je aan het racen bent vergeet je dit direct omdat de ervaring best overweldigend is.
Nu vrijdag komt Dirt Rally VR. Ik verwacht dat deze beter zal uitzien dan Driveclub VR en zal tevens direct een PS4 Pro patch bevatten. Ben zeer benieuwd naar die game!
Dirt 4 weet ik niet, Dirt Rally krijgt komende vrijdag een PS VR update.Jasphur schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 11:09:
Ik ben vooral erg nieuwsgierig naar racespellen in VR. Lekker zelf de apex inkijken en controleren of er een tegenstander direct links of rechts van mn wagen zit.
Iemand een idee of Dirt 4 VR gaat krijgen? Zodra Sony VR de 200 euro aan gaat tikken (dat zal over een jaar zijn denk ik) ga ik hem waarschijnlijk wel kopen.
Als je goed zoekt en een beetje mazzel hebt, kan je goedkoop een tweedehands exemplaar op de kop tikken. Ik heb mijn PS VR voor netto €210 gekocht, 3 maanden oud met bon en in zeer nette staat.
De mazzel die ik had was dat de verkoper snel van zijn complete set (PS4+PSVR) af wilde. De set kon ik voor een erg scherpe prijs overnemen. Ik heb de PSVR gehouden en de rest allemaal verkocht.
En racen met een stuur in VR..... man, echt een enorm overweldigende ervaring.
Edit: wat ThaBen zegt dus....
[ Voor 5% gewijzigd door ralph075 op 15-02-2017 11:32 ]
Volgens mij werkt het 3d support alleen voor Bluray videos en niet voor games of streams op PSVR...ThaBEN schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 08:41:
[...]
Ik ben ook benieuwd naar dit antwoord. Ik heb zelf geen 3D tv maar realiseer me net dat ik sinds de PS4 systeem software beta 4.50 deze games kan spelen in 3D via me PSVR headset
Zou graag zien dat ze ook Netflix in 3d gaan doen (en dat Netflix ook 3d in NL gaat doen) en dat de Media Player 3d content met SBS gaat ondersteunen. Of liever nog dat Plex op de PS4 met VR SBS ondersteuning krijgt...
------------------------------------
Overbodig? Kan je me dat uitleggen? Heb je 't al eens geprobeerd ergens?Verwijderd schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 09:38:
PSVR lijkt mij overbodig en dat scheelt alweer een hoop kabels en kastjes van de PSVR.
[ Voor 20% gewijzigd door Aenea op 15-02-2017 11:50 ]
[ Voor 93% gewijzigd door Aenea op 15-02-2017 11:50 ]

Betekend dit dat er een update beschikbaar is voor de beta met nieuwe feautures voor de beta?
Nog meer mensen deze mail ontvangen?
Ben momenteel an het werk dus kan het niet checken.
Hier ook, en ook aan het werk dus kan zelf niet checken.ThaBEN schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 12:11:
Zojuist deze mail ontvangen:
[afbeelding]
Betekend dit dat er een update beschikbaar is voor de beta met nieuwe feautures voor de beta?
Nog meer mensen deze mail ontvangen?
Ben momenteel an het werk dus kan het niet checken.
Via Reddit:
https://www.reddit.com/r/...beta_a_newer_version_has/You can delete notifications again. The beta disabled it at first.
[ Voor 7% gewijzigd door dutchgio op 15-02-2017 12:14 ]
Gelukkig ik werd niet goed van het aantal notifications.dutchgio schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 12:14:
[...]
Hier ook, en ook aan het werk dus kan zelf niet checken.![]()
Via Reddit:
[...]
https://www.reddit.com/r/...beta_a_newer_version_has/
Of is het gewoon de: kopen-spelen-ruilen methode?
[ Voor 22% gewijzigd door Jasphur op 15-02-2017 12:34 ]
Begin deze maand kon je de PSVR bij mij in de woonplaats bij Gamemania uitproberen. Misschien bij jou in de buurt ook als er een Gamemania in de buurt is.Jasphur schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 12:29:
Zijn er opties om een PSVR (inclusief camera) eens te test draaien, alvorens ik het aanschaf.
PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."
Ja daar zit ik dus ook sterk aan te denken.. heb zelf nog geen 4k scherm, deze staat in de toekomst wel op de boodschappenlijstje...Jumpman schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 09:58:
[...]
Ik zou als je nu in stapt sowieso de PlayStation 4 Pro kopen. Bijna alle grote games die nu uitkomen zullen baat hebben bij de PlayStation 4 Pro.
Waar woon je?Jasphur schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 12:29:
Zijn er opties om een PSVR (inclusief camera) eens te test draaien, alvorens ik het aanschaf.
strava.app.link/jmaOuFSwnUb PSN: GregNL76 - Possessor of: PS1, PS2, PS3 phat, slim & superslim, PS4 (fw 5.05), PS4 Pro, PS4 Slim, PS5, PS Portal, PS Vita (HENkaku), PSP, PSVR, Nintendo Wii U, Switch (unpatched), DS, NES, GameBoy and more consoles!
Verwijderd
De witte PS4 Slim werd ruim een maand van te voren aangekondigdpoor Leno schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 13:02:
Dennis, ik vertrouw op jou he, dat als er een witte PsPro komt, dat jij dat als eerste weet en post!
en is ruim op voorraad bij de meeste winkels.
Na eerder deze week je enthousiasme voor Project Cars weer te hebben aangewakkerd, ben ik bang dat ik je nu weer teleur moet stellen. Project Cars heeft naar mijn weten op de PS4 geen VR mode. Alleen op de pc.Jasphur schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 13:41:
@Gregory76 Breda. Maar ik zal eens kijken of Gamemania er eentje te testen heeft met Project Cars. Ik vind op het moment de 400 euro toch nog wel een beetje veel van het goede. Maar wie weet ergens in me i:P
Momenteel is enkel Driveclub VR beschikbaar als VR racegame op Playstation. Aanstaande vrijdag komt dan Dirt Rally VR beschikbaar. Later dit jaar komt Project Cars 2 en Gran Turismo naar PSVR.Jasphur schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 13:41:
@Gregory76 Breda. Maar ik zal eens kijken of Gamemania er eentje te testen heeft met Project Cars. Ik vind op het moment de 400 euro toch nog wel een beetje veel van het goede. Maar wie weet ergens in me i:P
Nja genoeg racegames met VR dus straksThaBEN schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 13:46:
[...]
Momenteel is enkel Driveclub VR beschikbaar als VR racegame op Playstation. Aanstaande vrijdag komt dan Dirt Rally VR beschikbaar. Later dit jaar komt Project Cars 2 en Gran Turismo naar PSVR.
Overigens verwacht ik ook dat Dirt 4 een VR modus gaat krijgen.
[ Voor 8% gewijzigd door Jasphur op 15-02-2017 13:51 ]
Breda - Arnhem. Is minder handig inderdaad.Jasphur schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 13:41:
strava.app.link/jmaOuFSwnUb PSN: GregNL76 - Possessor of: PS1, PS2, PS3 phat, slim & superslim, PS4 (fw 5.05), PS4 Pro, PS4 Slim, PS5, PS Portal, PS Vita (HENkaku), PSP, PSVR, Nintendo Wii U, Switch (unpatched), DS, NES, GameBoy and more consoles!
Verwijderd
#NBA2K17 vanaf 34,99 is deal of the week on PlayStation Store:
https://store.playstation.com/#!/nl-nl/deal-van-de-week/cid=STORE-MSF75508-DOTW150216?smcid=psblog:en:NBA 2K17 is deal of the week on PlayStation StoreDOTW Category Page

Toch ben ik wel erg sceptisch wat betreft PC2 en PSVR. Als je ziet wat Driveclub aan grafische opties heeft moeten laten vallen in vergelijking met het origineel ben ik heel benieuwd naar het eindresultaat..ThaBEN schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 13:46:
[...]
Momenteel is enkel Driveclub VR beschikbaar als VR racegame op Playstation. Aanstaande vrijdag komt dan Dirt Rally VR beschikbaar. Later dit jaar komt Project Cars 2 en Gran Turismo naar PSVR.
Drive club vind ik standaard al mooier dan pcars. Maar pc rijdt zoveeeel fijner.creapYYY schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 14:32:
[...]
Toch ben ik wel erg sceptisch wat betreft PC2 en PSVR. Als je ziet wat Driveclub aan grafische opties heeft moeten laten vallen in vergelijking met het origineel ben ik heel benieuwd naar het eindresultaat..
Zeker, maar ik bedoel de VR vergelijking. Pcars ziet er met VR nog steeds super vet uit maar je zag dat ze met Driveclub VR niet dezelfde prestaties konden neerzetten.Jasphur schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 14:34:
[...]
Drive club vind ik standaard al mooier dan pcars. Maar pc rijdt zoveeeel fijner.
Hoe werkt dit prcs?Verwijderd schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 12:58:
Versie 4.50 Beta 3 is nu handmatig te installeren.
Moet je al toegang hebben tot de beta?
Via de site of via ps4?
Sony 65x95L, Denon x4700h, Klipsch Atmos 5.1.4, Ziggo, Windows 10
Ah oke. Zo las ik het niet. Vekeerd begrepencreapYYY schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 14:39:
[...]
Zeker, maar ik bedoel de VR vergelijking. Pcars ziet er met VR nog steeds super vet uit maar je zag dat ze met Driveclub VR niet dezelfde prestaties konden neerzetten.
Verwijderd
Dan moet je al toegang hebben tot de beta.kevinmastah2005 schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 14:44:
Hoe werkt dit prcs?
Via de site of via ps4?
In de email staat het volgende:kevinmastah2005 schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 14:44:
[...]
Hoe werkt dit prcs?
Via de site of via ps4?
1. On your PS4™ home screen select [Settings]
2. Choose [System Software Update]
3. Select [System Software (Beta)]
-Je kunt een v&a plaatsen, je mag vast wel bij iemand proberen als je een paar pilsjes meeneemtJasphur schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 12:29:
-Zelf heb ik ze online besteld. Ervaring echt top, los van de resolutie. Beide hadden echter een defect, dus na twee slechte exemplaren wacht ik toch even voordat er een versie 2 is. Gezien de extra pk van de pro zou er best nog een betere resolutie scherm uit kunnen komen, waarbij de kinderziekten er al uit zijn.
In Dordrecht staat er één bij zowel MediaMarkt (lang wachten ivm kids die daar zitten) en GameMania een VRJasphur schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 12:29:
Ik zit er nu over te denken om een PS4 Pro aan te schaffen inclusief SSD/SSHD. Is dit de moeite waard?
Binnenkort kan je er een externe hd aan hangen, nog even wachten op de update.trummel schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 16:42:
Mijn huidige ps4 is vol qua gehuigen 500GB en dat stoort me een beetje. Want heb geen zin om iedere keer spellen te verwijderen. Daarnaast heb ik recent een mooie Sony UHD tv gekocht met HDR.
Ik zit er nu over te denken om een PS4 Pro aan te schaffen inclusief SSD/SSHD. Is dit de moeite waard?
Je kan een Seagate 2TB schijf kopen, kost ongeveer 90euro en dat zou meer dan genoeg moeten zijn. Die kan je uit de externe behuizing halen en inbouwen, of dus met de nieuwe firmware via usb aansluiten. SSD's van 1TB of meer zijn onredelijk duur en een SSHD bringt geen enorme verbeteringen ten opzichte van een "normale" HDD.trummel schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 16:42:
Mijn huidige ps4 is vol qua gehuigen 500GB en dat stoort me een beetje. Want heb geen zin om iedere keer spellen te verwijderen. Daarnaast heb ik recent een mooie Sony UHD tv gekocht met HDR.
Ja, ik was even benieuwd qua performance. Het scheelt mij namelijk logistiek ook dat ik niet ieder weekend m'n playstation hoef mee te sjouwen. Vraag mij niet waarom haha.Winkiller schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 16:45:
[...]
Binnenkort kan je er een externe hd aan hangen, nog even wachten op de update.
Dit topic is gesloten.
Helaas is de 'oude' Tweakers community op PSN verdwenen, er is inmiddels een nieuwe community aangemaakt die via de community zoekfunctie op je PS4 te vinden is (Zoeken op Tweakers of Gathering of Tweakers)!
Er is een [PS4] Problemen en garantie-afhandelingen -topic
Pro vs Slim:
Wil je een PS4 kopen en twijfel je tussen een Slim of Pro? Gebruik dan de search, de vraag welke je beter kunt kopen is al (te) vaak gesteld!