Sinds een goede week nu de Erisin ES5066F in onze Ford C-max zitten en tot nu toe erg tevreden en op 2 kleine nokjes uit het originele kunstof frame weg zagen/snijden plug en play, de originele Ford stekker kan zo achterin de radio.
Is een PX5 processor die draait op Android 6, waarbij ik gisteren de Malaysk ROM erop heb gezet.
Was echt een fluitje van een cent: IMG op SD en in de GPS sleuf en updaten maar
Nog steeds Android 6, maar rooted zodat alles erop kan draaien en meer tweaks die in te stellen zijn.
- Radio ontvangst is goed, maar helaas de welbekende AF bug waardoor elke paar seconden hickup in het geluid, dus AF staat uit.
- Muziek/CD is goed, zeker de aangepaste muziek player in de Malaysk ROM, maar wil WinAmp nog proberen!
- Nav. werkt perfect en vrijwel direct contact met de sats. standaard stond er iGo op, maar vond ik niet heel erg overzichtelijk.
Heb er nu TomTom go op gezet, maar moet de Europa kaart nog downloaden die 6GB is.
Die wil ik graag op de SD kaart, maar zoals ik lees op internet moet er dan een SD kaart in die groter is dan het intern geheugen (32GB)
- Spotify werkt ook goed, thuis voor de deur een keer je muziek downloaden en spelen maar!
Natuurlijk een paar kleinigheidjes:
- Scherm zou bij zonlicht wel stuk feller mogelijk, maar misschien is dit nog wel wat op te voeren met een app ofzo???
- Geluid via blue-tooth carkit is nog niet super via de interne mic, maar moet de externe nog aansluiten, waarbij bij deze Erisin de interne uitgeschakeld zou moeten worden, we zullen zien.
TO-DO:
- Verlengkabels tussen radio en Ford kabel aansluiten, kabel moest nu van rechts naar links waardoor er een rare knik in zit en ik de radio aan de onderkant net niet in het frame geklikt krijg.
- Externe mic aansluiten en wegwerken achterbekleding zodat hij bij het A frame uitkomt.
- USB kabel doorvoeren naar handschoenen kastje
- Achteruitrij camera die deze week geleverd wordt inbouwen in kentekenplaatverlichting en aansluiten.
Vragen:
- Geluidsverschil tussen navigatie, radio en Spotify waar spotify stuk zachter klinkt waardoor je je wezenloos schrikt als nav miep gaat schreeuwen

Is dit ergens in een instelling op te lossen zodat alle apps/ingangen ongeveer zelfde volume hebben?
- Geen tijd in statusbalk bovenin sinds de Malaysk ROM, met de originele ROM was dit wel, maar kan zo snel geen instelling hiervoor vinden.