Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbn_ldp
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 10:52
Ik heb een Mitsubishi Outlander en twijfel tussen de wondefoo en daisata.
https://m.nl.aliexpress.c...67b89775712cdba110&is_c=N
Of

Welke zouden jullie adviseren? De daisata komt uit Duitsland en de wonderdokter uit China. Ook snap ik niet de vele keuzes onder kleur bij de wondefoo. Ik denk zelf dat de laatste de uitgebreidste is maar is mij niet duidelijk de verschillende keuzes

Zubadan 11,2, 50x170Wp SF, WTW Orcon HRC400, Douche WTW Qblue v6, Wijas POW lcd multi doorstromer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robindebruin85
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 20-05 08:54
Hallo,

ik heb recent een nieuw bedieningscherm in mijn BMW laten bouwen.

Hier staat stock software/launcher op. Ik kan geen default launcher kiezen, het systeem blijft de stock laden. Alsof de instellingen overruled worden, ook kan ik geen 3rd party apk installeren. Tijdens installatie geeft het systeem aan dat het schadelijk kan zijn, ik kies toch voor installatie, het systeem annuleert zelf de installatie.

Nu ben ik zelf slecht thuis in Android. Windows en Apple geen probleem, maar dit is andere koek als je er nog nooit meer gewerkt heb haha. Ik heb wel rond gekeken op Google, maar echte antwoorden vindt ik niet.

Heb ik het bij het juiste eind als ik zeg, vanaf de leverancier(Azie ergens) is er een custom rom opgezet die blijkbaar bepaalde wijzigingen blokkeerd. Hierdoor kan ik geen andere launcher selecteren en 3rd party apps installeren?

Zoja, wat kan ik eraan doen om dit wel te kunnen instellen?

System specs:
R16 A9 octa CORE 1.6 Ghz px5
4GB RAM, 32GB ROM
Android 9.0
HLA1280x480
Kernel version: 3.18.35+ Smart Pie
Version modified model: alps-mp-n0.mp1-v1.35.4_coreboard8783.f6_P11

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/M28D7w0/IMG-4338.jpg Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/8MGrndC/IMG-4339.jpg Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/BN5Y3zj/IMG-4340.jpg Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/dPVTvCH/IMG-4351.png Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/fVg0qHq/IMG-4352.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Dee
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-09 17:05
bbn_ldp schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 17:32:
Ik heb een Mitsubishi Outlander en twijfel tussen de wondefoo en daisata.
Of

Welke zouden jullie adviseren? De daisata komt uit Duitsland en de wonderdokter uit China. Ook snap ik niet de vele keuzes onder kleur bij de wondefoo. Ik denk zelf dat de laatste de uitgebreidste is maar is mij niet duidelijk de verschillende keuzes
Die verschillende keuze opties worden duidelijk als je er eentje aanklikt en daarna de volgende. In het plaatje links zie je dan de opties. Het is bijv. 2/16GB met DSP of zonder. of 4/32 met of zonder DSP, enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RADRIGUZ
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09:15
Jan Dee schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 16:51:
[...]

Er zijn er meer hoor! Dasaita MAX6 bijvoorbeeld is ook een radio met behoorlijke ondersteuning bij XDA. Ik heb sinds oktober eentje in m'n auto en er zijn vorig jaar al twee of drie updates van de firmware geweest.
Deze radio is ook via Duitsland te bestellen. Geen gedoe met inklaren en BTW.
Thanks! Maar degene die in de link staat is een beetje verwarrend. De eerste foto's in die post gaan over een unit zonder knoppen, de rest van de foto's gaan over de unit met knoppen.

Wil er echt eentje zonder grote knoppen, liefst volledig touch. En die zoektocht lijkt nog wat lastiger ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Dee
RADRIGUZ schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 20:36:
[...]

Thanks! Maar degene die in de link staat is een beetje verwarrend. De eerste foto's in die post gaan over een unit zonder knoppen, de rest van de foto's gaan over de unit met knoppen.

Wil er echt eentje zonder grote knoppen, liefst volledig touch. En die zoektocht lijkt nog wat lastiger ;)
Klopt, de Dasaita MAX6 voor de audi is zo te zien alleen met knoppen. In de beschrijving van dit soort radio's bij Aliexpress worden verderop in de uitleg vaak universele foto's gebruikt. Dus niet van het specifieke model. Wel even oppassen dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocalJoost
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20-05 12:39

LocalJoost

plaatje hieronder

Ben al even aan het zoeken, maar kan in dit topic niet echt iets vinden...

Ik ben sinds kort de trotse eigenaar van een Leon Lease Sport uit 2014 (5F) 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/cMOq8lqJWj8VKdyv1qT1e8Ge/medium.jpg
Ja je vind vast wat van de kleur, ik vind hem mooi :P

Hier zit een Radio/Navigatie systeem in, dat helaas nog geen Android auto ondersteund, en waarvan de kaarten hopeloos verouderd zijn.

Ik vraag me af of er hier mensen zijn die deze radio vervangen hebben door een alternatief, en ik ben met name benieuwd hoe goed een alternatief past in het dashboard van de Leon...
Dus vooral op zoek naar ervaringen met alternatieven en hoe dit er uit ziet in het interieur van de Leon

☻/ Trotse papa van Thijs en Bas :)
/▌Beesjes haal je uit het asiel, heb ik uit betrouwbare bron :)
/ \ BOB :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allen,

Ik ben hier nieuw naar aan leiding van deze en tal van andere topics.

Sinds een aantal weken ben ik in het bezit van een Hizpo, draaiend op Android 10.

Op zich lijkt alles wel goed te werken, alleen Tidal niet, maar dat zit denk ik vast op de portrait scherm layout.

Nu het volgende, ik heb er een AudioQuest Dragonfly Cobalt DAC aangehangen die met behulp van USB Audio Player Pro de Helix DSP versterker aanstuurd, dit gaat goed zelfs MQA, alleen werkt de volumeregeling niet, wel kan ik in UAPP met de hardware volumeregeling dit sturen, maar dat is onhandig.
Zie ik iets over het hoofd, of is er een foefje....

Verder kom ik in de instellingen van Hizpo een geluidsinstelling tegen, ESS DSP, zou dat betekenen dat er een ESS chip in zit?

Gegevens van de Hizpo:
https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.457b4c4dK9SjoF

ANDROID: 195405
MCU: S32F0_yunht-18-W_20191115_HD1_7708_D_FF_C8
APP: PX5-10_C01_HA2_PUBLIC_HAIHANG2_EN_2019-11-08-2021

Wie kan mij hiermee verder helpen?

Bij voorbaat dank,

Kiwi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:58

player-x

Disruptive by design

heb wat hulp nodig bij mijn eerste Android radio aankoop, dus stel ik hier de vragen maar.

Wil deze Fongent PX6 (RK3399) 4GB/64GB universele 2 DIN unit kopen, en heeft alles en alle aansluiting die ik wil hebben.

Hij is eigenlijk niet van een merk dat ik in eerste instantie zou willen hebben, maar wat ik uit mijn voor onderzoek heb gevonden, is hij erg goed koop voor wat hij bied, en hij is de enige die ik kan vinden met 5x USB, wat een pre is, maar waar mee ik zonder zou kunnen leven als het een afrader is.

Dit is het lijstje met alle spullen die ik wil kopen voor de inbouw, misschien zijn er nog op of aanmerkingen op.Spec.
  • Android 9.0 OS
  • Hexa-core cpu rockchip PX6 RK3399
  • GPU Mail-T8640MP4
  • 4 GB ram, 64 GB rom
  • 5x usb poorten (Een voor snel opladen)
  • Ingebouwde DSP 15 Segment EQ aanpassing DA7850 HIFI versterker IC, 4X45 W
  • Touch screen: IPS HD1024*600 Capacitieve Touchscreen
  • Radio Chip:ST7708S (Met RDS) AM/FM tuner ingebouwde
  • Bluetooth: 5.1
  • GPS: ingebouwde GPS en GLONASS dual satellieten
  • Output: DSP/HDMI Video out/SUB uitgang, MID output, FL/FR/RL/RR uitgang;
  • Input: Rear en Front Camera Ingang
Dit is hoe ik ongeveer alles wil installeren

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Oods8v2DBl0oKkfBOytIik3y/full.jpg

En dit zijn de units aansluiting

Afbeeldingslocatie: https://ae01.alicdn.com/kf/H40c609d8dd1e4e36beff0c671f50a9a4W.jpg

Mijn vragen die na weekend onderzoek nog niet duidelijk waren:
  1. Heb je normaal gesproken root toegang tot deze units, wil eigenlijk minimaal een firewall installeren.
  2. Kan je andere ROMs installeren?
  3. Unit komt met een Toyota kabel set, zijn dat standaard aansluitingen voor alle Toyota modellen. (Heb een Avensis 2007 / model type T25)
  4. Kan ik gebruik blijven maken van de originele bediening op het stuur, of moet ik daar wat extra's voor kopen, of werkt niet meer?
  5. Kan je 2 USB DVR streams tegelijk opnemen op de unit? (zou leuk en makkelijk zijn)
  6. Is 178x100mm de juiste maat voor mijn vervangende paneel? (foto met maten van de unit)
  7. Maakt het nog uit welke USB DAB+ dongle ik koop, of werken ze allemaal ongeveer het zelfde
Heel wat vragen, maar een Android radio is ook wat heel wat anders dan een standaard PnP standaard radio.

Bij voorbaat dank Michael

[ Voor 14% gewijzigd door player-x op 04-02-2020 12:43 ]

[dislectie] hoeveel forum deelnemers heb je nodig om een peertje te vervangen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royb3
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-09-2024
Herman456 schreef op maandag 20 januari 2020 @ 20:50:
Heren,

Het volgende: mijn moeder wil auto navigatie, en de telefoon kunnen opnemen. Een android radio lijkt mij een goede oplossing. Ze heeft een Fiat Panda 169, ofwel de Panda van 2003 tot 2012.
Echter: is het slim een autoradio in te bouwen die zelf geschikt is om mobiel te bellen? Dus een Android radio waar je een duplicaat simkaart in moet stoppen. De reden daarvoor is, dat ik vermoed dat anders mijn moeder de Bluetooth op haar mobiele telefoon altijd aan zal laten staan, en aldus klaagt over dat haar mobieltje zo snel leeg is.
Als jullie een aanrader weten met een 7 inch scherm, houd ik mij ten zeerste aanbevolen.
Je hebt voor Fiat pasklare autoradio's, ik denk dat dat het makkelijkste is. Ik zou overigens gewoon bluetooth gebruiken. Dat de batterij snel leeg is lijkt mij vreemd, tevens kun je je mobiel tegenwoordig in de auto opladen :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaauw87
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10-09 22:30
Herman456 schreef op maandag 20 januari 2020 @ 20:50:
Heren,

Het volgende: mijn moeder wil auto navigatie, en de telefoon kunnen opnemen. Een android radio lijkt mij een goede oplossing. Ze heeft een Fiat Panda 169, ofwel de Panda van 2003 tot 2012.
Echter: is het slim een autoradio in te bouwen die zelf geschikt is om mobiel te bellen? Dus een Android radio waar je een duplicaat simkaart in moet stoppen. De reden daarvoor is, dat ik vermoed dat anders mijn moeder de Bluetooth op haar mobiele telefoon altijd aan zal laten staan, en aldus klaagt over dat haar mobieltje zo snel leeg is.
Als jullie een aanrader weten met een 7 inch scherm, houd ik mij ten zeerste aanbevolen.
Hoe vaak/lang zit zij in de auto? Mijn accu loopt puur door de bluetooth verbinding niet zo rap leeg. Ik zou sowieso kijken naar een autoradio waarbij een usb aansluiting zit, dan kan je ook kijken naar Android Auto wat direct veel functies tijdens het autorijden gebruiksvriendelijker maakt. Of je bouwt een usb inbouwbus in.

Wij hebben deze panda overigens ook als 2e wagen in ons bezit, zit ook wel eens te kijken naar geschikte autoradio's die compatibel zijn met Android Auto. Omdat wij de auto niet zoveel gebruiken vind ik de aanschaf nog vrij prijzig, als er een keer leuke aanbieding is zal ik wellicht overgaan tot aanschaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Andriod car heeft bij mij een nieuwe update gehad.
de max toegestane sneldhied wordt nu rechts onder inbeeld weergegeven. dit is wel een toffe functie :)

merk alleen dat in sommige kleine plaatsen binnen de bebouwdekom de snelheid niet klopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d5stick
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
d5stick schreef op zondag 26 januari 2020 @ 19:24:
Heeft er iemand een defect toestel, mag van alles defect zijn behalve het moederbord.
Moet een GS type zijn, i.v.m. aansluitingen van het moederbord naar het scherm etc.

Reden waarom ik er 1 nodig heb, i.v.m. het vervangen van een chip per ongeluk wat lanes beschadigd.

Foto's voor het gene wat ik bedoel :)

Ik heb op aliexpress ook verkopers aangesproken of ze me konden voorzien van een exemplaar maar of ik hier op korte tijd nog antwoord op krijg betwijfel ik.

[Afbeelding: Systemboard MCU GS]

[Afbeelding: Systemboard MCU GS2]
:( :( Geen enkele supplier wil een GS bord opsturen. Een valide reden krijg ik niet :O ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DMDude
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-05 20:51

DMDude

Enjoy the silence....

Hallo,

ik heb een Android autoradio van FunRover (gekocht via Aliexpress) in mijn C4 Aircross gebouwd.
Het aansluiten ging heel makkelijk, stekkers van de originele radio losmaken, aan de nieuwe radio koppelen en gaan met die banaan :-)

Echter: het lampje van de airbag is na installatie gaan branden. Dit schijnt een gevolg te zijn van de communicatie binnen het CAN bussysteem. Het CAN bussysteem verwacht communicatie met een radio, maar krijgt die niet en geeft dan een error.

Volgens iemand op het Citroen forum moet de originele radio binnen het CAN bussysteem afgemeld worden en moet de nieuwe radio buiten het CAN bussysteem om aangesloten worden.

Klopt dit?

Zijn er meer mensen die hier issues mee gehad hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaRaDoX4
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 04-08 14:32

PaRaDoX4

Beverage Dissemination Officer

DMDude schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 14:27:
Hallo,

ik heb een Android autoradio van FunRover (gekocht via Aliexpress) in mijn C4 Aircross gebouwd.
Het aansluiten ging heel makkelijk, stekkers van de originele radio losmaken, aan de nieuwe radio koppelen en gaan met die banaan :-)

Echter: het lampje van de airbag is na installatie gaan branden. Dit schijnt een gevolg te zijn van de communicatie binnen het CAN bussysteem. Het CAN bussysteem verwacht communicatie met een radio, maar krijgt die niet en geeft dan een error.

Volgens iemand op het Citroen forum moet de originele radio binnen het CAN bussysteem afgemeld worden en moet de nieuwe radio buiten het CAN bussysteem om aangesloten worden.

Klopt dit?

Als het is wat ik denk dan zou je deze foutcode kunnen resetten met een scanner. Heb dit bij een aantal volkswagens ook al eens gehad. Komt omdat je de kabel los hebt gehad maar de foutcode blijft staan.
Kan niet met 100% zekerheid zeggen dat dit hetzelfde probleem is. Maar bij menig garage (hoe kleiner hoe beter) kun je een foutcode laten resetten. Baat het niet schaad het niet.

Your mission is not to accept the mission. Do you accept? | Steam: -SlipperyPickle- | Stadia: SlipperyPickle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoGi_Berra
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-09 15:27
@DMDude Al geprobeerd om de foutmeldingen te wissen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11:48
Het is jammer dat dit topic vaak erg leeg blijft wat betreft antwoorden, terwijl er veel vragen zijn van mensen die heel goed hebben onderzocht wat ze willen :)
Kunnen we met z'n allen wat meer elkaar helpen?
player-x schreef op maandag 3 februari 2020 @ 00:06:
heb wat hulp nodig bij mijn eerste Android radio aankoop, dus stel ik hier de vragen maar.

Wil deze Fongent PX6 (RK3399) 4GB/64GB universele 2 DIN unit kopen, en heeft alles en alle aansluiting die ik wil hebben.

Hij is eigenlijk niet van een merk dat ik in eerste instantie zou willen hebben, maar wat ik uit mijn voor onderzoek heb gevonden, is hij erg goed koop voor wat hij bied, en hij is de enige die ik kan vinden met 5x USB, wat een pre is, maar waar mee ik zonder zou kunnen leven als het een afrader is.

Dit is het lijstje met alle spullen die ik wil kopen voor de inbouw, misschien zijn er nog op of aanmerkingen op.Spec.
  • Android 9.0 OS
  • GPU Mail-T8640MP4
  • 4 GB ram, 64 GB rom

[Afbeelding]

[Afbeelding]

1. Heb je normaal gesproken root toegang tot deze units, wil eigenlijk minimaal een firewall installeren.
  3. Unit komt met een Toyota kabel set, zijn dat standaard aansluitingen voor alle Toyota modellen. (Heb een Avensis 2007 / model type T25)
  4. Kan ik gebruik blijven maken van de originele bediening op het stuur, of moet ik daar wat extra's voor kopen, of werkt niet meer?
  5. Kan je 2 USB DVR streams tegelijk opnemen op de unit? (zou leuk en makkelijk zijn)
  6. Is 178x100mm de juiste maat voor mijn vervangende paneel? (foto met maten van de unit)
  7. Maakt het nog uit welke USB DAB+ dongle ik koop, of werken ze allemaal ongeveer het zelfde
Heel wat vragen, maar een Android radio is ook wat heel wat anders dan een standaard PnP standaard radio.

Ik denk dat het al snel een stuk goedkoper gaat worden om een radio te kopen die wordt geleverd met een plate die in je auto past, ipv dat je bezels / facia plates moet aanschaffen, wat er bovendien ook minder mooi uit ziet (imho). Het is een best dure unit als je het mij vraagt.

Je hebt hem zoals ik lees vooral gekozen vanwege de 5x USB omdat je er best veel op aan wil sluiten. Dat is waar, maar wil je dat er echt allemaal aan knopen? Immers alles kost energie, en je auto moet dat wel gaan leveren, ookal zit de hardware er op. Zitten er ook genoeg USB-poorten aan de achterkant?
Desalniettemin:
- Veel onderdelen hebben enkel stroom nodig. Neem de DAB-unit (althans zo werkt de mijne). Je kan ook de sigarettenaansteker aftappen naar een smartphonelader met meerdere USB poorten (allemaal achter het dashboard natuurlijk) en de boel daar mee voeden. Die hoeft niet op je radio aan te sluiten. Zelfde voor smartphone.
- 2 camera's... ik weet niet hoe de software daar mee om kan gaan. Ik vrees dat het geen optie is...
- TPMS, ik weet niet of ik de moeite zou nemen om dat te integreren; denk dat je er meer ellende van krijgt dan dat het echt oplevert; gewoon regelmatig je bandenspanning controleren...

Je vragen... voor zover ik er antwoord op kan geven :+
- Volgens mij niet.
- Ja, meestal wel, maar de vraag is of het daar echt beter van wordt.
- Meestal wel, maar als je een model neemt die ook inclusief facia geleverd wordt weet je zeker dat het past :)
- Daarvoor heb je een Canbus decoder box nodig. En jawel: die zit er vaak bij als je een model neemt met facia plate.
- Waarschijnlijk niet.
- Zie 2 items hierboven :)
- Ze werken inderdaad hetzelfde allemaal, voor zover ik weet... maar pin me er niet op vast.

Yep: het is vrij ingewikkeld omdat er heel veel opties zijn en eigenlijk niemand het weet. Toch: gewoon doen! Als je eenmaal een goede unit hebt zijn de verdere gadgets telkens maar een tientje... :+
DMDude schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 14:27:

Klopt dit?

Ik kan sinds ik de radio heb gede-installeerd uit mijn Fiat Bravo niet meer de bluetooth spraak-volume aanpassen om mee te bellen omdat dat inderdaad via de radio moet, die er nu niet meer is :+ Ik kan me best voorstellen dat dat ook geldt voor de airbag.

Desalniettemin heb ik niet het idee dat je dat op kan lossen door iets af/aan te melden. Volgens mij is het CANbus-systeem niets meer dan een 'bus' waar alle auto-onderdelen data opgooien en eventueel uitlezen. Ik denk niet dat de airbag slim genoeg is om een variabele bij te houden of hij wel of niet moet vragen of de radio is aangesloten - laat staan: hoe doe je zoiets dan? Heeft de originele radio daar een setting voor? Misschien weten ze dat op het Citroen forum?

Als dat wel kan, dan zou je zoiets denk ik ook moeten kunnen doen met een OBD2 unit van een paar euro en niet alleen met de radio.

Het beste zou zijn als je een canbus decoderbox bij je radio hebt, ervoor te zorgen dat je de oude radio 'napraat'. Maar hoe je dat doet? Ik heb geen idee :+

[ Voor 11% gewijzigd door Richh op 11-02-2020 14:56 ]

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaRaDoX4
  • Laatst online: 04-08 14:32

PaRaDoX4

Beverage Dissemination Officer

Richh schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 14:49:
Het is jammer dat dit topic vaak erg leeg blijft wat betreft antwoorden, terwijl er veel vragen zijn van mensen die heel goed hebben onderzocht wat ze willen :)
Kunnen we met z'n allen wat meer elkaar helpen?

[...]

Ik denk dat het al snel een stuk goedkoper gaat worden om een radio te kopen die wordt geleverd met een plate die in je auto past, ipv dat je bezels / facia plates moet aanschaffen, wat er bovendien ook minder mooi uit ziet (imho). Het is een best dure unit als je het mij vraagt.

Je hebt hem zoals ik lees vooral gekozen vanwege de 5x USB omdat je er best veel op aan wil sluiten. Dat is waar, maar wil je dat er echt allemaal aan knopen? Immers alles kost energie, en je auto moet dat wel gaan leveren, ookal zit de hardware er op. Zitten er ook genoeg USB-poorten aan de achterkant?
Desalniettemin:
- Veel onderdelen hebben enkel stroom nodig. Neem de DAB-unit (althans zo werkt de mijne). Je kan ook de sigarettenaansteker aftappen naar een smartphonelader met meerdere USB poorten (allemaal achter het dashboard natuurlijk) en de boel daar mee voeden. Die hoeft niet op je radio aan te sluiten. Zelfde voor smartphone.
- 2 camera's... ik weet niet hoe de software daar mee om kan gaan. Ik vrees dat het geen optie is...
- TPMS, ik weet niet of ik de moeite zou nemen om dat te integreren; denk dat je er meer ellende van krijgt dan dat het echt oplevert; gewoon regelmatig je bandenspanning controleren...

Je vragen... voor zover ik er antwoord op kan geven :+
- Volgens mij niet.
- Ja, meestal wel, maar de vraag is of het daar echt beter van wordt.
- Meestal wel, maar als je een model neemt die ook inclusief facia geleverd wordt weet je zeker dat het past :)
- Daarvoor heb je een Canbus decoder box nodig. En jawel: die zit er vaak bij als je een model neemt met facia plate.
- Waarschijnlijk niet.
- Zie 2 items hierboven :)
- Ze werken inderdaad hetzelfde allemaal, voor zover ik weet... maar pin me er niet op vast.

Yep: het is vrij ingewikkeld omdat er heel veel opties zijn en eigenlijk niemand het weet. Toch: gewoon doen! Als je eenmaal een goede unit hebt zijn de verdere gadgets telkens maar een tientje... :+

[...]

Ik kan sinds ik de radio heb gede-installeerd uit mijn Fiat Bravo niet meer de bluetooth spraak-volume aanpassen om mee te bellen omdat dat inderdaad via de radio moet, die er nu niet meer is :+ Ik kan me best voorstellen dat dat ook geldt voor de airbag.

Desalniettemin heb ik niet het idee dat je dat op kan lossen door iets af/aan te melden. Volgens mij is het CANbus-systeem niets meer dan een 'bus' waar alle auto-onderdelen data opgooien en eventueel uitlezen. Ik denk niet dat de airbag slim genoeg is om een variabele bij te houden of hij wel of niet moet vragen of de radio is aangesloten - laat staan: hoe doe je zoiets dan? Heeft de originele radio daar een setting voor? Misschien weten ze dat op het Citroen forum?

Als dat wel kan, dan zou je zoiets denk ik ook moeten kunnen doen met een OBD2 unit van een paar euro en niet alleen met de radio.

Het beste zou zijn als je een canbus decoderbox bij je radio hebt, ervoor te zorgen dat je de oude radio 'napraat'. Maar hoe je dat doet? Ik heb geen idee :+
player-x schreef op maandag 3 februari 2020 @ 00:06:

• Android 9.0 OS
  • GPU Mail-T8640MP4
  • 4 GB ram, 64 GB rom

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Voordat ik je vragen behandel even een paar dingen.
Die gelijkrichter voor die camera heb je niet nodig. Spanning aftappen bij je achteruit rij verlichting.
2x dvr voor en achter hoeven beide niet aangesloten te worden op je radio. De link die je hebt geplaatst zijn namelijk stand-alone systeempjes. Eerste keer instellen heb je beeld voor nodig daarna kan je ze van je radio afhalen. Laten schakelen op je contact.(wel sd-kaartjes nodig)
TPMS verbruikt vrijwel geen vermogen. Let wel effe op of je sensoren koopt voor in de velg of voor op het ventiel (ik raad optie 2 aan)

dan de vragen:
-Kan je andere ROMs installeren?
vaak wel, wel even goed op je cpu letten. XDA forum heeft veel info hierover.

-Unit komt met een Toyota kabel set, zijn dat standaard aansluitingen voor alle Toyota modellen
Te auto specifieke vraag. ik heb geen idee, geen ervaring mee. vaak als je merk en type in de ali omschrijving staat is het antwoord ja.

-Kan ik gebruik blijven maken van de originele bediening op het stuur, of moet ik daar wat extra's voor kopen, of werkt niet meer?
zelfde antwoord als hierboven. Auto geadverteerd? dan is het antwoord vaak ja.

-Kan je 2 USB DVR streams tegelijk opnemen op de unit?
de twee camera's die je linkte werken (ook) stand alone. dus dat kan sowieso.

-Is 178x100mm de juiste maat voor mijn vervangende paneel? (foto met maten van de unit)
Geen idee

-Maakt het nog uit welke USB DAB+ dongle ik koop, of werken ze allemaal ongeveer het zelfde
nope. Alle DAB+ dongles die ik heb gekocht kwamen ook met een cd-tje met programmatuur (ook voor android)

Your mission is not to accept the mission. Do you accept? | Steam: -SlipperyPickle- | Stadia: SlipperyPickle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DMDude

DMDude

Enjoy the silence....

Mocht iemand nog interesse hebben in een stukje leesvoer over het CAN bussysteem:

https://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/231449/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jczuidervaart
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 05-09 15:00
* knip *
Als je iets wil verkopen, kun je een advertentie plaatsen in Vraag & Aanbod.

[ Voor 94% gewijzigd door S1NN3D op 12-02-2020 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luc vdb
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 09-07 16:20
DAB+ op je android radio

Heb pas een module met raamantenne gekocht die je op de usb ingang aansluit.
En dat je via een app dab+ kunt ontvangen .op je Android radio0.
Het werkt allemaal wel ,maar het zou nog iets beter moeten zijn.
regelmatig valt het signaal heel eventjes weg ,
zou je dit kunnen oplossen met een andere antenne ,iemand dit al getest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DMDude

DMDude

Enjoy the silence....

YoGi_Berra schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 14:39:
@DMDude Al geprobeerd om de foutmeldingen te wissen?
Ik ben zowel naar de officiele dealer geweest, als naar mijn eigen BOVAG garage.
Beiden kregen het niet voor elkaar om de CANbus te herprogrammeren, zodat ie de check op de radio overslaat. Mijn BOVAG garage heeft via internet een gespecialiseerd bedrijf laten uitlezen en getracht te laten aanpassen. Het heeft niet gewerkt.
Schijnbaar kan de nieuwe radio wel de CANbus lezen (kan stuurwielbediening instellen), maar niets terugsturen.
Op de aansluiting van de originele radio zit ook een aparte draad (+ en -) voor de CANbus, deze gaan vanaf de radio naar een aparte ISO-stekker.

Ik heb het nu opgelost door een demontage van mijn oude radio, zodat ie in het dashboard achter de nieuwe radio past. Ik heb bij de oude radio de CANbus stekker aangesloten en van spanning voorzien door deze af te leiden (ACC en GRND) van de nieuwe radio. Hopelijk 'ziet' de CANbus dat de oude radio er weer inzit, terwijl ik de nieuwe gebruik.

Kort samengevat: ik heb nu 2 radio's ingebouwd, waarvan de oude alleen stroom krijgt om de CANbus voor de gek te houden.

Deze week langs de garage om de airbag melding te resetten....

[ Voor 5% gewijzigd door DMDude op 17-02-2020 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klomp
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-07 17:01

klomp

Zooi...

Ik heb een week of twee geleden een Xtrons PX6 headunit gehaald en zonder problemen ingebouwd in mijn coupe.

Specwise:
Android 9.0
PX6 Hexa-Core pro
4GB RAM
64GB opslag
7 inch touchscherm

Alles werkt eigenlijk beter dan ik verwacht had. Het ding start binnen een seconden op na het omdraaien van de sleutel, de audio klinkt (voor mij) goed en het ding reageerd snel op input ook bij meerdere apps tegelijkertijd open. Ik kom van een oude Parrot Asteroid classic af dus het is al snel een upgrade gezien de oude software die op dat ding draaide.

Het enige waar ik tegenaanloop is dat ik het grid van mijn achteruitrijdcamera niet in kan stellen. Ik heb een grid vanuit de radio (de camera projecteerde zelf ook een grid op het videosignaal maar dat heb ik eruit gesloopt omdat de hoek en de afstanden niet klopte). Ik kan het grid van de radio alleen niet aanpassen. Ik had verwacht dat ik ergens in de instellingen of het factory menu het grid wel aan kon passen aan de hand van een paar sliders ofzo, dit is dus niet het geval.

Iemand een idee of ik ergens een zelf gemaakte ruler kan uploaden naar de radio en deze als default in kan stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hindrikv
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 04-11-2021
Goedenavond,

Ik zoek voor mijn alfa 159 ti een nieuwe head unit.
Er zit op dit moment een after market pioneer set in, wel slim maar geen Android.

Door de hoeveelheid keuze heb ik geen idee waar ik op letten moet. Wat is er allemaal mogelijk en wat past er in mijn auto?

Ik zoek een Android unit die op de standaard bose set past. Waar ik met Bluetooth muziek kan afspelen en de knoppen op het stuur kan gebruiken. Google maps is ook een must.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superbassie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-09 17:48
Heb sinds een paar weken deze Isudar radio in mijn Focus.
Voor dat geld ben ik zeer tevreden! Alles werkt goed. Had eerst wat problemen met de stuurbediening maar het bleek dat de Key1 kabel niet goed verbonden was. Werkt nu prima, kan per knop instellen wat ik wil dat 'ie doet.
Voor navigatie kan ik de geleverde iGo gebruiken maar ik gebruik Android Auto (met de Headunit Reloaded app). Zo heb ik Google Maps navigatie met alle file updates en dergelijke via m'n telefoon.
Wat ik ook mooi vind is dat het lijkt alsof 'ie zo uit de Ford fabriek kwam. Qua vorm en achtergrond kleur van de knoppen is de radio precies hetzelfde als m'n oude.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdejonge
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10-09 21:27
Ik ga me ook wagen aan het grote Android Auto avontuur. Heeft iemand ervaring met dit model voor een CX-5:
Dasaita 10,2 inch PX6
Schijnt vanuit of via Duitsland verzonden te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fikkie007
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 05-09 13:16
Emielcp schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 19:31:
Na wat twijfelen toch aangeschaft: een aftermarket Android-radio voor mijn fiesta mk7 uit 2009. Erg mooi scherm met vele functies. Echter krijg ik het niet voor elkaar om de stuurwiel bediening werkend te krijgen. Iemand die mij hiermee kan helpen?

Er zit bij de radio een HiWorld canbus decoder, deze heb ik er ook inzitten.

Ik heb al in de factory settings gekeken, deze lijkt goed te staan (HiWorld Canbus Fiesta).

Als iemand een oplossing heeft zou dat geweldig zijn! Het gaat om deze module met een AllWinner T8 (acht core), 2GB RAM:

https://nl.aliexpress.com/item/4000196534111.html
Heb zelf ook een Fieste mk7 uit 2009 en ondanks dat ik er zelf niet veel inzit, vind ik het wel leuk om er een android-radio in te bouwen. Type dat jij aangeeft (ondanks android 8 ) moet denk ik wel voldoen aan mijn eisen, tevens is de prijs wel fijn.

Heb een aantal vragen:
1. Scherm is makkelijk met de vingers te bedien?
2. Ging het inbouwen makkelijk (zat alles wat je nodig had gewoon bij je bestelling)?
3. Werkt stuurwiel bediening al?
4. Tevreden ermee na een aantal maanden gebruik?

[ Voor 4% gewijzigd door Fikkie007 op 25-02-2020 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royb3
superbassie schreef op zondag 23 februari 2020 @ 17:35:
Voor dat geld ben ik zeer tevreden! Alles werkt goed. Had eerst wat problemen met de stuurbediening maar het bleek dat de Key1 kabel niet goed verbonden was. Werkt nu prima, kan per knop instellen wat ik wil dat 'ie doet.
Voor navigatie kan ik de geleverde iGo gebruiken maar ik gebruik Android Auto (met de Headunit Reloaded app). Zo heb ik Google Maps navigatie met alle file updates en dergelijke via m'n telefoon.
Wat ik ook mooi vind is dat het lijkt alsof 'ie zo uit de Ford fabriek kwam. Qua vorm en achtergrond kleur van de knoppen is de radio precies hetzelfde als m'n oude.
Bedankt voor de tip, ik wist niet van Headunit Reloaded af.

Ook maar even gekocht, wilde eerst zo'n dongle kopen voor carplay en android auto, maar dat hoeft nu niet meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan Dee
mcdejonge schreef op maandag 24 februari 2020 @ 15:04:
Ik ga me ook wagen aan het grote Android Auto avontuur. Heeft iemand ervaring met dit model voor een CX-5:
Dasaita 10,2 inch PX6
Schijnt vanuit of via Duitsland verzonden te worden.
Deze heb ik voor mijn Jeep gekocht afgelopen oktober. Ik heb hiervoor al twee Android radio's gehad. Deze PX6 van Dasaita is veruit de beste. Ik kan niet verzinnen wat ik nog meer zou willen.Ik heb hem ook vanuit Duitsland gehad. Scheelt een hoop gedoe en geld met inklaring en BTW. Inmiddels al een firmware update gedaan. Gebruikers zijn ook redelijk actief met ondersteuning via XDA forums.
Succes er mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superbassie
royb3 schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 09:17:
[...]

Bedankt voor de tip, ik wist niet van Headunit Reloaded af.

Ook maar even gekocht, wilde eerst zo'n dongle kopen voor carplay en android auto, maar dat hoeft nu niet meer.
Zo'n dongle heb je niet nodig idd! Volgens mij is de app door iemand op XDA gemaakt en het werkt goed.
Ik connect zelf wel via de usb kabel. Android Auto start automatisch op als je de kabel in de telefoon doet. Dat is sowieso het stabielste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royb3
superbassie schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 18:42:
[...]

Zo'n dongle heb je niet nodig idd! Volgens mij is de app door iemand op XDA gemaakt en het werkt goed.
Ik connect zelf wel via de usb kabel. Android Auto start automatisch op als je de kabel in de telefoon doet. Dat is sowieso het stabielste.
Nu net onderweg naar huis gebruik van gemaakt, het werkt inderdaad super.

Op zich zet mijn telefoon automatisch de hotspot aan wanneer hij met de headunit verbindt via bluetooth, dus misschien zou het ook via WiFi kunnen. Via de kabel gaat zonder enige problemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Emielcp
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 04-09 11:40
Fikkie007 schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 08:20:
[...]

Heb zelf ook een Fieste mk7 uit 2009 en ondanks dat ik er zelf niet veel inzit, vind ik het wel leuk om er een android-radio in te bouwen. Type dat jij aangeeft (ondanks android 8 ) moet denk ik wel voldoen aan mijn eisen, tevens is de prijs wel fijn.

Heb een aantal vragen:
1. Scherm is makkelijk met de vingers te bedien?
2. Ging het inbouwen makkelijk (zat alles wat je nodig had gewoon bij je bestelling)?
3. Werkt stuurwiel bediening al?
4. Tevreden ermee na een aantal maanden gebruik?
Het scherm vind ik zelf erg mooi en goed te bedienen. Het inbouwen redelijk makkelijk, zoek even op youtube ;)

Stuurwielbediening werkt na het solderen van 1 draadje ( key 1).

Het enige nadeel is dat het niet een heel vlot systeem is, opstarten duurt even (20s ongeveer). Zoals hierboven te zien kan er de app headunit op geïnstalleerd worden waardoor je Android auto kan draaien. Hiermee is het snelheid probleem weg :) al met al zeker tevreden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Emielcp draai de stroom draden even om.
Vermoedelijk gaat nu bij je concact uit alle stroom van de unit.
En moet hij helemaal opnieuw starten de volgende keer.

Het systeem moet echt binnen 123seconden opgestart zijn met geluid. Apps kunnen 4567 seconden kosten...

Maar wat jij nu lijkt te hebben, is een constant coldboot. Ipv de slaapstand en opstarten binnen de seconde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emielcp
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 04-09 11:40
Verwijderd schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 19:27:
@Emielcp draai de stroom draden even om.
Vermoedelijk gaat nu bij je concact uit alle stroom van de unit.
En moet hij helemaal opnieuw starten de volgende keer.

Het systeem moet echt binnen 123seconden opgestart zijn met geluid. Apps kunnen 4567 seconden kosten...

Maar wat jij nu lijkt te hebben, is een constant coldboot. Ipv de slaapstand en opstarten binnen de seconde.
klinkt logisch, trekt hij niet veel stroom in slaapmodus? Hij start inderdaad d.m.v. een coldboot. Welke stroomdraden moet je hiervoor wisselen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

...

[ Voor 103% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2020 13:16 ]

• klomp
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-07 17:01

klomp

Zooi...

Is er een manier om de equalizer zo te configureren dat deze zich niet bemoeit met de audio die via bluetooth binnenkomt, maar alleen met de op de radio geinstalleerde apps als Spotify, Youtube, etc?

Als ik de equalizer zo ingesteld heb dat de audio bij Spotify en Youtube en dergelijke goed klinken gaan mijn woofers door het lint bij een bluetooth telefoongesprek en versta ik bijna niks van het gesprek. Schakel ik de equalizer uit dan klinkt het gewoon prima, maar dan klinkt de audio via Spotify weer waardeloos.

Alle lage tonen worden zwaar overdreven en de hoge tonen vallen compleet weg waardoor het klinkt alsof iemand met zn kop in een emmer water door een microfoon probeert te blubberen.

Edit:

Ik heb een Xtrons PX6 met android 9. Standaard staat er een equaliser app op welke het opzich dus prima doet behalve bij het bellen.

[ Voor 9% gewijzigd door klomp op 27-02-2020 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMC
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-09 15:48

TMC

Ik zou wellicht een Android radio in mijn auto willen, met als doel om CarPlay in mijn auto te krijgen.

In hoeverre werkt een CarPlay dongle goed? Ik lees soms klachten over haperend beeld of geluid als je tegelijkertijd muziek draait. Zijn dit uitzonderingen? Zijn er mensen bij wie zo'n dongle 100% naadloos werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:34
TMC schreef op zondag 1 maart 2020 @ 20:32:
Ik zou wellicht een Android radio in mijn auto willen, met als doel om CarPlay in mijn auto te krijgen.

In hoeverre werkt een CarPlay dongle goed? Ik lees soms klachten over haperend beeld of geluid als je tegelijkertijd muziek draait. Zijn dit uitzonderingen? Zijn er mensen bij wie zo'n dongle 100% naadloos werkt?
Waarom dan geen Pioneer Carplay radio? (Met kabel)

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMC

TMC

miel schreef op zondag 1 maart 2020 @ 20:39:
[...]

Waarom dan geen Pioneer Carplay radio? (Met kabel)
Dat is idd het alternatief. Maar wil eerst weten of dit ook kan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royb3
TMC schreef op zondag 1 maart 2020 @ 20:41:
[...]
Dat is idd het alternatief. Maar wil eerst weten of dit ook kan werken.
Wat ik mij afvraag is of Apple niet op gegeven moment een update uitbrengt die deze weg blokkeert. Zo'n gecertificeerde Pioneer unit lijkt me inderdaad een beter alternatief.

Voordeel van de Android head-units wel is dat ze vaak pas klaar beschikbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-09 16:10
TMC schreef op zondag 1 maart 2020 @ 20:32:

Waarom carplay terwijl je alles gewoon op de head unit kan doen? (navi, spotify enz...)

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:34
Geen V&A op het forum.

[ Voor 93% gewijzigd door FeaR op 02-03-2020 17:45 ]

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d5stick
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Geen V&A op het forum.

[ Voor 95% gewijzigd door FeaR op 02-03-2020 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:10
Een crosspost uit het Renault forum maar wilde dit toch delen met jullie. In navolging van dit filmpje ga ik ook een poging wagen om de Carminat DVD uit m'n Laguna van 2009 te vervangen. Twee jaar geleden stonden de sterren er anders bij en wist niemand raad met de Carminat DVD. Toen had ik de auto net en wilde ik direct af van het systeem.

Ik heb deze unit besteld. Met een beetje geluk kan ik aankomend weekend aan de slag.

PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMC

TMC

bramv82 schreef op maandag 2 maart 2020 @ 12:54:
[...]

Waarom carplay terwijl je alles gewoon op de head unit kan doen? (navi, spotify enz...)
Omdat ik het liefst zoveel mogelijk met mijn telefoon bedien i.p.v. weer een extra apparaat te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royb3
TMC schreef op maandag 2 maart 2020 @ 21:17:
[...]
Omdat ik het liefst zoveel mogelijk met mijn telefoon bedien i.p.v. weer een extra apparaat te hebben.
Voor zo'n Pioneer/Sony/etc unit ben je net zoveel geld kwijt, heb je waarschijnlijk een beter geluid door hoogwaardigere componenten en een beter ontwerp van de versterker en heb je carplay / android auto erbij.

Ik ben zelf voor een Android head unit gegaan voor alle features die daarbij komen. Maar nu ik deze eenmaal heb zie ik mij die nauwelijks gebruiken, omdat je toch je aandacht op de weg heb. Met de HUR app maak ik nog minder gebruik van de radio zelf.

Had ik voor een Pioneer unit gegaan, had ik wel mijn dashboard moeten verbouwen, dat dan weer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RareAMV
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 03-09 15:12
Gek vraagje, bestaat er een manier om audio van apps zoals Spotify gesplitst (dus naar zowel de head unit als bluetooth/3,5mm) te krijgen? Zit met een lease bak waar ik niet veel aan kan/mag rommelen maar wil mogelijk een losse subwoofer achterin pleuren. Gezien ik vooral aa gebruik leek me dit een mogelijke oplossing (hoe getto/hacky dat ook is). Of bestaat er een adapter die tussen de telefoon en de head unit geplaats kan worden welke als een soort man in the middle audio kan aftappen? Een beetje rond googelen gaf mij al aan dat vraag 1 wrs niet mogelijk is door de manier waarop android USB audio afhandelt maar misschien hebben jullie nog ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• divermickey
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 01-10-2024
Wat bedoel je met de HUR app ?
royb3 schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 11:51:
[...]

Voor zo'n Pioneer/Sony/etc unit ben je net zoveel geld kwijt, heb je waarschijnlijk een beter geluid door hoogwaardigere componenten en een beter ontwerp van de versterker en heb je carplay / android auto erbij.

Ik ben zelf voor een Android head unit gegaan voor alle features die daarbij komen. Maar nu ik deze eenmaal heb zie ik mij die nauwelijks gebruiken, omdat je toch je aandacht op de weg heb. Met de HUR app maak ik nog minder gebruik van de radio zelf.

Had ik voor een Pioneer unit gegaan, had ik wel mijn dashboard moeten verbouwen, dat dan weer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:58

player-x

Disruptive by design

vraagje, is het mogelijk om een USB hub te gebruiken met je heatunit om meer USB porten te krijgen.

Ingeval dat het relevant is, zit te kijken naar een Dasaita Max6 unit.

[dislectie] hoeveel forum deelnemers heb je nodig om een peertje te vervangen ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• royb3
divermickey schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 22:29:
Wat bedoel je met de HUR app ?

[...]
Das de afkorting van Headunit Reloaded. https://labs.xda-developers.com/store/app/gb.xxy.hr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Wat ik me nou afvraag :

Wat zijn de ervaringen met dit soort units/merken op lange termijn :?

Voor een beetje unit ben je toch al gauw € 300 kwijt en dan is het niet de bedoeling dat deze al na 1 jaar kapot gaat of softwarematig onbruikbaar wordt op wat voor manier dan ook... :/

Zijn er merken die je echt moet vermijden of juist moet hebben :?

* nero355 ziet door de bomen het bos niet meer ;(

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• navnav
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 18-03 09:16
Ja die vraag wou ik ook stellen. Heb in mn vw passat een Kenwood DNX unit maar deze is gedateerd (2013) en hangt soms. Tevens kannie nix met Android.

Ben ook al een tijdje op zoek naar een goeie unit qua prijs/kwaliteit.

Belangrijkste vindt ik dat er Android 8 of hoger op moet draaien, bij voorkeur 4Gb ram en moet géén DVD/CD speler in zitten

[ Voor 50% gewijzigd door navnav op 06-03-2020 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbn_ldp
navnav schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 19:10:
Ja die vraag wou ik ook stellen. Heb in mn vw passat een Kenwood DNX unit maar deze is gedateerd (2013) en hangt soms. Tevens kannie nix met Android.

Ben ook al een tijdje op zoek naar een goeie unit qua prijs/kwaliteit.

Belangrijkste vindt ik dat er Android 8 of hoger op moet draaien, bij voorkeur 4Gb ram en moet géén DVD/CD speler in zitten
€ 360,96 21% Off | Android 9.0 Auto Radio 2 Din Gps Navi Voor Volkswagen Passat B6 B7 Cc 2010 2011 2012 2013 2014 2015 PX6 Dsp Ips 4Gb + 64Gb Rds Wifi
https://a.aliexpress.com/_d6WqXZ3
Misschien is dit iets. Ik ben er mee bezig voor een outlander. Wordt verzonden uit Duitsland

Zubadan 11,2, 50x170Wp SF, WTW Orcon HRC400, Douche WTW Qblue v6, Wijas POW lcd multi doorstromer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• navnav
bbn_ldp schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 10:41:
[...]

€ 360,96 21% Off | Android 9.0 Auto Radio 2 Din Gps Navi Voor Volkswagen Passat B6 B7 Cc 2010 2011 2012 2013 2014 2015 PX6 Dsp Ips 4Gb + 64Gb Rds Wifi
https://a.aliexpress.com/_d6WqXZ3
Misschien is dit iets. Ik ben er mee bezig voor een outlander. Wordt verzonden uit Duitsland
Ja bbn.....klopt die had ik al op het oog. Had al contact gehad met de verkoper. Past ook op een B6. Ben onder de indruk wat hij allemaal voor specificaties heeft voor die prijs. Als ik de garantie had dat hij het minimaal 3 jaar blijft doen zonder problemen koop ik m meteen.
Denk toch dat ik de stap neem.

Heb geen iphone dus geen behoefte aan de extra optie Carplay.

Even over verzenden vanuit Duitsland. Ik zag dat dit 15 euro duurder wat, maar dan heb je geen kans op gezeur met douane denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbn_ldp
navnav schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 16:40:
[...]

Even over verzenden vanuit Duitsland. Ik zag dat dit 15 euro duurder wat, maar dan heb je geen kans op gezeur met douane denk ik?
Klopt en sneller hier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• navnav
Heb m besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Down Under
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05:45
Deze week mijn Dasaita HA5328-MAX6 binnen gekregen. (Android 9.0 Auto Radio 2 Din Gps Voor Suzuki Swift 2005-2010 PX6 Dsp Ips Hdmi 4Gb + 64Gb Rds Wifi Rds Usb Spiegel-Link)

Deze dus: https://nl.aliexpress.com...ctlist.0.0.6c4469e5hcvcuK

By the way besteld uit duitsland, geen douanekosten dus. Alleen via track en trace is ie nog steeds onderweg. |:(

Eerst maar es even de achteruitrijcamera (in nummerbord) geinstalleeerd, stroom afgetapt van het achteruitrijlicht en deze via de rode draad in de rca kabel doorgelust naar de back draad op de radio. Dus 1 x stroom naar de camera en 1x naar de radio.
Nu de radio ingeplugd, het is een harnas speciaal voor de swift (2007) en testen maar.
Alle elementaire functies weken naar behoren, no problemo.

Tomtom Go v1.18.1 geinstalleerd, lijkt voor nu goed te werken. stemmen en interface nog geen problemen. Klein testritje gemaakt, moet nog even langere rit maken. muziek gaat iets zachter bij de aanwijzingen. GPS dongel ligt even los in dashbordkastje, goed signaal.
Muziek op een Intenso USB-Stick 128GB 3.0 Speed Line gezet, deze herkent ie niet. Of het nu de 128 gig (fat32) is of de usb3 is een beetje vaag. Een oude 8 gig usb2 stick herkende hij direct. Maar eens een 64 gig usb2 aanschaffen.
Wifi (huis) ,wifi hotspot via telefoon en bluetooth geen problemen, nog even met tasker gaan spelen om eea automatisch te laten gaan.

Nu loop ik alleen tegen de stuurwiel bediening aan, deze werkt niet (out of the box). Op de radio bij de stuurbediening learning kan ik op de stuurknoppen drukken wat ik wil, maar geen respons. Nu begrijp ik dat key1 en key2 de signalen van de stuurwielbediening zijn.
Moet ik hier nu nog een interface tussen zetten en hoe sluit ik dit aan. Ben al een poos aan het zoeken maar duidelijk is het niet echt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YcXI9XjytzayckRQEBW5cF185AQ=/800x/filters:strip_icc()/f/image/kLCLZ0wDSvO4ekx3knEWkHQP.jpg?f=fotoalbum_large

interface? : YouTube: How to install an Axxess ASWC-1 steering wheel control adapter | Cru...

Anyone?
Genestealer schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 09:30:
Naar aanleiding van alle informatie op deze forum heb ik een Dasaita autoradio gekocht via aliExpress.. Zowel de bouwkwaliteit als de gebruik van de radio ben ik zeer over te spreken. Aangezien er geen duidelijke beschrijving word meegestuurd plaats ik hier mijn inbouw proces en zaken waar je op moet letten.

Dit betreft dus een radio voor een Suzuki Swift 2005 - 2010 model.

Zie hier de radio op AliExpress

CPU: Rockchip PX5 Octa-Core, 64-Bit Coretex A53, 4GB memory
@Genestealer: heb jij de stuurwielbediening aan de praat gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frup
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-09 21:25
Dat hoeft niet altijd sneller te zijn. Mijn HU had ik ook via Duitsland laten komen. Dat kostte 10 euro extra.
De unit bleek echter niet in Duitsland voorradig, maar moest eerst van ‘Porselein’ naar Duitsland worden verscheept. Al met al zo’ 4 weken wachten.
Maar inderdaad geen gedoe met BTW en douane.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbn_ldp
Frup schreef op zondag 8 maart 2020 @ 19:34:
[...]

Dat hoeft niet altijd sneller te zijn. Mijn HU had ik ook via Duitsland laten komen. Dat kostte 10 euro extra.
De unit bleek echter niet in Duitsland voorradig, maar moest eerst van ‘Porselein’ naar Duitsland worden verscheept. Al met al zo’ 4 weken wachten.
Maar inderdaad geen gedoe met BTW en douane.
Dat zou inderdaad we eens kunnen kloppen. De verkoper schreef
hi, friend.
all our products are from China . but we will declared the customs issues before in our Europe warehouse , before shipping to your address . so that you do not need to pay customs taxes

best regards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ..Christiaan..
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-09 18:17

..Christiaan..

..zwll..

Ik heb al een tijdje een Android radio (Aliexpress) voor mijn 308sw er in zitten. Werkt prima, maar de dab+ ontvangst (via usb en raamantenne) is niet heel geweldig. Nu kan het aan de kwaliteit raamantenne liggen, maar ik lees dat raamantennes in het algemeen niet heel lekker werken. Ik ben dus aan het kijken voor een sprietantenne. Kan ik zo ongeveer elke antenne gebruiken en welke is makkelijk te monteren? Ik weet dat ik wat bekleding los moet maken. Dat is het probleem niet, maar is het netjes te herstellen voor een amateur?
Ik moet nog aan de slag met de parkeercamera dus dat wil ik eigenlijk combineren.
Groot nadeel: mijn accu is kapot gegaan en daardoor de auto volledig stroomloos geweest. De klok is niet in te stellen. Dit kan alleen met de originele radio blijkt....
Linkje naar mijn type radio: https://www.aliexpress.co...042311.0.0.27424c4dTJAWoS

[ Voor 0% gewijzigd door ..Christiaan.. op 09-03-2020 12:57 . Reden: k*t typo ]

Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd en 2x Era100 | PS5 | DS218+ | TRÅDFRI | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon tt4SE|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amstel76
  • Laatst online: 11-04 13:52
..Christiaan.. schreef op maandag 9 maart 2020 @ 10:28:
Groot nadeel: mijn accu is kapot gegaan en daardoor de auto volledig stroomloos geweest. De klok is niet in te stellen. Dit kan alleen met de originele radio blijkt....
Linkje naar mijn type radio: https://www.aliexpress.co...042311.0.0.27424c4dTJAWoS
Ik heb ook een 308 en heb er een stuurwielinterface tussen gezet (even zoeken naar stuurwielinterface of canbus adapter). Met deze interface kan je de boordcomputer bedienen met de knoppen van de stuurwielbediening. Met als voordeel dat de stuurwielbediening ook op de radio werkt en volledig instelbaar.

Canon EOS 60D / 15-85 / 18-55IS / 55-250 / 50 1.8 II / 430EX II / Flickr... 500PX...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ..Christiaan..
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-09 18:17

..Christiaan..

..zwll..

Welke app gebruiken jullie om het scherm 's avonds te dimmen? Mijn navigatie (waze) is behoorlijk fel in het donker.

Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd en 2x Era100 | PS5 | DS218+ | TRÅDFRI | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon tt4SE|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amstel76
  • Laatst online: 11-04 13:52
..Christiaan.. schreef op maandag 9 maart 2020 @ 13:00:
Welke app gebruiken jullie om het scherm 's avonds te dimmen? Mijn navigatie (waze) is behoorlijk fel in het donker.
Ik gebruik hiervoor Nightscreen

Canon EOS 60D / 15-85 / 18-55IS / 55-250 / 50 1.8 II / 430EX II / Flickr... 500PX...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulas
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18-02-2023
superbassie schreef op zondag 23 februari 2020 @ 17:35:
Wat voor problemen had je precies met de knoppen? Ik heb dan wel een andere radio, heb heel soms dat die naar volgend liedje skipt als ik volume omhoog doe, en vorig liedje als ik omlaag doe. Op bluetooth maar ook op usb/sd kaart. Beetje vreemd, gaat 1x van de 10x mis, ik snap echt niet wat dit kan veroorzaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frup
  • Registratie: Januari 2005
..Christiaan.. schreef op maandag 9 maart 2020 @ 13:00:
Ik gebruik Darker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genestealer
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-09 21:06
Down Under schreef op zondag 8 maart 2020 @ 19:04:
Deze week mijn Dasaita HA5328-MAX6 binnen gekregen. (Android 9.0 Auto Radio 2 Din Gps Voor Suzuki Swift 2005-2010 PX6 Dsp Ips Hdmi 4Gb + 64Gb Rds Wifi Rds Usb Spiegel-Link)

Deze dus: https://nl.aliexpress.com...ctlist.0.0.6c4469e5hcvcuK

By the way besteld uit duitsland, geen douanekosten dus. Alleen via track en trace is ie nog steeds onderweg. |:(

Eerst maar es even de achteruitrijcamera (in nummerbord) geinstalleeerd, stroom afgetapt van het achteruitrijlicht en deze via de rode draad in de rca kabel doorgelust naar de back draad op de radio. Dus 1 x stroom naar de camera en 1x naar de radio.
Nu de radio ingeplugd, het is een harnas speciaal voor de swift (2007) en testen maar.
Alle elementaire functies weken naar behoren, no problemo.

Tomtom Go v1.18.1 geinstalleerd, lijkt voor nu goed te werken. stemmen en interface nog geen problemen. Klein testritje gemaakt, moet nog even langere rit maken. muziek gaat iets zachter bij de aanwijzingen. GPS dongel ligt even los in dashbordkastje, goed signaal.
Muziek op een Intenso USB-Stick 128GB 3.0 Speed Line gezet, deze herkent ie niet. Of het nu de 128 gig (fat32) is of de usb3 is een beetje vaag. Een oude 8 gig usb2 stick herkende hij direct. Maar eens een 64 gig usb2 aanschaffen.
Wifi (huis) ,wifi hotspot via telefoon en bluetooth geen problemen, nog even met tasker gaan spelen om eea automatisch te laten gaan.

Nu loop ik alleen tegen de stuurwiel bediening aan, deze werkt niet (out of the box). Op de radio bij de stuurbediening learning kan ik op de stuurknoppen drukken wat ik wil, maar geen respons. Nu begrijp ik dat key1 en key2 de signalen van de stuurwielbediening zijn.
Moet ik hier nu nog een interface tussen zetten en hoe sluit ik dit aan. Ben al een poos aan het zoeken maar duidelijk is het niet echt.

[Afbeelding]

interface? : YouTube: How to install an Axxess ASWC-1 steering wheel control adapter | Cru...

Anyone?

[...]

@Genestealer: heb jij de stuurwielbediening aan de praat gekregen?
Mijn swift heeft geen stuurwielbediening. Kan je daar dus helaas niet mee helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superbassie
Ulas schreef op maandag 9 maart 2020 @ 17:34:
[...]

Wat voor problemen had je precies met de knoppen? Ik heb dan wel een andere radio, heb heel soms dat die naar volgend liedje skipt als ik volume omhoog doe, en vorig liedje als ik omlaag doe. Op bluetooth maar ook op usb/sd kaart. Beetje vreemd, gaat 1x van de 10x mis, ik snap echt niet wat dit kan veroorzaken.
Nee bij mij werkte het gewoon helemaal niet. Toen zag ik dat twee Key1 kabels niet met elkaar verbonden waren en er dus geen stroom doorheen ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Down Under
Genestealer schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 08:02:
[...]

Mijn swift heeft geen stuurwielbediening. Kan je daar dus helaas niet mee helpen.
Jammer, maar thx voor de feedback.

Ik heb nog een beetje rondgeneusd en blijkbaar toch een interface nodig, Kan ze alleen niet op alie vinden.
Deze maar besteld met universele radiolead, (( https://www.concept-s.nl/...-exclusief-radiolead.html )
Es kijken hoe zo'n ding aangesloten moet worden, hopelijk zit er een wat uitgebreidere handleiding bij als de radio.

Uit de radio komen nog wat losse draden, iemand een idee waar die voor zijn?

1 draad parking (bruin): veiligheidsdraad zodat je alleen video kunt kijken met handrem erop ?
1 draad amp-con (blauw): schakeldraad voor losse versterker ?
3 draden aan stekkertje 3 aansluitpennen, , staat vitara, zal voor de vitara zijn? (geel zwart en blauw)
1 draad 04-13 FIT (blauw) aan zelfde stekker, 1 aansluitpen
1 draad back, is aangesloten op achteruitrijcamera.

stekkertje
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EOmjI1qGtBySm1dXWm54xegwOZA=/800x/filters:strip_icc()/f/image/HIsOwH1f7CvUQLNGBPpUsJEj.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
Down Under schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 21:37:
[...]

Jammer, maar thx voor de feedback.

Ik heb nog een beetje rondgeneusd en blijkbaar toch een interface nodig, Kan ze alleen niet op alie vinden.
Deze maar besteld met universele radiolead, (( https://www.concept-s.nl/...-exclusief-radiolead.html )
Es kijken hoe zo'n ding aangesloten moet worden, hopelijk zit er een wat uitgebreidere handleiding bij als de radio.

Uit de radio komen nog wat losse draden, iemand een idee waar die voor zijn?

1 draad parking (bruin): veiligheidsdraad zodat je alleen video kunt kijken met handrem erop ?
1 draad amp-con (blauw): schakeldraad voor losse versterker ?
3 draden aan stekkertje 3 aansluitpennen, , staat vitara, zal voor de vitara zijn? (geel zwart en blauw)
1 draad 04-13 FIT (blauw) aan zelfde stekker, 1 aansluitpen
1 draad back, is aangesloten op achteruitrijcamera.

stekkertje
[Afbeelding]
Parking is inderdaad handremkabel, soms hebben fabrikanten een beperking op hun radio's zitten dat indien de handrem er niet op staat er geen video gekeken kan worden.

AMP-CON is inderdaad voor een audioversterker/antenneversterker te activeren en meestal blauw.
Pin 04-13 FIT zal voor de bouwjaren 2004-2013 Honda Jazz zijn (buiten Europa heet deze Fit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Down Under
pretpik schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 10:52:
[...]

Parking is inderdaad handremkabel, soms hebben fabrikanten een beperking op hun radio's zitten dat indien de handrem er niet op staat er geen video gekeken kan worden.

AMP-CON is inderdaad voor een audioversterker/antenneversterker te activeren en meestal blauw.
Pin 04-13 FIT zal voor de bouwjaren 2004-2013 Honda Jazz zijn (buiten Europa heet deze Fit)
Thx, zo langzamerhand komen we verder. Als de interface binnen is deze maar eens goed bekijken.
Wat ik een beetje vreemd vind waar hoe deze bekabeling in elkaar zit.
In mijn beleving snapt de radio de signalen in de stekker (pin 5 en 6) niet.
Hier zou als het ware de interface dan tussen moeten komen. Nu zie ik overal dat de leadkabel moet worden aangesloten worden op key1 en key 2 en (ground?) Deze zitten bij mij op pin 5 en 6 of op 1 van beide genoemde kleine stekkers dus.
De rechtstreekse verbinding tussen de autostekker en de radio van pin 5 en 6 wordt dan verbrokrn en omgeleid.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-hjrgNAO6Y0vRzHtTgrFvhF6c0w=/800x/f/image/0dPsNYaajpIXdbaWeqsKRAAg.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pRj8wdw_XzpSHbeY4Afeu-rEVcg=/800x/f/image/GPuDp1SVMZC6p1ltVyrDkAST.png?f=fotoalbum_large

Onderstaand is harnas bij de radio geleverd, blauwe stekker zit op contra (blauwe stekker) van auto.plaatjes zijn even schematisch bedoeld.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/51Y5bZlMFQkQRqpFL6gXhU9s4JM=/800x/f/image/4zwcd5h8HZMTAYhyfSK1eIin.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 10% gewijzigd door Down Under op 13-03-2020 05:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
Waar komt die grijze rechthoekige stekker in het plaatje dan vandaan? Want op de aansluiten aan de kant van de auto heb je één witte stekker zo te zien? Pin 5 en 6 gaan niet naar een andere stekker met meerdere pinnen? Heb je deze key draden niet in de auto?

Misschien ligt het aan mij maar ik begrijp je niet zo goed, maar vast na je reactie wel.

De connectoren aan de auto-kant, kun je die 1op1 aansluiten aan je radio-kant? Als dat kan en alles werkt verder kun je aan het schema op de radio zien welke pinnen er van de radio-kant er verbonden zijn aan de auto-kant.

Het rechthoekige stekker lijkt me overigens eerder een antenne aansluiting dan een aansluiting voor iets elektronisch.

[ Voor 9% gewijzigd door pretpik op 12-03-2020 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Down Under
pretpik schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 21:52:

Misschien ligt het aan mij maar ik begrijp je niet zo goed, maar vast na je reactie wel.
Heb even harnas van de radio toegevoegd, plaatje was even schematisch bedoeld. pin 5 rn 6 zijn aan de auto kant vast andere pen nummers. Ging er even om dat ik deze onderbroken/omgeleid zag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
SWC is Steering Wheel Control dus een aparte interface zou je niet nodig moeten hebben. Als pin 5 en 6 gewoon aangesloten worden op de stekker aan de auto-kant zou ik nog eens kijken in het menu van je radio.

Je kan via de instellingen naar een menu gaan dat heet iets als Car Settings en vervolgens moet je een wachtwoord invoeren, meestal is dit 126. Hier kun je eens proberen een andere auto te kiezen en dan kijken of de stuurwielbediening het doet.

Ook kun je eens met een multimeter aansluiten op één van de pinnen en dan kijken of er iets gebeurt zodra je een knop indrukt op je stuur. Dan weet je in ieder geval of je wel of niet de juiste pin hebt.

Hier staat ook nog het een en ander uitgelegd hoe je kan testen met een multimeter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Down Under
pretpik schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 08:13:
SWC is Steering Wheel Control dus een aparte interface zou je niet nodig moeten hebben. Als pin 5 en 6 gewoon aangesloten worden op de stekker aan de auto-kant zou ik nog eens kijken in het menu van je radio.

Hier staat ook nog het een en ander uitgelegd hoe je kan testen met een multimeter.
Ik heb de kabels nog eens even bestudeerd en pin 5 en 6 waren niet aangesloten. Zat een stekkertje aan die ik kompleet over de kop gekeken heb.Deze op bovengenoemd kabeltje (3 draden aan stekkertje 3 aansluitpennen, , staat vitara, zal voor de vitara zijn? (geel zwart en blauw) aangesloten en voila. Even de knoppen toewijzen en klaar. Ik moet es wat beter uit m'n doppen kijken.
In ieder geval bedankt voor het meedenken.

Geen interface nodig dus, iemand belangstelling? Had de verpakking al opengeknipt. Weet niet of ze universeel zijn.
Ik heb em retour gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

nero355 schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 17:37:
Wat ik me nou afvraag :

Wat zijn de ervaringen met dit soort units/merken op lange termijn :?

Voor een beetje unit ben je toch al gauw € 300 kwijt en dan is het niet de bedoeling dat deze al na 1 jaar kapot gaat of softwarematig onbruikbaar wordt op wat voor manier dan ook... :/

Zijn er merken die je echt moet vermijden of juist moet hebben :?

* nero355 ziet door de bomen het bos niet meer ;(
^^^^ Iemand :? Pretty please :? O+

Heb net 6 uur XDAdevelopers achter de rug en word daar ook niet veel wijzer van, want men heeft daar geen Buy Guide of iets dergelijks wat IMHO echt heel hard nodig is om mensen ervan te behoeden om een of ander crap ding te kopen! :/

Zit er nu aan te denken om maar eens Sony/JVC/Kenwood/Pioneer/Alpine/enz. te e-mailen en te kijken hoe ver ik daarmee kom... :X

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkb123
  • Laatst online: 09-09 15:53
Iemand al ervaringen met de Hal9K rom op android 9? Ik krijg steeds een popup dat er een neiuwe versie android 9 beschikbaar is. Naslag leerde dat je 10 euro moet overmaken en dan de MODinstaller krijgt toegestuurd.

Ik wil best 10 euro overmaken maar gebruik de Wifi patch in de oude Hal9K op android 8. Iemand dus al ervaringen met de nieuwe Hal9K?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michel5128
  • Registratie: November 2006
Ik heb Hal9K 4.0 nu zo'n 1,5 maand geïnstalleerd. Werkt perfect, alle opties uit de vorige versie zitten hier ook nog in. Weet niet wat je met de wifi-patch bedoeld, maar je kunt een vinkje zetten dat de usb-chip wordt gereset bij aanzetten van het systeem.

Installeren van versie 4.0 kan direct vanaf de vorige versie. Je hoeft hier niets voor te kopen. Pas als je gebruik wil maken van de OTA updates dan moet je inderdaad 10 euro betalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan Dee
nero355 schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 19:21:
[...]

^^^^ Iemand :? Pretty please :? O+

Heb net 6 uur XDAdevelopers achter de rug en word daar ook niet veel wijzer van, want men heeft daar geen Buy Guide of iets dergelijks wat IMHO echt heel hard nodig is om mensen ervan te behoeden om een of ander crap ding te kopen! :/

Zit er nu aan te denken om maar eens Sony/JVC/Kenwood/Pioneer/Alpine/enz. te e-mailen en te kijken hoe ver ik daarmee kom... :X
Hoi, ook bij de Chinese Android radio's zijn er toch wel een paar merken die er uit springen zoals Joying en Dasaita. Ik heb nu een Dasaita MAX6 een PX6 unit. Deze bevalt erg goed en wordt regelmatig voorzien van firmware updates via het XDA developrers forum. Joying en Dasaita maken deze units voor allerlei verschillende automerken. Je hebt niet gemeld welke auto je hebt, dus ik kan niet specifieker adviseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Down Under
Jan Dee schreef op maandag 16 maart 2020 @ 13:40:
[...]

Hoi, ook bij de Chinese Android radio's zijn er toch wel een paar merken die er uit springen zoals Joying en Dasaita. Ik heb nu een Dasaita MAX6 een PX6 unit. Deze bevalt erg goed en wordt regelmatig voorzien van firmware updates via het XDA developrers forum. Joying en Dasaita maken deze units voor allerlei verschillende automerken. Je hebt niet gemeld welke auto je hebt, dus ik kan niet specifieker adviseren.
Heb nu de Dasaita HA5328-MAX6 helemaal voor elkaar. Heb er wel een matte screenprotector op geplakt, hou niet zo van dat glimmende. Het veegt ook wat fijner vind ik, zonder is toch wat stroever.
Voor de rest ben ik er best positief over, tomtom werkt goed, geluid is goed (ben geen audiofiel), desnoods kan je hem via versterker laten lopen. Hoe lang ie het volhoud zal de toekomst uitwijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Jan Dee schreef op maandag 16 maart 2020 @ 13:40:
Hoi, ook bij de Chinese Android radio's zijn er toch wel een paar merken die er uit springen zoals Joying en Dasaita. Ik heb nu een Dasaita MAX6 een PX6 unit. Deze bevalt erg goed en wordt regelmatig voorzien van firmware updates via het XDA developrers forum. Joying en Dasaita maken deze units voor allerlei verschillende automerken.
TL;DR : Ik ben zeg maar op zoek naar de Xiaomi van de Chinese Android Autoradio's :)

Als er wat "ShopROM" gedoe weggeflashed moet worden : Geen enkel probleem!
Ik heb namelijk wel wat ervaring met Android telefoons flashen :)
Je hebt niet gemeld welke auto je hebt, dus ik kan niet specifieker adviseren.
Gaat om een 2005 Chrysler 300C waarvan de standaard navigatie stuk is gegaan en het display soms wel, soms niet werkt en de reparatie idioot duur is :/

Daarnaast is het voor mijn vader bedoeld dus ik moet iets hebben wat gewoon werkt en geen gezeik geeft/vol met bugs zit, zoals ik weleens over sommige modellen heb gelezen!
Down Under schreef op maandag 16 maart 2020 @ 15:25:
Hoe lang ie het volhoud zal de toekomst uitwijzen.
Dat is dus hetgene waar ik het meest naar benieuwd ben! :)

[ Voor 9% gewijzigd door nero355 op 16-03-2020 15:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan Dee
[quote]nero355 schreef op maandag 16 maart 2020 @ 15:58:
[...]

TL;DR : Ik ben zeg maar op zoek naar de Xiaomi van de Chinese Android Autoradio's :)

Mijn vorige radio was een Ownice C500+ (8-core met 32 MB en Android 6). Het enige probleem wat ik er mee had was dat TomTom er niet meer op geïnstalleerd kon worden. Google maps en Sygic lopen er prima op. Ik heb deze radio in een Jeep gebruikt maar hij is volgens de leverancier ook geschikt voor Chrysler 300C Cirrus 2007 2008 2009 2010. (geen 2005 dus, maar ik weet niet of dat verschillend is) Als dat zou passen mag je 'm voor een kleinigheid overnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Jan Dee schreef op maandag 16 maart 2020 @ 16:21:
Mijn vorige radio was een Ownice C500+ (8-core met 32 MB en Android 6). Het enige probleem wat ik er mee had was dat TomTom er niet meer op geïnstalleerd kon worden. Google maps en Sygic lopen er prima op. Ik heb deze radio in een Jeep gebruikt maar hij is volgens de leverancier ook geschikt voor Chrysler 300C Cirrus 2007 2008 2009 2010. (geen 2005 dus, maar ik weet niet of dat verschillend is) Als dat zou passen mag je 'm voor een kleinigheid overnemen.
Ik zie hier niks staan : http://www.ownice.com/products_57_0.html :?

Daarnaast zit ik me steeds meer af te vragen wie de OEM fabrikant/leverancier is van dit type unit, want de Seicane unit die ik al had gevonden ziet er precies hetzelfde uit en alles en iedereen blijft maar roepen dat het een troepmerk is ?!

De Seicane unit : https://www.seicane.com/a...ifi-usb-mirror-link-h265g
Een andere unit die in feite dezelfde lijkt : https://xtrons.com/ en dan degene in de header bovenaan de pagina...
Weer een andere unit die goed lijkt te zijn, maar ook niet altijd helemaal Plug & Play is qua bekabeling : https://www.aliexpress.com/item/32853731324.html
Niet hetzelfde ontwerp, maar uiteindelijk leek alles op hetzelfde neer te komen toen ik dit Topic las : https://www.300cforums.co...ndroid-car-stereo.270905/

Het is echt een maffe markt bestaande uit een heel dik begroeid bos waardoor je al gauw de bomen niet meer ziet! -O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan Dee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CypressGTX
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 07-12-2024
Hallo Android masters,

Ik wil mijn oude MediaNav uit mijn Clio 4 2013 slopen (engeltje)

Ik ben iemand waarbij de interface heel belangrijk is en het moet vlekkenloos werken.
Ik ga het systeem enkel gebruiken voor CarPlay dus er komt direct een CarPlay dongel aan en klaar :) en de gewone radio functie dan van Android.

Teyes, lijkt niet alle kabeltjes te hebben. Mooi design interface
https://a.aliexpress.com/_BUDmXP

Kingbeats, goedkoop en mooi design interface
https://a.aliexpress.com/_BUoOwH

Px ofzo - duurste geen mooie interface althans wat ik zie op de foto’s maar wel meest gekocht volgens mij.
https://a.aliexpress.com/_BOZWLX

Kunnen jullie mij op weg helpen waarom wel of juist niet. Wat ik al zeg CarPlay is voor mij het belangrijkste en dat het plug en play pasklaar Clio 4 is

Dank boys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkb123
Geweldig, dank voor je info. Ik bedoel inderdaad de Wifimodule die gereset wordt bij elke start. Ik heb nl de oude vervelende chip er in.
Michel5128 schreef op zondag 15 maart 2020 @ 18:52:
Ik heb Hal9K 4.0 nu zo'n 1,5 maand geïnstalleerd. Werkt perfect, alle opties uit de vorige versie zitten hier ook nog in. Weet niet wat je met de wifi-patch bedoeld, maar je kunt een vinkje zetten dat de usb-chip wordt gereset bij aanzetten van het systeem.

Installeren van versie 4.0 kan direct vanaf de vorige versie. Je hoeft hier niets voor te kopen. Pas als je gebruik wil maken van de OTA updates dan moet je inderdaad 10 euro betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkb123
Nog een klein vraagje. Heb je deze mod over android 8 geinstalleerd of kan dat enkel wanneer je al android 9 er op hebt staan. Ik kan bijv in recovery komen en de update.zip installeren. Is de mod v4 dan geinstalleerd?
Michel5128 schreef op zondag 15 maart 2020 @ 18:52:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Verkeerde model en daarnaast MediaTek based dus dat lijkt me sowieso geen strak plan wat betreft Custom ROM's en dergelijke :)

Tevens ook te weinig opslag : Wil graag 64 GB of meer vanwege Offline Here WeGo Maps gebruik!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jan Dee
nero355 schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 16:42:
[...]

Verkeerde model en daarnaast MediaTek based dus dat lijkt me sowieso geen strak plan wat betreft Custom ROM's en dergelijke :)

Tevens ook te weinig opslag : Wil graag 64 GB of meer vanwege Offline Here WeGo Maps gebruik!
OK, graag gedaan!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Michel5128
henkb123 schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 13:35:
Nog een klein vraagje. Heb je deze mod over android 8 geinstalleerd of kan dat enkel wanneer je al android 9 er op hebt staan. Ik kan bijv in recovery komen en de update.zip installeren. Is de mod v4 dan geinstalleerd?

[...]
Had m zelf geïnstalleerd via de Modinstaller omdat ik een bricked HU had na een MCU update.. Is gelukkig goed gekomen.

Je kunt hem gewoon vanaf android 8 installeren, wel even data wipe uitvoeren na installatie tenzij je de uitgebreide methode hanteert. Alle staat beschreven in dit topic: https://forum.xda-develop...tcd-e-head-units-t4046361 d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkb123
Het is me gelukt zelf de Hal9K v4.0 te installeren. Heb het in twee stappen gedaan via een tutorial op YT.

Ik ben erg blij met deze rom. Ziet er gelikt uit en wat betere features zoals auto dimming met koplamp etc.

Heb 10 euro aan Hal9K overgemaakt voor OTA en om zijn werk te stimuleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbn_ldp
Heb je hem nog binnen gekregen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• navnav
bbn_ldp schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 18:57:
[...]

Heb je hem nog binnen gekregen?
Schiet niet écht op.
7 maart besteld.....echter eergisteren pas verstuurd. Verkoper garandeert dat ie binnen 7 dagen geleverd word. Ben benieuwd en hou je op de hoogte 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
henkb123 schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 22:25:
Het is me gelukt zelf de Hal9K v4.0 te installeren. Heb het in twee stappen gedaan via een tutorial op YT.

Ik ben erg blij met deze rom. Ziet er gelikt uit en wat betere features zoals auto dimming met koplamp etc.

Heb 10 euro aan Hal9K overgemaakt voor OTA en om zijn werk te stimuleren.
Misschien een n00bvraag maar ik heb totaal geen ervaring met Android. Stel ik vind die Hal9krom helemaal niks na installatie, hoe ga ik terug naar de originele rom? Als ik die van mij namelijk werkend heb wil ik die Hal9K weleens proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkb123
Welke android versie heb je nu? Als je de Hal9K er op installeerd dan zou je weer terug kunnen naar de orginele android verzie als je die hebt. Anders blijf je op Hal9K.

Hal9K is trouwens een uitgebreide versie van het orgineel. Dus geen geheel nieuwe layout en zo, enkel wat aanpassingen en handige tools.

Ik had bijv het probleem met een wifi chip welke steeds in storing viel en dus elke keer gereset moest worden. Het was een bekend probleem met die chip en in vele HU in gebruik. Hal9K heeft een tool in de rom welke elke keer de chip reset bij het herstarten of uit slaapstand komen. Ik heb nu dus geen problemen meer met de wifi module.
pretpik schreef op maandag 23 maart 2020 @ 22:14:
[...]

Misschien een n00bvraag maar ik heb totaal geen ervaring met Android. Stel ik vind die Hal9krom helemaal niks na installatie, hoe ga ik terug naar de originele rom? Als ik die van mij namelijk werkend heb wil ik die Hal9K weleens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
henkb123 schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 13:06:
Welke android versie heb je nu? Als je de Hal9K er op installeerd dan zou je weer terug kunnen naar de orginele android verzie als je die hebt. Anders blijf je op Hal9K.

Hal9K is trouwens een uitgebreide versie van het orgineel. Dus geen geheel nieuwe layout en zo, enkel wat aanpassingen en handige tools.

Ik had bijv het probleem met een wifi chip welke steeds in storing viel en dus elke keer gereset moest worden. Het was een bekend probleem met die chip en in vele HU in gebruik. Hal9K heeft een tool in de rom welke elke keer de chip reset bij het herstarten of uit slaapstand komen. Ik heb nu dus geen problemen meer met de wifi module.

[...]
Gewoon de standaard die er bij geleverd is, wel versie 9. Ik wil die Hal9K best proberen, maar als het niet goed werkt wil ik wel weer terug kunnen naar de originele firmware.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• navnav
navnav schreef op zondag 22 maart 2020 @ 17:35:
[...]

Schiet niet écht op.
7 maart besteld.....echter eergisteren pas verstuurd. Verkoper garandeert dat ie binnen 7 dagen geleverd word. Ben benieuwd en hou je op de hoogte 👍
Heb m nét binnen gekregen. Ziet er netjes uit. Moet alles nog aansluiten. Hou je op de hoogte.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HgckKD7pugLb0KEQbn7GmFat4no=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HhdFdlFH4wTKu8ULFUVxz6Z6.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkb123
Je kunt niet standaard met een klik terug. Denk dat je wanneer alles goed werkt beter niet kunt gaan experimenteren als je niet heel goed weet hoe en wat.
pretpik schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 20:36:
[...]

Gewoon de standaard die er bij geleverd is, wel versie 9. Ik wil die Hal9K best proberen, maar als het niet goed werkt wil ik wel weer terug kunnen naar de originele firmware.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Michel5128
Terug naar stock is net zo simpel als van stock naar Hal9k. Je zult er geen spijt van hebben, maar als de stock voor jou goed werkt dan is het natuurlijk prima om het zo te laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkb123
Ik heb die Hal9K nu een poosje draaien. Helaas waarvoor ik hem eigenlijk nodig heb, het resetten van de USB na elke slaapstand werkt niet meer. In de android 8 versie ging dit vlekkelooos.

Ik zal Hal9K een mailtje sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08:50
Weet iemand een goede keuze voor Mazada 6 sportwagon uit 2006? Zie zoveel merken voorbij komen op aliexpress. En prijzen van 40 euro tot boven de 200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4-legged-bird
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-07 13:52
Vraag beantwoord.....

[ Voor 94% gewijzigd door 4-legged-bird op 28-03-2020 10:53 ]

They said it couldn't happen here.... And it didn't

Pagina: 1 ... 32 ... 48 Laatste