ik snap je punt wel, maar als je zo kijkt naar games dan kun je eigenlijk niets meer spelen. Praktisch elk volgende deel van een game is een herhaling van zetten.Martinspire schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 23:26:
[...]
...
Deze setting en setup heb ik bij de main game al gezien. Die heb ik al voltooid, dus waarom zou ik het nogmaals willen doen met hier en daar net effe een detail anders (andere personages, andere schurk, verder copypaste). En dat jij echt dezelfde content verwacht had is prima, maar de game is gewoon apart op disk uitgebracht. Dat doe je niet met normale DLC. Staat ook gewoon in de verkooplijsten van deze week als aparte unit. Ik zie niet hoe je kunt blijven ontkennen dat je dit niet als nieuwe titel mag zien.
- Cod's zijn eigenljik gewoon nieuwe mappacks met een extra SP avontuur.
- Racegames -> nauwelijks tot geen vernieuwing, gewoon hergebruik van de meeste racebanen plus 1 of 2 nieuwe banen en wat nieuwe autos (wat ze net zo goed niet kunnen doen)
- games als knack -> deel 2 is gewoon weer net zoals deel 1
- platformers -> lijkt me duidelijk, elk deel is hetzelfde als de vorige met nieuwe levels om doorheen te lopen
- destiny -> nauwelijks vernieuwing, hooguit het bestaande concept iets uitgebreid
- Fifa -> elk deel is praktisch hetzelfde waarbij er alleen gegoogeld wordt met de snelheden en wat kleine tweaks in het overspelen of body contact.
en zo kun je uren doorgaan. Het is ook enorm onverstandig om een game compleet overhoop te gooien, dat kan over het algemeen alleen maar tegenvallen aangezien je de gameplay dan mist die je in het vorige deel zo leuk vond. We weten allemaal nog wel hoe de modernisering van COD werd ontvangen. De wanhopige poging om nu naar WWII te gaan is tekenend voor de serie.
Overigens, ik hoor tot het kamp dat blij is dat de gameplay nauwelijks wijzigt. Als ik een nieuw type game wil spelen dan moet dat wat mij betreft gewoon een nieuwe IP zijn. Wel vind ik dat indien de gameplay wat verbetering kan gebruiken dat deze minimaal getweaked kan worden (zoals bijvoorbeeld bij The Crew 2), maar allemaal extra dingen omdat het een nieuw deel is hoeft wat mij betreft echt niet.
De nieuwe uncharted is wat mij betreft een schot in de roos, het is inderdaad meer van hetzelfde maar met een nieuw verhaal en andere lokaties. Dat de gameplay mechanics hetzelfde zijn ben ik alleen maar blij om. Ik vind het overigens veel meer dan een DLC,
Maar zoals ik zei, ik snap je punt wel, maar in het huidige game landschap kun je dan net zo goed stoppen met gamen, want wat jij graag wil is op dit moment niet hoe de game industrie zich ontwikkeld kwa het nemen van risico's.