Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Effe een korte update hierover :
nero355 schreef op maandag 16 maart 2020 @ 15:58:
Gaat om een 2005 Chrysler 300C waarvan de standaard navigatie stuk is gegaan en het display soms wel, soms niet werkt en de reparatie idioot duur is :/

Daarnaast is het voor mijn vader bedoeld dus ik moet iets hebben wat gewoon werkt en geen gezeik geeft/vol met bugs zit, zoals ik weleens over sommige modellen heb gelezen!
Uiteindelijk voor een JVC/Kenwood Android Auto unit gekozen en met de juiste extra kabels leek deze het wel redelijk te doen, maar één ding werkte echt totaal niet, namelijk : Het geluid! :|

Wat blijkt : Als je een model hebt met 6 of meer speakers aan boord dan is er ook een aparte versterker aanwezig die eigenlijk al het geluid regelt!

De problemen waar je tegenaan loopt :
- De versterker schakelt niet in via een 12 Volt signaal, maar via de CANBUS.
- Je zou dus niet de normale speaker output, maar de Pre-Out aansluitingen moeten gebruiken richting de versterker.
- Daar is dus geen makkelijke oplossing voor en alle bestaande oplossingen houden in dat je een hoop aan de bedrading moet slopen om de boel werkend te krijgen! :F

TL;DR : Mission aborted!

We gaan binnenkort de originele navigatie unit laten repareren bij een bedrijf in het oosten van het land en het allemaal lekker laten zoals het was...

Helaas pindakaas! :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-04 09:52
Hopelijk kan iemand mij helpen. Ik ben bezig met de subwoofer en camera aan te sluiten. Nu heb ik een aantal issues.. ik zie geen remote kabel, normaal is die blauw wit maar die is er dus niet.. wel een blauwe antenne kabel die los ligt, ik zie filmpjes waarin ze zeggen dat die ook genoeg stroom afgeeft voor een remote kabel is dit zo? Zo niet iemand een andere optie? Voor de camera zie ik 2 kabels een roze Reverse kabel en een roze parking kabel.. ik neem aan dat ik de achteruitrij licht kan aftappen en een kabeltje van daar naar de Roze Reverse moet leggen?

Samsung Galaxy Z Fold6 1TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Area51©
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 17-02 22:54
Hopelijk kan iemand mij helpen. Ik ben bezig met de subwoofer en camera aan te sluiten. Nu heb ik een aantal issues.. ik zie geen remote kabel, normaal is die blauw wit maar die is er dus niet.. wel een blauwe antenne kabel die los ligt, ik zie filmpjes waarin ze zeggen dat die ook genoeg stroom afgeeft voor een remote kabel is dit zo?
Dat lijkt me wel. Een remote input van een versterker trekt toch bijna geen stroom.
Voor de camera zie ik 2 kabels een roze Reverse kabel en een roze parking kabel.. ik neem aan dat ik de achteruitrij licht kan aftappen en een kabeltje van daar naar de Roze Reverse moet leggen?
Reverse kun je van het achteruitrijlicht pakken. Bij alle Pioneers die ik heb, kun je instellen instellen of je camera met 0 of 12V actief is.
Verder leg ik altijd de parking kabel naar de aarde. Voornamelijk om geen last te hebben van dingen die geblokkeerd worden als ie niet op de handrem staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
Area51© schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 12:44:
[...]

Dat lijkt me wel. Een remote input van een versterker trekt toch bijna geen stroom.

[...]

Reverse kun je van het achteruitrijlicht pakken. Bij alle Pioneers die ik heb, kun je instellen instellen of je camera met 0 of 12V actief is.
Verder leg ik altijd de parking kabel naar de aarde. Voornamelijk om geen last te hebben van dingen die geblokkeerd worden als ie niet op de handrem staat.
Ben alweer iets verder haha, blijkt dat achteruit signaal via canbus gaat in de Seat Leon en die pakt hij dus al automatisch! Dus ik sluit de camera op een constante 12v zodat die in principe altijd aan is. En dan zou hij het moeten doen!

Remote kabel ga ik nog proberen als ik weer tijd heb. Thanks voor je antwoord in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 30-04 18:33
Inmiddels bijna een jaar een eunavi PX5 4GB ram 16GB rom in de auto en stuurwielbediening. En moet zeggen het werkt nog steeds erg goed. Hij werkt nog steeds vrij snel en vooral voor het navigeren vind ik het super. Geluid is echt heel erg goed! Nog steeds verbazingwekkend.

Kleine dingen die soms wat minder werken: heeeeel soms als ik de auto start blijft hij zwart. Moet dan de auto uitzetten auto weer aan en een paar keer de aan-uit knop indrukken. Op mijn android telefoon gebruik ik de app ´Hotspot automatic´ die automatisch de hotspot aan en uitzet op het moment dat hij met de bluetooth van de auto verbind. Meestal is er vrij snel een hotspot verbinding +/- 1 minuut. Maar heel soms moet ik hem handmatig laten zoeken naar wifi netwerken en dan heeft hij hem ook direct.

Zag hier en daar ook al android 10 voor de PX5. Be nieuwsgierig hoe dat werkt. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Henkie-Jan op 04-07-2020 16:32 ]

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rouwette
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:48

Rouwette

Rouwette.com

Ik heb sinds kort een nieuwe Android radio, nu met een usb-dab+.

Als de radio opstart start de fm-radio app.
Ik vind de instelling nergens om de Dab-Z app standaard te laten starten
Weet iemand waar ik dat kan vinden?

https://www.rouwette.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Area51©
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 17-02 22:54
Rohit schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 15:03:
[...]

Ben alweer iets verder haha, blijkt dat achteruit signaal via canbus gaat in de Seat Leon en die pakt hij dus al automatisch! Dus ik sluit de camera op een constante 12v zodat die in principe altijd aan is. En dan zou hij het moeten doen!

Remote kabel ga ik nog proberen als ik weer tijd heb. Thanks voor je antwoord in ieder geval!
Ik neem aan dat je wel een geschakelde 12V gaat gebruiken. Als je een constante 12V neemt (die ook 12V is als je auto 'uit' is) dan trekt je camera wel je accu leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
Area51© schreef op maandag 6 juli 2020 @ 09:14:
[...]

Ik neem aan dat je wel een geschakelde 12V gaat gebruiken. Als je een constante 12V neemt (die ook 12V is als je auto 'uit' is) dan trekt je camera wel je accu leeg.
Ja bedoel de geschakelde haha!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
Gisteren alles aangesloten! Subwoofer werkt netjes met versterker op de android radio! Remote kabel gewoon aangesloten op de blauwe antennekabel die uit de iso stekker kwam! Versterker gaat netjes aan/uit als de radio aan/uit gaat. Had wel in het begin een probleempje dat het leek alsof de versterker te weinig stroom had, even de massakabel strakker gedraaid en probleem opgelost! Vanavond even wat meer lak van het chassis krassen zodat die echt meer contact maakt op het ijzer en weer goed vastzetten zodat het niet terug komt.

Enig probleempje nu nog is dat de camera niet goed werkt, alles aangesloten had ik gister in het begin groen beeld wat flikkerde met goed beeld maar het leek alsof bij het starten van de auto hij een foto maakt ofzo en die laat zien want het was geen video meer, heel raar.. Verander ik de camera en start ik de auto opnieuw is het beeld weer anders maar niet bewegend.. Gister nog wat gekloot eraan maar ga vanavond wel weer verder kijken, ik heb stroom eventjes van de versterker gehaald voor de cam, misschien dat het massa probleem iets ermee te maken had, naderhand toen dat opgelost was had ik achter de radio met wat kabels lopen spelen en alles terug ingebouwd misschien is daar iets los nu want nu staat er geen video input.. Dus doet helemaal niks meer. Dus of camera is kapoet of iets achter bij de isokabel is los..

Geluid is in ieder geval netjes, bleek ook dat ik nu na bijna een jaar erachter kom volgens mij redelijk opgelicht te zijn. Had dus vorig jaar de android radio gekocht, voor 262 euro dat was er 1 met DSP, PX6 dat weet ik bijna 100% zeker. vorig jaar dus al geïnstalleerd en ik zag een DSP die ook werkte dus dacht dat zit goed. Maar dat blijkt dus een standaard dsp te zijn die overal op zit ofzo... Als je echt een radio met aparte DSP hebt dan heb je een equalizer van 30 verschillende frequenties ofzo die je kan aanpassen.. Nu zegt de winkel dus dat ik die niet heb gekocht en allemaal onzin maar goed kan het ook nergens meer terug vinden, zelfde radio met DSP kost nu namelijk 245 dollar dus komt nog beetje overeen met wat ik nu heb betaald maar de winkelier zegt dat prijs idd nu gezakt is en dat ik wel de juiste heb gekocht/ontvangen (zonder dsp dus)

Met de extra DSP kan je ook veel meer instellen qua speakers etc. Ik heb bijvoorbeeld in mijn eigen auto een radio van Pioneer en daar heb ik op de binnenspeakers HPF aanstaan en LPF op de subwoofer. Op de android kan ik nu alleen frequentie en volume instellen op de sub maar verder niks op de speakers. Die gaan dus nu allemaal mee met de bass en dat is niet handig met standaard speakertjes haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rouwette
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:48

Rouwette

Rouwette.com

Rouwette schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 19:00:
Ik heb sinds kort een nieuwe Android radio, nu met een usb-dab+.

Als de radio opstart start de fm-radio app.
Ik vind de instelling nergens om de Dab-Z app standaard te laten starten
Weet iemand waar ik dat kan vinden?
Iemand een idee?
Ik heb deze radio (2gb ram versie)
https://nl.aliexpress.com..._5ptha.0.0.3b60159bv43ej9

https://www.rouwette.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickNL
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11-02 13:35
Toevallig iemand die zijn Joying verkoopt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rohit
Hoppa camera werkt ook weer! Van EUNAVI support verschillende software updates gekregen en de laatste was de juiste! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandorian
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11:26
Ik heb zelf de Agama launcher aangeschaft. (in eerste instantie is het een proef versie, dus je kunt hem eerst uitproberen)

Hiermee kun je een aantal apps laten opstarten.

Ik heb ingesteld dat hij na een 3 seconden DAB z opstart, en dan weer na een aantal seconden, weer Agama.
Hierdoor heb ik mooi DAB+ en weer normaal m'n Agama startscherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanVierkant
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-04 22:45
Ik heb jaren geleden een Xtrons tr771l gekocht voor mijn Ibiza 6J. Korte samenvatting:
- Inbouwen is een eitje. Eruit halen van de Parrot was het meest complexe van het geheel.
- Autobouwers moeten auto's bouwen, geen radio's. Zelfs de beste autoradio die ik ken is niet intuïtief, lelijk, gebrek aan functionaliteiten, dure updates voor kaarten. Heb daarom bewust een Ibiza gekocht met een simpele autoradio i.p.v. een Polo met zo'n uitgebreider klote-ding.
- De Xtrons is retetraag en niet heel stabiel. Ik zoek lopend naar m'n auto alvast welke kant ik op moet rijden, want de navigatie instellen kost wel een minuutje of 2.

Nu sta ik op het punt een Octavia uit 2015 aan te schaffen, die wel al een navigatie, bluetooth, etc. heeft. De noodzaak om weer een nieuwe Android-radio te kopen is er dus minder, maar ik weet nu ook al dat ik Maps/Waze ga missen en de ingebouwde navi ga vervloeken.

Wat is jullie ervaring met Android Autoradio's momenteel? Werkt het allemaal vloeiend tegenwoordig? Ik zoek een iets meer premium ervaring dan ik nu heb met de Xtrons, waarbij je aan alles voelt dat het uit China komt.

En gelijk nog een vraag: ik zie dat je kilometerstand/tankinhoud kunt zien bij de Xtrons, maar ik zou graag hebben dat die gegevens ook de cloud in kunnen worden gestuurd, zodat je gemakkelijk je rittenadministratie kunt bijhouden. Heeft iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
StephanVierkant schreef op zondag 12 juli 2020 @ 09:53:
Ik heb jaren geleden een Xtrons tr771l gekocht voor mijn Ibiza 6J. Korte samenvatting:
- Inbouwen is een eitje. Eruit halen van de Parrot was het meest complexe van het geheel.
- Autobouwers moeten auto's bouwen, geen radio's. Zelfs de beste autoradio die ik ken is niet intuïtief, lelijk, gebrek aan functionaliteiten, dure updates voor kaarten. Heb daarom bewust een Ibiza gekocht met een simpele autoradio i.p.v. een Polo met zo'n uitgebreider klote-ding.
- De Xtrons is retetraag en niet heel stabiel. Ik zoek lopend naar m'n auto alvast welke kant ik op moet rijden, want de navigatie instellen kost wel een minuutje of 2.

Nu sta ik op het punt een Octavia uit 2015 aan te schaffen, die wel al een navigatie, bluetooth, etc. heeft. De noodzaak om weer een nieuwe Android-radio te kopen is er dus minder, maar ik weet nu ook al dat ik Maps/Waze ga missen en de ingebouwde navi ga vervloeken.

Wat is jullie ervaring met Android Autoradio's momenteel? Werkt het allemaal vloeiend tegenwoordig? Ik zoek een iets meer premium ervaring dan ik nu heb met de Xtrons, waarbij je aan alles voelt dat het uit China komt.

En gelijk nog een vraag: ik zie dat je kilometerstand/tankinhoud kunt zien bij de Xtrons, maar ik zou graag hebben dat die gegevens ook de cloud in kunnen worden gestuurd, zodat je gemakkelijk je rittenadministratie kunt bijhouden. Heeft iemand hier ervaring mee?
Die EUNavi wat ik heb is echt supersnel! PX6 4GB ram en volgens mij 64GB ram.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EW93
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-03 14:48
Een vraagje, sinds een tijdje heb ik een peugeot 206 (gentry, bouwjaar 2001) en heb daar een pioneer autoradio (DEH-S420BT) in gezet, maar als ik de muziek te hard zet dan valt de radio uit. Heeft iemand een idee wat dit kan zijn/wat ik hier aan kan doen? Kunnen het te dunne kabels zijn? oververhitting lijkt me niet het geval, want ook als ik 'm net aan heb en ik zet 'm "hard" valt hij uit... Ik was van plan nieuwe speakers in m'n auto te zetten, maar als dit probleem niet eerst verholpen kan worden vind ik het de moeite niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miniem
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 09-08-2020
Beste Tweakers,

Ik zoek een leuke 2 DIN (DAB? Ook een speciale DAB antenne nog voor nodig?) radio waar ik Spotify mee kan luisteren, navigatie Google maps kan draaien die zowel compatibel is voor Android en Apple telefoons.
Ik wil een radio die niet elke keer vastloopt en waar ik ook niet teveel aan hoef te passen softwarematig door te flashen oid. Gebruiksklaar eigenlijk. Updaten is natuurlijk geen probleem.

Heb al gekeken hier in Nederland maar Pioneer en andere merken die Apple en android ondersteunen is best aan de prijs.

Zag een paar merken voorbij komen hier in dit topic. maar zoek eigenlijk specifiekere aanraders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

miniem schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 18:44:
Heb al gekeken hier in Nederland maar Pioneer en andere merken die Apple en android ondersteunen is best aan de prijs.
Ik vind grofweg € 350 geen geld voor al die Pioneer en JVC/Kenwood units met Android Auto + Apple CarPlay als ik zie dat al die in elkaar gehackte modellen uit China een hoop ellende geven en net zo duur zijn! :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miniem
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 09-08-2020
nero355 schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 00:42:
[...]

Ik vind grofweg € 350 geen geld voor al die Pioneer en JVC/Kenwood units met Android Auto + Apple CarPlay als ik zie dat al die in elkaar gehackte modellen uit China een hoop ellende geven en net zo duur zijn! :)
Wellicht zijn er goedkopere opties beschikbaar? €350 vind ik best wat geld om te besteden. Snap dat iets van €100 natuurlijk niet kan omdat het dan vastloopt of mindere kwaliteit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gmember
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 25-07-2020
Helaas heeft mijn Xtrons PX5 het na 5 jaar begeven, mainboard voeding probleem.
Heeft iemand nog een mainboard liggen voor de PX5 of 3?

De rest functioneert nog prima, zonde om zomaar weg te smijten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
EW93 schreef op maandag 13 juli 2020 @ 12:36:
Een vraagje, sinds een tijdje heb ik een peugeot 206 (gentry, bouwjaar 2001) en heb daar een pioneer autoradio (DEH-S420BT) in gezet, maar als ik de muziek te hard zet dan valt de radio uit. Heeft iemand een idee wat dit kan zijn/wat ik hier aan kan doen? Kunnen het te dunne kabels zijn? oververhitting lijkt me niet het geval, want ook als ik 'm net aan heb en ik zet 'm "hard" valt hij uit... Ik was van plan nieuwe speakers in m'n auto te zetten, maar als dit probleem niet eerst verholpen kan worden vind ik het de moeite niet waard.
Dit is een Android radio topic, niet een algemeen autoradio topic haha. Je kunt het beste even langs een car audio zaak gaan. Ik vermoed iets met interne versterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Rohit schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 13:02:
Dit is een Android radio topic, niet een algemeen autoradio topic haha. Je kunt het beste even langs een car audio zaak gaan. Ik vermoed iets met interne versterker.
@EW93 : Ik zat meer aan het volgende te denken =>
- Versterker van de radio 4 Ohm.
- Speakers 8 Ohm.

Zet je de boel te hard dan schiet de interne beveiliging van de radio ter hulp! ;)
En andersom zou je de speakers kunnen opblazen... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makstra
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01-05 11:46
Sinds gisteren heb ik een PX5 geinstalleerd in mijn Peugeot 308. Hierop zit Android 9 geinstalleerd. Graag zou ik deze updaten naar Android 10. Maar zie door de bomen het bos niet meer. Iemand die mij een schopje de goede richting in kan geven?
Hierbij een screenshot van de specs:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QPQeBSHW_EyvMhOZLWzI_H_rztU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mdlb9qU33Byd14cEii6TPI58.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kama
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-04 14:12

Kama

Game Coordinator

Is er iemand bekend met het merk Cartronix? Ik ben al een tijdje op zoek naar een 1DIN Android radio met uitklapbaar scherm... Maar kan echt niks over dit merk vinden. Het is ongetwijfeld Chinees spul, maar het zou toch wel fijn zijn om er iets meer over te weten..

https://www.bol.com/nl/p/...-handfsr/9200000092117156

drs. Kama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
makstra schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 10:51:
Sinds gisteren heb ik een PX5 geinstalleerd in mijn Peugeot 308. Hierop zit Android 9 geinstalleerd. Graag zou ik deze updaten naar Android 10. Maar zie door de bomen het bos niet meer. Iemand die mij een schopje de goede richting in kan geven?
Hierbij een screenshot van de specs:
[Afbeelding]
heeft de verkoper geen upgrade? Ik heb er 1 van EUNavi en die geven me regelmatig nieuwe upgrades. Zo ook Android 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arutten
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:52
Rohit schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 13:20:
[...]

heeft de verkoper geen upgrade? Ik heb er 1 van EUNavi en die geven me regelmatig nieuwe upgrades. Zo ook Android 10.
Ik heb een Isudar PX5 en krijg helaas ook niet de upgrade naar Android 10.

=Specs=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuey
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-03 10:28
OK, ik heb een raar probleem:

Ik heb deze unit gekocht. Alles netjes aangesloten, geen rare fratsen met de bedrading. De auto (VW Golf plus uit 2005) is helemaal stock, dus alles was zo ingeplugd. Alles werkte naar behoren (al heeft de radio beroerde ontvangst; In de productomschrijving op Bol staat DAB+, maar dat klopte niet met de realiteit, wat ik wel van tevoren met de leverancier gecheckt heb), op een heel klein, vervelend probleem na: Na stipt tien minuten valt de unit uit. Niets, noppes nada. Zwart scherm, knoppen reageren niet meer. Pas als de auto een tijdje uit heeft gestaan (sleutel uit contact), springt na het contact maken de unit weer aan alsof er niets is gebeurd. De unit valt dus echt helemaal weg: Geen bluetoothverbinding meer en alles.

Nu heb ik ergens gelezen dat het een issue met het canbus-systeem is, maar ik kan (voor zover ik kan nagaan) met geen mogelijkheid zien hoe of wat. Ik heb eventueel een ODB2-dongel liggen waarmee ik e.e.a. kan uitlezen en dat resulteerde in het volgende probleem:

19 Diagnose-interface voor databus

Software nummer: 1K0907530E
Software versie: 0110
Hardware nummer: 1K0907951
Serienummer: 29001052120EBD
Lange codering: 3D3F4300079002

Fout codes:
01044 - Regelapparaat verkeerd gecodeerd
Sporadisch
Priority: 1
Frequency counter: 27
Driving cycle: 127
Mileage: 151470 km

Unit 19 is standaard de canbus-gateway, wat volgens mij dus overeen zou moeten komen. Aan de hand hiervan heb ik alle beschikbare profielen voor canbus geprobeerd (in ieder geval die voor Volkswagen), maar geen enkel profiel bood verbetering. Er zit een soort bypass in de bijgeleverde kabel, twee plugjes die je in elkaar moet klikken, dan blijft de unit aan. Maar... Aan als in, altijd aan en letterlijk nooit meer uit. Lijkt me ook niet bepaald wenselijk natuurlijk..,.

Is er iets dat ik over het hoofd zie? Volgens mij (en dat lees ik eigenlijk voornamelijk) is het over het algemeen letterlijk Plug&Play en ik ben nou niet bepaald thuis in het hele canbus-gebeuren, dus ik ben eigenlijk een beetje uitgevuurd... Erg jammer, want de unit is wel een fijn apparaat. Lekker vlot en doet precies wat hij moet doen, alleen maar tien minuten. En met een trip naar het buitenland van 12 uur in het vooruitzicht is dat natuurlijk niet zo handig :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankvbr
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 02-05 21:21
Ik zit erg te twijfelen of ik nu moet gaan voor een android autoradio of een autoradio met Android Auto.
(in alle eerlijkheid, heeft even geduurd voordat ik het verschil wist).

Op ali-express vind ik eigenlijk alleen maar passende android autoradio's, maar de benaming werkt natuurlijk niet mee.

Imenad hier nog voor- en tegens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:03
Smuey schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 22:40:

Ik heb deze unit gekocht. Alles netjes aangesloten, geen rare fratsen met de bedrading. De auto (VW Golf plus uit 2005) is helemaal stock, dus alles was zo ingeplugd. Alles werkte naar behoren (al heeft de radio beroerde ontvangst; In de productomschrijving op Bol staat DAB+, maar dat klopte niet met de realiteit, wat ik wel van tevoren met de leverancier gecheckt heb), op een heel klein, vervelend probleem na: Na stipt tien minuten valt de unit uit. Niets, noppes nada. Zwart scherm, knoppen reageren niet meer. Pas als de auto een tijdje uit heeft gestaan (sleutel uit contact), springt na het contact maken de unit weer aan alsof er niets is gebeurd. De unit valt dus echt helemaal weg: Geen bluetoothverbinding meer en alles.

Nu heb ik ergens gelezen dat het een issue met het canbus-systeem is, maar ik kan (voor zover ik kan nagaan) met geen mogelijkheid zien hoe of wat. Ik heb eventueel een ODB2-dongel liggen waarmee ik e.e.a. kan uitlezen en dat resulteerde in het volgende probleem:

Fout codes:
Sporadisch

Unit 19 is standaard de canbus-gateway, wat volgens mij dus overeen zou moeten komen. Aan de hand hiervan heb ik alle beschikbare profielen voor canbus geprobeerd (in ieder geval die voor Volkswagen), maar geen enkel profiel bood verbetering. Er zit een soort bypass in de bijgeleverde kabel, twee plugjes die je in elkaar moet klikken, dan blijft de unit aan. Maar... Aan als in, altijd aan en letterlijk nooit meer uit. Lijkt me ook niet bepaald wenselijk natuurlijk..,.

Is er iets dat ik over het hoofd zie? Volgens mij (en dat lees ik eigenlijk voornamelijk) is het over het algemeen letterlijk Plug&Play en ik ben nou niet bepaald thuis in het hele canbus-gebeuren, dus ik ben eigenlijk een beetje uitgevuurd... Erg jammer, want de unit is wel een fijn apparaat. Lekker vlot en doet precies wat hij moet doen, alleen maar tien minuten. En met een trip naar het buitenland van 12 uur in het vooruitzicht is dat natuurlijk niet zo handig :p
Ik zou als ik jou was eerst even de verkoper contacteren, dat is je grote voordeel als je dit soort apparaten in NL koopt.
Frankvbr schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 23:24:
Ik zit erg te twijfelen of ik nu moet gaan voor een android autoradio of een autoradio met Android Auto.
(in alle eerlijkheid, heeft even geduurd voordat ik het verschil wist).

Op ali-express vind ik eigenlijk alleen maar passende android autoradio's, maar de benaming werkt natuurlijk niet mee.

Imenad hier nog voor- en tegens?
Dat ligt er helemaal aan wat je zelf wilt. Android Auto is natuurlijk bedoeld voor een auto en is wat handiger te bedienen dat een eigen Android interface. Welke radio had je dan in gedachte met een Android Auto koppeling?

PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankvbr
pretpik schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 08:54:
[...]

Ik zou als ik jou was eerst even de verkoper contacteren, dat is je grote voordeel als je dit soort apparaten in NL koopt.

[...]

Dat ligt er helemaal aan wat je zelf wilt. Android Auto is natuurlijk bedoeld voor een auto en is wat handiger te bedienen dat een eigen Android interface. Welke radio had je dan in gedachte met een Android Auto koppeling?
Dit is het enige wat ik kan vinden inclusief 2din frame.
https://www.audiovolt.nl/...fiat-punto-199-2005-2012/

Andere optie is los zo'n frame bestellen en losse autoradio erbij zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoGi_Berra
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-05 22:21

Fout codes:
Sporadisch

Wat voor radio zat hier voor erin? Daarnaast kan je de gateway vervangen, dat voorkomt inderdaad de battery-drain. Vervangen kan je zelf, maar je moet hem wel apart programmeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkb123
  • Registratie: Juni 2013
Ik heb weer een nieuwe OTA update voor mijn Hal9K rom gekregen. Viel me op dat ditmaal een extra dag/nacht appje was geinstalleerd. Het dimmen tijdens nacht was eerst best een issue bij mijn unit. Zal eens kijken of dit beter bevalt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
Heb jij ook dat de radio app van Hal9K crasht en dan de hele unit herstart? Dit gebeurt bij mij regelmatig helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 328026

hotymoty schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 14:34:
Heeft iemand een idee hoe ik android autoradio/scherm in mijn Opel Karl kan monteren?
rav994 schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 19:36:
Ik ben mij aan het inlezen, om de radio in de Opel Karl van mijn vrouw te vervangen.
Weet iemand als is de volgende radio koop alles plug and play is

https://nl.aliexpress.com...602_10,searchweb201603_52

Dus geen extra stekkers etc.
Ik neem aan dat dan ook de stuur knoppen werken.
En wat vinden jullie van deze unit?
Ik vroeg me af of het jullie gelukt is om de units te monteren in jullie Karl? Ik wil ook een unit bestellen, maar ik kan nergens een tutorial vinden om de radio eruit te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkb123
Nee beslist geen last van. Ik heb wel last gehad van de USB reboot met de upgrade naar 9. In 8 deed dit het prima maar in 9 was regelmatig mijn wifi module weer uit. Nu na de laatste update heb ik tot nu geen last.
pretpik schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 12:55:
Heb jij ook dat de radio app van Hal9K crasht en dan de hele unit herstart? Dit gebeurt bij mij regelmatig helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-05 17:19

Fout codes:
Sporadisch

En als je die bypass aansluit zodat die radio aan blijft, maar achterop de gele (ACC) en rode (+) kabeltjes omwisselt? Mogelijk dat je radio dan wel uit gaat zodra je de auto van contact haalt.

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pretpik
henkb123 schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 23:27:
Nee beslist geen last van. Ik heb wel last gehad van de USB reboot met de upgrade naar 9. In 8 deed dit het prima maar in 9 was regelmatig mijn wifi module weer uit. Nu na de laatste update heb ik tot nu geen last.

[...]
Het lijkt aan de AutoKit app te liggen van m'n AliExpress CarPlay dongle. Zojuist deze er af gegooid en nu geen crashes meer gehad. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rav994
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 01-05 10:45
Anoniem: 328026 schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 19:43:
[...]

[...]

Ik vroeg me af of het jullie gelukt is om de units te monteren in jullie Karl? Ik wil ook een unit bestellen, maar ik kan nergens een tutorial vinden om de radio eruit te krijgen.
Ik heb zelf een jvc gekocht ipv de chinese route.
De radio eruit was best simpel, een beetje kracht zetten en het frontje is er zo uit.
De foto's in deze forum post hadden mij geholpen, dan weet je op welke punten de frontje vast zit

https://www.karl-forum.de...166-radioblende-ausbauen/

Na het frontje zijn het 4 boutjes om de radio los te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

rav994 schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 12:33:
[...]

Ik heb zelf een jvc gekocht ipv de chinese route.
De radio eruit was best simpel, een beetje kracht zetten en het frontje is er zo uit.
De foto's in deze forum post hadden mij geholpen, dan weet je op welke punten de frontje vast zit

https://www.karl-forum.de...166-radioblende-ausbauen/

Na het frontje zijn het 4 boutjes om de radio los te krijgen.
Bedankt! :) Die foto's gaan zeker helpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red1
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 03-05 11:22
Leuk topic, ga het even volgen om te kijken wat er mogelijk is voor onze tweede auto.

[ Voor 193% gewijzigd door red1 op 02-08-2020 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimpy68
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-04 14:23
Aangezien ik nog wel even blijf doorrijden met mijn huidige auto, zat ik te denken om mijn Skoda Columbus maar te vervangen voor een Android unit. Ik kwam deze tegen:

https://www.audiovolt.nl/...-skoda-full-touch-9-inch/

Iemand ervaring met deze unit?

Ik heb een Skoda Octavia 2 Combi, Elegance

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoWa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 03-04 21:40
SadisticPanda schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 20:49:
[...]

VW werkt niet via de klassieke constante en geschakelde stroom van vroeger (rode en gele draad). De radio blijft altijd onder stroom en krijgt een signaal van de computer dat die uit moet. Het ligt aan de controlemodule van je wagen. Je gateway van je wagen upgraden is 1 oplossing als er oude controller in zit.
De andere oplossing is stroom halen bij een apparaat die wel op het contact staat (zoals aansteker)
Ook mijn Mekede ging niet goed uit, heb sinds corona diverse keren een lege accu gehad omdat ik veel minder rij. Uiteindelijk via dit forum de tip gevonden om de powerstate aan te passen van auto naar een vaste waarde. Radio gaat nu wél echt uit, probleem zou nu opgelost moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperTop
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 17-12-2020
Hallo tweakers,

In onze Ford Fusion uit 2002 zit nog steeds de originele radio.
Mijn vrouw is er echter helemaal klaar mee dat ze geen muziek kan streamen via spotiy en dergelijke.
Als ik dan toch bezig ga en de originele radio een 2-DIN groot gat achter laat dan maar gelijk een Android radio erin. Zodat ook de navigatie op een prettige locatie in het dashboard zit in plaats van een telefoon in een wankel houdertje in een ventilatierooster.

Nu heb ik zitten kijken en kom ik bij Joying deze tegen:
Joying EU-JY-UO135N4GS

Wil zowiezo een radio met een draaiknop om makkelijk het volume te kunnen regelen.

Maar wat me opvalt is dat bij Joying alle radio's die ze aanbieden op Android 8.1 draaien.
Dat maakt me op dit moment wat terughoudend. Komt er wel een update naar een recentere versie.
Niet dat ik binnen de kortste keren met een radio zit die niet meer wordt ondersteund. Het is wel de bedoeling dat de radio een poos mee gaat. Dat is tevens de reden dat ik voor een 4Gb/64Gb versie ga.

Ik las ergens wat over Hal9k waar ik positieve berichten over lees, is dit eventueel te doen met de Joying radio.

Of kan ik beter naar wat anders kijken. Graag jullie advies.

Met vriendelijke groet,
Tjalling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Down Under
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:05
SuperTop schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 00:43:

Ik las ergens wat over Hal9k waar ik positieve berichten over lees, is dit eventueel te doen met de Joying radio.

Of kan ik beter naar wat anders kijken. Graag jullie advies.
Joying heeft intel aan boord. Hal9k werkt hier volgens mij niet op. Ik zou voor een PX6 gaan.
https://forum.xda-develop...tcd-e-head-units-t4046361

Heb zelf een dasaita, bevalt erg goed. ( https://nl.aliexpress.com...ctlist.0.0.6c4469e5hcvcuK )
Trouwens via duitsland besteld, geen invoerkosten zo.

Gebruik geen spotify maar zou je er zo op kunnen zetten. Ik luister internetradio met m'n mobiel als hotspot.
Tomtom werkt ook prima (filemeldingen ed komen dan ook via mobiele hotspot binnen)

Deze was out of the box met vervangend frontje, de vraag is ben jij die nodig daar de een 2 DIN gat hebt.

[ Voor 9% gewijzigd door Down Under op 23-08-2020 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperTop
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 17-12-2020
Ik bedoelde niet dat ik meteen Hal9k er overheen draai. Was meer als een soort van backup voor wanneer de ondersteuning en updates van de fabrikant ophouden.

Ik heb deze gevonden en heeft de PX6 chip.
Pumpkin AA0505B
Is dat wat? Alleen jammer van de glimmende volume knop maargoed.
Ik heb nog totaal geen ervaring met android autoradio's. Heb tot op heden alleen Kenwood normale radio's in mijn auto's gemonteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macabre
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-03 17:02

Macabre

Euhh...

Vandaag de knoop doorgehakt en een Isudar PX6 besteld (720p scherm, 4GB RAM en Android 10).
https://www.aliexpress.co...042311.0.0.50224c4dfQotNK
Zal geplaatst worden in een Tiguan uit 2008

Vanuit Duitsland laten versturen dus hopelijk snel binnen, ben erg benieuwd.
Nog nooit een autoradio vervangen, is dit een beetje plug and play of moet ik speciaal nog ergens op letten?

..:: Specs ::..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lappie73
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 30-04 08:56
Macabre schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 14:27:
Vandaag de knoop doorgehakt en een Isudar PX6 besteld (720p scherm, 4GB RAM en Android 10).

Nog nooit een autoradio vervangen, is dit een beetje plug and play of moet ik speciaal nog ergens op letten?
hoor graag hoe deze bevalt,had ook zoiets in gedachten
Klaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimentrix
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 02-05 09:21
Ik hoop dat ik in de juiste topic zit, anders hoor ik het graag, verwijder ik deze en maak nieuwe aan in de juiste.

Ik wil ook een android radio aanschaffen en na veel zoeken zijn er maar twee overgebleven waar ik een keuze uit moet maken. Ik kan de keuze maar niet maken. Ik hoop dat iemand hier meer ervaring mee heeft.

De twee radio's waar ik niet tussen kan kiezen zijn, ik zal proberen opsommen wat de ene heeft en de ander weer niet.

Van beide merken, wil ik de versie met DSP.

Onderstaande heeft hogere resolutie scherm en draait op android 10, maar heb het idee dat audio chips minder zijn dan de ander en heeft 6core cpu.
https://a.aliexpress.com/_BVETcK
Merk: Isudar
PX6 -- 6core
1280x720 scherm
Android 10
Amplifier Chip: ST7851

Onderstaande heeft 8 core en lijkt betere audio chips te hebben, maar heeft lagere resolutie scherm en draait op android 9
https://a.aliexpress.com/_BT14aW
Merk: Eunavi
PX6 -- 8core
1024x600 scherm
Android 9
Amplifier Chip TDA7803A (Better than TDA7850/7851)
DSP AKM7738

Iemand hier meer ervaring mee/verstand van?
Antwoorden die ik zoek o.a. zijn. Welke merk is beter of maakt het niks uit. Welke zal betreft audio kwaliteit beter zijn, of is het verschil minimaal. Scherm kwaliteit, zit er veel verschil tussen of zal verschil minimaal zijn.

Alvast bedankt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pretpik
Misschien dat het nu anders is dan 3-4 maanden terug maar toen heb ik van ZWNAV een radio gekocht met Android 9 en kort erna een met Android 10.

De conclusie was voor mij dat de Android 9 software veel stabieler draait en eigenlijk geen bugs bevat terwijl de Android 10 bij mij nogal wat problemen had met het handsfree bellen en het in het stand-by houden van de radio. Het voelde allemaal niet ‘af’ aan terwijl Android 9 dat wel doet.

Misschien intussen verholpen allemaal, maar zo heb ik het ervaren.

• Jan Dee
  • Laatst online: 01-05 11:53
Dimentrix schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 17:43:

Onderstaande heeft 8 core en lijkt betere audio chips te hebben, maar heeft lagere resolutie scherm en draait op android 9
https://a.aliexpress.com/_BT14aW
Merk: Eunavi
PX6 -- 8core
1024x600 scherm
Android 9
Amplifier Chip TDA7803A (Better than TDA7850/7851)
DSP AKM7738

Iemand hier meer ervaring mee/verstand van?
Antwoorden die ik zoek o.a. zijn. Welke merk is beter of maakt het niks uit. Welke zal betreft audio kwaliteit beter zijn, of is het verschil minimaal. Scherm kwaliteit, zit er veel verschil tussen of zal verschil minimaal zijn.

Alvast bedankt.
Er komen heel veel merken vanuit China op de markt. De bekendere merken zijn bijvoorbeeld Joying en Dasaita, PX6 is bij mijn weten altijd 6-core. Dit staat trouwens ook op de productpagina. Zelf heb ik een Dasaita PX6 met een scherm van 1024x600 met Android 9. Loopt super stabiel. Met Android 10 op de headunit heb ik geen ervaring.

• Dimentrix
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 02-05 09:21
Jan Dee schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 10:04:
[...]

Er komen heel veel merken vanuit China op de markt. De bekendere merken zijn bijvoorbeeld Joying en Dasaita, PX6 is bij mijn weten altijd 6-core. Dit staat trouwens ook op de productpagina. Zelf heb ik een Dasaita PX6 met een scherm van 1024x600 met Android 9. Loopt super stabiel. Met Android 10 op de headunit heb ik geen ervaring.
Thx.

Als je de uitvoering kiest ,dan staat in de afbeelding dat het 8 core is. (Bij ships from)

[ Voor 14% gewijzigd door Dimentrix op 27-08-2020 10:18 ]

• Jan Dee
Dimentrix schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 10:16:
[...]

Thx.

Als je de uitvoering kiest ,dan staat in de afbeelding dat het 8 core is. (Bij ships from)
Ja, dat had ik ook gezien. Ik denk alleen dat ze bij het maken van het plaatje de PX5 hebben gebruikt en de 5 hebben vervangen door een 6. Als je naar beneden scrollt naar de specs, dan kan je zien dat het een PX 6 is met 6 cores. Vergis je niet, deze is wel veel sneller dan de 8-core PX5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietertje 085
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 24-04 16:45
Goedenavond,

Ik heb een silverstrong ips 9 inch mtk8227L 2Gb ram en 32Gb opslag in mijn seat ibiza uit 2011 geplaatst.
Op zich redelijk tevreden maar ik heb een probleem waar ik niet uitkom, de orginele radio ging aan en uit op het contactslot via de acc stand.
De android verdomd het, draden gewisseld kabels losgemaakt alles nagemeten maar ik kom er niet uit.
Ik weet dat de originele radio in en uitschakelt via een CAN signaal maar ik kan alles zien via die CAN module die erbij geleverd zit maar de radio reageert niet op de acc stand.
Alleen handmatig in en uitschakelen werkt nu maar ik ben in staat om er weer afscheid van te nemen ondertussen.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TLer
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12:09
Ik ben op zoek naar een vervanger van de standaard radio in onze Passat uit 2017. Daar zit een klein model Discovery pro in zonder CarPlay/Android Auto. VW wil 350 euro hebben om dat vrij te schakelen. Nu kan dat ook wel anders, maar ik wil eigenlijk ook wel eens iets anders. Hiervoor heb ik 4 jaar in een Golf gereden met dezelfde interface.

Wensen

Zo groot mogelijk scherm ± 9"
Recente Android versie
Goede bouw kwaliteit
Goede audio kwaliteit
Goed passend in mijn auto (VW Passat 2017), eventueel met een raampje
Sterke voorkeur voor wireless CarPlay / Android Auto

Het probleem waar ik tegenaanloop is dat ik voor een Passat van voor 2015 legio opties vindt, maar voor het huidige model (B8) eigenlijk niet. Wireless CarPlay heb ik nog nergens gezien.

Nu kan ik natuurlijk een standaard dubbel Din oplossing kopen en dan het raampje vervangen, maar die raampjes vindt ik eigenlijk ook niet zo een twee drie, en wat ik wel vindt vragen ze 85 euro voor :'(

Dit is de enige oplossing die ik heb kunnen vinden voor mijn generatie Passat.
http://www.dasaita.com/10...o-p-345.html#.X0trzOfVKAQ

Echter, die draait op Android 7.1, en dat is toch echt wel wat te oud. Versie 9 of 10 zijn toch wel gewenst denk ik.

Deze vind ik bij Joying, maar is voor de vorige generatie Passat's
https://www.joyingauto.co...radio-with-hd-screen.html

Heeft iemand goede suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankvbr
TLer schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 11:24:
Ik ben op zoek naar een vervanger van de standaard radio in onze Passat uit 2017. Daar zit een klein model Discovery pro in zonder CarPlay/Android Auto. VW wil 350 euro hebben om dat vrij te schakelen. Nu kan dat ook wel anders, maar ik wil eigenlijk ook wel eens iets anders. Hiervoor heb ik 4 jaar in een Golf gereden met dezelfde interface.

Wensen

Zo groot mogelijk scherm ± 9"
Recente Android versie
Goede bouw kwaliteit
Goede audio kwaliteit
Goed passend in mijn auto (VW Passat 2017), eventueel met een raampje
Sterke voorkeur voor wireless CarPlay / Android Auto

Het probleem waar ik tegenaanloop is dat ik voor een Passat van voor 2015 legio opties vindt, maar voor het huidige model (B8) eigenlijk niet. Wireless CarPlay heb ik nog nergens gezien.

Nu kan ik natuurlijk een standaard dubbel Din oplossing kopen en dan het raampje vervangen, maar die raampjes vindt ik eigenlijk ook niet zo een twee drie, en wat ik wel vindt vragen ze 85 euro voor :'(

Dit is de enige oplossing die ik heb kunnen vinden voor mijn generatie Passat.
http://www.dasaita.com/10...o-p-345.html#.X0trzOfVKAQ

Echter, die draait op Android 7.1, en dat is toch echt wel wat te oud. Versie 9 of 10 zijn toch wel gewenst denk ik.

Deze vind ik bij Joying, maar is voor de vorige generatie Passat's
https://www.joyingauto.co...radio-with-hd-screen.html

Heeft iemand goede suggesties?
Wireless android auto kan alleen als je auto over wifi beschikt. Weet niet hoe dat met Apple zit, maar wellicht hetzelfde.

Wil je per se android auto radio of is android auto/ car play voldoende? Want als je met car play werkt is de android versie toch niet relevant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankvbr

Laat maar weten of ie bevalt als je hebt ingebouwd. Niet specifiek op zoek naar dit model maar qua snelheid e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TLer
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12:09
Frankvbr schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 21:04:
[...]

Wireless android auto kan alleen als je auto over wifi beschikt. Weet niet hoe dat met Apple zit, maar wellicht hetzelfde.

Wil je per se android auto radio of is android auto/ car play voldoende? Want als je met car play werkt is de android versie toch niet relevant?
Wifi heb ik in de auto, dat dat zal moeten werken. Verder werk ik nu veel met Carplay, maar dat komt vooral omdat de standaard navi veel laat liggen. Ook is de media interface niet mijn ding.

Uiteindelijk wil ik ook zaken als Torque gebruiken en andere zaken die niet op een standaard Sony ding kunnen. Als een Waze native draait op de unit zie ik dat ook als een positief iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

The Last Stand

Redelijk, dingen die niet plug en plug zijn zijn je eventuele originele mic en een originele camera ook niet.

Let op dat je lampje van de airbag niet verwijderd als je contact aan staat. Dan gaat het airbag lichtje op het dash branden en heb je vcds nodig om het terug weg te krijgen.

De dubbele antenne van tiguan past ook niet op de kabels, de stekkers van de radio zijn net iets te dik is wat prutswerk.

Als je wat moet weten, stuur maar pm. Ik ken tiguan mk1 vanbuiten en heb ook een android radio.
Met front camera (non dvd) en ori RVC die ik al beiden rijdend kan bekijken :D

Ow en recente sygic werkt enkel samen met ori mp3 app. Als je andere music app gebruikt, kan je niet van leidje wisselen (dan scrollt die door menus van sygic).

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• par4
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15-04 15:54
miniem schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 18:44:
Beste Tweakers,

Ik zoek een leuke 2 DIN (DAB? Ook een speciale DAB antenne nog voor nodig?) radio waar ik Spotify mee kan luisteren, navigatie Google maps kan draaien die zowel compatibel is voor Android en Apple telefoons.
Ik wil een radio die niet elke keer vastloopt en waar ik ook niet teveel aan hoef te passen softwarematig door te flashen oid. Gebruiksklaar eigenlijk. Updaten is natuurlijk geen probleem.

Zag een paar merken voorbij komen hier in dit topic. maar zoek eigenlijk specifiekere aanraders.
Heb je nog één weten te vinden? Ik ben naar hetzelfde op zoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macabre
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-03 17:02

Macabre

Euhh...

lappie73 schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 14:34:
[...]

hoor graag hoe deze bevalt,had ook zoiets in gedachten
Klaas
Radio is inmiddels ingebouwd, was inderdaad plug and play en past werkelijk perfect! Dit kan echt binnen een uur ingebouwd worden.
Helaas ben ik zelf dom geweest om tijdens het spelen met de radio mijn auto niet stationair heb laten lopen. Toen ik alles eenmaal weer vast had gedraaid wilde ik even een proefritje maken maar helaas, accu leeg en auto startte niet meer! 7(8)7
Volgende dag startkabels erbij en we konden weer!

Eerste indrukken (in positieve zin):
- Bouwkwaliteit is echt heel goed
- Scherm is super, helder en scherp, kleuren zijn goed
- Vloeiende Android ervaring, boot tijd is ook supersnel
- Ontvangst radio is goed, geen gekkigheid
- Ik weet niet hoe het kan maar de geluidskwaliteit is echt heel erg goed, het lijkt wel alsof ik er in 1 keer een subwoofer bij heb, uiteraard na het spelen met de EQ, zeer uitgebreid.
- WiFi ontvangst is top (hotspot via telefoon).
- Bluetooth verbinden met mobiel gaat zonder problemen en contacten worden netjes ingeladen. (Heb nog niet gebeld via bluetooth met de ingebouwde microfoon, kom ik nog op terug). Bluetooth gesprekken gaan via de ingebouwde microfoon perfect! Ben goed te verstaan, ook bij best veel omgevingsgeluid ben ik goed te verstaan.

Eerste indrukken (in negatieve zin):
- GEEN NETFLIX!!! App staat niet in de Playstore Gelukt middels Aptoide (thanks @pretpik)
- Startscherm niet aan te passen
Wellicht met een andere launcher (iemand hier ervaring mee?
- Icoontjes niet te verplaatsen naar een andere pagina Je moet eerst ruimte maken hierna kun je apps verplaatsen (omwisselen lukt niet), echter wanneer ik een gehele pagina verplaats dan staat deze de volgende boot weer op de oude plek
- Radio app is onoverzichtelijk Kom ik op terug, radio app is prima na een tijdje in gebruik

Als iemand weet hoe ik Netflix kan krijgen dan graag!

[ Voor 13% gewijzigd door Macabre op 15-09-2020 12:38 ]

..:: Specs ::..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 03-05 23:16
Mijn ouders hebben een Fiat La Strada camper. Momenteel zit er een oude radio in welke niet goed werkt. Reden dan ook om te kijken naar wat anders. Er is ruimte voor een 2 din radio. Een Android radio heeft dan ook de voorkeur. Tevens omdat hier gebruik gemaakt kan worden van navigatie waaronder Google maps maar ook Sygic voor campers.

Ik heb echter geen idee waar ik moet beginnen.
- Lezende in dit topic is een PX6 processor eigenlijk wel een must?
- Er is stuurbediening aanwezig, heb ik hier nog speciale kabels voor nodig?
- Zijn er nog iso verloopstekkers nodig of is dit allemaal aanwezig op een android radio?

- Moet ik specifiek iets hebben voor een Fiat Ducato (zelfde onderstel als camper) of kan ik elke radio gebruiken?

Hopelijk kan iemand me in de goede richting helpen!

Hoe wee

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02-05 17:08

FlyEragon

Alien Monkeys

Is er ergens een list, aka best-buy guide voor bepaalde prijs-klasses voor Android radio's? Er zijn meer radio merken dan dat er mensen op de planeet zijn lijkt het wel en ook erg veel unnamed meuk. Zoek iets wat gewoon werkt, maar hoeft zeker niet de snelste of mooiste te zijn b.v

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzalucht
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12:51

Pizzalucht

Snotneus.

Vandaag is mijn Joying radio binnen gekomen om in te bouwen in mijn Audi A4 B6 uit 2005.
Gelijk uitgeprobeerd natuurlijk.
  • Speakers achterin werken niet (maar na wisselen met originele radio werken ze nog steeds niet dus waarschijnlijk nooit gewerkt?)
  • Subwoofer werkt niet (wel met originele radio), maar op zich geen ramp
  • Stuurbediening werkt niet, ik heb de volgende set gekocht: https://www.car-products....ock-can-bus-4026724132007 zodat dit juist zo werken, maar ik heb geen idee hoe ik de can-bus goed aan kan sluiten aan de radio. Had gehoopt dat het gelijk zou werken, maar dat is helaas niet zo. Beetje gespeeld met de instellingen maar kon daar niet de juiste optie vinden
Weet iemand hoe ik dat laatste aan de gang kan krijgen?

[ Voor 10% gewijzigd door Pizzalucht op 04-09-2020 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wvr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12:52

Wvr

ik zie het volgede op de site staan die jij heb aangegeven:

Audi A3 A4 A6 en TT 2001-2015 stuurwielinterface functioneert alleen indien auto af-fabriek nieuw geleverd is met:

Concert / Symphony / Chorus

Blaupunkt / Matsushita / Grundig

Niet geschikt indien 4:3 navigatie erin heeft gezeten

ook niet geschikt voor Facelift en MKII modellen

Stuurdraad bij uw stuurwielbediening voor uw Audi A3, A4, A6 of TT.

Vergeet niet uw stuurdraad mee te bestellen. Zie accessoires.

Zonder deze stuurdraad heeft u niks aan de interface en zal hij niet werken.

ik neem aan dat je het stuurdraad er bij besteld heb

[ Voor 4% gewijzigd door Wvr op 04-09-2020 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzalucht

Pizzalucht

Snotneus.

Wvr schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 13:09:
ik zie het volgede op de site staan die jij heb aangegeven:

Stuurdraad bij uw stuurwielbediening voor uw Audi A3, A4, A6 of TT.

Vergeet niet uw stuurdraad mee te bestellen. Zie accessoires.

Zonder deze stuurdraad heeft u niks aan de interface en zal hij niet werken.

ik neem aan dat je het stuurdraad er bij besteld heb
Dat zag ik ook, en ik heb gekeken naar de struurdraden, maar dat is alleen voor specifieke radio's. De Android radio heeft niet zo'n ingang. Er gaan wel enkele kabels vanaf de CAN Bus interface naar de ISO connector dus ik had gehoopt dat dat zou werken.

Ik heb me rot gezocht op internet maar ik kan niet vinden welke kabel ik dan moet bestellen, of welke CAN Bus interface wel zou werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wvr

Wvr

welke radio heb je gekocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzalucht

Pizzalucht

Snotneus.

Deze: https://www.joyingauto.co...h-4g-module-4gb-64gb.html

Heb Joying ook een mailtje gestuurd maar ik weet vanuit het verleden dat je daar meestal niet heel veel aan hebt O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wvr

Wvr

nu maar hopen dat ze je terug gaan mailen met de oplossing :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pizzalucht

Pizzalucht

Snotneus.

Wvr schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 14:04:
nu maar hopen dat ze je terug gaan mailen met de oplossing :+
Ik heb gevonden wat ik nodig heb!
https://www.car-products....-stuurdraad-4026724115796
Vervolgens die verbinden aan key 1 en key 2. Ik dacht zelf dat het een directe can bus verbinding zou zijn maar hij zet dat dus om naar key 1 en key 2 en die moet je dan zelf programmeren in de radio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Dee
Macabre schreef op woensdag 2 september 2020 @ 09:13:
[...]

Als iemand weet hoe ik Netflix kan krijgen dan graag!
Je moet een oudere versie van de app installeren. Ik gebruik versie 4.16 van de Netflix app. Werkt goed. Is nog wel te vinden op APKpure.com

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvertTheman
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 03-05 20:14
Hoi,

Ik ben op zoek naar een nieuwe headunit en ik kom er niet helemaal uit.
Bij een boel van de devices staat dat ze 'optioneel' ondersteuning bieden voor android auto / apple carplay.
Als ik het goed begrijp werkt dat door een app die ZLink heet, klopt dat?
En wat is het verschil met Headunit reloaded?
En wanneer kan het draadloos en wanneer bedraad?
Kan iemand me verder opweg helpen?

alvast eeuwige dank _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Down Under
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:05

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvertTheman
Bedankt voor je reactie!
Maar dan begrijp ik nog steeds niet helemaal wat de verschillen zijn tussen:Wat ik me eigenlijk afvraag is als een een android auto radio koop zoals hieronder, wat wordt er dan bedoeld met optionele android auto ondersteuning.

https://nl.aliexpress.com...ctlist.0.0.63e26c43cVOmaW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurtjih
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 13:43
EvertTheman schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 09:11:
[...]

Bedankt voor je reactie!
Maar dan begrijp ik nog steeds niet helemaal wat de verschillen zijn tussen:Wat ik me eigenlijk afvraag is als een een android auto radio koop zoals hieronder, wat wordt er dan bedoeld met optionele android auto ondersteuning.

https://nl.aliexpress.com...ctlist.0.0.63e26c43cVOmaW
De verschillen:
1) Android radio voor in de auto
2) Android Auto radio.

1) draait puur op android, kan je apps op installeren en draait zonder je telefoon
2) Je telefoon moet via een kabel verbonden zijn met de radio - het is een speciale auto versie van android.

Ik ben zelf van 1-> naar 2 gegaan en heb achteraf spijt dat ik niet direct bij 2 ben begonnen. (Ik had een veels te trage unit voor Android, als ik wilde wegrijden was ik minstens 1 minuut bezig voordat ik uberhaupt spotify had geopend.) Met Android auto is het kabel er in en gaan.

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvertTheman
vuurtjih schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 09:14:
[...]

De verschillen:
1) Android radio voor in de auto
2) Android Auto radio.

1) draait puur op android, kan je apps op installeren en draait zonder je telefoon
2) Je telefoon moet via een kabel verbonden zijn met de radio - het is een speciale auto versie van android.

Ik ben zelf van 1-> naar 2 gegaan en heb achteraf spijt dat ik niet direct bij 2 ben begonnen. (Ik had een veels te trage unit voor Android, als ik wilde wegrijden was ik minstens 1 minuut bezig voordat ik uberhaupt spotify had geopend.) Met Android auto is het kabel er in en gaan.
Dat snap ik.. maar hoe zit het dan met Android Auto ondersteuning op de Android radio...
zoals bijvoorbeeld de Android radio in dit filmpje die door middel van ZLink ondersteuning biedt voor Android Auto en apple Carplay:
YouTube: Dasaita 10.2" Android 9.0 Stereo with Wireless Apple Carplay, Androi...

Is dat een Android Auto cloon zoals de Headunit Reloaded app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Dee
Naar aanleiding van de laatste discussie onderwerpen heb ik toch een vraag.

Wat is het voordeel van het koppelen van je telefoon aan een Android radio, al dan niet via Android auto? Mijn Android autoradio kan eigenlijk alles wat ik wil. Tomtom (of welke andere navigatie dan ook), muziek afspelen van het SD kaartje of online met Spotify of zelfs vanaf mijn Squeezebox server in huis, eigenlijk alles wat ik ook met de telefoon kan. Handsfree bellen met handsfree bediening. OK-Google, enz.

Mijn telefoon gaat in de hotspot stand, zodra ik de auto start en de autoradio heeft een constante verbinding met Internet. Dus theoretisch kunnen we onderweg TV kijken of een Netflix serie volgen. :) De radio speelt FM maar desgewenst ook via DAB+ of online via Tune-In.

Wat voegt Android auto hier nog aan toe?

• pretpik
Sinds kort heb ik een crashende unit, meestal 5 minuten nadat ik de auto gestart heb. In het verleden ook dit probleem gehad, toen was de oplossing om de cache van 'launcher3' te wissen.

Echter biedt dat nu geen soelaas. De unit crasht overigens alleen als hij uit standby modus komt als ik de auto start, als ik instel dat hij een 'koude' boot moet doen na x minuten is er geen probleem.

Iemand iets vergelijkbaars met oplossing of is er ergens een soort Event Viewer? Ik ben echt een leek op Android gebied namelijk.

Het gaat om deze unit i.c.m. Hal9K laatste versie (gisteren OTA gehad)

EDIT: Gisteren voor de zekerheid weer de cache leeg gemaakt van Launcher3, nu 2 keer gereden en geen crash gehad.

[ Voor 7% gewijzigd door pretpik op 11-09-2020 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkb123
Net weer nieuwe OTA binnen voor Hal9K

4.2.0 OTA-package (06.09.2020)

Updated base firmware to version 202005
Minor bug fixes
Updated translations

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzalucht

Pizzalucht

Snotneus.

Pizzalucht schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 07:34:
[...]

Ik heb gevonden wat ik nodig heb!
https://www.car-products....-stuurdraad-4026724115796
Vervolgens die verbinden aan key 1 en key 2. Ik dacht zelf dat het een directe can bus verbinding zou zijn maar hij zet dat dus om naar key 1 en key 2 en die moet je dan zelf programmeren in de radio.
Kabel is inmiddels binnen, radio ingebouwd. Stuurbediening werkt! De auto heeft ook wat knopjes speciaal voor de ingebouwde navigatie naast de handrem, die werken helaas niet met de canbus decoder.

Verder ben ik nog aan het uitzoeken hoe ik de speakers achter werkend krijg. Ik heb gelezen dat deze auto alleen voor de speakers achterin en de subwoofer een versterker gebruikt, vandaar dat er alleen geluid uit de voorste speakers komt. Heb de amp-control kabel verbonden met de kabelboom maar nog geen geluid helaas. De speakers achter werkten echter ook niet met de oude radio dus misschien is de versteker wel gewoon kapot.

Verder ben ik erachter gekomen dat kabels trekken in deze auto niet de makkelijkste klus is, dus voorlopig alleen GPS en microfoon gedaan. Binnenkort maar eens bedenken waar ik de USB + Aux uit laat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvertTheman
Jan Dee schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 17:38:
Naar aanleiding van de laatste discussie onderwerpen heb ik toch een vraag.

Wat is het voordeel van het koppelen van je telefoon aan een Android radio, al dan niet via Android auto? Mijn Android autoradio kan eigenlijk alles wat ik wil. Tomtom (of welke andere navigatie dan ook), muziek afspelen van het SD kaartje of online met Spotify of zelfs vanaf mijn Squeezebox server in huis, eigenlijk alles wat ik ook met de telefoon kan. Handsfree bellen met handsfree bediening. OK-Google, enz.

Mijn telefoon gaat in de hotspot stand, zodra ik de auto start en de autoradio heeft een constante verbinding met Internet. Dus theoretisch kunnen we onderweg TV kijken of een Netflix serie volgen. :) De radio speelt FM maar desgewenst ook via DAB+ of online via Tune-In.

Wat voegt Android auto hier nog aan toe?
Misschien heb je daar ook wel een goed punt. Als je een headunit koopt zonder Android maar met Android Auto heb je zoals vuurtjih terecht opmerkt geen last van opstart tijden. Maar Android Auto op Android OS is misschien wel dubbelop/ alleen leuk voor de interface...

Ik was meer getriggerd doordat het als optioneel wordt aangeboden op een Android radio.
En vraag me daarnaast af hoe het dan werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garnik
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 28-03-2023
Hi mensen,

ik hoop dat ik hier een antwoord op mijn vraag kan vinden.

Ik heb sinds kort een Mekede unit gekocht en geïnstalleerd in mijn Golf 5 van 2004.
Alles werkte perfect tot ik plots met een lege accu stond. Dit was dus omdat ik de CAN bus decoder was vergeten te installeren.

Nu heb ik dit gedaan maar zit met een probleem. Als ik de auto voor de eerste keer opstart dan start de unit zonder problemen op, maar na 10min valt hij zomaar zonder enige melding uit, terwijl ik aan het rijden ben.
Als ik de unit dan probeer herop te starten door de auto te stoppen en opnieuw op te starten dan lukt dit ook niet altijd.

Het gaat om deze unit

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James3
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 03-10-2020
Garnik schreef op zondag 13 september 2020 @ 21:33:
Ik heb sinds kort een Mekede unit gekocht en geïnstalleerd in mijn Golf 5 van 2004.
Alles werkte perfect tot ik plots met een lege accu stond. Dit was dus omdat ik de CAN bus decoder was vergeten te installeren.
Geeft die verkoper/fabrikant geen support of garantie? Een nieuw product moet gewoon functioneren, dat kunnen wij op Tweakers niet oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Dee
EvertTheman schreef op zondag 13 september 2020 @ 18:25:
[...]

Misschien heb je daar ook wel een goed punt. Als je een headunit koopt zonder Android maar met Android Auto heb je zoals vuurtjih terecht opmerkt geen last van opstart tijden. Maar Android Auto op Android OS is misschien wel dubbelop/ alleen leuk voor de interface...

Ik was meer getriggerd doordat het als optioneel wordt aangeboden op een Android radio.
En vraag me daarnaast af hoe het dan werkt.
Opstarttijden zijn bij mijn Daisata MAX6 in ieder geval geen probleem. Binnen een seconde startklaar en de fantastische Agama launcher zorgt voor een perfecte interface voor in de auto. De radio gaat na het stoppen in een slaapstand waardoor hij direct weer paraat is en als het niveau van de accu na enkele weken te laag wordt gaat ie helemaal op uit. Je kunt de wagen dan nog steeds wel starten, maar de radio moet dan wel opnieuw opstarten wat ongeveer een halve minuut kost. Dit heb ik echter in bijna anderhalf jaar nog niet meegemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garnik
  • Laatst online: 28-03-2023
James3 schreef op zondag 13 september 2020 @ 22:16:
[...]

Geeft die verkoper/fabrikant geen support of garantie? Een nieuw product moet gewoon functioneren, dat kunnen wij op Tweakers niet oplossen.
Het toestel werkt perfect hoor, ik heb ook een paar mensen gezien onder deze topic met dezelfde probleem maar heb nog niet direct een oplosssing gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
Rohit schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 13:20:
[...]

Hoe heb je dat zo geregeld dan? Gewoon via de EUnavi shop pp aliexpress? Heb zelf een EUnavi PX5 en ze waren erg voorzichtig met het geven van firmware.

Enige wat ik niet goed voor elkaar krijg is de verstaanbaarheid via Bluetooth. Zeer regelmatig hoor ik dat ik niet te verstaan ben. Vaak is het mobiele ontvangst dan ook niet echt optimaal maar met de telefoon aan het oor schijn ik wel te verstaan te zijn. Andere telefoon het zelfde verhaal. Soms is het ook kraak helder. Heb VoLTE aan en uitgezet helpt niks. Tijdelijk vast op 2G helpt ook niks. Enige wat iets lijkt te helpen is dat ik het bluetooth geluid op mijn telefoon naar max zet. Ik hoor geen verschil in volume maar schijnt wel wat beter te zijn????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
Henkie-Jan schreef op maandag 14 september 2020 @ 22:57:
[...]

Hoe heb je dat zo geregeld dan? Gewoon via de EUnavi shop pp aliexpress? Heb zelf een EUnavi PX5 en ze waren erg voorzichtig met het geven van firmware.

Enige wat ik niet goed voor elkaar krijg is de verstaanbaarheid via Bluetooth. Zeer regelmatig hoor ik dat ik niet te verstaan ben. Vaak is het mobiele ontvangst dan ook niet echt optimaal maar met de telefoon aan het oor schijn ik wel te verstaan te zijn. Andere telefoon het zelfde verhaal. Soms is het ook kraak helder. Heb VoLTE aan en uitgezet helpt niks. Tijdelijk vast op 2G helpt ook niks. Enige wat iets lijkt te helpen is dat ik het bluetooth geluid op mijn telefoon naar max zet. Ik hoor geen verschil in volume maar schijnt wel wat beter te zijn????
Yes via de shop. Inderdaad als er weinig problemen zijn dan geven ze hem niet makkelijk.. Ik had problemen met de camera die niet werkte.. Dus 3-4 firmwares gekregen om te proberen. Android 10 geloof ik ook nu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkie-Jan
Rohit schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 11:18:
[...]

Yes via de shop. Inderdaad als er weinig problemen zijn dan geven ze hem niet makkelijk.. Ik had problemen met de camera die niet werkte.. Dus 3-4 firmwares gekregen om te proberen. Android 10 geloof ik ook nu.
Misschien dat ze dan ook wel willen voor de bluetooth troubles van mij dan. Verder ben ik echt dik tevreden over het apparaat hoor. Kijk ook af en toe wel op deze Yadisk Dit naar aanleiding van dit topic op XDA developers/ Maar ik heb liever een firmware van EUNavi.

Ga het eens proberen thnx!

• Coco01
  • Laatst online: 20-09-2020
Hoi, Coco hier, ben nieuw, dus voor het eerst een berichtje. Ik ben in het bezit van een Skoda fabia combi uit 2008. Sinds een week heb ik een Yeer autoradio geïnstalleerd welke op android 10 draait. Het is een octa core en werkt prima. Ik heb echter wat vragen en de verkoper heeft hier geen antwoorden op helaas dus probeer ik het hier in de hoop dat iemand die er meer verstand van heeft dit leest. Ten eerste het bootlogo. Dit kan ik wel instellen voor Skoda, maar vervolgens zie ik het niet op mijn scherm verschijnen. De radio gaat gelijk naar het hoofdmenu. Dit moet in te stellen zijn maar ik kom er niet achter hoe. Verder is de taal op het toestel engels, ondanks dat ik nederlands heb ingesteld. Tot slot maakt mijn boordcomputer geen contact. Volgens de verkoper moeten de canbus settingen aangepast worden maar hij zegt er niet bij hoe die moeten staan en zelf heb ik geen idee. Ik zie dus niet op mijn scherm of er een deur openstaat of de buiten temperatuur. Iemand die er verstand van heeft? Dan hoor ik het graag.

Ik heb uiteindelijk toch een Hyundai gekocht.
Maar nu wil ik hier een Android radio inbouwen.
Nergens is ook echter maar één duidelijke tutorial te vinden hoe je de radio verwijderd.
Er zijn wat youtube filmpjes, maar die gaan voornamelijk met geweld te werk en hebben vervolgens 'light damage' op het dashboard. Daar zit ik dus niet op te wachten.
Maar die stock radio (linker foto, boven) zit zo strak op het dashboard dat ik er niet eens een vingernagel tussen kan krijgen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hLR8E-Jj0RZKwCynhrGvtQBDccI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/BkyciiFGRVKPt7Q2U1ZtqSXx.jpg?f=user_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iq7Xz1bZ9haZ_CD_Z5YJMLA8cHs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NAguCLtNoGDKVcKYKjKGwWPb.jpg?f=fotoalbum_large
Verder nog aan het denken wat mijn beste optie is.
De enige reden voor een android radio is zodat ik een CarPlay dongle kan kopen en Apple CarPlay kan gebruiken.
Nu kan ik ook een echte sony radio kopen met 2din frame (linker foto onder), maar de Android Head Units (rechter foto) zien er in mijn ogen mooier uit, omdat deze specifiek op maat gemaakt zijn voor de auto.
Zijn er garages die hier ervaring mee hebben en dit betaalbaar inbouwen? Ik zit niet te wachten op meer inbouwkosten dan de radio zelf kost.

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 328026 op 23-09-2020 16:14 ]

• miel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:44
Anoniem: 328026 schreef op woensdag 23 september 2020 @ 16:07:
Ik heb uiteindelijk toch een Hyundai gekocht.
Maar nu wil ik hier een Android radio inbouwen.
Nergens is ook echter maar één duidelijke tutorial te vinden hoe je de radio verwijderd.
Er zijn wat youtube filmpjes, maar die gaan voornamelijk met geweld te werk en hebben vervolgens 'light damage' op het dashboard. Daar zit ik dus niet op te wachten.
Maar die stock radio (linker foto, boven) zit zo strak op het dashboard dat ik er niet eens een vingernagel tussen kan krijgen.
[Afbeelding][Afbeelding]
Verder nog aan het denken wat mijn beste optie is.
De enige reden voor een android radio is zodat ik een CarPlay dongle kan kopen en Apple CarPlay kan gebruiken.
Nu kan ik ook een echte sony radio kopen met 2din frame (linker foto onder), maar de Android Head Units (rechter foto) zien er in mijn ogen mooier uit, omdat deze specifiek op maat gemaakt zijn voor de auto.
Zijn er garages die hier ervaring mee hebben en dit betaalbaar inbouwen? Ik zit niet te wachten op meer inbouwkosten dan de radio zelf kost.
De dealer heeft mij geholpen met een soort japans plamuurmes..
Ging best goed!

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539

• nathanderapper
  • Laatst online: 22-01-2021
Hoi!

Ik heb een BMW e46 met een Android head unit er in van ca 3 maanden oud. Het is geen Joying of iets.. de handleiding zegt: Android System. meer niet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/04r775muvaunLjv4861QRiwkvJI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ndPiEaisvADj0OMLroiC5dcA.jpg?f=fotoalbum_large

sinds kort werkt het apparaat niet meer naar behoren. wanneer de auto op contact of aan gaat, hoor je de schijf lezer zoemen, maar vervolgens blijft het scherm zwart. er gebeurt niks en ik kan ook niks ermee doen.

Gek genoeg werkt de achteruitrijcamera wel. Wanneer ik de auto in zijn achteruit zet, switcht hij automatisch naar de videofeed. de verlichting van de knoppen werkt ook nog. Die gaan automatisch aan wanneer de verlichting van de auto ook aan gaan.

Verder werkt niks! geen enkele knop doet het. de unit reageert nergens op.

Alleen de RST (reset) knop werkt. na het indrukken hiervan gaat de unit weer automatisch aan....

het lijkt me dat de hardware OKE is, maar de software goed gecrasht is. Ik ben geen I(C)T wonder, maar ik ben redelijk goed in instructies opvolgen. Dus help!

ik heb al geprobeerd een toetsenbord er op aan te sluiten en de ALT GR+ Prnt Scrn + E combo te doen (las ik elders op een forum). Zonder resultaat. Hiermee zou je in de recovery mode moeten komen maar er gebeurde niks.

ook de RST+POWER knop combo werkte niet..

ik ben benieuwd! zonde om na 3 maanden deze unit van +- 200eu weg te gooien.. helaas in de handleiding ook geen enkel contactgegeven van de producent.

dank voor de eventuele hulp:)

miel schreef op woensdag 23 september 2020 @ 17:09:
[...]

De dealer heeft mij geholpen met een soort japans plamuurmes..
Ging best goed!
Gewoon een officiële dealer?
Ik zag een aantal inbouw sites maar die vragen rond de 200 euro voor het inbouwen. Dat is bijna evenveel als de radio zelf.

Ik twijfel sowieso nog:
- Europese 2 din radio + op maat gemaakt panel.
Of
- alles in één aliexpress radio.

Een Sony radio zal waarschijnlijk betere kwaliteit zijn, de aliexpress radio ziet er mooier uit. Maar waarschijnlijk ook meer buggy.

• timenator
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:30
nathanderapper schreef op woensdag 23 september 2020 @ 23:23:
Ik heb een BMW e46 met een Android head unit er in van ca 3 maanden oud. Het is geen Joying of iets.. de handleiding zegt: Android System. meer niet.
Ik heb volgens mij dezelfde. Die van mij is een Hizpo rk3368. Verder kan ik je denk ik niet helpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:44
Anoniem: 328026 schreef op donderdag 24 september 2020 @ 09:38:
[...]

Gewoon een officiële dealer?
Ik zag een aantal inbouw sites maar die vragen rond de 200 euro voor het inbouwen. Dat is bijna evenveel als de radio zelf.

Ik twijfel sowieso nog:
- Europese 2 din radio + op maat gemaakt panel.
Of
- alles in één aliexpress radio.

Een Sony radio zal waarschijnlijk betere kwaliteit zijn, de aliexpress radio ziet er mooier uit. Maar waarschijnlijk ook meer buggy.
ja mijn lokale Hyundai dealer... wilde er ook niks voor hebben, was goed zo......

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Hoi!

[Afbeelding]

sinds kort werkt het apparaat niet meer naar behoren. wanneer de auto op contact of aan gaat, hoor je de schijf lezer zoemen, maar vervolgens blijft het scherm zwart. er gebeurt niks en ik kan ook niks ermee doen.

Gek genoeg werkt de achteruitrijcamera wel. Wanneer ik de auto in zijn achteruit zet, switcht hij automatisch naar de videofeed. de verlichting van de knoppen werkt ook nog. Die gaan automatisch aan wanneer de verlichting van de auto ook aan gaan.

Alleen de RST (reset) knop werkt. na het indrukken hiervan gaat de unit weer automatisch aan....

het lijkt me dat de hardware OKE is, maar de software goed gecrasht is. Ik ben geen I(C)T wonder, maar ik ben redelijk goed in instructies opvolgen. Dus help!

ik heb al geprobeerd een toetsenbord er op aan te sluiten en de ALT GR+ Prnt Scrn + E combo te doen (las ik elders op een forum). Zonder resultaat. Hiermee zou je in de recovery mode moeten komen maar er gebeurde niks.

ik ben benieuwd! zonde om na 3 maanden deze unit van +- 200eu weg te gooien.. helaas in de handleiding ook geen enkel contactgegeven van de producent.

Als de camera nog werkt, lijkt dat het moederbord nog okay is maar het px3/px5/.... Bordje stuk is of losgekomen is? Of dat er 1 van de pinnetje is losgekomen?

Je moet toch voor 99% in die richting gaan kijken. Rvc werkt zonder cpu board rechtstreeks op Moederbord.

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

• Rohit
Hoi!

[Afbeelding]

Waar gekocht dan? Als van Ali is gewoon de winkel een bericht sturen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjansen2
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 12-01-2021
Hallo allemaal,

Ben al enige tijd eigenaar van een Mitsubishi Colt CZ3, inmiddels flink aangepast. Velgen, koplampen, achterlampen etc.
Onlangs een subwoofer erin gezet, en bijbehorende speakers. Nu ben ik opzoek naar een leuke 2Din voor niet al te veel geld. Ik heb nog nooit op een Ali geshopt, dus het is best lastig.

Heb een budget van €150 knaken, minder mag altijd omdat ik ook nog een houder moet kopen met metalen bracket à €70.

Wat ga ik ermee doen? YouTube, Google Maps en Flitsmeister. En een fatsoenlijke audiochip! DAB is niet nodig

Wat heb ik zelf gevonden?

€ 110,48 33% Off | 2 Din 7''octa Core Universele Android 10.0 4Gb Ram 64G Rom Auto Radio Stereo Gps Navigatie Wifi 1024*600 Touch Screen 2din Auto Pc
https://a.aliexpress.com/_B1I6mF

Iemand die me een handje wilt helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09:23

NoFearCreations

3DPrint the world!

Iemand hier een tip voor een ondiepe android radio voor in een BMW E38?

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A.Temur1982
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 30-11-2020
Hallo allemaal,

ik heb een BMW E46 en ga de Xtrons OctaCore Android 10 4GB/32GB variant kopen. Fabrieks nr is: PB9046BL. Nu als ik op Xtrons site zelf kijk:

https://xtrons.com/bmw-ro...4gb-ram-32gb-rom-pb9046bl

zie ik achter op de radio (ff de fotos bekijken) dat die niet een normale USB aansluiting heeft maar een speciale Connector wat een USB aansluiting (Female) wordt. Maar daar heb je maar 1 van en ik wil graag CarPlay dongle en een 4G dongle gebruiken maar hoe gaat dit als er maar 1 USB cable mee wordt geleverd?

Iemand ervaring of enig idee? Kun je er nog een ergens bestellen want ik heb even snel op google gezocht maar kwam er niet veel op tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietertje 085
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 24-04 16:45
A.Temur1982 schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 12:11:
Hallo allemaal,

ik heb een BMW E46 en ga de Xtrons OctaCore Android 10 4GB/32GB variant kopen. Fabrieks nr is: PB9046BL. Nu als ik op Xtrons site zelf kijk:

https://xtrons.com/bmw-ro...4gb-ram-32gb-rom-pb9046bl

zie ik achter op de radio (ff de fotos bekijken) dat die niet een normale USB aansluiting heeft maar een speciale Connector wat een USB aansluiting (Female) wordt. Maar daar heb je maar 1 van en ik wil graag CarPlay dongle en een 4G dongle gebruiken maar hoe gaat dit als er maar 1 USB cable mee wordt geleverd?

Iemand ervaring of enig idee? Kun je er nog een ergens bestellen want ik heb even snel op google gezocht maar kwam er niet veel op tegen.
Meestal zijn het 2 USB aansluitingen die eruit komen via zo'n kabel en daar lijkt het nu ook op als je de plaatjes goed bekijkt ik denk dat de gele en rode beide USB aansluitingen zijn;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ijFaBng9bhHJGPY68wxQo9kn-NI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/h4c2nZNx2XdIsaRYGNmuCUTe.png?f=fotoalbum_large

En volgens mij kun je de 4G simkaart toch ook direct in de radio steken aan de achterkant? dan heb je die extra dongle niet nodig imho.
Pagina: 1 ... 34 ... 47 Laatste