Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A.Temur1982
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 30-11-2020
Pietertje 085 schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 15:51:
[...]

Meestal zijn het 2 USB aansluitingen die eruit komen via zo'n kabel en daar lijkt het nu ook op als je de plaatjes goed bekijkt ik denk dat de gele en rode beide USB aansluitingen zijn;

[Afbeelding]

En volgens mij kun je de 4G simkaart toch ook direct in de radio steken aan de achterkant? dan heb je die extra dongle niet nodig imho.
Thnx voor die foto, idd daar lijkt het wel op ja dat het dus 2 of 3 usb aansluitingen zijn. En ja als die SIM ingang aan de achterkant werkt dan idd heb ik die dongle zeker niet nodig. Maar ik weet dit ook niet 100% zeker... Maar mijn vraag is eigenlijk voor 95 procent beantwoordt. Nogmaals bedankt Pietertje !! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnovs
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 20-04 17:20
Ik ben van plan een sinosmart 4Gb ram 64g ROM te kopen. Kan iemand mij zijn ervaring delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arutten
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:10
Arnovs schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 22:35:
Ik ben van plan een sinosmart 4Gb ram 64g ROM te kopen. Kan iemand mij zijn ervaring delen?
Voor welke auto?
Kijk of er voor jouw auto een PX6 unit beschikbaar is. Ik zou persoonlijk geen PX5 met een oude Android 8.x/9.x meer kopen.

[ Voor 22% gewijzigd door arutten op 14-10-2020 11:31 ]

=Specs=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timorad
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17:07
Verkeerde topic, mag verwijderd worden

[ Voor 100% gewijzigd door Timorad op 14-10-2020 15:46 . Reden: verkeerde topic ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnovs
arutten schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 11:29:
[...]

Voor welke auto?
Kijk of er voor jouw auto een PX6 unit beschikbaar is. Ik zou persoonlijk geen PX5 met een oude Android 8.x/9.x meer kopen.
Waarom niet? Ik draai er alleen navigatie en Spotify op. Veel wilder wordt het niet. Of zorgen de updates ervoor dat ik snel een te oud systeem heb.

Ik ben trouwens totaal niet thuis in de termen px5 of px6.

[ Voor 7% gewijzigd door Arnovs op 15-10-2020 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinominie
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 28-04 17:28
hjansen2 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 13:08:
Hallo allemaal,

Ben al enige tijd eigenaar van een Mitsubishi Colt CZ3, inmiddels flink aangepast. Velgen, koplampen, achterlampen etc.
Onlangs een subwoofer erin gezet, en bijbehorende speakers. Nu ben ik opzoek naar een leuke 2Din voor niet al te veel geld. Ik heb nog nooit op een Ali geshopt, dus het is best lastig.

Heb een budget van €150 knaken, minder mag altijd omdat ik ook nog een houder moet kopen met metalen bracket à €70.

Wat ga ik ermee doen? YouTube, Google Maps en Flitsmeister. En een fatsoenlijke audiochip! DAB is niet nodig

Wat heb ik zelf gevonden?

€ 110,48 33% Off | 2 Din 7''octa Core Universele Android 10.0 4Gb Ram 64G Rom Auto Radio Stereo Gps Navigatie Wifi 1024*600 Touch Screen 2din Auto Pc
https://a.aliexpress.com/_B1I6mF

Iemand die me een handje wilt helpen?
Heb je al iets besteld? Ik heb ongeveer dezelfde eisen, vooral goede audio output is belangrijk. En mijn Dodge van 1981 heeft geen CANbus maar ik wil er wel een achteruitrijcamera op aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arutten
Arnovs schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 20:01:
[...]

Waarom niet? Ik draai er alleen navigatie en Spotify op. Veel wilder wordt het niet. Of zorgen de updates ervoor dat ik snel een te oud systeem heb.

Ik ben trouwens totaal niet thuis in de termen px5 of px6.
Tegenwoordig is het prijsverschil tussen PX5 en PX6 erg klein, dus ik zou voor een PX6 met DSP geluidschip gaan. De PX6 zou vele malen sneller reageren/werken dan de PX5.

=Specs=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjansen2
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 12-01-2021
pinominie schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 11:33:
[...]

Heb je al iets besteld? Ik heb ongeveer dezelfde eisen, vooral goede audio output is belangrijk. En mijn Dodge van 1981 heeft geen CANbus maar ik wil er wel een achteruitrijcamera op aansluiten.
Heb eentje gekocht op Marktlaats voor €100 2Gb ram en 16gb rom. Bleek dus niet zo te zijn, was een el cheapo van €40. Heb me zojuist een Pioneer 2Din besteld, weet ik tenminste dat ik een fatsoenlijke equalizer heb en goeie geluids-output. Kost wat, maar dan heb je wat. Voor mij nooit meer China na dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Down Under
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:39
hjansen2 schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 17:18:

Heb eentje gekocht op Marktlaats voor €100 2Gb ram en 16gb rom. Bleek dus niet zo te zijn, was een el cheapo van €40. Heb me zojuist een Pioneer 2Din besteld, weet ik tenminste dat ik een fatsoenlijke equalizer heb en goeie geluids-output. Kost wat, maar dan heb je wat. Voor mij nooit meer China na dit.
Beetje kort door de bocht toch? Je hebt je gewoon op laten lichten op mp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjansen2
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 12-01-2021
Down Under schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 18:31:
[...]

Beetje kort door de bocht toch? Je hebt je gewoon op laten lichten op mp.
Kort door de bocht: ja. Maar ookal had ik de 2Gb versie met fatsoenlijke equalizer, kwaliteit van Pioneer ga je niet halen (denk ik, overtuig me anders..) Geluid was gewoon echt ruk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnovs
Inmiddels de radio gekocht. Leek plug and play, maar er komt geen geluid uit. Ben 100% er zeker van dat de tulpjes goed zitten. Waar kan de fout zitten. Stuurwiel volume bediening werkt ook gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Down Under
Arnovs schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 14:24:
Leek plug and play, maar er komt geen geluid uit. Ben 100% er zeker van dat de tulpjes goed zitten. Waar kan de fout zitten.
Met tulpjes suggereer je dat je hem aangesloten hebt op een losse versterker. Misschien ergens instellen dat de output daar heen gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnovs
Down Under schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 15:20:
[...]

Met tulpjes suggereer je dat je hem aangesloten hebt op een losse versterker. Misschien ergens instellen dat de output daar heen gaat?
Tulpjes verdwijnen uiteindelijk als draad in het blok waar het stekkerblok vanuit mijn auto in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Down Under
Arnovs schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 15:25:
[...]

Tulpjes verdwijnen uiteindelijk als draad in het blok waar het stekkerblok vanuit mijn auto in zit.
Wat voor auto heb je?
Normaal zitten de speakeraansluitingen in het iso-blok ( https://autoradioinbouwen.nl/#iso%20stekker)
Bij tulp zit er nog een externe versterker in je auto.
Dus iets meer info zou helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnovs
Down Under schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 17:03:
[...]

Wat voor auto heb je?
Normaal zitten de speakeraansluitingen in het iso-blok ( https://autoradioinbouwen.nl/#iso%20stekker)
Bij tulp zit er nog een externe versterker in je auto.
Dus iets meer info zou helpen.
Het is een Mazda 6 uit 2010 zonder Bose speakers. Er komt een ISO stekker uit de auto, die 1 op 1 in de radio (merk: Sinosmart) kan. De tulpjes zijn denk ik om naar een versterker te laten gaan buiten het ISO blok om. Maar door de tulpjes te verbinden, lopen de speakers via het ISO blok. Veel zou er in theorie niet mis kunnen gaan.

Kwam wel ergens tegen dat je bij android onder instellingen het geluid handmatig aan moest zetten. Dit zou onder amp information moeten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Down Under
Arnovs schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 19:45:
[...]
Maar door de tulpjes te verbinden, lopen de speakers via het ISO blok. Veel zou er in theorie niet mis kunnen gaan.
Kijk deze es, misschien heb je er wat aan. YouTube: Eonon Android + front view + rec cam installation 2009-2013 Mazda 6
Deze gast sluit de tulp mi niet aan = rechtstreekse aansluiting van de boxen op de versterker in de radio. Uit de tulpuitgangen van de radio komt geen signaal genoeg (lees onversterkt signaal) om rechtstreeks op de boxen aan te sluiten.
Dus of ik begrijp je niet goed:
Versterker in de radio gebruiken --> aansturing boxen via iso-stekker. Hier zitten de draden voor de boxen in.
Versterker in de radio niet gebruiken --> aansturing boxen via tulp naar losse versterker die ergens in de auto zit. Deze moet dan de boxen aansturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnovs
Dit zijn de foto's van de radio en de kabels die uit de auto komen. Vergeet bij dat laatste al die losse rode labels. Dat is van een oude parrot die niet aangesloten is.

Las ergens dat je de instellingen in de radio voor de can bus naar het juiste type moet zetten. Stuurt deze geluid aan?

Die roze labels links zijn voor een Bose aansluiting. Moeten deze afgeknipt worden en in het ISO block gebracht worden?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LhGNiUm5KsO62YRFuAXevsH1S1Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AlFqTix80gqlhlbEfKot5oCY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0rmVDjmwRWLpBkczCmjIWpFrZr4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tSS2X7NSceJID5vyqmBjFY6v.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 11% gewijzigd door Arnovs op 17-10-2020 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Down Under
Die 2 witte stekkers moeten passen op die oranje. Daar zit in principe alle alle draden in om er normaal geluid uit te krijgen. (https://autoradioinbouwen.nl/#autoradio%20doet%20niets)
Kijk eens welke draden er aan de witte stekkers zitten, je hebt nu je hand ervoor.
copy/paste:

7. Hoe kom je er achter welke speaker aan welke kabel vast zit

Om te testen of je een speaker kabel te pakken hebt en welke speaker daarop is aangesloten kun je de volgende test doen:

Pak een 1,5 volt penlite (AA) of potlood (AAA) batterij en sluit deze aan op de speakerdraad. Hoe je de plus of min houdt is niet belangrijk. De speaker geeft een zacht plopje. Hierdoor weet je welke speaker je op welke draden(kleuren) moet gaan aansluiten. Weet wel zeker dat de batterij niet leeg is anders doet hij het niet.
8. Speakers aansluiten

Elke speaker heeft 2 draden nodig. Een plus en een min. Een ISO connector biedt aansluitmogelijkheden voor 4 speakers:

Links voor (LF) kleur wit (+) en wit/zwart (-)
Rechts voor (RF) kleur grijs (+) en grijs/zwart (-)
Links achter (LR) kleur groen (+) en groen/zwart (-)
Rechts achter (RR) kleur paars (+) en paars/zwart (-)

einde copy/paste:

Can bus heeft alleen invloed op je stuurwielbediening (maar die deed het toch?) en wanneer de radio deze in standby/uitgeschakeld wordt.
Verder is de can bus voor uitlezen van sensoren in je auto welke dan te zien zijn op je radio. Hiervoor moet je het goede merk en type auto invoeren.

[ Voor 11% gewijzigd door Down Under op 18-10-2020 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnovs
Uitgezocht dat de kabels overeenkomen tussen de ISO van de auto en de radio.

Ik lees nog twee andere oplossingen online.

1. In de instellingen staat het geluid op nul.
YouTube: No Sound from Android Head Unit

2. Amp krijgt geen stroom. Nou weet ik er te weinig vanaf om te zeggen wat ik daarmee moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polo20
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 01-03-2023
Arnovs schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 11:15:

Ik lees nog twee andere oplossingen online.

1. In de instellingen staat het geluid op nul.
YouTube: No Sound from Android Head Unit

2. Amp krijgt geen stroom. Nou weet ik er te weinig vanaf om te zeggen wat ik daarmee moet.
de losse "amp" draad doorverbinden met de + 12v van de versterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polo20
goededag allemaal.
sinds 2dgn een android 10 dubbeldin in de vw polo geplaatst.
2 dingen werken niet naar behoren.

bluetooth verbinding is niet te koppelen met een samsung A50. ook met android 10.
bluetooth device name iTopWay met code 1234.
in car settings, extra settings , code123456, in config info staat de BC8 aangevinkt.
alleen de BC8 geeft het device name. BC6 en BC7 zijn blanco.

systeem versie is V8.1.1 _20200624. 175815_TW6-X.

ander punt is de rds functie.
in extra settings staat ook de rds functie aangevinkt maar in radio app kunnen de optie's
TA, AF enz niets aan of uitgezet worden.
radio freq is ingesteld op Europa.

een factory reset hielp niets. code 7890
mcu versie= T3L3.19-100-13-A49305-190815(STM32)

is er nog iets aan instellingen wat ik kan proberen?
oudere telefoons zien ook de bluetooth koppeling niet 8)7

unit komt uit duitsland (wish) en op de user manual staat type 2din ADF-001A.

groet arno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polo20
sorry, moest nw topic worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polo20
goededag allemaal.
sinds 2dgn een android 10 dubbeldin in de vw polo geplaatst.
2 dingen werken niet naar behoren.

bluetooth verbinding is niet te koppelen met een samsung A50. ook met android 10.
bluetooth device name iTopWay met code 1234.
in car settings, extra settings , code123456, in config info staat de BC8 aangevinkt.
alleen de BC8 geeft het device name. BC6 en BC7 zijn blanco.

systeem versie is V8.1.1 _20200624. 175815_TW6-X.

ander punt is de rds functie.
in extra settings staat ook de rds functie aangevinkt maar in radio app kunnen de optie's
TA, AF enz niets aan of uitgezet worden.
radio freq is ingesteld op Europa.

een factory reset hielp niets. code 7890
mcu versie= T3L3.19-100-13-A49305-190815(STM32)

is er nog iets aan instellingen wat ik kan proberen?
oudere telefoons zien ook de bluetooth koppeling niet 8)7

unit komt uit duitsland (wish) en op de user manual staat type 2din ADF-001A.

groet arno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnovs
Polo20 schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 11:58:
[...]

de losse "amp" draad doorverbinden met de + 12v van de versterker.
Heeft een standaard Mazda 6 2010 een versterker? Waar zit die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Down Under
Als alle kabels in de iso stekker zitten kan je met een battery testen of je geluid uit een box krijgt. ff paar draadjes aan een batterij knopen en testen.

Als je er nog een losse versterker bij zou hebben zit die vast onder de bijrijdersstoel https://www.mazda6club.co...ound-amp-location.160817/

Ik moet zeggen, je verhaal wordt er niet duidelijker op.
Je hebt 2 kansen:
a) je hebt een losse versterker erbij --> tulp aansluiting naar losse versterker, op de losse versterker zitten dan de boxen aangesloten. Misschien moet je deze versterker nu opnieuw een 12V draad geven welke eerder door je oude radio via de stekker geleverd werd. Maw, de oude radio schakelde de losse versterker aan.
b) je hebt geen losse versterker --> alles zit in de iso stekker.

Dit moet je eerst weten.

Ik heb dus geen aparte losse versterker en dan is het iso-plug in elkaar klikken en voila.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnovs
Down Under schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 13:46:
[...]

Als alle kabels in de iso stekker zitten kan je met een battery testen of je geluid uit een box krijgt. ff paar draadjes aan een batterij knopen en testen.

[...]

Ik heb geen losse versterker. Dacht ook plug and play. Waarschijnlijk is er iets in de radio defect of een verkeerde instelling. Kan verder niets verzinnen als oorzaak.

Als je er nog een losse versterker bij zou hebben zit die vast onder de bijrijdersstoel https://www.mazda6club.co...ound-amp-location.160817/

Ik moet zeggen, je verhaal wordt er niet duidelijker op.
Je hebt 2 kansen:
a) je hebt een losse versterker erbij --> tulp aansluiting naar losse versterker, op de losse versterker zitten dan de boxen aangesloten. Misschien moet je deze versterker nu opnieuw een 12V draad geven welke eerder door je oude radio via de stekker geleverd werd. Maw, de oude radio schakelde de losse versterker aan.
b) je hebt geen losse versterker --> alles zit in de iso stekker.

Dit moet je eerst weten.

Ik heb dus geen aparte losse versterker en dan is het iso-plug in elkaar klikken en voila.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnovs
inmiddels op zoek naar een nieuwe in plaats van een tweedehands die ik over kan nemen. Het moet gewoon goed werken en plug and play zijn.

Ik zoek eigenlijk een head unit van max €180 via Ali.
Levensduur moet ongeveer 3-4 jaar zijn. Langer ga ik niet met mijn auto doen. Ik wil hier waze, flitsmeister, spotify, maps en youtube op zetten. Ik wil dat mijn stuurwiel in de mazda 6 2010 blijft werken en dat de info van airco in de headunit zichtbaar is. Het geluid uit mijn speakers moet minstens gelijk blijven in kwaliteit.

Wie kan me een merk aanraden? Is de Junsun v1 wat? Of deze Ebilaen

Ik heb geen externe amplifier of andere fancy spullen. Gewoon een standaard boxenset van de mazda (geen bose)

Een optie tot sim lijkt me handig, maar nog niet overtuigd. Een app installeren op mijn telefoon waarbij hotspot aangaat bij een bluetooth verbinding is ook een prima optie denk ik.

Een klein onderzoekje staat hieronder. Prijs wisselt heel erg en vraag me af of de hogere prijs het waard is. Prijspeil oktober 2020

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z6E5wN8l9ZnNmda_YvwR210TPsg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YXznDmAT10AKvlH3KOwNT7NQ.jpg?f=fotoalbum_large

Alvast bedankt voor alle tips

[ Voor 23% gewijzigd door Arnovs op 18-10-2020 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyfrog
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-05 13:10
iemand die me kan helpen met een hal9k rom tezetten op mijn px5 model met android 8? kpn itv en fox draaien geen video op 8( omgeving oss)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterBiere
  • Laatst online: 19-10-2020
NoobOnTour024 schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 16:50:
Zijn er hier mensen beter bekend met SDR dongles?
Ik heb hier interesse in om deze te gebruiken met de SDR Power Monitor app. Deze geeft een melding zodra er een hulpvoertuig nadert. Maar ik zag per toeval ook dat sommige van deze receivers DAB+ ondersteunen.

Weet iemand of dat tegelijk te gebruiken is? Dus DAB radio luisteren en tegelijk een 2de app laten monitoren voor signaal van hulpvoertuigen...
Beetje off-topic, maar werkt dat echt, met die SDR Power Monitoring app en dongle?

Is dat dezelfde werking als hier te zien is?

YouTube: TETRA Emergency vehicle detection using Android SDR Power Monitor an...

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Down Under
Arnovs schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 18:01:
inmiddels op zoek naar een nieuwe in plaats van een tweedehands die ik over kan nemen. Het moet gewoon goed werken en plug and play zijn.

Ik zoek eigenlijk een head unit van max €180 via Ali.
Levensduur moet ongeveer 3-4 jaar zijn.
Ik heb alleen ervaring met Dasaita, wel iets boven je budget (https://nl.aliexpress.com....8148356.3.68126851tcBFFV)

Maar ik zou in ieder geval zoeken naar een radio met 4 gig geheugen, in dit topic lees je toch veel dat 2 net te weinig is. Verder zou ik zoeken naar een PX6, custom PX6 roms worden vanuit XDA Developers ontwikkeld dus dat is ook een pluspunt.

Heb zelf deze: https://nl.aliexpress.com...ctlist.0.0.6c4469e5hcvcuK

Heb er wel een matte screenprotector op maar die plak ik overal op.

Ik gebruik hem voor :
-sporadisch handsfree bellen
-heb tomtom erop, mi de toch de fijnste nav
-usb stick voor eigen muziek
-internetradio

Ik gebruik hem met Samsung S9 als wifi hotspot (icm Tasker)

De gewone radioapp doet goed maar lijkt soms in overlappende gebieden niet de goede zender te pakken. Maar deze gebruik ik eigenlijk nooit, wordt een beetje moe van die praatzieke DJ's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A.Temur1982
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 30-11-2020
Ik heb sinds dit weekend mijn Xtrons (PB9046BL) 9inch PX5 4GB/32GB Android 10 HU ingebouwd. Helemaal tevreden mee, alleen ik lees veel positieve dingen over die Custom Roms van hal9k of malaysk.

Nu ben ik niet heel bekend met deze Roms, maar welke is beter bijvoorbeeld of wat voor voordeel win ik hier mee?
En Ik kon wel van die Malaysk op XDA een Custom Rom versie zien voor Android 10/PX5/MTCD(E) (rk3368) maar Hal9k kon ik niks voor Android 10 vinden? Kan ik daar voor inplaats Android 9 custom rom gebruiken?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met mijn vragen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipo01
  • Registratie: September 2001
  • Nu online
Weet iemand waar je de functies van de stuurwielknoppen aan kan passen? Van het weekend heb ik de volgende unit ingebouwd: https://www.aliexpress.com/i/4000170222033.html

In principe werkt alles en de knoppen van mijn stuurwiel ook, maar de knop van spraakbediening (icoon van mannetje met mond open) is de mute/unmute knop geworden. Op zich geen probleem, echter wil ik mijn draadloze CarPlay functionaliteit instellen en daarvoor moet ik mijn spraakbedieningknop lange tijd indrukken en dat gaat nu dus niet (de knop lange tijd indrukken heeft geen andere functie dan mute/unmute). Rondgekeken in de menu’s, maar nergens iets gevonden waar ik het kan instellen.

Overigens erg blij met de nieuwe autoradio, want het oogt gelijk een stuk moderner en nu hoef ik ook geen telefoonhouder meer te gebruiken voor mijn navigatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IanF
  • Laatst online: 21-10-2020
PeterBiere schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 18:55:
[...]

Beetje off-topic, maar werkt dat echt, met die SDR Power Monitoring app en dongle?

Is dat dezelfde werking als hier te zien is?

YouTube: TETRA Emergency vehicle detection using Android SDR Power Monitor an...

Thanks!
Ook een een off-topic reply dan :)

Yes, die app in combinatie met een RTL-SDR usb dongle werkt perfect. Gebruik de app al maanden, naast Flitsmeister, om geen bekeuring thuis gestuurd te krijgen als ik "per ongeluk" 5 km/u te hard rijdt.

De app is volgens mij niet met dit doel ontwikkeld, maar kwestie van dongle aansluiten en je krijgt een waarschuwing als er een onopvallend of opvallend hulpdienst voertuig achter je rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Down Under
pipo01 schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 21:23:
Weet iemand waar je de functies van de stuurwielknoppen aan kan passen? Van het weekend heb ik de volgende unit ingebouwd: https://www.aliexpress.com/i/4000170222033.html

In principe werkt alles en de knoppen van mijn stuurwiel ook, maar de knop van spraakbediening (icoon van mannetje met mond open) is de mute/unmute knop geworden. Op zich geen probleem, echter wil ik mijn draadloze CarPlay functionaliteit instellen en daarvoor moet ik mijn spraakbedieningknop lange tijd indrukken en dat gaat nu dus niet (de knop lange tijd indrukken heeft geen andere functie dan mute/unmute). Rondgekeken in de menu’s, maar nergens iets gevonden waar ik het kan instellen.
Staat je onwikkelaars optie wel aan? Lijkt me raar dat ze wel werken maar verder niet ingesteld kunnen worden.
Ik lees hier en dat dat ook eea met mtcdtools kan. https://www.google.nl/sea...LXdperABCg&sclient=psy-ab

Staat er misschien een losse app op die dit regelt waardoor het niet in de menu's staat?

[ Voor 3% gewijzigd door Down Under op 21-10-2020 07:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipo01
  • Nu online
Down Under schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 07:31:
[...]

Staat je onwikkelaars optie wel aan? Lijkt me raar dat ze wel werken maar verder niet ingesteld kunnen worden.
Ik lees hier en dat dat ook eea met mtcdtools kan. https://www.google.nl/sea...LXdperABCg&sclient=psy-ab

Staat er misschien een losse app op die dit regelt waardoor het niet in de menu's staat?
Hoe zet je de ontwikkelaarsoptie aan? Ik heb alle mogelijkheden en fabrieksinstellingen bekeken (zo ook mijn canbus aangezet en toen werkte de stuurwielknoppen), maar een losse app oid niet gevonden. Wel de pagina voor stuurwielbediening, maar daar kan ik niks aanpassen. Voor nu gebruik ik CarPlay met een draadje, maar draadloos zou veel strakker zijn (nu allemaal losse usb kabeltjes in de auto...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Down Under
pipo01 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 14:59:
[...]

Hoe zet je de ontwikkelaarsoptie aan? Ik heb alle mogelijkheden en fabrieksinstellingen bekeken (zo ook mijn canbus aangezet en toen werkte de stuurwielknoppen), maar een losse app oid niet gevonden. Wel de pagina voor stuurwielbediening, maar daar kan ik niks aanpassen. Voor nu gebruik ik CarPlay met een draadje, maar draadloos zou veel strakker zijn (nu allemaal losse usb kabeltjes in de auto...)
https://www.want.nl/android-sneller-developer-opties/
Is eigenlijk standaard android.
pipo01 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 14:59:
[...]

Wel de pagina voor stuurwielbediening, maar daar kan ik niks aanpassen.
De pagina in het menu bedoel je hiermee? Misschien moet je daar een code ingeven?

Misschien kan dit je helpen: https://forum.xda-develop...wering-off-t3942719/page2

[ Voor 8% gewijzigd door Down Under op 21-10-2020 22:12 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipo01
  • Nu online
Down Under schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 16:31:
[...]

https://www.want.nl/android-sneller-developer-opties/
Is eigenlijk standaard android.

[...]

De pagina in het menu bedoel je hiermee? Misschien moet je daar een code ingeven?
Even wat foto’s gemaakt van mijn autoradio:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b8_HIIn2KLhaoLE23_Lw-GqHU18=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/35zrz7Okw9IV0ghYZ2PJx71z.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q6a7Frc6m2VQuLJ1sOUUxjMG5oI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2ITQpTjLbuqREmfIhlOeZseU.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WlxH09znNoSJ2xhXzLqRS2QiVp8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/usWn5BU09mA3W7PHrkG3GveV.jpg?f=fotoalbum_tile

Op een van de foto’s staat de app Wheel Key study, maar de ingestelde knoppen kan ik niet aanpassen. Ik heb wel de opties save en reset, maar volgens mij hebben die geen effect. Als ik reset druk, dan zijn de ingestelde knoppen weg, maar blijven ze het nog steeds doen. Of ligt dit aan mijn can bus (SWC) dat die knoppen zo zijn ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Down Under
pipo01 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 22:13:
[...]
Of ligt dit aan mijn can bus (SWC) dat die knoppen zo zijn ingesteld?
Heb m'n reactie hierboven aangepast, zie link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipo01
  • Nu online
Down Under schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 22:16:
[...]

Heb m'n reactie hierboven aangepast, zie link.
Ik ben alweer een stap verder! Ik had de steering wheel keys assign op SWC staan en aangepast naar Can Key (juist het tegenovergestelde van wat je link zei) en hierdoor kan ik nu wel mijn knoppen instellen in de steering wheel keys menu. Echter heb ik nu de volgende uitdaging, hoe heet de functionaliteit van de knop van de pratende hoofd? Plaatje heb ik toegevoegd, het is de knop links onder. Ik heb de microfoon functie erop ingesteld, maar dat doet niks. Andere microfoon functie start Google assistant, maar beide zaken starten niet de CarPlay configuratie op. Weet jij misschien hier het antwoord op?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fu_kZxfNPO9Rxnk91B3nWkKnvvs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vyZzLL8Xq0p7uAluVK7uiFDz.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S2M_EO3jHM4ZETTi37uXYKJPMz0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/S8voy4wbIQr20GbDADoRRpla.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Down Under
pipo01 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 22:46:

Echter heb ik nu de volgende uitdaging, hoe heet de functionaliteit van de knop van de pratende hoofd? Plaatje heb ik toegevoegd, het is de knop links onder. Ik heb de microfoon functie erop ingesteld, maar dat doet niks. Andere microfoon functie start Google assistant, maar beide zaken starten niet de CarPlay configuratie op. Weet jij misschien hier het antwoord op?
Je bent alweer een stukkie verder, android auto gebruik ik verder niet.
Maar misschien kan dit je een beetje in de goede richting helpen: https://androidworld.nl/auto/android-auto-wireless-samsung/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Polo20
missch is dit nog een handige tip..
de App Spec device.
hier zie je veel meer info over de unit.

na meerdere fabrieksinstellingen pogingen en andere apps om mijn bluetooth te laten werken op mijn Allwinner
QUAD-CORE T3 p1 met android 10 mislukt telkens.
android10; 20200623-145612; SDK27 (2020 06 23 is datum van update)
KERNEL LINUX versie 4.9.56
codename; REL

bluetooth BC8 staat aangevinkt in de extra settings en geeft in de App aan Device iTopWay code 1234.
als ik die BC8 uitvink blijft device leeg.
BC6 is ook leeg en ook als ik die aan vink blijft device leeg.

volgens verkoper moet het werken (via wish) maar dat is niet zo 8)7
er zitten nog meer foutjes in het nieuwste model dus ik ga voor de refund strijden.
verkoop model Q3329 maar ja iedereen geeft er zijn eigen naampje aan.
hoop toch op een oplossing of op een tip van hier.

mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipo01
  • Nu online
Down Under schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 23:06:
[...]

Je bent alweer een stukkie verder, android auto gebruik ik verder niet.
Maar misschien kan dit je een beetje in de goede richting helpen: https://androidworld.nl/auto/android-auto-wireless-samsung/
Afgelopen avonden flink met de instellingen wezen stoeien, maar nog steeds niet mijn “pratende-hoofd-knop” werkend gekregen (weet iemand welke functie deze knop zou moeten activeren?). Ik kan wel allerlei functionaliteiten eraan koppelen, maar blijkbaar niet degene die benodigd is om de draadloze CarPlay configuratie te starten. Android auto gebruik zelf ook niet aangezien we hier alleen iPhones hebben. Gelukkig werkt bedraad CarPlay wel, dat scheelt wel een hoop.

Merk wel dat het de autoradio niet rock solid is qua werking. Al gekke vastlopers gehad in autokit voor CarPlay (opgelost door de app opnieuw te installeren) en radio die geen geluid geeft (opgelost door de autoradio opnieuw op te starten). Zou het zin hebben om de software te updated? Mijn softwareversies is in een van mijn vorige posts te vinden. Weet alleen niet of het verstandig is de boel te updaten of dat er allerlei zaken mogelijk kaduuk gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Down Under
pipo01 schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 16:35:
Zou het zin hebben om de software te updated? Mijn softwareversies is in een van mijn vorige posts te vinden. Weet alleen niet of het verstandig is de boel te updaten of dat er allerlei zaken mogelijk kaduuk gaan.
Misschien handig om uit te vogelen welke processor je hebt? De PX5 en PX6 worden vanuit XDA wel goed ondersteund. De Intel's weet ik zo niet.Ik zie in jouw link dat de wondefoo een 8-core heeft. Zou je in de instellingen kunnen vinden. https://forum.xda-develop...4-gb-8-0-android-t3762724
Als je vaak vastlopers ed hebt is het misschien zinnig om een custom rom te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipo01
  • Nu online
Down Under schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 09:56:
[...]

Misschien handig om uit te vogelen welke processor je hebt? De PX5 en PX6 worden vanuit XDA wel goed ondersteund. De Intel's weet ik zo niet.Ik zie in jouw link dat de wondefoo een 8-core heeft. Zou je in de instellingen kunnen vinden. https://forum.xda-develop...4-gb-8-0-android-t3762724
Als je vaak vastlopers ed hebt is het misschien zinnig om een custom rom te proberen.
Als de info in de instellingen klopt, dan betreft het een px5 met 4GB en Android 9.0 (zie screenshot hieronder). Ik heb, even afkloppen, geen last van vastlopers oud en naar mijn weten werkt alles zoals het zou moeten behalve wireless carplay. Hierin weet ik ook niet zeker of het verstandig is om een custom rom te gebruiken aangezien de kans aanwezig is dat je meer kapot maakt dan verbetert.

En is een update naar Android 10 zinvol?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WlxH09znNoSJ2xhXzLqRS2QiVp8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/usWn5BU09mA3W7PHrkG3GveV.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Down Under
pipo01 schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 10:51:
[...]

en naar mijn weten werkt alles zoals het zou moeten behalve wireless carplay.
Misschien hier wat aan?
YouTube: How To: Connect Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipo01
  • Nu online
Grappig filmpje die treffend laat zien dat het niet vlekkeloos gaat (de filmer is bijna een kwartier bezig om draadloos CarPlay werkend te krijgen). Ze maken gebruik van een app genaamd zlink voor wireless CarPlay. Die heb ik zelf niet dus even kijken of ik die ergens kan vinden en of dat de oplossing is. Bedankt voor je hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casa Domotica
  • Laatst online: 26-10-2020
Mijn Android Autoradio is ineens zeer traag (na ca. 8 maanden gebruik),

Er is voldoende geheugen vrij, ik heb geen extra apps geïnstalleerd,
Ik gebruik alleen Audials voor internet radio, maps en de voorgeinstalleerde mp3 speler

Bijvoorbeeld Google Maps werkte voorheen prima, nu duurt een adres invoeren 5 minuten,
en 'sla linksaf' hoor ik pas als ik de straat al 500 meter voorbij ben.

Ook andere Apps zoals Audials zijn traag.

Als ik bijvoorbeeld Elixir installeer zie ik geen hoge CPU belasting of andere vreemde zaken.
Er staan geen onbekende Apps in de lijst.

Ik lees in dit forum en elders op internet dat na een factory reset je van alles kwijt kan raken,
de software voor de ingebouwde FM-radio, volumeregeling, het dashboard, enz.

Heeft iemand ervaring met deze radio? (zie screenshots)

Model: 8227L
Build: alps-mp-o1.mp4

De verkoper vragen gaat niet meer, Carpar in Nijkerk is waarschijnlijk opgeheven of failliet.

Alvast bedankt!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1nCW6hKj5OAb9Ct-59d18wgvqA4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xFKCEXUmMDSkudiuISYjRNpR.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ccZbZ2d6wjKdcOBp3C4Gnj5gaFE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2JxlU1C90VQp47aTRnZtsHqi.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8VGcU2-yuK1771IUuGuYzW_bkiU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XCE2aMAViau4e3UPSv2jXYgP.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polo20
je kan toch ook igo primo installeren. dan heb je je tel daar ook niet voor nodig.
zowel op een micro sd kaartje of op de interne schijf.

hoe: mapje documents aanmaken en volledige igo world 9.18.27.736653(met apk) er in plaatsen.

fabrieks instellingen verlies je geen software door.. wel latere apps.
missch kan je dat ook instellen in extra settings. backup

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robinstolman1
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 26-04 16:46
Hallo allemaal, ik heb een paar pagina’s doorgelezen om te kijken of ik mijn vraag (en wellicht ook het antwoord) tegenkwam, maar helaas. Vandaar mijn post.

Ik heb een VW golf6 uit 2009 en 2 jaar terug is mijn originele radio er uit gejat.. via een kennis van een kennis van een kennis een namaak vw radio er in laten zetten maar die gaf af en toe wat problemen (periodes zonder radio ontvangst en knipperend scherm).
Gister rook ik opeens een brandlucht in de auto en hield de radio er mee op.. tijd voor een nieuwe dus.

Ik ben op zoek naar een plug en play radio voor een VW golf 6. Een dubbel din die enigszins op de originele radio lijkt en stuurwielbediening en parkeersensoren ondersteund. Het zou fijn zijn als ik mijn tel (iphone) kan aansluiten via usb voor laden/spotify. Nu heb ik zelf wat zitten zoeken maar ik wil voorkomen dat ik weer zo’n slechte radio met kuren krijg. Mijn vraag is dus, welke radio zouden jullie aanraden?

Bedankt alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polo20
Robinstolman1 schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 10:40:
Hallo allemaal, ik heb een paar pagina’s doorgelezen om te kijken of ik mijn vraag (en wellicht ook het antwoord) tegenkwam, maar helaas. Vandaar mijn post.

Ik heb een VW golf6 uit 2009 en 2 jaar terug is mijn originele radio er uit gejat.. via een kennis van een kennis van een kennis een namaak vw radio er in laten zetten maar die gaf af en toe wat problemen (periodes zonder radio ontvangst en knipperend scherm).
Gister rook ik opeens een brandlucht in de auto en hield de radio er mee op.. tijd voor een nieuwe dus.

Ik ben op zoek naar een plug en play radio voor een VW golf 6. Een dubbel din die enigszins op de originele radio lijkt en stuurwielbediening en parkeersensoren ondersteund. Het zou fijn zijn als ik mijn tel (iphone) kan aansluiten via usb voor laden/spotify. Nu heb ik zelf wat zitten zoeken maar ik wil voorkomen dat ik weer zo’n slechte radio met kuren krijg. Mijn vraag is dus, welke radio zouden jullie aanraden?

Bedankt alvast!
kijk bij Dasaita

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertha781
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 29-10-2020
Ik heb zojuist een Opel Meriva 2007 gekocht een auto met veel extra opties (niet van toepassing voor de radio) en heeft weinig kilometers gelopen, de hoop bestaat dat de auto mij de komende jaren als 2de auto van het nodige rij plezier gaat voorzien.

Nu wil ik graag een Android radio inbouwen die te bedienen blijft middels de knoppen op het stuur.
Super snel hoeft de radio niet te zijn want ik wil hem voornamelijk gebruiken als radio, handsfree bellen, film kijken als ik ergens moet wachten, navigatie. Te traag is ook niet wat! Enkele jaren terug was ik veelvuldig te vinden op XDA-developers om de juiste software te zoeken en deze vervolgens op mijn telefoon te zetten. Het lijkt me leuk dit ook te doen op mijn auto radio.

Verdere eisen zijn
DAB+
GPS
eventueel 4G

Budget is zo'n 150 euro en dan graag verzonden vanuit Europa ivm verzendtijd en import rechten.

Kunnen jullie mij helpen welke radio voor mij het meest geschikt is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peters1
  • Laatst online: 15-01-2021
Hoop dat iemand mij kan helpen.

Al een tijdje op zoek naar een mooie 1 din unit, liefst px6 dsp en Android 10

Nu is CarPlay een grote plus.
Nu zie ik dat de prijzen enorm uit elkaar lopen. Zie ze van joying voor rond de 280 en op AliExpress van onbekendere merken voor 170.
Zelfde specificaties.

Zitten daar nou echt nog grote verschillen in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carlhendrix
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-05 23:28
In de hoop dat iemand mij kan helpen.

Ik heb een Android radio voor mijn Opel Astra H gekocht. Ingebouwd, werkt redelijk. WiFi en BT werken naar behoren.. Echter ik krijg for the life of me de SWC niet ingesteld.
Als ik de SWC interface setting pagina open dan kan ik hier kalibreren echter, er gebeurt niets. Verkoper gemaild en reactie ontvangen alleen geen zaligmakend antwoord (sluit CANbus decoder aan)...Joh...Had ik al gedaan..

Wel via het 'geheime menu' allerlei instellingen kunnen vinden waaronder diverse CANbus decoder modellen. Maar voordat ik hiermee aan de slag ga, dacht ik, ik vraag het hier even..

Iemand een idee?

Het gaat om deze unit.
https://www.aliexpress.co...b201602_,searchweb201603_

A8227l
Android 10

[PSN: carlhendrix] | Steam ID : n3w_w4rri0r |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kildo
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 24-01-2021
Hoop dat iemand mij kan helpen.
Heb sinds bijna 2 jaar een Pumpkin radio in mijn camper geïnstalleerd . Fiat Ducato is het merk.
Alles werkt behalve de bediening vanaf mijn stuur werkt niet meer en ik kan datum en tijd niet meer aanpassen. Er zat wel een gebruiksaanwijzing (jumpering) bij maar het lukte mij niet om dit te laten werken.
Weet iemand of er een garage of autoradio installateur is die mij hiermee zou kunnen helpen.

Dit is mijn Pumpkin radio : Pumpkin AE0273B - Android 8.0 - 4GB+ROM:32GB

YouTube: Pumpkin AE0273B 2 DIN 7" Android Car Stereo 4GB Ram (Unboxing and Qu...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnovs
Zojuist mijn nieuwe headunit geïnstalleerd. Werkt als een trein. Enige nadeel;

Waze crasht zodra hij een route moet herberekenen als je fout rijdt. Kom dit probleem helaas nergens tegen. iemand een suggestie? Herinstalleren van waze maakte niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polo20
Arnovs schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 17:51:
Zojuist mijn nieuwe headunit geïnstalleerd. Werkt als een trein. Enige nadeel;

Waze crasht zodra hij een route moet herberekenen als je fout rijdt. Kom dit probleem helaas nergens tegen. iemand een suggestie? Herinstalleren van waze maakte niet uit.
iGO Nextgen 9.18.27.655384 installeren.
die gebruik ik ook. geen telefoon verbinding voor nodig.
mapje documents op de interne geheugen aanmaken en daar de volledige iGO en apk file in zetten.
tip, navitotal of anders pm. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeYote
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:27
zonnetjeophuis schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 21:54:
[...]

Zoiets? Al het goed is zijn dit de pinouts van Toyota Touch en Go? Ik kon er zo gauw geen complete plaatsjes van vinden maar met wel verder zoek moet dat ook nog wel te vinden zijn.

16-pins
• 6 Parking brake signal
Vorige week een nieuwe px6 head unit in mijn auris gezet, maar elke keer als ik de handrem gebruikte (of de auto ermee aanzette) bleef het lampje in het dashbord branden. Inclusief de piepjes als je probeerde te rijden. Het lampje ging alleen uit bij het opnieuw starten van de auto met de handrem eraf. Van de chinese verkoper kwam geen bruikbare reactie. Het doorknippen van deze kabel bleek voor mij de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnovs
Polo20 schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 20:43:
[...]

iGO Nextgen 9.18.27.655384 installeren.
die gebruik ik ook. geen telefoon verbinding voor nodig.
mapje documents op de interne geheugen aanmaken en daar de volledige iGO en apk file in zetten.
tip, navitotal of anders pm. ;)
Alternatieven zijn er wel. Dank daarvoor. Ik zoek alleen een oplossing voor het probleem bij waze.

• Arnovs
Opgelost. De headunit firmware geupdated. Kreeg een update van de fabrikant, waarna waze probleemloos werkt.

Nieuwe launcher van de fabrikant stond me alleen niet aan. Carlauncher er maar overheen gedaan.

Ik blijf wel met een erg laag volume van meldingen zitten. Vooral flitsmeister is heel stil. Iemand een oplossing daarvoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berry eggens
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-02-2021
Voor mijn Opel ben ik op zoek naar een Android head unit. Alle Radio die ik gevonden heb van een merk die als enigsinds betrouwbaar te boek staat heeft een nadeel.

De Erisin ES8160PG
- Heeft een STM32 MCU

De Erisin ES6960PG
- Heeft geen DSP

De Dasaita MAX10
- Duur, wanneer gratis verzonden kan op aanslag.

Ik ga de radio koppelen aan de bestaande standaard speaker. Hoe nuttig is DSP dan nog? Heeft iemand een alternatief voor een goeie Opel Android unit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macabre
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-03 17:02

Macabre

Euhh...

Macabre schreef op woensdag 2 september 2020 @ 09:13:
[...]

Radio is inmiddels ingebouwd, was inderdaad plug and play en past werkelijk perfect! Dit kan echt binnen een uur ingebouwd worden.
Helaas ben ik zelf dom geweest om tijdens het spelen met de radio mijn auto niet stationair heb laten lopen. Toen ik alles eenmaal weer vast had gedraaid wilde ik even een proefritje maken maar helaas, accu leeg en auto startte niet meer! 7(8)7
Volgende dag startkabels erbij en we konden weer!

Eerste indrukken (in positieve zin):
- Bouwkwaliteit is echt heel goed
- Scherm is super, helder en scherp, kleuren zijn goed
- Vloeiende Android ervaring, boot tijd is ook supersnel
- Ontvangst radio is goed, geen gekkigheid
- Ik weet niet hoe het kan maar de geluidskwaliteit is echt heel erg goed, het lijkt wel alsof ik er in 1 keer een subwoofer bij heb, uiteraard na het spelen met de EQ, zeer uitgebreid.
- WiFi ontvangst is top (hotspot via telefoon).
- Bluetooth verbinden met mobiel gaat zonder problemen en contacten worden netjes ingeladen. (Heb nog niet gebeld via bluetooth met de ingebouwde microfoon, kom ik nog op terug). Bluetooth gesprekken gaan via de ingebouwde microfoon perfect! Ben goed te verstaan, ook bij best veel omgevingsgeluid ben ik goed te verstaan.

Eerste indrukken (in negatieve zin):
- GEEN NETFLIX!!! App staat niet in de Playstore Gelukt middels Aptoide (thanks @pretpik)
- Startscherm niet aan te passen
Wellicht met een andere launcher (iemand hier ervaring mee?
- Icoontjes niet te verplaatsen naar een andere pagina Je moet eerst ruimte maken hierna kun je apps verplaatsen (omwisselen lukt niet), echter wanneer ik een gehele pagina verplaats dan staat deze de volgende boot weer op de oude plek
- Radio app is onoverzichtelijk Kom ik op terug, radio app is prima na een tijdje in gebruik

Als iemand weet hoe ik Netflix kan krijgen dan graag!
Nou dat was het dan! Radio is compleet dood, geen beeld meer en krijgt geen stroom. Originele radio aangesloten en deze werkt gewoon. Kan ik hier nog iets mee bij de verkoper?

..:: Specs ::..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGB-hero
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 02-05 15:06
Laatste pagina's van het topic doorgelezen en geconcludeerd dat een PX6 unit door de meeste wordt aanbevolen.

Helaas zijn er tig merken en shops waardoor het lastig is een keuze te maken.

Iemand ervaring met onderstaande?
Xtrons Qualcomm Bluetooth 5.0 Aptx 7 ''PX6 Android 10.0 Universele 2 Din
https://nl.aliexpress.com...b201602_,searchweb201603_

of
Idoing 2 Din 7 "PX6 4G + 64G Hexa-Core Android 10 Bluetooth 5.0 Hdmi Usb universele

of
Wondefoo PX6 Universele 2 Din Android 10

Of een andere 7" inch universele die netjes in een 2DIN slot past?
Het liefst met 3 USB poorten. Apple/Carplay zou fijn zijn maar echt geen must.

Komt in een Subaru Impreza (06/07) en daar is helaas heel weinig ruimte rond het 2 DIN slot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeetBroers
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 20-03-2023
Hoi allen,

Ik heb gisteren een Junsun V2 Android radio geïnstalleerd in mijn VW T5.1 uit 2011, echter ging deze vanaf het begin niet aan. Ik heb vervolgens een geschakelde plus ergens vandaan getoverd en daarna startte hij op. Het probleem is dus dat ik geen geschikt CANBUS protocol kan vinden voor een Transporter T5... De radio zou via CANBUS aan en uit moeten gaan, en niet via een geschakelde plus, daarnaast kan ik ook de voertuiginformatie niet inzien.

Wat zou het probleem kunnen zijn? Ik las ook ergens dat eventuele aanpassingen via VCDS nodig zouden moeten zijn, maar voor deze radio zat er een Pioneer radio in die wél via CANBUS dingen als parkeersensoren en verlichting zag...

Kan iemand mij hiermee verder helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xypzo.
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-09-2024
Hoi, Coco hier, ben nieuw, dus voor het eerst een berichtje. Ik ben in het bezit van een Skoda fabia combi uit 2008. Sinds een week heb ik een Yeer autoradio geïnstalleerd welke op android 10 draait. Het is een octa core en werkt prima. Ik heb echter wat vragen en de verkoper heeft hier geen antwoorden op helaas dus probeer ik het hier in de hoop dat iemand die er meer verstand van heeft dit leest. Ten eerste het bootlogo. Dit kan ik wel instellen voor Skoda, maar vervolgens zie ik het niet op mijn scherm verschijnen. De radio gaat gelijk naar het hoofdmenu. Dit moet in te stellen zijn maar ik kom er niet achter hoe. Verder is de taal op het toestel engels, ondanks dat ik nederlands heb ingesteld. Tot slot maakt mijn boordcomputer geen contact. Volgens de verkoper moeten de canbus settingen aangepast worden maar hij zegt er niet bij hoe die moeten staan en zelf heb ik geen idee. Ik zie dus niet op mijn scherm of er een deur openstaat of de buiten temperatuur. Iemand die er verstand van heeft? Dan hoor ik het graag.
Hai ik heb ook een yeer radio, en heb 't gisteren voor elkaar gekregen om de canbus te koppelen (soort van).
Settings- car settings-factory Settings- Dan code 3368 of 8888 of 126 gebruiken om erin te gaan.
De bovenste optie vraagt om het canbus type, ik heb er 6 geprobeerd voordat 't goed was. Raise als eerste, daar heb ik ook het logo vandaan. Werkte niet helemaal, uiteindelijk met Simple Soft gelukt hoewel mijn polo denkt dat ie een golf is 🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnovs
MGB-hero schreef op woensdag 25 november 2020 @ 18:45:
Laatste pagina's van het topic doorgelezen en geconcludeerd dat een PX6 unit door de meeste wordt aanbevolen.

Helaas zijn er tig merken en shops waardoor het lastig is een keuze te maken.

Iemand ervaring met onderstaande?
Xtrons Qualcomm Bluetooth 5.0 Aptx 7 ''PX6 Android 10.0 Universele 2 Din

of
Idoing 2 Din 7 "PX6 4G + 64G Hexa-Core Android 10 Bluetooth 5.0 Hdmi Usb universele

of
Wondefoo PX6 Universele 2 Din Android 10

Of een andere 7" inch universele die netjes in een 2DIN slot past?
Het liefst met 3 USB poorten. Apple/Carplay zou fijn zijn maar echt geen must.

Komt in een Subaru Impreza (06/07) en daar is helaas heel weinig ruimte rond het 2 DIN slot.
Iedereen heeft het over px6. Ik heb zelf een maand terug een px5 geinstalleerd. Android 10 geupdated en het draait als een zonnetje. 64 ram 4 rom.
Ik zou niet weten waraom je een px6 zou moeten hebben.

Ik draai geen video en heb ook geen camera's eraan gekoppeld. Uiteraard is px6 beter, maar heb je het nodig...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnovs
Sinds mijn headunit is het geluid stukken beter. Voor digitaal vanuit spotify, De FM is even "slecht"gebleven, waardoor ik internet radio gebruik. Nadeel is het dataverbruik. Met de app myTuner gebruik ik 50mb/ half uur. Dat gaat best hard,

Heeft iemand een mooie alternatieve app of een advies voor een DAB+ antenne. Over dab+ aftermarket antennes hoor ik wisselende verhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GJA
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14:43

GJA

PX6 is niet nodig. Het enige moment dat je het snelheidsverschil merkt is tijdens het opstarten en dat gebeurt zelden (meest standby).

DAB+: volgens mij ben je sterk afhankelijk van de regio. In mijn regio is het gewoon bagger. Meerdere antennes geprobeerd, van plakantenne op meerdere plaatsen in de auto tot en met een compleet nieuwe dakantenne. Bagger in het noordoosten. Maar ik hoor positieve reacties uit andere delen van Nederland.

Daikin EHVH08S23EJ9W binnen, ERGA08EAV3H7 buiten | Alfen Eve Single Pro-Line 3-fase | HassIO | DJI Mini 2 | Paard | MK3 ST | fixt keukenapparatuur en WaDro | HT-A2 | gasloos | RF900R | KLR650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polo20
GJA schreef op donderdag 3 december 2020 @ 07:31:
PX6 is niet nodig. Het enige moment dat je het snelheidsverschil merkt is tijdens het opstarten en dat gebeurt zelden (meest standby).

DAB+: volgens mij ben je sterk afhankelijk van de regio. In mijn regio is het gewoon bagger. Meerdere antennes geprobeerd, van plakantenne op meerdere plaatsen in de auto tot en met een compleet nieuwe dakantenne. Bagger in het noordoosten. Maar ik hoor positieve reacties uit andere delen van Nederland.
dab-Z App is redelijk goed. eind plakstukje wel op kaal metaal plakken. (lastig bij te komen in een vw polo.)
anders zonder zo'n antenne een Simple Radio dab+ App gebruiken wat via je tel hotspot verbinding werkt.
moet zeggen dat de normale fm radio ontvangst ook wel beterder is dan voorheen. anders is er bij fabr instellingen (8888) ook nog wat in settings te proberen.

mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polo20
he, he, kon nu eindelijk de android 10 Allwinner T3p1 quad core unit terug sturen omdat de bluetooth vanaf het begin niet heeft gewerkt.
Ook een update , was eigenlijk alleen een opstart programma deed ook niks veranderen.
de engineers waren er nu ook achter dat het niet werkte.
Gelukkig doet Wish niet moeilijk na de moeizame medewerking van verkopende partij.

inmiddels een 8227L 9inch met android 10 in de vw polo (2011) gezet. prima spul en zeker met DSP..
Canbus type ALL en dan nr 1 kiezen.
voor de zekerheid heb ik de rode battery draad apart van quadlock met zekeringhouder in zekeringkastje via contact aan aangesloten.
montage van ombouw paneel is wat krap. met name links er rechts onder. beide klemmetjes verwijderd die op het paneel zitten en wat weg gevijld.

mvg

ps, als iemand nog de Allwinner android10 t3p1 update zoekt.. die heb ik nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stofkapje
  • Laatst online: 02-05 20:34
Ik heb een Samsung Galaxy A50 met daarop Android 10. Hierop heb ik de apps MacroDroid, Hotspot Automatic en Tasker geprobeerd om het starten van de hotspot te automatiseren. Dit lukt niet op mijn toestel. Blijkbaar is de combinatie Samsung en Android 10 een lastige. Iemand nog tips om je hotspot op je telefoon automatisch te laten starten wanneer je radio is gekoppeld met je telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arutten
Stofkapje schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 09:45:
Ik heb een Samsung Galaxy A50 met daarop Android 10. Hierop heb ik de apps MacroDroid en Hotspot Automatic geprobeerd om het starten van de hotspot te automatiseren. Dit lukt niet om mijn toestel. Blijkbaar is de combinatie Samsung en Android 10 een lastige. Iemand nog tips om je hotspot op je telefoon automatisch te laten starten wanneer je radio is gekoppeld met je telefoon?
Je zou NFC tags kunnen "programmeren" zodat de hotspot aan gaat als je de telefoon even tegen de NFC tag aanhoudt.

=Specs=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stofkapje
  • Laatst online: 02-05 20:34
arutten schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 11:04:
[...]

Je zou NFC tags kunnen "programmeren" zodat de hotspot aan gaat als je de telefoon even tegen de NFC tag aanhoudt.
Dank voor je reactie. Het probleem zit in het feit dat apps geen hotspots mogen starten. Ik vermoed dat een geprogrammeerde NFC tag dit ook niet mag.
Na wat googlen is de gevonden oplossing om de telefoon te rooten en Tasker dan als systeemapp te gebruiken. Heb alleen niet zoveel zin om mijn telefoon te rooten (deze is van het werk) dus hoop dat iemand nog een alternatieve oplossing heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polo20
Ik heb een Samsung Galaxy A50 met daarop Android 10. Hierop heb ik de apps MacroDroid, Hotspot Automatic en Tasker geprobeerd om het starten van de hotspot te automatiseren. Dit lukt niet op mijn toestel. Blijkbaar is de combinatie Samsung en Android 10 een lastige. Iemand nog tips om je hotspot op je telefoon automatisch te laten starten wanneer je radio is gekoppeld met je telefoon?
open mobiele hotspot op je tel A50 en bovenaan rechts de 3puntjes aanvinken.
keuze uit time out instellingen.
nooit time out selecteren.

zojuist getest , ook met een A50. ;)
dat werkt.

• JJMill
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 27-02-2021
Hoi 😀

Ik heb wat pagina's door gebladerd maar kan mijn issue niet terug vinden.

Ik heb een Caddy uit 2004 waar ik een dubbel din Android in heb gebouwd. Ik heb hier een versterker met sub aanhangen en alles werkt prima.... zolang ik de radio app gebruik. Zodra ik muziek wil spelen van een stick of spotify wordt de versterker uitgeschakeld, ga ik weer naar de radio app, springt hij weer aan.
De remote heb ik aangesloten op de blauwe draad met een labeltje ant, bij vorige autoradio's functioneerde dit altijd prima.
Ik heb het idee dat het systeem er vanuit gaat dat je de antenne alleen nodig hebt voor de radio app en hem voor de rest uitschakelt.
Is er een manier om dit te omzeilen?

Groet

• Polo20
Blauw draadje zou eigenlijk AMP label moeten hebben.
En die zit dan bij de stekkerblok waar allemaal tulpstekkers aan hangen.
ANT is soms ook antenne versterker draad.
Maarja, zolang je android aan staat zou versterker het ook moeten doen.
Heb je al in factory sound settings gekeken. Volume e.d.

• JJMill
Dank voor je reactie.
Op het stekkerblok zit idd een draad die, volgens de ingebouwde informatie, het label Amp heeft, die doet echter niets.
En bij de geluidssettings staat geen relevante optie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Polo20
Versterker rechtstreeks vanaf de accu gevoed ? dan zorgt de AMP draad voor het aan/uit signaal.

• Polo20
Even foto's van de FF5000 / 8227L met android10. DSP
Heb de app carlauncher pro naast de standaard launcher gezet.
DAB app simple radio met echt prima sound.
VW Polo 6R 2011
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o_D651roLfUebomWXMP7x7Nc3oM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xbsHltbe1ouN8EFtHDjjJfd5.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vOy-WOls078Ln9jgoZ0gkzf4B3w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/siLKMyAqMGz1FC9BJsy9iFc0.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Down Under
Heb je je je type toegangspunt ook op sterretje gezet?
https://www.gsmerz4u.nl/b...t-samsung-werkt-niet.html

Bij mijn S7 moest ik de normale wifi ook uitzetten, Bij m'n S9 niet.

Gebruik Tasker, na connecten met bluetooth telefoon met radio schakelt ie de hotspot aan (en bij de S7 de normale wifi uit). En vice versa bij disconnecten.

Verder niks aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJMill
Polo20 schreef op donderdag 10 december 2020 @ 22:10:
Versterker rechtstreeks vanaf de accu gevoed ? dan zorgt de AMP draad voor het aan/uit signaal.
Op de ingebouwde informatie staat AMP bij die draad, in het bijgeleverde boekje staat NC, hij lijkt ook niks te doen.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mOs4Fllg-kuBwjHSJh2y2dUvm3Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Vn0G55sy9MmmvwRE4ca9KYuK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I8jCwEZBfbLYBc25wdggE19N5OQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WyAWw8lFXjCuccRHJ3gUKxAP.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l3yNZrZ43fOkIWbS9HzaRRqnOWg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/27wIQb0KFN7oGX2iV9zlz24Z.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polo20
Zo te zien heb jij ook een tablet formaat android systeem.
De radio stuurt in principe 12v naar je versterker = On/Off
Meet of er inderdaad 12v staat op de nc draad als radio aan staat.
Als dat niet zo is kan je de versterker on/off draad koppelen aan de red draad van foto1.
Ander vraagje, wat voor auto type en hoe heb je geschakelde + aangesloten.
Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJMill
Polo20 schreef op zondag 13 december 2020 @ 13:53:
Zo te zien heb jij ook een tablet formaat android systeem.
De radio stuurt in principe 12v naar je versterker = On/Off
Meet of er inderdaad 12v staat op de nc draad als radio aan staat.
Als dat niet zo is kan je de versterker on/off draad koppelen aan de red draad van foto1.
Ander vraagje, wat voor auto type en hoe heb je geschakelde + aangesloten.
Mvg
Dank, dit was de tip die ik moest hebben 👌🏻
Ik heb een Caddy uit 12/2004, hoe bedoel je hoe de geschakelde + is aangesloten?

Groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polo20
Geschakelde + is de rode draad. En die geeft stroom zodra sleutel in contact aan is.
In 3 vw polo's heb ik android's ingebouwd en aangesloten met de rode draad naar zekeringkastje met dubbele zekeringhouder.
Jij hebt ook waarschijnlijk 2 soorten quadlock stekkers bij de android gekregen. Uit voorzorg heb ik de rode draad dus doorgeknipt en verlengd naar zekeringkastje . Jij zou evt de versterkerdraad ook via deze optie kunnen aansluiten /koppelen.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MfH1a_FjFKDrjN_scdWxRKoGXUI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YmFpGCE4GYTdWOZGN8vtirOf.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door Polo20 op 13-12-2020 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkIII
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-04 20:17
Ik heb ook zo'n android radio aangeschaft die iedereen hier wel lijkt te hebben en ik heb er wat gebruikers vraagjes over.

1. Als ik oproepen binnen krijg op mijn telefoon dan krijg ik het nummer van de beller in beeld maar niet de naam die erbij hoort. Weet iemand hoe je dit aan kan passen? Ik heb uiteraard al mijn contacten netjes geïmporteerd.

2. Als ik aan het bellen ben via Whatsapp en ik krijg een ander telefoontje tussendoor dan schakelt hij niet automatisch terug naar het Whatsapp gesprek. Ik moet dan echt het whatsapp gesprek via mijn telefoon verbreken en opnieuw verbinding maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polo20
Even je tel verbinding koppeling verwijderen uit je tel en van je unit.
Daarna opnieuw koppelen en contactpersonen opnieuw updaten in de Bluetooth unit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polo20
Kijk ook eens in je instellingen op je mobiel met bellen. Beller id enz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkIII
Polo20 schreef op zondag 20 december 2020 @ 13:16:
Even je tel verbinding koppeling verwijderen uit je tel en van je unit.
Daarna opnieuw koppelen en contactpersonen opnieuw updaten in de Bluetooth unit
Dankje, dit werkt inderdaad met de namen.

Helaas blijft het probleem met gesprekken via Whatsapp en telefoontjes tegelijkertijd wel bestaan.

Edit: Ik dacht na het lezen van dit topic ook te weten waarom mijn multimediaknoppen niet werken van mijn stuur. Ik ben naar de factory opties gegaan, en daar staan alle type wagens.... behalve een Seat.
En ik heb dus een Seat, wat kan ik doen om dit toch werkende te krijgen?

[ Voor 25% gewijzigd door MarkIII op 20-12-2020 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polo20
Probleem is dat je geen WhatsApp App op je android unit kan installeren. De unit wordt dan gezien als een nieuwe telefoon. Moet dat ook nog uitvogelen.
En net als op je tel kan je op je unit scherm vegen van boven naar beneden om weer de juiste item te selecteren.
Missch staat daar ook je bel gesprek tussen.
Kan dit niet checken , is maar een denkwijze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polo20
Stuurwielbediening , canbus auto type of knoppen op je stuur instellen.
Key1 of key2 zitten aangesloten op het canbus boxje aan de radio stekker.
Kijk even hoe je stuurwielbediening moet instellen cq selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polo20
Car settings en dan de SWC.
bijv volume 1x indrukken (knippert)en dan op je stuur zelfde volume knop selecteren.
Als je alles hebt ingesteld toets je op de back icon bovenin rechtsAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EUECxRsreH1ke3hfD45JxtnCcNI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PfNR8K9IcifcNZEJuleIQnnu.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-04 23:40
Interessant topic. Ik heb ongeveer 5 jaar geleden zo'n Android autoradio gekocht maar die heb ik na een week stoeien weer terug moeten sturen.
- Wifi interferentie in de speakers
- Wifi viel uit (hotspot naar iPhone)
- Dab radio viel uit met antenne op het dak
- Navigatie traag en onwerkbaar.
- Autoradio werkte niet op de CANBUS van mijn Renault Megane 3
- Stuur controls werkte niet
- Bluetooth ontvanger viel uit.

Zijn dit soort zaken inmiddels verbetert?
:'(

Oh ik weet het weer. Het was een S160 ding

[ Voor 4% gewijzigd door Animal op 22-12-2020 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polo20
S160 is volgens mij een Witson unit geweest. Dat verbaasd mij want Witson is /was best goed in het verleden.
Witson en Ugode ken ik nog van vroeger met radio's inbouwen . Voornamelijk nissan qashqai's .
PX5 of PX6 zijn nieuwste versies.
Eightcore, quadcore ,ram en rom uitbreiding. Je moet het net treffen met een goede leverancier. Ik had toch ook nog de pech dat de bluetooth niets deed van een unit. Wel opgelost door terug inname van verkoper.
Ik weet dat dasaita goed werkt in de J10 en J11 nissan qashqai (ook roundview) camera's. Renault is ook grotendeels Nissan he. Als je zekerheid wilt kies dan Dasaita type. Ook gewoon met android 10.0 en plug and play. Geen gekloot met verloopstuk stekkers.

[ Voor 22% gewijzigd door Polo20 op 22-12-2020 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkIII
Polo20 schreef op maandag 21 december 2020 @ 10:20:
Car settings en dan de SWC.
bijv volume 1x indrukken (knippert)en dan op je stuur zelfde volume knop selecteren.
Als je alles hebt ingesteld toets je op de back icon bovenin rechts[Afbeelding]
Bedankt voor de info maar ik krijg het helaas toch niet werkende op het moment. Ik vermoed dat het iets in de bedrading moet zijn inderdaad... of ik heb echt een verloopstekkertje nodig aangezien er niet eens een Seat wordt vermeld in de settings. Volgende week heb ik vakantie en kan ik eens puzzelen in het daglicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polo20
Het kan zijn dat op je kabelsetje de 2draadjes (2 klein stekkertjes) niet in elkaar gestoken zit. Zijn Missch 2 groene draadjes. Op het canbus boxje zitten ze naast elkaar.
wbt canbus, kan je kiezen uit All types?en dan nr1 Seat of VW ? Je kunt zien of het werkt bij contact aan en dan deur openen. In display zie je je auto met open deur. Zo niet dan moet je de juiste type zoeken.
Fabrieksinstellingen , code 8888 , canbus

[ Voor 5% gewijzigd door Polo20 op 22-12-2020 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polo20
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zvJ-QwcSRnYT_QGgQqigmYF0GXg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oL4gg64lqiWaMMjg7SvROcN1.jpg?f=fotoalbum_large

B1 is key1 en dat is meestal goed voor werkende stuurwielbediening.
B1 in CAN steken.

• thimonnn
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 09-04 12:05
Hi 👋🏻

Een paar weken geleden heb ik een Volkswagen Golf 6 gekocht uit 2011. Nu wil ik graag de Xtrons PQ80UNV gaan kopen, maar wil eerst weten of de parkeersensoren het dan blijven doen...

Heeft iemand hier ervaring mee? Ik hoop dat ik op de juiste plek deze vraag stel. Zou het enorm waarderen als iemand het antwoord weet.

Alvast heel erg bedankt!!!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17:20
Vraagje. Sinds een paar maanden heb ik een Dasaita 10.2 inch px6 Android autoradio. Lekker groot scherm (mijn vriendin vind het maar idioot groot)

Maar nu wil ik via een usb dab+ adapter inclusief antenne DAB+ installeren. Nu had ik heb ik hiervoor Dab-z geïnstalleerd. So far, so good. Echter met veel pijn en moeite heeft ie met autoscan enkele dab radiozenders gevonden. NPO 1,2,3 enz. Publieke vind ie niet.

Als ik vervolgens deze wil afspelen heb ik geen geluid. Ontvangst schijnt ook nul te zijn. Iemand ideeën hoe dit op te lossen? Bvd

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

• Polo20
Heb je de plakker op kaal staal geplakt.
Vond het zelf ook lastig te doen en was ook niet helemaal tevreden. Soms viel die verbinding weg.
Opnieuw zenders laten zoeken en dan wel op een vrij uitzicht gaan staan met de auto.
Heb nu de App simple radio .. en via mobiele hotspot vind ik dit prima.

[ Voor 16% gewijzigd door Polo20 op 24-12-2020 13:25 ]

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17:20
Nee nog niet. Wilde het eerst draaiende hebben voordat ik alles open breek om die antenne te plakken..

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Polo20
Zou gelijk een camera bij je Xtron kopen. En dan 1tje die ook je kentekenplaatverlichting vervangt.
En ja, je biepers werken ook gewoon.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/14VuC6qZ4hgR6m4JrhmIuyB1alU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fuA2yZ3oqnCkDrTSXEakhJ4G.jpg?f=fotoalbum_large
Pagina: 1 ... 35 ... 47 Laatste