Goede morgen mede tweakers,
Ik ben blij dat ik dit topic heb gevonden en heb dit dan ook in 1 ruk uitgelezen.
Heb 6 jaar geleden een Mercedes C180 gekocht en liep eigenlijk meteen al tegen de beperkingen aan van het gemonteerde audio systeem.
Radio met CD speler (Audio 20) en een Harman Kardon versterker met fiber techniek. (opt 810)
Uitgerust met 7.1 techniek en kwaliteit is aardig,maar wat uitbreidingsmogelijkheden kan er niets.
Heb toen een Bluetooth module aangesloten op de cd wisselaar aansluiting van de radio en kon toen geluid streamen van mijn telefoon (Spotify Tunein en Mixcloud).
Met zeer matig resultaat,de geluidskwaliteit is slecht en dat gepaard met bijgeluiden zelfs als de motor niet draait. Telefoongesprekken voer ik via een bluetooth gevalletje wat op mijn zonneklep zit.
Heb hier toch maar genoegen mee genomen totdat een vriend van me in zijn auto een Android autoradio geplaatst had en toen ik de mogelijkheden en het superbeeld zag ben ik wederom erin gedoken om de mogelijkheden voor mijn auto te onderzoeken.
Had inmiddels op duitse fora gelezen dat je het beste het hele fiber gebeuren uit de auto kan halen en een 5 kanaals versterker kan plaatsen.
https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.27424c4ddk50Dw
Deze radio heb ik gekocht Skyshadow Android 10 6G/128 GB
Heeft 3 RCA uitgangen voor, achter en sub.
Is ook niet de ideale oplossing want eigenlijk moet ik er meer hebben om huidige configuratie te behouden.
Speakeropstelling is als volgt:
- 2 in voor portieren
- 2 in achter portieren
- 2 in hoedenplank
- Centerspeaker in dashboard
- Subwoofer in hoedenplank
Heb de radio binnen gekregen en er zit geen enkele beschrijving bij.
De operatie gaat binnenkort beginnen en hoop dat het allemaal gaat lukken.