Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 703412

Anoniem: 318204 schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 22:14:
Hallo allen!

Vandaag heb ik een nieuwe(occasion) aangeschaft een suzuki swift uit 2010.
De radio die er in zit is stuk en de garage heeft aangegeven dat ik een radio kan uitzoeken tot een bepaald bedrag.
Nu wil ik graag voor een Android radio gaan maar heb nog een enkele twijfel/onduidelijkheid.
Dus hopelijk kunnen jullie mij met antwoorden voorzien.

Is het mogelijk dat de radio automatisch verbinding maakt met een Iphone om google maps te gebruiken via de data verbinding? Ofwel de Hotspot verbinding.
Daarnaast heb ik nu het volgende model op het oog: https://www.autopumpkin.d...-bluetooth-octa-core.html

Ik lees verschillende reactie's over android oreo ofwel android 8.
Kan ik beter hierop wachten? Of komt er eventueel een update naar android 8 voor deze radio?

Alvast bedankt ik hoor graag van jullie,

Ryan
Deze heb ik ook gekocht!
Via Aliexpress is hij nog iets goedkoper ;)
Prima apparaatje, al is de standaard launcher erop wel wat suf qua uiterlijk. Gelukkig zijn daar andere oplossingen voor om het wat op te leuken.
Ik gebruik ook Google Maps en een iPhone, maar daarvoor moet je wel je hotspot aan hebben staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 318204

Anoniem: 703412 schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 10:07:
[...]

Deze heb ik ook gekocht!
Via Aliexpress is hij nog iets goedkoper ;)
Prima apparaatje, al is de standaard launcher erop wel wat suf qua uiterlijk. Gelukkig zijn daar andere oplossingen voor om het wat op te leuken.
Ik gebruik ook Google Maps en een iPhone, maar daarvoor moet je wel je hotspot aan hebben staan.
Ik bespeur nogal wat enthousiasme in je reactie :)
Ja via Aliexpress is het goedkoper dat klopt.
Maar helaas wat vervelende ervaringen/verrassingen gehad dus voorlopig van genezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 318204 schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 10:30:
[...]

Ik bespeur nogal wat enthousiasme in je reactie :)
Ja via Aliexpress is het goedkoper dat klopt.
Maar helaas wat vervelende ervaringen/verrassingen gehad dus voorlopig van genezen.
Dat komt omdat ik eigenlijk op zoek was naar een "gewone" radio.
Maar daar moest dan wel het liefst met navigatie, cd/dvd speler, usb aansluiting, Apple Car Play etc.
Een maat wees me op de mogelijkheden van een Android toestel, waar ik dus nog helemaal niet aan gedacht had.
Ik ben er an sich goed tevreden mee!
Goed, het heeft nog wat tweakjes nodig en het is wat puzzelen, maar het biedt alle gevraagde functionaliteit en je kunt er, mocht je dat willen, meer mee dan je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 703412 schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 10:37:
[...]

Dat komt omdat ik eigenlijk op zoek was naar een "gewone" radio.
Maar daar moest dan wel het liefst met navigatie, cd/dvd speler, usb aansluiting, Apple Car Play etc.
Een maat wees me op de mogelijkheden van een Android toestel, waar ik dus nog helemaal niet aan gedacht had.
Ik ben er an sich goed tevreden mee!
Goed, het heeft nog wat tweakjes nodig en het is wat puzzelen, maar het biedt alle gevraagde functionaliteit en je kunt er, mocht je dat willen, meer mee dan je denkt.
Wat versta je onder wat treakjes?
Zijn dit aanpassingen zoals je achtergrond veranderen?
Heb ook alweer wat gelezen over ''flashen'' maar daar ga ik nog maar ff niet aan beginnen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tweakjes, als in andere apps gebruiken in plaats van de basis app.
Een andere launcher in plaats van de standaard launcher.
En wat kleine dingetjes afstellen naar je eigen smaak.
Achtergrond veranderen kan vrij simpel.
Eigenlijk moet je het gewoon zien als een Android tablet, maar dan in je auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leonardus66
  • Registratie: November 2017
  • Niet online
Hopelijk kan iemand mij helpen met de installatie van de achteruitrijcamera op mijn nieuwe android radio. Ik wil graag de mogelijk hebben om de achteruitrijcamera tijdens het rijden in te schakelen, dus niet alleen tijdens het achteruitrijden maar wanneer ik dat zelf wil, dus ook op de snelweg. er is al een signaal- en power verbinding naar de camera achter. Heeft iemand een suggestie op welke wijze ik dat ik dat eenvoudig kan realiseren?
Het gaat om de volgende radio :

https://nl.aliexpress.com...=a2g0s.9042311.0.0.PHfWOz

Alvast mijn dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Dee
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-06 15:54
Anoniem: 318204 schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 09:52:
Bedankt voor jullie reactie's!

Google Maps offline wist ik al inderdaad alleen vinden wij juist de live traffic ideaal.
Is het auto connecten wel mogelijk met een android telefoon?
Auto connect met een android telefoon kan met dit script:
http://llamalab.com/automate/community/flows/4231
De app die je er bij nodig hebt is "automate" Ik gebruik dit al een paar jaar en het werkt perfect.
Zodra je telefoon een BT connectie maakt met de Android head unit, wordt tethering aangezet en kan de radio een wifi verbinding met je telefoon opzetten. Als je uitstapt gaat de bluetooth verbinding en dus ook tethering weer uit. Geen omkijken naar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jan Dee schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 18:42:
[...]

De app die je er bij nodig hebt is "automate" Ik gebruik dit al een paar jaar en het werkt perfect.
Zodra je telefoon een BT connectie maakt met de Android head unit, wordt tethering aangezet en kan de radio een wifi verbinding met je telefoon opzetten. Als je uitstapt gaat de bluetooth verbinding en dus ook tethering weer uit. Geen omkijken naar...
Thnx Jan Dee!

Hopelijk kan ik hiermee ook nog mijn vriendin overtuigen om te gaan overstappen naar Android.
Voor mij is meer dan duidelijk wat ik wil nu. En dat het ook mogelijk is om het voor elkaar te krijgen. Dus dag 1 van de nieuwe auto zal een drukke inbouw/aanpas dag worden haha!

Iedereen bedankt voor de reactie's!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jan Dee schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 18:42:
[...]

Ideale oplossing dit.
Helaas natuurlijk niet voor een iPhone ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoGi_Berra
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:22
@Anoniem: 703412
Is Workflow niet een optie voor jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat ziet er fancy, maar ook ingewikkeld uit.
Heb jij het wel eens gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoGi_Berra
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:22
Wel voor andere dingen, maar niet voor in de auto. Het is tot heden niet nodig geweest.
Ik zet mijn hotspot aan op mijn iPhone en de rest volgt eigenlijk vanzelf.

Workflow is eigenlijk de Automator van vroegah die je had op MacOSX.

Wat voor script zou je iPhone dan moeten doen als je de auto in stapt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

YoGi_Berra schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 10:23:
Wel voor andere dingen, maar niet voor in de auto. Het is tot heden niet nodig geweest.

Ik heb standaard mijn hotspot uit staan.
Zodra ik de auto in ga en een app nodig heb, die internet vereist, zet ik mijn hotspot aan en dan maakt de auto verbinding met de hotspot.

Als ik de auto in stap, zou deze hotspot eigenlijk zelf aan moeten gaan, zodra er Bluetooth verbinding met de radio is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

YoGi_Berra schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 10:23:

Ik google nu dat het niet kan met Workflow:
Workflow can not change settings related to Location Services, Wi-Fi, Bluetooth, Personal Hotspot, Do Not Disturb, Airplane Mode, VPN, etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WLC91
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 30-05 11:31
Waarom moeilijk doen. Er zijn zat apps in de google play store die dat verzorgen. Een beetje zelf research doen is voor sommigen teveel gevraagd, moet echt alles voorgekouwd worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

WLC91 schreef op zondag 11 februari 2018 @ 18:35:
Waarom moeilijk doen. Er zijn zat apps in de google play store die dat verzorgen. Een beetje zelf research doen is voor sommigen teveel gevraagd, moet echt alles voorgekouwd worden?
Ik heb een iPhone op een Android radio.
Ik heb al zelf research gedaan.

Waarom deel je jouw briljante oplossing niet dan? :O

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan Dee
WLC91 schreef op zondag 11 februari 2018 @ 18:35:
Je kunt lang zoeken in de Google playstore, maar een oplossing voor de iPhone zul je daar niet vinden. "Zat oplossingen" is ook ietwat overdreven lijkt me, zelfs voor android telefoon.
Misschien is er ook een cursus "begrijpend lezen"te vinden?

• back2basic
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 31-03 16:35
'snoepje' is even een paar dagen feesten ...
Lijkt erop dat het domein ook tijdelijk offline is .

Dear Friend,

Nice day, this is Candy from JOYING

Due to the Chinese Spring Festival, we are spend the 15 days Holiday from 8th Feb to 23th Feb. We are really sorry for cannot reply your email at time. Any late reply hope you do not Mind.
After we come back to work, we will reply you asap.
Hope you well-understanding
Have a nice day

PS: This email address Joyingde@gmail.com will be full soon, and cannot accept the email, hope you can contact me the new email address europe@carjoying.com.
And inconvenience hope you well-understanding

Best regards,
Candy

Mijn iRacing profiel

• jarsiv
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:50
Nou eindelijk de beslissing genomen.

Deze besteld : http://xtrons.co.uk/andro...eiver-with-7-display.html

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16:22
wat gaf de doorslag?

• jarsiv
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:50
Ik,wilde geen draaiknop, en een octa core. En meteen andriod 8. Heb ook op,youtube gekeken ed en kwam er goed uit. Tevens wordt deze uit uk geleverd, dus geen douane gezeur. Met pumpkin. En carjoying communiceren is vooral via mail, is toch china. Xtrone heeft gewoon een chat functie die heel snel reageert

• houthakker
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:46

houthakker

Poehé

houthakker schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 21:18:
[...]

Tja, ander prijs kaartje, minimaal 170 euro kwijt :P. Het is de Zeepin geworden. De MTK cpu blijken van AutoChips te zijn. Ik kon geen MTCD PX3 met 2GB voor leuk geld vinden... Allwinner T3 laat ik ook liever achterwegen.
En binnen! (eigenlijk gisteren al), best snel voor een pakketje van aliexpress. Specs kloppen iig. Net even snel getest en alles lijkt goed te werken. Binnenkort een wat uitgebreidere video/review oid.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1042789

Ik zit te wachten op een px5 met android 8.0 full touch zonder draaiknoppen pasklaar voor mijn polo 6r. Moet wel van Joying, xtrons of pumpkin etc.. zijn.

Iemand enig idee wanneer er zo 1 uitkomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19:36

sjirafje

No inspirational quotes here

Misschien na de Chinese feestdagen even contact opnemen met Joying, xtrons of pumpkin etc? 8)7
De meeste reageren goed op mail en chat.

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kama
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-05 08:18

Kama

Game Coordinator

Vraagje, ik ben al een tijdje aan het kijken naar een android autoradio, single DIN. Nu zit mijn huidige autoradio wat "achterover" in het dashboard (bijna 45 graden). Het scherm wat aan de voorkant zit van de radio zal dus naar voren moeten kunnen worden gedraaid anders past het niet. Ik zie dat de meeste schermen wel in hoogte verstelbaar zijn, maar ik zie niks over de hoek waarop het scherm kan worden ingesteld. Het zijn allemaal vooral "opklikschermen" en dat gaat niet werken.

Sommige radio's hebben een uitklapscherm, daar lijkt wel meer in te stellen, maar dan heb je alsnog zo'n lelijke auderwetse autoradio onder je scherm...

Het zou helemaal mooi zijn als het scherm draaibaar was naar de bestuurder toe.

Weet iemand van een model autoradio waar dit bij kan?

drs. Kama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:36

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Leonardus66 schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 13:29:
Hopelijk kan iemand mij helpen met de installatie van de achteruitrijcamera op mijn nieuwe android radio. Ik wil graag de mogelijk hebben om de achteruitrijcamera tijdens het rijden in te schakelen, dus niet alleen tijdens het achteruitrijden maar wanneer ik dat zelf wil, dus ook op de snelweg. er is al een signaal- en power verbinding naar de camera achter. Heeft iemand een suggestie op welke wijze ik dat ik dat eenvoudig kan realiseren?
Het gaat om de volgende radio :

https://nl.aliexpress.com...=a2g0s.9042311.0.0.PHfWOz

Alvast mijn dank
Dan gewoon de reverse-cam app zelf starten? Enkel als je je reverse-signaal gebruikt, schakelt de app automatisch is, ik heb de mijne gewoon op mijn stadslichten gezet en werkt dus altijd. App gepinned op hoofdscherm, kan ik er altijd bij. De radio heeft gewoon een s-vhs/RCA input die activeert wanneer je de app opstart.

Dan enkel afhankelijk welke power je de camera op heb zitten, ik heb de mijne gewoon aangesloten op standslichten (ipv reverse-signaal), zodat hij altijd aanstaat.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1043741

Beste mensen..

Ik heb vandaag een Android unit van pumpkin in mijn auto gezet .. eerste indruk is enorm ingeleverd Op geluidskwaliteit. Er zit een 4 kanaals versterker in mijn bus voor de speakers en een 2 kanaals voor de sub. Dit klonk echt geweldig met een standaard Kenwood enkeldin radiotje. Maar nu is het beduidend slechter.. komt iemand dit bekend voor ?? Ook speelt de sub nu niet zuiver bass .. maar je hoort ook licht “muziek” er door heen.... ik hoop dat iemand mij wat kan vertellen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-06 15:00

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Ik heb de mijne ook binnen. :)

Ik moet zeggen, ik ben uiterst tevreden tot nu toe.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/60UHlaZlqxz1Wzez6mnEPas9/full.jpg

Het enige wat nog niet werkt is muziek afspelen via Bluetooth. Om de een of andere reden komt er dan geen geluid uit. De rest werkt prima, dus het zal wel aan mij liggen,

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 29-05 14:52
Sinds kort heb ik een Android 7.1.2 auto radio. Waar de radio eerst bij het uithalen van de sleutel uit het contact ook uit ging, gaat die nu ineens niet meer uit tot mijn verbazing. In settings gezocht, settings staan juist. Vervolgens factory reset gedaan, maar geeft nog niet het gewenste resultaat.

Handleiding biedt ook geen uitkomst, gegoogeld en krijg eigenlijk alleen suggesties dat de bekabeling op 12v permanent zou zitten en niet op 12v ACC power off.

Maar dat is toch vreemd, waar hij het eerder wel ‘gewoon’ deed. Iemand een idee waar het aan kan liggen en wat ik er aan kan doen?

• Juicex
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 08-12-2024
@Blaat, zie ik daar een Opel Corsa (ca 2011), en welk merk/model radio heb je gekocht?

• KJTDominicus
  • Laatst online: 25-03-2024
Ik heb sinds kort een Android7 autoradio (http://www.autoprotech.nl...uery=Seat+IBiza&results=2)
nu vind ik de geluidskwaliteit (met name het volume) erg matig.....met mijn oude (standaard Seat) radio kon ik de muziek veel harder zetten!
ook als ik tv aan heb staan moet ie op z'n hardst om het lichtelijk te kunnen verstaan.
iemand een idee of oplossing?

• Herman456
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-05 13:53
De heren met geluidsproblemen: klikte u de ISO stekkers zo achterin de radio of heeft u zelf wat gefabriekt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Herman456
Rgerr schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 14:27:
Sinds kort heb ik een Android 7.1.2 auto radio. Waar de radio eerst bij het uithalen van de sleutel uit het contact ook uit ging, gaat die nu ineens niet meer uit tot mijn verbazing. In settings gezocht, settings staan juist. Vervolgens factory reset gedaan, maar geeft nog niet het gewenste resultaat.

Handleiding biedt ook geen uitkomst, gegoogeld en krijg eigenlijk alleen suggesties dat de bekabeling op 12v permanent zou zitten en niet op 12v ACC power off.

Maar dat is toch vreemd, waar hij het eerder wel ‘gewoon’ deed. Iemand een idee waar het aan kan liggen en wat ik er aan kan doen?
Meet even op je ISO stekker of de switched 12 v en de constante 12v niet verwisseld zijn. Somige automerken verwisselen die.

• KJTDominicus
Herman456 schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 11:17:
De heren met geluidsproblemen: klikte u de ISO stekkers zo achterin de radio of heeft u zelf wat gefabriekt?
nee gewoon rechtstreeks in de radio voorheen.
nu zit er een kabelboom tussen van de ISO kabel naar mijn Android radio (orginele stekkerboom)

Anoniem: 985385

Als het goed is zit er in het menu bij je instellingen iets met input.
Daar kan je het geluid harder of zachter zetten zoals je navigatie,muziek en andere media dingen,
Dat kan je even proberen
KJTDominicus schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 08:23:
Ik heb sinds kort een Android7 autoradio (http://www.autoprotech.nl...uery=Seat+IBiza&results=2)
nu vind ik de geluidskwaliteit (met name het volume) erg matig.....met mijn oude (standaard Seat) radio kon ik de muziek veel harder zetten!
ook als ik tv aan heb staan moet ie op z'n hardst om het lichtelijk te kunnen verstaan.
iemand een idee of oplossing?

• Herman456
Kan je een foto maken?

[ Voor 16% gewijzigd door Herman456 op 22-02-2018 19:12 ]

• geerttttt
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 03-06 18:49

geerttttt

Manisch positief

Wat leuk! ik wist helemaal niet dat er op tweakers een Android Autoradio topic was :)

Ik heb ook een android radio voor mijn Polo. Qua model past hij perfect bij de rest, lijkt net op een RDS315 autoradio :) Maar het is een MTCD model. Voor de mensen die dit ook hebben, ik kwam gisteren dit tegen:

https://forum.xda-develop...-mtce-head-units-t3741583

Android 7 upgrade voor alle MTCD modellen. En ik moet zeggen, heeel veel verbeteringen. Je kunt nu eindelijk apps switchen terwijl je in een gesprek zit. Hij is standaard rooted, en je kunt MicroG kiezen ipv de normale google apps waardoor hij echt (in verhouding dan) bliksemsnel wordt! En alles ziet er wat mooier uit.

Mijn opstarttijd is echt gehalveerd!

Nog meer mensen met een MTCD model hier? :)

Oost west, 127.0.0.1 best!

• Terrz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-06 19:39
geerttttt schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 20:19:
Wat leuk! ik wist helemaal niet dat er op tweakers een Android Autoradio topic was :)

Ik heb ook een android radio voor mijn Polo. Qua model past hij perfect bij de rest, lijkt net op een RDS315 autoradio :) Maar het is een MTCD model. Voor de mensen die dit ook hebben, ik kwam gisteren dit tegen:

https://forum.xda-develop...-mtce-head-units-t3741583

Android 7 upgrade voor alle MTCD modellen. En ik moet zeggen, heeel veel verbeteringen. Je kunt nu eindelijk apps switchen terwijl je in een gesprek zit. Hij is standaard rooted, en je kunt MicroG kiezen ipv de normale google apps waardoor hij echt (in verhouding dan) bliksemsnel wordt! En alles ziet er wat mooier uit.

Mijn opstarttijd is echt gehalveerd!

Nog meer mensen met een MTCD model hier? :)
Ik heb dus MTCB :(. Die van mij draait nog op 4.4 en heeft 1GB ram (heb 'm inmiddels ook al twee jaar), merk wel dat ie trager wordt en ie eigenlijk te weinig geheugen heeft.

Ik gebruik Car Launcher AG en ik heb een klein probleem.
Als ik audio afspeel via bijvoorbeeld Pulsar of Poweramp, dan worden de albumcovers niet weergegeven op het home screen van Car Launcher AG.
Iemand hier daar ervaring mee?
Ik krijg het niet voor elkaar...

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Terrz schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 20:34:
[...]

Ik heb dus MTCB :(. Die van mij draait nog op 4.4 en heeft 1GB ram (heb 'm inmiddels ook al twee jaar), merk wel dat ie trager wordt en ie eigenlijk te weinig geheugen heeft.
Al is geprobeerd met de hand de Google play framework te vervangen met de microG?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Vraagje aan ieder hier. Ik zit nog is te kijken naar een dashcam om aan te sluiten op mijn MTCD android autoradio. Iemand hier ervaring mee?

Sowieso, die Rockchip processor heeft geen hardware video encoding toch? Oftewel, je moet een cameratje hebben die specifiek zelf al het beeld kan opnemen met een sd kaart slot ofzo?? Anders wordt je hele autoradio supersloom lijkt me toch?...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 06-06 09:22
Ik heb dus half jaar geleden via aliexpress een Android radio + scherm gekocht voor mijn Astra J. Altijd perfect gewerkt nooit geen klachten, alleen had ik idee als het gevroren had snachts dat hij iets langer nodig had om op te starten. In zomer sprong hij gelijk terug op radio.

Vanmorgen dus iets heel anders, 0 reactie, scherm zwart, cd nam hij niet meer aan enz enz.

Zou dit door de kou buiten kunnen, kapot gevroren? Baal er erg van. Hopelijk niet kapot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Dirk0s schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 07:59:
Ik heb dus half jaar geleden via aliexpress een Android radio + scherm gekocht voor mijn Astra J. Altijd perfect gewerkt nooit geen klachten, alleen had ik idee als het gevroren had snachts dat hij iets langer nodig had om op te starten. In zomer sprong hij gelijk terug op radio.

Vanmorgen dus iets heel anders, 0 reactie, scherm zwart, cd nam hij niet meer aan enz enz.

Zou dit door de kou buiten kunnen, kapot gevroren? Baal er erg van. Hopelijk niet kapot
Vreemd, je kunt een keer de power er met de hand afhalen. Of via de zekeringenkast, of door het apparaat eruit te halen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 06-06 09:22
geerttttt schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 08:24:
[...]

Vreemd, je kunt een keer de power er met de hand afhalen. Of via de zekeringenkast, of door het apparaat eruit te halen...
Ben verder echt een leek op electro dus even kijken.

Straks na werk even kijken wat hij doet, anders denk ik keer accu los en weer aansluiten? Dan naar zekeringen kijken? En anders eruit halen maar weet niet wat ik er dan aan moet doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
geerttttt schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 22:14:
[...]

Al is geprobeerd met de hand de Google play framework te vervangen met de microG?
Hoe doe je dat? :+

Apk installeren van micro? Maar hoe verwijder ik de oude google play frameworks?

[ Voor 15% gewijzigd door Terrz op 23-02-2018 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KJTDominicus
Anoniem: 985385 schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 18:15:
Als het goed is zit er in het menu bij je instellingen iets met input.
Daar kan je het geluid harder of zachter zetten zoals je navigatie,muziek en andere media dingen,
Dat kan je even proberen

[...]
Ja heb iets voorbij zien komen in een menu inderdaad waar ik een pincode in moest voeren.
zal daar eens kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Terrz schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 08:44:
[...]

Hoe doe je dat? :+

Apk installeren van micro? Maar hoe verwijder ik de oude google play frameworks?
Als je verder geen gebruikt maakt van de gplay functies, zou ik gewoon heel die framework freezen met bv titanium backup. Ik heb nog een oude 4.4 model, Apk's gewoon sideloaden (igo, spotify, Torque en dashcam), ding schiet bij mij alleen in een reboot als ik die google services wil uitschakelen (freezen nog niet getest).

Zou fijn zijn als er aparte lijn van android radio's zou komen die fabriek-af die zooi al hebben vervangen, recent nog met zo'n 6.0 model zitten spelen, ding was nog trager dan die van mij.

[ Voor 5% gewijzigd door SinergyX op 23-02-2018 12:16 ]

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
SinergyX schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 12:16:
[...]

Als je verder geen gebruikt maakt van de gplay functies, zou ik gewoon heel die framework freezen met bv titanium backup. Ik heb nog een oude 4.4 model, Apk's gewoon sideloaden (igo, spotify, Torque en dashcam), ding schiet bij mij alleen in een reboot als ik die google services wil uitschakelen (freezen nog niet getest).

Zou fijn zijn als er aparte lijn van android radio's zou komen die fabriek-af die zooi al hebben vervangen, recent nog met zo'n 6.0 model zitten spelen, ding was nog trager dan die van mij.
Oke. Denk dat ik m gewoon eens een fabrieksreset ga geven en dat proberen. Gebruik alleen google maps vaak voor navigatie, maar zou eventueel ook over kunnen stappen op wat anders.

Verder dan even de APK's scoren voor Soundcloud, mixcloud, spotify en flitsmeister. Gebruik verder eigenlijk geen apps.

[ Voor 7% gewijzigd door Terrz op 23-02-2018 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralphkeb
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20:02
Iemand ervaring met het merk Wondefoo?
Is een passende 7 inch voor mijn Ford C-max 2006 zoals Carjoying, Xtrons, etc met:
- Android 8.0
- 4GB intern geheugen
- 32 GB opslag
- PX5 RK3688 octacore processor

250 euro inclusief verzenden zonder bijkomende douane kosten vanuit Hong Kong

Of een Erisin ES5066F?
- Android 6
- 2GB intern geheugen
- 32 GB opslag
- PX5 octacore processor

Ook rond de 250 euro, levering vanuit de UK

Probeer op de site van Carjoying te komen, maar die ligt er al een week uit :'(

[ Voor 31% gewijzigd door ralphkeb op 24-02-2018 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Little_Bear
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-05 11:21
Hi,

Ik ga dit topic ook maar even volgen.

Heb van de week voor onze pas occassion aangekochte Opel Meriva een Erisin ES5860P besteld via eBay.

http://vi.raptor.ebaydesc...1519468885246&cspheader=1

Android 8.0 Oreo
Octacore 1512Mhz
2GB / 32GB Ram
7” touchscreen
etc

Ik zal mijn bevindingen erover ook hier posten

Mochten er al enige ervaringen met dit merk/type zijn dan lees ik dat hopelijk vanzelf 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noclaim71
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16-02 08:19
Hi allemaal. Een jaar geleden heb ik blind een android autoradio gekocht. Die was een noname met een allwinner cpu. Hij draait op Android 6.0
Nu ben ik niet tevreden over deze unit, hoewel ik de potentie van Android in de auto wel ondersteund.

Nu ben ik niet echt een kenner op autoradio gebied en hoop hier wat tips en tricks te krijgen.

Waarover ben ik nu niet tevreden en wat moet het dus wel doen op mijn volgende radio:
- mogelijkheid tot rooten en custom roms draaien
- tomtom kan ik nu niet gebruiken (gelezen dat dit veelvoorkomend probleem is) en dit is toch wel een grote wens
- het sterkste radio signaal wordt niet gevolgd (AT?) Hierdoor ergenis met storende radio tijdens rijden
- Google Maps (klapt er nu elke keer uit)

Nu lees ik over types MTC.. en cpu type PX5 welke moet ik hebben?
Verder zijn er veel merken zoals Joying, Xtrons, Pumpkins etc...

Met andere woorden... Welke adviezen kunnen jullie geven, mede gebaseerd op jullie ervaringen?

Alvast bedankt voor de bijdrage aan de nieuwe autoradio :) _/-\o_

Edit: typo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thespeed
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:49
Mijn vriendin heeft een Toyota Yaris uit 2006 waarbij de standaard autoradio problemen heeft. (Valt constant uit) Nu is de keuze of een tweedehandse radio van de sloop (+-100 euro) of een multimedia autoradio.
Ze gebruikt veel Bluetooth en haar iPhone werkt niet helemaal geweldig met de ingebouwde Yatour module.

Nu zie ik op meerdere sites autoradio's die helemaal passend zijn gemaakt voor het dashboard van de auto.
Vaak zijn deze uitgerust met Android 6/7 of Windows CE.

Nu vind mijn vriendin dit helemaal geweldig alleen zelf heb ik wat twijfels.
Reviews zijn er niet bijster veel te vinden.
Stuurbediening op die radio's zal een voordeel zijn.
Heeft iemand hier ervaring met zulke radio's?

Of moet je hier ver uit de buurt van blijven en een inbouwframe kopen voor bijvoorbeeld een Joying?
Stuurbediening is dan misschien niet meer mogelijk of zijn hier ook oplossingen voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janderijck
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07-06 10:26
Hallo iedereen,

Ik heb https://nl.aliexpress.com...=a2g0s.9042311.0.0.F617wJ besteld.

Naar wat ik lees is de versie van android meestal gekoppeld aan het toestel en niet upgradebaar of is er toch een optie?

Bedankt!

https://imgur.com/a/n4FDl

[ Voor 6% gewijzigd door janderijck op 26-02-2018 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
janderijck schreef op maandag 26 februari 2018 @ 19:19:
Hallo iedereen,

Naar wat ik lees is de versie van android meestal gekoppeld aan het toestel en niet upgradebaar of is er toch een optie?

Bedankt!

Heb je al op XDA gekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1045109

Anoniem: 1042789 schreef op zondag 18 februari 2018 @ 16:04:
Ik zit te wachten op een px5 met android 8.0 full touch zonder draaiknoppen pasklaar voor mijn polo 6r. Moet wel van Joying, xtrons of pumpkin etc.. zijn.

Iemand enig idee wanneer er zo 1 uitkomt?
ik zoek een zelfde(polo uit 2015) iemand toevallig al een goede gezien of zelf gekocht/ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-06 22:28

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Little_Bear schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 11:46:
Hi,

Ik ga dit topic ook maar even volgen.

Heb van de week voor onze pas occassion aangekochte Opel Meriva een Erisin ES5860P besteld via eBay.

http://vi.raptor.ebaydesc...1519468885246&cspheader=1

[...]
Ik zal mijn bevindingen erover ook hier posten
@Little_Bear Heb je 'm al binnen en ervaringen opgedaan? :) Ik verbaas me op ebay en aliexpress over de gebruikte frontjes; een hoop Opel-apparaten hebben een frontje met een "knik" in het midden. Mijn Corsa-interieur is echter vlak, dus dat zou er niet uitzien... Hoe is dat bij de ES5860P?

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Little_Bear
Thijsmans schreef op zondag 4 maart 2018 @ 16:37:
[...]

@Little_Bear Heb je 'm al binnen en ervaringen opgedaan? :) Ik verbaas me op ebay en aliexpress over de gebruikte frontjes; een hoop Opel-apparaten hebben een frontje met een "knik" in het midden. Mijn Corsa-interieur is echter vlak, dus dat zou er niet uitzien... Hoe is dat bij de ES5860P?
Hi Thijs,

De Erisin ES5860P unit met Android 8 Oreo inmiddels binnen en ook ingebouwd in de Meriva.

Hoewel inderdaad de meeste Opel dashboards een ‘knik’ in het design hebben en de Erisin deze dus ook heeft, de Meriva licht en donker grijs rinten gebruikt en de Erisin donker grijs is, moet ik zeggen dat het mij niet tegenvalt. Na wat modificaties aan de din2 bracket en een plastic beugel achter in het radiocompartiment gemaakt te hebben past de unit prima en vind ik het persoonlijk niet storend dat er een knik in het frontje zit. Lekker belangrijk zeg ik maar.

Dan nu. Het eerste gebruik;

Na wat, voornamelijk slechte, reviews te hebben gelezen over de Erisin units, is mijn eerste indruk vooralsnog goed en kan ik mij totaal niet vinden in de slechte reviews over bouwkwaliteit en functioneren.
De bouwkwaliteit is gewoon goed, voelt degelijk aan en doet niet onder aan de ‘feeling’ die je hebt als je de net uitgebouwde blauwpunkt unit in je handen hebt.

Een eerste startup ging als gewenst en na wat rommelen met de Android instellingen staat alles nu zo’n beetje naar wens.
De unit maakt geheel gebruik van de canbus van Opel en instellen stuurknoppen etc. is daarmee geheel overbodig. Evenals de meldingen op de headup display boven op het dashboardzijn prima en misschien zelfs nog te modificeren. De verlichting reageert prima op de lichtschakelaar en enige wat ik nog even moet gaan tweaken is de automatische schakeling via de canbus naar rearcam zodra je de Opel in zn achteruit zet. Ik gebruik (nog) geen rearview cam dus dat mag van mij uit. Hier schijnt een trucje voor te zijn door een apk-file te hernoemen.

Verder moet ik nog experimenteren met de bluetooth telefoonfunctie en of ik de externe microfoon ga gebruiken. Een eerste test met voicemail inspreken was op zich prima en duidelijk te verstaan en wellicht met een externe microfoon naast je zonneklep zal dit enkel nog beter worden.
Ik heb de unit via wifi gekoppeld aan mn iPhone voor internet (ik heb een 20GB abo) en apps als Waze, TuneIN radio en Spotify doen het uitstekend.

Kortom, ik ben tot op dit moment zeer tevreden en ga voor mn vriendin nog even wat knoeien met een goede offline maps app voor navigatie. sygic zou hier een goeie in zijn. De standaard geïnstalleerde iGo app oogde nogal wat rommelig en tweetalig in mijn ogen.

To be continued.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houthakker

houthakker

Poehé

janderijck schreef op maandag 26 februari 2018 @ 19:19:
Hallo iedereen,

Bedankt!

Voor Intel Sofia units zal het niet voor de hand liggend zijn dat er een update komt. 4PDA en XDA in de gaten houden (MTCD / Joying thread afhankelijk van welke je hebt). Voor Intel units zijn ook bijna geen custom ROMS beschikbaar.

Ik heb de mijne MTCD (Zeepin DY7098 /Pumpkin RQ0278E / Erisin ES5092Y) met MCU variant LM van deze update voorzien (zou op alle MTCD LM units moeten werken).

https://drive.google.com/...C-TBuRh5Ov_HtX4aVtkurzXB4

Daarna:
- ROOT: Factory wachtwoorden adbon en adbwf om adb aan te zetten.
- BluetoothTethering.apk zodat deze automatisch PAN aanzet (internet via iPhone)
- CarSleepRun.apk om te voorrkomen dat apps gekilled worden bij sleep. Deze is echter voor BluetoothTethering.apk niet nodig.

TODO:
- Gapps installeren (of MicroG wanneer dit gefixed word)om Android Auto te kunnen draaien.
- Xposed installeren en eens kijken naar de MTC modules, helaas resulteerde dit de vorige keer in bootloop.
- MTCDialer installeren om deze met 'ok-google' te kunnen bedienen (niet echt prio, ik bel bijna nooit in de auto).

TWRP (Intel MTCD) kan je hier vinden.
Deze moet je starten in recovery en draait uit ram, dus gaat verloren naar reboot. In recovery kom je door:
- Aan/Uit knop ingedrukt houden voor ~8-10 seconde, totdat de home knop 3x knippert.
- Aan/Uit los laten, en dan vervolgens een paar keer kort in drukken.
- Recovery menu bedien je met alleen de aan/uit knop; kort = door de menu's gaan, lang = menu optie activieren.

[ Voor 3% gewijzigd door houthakker op 05-03-2018 09:56 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijsmans

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Little_Bear schreef op zondag 4 maart 2018 @ 16:54:
[...]

Hi Thijs,

[...]

Kortom, ik ben tot op dit moment zeer tevreden en ga voor mn vriendin nog even wat knoeien met een goede offline maps app voor navigatie. sygic zou hier een goeie in zijn. De standaard geïnstalleerde iGo app oogde nogal wat rommelig en tweetalig in mijn ogen.

Dank voor de uitgebreide review :) Voor wat betreft de offline maps app, als je wel eens voor de deur parkeert, zou ik eens kijken naar de offline-kaarten-functie van Google Maps. Moet je wel eens per maand updaten om actief te houden, dus aan de wifi hangen (vandaar het voor de deur parkeren).

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

houthakker schreef op zondag 4 maart 2018 @ 19:31:
[...]

Daarna:
- ROOT: Factory wachtwoorden adbon en adbwf om adb aan te zetten.
- BluetoothTethering.apk zodat deze automatisch PAN aanzet (internet via iPhone)
- CarSleepRun.apk om te voorrkomen dat apps gekilled worden bij sleep. Deze is echter voor BluetoothTethering.apk niet nodig.
Dat klinkt interessant.
Ik moet handmatig de hotspot aanzetten op mijn iPhone en dan nog een keer op de Android radio de hotspot selecteren, voordat hij verbinding maakt.
Was het met die .apk moeilijk om het werkend te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houthakker

houthakker

Poehé

Anoniem: 703412 schreef op maandag 5 maart 2018 @ 14:04:
[...]

Dat klinkt interessant.
Ik moet handmatig de hotspot aanzetten op mijn iPhone en dan nog een keer op de Android radio de hotspot selecteren, voordat hij verbinding maakt.
Was het met die .apk moeilijk om het werkend te krijgen?
Als die app er op staat is het een fluitje van een cent, gewoon iphone pair selecteren en dan auto-pan aanzetten. Het punt is, dat deze in /system-priv-apps geinstalleerd moet worden:
Workaround: NOW TESTED AND VERIFIED FUNCTIONAL... provisioning the application with enhanced privileges, by installing it into /system/priv-app/, will allow it to avoid the "stopped" state, or at least allow it to receive broadcast intents regardless of that state. After all, there are many system receivers that fire as expected, even if you don't manually open the applicable application manually!
Dat betekend dat je ROOT rechten nodig hebt om de apk daar krijgen. Ik heb de shell gebruikt om de apk daar neer te zetten (zie xda), maar je kan natuurlijk ook gewoon root explorer gebruiken;
- remount /system (rw)
- map aan maken in /system/priv-app/BluetoothTethering (rechten 755)
- BluetoothTethering.apk daarnaartoe copieren (rechten 644)
- reboot

Let wel, bluetooth tethering is een stuk slomer dan wifi, maar rap genoeg voor spotify + waze.

[ Voor 3% gewijzigd door houthakker op 05-03-2018 14:19 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

houthakker schreef op maandag 5 maart 2018 @ 14:18:
[...]

Dat betekend dat je ROOT rechten nodig hebt om de apk daar krijgen. Ik heb de shell gebruikt om de apk daar neer te zetten (zie xda), maar je kan natuurlijk ook gewoon root explorer gebruiken;
- remount /system (rw)
- map aan maken in /system/priv-app/BluetoothTethering (rechten 755)
- BluetoothTethering.apk daarnaartoe copieren (rechten 644)
- reboot

Let wel, bluetooth tethering is een stuk slomer dan wifi, maar rap genoeg voor spotify + waze.
Uhm, moet het toestel hiervoor geroot zijn?
Dat heb ik dus nog niet gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houthakker

houthakker

Poehé

Anoniem: 703412 schreef op maandag 5 maart 2018 @ 14:33:
[...]

Uhm, moet het toestel hiervoor geroot zijn?
Dat heb ik dus nog niet gedaan.
Je kan de app proberen te installeren zonder root, ik ben alleen bang dat de app gekilled word bij als je het contact er af haalt, en niet automatisch opnieuw gestart word. Dus dan heb je er niet zoveel aan. Proberen kost niets.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

houthakker schreef op maandag 5 maart 2018 @ 14:34:
[...]

Je kan de app proberen te installeren zonder root, ik ben alleen bang dat de app gekilled word bij als je het contact er af haalt, en niet automatisch opnieuw gestart word. Dus dan heb je er niet zoveel aan. Proberen kost niets.
En als je toestel geroot is werkt dit wel?
Ik heb Kingoroot op mn USB stick staan, maar er nog niets mee gedaan 8)

Is de root explorer een aparte app?
Ik weet even niet of die er bij mij op staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie
  • Laatst online: 15:30

Grudgie

PSN: Grudgie7

Little_Bear schreef op zondag 4 maart 2018 @ 16:54:
[...]

Hi Thijs,

De Erisin ES5860P unit met Android 8 Oreo inmiddels binnen en ook ingebouwd in de Meriva.

Hoewel inderdaad de meeste Opel dashboards een ‘knik’ in het design hebben en de Erisin deze dus ook heeft, de Meriva licht en donker grijs rinten gebruikt en de Erisin donker grijs is, moet ik zeggen dat het mij niet tegenvalt. Na wat modificaties aan de din2 bracket en een plastic beugel achter in het radiocompartiment gemaakt te hebben past de unit prima en vind ik het persoonlijk niet storend dat er een knik in het frontje zit. Lekker belangrijk zeg ik maar.

Dan nu. Het eerste gebruik;

Na wat, voornamelijk slechte, reviews te hebben gelezen over de Erisin units, is mijn eerste indruk vooralsnog goed en kan ik mij totaal niet vinden in de slechte reviews over bouwkwaliteit en functioneren.
De bouwkwaliteit is gewoon goed, voelt degelijk aan en doet niet onder aan de ‘feeling’ die je hebt als je de net uitgebouwde blauwpunkt unit in je handen hebt.

Een eerste startup ging als gewenst en na wat rommelen met de Android instellingen staat alles nu zo’n beetje naar wens.
De unit maakt geheel gebruik van de canbus van Opel en instellen stuurknoppen etc. is daarmee geheel overbodig. Evenals de meldingen op de headup display boven op het dashboardzijn prima en misschien zelfs nog te modificeren. De verlichting reageert prima op de lichtschakelaar en enige wat ik nog even moet gaan tweaken is de automatische schakeling via de canbus naar rearcam zodra je de Opel in zn achteruit zet. Ik gebruik (nog) geen rearview cam dus dat mag van mij uit. Hier schijnt een trucje voor te zijn door een apk-file te hernoemen.

Verder moet ik nog experimenteren met de bluetooth telefoonfunctie en of ik de externe microfoon ga gebruiken. Een eerste test met voicemail inspreken was op zich prima en duidelijk te verstaan en wellicht met een externe microfoon naast je zonneklep zal dit enkel nog beter worden.
Ik heb de unit via wifi gekoppeld aan mn iPhone voor internet (ik heb een 20GB abo) en apps als Waze, TuneIN radio en Spotify doen het uitstekend.

Klopt het dat deze Erisin ES5860P ook in een Opel Corsa kan? Heb namelijk een Opel Corsa uit 2011 en ben opzoek naar nieuwe multimedia navigatie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijsmans

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Grudgie schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 22:30:
[...]

Klopt het dat deze Erisin ES5860P ook in een Opel Corsa kan? Heb namelijk een Opel Corsa uit 2011 en ben opzoek naar nieuwe multimedia navigatie. :)
This unit will fit the following car model: OPEL VAUXHALL HOLDEN
Antara ab 2005
Astra H ab 2004
Combo ab 2004
Corsa C 2004-2006
Corsa D ab 2006
Meriva ab 2004
Signum ab 2003
Tigra TwinTop ab 2004
Vectra C ab 2004
Vivaro ab 2006
Zafira ab 2005
Alle Opel's uit hetzelfde tijdperk hebben volgens mij dezelfde typische, taps toelopende console - zij het dat o.m. de Astra aan weerszijden van de fabrieksradio een rij knoppen heeft. Maar de 2DIN-radio is dus (bij mijn weten) uitwisselbaar. Een Corsa uit 2011 heeft toch een "knik" in het midden lopen? Die zit volgens de foto's ook in de ES5860P.

Voor mijn 2006-Corsa kijk ik momenteel naar deze unit. Android 7.1 (verbaast me dat er nog veel 5, 6 en zelfs 4.4 wordt aangeboden!), 2GB RAM, CD-drive, canbus-unit meegeleverd, DAB+ ready, achteruitrij-camera ready... En bovendien is ie qua ontwerp het meest "Opel" dat ik heb gezien (zeker als je bedenkt dat de achtergrondleds ook amberkleurig kunnen worden ingesteld). Nu is mijn console zwart (of: heel donkergrijs), en is de unit op de meeste foto's op ebay graffiet, maar volgens de verkoper heeft hij momenteel alleen nog zwarte units. Heb 'm gevraagd of dat de zwarte kleur is die bij mijn interieur matcht, want ik zie op ebay en aliexpress een hoop glossy/piano-zwart :/ Wacht het antwoord daarop nog even af, en dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie

Grudgie

Thijsmans schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 22:51:
[...]

[...]

Alle Opel's uit hetzelfde tijdperk hebben volgens mij dezelfde typische, taps toelopende console - zij het dat o.m. de Astra aan weerszijden van de fabrieksradio een rij knoppen heeft. Maar de 2DIN-radio is dus (bij mijn weten) uitwisselbaar. Een Corsa uit 2011 heeft toch een "knik" in het midden lopen? Die zit volgens de foto's ook in de ES5860P.

Voor mijn 2006-Corsa kijk ik momenteel naar deze unit. Android 7.1 (verbaast me dat er nog veel 5, 6 en zelfs 4.4 wordt aangeboden!), 2GB RAM, CD-drive, canbus-unit meegeleverd, DAB+ ready, achteruitrij-camera ready... En bovendien is ie qua ontwerp het meest "Opel" dat ik heb gezien (zeker als je bedenkt dat de achtergrondleds ook amberkleurig kunnen worden ingesteld). Nu is mijn console zwart (of: heel donkergrijs), en is de unit op de meeste foto's op ebay graffiet, maar volgens de verkoper heeft hij momenteel alleen nog zwarte units. Heb 'm gevraagd of dat de zwarte kleur is die bij mijn interieur matcht, want ik zie op ebay en aliexpress een hoop glossy/piano-zwart :/ Wacht het antwoord daarop nog even af, en dan...
Ja ik heb volgens mij zo'n "knik" in het midden. MIjn interieur is ook donker grijs, wel mooi als ik dan ook een donker grijze multimedia erin kan zetten.

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Little_Bear
Grudgie schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 22:54:
[...]

Ja ik heb volgens mij zo'n "knik" in het midden. MIjn interieur is ook donker grijs, wel mooi als ik dan ook een donker grijze multimedia erin kan zetten.

Bedankt!
Zoals hierboven als gesteld, zo'n beetje al die Opels van dat tijdperk hanteren de zelfde radio's/units en vandaar dat de Erisin dan ook wel in jouw Corsa van 2011 zal passen.

Die knik heb ik niet in mijn dashboard, maar het stoort mij niet dat de Erisin dat wel heeft. Ook de donker grijze kleur (antraciet) is anders dan de standaard grijze/zilveren kleur van de originele radio, maar in het geheel misstaat de unit niet in het dashboard. Als iemand het niet weet zou die geloven dat het zo hoort :P

Nu ben ik inmiddels wat verder met wat features uitproberen en kom even op het volgende;

- Radio ontvangst is prima tot uitstekend. Heel makkelijk alle stations kunnen instellen en het lijkt erop dat de AT functie ook gewoon naar behoren werkt. Het schakelen tussen stations gaat retesnel met amper een pauze. Volgende stap is de bijpassende DAB+ tuner bestellen.
- Navigeren gaat prima met Waze en wifi via de iPhone. Offline maps navigatie van Cygic heb ik er ook opgezet en als standaard navigation-app ingesteld. De fabrieks af iGo app vond ik te rommelig en Cygic ondersteund 100% Nederlands. Uiteindelijk zal ik denk ik voor 12 euro (nu in de aanbieding) de Premium versie daarvan kopen zodat ook stemgestuurde navigatie dan blijft werken. Enige puntje is nog dat Waze niet geheel de ingebouwde functie van audio-mixing aanstuurt, waardoor de Waze stemmeldingen een beetje wegvallen onder het radio- of muziekgeluid. Cygic doet dit wel goed overigens. Misschien dat dit met de instelling wat de standaard navigation-app betreft te maken heeft, maar dat ga ik nog proberen.
- Bluetooth functie voor handsfree bellen werkt ook uitstekend. Enige punt is wellicht de ingebouwde microfoon. Op zich verstaan de mensen je prima, maar met gebruik van de meegeleverde externe microfoon en die ergens naast de zonneklep gemonteerd zal beter werken. Dit staat dan ook nog op mijn todo-lijst. Een ander dingetje is, het gekoppeld hebben van 2 mobiele telefoons. Dat lijkt de unit niet te ondersteunen, wat ik wel jammer vind. Het kunnen schakelen tussen je zakelijke en prive-mobiel, of de mobiel van je vriendin etc. zit er nu dus niet bij. Dit zou op zich wel een standaard feature moeten zijn lijkt me.
- Video's audio afspelen vanaf een USB-stick gaat ook zoals verwacht. Enkel het afspelen van een h.265 videobestand van circa 4GB had de unit toch wel moeite mee en stotterde enorm tijdens het afspelen. Nu is het gebruik van 1080P en AC3 materiaal in de auto toch ook wel een beetje overdreven :X
- Bluetooth muziekstreamen was even andere koek. Het zonder meer starten van een audiostream en dan de carkit unit als afspeelapparaat kiezen op je iphone werkt niet zomaar. Je moet dan handmatig wel op de Erisin de A2DP app starten. Enigszins lijkt mij dit wel beter, gezien in het verleden met gebruik van bijvoorbeeld een Parrot MKi9200 mijn zwager achterin wel eens pardoes de audiostream overnam en een dik housenummertje opzette.. dat gaat mogelijk nu niet meer op dus >:)
Voorts lijkt mij dat hele bluetooh streamen sterk overbodig met gebruik van apps als Spotify en TuneIN Radio op de Erisin geïnstalleerd. Hooguit muziek die dan op je iPhone staat die je in de auto af zou willen spelen, maar dan beter het gebruik van een Spotify playlist 8)

Voor zover nog steeds een unit waar ik zeer tevreden over ben.

[ Voor 4% gewijzigd door Little_Bear op 07-03-2018 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijsmans

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Little_Bear schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 13:35:
[...]
Die knik heb ik niet in mijn dashboard, maar het stoort mij niet dat de Erisin dat wel heeft. Ook de donker grijze kleur (antraciet) is anders dan de standaard grijze/zilveren kleur van de originele radio, maar in het geheel misstaat de unit niet in het dashboard. Als iemand het niet weet zou die geloven dat het zo hoort :P
Heb je een foto'tje van de gemonteerde unit? Mijn zoektocht loopt zo'n beetje spaak: de combinatie van een platte fascia (frontje?), donkergrijs/zwart-maar-niet-glossy en Android 7 lijkt wel exotisch... Maar mijn originele CD30 heeft ook zilveren accenten, dus misschien moet ik niet te moeilijk doen over de kleur. En bij niet-glossy uitvoeringen lijkt de knik ook niet zo geaccentueerd te worden.

/edit: Als ik binnenkort bestel, heb ik ook een DAB+ antenne nodig. Kleine inkoopactie om korting te bedingen? :+

[ Voor 6% gewijzigd door Thijsmans op 07-03-2018 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie

Grudgie

@Little_Bear Zou jij de Erisin ES5860P aanraden? En hoe is navigeren met Waze? Gebruik zelf Waze altijd en vind ik echt super fijne navigatie app en wil die het liefst ook gewoon gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Little_Bear
Grudgie schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 18:13:
@Little_Bear Zou jij de Erisin ES5860P aanraden? En hoe is navigeren met Waze? Gebruik zelf Waze altijd en vind ik echt super fijne navigatie app en wil die het liefst ook gewoon gebruiken.
@Grudgie Ik zou de Erisin ES5860P, in tegenstelling tot slechte reviews online, zeker aanraden. Het betreft het nieuwste model met een Octa-Core Rockchip PX5 1512MHz Cortex A53 CPU en natuurlijk android 8 Oreo.
Hij draait supersmooth en snel.
Nu kan ik natuurlijk niets zeggen over de klantenservice van Erisin, omdat ik deze (nog) niet nodig heb gehad. Maar in enkele reviews las ik ook over de slechte bouwkwaliteit, echter is daar met de ES5860P niets op af te dingen, gezien deze gewoon degelijk aanvoelt, niets rammelt, zit los of wat dan ook. De draai- en drukknoppen voelen gewoon professioneel stevig aan en werken naar behoren. Het display ziet er goed uit en de kleurenweergave is prima. Het leukste aan dit model is de RGB-instelling van de leds achter de knoppen. Deze staan nu in amberkleur afgesteld zoals de rest van m'n Opel-dashboard. Je kunt er ook een kerstboom van maken door ze van kleur te laten wisselen :+

Overigens het rooten en toepassen van allerlei optionele software doe ik vooralsnog maar even niet. Eerst maar eens kijken hoe er een degelijke backup van gemaakt kan worden. Er zit wel een dergelijke optie in geloof ik. Daarna dan maar eens die achteruitrij-apk verwijderen.

Het navigeren met Waze gaat prima met je telefoon als wifi-access point. Het gebruik van een 3G-dongel met een abotje van 7,50 ofzo zou ook een optie zijn, maar met mijn 20GB abo op m'n telefoon vind ik dat overbodig. Het enige wat ik zelf nog even moet proberen is om Waze als standaard Navigatie-app in te stellen en dan zien of het mixen van stemgeluid dan beter gaat. Nu staat Cygic nog als standaard navi-app, zodat m'n vriendin er ook gebruik van kan maken zonder dat haar data er aan gaat.

[ Voor 14% gewijzigd door Little_Bear op 08-03-2018 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
Little_Bear schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 10:00:
[...]

@Grudgie

Het navigeren met Waze gaat prima met je telefoon als wifi-access point. Het gebruik van een 3G-dongel met een abotje van 7,50 ofzo zou ook een optie zijn, maar met mijn 20GB abo op m'n telefoon vind ik dat overbodig.
Wellicht is het een optie om met je huidige abo een extra simkaart te krijgen. heb er zelf 2 extra (zonder kosten) via Vodafone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Little_Bear
Thijsmans schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 13:59:
[...]

Heb je een foto'tje van de gemonteerde unit? Mijn zoektocht loopt zo'n beetje spaak: de combinatie van een platte fascia (frontje?), donkergrijs/zwart-maar-niet-glossy en Android 7 lijkt wel exotisch... Maar mijn originele CD30 heeft ook zilveren accenten, dus misschien moet ik niet te moeilijk doen over de kleur. En bij niet-glossy uitvoeringen lijkt de knik ook niet zo geaccentueerd te worden.

/edit: Als ik binnenkort bestel, heb ik ook een DAB+ antenne nodig. Kleine inkoopactie om korting te bedingen? :+
Hierbij wat foto's van de geplaatste Erisin ES5860P in mijn Meriva:

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/1Wp8pkODu6a-6_IOuuWSRwm4hdfkTzFT1T5f4eG0eFLkZCl7uhdF5pVucK4QkD45hnnh5rdPXhnwCj8NLUN8HMl9jyGdmJCl5_zstQmfO_uSaCNCAtZP5gmNTjLrn9_I-7kWWXj0I-WoNzLrrLa1K-KY19BgC88tkRdHqKcZ-ULxhWmuT--LFNyzAWGGRUkOxRu4ucnFeJagdl9Ciq35GPQuNWyIvv1xczROUgLTa7XpX5lii4GodYy_lzPKZ-vfihRhHbg8EqlPQ0qUFxXboWpTzpyoaEnthZ39T1M6Vx4IkWlkxiU0WAXYlfJC4RsMwmp5KbFxow6FtR1fOA0huBX77QU7nyx6LkUdMRNl_3Sgkns6GkE4goalRqrf6zEFqd6veF5aMPlN5EhJ46wGDr0ML5ZGd29dI7DYwxmDCg0sOsCHrPUHUK0qRYBYWFq0gZrvoTSZmcRRf4W-5ABu2r_YKvta2nzxo87419-FgRl2MntGA18BQkQ-ytfxfgTjrlsX3NMXqVlxqwgcCdLt8pdkkanlNAdlT4zNAGyyAyIAk7yf8rpdnks6CHKzh-kCLHL1f7lFU-oFMkvShaD2wlHA3SQRJO4bQ1HKw0E=w631-h841-no

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/6yXBu8GmKE5qes-piUujJ1Xp5ax0hUcbmhCdQejVwXquecZsxdIQj5ALiTfmWtNxZY0r1mrwbtNHo4hX_qFENtexgvXnZgbtP3tBJzi3Os4PDPcqRVRD98x4NK2M1GZJhqic-FqIeasGDB82nI9eZYUvl5PqCuU1UqsfMuRlDbnejSjLh74hpEC-IASeqonH6LOrOCl96xi7BWjEks4Ps1K0gsT523MDSHB0bBbGt2icDZSnNPH6_DsQa0iEaHohiFRPjp5HCwRx7x0n8W0riOHq4muNDMOX38thSCXz-n6cuZy63cB8UZVtvbtajaXuq4jvxjT2EHJMMwFI1dU-XEc3lVE5rM9pMATazNOWziDpRugqoD8mefIfDG4k1GhbBWo9EP6h5SB-jw1pLAuCoPuAZbskPEHpMnCG8PSxR579RAvdI4xEqCUsrXUpIUHA8vJyFtlxV1DEu5r9by692RjQWCSPSe9npKDr2vDGwBDNJD5UiIw4LdLWGzOAZ_xiI29BgcKLmYj47dAET0Xm8_ANTeWO-KfKULRT74w6lkCmbEKkn4vY5ZI25NY56yjXtgdgydfSwPK9TXKSBXsKfSjdfmS-eBejHJeo_i4=w1122-h841-no

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/8DebAGWxYMaDHpYPYkIxEw3JAzei2oacZmdLW8AHiwW9pZdhvrsKO50PzXx4JGtJR3rFPsxUj1ATn4IYd54f7keantmkXulVp-Ge61zoU6UcXJWrLW1BlFFRtyF5tWeFbZzAsacxUyo0yZ9Exkk6yqHwX2KWnMt7HsWVIwARiVMSmHlJkeu5R5f7gjJPDNQSTt1Wcpk7suc9dX5KEW2JkBvfKZPm1uvq62XVPDHYVlFWkZq_yTDIK9GXWUGk7Vu6oTMBxbe7FMhi0VfuCxKohtWDVyX5g7QGC0mUBJ1p-EoLgutiUHlCqylvqpsl26LYPehBwO3xEERaCkjjqwfHqPS4iFAJjERslL1cnuxvzuuSilskTaZ-daeuDMPxxd0qLgfZEA6QXYf_F09x61F6Fm2xToLVfWl9VfvLzXapIKVVdxr1ty2jg0Cm4mijfyOVf5buJfPqh0XK9K05n0lgODhKCO1Vec8GqAZypl8aU0iWch6zo8P1ec5Wn9r2weXywhC0aA7yvr5q_00z9RlhO_GenqUM7cCBx2uToWYVdznRQBwMPRScEqALpxig-wN7Nug0hXUAikqckC9emiuXcL2xkI3vgoWV1zGpV4s=w1122-h841-no

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/IJDiZLJrGbS7tGCj8RS97yIxyXv13K0Ocx-maqWBRn5gsNPJh6l-s1u3n90ZpeLz3tXresOeA_L3oIgMt7mwq8t3LqEtg0goX5-9PfQNOHZ4aQj-Y8l-_Zcu1Jh4C4waQms0ny_ORv9kIyZPDZNglArsDc1STDAVLe8dsibKaGxBEDq3DhQiyDFOlMp7qA8gNfnE6eeELyuTd0ldJt8T27TUwTCL4jDJFEOP45eOynAjnv03neYNSf-XA4i9t8XvEL1LeGgZ8Oz--0l6LLmDLbRAvfZ9ai-seowy5-BMb_mKFibmtKuN8IU5bvpEx11vnsppSjHaZWYwUhE7Q6bPkvsV5L5IqWrV3rUARNlcq_3K2DW9gByMV3Vb5bxSPmklkKfC0rV32DNlI0dn55KmyyNjZZCZoYgLysrxOViaaM4TNliRU4xfzAGEdezX4W_EVEkzCaWXncNRqryZfRFbMl59AqKd8rnYlcdYMlCbpXd9uOfeVa0GF0apdymOXdQjfiHgHnpPyJAzdIg3vJhOIHa0gGTJhfv_bLN15b-e9x_tjCMPbS_sbsYwbIW71S9Tlx2WZl0mFRIL3R7vhsuRWLq6pjY_7scDlWwaMZ0=w1122-h841-no

Zoals je kunt zien sluit de onderkant niet helemaal aan op de console, maar dit heeft te maken met nog iets te weinig ruimte voor de kabelboom aan de ISO-connector aan de achterzijde.. daar ga ik wat aan doen zodra de externe microfoon geplaatst wordt. Verder zie je op het Home-scherm de knop navigation en waze. Navigation is de standaard ingestelde navigatie app binnen het OS en Waze dus als extra persoonlijke keuze.

Update voor het audio mixing met navigatie: Het klopt dus dat dit alles met de instelling wat de standaard navigatie-app betreft binnen het OS. Zodra ik Waze daarvoor selecteer, dan mixt het geluid prima met de instellingen die je wenst. Kortom, werkt gewoon allemaal prima.
Ik heb overigens Cygic alweer eraf gegooid en HERE WeGo als gratis offline navigatie app erop gezet.. Cygic heeft in de gratis te gebruiken release namelijk geen stemgestuurde aanwijzingen.. dan heb je er dus geen fluit aan.. HERE WeGo komt ook nog eens als beste (naast Google Maps) uit de test voor gratis navigatie apps. 8)
GroeneThee schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 15:36:
[...]

Wellicht is het een optie om met je huidige abo een extra simkaart te krijgen. heb er zelf 2 extra (zonder kosten) via Vodafone.
Ik ben KPN klant en die ondersteunen wel meerdere sims.. duoSIM etc., maar daar kun je niet simultaan mee het netwerk op. Alleen Vodafone schijnt iets dergelijks te hebben als MultiSIM, waarbij je een tweede SIM-kaart enkel voor data kunt gebruiken. Zodra KPN zoiets heeft/introduceert dan ben ik de eerste man die het besteld :9
Een abo voor 5 euro extra bij KPN waarbij je data heen en weer kunt schuiven tussen je abo's vind ik zonde. Kleine moeite om even je iPhone op Persoonlijke hotspot te zetten en de radio te laten connecten.

[ Voor 8% gewijzigd door Little_Bear op 08-03-2018 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGS_206
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Little_Bear schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 19:21:
[...]

Hierbij wat foto's van de geplaatste Erisin ES5860P in mijn Meriva:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Zoals je kunt zien sluit de onderkant niet helemaal aan op de console, maar dit heeft te maken met nog iets te weinig ruimte voor de kabelboom aan de ISO-connector aan de achterzijde.. daar ga ik wat aan doen zodra de externe microfoon geplaatst wordt. Verder zie je op het Home-scherm de knop navigation en waze. Navigation is de standaard ingestelde navigatie app binnen het OS en Waze dus als extra persoonlijke keuze.

Update voor het audio mixing met navigatie: Het klopt dus dat dit alles met de instelling wat de standaard navigatie-app betreft binnen het OS. Zodra ik Waze daarvoor selecteer, dan mixt het geluid prima met de instellingen die je wenst. Kortom, werkt gewoon allemaal prima.
Ik heb overigens Cygic alweer eraf gegooid en HERE WeGo als gratis offline navigatie app erop gezet.. Cygic heeft in de gratis te gebruiken release namelijk geen stemgestuurde aanwijzingen.. dan heb je er dus geen fluit aan.. HERE WeGo komt ook nog eens als beste (naast Google Maps) uit de test voor gratis navigatie apps. 8)

[...]

Ik ben KPN klant en die ondersteunen wel meerdere sims.. duoSIM etc., maar daar kun je niet simultaan mee het netwerk op. Alleen Vodafone schijnt iets dergelijks te hebben als MultiSIM, waarbij je een tweede SIM-kaart enkel voor data kunt gebruiken. Zodra KPN zoiets heeft/introduceert dan ben ik de eerste man die het besteld :9
Een abo voor 5 euro extra bij KPN waarbij je data heen en weer kunt schuiven tussen je abo's vind ik zonde. Kleine moeite om even je iPhone op Persoonlijke hotspot te zetten en de radio te laten connecten.
(De laatste 2 foto's doen niets)

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMvB
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 25-02 21:53
Hallo,

Hoop pagina's om te terug te lezen.. maar hoe zit het nu precies.

Ik heb nu een pioneerscherm en geen stuur met stuurbediening(opel astra h 2005), dus boardcomputer kan ik niets mee. Zelfs tijd en datum niet aanpassen. Als ik zo'n android unit aanschaf, heb ik dan wel toegang tot mijn boardcomputer en kan ik er dan wel door heen 'bladeren' ?

Hoor graag wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijsmans

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Als ik het goed begrijp, kun je een bluetooth OBD2 adapter koppelen en die met bijvoorbeeld de Torque-app uitlezen. Toegang tot je boardcomputer is dat niet echt; je vervangt hem eigenlijk.

/edit: @Little_Bear, dank voor de foto's! Heb zojuist een bod uitgebracht op een vergelijkbare unit :)

[ Voor 16% gewijzigd door Thijsmans op 09-03-2018 02:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterKoblenz
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19:52
Dag allemaal,

Ik heb een Nissan Pixo, goed te beschrijven als een klein koekblik op wielen. Er zit al een third party radio in maar daar die heeft enkel een jack ingang en geen bluetooth.. Nu viel mijn oog op de goedkope android radio's op oa Ali en ik viel me af of er mensen hier tips hadden voor een single din android radio. Heeft er iemand goede ervaringen met bepaald merk of model?

Belangrijkste doel is een scherm voor navigatie en meer audio mogelijkheden, bv spotify of internet radio waarbij mijn telefoon bv via bluetooth of usb verbinding maakt voor het delen van internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Little_Bear
Thijsmans schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 22:12:
Als ik het goed begrijp, kun je een bluetooth OBD2 adapter koppelen en die met bijvoorbeeld de Torque-app uitlezen. Toegang tot je boardcomputer is dat niet echt; je vervangt hem eigenlijk.

/edit: @Little_Bear, dank voor de foto's! Heb zojuist een bod uitgebracht op een vergelijkbare unit :)
Om de boardcomputer te programmeren, wat je normaliter bij een Opel doet met de 'BC' knop op de CD30 radios etc. heb je op de Erisin standaard een app 'Control setting' genaamd:

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/tZRg6sCquf7UOPvQY0wshUg-SNwKiWYTezbEEKrFuUJEcHOtvJ_p15XA_8qNd3JCXkdJKEKaKKWJCPIQ3WkEKGWNQjxtLRMGSNKkWwj5R4neRxIxyK6HOkK_VHhU8bsyYxPa1ShEFqxYeo2BQjP6VwF7jloz9gTeV1YnowQLt3a1UL4FU4ycnSoq6EcuXdlfydyDZB2BoRDs9ybAAYN_M567WblTY8SgbHCJD8QWGDTKG2HyTwasiRJnfwK_6XyBIqIegULhnrJtxGidoLhe2Ebo0BhhAVltZNKHw3N2D2JSgNbv0MVnuxn19FQ261wzjsRua1CkeMeWBcfP0EycCqTb6A0kQp-5u4U7Nm8722RrnHUlQBMvEWBl3W9EmUGSK9kBICS_v1j6SLjACjS2rpZrR7RDjDenogShW8aNFE91optTKxkTHDM3xsWL5FhRvPdX73uJkIfLWFBPyL0Fmj1D8teK6nw5mCqa_avPuMaFoYkRB3Fs0dYk5iII1Mtff-irOG-HvuHrjvJ6CRVSgoNIeh71GpJhcIBitXJzbcTzfcPcTDyHt8lxH_yvLiwutjKkjyXVy25rf40xSV7SfzCd6DLFZLAiVrudm90=w1122-h841-no

Hiermee kun je alles wat je ook met de BC knop kon en zelfs iets makkelijker. De Trip-knoppen aan het stuur doen het ook nog gewoon, maar kunnen ook met de control setting app bediend worden.

Maar een 'bod' op een vergelijkbare unit? De prijzen zal al dusdanig laag. Ik vraag mij af of ze uberhaupt voor minder zouden verkopen. Vermoed van niet. Ik vond 300 euro inclusief verzending vanuit Engeland een heel mooi prijsje voor een rijk uitgevoerde PX5 Android Oreo radio.

- Heb net overigens een mailtje naar Audiobzaar9 gestuurd, de verkoper op Ebay, Erisin zelf eigenlijk, over het niet simultaan kunnen gebruiken van 2 iphones via bluetooth. Het lijkt dat standaard geen Multipoint wordt ondersteund. Dit zou je wel mogen verwachten van een unit die eind 2017 op de markt is gekomen. Mijn oude parrot mki9200 deed dit zonder moeite. Nu dus eens zien hoe de klantenservice van Erisin werkt >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijsmans

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Little_Bear schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 10:45:
[...]
Maar een 'bod' op een vergelijkbare unit? De prijzen zal al dusdanig laag. Ik vraag mij af of ze uberhaupt voor minder zouden verkopen. Vermoed van niet. Ik vond 300 euro inclusief verzending vanuit Engeland een heel mooi prijsje voor een rijk uitgevoerde PX5 Android Oreo radio.
Ik ben niet wezenlijk gezakt in prijs, maar wil graag een DAB+ antenne erbij. Die wordt los aangeboden voor +/- 30 euro, maar kan de verkoper toch niet meer kosten dan een paar euro... Als je op de review-pagina kijkt van de door jou genoemde verkoper, zie je regelmatig bij de transactiebeschrijving staan "Best Offer Price was Accepted" :) Nu dus kijken wat er terugkomt.

[ Voor 28% gewijzigd door Thijsmans op 09-03-2018 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Little_Bear
Thijsmans schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 12:07:
[...]

Ik ben niet wezenlijk gezakt in prijs, maar wil graag een DAB+ antenne erbij. Die wordt los aangeboden voor +/- 30 euro, maar kan de verkoper toch niet meer kosten dan een paar euro... Als je op de review-pagina kijkt van de door jou genoemde verkoper, zie je regelmatig bij de transactiebeschrijving staan "Best Offer Price was Accepted" :) Nu dus kijken wat er terugkomt.
Ah ok. Ik zit zelf een beetje te twijfelen of ik DAB+ erbij neem en dus zo'n ding erbij bestel.. maar de FM-ontvangst van de Erisin is gewoon goed en ik kom te weinig in de verre uithoeken van Nederland om me te ergeren aan wegvallende radiozenders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralphkeb
Sinds een goede week nu de Erisin ES5066F in onze Ford C-max zitten en tot nu toe erg tevreden en op 2 kleine nokjes uit het originele kunstof frame weg zagen/snijden plug en play, de originele Ford stekker kan zo achterin de radio.
Is een PX5 processor die draait op Android 6, waarbij ik gisteren de Malaysk ROM erop heb gezet.

Was echt een fluitje van een cent: IMG op SD en in de GPS sleuf en updaten maar :)

Nog steeds Android 6, maar rooted zodat alles erop kan draaien en meer tweaks die in te stellen zijn.

- Radio ontvangst is goed, maar helaas de welbekende AF bug waardoor elke paar seconden hickup in het geluid, dus AF staat uit.

- Muziek/CD is goed, zeker de aangepaste muziek player in de Malaysk ROM, maar wil WinAmp nog proberen!

- Nav. werkt perfect en vrijwel direct contact met de sats. standaard stond er iGo op, maar vond ik niet heel erg overzichtelijk.
Heb er nu TomTom go op gezet, maar moet de Europa kaart nog downloaden die 6GB is.
Die wil ik graag op de SD kaart, maar zoals ik lees op internet moet er dan een SD kaart in die groter is dan het intern geheugen (32GB)

- Spotify werkt ook goed, thuis voor de deur een keer je muziek downloaden en spelen maar!

Natuurlijk een paar kleinigheidjes:
- Scherm zou bij zonlicht wel stuk feller mogelijk, maar misschien is dit nog wel wat op te voeren met een app ofzo???
- Geluid via blue-tooth carkit is nog niet super via de interne mic, maar moet de externe nog aansluiten, waarbij bij deze Erisin de interne uitgeschakeld zou moeten worden, we zullen zien.

TO-DO:
- Verlengkabels tussen radio en Ford kabel aansluiten, kabel moest nu van rechts naar links waardoor er een rare knik in zit en ik de radio aan de onderkant net niet in het frame geklikt krijg.

- Externe mic aansluiten en wegwerken achterbekleding zodat hij bij het A frame uitkomt.

- USB kabel doorvoeren naar handschoenen kastje

- Achteruitrij camera die deze week geleverd wordt inbouwen in kentekenplaatverlichting en aansluiten.

Vragen:
- Geluidsverschil tussen navigatie, radio en Spotify waar spotify stuk zachter klinkt waardoor je je wezenloos schrikt als nav miep gaat schreeuwen :)
Is dit ergens in een instelling op te lossen zodat alle apps/ingangen ongeveer zelfde volume hebben?

- Geen tijd in statusbalk bovenin sinds de Malaysk ROM, met de originele ROM was dit wel, maar kan zo snel geen instelling hiervoor vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Laatst online: 21:23

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

@ralphkeb onder display settings kun je de tijd in de balk boven in beeld zetten, ook de datum eventueel.

Heb gister geupdate naar de laatste Malaysk rom, Bluetooth bellen werkt nu weer een stuk beter dan met de voorlaatste versie! Radio ontvangst helaas nog steeds matig, vooral in stedelijk gebied zijn sommige zenders niet te gebruiken. Gelukkig is er Spotify etc.

Ik heb het nog steeds niet voor elkaar automatisch m'n hotspot te starten bij Bluetooth connectie, iemand hier nog een goede tip voor? Met Tasker werkt het niet, eerder wel wat andere tools geprobeerd maar ook daarmee ging het niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Dee
Beekforel schreef op zondag 11 maart 2018 @ 09:18:
@ralphkeb

Ik heb het nog steeds niet voor elkaar automatisch m'n hotspot te starten bij Bluetooth connectie, iemand hier nog een goede tip voor? Met Tasker werkt het niet, eerder wel wat andere tools geprobeerd maar ook daarmee ging het niet goed.
Met een iPhone is dat geloof ik ook (nog) niet mogelijk. Met een android mobiel kun je dit script gebruiken in de app Automate: http://llamalab.com/automate/community/flows/4231

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 435897

Ik ben ook in het bezit van een android radio aangekocht via aliexpress.

Op het 1 ste zicht lijkt alles wel degelijk te werken.

-parkeer sensoren het scherm springt net iets te laat aan.
Maar het geluid doet het prima
-funcdies van het mfd scherm werken helemaal niet (stoort niet)

- Contactpersonen lijst telefoon
mijn lijst van mijn contactpersonen krijg ik langs geen kanten toegevoegd.
Via Google,gmail,..... acounts
Bied dit niet echt een oplossing
Heef iemand hier ervaring mee want dit stoort mij wel enorm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 435897

Op support en derelijke van der verkoper moet ik niet rekkenen.

Aansluiten heb ik zelf kunnen uitzoeken.
Hoewel ik nog twijfel aan bepaalde aansluitingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 435897 schreef op zondag 11 maart 2018 @ 21:04:
Ik ben ook in het bezit van een android radio aangekocht via aliexpress.

- Contactpersonen lijst telefoon
mijn lijst van mijn contactpersonen krijg ik langs geen kanten toegevoegd.
Via Google,gmail,..... acounts
Bied dit niet echt een oplossing
Heef iemand hier ervaring mee want dit stoort mij wel enorm!
Heb je toevallig een iPhone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houthakker

houthakker

Poehé

[b][message=54549945,noline]
client of server? en bij server; Iphone of Android?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 647720

Beste leden,

Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen. Welke zouden jullie kiezen en waarom. Ik hoor graag.

JOYING PX5 Octa 8 Core Android 6.0 Autoradio:
https://www.aliexpress.com/item/32847867355/32847867355.html

Eunavi 7 inch 2 Din Android 7.1
https://www.aliexpress.com/item/32824121346/32824121346.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blubkens
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Anoniem: 647720 schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 12:02:
Beste leden,

Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen. Welke zouden jullie kiezen en waarom. Ik hoor graag.

Dit zijn 2 radio's voor verschillende auto's. Eentje is voor een VW en de ander past bv weer beter in een NIssan.
Wat voor een auto heb je en wat voor een formaat DIN past er in je auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Blubkens schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 13:02:
[...]

Dit zijn 2 radio's voor verschillende auto's. Eentje is voor een VW en de ander past bv weer beter in een NIssan.
Die eerste is gewoon een generieke 2DIN, die past zon beetje in elke degelijke auto.

https://nl.aliexpress.com...-x-trail/32623861516.html
Dit is de normale 2DIN versie.

Laatste tijd trouwens best interessant om gewoon op amazon.de te kijken, zeker als je douane krijgt bij je AE bestellen is een Amazon goedkoper.

[ Voor 11% gewijzigd door SinergyX op 13-03-2018 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 647720

Blubkens schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 13:02:
[...]

Ik heb een VW Polo uit 2011. Klopt de Joying unit zal (denk ik) niet passen.

Heb jij eventueel een voorstel? Ben opzoek naar een unit van minimaal 2GB en met een krachtige processor (octa core?) Uiteraard met goeie support. Joying is daarin heel goed. Maar over Eunavi heb ik niet veel kunnen vinden op het internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralphkeb
Zou idd voor een octacore gaan en die draait meestal Android 6.
De units met Android 8 komen langzaam aan ook op de markt, maar is nog niet goed uit ontwikkeld.

Merk maakt niet zoveel uit, zijn maar een paar fabrieken die de units maken. Het merk is in deze ook alleen een verkoper ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

ralphkeb schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 16:23:
Zou idd voor een octacore gaan en die draait meestal Android 6.
De units met Android 8 komen langzaam aan ook op de markt, maar is nog niet goed uit ontwikkeld.

Merk maakt niet zoveel uit, zijn maar een paar fabrieken die de units maken. Het merk is in deze ook alleen een verkoper ;)
De reguliere 2DIN zie je al aardig op de markt komen, zijn met name de 'aangepaste' modellen voor specifieke dashboards die wat langzamer gaan (zeker als de auto niet meer zo populair is), al is het bij veel modellen ook maar een simpel geval van andere frontje, de hardware erachter is identiek.

Heb de mijne nu compleet kaal draaien, Google/store services allemaal gestopt en enkel via losse Apk's wat extra spul geinstalleerd, buiten soms een hapering bij Spotify en natuurlijk de wat trage opstart (coldboot), draait hij nog goed genoeg dat ik nog wel even door kan gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Slicer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:04
Anoniem: 647720 schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 12:02:
Beste leden,

Ik ben benieuwd naar de ervaring met de tweede, hier Eunavi genoemd, vaak als merkloos of andere merknamen aangeboden voor allerlei automodellen, dus met aangepast frontje. Het ziet er aantrekkelijk uit als vervanger voor mijn standaard 2DIN radio. Heeft iemand ervaring met de DAB+ functionaliteit en geluidskwaliteit hiervan?

[ Voor 4% gewijzigd door The Slicer op 14-03-2018 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 628052

Ik ben ook opzoek naar een nieuwe radio voor mijn golf 5 , heb nu een wince variant maar die geeft kuren na 2 jaar...

Ik wil dus nu een android variant kopen , Wat raden jullie aan? Joying of Bonroad?

Vanuit Duitslang via dhl geen invoerkosten denk ik zo.

Deze opties heb ik gezien:

1. https://nl.aliexpress.com...6YtbOdI&priceBeautifyAB=0

2. https://nl.aliexpress.com...6YtbOdI&priceBeautifyAB=0

3. https://nl.aliexpress.com...7128714&priceBeautifyAB=0

4. https://nl.aliexpress.com...7128714&priceBeautifyAB=0

Kan iemand mij helpen met de juiste keuze maken?

Dankjewel avast en een fijn weekend!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• divermickey
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 01-10-2024
hallo allemaal,

heb vandaag mijn radio binnengekregen :)

https://nl.aliexpress.com...=a2g0s.9042311.0.0.zPV8jB

nu wou ik vragen of er iemand in de buurt van Opglabbeek (limburg) is die mij hiermee kan helpen deze te installeren, (tegen een vergoeding natuurlijk).
Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie

Grudgie

Sinds vandaag eigenaar van deze auto radio waar ik Android Auto op heb. https://www.autoradiostor...pioneer-sph-da230dab.html

Waze werkt er echt heerlijk op. Alles werkt perfect, alleen krijg amper DAB+ ontvangst. Weet niet waar het aan kan liggen. Dan maar 1 zender ontvangen en dat is Omroep Frysland. Voor de rest geen ontvangst haast. Of kan het liggen aan de enorme harde wind hier, lijkt mij niet toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 985385

Goedeavond Mede tweakers,

Na een tijdje gespeeld te hebben in mijn Meriva met de androidradio met mede hulp van jullie en zoekend op internet heb ik het volgende voor elkaar gekregen:

Tomtom werkend gekregen (toch mooier en beter dan de standaard IGO)
Ziggo tv kijken werkend (Horizon Go versie)

Ik ben nog bezig om een automatische hotspot te verkrijgen als ik de auto start.
Dit is nog niet gelukt omdat ik even de tijd ervoor moet nemen.

Ik had ook al meteen een DAB+ antenne aangesloten en de ontvangst is super.
Nu is alleen als ik het programma start krijg ik dit in beeld:

De app DAB+ toegang geven tot het USB-apparaat
En dan kan je aanklikken : Standaard gebruiken voor de USB apparaat
En geeft dan aan dat je het kan veranderen in de instelling maar als ik dat gedaan heb dan blijft ie het toch steeds vragen na het aanzetten.
Iemand een idee om dit uit te krijgen??
En ik zou graag willen dat hij automatisch opstart als de radio aangaat maar denk dat dat dan vanzelf gaat.

Mvg Brainiak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerkitout
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23-02-2024
Ik heb de Zeepin Android 6.0 besteld en vind dat de software een stuk beter in elkaar zit dan mijn Joying Sofia unit. Alle opties zijn gewoon in de Android System menu, geen external settings app. Klein dingen zoals dat. Wifi is ook stabieler, maar nog steeds super slow. De steering wheel mapping werkt goed _/-\o_

Min puntje, de radio pakt alleen SkyRadio, maar ik ging toch een Dab+ box bestellen.

[ Voor 4% gewijzigd door jerkitout op 18-03-2018 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Dee
Anoniem: 985385 schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 19:34:
Goedeavond Mede tweakers,

Na een tijdje gespeeld te hebben in mijn Meriva met de androidradio met mede hulp van jullie en zoekend op internet heb ik het volgende voor elkaar gekregen:

Tomtom werkend gekregen (toch mooier en beter dan de standaard IGO)
Ziggo tv kijken werkend (Horizon Go versie)

Ik ben nog bezig om een automatische hotspot te verkrijgen als ik de auto start.
Dit is nog niet gelukt omdat ik even de tijd ervoor moet nemen.

Ik had ook al meteen een DAB+ antenne aangesloten en de ontvangst is super.
Nu is alleen als ik het programma start krijg ik dit in beeld:

De app DAB+ toegang geven tot het USB-apparaat
En dan kan je aanklikken : Standaard gebruiken voor de USB apparaat
En geeft dan aan dat je het kan veranderen in de instelling maar als ik dat gedaan heb dan blijft ie het toch steeds vragen na het aanzetten.
Iemand een idee om dit uit te krijgen??
En ik zou graag willen dat hij automatisch opstart als de radio aangaat maar denk dat dat dan vanzelf gaat.

Mvg Brainiak
In deze thread kun je een goedwerkende app viinden die dit probleem niet heeft.
Pagina: 1 ... 13 ... 47 Laatste