kazuka schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 20:23:
Volgens mij heeft Cerny helemaal niet beloofd dat 1080p schermen altijd downsampling krijgen. Hij vertelde dat 1080p eigenaren ook voordelen zouden zien. En dat is gewoon het geval op dit moment. Dit hoeft niet enkel downsampling te zijn maar kan ook een betere of constantere fps zijn, extra grafische effecten, of een game die op de PS4 op 900p draait op de Pro altijd minstens 1080p zal zijn.
Lijkt mij een prima deal, zeker nu met de boost mode in het vooruitzicht. De nieuwe games tot nu toe released dit jaar hebben vrijwel allemaal iets extras voor mensen met een 1080p scherm.
Rocket League bied geen extras voor pro users met 1080p scherm.
De game is 1080p op ps4 en 60fps.
En lijkt mij zoals eerder al werd gezegd een kleine moeite dat een 4k(native of checkerboard etc) gewoon downsampled naar 1080p.
Is hele kleine moeite en als je ook op neogaf kijkt erg gewnst.
Tuurlijk zoals tomb raider het doet zou eigenlijk de norm.moeten zijn maar okee dat is wel geavanceerd.
Maar een simpele downsample is genoeg.
Zelfs een kleine game als abzu ondersteund het, dus komop hoor zou geen excuses voor moeten zijn.
Plua dat dus in een hoop games de ps4 pro dan uit zijn neus staat te vreten omdat hij in sommige pro games in 1080p modus draait. Beetje raar, dus vandaar zou ik het heel graag zien dat er een optie zou komen in settings menu voor downsampling als een game dit niet ondersteund.
Want het is wel te spoofen als je een 4k game hebt dmv game opstarten in 4k, als de game draait weer srttings menu openen en dan 1080p doen.
Dan downsampled hij van 4k naar 1080p.
Naja maak een optie die dit doet voor 1080p gebeuikers en damn iedereen blij toch.
En dan erbij kan je het gewoon niet maken door wel 4k support te geven en daar alles pracht en praal en dan erna 1080p users maar als soort 1080p peasants af te doen met native 1080p en klaar.
Dat is gewoon naaien van bovenste plank.
Maja zal er wel anders over denken dan andere.
Ben ook niet van plan binnenkort 4k tv te kopen en hoop gewoon altijd support voor 1080p.
[
Voor 27% gewijzigd door
v8power67 op 15-02-2017 20:45
]