Wat voor auto heb je? In mijn geval was de keuze beperkt omdat ik niet een duizend in dozijn Volkswagen Golf rij, maar juist dat soort auto's zijn problematisch. Want dan dien je ook rekening te houden met Canbus. Maar achteraf gezien had ik beter het frame en de kabels apart kunnen bestellen.
Want feitelijk zijn de overgrote meerderheid van Android Autoradio's gewoon universele units, welke dan door een verkoper in een passende frame gemonteerd worden. Bij mij zat er bijvoorbeeld ook een speciale kabel, voor de originele USB aansluiting in de auto bij. Echter die werkt alsnog niet, dus nu heb ik maar een bruikbare USB poort welke uit het dashboardkastje komt.
Nu heb ik dus eerlijk gezegd een beetje spijt van mijn aankoop: net als @
Jelte was mijn vereiste eigenlijk ook enkel, dat het Android Auto moest hebben. Dus ik koos voor een EKIY D7, want deze had tenminste een 1280x720 IPS Scherm en Android Auto en Android 10. Niet wetend dat ik belazerd werd door de verkoper.
Waarschijnlijk had Android Auto/Apple Carplay ook wel op die apparaten van 1GB/16GB gewerkt: je vindt dan ook genoeg Android autoradio's, welke voor onder de € 100 deze functionaliteit bieden. Maar het is allemaal op basis van een Quad-Core Cortex ARM A7, wat qua prestaties vergelijkbaar zou moeten zijn met een Nexus 7 uit 2014....
Zo'n Nexus 7 heb ik gehad, alleen voor de goede orde was ik vergeten dat die op Android 4 draaide destijds. Dat ding had ik dus ook nooit besteld, wanneer ik geweten had dat deze op Android 8.1 draaide. Want dat is ook alweer een verouderde Android versie, welke al een tijdje niet meer ondersteund wordt door Google.
Kijk en zo wordt je dus belazerd op AlliExpress, want het goedkoopste model wordt eerlijk geadverteerd met Android 8.1 echter daar kun je geen Android Auto op gebruiken. Dus wat doet die verkoper? Hij plaats er een iets beter scherm in, een beetje extra RAM en extra opslagruimte. Waarbij jij denkt als koper, dan zal die optie ook echt wel beter zijn.
De werkelijkheid is echter, dat je alles wat draait op Quad-Core dient te vermijden: ook als geen DSP chip inzit, want Android Auto werkt wel goed. Echter geluid is 10x niks, door het gebrek van een DSP. Dus mijn tip? Maak niet dezelfde fout als ik, ga op zijn minst voor zo'n Octacore apparaat. Alleen niet de Cortex A53, want dat is gewoon de opvolger van de Cortex ARM A7.
Al natuurlijk wel een stukje sneller, alleen ze zijn meer bedoeld als Little/Big. Mijn volgende keuze zal in iedere geval zo'n FYT UIS7862 worden. Afhankelijk van uitkomst van mijn geschil, vanwege dat apparaat met valse Android versie. PS Android 11 is ook vals bij de meeste apparaten....
Toegevoegd maandag 15-08 9:52
Deze T'eyes CC3 is dus gewoon hetzelfde, als de Mekede FYT UIS7862 Autoradio: met het verschil, dat er software van T'eyes op zit. Zelf zou ik gewoon voor de Mekede kiezen, het is nogal een groot prijsverschil.
Ik heb trouwens voor mijn huidige Android Autoradio nog de EKIY D7 nog € 29,75 als terugbetaling gekregen van AliExpress, vanwege de valse Android 10. Minder dan ik gehoopt had.... maar terugsturen was ook geen optie geweest.
Mijn plan is nu eigenlijk om nog eventjes er mee rond te rijden, waarna ik eerst nog een andere achteruitrijcamera ga monteren. Aangezien de meegeleverde camera echt slecht is, waarbij ik het nut niet zie van 12 LED's die ongeacht dag of nacht aangaan bij het achteruitrijden.
Ik heb dus van het AliExpress merk
GreenYi een 170° kijkhoek achteruitrijcamera besteld, eentje welke 720p AHD ondersteund. Ze verkopen ook duurdere welke 1080p ondersteund, echter wat heb je daaraan wanneer je scherm slechts 720p is. Deze heb ik ook besteld, aangezien ik met de meegeleverde achteruitrijcamera storing in het beeld heb wanneer de motor draait.
Daarmee wil ik uitsluiten of het niet gewoon aan de camera zelf ligt: die 12 LED's lijken mij bijvoorbeeld niet goed voor het stroomverbruik, aangezien deze afgetapt wordt van het achteruitrijlicht.
Uiteindelijk is dus het plan om de Android autoradio ook te vervangen, maar ik wil dat eventjes rustig afwachten. Dan schroef ik de oude unit gewoon uit frame en behoudt ik de merk specifieke kabels, aangezien ik die nodig zal hebben.
Wanneer ik dat los zou moeten bestellen, kost mij dat ook weer € 25 en de oude unit als universele 2din unit verkopen: zal het verkopen ook vele malen makkelijker maken.
PS bij zo'n geschil moet je dus letterlijk filmen vanaf het startscherm. Je gaat dan naar about this device, daar wordt dan doodleuk Android 10 getoond. Waarna je Fake Device Test opent en deze toont dan, of het apparaat wel een echte Android versie draait. Maar ook of de rest van de specificaties kloppen.
Een fotootje van de uitslag is helaas onvoldoende en ik moest dus ook meer bewijs aanleveren.
[
Voor 27% gewijzigd door
Marco-Peters op 15-08-2022 09:53
]