een Junsun V1pro met 4GHarjo schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 20:34:
Thanks
Ik had deze optie er niet opzitten stond ook niks in de handleiding hierover..
Welk type/model heb jij ?
https://nl.aliexpress.com/item/33014448571.html
een Junsun V1pro met 4GHarjo schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 20:34:
Thanks
Ik had deze optie er niet opzitten stond ook niks in de handleiding hierover..
Welk type/model heb jij ?
en wat denk je van zoiets?Thazety schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 01:21:
Hoi ik wil graag een android unit met scherm maar ik heb maar ruimte voor 1din. Een klapscherm lijkt me niks dus dan kom je al snel op een horizontaal langwerpig scherm. Heeft iemand daar ervaring mee? Er zijn er niet veel en wat ik zie is vooral 1g ram heel soms 2g ram en dat lijkt me toch wat karig, of is dit prima?
Dit probleem is inmiddels opgelost, er is in OTA update van hal9k een extra setting bijgekomen die er voor zorgt dat de unit na het starten van de apps weer terugkeert naar het homescreen.Stimpy68 schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 10:57:
Ik heb gisteren mijn Xtrons PX6 unit voorzien van de Hal9K v5 ROM, ging op zich prima, op een paar x een bootloop na, na alles instellen, waarschijnlijk een canbus signaal wat dwars zat, want na contact uit en even later aan was ie wel geboot.
Had problemen met het starten van de launcher, in de zin van: deze kwam niet op de voorgrond na warm boot. Bleek aan de MOD settings te liggen, ik had daar dus een instelling staan dat apps die liepen herstart moesten worden. Deze kwamen dus boven de launcher te draaien. Dus dat uitgezet.
Vervolgens in Car Launcher vinkje gezet dat apps die gestart waren bij conatct uit bij warm boot weer gestart moesten worden. Dat werkt dus niet, met de stock xtrons ROM wel. Nu heb ik het vermoeden dat de ROM settings van HAL9k hier in de weg zitten... iemand ervaring mee?
https://www.youtube.com/watch?v=4sVFUpBNuDgStimpy68 schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 10:57:
Misschien dat er mensen zijn die wat ervaring hebben met de Hal9K ROM en in comnbinatie met Car Launcher Pro.
control alt oeps deleted
The problem with communication is the illusion it has taken place.
[ Voor 5% gewijzigd door Melvin15397 op 19-08-2021 17:50 ]
Kan je bij de instellingen voor gps nog wat instellen? bijv GPS + Galileo? Staat ie misschien op Glonass?Melvin15397 schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 17:46:
Ik heb de GPS ontvanger bij de rode pijl bovenin het dashboard zitten, net onder de kunststof afdekkap:
[Afbeelding]
Er worden wel meerdere satellieten gevonden, maar de ontvangst lijkt matig (aanname, gebaseerd op de groene en gele balkjes):
[Afbeelding]
En de folie moet nog van het scherm
Edit: op basis van bovenstaande ontvangst geeft Sygic de locatie op de kaart op circa 40m van de werkelijke positie.
Anoniem: 589077
Nog even een update: inmiddels €150 geïnvesteerd in een actieve splitter voor de bestaande dakantenne en een nieuwe DAB dongle. Helaas nul resultaat: in eerste instantie geweldige ontvangst, maar na een keer opnieuw opstarten (?) helemaal geen of ontzettend slechte DAB ontvangst. Die van de FM radio is ok, maar ook niet meer dan dat. Ik weet het inmiddels niet meer, heb alle schakels vervangen behalve de headunit.cazzie schreef op zondag 6 juni 2021 @ 16:45:
[...]
Koppel de dab antenne aan je bestaande radio antenne, deze tip gelezen op XDA.
Xtrons (https://xtrons.co.uk/) en Joying (https://www.joyingauto.eu/) vind ik persoonlijk betrouwbaar, op hun sites staat over het algemeen wel of het een PXx unit is.rubinkingma schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 07:00:
Hoi Allemaal,
Nu sinds een week een opel combo gekocht uit 2007, zit opel systeem in met een tapedeck (ja echt).
Wil graag overstappen op een android unit.
Even een vraagje, hoe zien jullie of een unit een PX5 oid is? ik zie die dingen overal maar zie nergens iets van PX erbij staan.
Kan iemand mij daarnaast een verkoper/merk aanwijzen welke betrouwbaar is?
Superbedankt alvast.
[ Voor 14% gewijzigd door heubie op 25-08-2021 13:53 ]
@Roekeloos Dat is een flinke tegenvaller dat het maar half of niet werkt.Roekeloos schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 14:37:
[...]
Nog even een update: inmiddels €150 geïnvesteerd in een actieve splitter voor de bestaande dakantenne en een nieuwe DAB dongle. Helaas nul resultaat: in eerste instantie geweldige ontvangst, maar na een keer opnieuw opstarten (?) helemaal geen of ontzettend slechte DAB ontvangst. Die van de FM radio is ok, maar ook niet meer dan dat. Ik weet het inmiddels niet meer, heb alle schakels vervangen behalve de headunit.
control alt oeps deleted
Kan iemand mij helpen aub?Anoniem: 589077 schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 23:51:
Ik heb een awesafe 8227l 2gb ram 32gb
Ik heb een canbus erbij maar mijn stuurwielcontrols werken niet. Wat kan ik hier tegen doen? Moet ik key1 en key2 ergens mee verbinden? Opel astra h
Kun je ook de keys niet inleren? Normaal gesproken moet dat kunnen, als dat er wel op zit en de keys geven geen output in die instellingen dan is het misschien niet de juiste canbus module?
[ Voor 19% gewijzigd door Stimpy68 op 26-08-2021 08:05 ]
Ja, de spriet is ook mee vervangendennistd schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 14:47:
Is je antenne wel geschikt voor DAB? Dat zijn immers hele andere frequenties dan FM. Ik heb een tijd terug de antenne vervangen en een splitter toegevoegd, sinds die tijd vrijwel overal prima DAB-ontvangst.
De dongle blijft wel in de lucht, anders zou DAB-Z afsluiten. Alleen de ontvangst is er niet.cazzie schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 17:09:
[...]
@Roekeloos Dat is een flinke tegenvaller dat het maar half of niet werkt.
Als je een usb dab+ module hebt, probeer eens een andere usb poort
of heb je de pech dat jou usb poorten te weinig prik levert ?
Hey bedankt voor je bericht, ik heb 2 radios. Beide met canbus. Beide canbussen geprobeerd maar de oude werkt op de nieuwe niet. Maar beide nieuwe op de oude wel?Stimpy68 schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 08:04:
[...]
Kun je ook de keys niet inleren? Normaal gesproken moet dat kunnen, als dat er wel op zit en de keys geven geen output in die instellingen dan is het misschien niet de juiste canbus module?
Check ook dit filmpje even: YouTube: How to fix not functional Steering Wheel Keys Study - Android Headunit
Thanks!Stimpy68 schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 09:00:
[...]
Xtrons (https://xtrons.co.uk/) en Joying (https://www.joyingauto.eu/) vind ik persoonlijk betrouwbaar, op hun sites staat over het algemeen wel of het een PXx unit is.
Uiteindelijk zijn het allemaal resellers.
Daar kan ik je niet mee helpen helaas, zit er geen handleiding bij of iets dergelijks met de uitleg van de diverse aansluitingen? Misschien contact opnemen met de leverancier?Anoniem: 589077 schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 14:09:
[...]
Hey bedankt voor je bericht, ik heb 2 radios. Beide met canbus. Beide canbussen geprobeerd maar de oude werkt op de nieuwe niet. Maar beide nieuwe op de oude wel?
Nu heb ik sowieso twee draadjes over de key1 en key2. Moet ik deze nog verbinden? Gaat om een 2008 opel astra. En als ik ze moet verbinden, waarmee dan? Kan ze helaas ook niet inleren. Talloze keren geprobeerd.
[ Voor 21% gewijzigd door jack zomer op 29-08-2021 13:15 ]
The problem with communication is the illusion it has taken place.
Het is dus een PX30 met Android 8, en dit een model specifiek voor een Golf 7, aangezien met raampje met de gaten voor de ventilatie en de alarmlichtknop er ook bij hoort.Jonah98 schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 15:49:
Dit is wat ik kan vinden in de instellingen van de radio.[Afbeelding]
[ Voor 23% gewijzigd door SiErRa op 05-09-2021 11:55 ]
Huh? Maar over USB zou je toch met Android Auto juist wel je internetverbinding moeten kunnen delen met zo'n Junsun apparaat?dennistd schreef op donderdag 16 september 2021 @ 14:17:
Ik heb een losse 4G usb-dongle achter de radio liggen. Simkaartje van Youfone erin voor €6 per maand (1GB) en de radio verbonden met het wifi-netwerk dat de dongle opzet. Over USB pakt ie de netwerkverbinding namelijk niet op.
[ Voor 58% gewijzigd door Atomius op 16-09-2021 16:18 ]
tasker app op de telefoon, dan schakelt ie automatisch de hotspot aan en uit.Atomius schreef op donderdag 16 september 2021 @ 13:51:
Ik heb namelijk geen zin in een 4G versie met een aparte SIM kaart, maar ook heb ik geen zin om iedere keer een hotspot te moeten aanzetten op mijn telefoon.
Leuke oplossing. Maar, er is dus geen manier om je telefoonverbinding te delen met bluetooth of met USB?Down Under schreef op donderdag 16 september 2021 @ 18:28:
[...]
tasker app op de telefoon, dan schakelt ie automatisch de hotspot aan en uit.
YouTube: Tasker 2021 - How to Auto WIFI Tether when connected to Bluetooth an...
Dit is denk ik bij iedere auto het geval. Ik vermoed dat deze informatie via de CAN-bus zou moeten komen, bij de originele radio/navigatie. Maar deze informatie komt niet uit de headunit zelf, maar de apps die de radio en navigatie doen. En zullen we geen mogelijkheid hebben dat op de juiste manier naar de CAN-bus adapter te krijgen.ZRN schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 20:14:
Heeft iemand al een oplossing gevonden om de MFD (Multi Functional Display) werkend te krijgen? De radio werkt, ontvangst is na het wisselen van stekker op het raam (MB Viano) beter geworden en de knoppen werken na behoren (80%+ van de tijd). Maar helaas is het MFD compleet nutteloos geworden. Deze geeft niet aan welke zender er op staat en geeft geen feedback van de navigatie.
Iemand hier al een oplossing voor gevonden?
control alt oeps deleted
Lijkt een goed apparaatje. Is trouwens de rcd330 niet geschikt voor jouw auto? Is een oem unit, maar dan voor de markt buiten Europa. Werkt perfect in Nederland.Stefanoisch schreef op woensdag 22 september 2021 @ 18:28:
Het is zo ver! Na een geruime tijd zoeken, lezen en nog meer zoeken, heb ik een radio gekozen welke ik wil kopen:
https://nl.aliexpress.com...2212000021077455295%22%7D
Ik rijd een VW6 Variant uit 2011. Stuur bediening heb ik niet nodig want dat heb ik niet. Dus Prima.
Dus nu de vraag, heb ik de goede keus of moet ik een andere pakken?
[ Voor 7% gewijzigd door Peer_76 op 25-09-2021 15:21 ]
1. Ben niet zo'n audiofiel maar tussen de standaard radio van mijn Golf 7 en mijn huidige Android headunit hoor ik geen verschilPeer_76 schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 14:48:
.... of ga ik op zoek naar een Android autoradio?
De zaken waardoor ik twijfel:
- ik ben niet bekend met de (geluid)kwaliteit van de voor mij onbekende merken
- krijgen Android radio's updates of zit je over een paar jaar met een verouderde versie?
- Op audiowolf kom ik uitvoeringen tegen met 2GB werkgeheugen. Op autowolf zie ik modellen met 4GB werkgeheugen. 2GB lijkt mij wel erg weinig om vloeiend te werken
- de opstarttijd van een Android radio
Hm, das dan mooi jammer. Misschien dan toch maar een andere oplossing vinden.SiErRa schreef op donderdag 16 september 2021 @ 19:46:
[...]
Dit is denk ik bij iedere auto het geval. Ik vermoed dat deze informatie via de CAN-bus zou moeten komen, bij de originele radio/navigatie. Maar deze informatie komt niet uit de headunit zelf, maar de apps die de radio en navigatie doen. En zullen we geen mogelijkheid hebben dat op de juiste manier naar de CAN-bus adapter te krijgen.
[ Voor 4% gewijzigd door Simkin op 29-09-2021 19:54 ]
Heb je al in de instellingen voor usb gekeken? Het lijkt er een beetje op dat de usb is ingesteld is op alleen opladen. En dat ie dan bij opnieuw inpluggen wel gedetecteerd wordt als massaopslag.rwpkzl schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 13:09:
Hi
Ik heb tot grote tevredenheid een 2din van Chinese makelij in mn auto, werkt perfect ook in combi met mn audi auto software. Nu heb ik sinds enige tijd een usb probleempje. Bij starten auto (en daarmee 2din systeem) herkent het systeem de usb niet, na usb apparaat er uit halen en opnieuw in de usb poort steken wel. Dit geldt voor alle apparaten die ik via die poort wil benaderen dus t is niet t apparaat welke ik daaraan gekoppeld heb dat defect is, en de usb is ook niet kapot want na 2de keer insteken werkt het dus. Is dit een bootprobleem wat iemand herkent of zelf ook ondervindt?
dank alvast
wrm niet gewoon de hotspot van je telefoon?dennistd schreef op donderdag 16 september 2021 @ 14:17:
Ik heb een losse 4G usb-dongle achter de radio liggen. Simkaartje van Youfone erin voor €6 per maand (1GB) en de radio verbonden met het wifi-netwerk dat de dongle opzet. Over USB pakt ie de netwerkverbinding namelijk niet op.
Google:..?R0987 schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 18:28:
Weet niet of dit de juiste topic hiervoor dus alvast sorry als dat niet zo is.
Ben sinds kort eigenaar van een golf 6 uit 2012 en er zit een of de ander zielig radio-cd speler (RCD 210) in en deze wil ik graag vervangen voor iets deftiger. Nu schijnt de RCD 330 de must have upgrade te zijn alleen weet iemand toevallig een betrouwbare Nederlandse adres waar ik er een kan kopen ik wil hem niet via Aliexpress halen ivm garantie enz.
https://nl.aliexpress.com...2210000015484081494%22%7DLuuk741 schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 15:30:
Goedemiddag allemaal,
Recent heb ik een omgebouwde VW transporter camper uit 2003 aangeschaft. Hier zit nog een oude radio in zonder ondersteuning voor aux of bluetooth. Aangezien we in de toekomst een achteruitrijcamera willen installeren en ik graag een rustig dashboard houd denk ik na over een 2 DIN radio. Hier kan dan in de toekomst de camera op worden aangesloten en uiteraard voor muziek en navigatie. Ik heb een android telefoon en ben wel gecharmeerd van de Android Auto functionaliteit. Het valt me op dat de prijzen van radio's flink oplopen. Voor onder de 300 euro kwam ik de Sony XAV-AX1005DB tegen maar die lijkt(?) alleen Apple Carplay te hebben.
Heeft iemand tips voor betaalbare modellen of zie ik mogelijkheden over het hoofd? Plug and play met de telefoon (voor muziek en Google maps) lijkt me dus een fijne functionaliteit. Alvast bedankt voor het meedenken!
[ Voor 12% gewijzigd door Down Under op 23-10-2021 08:53 ]
Alan Frijns
control alt oeps deleted
- i5 6600K - MSI B150M Mortar - Corsair Vengeance LPX DDR4 16gb 2133mhz - MSI R9 280x - Corsair 650w PSU - Zalman Z9 plus - Philips Briliance 272c 1440P
Ik heb deze: https://nl.aliexpress.com...ctlist.0.0.6c4469e5hcvcuKGofran27 schreef op maandag 1 november 2021 @ 19:48:
Heb wat vragen heeft er iemand een versie met qualcomm ?
en zullen deze nu beter werken met tom tom app dan de rockchips variant.
Bedankt voor je bericht.Down Under schreef op maandag 1 november 2021 @ 20:29:
[...]
Ik heb deze: https://nl.aliexpress.com...ctlist.0.0.6c4469e5hcvcuK
Deze heeft de Rockchip PX6 RK3399. TomTom werkt perfect hierop. Ik heb ooit es het hele topic doorgelezen en in het begin werkte TomTom niet goed dacht ik. Maar met de recente TomTom geen problemen. Blijf het de fijnste navigatie vinden.
Ik zeg het wel vaker in dit topic, maar ik adviseer om eerst even te overleggen met de verkoper. Daar heb ik zelf goede ervaringen mee. Zij kennen het apparaat het beste en hebben de meeste vragen al gehad. Vaak is het een kwestie van twee draadjes omwisselen.Dimensional schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 12:33:
...maar de canbus (stuurwielbediening) werkt nog niet.
Alan Frijns
You all laugh because I'm different - I laugh because you're all the same.
[ Voor 14% gewijzigd door erdal67 op 21-11-2021 19:50 ]
404 Signature not found
Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)
zou wel een leuke feature zijn, alleen dan zou je eigenlijk een soort van backup batterij moeten hebben, waar de radio zn stroom uit kan trekken voor de tracking....!null schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 17:48:
Zijn er ook android radio's met slimme/extra functies om een soort tracking te doen?
Feitelijk zou de radio tijd tracking kunnen doen als hij zelf een sim kaartje heeft en je een tracking app erop zet, en je hem de hele tijd aanhoudt. Liefst dan met optie voor een standby modus met scherm op zwart, zoals je telefoon dat ook kan. Dat zou al een manier zijn maar misschien zijn er slimmere manieren die al ingebouwd zitten in sommige units.
Alternatief is een oudere telefoon erin met data abbonnement die aanblijft en niet zoveel stroom pakt, en wifi hotspot doet, en zelf tracking app heeft.
Alternatief is natuurlijk ook een echte gps tracker maar dan heb je geen wifi hotspot functie.
404 Signature not found
Heel veel lurken, heel weinig posten..
Zoveel mogelijk geheugen!!null schreef op donderdag 16 december 2021 @ 21:44:
Wat zou verder een goeie geheugen grootte zijn? 2, 4 of 6 gb? Met android 11 en een quad core chip.
Mij lijkt 2 al goed, daar komt mijn telefoon ook ver zat mee. Maar wellicht heeft zo'n autoradio het juist wat zwaarder?
Daikin EHVH08S23EJ9W binnen, ERGA08EAV3H7 buiten | Alfen Eve Single Pro-Line 3-fase | HassIO | DJI Mini 2 | Paard | MK3 ST | fixt keukenapparatuur en WaDro | HT-A2 | gasloos | RF900R | KLR650
404 Signature not found
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
de hele bediening is gewoon nog even wennen.. fysieke knop was nooit mis drukken :-) op het touchscreen valt dat nog wat tegen soms..dennistd schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 19:28:
Daarom heb ik dus een radio met een fysieke volumedraaiknop. Veel fijner als je tijdens het rijden even gauw het volume aan wil passen zonder je ogen van de weg te halen.
404 Signature not found
[ Voor 9% gewijzigd door !null op 18-12-2021 21:33 ]
Uit welk jaar komt je Sprinter? Wellicht heb je een canbus converter nodig. In mijn 2014 sprinter heb ik de boel aan het werk.!null schreef op maandag 20 december 2021 @ 11:48:
Inmiddels het juiste draadje gevonden en hij gaat aan.
Nu nog geen audio. Vage problemen want hij gaat gewoon op de standaard 2 radio stekkers.
En als ik in wil loggen met het google account schiet het schermpje steeds weg, waardoor je niks kan.
[ Voor 78% gewijzigd door Sokucho op 05-01-2022 17:54 ]
PC : Ryzen 7 5700x3d / 6800XT / 32 GB DDR4 3600 | Quest 3 | Asus Rog Ally |
Ik zou voor 4 of meer gaan. Vrij recent een Isudar PX4 (Android 11, RK3566, 2GB RAM) gehaald. Was eerst wel tevreden maar merk wel dat 'ie er moeite mee krijgt als ik bijvoorbeeld Spotify, Maps en Flitsmeister aan heb. Het wordt gewoon traag, loopt vast en alle ellende van dien.!null schreef op donderdag 16 december 2021 @ 21:44:
Wat zou verder een goeie geheugen grootte zijn? 2, 4 of 6 gb? Met android 11 en een quad core chip.
Mij lijkt 2 al goed, daar komt mijn telefoon ook ver zat mee. Maar wellicht heeft zo'n autoradio het juist wat zwaarder?
2012. Bleek dat er een Can bus blokje ontbrak. Maar bedrading trok de speakers naar de min dus vandaar geen geluid.Lowdown99 schreef op donderdag 30 december 2021 @ 21:55:
[...]
Uit welk jaar komt je Sprinter? Wellicht heb je een canbus converter nodig. In mijn 2014 sprinter heb ik de boel aan het werk.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq