Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 04-08 20:12
Toppe schreef op donderdag 8 november 2018 @ 09:22:
[...]

Kan, maar ik wil alles het liefst vandaag nog in huis hebben.

Heb aankomend weekend wel een uurtje over en wil dan alles ombouwen naar ESP8266 met DHT22's en dus ook de juiste weerstanden
Snel bestellen, heb je het misschien zaterdag nog. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rgerr schreef op donderdag 8 november 2018 @ 09:24:
[...]

Snel bestellen, heb je het misschien zaterdag nog. :+
Ik voel me nu echt dom, maar ook daar kan ik de 4.7K weerstanden niet vinden, 47K wel... Is toch niet het zelfde? :'(

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
Ik zoek eigenlijk een temp/humidity sensor welke ik kan uitlezen door middel van een python scriptje. Wie kan mij zoiets relatief eenvoudigs aanbeleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
Toppe schreef op donderdag 8 november 2018 @ 09:29:
[...]

Ik voel me nu echt dom, maar ook daar kan ik de 4.7K weerstanden niet vinden, 47K wel... Is toch niet het zelfde? :'(
https://www.reichelt.nl/s...5-1-4-7k-p183243.html?r=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-09 20:44

bonzz.netninja

Niente baffi

Rgerr schreef op donderdag 8 november 2018 @ 09:30:
Ik zoek eigenlijk een temp/humidity sensor welke ik kan uitlezen door middel van een python scriptje. Wie kan mij zoiets relatief eenvoudigs aanbeleven?
Wemos d1 mini (3 dollar 50)
+
dht22 (ongeveer 2 dollar)

http://www.fam-oldenburge...moticz-met-dht-22-sensor/

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Toppe schreef op donderdag 8 november 2018 @ 09:22:
[...]

Kan, maar ik wil alles het liefst vandaag nog in huis hebben.

Heb aankomend weekend wel een uurtje over en wil dan alles ombouwen naar ESP8266 met DHT22's en dus ook de juiste weerstanden
Voor de DHT22 heb je geen weerstand nodig. Of bedoel je de ds18b20?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bartbh schreef op donderdag 8 november 2018 @ 09:55:
[...]
Voor de DHT22 heb je geen weerstand nodig. Of bedoel je de ds18b20?
Voor de 3 pins versie niet, de 4 pins versie wel. En die is weer een euro goedkoper... Wel zuinig zijn he :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rorie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:12
Mensen hier goeie ervaringen met de native Harmony Hub van Logitech in Domoticz? Bij mij stopte hij er mee na twee dagen. Nu heb ik de software van de Harmony Hub bijgewerkt en de Hub opnieuw toegevoegd aan Domoticz. Hopelijk blijft dit nu werken, wil alleen weten welke activiteit er actief is om de juiste licht scene te activeren. Zijn er betere oplossingen mocht dit niet werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
Dank je! Is dit er ook zonder directe aansluiting op gpio, via wifi bijvoorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabstar81
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-07 17:56
tozzke schreef op woensdag 7 november 2018 @ 17:12:
[...]

Als je Android hebt, kan het roaming verhaal met Tasker prima bereikt worden (de variabele %ROAM kun je hiervoor gebruiken). Laat hem je dummy switch tbv je geofence schakelen en je kunt verder prullen ;)
helaas, de %ROAM variabele is niet beschikbaar in de app (trial). kan iemand bevestigen of deze wel beschikbaar is in de paid?

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b_weijenberg
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22-06 11:31
darklord007 schreef op woensdag 7 november 2018 @ 18:06:
Sinds ik domoticz draai (met een rfxcom433 en P1 kabel) heb ik om de zoveel tijd dat de rfxcom niet meer werkt. Ik krijg dan de volgende melding:

2018-11-07 17:44:00.530 Error: RFXtrx433e hardware (4) nothing received for more than 30 Minutes!....
2018-11-07 17:44:01.531 Error: Restarting: RFXtrx433e

De P1 blijft wel gewoon werken.
Als ik hem dan even uit trek en weer insteek werkt ie weer...

Iemand enig idee waardoor dit getriggerd kan worden en hoe ik dit kan oplossen?
De reden dat de verbinding stopt is dat de USB FTDI chip stopt. De oorzaak moet gezocht worden in een stoorpuls op de USB verbinding. Oplossingen:
- gebruik een kortere USB kabel
- laat de USB kabel niet langs elektrakabels, TL of trafo's lopen
- gebruik een goede kwaliteit voeding als je een Raspberry PI gebruikt
- sluit de RFXtrx aan op een powered USB hub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklord007
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:20
b_weijenberg schreef op donderdag 8 november 2018 @ 10:53:
[...]

De reden dat de verbinding stopt is dat de USB FTDI chip stopt. De oorzaak moet gezocht worden in een stoorpuls op de USB verbinding. Oplossingen:
- gebruik een kortere USB kabel
- laat de USB kabel niet langs elektrakabels, TL of trafo's lopen
- gebruik een goede kwaliteit voeding als je een Raspberry PI gebruikt
- sluit de RFXtrx aan op een powered USB hub
Duidelijk acties, ik ga ze proberen.
Alleen de laatste is niet helemaal duidelijk, wat bedoel je daarmee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b_weijenberg
Een USB hub met eigen voeding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-11-2024
[...]

Met een 10k zou het ook moeten werken, misschien dat je die wel hebt liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotter87
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09:30
Beste tweakers.

Ik ben van plan om thuis mijn homewizard te gaan vervangen voor een ander systeem.
Omdat ik met homewizard regelmatig problemen heb:
verbinding regelmatig weg valt waardoor sommige lampen niet aan gaan en sommige lampen soms niet of slecht te benaderen zijn

Nu wil ik overstappen na Domoticz.
Dit wil ik gaan draaien op een PI3 met een Aeon Labs Aeotec Gen 5 Z-Wave USB stick
Ik heb gelezen dat de verbinding via z wave een stuk beter is dan de 433 van de homewizard.
Ik wil beginnen met de schemerlampen binnen aan te sluiten via wall plugs en daarna, als alles draait, de buiten verlichting schakelen, meterstanden uitlezen in de meterkast, weerstation op aansluiten en uit eindelijk ook de gordijnen aansluiten ( de gordijnen werken op dit moment nog niet elektrisch dus dat word nog een redelijke investering ).

Nu is mijn vraag, wat zijn de beste prijs kwaliteits wall plugs ? (aan/uit geen dim)
- NEO coolcam Deze is wat goedkoper maar kwalitatief een stuk minder heb ik gelezen. 40 euro +/-
- Fibaro wall plug die wel een stukje duurder is maar ook kwalitatief beter is. 60 euro +/-
- GC00AM NAS op gearbest 25 euro +/-

Graag hoor ik jullie ervaringen over de wall plugs en of ik nog andere over het hoofd heb gezien.
Of eventueel nog op en aanmerkingen over het überhaupt overstappen op Z wave

Acties:
  • 0 Henk 'm!
vwtune schreef op donderdag 8 november 2018 @ 11:03:
[...]

Met een 10k zou het ook moeten werken, misschien dat je die wel hebt liggen?
Klopt, en die kan ik ook bestellen bij OpenCircuit... tot nu toe kom ik met alle sensoren en NodeMCU’s alleen bij Ali goedkoper uit, nu ben ik iets meer kwijt maar heb ik het wel morgen :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Pjotter87 schreef op donderdag 8 november 2018 @ 11:10:
Beste tweakers.

Ik ben van plan om thuis mijn homewizard te gaan vervangen voor een ander systeem.
Omdat ik met homewizard regelmatig problemen heb:
verbinding regelmatig weg valt waardoor sommige lampen niet aan gaan en sommige lampen soms niet of slecht te benaderen zijn

Nu wil ik overstappen na Domoticz.
Dit wil ik gaan draaien op een PI3 met een Aeon Labs Aeotec Gen 5 Z-Wave USB stick
Ik heb gelezen dat de verbinding via z wave een stuk beter is dan de 433 van de homewizard.
Ik wil beginnen met de schemerlampen binnen aan te sluiten via wall plugs en daarna, als alles draait, de buiten verlichting schakelen, meterstanden uitlezen in de meterkast, weerstation op aansluiten en uit eindelijk ook de gordijnen aansluiten ( de gordijnen werken op dit moment nog niet elektrisch dus dat word nog een redelijke investering ).

Nu is mijn vraag, wat zijn de beste prijs kwaliteits wall plugs ? (aan/uit geen dim)
- NEO coolcam Deze is wat goedkoper maar kwalitatief een stuk minder heb ik gelezen. 40 euro +/-
- Fibaro wall plug die wel een stukje duurder is maar ook kwalitatief beter is. 60 euro +/-
- GC00AM NAS op gearbest 25 euro +/-

Graag hoor ik jullie ervaringen over de wall plugs en of ik nog andere over het hoofd heb gezien.
Of eventueel nog op en aanmerkingen over het überhaupt overstappen op Z wave
Ikea Trådfri: €10’tje en werken prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotter87
Toppe schreef op donderdag 8 november 2018 @ 11:11:
[...]

Ikea Trådfri: €10’tje en werken prima
Werken deze plugs rechtstreeks via z wave of moet ik dan ook de hub van de Ikea hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoschR
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12-09 15:42
miles schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 22:22:
Op mijn Synology DS211 met DSM6.2 draai ik domoticz V3.8153
Ik wil graag de Aqara Motion Sensor gebruiken, maar deze wordt niet ondersteund door Domoticz V3.
Van de site van Jadahl begrijp ik dat voor DSM6.2 Domoticz V4 is, maar de DS211 met Marvell Kirkwood 88F6282 staat niet bij de ondersteunde apparaten.
Is er iemand die weet hoe ik Domoticz V4 op mijn Syno krijg, of hoe ik de Aqara Motion Sensor alsnog herkend krijg in Domoticz V3?

update:
blijkbaar kan ik Jadahl domoticz_88f6282-6.2_3.0.9483-7.spk proberen........

Waar een post plaatsen al niet goed voor is.... 8)7
Gisteren ook domoticz naar V4 geupgrade. Maar nu zijn de statussen van mn xiaomi/aqara switches "kapot". Ik heb ipv de statussen nu een hele lange hash/token(?) aan tekst staan. Ook de statussen van een button (click/dubbel click e.d.) zijn veranderd naar dezelfde token en hetzelfde geld voor de verschillende geluidjes bij de "deurbel" functie van de gateway.

Komt iemand dat bekend voor? En/of iemand een idee hoe dit te fixen.

OV | 2kap '99 131m² | Quatt Duo | Intergas Kombi Kompakt HRE 28/24 '13 | Honeywell T6 | 13 x 435wp SolarEdge

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rorie
Dit is voor zover ik weet ZigBee, kan via de hub of zigbee2mqtt USB stick.
Pjotter87 schreef op donderdag 8 november 2018 @ 11:28:
[...]

Werken deze plugs rechtstreeks via z wave of moet ik dan ook de hub van de Ikea hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rorie schreef op donderdag 8 november 2018 @ 11:54:
Dit is voor zover ik weet ZigBee, kan via de hub of zigbee2mqtt USB stick.

[...]
@Pjotter87 Je kan inderdaad beide gebruiken.

Het is alleen ook afhankelijk hoe je de boel wilt gaan programmeren, ik zelf gebruik het eco platform van HomeKit en dan de Home App van Apple zelf en de Eve App, die laatste omdat deze geavanceerdere scenes kan maken.

Wat rechtstreeks in HomeKit kan doe ik rechtstreeks, de rest loopt via Domoticz & HomeBridge. Sensoren die ik in Domoticz toevoeg worden wel automatisch door HomeKit opgepakt.

Ik heb geen scene's of timers via Domoticz lopen. Enige die ik heb is een virtuele schakelaar (die ik via HomeKit aan zet en) die Domoticz weer uitzet na 15 minuten, ik heb dan wel weer een trigger in HomeKit staan die geactiveerd wordt als de schakelaar uit gaat 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perlian
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-06 11:24
BoschR schreef op donderdag 8 november 2018 @ 11:38:
[...]

Gisteren ook domoticz naar V4 geupgrade. Maar nu zijn de statussen van mn xiaomi/aqara switches "kapot". Ik heb ipv de statussen nu een hele lange hash/token(?) aan tekst staan. Ook de statussen van een button (click/dubbel click e.d.) zijn veranderd naar dezelfde token en hetzelfde geld voor de verschillende geluidjes bij de "deurbel" functie van de gateway.

Komt iemand dat bekend voor? En/of iemand een idee hoe dit te fixen.
= Caching probleem. Ik had ook dit probleem. In Chrome F12 klikken dan rechtermuis op de Reload Page klikken en kiezen voor "Empty Cache and Hard Reload". Zal dan weer normaal werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Laatst online: 22-09 20:44

bonzz.netninja

Niente baffi

Rgerr schreef op donderdag 8 november 2018 @ 10:39:
[...]

Dank je! Is dit er ook zonder directe aansluiting op gpio, via wifi bijvoorbeeld?
Die wemos heeft ook wifi (en dat voor 3.50!)

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotter87
@rorie @Toppe bedankt.

Het idee is om 1 stabiel systeem te maken wat goed werkt.
Ik wil in domoticz zelf alle scènes gaan programmeren en van daar uit ook alles verder gaan regelen.

Zit er kwa stabiliteit en gemak veel verschil tussen zigbee of z wave?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pjotter87 schreef op donderdag 8 november 2018 @ 13:03:
@rorie @Toppe bedankt.

Het idee is om 1 stabiel systeem te maken wat goed werkt.
Ik wil in domoticz zelf alle scènes gaan programmeren en van daar uit ook alles verder gaan regelen.

Zit er kwa stabiliteit en gemak veel verschil tussen zigbee of z wave?
ZWave gaat geloof ik net wat verder qua bereik, Zigbee is daarin tegen (stukken) goedkoper. We willen allemaal het beste van beide, daarom zou je kunnen kijken naar een combinatie van beide :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perlian
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-06 11:24
Toppe schreef op donderdag 8 november 2018 @ 13:28:
[...]

ZWave gaat geloof ik net wat verder qua bereik, Zigbee is daarin tegen (stukken) goedkoper. We willen allemaal het beste van beide, daarom zou je kunnen kijken naar een combinatie van beide :9
Ik heb thuis een combinatie van Z-wave, RFXtrx433E en sinds kort begonnen met MySensors. Dit laatse netwerk heeft ook het allerbeste bereik van de 3.
Als je de afgeschermde NRF24L01 radio modules neemt heb je een ontzettend groot bereik. Ik heb een test gedaan thuis en kwam tot 220 meter vanaf mijn Gateway tot ergens in de wijk (3 huizenblokken tussen). Niet afgeschermd is meestal genoeg voor je complete huis... Ik heb geen sensoren op batterijen.. Eerst zoveel mogelijk neerzetten met repeater functionaliteiten om zo het mesh-netwerk zo groot mogelijk te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-09 22:36
Duci schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 16:22:
In rust vebruik ik volgens Domoticz tussen de 38 en 110 watt. Dat laatste als de koelkast aanslaat.

Ik vind ~400 wel erg hoog hoor, dan gebruik je 9.6kWh alleen al in rust. Dat is al bijna €750/jaar, en dat is wat ik verbruik in een rijtjeshuis met 2 personen aan elektriciteit en gas samen.

Ik zou eens rond gaan spitten wat er allemaal aan staat snachts. :) Wij doen echt niet schraal met gas/licht ofzo, dus vraag me altijd af wat er dan weglekt aan onzinnige dingen als je zo hoog zit.
Ik zit ook tegen de 400 aan, twee maal diepvries maar een boiler en een ketel die eerst op stroom stookt en dan pas gas bijstookt als ie het niet aan kan.

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotter87
@Toppe

Schiet me net te binnen dat mijn vriendin een keer een setje heeft gekregen met 2 lampen en een hubje. volgens mij van ikea. zal vanavond eens kijken of ik die kan vinden en wat het precies is. Met een beetje geluk kan ik daar een heel eind komen samen met domoticz en een z wave stick en dan dat hubje

( zal wel weer tegen vallen als ik het een maal gevonden heb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B@rt_d@_M@n
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:07

B@rt_d@_M@n

Happy Landing!

[...]

https://opencircuit.nl/Pr...rstand-4.7K-ohm-1-procent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21-09 19:30
Nee 4,7k is 4700 Ohm. en 47K is 47000 Ohm. dus wel een verschiletje
Kijk ook even goed naar de kleurcode op de weerstand hier ook een makelijke caculator daarvoor

[ Voor 20% gewijzigd door luigi87 op 08-11-2018 15:54 ]

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B@rt_d@_M@n
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:07

B@rt_d@_M@n

Happy Landing!

luigi87 schreef op donderdag 8 november 2018 @ 15:51:
[...]

Kijk ook even goed naar de kleurcode op de weerstand hier ook een makelijke caculator daarvoor
Maar hij zoekt toch een 4700 Ω weerstand?
"Ik voel me nu echt dom, maar ook daar kan ik de 4.7K weerstanden niet vinden"

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik had gemaild, hij had ze meteen weer op de website gezet. Levertijd twee weken... ;)
luigi87 schreef op donderdag 8 november 2018 @ 15:51:
[...]

Leuk z'n calculator, maar ben zo kleurenblind als de pest. Is dus niet voor mij geschikt :)
B@rt_d@_M@n schreef op donderdag 8 november 2018 @ 16:15:
[...]

Ik heb er nu een paar, bij Kiwi kosten ze €0,10 per stuk en €2 verzending dus dat overleef ik ook nog wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rorie
Hou even in de gaten dat Ikea spul geen z wave is, dus die z wave stick heb je hier niet voor nodig. Ook word de hub van Ikea niet native ondersteund door Domoticz, je hebt dus deze plug-in nodig :
https://github.com/moroen/IKEA-Tradfri-plugin
Succes
Pjotter87 schreef op donderdag 8 november 2018 @ 15:25:
@Toppe

Schiet me net te binnen dat mijn vriendin een keer een setje heeft gekregen met 2 lampen en een hubje. volgens mij van ikea. zal vanavond eens kijken of ik die kan vinden en wat het precies is. Met een beetje geluk kan ik daar een heel eind komen samen met domoticz en een z wave stick en dan dat hubje

( zal wel weer tegen vallen als ik het een maal gevonden heb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoschR
Perlian schreef op donderdag 8 november 2018 @ 12:42:
[...]

= Caching probleem. Ik had ook dit probleem. In Chrome F12 klikken dan rechtermuis op de Reload Page klikken en kiezen voor "Empty Cache and Hard Reload". Zal dan weer normaal werken.
Dat er wat vast zat in de cache klopt inderdaad, maar nu werkt er echt helemaal niks meer! Ik zie in de console vanalles nu kapot gaat op jQuery. Behoorlijk wat meldingen dat zowel $ als jQuery "not defined" zijn.

Dat is niet zo heel gek, omdat:
Refused to execute script from 'http://***:8084/js/jquery-1.12.0.min.js' because its MIME type ('text/html') is not executable, and strict MIME type checking is enabled.

OV | 2kap '99 131m² | Quatt Duo | Intergas Kombi Kompakt HRE 28/24 '13 | Honeywell T6 | 13 x 435wp SolarEdge

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Rgerr Zojuist ESP8266 nummer 3 in gebruik genomen, dit keer ook met een licht sensor maar deze werkt niet zo lekker als dat ik gehoopt had, heb in de gang een lamp op 100% gezet en die lux sensor slaat uit naar 41 lux terwijl ik dit vergelijk met kantoor verlichting en dus volgens wikipedia de waarde rond 500 lux zou moeten zitten.

Hij schiet as i type terug naar 27 lux, die zelfde lamp staat dus gewoon aan.

Dit is dus ook de reden dat ik klaar ben met een lux sensor, ondanks dat ik hem graag buiten werkend had willen maken (licht sterkte onder <400 lux = kerst verlichting aan) maar dat gaat hem nu niet worden.

Ik ga hem een dag aangesloten laten, kijken wat er dan gaat gebeuren qua fluctuaties...

Edit: zie ook dat de DHT22 met regelmaat NaN aangeeft, morgen even een nieuwe ESP8266 flashes

[ Voor 7% gewijzigd door Toppe op 08-11-2018 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotter87
@rorie
Dat had ik al in de gaten. Maar toch bedankt.
Ik koop de z wave stick er miss toch bij om dan ook z wave te kunnen ondersteunen

Ik kwam ook nog de raspbee of de elelabs zigbee shield tegen.
maar deze worden (nog) niet ondersteund door Domoticz
wel door Home assistant

Misschien vloeken in de kerk hier. Maar wat is het grote verschil tussen home assistant en Domoticz? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Toppe schreef op donderdag 8 november 2018 @ 17:21:
@Rgerr Zojuist ESP8266 nummer 3 in gebruik genomen, dit keer ook met een licht sensor maar deze werkt niet zo lekker als dat ik gehoopt had, heb in de gang een lamp op 100% gezet en die lux sensor slaat uit naar 41 lux terwijl ik dit vergelijk met kantoor verlichting en dus volgens wikipedia de waarde rond 500 lux zou moeten zitten.

Hij schiet as i type terug naar 27 lux, die zelfde lamp staat dus gewoon aan.

Dit is dus ook de reden dat ik klaar ben met een lux sensor, ondanks dat ik hem graag buiten werkend had willen maken (licht sterkte onder <400 lux = kerst verlichting aan) maar dat gaat hem nu niet worden.

Ik ga hem een dag aangesloten laten, kijken wat er dan gaat gebeuren qua fluctuaties...

Edit: zie ook dat de DHT22 met regelmaat NaN aangeeft, morgen even een nieuwe ESP8266 flashes
Apart. Ik heb een 2-tal Wemos D1 mini (Tasmota) icm een BH1750 Lux Sensor (gevoed met Samsung voeding _/-\o_ ) al zo'n 2 jaar zonder enig probleem in gebruik. 1 gebruik ik voor de binnenverlichting en de ander gebruik ik om de buitenverlichting in te laten schakelen. Die staat boven voor het raam, naar buiten gericht. Ik was begonnen met een KaKu sensor, maar deze is vele malen beter te gebruiken en ik hoef ook nooit meer een batterij te vervangen. Dus mss kun je beter nog eens een BH1750 proberen?

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!
M.v.Veelen schreef op donderdag 8 november 2018 @ 17:46:
[...]

Apart. Ik heb een 2-tal Wemos D1 mini (Tasmota) icm een BH1750 Lux Sensor (gevoed met Samsung voeding _/-\o_ ) al zo'n 2 jaar zonder enig probleem in gebruik. 1 gebruik ik voor de binnenverlichting en de ander gebruik ik om de buitenverlichting in te laten schakelen. Die staat boven voor het raam, naar buiten gericht. Ik was begonnen met een KaKu sensor, maar deze is vele malen beter te gebruiken en ik hoef ook nooit meer een batterij te vervangen. Dus mss kun je beter nog eens een BH1750 proberen?
Kan inderdaad voor die €2,50 de gok nog wel eens wagen.

Gister avond wat verlichting gekocht voor buiten, ik zit alleen even met het aansluiten van de boel.

Heb led slang van 6m voor onder het boeideel van de overkapping, ik zat te denken om de stekker er af te knippen en deze direct aan te sluiten op de Sonoff in een waterdichte doos.

Heb een neon groene kerstboom ( 8) 8) ) die recht boven een stopcontact komt te hangen, stopcontact loopt direct door de muur naar binnen en zou daar eventueel ook een Sonoff kunnen plaatsen, kan er meteen mooi een DS18B20 aan gehangen worden. (Eve Energy zou ook kunnen)

Maar, het laatste stuk is een of ander edelhert met 5m snoer, deze zal ook niet altijd blijven hangen en ik heb geen zin om steeds de stekker er in en er uit te halen. Makkelijkste oplossing hier zou zijn een Trådfri tussenstekker maar die ondersteunt (nog) geen HomeKit. De Eve heeft daar geen bereik dus dat wordt hem ook niet. Kom ik weer uit op een Sonoff, maar aangezien ik dat ding daar maar 1,5 maand per jaar ophang vindt ik dat weer zonde.

Wie heeft het gouden idee? 8)7

Dit alles het liefst geschakeld met een lux sensor :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Laatst online: 06:32

tozzke

aka tozzert

fabstar81 schreef op donderdag 8 november 2018 @ 10:43:
[...]

helaas, de %ROAM variabele is niet beschikbaar in de app (trial). kan iemand bevestigen of deze wel beschikbaar is in de paid?
Ik :)
ik gebruik hem zelf ook namelijk, zij het voor wat anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• luigi87
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21-09 19:30
B@rt_d@_M@n schreef op donderdag 8 november 2018 @ 16:15:
[...]

ik ben dom.... ik zit de verkeerde te quoten :P
haha dus .... :+

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabstar81
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-07 17:56
tozzke schreef op donderdag 8 november 2018 @ 18:00:
[...]

Ik :)
ik gebruik hem zelf ook namelijk, zij het voor wat anders.
Voor wat dan? :)

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:33

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

rorie schreef op donderdag 8 november 2018 @ 10:10:
Mensen hier goeie ervaringen met de native Harmony Hub van Logitech in Domoticz? Bij mij stopte hij er mee na twee dagen. Nu heb ik de software van de Harmony Hub bijgewerkt en de Hub opnieuw toegevoegd aan Domoticz. Hopelijk blijft dit nu werken, wil alleen weten welke activiteit er actief is om de juiste licht scene te activeren. Zijn er betere oplossingen mocht dit niet werken?
Ik krijg hem helemaal niet werkend :'(

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tozzke
  • Laatst online: 06:32

tozzke

aka tozzert

Stamt eigenlijk nog van voor de tijd dat je dataverbruik ook in het buitenland uit je bundel gaat.
Als ik een gemiste oproep heb op m'n zakelijk toestel, krijg ik een pushbericht via Pushbullet naar m'n privétoestel dat er een gemiste oproep is en van wie. Ben ik aan het roamen, maakt hij daar een SMS van.
Kan dat nu eigenlijk dus net zo goed uitschakelen aangezien ik nu zakelijk wereldwijd data heb :)

edit:

nee... heeft niets met Domoticz te maken verder :+

[ Voor 6% gewijzigd door tozzke op 08-11-2018 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iemand enig idee waarom ik geen batterij percentages zie in HoneKit?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/X0KvlSiTiTah14bws4QrPOWS/full.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dylantje2
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21-09 18:31

Dylantje2

sorry Bricklayere here :-)

Toppe schreef op donderdag 8 november 2018 @ 17:54:
[...]

Kan inderdaad voor die €2,50 de gok nog wel eens wagen.

Gister avond wat verlichting gekocht voor buiten, ik zit alleen even met het aansluiten van de boel.

Heb led slang van 6m voor onder het boeideel van de overkapping, ik zat te denken om de stekker er af te knippen en deze direct aan te sluiten op de Sonoff in een waterdichte doos.

Heb een neon groene kerstboom ( 8) 8) ) die recht boven een stopcontact komt te hangen, stopcontact loopt direct door de muur naar binnen en zou daar eventueel ook een Sonoff kunnen plaatsen, kan er meteen mooi een DS18B20 aan gehangen worden. (Eve Energy zou ook kunnen)

Maar, het laatste stuk is een of ander edelhert met 5m snoer, deze zal ook niet altijd blijven hangen en ik heb geen zin om steeds de stekker er in en er uit te halen. Makkelijkste oplossing hier zou zijn een Trådfri tussenstekker maar die ondersteunt (nog) geen HomeKit. De Eve heeft daar geen bereik dus dat wordt hem ook niet. Kom ik weer uit op een Sonoff, maar aangezien ik dat ding daar maar 1,5 maand per jaar ophang vindt ik dat weer zonde.

Koop een sonoff 4 channel...Flash tasmota erop
Een waterdichte box waar hij in past
Wat rubbers om de kabels droog binnen in de box te krijgen

En spelen maar..

zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dylantje2 schreef op donderdag 8 november 2018 @ 22:07:
[...]

Koop een sonoff 4 channel...Flash tasmota erop
Een waterdichte box waar hij in past
Wat rubbers om de kabels droog binnen in de box te krijgen

En spelen maar..
MikeOO schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 07:56:
[...]

Zou gewoon een Sonoff S20 nemen. Voor het geld een prima oplossing. Zeker met de aankomende weekend mogelijk nog wat korting te krijgen via Singels day. :)

Als de S20 niet droog op te hangen is buiten dan kun je deze ook altijd demonteren en alleen de print gebruiken en die in een lasdoos monteren, werkt hier al ruim een jaar probleemloos. Vanuit de lasdoos een buiten stopcontact aansturen. Je kan natuurlijk ook een basis sonoff nemen en die in een lasdoos steken, is goedkoper. Via de chinezen vast nog goedkoper te krijgen >:)

LUX kun je vervolgens aansturen via een LUA script. Bij een bepaalde waarde laat je de verlichting aan/uit gaan. Zo kun je alle lampen op bepaalde moment aan laten gaan. Dat is een groot voordeel van een lux meter. En zoals MvVeelen als aangeeft die sensor werkt top. Gebruik dezelfde setup en geen omkijken naar. Werkt al ruim 1,5 jaar zonder 1x een probleem.

Je gebruikt het 1,5 maand en vindt het zonde om een Sonoff in te zetten. Voor die paar euro kun je weinig anders, of gewoon handmatig aanzetten dat kost niets >:)
Oke, die 4 kanaals kan je dus ook flashen? Google was hier niet heel duidelijk in namelij. Thanks.

Ze komen onder een overkapping te hangen, waterdicht is dus niet noodzakelijk maar ik wil die dingen niet zo in het zicht hebben hangen.

Wat betreft het stukje "zonde", ondanks dat ik ze niet gebruik zijn ze straks wel aangesloten. Je demonteert ze ook niet zo snel (gewoon te lui voor), dus dat zijn straks weer 2 sluipverbruikers extra.

Heb hier op het werk nog een OWH-002 van KAKU liggen, simpele lasdoos met 3 in/uitvoeren en dus prima geschikt voor onder de overkapping. Volgens mij krijg je er hier prima 2 in kwijt :+

[ Voor 66% gewijzigd door Toppe op 09-11-2018 08:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Toppe schreef op donderdag 8 november 2018 @ 17:54:
[...]

Zou gewoon een Sonoff S20 nemen. Voor het geld een prima oplossing. Zeker met de aankomende weekend mogelijk nog wat korting te krijgen via Singels day. :)

Als de S20 niet droog op te hangen is buiten dan kun je deze ook altijd demonteren en alleen de print gebruiken en die in een lasdoos monteren, werkt hier al ruim een jaar probleemloos. Vanuit de lasdoos een buiten stopcontact aansturen. Je kan natuurlijk ook een basis sonoff nemen en die in een lasdoos steken, is goedkoper. Via de chinezen vast nog goedkoper te krijgen >:)

LUX kun je vervolgens aansturen via een LUA script. Bij een bepaalde waarde laat je de verlichting aan/uit gaan. Zo kun je alle lampen op bepaalde moment aan laten gaan. Dat is een groot voordeel van een lux meter. En zoals MvVeelen als aangeeft die sensor werkt top. Gebruik dezelfde setup en geen omkijken naar. Werkt al ruim 1,5 jaar zonder 1x een probleem.

Je gebruikt het 1,5 maand en vindt het zonde om een Sonoff in te zetten. Voor die paar euro kun je weinig anders, of gewoon handmatig aanzetten dat kost niets >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor de geïnteresseerde: 2x Sonoff basic past netjes in een OWH-002. Voor mij de goedkoopste waterdichte behuizing met wartels die ik heb kunnen vinden en die volstaat aan mijn wensen.

"Hey Siri, turn on lichtslang" 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Androo
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-09 12:57
Korte vraag voor de gene die Homebridge hebben op de pi icm domoticz:
Hoe kan ik homebridge, dus siri, mijn apparaten laten besturen zonder wifi?

Dus via 4g?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexFL
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-09 18:58
Androo schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 19:12:

Dus via 4g?
Apple TV of Ipad gebruiken als woninghub. (Maar dat werkt bij mij met een beste vertraging..)

[ Voor 7% gewijzigd door AlexFL op 09-11-2018 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
Androo schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 19:12:

Dus via 4g?
Dat kan zeker, gebruik een Apple tv 4(k) als Woning hub en je zit goed. iPad is af te raden gezien die uit ervaring onstabiel is. Voordeel van zo’n hub is dat HomeKit dan ook automatiseringen kan uitvoeren als je (iPhone) niet thuis bent (is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFair
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 15:17
Even mijn ervaringen delen met mechanische ventilatie.

Ik stuur sinds kort mijn mechanische ventilatie CO2 gestuurd m.b.v een MH-Z19B en 2 Sonoff basics.
Sonoff 1 schakelt stand 2 als CO2>1200ppm en uit <1000
Sonoff 2 schakelt stand 3 als CO2>1500ppm en uit <1300

Dit werkt op zich prima, maar als de schakelaar in de keuken of badkamer wordt bediend is het niet inzichtelijk voor Domoticz welke stand er werkelijk is geschakeld. Nu maakt dat voor het systeem niet persé uit, want de ventilatie unit kiest gewoon altijd de hoogst geschakelde stand.

Toch zou ik graag willen inlezen wat de huidige stand is als die niet door de sonoffs wordt ingeschakeld. Ik dacht slim te zijn door 230v detectie toe te passen en de 3.3v DC in te lezen met de GPIO header op de Sonoffs. Dit werkt bij een lamp perfect, maar niet bij de StorkAir ventilator, omdat die om de éen of andere reden altijd 50-60v AC op de schakelstanden zet. De detectie trekt hier vervolgens stroom van en schakelt een uitgang die dus vals ingeschakeld wordt. Maar erger.... hij trekt het voltage van de schakelstand van 50-60v AC naar 10-15V AC, met gevolg dat de ventilatie in die desbetreffende stand gaat draaien. Iets wat ik dus totaal niet verwacht had.

Ter illustratie

Zonder detectie, geen sonoff actief
Stand 1 = 230V, actief
Stand 2 = 55V, inactief
Stand 3 = 55V, inactief

Zonder detectie, sonoff stand 2 actief
Stand 1 = 55V, inactief
Stand 2 = 230V, actief
Stand 3 = 55V, inactief

Met detectie, geen sonoff actief
Stand 1 = 230V, actief
Stand 2 = 15V, actief
Stand 3 = 15V, actief

Met detectie, sonoff stand 2 actief
Stand 1 = 15V, actief
Stand 2 = 230V, actief
Stand 3 = 15V, actief

Met gevolg dat de ventilatie op stand 3 gaat draaien.
Is er iemand die al iets soortgelijks is tegengekomen?

Ik zat er nu aan te denken om een Sonoff POW te gebruiken en dan de stroom te meten en afhankelijk daarvan de stand uitlezen, maar ik heb liever geen apparaat in de voedingskant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik gebruik de web versie van Domoticz veel, maar die interface is echt wel heel lelijk. Iemand een beetje knap alternatief gevonden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oktopus
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-09 15:46
Toppe schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 10:01:
Ik gebruik de web versie van Domoticz veel, maar die interface is echt wel heel lelijk. Iemand een beetje knap alternatief gevonden?
Ik gebruik nu zelf de Machinon theme. Vind ik wel goed er uit zien.
Machinon

Object reference not set to an instance of an object

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Oktopus schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 10:05:
[...]

Ik gebruik nu zelf de Machinon theme. Vind ik wel goed er uit zien.
Machinon
Thanks! Heb 'm geinstalleerd, eens kijken of het bevalt...

Single's Day begint zo op Ali Express, ik heb een lijstje klaar staan om de huidige EP8266's te vervangen (deze had ik even in bruikleen) gecombineerd met AM2302 sensoren:

NodeMCU, €2,30 voor €2,02
BH1750, €0,92 voor €0,81
Micro USB kabel 50cm, €1,48 voor €0,61
Behuizing, €1,08 voor €0,82
DHT22, €3,49 voor €3,07

*Bepaalde items gaan per 5 (Behuizing, BH1750) en koop ik er dus 10 van. Prijzen zijn per stuk en eventueel inclusief verzendkosten. Via de Ali app heb je een aantal dingen vrij van verzendkosten waaronder de DHT22

Er vanuit gaande dat je zelf wat soldeerskils hebt inclusief wat draadjes en geduld dan heb je voor €7,33 dus een temperatuur, luchtvochtigheid én LUX meter. Alles netjes in een behuizing.

Installatie is vrij simpel: NodeMCU via USB aan je PC hangen, even kijken of de seriele connectie er is:

Ik gebruik Mac OS en heb ESPTool al geinstalleerd. Download die eventueel hier en download ESPEasy Mega. Na het flashes haal je de stroom er af en sluit je hem opnieuw aan. Vervolgens zoek je in je WiFi naar ESP in je WiFi met de WPA "configesp", daarna wijst alles voor zichzelf.

code:
1
sudo python esptool.py --baud 115200 --port /dev/tty.usbserial-1420 write_flash -fm dio 0x00000 ~/Downloads/ESPEasy_mega-20181106/bin/ESP_Easy_mega-20181106_normal_ESP8266_1024.bin

[ Voor 20% gewijzigd door Toppe op 10-11-2018 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10:56
Toppe schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 10:47:
[...]

Thanks! Heb 'm geinstalleerd, eens kijken of het bevalt...

Single's Day begint zo op Ali Express, ik heb een lijstje klaar staan om de huidige EP8266's te vervangen (deze had ik even in bruikleen) gecombineerd met AM2302 sensoren:

NodeMCU, €2,30 voor €2,02
BH1750, €0,92 voor €0,81
Micro USB kabel 50cm, €1,48 voor €0,61
Behuizing, €1,08 voor €0,82
DHT22, €3,49 voor €3,07

*Bepaalde items gaan per 5 (Behuizing, BH1750) en koop ik er dus 10 van. Prijzen zijn per stuk en eventueel inclusief verzendkosten. Via de Ali app heb je een aantal dingen vrij van verzendkosten waaronder de DHT22

Er vanuit gaande dat je zelf wat soldeerskils hebt inclusief wat draadjes en geduld dan heb je voor €7,33 dus een temperatuur, luchtvochtigheid én LUX meter. Alles netjes in een behuizing.

Installatie is vrij simpel: NodeMCU via USB aan je PC hangen, even kijken of de seriele connectie er is:

Ik gebruik Mac OS en heb ESPTool al geinstalleerd. Download die eventueel hier en download ESPEasy Mega. Na het flashes haal je de stroom er af en sluit je hem opnieuw aan. Vervolgens zoek je in je WiFi naar ESP in je WiFi met de WPA "configesp", daarna wijst alles voor zichzelf.

code:
1
sudo python esptool.py --baud 115200 --port /dev/tty.usbserial-1420 write_flash -fm dio 0x00000 ~/Downloads/ESPEasy_mega-20181106/bin/ESP_Easy_mega-20181106_normal_ESP8266_1024.bin
dank voor de tip. Maar hoe sluit je die dingen op elkaar aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
commentator schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 12:12:
[...]

dank voor de tip. Maar hoe sluit je die dingen op elkaar aan?
Die DHT? Zwart op de G pin, rood op de 3v pin en de gele sluit ik aan op D3, in dr software kan je de sensor kiezen en dan op welke pin hij aangesloten is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
Toppe schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 12:24:
[...]

Die DHT? Zwart op de G pin, rood op de 3v pin en de gele sluit ik aan op D3, in dr software kan je de sensor kiezen en dan op welke pin hij aangesloten is :)
en die GY-302 BH1750 BH1750FVI hoe zit die aangesloten?
Hoe doe je dat met dat doosje, zitten die sensoren aan de buitenkant of aan de binnenkant?
Heb je wellicht een foto ervan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
commentator schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 12:27:
[...]

en die GY-302 BH1750 BH1750FVI hoe zit die aangesloten?
Hoe doe je dat met dat doosje, zitten die sensoren aan de buitenkant of aan de binnenkant?
Heb je wellicht een foto ervan?
zie hier.

Heb nog geen foto van in een doosje, die heb ik namelijk niet. Heb ze zelf nu ofwel gesoldeerd ofwel via een breadbaord.

Sensoren zitten trouwens aan de buitenkant, twijfel nog even over die Lux sensoren maar in feite boor je twee gaatjes door die behuizing heen, 1 voor USB en 1 voor de DHT22, eventueel zou je die kunnen afkitten zodat die waterdicht zijn.

Zolang je ze niet onderdompeld of in de stromende regen hangt moet het allemaal goed gaan

[ Voor 16% gewijzigd door Toppe op 10-11-2018 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
Toppe schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 12:30:
[...]

Sensoren zitten trouwens aan de buitenkant, twijfel nog even over die Lux sensoren maar in feite boor je twee gaatjes door die behuizing heen, 1 voor USB en 1 voor de DHT22, eventueel zou je die kunnen afkitten zodat die waterdicht zijn.
is het dan niet beter om een doorzichtig doosje te nemen zoals https://nl.aliexpress.com...5-58-33MM/2025247551.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zeker, maar je moet een behuizing nemen van 10cm wil je niet je NodeMCU willen verbouwen, die is van voor tot achter met USB 9,5cm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flexje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-09 22:49

flexje

got-father

Kan ik bestaande sensoren die al toegevoegd zijn aan Domoticz (via de Xiaomi Gateway) tegelijkertijd gebruiken in de zigbee2mqtt netwerk of vraag ik dan om problemen?

Uiteindelijk wil ik wel alle sensoren overzetten maar dat is nog even een gedoe met de idx'en aanpassen in de scripts en dashticz denk ik...

Hoe hebben jullie dit aangepakt?

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!
flexje schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 14:41:
Kan ik bestaande sensoren die al toegevoegd zijn aan Domoticz (via de Xiaomi Gateway) tegelijkertijd gebruiken in de zigbee2mqtt netwerk of vraag ik dan om problemen?

Uiteindelijk wil ik wel alle sensoren overzetten maar dat is nog even een gedoe met de idx'en aanpassen in de scripts en dashticz denk ik...

Hoe hebben jullie dit aangepakt?
Je sensor stuurt gewoon wat uit, beide apparaten ontvangen dit. Voor zover ik weet zou dit dus niet tot problemen moeten zorgeb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flexje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-09 22:49

flexje

got-father

Toppe schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 14:48:
[...]

Je sensor stuurt gewoon wat uit, beide apparaten ontvangen dit. Voor zover ik weet zou dit dus niet tot problemen moeten zorgeb
In principe krijg ik dan in domoticz dubbele apparaten toch?

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoschR
Iemand hier ervaring met een "custom camera" in Domoticz?

Gisteren mn deurbel slim gemaakt (foto via telegram), maar gebruik daar nu nog een Foscam IP camera voor die in de vensterbank staat. Niet mooi en erg opvallend. Ik zat eraan te denken om een Raspberry PI Zero W met camera weg te werken in de buitenlamp.

Iemand die kan bevestigen of dit gaat werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
flexje schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 14:49:
[...]

In principe krijg ik dan in domoticz dubbele apparaten toch?
Ja, of je maakt een nieuw apparaat aan en configureert deze zodat ze goed functioneren en kiest vervolgens bij het oude apparaat ‘Vervang’, je mist misschien een half uurtje aan data maar gaat wel verder met de geschiedenis.

Iemand enig idee waarom ik bepaalde apparaten niet kan verplaatsen van ruimtes in HomeKit? Zowel via Home als Eve, die laatst noemt ‘Device currently blocked’ maar hoe verhelp ik dit? Het betreft:

SolarEdge temperstuur
P1 Elektra
SolarEdge huidig vermogen
SolarEdge vermogen omvormer
P1 Gas

Ik dacht in eerste instantie dat dit zou komen door de constante updates, maar SolarEdge doet geen update elke seconde of wat en daarbij P1 Vermogen L1 kan ik wél verplaatsen

[ Voor 36% gewijzigd door Toppe op 10-11-2018 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-09 22:36
Ik ben op zoek naar een Domoticz compatible temperatuur sensor.
Momenteel heb ik 1 temperatuur sensor die wordt uitgelezen met een RFXcom. Volgens mij is een Cresta TX-320 of een variant daarop.

Deze ondersteunt echter maar 3 kanalen. Ik wil eigenlijk meerdere kamers nu gaan voorzien van een temperatuur sensor en het uitlezen van de batterijstatus zou ook leuk zijn.

Wat is jullie advies? Ik kan een Xiaomi Gateway kopen en enkele van de Xiaomi sensoren.
Ik kan ook meerdere FRXcom compatible temperatuursensoren kopen. Ik moet dan wel een variant hebben waarvan ik er meer dan 3 kan koppelen aan Domoticz.

Wat is jullie advies?
Ik neig zelf toch meer naar gewoon simpele 433 MHz sensoren om geen afhankelijkheid van Xaiomi te creëren .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b_weijenberg
Flappie schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 20:19:
Momenteel heb ik 1 temperatuur sensor die wordt uitgelezen met een RFXcom. Volgens mij is een Cresta TX-320 of een variant daarop.

Deze ondersteunt echter maar 3 kanalen. Ik wil eigenlijk meerdere kamers nu gaan voorzien van een temperatuur sensor en het uitlezen van de batterijstatus zou ook leuk zijn.

Wat is jullie advies? Ik kan een Xiaomi Gateway kopen en enkele van de Xiaomi sensoren.
Ik kan ook meerdere FRXcom compatible temperatuursensoren kopen. Ik moet dan wel een variant hebben waarvan ik er meer dan 3 kan koppelen aan Domoticz.

Wat is jullie advies?
Ik neig zelf toch meer naar gewoon simpele 433 MHz sensoren om geen afhankelijkheid van Xaiomi te creëren .
De F007TH / FT007TH wordt door de RFXtrx ondersteund en heeft 7 kanalen:
https://www.conrad.nl/p/r...draadloos-433-mhz-1425532
https://nl.aliexpress.com...Stations/32826685914.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat is jullie advies?
Toppe in "Domoticz - open source domotica systeem - deel 3"

Ben je voor €7,83 klaar. Niet afhankelijk van Xiaomi of het gezeur met kanalen op 433Mhz.

Overigens neig ikzelf steeds meer naar Xiaomi sensoren, ze werken, zijn betrouwbaar, klein en compact, batterij status... en voor €1/€2 per stuk meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat is jullie advies?
Dat deze maar 3 kanalen ondersteunt maakt niets uit. Je kunt er gewoon bv 6 gebruiken waarbij bv elke 2 apparaten 1 kanaal gebruiken. De kans dat beide op het zelfde moment uitzenden is vrij klein. En als het wel een keer voorkomt dan mist er 1 een keer een update.

Xiaomi spul werkt erg goed, is compact en mooier qua ontwerp.
Als je niet afhankelijk wilt zijn van Xiaomi kun je ook kijken naar zigbee2mqtt.

Dan heb je geen Xiaomi gateway nodig en verloopt alle communicatie direct via Domoticz en niet via de Xiaomi en je kan via Zigbee2mqtt ook gelijk andere merken hardware aansturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
@MikeOO
Dat argument krijg ik vaker naar mijn hoofd geslingerd.

Maar ik zie nergens een prijsklasse staan?

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Marstek

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AUijtdehaag schreef op zondag 11 november 2018 @ 09:29:
@MikeOO
Dat argument krijg ik vaker naar mijn hoofd geslingerd.

Maar ik zie nergens een prijsklasse staan?

[...]
Je leert dus niet >:)

Heb jij gelijk in maar als iemand aangeeft alleen de temperatuur te willen meten met bv Cresta sensor die gemiddeld rond de 10 a 15 euro zit dan is het een beetje erg overkill en dure aanschaf.

Als iemand nu aangeeft een weerstation te willen inzetten dan begrijp ik je voorstel helemaal. ;)

Maar nu kan hij kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Weet iemand of je die ronde Mi Home sensoren ook gewoon via Domoticz in HomeKit kan krijgen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sterremos
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22-09 11:56
ben al een tijdje bezig met het koppelen van een mi gateway in domoticz wat maar niet lukt.
ik heb eerst geprobeerd met domoticz op een synology , toen een raspberry aangeschaft en wil het ook maar niet lukken, een nieuwe gateway gekocht en ook dit lukt niet.
wachtwoorden veranderen, poorten opgezet, maar het wil maar niet lukken. heeft iemand de gouden tip?
ik krijg de melding
2018-11-07 18:52:36.578 Status: XiaomiGateway: will listen on 9898 for hardware id 5
2018-11-07 18:52:36.579 Status: XiaomiGateway: Delaying worker startup...
2018-11-07 18:52:41.579 Status: XiaomiGateway: Worker started...
2018-11-07 18:52:41.580 Status: XiaomiGateway: Using 192.168.1.34 for local IP address.

dit zijn de gegevens,

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/n8DYTZJBJXhQXa6SVUrTb7EZ/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/vQk65U5cAhaAYQCm83pwH2Sp/full.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/5gTLuoXZDepOSkNOeOI0hYp2/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sterremos schreef op zondag 11 november 2018 @ 10:47:
ben al een tijdje bezig met het koppelen van een mi gateway in domoticz wat maar niet lukt.
ik heb eerst geprobeerd met domoticz op een synology , toen een raspberry aangeschaft en wil het ook maar niet lukken, een nieuwe gateway gekocht en ook dit lukt niet.
wachtwoorden veranderen, poorten opgezet, maar het wil maar niet lukken. heeft iemand de gouden tip?
ik krijg de melding
2018-11-07 18:52:36.578 Status: XiaomiGateway: will listen on 9898 for hardware id 5
2018-11-07 18:52:41.580 Status: XiaomiGateway: Using 192.168.1.34 for local IP address.

dit zijn de gegevens,

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Week configuratie heb je in Domoticz gezet?

Edit: Je hebt 192.168.1.34 als IP adres ingesteld in Domoticz terwijl je gateway 192.168.1.46 heeft als ip

[ Voor 4% gewijzigd door Toppe op 11-11-2018 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sterremos
de gateway heeft ip -46 pingen geeft een reply, de raspberry is 34

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/J7yfwUkaf6CN8spemfYeE8jS/full.png

maar komt niet in het overzicht

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/uQPdDcEVArojHOKQNUaNRnW2/full.png

Ron

[ Voor 3% gewijzigd door sterremos op 11-11-2018 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sterremos schreef op zondag 11 november 2018 @ 11:10:
de gateway heeft ip -46 pingen geeft een reply, de raspberry is 34

[Afbeelding]

maar komt niet in het overzicht

[Afbeelding]

Ron
code:
1
2
3
Make sure you set your region to: Mainland China (Seems to be the longest line with Chines characters) under settings -> Locale - at time of writing this seems to be required.

Note that you may need to clear your browser cache if you can't see the Xiaomi Gateway option and/or all the fields

Beide gedaan?

Je hoeft geen poorten etc open of dicht te zetten, aangezien de verbinding lokaal is. Enige wat ik eventueel nog zo snel kan bedenken is dat er al een apparaat op poort 9898 zit.

[ Voor 11% gewijzigd door Toppe op 11-11-2018 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sterremos
in de mi home staat het inderdaad op china, en net de cache leeg gehaald, maar niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sterremos schreef op zondag 11 november 2018 @ 11:30:
in de mi home staat het inderdaad op china, en net de cache leeg gehaald, maar niets...
Je moet sowieso geen poorten open of dicht gaan zetten, aangezien dat alleen nuttig is voor toegang van buiten af. Als je 2 bron (gateways) en 2 doel apparaten (Synology, Pi) gebruikt en het wil op beiden niet lukken dan moet je denk ik op onderzoek uitgaan welk apparaat nog meer die poort gebruikt.

Verwijder die oude gateway eens, voeg hem opnieuw toe (eventueel een nieuwe toegangscode aanmaken is geen overbodige luxe) en na het toevoegen je Raspberry eens opnieuw opstarten.

Bij mij was het echt 2 minuten werk...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/D3thnMGLtpnnhFqhyxrcFXYV/medium.png
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/D6xuhGrOgiTX4bv7P8YlBv2Q/medium.png

[ Voor 19% gewijzigd door Toppe op 11-11-2018 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sterremos schreef op zondag 11 november 2018 @ 10:47:
ik krijg de melding

dit zijn de gegevens,

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Heb je wel bij de instellingen van Domoticz aangezet (Setup--> Settings --> System --> stukje Hardware/Devices:

Accept new Hardware Devices aanzetten
Allow for 5 minutes aangeklikt.

Anders komt er niets bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MikeOO schreef op zondag 11 november 2018 @ 11:51:
[...]

Heb je wel bij de instellingen van Domoticz aangezet (Setup--> Settings --> System --> stukje Hardware/Devices:

Accept new Hardware Devices aanzetten
Allow for 5 minutes aangeklikt.

Anders komt er niets bij.
Heb ik nooit gedaan, werkt prima...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05:59

FreakNL

Well do ya punk?

Wellicht een handige tip voor mensen die (net als ik) hun RFXtrx433E USB op zolder / te ver weg hebben liggen en de locatie (makkelijk) willen veranderen;

Ik had deze besteld op Gearbest
https://www.gearbest.com/wireless-routers/pp_270587.html

In combinatie met Virtualhere Cloudhub
https://virtualhere.com/hardware
https://www.virtualhere.com/usb_client_software

Is het een piece of cake. Ik had binnen een uurtje alles geconfigureerd.

Ik weet dat het ook met Tomato / OpenWRT routers kan (ser2net), maar dat schijnt iets moeilijker te zijn (geen ervaring mee verder), dit werkt zo goed als out-of-the-box.

Voordeel van die Nexx is dat hij zeer klein is dus makkelijk weg te werken. En hij kan een bestaand WiFi netwerk joinen. De RFXtrx433E hangt nu in de meterkast, bereik is nu veel beter, ik schakel vooral dingen beneden. Toen hij op zolder direct op mijn server aangesloten was had ik toch dat er af en toe een lampje nog aan was als ik 's ochtends beneden kwam :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sterremos
Toppe schreef op zondag 11 november 2018 @ 11:38:
[...]

Je moet sowieso geen poorten open of dicht gaan zetten, aangezien dat alleen nuttig is voor toegang van buiten af. Als je 2 bron (gateways) en 2 doel apparaten (Synology, Pi) gebruikt en het wil op beiden niet lukken dan moet je denk ik op onderzoek uitgaan welk apparaat nog meer die poort gebruikt.

Verwijder die oude gateway eens, voeg hem opnieuw toe (eventueel een nieuwe toegangscode aanmaken is geen overbodige luxe) en na het toevoegen je Raspberry eens opnieuw opstarten.

Bij mij was het echt 2 minuten werk...

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Hoor van bijna iedereen dat een fluitje is ;) alleen hier niet.
ik heb eerst gedaan met een nas, daar werkte het niet, daar is het verwijderd, een PI aangeschaft en Domoticz erop gezet. ook toen niet voor elkaar, ben toen ervanuit gegaan dat de gateway niet juist was. deze dus vernieuwd maar helaas ook niet.
Volgens installatie van gateway zou je ook de iptables kunnen laten accepteren. dus ook dit gedaan.
iptables -P OUTPUT ACCEPT
iptables -I INPUT -p udp -j ACCEPT

nu weer een rest gedaan, nieuw wachtwoord gemaakt, maar het komt maar niet in domoticz?
Snap er geen fluit van.

Ron

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@sterremos, Zou het kunnen zijn dat je een ander device hebt wat op de zelfde poort zit? Want dat zou de enige logische conclusie zijn die ik kan bedenken. Misschien dat @Rgerr of @paQ nog een idee hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sterremos
net met tcpview en netstat bekeken, maar 9898 is niet in gebruik in het netwerk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sterremos
weer even gezocht, zie dat de raspberry bereik is via twee (??) interne ipnummers??
de -34 heeft is een vast ip adres, hoe de 35 erbij is gekomen, weet het niet, wel apart is dat ik op de beide adressen domoticz kan starten. denk dat dit de issue kan zijn...

welke actie moet ik doen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/uwdoHNxW728ZpF6AyTQoA2qZ/full.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/uNQwCJhRqhJwpryg7xYip9pj/full.png

ron

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sterremos schreef op zondag 11 november 2018 @ 15:00:
weer even gezocht, zie dat de raspberry bereik is via twee (??) interne ipnummers??
de -34 heeft is een vast ip adres, hoe de 35 erbij is gekomen, weet het niet, wel apart is dat ik op de beide adressen domoticz kan starten. denk dat dit de issue kan zijn...

[Afbeelding]

[Afbeelding]

ron
Ergens heb je lijkt me dubbele internet settings ingezet? Toevallig geprobeerd je Pi een vast IP te geven met DHCP ingeschakeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
sterremos schreef op zondag 11 november 2018 @ 15:00:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

ron
Dat is raar... Zou niet moeten kunnen, reset je hele gateway eens en stel zeker dat ie 1 static ip heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sterremos
Toppe schreef op zondag 11 november 2018 @ 15:08:
[...]

Ergens heb je lijkt me dubbele internet settings ingezet? Toevallig geprobeerd je Pi een vast IP te geven met DHCP ingeschakeld?
toppe,
dat is inderdaad zo te zien gebeurt, hoe kan ik dit veranderen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
sterremos schreef op zondag 11 november 2018 @ 15:17:
[...]

toppe,
dat is inderdaad zo te zien gebeurt, hoe kan ik dit veranderen?
Dit hangt er vanaf, grote kans dat er in /etc/dhcpcd.conf iets fout zit, anders even hier kijken:

https://www.raspberrypi.o...ns/rpi-static-ip-address/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nodri2000
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:40
Hallo allemaal,

Ik ben redelijk nieuw mbt Rapsberry Pi en Domoticz. Ikheb Domotica al een tijdje draaien en ben daar tevreden over.
Nu zag ik dat mijn goodwe omvormer ook op Domoticz kan draaien via een webapi. Maar wat ik ook lees en zie, op mijn rapi 3 krijg ik dit ding niet aan de praat.
Als ik zelf de pagina: https://eu.goodwe-power.com/Mobile/GetM ... ?userName= open met mijn eigen username dan krijg ik keurig een tekst te zien met hoeveel ik opgewekt heb etc.
Een zoektocht op internet laat zien dat er meer mensen met dit probleem hebben gestaan maar dat het bij hun wel werkt na een update van domoticz. Wat ik ook probeer, ik krijg het niet voor elkaar.

Kan iemand me hiermee helpen? Volgens de laatste updat moet je een tab te zien krijgen waar je de sever kan kiezen, ik heb deze helaas niet.

Version: 4.9700
Build Hash: a3a45906
Compile Date: 2018-06-23 16:24:51

Experience is direct proportional to the amount of equipment ruined

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sterremos
Toppe schreef op zondag 11 november 2018 @ 15:22:
[...]

Dit hangt er vanaf, grote kans dat er in /etc/dhcpcd.conf iets fout zit, anders even hier kijken:

https://www.raspberrypi.o...ns/rpi-static-ip-address/
top Toppe,

dit is gelukt, de Raspberry heeft 1 adres, echter nog steeds geen Xiaomi in het overzicht....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Ooh3h7XmxNcZcmmhedtQ5wT1/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sterremos schreef op zondag 11 november 2018 @ 15:47:
[...]

top Toppe,

dit is gelukt, de Raspberry heeft 1 adres, echter nog steeds geen Xiaomi in het overzicht....

[Afbeelding]
Reset je Xiaomi en doe anders eens een verse installatie van Domoticz, kijken wat dat doet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sterremos
en nog steeds niets. in raspberry kom ik poort 9898 tegen, wat zeg mij dit?

tcp6 0 0 raspberrypi:http-alt desktop-9rr5ffi:54502 ESTABLISHED
udp 0 0 0.0.0.0:36207 0.0.0.0:*
udp 0 0 0.0.0.0:bootpc 0.0.0.0:*
udp 0 0 0.0.0.0:47782 0.0.0.0:*
udp 0 0 0.0.0.0:9898 0.0.0.0:*
udp 0 0 0.0.0.0:38605 0.0.0.0:*
udp 0 0 0.0.0.0:mdns 0.0.0.0:*

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sterremos schreef op zondag 11 november 2018 @ 16:41:

Alles opnieuw geïnstalleerd en gereset?

https://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?t=22519

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sterremos
Dat forum heb ik geheel een paar keer doorgenomen, en nieuwe domoticz geintalleerd, maar werkt niet. denk morgen maar eens met home assistant proberen. In Domoticz krijg ik het niet voor elkaar....

Ron

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sterremos schreef op zondag 11 november 2018 @ 17:29:
[...]

Dat forum heb ik geheel een paar keer doorgenomen, en nieuwe domoticz geintalleerd, maar werkt niet. denk morgen maar eens met home assistant proberen. In Domoticz krijg ik het niet voor elkaar....

Ron
Dit probleem is denk ik niet Domoticz gerelateerd maar moet je het eerder in je netwerk zoeken. Op het moment dat er geen enkel teken van leven is zou ik eerder gaan kijken welke apparaten of services nog meer poort 9898 kunnen gebruiken.
Dit is voor toegang vanaf buiten, dit is niet nodig vanuit het lokale netwerk.

Klaagmodus

Allemachtig, wat een klote weekend zeg. Vrijdag avond 2x Sonoff voorzien van Tasmota, in eerste instantie alles prima werkend en het reageerde prima.

Gister middag tijdens lunch begon de ellende, ik deed even een poging indruk te maken op de visite met "Hey siri, turn on lichtslang" en hij ging netjes aan zoals het moeten, daarna niet in 1x uit te krijgen maar paar keer het commando opnieuw moeten doen.

Ook de web interface reageerde niet lekker, ophalen van de pagina duurde erg lang en ook via de command line bleef het gewenste resultaat uit.

Zo lui als ik ben de contra stekker even overgezet naar de andere Sonoff (1 zit er in ter voorbereiding), alles leek weer even te werken.

De defecte geprobeerd te herstarten maar het lampje bleef constant branden. Uiteindelijk alles weer opnieuw voorzien van nieuwe software en het probleem leek bij deze ook weg te zijn.

Net begon het gezeik weer, ik het eten aan de kant gedonderd en wederom opnieuw begonnen (nu was het de werkende Sonoff van gister), ook deze reageert niet of amper, commando's via de command line werken prima maar de "toggle" knop van de interface reageert niet.

Heb nu alleen de MQTT geactiveerd en het ID in gegeven, geen static IP's enzo...
Waar zou dit door kunnen komen? Enige wat ik me kan bedenken is het feit dat de WiFi zwak zou moeten zijn, nu heb ik met de iPhone's gewoon volbereik en volgens de Sonoff's zou de RSSI zo rond de 50% moeten zitten. Onderstaande ping resultaten:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
64 bytes from 192.168.2.61: icmp_seq=1109 ttl=128 time=20.617 ms
64 bytes from 192.168.2.61: icmp_seq=1110 ttl=128 time=12.709 ms
64 bytes from 192.168.2.61: icmp_seq=1111 ttl=128 time=5.115 ms
64 bytes from 192.168.2.61: icmp_seq=1112 ttl=128 time=24.778 ms
64 bytes from 192.168.2.61: icmp_seq=1113 ttl=128 time=17.904 ms
64 bytes from 192.168.2.61: icmp_seq=1114 ttl=128 time=16.973 ms
64 bytes from 192.168.2.61: icmp_seq=1115 ttl=128 time=21.460 ms
64 bytes from 192.168.2.61: icmp_seq=1116 ttl=128 time=18.345 ms
64 bytes from 192.168.2.61: icmp_seq=1117 ttl=128 time=16.036 ms
64 bytes from 192.168.2.61: icmp_seq=1118 ttl=128 time=15.564 ms
64 bytes from 192.168.2.61: icmp_seq=1119 ttl=128 time=16.716 ms
Request timeout for icmp_seq 1120
Request timeout for icmp_seq 1121
64 bytes from 192.168.2.61: icmp_seq=1122 ttl=128 time=58.349 ms
Request timeout for icmp_seq 1123
64 bytes from 192.168.2.61: icmp_seq=1124 ttl=128 time=205.343 ms
64 bytes from 192.168.2.61: icmp_seq=1125 ttl=128 time=5.523 ms
Request timeout for icmp_seq 1126
64 bytes from 192.168.2.61: icmp_seq=1127 ttl=128 time=5.108 ms
64 bytes from 192.168.2.61: icmp_seq=1128 ttl=128 time=5.014 ms
64 bytes from 192.168.2.61: icmp_seq=1129 ttl=128 time=3.670 ms
64 bytes from 192.168.2.61: icmp_seq=1130 ttl=128 time=7.767 ms
64 bytes from 192.168.2.61: icmp_seq=1131 ttl=128 time=12.293 ms
64 bytes from 192.168.2.61: icmp_seq=1132 ttl=128 time=69.671 ms
64 bytes from 192.168.2.61: icmp_seq=1133 ttl=128 time=60.726 ms
64 bytes from 192.168.2.61: icmp_seq=1134 ttl=128 time=7.612 ms
64 bytes from 192.168.2.61: icmp_seq=1135 ttl=128 time=8.936 ms
64 bytes from 192.168.2.61: icmp_seq=1136 ttl=128 time=18.490 ms
64 bytes from 192.168.2.61: icmp_seq=1137 ttl=128 time=5.977 ms
64 bytes from 192.168.2.61: icmp_seq=1138 ttl=128 time=13.755 ms
64 bytes from 192.168.2.61: icmp_seq=1139 ttl=128 time=8.153 ms
64 bytes from 192.168.2.61: icmp_seq=1140 ttl=128 time=3.666 ms
64 bytes from 192.168.2.61: icmp_seq=1141 ttl=128 time=4.768 ms
64 bytes from 192.168.2.61: icmp_seq=1142 ttl=128 time=113.727 ms
64 bytes from 192.168.2.61: icmp_seq=1143 ttl=128 time=7.847 ms
64 bytes from 192.168.2.61: icmp_seq=1144 ttl=128 time=6.966 ms
64 bytes from 192.168.2.61: icmp_seq=1145 ttl=128 time=6.732 ms
64 bytes from 192.168.2.61: icmp_seq=1146 ttl=128 time=4.416 ms
64 bytes from 192.168.2.61: icmp_seq=1147 ttl=128 time=4.186 ms
Request timeout for icmp_seq 1148
64 bytes from 192.168.2.61: icmp_seq=1149 ttl=128 time=5.094 ms
64 bytes from 192.168.2.61: icmp_seq=1150 ttl=128 time=5.835 ms
64 bytes from 192.168.2.61: icmp_seq=1151 ttl=128 time=19.074 ms
64 bytes from 192.168.2.61: icmp_seq=1152 ttl=128 time=3.549 ms
64 bytes from 192.168.2.61: icmp_seq=1153 ttl=128 time=12.034 ms
64 bytes from 192.168.2.61: icmp_seq=1154 ttl=128 time=41.020 ms
64 bytes from 192.168.2.61: icmp_seq=1155 ttl=128 time=16.612 ms
64 bytes from 192.168.2.61: icmp_seq=1156 ttl=128 time=6.205 ms

Iemand enig idee hoe ik dit gewoon werkend krijg? Zijn er geen bedraade Sonoff's?

[ Voor 80% gewijzigd door Toppe op 11-11-2018 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
sterremos schreef op zondag 11 november 2018 @ 16:41:

https://www.speedguide.net/port.php?port=9898
Pagina: 1 ... 120 ... 125 Laatste

Dit topic is gesloten.