Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maichel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-09 17:29
trummel schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 16:53:
[...]

Ja, ik was even benieuwd qua performance. Het scheelt mij namelijk logistiek ook dat ik niet ieder weekend m'n playstation hoef mee te sjouwen. Vraag mij niet waarom haha.
Waarom? :)

PSN: Maichel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trummel
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 27-03 22:30

Acties:
  • +1 Henk 'm!
trummel schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 16:42:
Mijn huidige ps4 is vol qua gehuigen 500GB en dat stoort me een beetje. Want heb geen zin om iedere keer spellen te verwijderen. Daarnaast heb ik recent een mooie Sony UHD tv gekocht met HDR.

Ik zit er nu over te denken om een PS4 Pro aan te schaffen inclusief SSD/SSHD. Is dit de moeite waard?
Zeker met een UHD HDR TV is het de moeite. Daarbij heb je straks boost mode, waarmee praktisch iedere game een betere performance krijgt. Zoek ook even door dit topic. Is al erg vaak besproken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:58
Pfff lees net dat rocket League ook een pro patch krijgt. Maar deze ook weer niet werkt op 1080p schermen. Dus geen downsampling voor 1080p users.
Wat een belahelijke onzin en begin me nu steeds meer zorgen te maken. Mag echt hopen dat sony hier iets mee doet want dit is echt bullshit.
Beetje 4k tvs afdwingen nu...
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/1masiGj.png
http://m.neogaf.com/showthread.php?t=1340484

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-09 13:40
v8power67 schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 18:39:
Pfff lees net dat rocket League ook een pro patch krijgt. Maar deze ook weer niet werkt op 1080p schermen. Dus geen downsampling voor 1080p users.
Wat een belahelijke onzin en begin me nu steeds meer zorgen te maken. Mag echt hopen dat sony hier iets mee doet want dit is echt bullshit.
[afbeelding]
Waarom zou Sony hier iets aan moeten doen? Heeft Sony ooit beslist dat super sampling verplicht is?
Het kan toch ook zijn dat je betere textures krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
LOTG schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 18:42:
[...]

Waarom zou Sony hier iets aan moeten doen? Heeft Sony ooit beslist dat super sampling verplicht is?
Het kan toch ook zijn dat je betere textures krijgt?
Omdat zoals in het topic op neogaf besproken was heeft mark cerny gezegd dat 1080p gebruikers niet benadeeld zouden worden.
En dat downsamplen een grolt voordeel was van de extra power.
Beetje bizar dat 4k users ook native 4k krijgen in dat spel wat dus heel groot verschil is tov 1080p, maar dat 1080p users niks extras krijgen.
Zelfde als.the last guardian, op 4k krijg je veel hogere resolutie, op 1080p is hij exact zelfde als base ps4 maar iets stabielere fps.
Dat is gewoon slecht en geen prpmotie voor de pro.
Of zoals the last of us. Native 4k of 1800p/60 vs 1080p met iets mooiere schaduwen.
Op 1800p downsampled naar 1080p was stukken mooier dan het nu is.
Gewoon belachelijk, en lijkt op een push voor niet 4k tv eigenaren toch een te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:56
trummel schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 16:42:
Mijn huidige ps4 is vol qua gehuigen 500GB en dat stoort me een beetje. Want heb geen zin om iedere keer spellen te verwijderen. Daarnaast heb ik recent een mooie Sony UHD tv gekocht met HDR.

Ik zit er nu over te denken om een PS4 Pro aan te schaffen inclusief SSD/SSHD. Is dit de moeite waard?
Een PlayStation 4 Pro zou ik dan zeker aanraden. Een SSD dan weer niet, naar mijn idee te weinig performance winst nog, een SSHD is dan beter. Een SSHD is een stuk goedkoper voor grote formaten en je hebt er zeker wat meer voordeel mee dan een HDD.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBEN
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 25-07 12:31
v8power67 schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 18:53:
[...]

Omdat zoals in het topic op neogaf besproken was heeft mark cerny gezegd dat 1080p gebruikers niet benadeeld zouden worden.
En dat downsamplen een grolt voordeel was van de extra power.
Beetje bizar dat 4k users ook native 4k krijgen in dat spel wat dus heel groot verschil is tov 1080p, maar dat 1080p users niks extras krijgen.
Zelfde als.the last guardian, op 4k krijg je veel hogere resolutie, op 1080p is hij exact zelfde als base ps4 maar iets stabielere fps.
Dat is gewoon slecht en geen prpmotie voor de pro.
Of zoals the last of us. Native 4k of 1800p/60 vs 1080p met iets mooiere schaduwen.
Op 1800p downsampled naar 1080p was stukken mooier dan het nu is.
Gewoon belachelijk, en lijkt op een push voor niet 4k tv eigenaren toch een te kopen.
Nu is The Last Guardian wel een apart geval. Die game is tijdens het einde van de PS2 gestart met ontwikkeling. Ik vermoed dat dit ook meespeelt waarom die game deze feautres niet heeft.

Daarnaast duurt de ontwikkeling van de gemiddelde Triple A game minstens 2 jaar. En de pro is pas een paar maanden beschikbaar. Alle games die nu uit zijn en het komende 1,5 jaar nog gaan komen waren dus al reeds in ontwikkeling voordat de Pro er was.

Daarna zullen zo goed als alle games die verschijnen dit soort features optimaal benutten op de Pro. Alles tot die tijd is meer een 'after thought' dat gauw via een patch is toegevoegd.

Sommige games doen het overigens wel al direct goed. Kijk maar naar Tomb Raider. Die heeft bijvoorbeeld wel weer extra opties voor de Pro, om ook op 1080P betere graphics te geven.

[ Voor 35% gewijzigd door ThaBEN op 15-02-2017 19:00 ]

PSVR Owner | PSN ID: ThaBEN_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@ThaBEN dat heeft niks te maken met waarom sommige games geen super sampling ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
Jawel er zijn goeie voorbeelden van gebruik pro op 1080p.
Maar de trend lijkt steeds meer te zijn dat een hoop devs het niet doen omdat niet verplicht is.
Ik zou graag een verplichte downsample.optie willen zien.
Mits uiteraard de 4k versie stabiel draait.
Skyrim op 1080p ziet er super uit (downsampled van native 4k)maar draait als een drol...
Hoop nog steeds op een boost mode achtige optie voor downsamplen voor pro games.

Hier btw een hele uitgebreide lijst met pro games en wat er ondersteund wordt.
http://m.neogaf.com/showthread.php?t=1324251

Acties:
  • +1 Henk 'm!
v8power67 schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 18:39:
[afbeelding]
Haha alsof je Rocket League voor de graphics speelt. Dat daar überhaupt een Pro patch voor komt, verbaast me.

Games als Horizon krijgen gewoon supersampling. En ik ga er vanuit dat ook de komende exclusives dit zullen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
bram1984 schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 19:07:
[...]

Haha alsof je Rocket League voor de graphics speelt. Dat daar überhaupt een Pro patch voor komt, verbaast me.

Games als Horizon krijgen gewoon supersampling. En ik ga er vanuit dat ook de komende exclusives dit zullen krijgen.
Hoop met je mee, toch zijn er steeds meer devsdie 1080p support laten varen.
Maar hoop echt dat dit verleden tijd is.

[ Voor 5% gewijzigd door v8power67 op 15-02-2017 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09:04
Rocket League draait al op 1080p 60fps. Super sampling zou daar waarschijnlijk toch niets aan toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaijRaij
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22-09 21:44
Lekker huilen jongens. Voor de 1080 scherm spelers veranderd er toch niks? Toch misgunnen jullie de 4k scherm bezitters een pro patch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
dutchgio schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 19:13:
Rocket League draait al op 1080p 60fps. Super sampling zou daar waarschijnlijk toch niets aan toevoegen.
Gaat mij niet zozeer om deze game, gaat mij meer om de trend dat steeds meer devs 1080p laten gaan bij peo ondersteuning.
En ondanks 1080p/60 heeft de game genoeg aliasing wat opgelost kan worden dmv native 4k naar 1080p downsampling.
SmooK schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 19:19:
Lekker huilen jongens. Voor de 1080 scherm spelers veranderd er toch niks? Toch misgunnen jullie de 4k scherm bezitters een pro patch.
Dafuq did i just read ?

[ Voor 23% gewijzigd door v8power67 op 15-02-2017 19:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bassGunner
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01-12-2024
v8power67 schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 19:09:
[...]

Hoop met je mee, toch zijn er steeds meer devsdie 1080p support laten varen.
Maar hoop echt dat dit verleden tijd is.
Ben het met je eens hoor. Tja, enige wat je kan doen is niet het spel kopen en hopen dat de online community (neogaf etc) gaat rellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaijRaij
v8power67 schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 19:19:
[...]

Gaat mij niet zozeer om deze game, gaat mij meer om de trend dat steeds meer devs 1080p laten gaan bij peo ondersteuning.
En ondanks 1080p/60 heeft de game genoeg aliasing wat opgelost kan worden dmv native 4k naar 1080p downsampling.

[...]

Dafuq did i just read ?
Dat alle mensen die een pro hebben gekocht zonder een 4k scherm misschien wat langer hadden moeten nadenken over hun aankoop. Ik zie in alle marketing uitingen van Sony constant 4k voorbij komen. Niet echt verrassend dat daar hun prioriteit ligt toch?

[ Voor 4% gewijzigd door RaijRaij op 15-02-2017 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
SmooK schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 19:25:
[...]

Dat alle mensen die een pro hebben gekocht zonder een 4k scherm misschien wat langer hadden moeten nadenken over hun aankoop. Ik zie in alle marketing uitingen van Sony constant 4k voorbij komen. Niet echt verrassend dat daar hun prioriteit ligt toch?
Je bedoeld dezelfde marketing en interviews etc waarin gezet werd dat 1080p ook gesupport wordt etc ?
Ik misgun niemand ieta ik wil gewoon dat als een game native 4k doet hij dan ook downsampled naar 1080p. Heeft verder niks met misgunnen te maken.
Ik wil zoveel mogelijk pro patches voor 4k en 1080p.

Sowieso is de pro geen 4k console. Echte native support is er weinig en rest is vooral checkerboarding.
Overgrote deel gebruikt nog een 1080p scherm, en ja ik snap sony wil 4k tv verkopen. Maar het zo pushen is triest.

Zeker the last of us blijft pijnlijk. Eerst prachtige 1080p.support met downsamplen uitbrengen. En dan nadat er wat geklaag was over fps.drops hele support droppen maar wel de drops oplossen in 1800p modus...
Rare bedoelingen..

[ Voor 25% gewijzigd door v8power67 op 15-02-2017 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaijRaij
1080 wordt toch ook gesupport. Bij mij doet mijn pro het gewoon op een 1080 tv. Het zou ze sieren als ze supersampling toe zouden passen maar ik kan nergens vinden dat ze dit ooit toegezegd hebben. Sowieso is dit aan de developers. De developers van rocket league besluiten een pro patch te maken waarbij er geen downsampling wordt toegepast bij 1080. Zoals ik het lees moet er dan volgens velen maar helemaal geen pro patch zijn.

[ Voor 37% gewijzigd door RaijRaij op 15-02-2017 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
SmooK schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 19:34:
1080 wordt toch ook gesupport. Bij mij doet mijn pro het gewoon op een 1080 tv. Het zou ze sieren als ze supersampling toe zouden passen maar ik kan nergens vinden dat ze dit ooit toegezegd hebben.
Dus jij vind prima als je gewoon weggezet wordt met een pro game die op 1080p niks anders doet dan op een base ps4 ? Waarom dan een ps4 pro kopen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaijRaij
Voor 4k. Ik had als ik op 1080 zou gamen überhaupt geen pro gekocht.

[ Voor 81% gewijzigd door RaijRaij op 15-02-2017 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
Dude you just dont seem to get it do you...
Sony beloofde dat je de pro kon gebruiken als 1080p gebruiker, met dus echte support en niet alleen maar de game draait erop zoals een base ps4....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Davith78
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20-12-2023
Lijkt mij dat als je 4K support kunt toevoegen als dev het ook niet zo moeilijk is om downsampling te implementeren. Iedereen blij zou je zeggen.

Onwil van de devs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaijRaij
Ik begrijp je wel. Ik ben het alleen niet met je eens. Misschien begreep jij de marketing van Sony anders maar ik zag toch echt de nadruk liggen op 4k gaming en niet op betere 1080. Maar over het algemeen biedt de ps4 pro bij nieuwe games sowieso betere grafische performance dan een ps4.

[ Voor 74% gewijzigd door RaijRaij op 15-02-2017 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaijRaij
Davith78 schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 19:44:
Lijkt mij dat als je 4K support kunt toevoegen als dev het ook niet zo moeilijk is om downsampling te implementeren. Iedereen blij zou je zeggen.

Onwil van de devs?
Zal wel met tijd en dus geld te maken hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
SmooK schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 19:45:
Ik begrijp je wel. Ik ben het alleen niet met je eens. Misschien begreep jij de marketing van Sony anders maar ik zag toch echt de nadruk liggen op 4k gaming en niet op betere 1080. Maar over het algemeen biedt de ps4 bij nieuwe games sowieso betere grafische performance dan een ps 4.

[...]

Zal wel met tijd en dus geld te maken hebben.
Ik heb een 2160p en 1080p TV waar ik regelmatig op game. Maar een PlayStation 4 Pro biedt in veel games toch ook echt mooiere beelden en meer fps op de 1080p TV.

Daarbij komen ook nog de voordelen die ik vanmorgen genoemd heb: Jumpman in "[PS4] PlayStation 4 - deel 8".

Het is simpel: Heb je een PS4 en een 1080p TV dan is er niet echt noodzaak om te upgraden. Stap je nu in of heb je net een 2160p HDR TV gekocht, dan zou ik een PlayStation 4 Pro kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaijRaij
Dat zeg ik toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trummel
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 27-03 22:30
Jumpman schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 18:56:
[...]

Een PlayStation 4 Pro zou ik dan zeker aanraden. Een SSD dan weer niet, naar mijn idee te weinig performance winst nog, een SSHD is dan beter. Een SSHD is een stuk goedkoper voor grote formaten en je hebt er zeker wat meer voordeel mee dan een HDD.
Thanks! Zal binnenkort dan maar eens doorspitten of SSHD dan de moeite waard is om in te gaan bouwen t.o.v. 1TB HDD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Volgens mij heeft Cerny helemaal niet beloofd dat 1080p schermen altijd downsampling krijgen. Hij vertelde dat 1080p eigenaren ook voordelen zouden zien. En dat is gewoon het geval op dit moment. Dit hoeft niet enkel downsampling te zijn maar kan ook een betere of constantere fps zijn, extra grafische effecten, of een game die op de PS4 op 900p draait op de Pro altijd minstens 1080p zal zijn.

Lijkt mij een prima deal, zeker nu met de boost mode in het vooruitzicht. De nieuwe games tot nu toe released dit jaar hebben vrijwel allemaal iets extras voor mensen met een 1080p scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
kazuka schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 20:23:
Volgens mij heeft Cerny helemaal niet beloofd dat 1080p schermen altijd downsampling krijgen. Hij vertelde dat 1080p eigenaren ook voordelen zouden zien. En dat is gewoon het geval op dit moment. Dit hoeft niet enkel downsampling te zijn maar kan ook een betere of constantere fps zijn, extra grafische effecten, of een game die op de PS4 op 900p draait op de Pro altijd minstens 1080p zal zijn.

Lijkt mij een prima deal, zeker nu met de boost mode in het vooruitzicht. De nieuwe games tot nu toe released dit jaar hebben vrijwel allemaal iets extras voor mensen met een 1080p scherm.
Rocket League bied geen extras voor pro users met 1080p scherm.
De game is 1080p op ps4 en 60fps.
En lijkt mij zoals eerder al werd gezegd een kleine moeite dat een 4k(native of checkerboard etc) gewoon downsampled naar 1080p.
Is hele kleine moeite en als je ook op neogaf kijkt erg gewnst.
Tuurlijk zoals tomb raider het doet zou eigenlijk de norm.moeten zijn maar okee dat is wel geavanceerd.
Maar een simpele downsample is genoeg.
Zelfs een kleine game als abzu ondersteund het, dus komop hoor zou geen excuses voor moeten zijn.

Plua dat dus in een hoop games de ps4 pro dan uit zijn neus staat te vreten omdat hij in sommige pro games in 1080p modus draait. Beetje raar, dus vandaar zou ik het heel graag zien dat er een optie zou komen in settings menu voor downsampling als een game dit niet ondersteund.
Want het is wel te spoofen als je een 4k game hebt dmv game opstarten in 4k, als de game draait weer srttings menu openen en dan 1080p doen.
Dan downsampled hij van 4k naar 1080p.
Naja maak een optie die dit doet voor 1080p gebeuikers en damn iedereen blij toch.

En dan erbij kan je het gewoon niet maken door wel 4k support te geven en daar alles pracht en praal en dan erna 1080p users maar als soort 1080p peasants af te doen met native 1080p en klaar.
Dat is gewoon naaien van bovenste plank.
Maja zal er wel anders over denken dan andere.
Ben ook niet van plan binnenkort 4k tv te kopen en hoop gewoon altijd support voor 1080p.

[ Voor 27% gewijzigd door v8power67 op 15-02-2017 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Rocket League is een verkeerd voorbeeld. Die game heeft geen supersampling nodig... Dat slaat nergens op.

*knip*
Ga alsjeblieft ergens anders trollen

[ Voor 34% gewijzigd door Ircghost op 16-02-2017 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
dutchgio schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 20:49:
Rocket League is een verkeerd voorbeeld. Die game heeft geen supersampling nodig... Dat slaat nergens op.
Dit is meer 'dom' geneuzel van wat fanatiekelingen, die blijkbaar niet zo fanatieke gamers zijn om een 4K TV te kopen.
Er zijn genoeg voorbeelden zie mijn link hierboven van neogaf die alle pro games hebben aangegeven icm de opties.
En jij vind het niet nodig maar ik lees genoeg over mensen die de verbetering in aliasing dat met downsampling zou komen.erg gewaardeerd hadden.

Maare ik ben een fanatieke gamer maar heb geen geld liggen voor een 4k tv voorlopig. Dus je opmerking slaat kant nog wal.
Want alleen als je 4k tv hebt en geld ervoor ben je fanatieke gamer ? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaijRaij
Raakt kant nog wal.

Misschien had je beter even kunnen wachten met de aanschaf van een pro. Er wordt nu heel stellig gezegd dat het een kleine moeite is om downsampling toe te passen maar is dit eigenlijk wel zo? We hebben het nu over een game van bijna 2 jaar oud, games die nu uit komen halen sowieso voordeel uit de pro ook op 1080.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Het gaat goed met PlayStation Now: https://nl.hardware.info/...ming-op-ps3-en-televisies. Eerst heel veel ondersteunen en straks alleen de nog de PlayStation 4 en Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
SmooK schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 21:14:
Raakt kant nog wal.

Misschien had je beter even kunnen wachten met de aanschaf van een pro. Er wordt nu heel stellig gezegd dat het een kleine moeite is om downsampling toe te passen maar is dit eigenlijk wel zo? We hebben het nu over een game van bijna 2 jaar oud, games die nu uit komen halen sowieso voordeel uit de pro ook op 1080.
Assassin's creed syndicate is ook van 2015 en heeft nu pro ondersteuning icm downsampling naar 1080p.
The last of us voorheen ook en komt uit 2014 geloof ik.
Abzu heeft ook een pro patch met downsampling gehad en dat is een kleine studio.

En dan heb je dishonerded 2 met 1080p/30 zoals ps4 alleen is de fps nu ietsje stabieler....
Terwijl 4k een 1440p resolutie krijgt...
En dit is een verplichte pro game want na release pro gekomen.
Zo zijn er meer voorbeelden.
http://m.neogaf.com/showthread.php?t=1324251

Hoop gewoon dat downsampling voortaan een minimale vereiste wordt. Of er een optie inbouwen in de settings menu ps4. Want indirect zoals ik al zei kan het al op een 4k tv met een omweg.
Dus het kan al.
En heb je een 720p tv, dan doen 1080p(of 900p maakt nie uit welke resolutie) spellen op een ps4(pro) ook automatisch downsamplen naar 720p.
Waarom dat niet zo is met pro games is is raar.

[ Voor 2% gewijzigd door v8power67 op 15-02-2017 21:38 . Reden: Typo bedoelde heb je een 720p tv ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jumpman schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 21:21:
Het gaat goed met PlayStation Now: https://nl.hardware.info/...ming-op-ps3-en-televisies. Eerst heel veel ondersteunen en straks alleen de nog de PlayStation 4 en Windows.
Denk dat geen kip gebruikt maakt van ps now op de genoemde platformen. Maar ook op de ps4 en pc denk ik dat er maar erg weinig abbonees zijn en de mensen die abbonee zijn zullen dat voor 2 maanden zijn en niet een jaar of langer. Denk dat er voor Sony nog geen stuiver op te verdienen is. Zulke streaming servers zijn pas interresant over 5 jaar, benieuwd of Sony dan de deuren al heeft gesloten van psnow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaijRaij
Allemaal voorbeelden van games die op 1080 dus wel voordeel hebben van de pro(ook al is het bij dishonored 2 slechts enkele fps. Ik zat naar die lijst op neogaf te kijken, wil dat zeggen dat als ik mijn ps4 in stel op 1080 op mijn 4k tv dus de voordelen krijg die achter 1080 staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aenea
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-02-2021
ThaBEN schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 13:46:
[...]

Momenteel is enkel Driveclub VR beschikbaar als VR racegame op Playstation. Aanstaande vrijdag komt dan Dirt Rally VR beschikbaar. Later dit jaar komt Project Cars 2 en Gran Turismo naar PSVR.
Gran Turismo is daar bij wel 100% zeker, PC2 eerst maar even afwachten, PC1 zou ook PSVR support krijgen, ik zit nog steeds te wachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
SmooK schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 21:48:
Allemaal voorbeelden van games die op 1080 dus wel voordeel hebben van de pro(ook al is het bij dishonored 2 slechts enkele fps. Ik zat naar die lijst op neogaf te kijken, wil dat zeggen dat als ik mijn ps4 in stel op 1080 op mijn 4k tv dus de voordelen krijg die achter 1080 staan?
Ja wat ik begrijp van digital foundry is dat als je 4k tv hebt en dit instelt hij uiteraard 4k pakt.
Zet je hem op 1080p doet hij wat in die lijst staat bij 1080p.
Maar wil je 1080p met downsampling van 4k af terwijl de game dit niet bied. Meot je de game opstarten in 4k, dan als de game draait naar je ps4 settings gaan en 1080p aanzetten.
Nu zal de game vanaf de 4k settings dus bv checkerboard 1800p naar 1080p downsamplen.
Zoals een ps4 ook zou doen als jij een 720p tv zou hebben en er een normale ps4 game op.speelt dus meestal 1080p. Dan downsampled hij automagisch naar 720p vanaf 1080p.
Dus als ze dit ook gewoon auromagisch doen met pro games op een 1080p tv dan zou dat super zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaijRaij
Het probleem is dus eigenlijk dat de playstation niet toestaat 2160 te selecteren als er een 1080 tv op is aangesloten? Want downsampled 1080 ziet er beter uit dan native 1080, klopt het wat ik zeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
SmooK schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 22:04:
Het probleem is dus eigenlijk dat de playstation niet toestaat 2160 te selecteren als er een 1080 tv op is aangesloten? Want downsampled 1080 ziet er beter uit dan native 1080, klopt het wat ik zeg?
Mja soort van inderdaad, het gaat er meer om dat games op de pro nu ineens 2 resolutie settings hebben. Een 1080p of een 2160 setting.
Op een 720p tv kan je 1080p ook niet selecteren, maar de game blijft renderen op zijn native resolutie wat dan bv 1080p is bij meeste base ps4 games.
Wat resulteert in een scherper beeld dan als de game naar 720p was gegaan qua resolutie ivm 720p tv.

Bij de pro zou normaal de game gewoon zoals een abzu ofzo doet op 1 resolutie draaien. En deze toepassen op zowel 1080p en 2160p.(of 720p 480p etc).
Maar nu is er ineens dat er aparte modussen gemaakt worden voor welke tv je gebruikt.
Kan een limitatie zijn van de pro zelf en dus extra ontwikkeling tijd kosten van de devs dat weet ik niet.
Maar als zelfs de abzu dev het kan moet iedereen bet kunnen lijkt me.
Kan misschien ook liggen aan hdr en dat dit alleen op 4k tvs kan etc. Dat zou kunnen. Maar er komen wel 1080p hdr tvs dit jaar dus dat zou ook rare keuze zijn...
Naja ik kan niet echt verzinnen waarom dit zo gaat.

Het grote probleem hierin is de stilte vanuit sony en de developers.
Waarom is the last of us weer aangepast met de laatste patch? Waarom draait dishonerded 2 niet 1440p downsampled op 1080p.
En zo zijn er veel vragen maar 0 andwoorden.
En dat maakt het zo vaag...

[ Voor 9% gewijzigd door v8power67 op 15-02-2017 22:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davith78
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20-12-2023
Nou ik heb ik dus geen verstand wat betreft het maken van games, maar het zou mij niets verbazen dat downsampling praktisch ingebakken zit in de hardware en de SDK tools van de Pro. Misschien hoef je alleen maar een bepaalde flag aan te zetten en doet de hardware vervolgens zelf de downsampling van 4K naar 1080p en moet je alleen hier en daar wat tweaks doen. Zoals hierboven al gezegd, kleine studios kunnen het ook toepassen. Maar dat is allemaal natuurlijk pure speculatie van mijn kant ;)

Hopelijk pikt Sony dit op in een toekomstige firmware, dat je downsampling zelf kunt afdwingen als een game een 4K optie heeft. Het levert echt een veel strakker beeld op voor 1080p en qua performance maakt het niks uit (voor zover ik weet draait Rise of the Tomb Raider bijvoorbeeld op dezelfde fps met 4K als op supersampled 1080p).

• NikkiNailz
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 08-01 14:28
Zolang aankomende games als Horizon en Mass Effect goede settings hebben voor 1080p users ben ik tevreden.

4k komt nog wel, maar vind het zonde om nu een flinke som geld neer te leggen voor een 4k TV met input lag van boven de 20ms. Wacht nog wel een jaartje dan.Ondertussen geniet ik wel van de voordelen van de Pro op 1080p. :)

• ralph075
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Aenea schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 21:49:
[...]

Gran Turismo is daar bij wel 100% zeker, PC2 eerst maar even afwachten, PC1 zou ook PSVR support krijgen, ik zit nog steeds te wachten :)
Zoals het er nu uitziet zal het helaas alleen een toermodus zijn, races ga je niet kunnen rijden in GT Sport met VR.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ThaBEN
NikkiNailz schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 08:27:
Zolang aankomende games als Horizon en Mass Effect goede settings hebben voor 1080p users ben ik tevreden.

4k komt nog wel, maar vind het zonde om nu een flinke som geld neer te leggen voor een 4k TV met input lag van boven de 20ms. Wacht nog wel een jaartje dan.Ondertussen geniet ik wel van de voordelen van de Pro op 1080p. :)
Ook hoor ik vaak de berichten dat goede HDR uitvoering op een TV een grotere verbetering geeft in beeldkwaliteit dan enkel de sprong van 1080P naar 4K. En voor een goede HDR TV betaal je momenteel nog meer dan enkel een goede 4K TV. Je moet sowieso al geen edge-lit tv willen indien je een goed HDR resultaat wil hebben maar een Direct Lit of Full Array TV. Deze zijn wel wat dikker dan edge-lit TV's, maar vereist om local dimming maximaal te kunnen uitvoeren. Hierdoor zien de HDR beelden weer vele malen mooier uit dan een edge-lit. Dus ik wacht tot zulke TV's betaalbaar zijn.
ralph075 schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 08:51:
[...]

Zoals het er nu uitziet zal het helaas alleen een toermodus zijn, races ga je niet kunnen rijden in GT Sport met VR.
In Driveclub VR heet de campaign mode Tour Mode. Oftewel dat je de wereld rondgaat om verschillende races te houden. Het lijkt me sterk dat je bij GT geen races in VR kunt spelen.

• ralph075
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
ThaBEN schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 08:59:
[...]

In Driveclub VR heet de campaign mode Tour Mode. Oftewel dat je de wereld rondgaat om verschillende races te houden. Het lijkt me sterk dat je bij GT geen races in VR kunt spelen.
De geluiden zijn er al langer, maar zeker weten doen we het pas als het echt zover is natuurlijk.
Een link waarin het wordt benoemd:
http://www.psx-sense.nl/2...s-zn-geheel-speelbaar-vr/

[ Voor 3% gewijzigd door ralph075 op 16-02-2017 09:09 ]

• creapYYY
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-09 20:30
ralph075 schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 09:08:
[...]

De geluiden zijn er al langer, maar zeker weten doen we het pas als het echt zover is natuurlijk.
Een link waarin het wordt benoemd:
http://www.psx-sense.nl/2...s-zn-geheel-speelbaar-vr/
Dat geeft alleen maar aan dat VR op de PS4 toch nog wel wat beperkingen heeft, jammer maar begrijpelijk. Als je ziet wat voor PC je nodig hebt om bepaalde games op ultra settings in VR te draaien kan je denk ik niet verwachten dat sony dit wel gaat lukken.

Verwijderd

'Homefront: The Revolution krijgt in maart PS4 Pro ondersteuning'

Een 'oude' game die nog Pro support krijgt is een goeie ontwikkeling.
Verwijderd schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 10:00:

Er komt ook een demo. Wilde deze ooit al eens proberen.

• robinez
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 26-09 23:20
Verwijderd schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 10:00:

dat is goed nieuws, dat was best een leuke game , maar door de framerate problemen echt onspeelbaar, dan ga ik deze in maart weer oppakken :D

• dutchgio
Zouden die nu ook al niet minder moeten zijn door de boost modus?
Heeft iemand hier toevallig zowel Sniper Elite 3 als 4 gespeeld?

Zoja, wat zijn de verschillen, welke is leuker, mooier etc? En spelen die spellen als een soort Assassins Creed of Uncharted, maar dan in WW2?

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07:02

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

poor Leno schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 11:19:

Zoja, wat zijn de verschillen, welke is leuker, mooier etc? En spelen die spellen als een soort Assassins Creed of Uncharted, maar dan in WW2?
Waarom vraag je dat hier? Er is gewoon een algemeen topic voor Sniper Elite 4 : Italia

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Spoilervrije Horizon impressies (sommigen hebben de game blijkbaar al).

http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=1344476

Over het algemeen erg positief. Graphics komen bij Uncharted 4 in de buurt zelfs. Goede gameplay en voelt niet als een Ubi game.
Ircghost schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 11:22:
[...]

[mbr]Waarom vraag je dat hier? Er is gewoon een algemeen topic voor Sniper Elite 4 : Italia[/]
Thnx! totaal niet aan gedacht.. Ben zelf niet bekend met die spellen, dus ook niet over nagedacht dat er een apart topic voor was, duuuuh dom :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geteisem
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-01 12:36

Geteisem

Bonnetje

bram1984 schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 11:24:

Over het algemeen erg positief. Graphics komen bij Uncharted 4 in de buurt zelfs. Goede gameplay en voelt niet als een Ubi game.
Ik hoop zo dat dit de killer exclusive wordt waar veel mensen op wachten. Maar goed nog even afwachten tot ik het daadwerkelijk kan spelen. :)

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maichel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-09 17:29

PSN: Maichel

Geteisem schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 11:27:
[...]

Ik hoop zo dat dit de killer exclusive wordt waar veel mensen op wachten. Maar goed nog even afwachten tot ik het daadwerkelijk kan spelen. :)
Embargo verloopt trouwens maandag al, dus daar spreekt veel vertrouwen uit. :)

• Jumpman

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

Waarom zou het uberhaubt als een Ubi game voelen?

• Jumpman
niekvandermeer schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 11:43:
[...]

Toren of gebouw veroveren is gebied zichtbaar in detail op de kaart, dit keer 21 om de hele map te zien, etc.

niekvandermeer schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 11:43:
[...]

Open wereld? Third person? Level mechanics? Gebieden bevrijden? Zowat alles in de game kun je vergelijken.

• LOTG
bram1984 schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 11:45:
[...]

Open wereld? Third person? Level mechanics? Gebieden bevrijden? Zowat alles in de game kun je vergelijken.
Dat is toch niet persé een Ubi game maar zo ongeveer elke open world game. Zelfde voor bijvoorbeeld Infamous.
Ren naar gebied, sloop constructie X en unlock de sidequests en collectables. Rinse, repeat.

Ik zou zeggen verzin wat nieuws en probeer het te slijten :P

• dutchgio
Ubi heeft er wel een patent op, die doen het in elke game...
Er zijn ook genoeg open world games die het niet hebben. GTA V bijvoorbeeld. :)

• Jumpman
De basis van veel UbiSoft games is exact hetzelfde. Je doet in Assassins Creed serie, Far Cry serie, Watch Dogs serie en zelfs The Crew eigenlijk altijd hetzelfde alleen met een ander thema. :)

LOTG schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 12:27:
[...]

Dat is toch niet persé een Ubi game maar zo ongeveer elke open world game. Zelfde voor bijvoorbeeld Infamous.
Ren naar gebied, sloop constructie X en unlock de sidequests en collectables. Rinse, repeat.

Ik zou zeggen verzin wat nieuws en probeer het te slijten :P
Zij hebben het wel zo een beetje uitgevonden en stoppen het in praktisch al hun games. Vandaar dat hun naam hier standaard mee geassocieerd wordt.

GTA en Batman, om even 2 andere open wereld games te noemen, werken weer wat minder volgens het "toren" principe.

• Scrisissszzz
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-02 21:53

Klinkt goed, hier hoopte ik ook op. Dit geeft me al meer vertrouwen in de game. Als dan ook al maandag reviews mogen worden geplaatst helemaal goed, een dikke week voor de release :)

Moet ik dan echt voor 1 maart Nioh afronden 8)

[ Voor 4% gewijzigd door Scrisissszzz op 16-02-2017 12:41 ]

PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."

• LOTG
bram1984 schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 12:39:
[...]

Zij hebben het wel zo een beetje uitgevonden en stoppen het in praktisch al hun games. Vandaar dat hun naam hier standaard mee geassocieerd wordt.

GTA en Batman, om even 2 andere open wereld games te noemen, werken weer wat minder volgens het "toren" principe.
GTA geef ik je, maar Arkham Knight past toch mooi in dat lijstje.

• Alvanosa
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22-09 18:48
LOTG schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 12:44:
[...]

Dan noem ik even Witcher 3. ;)

PSN: Alvanosa

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:36
Waarom Witcher 3? Dat is juist een open wereld waar alles vanaf het begin beschikbaar is.

[ Voor 13% gewijzigd door Superkiwi op 16-02-2017 12:48 ]

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• Alvanosa
dvdkiwi schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 12:47:
Waarom Witcher 3? Dat is juist een open wereld waar alles vanaf het begin beschikbaar is.
Daarom, dat het geen Ubi game is.

• LOTG
Alvanosa schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 12:46:
[...]

Dan noem ik even Witcher 3. ;)
Die heb ik nog niet gespeeld, maar als het een beetje als deel 1 en 2 is vind ik het niet in dezelfde open world categorie passen. Dan kun je Fable en Dragon Age er ook meteen bij gooien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superkiwi
Alvanosa schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 12:48:
[...]

Daarom, dat het geen Ubi game is.
Ah, ik dacht dat je bedoelde dat ie precies in het rijtje Ubisoft games past, terwijl je juist bedoelde dat ie dat juist totaal niet doet.
Verkeerd begrepen ;)

Mocht iemand The Witcher nog willen gaan spelen, ga dan voor de GOTY. Vooral de 2e DLC is bijna een game op zich zo uitgebreid :D

LOTG schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 12:44:
[...]

Nee, want je hoeft geen torens in te nemen om gebieden op de kaart zichtbaar te maken. Ja, je "opent" wel de andere 2 eilanden door het verhaal door te spelen, maar dat is toch wel iets anders. Dat was tot GTA 5 ook het geval in die franchise.

Maar lekker boeiend trouwens. Horizon voelt in ieder geval anders en fris volgens de eerste impressies en ik kan van een goede Ubi game ook echt wel genieten. Ik heb alle Far Cry's op deel 2 na uitgespeeld en ook genoten van Black Flag en Syndicate.

• Alvanosa
bram1984 schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 13:01:
[...]

Nee, want je hoeft geen torens in te nemen om gebieden op de kaart zichtbaar te maken. Ja, je "opent" wel de andere 2 eilanden door het verhaal door te spelen, maar dat is toch wel iets anders. Dat was tot GTA 5 ook het geval in die franchise.

Maar lekker boeiend trouwens. Horizon voelt in ieder geval anders en fris volgens de eerste impressies en ik kan van een goede Ubi game ook echt wel genieten. Ik heb alle Far Cry's op deel 2 na uitgespeeld en ook genoten van Black Flag en Syndicate.
Als ik het zo lees is er genoeg te ontdekken kwa grotten en verstopte lore. :9~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LOTG
[...]

Het is ook niet alleen de torens in nemen, ja dat is een van de key features, maar ook dat je een gebied hebt wat onderverdeeld is in kleinere gebieden en dat je per gebied een lijstje aan side objectives mag afhandelen. Dus in arkham knight heb je de Riddler trophies, races, mijnen, wel weer de lookout towers en nog een paar.

Het is gewoon de open world template tegenwoordig. Je kunt zo snel redelijk wat content genereren. En in veel spellen beginnen de collectibles mij ook de keel uit te hangen. Je kunt het spel soms niet eens meer zo spelen zoals het bedoeld is omdat je constat de andere kant uit moet rennen om te kijken of je niets mist. Vooral in de wat meer lineaire spellen waar je 2 stappen te veel zet en niet meer terug kunt.

• ThaBEN
poor Leno schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 11:19:

Er bestaat zoiets als youtube: SNIPER ELITE 4 REVIEWS

Lijkt me makkelijker/sneller ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaijRaij
poor Leno schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 11:25:
[...]

Thnx! totaal niet aan gedacht.. Ben zelf niet bekend met die spellen, dus ook niet over nagedacht dat er een apart topic voor was, duuuuh dom :X
Jij hoort sowieso alleen maar battlefield te spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
LOTG schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 12:49:
[...]

Die heb ik nog niet gespeeld, maar als het een beetje als deel 1 en 2 is vind ik het niet in dezelfde open world categorie passen. Dan kun je Fable en Dragon Age er ook meteen bij gooien.
Onder welke steen heb jij gelegen? TW3 is echt open world, in tegenstelling tot de voorgaande delen. En niet alleen dat, tis ook nog eens een van de beste open world games en rpgs aller tijden! Verdoe je tijd niet langer en pik die game ergens op! :)

GamiQ, de game notes app met game maps!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 21-09 16:13
[...]

Ik vond persoonlijk bij GTA erg leuk om de andere delen van de steden vrij te spelen. Gaf een bepaald gevoel van vordering in het spel. Wat ik ook altijd nog wel tof vind aan open world spellen zijn gebieden/steden waar je als je het verhaal volgt, niet komt.

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

LOTG schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 13:25:
[...]

Het is ook niet alleen de torens in nemen, ja dat is een van de key features, maar ook dat je een gebied hebt wat onderverdeeld is in kleinere gebieden en dat je per gebied een lijstje aan side objectives mag afhandelen. Dus in arkham knight heb je de Riddler trophies, races, mijnen, wel weer de lookout towers en nog een paar.

Het is gewoon de open world template tegenwoordig. Je kunt zo snel redelijk wat content genereren. En in veel spellen beginnen de collectibles mij ook de keel uit te hangen. Je kunt het spel soms niet eens meer zo spelen zoals het bedoeld is omdat je constat de andere kant uit moet rennen om te kijken of je niets mist. Vooral in de wat meer lineaire spellen waar je 2 stappen te veel zet en niet meer terug kunt.
Nu je het zegt. Ik was helemaal vergeten dat je die basissen inderdaad moest overnemen ja. Het lijkt er inderdaad meer op dan GTA.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lapras
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 26-09 15:09

Lapras

Ice beam

dvdkiwi schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 12:53:
[...]

Mocht iemand The Witcher nog willen gaan spelen, ga dan voor de GOTY. Vooral de 2e DLC is bijna een game op zich zo uitgebreid :D
Ik kan nog steeds niet bevatten hoe goed en uitgebreid de Blood & Wine DLC was. Daarnaast heb ik erg gelachen - wat ook al niet vaak voorkomt.
Lapras schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 14:33:
[...]

Ik kan nog steeds niet bevatten hoe goed en uitgebreid de Blood & Wine DLC was. Daarnaast heb ik erg gelachen - wat ook al niet vaak voorkomt.
Tegen de tijd dat ik zover ben, zijn er alweer 10 nieuwe games uit die ik graag wil spelen. Wellicht geef ik Witcher 3 in de toekomst ooit nog een tweede kans, maar ik verwacht niet dat ik er dan wel doorheen kom.
ThaBEN schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 13:29:
[...]

Er bestaat zoiets als youtube: SNIPER ELITE 4 REVIEWS

Lijkt me makkelijker/sneller ;)
Waar heb ik jullie anders voor? :>

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-09 18:20

spaceboy

Op grote hoogte

bram1984 schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 14:44:
[...]

Tegen de tijd dat ik zover ben, zijn er alweer 10 nieuwe games uit die ik graag wil spelen. Wellicht geef ik Witcher 3 in de toekomst ooit nog een tweede kans, maar ik verwacht niet dat ik er dan wel doorheen kom.
Man! Het is zo'n toffe game! En ja, Bloodborne is óók tof :P maar Witcher 3 is echt een parel. Gewoon een lekker goed dik boek (terwijl ik niet van lezen hou).

Zijn hier trouwens nog meer mensen die problemen hebben met de standy-mode van de PS4 Pro? Ik had er met m'n oude PS4 nooit last van, maar bij de Pro heb ik met enige regelmaat dat hij niet meer wakker wil worden. Enige wat helpt is heel lang (>10 sec) de powerknop indrukken.

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

• soldier wolf
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 01-09 08:57
spaceboy schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 15:16:
[...]

Man! Het is zo'n toffe game! En ja, Bloodborne is óók tof :P maar Witcher 3 is echt een parel. Gewoon een lekker goed dik boek (terwijl ik niet van lezen hou).

Zijn hier trouwens nog meer mensen die problemen hebben met de standy-mode van de PS4 Pro? Ik had er met m'n oude PS4 nooit last van, maar bij de Pro heb ik met enige regelmaat dat hij niet meer wakker wil worden. Enige wat helpt is heel lang (>10 sec) de powerknop indrukken.
werkt tot nu toe altijd prima op mijn pro
spaceboy schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 15:16:
[...]

De combat, besturing en animaties maken het voor mij dan een lekker goed dik boek vol met niet lekker lopende zinnen en spelfouten. :P :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
bram1984 schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 15:35:
[...]

De combat, besturing en animaties maken het voor mij dan een lekker goed dik boek vol met niet lekker lopende zinnen en spelfouten. :P :+
Volgens mij moet je nog leren lezen. :+

Je mist wel wat met The Witcher hoor. Echt goede game.

• SCARfaceE
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-09 15:56
Lapras schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 14:33:
[...]

Side mission met je
spoiler:
pratende paard
lag ik echt dubbel. Heerlijk hoe CDPR zulke dingen doet.

PSN ID: Beest41

dutchgio schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 15:36:
[...]

Volgens mij moet je nog leren lezen. :+

Je mist wel wat met The Witcher hoor. Echt goede game.
Ja ach, het is niet anders. Als een game door wat voor reden dan ook meer als een vervelend klusje gaat aanvoelen en je voelt geen drang meer ernaar terug te keren, dan vind ik dat je beter kan stoppen.

• Alvanosa
SCARfaceE schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 15:39:
[...]

Side mission met je
spoiler:
pratende paard
lag ik echt dubbel. Heerlijk hoe CDPR zulke dingen doet.
_/-\o_ Geniaal was die ja.

• Spud82
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 25-09 22:19
Ik heb het ook een beetje opgegeven met The Witcher 3. Hoewel ik bepaalde kwaliteiten natuurlijk wel zie, ga ik er op de één of andere manier maar niet mee verder. Ook al een tweede keer opnieuw begonnen en weer na een uur of 5 gestopt.

Deels door de combat en besturing, inderdaad, die me niet liggen. Maar waarschijnlijk ook door het feit dat ik de laatste tijd (door drukke werkdagen, andere weekendindeling) minder op zoek ben naar verhalende en echt diepgaande games. Jammer maar helaas, ergens wilde ik 'm graag tof vinden...

Het is niet de bedoeling om op het forum (verkapte) v&a aanbiedingen te plaatsen. Wil je jouw advertentie toch promoten doe dat dan via je signature.

[ Voor 15% gewijzigd door Ircghost op 16-02-2017 18:06 ]

• Superkiwi
Het eerste waar ik aan denk als ik die Horizon trailer hierboven zie is Tomb Raider meets Far Cry met een vleugje Uncharted. En dat bedoel ik positief.
Ik ben heel benieuwd! *doet 'm maar even in de pre-order gooien*

Verwijderd

Bedankt Bram, nu wil ik de game ook.

_/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThaBEN
Snake Pass

Met muziek van David Wise welke onder andere de muziek voor de Donkey Kong Coutry games heeft gemaakt _/-\o_

Meer info: Playstation Blog

• Lapras
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 26-09 15:09

Lapras

Ice beam

ThaBEN schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 16:21:
Snake Pass
[video]

Met muziek van David Wise welke onder andere de muziek voor de Donkey Kong Coutry games heeft gemaakt _/-\o_

Meer info: Playstation Blog
Ik klikte eigenlijk meer voor de grap, maar holy crap, dat ziet er lachen uit.

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 26-09 22:53
Zo blij heb ik mijn eigen slang al in jaren niet meer gezien. Denk niet dat ik dit snel hoef te spelen, maar ziet er wel grappig uit.

[ Voor 37% gewijzigd door Beakzz op 16-02-2017 16:25 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Aenea
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-02-2021
Beakzz schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 16:25:
Zo blij heb ik mijn eigen slang al in jaren niet meer gezien. Denk niet dat ik dit snel hoef te spelen, maar ziet er wel grappig uit.
Tijd voor een dieetje!
Pagina: 1 ... 25 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Helaas is de 'oude' Tweakers community op PSN verdwenen, er is inmiddels een nieuwe community aangemaakt die via de community zoekfunctie op je PS4 te vinden is (Zoeken op Tweakers of Gathering of Tweakers)!

Er is een [PS4] Problemen en garantie-afhandelingen -topic

Pro vs Slim:
Wil je een PS4 kopen en twijfel je tussen een Slim of Pro? Gebruik dan de search, de vraag welke je beter kunt kopen is al (te) vaak gesteld!