Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

precies dezelfde vraag, hoe zit het met de parkeersensoren. ik ben al een tijdje aan het zoeken maar kan vrij weinig vinden. daarbij vraag ik mezelf ook af of de ingebouwde microfoon van vw zelf ook ondersteunt word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timpieturner
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 14-04 15:17
Verwijderd schreef op zondag 29 april 2018 @ 12:11:
precies dezelfde vraag, hoe zit het met de parkeersensoren. ik ben al een tijdje aan het zoeken maar kan vrij weinig vinden. daarbij vraag ik mezelf ook af of de ingebouwde microfoon van vw zelf ook ondersteunt word.
OEM mic's worden niet ondersteund. Maar een aftermarket 3.5mm mic wel.

[ Voor 18% gewijzigd door Timpieturner op 07-05-2018 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels j
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 27-09 18:15
letscode schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 11:34:
Interessant topic!
Ik zit wat te azen op de Xtrons PB88UNVP naar aanleiding vande positive verhalen hier voor in mn polo 6r uit 2013.
Wat ik alleen nergens terug kan vinden is hoe hij omgaat met parkeersensoren (achter in mijn geval). Die zijn van VW zelf, geen after market inbouw.
Heeft iemand hier ervaring mee? En hoe ziet het eruit op het display?
Verwijderd schreef op zondag 29 april 2018 @ 12:11:
Als jullie doelen op de "piepjes" die de parkeersensoren geven => in mijn geval (Audi) doen die het nog steeds bij de Xtron. Er wordt niets op het scherm weergegeven oid, alleen de piepjes.

Als je nu al een scherm hebt die de afstand weergeeft => geen idee wat de Xtron daar me doet.

[ Voor 4% gewijzigd door niels j op 29-04-2018 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letscode
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06:53
niels j schreef op zondag 29 april 2018 @ 13:39:
[...]

[...]

Als jullie doelen op de "piepjes" die de parkeersensoren geven => in mijn geval (Audi) doen die het nog steeds bij de Xtron. Er wordt niets op het scherm weergegeven oid, alleen de piepjes.

Als je nu al een scherm hebt die de afstand weergeeft => geen idee wat de Xtron daar me doet.
Bedankt voor je reactie.
Ik heb nu wel een scherm waarop de afstand wordt weergeven (VW RCD310). Ik ga Xtrons support eens benaderen hoe het zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timpieturner
Weet iemand of ze in Duitsland ook vakantie hebben ? Krijg net bericht dat er tot 4 mei geen bestellingen verzonden worden. Maar dit is van Joying zelf. Weet niet of deze vakanties voor Warehouse EU ook gelden :9

[ Voor 83% gewijzigd door Timpieturner op 30-04-2018 10:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• namo_h
  • Laatst online: 22-09 22:18
letscode schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 11:34:
Interessant topic!
Ik zit wat te azen op de Xtrons PB88UNVP naar aanleiding vande positive verhalen hier voor in mn polo 6r uit 2013.
Wat ik alleen nergens terug kan vinden is hoe hij omgaat met parkeersensoren (achter in mijn geval). Die zijn van VW zelf, geen after market inbouw.
Heeft iemand hier ervaring mee? En hoe ziet het eruit op het display?
Ik heb hem zelf ook ingebouwd in een Polo 6R. Bij achteruitrijden gaat het beeld op zwart (of je moet een achteruitrijcamera hebben). Wanneer je een obstakel nadert komt er een afbeelding van je auto in beeld en wordt hierop met groen/geel/rood aangegeven hoever welke sensor van het obstakel is verwijderd. En de piepjes werken natuurlijk ook nog gewoon

Nu met plaatje:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/SFRtnLG.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door namo_h op 01-05-2018 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KJTDominicus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-03-2024
Vraagje, ik ben op zoek naar een tweetal apps voor mijn Android autoradio.
1 voor gewone radio, denk aan radio 538, Q-music etc maar dan gebundeld zonder reclame (wil best betalen voor app) en een App voor de mp3's af te spelen die op de usb stick staan.
Welke gebruiken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letscode
namo_h schreef op maandag 30 april 2018 @ 13:24:
[...]

Ik heb hem zelf ook ingebouwd in een Polo 6R. Bij achteruitrijden gaat het beeld op zwart (of je moet een achteruitrijcamera hebben). Wanneer je een obstakel nadert komt er een afbeelding van je auto in beeld en wordt hierop met groen/geel/rood aangegeven hoever welke sensor van het obstakel is verwijderd. En de piepjes werken natuurlijk ook nog gewoon
Bedankt voor de info, daar kan ik wat mee!
Ter info: ik kwam nog dit duitse topic tegen over de PB88UNVP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft er iemand hier iemand toevallig via https://xtrons.co.uk besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels j
Verwijderd schreef op maandag 30 april 2018 @ 20:50:
heeft er iemand hier iemand toevallig via https://xtrons.co.uk besteld?
Ja, ik heb rechtstreeks bij xtrons.co.uk besteld om evt douanekosten te voorkomen en vanwege de erg snelle levering (4 dagen) met track-and-trace. Je krijgt 15% korting op je bestelling met de kortingscode VIP15 die hier in het forum werd genoemd. Betaal je waarschijnlijk nog wel iets meer dan via Aliexpress, maar daar staat weer tegenover dat Xtrons 2 jaar garantie geeft.
KJTDominicus schreef op maandag 30 april 2018 @ 18:21:
Vraagje, ik ben op zoek naar een tweetal apps voor mijn Android autoradio.
1 voor gewone radio, denk aan radio 538, Q-music etc maar dan gebundeld zonder reclame (wil best betalen voor app) en een App voor de mp3's af te spelen die op de usb stick staan.
Welke gebruiken jullie?
Voor radio gebruik ik de app Audials die ook een carmode heeft. Ik heb TuneIn Radio ook geprobeerd die tritimee hier in het forum noemde, maar daarvoor moet je een abonnement afsluiten om de reclame/pop-ups kwijt te raken.

Mp3 gebruik ik niet meer

[ Voor 36% gewijzigd door niels j op 30-04-2018 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KJTDominicus
niels j schreef op maandag 30 april 2018 @ 23:07:
[...]

Ja, ik heb rechtstreeks bij xtrons.co.uk besteld om evt douanekosten te voorkomen en vanwege de erg snelle levering (4 dagen) met track-and-trace. Je krijgt 15% korting op je bestelling met de kortingscode VIP15 die hier in het forum werd genoemd. Betaal je waarschijnlijk nog wel iets meer dan via Aliexpress, maar daar staat weer tegenover dat Xtrons 2 jaar garantie geeft.

[...]

Voor radio gebruik ik de app Audials die ook een carmode heeft. Ik heb TuneIn Radio ook geprobeerd die tritimee hier in het forum noemde, maar daarvoor moet je een abonnement afsluiten om de reclame/pop-ups kwijt te raken.

Mp3 gebruik ik niet meer
Super bedankt alvast...bedoel je deze?
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.audials

Je hebt ook van die zenders met muziek waarbij je ook meteen de clip te zien krijgt (soort TMF van vroeger)
weet iemand daar ook iets van? lijkt me ook wel leuk op zich, beetje vermaak :-)

Iemand nog ideeen over MP3 player? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels j
KJTDominicus schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 09:54:
[...]

Super bedankt alvast...bedoel je deze?
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.audials

Je hebt ook van die zenders met muziek waarbij je ook meteen de clip te zien krijgt (soort TMF van vroeger)
weet iemand daar ook iets van? lijkt me ook wel leuk op zich, beetje vermaak :-)

Iemand nog ideeen over MP3 player? :P
Ja dat is Audials.

Op Youtube kan je vrijwel iedere videoclip vinden en een playlist aanmaken, maar ik weet niet of je dat zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 28-09 18:50
Heeft iemand van jullie ervaring met de laatste generatie Erisin-autoradio's? Ik heb specifiek interesse in de Erisin ES7871F, de Fiat Bravo-versie van de laatste Android 8.0 gebaseerde headunit met PX5 chip.

Hoe lastig is de installatie? Enkel de ISO stekker en klaar? Of zijn er losse draadjes die je zelf moet meten?
Hoe is de geluidskwaliteit? En werkt de unit stabiel?

En hebben jullie tips voor de aankoop? Aliexpress, ebay, douanekosten?

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KJTDominicus
niels j schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 18:34:
[...]

Ja dat is Audials.

Op Youtube kan je vrijwel iedere videoclip vinden en een playlist aanmaken, maar ik weet niet of je dat zoekt.
Ja dat weet ik, maar of dat nou is wat ik zoek niet echt.
dan luister ik telkens dezelfde muziek.
gaat me meer om zoiets als TMF vroeger of gewoon een radiozender waar ook de clips bij uitgezonden worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedemorgen Tweakers.

Ben net nieuw hier en heb een beetje zitten lezen. Die android units van X-tron zien er geweldig uit maar heb gekeken deze passen volgens mij niet in mijn Chevrolet Aveo uit 2009?
Wil een goede Android unit waar je geen problemen mee hebt, maar heb hier echt helemaal geen verstand van.
Dit is mijn radio nu:

https://ibb.co/mMFLTn

Weten jullie wat? Zou echt top zijn!

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2018 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autofan1985
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 11-01-2024
Verwijderd schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 11:46:
Goedemorgen Tweakers.

Ben net nieuw hier en heb een beetje zitten lezen. Die android units van X-tron zien er geweldig uit maar heb gekeken deze passen volgens mij niet in mijn Chevrolet Aveo uit 2009?
Wil een goede Android unit waar je geen problemen mee hebt, maar heb hier echt helemaal geen verstand van.
Dit is mijn radio nu:

https://ibb.co/mMFLTn

Weten jullie wat? Zou echt top zijn!
Als ik zo op de foto kijk moet daar, eventueel met behulp van een speciaal frame (zoiets?) prima een 2-Din radio in passen en daarmee ook een X-tron unit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Autofan1985 schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 12:16:
[...]

Als ik zo op de foto kijk moet daar, eventueel met behulp van een speciaal frame (zoiets?) prima een 2-Din radio in passen en daarmee ook een X-tron unit.
Ja had op de website gevraagd in de live chat van X-tron op co.uk en daar zeggen ze dat het er niet in past dus vandaar mijn vraag, maar wil niet iets bestellen wat vervolgens niet past :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou dit dan een goede koop zijn voor mijn Chevrolet Aveo uit 2009?

https://www.google.nl/amp...com/item/32850238494.html

Is van xtron maar staat voor volkswagen moet er wel in kunnen dan toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timpieturner
Verwijderd schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 15:23:

Als je geen auto-specifieke radio kunt vinden voor jouw Chevy, moet dit passen.
Een 'gewone' 2-din radio moet sowieso passen. Denk wel aan het eerder genoemde frame om de radio mooi af te werken.
Let er ook op dat je een ISO-kabel besteld speciaal voor jouw auto. Zodat je fabrieksbekabeling past op de ISO-connector's van je nieuwe radio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels j
Verwijderd schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 15:23:

Als je zoekt op aliexpress, dan zijn er heel wat te verkrijgen: https://nl.aliexpress.com/wholesale?catId=0&initiative_id=SB_20180502072901&SearchText=chevrolet+aveo+2009+android

Ik zou inderdaad niet een autoradio voor een VW (of ander automerk) kiezen, want dat wordt sowieso lastig met de aansluitingen van boxen, stuurbediening, stroom, antenne, etc. Daarnaast is bij installatie wel makkelijk dat het frame aansluit op de bevestigingspunten van je Chevrolet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RichardvdZee
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-09 15:19
Ik heb wat foto's gemaakt van parkeersensor(en) in mijn VW Golf variant van 2012 op de Xtrons

https://imgur.com/pZtYhKn in de achteruitrijstand

https://imgur.com/J6hs96m stilstand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letscode
RichardvdZee schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 20:33:
Ik heb wat foto's gemaakt van parkeersensor(en) in mijn VW Golf variant van 2012 op de Xtrons

https://imgur.com/pZtYhKn in de achteruitrijstand

https://imgur.com/J6hs96m stilstand
Dank je wel! Geeft een goed beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taxcoid
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21-10-2020
Kan iemand me wijsmaken.

Ik heb een asecure android radio en vw transporter van 2003.

Radio gaat voor 5 seconden aan bij het homescreen en gaat daarna uit en is niet meer aan te krijgen totdat je de stroom eraf haalt.

Ik heb geel op rood, zwart op zwart, maar en blijven 2 draatjes over groen en bruin. ( zijn niet de speakers )

De groene komt vanuit de canbus maar heb geen groene in de auto en geen bruine.

Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timpieturner
Weet iemand waar ik kan instellen hoe lang mijn joying radio standby blijft staan? Ik heb het idee dat hij niet helemaal uitgaat, omdat hij steeds meteen opstart. Ook zonder opstart logo.
Dit heb ik inmiddels uitgevogeld.

Maar onderstaand wil nog niet lukken.Op een of andere manier werkt de ext mic nog niet :(

En weten jullie ook of je kan switchen tussen je ext mic en de ingebouwde mic?

[ Voor 20% gewijzigd door Timpieturner op 06-05-2018 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• databeestje
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-09 21:49

databeestje

Von PrutsHausen

Hallo Topic, nu was ik oorspronkelijk op zoek naar een nieuwe autoradio met bluetooth en dab ter vervanging van de bestaande pioneer P65BT in mijn i-MiEV. Nu twijfel ik of het niet handiger is om de bestaande headunit te vervangen voor een 2DIN Android unit.

De specifieke reden waarom dat interessant is, het is een elektrische auto. Dat betekent min of meer een stuk of 3-4 apps voor het vinden van laadpalen, of het starten van een sessie (Fastned, Maingau). Zeker ook omdat veel van de apps integratie hebben in bijvoorbeeld Google Maps voor navigatie.

Het is een beetje apart, sommige fabrikanten hebben dit wel geintegreerd, maar vrijwel permanent achterhaalde informatie omdat er meer dan 1000 laadpunten per jaar bijkomen. En op vrijwel dagelijkse basis. Voor mij zou dat zonder meer meerwaarde geven.

Nu zag ik de 2DIN Xtrons van om en nabij de 300 euro, maar de DAB+ ontvanger is toch wel pittig aan de prijs met nog eens 60 euro. Heb ik naast de Head Unit, een 2DIN inbouw frame en de DAB+ ontvanger verder nog iets nodig? De i-MiEV heeft een standaard ISO plug, dus dat moet gewoon passen.

Het enige wat een probleempje kan zijn is dat de speakers in de auto 2 Ohm zijn. Beetje bijzondere keuze aan de kant van Mitsubishi, mogelijk oplossing is een Pioneer GM-D1004 die 2 Ohm stabiel is a 80 euro ertussen zetten, maar dat is nog een extra investering bovenop de 360 euro.

Hoe lang doen de meeste mensen met de Head Units, ik zie dat er toch wel een paar klachten zijn dat deze met 2 jaar stuk gaan. Nu kan je het natuurlijk niet vergelijken met mijn ouderwetse unit van inmiddels 12 jaar oud. Al denk ik wel dat de nieuwere units wel een stuk beter gebouwd zijn dan eerdere modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoGi_Berra
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 28-09 06:43
Timpieturner schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 17:28:
Weet iemand waar ik kan instellen hoe lang mijn joying radio standby blijft staan? Ik heb het idee dat hij niet helemaal uitgaat, omdat hij steeds meteen opstart. Ook zonder opstart logo.
Dit heb ik inmiddels uitgevogeld.

Maar onderstaand wil nog niet lukken.Op een of andere manier werkt de ext mic nog niet :(

En weten jullie ook of je kan switchen tussen je ext mic en de ingebouwde mic?
Helaas kan je niet switchen tussen de in- en externe mic. Dit is alleen hardwarematig mogelijk. Hierbij moet je de interne mic uitschakelen (oftewel openschroeven :Y) ).

Dit is een universeel probleem. Heb zelf nog niet echt een oplossing gevonden, behalve dan wat hierboven staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timpieturner
YoGi_Berra schreef op maandag 7 mei 2018 @ 09:18:
[...]

Helaas kan je niet switchen tussen de in- en externe mic. Dit is alleen hardwarematig mogelijk. Hierbij moet je de interne mic uitschakelen (oftewel openschroeven :Y) ).

Dit is een universeel probleem. Heb zelf nog niet echt een oplossing gevonden, behalve dan wat hierboven staat.
Thanks.

Ik kreeg van Joying zonet te horen dat je automatisch de interne mic gebruikt als je geen ext hebt ingeplugd.
Ik dacht slim te zijn, en met een verloopstekker van 2.5mm naar 3.5mm mijn bestaande microfoon te kunnen gebruiken. Maar dit werkt dus niet.
Van de week dus maar de nieuwe microfoon doortrekken.

Zo ziet hij er in iedergeval nu uit :D. Alles werkt naar behoren. En ik ben eigenlijk verbaasd over de bouwkaliteit en de geluidskwaliteit.

Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/et28PS/IMG_2550.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annihilism
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 27-09 19:18
Zijn er nog mensen die onlangs de 6.2 inch versie met Android 6.0 hebben besteld van Joying? Ik zag dat de 8.0 versie nog niet op voorraad was in Duitsland en vroeg me af of de 6.0 versie de moeite nog waard is (is wel heel goedkoop momenteel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shenkie85
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 19-05-2021
Hallo,

Leuk en informatief topic dit. :)
Ik heb me aardig ingelezen hier, maar toch nog een aantal vragen voor de zekerheid.

Ik heb deze op het oog voor mijn vrouw's Nissan Micra: klik

Ik heb hier gelezen dat het allemaal uit dezelfde fabriek komt, dus maakt niet heel veel uit dat het geen Xtrons of Joying oid is?
En is dit een goed ding qua specificaties?
En split screen heb ik bij andere unit's in de omschrijving wel gelezen, maar bij deze niet, iemand die me dat kan vertellen? Of is dat standaard zo bij Android 8.0?

Veel vraagtekens iig.

Alvast bedankt.

Edit: Ik lees her en der wel wat negatieve dingen over deze unit.
Mocht dat kloppen, is deze dan beter? En moet ik dan een speciale ISO kabel kopen ivm mijn steering wheel control?
klik

Andere suggesties mogen natuurlijk altijd.

[ Voor 15% gewijzigd door shenkie85 op 07-05-2018 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leonardus66
  • Registratie: November 2017
  • Niet online
Mogelijk hoort mijn vraag niet in deze draad maar met zoveel deskundigen krijg ik misschien toch een goed antwoord. Dank zij dit forum heb ik nu al 2 maanden volop plezier van mijn Xtron PX5 android 8 radio maar nu is plotseling mijn wifi verbinding uitgeschakeld en krijg die ook niet meer ingeschakeld. In instellingen wordt ook aangeven dat wifi is uitgeschakeld maar het lukt ook niet om daar de switch om te zetten. Dit is me in het begin ook een keer overkomen en heb toen de radio compleet gereset en toen werkte het allemaal weer prima, maar ja toen wel alles opnieuw laden maar misschien is dat te voorkomen. graag advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KJTDominicus
Goededag, vraagje van mijn kant ik heb nu ongeveer een half jaar een Android autoradio in mijn Seat.
heeft iemand nog paar leuke handige apps voor in de auto?
maakt niet uit waarvoor, ik heb nu vooral Audials (radio), Flitsmeister, Syngic (navi), Ziggo Go, Spotify bijv.

misschien leuk om info van je auto te zien op het scherm (hoe hard rijdt ik etc etc)? van die metertjes ofzo.
ik noem maar iets, misschien hebben jullie nog leuke tips of aanraders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoGi_Berra
KJTDominicus schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 13:40:
Goededag, vraagje van mijn kant ik heb nu ongeveer een half jaar een Android autoradio in mijn Seat.
heeft iemand nog paar leuke handige apps voor in de auto?
maakt niet uit waarvoor, ik heb nu vooral Audials (radio), Flitsmeister, Syngic (navi), Ziggo Go, Spotify bijv.

misschien leuk om info van je auto te zien op het scherm (hoe hard rijdt ik etc etc)? van die metertjes ofzo.
ik noem maar iets, misschien hebben jullie nog leuke tips of aanraders.
In Here(WeGo) kan je ook je snelheid evt laten zien. Anders heb je Torque. Kan je verschillende 'metertjes' op je scherm toveren. Even kijken of hij het rechtstreeks uit je auto kan halen anders moet je het via een bluetooth-ODB2 stekker doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KJTDominicus
YoGi_Berra schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 14:56:
[...]

In Here(WeGo) kan je ook je snelheid evt laten zien. Anders heb je Torque. Kan je verschillende 'metertjes' op je scherm toveren. Even kijken of hij het rechtstreeks uit je auto kan halen anders moet je het via een bluetooth-ODB2 stekker doen.
Thanks Torque had ik inmiddels ook gevonden.
verder nog leuke apps als toevoeging? handig of gewoon leuk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KJTDominicus
Iemand idee hoe ik die torque aan de praat krijg? Via Bluetooth connectie met mijn Samsung Galaxy s8 doet ie niet..
Hoe werkt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asterion
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 28-09 21:31
KJTDominicus schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 13:13:
Iemand idee hoe ik die torque aan de praat krijg? Via Bluetooth connectie met mijn Samsung Galaxy s8 doet ie niet..
Hoe werkt dat?
Torque leest je auto uit via canbus of een bluetooth ODB scanner die je in je wagen plaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Dee
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-09 15:30
KJTDominicus schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 13:13:
Hoe werkt dat?
Daar heb je dit ding voor nodig.

Even pairen met je autoradio en gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpx200z
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07-08-2020
namo_h schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 15:43:
Ik heb afgelopen paasweekend mijn de Xtrons PB88UNVP ontvangen, geïnstalleerd en inmiddels een aantal dagen gebruikt. Hieronder een korte beschrijving van mijn bevindingen:

Bestelling/Levering:
Ik heb de unit op dinsdag 27-03 besteld via de Xtrons Webwinkel van AliExpress. Hiervoor heb ik bewust gekozen i.v.m. de Birthday Promotion. Om vanuit een magazijn in Europa te laten verzenden moet je voor aanschaf contact opnemen met de verkoper. 3 dagen later op 30-03 is de bestelling bij mij thuis afgeleverd. Naast de headunit heb ik ook de OBD02 Adapter en een extra externe Microfoon (MIC002) bijbesteld. Uiteindelijk heb ik na wat onderhandelen en (paypal wisselkoers) voor de totale bestelling €298,55.-betaald

Het pakket was keurig en goed bescherm verpakt in een standaard doos van dik karton. Hierin zat een nette gebrandmerkte doos van Xtrons met daarin, onder een dikke laag tempex verscholen, de headunit en diversen. De unit en bijbehoren zijn van uitstekende bouwkwaliteit en lijken mij niet onder te doen voor een reguliere merkradio.

Overigens is het pakket vanuit (of via, maar dat betwijfel ik) Duitsland verzonden.

Installatie:
De installatie in mijn VW Polo 6R was een eitje (paasweekend :P ) het verwijderen van de oude radio en het plaatsten van de Xtrons headunit zal zo ongeveer 15 minuten in beslag genomen hebben. Dezelfde tijd ben ik ongeveer kwijt geweest voor het netjes wegwerken van de externe microfoon en de GPS antenne.

De GPS antenne heb ik buiten zicht linksvoor onder het dashboard bevestigd. De externe microfoon heb ik heel netjes kunnen wegwerken links naast de stuurkolom zodat deze niet opvalt maar toch dicht bij de bestuurder zit.

Mede omdat ik een Apple gebruiker ben en weinig tot geen ervaring had met Android ben ik met het installeren, uitzoeken en uitproberen van de software en diverse apps, zonder dat ik er erg in had, iets langer bezig geweest. Toen ik na een goeie 3 uur spelen met het apparaat maar eens een testritje wou maken, bleek dat de accu van de auto leeg was |:( . Nadat ik deze overgestart had was dat probleem ook weer verholpen.

Gebruik:
Ik ben erg te spreken over de snelheid en het gebruiksgemak van de unit. Ik kan zonder haperingen makkelijk meerdere apps laten draaien, het swipen tussen verschillende homescreens, het openen en sluiten van apps gaat allemaal erg snel en doet zeker niet onder voor mijn iphone 7 of ipad air.

Omdat ik zelf niet erg bekend was/ben met Android was het op het voor mij nog wel even uitzoeken hoe android werkt en waar de diverse instellingen te vinden zijn. Ik neem aan dat dit voor een doorgewinterde android gebruiken geen problemen oplevert.

De FM radio werkt uitstekend. Een goed signaal en het is makkelijk om zenders te vinden en op te slaan. Ook bewaard hij zendernamen. Wel had de RDS weergave van mij iets groter gemogen en ook vindt ik het uiterlijk van de app niet heel erg sexy. Maar omdat ik deze toch nooit op de voorgrond aan heb staan en de app in het homemenu er wel goed uitziet en ook van daaruit te bedienen is, is dit geen issue voor mij.

Verbinding via Wifi:
Wanneer ik mijn auto op het garagepad heb staan is deze niet meer dan 4 meter verwijderd van mijn router en zit er slechts 1 buitenmuur tussen de router en de unit. Toch is de downloadsnelheid niet meer dan 10Mbps. Tot een 15/20m afstand blijft deze verbinding wel stabiel. Dit is een prima snelheid om apps te downloaden, te updaten of om mijn spotify playlist te downloaden. Maar het downloaden van de offline maps van de navigatieapps duurde hierdoor wel erg lang. Echter wanneer ik mijn iphone verbonden heb met hetzelfde wifinetwerk,hiermee een hotspot maak en vervolgens met de unit verbinding maak met de hotspot, haal ik wel een respectabele downloadsnelheid van 70Mbps.

Apps:
Vooralsnog heb ik wat basic apps geïnstalleerd; flitsmeister, navigatie, Spotify, Foxsports, Ziggo Go, etc. Deze weken allemaal prima, snel en zonder problemen. Wel zou ik nog 1 app willen uitlichten; ondanks dat de helderheid van het scherm te dimmen is, vind ik op de laagste stand, in het donker echt nog te fel. Hiervoor heb ik de app: Night screen gedownload. Met deze app kun je heel eenvoudig het scherm nog een flink stuk verder dimmen tot bijna zwart aan toe. Mocht er iemand nog tips hebben voor andere leuke en nuttige apps dan hoor ik het graag.

Navigatie:
Naast bovengenoemde apps heb ik afgelopen weekend ook een aantal navigatie apps uitgeprobeerd:

Google Maps:
Werkt uitstekend. Nadeel is dat ik wel telkens een hotspot moet maken wanneer ik niet thuis naast de router geparkeert sta. Een kleine handeling maar toch een nadeel ten opzichte van de apps met offline kaarten.

Here WeGo:
Vond deze app een van de minderen. Stem haperde vaak of sprak zinnen door elkaar en heb zelfs een keer gehad dat hij zo ineens alle route-instructies achter elkaar op ging lezen.

TomTom Go:
Prima, duidelijke kaarten en instructies, maar wel de duurste.

Syntic:
Zit er prima uit, duidelijke instructies, offline kaarten en slechts €15.- voor een Lifetime abonnement met
Europa + Traffic

Waze:
Niet mijn ding en ook hier geen offline maps.

Uiteindelijk heb ik gekozen voor de app van Syntic en het lifetime abonnement van €15.- afgesloten. Daarnaast heb google maps nog als alternatief laten staan.

OBD02 Adapter:
Naast de Headunit heb ik ook een OBD02 Adapter besteld. Voor een tientje leek het me wel leuk om dit eens uit te proberen. De installatie was eenvoudig: inpluggen, verbinden met Bluetooth en de Torque app openen. Echter voor mij als leek op het gebeid van autotechniek en mechanica had dit evengoed in het chinees kunnen zijn. Het enige wat vooralsnog interessant was dat hij bij het onderdeel foutencodes aangaf dat alles prima in orde was. Wellicht dat ik in de toekomst mij hier eens een keer in zal verdiepen of dat het van pas komt wanneer de auto wel problemen geeft.

Externe Microfoon:
De externe microfoon is wel een echte aanrader! Om het verschil te testen tussen het geluid met of zonder externe microfoon heb ik deze op de 2e dag maar eens losgekoppeld. Wanneer de auto stilstaat voldoet de interne microfoon prima. Ook tijdens het rijden ben je nog wel verstaanbaar maar moet je toch een flink stuk harder praten ook werkt de stembediening van het apparaat dan niet altijd even goed. Met de externe microfoon aangesloten werkt dit beter dan dat ik ooit eerder in een auto heb ervaren. Glashelder geluid, geen rijgeluiden of echo als de radio te hard aanstaat en op een normale toon praten werkt prima . En (ja, ik heb het echt geprobeerd) de spraakbediening werkt zelfs goed als ik fluister. Ook hiervan was de prijs zo ongeveer een tientje en is daarmee wat mij betreft een Nobrainer!

Nog doen/Uitzoeken:
Bij de headunit is een kabel met 3 USB uitgangen meegeleverd. Deze moet ik nog aansluiten. In mijn auto zitten standaard geen USB porten. Wel zijn er diverse mogelijkheden waar deze geplaatst kunnen worden. Overigens ben ik de USB-poorten enkel nodig voor het opladen van de telefoons, met Spotify, de FM radio, draadloze verbinding met iphone en de SD-ingangen heb ik voldoende mogelijkheden voor het afspelen van muziek en data. Ik ben van plan om een aansluiting als deze te bestellen en te monteren. Hier zal ik mij binnenkort een keer in moeten verdiepen.

Zoeken en uitproberen van diverse leuke en nuttige apps.

Ook wil ik nog uitzoeken of ik bepaalde apps standaard kan opstarten. Bijvoorbeeld: navigatie op de voorgrond, FM radio of Spotify en Flitsmeister aan op de achtergrond.

Tot nu toe werkt de headunit van Xtronics werkelijk uitstekend en voldoet deze boven mijn verwachting.

[afbeelding]
[afbeelding]
Goede review! Zou graag dezelfde unit willen plaatsen in mijn vw polo bluemotion. Vraag me echter af hoe je deze autoradio kan beschermen tegen diefstal. (Heb geen alarm, zou enkel alarm inbouwen voldoende zijn tegen diefstal?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YoGi_Berra
mpx200z schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 14:41:
[...]

Goede review! Zou graag dezelfde unit willen plaatsen in mijn vw polo bluemotion. Vraag me echter af hoe je deze autoradio kan beschermen tegen diefstal. (Heb geen alarm, zou enkel alarm inbouwen voldoende zijn tegen diefstal?)
Je kan diefstalbouten/slotbouten gebruiken of helemaal los gaan en het gaan afschermen.

Ik weet alleen niet of het helpt, aangezien de dieven de RNS al met 5 min eruit kunnen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KJTDominicus
Jan Dee schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 10:54:
[...]

Daar heb je dit ding voor nodig.

Even pairen met je autoradio en gaan...
Was er inmiddels achter! en heb via bol.com zo'n scanner gekocht.
alleen krijg ik hem nog niet gepaired met de autoradio...hij ziet hem niet blijkbaar?
moet ik hem eerst via de bluetooth koppelen of gewoon direct via de software Torque? bij ODB2 instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KJTDominicus
Andere vraag...is het mogelijk om split screen te krijgen op het systeem?
ik heb dit systeem:
http://www.autoprotech.nl...uery=Seat+Ibiza&results=2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoGi_Berra
KJTDominicus schreef op maandag 14 mei 2018 @ 14:16:
[...]

Was er inmiddels achter! en heb via bol.com zo'n scanner gekocht.
alleen krijg ik hem nog niet gepaired met de autoradio...hij ziet hem niet blijkbaar?
moet ik hem eerst via de bluetooth koppelen of gewoon direct via de software Torque? bij ODB2 instellingen.
Eerste hit google
Eerst koppelen via het systeem :)
KJTDominicus schreef op maandag 14 mei 2018 @ 14:20:
Andere vraag...is het mogelijk om split screen te krijgen op het systeem?
ik heb dit systeem:
http://www.autoprotech.nl...uery=Seat+Ibiza&results=2
Al gekeken of je free form kan aanzetten via het developer menu?

[ Voor 26% gewijzigd door YoGi_Berra op 14-05-2018 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raziel
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-09 07:28
YoGi_Berra schreef op maandag 14 mei 2018 @ 08:50:
[...]

Je kan diefstalbouten/slotbouten gebruiken of helemaal los gaan en het gaan afschermen.

Ik weet alleen niet of het helpt, aangezien de dieven de RNS al met 5 min eruit kunnen halen.
Zou het nog nodig zijn? Vroeger stond marktplaats vol met '2e hands' RNS units, als je nu kijkt zie je alleen imitatie of de echte bij (denk ik) valide bedrijven. Of marktplaats houdt illegale units scherp in de gaten, of er is gewoon minder vraag naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoGi_Berra
Raziel schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 08:04:
[...]

Zou het nog nodig zijn? Vroeger stond marktplaats vol met '2e hands' RNS units, als je nu kijkt zie je alleen imitatie of de echte bij (denk ik) valide bedrijven. Of marktplaats houdt illegale units scherp in de gaten, of er is gewoon minder vraag naar.
Ik heb liever dat de dief de unit er 'netjes' uithaalt ipv het halve dashboard aan gort helpt. Radio is makkelijk te vervangen (net als het ruitje). Gezien de prijzen van tegenwoordig neem ik dat risico wel. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KJTDominicus
YoGi_Berra schreef op maandag 14 mei 2018 @ 14:43:
[...]

Eerste hit google
Eerst koppelen via het systeem :)

[...]

Al gekeken of je free form kan aanzetten via het developer menu?
ja moet nog even kijken via het systeem hoe ik dit voor elkaar krijg, vanavond proberen! jullie horen of het gelukt is.

wat betreft split screen, ik heb geen developer menu?? waar vind ik dat?

weten jullie of er ook al een update is? ik wil mijn radio updaten naar 8.0 namelijk.

[ Voor 7% gewijzigd door KJTDominicus op 15-05-2018 09:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YoGi_Berra
@KJTDominicus
Developer mode/menu moet je eerst aanzetten.

Verder is het aan de fabrikant of een update mogelijk is. Gezien jouw leverancier/fabrikant is niet echt duidelijk wat er nu in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KJTDominicus
YoGi_Berra schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 09:42:
@KJTDominicus
Developer mode/menu moet je eerst aanzetten.

Verder is het aan de fabrikant of een update mogelijk is. Gezien jouw leverancier/fabrikant is niet echt duidelijk wat er nu in zit.
Gelukt! Heb de modus gevonden!
Nu alleen dubbel scherm nog, functie aangezet (meerdere vensters) maar lijkt erop dat niet alles dan op gedeelte van het scherm kan zoals Spotify of radio app.
Iemand ervaring mee?
Free forn niet kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karazz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-09 13:09
KJTDominicus schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 19:14:
[...]

Gelukt! Heb de modus gevonden!
Nu alleen dubbel scherm nog, functie aangezet (meerdere vensters) maar lijkt erop dat niet alles dan op gedeelte van het scherm kan zoals Spotify of radio app.
Iemand ervaring mee?
Free forn niet kunnen vinden.
Ik heb Spotify en Maps mooi naast elkaar staan. Waar loop je ergens vast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KJTDominicus
karazz schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 09:44:
[...]

Ik heb Spotify en Maps mooi naast elkaar staan. Waar loop je ergens vast?
hoe doe je dat? als ik op het logo klik waar hij alle apps laat zien die op de achtergrond draaien, kan ik niet bij allemaal het logo aanklikken om het scherm in te splitsen zeg maar (lastig uitleggen).

gebruik je Google Maps als navigatie? ik gebruik sygic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• karazz
KJTDominicus schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 09:59:
[...]

hoe doe je dat? als ik op het logo klik waar hij alle apps laat zien die op de achtergrond draaien, kan ik niet bij allemaal het logo aanklikken om het scherm in te splitsen zeg maar (lastig uitleggen).

gebruik je Google Maps als navigatie? ik gebruik sygic.
Ik begrijp dat je het splits-scherm knopje gevonden hebt...

Het is ooit wat puzzelen inderdaad, maar als ik google maps links in het scherm zet springt soms Spotify vanzelf al naar rechts. Andere momenten dien ik eerst naar een andere app te schakelen voordat ik spotify, via de splits-scherm knop, naar de rechterhelft kan brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KJTDominicus
karazz schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 10:02:
[...]

Ik begrijp dat je het splits-scherm knopje gevonden hebt...

Het is ooit wat puzzelen inderdaad, maar als ik google maps links in het scherm zet springt soms Spotify vanzelf al naar rechts. Andere momenten dien ik eerst naar een andere app te schakelen voordat ik spotify, via de splits-scherm knop, naar de rechterhelft kan brengen.
oke thanks! zal eens gaan puzzelen inderdaad.
werkt Google Maps fijn op Android radio?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• karazz
KJTDominicus schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 10:35:
[...]

oke thanks! zal eens gaan puzzelen inderdaad.
werkt Google Maps fijn op Android radio?
Ik ben er erg tevreden over, heb sygic wel eens geprobeerd maar die vond ik minder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fweijers
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-08 12:12
Gents
ik heb deze joying gekocht JY-VO130P2
https://www.joyingauto.eu...or-passat-golf-jetta.html

Prima service; ik heb hem bij Joyingauto.eu besteld, uit het Duitse warehouse laten komen en had hem na een paar dagen thuis.
Hij past in mijn Skoda Octavia II uit dec 2011 (even met ze gemaild -ja met de bekende Candy- en foto's toegestuurd),
het installeren was plug and play en de belangrijkste zaken werken:
FM RDS radio,
offline navigatie (ik heb Sygic geinstalleerd),
Bluetooth streaming via mijn telefoon,
en rear view camera (de camera moet nog uit China komen, ik hoop dat dit gaat werken).

Als ik mijn wifi hotspot aanzet op mn telefoon ben ik dus online, heb dan online navigatie, kan apps installeren en internet radio en zo (eigenlijk alles wat je met een tablet kunt).

Dab+ moet ik nog uitzoeken, ik geloof dat ik een dongle moet kopen ... maar vind het nogal duur en lelijke antenne (volgens mij moet er ook een raam versie zijn).

Oh ja:
hij start vrijwel meteen op nadat je het contact aanzet.

kritiekpuntjes:
CD afspelen heb ik geprobeerd maar dat werkte niet (CD werd maar deels ingeslikt) maar die functie ga ik waarschijnlijk niet meer gebruiken.
Bouwkwaliteit is redelijk, maar niet zoals de originele RNS315 die ik had.
Volume instellen gaat nogal met grote sprongen, had fijner gekund
Scherm geeft nogal veel licht s'avonds wat gedimd wordt wanneer je je verlichting aanzet. Mooier zou zijn als hij naar de tijd zou kijken denk ik, en dat je nog verder zou kunnen dimmen, Misschien is hier nog een oplossing voor te vinden.
Ondersteuning online is magertjes, het joying forum ligt eruit en het kostte me nogal wat moeite om na installatie de Duitse taal te veranderen naar Engels of Nederlands, om vooral die vreselijke piep uit te zetten wanneer je op het scherm tikt.Maar goed, met wat tweaken is dat allemaal prima gelukt.

Kortom: tevreden :)

[ Voor 16% gewijzigd door fweijers op 16-05-2018 15:21 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timpieturner
Tweakers!!

Ik heb jullie ervaring en kennis even nodig.
Vandaag zat ik lekker in de auto onderweg naar huis van mijn werk.
Valt het geluid weg. 8)7

Ik heb een Joying 7" single din, 2GB RAM, met PX5 processor.
De unit blijft het wel gewoon doen en alles werkt ook gewoon, maar dus zonder geluid.
K heb alle instellingen gecheckt of er toevallig iets gedempt staat maar dit is dus niet het geval.
Ik heb ook de audio zekeringen van mijn auto gecheckt, maar die zijn ook nog intact.

Hebben jullie een idee waar de fout kan zitten?

Het enige wat ik kan bedenken is dat misschien de iso connector van de speakers los is geraakt op een of andere duistere manier. Ik vraag het eerst hier voordat ik tevergeefs mijn hele middenconsole lospeuter.
Misschien herkennen jullie dit euvel en moet dit anders opgelost worden.
Alvast bedankt! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KJTDominicus
Iemand ervaring met het programma torque pro? Heb een foutmelding op mijn dashboard kan ik deze laten verdwijnen met torque?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pearl2000
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 30-09-2021
Hallo...

Heb sinds kort een android autoradio Isudar Auto Multimedia Speler GPS Android 7.1.1 2 Din
De radio werkt verder prima , alleen 1 klein min puntje ! ontvangst FM/AM is echt heel slecht .
Heb een Phantom antenne adapter tussen gezet , wel iets beter maar nog niet echt top.\
Heeft iemand hier een oplossing voor ....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JobKlimop
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 27-09 00:15
fweijers schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 15:03:
Gents
ik heb deze joying gekocht JY-VO130P2
https://www.joyingauto.eu...or-passat-golf-jetta.html

Prima service; ik heb hem bij Joyingauto.eu besteld, uit het Duitse warehouse laten komen en had hem na een paar dagen thuis.
Hij past in mijn Skoda Octavia II uit dec 2011 (even met ze gemaild -ja met de bekende Candy- en foto's toegestuurd),
het installeren was plug and play en de belangrijkste zaken werken:
FM RDS radio,
offline navigatie (ik heb Sygic geinstalleerd),
Bluetooth streaming via mijn telefoon,
en rear view camera (de camera moet nog uit China komen, ik hoop dat dit gaat werken).

Als ik mijn wifi hotspot aanzet op mn telefoon ben ik dus online, heb dan online navigatie, kan apps installeren en internet radio en zo (eigenlijk alles wat je met een tablet kunt).

Dab+ moet ik nog uitzoeken, ik geloof dat ik een dongle moet kopen ... maar vind het nogal duur en lelijke antenne (volgens mij moet er ook een raam versie zijn).

Oh ja:
hij start vrijwel meteen op nadat je het contact aanzet.

kritiekpuntjes:
CD afspelen heb ik geprobeerd maar dat werkte niet (CD werd maar deels ingeslikt) maar die functie ga ik waarschijnlijk niet meer gebruiken.
Bouwkwaliteit is redelijk, maar niet zoals de originele RNS315 die ik had.
Volume instellen gaat nogal met grote sprongen, had fijner gekund
Scherm geeft nogal veel licht s'avonds wat gedimd wordt wanneer je je verlichting aanzet. Mooier zou zijn als hij naar de tijd zou kijken denk ik, en dat je nog verder zou kunnen dimmen, Misschien is hier nog een oplossing voor te vinden.
Ondersteuning online is magertjes, het joying forum ligt eruit en het kostte me nogal wat moeite om na installatie de Duitse taal te veranderen naar Engels of Nederlands, om vooral die vreselijke piep uit te zetten wanneer je op het scherm tikt.Maar goed, met wat tweaken is dat allemaal prima gelukt.

Kortom: tevreden :)
Voor wat betreft de verlichting kan je instellen dat het licht wordt gedimd op basis van tijd in de Car Settings. Je kan ook de minimum lichtsterkte aanpassen in customercfg.txt voordat je de firmware flasht op de radio.
KJTDominicus schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 21:24:
Iemand ervaring met het programma torque pro? Heb een foutmelding op mijn dashboard kan ik deze laten verdwijnen met torque?
Torque is alleen om dingen uit te lezen, niet om foutmeldingen te verwijderen helaas. Hiervoor zal je zelf met een OBD stekker aan de slag moeten gaan of langs een garage ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KJTDominicus
JobKlimop schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 01:19:

[...]

Torque is alleen om dingen uit te lezen, niet om foutmeldingen te verwijderen helaas. Hiervoor zal je zelf met een OBD stekker aan de slag moeten gaan of langs een garage ben ik bang.
Ben er al achter dat ik een weerstandje er tussen had moeten zetten! deze nu besteld dan moet het daarna opgelost zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 26-09 19:14
fweijers schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 15:03:
…..

kritiekpuntjes:

…..
Heb je de loopwerkvergrendeling verwijderd voordat je de unit inbouwde? Meestal in de vorm van een paar schroefjes aan de bovenkant.
Veel apparaten hebben een vergrendeling om transportschade aan het CD/DVD loopwerk te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,
Ik heb al 2 weken problemen met mijn unbranded 2din radio. Deze is vastgelopen in een bootloop.
Het MCU gedeelte blijkt te werken aangezien bluetooth door mijn telefoon gezien wordt en verbind.

Het gaat hier om een:
ro.mediatek.version.release=ALPS.KK1.MP10.V1.6
ro.mediatek.platform=MT8127
ro.mediatek.chip_ver=S01
ro.mediatek.version.branch=KK1.MP10
ro.build.display.id=ALPS.LD_kk1.MP10.V1.2
ro.build.version.incremental=eng.android.1510971616
ro.custom.build.version=1510971616
ro.build.version.sdk=19
ro.build.version.codename=REL
ro.build.version.release=5.1.1
ro.custom.filemanager.4g=no
ro.build.date=Sat Nov 18 10:23:29 CST 2017
ro.build.date.utc=1510971809
ro.build.type=user
ro.build.user=android
ro.build.host=ubuntu
ro.build.tags=test-keys
ro.product.model=CAR AUDIO
ro.product.brand=unknown
ro.product.name=unknown
ro.product.device=yecon27_tb_c_kk
ro.product.board=yecon27_tb_c_kk
ro.product.cpu.abi=armeabi-v7a
ro.product.cpu.abi2=armeabi
ro.product.manufacturer=unknown
ro.product.locale.language=en
ro.product.locale.region=US

Ik heb de volgende aan files:
Orginele update.zip
Rooted sp flashtool files (dank zij deze heb ik een bootloop)
volledige system dump file van mijn vorige werkende android versie (4gb groot)

Ik heb ook alles geprobeerd om in de recovery te komen, om de update.zip te flashen, helaas zonder succes. Ik heb dus geen idee hoe ik in de recovery kan komen :(

Ik hoop echt dat er iemand hier is die mij kan helpen!!

Mvg Samm000

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2018 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fweijers
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-08 12:12
Masimo schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 22:25:
[...]

Heb je de loopwerkvergrendeling verwijderd voordat je de unit inbouwde? Meestal in de vorm van een paar schroefjes aan de bovenkant.
Veel apparaten hebben een vergrendeling om transportschade aan het CD/DVD loopwerk te voorkomen.
Thanks voor de tip, hier ga ik naar kijken! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KJTDominicus
karazz schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 10:43:
[...]

Ik ben er erg tevreden over, heb sygic wel eens geprobeerd maar die vond ik minder.
Nou het is inderdaad stoeien en opent bij mij inderdaad automatisch andere apps ernaast dan ik wil, ook de radio (fm) die gebruik ik sowieso nooit. Erg lastig tot nu toe en de functies verdwijnen dan soms ook achter de andere app zoals de vraag om iets af te sluiten enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterd11
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 30-08 15:22
Als iemand nog opzoek is naar een 2din pumpkin px5 unit in hele nette staat, ik verkoop de mijne omdat ik mijn auto ga verkopen!

De link:

V&A aangeboden: Pumpkin 2din android auto radio, PX5 2gb + achteruit rij camera

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shadowpk02
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16-12-2020
Korte vraag: In hoeverre kan ik een iPhone gebruiken met een android radio?

Bellen via de radio?
Muziek afspelen via spotify?
Voice commands?
Wat nog meer?

Alvast bedankt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Asterion
shadowpk02 schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 23:19:
Korte vraag: In hoeverre kan ik een iPhone gebruiken met een android radio?

Bellen via de radio?
- Via bluetooth

Muziek afspelen via spotify?
- Je kan spotify op je radio installeren en vanaf daar alles afspelen.

Voice commands?
- Waarschijnlijk wel.

Wat nog meer?
- Wat wil je nog meer?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adona
  • Laatst online: 06-06-2023
Hoi
Is er iemand die verstand heeft van canbus decoder specifiek voor vw
Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shadowpk02
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16-12-2020
Adona schreef op zondag 20 mei 2018 @ 21:25:
Hoi
Is er iemand die verstand heeft van canbus decoder specifiek voor vw
Alvast bedankt
Ik ga er vanuit dat je gewoon een decoder kan kopen. Heb hetzelfde met de canbus in m'n stilo. Joying verkoopt er decoders voor en moet er ook een decoder voor kopen, wil ik dat m'n stuurcontrols werken.
Wat meer weet ik niet. Misschien dat ik iets over het hoofd zie. Maar dat zie ik dan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adona
  • Laatst online: 06-06-2023
hallo shadowpk02

ik zelf heb een universele dasaita 10,2 inch type HA2156A-V600 met SWC canbus
ik ben al poosje bezig heel google en XDA site gezocht om een nieuwe canbus type van RAISE vw-rz-06 aan te sluiten op de radio ik weet dat nagenoeg alle MTCD radio het zelfde zijn kwa inhoud inclusief speciefik VW of andere merken mijn canbus is goed maar ik krijgt niet voor mekaar werkend te krijgen op mijn radio ik heb zelf een transporter multivan van 2013 met digitale A/C en andere info en dasaita is ook niet behulpzaam met info om pinout te geven van de canbus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacques112
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 01-08 19:45
Hallo,

sinds kort bezitter van golf plus 2010.
Nou wil ik heel graag een radio met :
Apple carplay
Android auto
Dab+

Nou heeft de RCD330 alleen geen dab+
Maar kan dit er wel op , op de 1 of andere manier?

Of wie kan me een ander goed alternatief aanbieden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoGi_Berra
@Jacques112

Wat wil je precies? Is DAB+ een dealbreaker? Aangezien nu meer via 4G gaat (Spotify/Internet Radio).
RCD330 is vrij basic unit. Navigatie gaat dus via telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacques112
YoGi_Berra schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 13:09:
@Jacques112

Wat wil je precies? Is DAB+ een dealbreaker? Aangezien nu meer via 4G gaat (Spotify/Internet Radio).
RCD330 is vrij basic unit. Navigatie gaat dus via telefoon.
Nou,

mijn vrouw wil heel graag dab+
Ikzelf heb unlimited muziek streamen maar dan heb ik altijd de telefoon nodig.

Wat ik ook heb gevonden is deze, maar deze heeft geen fysieke knoppen, in ieder geval volume, daar moet je schuiven op scherm....

YouTube: Joying Android JY-VM131N2 Head Unit 2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoGi_Berra
@Jacques112

Voila nu ook met knopjes (mijn voorkeur ook).

Daar kan je ook een DAB+ adapter op aansluiten, echter die zou je ergens in je A-stijlen moet wegwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacques112
YoGi_Berra schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 13:27:
@Jacques112

Daar kan je ook een DAB+ adapter op aansluiten, echter die zou je ergens in je A-stijlen moet wegwerken.
Really nice,

bedankt voor de link. Ik had hem op aliexpress gevonden maar bij de bron is beter :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:23

NoE

Que?

Zijn er eigenlijk ook android 1 din radios die uitklapbaar zijn?. Ik zou deze namelijk graag willen plaatsen in een oude auto uit 1967

We love the smell of innovation in the morning!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Asterion
NoE schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 00:29:
Zijn er eigenlijk ook android 1 din radios die uitklapbaar zijn?. Ik zou deze namelijk graag willen plaatsen in een oude auto uit 1967
Op AliExpress vind je er genoeg.
Xtrons heeft zo een model als ik me niet vergis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raziel
Weet iemand nog een kortingscode voor xtrons? Ze hebben nu een 8 core 4GB / 32 GB versie van de RNS510:

http://xtrons.co.uk/pb78m...olkswagen-seat-skoda.html

De PCD77MTV is maar 220, maar heeft maar 1GB en 16GB opslag. Deze staat nog niet op ebay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vorror
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 28-09 20:31
Ik zit eraan te denken om de volgende radio te bestellen:

https://nl.aliexpress.com...uto-Voor/32853703956.html

Zijn er nog dingen waar je speciaal op moet letten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maarten00
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18-09 13:54
Raziel schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 07:40:
Weet iemand nog een kortingscode voor xtrons? Ze hebben nu een 8 core 4GB / 32 GB versie van de RNS510:

De PCD77MTV is maar 220, maar heeft maar 1GB en 16GB opslag. Deze staat nog niet op ebay.
Met de code VIP15 krijg je 15% korting, een maand geleden werkte hij nog voor mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacques112
edit

[ Voor 97% gewijzigd door Jacques112 op 23-05-2018 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacques112
YoGi_Berra schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 13:27:
@Jacques112

@YoGi_Berra
Wat zijn jou bevindingen met betrekking tussen Xtrons of Joying?

Geluidsprocessor etc...

Dit is een alternatief van de Joying die jij linkte

ps code VIP15 werkt nog steeds ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Jacques112 op 23-05-2018 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten00
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18-09 13:54
Heb net gisteren mijn Xtrons DAB+ antenne op het raam geplakt.
De meeste guides die ik gevonden heb zeggen dat je hem zo hoort te plakken:
Afbeeldingslocatie: https://www.carcommunications.co.uk/image/data/dension/dab-r/antenna%20picture.jpg

Ik vond het een beetje lelijk om hem aan de bestuurderskant te plakken, dus ik heb hem omgedraaid en aan de passagier kant geplakt. Hij zit bij mij dus 'op de kop', het leek mij dat dat verder niet uit zou moeten maken voor de ontvangst.

De ontvangst is helaas al zoals ik verwacht had, belabberd. Ik rijd elke dag van Doetinchem naar Apeldoorn, ik merk dat hij het in de stad vrij goed doet, maar daarbuiten is het al snel slechter en eigenlijk grotendeels helemaal geen ontvangst.

Ik ben nu van plan om deze antenne te gaan bestellen en plaatsen in de hoop dat het dan beter wordt:
https://www.ebay.com/itm/...ccc69c:g:y84AAOSwNsRZ3ZLL

Heeft iemand daar toevallig ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoGi_Berra
Jacques112 schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 17:26:
[...]

@YoGi_Berra
Wat zijn jou bevindingen met betrekking tussen Xtrons of Joying?

Geluidsprocessor etc...
Ik zie zelf weinig verschil tussen Xtrons en Joying. Onder de motorkap hebben ze (bijna) dezelfde onderdelen. Zorg alleen dat het een PX-5 en minimaal 2GB heeft. Daarna is het je eigen voorkeur.
DBA+ gebruik ik sowieso niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenwindows
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
De XOMAX XM-DDA711 die ik nu heb heeft een (groot) minpunt, wanneer contact op 'acc' stand staat heb ik prima DAB+ ontvangst maar wanneer ik het contact doordraai, valt DAB+ geheel weg...
Jammer, vind dab toch echt stukke beter dan de fm band...

Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacques112
geenwindows schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 12:43:
De XOMAX XM-DDA711 die ik nu heb heeft een (groot) minpunt, wanneer contact op 'acc' stand staat heb ik prima DAB+ ontvangst maar wanneer ik het contact doordraai, valt DAB+ geheel weg...
Jammer, vind dab toch echt stukke beter dan de fm band...
dus als je de sleutel op contact draait werkt het wel, maar zodra je zeg maar gaat rijden is het over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenwindows
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
Jacques112 schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 16:32:
[...]

dus als je de sleutel op contact draait werkt het wel, maar zodra je zeg maar gaat rijden is het over?
juist ja, enkel de radio staat aan, de rest staat uit.

Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roylee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-09 22:25
Zijn er toevallig mensen die een dergelijke radio in een megane 2 hebben geplaatst? Ik heb een megane 2 rs en wil daar een android radio in plaatsen. Maar volgens mij is dat niet zo makkelijk ivm de rare vorm van het vak waar de radio in moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lampie1979
  • Laatst online: 24-08 17:04

lampie1979

Hoepla!

YoGi_Berra schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 08:57:
[...]

Ik zie zelf weinig verschil tussen Xtrons en Joying. Onder de motorkap hebben ze (bijna) dezelfde onderdelen. Zorg alleen dat het een PX-5 en minimaal 2GB heeft. Daarna is het je eigen voorkeur.
DBA+ gebruik ik sowieso niet.
Is er een duidelijk vergelijk tussen de PX5 modellen? Ik kan namelijk de verschillen niet achterhalen.

They call her... c*ck juggeling Thunderc*nt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacques112
lampie1979 schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 18:38:
[...]

Is er een duidelijk vergelijk tussen de PX5 modellen? Ik kan namelijk de verschillen niet achterhalen.
ik las op XDA dat de geluidskwaliteit van de Xtrons beter was. Maar zoals iedereen weet is dat persoonsgebonden.

Maar ik neig ook erg naar Xtrons:

http://xtrons.co.uk/pe98m...olkswagen-seat-skoda.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:57
Ik ben sinds kort eigenaar van een Fiat Croma 2008

Hier zit een standaard radio in, met besturing vanaf het stuur. Ik ben ook achteruit rij sensoren welke orgineel bij de auto horen.

Ik wil een Xtronix TE697P kopen met een bij passend frame voor in de croma.Ik bestel er een unit bij zodat ik de knoppen op het stuur kan instellen op de radio.

Mijn tweede vraag is eigenlijk het belangrijkst: Het geluid van de parkeer sensoren, worden deze aangestuurd door de radio, of is dit geheel buiten de radio om.

Het zou zonde zijn als deze niet meer werken als ik de radio vervang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lampie1979

lampie1979

Hoepla!

Zoooo besteld. Gaat op een 3.2 4Motion V6 Passat variant.

Passat Rear handle camera.
Xtron PB78MTVP
Externe Mic
ODB2 plug

We gaan het meemaken! Zeer benieuwd naar de unit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raziel
lampie1979 schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 22:33:

Xtron PB78MTVP
Externe Mic
ODB2 plug

Ben benieuwd! Post wat foto's als je wilt (pre- en post inbouw).Denk dat ik die ook ga bestellen Besteld bij xtrons zelf of ergens anders? Wat heb je er nu inzitten? Ik heb zelf een RCD300, maar de CD begint te haperen en de radio-ontvangst is nooit geweldig geweest. Tijd voor wat nieuws dus en dan is het of een nieuwe auto (heb deze al tien jaar) of een nieuwe radio. Laatste optie is aanzienlijk goedkoper ;)

[ Voor 26% gewijzigd door Raziel op 26-05-2018 07:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lampie1979

lampie1979

Hoepla!

Yes direct bij Xtron met de VIP15 kortingscode. Daar is de levertijd iig acceptabel en verschilt niet veel met Ali.

Ik moet de auto nog in ontvangst nemen, dus geen idee wat er in zit :) 2007 auto dus die oude brol mag er sowieso uit ;)

Post wel wat foto's van de unit en inbouw. Geeft je een idee hoe het er uitziet en of het degelijk is (ik verwacht er niet teveel van).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quanza
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 02:37
lampie1979 schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 22:33:

Xtron PB78MTVP
Externe Mic
ODB2 plug

Uit nieuwsgierigheid, waarom niet de Xtron PB88UNVP i.p.v. de Xtron PB78MTVP?
Is 10,- meer, maar 8inch scherm i.p.v. 7inch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raziel
Quanza schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 12:40:
[...]

Uit nieuwsgierigheid, waarom niet de Xtron PB88UNVP i.p.v. de Xtron PB78MTVP?
Is 10,- meer, maar 8inch scherm i.p.v. 7inch.
Mijn reden om voor De PB78MTP is dat deze lijkt op de originele RNS510, naast dat ik die gewoon vele malen mooier vind, vind ik de locatie van de draaiknoppen op de 8" units niet practisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:34

breinonline

Are you afraid to be known?

In Waze kan ik na de laatste 2 updates geen vrienden meer selecteren om een melding te doen. Hebben andere daar ook last van op hun Android head unit? Ik krijg alleen een knop om het facebook in te loggen maar dat wil ik niet. Volgens de help moet ik op hetzelfde scherm ook via een knop bij het adresboek van de unit kunnen maar die knop is er niet. Zien andere die wel, of valt deze wellicht buiten beeld omdat het eigenlijk meer voor portrait devices geoptimaliseerd is (ben ik al eerder tegen aan gelopen)?

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lampie1979

lampie1979

Hoepla!

Raziel schreef op zondag 27 mei 2018 @ 07:03:
[...]

Mijn reden om voor De PB78MTP is dat deze lijkt op de originele RNS510, naast dat ik die gewoon vele malen mooier vind, vind ik de locatie van de draaiknoppen op de 8" units niet practisch.
I second that, plus resolutie (1024x600) van 7, 8 en 10 inch is bij allen gelijk. Maakt in mijn optiek de praktijk dus niet zo veel uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nico445
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-09 19:53
Ik zit een Xtrons radio te overwegen voor mijn Polo 6R. Heeft iemand ervaring met een subwoofer hierop?
Ik wil graag dat de lage tonen niet uit de speakers komen. Met mijn huidige Pioneer radio kan ik dit niet aanpassen zonder dat de sub ook geen geluid meer krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quanza
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 02:37
lampie1979 schreef op zondag 27 mei 2018 @ 09:39:
[...]

I second that, plus resolutie (1024x600) van 7, 8 en 10 inch is bij allen gelijk. Maakt in mijn optiek de praktijk dus niet zo veel uit :)
Bedankt voor het delen van jullie redenen.
Ik kwam in mijn zoektocht nog deze tegen:

https://nl.aliexpress.com...T/317945_32790167327.html

Kan verzonden worden vanuit Duitsland en een versie met een DSP chip voor beter geluid. Geen idee of dat echt zo is.
Prijs en specs zijn verder prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lampie1979

lampie1979

Hoepla!

Mooie vondst. Volgens mij is al die hardware één pot nat. DSP word ik niet veel wijzer van. Lijkt wel of er software wordt meegeleverd. Verder is het het rockchip platform. Voor mijn Passat met bokkie wokkie speakers en sporadisch rijden heb ik dit niet echt nodig.

Hoe ver wil je gaan en is de head-unit beter/slechter dan je huidige speakers? Zodra ik meer weet van de xtron laat ik het uiteraard weten. Kan me niet voorstellen dat hetgeen niet zal voldoen voor normaal gebruik.

[ Voor 7% gewijzigd door lampie1979 op 27-05-2018 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timpieturner
Timpieturner schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 18:58:
Tweakers!!

Ik heb jullie ervaring en kennis even nodig.
Vandaag zat ik lekker in de auto onderweg naar huis van mijn werk.
Valt het geluid weg. 8)7

Ik heb een Joying 7" single din, 2GB RAM, met PX5 processor.
De unit blijft het wel gewoon doen en alles werkt ook gewoon, maar dus zonder geluid.
K heb alle instellingen gecheckt of er toevallig iets gedempt staat maar dit is dus niet het geval.
Ik heb ook de audio zekeringen van mijn auto gecheckt, maar die zijn ook nog intact.

Hebben jullie een idee waar de fout kan zitten?

Het enige wat ik kan bedenken is dat misschien de iso connector van de speakers los is geraakt op een of andere duistere manier. Ik vraag het eerst hier voordat ik tevergeefs mijn hele middenconsole lospeuter.
Misschien herkennen jullie dit euvel en moet dit anders opgelost worden.
Alvast bedankt! _/-\o_
Tweakers!

Ik wil bij deze even een update doen over bovenstaande post.
Ik heb de afgelopen dagen contact gehad met de helpdesk van Joying.
"Candy" vroeg mij de radio buiten de auto te testen. Eerst had ik de bedrading al doorgemeten met een multimeter, maar alle verbindingen waren in orde dus dit kon het niet zijn, daarnaast deed mijn oude radio het wel gewoon.

Dus ik heb hem aangesloten op een externe 12v voeding en losse speakers. Hiermee kreeg ik hetzelfde probleem.
Volgens Joying is de "AMPIC" kapot, zij sturen mij nu gratis een nieuwe unit op.
Hierna kan ik de oude unit terugsturen.

Zelf vind ik dit een nette oplossing en een goede service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsn
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09:18
Vandaag heb ik mijn Joying unit weer teruggezet naar de fabrieksinstellingen om mijn RTL-SDR ontvanger (NooElec Nesdr Nano 3) weer eens te proberen voor de DAB+ ontvangst.

Via de Playstore Wavesink met de drivers geïnstalleerd. Echter krijg ik de melding dat m'n USB device disconnected is. Iemand dit euvel ook gehad en eventueel kunnen oplossen?
Pagina: 1 ... 15 ... 48 Laatste