Effe een korte update hierover :
Wat blijkt : Als je een model hebt met 6 of meer speakers aan boord dan is er ook een aparte versterker aanwezig die eigenlijk al het geluid regelt!
De problemen waar je tegenaan loopt :
- De versterker schakelt niet in via een 12 Volt signaal, maar via de CANBUS.
- Je zou dus niet de normale speaker output, maar de Pre-Out aansluitingen moeten gebruiken richting de versterker.
- Daar is dus geen makkelijke oplossing voor en alle bestaande oplossingen houden in dat je een hoop aan de bedrading moet slopen om de boel werkend te krijgen!
TL;DR : Mission aborted!
We gaan binnenkort de originele navigatie unit laten repareren bij een bedrijf in het oosten van het land en het allemaal lekker laten zoals het was...
Helaas pindakaas!
Uiteindelijk voor een JVC/Kenwood Android Auto unit gekozen en met de juiste extra kabels leek deze het wel redelijk te doen, maar één ding werkte echt totaal niet, namelijk : Het geluid!nero355 schreef op maandag 16 maart 2020 @ 15:58:
Gaat om een 2005 Chrysler 300C waarvan de standaard navigatie stuk is gegaan en het display soms wel, soms niet werkt en de reparatie idioot duur is
Daarnaast is het voor mijn vader bedoeld dus ik moet iets hebben wat gewoon werkt en geen gezeik geeft/vol met bugs zit, zoals ik weleens over sommige modellen heb gelezen!
Wat blijkt : Als je een model hebt met 6 of meer speakers aan boord dan is er ook een aparte versterker aanwezig die eigenlijk al het geluid regelt!
De problemen waar je tegenaan loopt :
- De versterker schakelt niet in via een 12 Volt signaal, maar via de CANBUS.
- Je zou dus niet de normale speaker output, maar de Pre-Out aansluitingen moeten gebruiken richting de versterker.
- Daar is dus geen makkelijke oplossing voor en alle bestaande oplossingen houden in dat je een hoop aan de bedrading moet slopen om de boel werkend te krijgen!

TL;DR : Mission aborted!
We gaan binnenkort de originele navigatie unit laten repareren bij een bedrijf in het oosten van het land en het allemaal lekker laten zoals het was...
Helaas pindakaas!
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||