Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walwdc
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 20-06-2021
ik heb de goede dmcu.img bestand en dmcu.ext bestand aangemaakt met daarin textregel screen:1 , 2 , 3 , 4 , 12, 13 geprobeerd op een sd-kaartje geplaatst en laten inlezen
maar de resolutie wil niet veranderen rara wat is een probleem

gegevens voor het probleem

MCU version MTCE MX2 V2.75_1
Serienummer: D2F31073A1B09703
CPU: 8 core 64- bit CPU Coretex-A53 @ 1.5G
Gehegen : 3984 MB
Model: PX5 (800x480 O)
Android-versie: 6.0.1
Android-beveiligingspatch: 1oktober 2016
Kernel-versie: 3.10.0
rocky @ hctr930 # 1285
Sat Dec 9 16:28:27 CST 2017
Build-nummer: px5-userdebug 6.0.1
MXC89L user.hct.20171227.151844 test key

en nu staat het schermresolutie op
A-MEDIA AUTO (1024X600 S) fout

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EJanus
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12:24
walwdc schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 10:45:
...op een sd-kaartje geplaatst en laten inlezen...
Ik weet niet helemaal wat je hiermee bedoeld, dus voor de volledigheid even de correcte stappen op een rij:
  1. Neem een usb stick
  2. Formateer deze in Fat32
  3. Zet er alleen de volgende twee bestanden op: dmcu.img en dmcu.ext*
  4. Stop de stick in je PX5
  5. Voer op je PX5 een mcu update uit
*de dmcu.img moet volgens jouw info MCU version MTCE MX2 V2.75_1 zijn. Voor wat betreft de dmcu.ext is het wat lastiger te bepalen. Ik lees dat voor jouw resolutie (800x480) meerdere mogelijkheden zijn. Ik zou beginnen met:

code: dmcu.ext
1
screen:4

Maar ik lees ook over geslaagde aanpassingen met 3, 2, en 1.

Je resolutie zou na de update moeten zijn aangepast.

[ Voor 0% gewijzigd door EJanus op 13-05-2021 11:59 . Reden: Quote code foutje... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerox76
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22-06-2023
Anoniem: 916691 schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 03:15:
Ik lees hier alleen maar over het algemeen gebruikers van joying. Maar zijn er hier ook mensen die ervaring hebben met SinoSmart! Ik heb sinds kort een 10.2 inch van SinoSmart met android 5.1in m'n vw Passat Cc. Ook bij mij trekt de radio m'n accu leeg. Ik heb dit opgelost door de draad die continu stroom geeft te onderbreken met een aan & uit knopje. En dat werkt prima. Maar mocht hier een betere oplossing voor zijn, dan houdt ik me graag aanbevolen. Voor de rest bevalt hij me prima. Alleen krijg ik TT niet draaiende. Kan het wel installeren maar vervolgens wil hij geen contact maken met internet. Terwijl internet wel aanwezig is. En krijg torque niet draaiende. Bij m'n vorige radio van Xtron 9 inch Android 4. nog wat koste me dat ook enige moeite maar daar is het uiteindelijk wel goed gekomen. Afgezien van de paar dingetjes die ik niet draaiende krijg ben ik er wel heel blij mee. Mooi geluid, goed beeld enz
@Anoniem: 916691

Werkt het ook als ik het aan en uit knopje op de contactstroom kabel zet (de rode kabel)? Of moet het echt op de continu stroom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

hoe krijg ik de video in/uit werkend ?

ik heb nu alles liggen op tafel met een 12v voeding ..

btw ik heb het zowel over de reverse camera als de losse "extra" video in/uit etc .. ik heb een apart scherm die ik wil benutten ervoor ..

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Down Under
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:46
Hernan has left the building. Laatst online: 14-07-2017 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reverdier
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 22-02 12:57
Misschien een blonde vraag, maar heb sinds kort een Dasaita px6 in mijn auto. Bij mijn originele autoradio kon ik spotify muziek over bluetooth afspelen met mijn Samsung A51.
Als ik nu een bluetooth verbinding heb en start spotify op mijn telefoon dan hoor ik geen muziek oer de bluetooth.
Is het mogelijk zonder andoid auto of spotify app op de tablet muziek via bluetooth af te spelen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennistd
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:26
Volgens mij moet je dan de A2DP-app openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reverdier
dennistd schreef op maandag 17 mei 2021 @ 18:58:
Volgens mij moet je dan de A2DP-app openen.
Op je mobiel of op de android radio ?
Welke van de drie A2DP apps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reverdier
Nog een andere vraag : bestaat er een app waarmee je file info kan opvragen zonder internet.
Mijn originele radio heeft een knop die de file info laat zien. Denk dat deze gebruikt maakt van de TA informatie van de radio zenders ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Down Under
reverdier schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 11:47:
Nog een andere vraag : bestaat er een app waarmee je file info kan opvragen zonder internet.
Mijn originele radio heeft een knop die de file info laat zien. Denk dat deze gebruikt maakt van de TA informatie van de radio zenders ?
Ik heb mijn bedenkingen bij de TA info van de radio zenders, is een beetje net niet. Mijn collega waar ik met meerijd heeft dat ook en op de A50 staat volgens dat ding geen file (als ik mijn tomtom op de telefoon erbij pak wel). Je wordt er gelukkiger van als je je telefoon als hotspot laat fungeren (icm met Tasker geweldig) en een tomtommetje en/of flitsmeister op je unit zet. Je had het over spotify afpelen dus data heb je zat.
Tevens heb je dat probleem dan ook opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Down Under schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 18:56:
Ik heb mijn bedenkingen bij de TA info van de radio zenders, is een beetje net niet. Mijn collega waar ik met meerijd heeft dat ook en op de A50 staat volgens dat ding geen file (als ik mijn tomtom op de telefoon erbij pak wel). Je wordt er gelukkiger van als je je telefoon als hotspot laat fungeren (icm met Tasker geweldig) en een tomtommetje en/of flitsmeister op je unit zet. Je had het over spotify afpelen dus data heb je zat.
Tevens heb je dat probleem dan ook opgelost.
dat varieert ook per "locatie" .. waze,googlemaps en andere bronnen .. zijn ook niet altijd correct.

Oftewel letterlijk in dit geval "your milage may vary" ..

Maar TA zoiezo is ook weer zender afhankelijk .. en dan ben wel beter af met een telefoon met data ..

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Down Under
vso schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 21:14:

dat varieert ook per "locatie" .. waze,googlemaps en andere bronnen .. zijn ook niet altijd correct.

Oftewel letterlijk in dit geval "your milage may vary" ..

Maar TA zoiezo is ook weer zender afhankelijk .. en dan ben wel beter af met een telefoon met data ..
True, maar na 5 jaar heen en weer tussen Zwolle en Arnhem pendelen kan en mag ik wel concluderen dat het tomtommetje het beduidend beter doet dan de TA.

https://www.consumentenbo...ormatie-niet-accuraat#no3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reverdier
Het is gelukt met ad2p muziek te streamen met Spotify.
Sinds ik de muziek kan streamen, verschijn z-link steeds op het scherm van mijn radio en neemt Android auto van mijn telefoon de Bluetooth verbinding op mijn telefoon over.

Nadeel hiervan is dat op de autoradio WiFi wordt uitgeschakeld en hotspot wordt ingeschakeld.
Mijn telefoon heeft wifi verbinding met de hotspot van mijn radio en dat wil ik niet want mijn radio heeft geen internet verbinding.

Hoe kan ik er voor zorgen dat wifi op mijn autoradio aan staat en hotspot uit. Als ik dit aanpas en de radio uitzet, wordt WiFi uitgezet en hotspot weer aan.

Wat ik wil (met WiFi aan en hotspot uit op mijn telefoon) :
- automatisch Bluetooth verbinding maken met radio
- telefoon automatisch hotspot starten
- radio automatisch WiFi verbinding laten maken met hotspot telefoon
- muziek streamen (spotify) mbv Bluetooth en als dit niet lukt dan installeer ik Spotify op mijn radio

Heeft iemand dit voor elkaar gekregen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vwpolo
  • Laatst online: 25-05-2021
Hallo allemaal

Onlangs heb ik een vw polo aangeschaft uit 2010 maar helaas heb ik, behalve radio en cd, geen muziek opties. Hierdoor wil ik graag een scherm aanschaffen.

Ik ben op autoradioplaza eentje tegengekomen die van avision zou moeten zijn maar deze toon veel vergelijkingen met veel opties van aliexpress. Op de site van avision kost hij 400 en bij plaza maar 265. Bovendien heeft die maar 2gb ram en 16gb geheugen en dit terwijl ik op aliexpress voor 200 euro nog betere voorbij zie komen

Mijn vraag is wat kan ik beter doen, namelijk:
- koop die van plaza
- koop die van avision
- kijk op aliexpress voor een betere optie ( opties zijn welkom)

Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen, alvast bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Down Under
reverdier schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 23:30:
Het is gelukt met ad2p muziek te streamen met Spotify.
Sinds ik de muziek kan streamen, verschijn z-link steeds op het scherm van mijn radio en neemt Android auto van mijn telefoon de Bluetooth verbinding op mijn telefoon over.

Nadeel hiervan is dat op de autoradio WiFi wordt uitgeschakeld en hotspot wordt ingeschakeld.
Mijn telefoon heeft wifi verbinding met de hotspot van mijn radio en dat wil ik niet want mijn radio heeft geen internet verbinding.

Hoe kan ik er voor zorgen dat wifi op mijn autoradio aan staat en hotspot uit. Als ik dit aanpas en de radio uitzet, wordt WiFi uitgezet en hotspot weer aan.

Wat ik wil (met WiFi aan en hotspot uit op mijn telefoon) :
- automatisch Bluetooth verbinding maken met radio
- telefoon automatisch hotspot starten
- radio automatisch WiFi verbinding laten maken met hotspot telefoon
- muziek streamen (spotify) mbv Bluetooth en als dit niet lukt dan installeer ik Spotify op mijn radio

Heeft iemand dit voor elkaar gekregen ?
Het is me niet helemaal duidelijk waarom je via bluetooth wil streamen maar de app Tasker kan een boel voor je doen ( https://www.google.nl/sea...rIAQbAAQE&sclient=gws-wiz )

Tasker op je telefoon installeren (en instellen, zie google). Bij mij is het zo zodra ik de auto start en de headunit aangaat, deze via bluetooth verbinding maakt. Tasker ziet dat en zet op m'n telefoon de wifi hotspot aan (op m'n galaxy s7 moest de normale wifi uit maar op de S9 hoeft dat niet meer). Op de headunit heb ik dan een internetverbinding. De telefoon heb ik gewoon in de jaszak en de apps gewoon op de headunit geinstalleerd. De bluetooth wordt verder alleen gebruikt als ik een telefoontje krijg, deze kan ik dan aannemen via de headunit.
Als de headunit weer uitgaat keert tasker alles weer naar normaal. (tasker kan nog veeeeel meer maar ben ik niet nodig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reverdier
Down Under schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 08:08:
[...]

Het is me niet helemaal duidelijk waarom je via bluetooth wil streamen maar de app Tasker kan een boel voor je doen ( https://www.google.nl/sea...rIAQbAAQE&sclient=gws-wiz )

Tasker op je telefoon installeren (en instellen, zie google). Bij mij is het zo zodra ik de auto start en de headunit aangaat, deze via bluetooth verbinding maakt. Tasker ziet dat en zet op m'n telefoon de wifi hotspot aan (op m'n galaxy s7 moest de normale wifi uit maar op de S9 hoeft dat niet meer). Op de headunit heb ik dan een internetverbinding. De telefoon heb ik gewoon in de jaszak en de apps gewoon op de headunit geinstalleerd. De bluetooth wordt verder alleen gebruikt als ik een telefoontje krijg, deze kan ik dan aannemen via de headunit.
Als de headunit weer uitgaat keert tasker alles weer naar normaal. (tasker kan nog veeeeel meer maar ben ik niet nodig)
@Down Under bedankt voor je antwoord. Ik zal tasker installeren ..... begrijp alleen nog steeds niet waarom automatisch hotspot aan en WiFi uit gaat op mijn autoradio en hoe ik dit kan voorkomen. Daar beginnen de problemen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reverdier
Tasker werkt helaas niet ...

11.21.30/E current state: 1
11.21.30/E WiFi Tether: cur: false new: true
11.21.30/M lastWifiDisableAgoMS: 1621675290131
11.21.30/E check AP state
11.21.30/E AP state: 1
11.21.30/E current state: 3
11.21.30/E curval: 3
11.21.30/E WiFi: cur: true new: false
11.21.30/E add wait type Proxy Group time 2147483647
11.21.30/E add wait type Proxy Group done
11.21.30/E wait for 200ms
11.21.30/E wait finished
11.21.30/E WiFi Tether: setWifiEnabled()
11.21.30/E WiFi Tether: Couldn't do with class com.joaomgcd.taskerm.tether.l: null
11.21.30/E Unfortunately your device is blocking you from using this function.

The only way to use it is if you have a rooted device and by making Tasker a system app:

To make Tasker a system app:
- Make a a backup of your Tasker setup
- Copy /data/app/net.dinglisch.android.taskerm folder to /system/priv-app
- Uninstall Tasker and reboot
- After the reboot Tasker should be installed as a System app.
- Restore Tasker data.

Some users reported that you can use the App Systemizer Magisk module to easily do this too.
11.21.30/E Action WiFi Tether failed.
11.21.30/E result: stop task (error)
11.21.30/E Error: 1
11.21.30/MacroEdit action finished exeID 1 action no 0 code 113 status: Err next 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Down Under
reverdier schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 12:47:

11.21.30/E wait finished
11.21.30/E WiFi Tether: Couldn't do with class com.joaomgcd.taskerm.tether.l: null

The only way to use it is if you have a rooted device and by making Tasker a system app:

- Restore Tasker data.

Some users reported that you can use the App Systemizer Magisk module to easily do this too.
11.21.30/MacroEdit action finished exeID 1 action no 0 code 113 status: Err next 0
Heb je je je type toegangspunt ook op sterretje gezet?
1. Ga naar instellingen.
2. Klik op mobiele netwerken.
3. Klik op namen toegangspunten.
4. Selecteer/bewerk het toeganspunt wat aan staat.
5. Scroll een stuk naar beneden en verander type toegangspunt naar een * (er moet dus alleen een sterretje staan).

Of werkt tasker gewoon niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reverdier
Tasker werkt niet.
Normaal werkt mijn hotspot wel.
Zonder dat ik de type van toegangspunt hoef te veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vwpolo
  • Laatst online: 25-05-2021
Zou iemand mij kunnen helpen met deze 2 opties:

De 4gb ram versie met 64gb geheugen
https://a.aliexpress.com/_mOEjhmD

Of

https://www.ebay.nl/itm/2...f41098:g:FB8AAOSwH89gDDX~

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Down Under
reverdier schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 12:47:

11.21.30/E wait finished

- Restore Tasker data.

Lijkt me een permissions issue, heb je tasker al opnieuw geinstalleerd?
Je draait android 11?

https://groups.google.com/g/tasker/c/HRxq9i81-CU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZRN
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20-04 11:54

ZRN

Hoi allemaal,

Ik heb sinds een paar weken een MB Viano uit 2012. Fijne druk option auto, alleen is de originele radio/head unit echt outdated. Dus heb ik een aftermarket Android 10 9" 4GB ram radio geplaatst. Alles werkt naar behoren, zoals de stuurbediening. De GPS heb ik, ipv het bijgeleverde dingetje, via Fakra verloop op de originele GPS kabel aangesloten net als de FM kabel. De GPS krijgt ook het snelheidssignaal binnen, en ook bij het openen van de deur laat de android unit dit zien. Daarnaast heb ik de achteruitrijcamera via Fakra-tulp verloop zonder probleem aangesloten en schakelt automatisch aan als ik de automaat in de R zet.

Maar, twee dingen (eigenlijk 3) werken niet.
1. Het multifunctionele display (MFD) krijgt geen input. Zo blijft de navigatie op --- staan, geeft hij aan dat Audio off is (als de radio aan is) en is de telefoon op ---
2. Het hendeltje waarmee je het spraakmenu kan openen heeft geen werking meer.

3. Radio ontvangst blijft bagger. Zit standaard een versterker op ofzo, aangesloten maar blijf K..
Hier ga ik een actieve versie voor zoeken.

Weet iemand of het mogelijk nr 1 werkende te krijgen? Wellicht via een app of hardware. Een oplossing voor nr 2 zou leuk zijn, maar geen must.
Voor nr 3, iemand eerder een oplossing gevonden. Ik heb al heel wat Google searches gedaan, maar kan niet iets vinden (kan aan mij liggen uiteraard)

Alvast dank voor jullie tijd en antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonas99
  • Laatst online: 26-05-2021
Hallo iedereen, iemand ervaring met deze radio? Werkt deze snel genoeg met2gb ram? En hoe is de audio kwaliteit? Is audiovolt betrouwbaar? Alvast bedankt!

https://www.audiovolt.nl/...dio-opel-7inch-zilver-hd/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick_075
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 10:02
Jonas99 schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 23:40:
Hallo iedereen, iemand ervaring met deze radio? Werkt deze snel genoeg met2gb ram? En hoe is de audio kwaliteit? Is audiovolt betrouwbaar? Alvast bedankt!

https://www.audiovolt.nl/...dio-opel-7inch-zilver-hd/
Een radio welke 2gb RAM heeft zou altijd wel voldoende snelheid hebben. Audiokwaliteit zou eveneens gelijk moeten zijn van wat u nu uit uw audiosysteem krijgt. Om terug te komen op het bedrijf als Audiovolt; ik heb in het verleden zelf besloten om eens op locatie langs te gaan bij hun in Almere, ze hebben daar een showroom maar zeggen dat er vaak nog veel in voorraad gekocht moet worden. Mocht je denken om het te laten inbouwen door anderen dan wil ik erbij zeggen dat Audiovolt dit zelf door een ander bedrijf laat doen. Kosten voor enkel het inbouwen zijn +- 120 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stanwlink
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 27-01-2023
Hoi allemaal,

Toch besloten eens een android headunit in te gaan bouwen. Heb zelf een wat oudere subaru met een oude alpine radio er in die ik wil vervangen. Eerste vraag is; buiten het feit dat ik een 1 Din unit nodig heb, zijn er nog andere eisen?

-Moet de versterker nog een minimale RMS hebben?
-Zijn er aansluiten die anders zijn voor oudere auto (~ Bouwjaar 2000)

Verder ga ik waarschijnlijk toch voor een chinees model, gezien mijn budget (~100-200eu)
Wil hem vooral voor navigatie, spotify en Flitsmeister gebruiken, eventueel met extra sim.
Iemand aanraders of chinese merken die wat bewezen kwaliteit hebben, wordt zelf niet echt wijzer uit het mega aanbod.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbn_ldp
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 03-06 20:20
Stanwlink schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 18:14:
Hoi allemaal,

Toch besloten eens een android headunit in te gaan bouwen. Heb zelf een wat oudere subaru met een oude alpine radio er in die ik wil vervangen. Eerste vraag is; buiten het feit dat ik een 1 Din unit nodig heb, zijn er nog andere eisen?

-Moet de versterker nog een minimale RMS hebben?
-Zijn er aansluiten die anders zijn voor oudere auto (~ Bouwjaar 2000)

Verder ga ik waarschijnlijk toch voor een chinees model, gezien mijn budget (~100-200eu)
Wil hem vooral voor navigatie, spotify en Flitsmeister gebruiken, eventueel met extra sim.
Iemand aanraders of chinese merken die wat bewezen kwaliteit hebben, wordt zelf niet echt wijzer uit het mega aanbod.

Alvast bedankt!
Heb zelf een Dasaita px6 van MTKNAVI Store, waar ik zeer tevreden over ben. Misschien hebben zij wat voor je. Via de Ali app reageren ze behoorlijk snel op vragen.

Zubadan 11,2, 50x170Wp SF, WTW Orcon HRC400, Douche WTW Qblue v6, Wijas POW lcd multi doorstromer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZRN

ZRN

Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJanus
Ik denk dat het verstandig is om eerst contact op te nemen met de verkoper. Die hebben deze vragen waarschijnlijk vaker gehoord en hebben daar het meest passende antwoord op.

Zo heb ik dat ook gedaan met de problemen bij mijn PX6. Kreeg gelijk antwoord dat ik op de Canbus twee draadjes moest omwisselen. Daarna werkte een en ander weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZRN

ZRN

Dank voor je reactie. De verkoper reageert alleen niet helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorgVD
  • Laatst online: 02-06-2021
Hallo
Ik heb een nieuwe radio gekocht,
Heel mooi radio en de stuurbediening is alleen 1 draadje. En mijn voormalige radio had een fishe.
Hoe moet ik dit oplossen?
Met vriendelijke groeten
JorgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/osPQoJlA0RBdidwRKUsq4_AX8IQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VuWWA7kZ4fPrOjTF6sSrOBjh.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dtuI6FQPfD1YYPF_eZaWnMaHBYU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lwNzQs2bF6bMGwDwcRKvbYiv.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 03-06 10:18

Mad-Matt

TheDoctor#2181

We hebben afgelopen zaterdag een Golf 6 gekocht en daar zit een simpele standaard radio in en deze willen we upgraden naar een Android radio, maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Er zijn veel Nederlandse sites die radio's aanbieden, maar Ali Express staat er ook vol mee.

Op audiovolt.nl staan een aantal leuke radio's, maar hoe vele beter dan de radio's op Ali zijn deze? En hoe weet ik dat ik niet in Nederland een kwalitatief betere radio verwacht te kopen terwijl dit gewoon een Ali radio is die ze doorsturen?

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rick_075
Mad-Matt schreef op maandag 31 mei 2021 @ 08:53:
We hebben afgelopen zaterdag een Golf 6 gekocht en daar zit een simpele standaard radio in en deze willen we upgraden naar een Android radio, maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Er zijn veel Nederlandse sites die radio's aanbieden, maar Ali Express staat er ook vol mee.

Op audiovolt.nl staan een aantal leuke radio's, maar hoe vele beter dan de radio's op Ali zijn deze? En hoe weet ik dat ik niet in Nederland een kwalitatief betere radio verwacht te kopen terwijl dit gewoon een Ali radio is die ze doorsturen?
AliExpress staat er vol mee, Nederlandse websites ook.
Je kan ervanuit gaan dat alles uit China komt, ook diegene die je koopt in Nederland
met een winstmarge voor de verkoper van minstens 200%. Kwaliteit is hetzelfde.

Tip: Bekijk de beschrijvingen en kijk of er eentje met alles overeen komt wat jij momenteel
kan kijken in je radio. (eventueel dashboard uit elkaar halen voor kabelinvoer te checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Rick_075 schreef op maandag 31 mei 2021 @ 10:29:
[...]

AliExpress staat er vol mee, Nederlandse websites ook.
Je kan ervanuit gaan dat alles uit China komt, ook diegene die je koopt in Nederland
met een winstmarge voor de verkoper van minstens 200%. Kwaliteit is hetzelfde.

Tip: Bekijk de beschrijvingen en kijk of er eentje met alles overeen komt wat jij momenteel
kan kijken in je radio. (eventueel dashboard uit elkaar halen voor kabelinvoer te checken.
Blij dat jij mijn vermoeden bevestigd (sinds dat dropshipping een hot item is vertrouw ik online bijna niets meer, zelfs bij Bol.com zie je het).

Maar dan ga ik rustig even zoeken en de auto eens uit elkaar halen om te kijken wat er achter de radio zit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Technofreakz
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 12:23
Mad-Matt schreef op maandag 31 mei 2021 @ 08:53:

Deze heb ik sinds 2 weken, en ben ik zeer tevreden over.. gebruik voornamelijk het draadloze Apple CarPlay

Kijk eens wat ik heb gevonden op AliExpressAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F1AgzEs-W33VVAFvbfO5vwiZvc4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/fEIcg4VXR646T3SoFBG8BaO8.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 17% gewijzigd door Technofreakz op 31-05-2021 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Heb nu deze gevonden op Ali, de 2/32 versie.
Zien mensen aan de hand van de advertentie redenen om hier niet voor te gaan?

https://nl.aliexpress.com...3979826720103527110_2&s=p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terrz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:28
Mad-Matt schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 13:42:
Heb nu deze gevonden op Ali, de 2/32 versie.
Zien mensen aan de hand van de advertentie redenen om hier niet voor te gaan?

https://nl.aliexpress.com...3979826720103527110_2&s=p
Ik zou sowieso voor een versie met 4GB geheugen gaan als het een android radio betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Terrz schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 13:53:
[...]

Ik zou sowieso voor een versie met 4GB geheugen gaan als het een android radio betreft.
ok, ik las dat 1gb een no go is, maar 2gb al vaak genoeg is voor maps, spotify of radio. (Meer zullen we er ook niet mee doen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnovs
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 20-04 17:20
Dag allemaal.

Ik heb een sim kaart voor data in een simkaarthouder gestopt. Dataverbinding is er, maar deze valt vaak weg naar E of H in plaats van 4G.

De leverancier vraagt of ik een GPRS antenne heb aangesloten. Dat heb ik niet gedaan. Ik heb enkel de standaard stekkers aangesloten op de stekker van de radio.

Heeft een mazda 6 GH een standaard ingebouwde ontvanger voor GPRS? Kan ik hierop aansluiten? OF moet ik een aparte antenne kopen?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranberry
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:55
Gisteren heb ik voor m'n Toyota Avensis een Witson RVT5587S (PX5 4/64 8c) besteld.

Volgens de specs accepteert deze unit max. 32GB SD-kaartjes. Elders lees je ook dat 64 en 128GB ook werkt, mits als FAT32 geformatteerd.
Wat zij jullie ervaringen? @-tom-562 heb jij deze of een andere Witson-unit nu ook gehad?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Cranberry schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 11:15:
Gisteren heb ik voor m'n Toyota Avensis een Witson RVT5587S (PX5 4/64 8c) besteld.

Volgens de specs accepteert deze unit max. 32GB SD-kaartjes. Elders lees je ook dat 64 en 128GB ook werkt, mits als FAT32 geformatteerd.
Wat zij jullie ervaringen? @-tom-562 heb jij deze of een andere Witson-unit nu ook gehad?
Pff ik heb die auto al 3,5 jaar niet meer :P ik had toen een PX5 met 2 GB geheugen en het werkte allemaal prima. Hele verbetering t.o.v. de standaard Toyota radio. GPS dongle had ik gewoon ergens achter m'n dashboard kastje gelegd, werkte allemaal prima.
Stuurknoppen e.d. werkte ook allemaal prima :P qua model had ik dezelfde, past perfect en zit er gewoon fabrieksorigineel uit!
Voor mijn huidige auto zijn geen fatsoenlijke werkende Android radio's te koop, anders had ik er al lang weer eentje gekocht

[ Voor 3% gewijzigd door -tom-562 op 02-06-2021 11:38 ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cazzie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-06 20:37
Bij mijn toyota en mijn px6 radio heb ik minder geluk tot nu toe,
geen stuur wheel controls en ook geen reverse camera ...

Het ziet er naar uit dat ik naar een handige harrie op zoek mag gaan.

control alt oeps deleted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranberry
@cazzie welke Toyota heb jij en van welk bouwjaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cazzie
Cranberry schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 17:15:
@cazzie welke Toyota heb jij en van welk bouwjaar?
2016 Yaris Hybride

control alt oeps deleted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roekeloos
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 04-06 10:23
Ik heb wel een interessant probleem. Android autoradio met een meegeleverde USB DAB+ antenne die erg lijkt op deze. Ik gebruik de DAB-Z app. Soms uitstekende ontvangst en goed geluid. Maar meestal op precies dezelfde locatie een enorm wisselende ontvangst die regelmatig helemaal weg valt. Het wisselt per keer dat de radio opstart, bij wijze van spreken.

Ik weet niet zo goed hoe dit op te lossen. Het is geen geweldige antenne dus ik kan hem zeker vervangen, maar soms is de ontvangst perfect dus waarom zou dit het probleem oplossen? Probleem met de (firmware van) de USB receiver? Probleem met de Android radio?

Benieuwd naar jullie ervaringen hiermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cazzie
Roekeloos schreef op zondag 6 juni 2021 @ 09:26:
Benieuwd naar jullie ervaringen hiermee.
Koppel de dab antenne aan je bestaande radio antenne, deze tip gelezen op XDA.

control alt oeps deleted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-greg
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 26-04-2024
Goedemorgen wie kan mij helpen,

Ik heb flink gezocht op dit forum en elders maar geen oplossing.

Een paar weken geleden deze radio gekocht voor de Suzuki Swift van mijn vrouw.
https://a.aliexpress.com/_voWTax

Werkt goed, nu heb ik een kentekenplaat met achteruitrijcamera erbij gekocht, maar ik krijg de geen signaal melding terwijl alles goed is aangesloten.

Op diverse YouTube filmpjes mensen in de factory settings een type camera zien selecteren, echter heeft de firmware op deze radio maar beperkte instellingen in de factory settings.

Andere software op de radio is dat een optie? Zoja kan iemand mij helpen want er staat niet welke mcu er op zit, of die MCTd of c of e is.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oW-kmkJTlRcsX_3FqOYTzzEwsD8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZvN8C4QG1C1ms0vVYyph39DU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IV48ARf20r7k5ucit-mmvGE4GHc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bTpT8EFk5PVjd9XNEXvJhkxE.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Nw5aVq052G2xcVsNmRhEvSQoQXY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wMhuEOo2sy3Tme7nrjqE9Iwb.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 46% gewijzigd door c-greg op 08-06-2021 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Down Under
c-greg schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 07:25:
Goedemorgen wie kan mij helpen,

Ik heb flink gezocht op dit forum en elders maar geen oplossing.

Een paar weken geleden deze radio gekocht voor de Suzuki Swift van mijn vrouw.
https://a.aliexpress.com/_voWTax

Werkt goed, nu heb ik een kentekenplaat met achteruitrijcamera erbij gekocht, maar ik krijg de geen signaal melding terwijl alles goed is aangesloten.
Hoe heb je hem nu aangesloten? Als ik op jouw link kijk staat onderin hoe de detectiekabel moet worden aangesloten. Bruin aan rood.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• OLVG
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09:37
Hoi tweakers,

Ik heb vandaag ook een Android autoradio binnen gekregen die ik besteld had bij Ali.
De Awesafe PX9. WIFI 2gb-32gb. (B versie met stuurwielbediening support).

In dit specifieke geval met een vervangend 2 din frame van het middenconsole voor een Peugeot 206.
Die vervangt het originele middenconsole met daarin de originele Siemens radio CD speler die er nog in zat.
Meteen vandaag ook ingebouwd.

Was redelijk 'plug and play' was wel ff pielen met het overzetten van de ventilator onderdelen etc van het oude naar het nieuwe frame en er was een verloopplugje nodig voor de radio aansluiting die ik snel ff gehaald heb maar voor de rest ging het prima.

Onderweg naar de winkel voor dat verloopplugje ging het apparaat al aan en ze hadden er 2 liedjes opgezet dus ik had gelijk wat muziek...
Het viel me meteen op dat er mooier geluid uit mn speakers kwam dan met de Siemens dus dat was gelijk een plus.

Mooi helder 9" scherm dat goed reageerd op aanraking met helaas wel een wat lage resolutie.
Start redelijk snel op en reageerd vrij vlot.
(Ik was na het lezen hier over 2gb geheugen wat bang geworden).

Het is (nog) niet allemaal hosanna....Ik krijg mn stuurwielbediening (nog) niet aan de praat.
Ook kreeg ik een errorcode toen ik wilde youtuben (400). Even snel gegoogled en er stond iets over flash legen om te resetten naar staandaardinstellingen. Gedaan maar kreeg gelijk weer de errorcode.
Maar ook daar ga ik vast nog wel uitkomen.
Heb er ook nog een achteruitrijcamera bij gekregen maar ik weet nog niet of ik die ga gebruiken.
Ik ben wat huiverig om m te monteren en aan te sluiten op de draden van het achteruitrijlicht....

Ik heb dit topic de laatste dagen wat door zitten lezen en het is me opgevallen dat Awesafe hier geen gebruikelijk merk is terwijl het toch voor veel merken en modellen te koop is.
Mede vandaar deze bijdrage misschien verijkt het het topic en hebben anderen er wat aan...

Hier nog wat foto's:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z2xVH9ig4qkaL5gBFDqnp37qCzo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CFZoF1FYx0nytArPBAWTOdzg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E_0m3Jrm2LVYABBLobVAMwqFE3w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yQgLHpvapEJP8woUSBmedbmL.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dV6tKk6zWsMl5Zb2sQi84xYkf_Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sQe6ZuVooloN4zw7YbSwaNPU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mPgn_yIcYVly3aIjuR005fGL3mk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WsrRGycq0ek6cpchxgefpQo9.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• c-greg
Down Under schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 22:45:
[...]

Hoe heb je hem nu aangesloten? Als ik op jouw link kijk staat onderin hoe de detectiekabel moet worden aangesloten. Bruin aan rood.
Bruin op rood zoals omschreven, als ik de auto in zijn achteruit zet branden de lampjes van de parkeercamera ook... Zou er gewoon graag andere software op willen zetten maar kan totaal niet vinden wat ik nodig heb.

Zoals ik al zei zie ik op diverse sites dat mensen in de factory settings het type camera aankunnen passen waarna hij wel werkt deze optie heb ik helaas niet. Geloof gewoon niet dat hij niet compatibel is zoals de radio fabrikant zegt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• c-greg
@OLVG dat ziet er uit als precies de zelfde radio als in onze Swift zit alleen met een ander merk erop. Ook het merk wat wij hebben heb ik niet vaak langs zien komen... Alles werkt prima (op de achterijcamera na op het moment) maar als je met de 2gb Google maps aanzet en een wifi hotspot en een muziekje wil streamen via bluetooth merk je duidelijke hapering bij het afspelen.. ook is de standaard radio app bij ons niet top ontvangst buiten de Randstad slecht en heeft geen AF functie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OLVG
Ja ik zie idd dat het scherm er iig aan de buitenkant het zelfde uit ziet.
Zal wel allemaal uit dezelfde fabriek komen.....
Die dan gebrand worden om onder de paraplu van Ali door verschillende "merken" verkocht te worden....

Ik wacht wel even met het installeren van de achteruitrijcamera tot jij hem werkend hebt ;-).

Ik heb in de komende tijd nog genoeg te leren over dit apparaat.....
Ga dit snel uitproberen:
YouTube: Speed up your Android Headunit
Hij zou er wat sneller van moeten worden...

Zal als ik interesante dingen leer wel weer posten hier....

[ Voor 15% gewijzigd door OLVG op 09-06-2021 14:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11:44
OLVG schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 14:18:
Ja ik zie idd dat het scherm er iig aan de buitenkant het zelfde uit ziet.
Zal wel allemaal uit dezelfde fabriek komen.....
Die dan gebrand worden om onder de paraplu van Ali door verschillende "merken" verkocht te worden....

Ik wacht wel even met het installeren van de achteruitrijcamera tot jij hem werkend hebt ;-).

Ik heb in de komende tijd nog genoeg te leren over dit apparaat.....
Ga dit snel uitproberen:
YouTube: Speed up your Android Headunit
Hij zou er wat sneller van moeten worden...

Zal als ik interesante dingen leer wel weer posten hier....
Dat is zo ongeveer het eerste wat ik doe als ik een nieuwe android telefoon heb. Ik heb een hekel aan wachten op animaties.Menuutjes die voor elkaar weg schuiven en fade-in en fade-out van schermen (Apple?)
Als je dit instelt verdwijnen die animaties en voelt het allemaal snappier aan.
Dat gezegd hebbende, volgens mij heb ik dit op mijn android radio nog niet gedaan. Bedankt voor de reminder :)

[ Voor 6% gewijzigd door Blackouts op 09-06-2021 15:06 ]

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OLVG
Hoelang durfen/kunnen jullie met het android systeem spelen op accu?
Omdat ik hier wat pagina's terug las dat iemand de volgende dag niet kon starten omdat hij te lang had zitten spelen met zn Androidradio.....
Ik zit nu steeds met een stationair draaiende motor te klooien op dat ding wat niet leuk is voor het milleu en mn portomonee....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-greg
@OLVG zou jij kunnen checken welke mcu versie je hebt? Bij de radio die ik heb staat dat namelijk niet duidelijk, er moet iets staan met mtcd..Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Nw5aVq052G2xcVsNmRhEvSQoQXY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wMhuEOo2sy3Tme7nrjqE9Iwb.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OLVG
Ik heb toch het idee dat qua hoe het apparaat van binnen in gedeeld/geprogrameerd is er toch dingen behoorlijk anders zijn.
Het ziet er iig erg anders uit overal.
Ik kom bijvoorbeeld ook niet zomaar bij de instellingen van dat youtube filmpje hierboven...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j72JDcZIWzRavDaeFYr978anMp4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ruYf4RT2WYaDXrF3fy7XPdju.jpg?f=fotoalbum_large

Ik stuur je een PM @c-greg

[ Voor 92% gewijzigd door OLVG op 09-06-2021 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZRN

ZRN

Iemand al een oplossing of idee voor mijn eerder geplaatste vraag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polo20
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 01-03-2023
ZRN schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 11:10:
Iemand al een oplossing of idee voor mijn eerder geplaatste vraag?
Kijk eens in de hardware of eea staat aangevinkt. Factory settings.
Radio ontvangst is ook in te stellen daar.

[ Voor 3% gewijzigd door Polo20 op 11-06-2021 17:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GJA
  • Laatst online: 04-06 18:54

GJA

OLVG schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 15:28:
Hoelang durfen/kunnen jullie met het android systeem spelen op accu?
Omdat ik hier wat pagina's terug las dat iemand de volgende dag niet kon starten omdat hij te lang had zitten spelen met zn Androidradio.....
Ik zit nu steeds met een stationair draaiende motor te klooien op dat ding wat niet leuk is voor het milleu en mn portomonee....
De android kan ook je boordspanning realtime weergeven. Tot 11.8 volt durf ik wel te gaan hoor. En nu heb ik een nieuwe accu dus duurt het best lang. Met de oude accu ging het wat sneller.

Daikin EHVH08S23EJ9W binnen, ERGA08EAV3H7 buiten | Alfen Eve Single Pro-Line 3-fase | HassIO | DJI Mini 2 | Paard | MK3 ST | fixt keukenapparatuur en WaDro | HT-A2 | gasloos | RF900R | KLR650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OLVG
Dank je, hier heb ik wat aan...Mijn accu is gelukkig ook pas een paar maanden oud....

Heb inmiddels mn stuurbediening werkend (kabeltje vergeten aan te sluiten van de canbus😅).
Youtube etc.doet het ook. En ik krijg idd sinds die canbus goed werkt allerlei informatie.

In het ontwikkelaars menu gekomen zoals in de youtube video🙄 en de animaties uitgezet.
'About car' bij hem heet 'over de telefoon' bij mij.

Toen ik toch bij de ontwikkelaarsopties zat meteen mn usb van opladen naar MTP gezet zodat ik makkelijk dingen vanaf mn tel op de auto android kan zetten ipv klooien met een memorystick steeds.

Ik vind het leuk speelgoed....

[ Voor 17% gewijzigd door OLVG op 11-06-2021 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZRN

ZRN

Polo20 schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 17:04:
[...]

Kijk eens in de hardware of eea staat aangevinkt. Factory settings.
Radio ontvangst is ook in te stellen daar.
Ja, wordt het niet beter van. Heb zelfs de actieve antenneversterker vervangen. Blijft ruis.

En over de informatie op het MFD? Iemand daar al wat over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Junkiexp-
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 25-05 15:33
Ik heb sinds een paar dagen ook een Android head unit voor mijn auto, Android 10.
Vrij impulsief besteld, en het waren de kosten ook niet maar er blijkt nu geen Android auto op te zitten, dacht dat dit er standaard wel zou opzitten maar dit is blijkbaar niet het geval.
Is er een manier om er dit alsnog op te krijgen?

Het is geen kwestie van even een app downloaden uit de playstore blijkbaar.

3840 Wp pal op zuid zonder schaduw, Zuid-Holland zuid - Panasonic WH-MDC07J3E5 monoblock warmtepomp - Atlantic Explorer V4 200 liter coil warmtepompboiler - Technea Shower HR Tube 1-21 douchepijp-wtw - gasloos sinds 13-04-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cazzie
-Junkiexp- schreef op maandag 21 juni 2021 @ 21:16:

Is er een manier om er dit alsnog op te krijgen?
Het is geen kwestie van even een app downloaden uit de playstore blijkbaar.
Android Auto zit op je telefoon [mits je een AA ondersteunend model smartphone hebt]

control alt oeps deleted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Junkiexp-
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 25-05 15:33
cazzie schreef op maandag 21 juni 2021 @ 21:39:
[...]

Android Auto zit op je telefoon [mits je een AA ondersteunend model smartphone hebt]
Klopt, dat heb ik ook uiteraard.
Maar het moet natuurlijk ook op de headunit zitten.

Maar ik heb al een workaround gevonden via Headunit Reloaded Emulator

3840 Wp pal op zuid zonder schaduw, Zuid-Holland zuid - Panasonic WH-MDC07J3E5 monoblock warmtepomp - Atlantic Explorer V4 200 liter coil warmtepompboiler - Technea Shower HR Tube 1-21 douchepijp-wtw - gasloos sinds 13-04-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick_075
-Junkiexp- schreef op maandag 21 juni 2021 @ 22:39:
[...]

Klopt, dat heb ik ook uiteraard.
Maar het moet natuurlijk ook op de headunit zitten.

Maar ik heb al een workaround gevonden via Headunit Reloaded Emulator
Niet helemaal mee eens, om gebruik te maken van Apple Carplay en/of Android Auto dien je een dongle
(verlengstuk) tussen je radio en telefoon te plaatsen. Deze plug je bewijs van spreken aan je navigatie (kan ook vanuit je usb-port in je auto welke gekoppeld is aan de radio). Er zullen vast wel andere alternatieve websites zijn maar om naar een goedkope optie te kijken heb ik er eentje opgezocht voor je. Zelf maak ik gebruik van een dongle van Carlinkit zelf.

Zie hier de link voor een dongle van Bol.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjannijborg
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 03-06 15:03
Goedemorgen, Ik ben opzoek naar een Android radio voor in mijn Skoda Fabia 2009.
Alleen zie ik door de bomen het bos niet meer, ALI - NL shop welk merk etc. Zijn er mensen met misschien ook een Skoda Fabia 2009, of suggesties over welke radio.

-Arjan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OLVG
Ik zou de Junsun V1 van Ali speciaal voor de Fabia 2 nemen. En dan het liefst de 4+64 gb versie.
En anders 2+32gb. Alleen een beetje onduidelijk of ie nou uit Spanje te bestellen is.
De reden dat ik dat adviseer is omdat ik het appaaraat ken maar dan als 9 inch voor mijn 206.
Ik ben er tevreden mee.
Al had ik achteraf idd toch liever de 4+64 versie gehad ipv 2+32, al is die ook geen straf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraenky
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 22-11-2021
Hallo , sinds kort een Podofo 2 din auto radio in bezit maar na het opstarten krijg ik google maps te zien .
Vraagje ...hoe kan ik deze veranderen in het home screen..??
Alvast bedanktvoor jullie tijd.!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranberry
-tom-562 schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 11:38:
[...]

Pff ik heb die auto al 3,5 jaar niet meer :P ik had toen een PX5 met 2 GB geheugen en het werkte allemaal prima. Hele verbetering t.o.v. de standaard Toyota radio. GPS dongle had ik gewoon ergens achter m'n dashboard kastje gelegd, werkte allemaal prima.
Stuurknoppen e.d. werkte ook allemaal prima :P qua model had ik dezelfde, past perfect en zit er gewoon fabrieksorigineel uit!
Voor mijn huidige auto zijn geen fatsoenlijke werkende Android radio's te koop, anders had ik er al lang weer eentje gekocht
Vandaag m'n Witson PX5 64/4 ingebouwd.
Twee zaken vielen me op:
- Helaas werkt de stuurbediening bij mij niet. Als ik in Android naar de configuratie van de stuurknoppen ga, reageren deze niet als ik ze in wil stellen. Er gebeurt gewoon niets.
Heb een 2006-model Avensis (facelift).
- De unit lijkt niet consequent in standby of shutdown te gaan. Hoewel het apparaat er nog maar een paar uur in zit, zie ik geen relatie tot kort de sleutel uit het contact of langer. Het valt me gewoon op dat 'ie de ene keer binnen een seconde de radio actief heeft, terwijl een andere keer een complete bootcyclus lijkt te worden uitgevoerd.

Wat betreft het eerste punt: naast de wat grotere iso stekker kun je ook nog 2 kleinere stekkertjes aansluiten op de unit.

Heb jij naast de ISO-stekkers, de GPS- en radio-antenne nog andere zaken aangesloten? Qua connectors had ik geen mogelijheden meer. Wel had de oude radio nog 3 witte connectors die ik nergens op kon aansluiten. Mijn vermoeden is dat deze voor de navigatie-unit zijn die zich onder de passagiersstoel bevindt.
Mss dat één van die connectors voor een CAN-bus verbinding is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cazzie
Cranberry schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 15:35:
[...]
Vandaag m'n Witson PX5 64/4 ingebouwd.
Zou je een foto kunnen plaatsen van de achterkant van jou Witson unit ?

control alt oeps deleted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranberry
cazzie schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 18:40:
[...]

Zou je een foto kunnen plaatsen van de achterkant van jou Witson unit ?
Heb zelf geen foto gemaakt (unit is nu ingebouwd; dom dom...) Maar het is deze: Afbeeldingslocatie: https://ae01.alicdn.com/kf/H12efe68c21214316b096f4e4d746b7a9C.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cazzie
Cranberry schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 22:41:
[...]

Heb zelf geen foto gemaakt (unit is nu ingebouwd; dom dom...) Maar het is deze: [Afbeelding]
Heb je de grijze connectors in gebruik of gaat alles via die dubbele zwarte aansluitingen ?

control alt oeps deleted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan_Octavia
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 06-07-2021
Hallo Heren & Dames,

Ik ben opzoek naar een 10.1 inch Android radio voor in mijn Skoda Octavia Vrs 2 uit 2008 (niet het facelift model)

Nu heb ik het orginele sound system systeem van Skoda dus met versterker onder de bestuurdersstoel die mijn speakers aanstuurt.

Welke Android radio is compitabel met het Sound System systeem van Skoda?

Dank alvast voor de antwoorden.

Groetjes Stefan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d5stick
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Stefan_Octavia schreef op zondag 4 juli 2021 @ 13:10:
Hallo Heren & Dames,

Ik ben opzoek naar een 10.1 inch Android radio voor in mijn Skoda Octavia Vrs 2 uit 2008 (niet het facelift model)

Nu heb ik het orginele sound system systeem van Skoda dus met versterker onder de bestuurdersstoel die mijn speakers aanstuurt.

Welke Android radio is compitabel met het Sound System systeem van Skoda?

Dank alvast voor de antwoorden.

Groetjes Stefan.
De radios met MCU MTCE met CANbus box kunnen overweg met de originele versterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranberry
@cazzie heb alleen de zwarte connectors aangesluiten, naast de microfoon en de FM- en GPS-antenne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cazzie
Cranberry schreef op maandag 5 juli 2021 @ 07:48:
@cazzie heb alleen de zwarte connectors aangesluiten, naast de microfoon en de FM- en GPS-antenne
Zelfde situatie zoals met mijn Yaris met het resultaat:
Geen stuur wiel control en geen revers camera.

Hopelijk zijn er meer Toyota gebruikers die mee lezen.

control alt oeps deleted

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10:53
@Cranberry @cazzie hoe ziet jullie zwarte kabel eruit? Zit hier nog een kastje tussen (canbus decoder) of is het rechtstreeks een normale kabel?

Op mijn Fiat Bravo werkte stuurwielbediening ook niet direct. Hiervoor moest ik in het instellingenmenu en de autofabrikant handmatig selecteren in een factory settings menu, afgesloten met een pincode (waar ik lang naar moest googlen :P). Vervolgens ben ik gaan trial-and-error'en met verschillende automodellen (wel FCA-auto's).

Ergens denkt mijn autoradio dat het een andere auto is dan de Fiat Bravo, ondanks dat ik een headunit heb die specifiek is ontworpen voor mijn dashboard :+ maar: het werkt wel :)

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranberry
@Richh ik heb niets gezien van een kastje/decoder. De connectors van de auto zelf zijn rechtstreeks in de headunit gegaan.

'k Ben met de leverancier in conclaaf hierover. Hopelijk levert het iets op (is altijd maar afwachten). Bevindingen zal ik hier delen.

Jouw tip ga ik één dezer dagen ook nog ff proberen.Dank iig!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefan_Octavia
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 06-07-2021
d5stick schreef op zondag 4 juli 2021 @ 20:54:
[...]

De radios met MCU MTCE met CANbus box kunnen overweg met de originele versterker.
Super bedankt voor je antwoord _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranberry
@Richh heb zojuist even gekeken in de Factory Settings. Er was geen CAN-BUS geselecteerd. Heb verschillende Toyota-varianten geprobeerd, maar tot nu toe heeft dat niets opgeleverd.
Helaas moet de unit iedere keer herstarten, dus voordat je alle mogelijkheden hebt geprobeerd, ben je een aantal uren verder.

Heb jij trouwens wel een CAN-BUS-adapter bijgeleverd gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10:53
Cranberry schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 19:20:
@Richh heb zojuist even gekeken in de Factory Settings. Er was geen CAN-BUS geselecteerd. Heb verschillende Toyota-varianten geprobeerd, maar tot nu toe heeft dat niets opgeleverd.
Helaas moet de unit iedere keer herstarten, dus voordat je alle mogelijkheden hebt geprobeerd, ben je een aantal uren verder.

Heb jij trouwens wel een CAN-BUS-adapter bijgeleverd gekregen?
Ja, het is een vrij tijdrovend klusje als je niet naar een paar keer raak hebt :P

Ik heb een unit zoals deze: (niet specifiek dit model, maar wel dit merk/fabrikant) https://www.erisin.com/pr...bluetooth-obd2-dvr-4g-dvd en zoals je op 1 van de foto's ziet zit er een klein los kastje aan de kabelboom. Dat is de canbus decoder die het moet regelen.

Wellicht dat dat bij jou is ingebouwd... Of wellicht heb je dit nog nodig voor stuurwielbediening? En dat je hem dan met Factory Settings zou kunnen configureren?
Ik durf het niet te zeggen, dit soort China units zijn altijd erg onduidelijk :+

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roekeloos
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 04-06 10:23
Ik heb een Asottu COLD7060 (Allwinner T8 / PX30). Ik heb nu een Bluetooth ODBII dongle gekocht en wil deze uitlezen met een app.

Nu lijkt het hele Bluetooth gebeuren afgeschermd in de software: de optie staat niet in de Android settings en de app kan geen lijst van Bluetooth apparaten inzien. Pairen kan alleen met de custom "Bluetooth" (telefoon) app, die ziet de dongle wel maar pairen gaat niet want het is geen telefoon.

Hebben jullie dit ook? En hoe heb je dit opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskiya
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 04-06 15:12
Hoi,

Ik heb een corolla verso uit 2007 met een tns600 (b9000) navigatie radio en wil dit vervangen door een android unit.
Het is al vaker aangegeven dat men doodgegooid wordt met android 2 din head units.
Kan iemand mij adviseren welk merk/type zo goed als plug and play zal werken? Ik heb het merk Erisin op youtube gezien. Iemand huer ervaringen mee?

Ik ben op zoek naar een unit met de volgende features:
Soepele interface, bluetooth carkit met externe mic uitgang zodat ik de reeds gemonteerde parrot mic kan aansluiten, zelf te installeren navigatie software en bluetooth muziek streamen.
Weet iemand ook of het zal werken als ik de gps kabel in de android unit plug? (Mits dat mogelijk is)
En klopt het dat er voor dab+ een extra antenne op de dak geplaatst moet worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cazzie
Eskiya schreef op maandag 12 juli 2021 @ 23:49:
Hoi,

Ik heb een corolla verso uit 2007 met een tns600 (b9000) navigatie radio en wil dit vervangen door een android unit.
Het is al vaker aangegeven dat men doodgegooid wordt met android 2 din head units.
Kan iemand mij adviseren welk merk/type zo goed als plug and play zal werken? Ik heb het merk Erisin op youtube gezien. Iemand huer ervaringen mee?

Ik ben op zoek naar een unit met de volgende features:
Soepele interface, bluetooth carkit met externe mic uitgang zodat ik de reeds gemonteerde parrot mic kan aansluiten, zelf te installeren navigatie software en bluetooth muziek streamen.
Weet iemand ook of het zal werken als ik de gps kabel in de android unit plug? (Mits dat mogelijk is)
En klopt het dat er voor dab+ een extra antenne op de dak geplaatst moet worden?
De dab+ antenne kan je combineren met jou bestaande radio antenne op jou toyota.
De losse gps antenna kan je in de ruimte weg werken onder jou dashboard.
Via de playstore heb je de vrijheid om elk beschikbare navigatie software te installeren.
Zo'n beetje elke chinese HU heeft bluetooth aan boord, qua bt specs is het lastig in te
schatten qua compatibiliteit omdat elke merk weer ergens op bezuinigd mbt hardware.

Dan de chinese merken, kijk eerst eens bij Witson, AOTSR, Xtrons, zo'n beetje alle merken zijn
indentieke radio's met een andere branding, de meeste actuele radio's zijn de PX6 RK3399. HU.

control alt oeps deleted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskiya
Dank voor je toelichting,

Ik ben een beetje terughoudend met het bestellen uit china omdat een eventuele retournering in mijn ogen lastiger/langer duurt (mocht ik een verkeerd HU bestellen)
Ik weet dat er een tal van dropshippers zijn en als ze een goede retour service hebben ben ik de beroerdste niet om daar iets meer voor te betalen (mits dat iets acceptabel meer is)
Daarnaast hebben sony, pioneer, kenwood, jvc ook android hu’s. Weet iemand of de (android) interface beter werkt op deze A- merken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:28
Eskiya schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 10:39:
Dank voor je toelichting,

Ik ben een beetje terughoudend met het bestellen uit china omdat een eventuele retournering in mijn ogen lastiger/langer duurt (mocht ik een verkeerd HU bestellen)
Ik weet dat er een tal van dropshippers zijn en als ze een goede retour service hebben ben ik de beroerdste niet om daar iets meer voor te betalen (mits dat iets acceptabel meer is)
Daarnaast hebben sony, pioneer, kenwood, jvc ook android hu’s. Weet iemand of de (android) interface beter werkt op deze A- merken?
Van de A-merken kun je er van uit gaan dat het beter ontwikkeld is. Tevens is het zo dat die China units eigenlijk allemaal veredelde tablets zijn om in een auto te zetten, iets waar android op zichzelf natuurlijk nooit voor bedoeld is.

Daarbij is het allemaal een beetje "hit or mis" als het gaat om stuurwielbediening, sensoren of andere functies goed werkend te krijgen. Tevens heb je nog kans op ground loops en andere vreemde "storingsgeluiden" als je geen muziek afspeelt. Ook zit er steeds meer techniek in nieuwere auto's die moet samenwerken met de after-market android radio wat dan wordt opgelost met vage CAN-bus bakjes en slecht geprogrammeerde apps op de units zelf wat (zoals je in dit topic kan lezen) gewoon veel gezeik geeft als het niet goed werkt.

Ik heb er zelf nu twee china android units versleten (laatste zit nog in mijn huidige auto; octocore & 4GB ram) en is opzich goed bevallen. Ik ga er echter niet weer een aanschaffen voor onze nieuwe auto omdat het het gewoon allemaal "net niet" is. Ik zou nu kiezen voor een A-merk unit met Carplay & AndroidAuto als ik weer voor een aftermarket unit zou gaan. We kijken het echter eerst even aan met de fabrieksaf headunit (zonder navi etc). Carplay en Android auto werken naar mijn mening superieur over die veredelde tablets, dus dan heb ik liever een snel opstartende stabiele pioneer, kenwood (of ander A-merk) die dan "doorschiet" naar Carplay.

Mijn ervaringen tot nu toe met china units:
  • Veel instelmogelijkheden en mogelijkheden (navigatieapps, muziekapps etc).
  • Versterker en DSP meer dan prima, goed geluid
  • Staat mooi en lijkt OEM (ik heb een model wat speciaal voor mijn auto is)
  • Bediening van apps tijdens het rijden vaak onhandig (want android emaakt voor tablet en telefoon)
  • Opstarttijd lang vanuit koude start.
  • 3G USB dongles werkten bij mij niet, had altijd een mifi ding in de auto liggen zodat de unit verbinding maakte met wifi.
  • Android auto en Apple Carplay toegevoegd dmv een extra USB dongle, maar gaf bij mij rare ruis en ground loop helaas.
  • Ondanks octocore en 4GB ram toch na verloop van tijd toch steeds trager.
  • Eens in het jaar geeft ie een fout bij het opstarten en blijft ie hangen in een bootloader met de melding "press key to boot normaly", alleen werkt dan geen enkele toets op de radio zelf :'). Ik heb achterin een mini usb toetsenbord liggen die ik dan aansluit waarna ik dan op "enter" kan drukken. Vaak moet ik trouwens dan eerst een reboot forceren door een pen of paperclip in het "reset" gat te drukken alvorens het toetsenbord werkt.

[ Voor 10% gewijzigd door Terrz op 13-07-2021 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJanus
Ik ben het met bovenstaande grotendeels eens. Als je het leuk vindt om te tweaken en graag nieuwe problemen oplost dan is het een leuke hobby. Vind je dat niet, laat er eentje installeren door een vakman zodat je garantie hebt en ergens naar terug kan gaan.

Bij duurdere items die ik uit China bestel, kijk ik altijd of ze verzenden vanuit een warenhuis in Europa. Dat scheelt weer problemen met het invoeren. Het maakt het terugsturen ook makkelijker. Vragen kan je ook gewoon stellen via de berichtenservice op AliExpress. Gebruik simpele korte zinnen (i.v.m. automatische vertalingen) en mijn ervaring is dat je daar gewoon goed antwoord op krijgt.

Het viel mij tegen hoeveel info over dit soort units te vinden is op internet. Zelfs op XDA is het goed zoeken.

Zelf heb ik voor mijn Mazda CX-5 uit 2012 een PX6 met 4GB ram geïnstalleerd. Android Auto is ingebouwd en werkt goed. Gewoon mobiel aansluiten en gaan. Internet gebruiken we ook via de mobiel.

Enige (groot) probleem dat ik heb is dat ik via Android Auto wel WhatsApp berichten kan beluisteren, maar dat als ik via spraak een bericht wil verzenden, dat dan de microfoon geen geluid meer opvangt. Dat moet ik nog oplossen.

De parkeersensoren aan de voorkant van de auto worden mooi weergegeven op het scherm, de achterzijde gek genoeg niet. Piepjes werken wel gewoon. Dat heb ik nog niet kunnen oplossen.

Een heel klein probleem is dat bij het opstarten heel even in beeld komt "tablet wordt opgestart". Die boodschap zou ik graag willen veranderen.

Als je merkt dat de unit trager wordt na verloop van tijd: ik gebruik dan de optie dat hij het geheugen weer vrijmaakt. Bij mij is dat het icoontje van de raket.

[ Voor 5% gewijzigd door EJanus op 13-07-2021 11:53 . Reden: Parkeersensorenprobleem toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskiya
Erg duidelijk verhaal! En eigenlijk een bevestiging van datgeen wat ik mn achterhoofd had. Ik ga mezelf dan de moeite en tijd besparen en toch voor een a merk.

Nogmaals dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

We hebben inmiddels een tijdje de radio (LeeKooLuu) in onze golf zitten, we hebben alleen 1 groot nadeel en hopelijk hebben jullie een tip.

Het betreft een Golf cabrio en zodra we de kap open doen is de radio met geen mogelijkheid meer af te lezen, het scherm reflecteert enorm, veel meer vergeleken met de standaard autoradio's.

Is hier iets aan te doen met een screencover of iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Down Under
Mad-Matt schreef op maandag 26 juli 2021 @ 11:52:
We hebben inmiddels een tijdje de radio (LeeKooLuu) in onze golf zitten, we hebben alleen 1 groot nadeel en hopelijk hebben jullie een tip.

Het betreft een Golf cabrio en zodra we de kap open doen is de radio met geen mogelijkheid meer af te lezen, het scherm reflecteert enorm, veel meer vergeleken met de standaard autoradio's.

Is hier iets aan te doen met een screencover of iets?
Ik heb er een matte screenprotector op, heb hem hier weg. https://www.smartfolie.co...iReflex-laptop-folie.html
Ik heb hem op de goede hoogte besteld en de schuine kanten en rondingen dmv een papieren malletje bijgeknipt. Ze hebben allerlei grotere maten.
Bevalt mij goed, iets reflectie blijf je altijd houden.

PS: op mijn telefoon heb ik deze (https://www.amazon.nl/sto...004f8a386152&ref_=ast_bln). De fijnste matte screenprotector die ik ooit gehad heb. Maar die kan ik niet vinden in grote maten.

Iemand? ??????

[ Voor 15% gewijzigd door Down Under op 26-07-2021 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Down Under schreef op maandag 26 juli 2021 @ 18:23:
[...]

Ik heb er een matte screenprotector op, heb hem hier weg. https://www.smartfolie.co...iReflex-laptop-folie.html
Ik heb hem op de goede hoogte besteld en de schuine kanten en rondingen dmv een papieren malletje bijgeknipt. Ze hebben allerlei grotere maten.
Bevalt mij goed, iets reflectie blijf je altijd houden.

PS: op mijn telefoon heb ik deze (https://www.amazon.nl/sto...004f8a386152&ref_=ast_bln). De fijnste matte screenprotector die ik ooit gehad heb. Maar die kan ik niet vinden in grote maten.

Iemand? ??????
Super, bedankt voor de tip.
Je behoudt inderdaad altijd wel wat reflectie, maar nu is het echt een spiegel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harjo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 24-10-2024
Hi Allemaal

Vraag
Wij rijden een VW golf 6 bj 2010
Ik heb bij Audiovolt de volgende radio besteld en geinstalleerd.
https://www.audiovolt.nl/...at-en-skoda-rns-vorm-dab/

Wat nu als ik mijn contact omzet/uitzet dan blijft de auto draaien tot ik de radio los koppel Nu is het ook wat om telkens de radio als sleutel mee te nemen haha

Heeft iemand van jullie dit probleem wel eens gezien of meegemaakt Audiovolt kent het probleem ook niet radio is ondertussen weer retour maar zou graag wel zoiets in de auto willen hebben.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MgNy8HWRRVHU54cVf19g1P6bA_8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dQomXeIwtnSp8YERMnWhUb0m.jpg?f=fotoalbum_large

Highflow Coolermaster

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arcoroosen
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 28-05 10:31
@Harjo
Bij mijn radio is het zo dat als ik de canbus aanluit, moet ik van de powerkabel een stekker losmaken, een rode en oranje draad. Deze moeten alleen aangesloten zijn als je geen canbus gebruikt
voor mijn radio staat het hier uitgelegtd:
Afbeeldingslocatie: https://ae01.alicdn.com/kf/He800e72b14f74e57a1560e5d0f0c2b7bS.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harjo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 24-10-2024
Thanks
Ik had deze optie er niet opzitten stond ook niks in de handleiding hierover..

Welk type/model heb jij ?

Highflow Coolermaster

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MichelJ
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 03-06 00:04
voor de liefhebbers van de Hal 9K mod, maker heeft een nieuwe mod uitgebracht op basis van Android 10. voor de PX5 PX6 en PX30.

https://forum.xda-develop...android-10-9-8-6.4314163/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thazety
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 08-04-2022
Hoi ik wil graag een android unit met scherm maar ik heb maar ruimte voor 1din. Een klapscherm lijkt me niks dus dan kom je al snel op een horizontaal langwerpig scherm. Heeft iemand daar ervaring mee? Er zijn er niet veel en wat ik zie is vooral 1g ram heel soms 2g ram en dat lijkt me toch wat karig, of is dit prima?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Down Under
Thazety schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 01:21:
Hoi ik wil graag een android unit met scherm maar ik heb maar ruimte voor 1din. Een klapscherm lijkt me niks dus dan kom je al snel op een horizontaal langwerpig scherm. Heeft iemand daar ervaring mee? Er zijn er niet veel en wat ik zie is vooral 1g ram heel soms 2g ram en dat lijkt me toch wat karig, of is dit prima?
Er zij genoeg units die qua formaat 1 din zijn. Als je echter maar ruimte voor 1 din hebt in de auto wordt de positie van het scherm tov de unit belangrijk.
Laten we beginnen met wat voor merk auto/type en bouwjaar gaat het om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Vraagje:

Wij zijn een beetje aan het rondkijken voor een radio met android auto voor in de Peugeot 107 van me vriendin, wat mij vooral opvalt is dat er heel erg veel chinese en goedkope onbekende merken zijn onder de 200 euro. What happend met de grote merken? :)

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thazety
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 08-04-2022
Down Under schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 06:52:
[...]

Er zij genoeg units die qua formaat 1 din zijn. Als je echter maar ruimte voor 1 din hebt in de auto wordt de positie van het scherm tov de unit belangrijk.
Laten we beginnen met wat voor merk auto/type en bouwjaar gaat het om.
Het gaat om een seat leon 1m maar zoals ik al zei liever geen klapscherm gewoon een full android screen 1din zoek ik en daar vind ik niet zo veel keuze in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Airbreaker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15-04-2024
Thazety schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 03:04:
[...]

Het gaat om een seat leon 1m maar zoals ik al zei liever geen klapscherm gewoon een full android screen 1din zoek ik en daar vind ik niet zo veel keuze in.
Heb even gekeken naar het interieur van een Seat Leon 1m. Boven en onder de radio heb je inderdaad niet veel ruimte waardoor je keuzemogelijkheden beperkt zijn. Zelf heb ik een Joying 1 din. Mijn beste advies die ik je kan geven is de beschikbare ruimte opmeten en eens een kijkje nemen op:
https://www.joyingauto.eu/single-din-car-radio.html

Ze hebben een warenhuis in China maar ook in Duitsland, al zijn niet alle units vanuit Duitsland te verkrijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimpy68
  • Laatst online: 03-06 11:19
Misschien dat er mensen zijn die wat ervaring hebben met de Hal9K ROM en in comnbinatie met Car Launcher Pro.

Ik heb gisteren mijn Xtrons PX6 unit voorzien van de Hal9K v5 ROM, ging op zich prima, op een paar x een bootloop na, na alles instellen, waarschijnlijk een canbus signaal wat dwars zat, want na contact uit en even later aan was ie wel geboot.
Had problemen met het starten van de launcher, in de zin van: deze kwam niet op de voorgrond na warm boot. Bleek aan de MOD settings te liggen, ik had daar dus een instelling staan dat apps die liepen herstart moesten worden. Deze kwamen dus boven de launcher te draaien. Dus dat uitgezet.
Vervolgens in Car Launcher vinkje gezet dat apps die gestart waren bij conatct uit bij warm boot weer gestart moesten worden. Dat werkt dus niet, met de stock xtrons ROM wel. Nu heb ik het vermoeden dat de ROM settings van HAL9k hier in de weg zitten... iemand ervaring mee?

En klein irritatiepuntje vwb Flistmeister, werkt prima, maar probleempje met het geluid, het signaal van een melding word keurig met gedempte muziek weegegeven, maar de gesproken tekst die er na komt niet, de muziek word niet meer gedempt. Collega van mij heeft een Joying en die heeft er geen last van. Klinkt dit iemand bekend?
Pagina: 1 ... 38 ... 47 Laatste