iPad 12.9 Pro 2021 iPhone 15 Pro Natural Titanium Apple Watch Ultra 2 Black Apple TV 4K HDR & 4K & HD HomePods & HomePods Mini’s AirPods Max & Pro MagSafe HomeKit CarPlay
Heb je de antenne al buiten de auto gehangen om te testen? Dan zou je ontvangst goed moeten zijn. Weet niet waar je woont maar dat kan ook nog van invloed zijn.TheKerremenke schreef op donderdag 24 december 2020 @ 13:02:
Vraagje. Sinds een paar maanden heb ik een Dasaita 10.2 inch px6 Android autoradio. Lekker groot scherm (mijn vriendin vind het maar idioot groot)
Maar nu wil ik via een usb dab+ adapter inclusief antenne DAB+ installeren. Nu had ik heb ik hiervoor Dab-z geïnstalleerd. So far, so good. Echter met veel pijn en moeite heeft ie met autoscan enkele dab radiozenders gevonden. NPO 1,2,3 enz. Publieke vind ie niet.
Als ik vervolgens deze wil afspelen heb ik geen geluid. Ontvangst schijnt ook nul te zijn. Iemand ideeën hoe dit op te lossen? Bvd
Er zijn ook een soort van adapters te zijn die je aan kan sluiten op je gewone antenne (https://www.amazon.de/s?k...ef=bl_dp_s_web_3623978031). Wel kijken of je een actieve of passieve antenne hebt. Heb hier geen ervaring mee dus.....
Beste is natuurlijk een DAB+ antenne als vervanging van de gewone.
Heb ook een Dasaita en zat ook te dubben wel of geen DAB+ dongel. Las eigenlijk alleen maar wisselende ervaringen met een interne antenne. Heb het nu zo dat mbv Tasker de autoradio via de hotspot van de telefoon internetconnectie heeft. En speel dan internetradio. Veel meer keus dan ook
Bijkomend voordeel zijn de filemeldingen die de TomTom dan ook weergeeft op de autoradio.
Bedankt voor de snelle reactie!Polo20 schreef op donderdag 24 december 2020 @ 13:19:
Zou gelijk een camera bij je Xtron kopen. En dan 1tje die ook je kentekenplaatverlichting vervangt.
En ja, je biepers werken ook gewoon.[Afbeelding]
Op dit moment heb ik de standaard radio er nog inzitten. Deze geeft aan hoe ver weg ik nog van objecten zit als ik 'm in z'n achteruit gooi. Zijn daar ook apps voor die ik kan installeren op de Android radio?
Nog suggesties voor een goed passende achteruitrijcamera voor een Golf 6?
Bedankt!! 👍🏻
Heb je toevallig een idee welke achteruitrijcamera ik het beste kan kopen voor mijn Golf 6 i.c.m. de Xtrons PQ80UNV?Polo20 schreef op donderdag 24 december 2020 @ 16:49:
Achteruitrijcamera geeft lijnen en en draaibeweging aan. Ook afstand in div kleuren. Rood is boem
:strip_exif()/f/image/ZmPnri9RvOYMzADqxFF72Qqc.jpg?f=fotoalbum_large)
Via Wish gekocht. Compleet met videokabel en aansluit stekkers.
In je achterklep kan je de binnen deksel van het slot los wippen en daar loopt de kabelboom van links naar rechts achterlichten. Pak de + draad van je achteruitrijlamp en verbind die met de camera. De verlichting van dit setje gaat op de normale kentekenplaat verlichtings draadjes.
Videokabel aanleggen via (onder) de deurdorpels.
Buiten de auto heb ik hem ook al gehad om te testen. Zonder resultaat. Heb besloten om de DAB+ antenne en dongle te laten voor wat het is.Down Under schreef op donderdag 24 december 2020 @ 16:09:
[...]
Heb je de antenne al buiten de auto gehangen om te testen? Dan zou je ontvangst goed moeten zijn. Weet niet waar je woont maar dat kan ook nog van invloed zijn.
Er zijn ook een soort van adapters te zijn die je aan kan sluiten op je gewone antenne (https://www.amazon.de/s?k...ef=bl_dp_s_web_3623978031). Wel kijken of je een actieve of passieve antenne hebt. Heb hier geen ervaring mee dus.....
Beste is natuurlijk een DAB+ antenne als vervanging van de gewone.
Heb ook een Dasaita en zat ook te dubben wel of geen DAB+ dongel. Las eigenlijk alleen maar wisselende ervaringen met een interne antenne. Heb het nu zo dat mbv Tasker de autoradio via de hotspot van de telefoon internetconnectie heeft. En speel dan internetradio. Veel meer keus dan ook
Bijkomend voordeel zijn de filemeldingen die de TomTom dan ook weergeeft op de autoradio.
Bedankt voor alle reactie toe zover.
Na overleg besloten dat mijn vriendin gewoon CarPlay gaat gebruiken via de kabel. Dan heb je internet radio en dus altijd goed geluid.
[ Voor 3% gewijzigd door TheKerremenke op 24-12-2020 17:56 ]
iPad 12.9 Pro 2021 iPhone 15 Pro Natural Titanium Apple Watch Ultra 2 Black Apple TV 4K HDR & 4K & HD HomePods & HomePods Mini’s AirPods Max & Pro MagSafe HomeKit CarPlay
Daarnaast wil ik ook graag de knoppen op mijn stuur blijven gebruiken. Zijn er dan nog extra dingen waar ik op moet letten?
Met een 8inch android heb je gewoon draai en toets knoppen naast het touchscreen.
Kijk eens op qashqai-passion.nl of op facebook Nissan Qashqai Vrienden.
Model 3 zegt mij niet zoveel. Bjr wel.
Dan zijn er nog 3 a 4 uitvoeringen.
Met of zonder roundview, parkeersensoren of rearcamera.
Ps, nissan rearcamera is een 6V. type.
Dus niet standaard 12V.
Hier is wel speciale stekker voor te koop.
(Vroeger maakte ik deze zelf met een ubec 12/6v blokje maar nu kost dit wel bizar veel.😐 )
Vertel eens meer over de QQ.
:strip_exif()/f/image/0kxqRJ0Mh95yBPKMxYAYWKSS.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 5% gewijzigd door Polo20 op 27-12-2020 17:38 ]
Wel een tip mocht je dit gaan vervangen en je auto heeft nog een led verlichting. Zorg dat je kentekenplaat verlichting van beide kanten wel gelijk is qua kleur.Polo20 schreef op donderdag 24 december 2020 @ 13:19:
Zou gelijk een camera bij je Xtron kopen. En dan 1tje die ook je kentekenplaatverlichting vervangt.
En ja, je biepers werken ook gewoon.[Afbeelding]
Heb soortgelijk camera en andere kant was nog een orginele Ford unit met lampje. Kleuren waren dus verschillend en na aantal jaar was het toch ineens een afkeurpunt met de APK

Kwam al jaren bij dezelfde en ineens zagen zij dus het licht. Zou dus gelijk bij Ali of ergens anders ook voor de andere unit een LED unit bestellen voor je auto. Scheelt je toch mogelijk problemen bij een APK.
Ook wit licht dus. Op Alie zat te vinden.
Ja , normaal via je auto licht aan knop.JJMill schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 13:18:
Weet iemand toevallig of de toetsverlichting van een Android speler apart gevoed wordt? Alles aan mijn speler werkt, behalve de toetsverlichting.
Als dit niet werkt verbind dan de iLL draad door aan de rode draad.
Kleuren van iLL verschilt wel eens.
Roze of oranje. Deze draad zit tussen de massa en de gele op een standaard zwarte blokje.
Foto van je stekkerblok vanaf je unit aub.
[ Voor 4% gewijzigd door Polo20 op 29-12-2020 13:45 ]
Zowieso een lastig item .
Die van jou is 28-10-2019.
In ieder geval is dit ook een allwinner type. Even een App op je unit zetten, bijv specdevice.
Kijk eens op XDA developers.com.
Vaak is update daar op eigen risico.
[ Voor 30% gewijzigd door Polo20 op 29-12-2020 20:59 ]
Bedankt voor je reactie. Met "model 3" doelde ik op de Tesla Model 3. Die heeft enkel een touchscreen voor de bediening van eh, alles.. Ik heb liever nog gewoon een fisiek knopje voor mijn airco en het volume van de radio.Polo20 schreef op zondag 27 december 2020 @ 17:33:
Hi. Je kan zelf willekeurig de knoppen op je stuur toewijzen cq instellen.
Met een 8inch android heb je gewoon draai en toets knoppen naast het touchscreen.
Kijk eens op qashqai-passion.nl of op facebook Nissan Qashqai Vrienden.
Model 3 zegt mij niet zoveel. Bjr wel.
Dan zijn er nog 3 a 4 uitvoeringen.
Met of zonder roundview, parkeersensoren of rearcamera.
Ps, nissan rearcamera is een 6V. type.
Dus niet standaard 12V.
Hier is wel speciale stekker voor te koop.
(Vroeger maakte ik deze zelf met een ubec 12/6v blokje maar nu kost dit wel bizar veel.😐 )
Vertel eens meer over de QQ.[Afbeelding]
Een willekeurige "8-inch Android" zegt mij niet zo veel. Heeft iemand een voorbeeld van een fatsoenlijk model waar ik nog eventjes mee vooruit zou kunnen?
Zal niet meevallen iets voor tesla3 te vinden.
Zowieso alle dingen die via het scherm te bedienen zijn.
kan mij voorstellen dat sommige optie's tijdens het rijden te veel afleid als je
naar iets zoekt op dat scherm. heb eens gegoogeld , wat een joekel van een tablet.
zou er ook niet aan kunnen wennen hoor.
missch knoppen als snelkoppelingen toevoegen oid .
Suc6
[ Voor 49% gewijzigd door Polo20 op 29-12-2020 23:30 ]
roelst1 schreef op zondag 27 december 2020 @ 16:01:
Ik ben op zoek naar een Android Auto radio voor mijn Qashqai, maar heb een grote voorkeur voor fysieke knoppen voor de basis (ik kan maar niet wennen aan het touchscreen in de Model3 van mijn vriendin). Vrijwel alle radio's die ik tegen kom zijn enkel voorzien van een touchscreen, maar ik wil in ieder geval het volume met een fysiek knopje kunnen aanpassen. Weet iemand hier een goede optie die geen fortuin kost, maar wel van redelijke kwaliteit is?
Daarnaast wil ik ook graag de knoppen op mijn stuur blijven gebruiken. Zijn er dan nog extra dingen waar ik op moet letten?
Hij bedoelde voor de Nissan Qashqai denk ik. Welk bouwjaar is het. Misschien ff foto?Polo20 schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 22:59:
Sorry verkeerd gelezen.
Zal niet meevallen iets voor tesla3 te vinden.
leesvoer:
https://joyingoem.nl.alie...detail.0.0.144473d24nsBB3
https://www.aliexpress.co....pcShopHead_5904672.1_1_1
https://www.audiovolt.nl/...-2013-note-x-trail-nv200/
Onderste is ter vermaak, zou geen systeem kopen met 2 gig geheugen. Voorkeur voor veel mensen in dit topic gaat uit naar 4 gig en dan 32 of 64 opslag. En een PX6, hiervoor is veel ondersteuning.
Heb zelf een Dasaita met touch buttons aan de linkerzijde. Deze gebruik ik vrij weinig, meeste gaat via de stuurwiel bediening. Wat jij wil met knoppen heb je op het stuur.
Voordeel van een complete unit voor jou auto (+bouwjaar) is het vrijwel plug en play is. Als je perse knoppen wil hebben kan je ook een losse unit bestellen. Je moet dan *misschien) wel op zoek naar een los frontje en kabel verkoopje. (like this https://nl.aliexpress.com...8148356.46.68be6499zTHWiC )
Succes
Bedankt voor alle tips! Het lijkt er op dat de consensus hier is dat de Chinese modellen beter zijn dan de (duurdere) modellen van Sony, Pioneer, etc? Ik moet in februari voor mijn werk naar China, dus als de Chinese toestellen inderdaad de voorkeur hebben, neem ik er dan eentje van Dasaita mee.Down Under schreef op woensdag 30 december 2020 @ 07:00:
[...]
[...]
Hij bedoelde voor de Nissan Qashqai denk ik. Welk bouwjaar is het. Misschien ff foto?
leesvoer:
https://joyingoem.nl.alie...detail.0.0.144473d24nsBB3
https://www.aliexpress.co....pcShopHead_5904672.1_1_1
https://www.audiovolt.nl/...-2013-note-x-trail-nv200/
Onderste is ter vermaak, zou geen systeem kopen met 2 gig geheugen. Voorkeur voor veel mensen in dit topic gaat uit naar 4 gig en dan 32 of 64 opslag. En een PX6, hiervoor is veel ondersteuning.
Heb zelf een Dasaita met touch buttons aan de linkerzijde. Deze gebruik ik vrij weinig, meeste gaat via de stuurwiel bediening. Wat jij wil met knoppen heb je op het stuur.
Voordeel van een complete unit voor jou auto (+bouwjaar) is het vrijwel plug en play is. Als je perse knoppen wil hebben kan je ook een losse unit bestellen. Je moet dan *misschien) wel op zoek naar een los frontje en kabel verkoopje. (like this https://nl.aliexpress.com...8148356.46.68be6499zTHWiC )
Succes
Edit: het gaat overigens om een Qashqai uit 2010 zonder navi/camera.
Dat is allemaal heel simpel en behoeft geen dure Dasaita unit.
Je kan ook kiezen tussen een witson, ugode zowel Wince 6.0 of android.
Tip. Bij het demonteren van de airco unit wat je dus eerst moet doen voordat je de radio ombouwframe kan los wippen zet dan contact altijd uit. Bij verwijderen van airco unit stekker mag je pas weer contact aan als alle stekkers weer verbonden zijn.
Anders krijg je foutmelding in de auto.
[ Voor 40% gewijzigd door Polo20 op 30-12-2020 12:57 ]
Waarom zou de Qashqai geen Dasaita behoeven? Het is voor mij een ideale auto, maar ik wil meer functionaliteit aan de radio unit toevoegen. Dat doe ik liever met een fatsoenlijk en snel model, dan iets van het type 'plastic fantastic' met een oude variant van Android.Polo20 schreef op woensdag 30 december 2020 @ 11:57:
Je hebt het dus toch over de J10 qashqai en het type is de Visia of Acenta.
Dat is allemaal heel simpel en behoeft geen dure Dasaita unit.
Je kan ook kiezen tussen een witson, ugode zowel Wince 6.0 of android.
Tip. Bij het demonteren van de airco unit wat je dus eerst moet doen voordat je de radio ombouwframe kan los wippen zet dan contact altijd uit. Bij verwijderen van airco unit stekker mag je pas weer contact aan als alle stekkers weer verbonden zijn.
Anders krijg je foutmelding in de auto.
Bedankt voor de tips over het uitzetten van het contact. Ik had al iets vergelijkbaars gelezen over de radio zelf, maar ik wist niet dat dat ook het geval was voor de airco controls.
Ik heb een android radio aangesloten in mijn Land Rover freelander
Maar nu werkt de radio met contact aan, maar als ik de auto start doet de radio het niet meer?
Waar kn dat aanliggen?
Mvg Antoine
Doormeten . Met Contact uit moet er 12v op gele draad staan. = radio Memory.
Geel draad op constante +
Rood op geschakelde +
Anders rode draad (doorknippen tussen radio en aansluitblok) en dan verlengen naar je zekeringkast met extra zekeringhouder . Zie foto in eerder bericht.
[ Voor 8% gewijzigd door Polo20 op 30-12-2020 18:43 ]
knip anders de oranje iLL draad door. deze is voor je verlichtings knoppen op je unit.
als de radio nu wel aan blijft , maar je hebt geen verlichting op je unit dan verbind je de iLL draad door
aan de rode draad.
dan doen de verlichtingsknoppen op je unit het altijd.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/G17MRKdPbyhWq8HLMM279H34.jpg?f=user_large)
[ Voor 5% gewijzigd door Polo20 op 31-12-2020 10:11 ]
Nu goede massa getrokken en alles werkt.
Bedank in iedergeval
Ik ben opzoek naar een Android Autoradio voor mijn fiat punto evo. Nou zie ik ondertussen door de bomen het bos niet meer op Ali en wil ik jullie advies vragen. Qua snelheid heb ik het advies gekregen om naar een px5 of px6 te kijken met minimaal 32Gb flash geheugen en 4gb RAM, zijn jullie het hiermee eens?
Ook lijkt mij een Carplay optie erbij erg fijn, maar dit is geen must have.
Hopelijk kunnen jullie me helpen!
Sinds vandaag heb ik een chinese android autoradio ingebouwd. Hij bevalt me prima, Niet het snelste maar wel verwacht voor zon prijs. Nu heb ik alleen een versie zonder achteruit rij camera gekocht en zelf een losse gekocht. Nu krijg ik alleen wel beeld als ik hem in de video poort steek via de app AVIN. Alleen als ik hem in de bewuste camera in poort steek krijg ik geen beeld en gaat hij ook niet automatisch open als ik hem in zijn achteruit zet.
Iemand tips?
Als je zo'n blauw blokje (aanknijpstekker) hebt gebruikt kan het zijn dat het net geen contact maakt. Rode draadje is vrij dun. Klein stukje kaal maken voor goede 12v verbinding.
[ Voor 64% gewijzigd door Polo20 op 10-01-2021 11:24 ]
Hebben we inderdaad getest, Was eerst ook het geval maar dat is nu niet meer. Hij doet het prima in de dvd port maar in de camera poort start hij gewoon niet op in zijn achteruitPolo20 schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 22:31:
Heb je wel het reverse draadje ,achterop de unit naar je achteruitrijlicht aangesloten.
Als je zo'n blauw blokje (aanknijpstekker) hebt gebruikt kan het zijn dat het net geen contact maakt. Rode draadje is vrij dun. Klein stukje kaal maken voor goede 12v verbinding.
Laat mij eens de aansluitstekkertjes schema zien op een foto.
Staat in je instellingen de rear camera wel op ON ?
Aansluitschema heb ik denk ik niet meer anders moet ik even kijken in de auto.Polo20 schreef op zondag 10 januari 2021 @ 15:20:
Dan heb je toch iets niet goed gedaan.
Laat mij eens de aansluitstekkertjes schema zien op een foto.
Staat in je instellingen de rear camera wel op ON ?
De instellingen zijn nogal lastig. Ik gok dat het onder reversing settings staan. Zal even foto's toevoegen van alle instellingen
:strip_exif()/f/image/myKFQuJEOvnXVeJLuRPOnORD.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/YVmcSkDhW5sR89tlQglYIY6x.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/mGp49608I7uwIj4KiCGuAM0Q.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/kiRLdLR8gjE8Rp2HbGeF9EYd.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/XrRUEjo4GmgDc5aCGpEpPEAv.jpg?f=fotoalbum_large)
Je hebt een 1din met klapscherm?
Bovenop de 1din misschien een sticker met aansluitschema
Volgensmij staat er iets van CAM INPUT. Inderdaad een 1din met uitklapscherm. Weet dat schema te vinden is alleen een helse karwei omdat ding eruit en weer erin te krijgen. Zal even zoeken of ik hem ergens anders kan vinden.Polo20 schreef op zondag 10 januari 2021 @ 15:52:
Wat is de afkortingnaam van het labeltje van je reverse draad achterop je unit?
Je hebt een 1din met klapscherm?
Bovenop de 1din misschien een sticker met aansluitschema
[ Voor 4% gewijzigd door Polo20 op 10-01-2021 19:03 ]
Ik heb de kabel hiervoor aangesloten op de video in en kreeg daar wel gewoon beeld zodra ik hem in zijn achteruit zette. Daarom denk ik dat dit echt een software ding is.Polo20 schreef op zondag 10 januari 2021 @ 19:01:
Ook al zou je camera input tulp stekker niet verbonden zijn dannog moet de radio wel in beeld overspringen naar rear camera bij achteruitrijversnelling en krijg je de melding geen videobeeld beschikbaar. Blijkbaar is dat contact vanaf je achteruitrijlicht niet op de juiste draad aangesloten bij je unit.
Ik krijg de camera inderdaad niet te zien als ik hem in zijn achteruit zetPolo20 schreef op zondag 10 januari 2021 @ 19:37:
Dus om een of andere reden switcht ie niet meer naar rear camera nu toch?
Dan moet je display echt over schakelen naar camera.
Dus dan hoef je niet eens de achteruit versnelling te gebruiken.
Die 12v werkt als simpele camera aan/uit switch op je display.
Ik heb een tweedehands auto gekocht waar reeds een Android radio in gemonteerd zit. Ik ben er niet heel kapot van, hij is vrij traag. Ik heb inmiddels een Android Auto dongle erbij gekocht, en dat werk eigenlijk perfect en zeer snel.
Ik ben nu van plan om de Android radio te factory resetten en de MCU te updaten naar de laatste versie, met als doel dat hij zo snel mogelijk opstart. Vervolgens wil ik alleen een auto radio app en de Android Auto app erop hebben staan..
Model:
A-MEDIA AUTO (1024x600 W)
CPU:
ARM Cortex-A9 @1.6GHz (x4)
Memory:
1024 MB
MCU version:
MTCD_MX_V2.01_1
Dec 12 2016 09:20:46
Android-versie:
5.1.1
Kernel-versie:
3.0.101+
chun@hctr930 #265
Wed Dec 28 16:09:57 CST 2016
Build-nummer:
rk3188-userdebug 03012017.11:08:49
Ik heb twee vragen:
1. Zijn er nog andere zaken die ik kan doen om het opstarten te versnellen?
2. Als ik een factory reset doe, ben ik dan ook de stuurknoppen kwijt? Of is dat gemakkelijk weer te configureren?
Bedankt!
[ Voor 7% gewijzigd door ReneTh op 12-01-2021 08:20 ]
Sneller is die dan wel.
Standaard staan de stuurknoppen er wel op maar het is eenvoudig opnieuw in te stellen.
Op XDA developers is missch wel update te vinden
Factory reset is missch al gedaan door vorige eigenaar om gegevens te wissen.
Een update maakt hem niet sneller.
Unit is al 5jr oud. RK3188
[ Voor 8% gewijzigd door Polo20 op 12-01-2021 20:58 ]
Nadeel is dat muziekspeler Spotify in het home screen van die fel gekleurde bars heeft die meebewegen met het geluid. Het lukt me niet ze uit te zetten.
Google map heb ik zichtbaar gezet in home screen. Nadeel is dat de straatnamen er heel groot bij staan als balk onderin. Ook niet uit te zetten lijkt.
Als laatste zou ik alle icoontjes van dezelfde kleur willen hebben.
Iemand een idee hoe ik dit aan kan passen of een tip voor een link naar een mooie theme?
Google maar.
De car launcher pro is niet helemaal perfect. Wil bijv niet de orginele radio app weergeven. Er zijn wel veel aanpassingen te doen met de pro.
Standaard radio app heb ik vervangen door de simpele radio app. Heel fijne app.
Iemand een idee wat dat kan zijn?
Voorlopig maar Spotify geinstalleerd en premium opgezegd, zit toch niet veel meer in de auto.
B.T.W. Sygic navigatie is nu ook beschikbaar voor Android auto maar nog wel zeer beperkt.
Online kan ik hier niet zoveel over vinden, en in dit topic zag ik een aantal linkjes naar AliExpress (welke niet meer werken).
- Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
- Welk systeem kunnen jullie aanbevelen?
- Werkt dit ook goed in combinatie met een achteruitrij camera?
- Is het vervangen van het systeem met een beetje handigheid zelf te doen?
[ Voor 6% gewijzigd door pride2 op 30-01-2021 17:29 ]
Heb gisteren een universele 2din 7inch in een cross polo geplaatst.
Hoxiao unit 8core 2gb/32gb.
Je moet wel een beetje weten welke wensen je wilt met een unit.
Ze hebben wel tulpaansluiting voor externe versterker.
Android 8 , 9 , 10 . Beetje opletten met specs doorlezen van units.
Ik ben sinds kort in bezit van een auto met een android radio.
Aan de radio zit een dab+ module met raam-antenne.
Maar zodra ik via dab+ wou luisteren, kreeg ik de melding 'usb niet gevonden'.
Dus ik de radio eruit gehaald, en achterop de radio zitten 2 usb kabels.
1 komt uit in het dashboardkastje, de ander zit de dab+ module aangesloten.
Maar beide usb aansluitingen werken naar mijn idee niet.
Zowel wanneer ik er een usb stick op aansluit, of mijn telefoon. Gebeurt er niks op de radio, en mn telefoon laat ook niet op.
Verder werkt alles op de radio, wifi, Bluetooth, gps etc.
De radio is voorzien van android 9.1
Iemand enig idee waar dit in kan zitten?
Alvast bedankt.
Klikje hoorbaar.
wbt dab+ antenne je kan beter de andere dab app nemen met hotspot.
Simple dab radio.
Had je DAB Z app er op staan?
Sticky met muziek werkt soms alleen via hoofdmap en sub mappen.
Dat is uitproberen als er geen manual bij zit.
[ Voor 84% gewijzigd door Polo20 op 30-01-2021 21:24 ]
Luister nu ook via hotspot naar online radio.
Maar feit blijft dat de usb aansluitingen het niet doen.
En dat vind ik raar.
Vraag me af of het een software probleem is, of iets anders.
Gaan er dan geen cruciale gegevens verloren voor de werking van de radio?😬
Vond het een beetje spannend om deze in te drukken. Ook omdat de stuurbediening en achteruitrij camera etc nu werkt.
Of kan dit geen kwaad voor die werking?
Je raakt niets kwijt. Aĺleen radio zenders favorieten.
Factory reset is vaak dmv code van 4cijfers. 8888 of 7890 of 3711
Hierbij verlies je apps die later via playstore erop zijn gezet. Dus via een Google account.
Stuurwiel bediening is standaard ingesteld maar kan evt opnieuw geselecteerd worden.
Achteruitrijcamera werkt gewoon.
[ Voor 20% gewijzigd door Polo20 op 30-01-2021 22:21 ]
Factory reset maakt alle instellingen ongedaan en leegt de boel.
Standaard instellingen blijft er wel op staan.
De reset button doet eigenlijk de memory instellingen resetten. Hetzelfde als de stekker achterop de unit loskoppelen zodat de stroom eraf gaat.
[ Voor 8% gewijzigd door Polo20 op 30-01-2021 23:01 ]
Kijken of dat iets veranderd.
Bedankt voor zover!👍🏻
Veeg op je scherm verticaal van bovenaf. Dan usb icoontje aanklikken, selecteer verwijderen stick oid.
[ Voor 3% gewijzigd door Polo20 op 31-01-2021 10:14 ]
Verder nog ideeën waar ik naar kan kijken?
Heb je er een foto van.
Is het een grote 2din formaat of meer tablet achtig.
Als die er al in zat heb je weinig kans.
Anders zelf op zoek gaan naar android 10 model.
Of proberen of er wat op de aux in tulp stekker werkt.
[ Voor 17% gewijzigd door Polo20 op 31-01-2021 18:49 ]
Vandaar dat ik geen idee heb welk type het precies is.
Dan maar geen usb aansluitingen.
Voor de rest werkt het allemaal prima.
Evengoed bedankt!
€ 78,45 43%OFF | A11-Android 10.0 Auto Gps Radio Voor Mitsubishi Outlander 3 2012-2018 Multimedia Video Player 4G Wifi 8 Cores dsp Rds 48EQ 6G + 128Gpride2 schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 17:26:
Ik ben aan het kijken om de radio van m'n Mitsubishi Outlander uit 2017 met Rockford versterker te upgraden. Vooral Android auto en eventueel Carplay vind ik erg belangrijk.
Online kan ik hier niet zoveel over vinden, en in dit topic zag ik een aantal linkjes naar AliExpress (welke niet meer werken).
- Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
- Welk systeem kunnen jullie aanbevelen?
- Werkt dit ook goed in combinatie met een achteruitrij camera?
- Is het vervangen van het systeem met een beetje handigheid zelf te doen?
https://a.aliexpress.com/_mPBjFtJ
B TYPE is voor de rockford.
Dit is de A11 B
Alles wat je nodig hebt zit erbij.
Als je vragen hebt over rear camera aansluiten . Is eenvoudig hoor.
Heb je een usb 2 geprobeerd? Het liefste niet zo'n hele grote. USB 3 met 128 gig wou die bij mij ook niet zien.
1 van de 2 usb kabels is geschikt om ook op te laden.
Is een ford model radio zag ik maar kan niks vinden over support op een gb stick. Kan 32gb zijn of 64gb.
Geen manual van de unit?
Ik heb een Leon uit 2009 en wil vooral goed geluid, mijn telefoon bedienen en dat mijn stuurwiel bediening gebruiken.
Wat adviseren jullie?
In ieder geval met DSP equalizer.vdFeldberg schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 09:07:
Goedemorgen,
Ik heb een Leon uit 2009 en wil vooral goed geluid, mijn telefoon bedienen en dat mijn stuurwiel bediening gebruiken.
Wat adviseren jullie?
€ 80,00 29%OFF | Auto Android 10 2 Din Radio Gps Multimedia Voor Volkswagen Skoda Octavia Golf 5 6 Touran Passat B6 Polo Tiguan yeti Rapid Bora
https://a.aliexpress.com/_mOgKAdF
En als je ook rear camera wilt kan je een andere kiezen.
Nee die heb ik nog niet geprobeerd.Down Under schreef op maandag 1 februari 2021 @ 19:19:
[...]
Heb je een usb 2 geprobeerd? Het liefste niet zo'n hele grote. USB 3 met 128 gig wou die bij mij ook niet zien.
Daar zit nu de dab+ ontvanger op aangesloten achter de radio. Dus dan moet de radio er weer uit.
Maar de dab+ ontvanger wordt ook niet 'gezien' door de radio.
Helaas geen manual inderdaad..Polo20 schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 08:44:
Jouke,
1 van de 2 usb kabels is geschikt om ook op te laden.
Is een ford model radio zag ik maar kan niks vinden over support op een gb stick. Kan 32gb zijn of 64gb.
Geen manual van de unit?
Is er een manier om die te vinden?
Hoe kom ik achter het type etc?
Usb kabel die uitkomt in mn dashboard kastje laad in ieder geval niet op. Die andere kabel zou ik moeten proberen, maar dan moet de radio eruit.
Je kan ook de app CPU Z erop zetten.
Dan heb je meer info.
Het is wel de unit met 1gb/32gb denk ik zo.
[ Voor 3% gewijzigd door Polo20 op 02-02-2021 19:16 ]
Het type nr is: evb3561sv_w_65_m0Polo20 schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 18:52:
Het type nr staat in de info of device.
Je kan ook de app CPU Z erop zetten.
Dan heb je meer info.
Het is wel de unit met 1gb/32gb denk ik zo.
:strip_exif()/f/image/RUX0y6FAe29VNyJC3XTv39Qc.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/eeTSxLmlVhPNTPk7VWKzNdvL.jpg?f=fotoalbum_large)
Als je googled op ALPS mt3561 dan zoekt men naar updates. 2016 is deze.
Ik zou het zo laten en evt later een nieuwere unit versie aanschaffen.
MT is van mediatek.
Aangezien de usb ook niet werkt wat jij zei kan je ook de iGO niet bijwerken.
Er is wel een android update maar dat gaat nu ook niet via een usbstick .
Zou de update wel via sdcard kunnen?Polo20 schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 23:30:
Android 6.0
Als je googled op ALPS mt3561 dan zoekt men naar updates. 2016 is deze.
Ik zou het zo laten en evt later een nieuwere unit versie aanschaffen.
MT is van mediatek.
Aangezien de usb ook niet werkt wat jij zei kan je ook de iGO niet bijwerken.
Er is wel een android update maar dat gaat nu ook niet via een usbstick .
Wel vaag. Want als ik op de radio naar toestel info ga, dan staat er android 9.1
Er zit een sleufje onder de rechter draaiknop.Polo20 schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 09:44:
Heb je micro sd card en ook micro gps card sleufjes?
Staat alleen niks bij.
Lijkt mij op een sdcard sleuf.
:strip_exif()/f/image/0RB9D8ILzLANKLdlt003FbJg.jpg?f=fotoalbum_large)
Weet niet of die ook andere type bestanden leest.
:strip_exif()/f/image/2VCwKo8RLBT7ZIS5sR9XOBks.jpg?f=fotoalbum_large)
xda develloper site.
Wat ik al wilde zeggen dat er heel veel gezocht werd naar update's voor dit type.
Fake 9.1 en dat kan ook de oorzaak van je usb kabels veroorzaken.
[ Voor 15% gewijzigd door Polo20 op 03-02-2021 12:47 ]
https://a.aliexpress.com/_vrT7Tl nadat mijn radio Megane 3 van 2012 het heeft begeven.
Alle kabels passen maar zodra de auto op contact gaat, licht de radio op en valt na 1 a 2 seconden uit. Heeft iemand ideeën?
Ook ik heb de radio van pioneer aangeschaft. Nu is mijn vraag iemand ervaring met de navigatie? (Google map, Sygic) Ik wil de stem over de boxen van de auto laten gaan maar ik weet niet waar ik dat moet instellen. Als ik nu de navigatie aanzet en de radio iets te hard heb staan dan hoor ik de stem niet meer. Iemand een oplossing?
Gr. Johnny
You will have to tell your Mondeo that you have an FX audioset. I recommend that you ask this in a Ford Mondeo Forum.Orbán Dénes schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 03:08:
Hi everybody
I have a Travelpilot Nx and i changed from android navigation and my A/c contoller is not working. Anybody have a idea? [Afbeelding][Afbeelding]
Daikin EHVH08S23EJ9W binnen, ERGA08EAV3H7 buiten | Alfen Eve Single Pro-Line 3-fase | HassIO | DJI Mini 2 | Paard | MK3 ST | fixt keukenapparatuur en WaDro | HT-A2 | gasloos | RF900R | KLR650
Werkt!Sayko schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 12:36:
Ik wil toch hier de vraag maar plaatsen.ik heb deze unit € 250,25 25%OFF | 11.11 Android 10.0 Auto Stereo Dvd-speler Gps Glonass Navigatie Voor Renault Megane 3 Fluence 4Gb Ram Video Multimedia radio
https://a.aliexpress.com/_vrT7Tl nadat mijn radio Megane 3 van 2012 het heeft begeven.
Alle kabels passen maar zodra de auto op contact gaat, licht de radio op en valt na 1 a 2 seconden uit. Heeft iemand ideeën?
Meegeleverde harnas heeft geen verbonden 12v acc draad.
Dagen aan het surfen en kwam achter wat belangrijke punten zoals, DSP, aantal RAM geheugen, wel of niet met een DVD speler en type processoren.
Welke zal het worden met een max budget van 250euro?
EUNAVI 7
NVGOTEV
Vanku Android 10
XOMAX XM-D03LA
Ik zie er maar 1 tussen staan met 4 gig ram, wel 1 van de belangrijkste eisen voor een vlotte werking. 2 gig hoor je veel dat het net te weinig is. Opslag 32 of 64 gig maakt niet veel uit vind ik zelf. PX5 is veel ondersteuning voor, PX6 is echter nieuwer. Die EUNAVI zit denk ik geen toebehoren bij voor jouw auto denk ik (harnas https://www.google.com/se...oECBEQBA&biw=1280&bih=579 , facia https://www.google.com/se...oECA0QBA&biw=1280&bih=579 )Afiso schreef op zondag 14 februari 2021 @ 13:32:
Zo zeg, nog nooit een product meegemaakt wat zo lastig kan zijn om een beetje de juiste te vinden.
Dagen aan het surfen en kwam achter wat belangrijke punten zoals, DSP, aantal RAM geheugen, wel of niet met een DVD speler en type processoren.
Welke zal het worden met een max budget van 250euro?
EUNAVI 7
NVGOTEV
Vanku Android 10
XOMAX XM-D03LA
DVD speler is niet zo interessant, muziek en films kan je ook op een usb stick zetten.
Wat is precies jouw automerk (+bouwjaar)?
meestal staat er op een unit bij aanschaf een iGO navi app.
nu is het wel zo dat de kaarten en speedcam niet echt up to date zijn. (2018)
dat kunt u checken dmv icoontje file manager op het scherm.
open file manager
iGO
Content
map = alle landen fbl bestanden . laatste is tot nu toe Q2-2020
building = gebouwen etc
Poi = zijn alle extra in te stellen park plaatsen, benzine, restaurants, winkels, etc
speedcam = zijn alle landen met soorten camera's ( evt frankrijk verwijderen )
in map iGO staat ook een map met de naam License.
als je de kaarten gaat updaten moet je ook de license map met bestand license Q2-2020 toevoegen.
eigenlijk heel simpel te werk gaan. nieuwe gegevens op usb stick plaatsen en overzetten naar iGO content en license. u kunt bijv ook eerst alleen NL toevoegen (oude map NL eerst verwijderen)
alleen het bestand Basemap waar de landen dus ook in staan niet verwijderen.
oude kaarten kunt u wel verwijderen voordat u de nieuwe toevoegd.
het license bestand met Q2-2020 gewoon toevoegen in de license map.
magnet:?xt=urn:btih:B62FA3EAAC16C3BAF38159561C2ED4F4782690AC&dn=iGO%20R3%20HERE%20%5bNavteq%5d%202020.%28Q2%29%20EUROPE
Okay dus toch liever 4gig met PX5( PX6 is buiten m'n budget) Heb niet de allernieuwste sexy auto, maar ik wil gewoon af van die klote autoradio. Geen line in, usb, bluetooth of mp3 aanwezigDown Under schreef op zondag 14 februari 2021 @ 14:39:
[...]
Ik zie er maar 1 tussen staan met 4 gig ram, wel 1 van de belangrijkste eisen voor een vlotte werking. 2 gig hoor je veel dat het net te weinig is. Opslag 32 of 64 gig maakt niet veel uit vind ik zelf. PX5 is veel ondersteuning voor, PX6 is echter nieuwer. Die EUNAVI zit denk ik geen toebehoren bij voor jouw auto denk ik (harnas https://www.google.com/se...oECBEQBA&biw=1280&bih=579 , facia https://www.google.com/se...oECA0QBA&biw=1280&bih=579 )
DVD speler is niet zo interessant, muziek en films kan je ook op een usb stick zetten.
Wat is precies jouw automerk (+bouwjaar)?
De EUNAVI 7 ziet er wel goed uit zoals je zegt.
Mijn automerk is een opel astra H 1.4 van 2006.
Alvast bedankt.
Zag in dit topic ook wel es wondefoo langs komen. https://nl.aliexpress.com...b201602_,searchweb201603_Afiso schreef op maandag 15 februari 2021 @ 20:33:
[...]
Okay dus toch liever 4gig met PX5( PX6 is buiten m'n budget) Heb niet de allernieuwste sexy auto, maar ik wil gewoon af van die klote autoradio. Geen line in, usb, bluetooth of mp3 aanwezig![]()
De EUNAVI 7 ziet er wel goed uit zoals je zegt.
Mijn automerk is een opel astra H van 2006.
Alvast bedankt.
Nog een dasaita : https://nl.aliexpress.com....8148356.2.18864a42FAuUcA
Heb zelf een Dasaita, bevalt nog steeds goed. ( https://nl.aliexpress.com...b201602_,searchweb201603_ ) Heb hem via duitsland gekocht. Geen gezeur met invoeren enzo.
Voor 2 tientjes in het jaar heb ik er Tomtom op gegooid. Kan je even een maandje proberen voor je hem koopt. Echt de moeite waard.Polo20 schreef op maandag 15 februari 2021 @ 19:54:
android met iGO navigatie .
meestal staat er op een unit bij aanschaf een iGO navi app.
net zo gebruiks vriendelijk zonder data verbruik.
het is ook maar net wat je gewend bent.
overigens kan op iGO ook igo tomtom kaarten ipv HERE.
zijn iets meer gedetailleerd .
beide gratis te updaten.
- bluetooth
- externe microfoon
- Android Auto
- Ondersteuning voor stuurwielbediening
Volgens mij kan ik daarvoor bij JVC, Pioneer, Kenwood etc terecht, maar die apparaten zijn vaak duurder dan de vele Android units die te koop zijn. Ik denk echter de volgende nadelen te hebben bij die Android apparaten:
- Opstarttijd, of battery drain (wij rijden niet elke dag)
- Instabiele software
- Mirroring ipv echte Android Auto
kijk hier es, zit alles bij: https://nl.aliexpress.com...8148356.16.668f68bfjkCX7vwalterego schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 14:01:
Ik sluit me aan bij @Afiso, wat zijn autoradio's lastig! Voor mijn Mazda 6 uit 2008 ben ik op zoek naar iets om de fabrieksradio mee te vervangen. Er moet op zitten:Een aansluiting voor een achteruitrijcamera is leuk, maar geen must.
- bluetooth
- externe microfoon
- Android Auto
- Ondersteuning voor stuurwielbediening
Volgens mij kan ik daarvoor bij JVC, Pioneer, Kenwood etc terecht, maar die apparaten zijn vaak duurder dan de vele Android units die te koop zijn. Ik denk echter de volgende nadelen te hebben bij die Android apparaten:Is er een geweldige android head unit die mijn wensen goed ondersteunt? Of ben ik beter af met een JVC/Kenwood/Pioneer, etc? Ik hoop dat iemand me wat verder kan helpen, want ik wordt tureluurs
- Opstarttijd, of battery drain (wij rijden niet elke dag)
- Instabiele software
- Mirroring ipv echte Android Auto
Bijzonder, die specifieke versie had ik nog niet gevonden. Toch lees ik bijvoorbeeld over deze MAX-10 dat ie last heeft van ruis/brom als er niks wordt afgespeeld. Zo lijkt er altijd wel wat te zijn. Heeft een Android autoradio dan wel zin?Down Under schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 15:00:
[...]
kijk hier es, zit alles bij: https://nl.aliexpress.com...8148356.16.668f68bfjkCX7v