All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Dat maakt geen drol uit.SnowDude schreef op maandag 5 februari 2018 @ 21:23:
[...]
Dat zou wel raar zijn want mijn programma is ingesteld via de web app, niet via de knop.
Als jij via de app, domoticz een temp instelt van 20.5 dan zal de Nest display dit ook zeggen.
Maar daadwerkelijk zal er 20.3 of 20.7 ingesteld zijn, Bekend probleem dat daadwerkelijk (visuele) waardes niet overeenkomen met wat de Nest op de achtergrond uitspuugt.
Enphase IQ8+ PV @ 8,1kWp (Oost/West °51) \-/ Segway E125s \-/ DIY 7.5kWh Thuisbatterij \-/ My piBattery Project @ GitHub
Ik heb helaas geen oplossing maar ik heb wel exact hetzelfde met mijn Nest in Domoticz.SnowDude schreef op maandag 5 februari 2018 @ 14:50:
Wie heeft er hier nog meer een Nest icm Domoticz?
Als ik de log kijk van mijn setpoint, kan ik dat niet matchen met mijn schedule:
Mijn Nest staat op maximaal 20 graden maar is zie waardes van 20.44 en 20.2 in de log. Heeft iemand enig idee waar dat vandaan komt?
[afbeelding]
[afbeelding]
Toch raar dat zowel 's ochtends als 'savonds de temperatuur op 20 staat en de ene keer zie ik 2.4 en de andere keer 20.2Siewert schreef op maandag 5 februari 2018 @ 21:26:
[...]
Dat maakt geen drol uit.
Als jij via de app, domoticz een temp instelt van 20.5 dan zal de Nest display dit ook zeggen.
Maar daadwerkelijk zal er 20.3 of 20.7 ingesteld zijn, Bekend probleem dat daadwerkelijk (visuele) waardes niet overeenkomen met wat de Nest op de achtergrond uitspuugt.

Net het hele programma weg gegooid, en opnieuw met de webap gezet.
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Kan je nu al wel vertellen dat je daar niks mee opschiet.SnowDude schreef op maandag 5 februari 2018 @ 21:31:
[...]
Toch raar dat zowel 's ochtends als 'savonds de temperatuur op 20 staat en de ene keer zie ik 2.4 en de andere keer 20.2![]()
Net het hele programma weg gegooid, en opnieuw met de webap gezet.
Is en blijft een Nest probleem en je schema opnieuw instellen gaat dat niet oplossen.
Wat jij instelt komt niet overeen met de daadwerkelijke instelling in de Nest.
Is geen Domoticz probleem...
Enphase IQ8+ PV @ 8,1kWp (Oost/West °51) \-/ Segway E125s \-/ DIY 7.5kWh Thuisbatterij \-/ My piBattery Project @ GitHub
Ik heb een Selector dummy switch aangemaakt en deze switch nu de hele dag naar een bepaalde stand.
Ik heb hiervoor onderstaande code. Nadeel is dat er bij elke verandering in lichtsterkte dit word gelogd en ook het printcommando wordt dan uitgevoerd.
Omdat ik de acties beperkt wil houden zou het natuurlijk mooi zijn zolang de stand van de switch niet veranderd deze ook niet gelogd en geprint wordt in de log.
Iemand een tip om dit in LUA uit te voeren. Ik kan er een variabele achter zetten en deze meenemen in de IF regel en deze laten veranderen en dan hierop controleren. Maar dan moet je weer een extra variabele aanmaken en ben juist benieuwd of je dit ook met puur met LUA kunt opvangen.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
| local light_intensity = 'LUX Buiten' local lux_licht = 250 local lux_bewolkt = 210 local lux_schemer = 150 local lux_donker = 75 commandArray = {} if (devicechanged[light_intensity]) then lux = tonumber(otherdevices_svalues[light_intensity]) if lux >= tonumber(lux_licht) then commandArray['Lichtssterkte']='Set Level: 10' print('<font color="blue">Lichtsterkte aangepast naar Licht!!</font>') elseif (lux <= tonumber(lux_bewolkt) and lux > tonumber(lux_schemer)) then commandArray['Lichtssterkte']='Set Level: 20' print('<font color="blue">Lichtsterkte aangepast naar Bewolkt!!</font>') elseif (lux <= tonumber(lux_schemer) and lux > tonumber(lux_donker)) then commandArray['Lichtssterkte']='Set Level: 30' print('<font color="blue">Lichtsterkte aangepast naar Schemer!!</font>') elseif lux <= tonumber(lux_donker) then commandArray['Lichtssterkte']='Set Level: 40' print('<font color="blue">Lichtsterkte aangepast naar Donker!!</font>') end end return commandArray |
Op het domoticz forum zal ik proberen elke dag een coupon code voor xiaomi te plaatsen. Hiermee probeer ik punten te sprokkelen om iets voor de community te doen.
ik zit te denken aan: give away, loting, of beloning voor beste wiki toevoeging,
developer v/d maand. Of hebben jullie nog andere/ leukere iedeen?
Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.
Werkt overigens erg goed voor die paar Euro. Ik heb dat soort bedragen graag over voor een goede oplossing.vwtune schreef op zondag 4 februari 2018 @ 22:42:
Wat is de beste en gratis notificatie app? (waar je api notificaties in domoticz kan aansturen) ik heb zojuist pushover geinstalleerd maar zag meteen dat je na 7 dagen, 4,29 moet betalen...
Heb je gelijk in, is het een eenmalig bedrag of jaarlijks?RoJan schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 14:56:
[...]
Werkt overigens erg goed voor die paar Euro. Ik heb dat soort bedragen graag over voor een goede oplossing.
Dan kijk ik ff die 7 dagen en besluit daarna of ik ervoor betaal danRoJan schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 15:00:
Eenmalig. Werkt fluitend. En heel snel, geen knutseltijd nodig.
Je mag per maand iets van 7500 berichten sturen.
Dat wist ik niet eens. Heb ik nog niet gehaald :-)tlpeter schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 15:02:
Werkt inderdaad altijd goed.
Je mag per maand iets van 7500 berichten sturen.
Handig als er aan de deur wordt gebeld. Hij geeft dan een duidelijk geluid. Bij rookalarm gaat hij als een gek tekeer en bij minder belangrijke berichten blijft hij stil. Voor mij ideaal.
Even een vraag aangezien je schijnbaar Nest aan de praat hebt met Domoticz.SnowDude schreef op maandag 5 februari 2018 @ 14:50:
Wie heeft er hier nog meer een Nest icm Domoticz?
Ik heb al een tijd een Nest en sinds een van de laatste updates een aantal dagen geleden dus de mogelijkheid om Nest werkend te krijgen.
Ik heb tijdens het "voorwerk" van deze commit getest vanaf de branch van de ontwikkelaar. Toen geen probleem, alles werkte perfect.
Echter nu de commit is opgenomen in de Beta, krijg ik het niet meer aan de praat. De Nest is als hardware toe te voegen, de key wordt netjes opgehaald, de devices zijn zichtbaar en als ik de thermostaat bedien met de draairing (of app) dan wijzigt de ingestelde waarde in Domoticz netjes mee.
Echter als ik deze via Domoticz bedien, dan gebeurd er verder niets. Ingestelde temperatuur blijft gewoon staan in zowel Domoticz als de app als op de thermostaat zelf.
Heb je hier ook last van gehad of iets anders exotisch moeten doen om het werkend te krijgen?
Je kan toch gewoon vergelijken met de huidige stand van de switch?MikeOO schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 08:11:
Ik wil mijn lichten op verschillende momenten gaan schakelen.
Ik heb een Selector dummy switch aangemaakt en deze switch nu de hele dag naar een bepaalde stand.
Ik heb hiervoor onderstaande code. Nadeel is dat er bij elke verandering in lichtsterkte dit word gelogd en ook het printcommando wordt dan uitgevoerd.
Omdat ik de acties beperkt wil houden zou het natuurlijk mooi zijn zolang de stand van de switch niet veranderd deze ook niet gelogd en geprint wordt in de log.
Iemand een tip om dit in LUA uit te voeren. Ik kan er een variabele achter zetten en deze meenemen in de IF regel en deze laten veranderen en dan hierop controleren. Maar dan moet je weer een extra variabele aanmaken en ben juist benieuwd of je dit ook met puur met LUA kunt opvangen.
Met zoiets otherdevices_svalues['Lichtssterkte'] vergelijken met de betreffende stand en alleen iets doen als deze afwijkt.
Ik gebruik Telegram (vergelijkbaar met Whatsapp). Je moet even een chat-of group-id aanmaken en een API aanvragen en gaan met die banaan. Werkt super, en gratis. Als je een groep chat aanmaakt kun je ook andere gebruikers toevoegen die dan vervolgensvwtune schreef op zondag 4 februari 2018 @ 22:42:
Wat is de beste en gratis notificatie app? (waar je api notificaties in domoticz kan aansturen) ik heb zojuist pushover geinstalleerd maar zag meteen dat je na 7 dagen, 4,29 moet betalen...
ook meldingen van Domoticz krijgen.
Wil een script draaien maar heb geen idee hoe eraan te beginnen.
Zou willen dat als mijn panasonic tv aangaat, dat automatisch mijn bose soundtouch uitgaat. Daar hoef ik geen aankopen voor te doen, en als ik dat draaiend krijg kan ik misschien verder kijken...
Nu zie ik vanalles verschijnen over api libraries en scripts in python enzo, maar ik snap er de */*- van ... Dus ergens een handleiding zou wel handig zijn ... (ik had deze al : https://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?t=9921 maar ik krijg mijn script niet opgeslaan)
Ben er nu mee bezig om het uit te proberen, ik krijg alleen via die BOT een api key, wanneer ik die als test wil zien of ik een ID ermee krijg, dan staat er in het bestand alleen: {"ok":true,"result":[]}codegro schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 20:59:
[...]
Ik gebruik Telegram (vergelijkbaar met Whatsapp). Je moet even een chat-of group-id aanmaken en een API aanvragen en gaan met die banaan. Werkt super, en gratis. Als je een groep chat aanmaakt kun je ook andere gebruikers toevoegen die dan vervolgens
ook meldingen van Domoticz krijgen.
hij vult het niet dus, idee waar dit aan ligt?
Je moet even een bericht /start sturen en daarna nog even een willekeurig bericht naar je bot, hierna krijg je wel codes.vwtune schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 23:03:
[...]
Ben er nu mee bezig om het uit te proberen, ik krijg alleen via die BOT een api key, wanneer ik die als test wil zien of ik een ID ermee krijg, dan staat er in het bestand alleen: {"ok":true,"result":[]}
hij vult het niet dus, idee waar dit aan ligt?
http://www.domoticz.com/wiki/Telegram_Bot
Signature
Klinkt goed, maar kan je dit ook op meerdere devices toepassen? Ik wil namelijk de notificaties ook op de telefoon van mijn vriendin laten binnen komen.RoJan schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 15:05:
[...]
Dat wist ik niet eens. Heb ik nog niet gehaald :-)
Handig als er aan de deur wordt gebeld. Hij geeft dan een duidelijk geluid. Bij rookalarm gaat hij als een gek tekeer en bij minder belangrijke berichten blijft hij stil. Voor mij ideaal.
Begrijp wat je bedoelt maar zie hem toch niet en blijft het print commando en log volschrijven als de waarde gelijk blijft.jobr schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 20:36:
[...]
Je kan toch gewoon vergelijken met de huidige stand van de switch?
Met zoiets otherdevices_svalues['Lichtssterkte'] vergelijken met de betreffende stand en alleen iets doen als deze afwijkt.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
| local light_intensity = 'LUX Buiten' local lux_licht = 250 local lux_bewolkt = 210 local lux_schemer = 150 local lux_donker = 75 commandArray = {} if (devicechanged[light_intensity]) then lux = tonumber(otherdevices_svalues[light_intensity]) if (lux >= tonumber(lux_licht) and otherdevices_svalues['Lichtssterkte'] ~= 'Set Level: 10') then commandArray['Lichtssterkte']='Set Level: 10' commandArray['Variable:lux_selector']= 'lux_licht' print('<font color="blue">Lichtsterkte aangepast naar Licht!!</font>') elseif ((lux <= tonumber(lux_bewolkt) and lux > tonumber(lux_schemer) and otherdevices_svalues['Lichtssterkte'] ~= 'Set Level: 20')) then commandArray['Lichtssterkte']='Set Level: 20' commandArray['Variable:lux_selector']= 'lux_bewolkt' print('<font color="blue">Lichtsterkte aangepast naar Bewolkt!!</font>') elseif ((lux <= tonumber(lux_schemer) and lux > tonumber(lux_donker) and otherdevices_svalues['Lichtssterkte'] ~= 'Set Level: 30')) then commandArray['Lichtssterkte']='Set Level: 30' commandArray['Variable:lux_selector']= 'lux_schemer' print('<font color="blue">Lichtsterkte aangepast naar Schemer!!</font>') elseif (lux <= tonumber(lux_donker) and otherdevices_svalues['Lichtssterkte'] ~= 'Set Level: 40') then commandArray['Lichtssterkte']='Set Level: 40' commandArray['Variable:lux_selector']= 'lux_donker' print('<font color="blue">Lichtsterkte aangepast naar Donker!!</font>') end end return commandArray |
Deze werkt wel goed maar dan moet je een variabele aanmaken en vindt het mooier als je die afhankelijkheid niet hebt.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
| local light_intensity = 'LUX Buiten' local lux_licht = 250 local lux_bewolkt = 210 local lux_schemer = 150 local lux_donker = 75 commandArray = {} if (devicechanged[light_intensity]) then lux = tonumber(otherdevices_svalues[light_intensity]) if (lux >= tonumber(lux_licht) and uservariables['lux_selector'] ~= 'lux_licht') then commandArray['Lichtssterkte']='Set Level: 10' commandArray['Variable:lux_selector']= 'lux_licht' print('<font color="blue">Lichtsterkte aangepast naar Licht!!</font>') elseif ((lux <= tonumber(lux_bewolkt) and lux > tonumber(lux_schemer) and uservariables['lux_selector'] ~= 'lux_bewolkt')) then commandArray['Lichtssterkte']='Set Level: 20' commandArray['Variable:lux_selector']= 'lux_bewolkt' print('<font color="blue">Lichtsterkte aangepast naar Bewolkt!!</font>') elseif ((lux <= tonumber(lux_schemer) and lux > tonumber(lux_donker) and uservariables['lux_selector'] ~= 'lux_schemer')) then commandArray['Lichtssterkte']='Set Level: 30' commandArray['Variable:lux_selector']= 'lux_schemer' print('<font color="blue">Lichtsterkte aangepast naar Schemer!!</font>') elseif (lux <= tonumber(lux_donker) and uservariables['lux_selector'] ~= 'lux_donker') then commandArray['Lichtssterkte']='Set Level: 40' commandArray['Variable:lux_selector']= 'lux_donker' print('<font color="blue">Lichtsterkte aangepast naar Donker!!</font>') end end return commandArray |
Welk met Domoticz compatibel systeem kan ik gebruiken om de schakelaars en lichten aan te sturen? Thx!
Knutselen wil ik graag, maar moet eerlijk zijn dat ik geen echte programmeertaal ken. Het blockly logisch opbouwen via Domoticz lukt wel.DjAntoon schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 10:11:
Als al je lampen naar de meterkast gaan, is dat meer een KNX installatie. Geen nood voor draadloos. Je kunt dat ook met een Rpi en relaisboarden doen... Wil je knutselen? Zo niet lees je dan in over KNX niet goedkoop maar super stabiel
Zou het mij dan lukken om bv. dergelijk relayboard aan te kopen (http://denkovi.com/smartd...nputs-module-din-rail-box) en vervolgens te configureren? Welke dimmer ga ik dan gebruiken en koppelen?
Of ga ik zoals je aangeeft toch best voor KNX met de nodige kosten aan.
[ Voor 3% gewijzigd door gladz0r op 07-02-2018 10:42 ]
Dan koop je toch de oude versie? Die werkt wel in DomoticzRoTeK70 schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 10:42:
Iemand enig idee wanneer de Xiaomi Human Body Sensor gaat functioneren binnen Domoticz? Ik weet dat deze werkt via de beta versie maar dan werken bij mij de Blockly niet meer. Dus blijf bij stable maar vindt het wel jammer dat die Human Body Sensor niet werkt. Anders maar kijken naar een z-wave versie.
Dat is geen relay bord maar een digitale input.gladz0r schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 10:40:
[...]
Knutselen wil ik graag, maar moet eerlijk zijn dat ik geen echte programmeertaal ken. Het blockly logisch opbouwen via Domoticz lukt wel.
Zou het mij dan lukken om bv. dergelijk relayboard aan te kopen (http://denkovi.com/smartd...nputs-module-din-rail-box) en vervolgens te configureren? Welke dimmer ga ik dan gebruiken en koppelen?
Je moet deze hebben dan: http://denkovi.com/smartd...relay-module-din-rail-box
Of eigenlijk deze:
http://denkovi.com/smartden-lan-ethernet-16-relay-board
Tenzij je een DIN-rail systeem in je meterkast hebt.
Overigens kom je met LUA veel verder dan met blocky. En het is echt niet ingewikkeld. Ik had het binnen 1 dagje door.
Oke, dat wist ik niet. Is dat dan deze:?Phoolie schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 10:45:
[...]
Dan koop je toch de oude versie? Die werkt wel in Domoticz
https://www.gearbest.com/smart-light-bulb/pp_257678.html
Ik gebruik hem zelf (nog) niet, maar als het die uit de startpost is, zou die moeten werken.RoTeK70 schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 11:07:
[...]
Oke, dat wist ik niet. Is dat dan deze:?
https://www.gearbest.com/smart-light-bulb/pp_257678.html
Bedankt, ik heb hem besteld.Phoolie schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 11:13:
[...]
Ik gebruik hem zelf (nog) niet, maar als het die uit de startpost is, zou die moeten werken.
Prima. Bedankt voor je advies. Ik ga het eens uitpluizen en met mijn elektriciteitsman bekijken. Het zal alleszins goedkoper uitkomen dan Loxone of KNX en wil sowieso Domoticz als platform gebruiken.RocketKoen schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 11:00:
[...]
Dat is geen relay bord maar een digitale input.
Of eigenlijk deze:
Overigens kom je met LUA veel verder dan met blocky. En het is echt niet ingewikkeld. Ik had het binnen 1 dagje door.
0301 Level
0328 general
0332 Alarm Level
0333 Alarm Type
0335 Burglar
Verder dan dat geraak ik niet...
Ik heb een bestaand huis en heb voor z-wave gekozen.gladz0r schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 10:40:
[...]
1. Het kan overal geplaatst worden.
2. De huidige schakelaars kunnen op de flush modules aangesloten worden.
Mijn controller hoeft niet perse in de lucht te zijn om toch een lamp in en uit te kunnen schakelen dat vond ik super belangrijk in de opstartfase.
In jouw situatie zul je het systeem dus meteen werkend moeten hebben, anders is het donker binnen...

Misschien klink ik nu als een echte amateur, maar zijn dit soort relay-boards er ook waarbij een trigger vanuit een "ouderwetse" (niet slimme) schakelaar verwerkt kan worden? Als iemand me in de goeie richting kan sturen, kan ik zelf weer verder gaan onderzoeken.RocketKoen schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 11:00:
[...]
Dat is geen relay bord maar een digitale input.
Of eigenlijk deze:
Dit zijn alleen uitgangen.D.v.Beek schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 12:47:
[...]
Misschien klink ik nu als een echte amateur, maar zijn dit soort relay-boards er ook waarbij een trigger vanuit een "ouderwetse" (niet slimme) schakelaar verwerkt kan worden? Als iemand me in de goeie richting kan sturen, kan ik zelf weer verder gaan onderzoeken.
om bedrade schakelaars aan te sluiten heb je het digitale ingang bordje nodig dat een paar posts eerder werd gelinkt.
Daar zit dan wel iets van een controller (bijvoorbeeld domoticz tussen)
Zonder controller ben je gewoon opzoek naar een relais.
Verwijderd
Ik snap dat er een controller tussen moet. Maar ik ben op zoek naar een situatie waarbij het licht zowel "smart" dus via scenes o.i.d. geschakeld kan worden. Maar waarbij de vrouw ook gwn de schakelaar kan gebruiken indien nodig. Ik ga er even verder naar kijken, bedankt!RocketKoen schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 12:59:
[...]
Dit zijn alleen uitgangen.
om bedrade schakelaars aan te sluiten heb je het digitale ingang bordje nodig dat een paar posts eerder werd gelinkt.
Daar zit dan wel iets van een controller (bijvoorbeeld domoticz tussen)
Zonder controller ben je gewoon opzoek naar een relais.
Er zijn genoeg oplossingen. Al in de startpost gekeken? Wat voor jou de juiste oplossing is durf ik je niet te zeggen, aangezien ik niet weet wat voor afstandsbediening je hebt. Welk merk/protocol zal eerst duidelijk moeten zijn, anders kan je er vrij weinig over zeggen.Verwijderd schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 13:02:
is er een mogelijkheid om het signaal van een afstandbediening (voor een losse lamp) op te pikken met een computer en uit te zetten? :-) Kan me haast niet voorstellen dat dit er niet is om in je computer te prikken maar kan er dus echt niks over terug vinden of ik zoek echt fout...
Wellicht dat er andere mogelijkheden zijn en tzt obsolete wanneer ik een fibaro drop voor de lamp zodat ik met een tik op de knop domoticz ook meteen de andere lamp aan kan laten zetten.
Net even een timer ingesteld op de staandelamp in de woonkamer. Als ik het goed gezien heb, dan zou die 15 minuten na zonsondergang aan moeten gaan op een bepaalde sterkte. Nahja, 2 lampen.
Enige waar ik bang voor ben.
Eventueel een eigen variabele (vb. ManualSwitched) in Domoticz die omgezet wordt bij het handmatig bedienen van de lamp? En die elke dag na 00:00 weer terugzetten? En in het scriptje dan kijken of het zonsondergang+15min en variabele ManualSwitched = false, in dat geval lamp aan.Arunia schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 13:17:
Ben zelf aan het kijken op dit moment om mijn hue lightstrip boven de pc aan te laten gaan wanneer de pc aan gaat, heb wel een cmd filetje, maar werkt niet bij het opstarten.
Wellicht dat er andere mogelijkheden zijn en tzt obsolete wanneer ik een fibaro drop voor de lamp zodat ik met een tik op de knop domoticz ook meteen de andere lamp aan kan laten zetten.
Net even een timer ingesteld op de staandelamp in de woonkamer. Als ik het goed gezien heb, dan zou die 15 minuten na zonsondergang aan moeten gaan op een bepaalde sterkte. Nahja, 2 lampen.
Enige waar ik bang voor ben.is dat op het moment dat ik hem zelf uit zet, deze weer aan gaat, maar dat zien we dan wel weer.
Eigenlijk alle smart-home schakelaars doen dat.D.v.Beek schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 13:13:
[...]
Ik snap dat er een controller tussen moet. Maar ik ben op zoek naar een situatie waarbij het licht zowel "smart" dus via scenes o.i.d. geschakeld kan worden. Maar waarbij de vrouw ook gwn de schakelaar kan gebruiken indien nodig. Ik ga er even verder naar kijken, bedankt!
Je hebt gewoon een knopje op de muur. En in de controller bepaal je wat er gebeurt als je die indrukt.
Dat kun je heel simpel maken dat 1 knopje 1 lamp bedient. Maar je kan er ook een hele scene mee triggeren.
aan+aan = aanArunia schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 13:46:
@H0ppie Dat is nog even abracadabra voor me. Ga daar even in duiken hoe en wat. Had verwacht dat een lamp die aan staat niet nogmaals aangezet wordt met een timer. Moet nog even blockly in duiken (daar beginnen we maar even mee) en wellicht later Lua.
Dat klopt, maar aangezien je zegt dat je hem na het automatisch aanzetten zelf uitzet en bang bent dat ie weer aangaat. Daarom gaf ik de eigen variabele in Domoticz aan
Een timer schakelt toch alleen op het exact aangegeven tijdstip? Dus in dit geval zonsondergang + 15 minuten. Volgens mij heb ik mijn gateway ook zo ingesteld als overloop/nachtlampje en die kan ik ook nog gewoon uitzetten.H0ppie schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 13:24:
[...]
Eventueel een eigen variabele (vb. ManualSwitched) in Domoticz die omgezet wordt bij het handmatig bedienen van de lamp? En die elke dag na 00:00 weer terugzetten? En in het scriptje dan kijken of het zonsondergang+15min en variabele ManualSwitched = false, in dat geval lamp aan.
Ik moet ook niet gaan adviseren en commenten als mijn kop vol snot zit...Phoolie schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 13:53:
[...]
Een timer schakelt toch alleen op het exact aangegeven tijdstip? Dus in dit geval zonsondergang + 15 minuten. Volgens mij heb ik mijn gateway ook zo ingesteld als overloop/nachtlampje en die kan ik ook nog gewoon uitzetten.

Daar heb je op zich een punt. Als de blockly gewoon op time staat en de variabele is: sunset+15 (wat maar éénmalig voor kan komen op een dag) dan zal ie daarna niet nog een keer aangaan als je hem tussentijds uitzet....
Vakantie en dan de lamp random in een bepaalde periode aan laten gaan voor een random tijd etc. We gaan het zien.
Als je de "hotelschakeling" gebruikt (wisselschakelaars op de uiteinden, vanaf 3 schakelaars moet je in het "midden" kruisschakelaars gebruiken), waarbij je een relais met wisselcontacten gebruikt als uiteinde die naar de lamp gaat ==> 100% werkzaam met de klassieke schakelaars, ook al is je domotica dood.D.v.Beek schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 12:47:
[...]Misschien klink ik nu als een echte amateur, maar zijn dit soort relay-boards er ook waarbij een trigger vanuit een "ouderwetse" (niet slimme) schakelaar verwerkt kan worden? Als iemand me in de goeie richting kan sturen, kan ik zelf weer verder gaan onderzoeken.
Terugkoppeling is dan nog niet voorzien (want stand van je relais is niet rechtstreeks gelinkt aan lamp aan of uit), dus moet je op de draad naar de lamp nog een terugkoppeling naar je domotica zetten.
Maar als je daaraan denkt, lijkt me het eenvoudiger (niet goedkoper) een "reliable" domotica-oplossing te voorzien, waar je met domoticz op kan inkoppelen. Ik denk aan een siemens logo, of een PLC of dergerlijke, die beter te vertrouwen is dan een raspberry pi oid.
Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.
Ik denk het eigenlijk niet. Wel op jouw tablet bijvoorbeeld. Het is vergelijkbaar met andere Android apps. Ze zijn gebruikersgebonden.Phoolie schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 08:50:
[...]
Klinkt goed, maar kan je dit ook op meerdere devices toepassen? Ik wil namelijk de notificaties ook op de telefoon van mijn vriendin laten binnen komen.
Daarnaast kan je in Domoticz maar 1 key invoeren, dus allebei een versie aanschaffen werkt ook niet.
Of we zouden hetzelfde appstore account moeten gebruiken, alleen doen we dat niet. Nou zou ik wel in kunnen loggen met mijn account op haar mobiel, alleen is dan de vraag of dat goed gaat werken.RoJan schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 15:17:
[...]
Ik denk het eigenlijk niet. Wel op jouw tablet bijvoorbeeld. Het is vergelijkbaar met andere Android apps. Ze zijn gebruikersgebonden.
Daarnaast kan je in Domoticz maar 1 key invoeren, dus allebei een versie aanschaffen werkt ook niet.
Misschien moet ik dan toch maar eens kijken naar de Telegram bot oplossing, dan kan ik (als ik het goed begrepen heb) ook nog foto's meesturen.
Even onderzoeken hoe berichtjes sturen precies gaat en of dat kan met een makkelijke manier zonder allerlei programma's. Ga push bullet eens bekijken wat dat precies is.
Inderdaad, daarna een groep chat aanmaken en de get_id_bot toevoegen voor de chat-idEboman schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 07:28:
[...]
Je moet even een bericht /start sturen en daarna nog even een willekeurig bericht naar je bot, hierna krijg je wel codes.
http://www.domoticz.com/wiki/Telegram_Bot
Ik maak al een aantal jaar gebruik van Pushbullet. Voor bijvoorbeeld, meldingen van de deurbel, rookmelders e.d.Arunia schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 15:38:
Heb net even een blockly gejat van het domoticz forum. Kijken of die wat doet. Probeer aan de hand daarvan uit te zoeken hoe het nu precies in zijn werk gaat.
Even onderzoeken hoe berichtjes sturen precies gaat en of dat kan met een makkelijke manier zonder allerlei programma's. Ga push bullet eens bekijken wat dat precies is.
@H0ppie heeft een paar posts terug benoemd dat hij een channel heeft met meerdere gebruikers, zodat je op meerdere devices de notificaties ontvangt. Daar kan hij je vast wel mee helpen.
Ik heb dit niet met een selector gedaan maar moet de vergelijking niet dit zijn:MikeOO schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 09:10:
[...]
Begrijp wat je bedoelt maar zie hem toch niet en blijft het print commando en log volschrijven als de waarde gelijk blijft.
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 local light_intensity = 'LUX Buiten' local lux_licht = 250 local lux_bewolkt = 210 local lux_schemer = 150 local lux_donker = 75 commandArray = {} if (devicechanged[light_intensity]) then lux = tonumber(otherdevices_svalues[light_intensity]) if (lux >= tonumber(lux_licht) and otherdevices_svalues['Lichtssterkte'] ~= 'Set Level: 10') then commandArray['Lichtssterkte']='Set Level: 10' commandArray['Variable:lux_selector']= 'lux_licht' print('<font color="blue">Lichtsterkte aangepast naar Licht!!</font>') elseif ((lux <= tonumber(lux_bewolkt) and lux > tonumber(lux_schemer) and otherdevices_svalues['Lichtssterkte'] ~= 'Set Level: 20')) then commandArray['Lichtssterkte']='Set Level: 20' commandArray['Variable:lux_selector']= 'lux_bewolkt' print('<font color="blue">Lichtsterkte aangepast naar Bewolkt!!</font>') elseif ((lux <= tonumber(lux_schemer) and lux > tonumber(lux_donker) and otherdevices_svalues['Lichtssterkte'] ~= 'Set Level: 30')) then commandArray['Lichtssterkte']='Set Level: 30' commandArray['Variable:lux_selector']= 'lux_schemer' print('<font color="blue">Lichtsterkte aangepast naar Schemer!!</font>') elseif (lux <= tonumber(lux_donker) and otherdevices_svalues['Lichtssterkte'] ~= 'Set Level: 40') then commandArray['Lichtssterkte']='Set Level: 40' commandArray['Variable:lux_selector']= 'lux_donker' print('<font color="blue">Lichtsterkte aangepast naar Donker!!</font>') end end return commandArray
Deze werkt wel goed maar dan moet je een variabele aanmaken en vindt het mooier als je die afhankelijkheid niet hebt.
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 local light_intensity = 'LUX Buiten' local lux_licht = 250 local lux_bewolkt = 210 local lux_schemer = 150 local lux_donker = 75 commandArray = {} if (devicechanged[light_intensity]) then lux = tonumber(otherdevices_svalues[light_intensity]) if (lux >= tonumber(lux_licht) and uservariables['lux_selector'] ~= 'lux_licht') then commandArray['Lichtssterkte']='Set Level: 10' commandArray['Variable:lux_selector']= 'lux_licht' print('<font color="blue">Lichtsterkte aangepast naar Licht!!</font>') elseif ((lux <= tonumber(lux_bewolkt) and lux > tonumber(lux_schemer) and uservariables['lux_selector'] ~= 'lux_bewolkt')) then commandArray['Lichtssterkte']='Set Level: 20' commandArray['Variable:lux_selector']= 'lux_bewolkt' print('<font color="blue">Lichtsterkte aangepast naar Bewolkt!!</font>') elseif ((lux <= tonumber(lux_schemer) and lux > tonumber(lux_donker) and uservariables['lux_selector'] ~= 'lux_schemer')) then commandArray['Lichtssterkte']='Set Level: 30' commandArray['Variable:lux_selector']= 'lux_schemer' print('<font color="blue">Lichtsterkte aangepast naar Schemer!!</font>') elseif (lux <= tonumber(lux_donker) and uservariables['lux_selector'] ~= 'lux_donker') then commandArray['Lichtssterkte']='Set Level: 40' commandArray['Variable:lux_selector']= 'lux_donker' print('<font color="blue">Lichtsterkte aangepast naar Donker!!</font>') end end return commandArray
otherdevices_svalues['Lichtssterkte'] ~= 10
Anders even met een print de waarde van otherdevices_svalues['Lichtssterkte'] vooraf afdrukken. Kun je zie waarmee je moet vergelijken.
Je kunt ook even met 'Show current states" knop in de events gui de svalues waarde opzoeken.
@AruniaD.v.Beek schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 18:37:
[...]
Ik maak al een aantal jaar gebruik van Pushbullet. Voor bijvoorbeeld, meldingen van de deurbel, rookmelders e.d.
@H0ppie heeft een paar posts terug benoemd dat hij een channel heeft met meerdere gebruikers, zodat je op meerdere devices de notificaties ontvangt. Daar kan hij je vast wel mee helpen.
Net wat Beek zegt, als je wat meer info wil over Pushbullet en hoe dat met die channels werkt: let me know. Kan je morgen(avond) misschien wel beetje op gang helpen.
Heb het wel in een bash script gedaan, maar daar gaan we uitkomen
Zigate
Te bestellen voor 49,- euro ex verzendkosten zo ver ik kan zien.
Plugin voor Domoticz:
https://github.com/sasu-drooz/Domoticz-Zigate
Tot nu toe ondersteunde devices:
http://zigate.fr/produits-xiaomi-compatibles-zigate/
Daarnaast ondersteund de Zigate ook:
- Ikea Tradfi lampen
- Philips Hue lampen
- Osram lampen
Ja, dat is veelzijdiger. Dit is echt alleen tekst.Phoolie schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 15:37:
[...]
Of we zouden hetzelfde appstore account moeten gebruiken, alleen doen we dat niet. Nou zou ik wel in kunnen loggen met mijn account op haar mobiel, alleen is dan de vraag of dat goed gaat werken.
Misschien moet ik dan toch maar eens kijken naar de Telegram bot oplossing, dan kan ik (als ik het goed begrepen heb) ook nog foto's meesturen.

Bij de laatste had ik natuurlijk ook 1 staan ipv 0
Heb wel het idee om iets met de deurbel te doen (daar heb ik zelfs bij deze bel al rekening mee gehouden dat er een lamp gaat knipperen of inderdaad een melding op de telefoons).
Staat er iets in je logs?RoTeK70 schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 19:46:
Ik wil graag een melding krijgen als de waterdruk van mijn CV onder de 1 komt maar heb deze twee Blockly's geprobeerd maar werken allebei niet.
[afbeelding]
[afbeelding]
Bij de laatste had ik natuurlijk ook 1 staan ipv 0
Staat het script enabled? En welke trigger methode?
En wat is de waarde van je variabele tijdens de test?
Hij staat op enabled, Heb alle trigger methodes al geprobeert. Waar zou deze op moeten staan.RocketKoen schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 21:05:
[...]
Staat er iets in je logs?
Staat het script enabled? En welke trigger methode?
En wat is de waarde van je variabele tijdens de test?
waarde is nog boven de 1 maar krijg errors:

De foutmelding is dat je een cijfer vergelijkt met een string.RoTeK70 schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 21:14:
[...]
Hij staat op enabled, Heb alle trigger methodes al geprobeert. Waar zou deze op moeten staan.
waarde is nog boven de 1 maar krijg errors:
[afbeelding]
Ik weet niet waar je je CV druk vandaan haalt. Maar blijkbaar die waarde in de vorm van een string.
Aangezien het een uservariable is. even updaten naar float? of werkt het uitlezen dan niet?
Tnx voor die tip, Werkt prima op deze manierjobr schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 18:40:
[...]
Ik heb dit niet met een selector gedaan maar moet de vergelijking niet dit zijn:
otherdevices_svalues['Lichtssterkte'] ~= 10
Anders even met een print de waarde van otherdevices_svalues['Lichtssterkte'] vooraf afdrukken. Kun je zie waarmee je moet vergelijken.
Je kunt ook even met 'Show current states" knop in de events gui de svalues waarde opzoeken.
En voor de volledigheid de nieuwe code.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
| local light_intensity = 'LUX Buiten' local lux_licht = 250 local lux_bewolkt = 210 local lux_schemer = 150 local lux_donker = 75 commandArray = {} if (devicechanged[light_intensity]) then lux = tonumber(otherdevices_svalues[light_intensity]) if (lux >= tonumber(lux_licht) and otherdevices_svalues['Lichtssterkte'] ~= '10') then commandArray['Lichtssterkte']='Set Level: 10' print('<font color="blue">Lichtsterkte aangepast naar Licht!!</font>') elseif ((lux <= tonumber(lux_bewolkt) and lux > tonumber(lux_schemer) and otherdevices_svalues['Lichtssterkte'] ~= '20')) then commandArray['Lichtssterkte']='Set Level: 20' print('<font color="blue">Lichtsterkte aangepast naar Bewolkt!!</font>') elseif ((lux <= tonumber(lux_schemer) and lux > tonumber(lux_donker) and otherdevices_svalues['Lichtssterkte'] ~= '30')) then commandArray['Lichtssterkte']='Set Level: 30' print('<font color="blue">Lichtsterkte aangepast naar Schemer!!</font>') elseif (lux <= tonumber(lux_donker) and otherdevices_svalues['Lichtssterkte'] ~= '40') then commandArray['Lichtssterkte']='Set Level: 40' print('<font color="blue">Lichtsterkte aangepast naar Donker!!</font>') end end return commandArray |
[ Voor 7% gewijzigd door MikeOO op 09-02-2018 07:31 ]
Ben Ik ook benieuwd naar momenteel 1 in Domoticz maar zou idd graag de 2e ook opnemen.wimmme schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 10:29:
Iemand ervaring met 2 Xiaomi Aqara gateways in Domoticz zonder in 2 subnets te gaan werken ?
Volg je posting ff
Me Frans is slecht lees kan ik niet 🤔😉renedis schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 19:20:
Voor de mensen die op zoek zijn naar een oplossing om de sensoren uit te lezen zonder de Xiaomi Gateway in Domoticz, dan is dit mogelijk.
Zigate
Te bestellen voor 49,- euro ex verzendkosten zo ver ik kan zien.
Plugin voor Domoticz:
https://github.com/sasu-drooz/Domoticz-Zigate
Tot nu toe ondersteunde devices:
http://zigate.fr/produits-xiaomi-compatibles-zigate/
Daarnaast ondersteund de Zigate ook:
- Ikea Tradfi lampen
- Philips Hue lampen
- Osram lampen
Met losse voeding:
http://www.esp8266thingies.nl/wp/
voeding uit de Meter:
http://www.esp8266thingies.nl/wp/p1-wifi-gateway-parasitic/
Hoe stabiel werkt dit?
Momenteel heb ik het via een USB kabel zitten, maar ik krijg het PersistentUSBDevices niet goed stabiel.
Dus ik zoek naar een wifi oplossing waarbij ik niet meer bij een reset eerst alle hardware weer goed moet connecten
- leeg -
Geen ervaring met die shields, maar wel met persistent USB devices. Voor mij werkt het wel stabiel (dan neem ik aan dat je bedoelt dat het altijd consequent dezelfde ids aan dezelfde devices koppelt). Als je de lsusb -v output en jouw 99-usb-serial.rules deelt (mag ook via pm), dan is dat misschien ook wel op te lossen voor je.luigi87 schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 11:41:
Zijn er hier tweakers die een van deze producten heeft draaien van esp8266thingies.nl?
Met losse voeding:
http://www.esp8266thingies.nl/wp/
voeding uit de Meter:
http://www.esp8266thingies.nl/wp/p1-wifi-gateway-parasitic/
Hoe stabiel werkt dit?
Momenteel heb ik het via een USB kabel zitten, maar ik krijg het PersistentUSBDevices niet goed stabiel.
Dus ik zoek naar een wifi oplossing waarbij ik niet meer bij een reset eerst alle hardware weer goed moet connecten
Klopt dat bedoel ik, bij mij werkt het dus voor geen meter. na een reset van de RPI en als de USB poorten weer eens gewisseld zijn pakt hij geen data op.tsjoender schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 11:48:
[...]
Geen ervaring met die shields, maar wel met persistent USB devices. Voor mij werkt het wel stabiel (dan neem ik aan dat je bedoelt dat het altijd consequent dezelfde ids aan dezelfde devices koppelt). Als je de lsusb -v output en jouw 99-usb-serial.rules deelt (mag ook via pm), dan is dat misschien ook wel op te lossen voor je.
Voor me Z-wave stick werkt het perfect!
OTGW, werkt het ook niet
P1 poort werkte ook niet. heb ik er inmiddels uit gekeilt.
Zou jij anders jou USB serial rules is kunnen sturen? dan kan eens kijken hoe die bij jou staan.
Heb jij ook een OTGW in je systeem?
- leeg -
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| # P1 kabel SUBSYSTEM=="tty", ATTRS{idVendor}=="0403", ATTRS{idProduct}=="6001", ATTRS{serial}=="BLADIEBLA", SYMLINK+="slimmemeterp1" SUBSYSTEM=="tty", ATTRS{idVendor}=="0403", ATTRS{idProduct}=="6001", ATTRS{serial}=="BLADIEBLA", SYMLINK+="ttyUSB100" # S0PCM SUBSYSTEM=="tty", ATTRS{idVendor}=="2341", ATTRS{idProduct}=="8036", SYMLINK+="s0pcm" SUBSYSTEM=="tty", ATTRS{idVendor}=="2341", ATTRS{idProduct}=="8036", SYMLINK+="ttyUSB200" # MySensors Serial Gateway (Arduino Nano met CH340 USB-serial) SUBSYSTEM=="tty", ATTRS{idVendor}=="1a86", ATTRS{idProduct}=="7523", SYMLINK+="serialgateway" SUBSYSTEM=="tty", ATTRS{idVendor}=="1a86", ATTRS{idProduct}=="7523", SYMLINK+="ttyUSB300" # Aeotec Z-Stick Gen5 SUBSYSTEM=="tty", ATTRS{idVendor}=="0658", ATTRS{idProduct}=="0200", SYMLINK+="ttyUSB400" SUBSYSTEM=="tty", ATTRS{idVendor}=="0658", ATTRS{idProduct}=="0200", SYMLINK+="zwavestick" # USB IR Schreib-Lesekopf SUBSYSTEM=="tty", ATTRS{idVendor}=="10c4", ATTRS{idProduct}=="ea60", SYMLINK+="irschreiblesekopf" SUBSYSTEM=="tty", ATTRS{idVendor}=="10c4", ATTRS{idProduct}=="ea60", SYMLINK+="ttyUSB500" |
Ik pas twee keer een mapping toe van devices. Er wordt een symlink gemaakt beginnend bij /dev/ttyUSB100 zodat ik zeker weet dat dat nummer ver voorbij de bestaande ttyUSBxx devices is. En verder maak ik dan nog een symlink aan met een iets meer herkenbare naam. In Domoticz onder hardware selecteer ik dan de /dev/ttyUSBx00 devices.
Hier voor de volledigheid dan nog de sterk ingekorte output van de lsusb -v:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
| #### S0PCM #### Bus 001 Device 009: ID 2341:8036 Arduino SA Device Descriptor: bLength 18 bDescriptorType 1 bcdUSB 2.00 bDeviceClass 0 (Defined at Interface level) bDeviceSubClass 0 bDeviceProtocol 0 bMaxPacketSize0 64 idVendor 0x2341 Arduino SA idProduct 0x8036 bcdDevice 1.00 iManufacturer 1 Arduino LLC iProduct 2 Arduino Leonardo iSerial 0 bNumConfigurations 1 <knip> #### P1 kabel #### Bus 001 Device 007: ID 0403:6001 Future Technology Devices International, Ltd FT232 USB-Serial (UART) IC Device Descriptor: bLength 18 bDescriptorType 1 bcdUSB 2.00 bDeviceClass 0 (Defined at Interface level) bDeviceSubClass 0 bDeviceProtocol 0 bMaxPacketSize0 8 idVendor 0x0403 Future Technology Devices International, Ltd idProduct 0x6001 FT232 USB-Serial (UART) IC bcdDevice 6.00 iManufacturer 1 FTDI iProduct 2 FT232R USB UART iSerial 3 BLADIEBLA bNumConfigurations 1 <knip> #### Aeotec Z-Stick Gen5 #### Bus 001 Device 006: ID 0658:0200 Sigma Designs, Inc. Device Descriptor: bLength 18 bDescriptorType 1 bcdUSB 2.00 bDeviceClass 2 Communications bDeviceSubClass 0 bDeviceProtocol 0 bMaxPacketSize0 8 idVendor 0x0658 Sigma Designs, Inc. idProduct 0x0200 bcdDevice 0.00 iManufacturer 0 iProduct 0 iSerial 0 bNumConfigurations 1 <knip> #### USB IR Schreib-Lesekopf #### Bus 001 Device 010: ID 10c4:ea60 Cygnal Integrated Products, Inc. CP210x UART Bridge / myAVR mySmartUSB light Device Descriptor: bLength 18 bDescriptorType 1 bcdUSB 2.00 bDeviceClass 0 (Defined at Interface level) bDeviceSubClass 0 bDeviceProtocol 0 bMaxPacketSize0 64 idVendor 0x10c4 Cygnal Integrated Products, Inc. idProduct 0xea60 CP210x UART Bridge / myAVR mySmartUSB light bcdDevice 1.00 iManufacturer 1 Silicon Labs iProduct 2 CP2104 USB to UART Bridge Controller iSerial 3 00F301F6 bNumConfigurations 1 <knip> #### MySensors Serial Gateway #### Bus 001 Device 008: ID 1a86:7523 QinHeng Electronics HL-340 USB-Serial adapter Device Descriptor: bLength 18 bDescriptorType 1 bcdUSB 1.10 bDeviceClass 255 Vendor Specific Class bDeviceSubClass 0 bDeviceProtocol 0 bMaxPacketSize0 8 idVendor 0x1a86 QinHeng Electronics idProduct 0x7523 HL-340 USB-Serial adapter bcdDevice 2.54 iManufacturer 0 iProduct 2 USB2.0-Serial iSerial 0 bNumConfigurations 1 <knip> |
Een van de dingen waar ik wel eens tegenaan liep bij het maken van de regels is dat begin en eindquotes verschillend kunnen zijn na een copy paste actie. Zeker bij het mengen van voorbeeld regels uit een forum of blogpost en eigen regels. Je leest er zo overheen, maar voor udev maakt het een wereld van verschil of die regel toegepast wordt of niet.
Idealiter heb je allemaal devices met een unieke vendor:device combinatie of devices met een uniek serienummer. Dan kun je heel precies mappen en maakt het niet uit in welke poort het aangesloten is. Als dit onderscheid er niet is, dan kun je nog op USB poort mappen, maar dan moet je het device wel iedere keer op die poort aansluiten.
[ Voor 3% gewijzigd door tsjoender op 08-02-2018 12:24 ]
Rechts onderin staat een translate knop op de officiële siteDreamcatcher schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 11:17:
[...]
Me Frans is slecht lees kan ik niet 🤔😉
En anders werkt google translate op dat forum ook goed trouwens
Thanks is ga mijn serial rules nog eens nakijken.tsjoender schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 12:19:
Hier geen OTGW, maar wel P1 en Z-Wave. Hier mijn rules:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 # P1 kabel SUBSYSTEM=="tty", ATTRS{idVendor}=="0403", ATTRS{idProduct}=="6001", ATTRS{serial}=="BLADIEBLA", SYMLINK+="slimmemeterp1" SUBSYSTEM=="tty", ATTRS{idVendor}=="0403", ATTRS{idProduct}=="6001", ATTRS{serial}=="BLADIEBLA", SYMLINK+="ttyUSB100" # S0PCM SUBSYSTEM=="tty", ATTRS{idVendor}=="2341", ATTRS{idProduct}=="8036", SYMLINK+="s0pcm" SUBSYSTEM=="tty", ATTRS{idVendor}=="2341", ATTRS{idProduct}=="8036", SYMLINK+="ttyUSB200" # MySensors Serial Gateway (Arduino Nano met CH340 USB-serial) SUBSYSTEM=="tty", ATTRS{idVendor}=="1a86", ATTRS{idProduct}=="7523", SYMLINK+="serialgateway" SUBSYSTEM=="tty", ATTRS{idVendor}=="1a86", ATTRS{idProduct}=="7523", SYMLINK+="ttyUSB300" # Aeotec Z-Stick Gen5 SUBSYSTEM=="tty", ATTRS{idVendor}=="0658", ATTRS{idProduct}=="0200", SYMLINK+="ttyUSB400" SUBSYSTEM=="tty", ATTRS{idVendor}=="0658", ATTRS{idProduct}=="0200", SYMLINK+="zwavestick" # USB IR Schreib-Lesekopf SUBSYSTEM=="tty", ATTRS{idVendor}=="10c4", ATTRS{idProduct}=="ea60", SYMLINK+="irschreiblesekopf" SUBSYSTEM=="tty", ATTRS{idVendor}=="10c4", ATTRS{idProduct}=="ea60", SYMLINK+="ttyUSB500"
Ik pas twee keer een mapping toe van devices. Er wordt een symlink gemaakt beginnend bij /dev/ttyUSB100 zodat ik zeker weet dat dat nummer ver voorbij de bestaande ttyUSBxx devices is. En verder maak ik dan nog een symlink aan met een iets meer herkenbare naam. In Domoticz onder hardware selecteer ik dan de /dev/ttyUSBx00 devices.
Hier voor de volledigheid dan nog de sterk ingekorte output van de lsusb -v:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 #### S0PCM #### Bus 001 Device 009: ID 2341:8036 Arduino SA Device Descriptor: bLength 18 bDescriptorType 1 bcdUSB 2.00 bDeviceClass 0 (Defined at Interface level) bDeviceSubClass 0 bDeviceProtocol 0 bMaxPacketSize0 64 idVendor 0x2341 Arduino SA idProduct 0x8036 bcdDevice 1.00 iManufacturer 1 Arduino LLC iProduct 2 Arduino Leonardo iSerial 0 bNumConfigurations 1 <knip> #### P1 kabel #### Bus 001 Device 007: ID 0403:6001 Future Technology Devices International, Ltd FT232 USB-Serial (UART) IC Device Descriptor: bLength 18 bDescriptorType 1 bcdUSB 2.00 bDeviceClass 0 (Defined at Interface level) bDeviceSubClass 0 bDeviceProtocol 0 bMaxPacketSize0 8 idVendor 0x0403 Future Technology Devices International, Ltd idProduct 0x6001 FT232 USB-Serial (UART) IC bcdDevice 6.00 iManufacturer 1 FTDI iProduct 2 FT232R USB UART iSerial 3 BLADIEBLA bNumConfigurations 1 <knip> #### Aeotec Z-Stick Gen5 #### Bus 001 Device 006: ID 0658:0200 Sigma Designs, Inc. Device Descriptor: bLength 18 bDescriptorType 1 bcdUSB 2.00 bDeviceClass 2 Communications bDeviceSubClass 0 bDeviceProtocol 0 bMaxPacketSize0 8 idVendor 0x0658 Sigma Designs, Inc. idProduct 0x0200 bcdDevice 0.00 iManufacturer 0 iProduct 0 iSerial 0 bNumConfigurations 1 <knip> #### USB IR Schreib-Lesekopf #### Bus 001 Device 010: ID 10c4:ea60 Cygnal Integrated Products, Inc. CP210x UART Bridge / myAVR mySmartUSB light Device Descriptor: bLength 18 bDescriptorType 1 bcdUSB 2.00 bDeviceClass 0 (Defined at Interface level) bDeviceSubClass 0 bDeviceProtocol 0 bMaxPacketSize0 64 idVendor 0x10c4 Cygnal Integrated Products, Inc. idProduct 0xea60 CP210x UART Bridge / myAVR mySmartUSB light bcdDevice 1.00 iManufacturer 1 Silicon Labs iProduct 2 CP2104 USB to UART Bridge Controller iSerial 3 00F301F6 bNumConfigurations 1 <knip> #### MySensors Serial Gateway #### Bus 001 Device 008: ID 1a86:7523 QinHeng Electronics HL-340 USB-Serial adapter Device Descriptor: bLength 18 bDescriptorType 1 bcdUSB 1.10 bDeviceClass 255 Vendor Specific Class bDeviceSubClass 0 bDeviceProtocol 0 bMaxPacketSize0 8 idVendor 0x1a86 QinHeng Electronics idProduct 0x7523 HL-340 USB-Serial adapter bcdDevice 2.54 iManufacturer 0 iProduct 2 USB2.0-Serial iSerial 0 bNumConfigurations 1 <knip>
Een van de dingen waar ik wel eens tegenaan liep bij het maken van de regels is dat begin en eindquotes verschillend kunnen zijn na een copy paste actie. Zeker bij het mengen van voorbeeld regels uit een forum of blogpost en eigen regels. Je leest er zo overheen, maar voor udev maakt het een wereld van verschil of die regel toegepast wordt of niet.
Idealiter heb je allemaal devices met een unieke vendor:device combinatie of devices met een uniek serienummer. Dan kun je heel precies mappen en maakt het niet uit in welke poort het aangesloten is. Als dit onderscheid er niet is, dan kun je nog op USB poort mappen, maar dan moet je het device wel iedere keer op die poort aansluiten.
Zal inderdaad wel eens een kopieer fout ik kunnen zitten.
Waarom pas jij 2 keer de regel toe? wat is nut daarvan?
Op moment dat je een reset uitvoert komt bij jou dan ook gelijk de data binnen? of duurt het even voordat hij het laad?
Als ik het nog niet gefixt krijg zal ik je ff contacten
Want ik wil dit werkend krijgen, zodat ik zonder zorgen op afstand een reboot/reset kan geven indien nodig.
- leeg -
luigi87 schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 12:55:
[...]
Waarom pas jij 2 keer de regel toe? wat is nut daarvan?
tsjoender schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 12:19:
Ik pas twee keer een mapping toe van devices. Er wordt een symlink gemaakt beginnend bij /dev/ttyUSB100 zodat ik zeker weet dat dat nummer ver voorbij de bestaande ttyUSBxx devices is. En verder maak ik dan nog een symlink aan met een iets meer herkenbare naam.
Of het handig is om ook een herkenbare naam toe te voegen is misschien betrekkelijk, maar bij troubleshooten kan het van pas komen en het kost niets extra:
1
2
3
4
5
| lrwxrwxrwx 1 root root 7 Jan 1 1970 zwavestick -> ttyACM0 lrwxrwxrwx 1 root root 7 Jan 1 1970 s0pcm -> ttyACM1 lrwxrwxrwx 1 root root 7 Jan 1 1970 slimmemeterp1 -> ttyUSB1 lrwxrwxrwx 1 root root 7 Jan 1 1970 serialgateway -> ttyUSB0 lrwxrwxrwx 1 root root 7 Jan 1 1970 irschreiblesekopf -> ttyUSB2 |
Wat bedoel je met meteen laden na een reset? Deze symlinks zijn altijd meteen beschikbaar zodra de Raspberry Pi opgestart is en Domoticz kan deze meteen gebruiken.
[ Voor 43% gewijzigd door tsjoender op 08-02-2018 13:12 ]
Jap die had ik gelezen
maar snap ik nog niet waarom je het 2 keer doet. 1 keer met een speciale naam is toch voldoende?
nu kan je kiezen uit tty100 of SlimmemeterP1 ze doen allebij hetzelfde toch?
Dat dus[b]tsjoender schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 13:04[/b]:
Wat bedoel je met meteen laden na een reset? Deze symlinks zijn altijd meteen beschikbaar zodra de Raspberry Pi opgestart is en Domoticz kan deze meteen gebruiken.
- leeg -
[ Voor 26% gewijzigd door tsjoender op 08-02-2018 13:16 ]
Ah zie het.tsjoender schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 13:15:
Net nog een edit gedaan om mijn vorige postIk vind het wel handig, maar het is maar betrekkelijk allemaal. Bij Domoticz kan ik alleen de ttyx00 kiezen en niet mijn eigen gekozen namen.
Ooow oke daar is het dus ook fout gegaan eerder bij mij.
deze zin staat ook op de wiki ervan:
" Names should be ttyUSB-UNIQUENAME so you can easily identify them within Domoticz"
Ik ga gewoon is jou lijstje aanpassen met mijn devices. en mijn oude rule lijstje is weg keilen.
Het zou dus gewoon moeten kunnen werken, dus ik heb ergens een fout gemaakt blijkbaar.
ATTRS{serial}=="BLADIEBLA" heb je gedaan omdat jou rs232 converter geen Serial had?
[ Voor 5% gewijzigd door luigi87 op 08-02-2018 13:23 ]
- leeg -
Het is inderdaad wel noodzakelijk om de nieuwe symlink te gebruiken in Domoticz en niet de originele ttyUSB0, ttyUSB1 etc devices. Verder zou ik ook de eerste symlink qua nummering een mooie offset geven om te voorkomen dat udev probeert een ttyUSB2 symlink te maken terwijl er al zo'n device bestaat. Ik heb 100 als offset, maar 10 zou ook al ruim voldoende zijn.luigi87 schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 13:22:
[...]
Ah zie het.
Ooow oke daar is het dus ook fout gegaan eerder bij mij.
deze zin staat ook op de wiki ervan:
" Names should be ttyUSB-UNIQUENAME so you can easily identify them within Domoticz"
Ik ga gewoon is jou lijstje aanpassen met mijn devices. en mijn oude rule lijstje is weg keilen.
Het zou dus gewoon moeten kunnen werken, dus ik heb ergens een fout gemaakt blijkbaar.
ATTRS{serial}=="BLADIEBLA" heb je gedaan omdat jou rs232 converter geen Serial had?
Verder zou je er nog tegenaan kunnen lopen dat je devices hebt welke udev niet uniek kan onderscheiden (dezelfde vendor, maar geen uniek serienummer bijvoorbeeld). Als het bijvoorbeeld twee CH340 USB-serial devices zijn, dan kan je kijken of een gewisseld kan worden met een Prolific of FTDI bijvoorbeeld.
Die BLADIEBLA heb ik even ingevuld waar in werkelijkheid mijn unieke serial staat
[ Voor 5% gewijzigd door tsjoender op 08-02-2018 13:35 ]

Bovenstaand is een event die ik een tijdje geleden heb gemaakt. Ik had er toen wat problemen mee waardoor ik er niet meer naar gekeken heb.
Is er iemand die hier iets ziet dat niet klopt?
Wat er nu gebeurt als ik hem activeer:
De 'niet thuis' scene wordt ongeveer elke minuut kort aangezet en dan weer uitgezet, ongeacht hoe laat het is. (dit heb ik op een vrijdagochtend getest).
Graag laat ik hem werken, maar ik zie even niet wat er niet klopt...
[ Voor 4% gewijzigd door dodners op 08-02-2018 13:40 ]
Is dat meteen weer uitgaan niet de eigenschap van een scene? Die blijft volgens mij niet aan, maar voert een sequence van acties uit en is dan weer klaar om aangeroepen te worden. (nog niet echt iets met scenes gedaan, dus ik kan er naast zitten)dodners schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 13:40:
Is er iemand die hier iets ziet dat niet klopt?
Wat er nu gebeurt als ik hem activeer:
De 'niet thuis' scene wordt ongeveer elke minuut kort aangezet en dan weer uitgezet, ongeacht hoe laat het is. (dit heb ik op een vrijdagochtend getest).
Graag laat ik hem werken, maar ik zie even niet wat er niet klopt...
Kan kloppen, ik meen te herinneren dat je ook een optie hebt om scene te 'activeren' ipv aan te zetten. Dat verklaart echter niet dat de blockly blijkbaar steeds denkt dat de conditie voor het aanzetten is vervuld.tsjoender schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 13:47:
[...]
Is dat meteen weer uitgaan niet de eigenschap van een scene? Die blijft volgens mij niet aan, maar voert een sequence van acties uit en is dan weer klaar om aangeroepen te worden. (nog niet echt iets met scenes gedaan, dus ik kan er naast zitten)
[ Voor 3% gewijzigd door Nat-Water op 08-02-2018 13:58 ]
Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!
Thanks! zal het vanavond proberenNat-Water schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 13:56:
Het probleem zit 'm gok ik in de nested if functie, da's vaker bij Domoticz / Blockly problematisch. Sloop die er eens uit / bouw hem eens om?
Overigens: ik zag daarnet op mobile dat je ook andere soorten events kan toevoegen, zoals Lua. Voor het gemak en uit haast heb ik blockly gemaakt, maar als 1 van de alternatieven beter werkt, is het wellicht beter om een scriptje te draaien.
[ Voor 29% gewijzigd door dodners op 08-02-2018 14:06 ]
Je "if do else if do" wordt niet juist gebruikt. Zie hieronder zoals ik het heb gedaan. Waarschijnlijk kan het makkelijker maar het werkt.dodners schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 14:04:
[...]
Thanks! zal het vanavond proberen
Overigens: ik zag daarnet op mobile dat je ook andere soorten events kan toevoegen, zoals Lua. Voor het gemak en uit haast heb ik blockly gemaakt, maar als 1 van de alternatieven beter werkt, is het wellicht beter om een scriptje te draaien.

[ Voor 0% gewijzigd door Supergroover76 op 08-02-2018 16:52 . Reden: typo ]
Echter ik merk op dat getallen die ik in een local variabele zet, niet onthouden blijven.. ?
Simpel voorbeeld:
1
2
3
4
5
| if ActStep ~= PrevStep then ChangeStep = true PrevStep = ActStep print ("TEST TEST TEST TEST"); end |
Act step wordt verderop in script paar keer beschreven in een variant van een CASE constructie met uservariable.
Hiermee kan je dus detecteren of er stap-wijziging heeft plaatsgevonden en dan eenmalig iets laten uitvoeren.
Alleen PrevStep en ActStep worden elke keer "nil' gemaakt. Actstep behoudt niet een getal dat ik er ergens in heb gezet. (Bijv. waarde 200). (idem voor ChangeStep trouwens, die "vergeet" of hij true/false is..)
Als ik de local variabele een waarde mee geef bij declaratie, dus:
1
| local ActStep = 1 |
Dan is de waarde altijd 1 ipv nil, en onthoudt hij alsnog mijn toegewezen waarde niet.
Denk ik hier verkeerd? Kom zelf vanuit PLC programmering waar dit een eitje is op deze manier

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

Die invalid data heb ik vaak eenmalig na het starten. Zou alles eens opnieuw opstarten.RoTeK70 schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 19:04:
Mijn RFXCOM werkt niet meer iemand een idee?
[afbeelding]
Bedankt voor je reactie. Heb het al gevonden is een usb poort probleem. Mijn apparaten waren verwisseld op de USB aansluitingen. Volgens mij kun je dit ergens vastzetten ik ga kijken hoe dat moet.Pixelmagic schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 19:17:
[...]
Die invalid data heb ik vaak eenmalig na het starten. Zou alles eens opnieuw opstarten.
https://www.domoticz.com/wiki/PersistentUSBDevicesRoTeK70 schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 19:24:
[...]
Bedankt voor je reactie. Heb het al gevonden is een usb poort probleem. Mijn apparaten waren verwisseld op de USB aansluitingen. Volgens mij kun je dit ergens vastzetten ik ga kijken hoe dat moet.

Ik heb de pricewatch: Xiaomi Wifi Remote Control Power Strip 6 Outlets werkend in Domoticz
Ik kan het volgende doen:
- Aan- of Uitzetten
- Stroomverbruik uitlezen
- Temperatuur van het stekkerblok uitlezen

In een notendop wat ik heb gedaan:
- python-miio geinstalleerd
- vHardware devices aangemaakt
- bash script aangemaakt met juiste python-miio commando's en curl naar vHardware devices
- crontab aangemaakt om iedere minuut het script uit te laten voeren.
In dien nodig kan het volgende allemaal mogelijk werkend in Domoticz komen:
miio.airconditioningcompanion module
miio.airhumidifier module
miio.airpurifier module
miio.airqualitymonitor module
miio.ceil module
miio.chuangmi_ir module
miio.fan module
miio.philips_eyecare module
miio.philips_bulb module
miio.plug module
miio.plug_v1 module
miio.powerstrip module
miio.vacuum module
miio.waterpurifier module
miio.wifispeaker module
miio.yeelight module
Het kostte wat bloed zweet en tranen maar het is gelukt
Ik neem dus aan via putty? maar hoe kopieer ik dit?
Putty is wat lastiger maar ieder SFTP programma voldoet. Maak het jezelf makkelijk en gebruik FileZilla of Bitvise SSH client (met SFTP ondersteuning).vwtune schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 21:50:
Hoe kan ik via putty een bestand kopieren naar domoticz? Ik zou graag de aurora theme willen installeren. Ik heb de zip file gedownload en nu moet ik het volgende doen: Place the theme folder into the domoticz/www/styles folder. So it becomes: domoticz/www/styles/aurora.
Ik neem dus aan via putty? maar hoe kopieer ik dit?
Met deze programma's heb je een grafische interface van mappen zoals je ook in Windows hebt..
Zet je waardes in een gebruikersvariabele in Domoticz (Instellingen/Opties/Gebruikersvariabelen) op die manier kan je ze wel onthouden....R-B schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 17:16:
Ik probeer een simpel script te maken met de de lua editor in domoticz.
Echter ik merk op dat getallen die ik in een local variabele zet, niet onthouden blijven.. ?
Simpel voorbeeld:
code:
1 2 3 4 5 if ActStep ~= PrevStep then ChangeStep = true PrevStep = ActStep print ("TEST TEST TEST TEST"); end
Act step wordt verderop in script paar keer beschreven in een variant van een CASE constructie met uservariable.
Hiermee kan je dus detecteren of er stap-wijziging heeft plaatsgevonden en dan eenmalig iets laten uitvoeren.
Alleen PrevStep en ActStep worden elke keer "nil' gemaakt. Actstep behoudt niet een getal dat ik er ergens in heb gezet. (Bijv. waarde 200). (idem voor ChangeStep trouwens, die "vergeet" of hij true/false is..)
Als ik de local variabele een waarde mee geef bij declaratie, dus:
code:
1 local ActStep = 1
Dan is de waarde altijd 1 ipv nil, en onthoudt hij alsnog mijn toegewezen waarde niet.
Denk ik hier verkeerd? Kom zelf vanuit PLC programmering waar dit een eitje is op deze manier
Ach ja, Filezilla inderdaad!!! Thanks!renedis schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 21:56:
[...]
Putty is wat lastiger maar ieder SFTP programma voldoet. Maak het jezelf makkelijk en gebruik FileZilla of Bitvise SSH client (met SFTP ondersteuning).
Met deze programma's heb je een grafische interface van mappen zoals je ook in Windows hebt..
Dit is al een tijdje geleden, maar wil er toch even op terugkomen. Want volgens mij klopt het niet wat je zegt. In de dashticz config geef je de gegevens op die dashticz nodig heeft om verbinding te leggen met domoticz. Ik heb 'm nu van buiten benaderd en krijg gewoon gegevens te zien zonder login. Het is dat ik er ook spotify op heb zitten die begint te zeuren om authenticatie, maar je kunt dus vanalles uitlezen zonder daarvoor login gegevens in te moeten voeren.bartbh schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 15:22:
[...]
Dashticz haalt de info op via een json request bij Domoticz. Dus als je Domoticz beveiligd hebt (specifiek ip en/of wachtwoord) dan werkt Dashticz ook alleen vanaf dat ipadres.
Dashticz zelf haalt geen informatie op en toont dus ook geen informatie van je huis zonder je jezelf aanmeldt. Het is niet meer dan een javascript/html schil op basis van output van Domoticz, als Domoticz niet bereikbaar is wordt er ook niks getoond.
Vraag blijft dus: hoe maak ik dit gaatje dicht?
Door niet de inloggegevens in de config te zetten, dan is het inderdaad voor iedereen te lezen. Als je dat er niet in zet, krijg je (of ik iig wel) gewoon de inlog te zien.jsiegmund schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 22:18:
[...]
Dit is al een tijdje geleden, maar wil er toch even op terugkomen. Want volgens mij klopt het niet wat je zegt. In de dashticz config geef je de gegevens op die dashticz nodig heeft om verbinding te leggen met domoticz. Ik heb 'm nu van buiten benaderd en krijg gewoon gegevens te zien zonder login. Het is dat ik er ook spotify op heb zitten die begint te zeuren om authenticatie, maar je kunt dus vanalles uitlezen zonder daarvoor login gegevens in te moeten voeren.
Vraag blijft dus: hoe maak ik dit gaatje dicht?
Zo naar aanleiding van jou overzichtje ben ik mijn bestaande rules even gaan nalopen. zag namelijk wat andere dingen bij jou.tsjoender schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 13:32:
[...]
Het is inderdaad wel noodzakelijk om de nieuwe symlink te gebruiken in Domoticz en niet de originele ttyUSB0, ttyUSB1 etc devices. Verder zou ik ook de eerste symlink qua nummering een mooie offset geven om te voorkomen dat udev probeert een ttyUSB2 symlink te maken terwijl er al zo'n device bestaat. Ik heb 100 als offset, maar 10 zou ook al ruim voldoende zijn.
Verder zou je er nog tegenaan kunnen lopen dat je devices hebt welke udev niet uniek kan onderscheiden (dezelfde vendor, maar geen uniek serienummer bijvoorbeeld). Als het bijvoorbeeld twee CH340 USB-serial devices zijn, dan kan je kijken of een gewisseld kan worden met een Prolific of FTDI bijvoorbeeld.
Die BLADIEBLA heb ik even ingevuld waar in werkelijkheid mijn unieke serial staatIn de lsusb output zie je die ook weer terug.
Leuke is dat er 2 devices bijna het zelfde zijn qua text in die usb devices lijst. dus ben maar handmatig de devices gaan checken 1 voor 1.
Door iedere keer de lijst met usb devices op te vragen, dan een USB device afkoppelen, Device weer aankoppelen, Lijst op vragen, e.d. (en dan nog 2 keer Domoticz resetten, als ik me RFXcom eruit haal of in doe crashed Domoticz instant).
Maar om het samen te vatten, mijn rules kloppen geen zak van. van de 4 is er maar 1 goed en dat is mijn USB zwave stick. (die deed het dus ook altijd al perfect)
Ik ga mijn rules dus even aanpassen en juist inladen, en denk dat ik dan ook het stabiel kan krijgen.
thanks voor je hulp
- leeg -
Ik zal wel iets missen. Heb net alle credentials uit die file gehaald, maar nog steeds krijg ik gewoon data zonder login. Terwijl domoticz zelf toch echt achter een login schermpje zit. Ik vind dat config gedoe ook verwarrend, er is een custom en een custom_2 folder, wat is daar het verschil tussen en welke moet je nu eigenlijk editen? Er schijnt nu ook een login scherm in dashticz te zitten (heb de beta branch nu) maar daar is geen documentatie van, althans ik kan 't niet vinden. Ah well, morgen weer een dag.bartbh schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 22:32:
[...]
Door niet de inloggegevens in de config te zetten, dan is het inderdaad voor iedereen te lezen. Als je dat er niet in zet, krijg je (of ik iig wel) gewoon de inlog te zien.
In dit geval boven de 20kwh.

www.degroot-it.nl
Is bovenstaande herkenbaar? Is dit ondertussen opgelost?
Dit topic is gesloten.