Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arcoroosen
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 28-05 10:31
Harjo schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 20:34:
Thanks
Ik had deze optie er niet opzitten stond ook niks in de handleiding hierover..

Welk type/model heb jij ?
een Junsun V1pro met 4G
https://nl.aliexpress.com/item/33014448571.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arcoroosen
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 28-05 10:31
Thazety schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 01:21:
Hoi ik wil graag een android unit met scherm maar ik heb maar ruimte voor 1din. Een klapscherm lijkt me niks dus dan kom je al snel op een horizontaal langwerpig scherm. Heeft iemand daar ervaring mee? Er zijn er niet veel en wat ik zie is vooral 1g ram heel soms 2g ram en dat lijkt me toch wat karig, of is dit prima?
en wat denk je van zoiets?
https://nl.aliexpress.com/item/10000205089304.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stimpy68
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11:19
Stimpy68 schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 10:57:

Ik heb gisteren mijn Xtrons PX6 unit voorzien van de Hal9K v5 ROM, ging op zich prima, op een paar x een bootloop na, na alles instellen, waarschijnlijk een canbus signaal wat dwars zat, want na contact uit en even later aan was ie wel geboot.
Had problemen met het starten van de launcher, in de zin van: deze kwam niet op de voorgrond na warm boot. Bleek aan de MOD settings te liggen, ik had daar dus een instelling staan dat apps die liepen herstart moesten worden. Deze kwamen dus boven de launcher te draaien. Dus dat uitgezet.
Vervolgens in Car Launcher vinkje gezet dat apps die gestart waren bij conatct uit bij warm boot weer gestart moesten worden. Dat werkt dus niet, met de stock xtrons ROM wel. Nu heb ik het vermoeden dat de ROM settings van HAL9k hier in de weg zitten... iemand ervaring mee?
Dit probleem is inmiddels opgelost, er is in OTA update van hal9k een extra setting bijgekomen die er voor zorgt dat de unit na het starten van de apps weer terugkeert naar het homescreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cazzie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-06 20:37
Stimpy68 schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 10:57:
Misschien dat er mensen zijn die wat ervaring hebben met de Hal9K ROM en in comnbinatie met Car Launcher Pro.
https://www.youtube.com/watch?v=4sVFUpBNuDg

Alex's Android Radio heeft een mooie video gemaakt met settings mbt deze HAL9 rom.

control alt oeps deleted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimpy68
@cazzie Die video had ik ook gevonden. Blijkt dat die setting om terug te gaan naar home screen in de hal9k ROM pas in versie 5.0.1 (OTA) zat. Gisteren kreeg ik de OTA code binnen en 5.0.1 draait nu, en heb de setting aangezet. Enige wat nu nog is, is dat Flitsmeister nog op de voorgrond komt, maar dat moet ik nog even tweaken via de settings denk ik.
Verder had ik een probleempje met de radio app, maar dit had ik ook al bij de stock ROM van xtrons, de presets werden niet bewaard na een cold boot, bleek een factory setting te zijn die niet goed stond.

• Melvin15397
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:30
Ik heb afgelopen weekend mijn Funrover Intel Sofia unit vervangen door een Ownice PX6. Alles werkt wat vlotter en de canbus functionaliteit is ook uitgebreider (bijv. achteruit signaal via canbus i.p.v. draad van de achteruitrij verlichting).

Er zijn twee punten die niet zo goed werken:

1) De GPS locatie is erg onnauwkeurig, vooral bij het veranderen van richting. Het krijgen van een fix na het starten duurt een stuk langer dan bij de vorige radio (de ontvanger zit op exact dezelfde plek, net onder het dashboard). Als er een fix is, heeft de navigatie (Sygic) veel moeite om de juiste locatie op de kaart weer te geven:
- bij afritten van de snelweg blijft de navigatie de snelweg volgen totdat ik boven aan de afrit afgeslagen ben.
- bij kruisingen gaat de navigatie rechtdoor, soms heeft ie pas na >100m door dat ik een zijstraat in gereden ben.
- de navigatie denkt regelmatig dat ik op een parallelweg rij, of soms in een woonwijk op een straat die parallel loopt aan de straat waar ik rij, op >100m afstand en waar meerdere huizenblokken tussen staan.

Met de oude unit werkte Sygic een stuk beter/nauwkeuriger.

2) Het beeld van de achteruitrijcamera is flets en lijkt overbelicht, terwijl dat bij de vorige radio niet zo was. Is hier iets van in te stellen?

Vooral het GPS probleem is erg irritant. Moet ik dit zoeken in de software of in de GPS ontvanger? Ik zou eventueel de oude GPS ontvanger weer aan kunnen sluiten als test (dan moet wel alles weer los).

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
even een app downloaden die aangeeft wat de gps doet.
ziet hij bv maar 4 satalieten?

waar zit de gps antenne?
vorige auto had daar moeite mee bij mij.
eerst zat de antenne onder de kachelbehuizing bij de passagier, daarna verplaatst naar de teller behuizing voor een super ontvangst

The problem with communication is the illusion it has taken place.

• Melvin15397
Ik heb de GPS ontvanger bij de rode pijl bovenin het dashboard zitten, net onder de kunststof afdekkap:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GGN1RyAzOtSEKKJTH8h0IBWBuaQ=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BLBB4mCAV4M5UVQxt9jEtzdC.jpg?f=fotoalbum_medium

Er worden wel meerdere satellieten gevonden, maar de ontvangst lijkt matig (aanname, gebaseerd op de groene en gele balkjes):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mLZTHMIgiM6BoXMuGeS674pzlrM=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dGpnTpZBEpTg4O3qBVyiV28C.jpg?f=fotoalbum_medium

En de folie moet nog van het scherm :')

Edit: op basis van bovenstaande ontvangst geeft Sygic de locatie op de kaart op circa 40m van de werkelijke positie.

[ Voor 5% gewijzigd door Melvin15397 op 19-08-2021 17:50 ]

• Michel5128
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 01-06 19:53
Bij mijn PX5 is het na een MCU update wel eens een stuk beter geworden. Ook kun je proberen met de app GPS test de locatie te refreshen.

• Down Under
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05:55
Melvin15397 schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 17:46:
Ik heb de GPS ontvanger bij de rode pijl bovenin het dashboard zitten, net onder de kunststof afdekkap:
[Afbeelding]

Er worden wel meerdere satellieten gevonden, maar de ontvangst lijkt matig (aanname, gebaseerd op de groene en gele balkjes):
[Afbeelding]

En de folie moet nog van het scherm :')

Edit: op basis van bovenstaande ontvangst geeft Sygic de locatie op de kaart op circa 40m van de werkelijke positie.
Kan je bij de instellingen voor gps nog wat instellen? bijv GPS + Galileo? Staat ie misschien op Glonass?

• Melvin15397
Hij staat ingesteld op GPS+Glonass.

Ik heb als test nog even de oude GPS ontvanger aangesloten. Hoewel de ontvangst niet duidelijk beter is, was de GPS fix wel sneller en was de positie in Sygic wel accuraat (bij stilstand op dezelfde locatie als met de oude ontvanger). Morgen een stuk rijden en kijken hoe het dan is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DmGQPV8OWK8aCvSGrAng_6Y6138=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/R2BnjIGMMV4QQ2gPpsVsNxzx.jpg?f=fotoalbum_medium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 589077

Ik heb een awesafe 8227l 2gb ram 32gb
Ik heb een canbus erbij maar mijn stuurwielcontrols werken niet. Wat kan ik hier tegen doen? Moet ik key1 en key2 ergens mee verbinden? Opel astra h

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubinkingma
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-06-2024
Hoi Allemaal,

Nu sinds een week een opel combo gekocht uit 2007, zit opel systeem in met een tapedeck (ja echt).
Wil graag overstappen op een android unit.
Even een vraagje, hoe zien jullie of een unit een PX5 oid is? ik zie die dingen overal maar zie nergens iets van PX erbij staan.

Kan iemand mij daarnaast een verkoper/merk aanwijzen welke betrouwbaar is?

Superbedankt alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roekeloos
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-06 22:44
cazzie schreef op zondag 6 juni 2021 @ 16:45:
[...]

Koppel de dab antenne aan je bestaande radio antenne, deze tip gelezen op XDA.
Nog even een update: inmiddels €150 geïnvesteerd in een actieve splitter voor de bestaande dakantenne en een nieuwe DAB dongle. Helaas nul resultaat: in eerste instantie geweldige ontvangst, maar na een keer opnieuw opstarten (?) helemaal geen of ontzettend slechte DAB ontvangst. Die van de FM radio is ok, maar ook niet meer dan dat. Ik weet het inmiddels niet meer, heb alle schakels vervangen behalve de headunit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennistd
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:38
Is je antenne wel geschikt voor DAB? Dat zijn immers hele andere frequenties dan FM. Ik heb een tijd terug de antenne vervangen en een splitter toegevoegd, sinds die tijd vrijwel overal prima DAB-ontvangst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimpy68
rubinkingma schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 07:00:
Hoi Allemaal,

Nu sinds een week een opel combo gekocht uit 2007, zit opel systeem in met een tapedeck (ja echt).
Wil graag overstappen op een android unit.
Even een vraagje, hoe zien jullie of een unit een PX5 oid is? ik zie die dingen overal maar zie nergens iets van PX erbij staan.

Kan iemand mij daarnaast een verkoper/merk aanwijzen welke betrouwbaar is?

Superbedankt alvast.
Xtrons (https://xtrons.co.uk/) en Joying (https://www.joyingauto.eu/) vind ik persoonlijk betrouwbaar, op hun sites staat over het algemeen wel of het een PXx unit is.
Uiteindelijk zijn het allemaal resellers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heubie
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 26-06-2024
Is er al iemand die andere devices als telefoon en obd2 heeft kunnen conecten via BT. Ik heb inmiddels de orginele BT module vervangen door een RF210 welke BT50 zou moeten ondersteunen maar helaas.....
Ook de Bluetooth Scanner app geeft aan dat ik 4.2 of lager heb.
Iemand nog ideeen?

Ik zou graag conecten via Victron connect app met de solar charger en shunt van mijn camper.

[ Voor 14% gewijzigd door heubie op 25-08-2021 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cazzie
Roekeloos schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 14:37:
[...]

Nog even een update: inmiddels €150 geïnvesteerd in een actieve splitter voor de bestaande dakantenne en een nieuwe DAB dongle. Helaas nul resultaat: in eerste instantie geweldige ontvangst, maar na een keer opnieuw opstarten (?) helemaal geen of ontzettend slechte DAB ontvangst. Die van de FM radio is ok, maar ook niet meer dan dat. Ik weet het inmiddels niet meer, heb alle schakels vervangen behalve de headunit.
@Roekeloos Dat is een flinke tegenvaller dat het maar half of niet werkt.
Als je een usb dab+ module hebt, probeer eens een andere usb poort
of heb je de pech dat jou usb poorten te weinig prik levert ?

control alt oeps deleted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 589077 schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 23:51:
Ik heb een awesafe 8227l 2gb ram 32gb
Ik heb een canbus erbij maar mijn stuurwielcontrols werken niet. Wat kan ik hier tegen doen? Moet ik key1 en key2 ergens mee verbinden? Opel astra h
Kan iemand mij helpen aub?

• Stimpy68
Kun je ook de keys niet inleren? Normaal gesproken moet dat kunnen, als dat er wel op zit en de keys geven geen output in die instellingen dan is het misschien niet de juiste canbus module?

Check ook dit filmpje even: YouTube: How to fix not functional Steering Wheel Keys Study - Android Headunit

[ Voor 19% gewijzigd door Stimpy68 op 26-08-2021 08:05 ]

• Roekeloos
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-06 22:44
dennistd schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 14:47:
Is je antenne wel geschikt voor DAB? Dat zijn immers hele andere frequenties dan FM. Ik heb een tijd terug de antenne vervangen en een splitter toegevoegd, sinds die tijd vrijwel overal prima DAB-ontvangst.
Ja, de spriet is ook mee vervangen
cazzie schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 17:09:
[...]

@Roekeloos Dat is een flinke tegenvaller dat het maar half of niet werkt.
Als je een usb dab+ module hebt, probeer eens een andere usb poort
of heb je de pech dat jou usb poorten te weinig prik levert ?
De dongle blijft wel in de lucht, anders zou DAB-Z afsluiten. Alleen de ontvangst is er niet.

Stimpy68 schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 08:04:
[...]

Kun je ook de keys niet inleren? Normaal gesproken moet dat kunnen, als dat er wel op zit en de keys geven geen output in die instellingen dan is het misschien niet de juiste canbus module?

Check ook dit filmpje even: YouTube: How to fix not functional Steering Wheel Keys Study - Android Headunit
Hey bedankt voor je bericht, ik heb 2 radios. Beide met canbus. Beide canbussen geprobeerd maar de oude werkt op de nieuwe niet. Maar beide nieuwe op de oude wel?
Nu heb ik sowieso twee draadjes over de key1 en key2. Moet ik deze nog verbinden? Gaat om een 2008 opel astra. En als ik ze moet verbinden, waarmee dan? Kan ze helaas ook niet inleren. Talloze keren geprobeerd.

• rubinkingma
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-06-2024
Stimpy68 schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 09:00:
[...]

Xtrons (https://xtrons.co.uk/) en Joying (https://www.joyingauto.eu/) vind ik persoonlijk betrouwbaar, op hun sites staat over het algemeen wel of het een PXx unit is.
Uiteindelijk zijn het allemaal resellers.
Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimpy68
Anoniem: 589077 schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 14:09:
[...]

Hey bedankt voor je bericht, ik heb 2 radios. Beide met canbus. Beide canbussen geprobeerd maar de oude werkt op de nieuwe niet. Maar beide nieuwe op de oude wel?
Nu heb ik sowieso twee draadjes over de key1 en key2. Moet ik deze nog verbinden? Gaat om een 2008 opel astra. En als ik ze moet verbinden, waarmee dan? Kan ze helaas ook niet inleren. Talloze keren geprobeerd.
Daar kan ik je niet mee helpen helaas, zit er geen handleiding bij of iets dergelijks met de uitleg van de diverse aansluitingen? Misschien contact opnemen met de leverancier?

Overigens vind ik dit al als eerste hit bij een google zoekactie op "Awesafe key1" ;)

https://nl.aliexpress.com/item/1005001737679601.html

>> Waarom de Stuurbediening is Niet?

Voer de fabrieksinstelling, en kies de bijbehorende kan type, dan procedure de stuurbediening.

Als het niet normaal kan werken, dan kan het worden de volgende redenen:
1. hebben gekozen de verkeerde kan type --- stuur ons de foto's van de kan type u hebben gekozen dus dat we kunnen bevestigen. Ook, kunt u proberen andere soortgelijke kan soort te zien als het werkt.
2. slechte verbinding van de canbus. (sommige canbus en de draad zijn geïntegreerd, dan kunnen we exclusief deze reden)
3. verkeerde draad verbinding --- De KEY1 en de KEY2 zijn voor de SWC, stuur ons wat foto's om de draad verbinding, zodat we kunnen u helpen.
4. de canbus is niet 100% compatibel met uw auto (zelden gebeuren) --- vertel ons meer details van uw auto, zoals de auto model en het jaar, diesel of benzine, een originele achteruitrijcamera, versterker, een foto van de poorten op de originele radio, en ook het schema van de originele radio, We zullen vragen onze ingenieurs voor hulp. Wij lossen het perfect, neem dan geen zorgen.

Conclusie... neem contact op met de verkoper/fabrikant O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonah98
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 14-03-2024
Hallo,

Ik heb sinds gister een Golf 7 (2013), met een android radio. En deze zou volgensmij ook over carplay beschikken, nu is mijn vraag hoe ik dit in kan stellen. Ook is de usb aansluiting niet werkend in de middenconsole, er zijn in het dashboardkastje 2 usb aansluitingen aanwezig die het wel doen. Is er ook een mogelijkheid om dat alsnog terug te zetten naar de middenconsole zodat die usb wel weer werkt? Ik heb overigens geen idee welk model android radio ik heb of welk merk het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonah98
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qZLkDUkqy9kULXje3akfewa0GYo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D09QF9ZNXWkr239hvKO80NHq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7LKTimR0R4pMh_Bh_ivbcodUJI8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/W1RjEnccnfA2JIvNNJKYsnjO.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zGTk6H2WDhDTMcawkkAgLpfT6ao=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/khlPftruyUGP41FNxHT4cVPg.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Niet online
1 van de 2 USB kabels naar de niet werkende USB trekken.

Het plasticje eruit halen, de oude poort weghalen en de werkende poort monteren aan de achterkant van het plastic kapje. (Lijm, epoxy, kit etc)

En ik heb geen idee welke radio het is. Kijk eens bij de instellingen in het systeem menu wat daar staat.

[ Voor 21% gewijzigd door jack zomer op 29-08-2021 13:15 ]

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonah98
Dit is wat ik kan vinden in de instellingen van de radio.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Xq9LgACnfA9GdDl0oJEBY_zO47E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2qZslTJ6jVCLMQs4nCCxyuzK.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyfrog
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-06 11:40
Wie kan mij helpen met Hal9K ROM zetten op mijn unit omgeving Oss/den bosch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B.1969
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 25-11-2021
Hallo allemaal,
Ik ben sinds afgelopen zaterdag in het bezit van een Audi Q2 uit 2017. Nu krijg ik mijn telefoon een Samsung A52 5G met android 11 niet verbonden met Androidauto.
Als ik de telefoon met de USBkabel verbind met de auto krijg je normaal gesproken een soort van menu/vragenlijst die je moet doorlopen maar bij mij gebeurt er helemaal niets. Met de telefoon van mijn vrouw (Huawei P Smart met android 9) lukt het wel.
Wordt een beetje radeloos, wie kan mij a.u.b. helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiErRa
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-06 16:31
Jonah98 schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 15:49:
Dit is wat ik kan vinden in de instellingen van de radio.[Afbeelding]
Het is dus een PX30 met Android 8, en dit een model specifiek voor een Golf 7, aangezien met raampje met de gaten voor de ventilatie en de alarmlichtknop er ook bij hoort.

Wat te fabrikant exact is, is lastig vast te stellen, zonder de radio uit te bouwen en naar stickers te gaan kijken.

Wat googlen naar plaatjes leverde dit op:
https://nl.aliexpress.com/i/32997408258.html en dit https://www.bol.com/nl/nl...pEqw.2_16.24.ProductImage

Over de USB poort, daar zit een speciale VW stekker op, die meestal niet op de radio past, er zijn complete vervangende blokjes te koop: https://www.bol.com/nl/nl...DSW5H6XA-9300000001099522

[ Voor 23% gewijzigd door SiErRa op 05-09-2021 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyfrog
wie kijkt er tv en kan wel alle zenders kijken op een px5? kom bij kpn tot ned 1 2 en 3 de rest gaat op zwart'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZRN
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20-04 11:54

ZRN

Heeft iemand al een oplossing gevonden om de MFD (Multi Functional Display) werkend te krijgen? De radio werkt, ontvangst is na het wisselen van stekker op het raam (MB Viano) beter geworden en de knoppen werken na behoren (80%+ van de tijd). Maar helaas is het MFD compleet nutteloos geworden. Deze geeft niet aan welke zender er op staat en geeft geen feedback van de navigatie.

Iemand hier al een oplossing voor gevonden?

• Atomius
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:28
Beste allen,

Ik zit te denken aan het aanschaffen van een Junsun V1pro (van Aliexpress) voor mijn Seat Ibiza.

Echter ik vraag me af, waar haalt zo'n apparaat zijn internet vandaan?

Ik heb namelijk geen zin in een 4G versie met een aparte SIM kaart, maar ook heb ik geen zin om iedere keer een hotspot te moeten aanzetten op mijn telefoon.

Zijn er nog andere opties om zo'n Junsun van internet te voorzien?

• dennistd
Ik heb een losse 4G usb-dongle achter de radio liggen. Simkaartje van Youfone erin voor €6 per maand (1GB) en de radio verbonden met het wifi-netwerk dat de dongle opzet. Over USB pakt ie de netwerkverbinding namelijk niet op.

• Atomius
dennistd schreef op donderdag 16 september 2021 @ 14:17:
Ik heb een losse 4G usb-dongle achter de radio liggen. Simkaartje van Youfone erin voor €6 per maand (1GB) en de radio verbonden met het wifi-netwerk dat de dongle opzet. Over USB pakt ie de netwerkverbinding namelijk niet op.
Huh? Maar over USB zou je toch met Android Auto juist wel je internetverbinding moeten kunnen delen met zo'n Junsun apparaat?

[ Voor 58% gewijzigd door Atomius op 16-09-2021 16:18 ]

• dennistd
Het is geen Android Auto wat ik heb: https://nl.aliexpress.com/item/32849372728.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Down Under
Atomius schreef op donderdag 16 september 2021 @ 13:51:

Ik heb namelijk geen zin in een 4G versie met een aparte SIM kaart, maar ook heb ik geen zin om iedere keer een hotspot te moeten aanzetten op mijn telefoon.
tasker app op de telefoon, dan schakelt ie automatisch de hotspot aan en uit.
YouTube: Tasker 2021 - How to Auto WIFI Tether when connected to Bluetooth an...

• Atomius
Leuke oplossing. Maar, er is dus geen manier om je telefoonverbinding te delen met bluetooth of met USB?

Een vriend deed dat volgens mij wel met zijn Android auto.

• SiErRa
ZRN schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 20:14:
Heeft iemand al een oplossing gevonden om de MFD (Multi Functional Display) werkend te krijgen? De radio werkt, ontvangst is na het wisselen van stekker op het raam (MB Viano) beter geworden en de knoppen werken na behoren (80%+ van de tijd). Maar helaas is het MFD compleet nutteloos geworden. Deze geeft niet aan welke zender er op staat en geeft geen feedback van de navigatie.

Iemand hier al een oplossing voor gevonden?
Dit is denk ik bij iedere auto het geval. Ik vermoed dat deze informatie via de CAN-bus zou moeten komen, bij de originele radio/navigatie. Maar deze informatie komt niet uit de headunit zelf, maar de apps die de radio en navigatie doen. En zullen we geen mogelijkheid hebben dat op de juiste manier naar de CAN-bus adapter te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cazzie
Met de Yaris en de chinese HU nog naar een auto radio specialist geweest,
de parkeer camera en stuurwiel controls werken niet in mijn px6 device.

Ze hadden ook nog een andere type radio aangesloten en daar werkte
wel alles dus dat is botte pech hebben met de radio die ik via ali heb besteld.

Terug sturen is een dure aangelegenheid dus ik zal mijn verlies moeten accepteren.

control alt oeps deleted

• Stefanoisch
  • Laatst online: 22-09-2021
Het is zo ver! Na een geruime tijd zoeken, lezen en nog meer zoeken, heb ik een radio gekozen welke ik wil kopen:

https://nl.aliexpress.com...2212000021077455295%22%7D

Ik rijd een VW6 Variant uit 2011. Stuur bediening heb ik niet nodig want dat heb ik niet. Dus Prima.

Dus nu de vraag, heb ik de goede keus of moet ik een andere pakken?

• Michel5128
Lijkt me een top apparaatje, snel, DSP, HDMI, genoeg geheugen voor een goede prijs. Prima upgrade!

• Draicon
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 26-05 10:45
Stefanoisch schreef op woensdag 22 september 2021 @ 18:28:
Het is zo ver! Na een geruime tijd zoeken, lezen en nog meer zoeken, heb ik een radio gekozen welke ik wil kopen:

https://nl.aliexpress.com...2212000021077455295%22%7D

Ik rijd een VW6 Variant uit 2011. Stuur bediening heb ik niet nodig want dat heb ik niet. Dus Prima.

Dus nu de vraag, heb ik de goede keus of moet ik een andere pakken?
Lijkt een goed apparaatje. Is trouwens de rcd330 niet geschikt voor jouw auto? Is een oem unit, maar dan voor de markt buiten Europa. Werkt perfect in Nederland.

• Peer_76
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 13:12
In mijn Citroën Jumper heb ik nu mijn oude Sony (inmiddels al weer meerdere jaren oud) waarbij het touchscreen vaker niet meer werkt dan wel. Een goede reden om eens voor iets nieuws te kijken.
De opties waar ik tussen twijfel: ga ik voor een Pioneer, waarbij ik weet welke kwaliteit ik kan verwachten, of ga ik op zoek naar een Android autoradio?

De zaken waardoor ik twijfel:
- ik ben niet bekend met de (geluid)kwaliteit van de voor mij onbekende merken
- krijgen Android radio's updates of zit je over een paar jaar met een verouderde versie?
- Op audiowolf kom ik uitvoeringen tegen met 2GB werkgeheugen. Op autowolf zie ik modellen met 4GB werkgeheugen. 2GB lijkt mij wel erg weinig om vloeiend te werken
- de opstarttijd van een Android radio

De Sony die ik nu heb vond ik vanaf het begin al tegenvallen voor wat betreft handsfree bellen. Het volume moet daarbij echt zowat naar de maximale stand. De eerdere Pioneer die ik heb gehad was van een betere kwaliteit. Verder heb ik een achteruitrijcamera (in het 3e remlicht) waardoor een aansluiting voor een camera wel vereist is. Een Android radio lijkt mij wat functionaliteit wel een aanwinst, maar ik ben bang dat er heel veel Chinese meuk word verkocht (ook al genoeg negatieve reviews gelezen). Stuurbediening lijkt mij weer wel erg handig.
Zijn er bepaalde merken die te adviseren zijn en merken die ik beter links kan laten liggen?

Edit: Iemand bekend met het merk Dynavin?
Het gaat om deze radio.

[ Voor 7% gewijzigd door Peer_76 op 25-09-2021 15:21 ]

• Brentjuh2000
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16:26
Ik ben op zoek naar een Android Head unit maar ik loop vast op het volgende. ik heb de CPU (8 core AC8257) en 4GB+ 64GB als RAM en opslag. maar ik twijfel tussen de AC7388 en ST TDA 7850/7851. welke zouden jullie aanraden? op het internet kan ik niet veel vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SiErRa
Peer_76 schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 14:48:
.... of ga ik op zoek naar een Android autoradio?

De zaken waardoor ik twijfel:
- ik ben niet bekend met de (geluid)kwaliteit van de voor mij onbekende merken
- krijgen Android radio's updates of zit je over een paar jaar met een verouderde versie?
- Op audiowolf kom ik uitvoeringen tegen met 2GB werkgeheugen. Op autowolf zie ik modellen met 4GB werkgeheugen. 2GB lijkt mij wel erg weinig om vloeiend te werken
- de opstarttijd van een Android radio
1. Ben niet zo'n audiofiel maar tussen de standaard radio van mijn Golf 7 en mijn huidige Android headunit hoor ik geen verschil
2. Meestal niet, maar.. met wat geknutsel met custom roms kan het wel. Ik ben inmiddels van Android 8, naar 9 naar 10 gegaan.
3. Ik zou voor 4gb gaan, zie het als een tablet die integreert met je auto (veel meer is het niet), 2gb ram is voor een tablet ook vrij weinig.
4. Die is heel vlot, hij gaat in een soort sleep / hibernate als je het contact afzet en dus niet echt uit.

Normaal gesproken zit er een canbus adapter bij een Android headunit, die zorgt dat zaken als knoppen op het stuur etc. werken. Hoe je achteruitrij camera werkt hangt een beetje van het type en de connector af, als je de radio laat inbouwen kan de installateur daar wellicht uitsluitsel over geven.

Qua merken is het volgens mij intern grotendeels hetzelfde apparaat met soms wat custom software, maar zelfs dat vaak niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZRN
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20-04 11:54

ZRN

SiErRa schreef op donderdag 16 september 2021 @ 19:46:
[...]

Dit is denk ik bij iedere auto het geval. Ik vermoed dat deze informatie via de CAN-bus zou moeten komen, bij de originele radio/navigatie. Maar deze informatie komt niet uit de headunit zelf, maar de apps die de radio en navigatie doen. En zullen we geen mogelijkheid hebben dat op de juiste manier naar de CAN-bus adapter te krijgen.
Hm, das dan mooi jammer. Misschien dan toch maar een andere oplossing vinden.

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12:17
Ik heb sinds twee weken een Atoto S8 premium in mijn auto.
Ik ben er erg tevreden over en gimmicks zoals de virtual surround view van de achteruitrij camera zijn toch wel handig.
Ik gebruik altijd Carplay wat op zich ook goed werkt, behalve het voorlezen van Whatsapp berichten.
Het volume is vrijwel nul. Is er ergens een instelling om dat aan te passen?

Andere vraag over Carplay, ik moet altijd eerst de Carlink app op de Atoto starten om Carplay te gebruiken; is dat de automatiseren? zodat app automatisch start als de radio aan gaat?

• Simkin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-05 23:55

Simkin

Bzzzzz

Ik meld me bij deze als nieuwe gebruiker van een Android headunit, hopelijk gaat hij bevallen.
- PX5(1024x600) A53 Cortex octa core 1.5G
- MCU MTCE_GS
- rk3368-box Android 10
- Embedded Carplay/Android auto support
- Gekoppelde achteruitkijk camera
- Hier gekocht: https://www.audiovolt.nl/...ito-viano-a-b-klasse-dab/

Moest verder in de settings:car:advanced wat aanpassen voordat mijn stuurknoppen werkte (canbus)

Net als @remmuz ben ik nog aan het uitvogelen hoe Carplay juist geconfigureerd moet worden. Heb nu het probleem dat na 15m de verbinding wegvalt met de unit. Geen idee of dat een soort van energy safe mode is. Automatisch (draadloos) reconnect heb ik ook nog niet werkend. Eigenlijk wil ik enkel een connectie voor het bellen dus mogelijk moet ik CarPlay negeren?

Heb ook nog wat vragen voor de community:

- Ik zit er sterk aan te denken om deze custom ROM te installeren van modder Hal9k_ https://forum.xda-develop...android-10-9-8-6.4314163/ Iemand ervaring hiermee?
- Ik wil graag een 4g dongle aanschaffen zodat de unit altijd kan verbinden met het internet, iemand tips (merken/types die ik moet vermijden of juist niet) EDIT: Heb ondertussen deze besteld: Huawei E3372h-320
- ik heb twee SD kaart slots, ik begrijp dat de Map Card slot bootable is, zijn er verder nog bijzonderheden?

[ Voor 4% gewijzigd door Simkin op 29-09-2021 19:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stimpy68
@Simkin Die Hal9k ROM heb ik al enkele maanden draaien op mijn (XTrons) PX6, ben er tevreden over. Maar zoals met elke (custom) Rom zul je moeten tweaken indien nodig. Ik vond het in ieder geval een flinke verbetering t.o.v. de standaard Xtrons ROM. Zie ook: YouTube: Hal9k Mod 5 | Android 10 | Setup | Advantages | Features

• DPriester
  • Laatst online: 08-12-2022
Hallo,

Ik heb onlangs deze Android Unit aangeschaft. hierover heb ik wat vraagjes...

De dsp equalizer functioneert niet naar behoren. als ik (bijvoorbeeld) de 20KHZ vanuit het midden 1 streepje omhoog verplaats, lijkt het net alsof hij ineen keer de trebbel volledig aan gooit. there is no inbetween zegmaar. het is aan of uit. hij lijkt niet prettig te regelen.

Verder hoor ik ook een constante ruis. Deze ruis word evenredig heftiger als ik het volume verhoog. bij elke app. ongeacht of er wel of geen muziek aan staat.

Als laatste heb ik "Topal'' geïnstalleerd omdat ik het er gratis bij kreeg. dit is een soort google assistant. maar deze app is niet prettig en blijft constant op de achtergrond lopen (te zien in de notificatiebalk) . ik kan deze niet uitschakelen of verwijderen. dit omdat het een systeem app is. hierbij draait ook ''TXZ'' welke ik niet kan uitschakelen. het liefst verwijder ik beide maar geen idee hoe 8)7

Weet iemand misschien een antwoord op bovengenoemde problemen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rwpkzl
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 21-10-2021
Hi

Ik heb tot grote tevredenheid een 2din van Chinese makelij in mn auto, werkt perfect ook in combi met mn audi auto software. Nu heb ik sinds enige tijd een usb probleempje. Bij starten auto (en daarmee 2din systeem) herkent het systeem de usb niet, na usb apparaat er uit halen en opnieuw in de usb poort steken wel. Dit geldt voor alle apparaten die ik via die poort wil benaderen dus t is niet t apparaat welke ik daaraan gekoppeld heb dat defect is, en de usb is ook niet kapot want na 2de keer insteken werkt het dus. Is dit een bootprobleem wat iemand herkent of zelf ook ondervindt?

dank alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Down Under
rwpkzl schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 13:09:
Hi

Ik heb tot grote tevredenheid een 2din van Chinese makelij in mn auto, werkt perfect ook in combi met mn audi auto software. Nu heb ik sinds enige tijd een usb probleempje. Bij starten auto (en daarmee 2din systeem) herkent het systeem de usb niet, na usb apparaat er uit halen en opnieuw in de usb poort steken wel. Dit geldt voor alle apparaten die ik via die poort wil benaderen dus t is niet t apparaat welke ik daaraan gekoppeld heb dat defect is, en de usb is ook niet kapot want na 2de keer insteken werkt het dus. Is dit een bootprobleem wat iemand herkent of zelf ook ondervindt?

dank alvast
Heb je al in de instellingen voor usb gekeken? Het lijkt er een beetje op dat de usb is ingesteld is op alleen opladen. En dat ie dan bij opnieuw inpluggen wel gedetecteerd wordt als massaopslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyfrog
dennistd schreef op donderdag 16 september 2021 @ 14:17:
wrm niet gewoon de hotspot van je telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennistd
Omdat ik dan elke keer de telefoon op hotspot moet zetten. En ja, dat zal vast automatisch kunnen maar op deze manier is het wat makkelijker vind ik. Zeker als een ander een keer in mijn auto rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wkrooshof
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19-05 11:42
Ik heb al een aantal jaren een PX5 (Xtrons TE706PL), maar hij begint zeer traag te worden, ik zit op de laatste Hal9k mod (V5).

Hebben meer mensen hier last van en eventueel een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel5128
Hier ook een Xtrons PX5 van een jaar of 3 oud. Zo nu en dan, met name bij Maps is reageert hij ook traag, sluit apps af of herstart helemaal. Draai nog Hal9k V4 omdat mensen bij V5 niet een groot snelheidsverschil ervaren en de verdere vernieuwingen volgens mij gering zijn. Maar een oplossing heb ik helaas ook nog niet gevonden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theorganiser
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 02-06 19:54
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/26MbWAHVEie2xsrHrl8vkXO2K58=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MdFRmafelXhsK91xhaKMaRdk.jpg?f=fotoalbum_large

van het weekend deze https://www.audiovolt.nl/...cta-core-navigatie-9-dab/ auto unit besteld voor mijn ford focus 2012.

Nu gaat de unit helemaal niet aan, maar ook mijn originele radio gaat nu niet meer aan. (Zekering al gecontroleerd) iemand nog een tip , garage bedrijf gaf aan dat de originele niet meer aan gaat als beveiliging maar het gaat mij voornamelijk om de nieuwe radio.

enige kabel die ik niet aangesloten heb is de kabel van de Fan van de radio, daar kon ik geen kabel voor vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0987
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 21-10-2024
Weet niet of dit de juiste topic hiervoor dus alvast sorry als dat niet zo is.

Ben sinds kort eigenaar van een golf 6 uit 2012 en er zit een of de ander zielig radio-cd speler (RCD 210) in en deze wil ik graag vervangen voor iets deftiger. Nu schijnt de RCD 330 de must have upgrade te zijn alleen weet iemand toevallig een betrouwbare Nederlandse adres waar ik er een kan kopen ik wil hem niet via Aliexpress halen ivm garantie enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simkin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-05 23:55

Simkin

Bzzzzz

R0987 schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 18:28:
Weet niet of dit de juiste topic hiervoor dus alvast sorry als dat niet zo is.

Ben sinds kort eigenaar van een golf 6 uit 2012 en er zit een of de ander zielig radio-cd speler (RCD 210) in en deze wil ik graag vervangen voor iets deftiger. Nu schijnt de RCD 330 de must have upgrade te zijn alleen weet iemand toevallig een betrouwbare Nederlandse adres waar ik er een kan kopen ik wil hem niet via Aliexpress halen ivm garantie enz.
Google:
  1. https://www.bol.com/nl/nl...o-caddy/9200000127651263/
  2. https://www.autopar.nl/pr...lay-bluetooth-multimedia/
  3. https://www.navicenter.nl/product/rcd330-carplay/
  4. https://autoradiospeciali...us-autoradio-android-auto
..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk741
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 16:36
Goedemiddag allemaal,
Recent heb ik een omgebouwde VW transporter camper uit 2003 aangeschaft. Hier zit nog een oude radio in zonder ondersteuning voor aux of bluetooth. Aangezien we in de toekomst een achteruitrijcamera willen installeren en ik graag een rustig dashboard houd denk ik na over een 2 DIN radio. Hier kan dan in de toekomst de camera op worden aangesloten en uiteraard voor muziek en navigatie. Ik heb een android telefoon en ben wel gecharmeerd van de Android Auto functionaliteit. Het valt me op dat de prijzen van radio's flink oplopen. Voor onder de 300 euro kwam ik de Sony XAV-AX1005DB tegen maar die lijkt(?) alleen Apple Carplay te hebben.

Heeft iemand tips voor betaalbare modellen of zie ik mogelijkheden over het hoofd? Plug and play met de telefoon (voor muziek en Google maps) lijkt me dus een fijne functionaliteit. Alvast bedankt voor het meedenken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Down Under
Luuk741 schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 15:30:
Goedemiddag allemaal,
Recent heb ik een omgebouwde VW transporter camper uit 2003 aangeschaft. Hier zit nog een oude radio in zonder ondersteuning voor aux of bluetooth. Aangezien we in de toekomst een achteruitrijcamera willen installeren en ik graag een rustig dashboard houd denk ik na over een 2 DIN radio. Hier kan dan in de toekomst de camera op worden aangesloten en uiteraard voor muziek en navigatie. Ik heb een android telefoon en ben wel gecharmeerd van de Android Auto functionaliteit. Het valt me op dat de prijzen van radio's flink oplopen. Voor onder de 300 euro kwam ik de Sony XAV-AX1005DB tegen maar die lijkt(?) alleen Apple Carplay te hebben.

Heeft iemand tips voor betaalbare modellen of zie ik mogelijkheden over het hoofd? Plug and play met de telefoon (voor muziek en Google maps) lijkt me dus een fijne functionaliteit. Alvast bedankt voor het meedenken!
https://nl.aliexpress.com...2210000015484081494%22%7D

https://nl.aliexpress.com...Radio+VW+transporter+2003

https://nl.aliexpress.com...2212000021358000241%22%7D

Het beste ben je denk ik af met een PX6 (of evt PX5). Hier is de meeste ondersteuning voor. En 4 gig geheugen. Opslag 32 of 64 maakt niet zoveel uit.

[ Voor 12% gewijzigd door Down Under op 23-10-2021 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimensional
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-07-2024
Hallo allemaal,

Ik heb de afgelopen weken de oude radio uit mijn Ford Fiesta MK7 2009 vervangen door een ZOYOSKII Android 10.4" (TS10). Met wat zoeken en proberen, is het gelukt de autoradio werkend te krijgen (de stekker van de bijgeleverde kabel paste weliswaar in de stekker uit het dashboard), maar de canbus (stuurwielbediening) werkt nog niet. Er zit wel een Hiworld canbus decoder bij, deze is ook aangesloten op radio, echter de stuurwielbedinging kabels uit het dashboard zijn lastig te vinden.
Tevens is er een faseverschil in de speakers te horen waarvan ik niet kan achterhalen hoe dit ontstaat.

Mijn vraag is of er hier mensen met ervaring op dit gebied zijn, die (tegen een vergoeding) eens zin hebben om samen met mij hier heen te kijken. Iemand die een en ander kan doormeten (heb ik geen verstand van), en die misschien al eens een soortgelijk project succesvol afgerond heeft. Let op, ik woon in het zuiden van Limburg.

Ik hoor het graag!

Alan Frijns

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cazzie
Na wat speurwerk op het grote wijde interwebs mbt aftermarket head units en de
problemen om de stuurwiel controls werkend te krijgen kwam ik het volgende tegen:

https://bbs.xtrons.com/viewtopic.php?t=21

Met dat verhaal in het achterhoofd ben ik verder gaan zoeken en kwam toen uit op:

https://connects2.com/products

Ik heb een universele canbus box & een universal patch lead gekocht via Amazon UK,
daar was de gehele set het prettigst geprijst en mocht het alsnog niet werken dan kan
je die items zonder moeilijke toestanden retour sturen naar hun.

Als de spullen binnen zijn dan ga ik er mee aan de slag en meld mijn bevindingen alhier.

( Toyota Yaris * PX6 Android 10 HU )

control alt oeps deleted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easygoingmartin
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 30-05 11:58
Heb een vraag m.b.t. het gebruik van Android Auto op een PX5 Headunit met android 8.0.

Is dit mogelijk uberhaupt? En zoja, hoe? Kwestie van een 'Carplay/AA' dongle aanschaffen of flaschen naar android 9+?

Kon er helaas niets over vinden.

- i5 6600K - MSI B150M Mortar - Corsair Vengeance LPX DDR4 16gb 2133mhz - MSI R9 280x - Corsair 650w PSU - Zalman Z9 plus - Philips Briliance 272c 1440P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gofran27
  • Laatst online: 16:17
Heb wat vragen heeft er iemand een versie met qualcomm ?

en zullen deze nu beter werken met tom tom app dan de rockchips variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Down Under
Gofran27 schreef op maandag 1 november 2021 @ 19:48:
Heb wat vragen heeft er iemand een versie met qualcomm ?

en zullen deze nu beter werken met tom tom app dan de rockchips variant.
Ik heb deze: https://nl.aliexpress.com...ctlist.0.0.6c4469e5hcvcuK

Deze heeft de Rockchip PX6 RK3399. TomTom werkt perfect hierop. Ik heb ooit es het hele topic doorgelezen en in het begin werkte TomTom niet goed dacht ik. Maar met de recente TomTom geen problemen. Blijf het de fijnste navigatie vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gofran27
  • Laatst online: 16:17
Down Under schreef op maandag 1 november 2021 @ 20:29:
[...]

Ik heb deze: https://nl.aliexpress.com...ctlist.0.0.6c4469e5hcvcuK

Deze heeft de Rockchip PX6 RK3399. TomTom werkt perfect hierop. Ik heb ooit es het hele topic doorgelezen en in het begin werkte TomTom niet goed dacht ik. Maar met de recente TomTom geen problemen. Blijf het de fijnste navigatie vinden.
Bedankt voor je bericht.
ik zoek ook naar info over qualcomm.
Ik denk dat deze beter is kwa reactie en zo daarom graag ook willen weten hoe anderen hiermee ervaren.

Ik had px5 had er slecht ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJanus
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14:36
Dimensional schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 12:33:
...maar de canbus (stuurwielbediening) werkt nog niet.
Ik zeg het wel vaker in dit topic, maar ik adviseer om eerst even te overleggen met de verkoper. Daar heb ik zelf goede ervaringen mee. Zij kennen het apparaat het beste en hebben de meeste vragen al gehad. Vaak is het een kwestie van twee draadjes omwisselen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dimensional
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-07-2024
@EJanus Dat heb ik inderdaad ook gedaan. Maar de communicatie verloopt vrij stroef, ze reageren wel, maar met korte antwoorden. Mijn vraag over de niet werkende canbus resulteerde in het antwoord dat ik key1 en key2 moest aansluiten. De kabel die ik geleverd kreeg, had geen key1 en key2. Nadat ik foto's van mijn kabel stuurde, kwamen ze tot de conclusie dat ik een andere kabel nodig had. Deze hebben ze opgestuurd. Ook met deze kabel is het resultaat hetzelfde. Ze zijn dus wel behulpzaam, maar leveren geen duidelijke schema's of uitleg. Ik begrijp dat dit ook lastig is omdat er veel verschil zit tussen verschillende auto's en merken.

Alan Frijns

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __Kevind__
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:38
Dag Allen

Nadat ik het hele topic heb doorgelezen en toch al zit te kijken om mijn huidige head unit te vervangen heb ik toch nog een vraag.

Ik weet dat veel personen een andere mening hebben maar toch.

Ik zit te kijken naar een dasaita (PX6), maar zie ook regelmatig de bekende merken voorbij komen die Android auto ondersteunen.

Nu heb ik uiteraard dat ook doorgelezen en mijn conclusie is in feite dat met Android auto niet zo flexibel bent als met een head unit die Android runt.

Bijvoorbeeld voor Spotify of navigatie moet je je mobiel bij de hand hebben.

Klopt dit inderdaad? Zoja zijn er mensen die ervaring hebben met Dasaita head units?

You all laugh because I'm different - I laugh because you're all the same.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erdal67
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 13-12-2024
Recentelijk een auto aangeschaft, het betreft een Golf 5 uit 2005.

Voorgeïnstalleerd zat er een Android 4.4.4 head unit in. Toch merkte ik gisteren na 3 dagen geen gebruik te maken van de auto, dat de accu volledig leeg was.
Nu heb ik de accu even gekickstart en zet hem er straks weer in. Ook heb ik de head unit er even uit gehaald voor de time being. Om dit voorkomen zoek ik opties want ja, muziek is zeker een must tijdens het rijden. Toch wil ik geen lege accu hebben om de haverklap. Volgens vele internet reacties werken radio's op oudere Volkswagens directe stroom en verbruiken zonder sleutel in het contact nog wat stroom.

Nu zoek ik op het internet naar informatie en krijg ik meerdere opties.
1: Canbus Gateway updaten, alleen vraag ik me af of dit nodig is voor een Android head unit of alleen als ik er een RCD330 in zou pleuren.
2. Een Canbus Simulator erin zetten, nogmaals is dit van toepassing op de Android Head Units of alleen de RCD's
3. Bekabeling van de AC overzetten op mijn radio (ga ik niet doen gezien ik verre van handig ben met elektro

[ Voor 14% gewijzigd door erdal67 op 21-11-2021 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polo20
  • Laatst online: 01-03-2023
Extra zekering houder plaatsen op de zekering van de sigarettenplug en de rode draad van de radio doorknippen en daar naar doorverbinden .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
poh dan denk je even een radio uit te kiezen voor Fiat Panda 169 (bj 2004)
valt toch nog best tegen om wat te vinden wat echt "lijkt" te voldoen aan mijn wensen.. :/

eigenlijk zou screen mirror van mn android smartphone, DAB+ radio, Bluetooth, en een usb poort voor een stick met mp3/m4a al voldoen..

404 Signature not found

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 26-05 07:05
Zijn er ook android radio's met slimme/extra functies om een soort tracking te doen?
Feitelijk zou de radio tijd tracking kunnen doen als hij zelf een sim kaartje heeft en je een tracking app erop zet, en je hem de hele tijd aanhoudt. Liefst dan met optie voor een standby modus met scherm op zwart, zoals je telefoon dat ook kan. Dat zou al een manier zijn maar misschien zijn er slimmere manieren die al ingebouwd zitten in sommige units.
Alternatief is een oudere telefoon erin met data abbonnement die aanblijft en niet zoveel stroom pakt, en wifi hotspot doet, en zelf tracking app heeft.
Alternatief is natuurlijk ook een echte gps tracker maar dan heb je geen wifi hotspot functie.

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
!null schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 17:48:
Zijn er ook android radio's met slimme/extra functies om een soort tracking te doen?
Feitelijk zou de radio tijd tracking kunnen doen als hij zelf een sim kaartje heeft en je een tracking app erop zet, en je hem de hele tijd aanhoudt. Liefst dan met optie voor een standby modus met scherm op zwart, zoals je telefoon dat ook kan. Dat zou al een manier zijn maar misschien zijn er slimmere manieren die al ingebouwd zitten in sommige units.
Alternatief is een oudere telefoon erin met data abbonnement die aanblijft en niet zoveel stroom pakt, en wifi hotspot doet, en zelf tracking app heeft.
Alternatief is natuurlijk ook een echte gps tracker maar dan heb je geen wifi hotspot functie.
zou wel een leuke feature zijn, alleen dan zou je eigenlijk een soort van backup batterij moeten hebben, waar de radio zn stroom uit kan trekken voor de tracking....

simpele motion sensor om hem uit de deepsleep te halen en de GPS actief te maken.. ;)

404 Signature not found

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• !null
Ja het gaat bij mij om een camper, daar is de accu capaciteit sowieso wel aanwezig. Maar dan nog is het fijn als het systeem in een standby kan waarin hij nog draait (dus ook gps tracking) met scherm uit, zoals een telefoon dat doet.
En meeste android radio's zijn gewoon aan of uit voor zover ik weet.

Motion sensor is niet eens een gek idee om hem op te activeren bij gebrek aan standby functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frits183
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 30-05 15:17
Nu we het toch over een Camper hebben !
Ik zoek ook zoiets voor een Fiat ducato uit 2004.
Ik denk aan een single din met een in hoogte verstelbaar scherm van 10/11"
Zodat hij eventueel ook gelijk als een lte hotspot kan dienen 🤔

Het liefst via Europa te bestellen.

👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djuki
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22-07-2024
Hoi hoi..

Ook ik ben een vrager
Wil een android autoradio aanschaffen voor m'n Swift uit 2011.

Ik heb een paar wensen en vragen.
Wensen:
Graag zowel Android auto als Apple carplay
Stuurbediening is een pré.
Integratie ment m'n ingebouwde mic v de Swift? Ik weet niet of dat handig is maar oké.
Dab+ is ook leuk.
Soepele samenwerking met Google maps, Spotify, Whatsapp, outlook agenda(?)

Onnodig.
Goede diefstal pretentie.
Achteruitrijcamera (het is een Swift...)
Cd/DVD speler

Vragen.
Is er een voordeel om een merk specifieke radio voor m'n Swift te kopen? Je kan er toch gewoon een passend frame bij kopen of niet?
Wat is het belang van ruisonderdrukking/ werkt dat een beetje?
Voordeel om Europees bekend merk te kopen versus iets Chinees alla joying oid.
(Negatieve) ervaring met aanschaf via AliExpress of Banggood?
Welke van de bovengenoemde wens en drijven de prijs erg op? Wanneer stuurbediening mij €150 meer kost dan laat ik het schieten.
Bij coolbloe zie ik dat alle radio s met mijn wensen zijn uitverkocht? Corona levering problemen???
Ergens een link naar info tav wensen/vragen?

Ik heb wat moeite om de juiste info te vinden. Dank voor het meedenken.

• !null
Ik kan een dubbel din plaatsen maar ook een specifieke Mercedes inbouw radio. Nu gaat het om een Sprinter, waar dit ook in kan, maar ik vraag me af wat de meerwaarde is. Want ik heb geen radio bediening op het stuur zitten en dat soort dingen. Is er dan uberhaupt een meerwaarde?
Er zit al een standaard radio in, dus ik verwacht al een standaard bedrading verhaal, niet alleen Mercedes specifiek.

• !null
Wat zou verder een goeie geheugen grootte zijn? 2, 4 of 6 gb? Met android 11 en een quad core chip.
Mij lijkt 2 al goed, daar komt mijn telefoon ook ver zat mee. Maar wellicht heeft zo'n autoradio het juist wat zwaarder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speeddragon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 31-05 00:36
Mijn gevoel zegt dat wat zwaarder wat beter is. Je telefoon is misschien beter geoptimaliseerd.
Heb het gevoel dat dat bij android auto radio's weleens wat anders is.

Heel veel lurken, heel weinig posten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GJA
  • Laatst online: 16:10

GJA

!null schreef op donderdag 16 december 2021 @ 21:44:
Wat zou verder een goeie geheugen grootte zijn? 2, 4 of 6 gb? Met android 11 en een quad core chip.
Mij lijkt 2 al goed, daar komt mijn telefoon ook ver zat mee. Maar wellicht heeft zo'n autoradio het juist wat zwaarder?
Zoveel mogelijk geheugen!
Het verschil tussen een PX5 of een PX6 merk je niet heel erg maar meer geheugen wel.

Daikin EHVH08S23EJ9W binnen, ERGA08EAV3H7 buiten | Alfen Eve Single Pro-Line 3-fase | HassIO | DJI Mini 2 | Paard | MK3 ST | fixt keukenapparatuur en WaDro | HT-A2 | gasloos | RF900R | KLR650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
In dit geval gaat het per 2gb ram 50 euro omhoog.
Ik denk dat ik maar de 4gb kies.
Zit ik op 325 euro voor een android radio die specifiek gemaakt is voor de Sprinter, met android 11 etc. Ook apple carplay enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Ik heb een pioneer sph-da250dab in de auto geschoven.. Nog even wennen aan de touch

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennistd
Daarom heb ik dus een radio met een fysieke volumedraaiknop. Veel fijner als je tijdens het rijden even gauw het volume aan wil passen zonder je ogen van de weg te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Laatst online: 12:34

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Ik probeer mij in te lezen in dit onderwerp maar dit is ook wel weer een vak apart zeg. Jammer dat er nog geen TS is met wat terminologie, dingen op om te letten, merken en zo. Hebben jullie daar nooit zin in gehad nog? Zou wel makkelijk zijn. O-)

Het is soms ook wel lastig om te achterhalen hoe het technisch uit gaat pakken ben ik achter. Ik heb op zich wel wat eisen qua aansluitingen, maar ook weer niet echt spannend. Dan dacht ik bij Xtrons wel iets tofs gevonden te hebben, maar dan staat er in de kleine lettertjes dat wanneer je een BNS/RNS-E erin hebt zitten hij niet compatible is. Dan vraag ik mij af waarom niet, gaat het echt niet werken of mis je gewoon wat functionaliteit (bijvoorbeeld scherm tussen de tellers), maar dat staat er niet bij. Zal ze wel eens mailen.

Is er iets te zeggen over hoe lang zo'n ding mee gaat? Niet zozeer technisch maar qua software? Google heeft er natuurlijk een handje van alles steeds weer om te gooien dus voordat je het weet is iets niet meer compatible of zo.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
dennistd schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 19:28:
Daarom heb ik dus een radio met een fysieke volumedraaiknop. Veel fijner als je tijdens het rijden even gauw het volume aan wil passen zonder je ogen van de weg te halen.
de hele bediening is gewoon nog even wennen.. fysieke knop was nooit mis drukken :-) op het touchscreen valt dat nog wat tegen soms..

gelukkig zijn er in nederland om de haverklap verzorginsplaatsen, carpool plekken, en andere parkeer mogelijkheden voor als ik er even ruzie mee heb :-)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Hmm ik krijg mijn Android radio nog niet aan de praat.
Gaat om een Sprinter waar al een standaard radio on zat doe gewoon aan ging bij sleutel omdraaien.
Dit door gewoon de standaard radio stekkers 2x8pin zwart en bruin. Nu zet ik de nieuwe radio erop en gaat hij niet aan.
Ik heb nog geprobeerd de losse key1 en key ground aan te sluiten maar nu lees ik dat dat meer voor stuurknoppen(keys) is en niet met de key alsin sleutel te maken heeft. En het werkt ook niet.

De kabels en alles zijn zoals veel verkochte android dubbel din head units.
Iemand een idee?

[ Voor 9% gewijzigd door !null op 18-12-2021 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Inmiddels het juiste draadje gevonden en hij gaat aan.
Nu nog geen audio. Vage problemen want hij gaat gewoon op de standaard 2 radio stekkers.

En als ik in wil loggen met het google account schiet het schermpje steeds weg, waardoor je niks kan.

• Lowdown99
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 06-01-2022
!null schreef op maandag 20 december 2021 @ 11:48:
Inmiddels het juiste draadje gevonden en hij gaat aan.
Nu nog geen audio. Vage problemen want hij gaat gewoon op de standaard 2 radio stekkers.

En als ik in wil loggen met het google account schiet het schermpje steeds weg, waardoor je niks kan.
Uit welk jaar komt je Sprinter? Wellicht heb je een canbus converter nodig. In mijn 2014 sprinter heb ik de boel aan het werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sokucho
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 02-06 23:48
Recent voorzien van een px5 en wil hier een camera voor kopen en eventueel parkeersensoren (ook universeel). Iemand ervaring mee parkeersensoren die op een android radio werken en camera met dynamische lijnen? Werkt dit goed?

[ Voor 78% gewijzigd door Sokucho op 05-01-2022 17:54 ]

PC : Ryzen 7 5700x3d / 6800XT / 32 GB DDR4 3600 | Quest 3 | Asus Rog Ally |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fryslanboy
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-06 20:14
!null schreef op donderdag 16 december 2021 @ 21:44:
Ik zou voor 4 of meer gaan. Vrij recent een Isudar PX4 (Android 11, RK3566, 2GB RAM) gehaald. Was eerst wel tevreden maar merk wel dat 'ie er moeite mee krijgt als ik bijvoorbeeld Spotify, Maps en Flitsmeister aan heb. Het wordt gewoon traag, loopt vast en alle ellende van dien.

Mogelijk dat ik zelfs naar een PX6 overstap..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
@Fryslanboy Ik heb uiteindelijk een 4gb besteld en een 2gb gekregen :(
Daar kwam ik pas later achter, echter hij doet het prima. Zit al van die Israëlische navigatie software op uit 2020 die het prima doet, ook in buitenland met tolpoortjes aan toe.
Dus navigatie en muziek aan gaat eigenlijk hartstikke goed, heb niet gemerkt dat hij langzaam wordt. Waarschijnlijk wel als je nog allerlei achtergrond apps gaat draaien.
Lowdown99 schreef op donderdag 30 december 2021 @ 21:55:
[...]

Uit welk jaar komt je Sprinter? Wellicht heb je een canbus converter nodig. In mijn 2014 sprinter heb ik de boel aan het werk.
2012. Bleek dat er een Can bus blokje ontbrak. Maar bedrading trok de speakers naar de min dus vandaar geen geluid.
Ik heb hem dus werkend zonder dat zwarte blokje. Geen idee waar je die dan voor nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faberr
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 29-05 22:15
Had mijn vraag in het verkeerde topic gezet, als het goed is zit ik hier wel goed :)

Ik heb in mijn Toyota Auris Hybrid 2014 een Android Head Unit (PX6) geïnstalleerd. Bijna alles werkt goed op het volgende na; de head unit geeft in combinatie met de canbus een ABS storing. Zodra ik de head unit gebruik zonder canbus is er niks aan de hand. Behalve dat dan functies als de camera en stuurbediening niet werken. Ik heb al veel instellingen geprobeerd maar niks lijkt het probleem te verhelpen. Ook heb ik al geprobeerd een andere canbus aan te sluiten maar deze gaf hetzelfde probleem. Verder heb ik geen last van storingen als ik de originele radio installeer. Heeft iemand een idee waardoor dit kan komen en of het is op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel5128
Je kunt proberen om in de geavanceerde instellingen nog te spelen met type auto en canbus protocol. Zie deze video van een willekeurige PX6 unit. Wachtwoord van de instellingen kan mogelijk anders zijn bij een ander merk unit. YouTube: How To: PX6 Change Car Type

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faberr
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 29-05 22:15
Ik heb alle soorten instellingen geprobeerd. Helaas heeft dit het niet kunnen oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeYote
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-06 16:58
Niet dezelfde storing maar misschien heb je er wat aan: bij mijn Auris 2 bleef met een PX6 het handremlampje branden na gebruik, inclusief waarschuwings piepjes. Moest de auto dan eerst weer uit & aan doen zonder handrem. Dit is opgelost door een kabeltje door te knippen (parking brake signal), sindsdien werkt het prima met canbus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooraalkikker
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01-06 15:01
Hallo mensen met kennis,

Momenteel ben ik in bezit van een mitsubishi Colt Z30 (2010) auto en daar zit de originele radio in. Nu ben ik bezig om te kijken naar een alternatief hierop.

Nu zag ik de volgende radio voorbij komen:

https://www.joyingauto.eu...-0-4-64gb-car-stereo.html

Ik ben al zover dat ik een canbus decoder nodig heb om de stuurknoppen te laten werken, maar zie eigenlijk door de bomen het bos niet meer. Ik heb de volgende canbus decoder gevonden:

https://www.navishop.nl/s...lt-271202401-p-12361.html

Want alleen zo'n canbus decoder is schijnbaar niet genoeg, maar je hebt ook een lead cable nodig? Of is dat weer voor iets anders?

En wanneer ik er geen canbus decoder tussen zet, werken dan alleen de stuurknoppen niet meer, of vallen andere functies zoals de boordcomputer dan ook weg?

Eigenlijk is mijn wens om zo'n 1 din android radio erin te bouwen, zonder aan functionaliteit in te leveren. En wat heb ik daarvoor nodig? Want het lijkt mij niet onmogelijk.

Ben op het gebied van technologie wel redelijk onderlegd, maar qua auto's heb ik 0 verstand. Heb wel vrienden die handig met auto's zijn (kunnen helpen met inbouwen), maar wil even weten wat ik precies nodig heb en wat de mogelijke risico's zijn.

Alvast bedankt.
Pagina: 1 ... 39 ... 47 Laatste