Acties:
  • +3 Henk 'm!

• fweijers
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-01 22:13
Er wordt in dit topic weinig gesproken over de ervaringen met de headunits op langere termijn, dus hierbij mijn review van deze android unit van Joying: JY-VO130P2.
Ik heb deze nu bijna drie jaar in gebruik en heb er aanvankelijk een positieve review over geschreven in dit forum. Ik denk dat je in het begin door veel zaken positief gestemd bent: je unit is toch maar veilig thuis aangekomen, hij past in je auto en hij start op en je hebt eigenlijk een tablet met zeer veel mogelijkheden waar je als tweaker sowieso een blij gevoel bij krijgt :-)

Inmiddels ben ik zeg maar iets minder enthousiast. Mijn unit heeft een niet al te beste FM radio ontvangst, vaak wat storing en daardoor geen goed geluid. Nu zal je denken, ach met wifi hotspot op je tel geen probleem.
De unit maakt echter niet vanzelf een verbinding met onze telefoons. Bij iOS moet je handmatig even je hotspot aanzetten en vervolgens de wifi op de unit aantikken zodat hij verbinding maakt. Bij het android toestel heb ik Macrodroid geïnstalleerd en deze schakelt de hotspot in zodra de bluetooth verbinding met de unit tot stand komt. Opgelost zou je denken, echter in de praktijk is het met iOS toch wel bewerkelijk als je eigenlijk gewoon weg wilt rijden (zeker voor een kort ritje) en altijd eerst deze handelingen moet uitvoeren. Met de Macrodroid app op Android is het in de praktijk niet altijd vlekkeloos, dit kan aan mijn vrouw liggen die haar telefoon niet altijd even goed geconfigureerd heeft, denk aan mobiele data even uit, toestel nog in slaapstand s'morgens dat soort dingen.
Dus in de praktijk komt het erop neer dat zij meestal rondrijdt luisterend naar de storende FM ontvanger waardoor ze niet lekker radio kan luisteren. De laatste tijd zet ze hem gewoon niet eens meer aan.

Nu het punt wanneer je wel een verbinding met je wifi hotspot hebt gemaakt, meestal op de langere autoritten waar ik de tijd neem bij vertrek dat allemaal even te regelen. Als je alles werkend hebt is het echt een heel mooi apparaat. Ik heb de AGAMA launcher erop gezet dus mooi uiterlijk, ik heb de radio app NDL Radio Nederland (lekker snel en ok geluid), Spotify, en verder navigatie apps Sygic (voor de offline nav), Google maps, TomTom soms, alles prima.
Echter, ben je lekker op weg dan valt het ding regelmatig even stil omdat er op de achtergrond allerlei updates gedownload en geïnstalleerd moeten worden. Of soms valt je 4G verbinding terug naar 3G of slechter en hup weg spotify, radio, navigatie. Ik heb een KPN abonnement daar ligt het niet aan.

Naast bovengenoemd gedoe heeft de unit nogal eens de gewoonte spontaan vast te lopen waarna je moet resetten of soms spontaan te rebooten. Daarna moet je alle voorkeursinstellingen weer goed zetten met als belangrijkste die irritante touch-piep (iedere aanraking gaat gepaard met een keiharde piep in de default instellingen). Om dit eens op te lossen heb ik een software update gedraaid. Joying heeft heel wat updates voor verschillende typen units. Na deze update bleek mijn wifi helemaal stuk te zijn. Na veel overleg met Joying (Candy) heb ik verschillende versies firmware geïnstalleerd en was ik weer terug bij af. Hier ging dus veel tijd overheen met installeren, tijdje proberen, opnieuw installeren etc. Nu werkt alles weer zoals ik gewend was, maar nog steeds met bovengenoemde problemen.

De twee dingen die echt heel stabiel zijn aan deze unit zijn de FM radio app (die helaas dus slecht radio ontvangst heeft) en de achteruit rij camera waar ik echt superblij mee ben altijd want mijn auto heeft geen parkeersensoren (overigens m.b.v. een leuk draadloos plug and play camera dingetje van 10-15 euro of zo uit china).

Mijn plannen zijn om de FM ontvangst nog eens goed na te kijken, ik denk niet dat ik er iets aan kan verbeteren maar goed. Misschien maakt hij ergens geen goed contact (hoop hoop).
Zou de FM ontvangst gewoon goed zijn geweest, dan zou ik de unit zeker behouden, want dan kunnen we iig altijd radio luisteren (ook op korte ritjes) en natuurlijk de achteruit rij camera.
Een kleine hoop heb ik nog op Apple Carplay /Android carplay op deze unit te draaien maar hier heb ik me nog niet in verdiept.

En anders gaat de unit marktplaats op en moet ik iets nieuws zien te vinden.

Ik hoop dat jullie units beter werken dan de mijne, en als dat zo is overweeg ik misschien toch een nieuwer type aan te schaffen. Ik hou wel erg van dit soort gadgets ;-)

Als blijkt dat ik niet de enige ben dan laat ik de android car units achter me en gaat er weer een ouderwetse FM ontvanger in en wordt mijn telefoon de belangrijkste media-navigatie unit. Moet ik helaas een andere oplossing zoeken voor het achteruit rijden ;-)
EnigmaNL schreef op donderdag 5 september 2019 @ 10:14:
Ik ben op zoek naar een goede, snelle en stabiele Android autoradio met een RNS510 look/pasvorm om in een Volkswagen Polo V (2009-2017 model) te plaatsen.

Na heel wat zoeken heb ik enorm veel verschillende opties gevonden maar ik kan haast geen reviews of ervaringen over die dingen vinden en daarom ben ik een beetje huiverig om er zomaar eentje aan te schaffen. Het zijn allemaal Chinese dingen zonder merken dus lastig om informatie over te vinden.

Daarom mijn vraag: heeft iemand hier een dergelijke radio en wat zijn jouw ervaringen? Welke moet ik kopen?

Ik zie ook dat veel autoradio's zelf op Android draaien maar zijn er ook die Android Auto gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:06
@fweijers Die unit heeft toch ook dab+ ondersteuning? Werkt dat niet beter dan gewoon fm?

[ Voor 7% gewijzigd door DrNizeGuy op 29-03-2020 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frup
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:44
Michel5128 schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 20:06:
Terug naar stock is net zo simpel als van stock naar Hal9k. Je zult er geen spijt van hebben, maar als de stock voor jou goed werkt dan is het natuurlijk prima om het zo te laten.
Helaas gaat dat bij mij niet op. Ik heb een week Hal9K v4 A9 geprobeerd. Die werkt op zich heel fijn. Maar bij navigatie (TT) duurt het erg lang voor er een fix is is en reageert de GPS traag. Daarom wil ik terug naar stock.
Ik heb een Isudar PX30 met Android 9. De firmware voor Android 9 heb ik van hun site gedownload. De laatste MCU is al geïnstalleerd.
Ik kan gewoon in recovery komen. Maar wat ik ook probeer, ik krijg steeds een error 21 / signature verification fout te zien. Iemand een truc hiervoor?

Update 30 mrt: opgelost!
Ik heb de SD-firmware Tool methode gevolgd en kon toen de rom van de fabrikant flashen.
Hoewel Hal9K best beviel, nu even wachten tot GPS is verbeterd.
De methode staat hier duidelijk beschreven.

[ Voor 15% gewijzigd door Frup op 30-03-2020 20:10 . Reden: Update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fweijers
DrNizeGuy schreef op zondag 29 maart 2020 @ 14:33:
@fweijers Die unit heeft toch ook dab+ ondersteuning? Werkt dat niet beter dan gewoon fm?
Goed idee!
Heeft iemand ervaring met de JY-VO130P2 en DAB+?
Welke dab+ antenne zou ik moeten aanschaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

fweijers schreef op zondag 29 maart 2020 @ 12:51:
Ik denk dat je in het begin door veel zaken positief gestemd bent: je unit is toch maar veilig thuis aangekomen, hij past in je auto en hij start op en je hebt eigenlijk een tablet met zeer veel mogelijkheden waar je als tweaker sowieso een blij gevoel bij krijgt :-)

Inmiddels ben ik zeg maar iets minder enthousiast.
Zo'n beetje alles wat jij omschrijft lees ik dus veel te vaak over de meeste Chinese units :

- WiFi en Bluetooth problemen.
- Instabiliteit/Crashes van apps.
- Support vanuit de fabrikant matig/nutteloos qua firmwares of gewoon helemaal niet bestaand!
- In het begin helemaal blij en na een maand of zo al een flink stuk minder :/

Al met al zit ik daardoor heel erg te twijfelen over de aankoop van zo'n ding... ;(

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• houthakker
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:07

houthakker

Poehé

nero355 schreef op zondag 29 maart 2020 @ 17:01:
[...]

Zo'n beetje alles wat jij omschrijft lees ik dus veel te vaak over de meeste Chinese units :

- Support vanuit de fabrikant matig/nutteloos qua firmwares of gewoon helemaal niet bestaand!

Al met al zit ik daardoor heel erg te twijfelen over de aankoop van zo'n ding... ;(
Ik heb nu een aantal jaar z'on ding;
- WiFi en Bluetooth problemen: ik zal eerlijk zijn, ik bel nooit. Ik gebruikt bluetooth alleen voor tethering. Meestal probleemloos, soms niet maar dat is ook vaak aan iOS te wijten.
- Instabiliteit/Crashes van apps: zelden tot nooit last van. En ik heb een Intel/Rockchip Sofia; zou ik vandaag de dag NOOIT voor gaan (en ook voorzichtig zijn met de nieuwer Intel Airmont/sc9853i); ga voor een PX6 MTCD/E want;
- Support vanuit de fabrikant matig/nutteloos qua firmwares of gewoon helemaal niet bestaand: gewoon niet vanuit gaan, maar neem een unit met community support; Joying (of afgeleide) of MTCD of afgeleide, eentje waar iig bijvoobeeld Malaysk rom's voor zijn.
- In het begin helemaal blij en na een maand of zo al een flink stuk minder :/. Ik weet niet wat je hier bedoelt. Het systeem word idd wat trager; zeker met Google updates (ik gebruik micro-g). Waar ik hooguit aan stoor; is dat bijna alle apps veel sterker verticaal georienteerd zijn van horizon taal. (en de mijne heeft een resolutie van 1024x600). Je kan DPI aanpassen, maar dat werkt niet voor alle apps.

Verder ben ik dik tevreden, maar; voor minder/hetzelfde geld heb je een Google Auto/Apple Carplay unit. Als je een dikke telefoon hebt, ben je misschien daar beter mee bedient.

Specs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Michel5128
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 28-06 21:29
Frup schreef op zondag 29 maart 2020 @ 16:11:
[...]

Helaas gaat dat bij mij niet op. Ik heb een week Hal9K v4 A9 geprobeerd. Die werkt op zich heel fijn. Maar bij navigatie (TT) duurt het erg lang voor er een fix is is en reageert de GPS traag. Daarom wil ik terug naar stock.
Ik heb een Isudar PX30 met Android 9. De firmware voor Android 9 heb ik van hun site gedownload. De laatste MCU is al geïnstalleerd.
Ik kan gewoon in recovery komen. Maar wat ik ook probeer, ik krijg steeds een error 21 / signature verification fout te zien. Iemand een truc hiervoor?
Oké jammer dat TT traag is bij Hal9k, dat is bij de stock Android niet zo? MCU was idd mijn eerste ingeving, dat heeft bij mij wel eens GPS problemen opgelost. Heb geen ervaring met de fout die je te zien krijgt.
nero355 schreef op zondag 29 maart 2020 @ 17:01:
[...]

Niet compleet mee eens. Heb zelf nu zo'n 2 jaar een PX5. Super stabiel met de Hal9k rom. Oké, de wifi chip wordt door de rom bij opstarten gereset anders gaf deze idd wel eens het probleem dat wifi ineens uit stond. Bluetooth werkt top, zowel muziek als handsfree bellen. In de nieuwste Android versie is de dailer app ook nog eens flink verbeterd. Bij een bluetooth verbinding met de auto maakt mijn telefoon automatisch een hotspot en mijn radio is binnen een halve minuut online.

Heb regelmatig nieuwe MCU en (Hal9K) firmware updates gedraaid. Firmware van de fabrikant heb ik niet gevolgd, maar hier ben ik ook niet in geïnteresseerd moet ik zeggen. Custom firmware is de bom in deze. Support ook geen ervaring mee, je moet zelf dingen kunnen uitvogelen maar daarvoor zijn we Tweakers. _/-\o_

FM radio is slecht, dat klopt. Maar wie dat nu nog nu er een uitgebreid DAB+ netwerk is? Met de ontvanger aangesloten op mijn originele auto-antenne is dit het geluid fenomenaal. Eigenlijk nooit last vast crashes terwijl ik standaard best wat dingen tegelijk heb draaien. Dab-Z, Flitzmeister, Agama carlauncher, Spotify, Google Maps werkt allemaal perfect. Automatische updates kun je eventueel in Play Store per app uitzetten.

Mijn ervaring met dit ding is echt fantastisch en na 2 jaar nog steeds erg blij hiermee. De originele RNS315 was qua geluid en connectivity ook goed maar deze heeft toch meer mogelijkheden! Heb overigens een Xtrons PX5 octacore met 4GB. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raz3r
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03-04-2024
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eOQBPsMC4qK4v4_vNw21vm2Y2YY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ic4JorOGXsFBx2IgmEGiOOHe.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kJF8j2EE-MVpt3JQIr15GxNK0WI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LcgrOiR5gy7BzsclZzhB9rL9.jpg?f=fotoalbum_large

Hallo,

Graag wil ik mijn Android Radio testen voordat ik deze ga monteren in mijn auto (Alfa Romeo MiTo).
Om dit te doen sluit ik de constante plus (geel) en de zwarte kabel aan op de + en - van de voeding. Daarnaast moet de rode kabel (geschakelde plus) ook aangesloten worden op de +. Zoals te zien is op de foto's leidt deze rode kabel echter nergens naar toe. Moet ik deze kabel (waar het pijltje staat) verlengen en ook aansluiten op de plus? Óf zoals te zien is heb ik nog 2 groene draden (die gaan naar het canbus kastje) en moet de rode schakelplus op één van deze draden worden aangesloten.

Het enige teken van leven wat ik van de radio tot nu toe heb gekregen is dat de knopverlichting eventjes aanging en dat ik de CD-speler hoorde zoemen.

Bedankt alvast! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:14
Raz3r schreef op woensdag 1 april 2020 @ 08:13:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Hallo,

Graag wil ik mijn Android Radio testen voordat ik deze ga monteren in mijn auto (Alfa Romeo MiTo).
Om dit te doen sluit ik de constante plus (geel) en de zwarte kabel aan op de + en - van de voeding. Daarnaast moet de rode kabel (geschakelde plus) ook aangesloten worden op de +. Zoals te zien is op de foto's leidt deze rode kabel echter nergens naar toe. Moet ik deze kabel (waar het pijltje staat) verlengen en ook aansluiten op de plus? Óf zoals te zien is heb ik nog 2 groene draden (die gaan naar het canbus kastje) en moet de rode schakelplus op één van deze draden worden aangesloten.

Het enige teken van leven wat ik van de radio tot nu toe heb gekregen is dat de knopverlichting eventjes aanging en dat ik de CD-speler hoorde zoemen.

Bedankt alvast! :)
Welke stekker zit er aan de kant van de auto? De geschakelde (rode) plus draad wordt vaak geregeld door de canbus en daarom heb je die een canbus decoder in de kabelboom zitten. Gaat er vanaf de decoder geen rode draad naar de radio?

PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raz3r
pretpik schreef op woensdag 1 april 2020 @ 08:44:
[...]

Welke stekker zit er aan de kant van de auto? De geschakelde (rode) plus draad wordt vaak geregeld door de canbus en daarom heb je die een canbus decoder in de kabelboom zitten. Gaat er vanaf de decoder geen rode draad naar de radio?
Aan de kant van de auto zit er een rode draad op de zelfde positie. Vanaf de decoder gaat er inderdaad een rode draad naar de radio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
Ik zou als ik jou was even meten met de multimeter of de rode draad in de auto daadwerkelijk de geschakelde draad is. Welke radio zit er nu in? Wellicht kun je daar ook een schema vinden van de aansluitingen. Mocht de rode draad in de auto daadwerkelijk de geschakelde draad zijn dan zou ik het gewoon proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raz3r
pretpik schreef op woensdag 1 april 2020 @ 09:04:
Ik zou als ik jou was even meten met de multimeter of de rode draad in de auto daadwerkelijk de geschakelde draad is. Welke radio zit er nu in? Wellicht kun je daar ook een schema vinden van de aansluitingen. Mocht de rode draad in de auto daadwerkelijk de geschakelde draad zijn dan zou ik het gewoon proberen.
Rode draad in de auto is inderdaad de geschakelde plus. Dit heb ik zojuist even nagemeten. Wat ik echter apart vind is dat deze kabel in het harnas verder nergens mee verbonden is (aan de andere zijde is het harnas leeg). Of is dit normaal?

Uit de decoder komt een rode draad, deze is alleen verbonden tussen de decoder zelf en de radio. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SC43x0vMvZ4lOnN6jSB7r3K2uo4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iq3SiipXOiitJESwKonJF728.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
Dan klopt het in dit geval.

De gele constante 12+ levert de decoder stroom. De rode geschakelde draad wordt dan bediend door de canbus decoder wat dus goed lijkt. De canbus decoder moet een signaaltje krijgen van de auto om de radio aan te zetten en regelt dit dan via de rode draad.

Maar wat ik niet begrijp uit je verhaal is het volgende:
Raz3r schreef op woensdag 1 april 2020 @ 10:08:
[...]

Rode draad in de auto is inderdaad de geschakelde plus. Dit heb ik zojuist even nagemeten. Wat ik echter apart vind is dat deze kabel in het harnas verder nergens mee verbonden is (aan de andere zijde is het harnas leeg).

Uit de decoder komt een rode draad, deze is alleen verbonden tussen de decoder zelf en de radio.
Aan welke kant is er nu aan de geschakelde draad niets aangesloten, aan de stekkers in de auto of op de kabelboom van de radio?

Is het niet een kwestie van Power ON doen op de radio eenmalig? Even aan/uit betekent in ieder geval dat hij wel constant 12v krijgt.

[ Voor 43% gewijzigd door pretpik op 01-04-2020 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raz3r
pretpik schreef op woensdag 1 april 2020 @ 10:33:
Dan klopt het in dit geval.

De gele constante 12+ levert de decoder stroom. De rode geschakelde draad wordt dan bediend door de canbus decoder wat dus goed lijkt. De canbus decoder moet een signaaltje krijgen van de auto om de radio aan te zetten en regelt dit dan via de rode draad.

Maar wat ik niet begrijp uit je verhaal is het volgende:

[...]

Aan welke kant is er nu aan de geschakelde draad niets aangesloten, aan de stekkers in de auto of op de kabelboom van de radio?

Is het niet een kwestie van Power ON doen op de radio eenmalig? Even aan/uit betekent in ieder geval dat hij wel constant 12v krijgt.
Vanuit de auto heb ik een geschakelde draad (rood). In de "kabelboom" van de radio zit er alleen een rode draad tussen de decoder en de radio (zijn ook aanzienlijke dunnere kabels). Vanuit de auto kan ik dus de rode geschakelde draad aansluiten maar deze gaat verder niet naar de radio of decoder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
Ah ik snap je nu. Blijkbaar is de fabrikant van de Android unit er van uit gegaan dat je radio dus de inschakeling via canbus krijgt.

Gewoon de power knop indrukken werkt niet als hij aangesloten zit? Dus alles aansluiten, contact aan, power knop indrukken van de radio?

Als dat niet werkt zou ik inderdaad een rode kabel proberen rechtstreeks vanaf de ISO stekker naar de radio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raz3r
pretpik schreef op woensdag 1 april 2020 @ 10:45:
Ah ik snap je nu. Blijkbaar is de fabrikant van de Android unit er van uit gegaan dat je radio dus de inschakeling via canbus krijgt.

Gewoon de power knop indrukken werkt niet als hij aangesloten zit? Dus alles aansluiten, contact aan, power knop indrukken van de radio?

Als dat niet werkt zou ik inderdaad een rode kabel proberen rechtstreeks vanaf de ISO stekker naar de radio.
Nee het enige wat ik te horen krijg is het gezoem van de CD-speler en af en toe gaan de knopjes van de toetsverlichting aan. Hoe bedoel je rechtstreeks vanaf de ISO stekker naar de radio? De geschakelde plus met een kabel aan de behuizing van de radio bevestigen? Er zit hier helaas geen aparte aansluiting oid. voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveGold
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 30-06 17:19
Momenteel aan het oriënteren op nieuw systeem in oudere XC90.

Op russich forum een hele mooie 10.1 inch inbouw gevonden: https://www.drive2.ru/o/b/512636577285931091/

Na wat zoeken kwam ik deze vergelijkbare px6 module tegen op banggood: PX6 10.1 Inch 1 DIN 4+64G for Android 9.0 Car MP5 Player 8 Core Touch Screen Stereo GPS bluetooth RDS FM AM Radio Car Audio & Monitor from Automobiles & Motorcycles on banggood.com
https://banggood.app.link/39XzIuYgk5

Wat vinden jullie hiervan? gewoon doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
Raz3r schreef op woensdag 1 april 2020 @ 10:55:
[...]

Nee het enige wat ik te horen krijg is het gezoem van de CD-speler en af en toe gaan de knopjes van de toetsverlichting aan. Hoe bedoel je rechtstreeks vanaf de ISO stekker naar de radio? De geschakelde plus met een kabel aan de behuizing van de radio bevestigen? Er zit hier helaas geen aparte aansluiting oid. voor.
Ja dus gewoon een VD draad als test vanaf de geschakelde pin van de auto naar de geschakelde pin naar de radio puur als test. Ik blijf overigens van mening dat de canbus decoder dit hoort te regelen, wel gek dat er dan wel in de auto een geschakelde 12v aanwezig is op je ISO stekkers. Meestal is het alleen nog de 12+ en de aarde.

Op het web kom ik dit schema tegen maar hier staat juist dat de permanente 12v onder de aarde moet. Dus je zou de gele pin ook eens kunnen prikken in het gaatje waar je pijltje staat. Wel eerst ff checken of daar in de auto wel 12v op staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raz3r
pretpik schreef op woensdag 1 april 2020 @ 11:25:
[...]

Ja dus gewoon een VD draad als test vanaf de geschakelde pin van de auto naar de geschakelde pin naar de radio puur als test. Ik blijf overigens van mening dat de canbus decoder dit hoort te regelen, wel gek dat er dan wel in de auto een geschakelde 12v aanwezig is op je ISO stekkers. Meestal is het alleen nog de 12+ en de aarde.

Op het web kom ik dit schema tegen maar hier staat juist dat de permanente 12v onder de aarde moet. Dus je zou de gele pin ook eens kunnen prikken in het gaatje waar je pijltje staat. Wel eerst ff checken of daar in de auto wel 12v op staat.
Nee, de constante spanning zit wel goed aangesloten. Mijn vermoeden is dat de decoder niet goed zit aangesloten en daardoor de radio niet aangaat. Bedankt voor je hulp iig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
Ja, laat me weten wat de oplossing is. Daar ben ik benieuwd naar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frup
Michel5128 schreef op maandag 30 maart 2020 @ 20:22:
[...]

Oké jammer dat TT traag is bij Hal9k, dat is bij de stock Android niet zo? MCU was idd mijn eerste ingeving, dat heeft bij mij wel eens GPS problemen opgelost. Heb geen ervaring met de fout die je te zien krijgt.
Inmiddels stock rom terug kunnen zetten, zonder te bricken... :9
De fout (signature verifcation error 21) ontstaat niet als je de SD-Firmware methode volgt.
Dus van mod rom (zoals Hal9K) terug naar stock.
Deze methode staat hier beschreven.

[ Voor 3% gewijzigd door Frup op 02-04-2020 14:05 . Reden: verduidelijking ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ingmar46
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 23-04-2020
Ik heb een Wondefoo PX5 4GB RAM 64GB ROM. In het begin best wel content met de radio maar na een maand of 2 ineens zwart scherm, geen geluid en enkel de lampjes van de toetsen die oplichtten.

Direct contact gezocht met de verkoper welke mij de Rockchip factory tool opstuurde en de originele image om de unit te flashen. Nadat ik een USB male-male kabel had gekocht, meteen geprobeerd. De unit wordt herkend na het installeren van de drivers (was niet vermeld door de verkoper, en kostte me ook enig wat moeite om dit te achter halen), krijg ik een error met het flashen:
**********Restore Action**********
**********Restore Start Total<1>**********
<Layer 1-1-1> Download Boot Start
<Layer 1-1-1> Download Boot Success
<Layer 1-1-1> Wait For Maskrom Start
<Layer 1-1-1> Wait For Maskrom Success
<Layer 1-1-1> Test Device Start
<Layer 1-1-1> Test Device Fail
**********Restore Done Success<0> Fail<1> Time<9189>ms********
De unit wordt dus wel herkend in de software, en is in 'maskrom' mode, niet de 'loader' mode zoals in de instructie video van de verkoper. Ik heb op de XDA forums ook na vraag gedaan maar daar krijg ik een vrij standaard reactie: maak een OTG connectie met de SOM en flash de unit. Maar zover ik begrijp, heeft de radio een OTG aansluiting met usb op de achterzijde. Hoe krijg ik anders de unit te zien in de factory flash tool?

Ik heb ook een Boot SD kaart gemaakt, helaas zonder succes. Geen enkele reactie van de unit.

Kan iemand mij vertellen of er verschil is in het OTG flashen wat gedaan wordt via deze methode:

https://forum.xda-develop...5-stuck-bootloop-t3635412

en via de ingebouwde USB aansluiting op de achterzijde?

Hoe kan ik de MCU type achterhalen zonder dat de unit opstart? is dit te zien op de hardware?

Ik ben inmiddels al een paar maanden bezig, door tijdverschil en communicatie problemen met de verkoper en begin langzaam de hoop een beetje te verliezen.. :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frup
@Ingmar46 Als je de unit maar een paar maanden hebt, en niet zelf hebt verkloot, dan is dit toch en gevalletje garantie? Ik zou dan niet zelf gaan flashen, maar een dispuut starten en me niet laten afschepen.
Ik zag pas ook een video op Youtube van iemand met een zwart scherm die z'n unit opende en een losgeschoten kabel aantrof.
P.s. Kun je ook niet in recovery komen?

[ Voor 5% gewijzigd door Frup op 02-04-2020 22:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raz3r
pretpik schreef op woensdag 1 april 2020 @ 12:07:
Ja, laat me weten wat de oplossing is. Daar ben ik benieuwd naar.
Oke, het is gelukkig geen DOA! :) Ik heb zojuist de rode draad (die aan de canbus decoder verbonden zat) losgehaald en rechtstreeks op de schakelplus gezet. Op deze manier werkt de radio. Ik vraag me alleen af of nu wel alle functies zoals stuurwielbediening nog werken. Dit ga ik later uitzoeken. Bedankt voor je hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ingmar46
  • Laatst online: 23-04-2020
Frup schreef op donderdag 2 april 2020 @ 22:23:
@Ingmar46 Als je de unit maar een paar maanden hebt, en niet zelf hebt verkloot, dan is dit toch en gevalletje garantie? Ik zou dan niet zelf gaan flashen, maar een dispuut starten en me niet laten afschepen.
Ik zag pas ook een video op Youtube van iemand met een zwart scherm die z'n unit opende en een losgeschoten kabel aantrof.
P.s. Kun je ook niet in recovery komen?
Ja, garantie was ook mijn eerste reactie maar daar gaat de verkoper niet op in. Een dispuut starten gaat tot en met 15 dagen na de ontvangst zie ik op AliExpress, of zie ik wat over het hoofd?

Kabels heb ik ook gecheckt.Blijkbaar heb ik een STM32 MCU ipv MTCD/E

In recovery kan ik ook niet komen, heb alle toetsen combinaties geprobeerd. De unit schakelt zichzelf rechtstreeks in Maskrom mode als ik deze aansluit op de laptop. Wat een goed teken zou moeten zijn, aangezien je in deze mode makkelijk zo moeten kunnen flashen, lees ik op fora. Wanneer ik flash, krijg ik een test device failed melding, maar ook alle andere commands failen (read chip info etc).

Dit doet mij denken dat er een communicatie issue is, aangezien geen enkele command dus werkt.

Als ik de image probeer the unpacken in de android RK dev tool 2.52, krijg ik ook een error: Unpack union firmware failed. Betekend dit dat de image corrupted is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frup
Ingmar46 schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 11:12:
[...]

Ja, garantie was ook mijn eerste reactie maar daar gaat de verkoper niet op in. Een dispuut starten gaat tot en met 15 dagen na de ontvangst zie ik op AliExpress, of zie ik wat over het hoofd?
Dat kan zijn, maar dat neemt niet weg dat je recht hebt op garantie. Misschien goed om toch hierover contact met Ali op te nemen.'
Ik heb hier een paar manieren gevonden om in recovery te komen. Misschien heb je daar wat aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkb123
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 27-06 09:25
Misschien ter overvloede maar heb je met CC betaald op Alie? Via Credit Card heb je een half jaar garantie.
Ingmar46 schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 11:12:
[...]

Kabels heb ik ook gecheckt.Blijkbaar heb ik een STM32 MCU ipv MTCD/E

In recovery kan ik ook niet komen, heb alle toetsen combinaties geprobeerd. De unit schakelt zichzelf rechtstreeks in Maskrom mode als ik deze aansluit op de laptop. Wat een goed teken zou moeten zijn, aangezien je in deze mode makkelijk zo moeten kunnen flashen, lees ik op fora. Wanneer ik flash, krijg ik een test device failed melding, maar ook alle andere commands failen (read chip info etc).

Dit doet mij denken dat er een communicatie issue is, aangezien geen enkele command dus werkt.

Als ik de image probeer the unpacken in de android RK dev tool 2.52, krijg ik ook een error: Unpack union firmware failed. Betekend dit dat de image corrupted is?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• henkb123
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 27-06 09:25
Ik heb net van Hal9K de OTA 4.02 binnen. Hij schijnt er toch wel mee bezig te zijn. Kan alleen niet ontdekken wat er anders is of verbeterd. er zit geen release note bij.

Alles werkt wel weer perfect. Zelfs de Wifi reset is weer als vanouds.

[ Voor 17% gewijzigd door henkb123 op 06-04-2020 20:42 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Michel5128
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 28-06 21:29
henkb123 schreef op maandag 6 april 2020 @ 20:42:
Ik heb net van Hal9K de OTA 4.02 binnen. Hij schijnt er toch wel mee bezig te zijn. Kan alleen niet ontdekken wat er anders is of verbeterd. er zit geen release note bij.

Alles werkt wel weer perfect. Zelfs de Wifi reset is weer als vanouds.
List of changes:
4.0.2 OTA-package (05.04.2020)
  1. Added to "Advanced GPS receiver setup":
    • Possibility of a choice of frequency of measurements for the GPS receiver: 1,2,5 and 10 Hz
    • Ability to use BeiDou satellites instead of Glonass (only for PX5 and PX6)
  2. The Navi button now switches between the navigation application and the last launched player, which is included in the "List of media players that should not work together"
  3. Third-party applications can now set the time zone on the device. Tested on the latest version of Navitel 9.12.58
    If the application has already been installed, then to enable this mode, you must reinstall it
  4. Especially for BMW car owners, the function "Replacing key codes" from Mod v3 is returned
  5. Added the ability to send media information from embedded applications to third-party widgets
  6. Added the ability to control embedded media applications from third-party widgets
  7. Added the ability to display logos of radio stations on the screen saver and in media widgets for the embedded radio app
    Files with logos should be located in the Pictures/Radio folder created on the device’s internal memory
    Format: PNG, JPG. Image sizes up to 320x320
    File names: 10250.png (102.50 MHz) for the default group of radio stations. A10340.png, B10340.jpg, etc. (103.40 MHz) for other groups
  8. A new design of pop-up messages with media information has been made
    Added the ability to adjust the duration of the display of such messages
  9. Added default album art for embedded media applications. You can replace them with yours in the settings.
  10. Added the ability to include packages without a launcher in the white list
  11. Fixed display of screen saver on devices where large font is selected in the settings
  12. New in screen saver:
    • You can swap the indicators on the left and right
    • Added ability to select text color for indicators
    • In addition to Yandex.Weather, the temperature can be taken from Accuweather and Yahoo.Weather
  13. You can remove information about the track number from pop-up messages. This also affects the screen saver
  14. Temperature and voltage now appear on the screen saver immediately after it starts
  15. Fixed a bug in the rear view camera application, due to which the application crashed if you turn on the navigation bar
  16. Pause for third-party media players when making a call or pressing the Mute button
:9~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frup
Alles over HAL9K vind je hier.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 30-06 16:29
Heb vanavond (niet slim waarom begin ik dit soort dingen savonds? Moe kon amper focussen met solderen) de microfoon in mijn EUNavi vervangen door een andere/grotere electretmicrofoon. ik had toch met enige regemaat klachten over de verstaanbaarheid. Ook een lees de losse microfoon ingeplugd maar dat was helemaal geen succes. Volume was toen super laag.

Deze heb ik uit een oud apparaat gesoldeerd en op dit tijdstip iemand bellen is niet echt een aanrader. Maar heb even van mijn ene telefoon via de carkit naar de andere gebeld. Microfoon van de telefoon uit en was erg duidelijk. ook al sprak ik naar achter dan nog was het perfect te verstaan. Ik stond wel stil maar het biedt goede hoop!

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildebeernd
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 01-07 21:38
Ik heb een witson px5 in mijn peugeot 207swvuit 2011. Hij werkt verder goed. Echter heb ik eens per week ongeveer dat hij de melding geeft 'csnbus stopt steeds' . Mijn parkeersensoren werken dan ook niet meer. Zijn er mensen die hier misschien ervaring mee hebben?

Groetjes Erwin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frup
wildebeernd schreef op woensdag 8 april 2020 @ 08:42:
Ik heb een witson px5 in mijn peugeot 207swvuit 2011. Hij werkt verder goed. Echter heb ik eens per week ongeveer dat hij de melding geeft 'csnbus stopt steeds' . Mijn parkeersensoren werken dan ook niet meer. Zijn er mensen die hier misschien ervaring mee hebben?

Groetjes Erwin
Deed hij dat aldoor al? Dan zou ik proberen of je de MCU kan updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdq
  • Laatst online: 13-06-2020

bdq

Beste Tweakers,

Ik heb sinds een paar weken een Android 10 radio op AliExpress besteld. Ben er heel erg blij maar alleen zit ik met één probleem.
Als ik mijn Polo in de achteruit zet, beweegt de radar niet mee van de parkeersensoren.
Ik heb de verkoper en bericht gestuurd en hij zegt dat het wel zou moeten ondersteunen.

Weet iemand wat ik kan doen?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QYAm-Bjh9cdCLmPJY5Jj40H-tfY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PeSfYBxMXkbSxWvKiCQaeY12.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XEEiGGpCu39PwbDWVbCgszYBFKo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/P8S91gch2OpfsHkPRQ06O8Hv.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 10% gewijzigd door bdq op 10-04-2020 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 02-07 16:36
Sinds een tijdje deze https://www.aliexpress.co...042311.0.0.27424c4dYqGev8

maar om de zoveel dagen reset hij de instellingen van mijn DSP.. Wat vreemd is dat hij wel verder gaat bij het laatst gespeelde nummer, alle overige android instellingen blijven ook gewoon staan dus een complete reset heeft die niet. Maar kan wel equalizer alles opnieuw gaan instellen.. Dit is zwaar irritant, heb de verkoper al berichtje gestuurd op ali maar ff kijken wanneer die reageert.

Iemand een subwoofer in gebruik met een android radio?

in de tussentijd radio geupdate naar Android 10 en een MCU update. Benieuwd hoe het nu gaat met de problemen. Nu op zoek naar een goede kentekenplaathouder camera.

[ Voor 12% gewijzigd door Rohit op 17-04-2020 17:23 ]

Samsung Galaxy Z Fold6 1TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fweijers
DrNizeGuy schreef op zondag 29 maart 2020 @ 14:33:
Veel onzekerheid rond de kwaliteit van dab plakantennes, in dit filmpje kun je zien hoeveel het uitmaakt of de antenne goed ‘massa maakt’.
https://www.dropbox.com/s/56t0iq4vg1n8shw/IMG_4389.MOV?dl=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbn_ldp
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 01-07 14:34
navnav schreef op zondag 22 maart 2020 @ 17:35:
[...]

Schiet niet écht op.
7 maart besteld.....echter eergisteren pas verstuurd. Verkoper garandeert dat ie binnen 7 dagen geleverd word. Ben benieuwd en hou je op de hoogte 👍
Heb je al wat ervaringen over de levering en de unit?

Zubadan 11,2, 50x170Wp SF, WTW Orcon HRC400, Douche WTW Qblue v6, Wijas POW lcd multi doorstromer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15:03

HaTe

haat niet

fweijers schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 13:22:
[...]

Veel onzekerheid rond de kwaliteit van dab plakantennes, in dit filmpje kun je zien hoeveel het uitmaakt of de antenne goed ‘massa maakt’.
https://www.dropbox.com/s/56t0iq4vg1n8shw/IMG_4389.MOV?dl=0
Wat ik ook heb gemerkt, ik heb dan wel een externe dab module, is dat hij erg beïnvloedbaar is door interferentie. De module werkt perfect op mijn telefoon, maar de radio geeft te veel storing door waaroor ik geen bruikbaar signaal heb.
Ik heb een aluminium behuizing gekocht (onderweg) om de module in te plaatsen en zo te aarden en beschermen tegen storing van buitenaf. Hopelijk werkt dat.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FilipK
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-06 13:04
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/6GcaEz8l.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/yNSIX06l.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/deAg1xgl.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/iOwfwL4l.jpg

Weet iemand wat voor type aansluiting die 8-pin is? Ik kan hier echt helemaal niks over vinden.

Ik heb een verloopje nodig van deze gele mini-iso 6 pin naar die gekke 8-pin voor de stuurbediening van mijn renaultje.

[ Voor 14% gewijzigd door FilipK op 26-04-2020 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GJA
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20:49

GJA

FilipK schreef op zondag 26 april 2020 @ 00:04:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Weet iemand wat voor type aansluiting die 8-pin is? Ik kan hier echt helemaal niks over vinden.

Ik heb een verloopje nodig van deze gele mini-iso 6 pin naar die gekke 8-pin voor de stuurbediening van mijn renaultje.
Stond bij de specs dat deze unit geschikt is voor je Twingo? Welke unit gaat het om?

Daikin EHVH08S23EJ9W binnen, ERGA08EAV3H7 buiten | Alfen Eve Single Pro-Line 3-fase | HassIO | DJI Mini 2 | Paard | MK3 ST | fixt keukenapparatuur en WaDro | HT-A2 | gasloos | RF900R | KLR650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FilipK
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-06 13:04
Daewoo ARA1230RFA - origineel voor dit model twingo. Kwam uit een twingo van een jaar later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 00:34
Ik wil deze bestellen https://nl.aliexpress.com...b201602_,searchweb201603_. dan de PX5 of PX6 versie. Die lijkt mij compatibel met Hal9K? Of zie ik iets over het hoofd.

[ Voor 55% gewijzigd door Daniel. op 28-04-2020 10:22 ]

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GJA
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20:49

GJA

FilipK schreef op zondag 26 april 2020 @ 10:28:
Daewoo ARA1230RFA - origineel voor dit model twingo. Kwam uit een twingo van een jaar later.
Ah. Da's geen Android toestel; je zit in een verkeerd topic.
Maar waarschijnlijk heb je net een model van voor een facelift en heb je daarom een andere stekker.

Daikin EHVH08S23EJ9W binnen, ERGA08EAV3H7 buiten | Alfen Eve Single Pro-Line 3-fase | HassIO | DJI Mini 2 | Paard | MK3 ST | fixt keukenapparatuur en WaDro | HT-A2 | gasloos | RF900R | KLR650

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• navnav
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 18-03 09:16
bbn_ldp schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 08:46:
[...]

Heb je al wat ervaringen over de levering en de unit?
Ja heb ik voor je.
Zit te twijfelen of er een aparte topic voor aangemaakt moet worden om deze unit te bespreken en beoordelen.

Wat voor auto rij jij?

IK ben er nu na een maand in ieder geval reuze enthousiast over.
Heb 'm aangesloten zonder constant power connector (zit er gewoon aan vast :*) ) daardoor gaat hij niet in slaapstand maar schakelt ie echt uit. Opstarten is 20 seconden max. bij mij.
Beeld is heel mooi 1024x600.
Swipen is echt super, reageert heel goed. WiFi is top, verbind snel met mijn thuisnetwerk voor de deur en ook snel en probleemloos met mijn Android HotSpot.
Geluid is echt geweldig, en geloof me, IK ben daar echt kritisch op. Heel veel instellingen en super DSP 4x50W. Moet wel zeggen dat ik geen "losse" versterker in mijn auto heb en het geluid "hard" genoeg kan. Lees wel topic op internet met zelf ingebouwde versterkers en hoge pieptoon. (zelf ff googlen).
Ik heb de laatste iGO nextgen navigatie erop gezet. Dit is ook super, snel, mooi, duidelijk met 3D gebouwen. etc...de erbij geleverde GPS ontvanger doet het prima.
Achteruitrijcamera werkt perfect, veel opties mogelijk bij gebruikt ervan.

Radio ontvangst is niet best en stoort een beetje...heb wel de oude antenne kabel aangesloten die er al lag van mijn vorige unit. Ga dit weekend even de bijgeleverde antenne koppelen en kijken of dat verbeterd.
Microfoon gebruik ik ook degene die al aangelegd was in mijn auto en niet de bijgeleverde. Werkt prima. Er zit óók nog een microfoon aan de voorzijde unit voor eventuele spraakopdrachten.

Er zit 64Gb schijfruimte in dus apps installeren is geen probleem. Er zit een extra 16Gb kaartje in met pre installed navigatie.
Spotify streamen gaat perfect.
De meegeleverde canbus werkt ook prima, kan nu méér functies met de knoppen op het stuur bedienen dan voorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14:59
Daniel. schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 10:18:
Ik wil deze bestellen https://nl.aliexpress.com...b201602_,searchweb201603_. dan de PX5 of PX6 versie. Die lijkt mij compatibel met Hal9K? Of zie ik iets over het hoofd.
Nee dat hoeft niet per se compatibel te zijn. Ik heb een px5 met een mcu versie csn2. Helaas niet compatibel met hal9k

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbn_ldp
navnav schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 17:16:
[...]

Ja heb ik voor je.
Zit te twijfelen of er een aparte topic voor aangemaakt moet worden om deze unit te bespreken en beoordelen.

Wat voor auto rij jij?
Mitsubishi Outlander van 2008

Goed om te horen dat hij goed werkt. Ik wil hem eerdaags gaan bestellen, maar wacht nog op een leuke korting

[ Voor 15% gewijzigd door bbn_ldp op 28-04-2020 19:32 ]

Zubadan 11,2, 50x170Wp SF, WTW Orcon HRC400, Douche WTW Qblue v6, Wijas POW lcd multi doorstromer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoobOnTour024
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 03-07 11:43
Hey allemaal,

Deze week een Android unit ontvangen voor m'n BMW E46 M3 uit 2004. Bewust een unit gekozen met een Octa Core, 4GB ram en een unit waar de Hal9k mod op geïnstalleerd kan worden.
Dat laatste heb ik gisteren gedaan en ben zeer tevreden!

Toch zijn er nog 2 puntjes waar ik mee zit, en wie weet kan iemand hier me daarbij verder helpen.

Ten eerste de canbus decoder. Alle knoppen op m'n stuur werken, echter zijn deze gekoppeld aan vaste acties. 2x volume, volgende/vorige, Switchen tussen apps, en het Bluetooth menu.
In vrijwel alle Android HU's zit een 'Steering wheel control' menu waar je zelf acties kunt toewijzen. Echter gebeurt daar helemaal niks als ik knoppen indruk. Wel wordt er iets afgevangen, want als ik in dat menu zit en de Vol up knop indruk gebeurt er niks. Ga ik uit het menu dan werken de knoppen weer met hun default actions.
Ik heb ondertussen het factory settings > canbus paneel gevonden. Daar staat vehicle type op 'none'.
Tot mijn grote vreugde vond ik daar een type 'e46', maar helaas, als ik die kies werken de knoppen helemaal niet meer.
Weet iemand hoe ik dit werkend kan krijgen? Desnoods met een ander type can decoder. Of zijn er eventueel apps die het signaal van de decoder plain text kunnen lezen? Ik ga er even vanuit dat de decoder (het oranje/bruine externe kastje) het signaal via TX/RX doorstuurt naar de HU.

Als 2de zit ik nog met 4g support. Volgens de Chinese verkoper zou de unit dit moeten ondersteunen, maar ik weet voor 99% zeker dat dit niet klopt. Op de ROM die erop stond was het 'data' menu eruit gesloopt. Nu met de Hal9k ROM zie ik deze weer maar is natuurlijk alles greyed out. Het 'gps' en 'sd' slot zijn beide voor een micro sd bedoelt. Ik geloof niet dat daar een sim in kan... Verder zit er geen externe SIM adapter bij.
Weet iemand hoe ik dit wel zou kunnen realiseren? Wachten tot m'n telefoon via Tasker een hotspot heeft geopend kan soms best lang duren. Alternatief is een 4g Dongle met WiFi waar de HU op kan, maar die hebben vaak weer beroerde ontvangst. Altans, de dongle die ik nu heb wel.
Kent iemand een Dongle met externe antenne die direct op een Android unit aangesloten kan worden en werkt (zonder WiFi dus)? Of is er een andere manier dit te realiseren? Ik heb achterop de HU nog een paar poorten vrij die volgens de fabrikant voor een TV tuner en TPMS box bedoelt zijn. Misschien dat daar iets mee te doen valt?

Alle input zeer welkom om m'n prachtige youngtimer qua elektronica wat moderner te maken!
Thanks!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• divermickey
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 01-10-2024
hoi luck.hermsen,
ik had dit probleem ook van de stuurbediening en heb het met de hulp van Alex kunnen verhelpen.
YouTube: Android Radio Tasten am Lenkrad neu belegen
Als je hem vragen stelt antwoord en probeert hij ook te helpen (wel duits of engels)
via dit filmpje en zijn hulp werkt het bij mij. Hoop dat het jou wat helpt.
gr,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoobOnTour024
Thanks Divermickey!
Heb een workaround gebruikt. Intern de acties van de knoppen veranderd in het Hal9k menu.
Alleen de long-press kan ik nu dus niet gebruiken, maar dat is geen ramp.

Ik merkte wel zojuist dat ik geen audio geluid via BT heb. Telefoon is wel verbonden (tasker op de telefoon maakt ook netjes een hotspot zoals ingesteld) maar ik hoor geen geluid als ik via de telefoon audio afspeel. 1 seconde zachte ruis en dan niks.
Misschien staat het er los van, maar Flitsmeister ziet ook geen BT apparaten als ik automatisch straten wil aanzetten.

Kan ik ergens achterhalen welke BT module in de navi zit? Device Info HW zegt niks over Bluetooth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoobOnTour024
Ik ben ondertussen iets verder...
Audio streamen werkt zodra ik op de navi de a2dp app open. Dat is opzich prima.

Echter heb ik nog geen geluid tijdens het bellen.

Torque Lite ziet overigens wel alle verbonden BT apparaten dus flitsmeister zal misschien toch een op zichzelf staand probleem hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJvL
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 02-07 01:40
NoobOnTour024 schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 19:55:
Ik ben ondertussen iets verder...
Audio streamen werkt zodra ik op de navi de a2dp app open. Dat is opzich prima.

Echter heb ik nog geen geluid tijdens het bellen.

Torque Lite ziet overigens wel alle verbonden BT apparaten dus flitsmeister zal misschien toch een op zichzelf staand probleem hebben.
Flitsmeister zegt bij mij ook dat hij geen verbonden bluetooth apparaat kan vinden, terwijl mijn telefoon gewoon verbonden is.

Main: Ryzen 5950x | Gigabyte X570 Aorus Elite | Corsair LPX 3600 32Gb (@3800-16) | AMD RX 6800 || 6450 WP | Ratio IO6 | Model S | Megane E-Tech

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Flitsmeister doet wel vaker raar geloof ik...

Zelfs i.c.m. 100% OEM fabrieksoplossingen met Android Auto erop! :/

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• navnav
bbn_ldp schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 19:31:
[...]

Mitsubishi Outlander van 2008

Goed om te horen dat hij goed werkt. Ik wil hem eerdaags gaan bestellen, maar wacht nog op een leuke korting
Update:
Radio aangesloten met bijgeleverde stekker (fakra) en op blauwe kabel (ANT) van de unit en de ontvangst is super.
Heb even de reeds ingebouwde kenwood GPS ontvanger aangesloten en die vind iets sneller en meerdere satellieten.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C-qUEdj3dVLkMzytyKEXqTUCw1A=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hyeWmiCXeX8QKY6KZAqmOoYM.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 25% gewijzigd door navnav op 02-05-2020 19:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bbn_ldp
navnav schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 19:36:
[...]

Update:
Radio aangesloten met bijgeleverde stekker (fakra) en op blauwe kabel (ANT) van de unit en de ontvangst is super.
Heb even de reeds ingebouwde kenwood GPS ontvanger aangesloten en die vind iets sneller en meerdere satellieten.[Afbeelding]
Heb hem besteld. Benieuwd hoelang het duurt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bnwgraaf
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 00:11
Ik begin er aan te denken om een Android toestel aan te gaan schaffen. Ik heb een 4GB/32GB Pumpkin toestel gevonden voor €249 via Amazon.
De radio komt in een Mazda 2 uit 2009.

Ben nu even aan het kijken naar losse benodigdheden (kabelboom met juiste connectoren en aansluiting voor stuurwielbediening), antenne verloop misschien?

Weet iemand welke antenne aansluiting er op de radio zit (in dit geval dus een Pumpkin) (en dan niet DAB, maar een analoge antenne)?
Vermoedelijk heb ik een verloopje nodig voor mijn auto.

Ik heb ook een dashboard paneeltje nodig. Heeft iemand ervaring met kleur/materiaal/textuur van deze panelen vanuit China?

Weet iemand of dergelijke radiosystemen tegenwoordig problemen hebben met oververhitting, vooral in de zomer en bijvoorbeeld in zuidelijke landen? Zit er sowieso een beveiliging in tegen oververhitting?
Het is een android systeem, dus ik neem aan dat ik de temperaturen van cpu en dergelijke via Android kan opvragen, zoals ook op mijn telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbn_ldp
bbn_ldp schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 22:57:
[...]

Heb hem besteld. Benieuwd hoelang het duurt
Zit niet mee. Omdat de levertermijn te lang is wordt het geld teruggestort. Prijs is onderhand flink opgelopen, maar ik krijg hem voor de prijs van de eerste bestelling incl een screenprotector😩

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
Hier idem. :F Begin maart een Android unit voor een Megane 3 besteld, die met wat passen en meten in een Laguna 3 past. Toen heb ik per ongeluk het scherm kapot gemaakt, dus een tweede besteld eind maart. Die kwam maar niet en uiteindelijk m'n geld terug gekregen. Vervolgens eind april weer een nieuwe besteld, die zelfs nog niet eens verstuurd is. De seller biedt bij voorbaat al z'n excuses aan en kan er een leveren uit een warehouse binnen de EU voor een PX6 model of met DHL Express uit China maar dan wel met tax fees.

Uiteindelijk gekozen voor een PX6 model voor 100 € extra, ik ga het zien hoe snel ze binnen de EU kunnen leveren.

[ Voor 11% gewijzigd door pretpik op 13-05-2020 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• navnav
bbn_ldp schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 17:06:
[...]

Zit niet mee. Omdat de levertermijn te lang is wordt het geld teruggestort. Prijs is onderhand flink opgelopen, maar ik krijg hem voor de prijs van de eerste bestelling incl een screenprotector😩
Oh oké, dus je moet nu nóg langer wachten? En dan komt ie wel uit Duitsland?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bbn_ldp
navnav schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 07:19:
[...]

Oh oké, dus je moet nu nóg langer wachten? En dan komt ie wel uit Duitsland?
Ja nu opnieuw besteld en komt via duitsland
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YRD_5EKHLcGXsQ0MPpj6OsZNyWo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/zZtrOqWfDWnk5eP9DFAb9Zqw.jpg?f=user_large

[ Voor 31% gewijzigd door bbn_ldp op 14-05-2020 07:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djeez79
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 31-10-2023
Ik ben sinds kort in het bezit van een Toyota Corolla Verso uit 2005. Mooie auto hoor, alleen is de standaard gemonteerde autoradio hopeloos ouderwets. Nu is mijn oog gevallen op een Android-autoradio. Alleen heb ik er totaal geen verstand van.

Maar na enig speurwerk is mijn oog gevallen op een XOMAX XM-2DA1008. Te meer ook omdat iemand op YouTube een uitgebreide review heeft gemaakt en deze radio in exact dezelfde auto als de mijne heeft ingebouwd. En zelfs na een jaar is hij nog even enthousiast over de radio in kwestie.

Is iemand bekend met het merk Xomax? Het zou een Duits merk zijn, maar uiteraard weet ik dat al deze dingen uit China komen

EDIT: Wellicht kan ik toch beter voor een Pumpkin gaan, of anders een Joying. Voor een Pumpkin is mijn oog gevallen op deze: https://www.autopumpkin.d...os=8&_sid=e8acecb07&_ss=r

Maar als ik nu alle mogelijkheden wil benutten zoals Android Auto, moet ik dan voor 60 euro extra de 'Pumpkin AutoPlay Box Verbindung Mobiltelefone und Autoradio mit 4GB SD Karte' erbij bestellen? Waarom maakt de radio bij alle andere merken wel gewoon verbinding zonder een draad?

[ Voor 24% gewijzigd door Djeez79 op 14-05-2020 16:45 . Reden: Extra Info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Papa1970
  • Laatst online: 14-05-2020
Afstandsbediening Android radio.

Weet iemand hoe ik een losse afstandsbediening kan koppelen aan een Android autoradio ? Het is een Chinees merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonzie27
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02-07 11:03
Ik heb sindskort een Mercedes E klasse (W211) en wil de radio vervangen voor een android radio. Nu ben ik al een aantal dagen aan het zoeken maar echt een concrete keuze maken is nog lastig. Zijn er mensen mete ervaring en tips voor de Mercedes? De volgende radio's heb ik bekeken maar ik zie de verschillen niet echt t.o.v. prijsverschillen.

https://www.audiovolt.nl/...0cls-500cls-55-2005-2006/

https://www.audiovolt.nl/...ex-met-7-inch-ips-scherm/

https://www.amazon.nl/XOM...id=pla-783788944067&psc=1

https://www.bol.com/nl/p/...ICNOgg_0_3.5.ProductTitle

Voor mij is van belang dat het systeem uiteraard werkt maar ook de mogelijkheid bied voor audio streamen, handsfree bellen en navigeren. Wie weet raad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sniperxnl
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 29-05 07:44
Hallo mede forum guys,

Ben zelf op zoek naar een vervangende radio met gps, dab+ nav en meer. Gaat in een Toyota Auris van 2007, deze heeft stuurwiel bediening en heb echt geen idee welke radio dan zou werken.

Belangrijk is dat de dab+ goed werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beppicus
  • Laatst online: 10-11-2022
Ha Tweakers,

Ik heb een Xonrich Android 10 headunit gekocht bij onze vrienden van Alie voor mijn Fiat Bravo. Alles doet het naar behoren, met uitzondering van de belknop op mijn stuur. Als ik daarop druk dan wil hij het standaard menu openen op mijn dashboard. Hij communiceert dus niet met de headunit. Vanuit de unit zelf kan ik wel bellen, maar ik zou graag de knop op het stuur gebruiken. De volumeknoppen op het stuur en het wisselen van tracks/radiozenders werken wel. In het menu kan ik bij 'steering wheel control' settings geen aanpassingen doen of resetten.

De unit heeft een canbus aansluiting. Wel zie ik nog 2 losse draden met Key1 en Key2 (op de unit staat dat dit steering wheel control 1 en steering wheel control 2 is). Moet ik deze nog ergens aansluiten, en zo ja. Waar? Aangezien de andere stuurknoppen wel werken vraag ik mij af of dit het gaat oplossen of juist een storing veroorzaakt?

Overigens zal ik over een tijdje een review over de unit plaatsen.

Hoor het graag, dank alvast!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qnev5uwbQmdMrAKU_BBl9rRIWCw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ynfCnWZwY5f2oCwjoVFoI675.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 14% gewijzigd door Beppicus op 20-05-2020 16:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pretpik
Beppicus schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 15:22:
Ha Tweakers,

Ik heb een Xonrich Android 10 headunit gekocht bij onze vrienden van Alie voor mijn Fiat Bravo. Alles doet het naar behoren, met uitzondering van de belknop op mijn stuur. Als ik daarop druk dan wil hij het standaard menu openen op mijn dashboard. Hij communiceert dus niet met de headunit. Vanuit de unit zelf kan ik wel bellen, maar ik zou graag de knop op het stuur gebruiken. De volumeknoppen op het stuur en het wisselen van tracks/radiozenders werken wel. In het menu kan ik bij 'steering wheel control' settings geen aanpassingen doen of resetten.

De unit heeft een canbus aansluiting. Wel zie ik nog 2 losse draden met Key1 en Key2 (op de unit staat dat dit steering wheel control 1 en steering wheel control 2 is). Moet ik deze nog ergens aansluiten, en zo ja. Waar? Aangezien de andere stuurknoppen wel werken vraag ik mij af of dit het gaat oplossen of juist een storing veroorzaakt?

Overigens zal ik over een tijdje een review over de unit plaatsen.

Hoor het graag, dank alvast!

[Afbeelding]
Omdat deze kabelbomen vaak een standaard lay-out hebben zitten er een aantal zaken vaak dubbel uitgevoerd op of zaken die je met de ene auto wel en de andere auto niet nodig hebt.

Soms is het noodzakelijk Key 1 en Key 2 in een auto apart te koppelen of moet je ze aan elkaar knopen om stuurwielbediening werkend te maken.

In dit geval lijkt me beide niet nodig omdat er een blauw kousje overheen zit en ze er geen connector op gemaakt hebben. Tevens heb je al een (deels) werkende stuurwielbediening.

Eerlijk gezegd denk ik niet dat het mogelijk is wat jij wilt. Waarschijnlijk gaat je telefoon knopje naar een Blue&Me module en de overige knoppen op het stuur naar de radio die je vervangen hebt. Door middel van de canbus decoder wordt onder andere je stuurwielbediening omgezet naar een bruikbaar signaal voor je Android Radio.

Kun je trouwens niets met die B2 kabel en die blauwe op de achtergrond? Nevermind, dat is 12v+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beppicus
  • Laatst online: 10-11-2022
@pretpik Dank voor je reactie! Klopt inderdaad dat de belknop naar het Blue & Me systeem leidt. Ik vrees idd dat dit niet te omzeilen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoobOnTour024
Zijn er hier mensen beter bekend met SDR dongles?
Ik heb hier interesse in om deze te gebruiken met de SDR Power Monitor app. Deze geeft een melding zodra er een hulpvoertuig nadert. Maar ik zag per toeval ook dat sommige van deze receivers DAB+ ondersteunen.

Weet iemand of dat tegelijk te gebruiken is? Dus DAB radio luisteren en tegelijk een 2de app laten monitoren voor signaal van hulpvoertuigen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey85
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 17-08-2020
Kan iemand mij helpen ik heb al van alles geprobeerd , apk verwijderen en opnieuw plaayen , instellingen aan passen, slaapstand van smartphone veranderen .... , Ik kan de app gebruiken maar na enkele minuten valt hij uit. Mijn smartphone is een Ulefofone armor 3 en mijn radio is een Kenwood DMX7017DABSs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandorian
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 25-06 14:03
De App?
En wat heeft "de App" met een android radio te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15:03

HaTe

haat niet

Ik heb een joying 1 din unit en deze heeft last van een niet reagerend touchscreen als hij wat warmer wordt. Het ligt niet aan het scherm zelf, maar aan de main unit. Als ik reboot of de reset knop indruk, dan is het ook opgelost.
Het lijkt erop alsof de touchscreen driver dus crashed Als hij warm wordt.Vorig jaar heeft Joying aangeboden de main unit te vervangen, maar ik dacht dat ik het al zelf opgelost had door een heatsink toe te voegen. Nu sinds een maand loopt hij al steeds na 10 minuten vast! Ook Joying zegt niks meer op voorraad te hebben en zou nu 150 dollar moeten betalen voor een nieuwe main unit (zonder scherm)

Komt dit probleem jullie bekend voor? Enig idee hoe ik de touchscreen driver kan herstarten dmv tasker bijvoorbeeld? Is er misschien nog een hardware aanpassing die ik kan doen?

Het gaat om een 10.1" PX5 unit.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Area51©
  • Laatst online: 26-05 22:24
Pandorian schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 22:13:
De App?
Het zal de Android Auto app zijn. Da's iets anders dan een Android autoradio.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Area51©
  • Laatst online: 26-05 22:24
Nu het toch weer over Android autoradio's gaat: Pioneer is eindelijk met een Android autoradio gekomen, de SDA-8TAB & SPH-T20BT.
De SPH-T20BT is een soort 2din radio basestation waar je dan een vrij simpele 8 inch tablet, de SDA-8TAB, kan inklikken. Mogelijk een optie voor mensen die niet zo overtuigd zijn van de chinese bouwkwaliteit.

Ik heb geen ervaring met dit model maar wel met meerdere Pioneer 2din radio's (SPH-DA100, SPH-DA110, SPH-DA120, SPH-DA250DAB) en die werken gewoon goed zonder vage crashes en verbindingsproblemen. Iets wat bij de Chinese broeders nogal eens voor lijkt te komen.

Wat ik wel jammer vind, is dat die tablet nogal uitsteekt. Zou liever gewoon een ingebouwd 7 inch scherm zien. Maar om de een of andere reden maken de grote fabrikanten geen 'normale' Android radio's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey85
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 17-08-2020
Pandorian schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 22:13:
De App?
Je moet toch de android auto app op je smartphone installeren om hem te verbinden met de autoradio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbn_ldp
bbn_ldp schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 07:42:
[...]

Ja nu opnieuw besteld en komt via duitsland
[Afbeelding]
Hij blijkt al een week op de DPD parcellshop te liggen. Had een verkeerde track and tracecode gekregen en DPD heeft niets gemeld. Hij is 25 mei verzonden en lag 3 juni in de parcellshop. Hij is ook niet via Duitsland gekomen maar via de UK. Morgen proberen in te bouwen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bbn_ldp
bbn_ldp schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 21:29:
[...]

Hij blijkt al een week op de DPD parcellshop te liggen. Had een verkeerde track and tracecode gekregen en DPD heeft niets gemeld. Hij is 25 mei verzonden en lag 3 juni in de parcellshop. Hij is ook niet via Duitsland gekomen maar via de UK. Morgen proberen in te bouwen
Inbouwen is een makkie. Werkt perfect, alleen even kijken hoe CarPlay werkt en hoe ik de Igo navigatie op Nederlands krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbn_ldp
Anoniem: 320788 schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 19:27:
@Emielcp draai de stroom draden even om.
Vermoedelijk gaat nu bij je concact uit alle stroom van de unit.
En moet hij helemaal opnieuw starten de volgende keer.

Het systeem moet echt binnen 123seconden opgestart zijn met geluid. Apps kunnen 4567 seconden kosten...

Maar wat jij nu lijkt te hebben, is een constant coldboot. Ipv de slaapstand en opstarten binnen de seconde.
Ik heb een nieuwe dasaita die steeds ca 30sec nodig heeft om op te starten. Zou hier het wisselen van de voeding ook kunnen helpen?
Zoja welke draden moet ik dan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard--
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
bbn_ldp schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 21:43:
[...]

Ik heb een nieuwe dasaita die steeds ca 30sec nodig heeft om op te starten. Zou hier het wisselen van de voeding ook kunnen helpen?
Zoja welke draden moet ik dan gebruiken?
Instellingen - extra instellingen - shutdown delay op auto zetten.
Ik doe het uit me hoofd maar dacht dat het deze instelling is, dan start ie sneller op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbn_ldp
Richard-- schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 22:36:
[...]

Ik doe het uit me hoofd maar dacht dat het deze instelling is, dan start ie sneller op.
Thx ga ik proberen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bbn_ldp
[...]

Dat was de oplossing 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
Area51© schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 12:22:
Nu het toch weer over Android autoradio's gaat: Pioneer is eindelijk met een Android autoradio gekomen, de SDA-8TAB & SPH-T20BT.
De SPH-T20BT is een soort 2din radio basestation waar je dan een vrij simpele 8 inch tablet, de SDA-8TAB, kan inklikken. Mogelijk een optie voor mensen die niet zo overtuigd zijn van de chinese bouwkwaliteit.

Ik heb geen ervaring met dit model maar wel met meerdere Pioneer 2din radio's (SPH-DA100, SPH-DA110, SPH-DA120, SPH-DA250DAB) en die werken gewoon goed zonder vage crashes en verbindingsproblemen. Iets wat bij de Chinese broeders nogal eens voor lijkt te komen.

Wat ik wel jammer vind, is dat die tablet nogal uitsteekt. Zou liever gewoon een ingebouwd 7 inch scherm zien. Maar om de een of andere reden maken de grote fabrikanten geen 'normale' Android radio's.
Iemand ervaring met deze radio?
Ik heb hem vandaag besteld nadat mijn Pioneer Aviv f860bt er sinds vrijdag mee is opgehouden.. in me 2e auto al een tijdje een Android radio van EUNavi werkt prima maar mist de audio kwaliteit van de grotere merken en ook de instellingen qua subwoofer en high pass filters voor de speakers. De Pioneer heeft dat allemaal en dat plus de Android omgeving sprak me erg aan. Tablet zelf is matig qua specs dus ik hoop echt dat hij over een 2 jaar niet zo traag is geworden dat het me mateloos gaat irriteren.. maar op verschillende video's gezien dat de din module in principe het hoofd is en je met de tablet gewoon een bluetooth verbinding maakt daarmee, zou je dat niet gewoon met alle tablets telefoon kunnen doen denk ik dan.. Zodat je misschien in de toekomst een tablet van een ander merk kan koppelen of beter nog dat Pioneer zelf met een upgrade tablet model komt.. ik krijg hem van de week binnen denk ik, moet alleen nog kijken of het past in mijn Alfa Romeo 159..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhod
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 12-10-2024
pretpik schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 09:51:
Hier idem. :F Begin maart een Android unit voor een Megane 3 besteld, die met wat passen en meten in een Laguna 3 past. Toen heb ik per ongeluk het scherm kapot gemaakt, dus een tweede besteld eind maart. Die kwam maar niet en uiteindelijk m'n geld terug gekregen. Vervolgens eind april weer een nieuwe besteld, die zelfs nog niet eens verstuurd is. De seller biedt bij voorbaat al z'n excuses aan en kan er een leveren uit een warehouse binnen de EU voor een PX6 model of met DHL Express uit China maar dan wel met tax fees.

Uiteindelijk gekozen voor een PX6 model voor 100 € extra, ik ga het zien hoe snel ze binnen de EU kunnen leveren.
Heb je al nieuws? Wil er ook een kopen voor mijn Megane 3 maar twijfel of het wat is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
Dhod schreef op maandag 15 juni 2020 @ 10:35:
[...]

Heb je al nieuws? Wil er ook een kopen voor mijn Megane 3 maar twijfel of het wat is
Opzich qua functionaliteit zeer tevreden over, ik heb nu wel de PX5 met 2 GB RAM er in zitten. Die is te traag. Onderweg is er nog een met 4 GB RAM en een PX6 met 6 cores. Wel raad ik je een FM versterker aan, die heb ik ook en zonder is het signaal echt te laag.

Wel één keer een vastloper gehad, na het opnieuw starten van de auto was dit verholpen. Een gek iets is dat Flitsmeister geen geluid doorgeeft, de unit crashte toen Flitsmeister een geluid wilde afspelen en ik aan het bellen was. Misschien dat dat de boosdoener was.

Geluid is prima in orde, ik moet nog wel even de DSP uitpluizen. Daar zitten echt te veel opties in.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rohit
Vandaag de Pioneer SDA-8TAB & SPH-T20BT binnen, gemonteerd en beetje mee gespeeld. Tablet is niet de snelste maar voorlopig kan het ermee door. Ik verwacht wel problemen over 2 jaar denk ik.. Ook maar meteen Pioneer gemaild met wat klachten:

Sinds vandaag de SDA-8TAB i.c.m. SPH-T20BT, als ik mijn Samsung Note 10+ koppel aan de SPH-T20BT en ik via de tablet muziek luister dan stopt de muziek telkens als ik een berichtje verstuur via bijvoorbeeld Whatsapp. Het maakt niet uit welke player ik gebruik op de tablet maar zodra ik een berichtje verstuur stopt de muziek meteen.. ik vermoed een bug in de bluetooth verbinding tussen telefoon en SPH-T20BT..

En waarom kan de tablet geen 5GHz netwerken vinden? Dat is de standaard al jarenlang maar een tablet van 2020 kan het niet? En wanneer komt er een app zodat ik via de tablet mensen kan bellen i.p.v. via mijn telefoon?

Al met al leuk ding, goed geluid wat je kan verwachten van Pioneer i.c.m. met subwoofer werkt alles prima, high pass filters op de binnen speakers werken perfect. Standaard launcher vervangen voor Smart launcher 5, verbruikt iets minder ram en aangezien je maar 2GB ram hebt moet je dus zuinig zijn.. en tijdens het typen van dit nog een klacht, er is geen Pioneer app voor het luisteren van muziek op een SD kaart of USB. Je zult het moeten doen met YouTube Music of Google Play music, dus heb zelf maar VLC player geïnstalleerd.. Een mooie Pioneer app zou beter zijn, gewoon iets in de richting maken zoals het bij hun andere radio's ook is moet niet al te moeilijk zijn lijkt me.. ik snap ook niet waarom er gekozen is voor Android 9 terwijl we straks al bij 11 zijn.. ik hoop dat ze een tablet upgrade over een tijdje beschikbaar stellen die past op de SPH-T20BT zodat je niet een geheel nieuwe radio hoeft aan te schaffen.

Dus als bovenstaande problemen worden verholpen een leuke radio voor de komende jaren denk ik, alhoewel ik bang ben dat er binnenkort meer irritaties komen haha. Ik heb in principe 14 dagen bedenktijd dus die ga ik goed gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Rohit schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 02:26:
Als ik mijn Samsung Note 10+ koppel aan de SPH-T20BT en ik via de tablet muziek luister dan stopt de muziek telkens als ik een berichtje verstuur via bijvoorbeeld Whatsapp. Het maakt niet uit welke player ik gebruik op de tablet maar zodra ik een berichtje verstuur stopt de muziek meteen.. ik vermoed een bug in de bluetooth verbinding tussen telefoon en SPH-T20BT..
Dat lijkt wel een Bluetooth beperking te zijn die men pas bij een volgende versie gaat oplossen :/

Zo weet ik ook toevallig dat als je een handsfree set op een Samsung Note 9 koppelt je niet in twee apps tegelijk actief kan zijn : Bellen en TeamSpeak of Skype bijvoorbeeld!
En waarom kan de tablet geen 5GHz netwerken vinden? Dat is de standaard al jarenlang maar een tablet van 2020 kan het niet? En wanneer komt er een app zodat ik via de tablet mensen kan bellen i.p.v. via mijn telefoon?
Daar hebben wel meerdere fabrikanten last van de afgelopen jaren : 100% volledig logische dingen weglaten, maar wel een flink bedrag voor hun produkten vragen! :F
Standaard launcher vervangen voor Smart launcher 5, verbruikt iets minder ram en aangezien je maar 2GB ram hebt moet je dus zuinig zijn.. en tijdens het typen van dit nog een klacht, er is geen Pioneer app voor het luisteren van muziek op een SD kaart of USB. Je zult het moeten doen met YouTube Music of Google Play music, dus heb zelf maar VLC player geïnstalleerd.. Een mooie Pioneer app zou beter zijn, gewoon iets in de richting maken zoals het bij hun andere radio's ook is moet niet al te moeilijk zijn lijkt me.. ik snap ook niet waarom er gekozen is voor Android 9 terwijl we straks al bij 11 zijn.. ik hoop dat ze een tablet upgrade over een tijdje beschikbaar stellen die past op de SPH-T20BT zodat je niet een geheel nieuwe radio hoeft aan te schaffen.
Damn... 2 GB RAM en nog meer keuzes waar ik een flink :X gevoel van krijg!

Nee, dit gaat hem niet worden! -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
nero355 schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 18:00:
[...]

Dat lijkt wel een Bluetooth beperking te zijn die men pas bij een volgende versie gaat oplossen :/

Zo weet ik ook toevallig dat als je een handsfree set op een Samsung Note 9 koppelt je niet in twee apps tegelijk actief kan zijn : Bellen en TeamSpeak of Skype bijvoorbeeld!

[...]

Daar hebben wel meerdere fabrikanten last van de afgelopen jaren : 100% volledig logische dingen weglaten, maar wel een flink bedrag voor hun produkten vragen! :F

[...]

Damn... 2 GB RAM en nog meer keuzes waar ik een flink :X gevoel van krijg!

Nee, dit gaat hem niet worden! -O-
Hahaha op zich prima ding hoor als je hem echt puur alleen voor muziek gebruikt, maar zou er geen games op gaan spelen 🤪

Dat muziek pauzeert heb ik gefixt door Audio vanaf me telefoon uit te schakelen bij de bluetooth instellingen dus nu alleen contacten en oproepen aanstaan. Scheelt ook weer dat telkens als ik de auto start de radio module eerder contact heeft met mijn telefoon dan de tablet en Samsung music steeds begint af te spelen. Nu gaat de verbinding met de tablet ook een stuk sneller lijkt het. Muziek speelt nu ook automatisch af waar de het laatst is gebleven met VLC Player deed hij eerst ook niet, wat ik daaraan heb gedaan geen idee maar het werkt!

[ Voor 25% gewijzigd door Rohit op 18-06-2020 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhenk
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 01-07-2020
Goedemiddag heb een vraagje heb pas een auto gekocht waar een 2 din radio in zit het is een s160
Maar geen een error door weet egt niet hoe ik dat weg krijgt Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VMTkoqV3rVlCmD2Gt5EvoAGalv8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/C4Xo09GAL2N6P90WbhhpNR8j.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14:59
Shadowhenk schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 12:40:
Goedemiddag heb een vraagje heb pas een auto gekocht waar een 2 din radio in zit het is een s160
Maar geen een error door weet egt niet hoe ik dat weg krijgt [Afbeelding]
Dat is geen Android, maar windows zo te zien...

Is een factory reset een optie? ZIet er uit als een software fout

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhenk
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 01-07-2020
Kan alleen de radio gebruiken en er zit android op dus ik kan als ik hem hellemaal er uit hallen en dan er weer in bouwen misschien is die error er uit dan anders word het toch bij iemand beringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhod
pretpik schreef op maandag 15 juni 2020 @ 12:33:
[...]

Opzich qua functionaliteit zeer tevreden over, ik heb nu wel de PX5 met 2 GB RAM er in zitten. Die is te traag. Onderweg is er nog een met 4 GB RAM en een PX6 met 6 cores. Wel raad ik je een FM versterker aan, die heb ik ook en zonder is het signaal echt te laag.

Wel één keer een vastloper gehad, na het opnieuw starten van de auto was dit verholpen. Een gek iets is dat Flitsmeister geen geluid doorgeeft, de unit crashte toen Flitsmeister een geluid wilde afspelen en ik aan het bellen was. Misschien dat dat de boosdoener was.

Geluid is prima in orde, ik moet nog wel even de DSP uitpluizen. Daar zitten echt te veel opties in.
Nice! Klinkt goed, ben zelf van plan zo’n DAB USB stick te gebruiken, kijken of t lukt.
Heb je een link van waar je ‘m vandaan hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandorian
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 25-06 14:03
Shadowhenk schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 12:40:
Maar geen een error door weet egt niet hoe ik dat weg krijgt [Afbeelding]
Kijk hier eens:
https://www.roadnav.com/f...-platform-exe-error/page2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MichelJ
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 00:56
Shadowhenk schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 17:46:
Kan alleen de radio gebruiken en er zit android op dus ik kan als ik hem hellemaal er uit hallen en dan er weer in bouwen misschien is die error er uit dan anders word het toch bij iemand beringen
Het ziet er toch naar uit dat het Windows CE, veel oude navigatie systemen draaien nog op CE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
Dhod schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 19:47:
[...]

Nice! Klinkt goed, ben zelf van plan zo’n DAB USB stick te gebruiken, kijken of t lukt.
Heb je een link van waar je ‘m vandaan hebt?
Het is deze dus. Levertijd bij mij was 2 maanden.

Afgelopen vrijdag dus de PX6 4GB RAM met 64 GB opslag ontvangen, even kort aan de keukentafel getest maar die werkt letterlijk 2 keer zo snel als de unit die ik er nu in heb zitten. Ook kan ik dan 2 apps naast elkaar hebben en werkt de bluetooth integratie beter. M'n iPhone herkent met de huidige unit niet dat ik in de auto zit, en ook heb ik nu geen knop voor Siri.

Ik ben trouwens wel benieuwd hoe DAB werkt.

[ Voor 5% gewijzigd door pretpik op 22-06-2020 08:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 328026

Iemand enig idee hoe een 1-din radio met scherm presteert onder de hitte van een voorruit?
Zal dit een probleem zijn?
Ik ga waarschijnlijk een Ford Ka kopen en wil dan een Android Radio erin duwen met een CarPlay dongle.
De Ford Ka heeft de radio op een hele fijne plek zitten, zodat navigatie op een ideale hoogte zit.
Maar daarbij zal het scherm wel bloot liggen achter de voorruit, dus waarschijnlijk erg warm worden.
Dit is hoe het in de Ford Ka zou uitzien.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vAxHYbcm9MpSB59ULVdeKx5w3U8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/HnBRIL2Rn1l3J8itOAI7Tnz5.jpg?f=user_large
Alleen zal ik dan kiezen voor een mooiere 1-din, zoals dit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q7Xge1cdUHXGYdH9zoDCCyI8YwU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Mj0r0iackjVAx7iRIUEUOWMX.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurtjih
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 23:23
[...]

Maar eens kijken of dat bij mijn Hizpo ook werkt; want het is nu ook takke traag met opstarten. Letterlijk alsof je een tablet opstart.

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhod
pretpik schreef op maandag 22 juni 2020 @ 08:16:
[...]

Het is deze dus. Levertijd bij mij was 2 maanden.

Afgelopen vrijdag dus de PX6 4GB RAM met 64 GB opslag ontvangen, even kort aan de keukentafel getest maar die werkt letterlijk 2 keer zo snel als de unit die ik er nu in heb zitten. Ook kan ik dan 2 apps naast elkaar hebben en werkt de bluetooth integratie beter. M'n iPhone herkent met de huidige unit niet dat ik in de auto zit, en ook heb ik nu geen knop voor Siri.

Ik ben trouwens wel benieuwd hoe DAB werkt.
Thanks! Ga ‘m ook bestellen.
Vanuit China of UK?
En zit er DSP in en werkt de stuurwielbediening ook?
Hoop vragen, excuus, mag ook via PB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbn_ldp
Weet iemand waar de micro sd-kaartsleuf zit in een PX6 Dasaita https://nl.aliexpress.com....8148356.3.3a344e0afGh8BB

En hoe ik de TomTom navigatie erop kan zetten. Kan dit via een usb stick of moet dat op de micro Sd worden gezet? De Igo die erop staat is van 2017 en die heeft geen keuze voor NL. Wel een NL stem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan Dee
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-07 16:25
bbn_ldp schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 12:53:
Weet iemand waar de micro sd-kaartsleuf zit in een PX6 Dasaita https://nl.aliexpress.com....8148356.3.3a344e0afGh8BB

En hoe ik de TomTom navigatie erop kan zetten. Kan dit via een usb stick of moet dat op de micro Sd worden gezet? De Igo die erop staat is van 2017 en die heeft geen keuze voor NL. Wel een NL stem.
Waar de SD sleuf zit hangt misschien van het model af. Bij mij zit de micro SD sleuf gewoon aan de voorzijde. Ik heb er een 64GB exemplaar inzitten. De tomtom navigatie app werkt prima op de PX6 van Dasaita. De app kun je downloaden uit de playstore. De kaarten kun je dan downloaden in de app. Deze worden automatisch op de micro SD kaart opgeslagen als deze meer ruimte heeft dan de interne opslag.

de Igo die wordt meegeleverd is waarschijnlijk een illegale versie. Ik heb het niet eens geprobeerd en de app direct er af gegooid. Tomtom is veruit de fijnste naviigatie app met NL teksten gesproken in perfect Nederlands. Je kunt ook Google maps installeren. Hiermee kun je de bestemming inspreken, dus handsfree je navigatie instellen. Als navigatie app heeft de TomTom overigens mijn voorkeur.

Succes er mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Down Under
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:25
bbn_ldp schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 12:53:

Bij mij zit ie aan de zijkant, niet echt handig.
Deze: https://nl.aliexpress.com...b201602_,searchweb201603_
Halverwege de pagina staat een foto van het SD slot
TomTom apk heb ik naar de interne verplaatst en daar geinstalleerd.Werkt perfect.
Nog es ff kijken wat ik met de SD kaart ga doen, es testen of ik via usb daar wat op kan zetten. Ding eruit halen is ook steeds wat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pretpik
Vandaag de PX6 unit met 6 cores geplaatst in m'n Laguna. Meteen de Hal9K rom er op gezet. Qua geluid is deze unit stukken beter, bij de PX5 versie klonk de radio een stuk 'blikkeriger' dan deze. Misschien had het met afstellen te maken, maar voor m'n gevoel voelt deze meer als 'af'.

Nu ook een verloopstekker naar de originele GPS er tussen gezet, dit werkt toch beter dan een losse verstopt in het dashboard.

Hier een klein filmpje van de snelheid, het afspelen van een Netflix serie.

[Video: https://1drv.ms/v/s!AmoHi19pbvNbjhrHC1k0yOOB66ht?e=TNnDRC]

Verder iets meer ruimte gemaakt, zodat de unit wat verder naar achter kan. Frontje is nog onderweg en in de maak.

Afbeeldingslocatie: https://bynipq.am.files.1drv.com/y4mdTmWY_3tVPEJAw5rTIZZlPFIiKcgvaVLtgonaepRaYxx0Rb1znjMebOYfaLbSsOGwMWREZm1n5fj3qicKH3P7LYZbkBozDI_i5rFgV3L7ssPLXduprPbvizqt-IjwE9fLjtiKoB4c3H7_4sao3vnwryfdIvlVj1o95AUH4tbrbmmXale0eQvvuBB4diyyiqYCkzpi2Jy5NKnSo-7euBW7Q?width=576&height=1024&cropmode=none

[ Voor 7% gewijzigd door pretpik op 27-06-2020 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbn_ldp
Weet iemand hoe ik het stemgeluid van tt go harder kan krijgen dan mijn muziek? Ik heb wat getest met de navigatie instellingen via Car, maar hoor geen verschil. Verder vind ik het verschil tussen de zachtste stand en uit van de radio nogal groot. Is daar iets aan te doen! Ik heb een dasaita met de originele software.

Pagina: 1 ... 33 ... 47 Laatste