Inderdaad maar ook de andere producten ervan. Ga nog maar eens 2 deurcontacten bestellen denk
Zie nog wel een leuke mogelijkheid voor een deurbel
[ Voor 31% gewijzigd door ThinkPad op 13-09-2017 12:49 ]
- leeg -
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Inderdaad maar ook de andere producten ervan. Ga nog maar eens 2 deurcontacten bestellen denk
[ Voor 31% gewijzigd door ThinkPad op 13-09-2017 12:49 ]
- leeg -
waarom wil je de fase losmaken? je moet van de schakelaar met de schakeldraad naar de fibaro, en met een fase naar de fibaro... zie het schema... vanaf de fibaro ga je dan met een schakeldraad naar de lamp... dis is zowel bij de dimmer als de schakelaars....Technoturk schreef op maandag 11 september 2017 @ 00:25:
ik heb een groot probleem in mijn huur huis, alle wcd's zijn hier een combi opbouw. een wcd met een schakelaar ... waarvan de fase van de wcd vast gebakken zit aan de p-contact van het schakelaar,
nu wil een fibaro dimmer of een fibaro switch in verwerken maar ik kan de fase niet los maken van het schakelaar.
iemand een oplossing hier voor ?
zijn er geen opbouw combies met pulsdrukkers ?
[ Voor 7% gewijzigd door jacquesmulders op 13-09-2017 12:48 ]
Interessant! Hier nog geen problemen met de Pi (draait pas 2 weken ofzo) maar als dat problemen kan gaan geven dan moet ik natuurlijk wel wat vaker de database backuppen.janne_nl schreef op woensdag 13 september 2017 @ 07:07:
[...]
Het is niet zozeer het sd kaartje dat corrupt raakt, maar het filesysteem. In het begin een beetje last van gehad, echter sinds ik overlayfs gebruik heb ik geen last meer. De pi kan gewoon spanningsloos en boot altijd weer. Basis is dat het filesysteem read only is. Op de wiki staat meer uitleg.
Haha ik overdrijf graag zijn 15 contacten onderweg en 7 temp sensors lolluigi87 schreef op woensdag 13 september 2017 @ 12:02:
[...]
Zie nog wel een leuke mogelijkheid voor een deurbel
Hahahaha, lol. Je zal er geen spijt van krijgen. Ik vindt het erg goed werken en is allemaal erg goedkoop spul.Dreamcatcher schreef op woensdag 13 september 2017 @ 13:23:
[...]
Haha ik overdrijf graag zijn 15 contacten onderweg en 7 temp sensors lol
- leeg -
Maar tot nu toe nog niet het principe:luigi87 schreef op woensdag 13 september 2017 @ 13:25:
[...]
Hahahaha, lol. Je zal er geen spijt van krijgen. Ik vindt het erg goed werken en is allemaal erg goedkoop spul.
Pas voor 105 euro aan spul binnen lang leve china stond op pakket waarde 25 us dollar dus lol geen extra kosten ( again )luigi87 schreef op woensdag 13 september 2017 @ 13:25:
[...]
Hahahaha, lol. Je zal er geen spijt van krijgen. Ik vindt het erg goed werken en is allemaal erg goedkoop spul.
Mwaa niet echt als je overal leest is het spul best oké maar he 6.22 voor een sensor of ruim 35 ik weet mijn risico dan wel en dat inkl verzenden!!H0ppie schreef op woensdag 13 september 2017 @ 13:27:
[...]
Maar tot nu toe nog niet het principe:
"Goedkoop is duurkoop?"
Nope zekers niet. Dit spul is beter en stabieler dan de 433mhz in mijn huis. en de mogelijkheden zijn groot hiermee. Kijk het is geen Z-wave waarbij je nog heel veel parameters kan instellen.H0ppie schreef op woensdag 13 september 2017 @ 13:27:
[...]
"Goedkoop is duurkoop?"
- leeg -
Nee precies, het werkt prima en is niet snel aan vervanging toe. Is en blijft uiteraard geen high-end!Dreamcatcher schreef op woensdag 13 september 2017 @ 13:29:
[...]
Mwaa niet echt als je overal leest is het spul best oké maar he 6.22 voor een sensor of ruim 35 ik weet mijn risico dan wel en dat inkl verzenden!!
Exact, ook mijn instelling! Alleen jammer dat ik de RPI-433-kit al besteld had ruim voordat ik achter de Xiaomi kwam. Dus misschien dat ik die de deur uit doe, moet ik nog even zien.... Had namelijk ook een aantal KAKU schakelaars aangeschaft voor de Xiaomi-openbaring. En inderdaad jammer van die plugs, misschien eens een lief mailtje sturen namens de teleurgestelde Tweakers hierluigi87 schreef op woensdag 13 september 2017 @ 13:30:
[...]
Nope zekers niet. Dit spul is beter en stabieler dan de 433mhz in mijn huis. en de mogelijkheden zijn groot hiermee. Kijk het is geen Z-wave waarbij je nog heel veel parameters kan instellen.
Maar voor de 433mhz is Xiaomi een mooi alternatief, wel jammer dat de geen plug hebben voor de EU stopcontacten
Naast de prijs is dit één van de redenen dat ik niet verder wil met Z-wave. Er is zoveel in te stellen en er zijn zoveel settings. Ook bij de simpelste dingen heb je nog 20 settings. Het moet gewoon plug and play zijn bij mij. Toevoegen aan de ene kant en connecten aan de andere kant.luigi87 schreef op woensdag 13 september 2017 @ 13:30:
[...]
Kijk het is geen Z-wave waarbij je nog heel veel parameters kan instellen.
Haha, tja verwacht wel dat ze nog wel gaan komen er mee. want ze missen nu echt een afzet markt hiermee.H0ppie schreef op woensdag 13 september 2017 @ 13:34:
[...]
Nee precies, het werkt prima en is niet snel aan vervanging toe. Is en blijft uiteraard geen high-end!
[...]
Exact, ook mijn instelling! Alleen jammer dat ik de RPI-433-kit al besteld had ruim voordat ik achter de Xiaomi kwam. Dus misschien dat ik die de deur uit doe, moet ik nog even zien.... Had namelijk ook een aantal KAKU schakelaars aangeschaft voor de Xiaomi-openbaring. En inderdaad jammer van die plugs, misschien eens een lief mailtje sturen namens de teleurgestelde Tweakers hier
Begrijpelijk, want 9 van de 10 keer kan je ook met plug and play af. maar ja in zwave heb wel meer nodes beschikbaar.grote_oever schreef op woensdag 13 september 2017 @ 13:51:
[...]
Naast de prijs is dit één van de redenen dat ik niet verder wil met Z-wave. Er is zoveel in te stellen en er zijn zoveel settings. Ook bij de simpelste dingen heb je nog 20 settings. Het moet gewoon plug and play zijn bij mij. Toevoegen aan de ene kant en connecten aan de andere kant.
Maar goed, wel mijn mening. Ik snap dat sommige wat meer configuratie mogelijkheden willen.
- leeg -
Voor rolluik zijn er ESP-8266 gebaseerde oplossingen genoeg (via WIFI): sonoff dual, of http://www.electrodragon....board-spdt-based-esp8266/ als je bestaande up/down schakelaar nog wil gebruiken (ideaal voor de WAF).luigi87 schreef op woensdag 13 september 2017 @ 14:04:
[...]Haha, tja verwacht wel dat ze nog wel gaan komen er mee. want ze missen nu echt een afzet markt hiermee.
In de ideaale siituatie wil ik ook van me RFXcom af (niet dat die slecht is, maar het protocol werkt voor mij niet meer) maar dat is lastig aangezien ik nog geen oplossing heb voor me deurbel/ rolluiken (Z-wave erg duur)/ windmeter (in Z-wave niet meer leuk om nog aan te schaffen).[...]
Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.
Dat is ook nog wel interessant voor in ieder geval 2 van de rolluiken. Daar kan ik namelijk onder de vensterbank deze monteren (want ze zijn nog best fors).naftebakje schreef op woensdag 13 september 2017 @ 15:08:
[...]
Voor rolluik zijn er ESP-8266 gebaseerde oplossingen genoeg (via WIFI): sonoff dual, of http://www.electrodragon....board-spdt-based-esp8266/ als je bestaande up/down schakelaar nog wil gebruiken (ideaal voor de WAF).
- leeg -
Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen | 3xMHI WP
Heel officieel hoeft het allemaal niet hoorgastje01 schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 21:31:
[...]
Er wordt officieel geen nieuwe poging gedaan om de lamp te schakelen. Ik heb alles lopen via MQTT (en gebruik Espurna op mijn Sonoff devices) Wanneer een Sonoff in mijn geval een commando niet registreert (bijvoorbeeld omdat ie niet ingestoken is of geen verbinding heeft) geeft ie zijn status door wanneer hij wel weer verbinding krijgt. Omdat de meeste lampen hier met een script aan gaan zal het commando nog eens verzonden worden.
¯\_(ツ)_/¯
[ Voor 9% gewijzigd door Jan-man op 13-09-2017 21:25 ]
[ Voor 21% gewijzigd door Chrisiesmit93 op 14-09-2017 01:55 . Reden: typo ]
Hou er wel rekening mee dat ze bij de douane niet echt meer kijken naar de prijs die vermeld staat, ze zijn ook niet gek daar. Omdat er veel pakket binnenkomen wordt het meeste gewoon redelijk snel doorgelaten maar je kan beter steeds orders onder de 22 aanmaken, betalen en volgende order.Dreamcatcher schreef op woensdag 13 september 2017 @ 13:27:
[...]
Pas voor 105 euro aan spul binnen lang leve china stond op pakket waarde 25 us dollar dus lol geen extra kosten ( again )
Ben ook erg benieuwd hoe je dit voor elkaar krijgt. Als ik een het device los haal, lamp aanzet via Domoticz en device weer aansluit gebeurt er niets en blijft de lamp toch uit.gastje01 schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 21:31:
[...]
Er wordt officieel geen nieuwe poging gedaan om de lamp te schakelen. Ik heb alles lopen via MQTT (en gebruik Espurna op mijn Sonoff devices) Wanneer een Sonoff in mijn geval een commando niet registreert (bijvoorbeeld omdat ie niet ingestoken is of geen verbinding heeft) geeft ie zijn status door wanneer hij wel weer verbinding krijgt. Omdat de meeste lampen hier met een script aan gaan zal het commando nog eens verzonden worden.
[ Voor 11% gewijzigd door MikeOO op 14-09-2017 08:55 ]
En je voeding of powerbank in dit geval is wel van voldoende kwaliteit en voldoende amperage?SpikeHome schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 20:00:
[...]
Ik heb ook vaak corrupte micro SD kaartjes.
Nu een powerbank er tussen en heb het 1x gehad.
Ik denk dat ik de SD ga vervangen voor een industrial SD kaartje.
Die zijn er speciaal voor gemaakt.
https://www.webshop.cedel.nl/MicroSD-8-GB-Industrial
Wat is jullie ervaring met levertijden bij Gearbest?? Heb op 2 aug. besteld maar tot op heden niets. Heb geen ervaring bij hun, alleen bij Ali.....Dreamcatcher schreef op woensdag 13 september 2017 @ 13:23:
[...]
Haha ik overdrijf graag zijn 15 contacten onderweg en 7 temp sensors lol
Bing
Das al lang. ik heb de afgelopen 3 bestellingen toch wel met 2-3 weken binnen gekregen. doe iig nu een paar duppies betalen zodat je het nog net wat sneller in huis hebt.bing69 schreef op donderdag 14 september 2017 @ 09:08:
[...]
Wat is jullie ervaring met levertijden bij Gearbest?? Heb op 2 aug. besteld maar tot op heden niets. Heb geen ervaring bij hun, alleen bij Ali.....
- leeg -
Dat is wel lang ja, geen Tracking informatie beschikbaar?bing69 schreef op donderdag 14 september 2017 @ 09:08:
[...]
Wat is jullie ervaring met levertijden bij Gearbest?? Heb op 2 aug. besteld maar tot op heden niets. Heb geen ervaring bij hun, alleen bij Ali.....
M.v.Veelen schreef op woensdag 13 september 2017 @ 19:52:
Heel officieel hoeft het allemaal niet hoorMaar hoe heb je e.e.a. aan elkaar geknoopt? Kun je iets meer details laten zien dan alleen vertellen hoe het werkt? Misschien kan ik er iets mee of anderen die dit draadje volgen.
Zo spannend is mijn Setup hier niet hoorMikeOO schreef op donderdag 14 september 2017 @ 08:42:
[...]
Ben ook erg benieuwd hoe je dit voor elkaar krijgt. Als ik een het device los haal, lamp aanzet via Domoticz en device weer aansluit gebeurt er niets en blijft de lamp toch uit. Nu hangt er nog geen script aan die de lamp aanzet (is nog test omgeving) dus mogelijk dat het hierdoor fout gaat.
Gebruik wel Tasmota ivm MQTT maar of dat iets verschil zal maken.
Hoor graag wat je opzet hierin is zodat we mogelijk zien waar het verschil zit.
Dit is gewoon 2 maal aan/uit via WIFI (je kan er je eigen firmware op zetten, maar ESPeasy of tasmota zijn handig want die kunnen direct naar MQTT/Domoticz babbelen). Geen fancy stuff om hoogte rolluik te meten (je zou via stroom de eindeloops kunnen detecteren bijvoorbeeld).luigi87 schreef op woensdag 13 september 2017 @ 15:38:
[...]Dat is ook nog wel interessant voor in ieder geval 2 van de rolluiken. Daar kan ik namelijk onder de vensterbank deze monteren (want ze zijn nog best fors).
Ik gebruik geen knoppen, eigenlijk alleen automatisch of via de domoticz app. kan dat ook met deze?
En kan je dan ook de rolluiken op bijv, 80% laten stoppen.
Nu doe ik het met een timertje in een blocky. maar ja hij mist zijn 2de aan signaal wel eens en dan gaat die toch wel helemaal dicht.
Die ESP gevalletjes werken met een open Wifi protocol toch?
Zijn er ook kleinere beschikbaar voor in een wandcontactdoos?
[ Voor 10% gewijzigd door naftebakje op 14-09-2017 10:06 ]
Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.
XXXVI
Zou kunnen, maar mijn Xioami cheap ass chinese troep werkt echt beter dan Z-wave (qua snelheid en bereik).H0ppie schreef op woensdag 13 september 2017 @ 13:27:
[...]
"Goedkoop is duurkoop?"
Heel wisselend, heb de gateway 30-8-2017 besteld, was 12-09-2017 binnen, op dezelfde dag ook sensoren besteld echter nog niet ontvangenbing69 schreef op donderdag 14 september 2017 @ 09:08:
[...]
Ik hoor inderdaad meerdere goede berichten over Xiaomi, dus dat bericht was nog een laatste keer controleren of iedereen nog steeds positief wasMaeslant schreef op donderdag 14 september 2017 @ 10:38:
[...]
Zou kunnen, maar mijn Xioami cheap ass chinese troep werkt echt beter dan Z-wave (qua snelheid en bereik).
Hahahaha, en trok je toen net zo'n gezicht als in je user-iconDreamcatcher schreef op donderdag 14 september 2017 @ 10:57:
Hahahaha, even wel leuk om te weten, om het allemaal werkend te krijgen moet je local op China mainland kiezen in de app...... nou dacht ik leuk wekker zetten om 07:00 maaaaaaaarrrr.. je voelt hem al gaat die stomme wekker om 01:00 snachts af !!! lol iedereen stijf in zijn bed !! dus hou rekening met het tijdsverschil !!
¯\_(ツ)_/¯
Haha, lol. persoonlijk doe ik enkel toevoegen van de Xiaomi sensors .e.d. in de app en meer niet. De controle e.d laat ik echt alleen bij Domoticz liggen om dit soort dingetjes te voorkomenDreamcatcher schreef op donderdag 14 september 2017 @ 10:57:
Hahahaha, even wel leuk om te weten, om het allemaal werkend te krijgen moet je local op China mainland kiezen in de app...... nou dacht ik leuk wekker zetten om 07:00 maaaaaaaarrrr.. je voelt hem al gaat die stomme wekker om 01:00 snachts af !!! lol iedereen stijf in zijn bed !! dus hou rekening met het tijdsverschil !!
- leeg -
YES lol, maar als ik het goed begrepen heb werkt het allemaal niet als je hem op een andere locale gebruikt ?!M.v.Veelen schreef op donderdag 14 september 2017 @ 11:09:
[...]
Hahahaha, en trok je toen net zo'n gezicht als in je user-icon?
¯\_(ツ)_/¯
The Force is like Duck-tape, it has a light side, a dark side and it holds the universe together
samen met @MikeOO de powerbank aangeschaft.Duci schreef op donderdag 14 september 2017 @ 08:43:
[...]
En je voeding of powerbank in dit geval is wel van voldoende kwaliteit en voldoende amperage?
Dat was ik namelijk vergeten te zeggen, maar als de power niet continu genoeg is dan gaat ie ook vaak corrupt.
[ Voor 10% gewijzigd door SpikeHome op 14-09-2017 13:34 ]
[ Voor 3% gewijzigd door ST10©DE op 14-09-2017 13:55 ]
"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.
Mijn huis hangt voor met de Danfoss LC 13, maar ja ik werk dan ook voor Danfoss dus tjaST10©DE schreef op donderdag 14 september 2017 @ 13:54:
Wat is nou de beste manier om de verwarming te regelen met Domoticz?
We hebben een gas cv ketel, Vaillant Ecotec Plus. We hebben geen thermostaat, maar overal thermostaatkranen. Op het moment maak ik met Domoticz gebruik van Z-wave, Milight en Hue.
Het liefst zou ik de thermostaatkranen zonder tussenkomst van weer een nieuwe bridge willen bedienen. Z-wave lijkt dan eerste mogelijkheid. Daar zijn dan de Devolo, Danfoss en Fibaro thermostaatkranen voor te krijgen.
Maar ik ben nogal een sucker voor hoe het smoelt, en dan vind ik de Netatmo en Tado een stuk leuker. Nadeel is weer een extra bridge? Voordeel, ook te bedienen als Domoticz uitvalt.
Wie heeft ervaring met een van bovenstaande of kan mij tips geven waar op te letten bij de aanschaf?
- leeg -
Volg je ff mijn Chinees is ook niet zo best 😁anconakip schreef op donderdag 14 september 2017 @ 13:14:
iemand die weet hoe je andere radio zenders in de xiaomi gateway krijgt? nu alleen chinese varianten
Gewoon dan heb je met normale tijden te maken ? En wellicht dat je dan idd ook andere radio zenders kunt kiezen dan alleen sambal bij 🤣M.v.Veelen schreef op donderdag 14 september 2017 @ 12:56:
Niet geprobeerd, maar ik vermoed van niet nee. Waarom zou je ook?
Ik ben ook nog steeds aan het zoeken naar best bang for my buckSpikeHome schreef op donderdag 14 september 2017 @ 13:33:
Die xiaomi apparatuur is inderdaad intressant, toch maar eens kijken wat daar voor nodig is.
It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku
Wat ik begrepen heb is deze inderdaad uitgezet omdat ze conflicten veroorzaakten. Dit zorgde er met name voor dat je domoticz heel er traag werd als je hem opende in een browser. Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet snap waarom alles van out-of-the-box aan moet staan. Zulke dingen moet je gewoon aan kunnen zetten op het moment dat je het gaat gebruiken.tlpeter schreef op donderdag 14 september 2017 @ 16:06:
Is er iemand bekend met de reden waarom python niet meer werkt in de beta's?
Ik snap dta er bij beta's er het een en ander kan wijzigen maar er zijn toch genoeg scripts welke python nodig hebben, deze werken nu niet meer.
[ Voor 14% gewijzigd door grote_oever op 14-09-2017 16:37 ]
Je kunt ook NIET een Beta draaien en je aan de Stable versies houden. Daarnaast kun je ook alle wijzigingen vooraf bekijken voordat je op de knop drukt om Domoticz te updaten.tlpeter schreef op donderdag 14 september 2017 @ 18:34:
Het zou fijn zijn als dit van te voren bekend is. De update knop zou ook een Vermeer nu voren kunnen halen met wijzigen.
¯\_(ツ)_/¯
Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...
Helaas, neeDouwe63 schreef op donderdag 14 september 2017 @ 09:23:
[...]
Dat is wel lang ja, geen Tracking informatie beschikbaar?
Bing
bij mij hangt een TADO, werkt perfect, ook in domoticz... de bridge zit er inderdaad tussen, maar die krijg je er toch bijgeleverd, en zo kun je ook geofence in domoticz krijgen, en je verwarming schakeld op basis van of je thuis bent of niet... ben je thuis (of vrouw, vriendin of wie dan ook) werkt die volgens het programma dat is ingesteld, niemand thuis verwarming uit, kom je thuis huis warm, houd rekening met zon inval werkt echt top.ST10©DE schreef op donderdag 14 september 2017 @ 13:54:
We hebben een gas cv ketel, Vaillant Ecotec Plus. We hebben geen thermostaat, maar overal thermostaatkranen. Op het moment maak ik met Domoticz gebruik van Z-wave, Milight en Hue.
Het liefst zou ik de thermostaatkranen zonder tussenkomst van weer een nieuwe bridge willen bedienen. Z-wave lijkt dan eerste mogelijkheid. Daar zijn dan de Devolo, Danfoss en Fibaro thermostaatkranen voor te krijgen.
Maar ik ben nogal een sucker voor hoe het smoelt, en dan vind ik de Netatmo en Tado een stuk leuker. Nadeel is weer een extra bridge? Voordeel, ook te bedienen als Domoticz uitvalt.
Wie heeft ervaring met een van bovenstaande of kan mij tips geven waar op te letten bij de aanschaf?
[ Voor 9% gewijzigd door jacquesmulders op 14-09-2017 20:33 ]
Iets wat je evt. wilt delen? Heb zelf ook Tado (radiatorknoppen) maar moet eerlijk zeggen dat ik wat twijfels begin te krijgen over de duurzaamheid. Heb inmiddels alledrie de knoppen al moeten vervangen (gelukkig doen ze daar niet moeilijk over) maar het geeft wel te denken.jacquesmulders schreef op donderdag 14 september 2017 @ 20:31:
om het in domoticz te krijgen moet je helaas wel zelf een script schrijven...
Tesla Model 3 LR 2022 | PVOutput
¯\_(ツ)_/¯
het zal niet direct out of the box werken, maar het werkt op de evohome webapi hardware...Marc O. schreef op donderdag 14 september 2017 @ 21:28:
[...]
Iets wat je evt. wilt delen? Heb zelf ook Tado (radiatorknoppen) maar moet eerlijk zeggen dat ik wat twijfels begin te krijgen over de duurzaamheid. Heb inmiddels alledrie de knoppen al moeten vervangen (gelukkig doen ze daar niet moeilijk over) maar het geeft wel te denken.
Wat extra functionaliteit in de vorm van integratie in Domoticz maakt de acceptatie voorlopig wellicht weer wat hoger
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
| #!/bin/bash source /home/pi/scripts/config.sh #Hot water is altijd zone 0. en wordt niet in domoticz geimporteerd. ThermostatIdx1="$TempWoonkamerThermoIdx" ThermostatIdx2="$TempThijmenIdx" ThermostatIdx3="$TempSlaapIdx" ThermostatIdx4="1142" ThermostatIdx5="" ThermostatIdx6="" ThermostatIdx7="" ThermostatIdx8="" ThermostatIdx9="" ThermostatIdx10="" BurnerIdx1="1078" BurnerIdx2="1080" BurnerIdx3="1079" BurnerIdx4="1143" AccesKey=$(curl -s "https://auth.tado.com/oauth/token" -d client_id=tado-web-app -d grant_type=password -d scope=home.user -d username=$TadoUser -d password=$TadoPassword -d client_secret=) error=$(echo $AccesKey |jq -r '.error') if [ ! $error = "null" ];then Uservariable=$(GetUservariable "192.168.1.117:8080" "23") error=$(echo $AccesKey |jq -r '.error_description') echo $error UserVarUpdate "23" "tadotelegram" "1" if [ $Uservariable = "0" ];then TelegramX "Tado token werkt niet meer" fi exit else AccesKey=$(echo $AccesKey |jq -r '.access_token') fi echo $AccesKey #get the home id. Homeid=$(cat $Homekeyfile) if [ ! -z $Homeid ]; then Homekey=$(cat $Homekeyfile) if [ -z $Homeid ]; then curl -sSH "Authorization: Bearer $AccesKey" https://my.tado.com/api/v2/me |jq -r '.homes[0].id' >> $Homekeyfile echo "no homekey found" exit fi fi # get the number of zones curl -sSH "Authorization: Bearer $AccesKey" https://my.tado.com/api/v2/homes/$Homekey/zones >> $ZoneInfoFile zone0=$(cat $ZoneInfoFile |jq -r '.[0].type') zonenumber=$(jq '. | length' $ZoneInfoFile) rm $ZoneInfoFile #print for every zone the settings/values i="1" while [ $i -lt $zonenumber ]; do TadoInfo=$(curl -sSH "Authorization: Bearer $AccesKey" https://my.tado.com/api/v2/homes/$Homekey/zones/$i/state) if [ $zone0 = "HOT_WATER" ] && [ $i = "0" ];then echo "Zone $i = Hot Water" i=$(echo "( $i + 1 )"| bc) else temp=$(echo $TadoInfo |jq '.sensorDataPoints.insideTemperature.celsius') setpoint=$(echo $TadoInfo |jq '.setting.temperature.celsius') hum=$(echo $TadoInfo |jq '.sensorDataPoints.humidity.percentage') burner=$(echo $TadoInfo |jq '.activityDataPoints.heatingPower.percentage') #get the thermostat mode mode=$(echo $TadoInfo |jq -r '.overlay') if [ ! "$mode" = "null" ]; then mode=$(echo $TadoInfo |jq '.overlay.termination.projectedExpiry') if [ ! "$mode" = "null" ]; then mode="TemporaryOverride" else mode="PermanentOverride" fi else mode="Auto" fi idx=ThermostatIdx${i} curl "http://$domoticzip/json.htm?type=command¶m=udevice&idx=${!idx}&nvalue=0&svalue=$temp;$setpoint;$mode" idxburner=BurnerIdx${i} curl "http://$domoticzip/json.htm?type=command¶m=udevice&idx=${!idxburner}&svalue=$burner" i=$(echo "( $i + 1 )"| bc) fi done #Get mobile device info; mobiledevices=$(curl -sSH "Authorization: Bearer $AccesKey" https://my.tado.com/api/v2/homes/$Homekey/mobileDevices) actualdevices=$(echo $mobiledevices |jq '. | length') i="0" while [ $i -lt $actualdevices ]; do mobile=$(echo $mobiledevices |jq -r '.['$i'].name'|tr -d ' ') if [ $mobile = "IphoneX" ];then geostatus=$(echo $mobiledevices |jq '.['$i'].settings.geoTrackingEnabled') geolocX=$(GetStatus $geolocXidx Status) if [ $geostatus = "true" ] && [ $geolocjac = "Off" ];then SwitchLight $geolocjacidx "On" elif [ $geostatus = "false" ] && [ $geolocX = "On" ];then SwitchLight $geolocjacidx "Off" fi i=$actualdevices fi i=$(echo "( $i + 1 )"| bc) done i="0" echo $actualdevices while [ $i -lt $actualdevices ]; do mobile=$(echo $mobiledevices |jq -r '.['$i'].name'|tr -d ' ') echo $mobile if [ $mobile = "IphoneX" ];then geostatus=$(echo $mobiledevices |jq '.['$i'].settings.geoTrackingEnabled') IphoneX=$(GetStatus "$IphoneXIdx" "Status") reldistance=$(echo $mobiledevices |jq '.['$i'].location.relativeDistanceFromHomeFence') if [ $geostatus = "true" ];then location=$(echo $mobiledevices |jq '.['$i'].location.atHome') echo $location if [ $location = "true" ] && [ $IphoneX = "Off" ];then SwitchLight $IphoneXIdx "On" elif [ $location = "false" ] && [ $IphoneX = "On" ];then SwitchLight $IphoneXIdx "Off" fi elif [ $geostatus = "false" ] && [ $IphoneJacques = "On" ];then SwitchLight $IphoneXIdx "Off" fi curl -s "http://$domoticzip/json.htm?type=command¶m=udevice&idx=1179&nvalue=0&svalue=$reldistance" fi if [ $mobile = "IphoneX" ];then IphoneX=$(GetStatus "$IphoneXIdx" "Status") location=$(echo $mobiledevices |jq '.['$i'].location.atHome') echo $location reldistance=$(echo $mobiledevices |jq '.['$i'].location.relativeDistanceFromHomeFence') if [ $location = "true" ] && [ $IphoneX = "Off" ];then SwitchLight $IphoneXIdx "On" elif [ $location = "false" ] && [ $IphoneX = "On" ];then SwitchLight $IphoneXIdx "Off" fi curl -s "http://$domoticzip/json.htm?type=command¶m=udevice&idx=1178&nvalue=0&svalue=$reldistance" fi if [ $mobile = "IphoneX" ];then IphoneX=$(GetStatus "$IphoneXIdx" "Status") location=$(echo $mobiledevices |jq '.['$i'].location.atHome') echo $location if [ $location = "true" ] && [ $IphoneX = "Off" ];then SwitchLight $IphoneXIdx "On" elif [ $location = "false" ] && [ $IphoneX = "On" ];then SwitchLight $IphoneXIdx "Off" fi reldistance=$(echo $mobiledevices |jq '.['$i'].location.relativeDistanceFromHomeFence') curl -s "http://$domoticzip/json.htm?type=command¶m=udevice&idx=1177&nvalue=0&svalue=$reldistance" fi i=$(echo "( $i + 1 )"| bc) done |
Is niet zo eenvoudig om te doen maar je zou dit eens kunnen proberen. Zelf geen ervaring mee en Root toegaan voor je gsm is volgens mij wel nodig.anconakip schreef op donderdag 14 september 2017 @ 13:14:
iemand die weet hoe je andere radio zenders in de xiaomi gateway krijgt? nu alleen chinese varianten
Hier zonder problemen gekocht en geregistreerddr.trimble schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 08:54:
Heeft er eigenlijk al iemand de nieuwe IOS app Domoticz kunnen registreren. Ik heb de app aangekocht maar blijf de gratis versie behouden, ook na herinstallatie. Ook restoren naar de premium-versie lukt niet
Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.
Volgens mij kan dit niet. Ik kom het in ieder geval ook niet tegen in de opties. Wel de optie remove device, maar weet niet wat dit precies doet.M.v.Veelen schreef op donderdag 14 september 2017 @ 21:31:
Iemand die de Xiaomi gateway heeft weten te koppelen aan een andere router / SSID zonder deze eerst te hebben gereset (en opnieuw devices gekoppeld) ?
Ik zie nergens een dergelijke optie namelijk.
- leeg -
Hoe?Oogje schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 09:24:
[...]
Hier zonder problemen gekocht en geregistreerd
[ Voor 10% gewijzigd door AUijtdehaag op 15-09-2017 09:52 ]
Heb even wat meer informatie proberen op te zoeken hoe je deze units aan Domoticz koppelt. Echter blijft dit mij een beetje onduidelijk.naftebakje schreef op woensdag 13 september 2017 @ 15:08:
[...]
Voor rolluik zijn er ESP-8266 gebaseerde oplossingen genoeg (via WIFI): sonoff dual, of http://www.electrodragon....board-spdt-based-esp8266/ als je bestaande up/down schakelaar nog wil gebruiken (ideaal voor de WAF).
- leeg -
[ Voor 10% gewijzigd door SpikeHome op 15-09-2017 13:48 ]
Ik ga dit weekend ook spelen met de Sonoff spullen en hier is de nodige informatie te vinden:luigi87 schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 11:31:
[...]
Heb even wat meer informatie proberen op te zoeken hoe je deze units aan Domoticz koppelt. Echter blijft dit mij een beetje onduidelijk.
Stel ik schaf zo een ding aan er zitten 2 NO contacten op die je vanuit Domoticz kan aansturen.
Maar wat doe je nu precies in domoticz om dit ding toe te voegen?
En hoe stuur je dit aan? het MQTT heb ik ook niet echt eerder mee gewerkt.
Moet je dan ook nog in die ESP een script inladen? zoals hier terug komt?
Hoe stabiel werken deze? geen last van Wifi interferentie met die ESP8266?
[ Voor 15% gewijzigd door Douwe63 op 15-09-2017 14:03 ]
Dit is de gateway:SpikeHome schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 13:47:
even vraagje ivm xiaomi zigbee apparatuur.
Ik kan in domoticz een xiaomi gateway configureren maar welk ding heb ik dan nodig van xiaomi die de gateway is?
Want bij elke device die ik zie op aliexpress dat het een gateway is dus snap het ff niet.
En moet ik dan elk device via de xiaomi connecten? of kan daarna alles via domoticz?
Deze link wel al bekeken: https://www.domoticz.com/wiki/Xiaomi_Gateway_(Aqara)
Tnx
Daar staat toch ook wat de gateway is? Welke je in ieder geval moet kopen? Denk er wel aan dat dat ding een Chinese/Australische stekker heeft.SpikeHome schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 13:47:
even vraagje ivm xiaomi zigbee apparatuur.
Ik kan in domoticz een xiaomi gateway configureren maar welk ding heb ik dan nodig van xiaomi die de gateway is?
Want bij elke device die ik zie op aliexpress dat het een gateway is dus snap het ff niet.
En moet ik dan elk device via de xiaomi connecten? of kan daarna alles via domoticz?
Deze link wel al bekeken: https://www.domoticz.com/wiki/Xiaomi_Gateway_(Aqara)
Tnx
Ik heb ze niet kunnen vinden met eu stekker (zal ook wel niet). En ik vind het kneiter lelijk om hier dan weer met adapters te gaan prutsenjanne_nl schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 14:01:
Daar staat toch ook wat de gateway is? Welke je in ieder geval moet kopen? Denk er wel aan dat dat ding een Chinese/Australische stekker heeft.
Nope, is er helaas niet met EU stekker. Heb gisteren trouwens deze adapters binnengekregen, zijn redelijk dun:RoRoo schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 14:46:
[...]
Ik heb ze niet kunnen vinden met eu stekker (zal ook wel niet). En ik vind het kneiter lelijk om hier dan weer met adapters te gaan prutsen
Had het wel mooi gevonden dit ding bij de voordeur (meterkast) op te kunnen hangen en gelijk een bel/nachtlampje te kunnen hebben.
Maar goed..
Toch terug naar het vorige idee: Z-Wave stick en coolcam accessoires. om de kosten wat gezelliger te houden voor de relatie
I bought one of those at an airportRoRoo schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 14:46:
[...]
Ik heb ze niet kunnen vinden met eu stekker (zal ook wel niet). En ik vind het kneiter lelijk om hier dan weer met adapters te gaan prutsen
Had het wel mooi gevonden dit ding bij de voordeur (meterkast) op te kunnen hangen en gelijk een bel/nachtlampje te kunnen hebben.
https://nl.aliexpress.com...61-4010-96b6-eaa8dc4f98a5Douwe63 schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 14:54:
[...]
Nope, is er helaas niet met EU stekker. Heb gisteren trouwens deze adapters binnengekregen, zijn redelijk dun:
http://www.ebay.nl/itm/EU...r-Converter-/181737610742
Bing
Computers are like airconditioners: they work perfect until you open windows...
En waar denk je dat die laders vandaan komen?JanB schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 17:04:
Nope, die zooi komt hier ook niet in het stopcontact. USB laders haal ik zelf bv. niet uit China, daarvoor gebruik ik de door de leverancier meegeleverde, of door gerenomeerde leveranciers.
[/URL]
Xiaomi is absoluut geen troep. Ik stop liever dit in m'n stopcontact dan sommige goedkope apparaten die ik kan kopen bij de action. Als je kijkt wat voor een Aldi apparatuur er bij m'n ouders dag en nacht in het stopcontact zit dan vertrouw ik meer op Xiaomi. Zeer goed en degelijk spul.JanB schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 16:39:
Op zich interessant spul van Xiaomi, maar ben ik de enige die er huiverig voor is om dat Chinese spul 24/7 en onbeheerd in het stopcontact te laten zitten? Ik verwacht nl. niet dat er bv een CE keur op zit.
Ik zal eens kijken of ik dit aan de gang krijg, dank je!jacquesmulders schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 07:47:
[...]
het zal niet direct out of the box werken, maar het werkt op de evohome webapi hardware...
hier zitten veel funcities en verwijzingen in die ergens anders staan op mijn pi, dus je zal zelf nog wat moeten knutselen.
Tesla Model 3 LR 2022 | PVOutput
-=# RFLink Gateway Development Team #=-
OV | 2kap '99 131m² | Quatt Duo | Intergas Kombi Kompakt HRE 28/24 '13 | Honeywell T6 | 13 x 435wp SolarEdge
Eilandbedrijf met netondersteuning , all-electric || Deye 12KSG04LP3 met 580Ah-LFP 51,2V (Seplos 3x48100-10C +48200-10E) || hulp-Deye 12k SG04LP3 met 280Ah-LFP 51,2V || 19.4 kWp PV || Zonneplan EPEX-klant
Het bleek dus wel te kunnen:luigi87 schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 09:36:
[...]
Volgens mij kan dit niet. Ik kom het in ieder geval ook niet tegen in de opties. Wel de optie remove device, maar weet niet wat dit precies doet.
¯\_(ツ)_/¯
Thanks voor het delen. Altijd goed om te weten! Het antwoord gekregen via het domoticz forum? Zag dat je daar ook de vraag had gesteltM.v.Veelen schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 22:56:
[...]
Het bleek dus wel te kunnen:
10 seconden de knop ingedrukt tot de LED ging branden. Daarna uit stopcontact en weer terug, en vervolgens in de Mi Home app een nieuwe SSID en ww kunnen invoeren.
- leeg -
Verwijderd
Ik vind de beste optie de nodige devices in een roomplan steken en dan die roomplan opvragen.Domba schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 20:19:
Heeft iemand een hint hoe je op eenvoudigere en snellere manier de status van een device kunt uitlezen van domoticz vanuit een cronscript op een RPi3B met V3.8153, zonder dat GUI elke minuut tiental seconden bevriest?
De scripts lopen al in een crontab die elke minuut de gegevens uit de node ophalenvia WiFi voor domoticz van mijn verwarming.
(temperaturen, RPM's boosterfans en eventueel flow en info van twee bewegingssensoren)
Ik heb op een paar nodes nog paar contacten vrij (40-50stuks) en voor ledlampen met elk 4 gebruiksstanden.
De status ervan komt al binnen via crontab scripts om domoticz up to date te houden, want die is niet de enigste bediening.
Maar als ik de API gebruik voor een device "devices&rid" krijg ik wel de status van een device, alleen wel 49 komma gescheiden info velden van elk device, terwijl ik maar in 1 veld "status benodig"
Is er geen mogelijkheid om het "status" veld direct uit te lezen, zonder al die andere?
Want voor alle scripts samen in de cronjob heb gaat om ca 60 devices "status" uitlezen, anders is domoticz enkel monitoren en niks schakelen of sturen.
De GUI wordt een stuk trager met een enkele "rid" al, terwijl ik die ervaring niet heb met omgekeerde met een veelvoud aan "udevice&idx" naar domoticz via de API met tot wel 30 parameters per node per seconde en dat gaat nog wel via Wifi, zonder enige vastloper in maanden
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2017 06:26 ]
Mijn ervaring met Z-Wave is dat het soms best een tijd kan duren voordat devices gaan reageren; wellicht nog even afwachten dus. Staat het device wel in het gekleurde group / node overzicht en is er een link naar de controller node? Ik had laatst op de bovenste verdieping een wall plug toegevoegd die niet reageerde (verbruik doorgaf enzo). Het vreemde was dat de 'last seen' tijd wel telkens werd bijgewerkt maar dat ik het ding niet kon bedienen. Ook kwamen er de hele tijd 'dead node' meldingen in de log file; waarschijnlijk was de node dus vaak buiten bereik van het z-wave netwerk.BoschR schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 20:08:
Vraagje: Ik heb een nieuwe Aeotec deursensor toegevoegd in Domoticz en zie de volgende 3 nieuwe devices: Sensor, Alarm Type en Alarm level.
Maar nu reageert de Sensor device nergens op.
De laatste device (Alarm level) heeft IDX 255. Is dit het probleem in Domoticz? Normaal krijg je ook meer dan 3 nieuwe devices als je een zwave node toevoegt. Ik zie bv ook geen battery level.
[ Voor 19% gewijzigd door Douwe63 op 16-09-2017 10:14 ]
Als je hem terug kunt brengen doen...BoschR schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 20:08:
Vraagje: Ik heb een nieuwe Aeotec deursensor toegevoegd in Domoticz en zie de volgende 3 nieuwe devices: Sensor, Alarm Type en Alarm level.
Maar nu reageert de Sensor device nergens op.
De laatste device (Alarm level) heeft IDX 255. Is dit het probleem in Domoticz? Normaal krijg je ook meer dan 3 nieuwe devices als je een zwave node toevoegt. Ik zie bv ook geen battery level.
zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520
Wie kan mij de verschillen uitleggen tussen espeasy en Tasmota?Douwe63 schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 10:17:
Gisteravond mijn Sonoff Pow voorzien van de Tasmota software en aan mijn Domoticz setup toegevoegd. Werkt allemaal prima zo via MQTT (ook super snel, de devices schakelen een stuk sneller dan de UI's kunnen bijbenen).
zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520
Als ik jouw was zou ik voor de OTGW...ST10©DE schreef op donderdag 14 september 2017 @ 13:54:
[ Voor 25% gewijzigd door Bockelaar op 16-09-2017 11:28 ]
Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...
Opentherm voor je cv kun je op google.. misschien moet je een erbij module kopen, is een klein bordje wat in je cv kunt klikkenBockelaar schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 11:27:
hoe weet je of je ketel uit 2004 opentherm praat, en als ie dat doet, hoe sluit je die gateway aan, en de thermostaat? Ik heb er al een paar keer naar gekeken vorig jaar en afgelopen jaar, maar zie door de bomen het bos niet
En dan als in: handleiding niveau "stop dit draadje achter de ze klem, dat draadje daar, doe dit, doe dat en tadaaa het werkt" vind ik zeker nergens
[ Voor 12% gewijzigd door Dylantje2 op 16-09-2017 11:35 ]
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq