Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolige_Joffer
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-06 12:32
Ik denk eraan om deze aan te schaffen.
Zijn er hier mensen met ervaring met deze unit?
Met de volgende specs:

Advertised: SKU: AE0273B OS: Android 8.0 Oreo CPU: Octa -core CPU Processor 1.5 GHz RAM: DDR3 4GB Nand Memory: 32GB Radio IC: NXP TEF6686 Bluetooth: BT 4.0 Boot time(2nd time): about 1s Screen Size: 7-Inch Digital Screen Resolution: 1024*600

Settings
----------
Model: px5
Android Version: 8.0.0
Android security patch level: October 5th, 2017

Kernel Version: 4.4.93+
rocky@mctr930 #108
Thu Jan 25 17:07:43 CST 2018

Build number: px5-userdebug 8.0.0.OPR5 170623.007 eng hct 20180126 120432 test keys
MCU version: MTCE_KLD_V2.78_1
Jan 16 2018 19:19:56

CPU: 8 core 64-bit CPU Coretex-A53 @ 1.5G
Memory: 3891 MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralphkeb
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09:03
Niks mis mee hoor met de unit! De meeste "merken" zijn allemaal dezelfde units en zijn maar paar fabrieken die ze maken.
De "merken"zijn dus eigenlijk gewoon resellers ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• divermickey
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 01-10-2024
Gisteren toch maar begonnen met de inbouw van de radio,
https://nl.aliexpress.com...=a2g0s.9042311.0.0.zPV8jB
alles verliep vlotjes alleen de achteruitrijcamera was een beetje zoeken maar is ook goed verlopen.
toestel past perfect (sorry weet niet hoe ik een foto moet plaatsen).
radio werkt zeer goed en ontvangst is beter dan mijn vorige parrot android smart.
gps werkt ook zeer vlot heb deze op het dashbord bij de raam geplaast.
telefoon momenteel gebruik ik nog de interne microfoon (werkt goed, iedereen verstaat me toch goed en hoef niet harder of zo te praten) externe microfoon is die nog van parrot en moet hier een andere aansluiting voor halen (2.5 mm naar 3.5mm) weet nog niet als ik die ga aansluiten aangezien de interne goed is.
nu heb ik nog een paar vraagjes :)
als de achteruitrijcamera aan gaat valt het geluid uit, is dit te verhelpen ?
aan de unit (achterzijde) zit een kabel aangesloten met 3x usb 2 langere en 1 korte. die langere heb ik in het handschoenkastje gelegd maar die kortere is eigenlijk te kort, waarvoor dient deze ?
kan m'n de navigatie en de radio automatisch laten opstarten op 1 scherm (langs elkaar) ?
Zou zeer graag tomtom op mijn unit hebben maar kan ik dit ook op het gps kaartje installeren of waar moet dit (de unit heeft alleen usb en een gps kaartje linksboven.
hoe kan ik het scherm van mijn telefoon spiegelen naar mijn unit ?
Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoGi_Berra
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-06 07:37
@divermickey
Tof dat je ook een android unit gekocht hebt!
Helaas doet je link het niet, dus we kunnen dus niet zien welke unit je hebt gekocht.
Scherm spiegelen kan via Airplay. Heb het wel eens gedaan, maar zag niet echt de meerwaarde er van in, behalve dat je dan apps kan draaien die je niet op je unit kan. Verder doet TomTom het beperkt op android radio's, gelukkig zijn er genoeg goede alternatieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• divermickey
Hier nog eens de link :
https://nl.aliexpress.com...=a2g0s.9042311.0.0.t6HqTb
normaal gezien moet hij nu wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-06 21:07

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Na lang wikken en wegen heb ik voor mijn Corsa C (2005) níet de gedoodverfde winnaar gekozen (met Opel-pasvorm), maar een gewone dubbel-din budget-unit: de Marubox M706T3.

Afbeeldingslocatie: https://ae01.alicdn.com/kf/HTB1zLcpbSCWBuNjy0Fhq6z6EVXaW/MARUBOX-M706T3-Auto-Multimedia-Speler-2-Din-Universele-Android-7-1-GPS-wifi-bluetooth-radio-quad.jpg

Die is sinds het bestellen overigens ruim 40 euro in prijs gestegen (was $140, gratis verzending), dus ik had er nog wat moeten bestellen ;) Het geeft wel te denken over de prijsstelling van al die apparaten...

Mijn keuze viel op de M706T3 omdat ik nogal zat te peinzen over de leeftijd van mijn auto: misschien heb ik dit jaar nog een nieuwe auto nodig, en als dat geen Opel wordt, sta je daar mooi met je radio van 300 euro. Een gewone dubbel-din kun je overzetten of verkopen, ongeacht het merk auto van de koper. Verder zijn alle AE-Android-radio's nagenoeg inwisselbaar (RAM, opslag en Android-versie buiten beschouwing gelaten). Ik heb gewoon de goedkoopste unit genomen met een draaiknop voor volume en Android 7.1. Oreo is nog alleen op de duurste units verkrijgbaar.

Een passende fascia (Corsa C > 2DIN) kostte nog eens 15 euro:

Afbeeldingslocatie: https://www.navaudio.nl/404-large_default/opel-agila-corsa-astra-2004-2din-paneel.jpg

De hele boel is onderweg naar Nederland, een foto volgt tzt :)
Little_Bear schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 19:21:
[...]

Hierbij wat foto's van de geplaatste Erisin ES5860P in mijn Meriva:

(...)

Zoals je kunt zien sluit de onderkant niet helemaal aan op de console, maar dit heeft te maken met nog iets te weinig ruimte voor de kabelboom aan de ISO-connector aan de achterzijde.. daar ga ik wat aan doen zodra de externe microfoon geplaatst wordt.
Een bekend probleem, ik heb mijn OEM-radio ook pas enkele weken (bijna 12 jaar na productie) geleden goed geplaatst. Ik heb een paneel onder het stuur losgehaald (twee torq-schroefjes) en toen kon ik ineens bij de kabelboom. Zachtjes naar achter begeleiden als je de radio aandrukt (y)

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Little_Bear
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-06 00:20
Thijsmans schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 22:35:
Na lang wikken en wegen heb ik voor mijn Corsa C (2005) níet de gedoodverfde winnaar gekozen (met Opel-pasvorm), maar een gewone dubbel-din budget-unit: de Marubox M706T3.

[afbeelding]

Die is sinds het bestellen overigens ruim 40 euro in prijs gestegen (was $140, gratis verzending), dus ik had er nog wat moeten bestellen ;) Het geeft wel te denken over de prijsstelling van al die apparaten...

Mijn keuze viel op de M706T3 omdat ik nogal zat te peinzen over de leeftijd van mijn auto: misschien heb ik dit jaar nog een nieuwe auto nodig, en als dat geen Opel wordt, sta je daar mooi met je radio van 300 euro. Een gewone dubbel-din kun je overzetten of verkopen, ongeacht het merk auto van de koper. Verder zijn alle AE-Android-radio's nagenoeg inwisselbaar (RAM, opslag en Android-versie buiten beschouwing gelaten). Ik heb gewoon de goedkoopste unit genomen met een draaiknop voor volume en Android 7.1. Oreo is nog alleen op de duurste units verkrijgbaar.

Een passende fascia (Corsa C > 2DIN) kostte nog eens 15 euro:

[afbeelding]

De hele boel is onderweg naar Nederland, een foto volgt tzt :)

[...]

Een bekend probleem, ik heb mijn OEM-radio ook pas enkele weken (bijna 12 jaar na productie) geleden goed geplaatst. Ik heb een paneel onder het stuur losgehaald (twee torq-schroefjes) en toen kon ik ineens bij de kabelboom. Zachtjes naar achter begeleiden als je de radio aandrukt (y)
De werking van die unit zal niet veel afwijken van de Erisin. Ze blijken grotendeels toch allen uit de zelfde 'fabriek' te komen.

Het passen in het dashboard moet ik ook nog goed aanpakken. Ik ben al blij dat hij zit en goed werkt. Dat de kabelboom niet goed past achterop komt vooralsnog bij de Erisin omdat de aansluiting aan de onderzijde zit ipv aan de bovenzijde zoals bij de originele Opel-radio, Ik heb het frame al aangepast aan de achterzijde, maar zal nog extra ruimte moeten maken voor de DIN-kabelboom, maar dat doe ik zodra ik de externe microfoon en mogelijk achteruitrijcamera ga installeren.

Tot nu toe erg blij en tevreden met de Erisin. Het installeren van een custom ROM heb ik vooralsnog geen behoefte aan, alles wat ik wil doen doet het apparaat.
- Enige minpuntje tot nu toe is dat de bluetooth geen Multipoint ondersteund. Dit is bevestigd door de helpdesk van Erisin. Kortom, geen mogelijkheid tot het 'bedienen' van twee telefoons tegelijk. Ik vraag mij echter af of het mogelijk is om een andere bluetooth dongel hiervoor te gebruiken binnen Android?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-06 21:07

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Ik zie wat je bedoelt met de plaatsing van de bekabeling... Ook bij mijn Marubox zit de bekabeling in de (gehele) onderste helft van de unit, terwijl de ISO-stekker op de OEM-radio rechtsboven wordt ingeplugd. Nu lijkt er wat overhang te zijn bij mijn Marubox, hopelijk biedt dat de nodige ruimte :) Voor het geval dat: kun je het frame aanpassen (lees: dremelen) zonder dat je auto implodeert?

Wat betreft die tweede BT-telefoon: interessant. Op zichzelf ondersteunen al die units volgens mij USB OTG, waarmee het technisch mogelijk zou zijn om op verschillende BT-adapters te koppelen. Maar in hoeverre met die mogelijkheid rekening is gehouden bij het ontwerpen van de software (luistert het proces naar de interne BT-chip, of alle BT-apparaten?) vraag ik mij af :)

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.trimble
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-12-2023
zijn er eigenlijk die een andere dialer gebruiken dan deze die er standaard in zit. ik zoek er eentje waar ik ook favorieten kan aanmaken. Heb er al een paar geprobeerd uit de playstore maar ben er nog niet echt gelukkiger mee geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houthakker
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:29

houthakker

Poehé

@Thijsmans: Vanwaar deze keuze eigenlijk. Ik wil je feestje niet bederven, maar deze unit is vrij onbekend, en de CPU (dualcore A7) niet echt vlot.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.trimble
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-12-2023
Het mounten van mijn usb-drive duurt na na het uitschakelen van de radio telkens een 20-tal seconden. Ook als de radio slechts enkele minuten uit geweest is. Is er een mogelijkheid dat de usb-drive niet steeds opnieuw moet gemount worden om tenminste om het mounten te versnellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noclaim71
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16-02 08:19
Ik heb wat gelezen hier en daar en ben volgens mij tot de voorzichtige conclusie gekomen dat een Android Autoradio met een PX5 octacore CPU een goede keuze zou zijn.
Verder is Joying een van de poulairste merken, naast Pumpkins en Xtrons.

Nu stond ik op het punt een Joying te bestellen, maar voordat ik dat deed heb ik eerst een mailtje gestuurd naar Joying met 2 vragen:
- Zijn de huidige PX5 met 2GB te upgrade in de toekomst naar Android 8.0
- Wanneer komen Android 8.0 devices van Joying op de markt.

simpele antwoorden ontvangen:
- Het is onbekend of een upgrade mogelijk wordt
- Het is niet bekend wanneer er Joying devices met Android 8.0 op de markt komen. We zijn er mee bezig.

Nu vraag ik me af of Joying wel een goede keuze zal zijn en of ik niet beter voor Xtrons kan gaan, welke al een device op de markt hebben met Android Oreo, PX5 CPU en 4GB werkgeheugen.
Het enige grote voordeel van Joying is de prijs, welke 130eur lager ligt dan de Xtrons.

Ben benieuwd naar feedback en of andere ook met deze keuze worstelen (en indien er een keuze gemaakt is, wat de doorslag heeft gegeven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houthakker

houthakker

Poehé

@Noclaim71 Over welke type(s) van Xtrons en bedragen hebben we het? Zowel Pumpkin en Xtrons zijn volgens mij gewoon bedrijven die hun badge plakken (MTCD/MTCE). Op Aliexpress worden diverse MTCE_GS units aangeboden met PX5 cpu en Android 8.0.

Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• namo_h
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10:40
Noclaim71 schreef op maandag 26 maart 2018 @ 11:00:
Nu vraag ik me af of Joying wel een goede keuze zal zijn en of ik niet beter voor Xtrons kan gaan, welke al een device op de markt hebben met Android Oreo, PX5 CPU en 4GB werkgeheugen.
Het enige grote voordeel van Joying is de prijs, welke 130eur lager ligt dan de Xtrons.

Ben benieuwd naar feedback en of andere ook met deze keuze worstelen (en indien er een keuze gemaakt is, wat de doorslag heeft gegeven)
Ik heb zelf afgelopen weekend de keuze gemaakt om een Xtrons PB88UNVP te nemen. Reden t.o.v. de Joykin: Android 8.0, 4GB en 32Ram. En ook omdat de prijs via AliExpress gelijk is aan het model van Joyking

Om een of andere limiet van Aliexpress kunnen ze via Aliexpress niet verzenden vanuit de UK. In hun advertenties staat aangegeven dat ze dit wel doen maar dat je dan contact moet opnemen met de verkoper. Ik heb vanochtend contact gehad met de verkoper en afgesproken dat ik de unit nu al voor de "Aliexpress Birthday Promotion" prijs van €268,41, die over 2 dagen geldt, kan bestellen.
This unit can fit your car model.
As the limit of the Ali store, we are unable to ship the unit from UK.
But if you are interested in it, please pay it via paypal.
We will ship the unit from UK.
Please give us your paypal account and we will send you a paypal request.
And we will give you the promotions price.
As soon as you pay it, we will ship the unit to you

Best regards.

Joy
Mocht je toch liever vanaf de website van Xtrons willen bestellen gebruik dan de kortingscode VIP15. Hiermee krijg je 15% korting waarmee de totaalprijs van het model dat ik heb gekozen (org. £309.99) op £273.48 (= +/- €313.50) uitkomt.

I.v.m. het tijdsverschil verwacht ik morgen de bestelling te kunnen afronden.

[ Voor 5% gewijzigd door namo_h op 26-03-2018 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noclaim71
[b]

Mocht je toch liever vanaf de website van Xtrons willen bestellen gebruik dan de kortingscode VIP15. Hiermee krijg je 15% korting waarmee de totaalprijs van het model dat ik heb gekozen (org. £309.99) op £273.48 (= +/- €313.50) uitkomt.
Kijk.... dit wist ik niet.... ik had wel van Xtrons begrepen dat bestellen bij Xtrons zelf een extra jaar garantie betekende.... Ik ga deze maar eens bestellen denk ik _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noclaim71
houthakker schreef op maandag 26 maart 2018 @ 14:05:
@Noclaim71 Over welke type(s) van Xtrons en bedragen hebben we het? Zowel Pumpkin en Xtrons zijn volgens mij gewoon bedrijven die hun badge plakken (MTCD/MTCE). Op Aliexpress worden diverse MTCE_GS units aangeboden met PX5 cpu en Android 8.0.
Het betreft of deze Xtrons PB88UNVP of de PB88MTVP

Knopjes of touch.... that's the question

Nu weet ik niet of ik beter voor Xtrons kan gaan of voor een Joying. Zeker omdat de Oreo units nog niet zo breed verkrijgbaar zijn.

Is TomTom eigenlijk en eindelijk werkbaar op dit soort units?
Mijn huidige Allwinner chinese Android radio kan niet met TomTom overweg.... hoe is dat tegenwoordig?

[ Voor 7% gewijzigd door Noclaim71 op 26-03-2018 19:22 . Reden: vraag toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralphkeb
Hier zonder problemen TomTom op een PX5 draaien, moet nog wel de betaalde versie nemen, want nu kan ik hem maar 76km gebruiken.
Het is dat TomTom zo lekker werkt, is er een goede gratis navigatie die (bijna) zo goed draait als TomTom en volledig Nedelands???

Ik heb zelf gekozen voor knopjes, is mij iets makkelijker als je snel ff geluid zacht moet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sugarlee89
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
Ben al jaren tevreden gebruiker van Here Maps, gebruikte het al naar tevredenheid in het Ovi tijdperk. Brengt me overal goed en gratis heen.

Heb wel de oudere APK geinstalleerd, de nieuwere versie bevallen me niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:52

breinonline

Are you afraid to be known?

Waze :)

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Dee
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14:45
ralphkeb schreef op maandag 26 maart 2018 @ 19:35:
Hier zonder problemen TomTom op een PX5 draaien, moet nog wel de betaalde versie nemen, want nu kan ik hem maar 76km gebruiken.
Het is dat TomTom zo lekker werkt, is er een goede gratis navigatie die (bijna) zo goed draait als TomTom en volledig Nedelands???

Ik heb zelf gekozen voor knopjes, is mij iets makkelijker als je snel ff geluid zacht moet hebben.
Niets werkt zo fijn als TomTom. Vier keer per jaar kaart-updates en als je een hotspot in je auto hebt krijg je zinvolle alternatieven aangeboden bij calamiteiten en opstoppingen.

Ik heb denk ik alle bekende routeplanners geprobeerd en overal is wel wat mee. Bij sommigen krijg je aan het begin van je rit de keuze uit drie routes... Ja, daar zit ik dus niet op te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoGi_Berra

Google Maps
Here (we go)
Waze

Allen werkt met alternatieven bij een file of opstopping, mits je een hotspot aan hebt.
Voorheen was ik fan van Google Maps neig nu meer naar Here ivm (betere) offline maps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:45

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik gebruik nog steeds iGO, zat er standaard bij en recent nog mappen bijgewerkt dat hij ook nieuwe wegen normaal herkent. Enige nadeel is dat soms baanindicatie wat te lang blijft staan, maar verder redelijk goed werkend.

Al vind ik toch de GPS polling nog steeds wat traag, had eerst een WinPC in m'n auto die een bizar hoge pollingrate en ging alles stuk accurater in die kleine straatjes.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:36

Niet helemaal gratis, maar Sygic heeft t/m 4 april flinke aanbiedingen. Voor 15,- heb je Heel Europa met traffic.
https://eshop.sygic.com/en/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralphkeb
Lizard schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 11:11:
[...]

Niet helemaal gratis, maar Sygic heeft t/m 4 april flinke aanbiedingen. Voor 15,- heb je Heel Europa met traffic.
En Sygic is verder helemaal in het Nederlands?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:36
ralphkeb schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 13:18:
[...]

En Sygic is verder helemaal in het Nederlands?
Dat is in de app in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houthakker

houthakker

Poehé

Noclaim71 schreef op maandag 26 maart 2018 @ 17:02:
[...]

Het betreft of deze Xtrons PB88UNVP of de PB88MTVP

Knopjes of touch.... that's the question

Nu weet ik niet of ik beter voor Xtrons kan gaan of voor een Joying. Zeker omdat de Oreo units nog niet zo breed verkrijgbaar zijn.

Is TomTom eigenlijk en eindelijk werkbaar op dit soort units?
Mijn huidige Allwinner chinese Android radio kan niet met TomTom overweg.... hoe is dat tegenwoordig?
Ik vind zelf fysieke knopjes wel fijn, hoef je amper te kijken waar je drukt. Je moet nog een vraag stellen; wil je een CD speler of niet?

Verder, ik vind ze nogal aan de prijs. 309 GBP is bijna 400 euro. Op Aliexpress vind je ze al voor 100 euro minder.

Nu heb ik met zowel Aliexpress (nog nooit nodig gehad) als Xtrons geen ervaring met de aftersales afhandeling. Op ebay (2 DIN WinCe unit voor mijn vriendin) een nieuwe toegezonden gekregen toen ik aangaf deze niet ontvangen te hebben.

Kijk je nog wat verder op Aliexpress, Xda, etc... zie je dat het een MTCE_GS type is; die hier gemaakt worden. Je zou dan ook nog kunnen kijken naar een MTCD/MTCE type niet van xtrons; bijvoorbeeld.

In theorie zou je ook een android 6 unit met px5 van het type MTCD om kunnen flash naar Android 8.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:52

breinonline

Are you afraid to be known?

Jan Dee schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 09:19:
[...]

Niets werkt zo fijn als TomTom. Vier keer per jaar kaart-updates en als je een hotspot in je auto hebt krijg je zinvolle alternatieven aangeboden bij calamiteiten en opstoppingen.
Vier keer per jaar 8)7
De alternatieven als Waze en google maps updaten dagelijks. En zinnige alternatieven bieden ze ook aan. Je mag Tomtom prettig vinden werken maar je argumenten vind ik niet zo sterk.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralphkeb
Lizard schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 11:11:
[...]

Top, net gedownload en hij is nu de kaarten aan het downloaden!
Na het proberen kijk ik of ik het pakket aankoop, maar 15 euro lifetime is geen geld en dan is TomTom best wel duur om mss 1 keer per maand te gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan Dee
breinonline schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 15:59:
[...]

Vier keer per jaar 8)7
De alternatieven als Waze en google maps updaten dagelijks. En zinnige alternatieven bieden ze ook aan. Je mag Tomtom prettig vinden werken maar je argumenten vind ik niet zo sterk.
Wat mij betreft hoeven we hier niet over te discussiëren hoor. Maar dagelijks update van Google Maps is natuurlijk niet waar. Er zal op de wereldkaart wel dagelijks wat veranderen, maar GM loopt toch behoorlijk achter. Dagelijks update dus niet maar wel steeds downloaden, dat vind ik toch een nadeel.

Waze vind ik er niet heel goed uitzien maar is wel bij met z'n kaartmateriaal. Deze ga ik nog eens uitgebreid proberen. Navigon en Sygic vind ik niks. Navigon begint met drie alternatieven i.p.v. een duidelijke keuze op basis van wat te voren is aangegeven. Navigon komt bovendien regelmatig ook met hele onlogische routes.

De stem van Sygic is de standaard Google stem, waarbij het er bovendien niet echt goed uit ziet. Voor mij is TomTom dus echt de favoriet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 985385

Hoi Jan Dee,

Ik heb inderdaad deze versie gedownload. Nu is het probleem dat ik mijn huidige DAB+ player niet van mijn toestel afkrijg. hij wilt hem niet verwijderen.
Nog een idee om dat wel voor elkaar te krijgen?
Jan Dee schreef op zondag 18 maart 2018 @ 14:08:
[...]

In deze thread kun je een goedwerkende app viinden die dit probleem niet heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gallego88
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 25-11-2021
Goedenavond,

Voor mijn Mercedes A150 heb ik een autoradio van Hizpo met android.

Nu zag ik dat je via de canbus ook de informatie kan tonen over je snelheid en je benzine etc weet iemand hoe je dit kan instellen?

Groetjes Gregory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Dee
Anoniem: 985385 schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 17:30:
Hoi Jan Dee,

Ik heb inderdaad deze versie gedownload. Nu is het probleem dat ik mijn huidige DAB+ player niet van mijn toestel afkrijg. hij wilt hem niet verwijderen.
Nog een idee om dat wel voor elkaar te krijgen?

[...]
Oei, bij mij kon ik 'm gewoon verwijderen. Hij stond er in eerste instantie ook niet op, was door mij geïnstalleerd en kon dus ook gewoon weer worden verwijderd. Maar als het voor-geïnstalleerd is gaat dat wellicht niet lukken. Misschien kun je een balletje opgooien in het forum waar je ook de app hebt gedownload. Ze zijn daar behoorlijk behulpzaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoGi_Berra
Gallego88 schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 21:39:
Goedenavond,

Voor mijn Mercedes A150 heb ik een autoradio van Hizpo met android.

Nu zag ik dat je via de canbus ook de informatie kan tonen over je snelheid en je benzine etc weet iemand hoe je dit kan instellen?

Groetjes Gregory
Kijk of je het programmatje Torque op je unit staat. Zo niet, kan je deze downloaden vanuit de Play Store.
Als je unit communiceert met je auto zal je inderdaad info uit eruit kunnen halen. Als dit niet lukt kan je dit alsnog kunnen doen door middel van een OBD2 connector (bluetooth).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asterion
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11:14
Zijn er mensen die ervaring hebben met "Mekede"?

Ik heb volgende radio op het oog: http://s.aliexpress.com/qQNNfyER

Is een radio met een px5 bordje dus waarschijnlijk makkelijk up te graden naar Android 8.0 en beduidend goedkoper dan xtron, pumpkin of andere merken die hier voorbij komen.
Of ik zie iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralphkeb
Asterion schreef op maandag 2 april 2018 @ 02:46:
Zijn er mensen die ervaring hebben met "Mekede"?

Ik heb volgende radio op het oog: http://s.aliexpress.com/qQNNfyER

Is een radio met een px5 bordje dus waarschijnlijk makkelijk up te graden naar Android 8.0 en beduidend goedkoper dan xtron, pumpkin of andere merken die hier voorbij komen.
Of ik zie iets over het hoofd?
Is helaas geen PX5 radio, maar een PX3 met Android 7.1 en 2GB intern geheugen, ik zou het persoonlijk niet doen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asterion
ralphkeb schreef op maandag 2 april 2018 @ 07:39:
[...]

Is helaas geen PX5 radio, maar een PX3 met Android 7.1 en 2GB intern geheugen, ik zou het persoonlijk niet doen dan.
Hmm, dus het is niet omdat het een octa core is, dat het een px5 bordje is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralphkeb
Asterion schreef op maandag 2 april 2018 @ 13:11:
[...]

Hmm, dus het is niet omdat het een octa core is, dat het een px5 bordje is?
Hmm, ik twijfel, ziet er toch wel uit als een PX5 bordje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 654001

Ook even een kleine bijdrage:

ik heb deze gisteren proberen plaatsen in mijn Fiat Ducato: https://www.benl.ebay.be/itm/282639208541?ul_noapp=true.

Een ramp! BT verbinding met de gsm gaat nu eens wel, dan weer niet. Als je belt en je duwt af, hoor je een plof in de boxen. Als ik via Google Play Store TomTom wil downloaden, dan zegt hij dat er geen internetverbinding is (sommige apps kan ik wel downloaden, andere niet). Tethering lukt al helemaal niet (en ik heb een moderne Samsung). En last but not least is het toestel te breed, volgens de verkoper zou hij moeten passen zonder aanpassingen....400€ in het water.... Koop dus niet van Seicane! Bende oplichters!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16:27

Grudgie

PSN: Grudgie7

Anoniem: 654001 schreef op maandag 2 april 2018 @ 15:38:
Ook even een kleine bijdrage:

ik heb deze gisteren proberen plaatsen in mijn Fiat Ducato: https://www.benl.ebay.be/itm/282639208541?ul_noapp=true.

Een ramp! BT verbinding met de gsm gaat nu eens wel, dan weer niet. Als je belt en je duwt af, hoor je een plof in de boxen. Als ik via Google Play Store TomTom wil downloaden, dan zegt hij dat er geen internetverbinding is (sommige apps kan ik wel downloaden, andere niet). Tethering lukt al helemaal niet (en ik heb een moderne Samsung). En last but not least is het toestel te breed, volgens de verkoper zou hij moeten passen zonder aanpassingen....400€ in het water.... Koop dus niet van Seicane! Bende oplichters!
Zoek je een goeie 2Din radio? Met Android Auto? Kan ik je deze aanraden https://www.autoradiostor...pioneer-sph-da230dab.html

Deze heb ik nu zelf 2 weken in mijn auto zitten en hij doet het perfect! Alles doet het! Bluetooth pakt hij zelf op. Bellen erg goed. Android Auto pakt hij. Waze werkt er perfect op. Radio en Dab+ werkt mooi. Tot nu toe nog niks tegengekomen wat niet werkt. Echt een heerlijke autoradio. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 13:32
Grudgie schreef op maandag 2 april 2018 @ 17:09:
[...]

Zoek je een goeie 2Din radio? Met Android Auto? Kan ik je deze aanraden https://www.autoradiostor...pioneer-sph-da230dab.html

Deze heb ik nu zelf 2 weken in mijn auto zitten en hij doet het perfect! Alles doet het! Bluetooth pakt hij zelf op. Bellen erg goed. Android Auto pakt hij. Waze werkt er perfect op. Radio en Dab+ werkt mooi. Tot nu toe nog niks tegengekomen wat niet werkt. Echt een heerlijke autoradio. _/-\o_
Ziggo app ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16:27

Grudgie

PSN: Grudgie7

Ik denk het niet, maar ik zelf kijk geen TV onder het autorijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asterion
ralphkeb schreef op maandag 2 april 2018 @ 14:59:
[...]

Hmm, ik twijfel, ziet er toch wel uit als een PX5 bordje
Dat dacht ik ook.

Octa core, 2gb ram, 32gb geheugen.
Dat zijn toch PX5 bordjes?

Als het een quad core zou zijn, dan had het waarschijnlijk een PX3 bordje geweest?

Misschien kan iemand de bevestiging geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• divermickey
Hoi Asterion,
Ik heb deze radio van mekede :
https://nl.aliexpress.com...=a2g0s.9042311.0.0.zPV8jB
Ben hier heel erg tevreden over, alles werkt naar behoren.
aansluiten was geen probleem. als het zo'n leek als mij dit lukt moet iedereen dit lukken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asterion
Asterion schreef op maandag 2 april 2018 @ 20:18:
[...]

Dat dacht ik ook.

Octa core, 2gb ram, 32gb geheugen.
Dat zijn toch PX5 bordjes?

Als het een quad core zou zijn, dan had het waarschijnlijk een PX3 bordje geweest?

Misschien kan iemand de bevestiging geven?
Ik heb de bevestiging gekregen dat het geen px5 maar om een ander bord.

"The are MTK3562 not is PX5"

Ik zal mijn zoektocht nog even moeten verder zetten.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• namo_h
Ik heb afgelopen paasweekend mijn de Xtrons PB88UNVP ontvangen, geïnstalleerd en inmiddels een aantal dagen gebruikt. Hieronder een korte beschrijving van mijn bevindingen:

Bestelling/Levering:
Ik heb de unit op dinsdag 27-03 besteld via de Xtrons Webwinkel van AliExpress. Hiervoor heb ik bewust gekozen i.v.m. de Birthday Promotion. Om vanuit een magazijn in Europa te laten verzenden moet je voor aanschaf contact opnemen met de verkoper. 3 dagen later op 30-03 is de bestelling bij mij thuis afgeleverd. Naast de headunit heb ik ook de OBD02 Adapter en een extra externe Microfoon (MIC002) bijbesteld. Uiteindelijk heb ik na wat onderhandelen en (paypal wisselkoers) voor de totale bestelling €298,55.-betaald

Het pakket was keurig en goed bescherm verpakt in een standaard doos van dik karton. Hierin zat een nette gebrandmerkte doos van Xtrons met daarin, onder een dikke laag tempex verscholen, de headunit en diversen. De unit en bijbehoren zijn van uitstekende bouwkwaliteit en lijken mij niet onder te doen voor een reguliere merkradio.

Overigens is het pakket vanuit (of via, maar dat betwijfel ik) Duitsland verzonden.

Installatie:
De installatie in mijn VW Polo 6R was een eitje (paasweekend :P ) het verwijderen van de oude radio en het plaatsten van de Xtrons headunit zal zo ongeveer 15 minuten in beslag genomen hebben. Dezelfde tijd ben ik ongeveer kwijt geweest voor het netjes wegwerken van de externe microfoon en de GPS antenne.

De GPS antenne heb ik buiten zicht linksvoor onder het dashboard bevestigd. De externe microfoon heb ik heel netjes kunnen wegwerken links naast de stuurkolom zodat deze niet opvalt maar toch dicht bij de bestuurder zit.

Mede omdat ik een Apple gebruiker ben en weinig tot geen ervaring had met Android ben ik met het installeren, uitzoeken en uitproberen van de software en diverse apps, zonder dat ik er erg in had, iets langer bezig geweest. Toen ik na een goeie 3 uur spelen met het apparaat maar eens een testritje wou maken, bleek dat de accu van de auto leeg was |:( . Nadat ik deze overgestart had was dat probleem ook weer verholpen.

Gebruik:
Ik ben erg te spreken over de snelheid en het gebruiksgemak van de unit. Ik kan zonder haperingen makkelijk meerdere apps laten draaien, het swipen tussen verschillende homescreens, het openen en sluiten van apps gaat allemaal erg snel en doet zeker niet onder voor mijn iphone 7 of ipad air.

Omdat ik zelf niet erg bekend was/ben met Android was het op het voor mij nog wel even uitzoeken hoe android werkt en waar de diverse instellingen te vinden zijn. Ik neem aan dat dit voor een doorgewinterde android gebruiken geen problemen oplevert.

De FM radio werkt uitstekend. Een goed signaal en het is makkelijk om zenders te vinden en op te slaan. Ook bewaard hij zendernamen. Wel had de RDS weergave van mij iets groter gemogen en ook vindt ik het uiterlijk van de app niet heel erg sexy. Maar omdat ik deze toch nooit op de voorgrond aan heb staan en de app in het homemenu er wel goed uitziet en ook van daaruit te bedienen is, is dit geen issue voor mij.

Verbinding via Wifi:
Wanneer ik mijn auto op het garagepad heb staan is deze niet meer dan 4 meter verwijderd van mijn router en zit er slechts 1 buitenmuur tussen de router en de unit. Toch is de downloadsnelheid niet meer dan 10Mbps. Tot een 15/20m afstand blijft deze verbinding wel stabiel. Dit is een prima snelheid om apps te downloaden, te updaten of om mijn spotify playlist te downloaden. Maar het downloaden van de offline maps van de navigatieapps duurde hierdoor wel erg lang. Echter wanneer ik mijn iphone verbonden heb met hetzelfde wifinetwerk,hiermee een hotspot maak en vervolgens met de unit verbinding maak met de hotspot, haal ik wel een respectabele downloadsnelheid van 70Mbps.

Apps:
Vooralsnog heb ik wat basic apps geïnstalleerd; flitsmeister, navigatie, Spotify, Foxsports, Ziggo Go, etc. Deze weken allemaal prima, snel en zonder problemen. Wel zou ik nog 1 app willen uitlichten; ondanks dat de helderheid van het scherm te dimmen is, vind ik op de laagste stand, in het donker echt nog te fel. Hiervoor heb ik de app: Night screen gedownload. Met deze app kun je heel eenvoudig het scherm nog een flink stuk verder dimmen tot bijna zwart aan toe. Mocht er iemand nog tips hebben voor andere leuke en nuttige apps dan hoor ik het graag.

Navigatie:
Naast bovengenoemde apps heb ik afgelopen weekend ook een aantal navigatie apps uitgeprobeerd:

Google Maps:
Werkt uitstekend. Nadeel is dat ik wel telkens een hotspot moet maken wanneer ik niet thuis naast de router geparkeert sta. Een kleine handeling maar toch een nadeel ten opzichte van de apps met offline kaarten.

Here WeGo:
Vond deze app een van de minderen. Stem haperde vaak of sprak zinnen door elkaar en heb zelfs een keer gehad dat hij zo ineens alle route-instructies achter elkaar op ging lezen.

TomTom Go:
Prima, duidelijke kaarten en instructies, maar wel de duurste.

Syntic:
Zit er prima uit, duidelijke instructies, offline kaarten en slechts €15.- voor een Lifetime abonnement met
Europa + Traffic

Waze:
Niet mijn ding en ook hier geen offline maps.

Uiteindelijk heb ik gekozen voor de app van Syntic en het lifetime abonnement van €15.- afgesloten. Daarnaast heb google maps nog als alternatief laten staan.

OBD02 Adapter:
Naast de Headunit heb ik ook een OBD02 Adapter besteld. Voor een tientje leek het me wel leuk om dit eens uit te proberen. De installatie was eenvoudig: inpluggen, verbinden met Bluetooth en de Torque app openen. Echter voor mij als leek op het gebeid van autotechniek en mechanica had dit evengoed in het chinees kunnen zijn. Het enige wat vooralsnog interessant was dat hij bij het onderdeel foutencodes aangaf dat alles prima in orde was. Wellicht dat ik in de toekomst mij hier eens een keer in zal verdiepen of dat het van pas komt wanneer de auto wel problemen geeft.

Externe Microfoon:
De externe microfoon is wel een echte aanrader! Om het verschil te testen tussen het geluid met of zonder externe microfoon heb ik deze op de 2e dag maar eens losgekoppeld. Wanneer de auto stilstaat voldoet de interne microfoon prima. Ook tijdens het rijden ben je nog wel verstaanbaar maar moet je toch een flink stuk harder praten ook werkt de stembediening van het apparaat dan niet altijd even goed. Met de externe microfoon aangesloten werkt dit beter dan dat ik ooit eerder in een auto heb ervaren. Glashelder geluid, geen rijgeluiden of echo als de radio te hard aanstaat en op een normale toon praten werkt prima . En (ja, ik heb het echt geprobeerd) de spraakbediening werkt zelfs goed als ik fluister. Ook hiervan was de prijs zo ongeveer een tientje en is daarmee wat mij betreft een Nobrainer!

Nog doen/Uitzoeken:
Bij de headunit is een kabel met 3 USB uitgangen meegeleverd. Deze moet ik nog aansluiten. In mijn auto zitten standaard geen USB porten. Wel zijn er diverse mogelijkheden waar deze geplaatst kunnen worden. Overigens ben ik de USB-poorten enkel nodig voor het opladen van de telefoons, met Spotify, de FM radio, draadloze verbinding met iphone en de SD-ingangen heb ik voldoende mogelijkheden voor het afspelen van muziek en data. Ik ben van plan om een aansluiting als deze te bestellen en te monteren. Hier zal ik mij binnenkort een keer in moeten verdiepen.

Zoeken en uitproberen van diverse leuke en nuttige apps.

Ook wil ik nog uitzoeken of ik bepaalde apps standaard kan opstarten. Bijvoorbeeld: navigatie op de voorgrond, FM radio of Spotify en Flitsmeister aan op de achtergrond.

Tot nu toe werkt de headunit van Xtronics werkelijk uitstekend en voldoet deze boven mijn verwachting.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/L6DfTztl.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/xTAAdcXl.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorritkramer
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 15-06 00:25
Hallo allemaal,

Ik ben opzoek naar een Radio met scherm voor een Peugeot 206 bj:2001 zou ik graag een enbouw willen maar ik heb geen idee welke ik het beste zou kunnen pakken? zijn er hier mensen die al ervaring hebben met zoon radio in een 206, Wil het scherm ook gebruiken voor achteruitrij camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoGi_Berra
@namo_h
Ik heb voorin USB poorten ingebouwd (waar je ESP staat etc.) en het is echt 10min werk.
1 Poort heb ik voorin en de 2e heb ik in m'n handschoenkastje laten uitkomen. Hier kan ik evt een HD kwijt.

USB poort voor gebruik ik puur voor opladen. PM maar als je meer info nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• namo_h
YoGi_Berra schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 16:28:
@namo_h
Ik heb voorin USB poorten ingebouwd (waar je ESP staat etc.) en het is echt 10min werk.
1 Poort heb ik voorin en de 2e heb ik in m'n handschoenkastje laten uitkomen. Hier kan ik evt een HD kwijt.

USB poort voor gebruik ik puur voor opladen. PM maar als je meer info nodig hebt.
Ik zit eraan te denken om inderdaad een USB poort in te bouwen bij de ESP en stoelverwarming (zoals je op de foto's kunt zien heb ik daar nog een ruimte vrij). De overige 2 poorten wou ik gaan aansluiten op de 2 vrije ruimten onder bij de 12V sigarettenaansteker. Hier zitten nog 2 ongebruikte knopjes. Ik moet alleen komende tijd nog even goed uitzoeken welke onderdelen ik precies moet bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• namo_h
jorritkramer schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 16:24:
Hallo allemaal,

Ik ben opzoek naar een Radio met scherm voor een Peugeot 206 bj:2001 zou ik graag een enbouw willen maar ik heb geen idee welke ik het beste zou kunnen pakken? zijn er hier mensen die al ervaring hebben met zoon radio in een 206, Wil het scherm ook gebruiken voor achteruitrij camera.
Een Peugot 206 is volgensmij wat lastiger omdat hier niet direct ruimte is voor een 2DIN radio. Er zijn volgensmij 3 opties:

-Een android radio aanschaffen waarbij Je het bovenste deel van je middenconsole vervangt. Helaas zijn deze niet veel te vinden en degene die er zijn zijn vaak al wat oudere versies

-Een paneel voor je middenconsole aanschaffen waardoor een universele 2DIN android radio zal passen op de plaats waar nu je 1DIN radio bediening zit

-Een 1DIN radio met "uitklap" nemen

Kijk anders ook eens in dit topic

[ Voor 4% gewijzigd door namo_h op 04-04-2018 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels j
  • Laatst online: 08-06 10:19
namo_h schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 15:43:
Ik heb afgelopen paasweekend mijn de Xtrons PB88UNVP ontvangen, geïnstalleerd en inmiddels een aantal dagen gebruikt. Hieronder een korte beschrijving van mijn bevindingen:
Bedankt voor je uitgebreide review! Ik heb afgelopen vrijdag een soortgelijke Xtrons geinstalleerd in mijn Audi. Ik heb vrijwel dezelfde ervaringen als jou. Eerlijk gezegd had ik niet verwacht dat de installatie zo simpel/probleemloos zou verlopen. Alleen mijn cd-wisselaar is niet meer te bedienen. Maar om eerlijk te zijn is de cd-wisselaar voor mij sowieso al compleet overbodig door de aanwezigheid van Spotify, Youtube, SD en usb-stick. Na het doorlezen van het forum en je review heb ik een paar vragen:

Weet iemand of het mogelijk is om (het uiterlijk van) het FM-radioscherm te veranderen?
Ik zie dat alle nieuwe PX5-radio's hetzelfde FM-scherm hebben, dus wellicht zijn er anderen die hier een oplossing voor hebben gevonden. Ook ik vind het scherm van de FM-radio niet bepaald sexy. Het sluit ook niet aan bij de rest van de menu's.
Afbeeldingslocatie: https://xtrons.co.uk/media/catalog/product/cache/4/thumbnail/500x380/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/t/e/te697p_4_.jpg

Alternatief: Goede radio-app?
Alternatief is om een radioapp te installeren. Ik heb al een aantal radio-apps (myTuner, Radio FM, Digital Radio) geïnstalleerd en meteen weer verwijderd. Deze apps zijn niet echt geschikt voor het 1024*600 scherm. Heeft iemand goede suggesties voor een radio-app?

Telefoonlijst koppelt niet?
Via de "bluetooth-knop" kom ik in een menu waar je een telefoonnummer kan intoetsen, maar mijn contactenlijst is/wordt niet gekoppeld. Ik zie op mijn telefoon en de Xtrons-unit ook niet de mogelijkheid om de telefoonlijst te koppelen. Ik ben bij andere auto's gewend dat mijn contactenlijst wordt overgenomen zodra je met bluetooth de telefoon aan de radio koppelt. Zie ik iets over het hoofd of is het gewoonweg niet mogelijk dat de Xtrons-unit via bleutooth je contactenlijst koppelt?

Ik zag dat in dit forum al eerder de vraag is gesteld, maar ik zag nog niet een antwoord.
Anoniem: 435897 schreef op zondag 11 maart 2018 @ 21:04:
Ik ben ook in het bezit van een android radio aangekocht via aliexpress.

- Contactpersonen lijst telefoon
mijn lijst van mijn contactpersonen krijg ik langs geen kanten toegevoegd.
Via Google,gmail,..... acounts
Bied dit niet echt een oplossing
Heef iemand hier ervaring mee want dit stoort mij wel enorm!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• namo_h
niels j schreef op woensdag 4 april 2018 @ 19:20:

Telefoonlijst koppelt niet?
Via de "bluetooth-knop" kom ik in een menu waar je een telefoonnummer kan intoetsen, maar mijn contactenlijst is/wordt niet gekoppeld. Ik zie op mijn telefoon en de Xtrons-unit ook niet de mogelijkheid om de telefoonlijst te koppelen. Ik ben bij andere auto's gewend dat mijn contactenlijst wordt overgenomen zodra je met bluetooth de telefoon aan de radio koppelt. Zie ik iets over het hoofd of is het gewoonweg niet mogelijk dat de Xtrons-unit via bleutooth je contactenlijst koppelt?

Ik zag dat in dit forum al eerder de vraag is gesteld, maar ik zag nog niet een antwoord.

[...]
Bij mij is dit wel gelukt. Hoe precies weet ik niet meer omdat dit meteen in 1x gelukt is en ik er verder geen aandacht meer aan besteed heb. Waarschijnlijk "gewoon" op de volgende wijze

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/XSxjWrV.png

Of kijk hier eens (Vanaf pag.11)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timster82
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 17-04 09:53
Ik ben aan het kijken voor navigatie in mijn Kia Sportage van 2011. Zo kwam ik dus hier terecht. Ik zie dat jullie veel kiezen voor Xtrons. Nu kwam ik onderstaande tegen, maar zag geen referenties. De andere die ik had gevonden was van Asottu. Ken beide merken niet, maar ik hoop dat iemand mij hier kan adviseren over welke beter/sneller is. Ook kijkend naar geluidskwaliteit.

Asottu

https://nl.aliexpress.com...10208.99999999.262.Wwj4nT

Xtrons

https://nl.aliexpress.com...61d1674&priceBeautifyAB=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• namo_h
Dit merk ken ik niet.
Deze draait nog wel op Android 5.1 uit 2015. Wordt ook niet meer verkocht door Xtrins Zelf.

Wellicht zijn dit alternatieven:
Dasaita
Android 8.0
Octacore
Processor: PX5
RAM: 4GB
ROM: 32GB

Dasaita
Android 7.1
Quadcore
Processor: PX3
RAM: 2GB
ROM: 32GB

Dasaita
Android 7.1
Quadcore
Processor: PX3
RAM: 2GB
ROM: 16GB

Als je vervolgens vergelijkt op specs en prijs. Dan had ik het niet op een paar tientjes aan laten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timster82
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 17-04 09:53
Thanx! Dat ziet er wel goed uit. Vooral die eerste! Die heeft wel bijna dezelfde specs als de Asottu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels j
namo_h schreef op donderdag 5 april 2018 @ 13:04:
[...]

Bij mij is dit wel gelukt. Hoe precies weet ik niet meer omdat dit meteen in 1x gelukt is en ik er verder geen aandacht meer aan besteed heb. Waarschijnlijk "gewoon" op de volgende wijze

[afbeelding]

Of kijk hier eens (Vanaf pag.11)
Ik schaam me dood. Het was inderdaad die knop. Ik had die knop al eerder geprobeerd, maar waarschijnlijk niet op mijn telefoon gekeken. Op de telefoon komt keurig het verzoek of de telefoonlijst mag worden gekoppeld. Opgelost dus, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten00
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-06 19:56
namo_h schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 15:43:
Goed om te horen dat het bellen met de Xtrons bij jou wel goed gaat. Op XDA las ik ergens dat het bellen met een soorgelijke Xtrons juist niet lekker ging: https://forum.xda-develop...-0-4gb-ram-maybe-t3736746
Maar waarschijnlijk is het te wijten aan de externe microfoon, dat lijkt me dus wel een must.

Is er ook al iemand die de DAB+ adapter van Xtrons geprobeerd heeft? Dat is voor mij wel belangrijk, mijn radio ontvangst is vaak niet al te best. Ik ben ook wel benieuwd of je ook kan tetheren via een USB verbinding met je Android toestel. Dat zou qua gebruiksgemak al weer aardig wat schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Little_Bear
  • Laatst online: 11-06 00:20
ralphkeb schreef op zondag 11 maart 2018 @ 08:44:

- Radio ontvangst is goed, maar helaas de welbekende AF bug waardoor elke paar seconden hickup in het geluid, dus AF staat uit.

Vragen:
- Geluidsverschil tussen navigatie, radio en Spotify waar spotify stuk zachter klinkt waardoor je je wezenloos schrikt als nav miep gaat schreeuwen :)
Is dit ergens in een instelling op te lossen zodat alle apps/ingangen ongeveer zelfde volume hebben?
Ik rijd dus nu al enige tijd rond met de Erisin Octacore PX5 radio en ben er inmiddels ook achter dat met AF-gebruik eerst dat fenomeen met een aantal keren het kort wegvallen van geluid, waarna pas later het AF schakelt naar het sterkste signaal.
Is hier reeds ergens een oplossing voor?

Verder is er in de Car-setup het geluid in mix met radiogeluid in te stellen, maar in hoeverre dit invloed heeft op mix-geluid met andere apps en je navi ben ik zelf nog niet achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• locoelbario
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-03-2022
iemand ervaring met het merk HIZPO

https://www.aliexpress.co...10208.99999999.297.5W281J

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Dee
Little_Bear schreef op maandag 9 april 2018 @ 13:07:
[...]

Verder is er in de Car-setup het geluid in mix met radiogeluid in te stellen, maar in hoeverre dit invloed heeft op mix-geluid met andere apps en je navi ben ik zelf nog niet achter.
Bij mijn radio (Ownice C500) werkt het zo dat het volume van de navigatie kan worden aangepast tijdens de instructies, dus als de navigatie geluid geeft. Dit doe ik met de standaard volume regelaar die op dat moment dus het volume van de navi regelt. De rest blijft dan ongewijzigd. Op momenten dat de navigatie stil is wordt het andere volume geregeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Siete
  • Registratie: Augustus 2007
Ja ik heb er eentje in mijn Opel zitten. Ben er nog steeds elke dag blij mee en kan hem jou aanraden. Alleen het bellen met de interne microfoon werkt slecht. Dus sinds kort een externe besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:03
Ik ontdekte vandaag bij toeval dat de TomTom Go Mobile app plotseling wèl werkte op mijn apparaat.
En dat zonder rooten en andere ingrepen.
Voorheen kon dat absoluut niet, omdat de app de lange serienummers van Android radio's niet pikte.
Bij enkele "merken" kon het wel, maar die hadden daar een bepaalde truc voor.
Blijkbaar heeft TT zijn policy gewijzigd en ondersteund het nu wel. Meteen een jaarabonnementje afgesloten.
Oh, en het radiogeluid word ook mooi gedimd tijdens de navigatie instructies.
:) :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1062563

Hallo allemaal.
Ik hen een http://xtrons.co.uk/pb88u...olkswagen-seat-skoda.html
Op het oog voor mijn seat leon uit 2011.
Nu zie ik hem op aliexpress voor 269,- staan. Er staat bij gratis verzenden en je kan hem vanaf duitsland laten verzenden met dhl.
Nu is mijn vraag, komen er nog extra kosten bij en hoeveel zal dat zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YoGi_Berra
Anoniem: 1062563 schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 07:55:
Hallo allemaal.
Nu zie ik hem op aliexpress voor 269,- staan. Er staat bij gratis verzenden en je kan hem vanaf duitsland laten verzenden met dhl.
Verschepen vanaf DE sluit je uit van extra btw, mocht dit wel zo zijn moet je dit bij de reseller aankaarten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaRaDoX4
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14-04 07:34

PaRaDoX4

Beverage Dissemination Officer

Anoniem: 1062563 schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 07:55:
Hallo allemaal.
Ik heb mijn radio uit china laten overvliegen toen der tijd, Hou er rekening mee dat de verzendkosten (ondanks jij het niet betaald) wel wordt meegerekend met de totale waarde van het product.

Het bedrijf waar ik hem besteld had gaf een waarde op van 80 euro, maar omdat ik ook gratis verzending had, pakte ik het vervoer van DHL ter waarde van 170 pleuries. Wat er voor zorgde dat ik bij de douane nog even 70 euro mocht aftikken.

als deze in duitsland in een magazijn ligt zou je hier geen last van moeten hebben.

Your mission is not to accept the mission. Do you accept? | Steam: -SlipperyPickle- | Stadia: SlipperyPickle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1062563

Bedankt voor de reacties
Welke zouden jullie aanbevelen voor mijn seat leon 2011?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ejwagenvoort
  • Laatst online: 09-05 23:55
Heeft er iemand ervaring met "self park" systemen zoals "Intelligent Park Assist" van Nissan of soortgelijke zelfparkeerfuncties bij andere merken? Is deze functionaliteit beschikbaar op de aftermarket Android systemen, zoals bijvoorbeeld de laatste PX5 met octacore en Android 8.0? Of zit je voor deze functies helaas toch vast een de unit van het betreffende merk (op Google lijkt niet veel te vinden)? Achteruitrij camera's zijn wel ondersteund, maar functies voor 360 camera's of zelfparkerende units is niet veel te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• namo_h
Anoniem: 1062563 schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 17:22:
Bedankt voor de reacties
Welke zouden jullie aanbevelen voor mijn seat leon 2011?
Ik heb zelf alleen ervaring met de Xtrons maar deze kan ik je zeker aanraden. Nu na een aantal weken nog zeer tevreden over en nog geen problemen tegengekomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• namo_h
Ik heb gisteren deze USB aansluiting in het dashboardkastje gemonteerd.

Installatie was makkelijk. Een kwestie van het opvulknopje vanachter het kastje eruit drukken. USB aansluiting erin drukken en de kabel naar de radio leggen en aansluiten.

Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/a/QPWJ4J3

Echter wanneer je een kabel aansluit kan het dashboard kastje nog maar net sluiten (lees: hij sluit niet goed aan maar blijft wel dicht). Dus eigenlijk moet het dashbordkastje openstaan wanneer ik een USB aansluit. Prima wanneer ik alleen in mijn auto zit en mijn telefoon wil opladen. Maar lastiger wanneer ik een medepassagier heb die dan de hele rit het deurtje tegen zijn knieën heeft.

Mede omdat de Xtrons 3 USB aansluitingen heeft, ben ik dan ook nog op zoek naar nog enkele alternatieven om USB aansluitingen bij te plaatsen. Nu heb ik boven de radio nog een ongebruikt knopje die eenvoudig te vervangen is. Weet iemand waar ik een USB aansluiting kan vinden die hier precies inpast?

Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/a/T59Od

Een eventuele andere mogelijkheid zou naast de 12V sigarettenaansteker zijn. Hier zijn ook nog 2 loze dopjes. Echter heb ik deze nog niet eenvoudig los kunnen krijgen en moet hiervoor wellicht e.e.a. van het dashbord gedemonteerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raziel
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 31-05 21:21
Ik zit zelf te denken aan de xtrons PCD77MTV, te koop via ebay voor 220 euro. Levering vanuit Duitsland dus geen doaune gezeur. Specifiek deze versie omdat ik de 8" niet mooi vind, dit is eigenlijk gewoon een rns510 qua looks. Ik vraag me alleen af of een 1GB ram icm een Cortex-A7 voldoende is.

Ik heb al een navigatie app gekocht ooit, Navigon, die had destijds al één van de weinige offline maps. Werkt TMC ook icm dit soort radios?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoGi_Berra
@Raziel
Verschillende apps (Google Maps, Waze en Here(we GO) ondersteund inderdaad TMC. Hiervoor is wel een WiFi-Hotspot voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timpieturner
  • Laatst online: 14-04 15:17
Hallo Tweakers,

Ik zit al een tijdje te kijken naar een Android radio voor in mijn Hyundai Tucson 4WD.
Nu heb ik heel vroeger in het begin van mijn autocarrière wel al eens een radio met een schermpje gehad (deze zat er al in van de vorige eigenaar). Alleen toen kon ik alleen video's of dvd's kijken als mijn auto op de handrem stond.

Nu ben ik in dit forum nog niet echt specifiek tegen gekomen hoe mensen dit hebben opgelost bij hun Android radio.

Zit deze beperking hier überhaupt op. Of kun je ook alleen maar video's afspelen terwijl de handrem is geactiveerd.

Is het mogelijk om de 'brake' kabel samen met de 'ground' cable vast te solderen, om zo een brug te creëren. En dus gewoon altijd beeld kan afspelen.

Ik ben benieuwd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raziel
YoGi_Berra schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 08:41:
@Raziel
Verschillende apps (Google Maps, Waze en Here(we GO) ondersteund inderdaad TMC. Hiervoor is wel een WiFi-Hotspot voor nodig.
Okay thanks. De standaard navi van VW werkt met RDS-TMC en doet dat best goed naar het schijnt. Had gehoopt dat dit hier ook het geval was. Ik heb maar een 500MB databundel namelijk (omdat ik normaal overal op Wi-Fi zit).
Timpieturner schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 09:06:
Hallo Tweakers,

Ik zit al een tijdje te kijken naar een Android radio voor in mijn Hyundai Tucson 4WD.
Nu heb ik heel vroeger in het begin van mijn autocarrière wel al eens een radio met een schermpje gehad (deze zat er al in van de vorige eigenaar). Alleen toen kon ik alleen video's of dvd's kijken als mijn auto op de handrem stond.

Nu ben ik in dit forum nog niet echt specifiek tegen gekomen hoe mensen dit hebben opgelost bij hun Android radio.

Zit deze beperking hier überhaupt op. Of kun je ook alleen maar video's afspelen terwijl de handrem is geactiveerd.

Is het mogelijk om de 'brake' kabel samen met de 'ground' cable vast te solderen, om zo een brug te creëren. En dus gewoon altijd beeld kan afspelen.

Ik ben benieuwd :D
Als ik de handleiding van Xtrons bekijk, kan je het zelf in- en uitschakelen. Zou het lekker ingeschakeld laten, wel zo veilig.

[ Voor 51% gewijzigd door Raziel op 20-04-2018 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timpieturner
Raziel schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 09:25:
[...]

Okay thanks. De standaard navi van VW werkt met RDS-TMC en doet dat best goed naar het schijnt. Had gehoopt dat dit hier ook het geval was. Ik heb maar een 500MB databundel namelijk (omdat ik normaal overal op Wi-Fi zit).

[...]

Als ik de handleiding van Xtrons bekijk, kan je het zelf in- en uitschakelen. Zou het lekker ingeschakeld laten, wel zo veilig.
Oke dankjewel! Maar je moet dus wel die kabel met je handrem verbinden om sws video te kunnen kijken. Al dan niet rijdend.

[ Voor 14% gewijzigd door Timpieturner op 20-04-2018 15:43 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tritimee
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:43
niels j schreef op woensdag 4 april 2018 @ 19:20:

Alternatief: Goede radio-app?
Alternatief is om een radioapp te installeren. Ik heb al een aantal radio-apps (myTuner, Radio FM, Digital Radio) geïnstalleerd en meteen weer verwijderd. Deze apps zijn niet echt geschikt voor het 1024*600 scherm. Heeft iemand goede suggesties voor een radio-app?
TuneIn Radio al eens getest? is via de instellingen ook default in "Car-Mode" te openen en bevat flink wat internet radio stations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:32
weet iemand of het al mogelijk is om android auto naast het AID te gebruiken zonder dat de Golf gaat zeuren dat er al een navigatie op een mobiel apparaat actief is?
Is hier een truck voor?

Is het in ook in een golf mogelijk om draadloos te verbinden ipv via een kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels j
tritimee schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 15:51:
[...]

TuneIn Radio al eens getest? is via de instellingen ook default in "Car-Mode" te openen en bevat flink wat internet radio stations.
Ik ga het straks proberen, bedankt! Ik was zelf uiteindelijk uitgekomen bij Audials wat ook wel een aanrader is.
Raziel schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 09:25:
Bij Xtrons kan je inderdaad in het car-menu aanvinken of je video tijdens het rijden wel/niet wilt inschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon9114
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-06 09:20
Voor mijn toyota corolla uit 2000 ben ik opzoek naar een head unit om de cassette speler te vervangen.
De headunit ga ik voornamelijk gebruiken voor navigatie(google maps/waze) en spotify.
Mijn budget is max 200 euro.

Nu is mijn oog gevallen op deze headunit en vraag ik me af of iemand weet of deze headunit nog een update krijgt naar android 8.0?
Quad core 7" 2GB ram

Of kan ik beter wat meer betalen voor een headunit met Octacore cpu, 4GB ram en android 8.0?

[ Voor 5% gewijzigd door dragon9114 op 22-04-2018 01:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
Dat laatste, ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1065417

Beste Tweakerboys,

Ik ben nieuw op dit forum en zit met een paar vragen over mijn Android radio. Ik heb vorig jaar in juni ongeveer een Android radio gekocht, het goedkope model via Carjoying. Na hem ingebouwd te hebben en helemaal blij te zijn merkte ik na een paar dagen dat de gps fix niet helemaal lekker zit. Kort gezegd hij heeft dan gewoon geen verbinding. Sinds ik hem heb allerlei apps geprobeerd en ook het een en ander doorgelezen op fora, maar ik ben niet al te kundig op dat gebied, dus een hoop taal komt bij mij totaal niet binnen.

Ik ben inmiddels wel op de hoogte dat ik niet bepaald een snel model heb, maar hier moet toch een oplossing voor zijn? Het is reuze irritant om soms echt 10 min te wachten of iedere keer die gps data te refreshen.

Dit is de staat van mijn systeem:
Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/111qfj8.jpg

Ik las ook dat er een hoop mensen zijn die voor ze android 6 hadden (dus android 5.1.1 draaiden) eigenlijk geen problemen hadden, is het dan mogelijk om daar naar terug te gaan? Of kan ik een ander systeem zetten op de mijne, wat ik hierboven ergens las? Heeft iemand een idee hoe ik dit op kan lossen.

Ik gebruik voornamelijk Waze, Flitsmeister, Spotify en Netflix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seckzipantsz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08-06-2023
Hallo allen, ik heb 10 pagina's gelezen in het topic. Maar begin steeds meer een twijfelkontje te worden.
algemeen
Ik rijd met veel plezier een Golf 6 GTI met een RNS 315 (us spec). Deze US RNS 315 zorgt ervoor dat ik niet zoveel radiozenders kan ontvangen (alleen oneven getallen) en dat mijn navigatiesysteem ook niet werkt. Verder bel ik enorm veel in de auto en dat werkt nu dus wel erg goed.

de twijfels
Nu lees ik verschillende plausibele verhalen; Bijna alle systemen komen uit dezelfde fabriek en dus maakt het merk minder uit. Echter zegt een vriend van mij ook; de bekendere merken (Joying bijv.) gebruiken een eigen skin/installatie waardoor het vloeiender loopt en de software beter gaat.

Welke ga je dus kiezen? Om toekomstproof te zijn zou ik graag een Android 8.0 met 4gb ram willen hebben met hardwarematige toetsen(drukken tijdens het rijden is dan makkelijker.

Bij Joying zie ik die niet, bij Xtrons weer wel maar die zijn op een of andere duistere manier allemaal duurder en ik wil natuurlijk geen dief van de eigen portemonnee zijn. (Link: http://tiny.cc/bkrzsy )

Dan weer een andere twijfel, ik heb een keer een android car radio gehoord en daar vond ik de versterker enorm slecht.. Wil er qua geluid zeker niet achteruit op gaan, dus dit is een beetje vervelend... Is dat bij die px5 boardjes allemaal goed?(ervaring iemand?).

Bvb mijn excuses als ik de topic verkeerd begrepen heb en ik niet zomaar mag inbreken, ben niet een ervaren forumgebruiker.. Mocht dit dus verkeerd zijn, graag een pm. met onderbouwde uitleg.

Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten00
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-06 19:56
Seckzipantsz schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 12:58:
Dan weer een andere twijfel, ik heb een keer een android car radio gehoord en daar vond ik de versterker enorm slecht.. Wil er qua geluid zeker niet achteruit op gaan, dus dit is een beetje vervelend... Is dat bij die px5 boardjes allemaal goed?(ervaring iemand?).
Ik weet niet hoe goed je Engels is, maar op een XDA thread(https://forum.xda-develop...ybe-t3736746/post75327336) vroeg iemand hetzelfde, ik zou zeggen lees dat even door. Kort door de bocht was de conclusie volgens mij dat Xtrons i.i.g. een betere versterker inbouwt dan Joying.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenwindows
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
zo, ik mag hier ook mee doen :+
sinds vandaag heb ik ook een Android radio, het betreft de XOMAX XM-DDA711.

kan er nog niet zo heel veel over vertellen, want m'n 4 kanaalversterker is er mee gestopt, heb alleen nog maar bass :P
de navigatie gedeelte is nu alvast een aantal offline navigatie mappen aan het binnen halen (ding heeft alleen WIFI)
kan de oude navi domdom, mooi het de kast is.

Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoGi_Berra
Seckzipantsz schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 12:58:
Hallo allen, ik heb 10 pagina's gelezen in het topic. Maar begin steeds meer een twijfelkontje te worden.
algemeen
Ik rijd met veel plezier een Golf 6 GTI met een RNS 315 (us spec). Deze US RNS 315 zorgt ervoor dat ik niet zoveel radiozenders kan ontvangen (alleen oneven getallen) en dat mijn navigatiesysteem ook niet werkt. Verder bel ik enorm veel in de auto en dat werkt nu dus wel erg goed.

de twijfels
Nu lees ik verschillende plausibele verhalen; Bijna alle systemen komen uit dezelfde fabriek en dus maakt het merk minder uit. Echter zegt een vriend van mij ook; de bekendere merken (Joying bijv.) gebruiken een eigen skin/installatie waardoor het vloeiender loopt en de software beter gaat.

Welke ga je dus kiezen? Om toekomstproof te zijn zou ik graag een Android 8.0 met 4gb ram willen hebben met hardwarematige toetsen(drukken tijdens het rijden is dan makkelijker.

Bij Joying zie ik die niet, bij Xtrons weer wel maar die zijn op een of andere duistere manier allemaal duurder en ik wil natuurlijk geen dief van de eigen portemonnee zijn. (Link: http://tiny.cc/bkrzsy )

Bvb mijn excuses als ik de topic verkeerd begrepen heb en ik niet zomaar mag inbreken, ben niet een ervaren forumgebruiker.. Mocht dit dus verkeerd zijn, graag een pm. met onderbouwde uitleg.

Bedankt
Je zou ook eventueel kunnen kiezen voor een RCD330. Hier zit geen navigatie op, maar doordat er Mirrorlink/CarPlay op staat kan je dit dus alsnog doen via je telefoon. Unit is vrij toegankelijk in china maar ook via Amazon te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seckzipantsz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08-06-2023
YoGi_Berra schreef op woensdag 25 april 2018 @ 08:39:
[...]

Je zou ook eventueel kunnen kiezen voor een RCD330. Hier zit geen navigatie op, maar doordat er Mirrorlink/CarPlay op staat kan je dit dus alsnog doen via je telefoon. Unit is vrij toegankelijk in china maar ook via Amazon te koop.
Wauw, dat is helemaal geen slecht budget idee! Wil alleen iets meer opties, meer gadgets :)

Heb de Xtrons PB88UNVP besteld; http://tiny.cc/9qy0sy, laat wel weten wat ik ervan vind en of de versterker RNS 315 "kwaliteit" heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raziel
YoGi_Berra schreef op woensdag 25 april 2018 @ 08:39:
[...]

Mooi ding. Wel een nieuwe gateway als je auto ouder is dan 2009 en steering wheel controls doen het niet bij oudere modellen (wat ik zo even lees). Valt dus al af voor mij. Ik neig nog steeds naar die PCD77MTV, maar die 1GB heb ik zo mijn twijfels bij.

Hoe werkt het überhaupt met Android radio's en muziek van een SD kaartje? Ik heb op mijn telefoon vaak 'ruzie' met diverse apps dat het of lang duurt voordat muziek gescand wordt, of dat bij verwijderen van muziek met name artwork helemaal de mist in gaat. Verkeerde covers bij verkeerde albums bijvoorbeeld.
Werkt zo'n standaard app een beetje? Ik had vroeger een soort Zune interface muziek app, dat zou voor een autoradio perfect werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoGi_Berra
@Raziel
Uit mijn eigen onderzoek voor welke unit ik zou gaan viel de 1GB eigenlijk meteen al af. 2GB draait iets vloeiender en ik wist van mezelf dat ik me daaraan zou gaan ergeren op den duur.

Verder draai ik alleen muziek af via Spotify, daar is album-art geen probleem. Wellicht is Kodi dan een optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Raziel schreef op woensdag 25 april 2018 @ 11:10:

Hoe werkt het überhaupt met Android radio's en muziek van een SD kaartje? Ik heb op mijn telefoon vaak 'ruzie' met diverse apps dat het of lang duurt voordat muziek gescand wordt, of dat bij verwijderen van muziek met name artwork helemaal de mist in gaat. Verkeerde covers bij verkeerde albums bijvoorbeeld.
Werkt zo'n standaard app een beetje? Ik had vroeger een soort Zune interface muziek app, dat zou voor een autoradio perfect werken.
Ik gebruik daar nog steeds Groove voor, die doet geen streaming meer, maar nog wel lokaal en OneDrive muziek en covers blijven daar nog steeds goed werken.

Ik moest door stoppen van Groove over op Spotify, maar die gaat er eerdaags vanaf. Of ik moet bij aanzetten van spotify elke keer opnieuw inloggen, of hij vind opeens dat mijn muziek niet meer gedownloaded is. Internetdelen weer aan, inloggen, in 2sec heeft hij 'opeens' alleen gedownload, maar gooi je vervolgens internet er weer uit, stopt hij ook meteen weer met spelen. Of ik dit nu via interne opslag of via 1 van de 2 SDcards laat lopen, blijft gewoon 1 groot irritatieprobleem.

Groove was voor mij zoveel beter met internet-loze autoradio's, gewoon de losse Apk's geinstalleerd (dus mijn radio is verder 'schoon'), 1x in de 4 weken even online en je kan weer verder, iets wat met Spotify verre van ideaal loopt. En bleef je offline, kon je wel gewoon je lokale muziek blijven spelen (niet dat je veel muziek nog kan 'kopen', alles is of stream of semi-online beveiligd).

Merk wel dat je steeds minder muziek kan kopen, gros is streaming geworden en amper 'offline' te gebruiken, of je zit steeds vast aan een online-inlog systeem wat random wel/niet werkt.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoGi_Berra
SinergyX schreef op woensdag 25 april 2018 @ 12:57:
[...]

Ik moest door stoppen van Groove over op Spotify, maar die gaat er eerdaags vanaf. Of ik moet bij aanzetten van spotify elke keer opnieuw inloggen, of hij vind opeens dat mijn muziek niet meer gedownloaded is. Internetdelen weer aan, inloggen, in 2sec heeft hij 'opeens' alleen gedownload, maar gooi je vervolgens internet er weer uit, stopt hij ook meteen weer met spelen. Of ik dit nu via interne opslag of via 1 van de 2 SDcards laat lopen, blijft gewoon 1 groot irritatieprobleem.
Ik had onlangs ook het 'probleem' dat mijn offline-bruikbare muziek niet meer gedownload was. Echter als je dan gewoon op play drukt speelt hij ze gewoon af. Heb jij dit ook al eens geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

YoGi_Berra schreef op woensdag 25 april 2018 @ 13:09:
[...]

Ik had onlangs ook het 'probleem' dat mijn offline-bruikbare muziek niet meer gedownload was. Echter als je dan gewoon op play drukt speelt hij ze gewoon af. Heb jij dit ook al eens geprobeerd?
Ja, dan zegt hij doodleuk 'not available while offline' of 'go online to play this song' (oid) als ik offline uitzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoGi_Berra
@SinergyX
Staat Spotify in on- of offline modus? Ik heb mijne altijd in online-modus staan, ondanks dat ik niet met m'n hotspot verbonden ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autofan1985
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 11-01-2024
Ik blijf dit topic ook even volgen. Begin nu voorzichtig naar een andere auto te kijken en daar wil ik eigenlijk wel zoiets als Android Auto in hebben. Navigatie doe ik nu al via Google Maps mijn telefoon in een actieve Brodit houder, maar als dit op een ruim 2x zo groot ingebouwd scherm kan is dit natuurlijk wel zo mooi! Ik ga de komende maanden dus alle informatie hier tot mij nemen en grote kans dat ik me daarna aan kom sluiten bij de club. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raziel
YoGi_Berra schreef op woensdag 25 april 2018 @ 12:46:
@Raziel
Uit mijn eigen onderzoek voor welke unit ik zou gaan viel de 1GB eigenlijk meteen al af. 2GB draait iets vloeiender en ik wist van mezelf dat ik me daaraan zou gaan ergeren op den duur.

Verder draai ik alleen muziek af via Spotify, daar is album-art geen probleem. Wellicht is Kodi dan een optie?
Thanks voor de tip. Het is jammer dat ik de varianten met meer RAM niet echt, of eigenlijk echt niet, mooi vind. Deze lijkt nog enigszins op de RNS510. De 8" met de knoppen erboven vind ik er vreemd uit zien. Dan vind ik bijvoorbeeld de PB96MTVAPL nog beter te pruimen, maar dat is weer een piano black ding. Past niet bij het interieur van een Golf 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

YoGi_Berra schreef op woensdag 25 april 2018 @ 13:26:
@SinergyX
Staat Spotify in on- of offline modus? Ik heb mijne altijd in online-modus staan, ondanks dat ik niet met m'n hotspot verbonden ben.
Beide geprobeerd, beide stoppen met werken als m'n autoradio is uitgeweest. Dit heeft eerste maanden van het jaar nog gewerkt, maar sinds eind februari ofzo loop ik daar al tegenaan.

Goed, nu draai ik nog 4.4 en heb met regelmatig gapp vastloper, dus we kunnen ook in het gebied komen, ding is gewoon te oud :P

[ Voor 12% gewijzigd door SinergyX op 25-04-2018 13:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timpieturner
Ik volg dit forum nu al een tijdje en het begint toch wel te kriebelen om een Android radio aan te schaffen.
Mijn auto is enkel geschikt voor een 1Din radio, dus ik ben uitgekomen bij een Joying radio.

De volgende twee radio's zijn uit mijn selectie naar boven gekomen:

https://www.joyingauto.eu...-unit-bluetooth-wifi.html

https://www.joyingauto.eu...io-support-video-out.html

In feite dezelfde radio's lijkt mij, met dezelfde chip. Enkel de onderste draait op android 8 en heeft 4GB Ram.
Heeft iemand van jullie ervaring met de bovenste radio?
Zou een upgrade naar 4GB (en android 8 ) een groot merkbaar verschil zijn? of werkt android 6 ook prima op zo'n radio?

Ik hoor graag jullie tips en ervaringen over een van de radio's.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Masimo
Ervaring met geen van beide modellen, maar ik zou voor de 4GB / Android 8.0 variant gaan.
Toekomstbestendiger en groter geheugen maakt e.e.a. wat soepeler draaiend.

Ik heb overigens niks te klagen over mijn 10" 2GB / Android 6 model van KLD. Werkt prima.
Echter is het maar de vraag hoelang de ondersteuning voor Android 6 in stand blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timpieturner
Masimo schreef op woensdag 25 april 2018 @ 23:29:
Ervaring met geen van beide modellen, maar ik zou voor de 4GB / Android 8.0 variant gaan.
Toekomstbestendiger en groter geheugen maakt e.e.a. wat soepeler draaiend.

Ik heb overigens niks te klagen over mijn 10" 2GB / Android 6 model van KLD. Werkt prima.
Echter is het maar de vraag hoelang de ondersteuning voor Android 6 in stand blijft.
Ik heb hem besteld vanuit Duitsland. Er staat 2-5 werkdagen, dus ben benieuwd.
Uiteraard zal ik uitvoerig verslag doen van mijn eerste ervaringen en wat foto's uploaden.

Weet iemand nog een goede plek voor de GPS antenne? Op internet/youtube lees je verschillende verhalen. De een pleit voor een plek buiten de auto, dus op het dak of raamstijl. Sommigen mensen monteren heb op of onder het dashboard.
Waar hebben jullie deze gelaten? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
Hangt een beetje af van het materiaal van je dashboard boven je radio. Of als ie lager in het midden zit. Als er maar geen metalen afscherming boven zit.
Ik hem hem in mijn dashboard, boven de radio, op het inbouwframe gestopt. Blijft ie mooi vast zitten omdat ie magnetisch is.
Perfecte ontvangst en nauwkeurigheid.

[ Voor 8% gewijzigd door Masimo op 27-04-2018 15:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YoGi_Berra
Timpieturner schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 13:01:
[...]

Ik heb hem besteld vanuit Duitsland. Er staat 2-5 werkdagen, dus ben benieuwd.
Uiteraard zal ik uitvoerig verslag doen van mijn eerste ervaringen en wat foto's uploaden.

Weet iemand nog een goede plek voor de GPS antenne? Op internet/youtube lees je verschillende verhalen. De een pleit voor een plek buiten de auto, dus op het dak of raamstijl. Sommigen mensen monteren heb op of onder het dashboard.
Waar hebben jullie deze gelaten? _/-\o_
Boven de unit zelf met wat klittenband (Golf 5)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• letscode
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-05 20:54
Interessant topic!
Ik zit wat te azen op de Xtrons PB88UNVP naar aanleiding vande positive verhalen hier voor in mn polo 6r uit 2013.
Wat ik alleen nergens terug kan vinden is hoe hij omgaat met parkeersensoren (achter in mijn geval). Die zijn van VW zelf, geen after market inbouw.
Heeft iemand hier ervaring mee? En hoe ziet het eruit op het display?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timpieturner
letscode schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 11:34:
Interessant topic!
Ik zit wat te azen op de Xtrons PB88UNVP naar aanleiding vande positive verhalen hier voor in mn polo 6r uit 2013.
Wat ik alleen nergens terug kan vinden is hoe hij omgaat met parkeersensoren (achter in mijn geval). Die zijn van VW zelf, geen after market inbouw.
Heeft iemand hier ervaring mee? En hoe ziet het eruit op het display?
Dit schijnt ondersteunt te worden. Zoek even in dit forum op 'parkeersensoren' en je komt een hoop interessante posts tegen die je zeker kunnen helpen.
Pagina: 1 ... 14 ... 47 Laatste