Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 647720

azz_kikr schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 14:52:
[...]

100% nee. Is enkel voor op originele vw radio aan te sluiten. Niet op afgermarket headunit. Daar zit echte usb aansluiting op. (Meer dan 1)
Bedankt voor je bericht.
Enig idee of ik een andere type/soort kan aansluiten op de xtrons

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Anoniem: 647720 schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 16:14:
[...]

Bedankt voor je bericht.
Enig idee of ik een andere type/soort kan aansluiten op de xtrons
Er zitten normaal bij de xtrons 2 usb kabels bij. Meestal trek je die gewoon zodat ze in het handschoenkastje liggen en je daar vanalles kan inpluggen.

Je kan wel die usb socket kopen die je vermeld hebt, en dan de volgende usb verloop kabel kopen.
http://www.ebay.com/itm/222236408315

Dan past het wel op elke radio android radio.

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-05 15:39

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Weet iemand een px5 2din met afneembaar front?

Verder vond ik deze px5 android 8 met 4GB Ram
http://s.aliexpress.com/rEzuaiYB

[ Voor 47% gewijzigd door CrankyGamerOG op 30-12-2017 11:09 ]

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N00bi3
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 28-04 18:26
misterd11 schreef op donderdag 28 december 2017 @ 17:59:
[...]

Hp format tool, werkt altijd!
Ah next time. Heb eentje van Verbatim gevonden. Die hoef je ook niet te installeren.

Geformatteerd en hij wordt ook gewoon herkend 64gb. Nu alleen nog volgooien met muziek O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:42

-tom-562

Oliesjeik

CrankyGamerOG schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 10:39:
Weet iemand een px5 2din met afneembaar front?

Verder vond ik deze px5 android 8 met 4GB Ram
http://s.aliexpress.com/rEzuaiYB
Afneembaar front? Hoe zie je dat voor je? :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-05 15:39

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

-tom-562 schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 14:29:
[...]

Afneembaar front? Hoe zie je dat voor je? :P
Die zijn er hoor.... een maat heeft een 10 inch die afneembaar is.

Maar niemand ervaring met de android 8 px5?
Hij zou 4GB ram hebben...
Hij heeft een powerVR g6110, is dat slechter dan de mali 400mp? Google levert niets op helaas.
Tda7851 als amplifier chip en de nxp6686 radio chip.
De verkoper staat iig te springen om hem te verkopen.

[ Voor 24% gewijzigd door CrankyGamerOG op 31-12-2017 14:37 ]

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozart
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:21
Zelf heb ik een Joying Unit gekocht zonder fysieke knoppen. Hierdoor is het erg lastig om snel het volume aan te passen en aangezien ik geen knoppen op het stuur heb, heb ik gezocht naar een manier om dit probleem anders op te lossen.
Dit is voor mij gelukt door gebruik te maken van de de Bleutooth Steering Wheel Controller van Joying zelf. Je krijgt dan een bluetooth controller die je aan je stuur kunt maken door middel van een rubberbandje.
Door een foutje heb ik er echter twee gekregen en dus heb ik er 1 over. Mocht je interesse hebben kijk dan even bij mijn advertenties.

PSN: PcDCch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jarsiv
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-05 13:39
Februari komt pumpkin met een octo core met andriod 8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dickybakker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-05 14:41
Hallo, tweakers, ik heb een ownice c500 ingebouwd en deze werkte prima. Heb daarna een Op het stuurwiel te bevestigen Blue tooth bediening aangeschaft waarmee je dus alles draadloos kunt bedienen. Ik kreeg dat ding niet aan de praat en vond ergens dat je de software via een menu met code 1260 kon aanzetten. Vond inderdaad in de instellingen software versie, tandwieltje, en code 1260 een aantal dingen wat je kon aanpassen en daar stond ook een blokje tussen met de aanduiding BT SWC. 2 x op getikt, save en toen ging mijn ownice rebooten. Hierna begonnen de problemen. Geen enkele app werkte meer omdat na iedere app die ik opstarte na 5 sec de radio app weer te voorschijn kwam. Dus ik kon ook niet meer in de setup komen omdat na 5 sec het setup scherm werd vervangen door de radio app. Zelfs uitzetten lukt niet meer. Uitzetten gaat nu alleen nog maar als ik de contact sleutel er uit haal.Ik denk dat de enige mogelijkheid is om de unit te flashen. Maar ik weet niet welke versie of waar ik die kan vinden. Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Groet wim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay
  • Laatst online: 13-05 07:35

slaay

Natuurbeleven.com

dickybakker schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 15:11:
Hallo, tweakers, ik heb een ownice c500 ingebouwd en deze werkte prima. Heb daarna een Op het stuurwiel te bevestigen Blue tooth bediening aangeschaft waarmee je dus alles draadloos kunt bedienen. Ik kreeg dat ding niet aan de praat en vond ergens dat je de software via een menu met code 1260 kon aanzetten. Vond inderdaad in de instellingen software versie, tandwieltje, en code 1260 een aantal dingen wat je kon aanpassen en daar stond ook een blokje tussen met de aanduiding BT SWC. 2 x op getikt, save en toen ging mijn ownice rebooten. Hierna begonnen de problemen. Geen enkele app werkte meer omdat na iedere app die ik opstarte na 5 sec de radio app weer te voorschijn kwam. Dus ik kon ook niet meer in de setup komen omdat na 5 sec het setup scherm werd vervangen door de radio app. Zelfs uitzetten lukt niet meer. Uitzetten gaat nu alleen nog maar als ik de contact sleutel er uit haal.Ik denk dat de enige mogelijkheid is om de unit te flashen. Maar ik weet niet welke versie of waar ik die kan vinden. Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Groet wim
En BT stuur bedieningen heb je ook al los gehaald? Dat het bewuste apparaat niet telkens onbewust die radio weer opstart?

https://forum.xda-develop...-released-t3478747/page23
Al eens geprobeerd om het apparaat te resetten?

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dickybakker
slaay schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 15:30:
[...]

En BT stuur bedieningen heb je ook al los gehaald? Dat het bewuste apparaat niet telkens onbewust die radio weer opstart?

https://forum.xda-develop...-released-t3478747/page23
Al eens geprobeerd om het apparaat te resetten?
Het is me een keer gelukt om te resetten met verlies van al mijn apps. Dat vind ik niet zo erg want die zet ik wel weer terug. Maar het probleem is nog niet verdwenen. De BT stuurbediening is een klein apparaatje welke om het stuur wordt gestrapt. Deze heb ik nog niet in gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Beste leden

Xtrons px5 unit is binnen en aangesloten. Super ding lekker snel!

Echter als ik de wifi aanzet zie ik geen wifi netwerken. Er staat schakel wifi in om beschikbare netwerken te zie . Terwijl wifi aan staat. Ik zag aan de achterkant van de unit wifi aansluiten maar had geen idee welke kabel im hier.moest aansluiten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterd11
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-05 22:23
Vandaag mijn pumpkin px5 unit binnen gekregen.

Kwa verbinding stabiel

Radio doet het prima, even wachten op de dab antenne kunnen we dat ook testen.

Beeldscherm is top, geluidskwaliteit is ook top. Ik kom van een pioneer x7800dab af.

Van de week even verder testen!

[ Voor 65% gewijzigd door misterd11 op 05-01-2018 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ousselg
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10-04 21:25
Je hebt een antenne nodig, die is meestal al aangesloten door de fabrikant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cxxxx71
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 10-05 10:57
Gisteren heb ik deze besteld:
https://nl.aliexpress.com...=a2g0s.9042311.0.0.KnbuyU
Moet uit Duitsland komen, hopen dat het een beetje snel gaat.

Zijn er veel verschillen tussen Bonroad, Pumpkin en Joying? Lijken allemaal erg veel op elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dickybakker
Probleem opgelost! Na lang zoeken op het web heb ik uiteindelijk een image voor mijn Ownice c500 gevonden. Voor de octacore. Deze image is van 1 november 2017 en na het flashen ( fluitje van een cent) was het probleem verholpen. En dat niet alleen, bij het in de auto stappen detecteerde de radio direct de BT swc die ik in mijn handen had. Dus nu nog de nodige apps terug installeren en we kunnen gaan overwinteren in Marokko!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jarsiv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman456
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-05 13:53
Heren,

Ik ben Herman, in het dagelijks leven repareer ik consumentenelektronica, en deze materie, de Android radio, interesseert mij enorm. Ik heb hier al wat pagina's verslonden.
Ik denk dat het een goed idee is, om alle vragen die een koper opkomen, even in het openingstopic genoemd worden. Ik besef me dat dit veel werk kan zijn. Maar ik vind het prima als mijn vragen worden geknipt en geplakt in het openings topic.
Nu is het een flinke berg info van 45 pagina's.

Ik zal wat vragen stellen die menigeen zal hebben.
1. Is zo'n autoradio diefstalgevoelig? Wat zijn de radio's met verwijderbaar front?
2. Zijn er mensen wiens autoradio beschadigd is door oververhitting?
3. Werkt Google maps met data? En zoja, dan heb ik dus een data abonnement nodig?
4. Klopt het dat de CD/DVD radio's verdwijnen?
5. Zijn er wel eens Android updates voor deze radio's?
6. Bestaat er iets als een FM/DAB+ antenne combi?
7. Hoe zit het met garantie?

Ik kijk met belangstelling naar de antwoorden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• slaay
  • Laatst online: 13-05 07:35

slaay

Natuurbeleven.com

Herman456 schreef op maandag 8 januari 2018 @ 16:59:
*knip*
1. Is zo'n autoradio diefstalgevoelig? Wat zijn de radio's met verwijderbaar front?
2. Zijn er mensen wiens autoradio beschadigd is door oververhitting?
3. Werkt Google maps met data? En zoja, dan heb ik dus een data abonnement nodig?
4. Klopt het dat de CD/DVD radio's verdwijnen?
5. Zijn er wel eens Android updates voor deze radio's?
6. Bestaat er iets als een FM/DAB+ antenne combi?
7. Hoe zit het met garantie?
1. Beetje goed ingebouwd valt het net zo op als een standaard ingebouwd systeem. Dat lijstje wijzigt volgens mij nogal regelmatig om hier een lijst van te maken met verwijderbare frontjes.
2. Dat zijn voornamelijk de Intel systemen als ik het goed heb begrepen.
3. Google maps gebruikt data als je niet van te voren de route hebt geladen. Je kan je telefoon instellen als hotspot en zodoende via wifi op je autoradio internet gebruiken.
4. Dat klopt inderdaad, steeds meer alleen met USB aansluitingen.
5. Er zijn updates, maar dat is net als bij veel Chinese telefoons heel erg divers met welke wel en welke geen updates krijgen.
6. Je kan een bestaande FM antenne 'ombouwen' tot DAB+ antenne middels een kabeltje om de antenne actief te maken.
7. Tussen garantie hebben en krijgen zit een groot verschil. Daarbij moet je vaak het apparaat naar China sturen en dan ben je snel al een groot bedrag kwijt. En als het apparaat weer teruggestuurd wordt heb je kans dat je weer invoerkosten moet betalen om daarna aan te tonen dat je dat al gedaan hebt bij de eerste keer.

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoGi_Berra
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-05 14:39
slaay schreef op maandag 8 januari 2018 @ 21:09:
[...]

1. Beetje goed ingebouwd valt het net zo op als een standaard ingebouwd systeem. Dat lijstje wijzigt volgens mij nogal regelmatig om hier een lijst van te maken met verwijderbare frontjes.
2. Dat zijn voornamelijk de Intel systemen als ik het goed heb begrepen.
3. Google maps gebruikt data als je niet van te voren de route hebt geladen. Je kan je telefoon instellen als hotspot en zodoende via wifi op je autoradio internet gebruiken.
4. Dat klopt inderdaad, steeds meer alleen met USB aansluitingen.
5. Er zijn updates, maar dat is net als bij veel Chinese telefoons heel erg divers met welke wel en welke geen updates krijgen.
6. Je kan een bestaande FM antenne 'ombouwen' tot DAB+ antenne middels een kabeltje om de antenne actief te maken.
7. Tussen garantie hebben en krijgen zit een groot verschil. Daarbij moet je vaak het apparaat naar China sturen en dan ben je snel al een groot bedrag kwijt. En als het apparaat weer teruggestuurd wordt heb je kans dat je weer invoerkosten moet betalen om daarna aan te tonen dat je dat al gedaan hebt bij de eerste keer.
Toevoeging:
1. Het is net zo makkelijk eruit te halen als een normaal systeem (bijv. een VAG RNS/RCD systeem).
3. Je kan ook andere NAV gebruiken. TomTom/Waze/iGo, maar een telefoon als hotspot instellen geeft je veel meer ruimte. Zeker nu je ook mag roamen in het buitenland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 323221

Ik ben geïnteresseerd in een Android autoradio, maar raak een beetje zoek in alle varianten die er zijn. Ik heb in ieder geval besloten dat ik een vlotte processor wil, en volgens mij moet ik dan de px5 hebben.
Heeft iemand advies/ervaring welke en waar ik het beste een met een px5 processor kan kopen?

De modellen lijken nogal op elkaar maar de prijzen verschillen behoorlijk (zoals deze octacore die maar 160 euro kost...?)

En heeft iemand ervaring met een Android 8.0 versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 703412

Op zoek naar een andere radio en na de bekende merken bekeken te hebben, werd ik gewezen op misschien wel een Android toestel.
Nu heb ik hier wat gelezen, maar de twijfel is nog niet weg.
- Wat me wel trekt is dat je met een Android radio meer krijgt voor minder geld. Of zie ik dat verkeerd?
- Ik lees wat verhalen over oververhitting, maar dat is niet bij allen het geval.
- Ik heb zelf een iPhone. Iemand een idee hoe een dergelijke radio hier mee om gaat? Of maakt dat niets uit, want bluetooth is bluetooth?

Mijn oog is gevallen op de volgende unit:

https://www.autopumpkin.c...car-radio-dvd-player.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoGi_Berra
Anoniem: 703412 schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 22:38:
Op zoek naar een andere radio en na de bekende merken bekeken te hebben, werd ik gewezen op misschien wel een Android toestel.
Nu heb ik hier wat gelezen, maar de twijfel is nog niet weg.
- Wat me wel trekt is dat je met een Android radio meer krijgt voor minder geld. Of zie ik dat verkeerd?
- Ik lees wat verhalen over oververhitting, maar dat is niet bij allen het geval.
- Ik heb zelf een iPhone. Iemand een idee hoe een dergelijke radio hier mee om gaat? Of maakt dat niets uit, want bluetooth is bluetooth?

Mijn oog is gevallen op de volgende unit:

https://www.autopumpkin.c...car-radio-dvd-player.html
Wat verwacht je van een radio. Zoek je een combinatie van Nav+Radio of wil je alleen bluetooth streamen? In mijn ogen krijg je meer bij een Android voor minder geld, met een kanttekening. Ondersteuning is er niet of nauwelijks (buiten de XDA-fora of fabrikant) en het systeem kan nog wel eens buggy zijn. Maar tot heden heb ik niet te klagen. Wat wil je precies met je iPhone en de radio? Handsfree bellen of muziekstreamen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

YoGi_Berra schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 10:24:
[...]

Wat verwacht je van een radio. Zoek je een combinatie van Nav+Radio of wil je alleen bluetooth streamen? In mijn ogen krijg je meer bij een Android voor minder geld, met een kanttekening. Ondersteuning is er niet of nauwelijks (buiten de XDA-fora of fabrikant) en het systeem kan nog wel eens buggy zijn. Maar tot heden heb ik niet te klagen. Wat wil je precies met je iPhone en de radio? Handsfree bellen of muziekstreamen?
Dank voor je reactie!
Ik zou graag Spotify gebruiken en cd's en mp3's draaien voor muziek.
De radiofunctie gebruik ik niet, maar de kinderen wel.
Navigeren natuurlijk en eventueel een achteruitrijcamera.

Mijn iPhone moet zorgen voor de contacten van de telefoonfunctie.
Verder hoeft hij eigenlijk weinig te doen, denk ik.

Heb jij er ervaring mee?

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 703412 op 10-01-2018 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoGi_Berra
Anoniem: 703412 schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 12:29:
[...]

Dank voor je reactie!
Ik zou graag Spotify gebruiken en cd's en mp3's draaien voor muziek.
De radiofunctie gebruik ik niet, maar de kinderen wel.
Navigeren natuurlijk en eventueel een achteruitrijcamera.

Mijn iPhone moet zorgen voor de contacten van de telefoonfunctie.
Verder hoeft hij eigenlijk weinig te doen, denk ik.

Heb jij er ervaring mee?
Ervaring is hier beschreven.

Geen achteruitcamera op aangesloten, maar dat schijnt geen probleem te zijn. Handsfree en de telefoonfunctie is een ander verhaal. Hier komt vaak voor dat je niet tot nauwelijks verstaanbaar bent. Heeft te maken met de interne/externe mic. Voor de rest is Spotify een uitkomst (kan dus ook offline afspelen) en Google Maps doet het perfect. Houdt wel rekening mee dat niet elke unit CD's kan afspelen, ook al zit de drive er nog voor de sier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin33
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-05 21:47

kevin33

Welkom in Utopia.

Ik heb sinds kort een Hyundai I20 met een ingebouwde Pioneer AVIC-550BT (inclusief bediening op stuur e.d.) deze radio is niet helemaal wat ik ervan verwacht, daarom ben ik aan het kijken naar een Android autoradio. Ik zit te kijken naar een Joying (https://www.carjoying.de/...ar-stereo-jy-um128p2.html) Kan ik dat 1 op 1 overzetten, of heb ik daarvoor extra bekabeling oid nodig? Verder is bovenstaande een goede radio? Ik wil eigenlijk alleen muziek luisteren (via USB/ bluetooth) en navigeren.

Ik sta op de grens. Van vroeger en later. Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken. Achter mij alles. Wat ik achter moet laten Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

YoGi_Berra schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 14:04:
[...]

Ervaring is hier beschreven.

Geen achteruitcamera op aangesloten, maar dat schijnt geen probleem te zijn. Handsfree en de telefoonfunctie is een ander verhaal. Hier komt vaak voor dat je niet tot nauwelijks verstaanbaar bent. Heeft te maken met de interne/externe mic. Voor de rest is Spotify een uitkomst (kan dus ook offline afspelen) en Google Maps doet het perfect. Houdt wel rekening mee dat niet elke unit CD's kan afspelen, ook al zit de drive er nog voor de sier.
Dank!
Hm, dat handsfree bellen moet toch wel echt goed werken anders heeft het weinig zin natuurlijk. Ik las inderdaad iets met een interne mic die het ook doet als je een externe mic gebruikt.
Ik zoek inderdaad een exemplaar met cd speler.
Jij zegt dus eigenlijk dat deze er bij sommige nog voor de sier in zit?

Ik was eigenlijk al redelijk klaar om te bestellen, maar toch nog wat twijfels, helemaal als dat handsfree niet goed werkt.
Tevens zag ik net dat de prijs vandaag ineens 344 euro is. Gister stond hij nog op 237 euro...

*edit* nu staat ie weer op 237 euro...haha, crazy Chinese....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb hem besteld.
Hooelijk is hij snel binnen, dan gaan we zien wat het allemaal kan en hoe het werkt.
Ik zal mijn bevindingen hier posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jarsiv
Ik houd je in de gaten :) zat ook naar dezelfde te kijken. Maar ik wacht nog even, februari zouden er nieuwe komen en hoop dat er een tussen zit zonder draaiknop. Heb je alleen radio gedaan, of ook de dab ed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jarsiv schreef op maandag 15 januari 2018 @ 09:46:
Ik houd je in de gaten :) zat ook naar dezelfde te kijken. Maar ik wacht nog even, februari zouden er nieuwe komen en hoop dat er een tussen zit zonder draaiknop. Heb je alleen radio gedaan, of ook de dab ed
Tof!
Ik vind zo'n draaiknop juist wel handig, dan kun je tenminste je volume ineens opdraaien in plaats van met een gevoelloze knop :P
Ik heb alleen de radio genomen en nog geen DAB.
Ik luister zelf geen radio, dus ik heb het eigenlijk niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben er nog steeds niet achter wat de canbus nu precies inhoud voor mijn autoradio en of dit problemen kan geven bij het installeren. En of dit een accu drain kan geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb een mailtje gestuurd naar joying, kreeg het volgende terug:
Hi friend,

Nice day, this is Candy from JOYING

Thanks for your email and info

For your car need a double din frame kit with 178*100mm or 178*102mm dimension:
https://www.ebay.com/itm/...:mWEAAOSwEUVZYyLB&vxp=mtr

And then you need a harness like below:
https://www.connects2.com/Product/ProductItem/CTSFA006.2
https://www.ebay.com/itm/...:FDYAAOSw8gVX7Rk6&vxp=mtr

And then you can install our 7 inch double din PX5 Octa Core head unit:
https://www.carjoying.de/...ar-stereo-jy-um135p2.html

Pls do not worry, the unit working voltage is 12V and it won't drain your car battery

We shipping you from Germany via DHL for free, usually it need 2-5 days to most EU countries
Now, we have the 15% discount for all head unit. No coupon code, the price is already after 15% discount
You can feel free to order it

Hope it can help you

Best regards,
Candy
'Snoepje' zegt dus dat ik een harness nodig heb. Maar is dat echt zo? Ik heb al een kabel in mn auto zitten die daar erg op lijkt: plaatje.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 323221 op 16-01-2018 08:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoGi_Berra
@Anoniem: 323221

Wellicht kan je even aangeven om wat voor auto het gaat? Gaat dus om een Fiat Panda... :+

De harness zorgt ervoor dat de 2-Din in je auto past.

[ Voor 44% gewijzigd door YoGi_Berra op 16-01-2018 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

YoGi_Berra schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 10:48:
@Anoniem: 323221

Wellicht kan je even aangeven om wat voor auto het gaat? Gaat dus om een Fiat Panda... :+

De harness zorgt ervoor dat de 2-Din in je auto past.
Nee dat is de fascia/front, die heb ik al besteld. Die link naar de harness is iets van een kabelboom...

Edit: inmiddels heb ik besteld voor mijn Fiat Panda Dynamic uit 2010:
- Joying Android 6.0 met octa core px5
- dubbel din front
- en een kabelboom waarvan ik niet zeker weet of het de goede is en ook niet of ik hem nodig heb

En toch ook maar meteen
- dab+ radio receiver
- en OBD2 scanner

Heel wat speelgoed dus :P ik hoop dat het er vlot is

[ Voor 58% gewijzigd door Anoniem: 323221 op 16-01-2018 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vandaag is mijn Pumpkin al binnengekomen!
Keurig verpakt.
Product ziet er goed uit. Knoppen voelen goed en degelijk aan.
Er zitten wel veel kabels bij, dus even uitzoeken hoe en wat ik nodig heb.
Ik heb zojuist de radio gepast in mijn frame (fascia) wat ik er eerder bij gekocht hebt en dit ziet er goed uit en past ook prima.
Hopelijk kan ik hem dit weekend in de auto krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peutpeut
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14-05 11:02
Beste tweakers,

Naar de zoektocht voor een nieuwe autoradio kwam ik dit topic tegen, meteen even van begin af aan doorgespit >:)

Momenteel heb ik een VW Golf 5 met een Pioneer Avic F900BT die kuren vertoont. Tijdens de wat koudere periode duurt het 15-20 minuten voordat deze aan gaat, enkele minuten daarvoor gaat de deur van het slot. Mocht iemand een idee hebben hoe dit fenomeen precies in elkaar steekt, ik houd me aanbevolen!

Het topic begon met devices van Joying, verder kwamen er een aantal merken bij. Naar mijn idee maakt het niet veel uit welk merk dit wordt, klopt dit?

Mijn keuze is nu gevallen op dit exemplaar van Joying omdat ik begreep dat het prima werkt en mogelijk een upgrade krijgt naar Android 8.0.

Het zou leuk zijn als ik de boel voor eind februari werkend krijg voor de wintersport in Oostenrijk. :) Als het oriënteren en kiezen wat langer duurt is dat geen probleem, dat heb ik liever dan een lege accu tijdens de vakantie door een vergeten (door te knippen) kabel..

Is het overigens al mogelijk om een dashcam aan te sluiten op de nieuwere devices?

Ondertussen informeer ik ook even bij Joying over het device wat ik gedachten heb en of dat gaat lukken in een VW Golf 5.

Alvast bedankt voor de suggesties!

[ Voor 4% gewijzigd door Peutpeut op 18-01-2018 05:21 ]

14590 Wp PV | 6 kWh Thuisaccu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Beste leden,

De XTrons unit zal ik deze week retour sturen voor reparatie. De WiFi antenne is defect (vermoed ik). Zij gaan dit controleren.

Echter heb ik vanochtend een dikke pech gehad. Mijn accu was leeg! :( gelukkig heb ik de auto van mijn nichtje kunnen pakken, waardoor ik naar werk kon rijden.

Ik heb eerder dit soort posten gelezen, maar kan ze niet zo snel terug vinden. Wie kan mij helpen hiermee? Ik heb vermoeden dat mijn unit niet volledig afsluit. Zie punten hieronder:

- Als ik mijn auto start, start mijn unit niet (dit was ook voorheen met mijn RNS510).
- Als ik mijn auto uit zet gaat de unit niet uit (dit was ook voorheen met mijn RNS510).

Voor de bovenstaande punten moet ik altijd (ook nu met XTRONS). Handmatig aanzetten en uitzetten.

Wanneer ik mijn auto start, start ik handmatig mijn android unit. Echter gaat de unit zo snel aan dat de video verder afspeelt waar die gebleven was. Dus ik denk dat mijn unit niet volledig afsluit. Als ik hem handmatig afsluit houd ik de aan/uit button ingedrukt en zie op de display 'Android afsluiten' en schakelt uit. Dan pas stap ik uit auto.

Wie kan mij hiermee helpen.

Ik hoor graag

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoGi_Berra
Anoniem: 647720 schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 09:33:
Beste leden,

De XTrons unit zal ik deze week retour sturen voor reparatie. De WiFi antenne is defect (vermoed ik). Zij gaan dit controleren.

Echter heb ik vanochtend een dikke pech gehad. Mijn accu was leeg! :( gelukkig heb ik de auto van mijn nichtje kunnen pakken, waardoor ik naar werk kon rijden.

Ik heb eerder dit soort posten gelezen, maar kan ze niet zo snel terug vinden. Wie kan mij helpen hiermee? Ik heb vermoeden dat mijn unit niet volledig afsluit. Zie punten hieronder:

- Als ik mijn auto start, start mijn unit niet (dit was ook voorheen met mijn RNS510).
- Als ik mijn auto uit zet gaat de unit niet uit (dit was ook voorheen met mijn RNS510).

Voor de bovenstaande punten moet ik altijd (ook nu met XTRONS). Handmatig aanzetten en uitzetten.

Wanneer ik mijn auto start, start ik handmatig mijn android unit. Echter gaat de unit zo snel aan dat de video verder afspeelt waar die gebleven was. Dus ik denk dat mijn unit niet volledig afsluit. Als ik hem handmatig afsluit houd ik de aan/uit button ingedrukt en zie op de display 'Android afsluiten' en schakelt uit. Dan pas stap ik uit auto.

Wie kan mij hiermee helpen.

Ik hoor graag

Alvast bedankt!
Was de RNS standaard of heb jij deze er later in gezet? Klinkt als een CAN gateway bus of een VCDS issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

YoGi_Berra schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 11:01:
[...]

Was de RNS standaard of heb jij deze er later in gezet? Klinkt als een CAN gateway bus of een VCDS issue.
Dat durf ik niet te zeggen. het is wel een Originele RNS (met code etc.). Heb de auto half nov. gekocht en eerlijk gezegd niet gevraagd of deze later in gezet is.

Maandje geleden was ik bij iemand die een VAG software heb. Daarin heb hij e.e.a. uitgezet en geactiveerd. Ook hij kon geen connectie maken met de RNS. Hij kreeg een foutcode dat en kon geen verbinding maken hiermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jarsiv
Anoniem: 703412 schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 21:30:
Vandaag is mijn Pumpkin al binnengekomen!
Keurig verpakt.
Product ziet er goed uit. Knoppen voelen goed en degelijk aan.
Er zitten wel veel kabels bij, dus even uitzoeken hoe en wat ik nodig heb.
Ik heb zojuist de radio gepast in mijn frame (fascia) wat ik er eerder bij gekocht hebt en dit ziet er goed uit en past ook prima.
Hopelijk kan ik hem dit weekend in de auto krijgen...
In welk merk auto ga je hem inbouwen. Graag foto :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jarsiv schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 13:01:
[...]

In welk merk auto ga je hem inbouwen. Graag foto :)
Hij komt in een Honda Jazz uit 2002.

Ik heb een dubbel din frame (fascia) gekocht via Aliexpress, tijd geleden al.
Hier past hij prima in.
Ik twijfel alleen nog of ik hem in een slede moet doen.
Eerst maar eens op de normale manier proberen.

Ik hoop er dit weekend mee aan de slag te kunnen.
Ik zal hier wel posten hoe het gegaan is, met foto's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb inmiddels wat navraag gedaan bij de Fiat dealer en die geven aan dat mijn Fiat Panda uit 2010 voorzien is van een Canbus systeem.

Ik ben er ook achter dat de stekker die uit het gat waar de autoradio hoort te zitten een ISO stekker is. (Ik heb er geen verstand van dus voor mij was dat nieuw :) )

Dus ik heb een auto met Canbus systeem en ISO stekker.

Nu weet ik alleen nog steeds niet zeker of ik straks mijn Joying gewoon rechtstreeks op die ISO stekker kan pluggen, of dat ik er een Canbus kabelboom met zo'n klein zwart kastje aan moet hangen (die ik overigens al wel heb besteld voor de zekerheid). Kan iemand mij hier mij meer over vertellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.Thermaltaker
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13-05 08:44
Anoniem: 647720 schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 11:17:
[...]

Dat durf ik niet te zeggen. het is wel een Originele RNS (met code etc.). Heb de auto half nov. gekocht en eerlijk gezegd niet gevraagd of deze later in gezet is.

Maandje geleden was ik bij iemand die een VAG software heb. Daarin heb hij e.e.a. uitgezet en geactiveerd. Ook hij kon geen connectie maken met de RNS. Hij kreeg een foutcode dat en kon geen verbinding maken hiermee.
Van welk jaar is de golf? Als er een oud type gateway inzit moet deze vervangen worden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zaterdag begonnen met het inbouwen van de radio.
Eerst de oude radio verwijderen en de knoppen en "stickers" van de verwarming overzetten op de nieuwe voorplaat:
https://drive.google.com/...0z7Qa4xUHDbbh_44Y_ATrnqT8
https://drive.google.com/...0NYUtpcmNhdlNAiAu1EVd3hoO

Hierna kwam ik er achter dat ik nog een ISO stekker voor de Honda nodig had, dus deze gescoord bij de Leto.
Daarna een functionele test van het apparaat zelf:
https://drive.google.com/...Gg5eqBX18PYSMhCjIrwt67x3o

Dat werkte prima en ging allemaal best vlot!
Nu de boel nog terug er in bouwen.
Ik heb de bijgeleverde microfoon aangesloten en onder het dashboard naar de stijl gelegd:
https://drive.google.com/...oljey_mtiofkAxJVFzr4JiURX

De Wifi antenne en de GPS antenne liggen aan de andere kant, ook onder de stijl:
https://drive.google.com/...fbKYi1KEYhxH39irh5biV4XtO

Paneeltje er bijna in zonder radio:
https://drive.google.com/...S_kmX-IMhLqMw0X9ttRwWwzJn

Toen moest de radio er zelf nog in en dat wilde niet meteen lukken.
Door gebrek aan ruimte, maar met wat pielen en klooien, is het uiteindelijk wel gelukt:
https://drive.google.com/...BhS-C5wVUCf0dzS4_Vdbb-985

Gisteren een beetje lopen spelen, maar er zitten veel instellingen op, dus ik moet het nog op mijn gemak een keer allemaal doornemen.
Wel Spotify, Waze en Spritmonitor gedownload.
En zo ziet hij er helemaal af uit in de auto:
https://drive.google.com/...aY48iXXEtdxmISCIb06ssWMea

Na een ritje van drie kwartier met Spotify kwam ik er achter dat hij flink wat data slurpte. Ik heb nu de geluidskwaliteit wat lager gezet.
Waarschijnlijk ziet Spotify mijn personal hotspot als Wifi netwerk, waardoor hij voor de best mogelijke kwaliteit gaat.

Nog wat kleine dingen:
- De radio ziet mijn contacten niet op de iPhone.
- Qua bellen ben ik aan de andere kant niet goed te verstaan. Ik klink ver weg. Ik vermoed dat het het bekende probleem is met de interne en externe microfoon die gelijktijdig gebruikt worden. Hopelijk valt daar nog wat aan te doen.

To do:
- Andere car launcher proberen en instellen.
- Achteruitrijcamera installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 703412 schreef op maandag 22 januari 2018 @ 09:38:
Zaterdag begonnen met het inbouwen van de radio.
Eerst de oude radio verwijderen en de knoppen en "stickers" van de verwarming overzetten op de nieuwe voorplaat:
https://drive.google.com/...0z7Qa4xUHDbbh_44Y_ATrnqT8
https://drive.google.com/...0NYUtpcmNhdlNAiAu1EVd3hoO

Hierna kwam ik er achter dat ik nog een ISO stekker voor de Honda nodig had, dus deze gescoord bij de Leto.
Daarna een functionele test van het apparaat zelf:
https://drive.google.com/...Gg5eqBX18PYSMhCjIrwt67x3o

Dat werkte prima en ging allemaal best vlot!
Nu de boel nog terug er in bouwen.
Ik heb de bijgeleverde microfoon aangesloten en onder het dashboard naar de stijl gelegd:
https://drive.google.com/...oljey_mtiofkAxJVFzr4JiURX

De Wifi antenne en de GPS antenne liggen aan de andere kant, ook onder de stijl:
https://drive.google.com/...fbKYi1KEYhxH39irh5biV4XtO

Paneeltje er bijna in zonder radio:
https://drive.google.com/...S_kmX-IMhLqMw0X9ttRwWwzJn

Toen moest de radio er zelf nog in en dat wilde niet meteen lukken.
Door gebrek aan ruimte, maar met wat pielen en klooien, is het uiteindelijk wel gelukt:
https://drive.google.com/...BhS-C5wVUCf0dzS4_Vdbb-985

Gisteren een beetje lopen spelen, maar er zitten veel instellingen op, dus ik moet het nog op mijn gemak een keer allemaal doornemen.
Wel Spotify, Waze en Spritmonitor gedownload.
En zo ziet hij er helemaal af uit in de auto:
https://drive.google.com/...aY48iXXEtdxmISCIb06ssWMea

Na een ritje van drie kwartier met Spotify kwam ik er achter dat hij flink wat data slurpte. Ik heb nu de geluidskwaliteit wat lager gezet.
Waarschijnlijk ziet Spotify mijn personal hotspot als Wifi netwerk, waardoor hij voor de best mogelijke kwaliteit gaat.

Nog wat kleine dingen:
- De radio ziet mijn contacten niet op de iPhone.
- Qua bellen ben ik aan de andere kant niet goed te verstaan. Ik klink ver weg. Ik vermoed dat het het bekende probleem is met de interne en externe microfoon die gelijktijdig gebruikt worden. Hopelijk valt daar nog wat aan te doen.

To do:
- Andere car launcher proberen en instellen.
- Achteruitrijcamera installeren.
Mooie plaatjes, dank. Is het echt noodzakelijk die gps antenne onder de stijl te monteren? Ik had zelf het plan m gewoon achter de radio te leggen (meestal is daar nog wel wat ruimte over) of is de ontvangst dan slecht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Thanks.
Kwestie van proberen lijkt me wat die antenne betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoGi_Berra
Anoniem: 323221 schreef op maandag 22 januari 2018 @ 14:16:
[...]

Mooie plaatjes, dank. Is het echt noodzakelijk die gps antenne onder de stijl te monteren? Ik had zelf het plan m gewoon achter de radio te leggen (meestal is daar nog wel wat ruimte over) of is de ontvangst dan slecht?
Mijn GPS-muis ligt ook bovenop de unit. Heeft vrijwel direct verbinding en de ontvangst is goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

YoGi_Berra schreef op maandag 22 januari 2018 @ 15:09:
[...]

Mijn GPS-muis ligt ook bovenop de unit. Heeft vrijwel direct verbinding en de ontvangst is goed.
En heb je de Wifi antenne aangesloten?
Als ik de auto voor de deur zet, zit ik ongeveer 4 meter van de router af, maar toch heeft hij er moeite mee.

Oh, ik kreeg trouwens bij het eerste telefoongesprek al te horen dat ik ver weg klonk.
Misschien toch die externe antenne die moeilijk doet met de interne antenne?

Welke car launcher gebruik jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoGi_Berra
@Anoniem: 703412

Ik heb ongeveer tot een meter of 12 redelijk WiFi verbinding. Daarnaast doe ik het meeste via een HotSpot van m'n telefoon. WiFi antenne zit gewoon aan de achterkant van m'n auto (Golf). Niet echt problemen gehad tot nu toe.

Dat van je telefoongesprek ik denk dat jouw interne antenne microfoon inderdaad moeilijk doet met de externe microfoon. Tot nu toe alleen maar gelezen dat dit hardwarematig uit te schakelen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

YoGi_Berra schreef op maandag 22 januari 2018 @ 15:55:

Ik heb ongeveer tot een meter of 12 redelijk WiFi verbinding. Daarnaast doe ik het meeste via een HotSpot van m'n telefoon. WiFi antenne zit gewoon aan de achterkant van m'n auto (Golf). Niet echt problemen gehad tot nu toe.

Dat van je telefoongesprek ik denk dat jouw interne antenne microfoon inderdaad moeilijk doet met de externe microfoon. Tot nu toe alleen maar gelezen dat dit hardwarematig uit te schakelen is.
Apart dan.
Ik heb mijn antenne dus opgeplakt tegen de stijl, op het metaal, zou dat nog uit kunnen maken?

Dat microfoon euvel was inderdaad bekend. Ik heb echter weinig zin om de radio open te maken en zaken los te gaan knippen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iateyourcookie
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 06-09-2021
Goedenavond!

Interessant topic, zelf ben ik ook van plan om een android 2din radio aan te schaffen.
Heb onderstaande op het oog voor mijn VW golf 5:

https://www.autopumpkin.d...luetooth-8-octo-core.html

Als extra optie wil ik de DAB+ erbij kopen.

Zoals ik hier op het forum lees, is de microfoon niet zo denderend met de Chinese kwaliteit.. Ik vraag me af als ik deze externe microfoon aansluit of het probleem dan verholpen is en het gewoon goed werkt (ervaringen?).

http://www.cargadgets.nl/...vw-binnenverlichting.html

Weten jullie toevallig wanneer er pumpkin of joying android 8.0 radio's komen? Of maakt dat niet veel verschil tov android 7.1...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoGi_Berra
Iateyourcookie schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 21:28:
Goedenavond!

Interessant topic, zelf ben ik ook van plan om een android 2din radio aan te schaffen.
Heb onderstaande op het oog voor mijn VW golf 5:

https://www.autopumpkin.d...luetooth-8-octo-core.html

Als extra optie wil ik de DAB+ erbij kopen.

Zoals ik hier op het forum lees, is de microfoon niet zo denderend met de Chinese kwaliteit.. Ik vraag me af als ik deze externe microfoon aansluit of het probleem dan verholpen is en het gewoon goed werkt (ervaringen?).

http://www.cargadgets.nl/...vw-binnenverlichting.html

Weten jullie toevallig wanneer er pumpkin of joying android 8.0 radio's komen? Of maakt dat niet veel verschil tov android 7.1...
Denk niet dat die externe microfoon gaat helpen. Je unit blijft nog steeds de interne/externe microfoon tegelijkertijd gebruiken. Je moet dus hardwarematig de interne uitzetten. Dan zou (in theorie) elk willekeurige microfoon volstaan.

Voor de rest maakt het eigenlijk niet uit welk OS er draait op je unit, zolang het platform maar goed is (en redelijk wordt ondersteund).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

YoGi_Berra schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 08:46:
[...]

Denk niet dat die externe microfoon gaat helpen. Je unit blijft nog steeds de interne/externe microfoon tegelijkertijd gebruiken. Je moet dus hardwarematig de interne uitzetten. Dan zou (in theorie) elk willekeurige microfoon volstaan.

Voor de rest maakt het eigenlijk niet uit welk OS er draait op je unit, zolang het platform maar goed is (en redelijk wordt ondersteund).
Heb jij de jouwe "hardwarematig" uitgeschakeld?
En zo ja, wat heb je precies gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoGi_Berra
Ik heb mijn unit zo gelaten. Ik gebruik niet de handsfree-functie. Wel geprobeerd, maar doordat ik niet te verstaan ben zo maar gelaten.

azz_kikr had iets beschreven om dit eventueel te fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Dee
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-05 11:36
|Ok fout gepost... :)

[ Voor 92% gewijzigd door Jan Dee op 24-01-2018 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iateyourcookie
Jan Dee schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 19:03:
Er is een nieuwe firmware voor de Nest thermostaat verschenen. Het is versie 5.6.6-4. Gisteren zijn alle drie mijn Nest thermostaten bijgewerkt. Wat de verschillen/verbeteringen zijn kan ik niet zeggen op de website is de update van oktober nog de nieuwste.
Jan, volgens mij zit je in het verkeerde topic haha :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iateyourcookie
YoGi_Berra schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 09:29:
Ik heb mijn unit zo gelaten. Ik gebruik niet de handsfree-functie. Wel geprobeerd, maar doordat ik niet te verstaan ben zo maar gelaten.

azz_kikr had iets beschreven om dit eventueel te fixen.
Hmmm, zoals ik begrijp uit zijn verhaal is dat je de interne mic moet desolderen.. Iemand die dit kan doen of ervaring heeft?

En hoe vind jij de geluidskwaliteit over de speakers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Dee
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-05 11:36
Iateyourcookie schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 21:20:
[...]

Jan, volgens mij zit je in het verkeerde topic haha :P
Sorry, dit soort foutjes worden gemaakt als je iedere maand een keertje post... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mijn radio is binnen. Heb hem al aangesloten, maar ben nog aan het wachten op het frame voor mijn Fiat Panda (2010).
Eerste indruk: positief met enkele kanttekeningen. Scherm is groot. Navigatie met Google Maps is prettig. Grootste voordeel vind ik dat ik m'n telefoon gewoon in mn broekzak kan laten zitten en niet meer in de houder hoeft te zetten. Geeft veel mogelijkheden dat je alle google apps gewoon kunt installeren (netflix vereist andere aanpak). Dus nog lang niet mee uitgespeeld. DAB+ heb ik nog niet aangesloten, eigenlijk zie ik er de meerwaarde op dit moment nog niet.
De radio is wel wat buggy. Google maps is al twee keer onverwacht afgesloten (wel allemaal bij de eerste poging, bij de tweede keer opstarten blijft hij wel stabiel. Daarnaast is de interface een beetje vaag. Gemis vind ik ook wel een fysieke knop voor 'volgend nummer'.
Meer foto's en ervaringen volgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

J.Thermaltaker schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 00:09:
[...]

Van welk jaar is de golf? Als er een oud type gateway inzit moet deze vervangen worden..
Hoi sorry voor mijn late reactie. Mijn accu was de boosdoener. Deze inmiddels vervangen problem solved.
Bedankt nog voor jouw reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb mijn oude PB86UNVP Xtrons Android 6.0 unit retour gestuurd (van paar 3 weken oud)

De WiFi Functioneerde niet. Ik zet de WiFi aan en kreeg alsnog de melding 'schakel WiFi in voor beschikbare netwerken'. Leek mij eerder een hardware matige issue. Contact gehad met support per e-mail. Keurig snel antwoord gekregen. En een firmware ontvangen. Helaas na update ook geen oplossing.

Toen kreeg ik het verzoek om de unit retour te sturen met een keurig retour formulier van PostNL. En toen zag ik dat de Android 8.0 al beschikbaar is :) Android 8.0 Unit 4GB met 32GB Rom

Netjes gevraagd of het mogelijk is om dit te ruilen. Normaliter doen zij dit niet maar een uitzondering voor mij :)
Moest wel 60USD extra betalen. Dus valt mee.

Morgen zal deze hopelijk bezorgd worden.. Hij is nu onderweg van Duitsland > Nederland :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NZXTbaas
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 18-11-2024
Goeiedag!

Ik heb de laatste weken om mij heen zitten te kijken voor een android radio voor mijn scirocco. Mijn oog is gevallen op een joying 9 inch model. Wat wordt er nu eigenlijk aangeraden betreft cpu?
Ik heb het forum maar even doorgelezen, maar kan het er nog niet echt wijs op worden.

En bestellen, kan dat beter via de duitse joying site, of wordt aliexpress aangeraden?

Alvast hartelijk dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iateyourcookie
NZXTbaas schreef op zondag 28 januari 2018 @ 11:05:
Goeiedag!

Ik heb de laatste weken om mij heen zitten te kijken voor een android radio voor mijn scirocco. Mijn oog is gevallen op een joying 9 inch model. Wat wordt er nu eigenlijk aangeraden betreft cpu?
Ik heb het forum maar even doorgelezen, maar kan het er nog niet echt wijs op worden.

En bestellen, kan dat beter via de duitse joying site, of wordt aliexpress aangeraden?

Alvast hartelijk dank.
Beter bestellen via de duitse site.. dan word je niet verrast door importkosten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iateyourcookie
Anoniem: 647720 schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 12:55:
Ik heb mijn oude PB86UNVP Xtrons Android 6.0 unit retour gestuurd (van paar 3 weken oud)

De WiFi Functioneerde niet. Ik zet de WiFi aan en kreeg alsnog de melding 'schakel WiFi in voor beschikbare netwerken'. Leek mij eerder een hardware matige issue. Contact gehad met support per e-mail. Keurig snel antwoord gekregen. En een firmware ontvangen. Helaas na update ook geen oplossing.

Toen kreeg ik het verzoek om de unit retour te sturen met een keurig retour formulier van PostNL. En toen zag ik dat de Android 8.0 al beschikbaar is :) Android 8.0 Unit 4GB met 32GB Rom

Netjes gevraagd of het mogelijk is om dit te ruilen. Normaliter doen zij dit niet maar een uitzondering voor mij :)
Moest wel 60USD extra betalen. Dus valt mee.

Morgen zal deze hopelijk bezorgd worden.. Hij is nu onderweg van Duitsland > Nederland :)
Waar heb jij de xtron android 8.0 bestelt? Via die engelse site?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05:45

breinonline

Are you afraid to be known?

breinonline schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 21:24:
Over de Prius 3 is in dit topic wel wat te vinden, maar ik wil ook mijn eigen ervaring delen. [...]
• Weet iemand welke lijn die de verlichting zou kunnen schakelen? Ik wil hier eigenlijk een schakelaar tussen zetten zodat ik hiermee handmatig kan dimmen.
Om hier even op terug te komen. Op de uitgang van de unit staat netjes aangegeven welke draad voor wat is. Draad 7 (illumination) doorgemeten. Zoals verwacht 12 volt signaal als de lichten aan staan, geen signaal als ze uit zijn. Ik rij altijd met de lichten aan dus was de unit altijd gedimd. Dat is met fel licht buiten, niet erg prettig. Vandaag draad 7 doorgeknipt en een wipschakelaar er tussen gemonteerd, die in een leeg afdekdopje van een schakelaar gemonteerd. Nu kan ik dus als de lichten aanstaan de unit dimmen of juist niet via de schakelaar :)

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Iateyourcookie schreef op zondag 28 januari 2018 @ 11:11:
[...]

Waar heb jij de xtron android 8.0 bestelt? Via die engelse site?
Ik had sowieso contact via AliExpress voor retour van mijn oude unit. En via ali express heb ik aangegeven dat ik de Android 8 unit wil. Maar via de website kan je ook bestellen. Zou gewoon via ali express doen en dat het bia UK of Duitsland bezorgd wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Masimo
  • Laatst online: 00:02
breinonline schreef op zondag 28 januari 2018 @ 11:40:
[...]

Om hier even op terug te komen. Op de uitgang van de unit staat netjes aangegeven welke draad voor wat is. Draad 7 (illumination) doorgemeten. Zoals verwacht 12 volt signaal als de lichten aan staan, geen signaal als ze uit zijn. Ik rij altijd met de lichten aan dus was de unit altijd gedimd. Dat is met fel licht buiten, niet erg prettig. Vandaag draad 7 doorgeknipt en een wipschakelaar er tussen gemonteerd, die in een leeg afdekdopje van een schakelaar gemonteerd. Nu kan ik dus als de lichten aanstaan de unit dimmen of juist niet via de schakelaar :)
Voor zover ik weet, en op mijn unit kan dat, kun je het dimmen door ingeschakelde verlichting aan/uit zetten onder Instellingen.
Op mijn unit kan ik ook het helderheidsniveau van het gedimde display instellen. Als ik beide instel op 100% wordt er niet gedimd als de verlichting ingeschakeld wordt.
Ik dacht dat die functie op alle units zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05:45

breinonline

Are you afraid to be known?

Ja, dat kan. Maar dan heb je de keus tussen standaard fel of gedimd en moet je het menu in om dat te wijzigen. Ongedimd vind ik te fel voor in het donker. Daar heb ik nu dus een hardwareknop voor.

[ Voor 12% gewijzigd door breinonline op 28-01-2018 17:44 ]

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:49
Heeft een van jullie ervaring met het flashen van zijn unit? Gebruik al een tijdje een Xtrons (PF7346BA) unit in mijn auto, maar deze draait nog op android 4.4.4. Tevens zeurt ie regelmatig over geheugen wat bijna vol zit (deze heeft helaas maar 1GB ram volgens mij). Het betreft een unit met de volgende MCU: MTCB-GS-V2.73.

Op XDA zie ik bijvoorbeeld deze rom's als deze staan, ziet er wel interessant uit.

Ik kan in het recovery menu komen door de uitknop lang ingedrukt houden. Is het zo simpel om het .img bestand van de rom op een microSD te zetten en vervolgens in het recovery menu deze te selecteren? Vervolgens nog even data/factory reset en booten maar?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Iateyourcookie
Heb net de Xtrons android 8.0 besteld, ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiZ5500
  • Laatst online: 21:50
Hallo allemaal,
Ik ben op zoek gegaan naar een Android auto radio en mijn oog is gevallen op deze radio voor in mijn Seat Ibiza 6j.
https://m.nl.aliexpress.c...e=storeDetail2msiteDetail
Iemand ervaring met deze chips?
Komen er wel eens neppe varianten voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houthakker
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23:08

houthakker

Poehé

LogiZ5500 schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 08:59:
Hallo allemaal,
Ik ben op zoek gegaan naar een Android auto radio en mijn oog is gevallen op deze radio voor in mijn Seat Ibiza 6j.
https://m.nl.aliexpress.c...e=storeDetail2msiteDetail
Iemand ervaring met deze chips?
Komen er wel eens neppe varianten voor?
PX5, dus ja. Neppe varianten, geen idee. Google eens op de aanbieder zou ik zeggen. Ik heb meestal als vereisten dan;
- de specificaties met de plaatjes moeten kloppen (vaak staat er bijvoorbeeld Android 7 in de titel en 5.1/6.0 in de omschrijving)
- er een screenshot is van 'about android device' en/of mcu firmware type erbij vermeld.
- liefst ook nog een filmpje vind op youtube waarbij het apparaat overeenkomt met de afbeeldingen.

Jaar geleden een Pioneer AppRadio SPH-110 kunnen kopen voor weinig en daar een Android TV Kastje (S905x, 8GB Flash, 2GB RAM, 4xCortex A53 1.5Ghz) van 3 tientjes op aangesloten (perfomance is prima). Met AppRadio unleashed is dat een bijna volwaardige Android Autoradio. Er zijn echter wat dingen die mij storen, want deze opstelling is complex en probleemgevoelig door de bluetooth verbinding met het touchscreen.

Ik zit nu zelf ook wat rond te kijken, en zie dat de prijzen aanzienlijk gezakt zijn. Heb laatste voor ~65 euro een 2DIN met WinCE gekocht voor m'n vriendin en zelfs daarvan ben ik al gehoorlijk te spreken. Dus begin ik graag bij de goedkoopste :P, om vervolgens bij een apparaat uit te komen wat de meest bang voor de buck geeft.
De volgende configuraties kom ik tegen:
- MediaTekAutoChips MT8127 = ultra low budget = va ~100 euro, bijvoorbeeld: Hoxiao B-MTK-1578, spec:
* QuadCore Cortex-A7 1.3 Ghz (?), Mali-450 MP4, 1GB DDR3, 16GB Flash.
- Allwinner T3 (=R16?); = low budget = va ~120 euro; bijvoorbeeld Zeepin 2 / 7003 / RM-CT0012 / K2001; spec:
* QuadCore Cortex-A7 1.2 Ghz, Mali-400 MP2, 1GB of 2GB DDR3, 16GB/32GB Flash.
- MediaTekAutoChips = medium end = va ~125 euro; spec:
* QuadCore ARM Cortex-A53, 1.3-1.6GHz, Mali 400? 1GB of 2GB DDR3, 16GB/32GB Flash
- RockChip/Intel Sofia 3GR (= C3205RK/C3200RK/C32030RK?) = medium end = va 150 euro; spec:
* QuadCore Atom 1.16Ghz, Mali-450 MP4, 1GB of 2GB DDR3, 16GB/32GB Flash.
- RockChip Px3 (=RK3188?); = medium = va ~175 euro; spec:
* QuadCore Cortex-A9 1.2 Ghz, Mali-400 MP4, 1GB of 2GB DDR3, 16GB/32GB Flash
- Allwinner T8 (=R58) ='medium high end' = va ~200 euro; spec:
* OctaCore Cortex-A7 1.6 Ghz, SGX544MP1, 2GB DDR3, 32GB Flash
- RockChip Px5 (=RK3368?) = high end = va ~200 euro; spec:
* OctaCore Cortex-A53 1.5 Ghz, PowerVR G6110, 2GB of 4GB DDR3, 32GB Flash
- MediaTekAutoChips = high end = va ~200 euro; spec:
* OctaCore ARM Cortex-A53, 1.3-1.6GHz, Mali T720? 2GB of 4GB DDR3, 32GB Flash

Vragen;
- Iemand ervaring met een A7 QuadCore? Mijn eigen ervaring met een 1.3 Ghz Cortex-A7 Dual Core (MT6572) in een Android DVR was toch niet zo best...
- 2GB lijkt mij tegenwoordig toch wel een must voor Android? Of 1GB voldoen voor navi + spotify?

Algemene vraag: is het een idee om een tabel te maken in de TS met welke tweaker wat heeft?

[ Voor 14% gewijzigd door houthakker op 01-02-2018 22:53 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiZ5500
Heeft iemand ook ervaringen met de verzending? Met name DHL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoGi_Berra
@LogiZ5500
Doel je daarmee op een verzending vanuit China of EU (bijv. Duitsland)?
Mijn pakketje kwam via DHL Duitsland. Niks op aan te merken en snel binnen en geen extra kosten (douane)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiZ5500
YoGi_Berra schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 17:27:
@LogiZ5500
Doel je daarmee op een verzending vanuit China of EU (bijv. Duitsland)?
Mijn pakketje kwam via DHL Duitsland. Niks op aan te merken en snel binnen en geen extra kosten (douane)
Ja juist uit China met DHL, daar ben ik benieuwd naar.
Ik begrijp dat als een pakketje binnen de eu wordt verstuurd er al ergens import en belasting over betaald is. Dit geeft dus bij onze NL douane geen problemen meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Laatst online: 00:02
breinonline schreef op zondag 28 januari 2018 @ 17:43:
Ja, dat kan. Maar dan heb je de keus tussen standaard fel of gedimd en moet je het menu in om dat te wijzigen. Ongedimd vind ik te fel voor in het donker. Daar heb ik nu dus een hardwareknop voor.
Ik kan de niveau's van zowel de "felle" en het "gedimde" toestand instellen. In principe kan ik de felle toestand (bij verlichting auto uit) zelfs lager instellen dan de gedimde toestand (bij verlichting auto aan).
Een hardwareknop lijkt me ook wel wat.

Overigens zou, wat mij betreft, de "felle" toestand best een hogere helderheid mogen hebben.
Op zonnige dagen is het scherm vrij slecht af te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:49
Masimo schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 21:00:
[...]

Ik kan de niveau's van zowel de "felle" en het "gedimde" toestand instellen. In principe kan ik de felle toestand (bij verlichting auto uit) zelfs lager instellen dan de gedimde toestand (bij verlichting auto aan).
Een hardwareknop lijkt me ook wel wat.

Overigens zou, wat mij betreft, de "felle" toestand best een hogere helderheid mogen hebben.
Op zonnige dagen is het scherm vrij slecht af te lezen.
Ik heb de app Night Screen draaien op mijn unit, ik vond de standaard "nachtstand" nog steeds veel te fel tijdens het rijden. Deze app heeft tevens een handige widget voor het aan/uit zetten van een gewenste stand, blauw licht filter en automatisch starten/stoppen op bepaalde tijden etc. Ik ben er in ieder geval zeer tevreden over en heb de betaalde versie (koste ook maar €1 ofzo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1015929

Echt top dit! Ben van plan om deze te gaan bestellen voor mijn Passat CC van 2009.

https://www.carjoying.com...ar-navigation-system.html

Zie het alleen niet zitten om hem zelf in te bouwen.
Weet iemand een adres ergens in het midden van ons land waar ik dat kan laten doen?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoGi_Berra
@Anoniem: 1015929
Elke lokale garage zou dit binnen 'terwijl u wacht' kunnen monteren. De radio's van Joying zijn Plug&Play. De mijne zat er binnen het half uur erin. Neem aan dat je puur de radio wilt en niet i.c.m. achteruitcamera?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1015929 schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 12:36:
Echt top dit! Ben van plan om deze te gaan bestellen voor mijn Passat CC van 2009.

https://www.carjoying.com...ar-navigation-system.html

Zie het alleen niet zitten om hem zelf in te bouwen.
Weet iemand een adres ergens in het midden van ons land waar ik dat kan laten doen?

Alvast bedankt.
Klopt is 'bijna' altijd plug and play..
En is ook heel simpel vind ik. Gewoom zelf proberen :) heb het.zelf aangesloten in mijn auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houthakker

houthakker

Poehé

Nog weinig reactie op mijn post hierboven, dus zelf even rondgespeurd naar wat concrete voorbeelden / candidaten.

FabrikantTypeAliasAndroidSchermCPURAMMCUFlashPrijsxda4pdafilmpjes
REAKOSOUND7175M6.01024x600 MTK3561 2GB32GB€ 107,23linklinklink
ZeepinDY7098Pumpkin RQ0278E6.01024x600 Sofia 3GR2GBMTCD_LM?16GB€ 125,55linklinklink
ZenissUNI707-2GT3AD-UNI707-27.11024*600T32GB1.13.316GB€ 140,00?linkzie adv.
GBtigerRM-CT0012?K2001M6.01024x600T32GBV1.3-FF0116GB€ 106,00?linklink
HIPZOAD7170097.11024x600PX32GBMTCD_XRC?16GB€ 118,00linklinklink
MongWeadHGF65UZeepin DY70336.01024x600 Sofia 3GR2GBXHCN / QN3516GB€ 98,10linklinklink
NavivoxNV114RM-CT0010 7.1.11024x600 T32GB16GB€ 117,00??link

1. + Modem, heeft mooie specs. - Geen fysieke home knop, iets wat ik nu wel mis eigenlijk.
2. + Modem, MTCD platform. Heeft een intel CPU, ik twijfel een beetje over de performance (geen native arm apps? en geen Adroid 7 upgrade?).
3. - plots duurder geworden :(
4. Niet echt een uitblinker, tenzij je stuurknopjes wilt...
5. + MTCD platform, heeft de bekende MTCD launcher interface. - plots duurder geworden :(
6. + Goedkoop :9 - Touch knoppen.
7. - geen fysieke home knop.

Prijzen flucturen nogal...
Radio / AMP ic's zijn allemaal vergelijkbaar.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin33
  • Laatst online: 10-05 21:47

kevin33

Welkom in Utopia.

Ik post voor de zekerheid mijn vraag nog een keer. :)

Ik heb sinds kort een Hyundai I20 met een ingebouwde Pioneer AVIC-550BT (inclusief bediening op stuur e.d.) deze radio is niet helemaal wat ik ervan verwacht, daarom ben ik aan het kijken naar een Android autoradio. Ik zit te kijken naar een Joying (https://www.carjoying.de/...ar-stereo-jy-um128p2.html) Kan ik dat 1 op 1 overzetten, of heb ik daarvoor extra bekabeling oid nodig? Verder is bovenstaande een goede radio? Ik wil eigenlijk alleen muziek luisteren (via USB/ bluetooth) en navigeren.

Ik sta op de grens. Van vroeger en later. Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken. Achter mij alles. Wat ik achter moet laten Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houthakker

houthakker

Poehé

kevin33 schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 14:11:
Ik post voor de zekerheid mijn vraag nog een keer. :)

De radio zal aansich wel voldoen, voor de taken die je schetst. Het hangt er vanaf hoe je muziek luistert; de unit die je aandraagt heeft geen fysieke knoppen om tracks te skippen, pauzen etc... eventjes EQ instellingen aanpassen zal ook via het touch menu moeten. Opstarten van het audio deel zal denk ik ook langer duuren. Wat dat betreft zijn is de basis radio functionaliteit op zo'n Pioneer wel beter en sneller (gebruikte versterker circuit), maar het smart gedeelte (spotify,navi) laat vaak te wensen over.
Bekabeling; je zal de GPS ontvangen opnieuw moeten plaatsen (soms wel gedoen), de rest zal redelijk plug'n'play zijn vanwege ISO stekkers. Wat mis je dan op de AVIC-550BT?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jarsiv
houthakker schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 13:48:
Nog weinig reactie op mijn post hierboven, dus zelf even rondgespeurd naar wat concrete voorbeelden / candidaten.

FabrikantTypeAliasAndroidSchermCPURAMMCUFlashPrijsxda4pdafilmpjes
REAKOSOUND7175M6.01024x600 MTK3561 2GB32GB€ 107,23linklinklink
ZeepinDY7098Pumpkin RQ0278E6.01024x600 Sofia 3GR2GBMTCD_LM?16GB€ 125,55linklinklink
ZenissUNI707-2GT3AD-UNI707-27.11024*600T32GB1.13.316GB€ 140,00?linkzie adv.
GBtigerRM-CT0012?K2001M6.01024x600T32GBV1.3-FF0116GB€ 106,00?linklink
HIPZOAD7170097.11024x600PX32GBMTCD_XRC?16GB€ 118,00linklinklink
MongWeadHGF65UZeepin DY70336.01024x600 Sofia 3GR2GBXHCN / QN3516GB€ 98,10linklinklink
NavivoxNV114RM-CT0010 7.1.11024x600 T32GB16GB€ 117,00??link

1. + Modem, heeft mooie specs. - Geen fysieke home knop, iets wat ik nu wel mis eigenlijk.
2. + Modem, MTCD platform. Heeft een intel CPU, ik twijfel een beetje over de performance (geen native arm apps? en geen Adroid 7 upgrade?).
3. - plots duurder geworden :(
4. Niet echt een uitblinker, tenzij je stuurknopjes wilt...
5. + MTCD platform, heeft de bekende MTCD launcher interface. - plots duurder geworden :(
6. + Goedkoop :9 - Touch knoppen.
7. - geen fysieke home knop.

Prijzen flucturen nogal...
Radio / AMP ic's zijn allemaal vergelijkbaar.
Ik ga toch liever voor een octa core van pumpkin joying of xtrons, en meteen liefst andriod 8 en dan hopen dat je tijdje vooruit kan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houthakker

houthakker

Poehé

jarsiv schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 20:08:
[...]

Ik ga toch liever voor een octa core van pumpkin joying of xtrons, en meteen liefst andriod 8 en dan hopen dat je tijdje vooruit kan :)
Tja, ander prijs kaartje, minimaal 170 euro kwijt :P. Het is de Zeepin geworden. De MTK cpu blijken van AutoChips te zijn. Ik kon geen MTCD PX3 met 2GB voor leuk geld vinden... Allwinner T3 laat ik ook liever achterwegen.

[ Voor 18% gewijzigd door houthakker op 01-02-2018 22:55 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:46

NoE

Que?

Misschien een domme vraag, ik zie dat er allerlei interne apps gebruikt worden maar kan je niet gewoon google maps of spotify/tunein voor muziek gebruiken.

heb nu een rns510 zonder iphone ondersteuning en zoek eigenlijk een premium BT module maar zie een complete vervanging eigenlijk eerder zitten...

eerste wat mij iets lijkt is het volgende:
https://www.carjoying.de/...octa-core-jy-vm131p2.html

DVD, liever niet meer. CANBUS integratie zou mooi zijn als dat inclusief is (dus niet via een aparte OBD BT dongle)

[ Voor 31% gewijzigd door NoE op 04-02-2018 21:18 ]

We love the smell of innovation in the morning!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoGi_Berra
NoE schreef op zondag 4 februari 2018 @ 21:09:
Misschien een domme vraag, ik zie dat er allerlei interne apps gebruikt worden maar kan je niet gewoon google maps of spotify/tunein voor muziek gebruiken.

heb nu een rns510 zonder iphone ondersteuning en zoek eigenlijk een premium BT module maar zie een complete vervanging eigenlijk eerder zitten...

DVD, liever niet meer. CANBUS integratie zou mooi zijn als dat inclusief is (dus niet via een aparte OBD BT dongle)
De RNS510 wordt nog redelijk ondersteund door VAG. Niet slecht voor een 10+ jaar oud systeem.
De Joying-units ondersteunen Airplay, dus je kan inderdaad als een soort van MirrorLink alles vanaf je telefoon streamen.

Of bedoel je dat niet met 'interne apps'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Iemand nog leuke/handige apps voor de Android head units?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

google maps loopt vaak vast bij mijn px5 unit, hebben meer mensen hier last van?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• houthakker

houthakker

Poehé

Anoniem: 647720 schreef op maandag 5 februari 2018 @ 12:04:
Iemand nog leuke/handige apps voor de Android head units?
Tja, wat heet leuk, veel apps zijn natuurlijk niet specifiek voor zo'n Android Autoradio, maar wel nuttig, zoals Maps, Waze, TomTom Go, Spotify etc...

Launchers:
Fcc Car Launcer, met MTCB/MTCD support
Car Launcher Pro, handig voor rit registratie. Doet ook artiest / nummer poppup overlay.
Car Launcer AG Vrij traditionele Car launcher.
CarWebGuru Heeft behoorlijk wat skins.
Car Dashdroid Uitgebreide Tile Launcher
UCD
AutoMate Android Auto geinspireerd.
Dashlinq Veel functie zoals builtin spotify, radio.
DriveMode Werkt met gestures, vooral de Spotify overlay bediening (over de navigatie app) werkt fijn.
Auto Launcer UI Erg basic....
Autify Werk niet, want geen front camera.
Frondend Car Launcher Niets over te melden.
My Car Launcer Meer een dashboard
Car Home Ultra Beetje amerikaans, niet echt fraai. Spotify bediening wel ok.

Specifiek
MyMTCService Geen idee, deels chinees :S
RK3066 Headunit Voor wat oudere Rockchip gebasseerde Autoradio's (outdated)

Android Auto
Headunit Receiver Maak van je Android Autoradio een Android Auto receiver. Voor Iphone zijn er ook USB sticks in omloop om van je Android Autoradio een CarPlay receiver te maken....

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerius010
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 20-07-2020
Hello, ik heb ook een joying head unit aangeschaft incluis hun rear view camera. Maar ik kan mij niet voorstellen hoe ik dat ding aan de achterkant van mijn auto ga monteren. Het is net even te groot. Heeft er iemand toevallig een alternatief uitgeprobeerd? Misschien zo een kentekenplaathouder (wat een woord) camera?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

houthakker schreef op maandag 5 februari 2018 @ 22:57:
[...]

Tja, wat heet leuk, veel apps zijn natuurlijk niet specifiek voor zo'n Android Autoradio, maar wel nuttig, zoals Maps, Waze, TomTom Go, Spotify etc...

Launchers:
Fcc Car Launcer, met MTCB/MTCD support
Car Launcher Pro, handig voor rit registratie. Doet ook artiest / nummer poppup overlay.
Car Launcer AG Vrij traditionele Car launcher.
CarWebGuru Heeft behoorlijk wat skins.
Car Dashdroid Uitgebreide Tile Launcher
UCD
AutoMate Android Auto geinspireerd.
Dashlinq Veel functie zoals builtin spotify, radio.
DriveMode Werkt met gestures, vooral de Spotify overlay bediening (over de navigatie app) werkt fijn.
Auto Launcer UI Erg basic....
Autify Werk niet, want geen front camera.
Frondend Car Launcher Niets over te melden.
My Car Launcer Meer een dashboard
Car Home Ultra Beetje amerikaans, niet echt fraai. Spotify bediening wel ok.

Specifiek
MyMTCService Geen idee, deels chinees :S
RK3066 Headunit Voor wat oudere Rockchip gebasseerde Autoradio's (outdated)

Android Auto
Headunit Receiver Maak van je Android Autoradio een Android Auto receiver. Voor Iphone zijn er ook USB sticks in omloop om van je Android Autoradio een CarPlay receiver te maken....
En welke Launcher gebruik jij als standaard? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houthakker

houthakker

Poehé

Anoniem: 703412 schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 09:49:
[...]

En welke Launcher gebruik jij als standaard? :)
Momenteel de Pioneer AppRadio launcer weer (Home button werkt niet in AppRadio Reloaded), i.c.m. met de standaard google now launcer, omdat ik met de afstandsbediening (als ik nog geen link met het touch screen heb), dan nog kan navigeren.

Ik heb een poos Car Launcher Pro gebruikt, omdat deze vrij 'clean' is, en ik heb een tijdje DriveMode gebruikt vanwege de Spotify Gesture Overlay. Ik heb nu bij de google now launcher, wat widgets toegevoegd op het home screen.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

houthakker schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 10:01:
[...]

Momenteel de Pioneer AppRadio launcer weer (Home button werkt niet in AppRadio Reloaded), i.c.m. met de standaard google now launcer, omdat ik met de afstandsbediening (als ik nog geen link met het touch screen heb), dan nog kan navigeren.

Ik heb een poos Car Launcher Pro gebruikt, omdat deze vrij 'clean' is, en ik heb een tijdje DriveMode gebruikt vanwege de Spotify Gesture Overlay. Ik heb nu bij de google now launcher, wat widgets toegevoegd op het home screen.
Ik heb Car Launcher AG geprobeerd, maar ik kreeg dat niet helemaal lekker aan de praat.
Car Webguru kan ook erg veel, maar ook daar heb ik nog geen tijd voor genomen om de boel in te stellen. Aan het begin ging er wat mis met de audio speler en hierna kreeg ik het niet meer terug naar hoe het was...
Mijn standaard launcher ziet het er niet uit wat mij betreft, maar hier is dus weinig aan aan te passen.
Tevens heb ik nog geen heel goed anders alternatief voor de standaard mp3 speler kunnen vinden.
Pulsar en Jetaudio HD al geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houthakker

houthakker

Poehé

Anoniem: 703412 schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 10:06:
[...]

Ik heb Car Launcher AG geprobeerd, maar ik kreeg dat niet helemaal lekker aan de praat.
Car Webguru kan ook erg veel, maar ook daar heb ik nog geen tijd voor genomen om de boel in te stellen. Aan het begin ging er wat mis met de audio speler en hierna kreeg ik het niet meer terug naar hoe het was...
Mijn standaard launcher ziet het er niet uit wat mij betreft, maar hier is dus weinig aan aan te passen.
Tevens heb ik nog geen heel goed anders alternatief voor de standaard mp3 speler kunnen vinden.
Pulsar en Jetaudio HD al geprobeerd.
Eigenlijk kunnen die launchers allemaal teveel, maar niet precies wat ik wil.

Ik heb maar 2 programma's actief hooguit, een media speler en een navigatie programma. Als ik in het navigatie programma zit, wil ik makkelijk nummers kunnen skippen en zien welke track er speelt (of gestart wordt), zonder terug naar Home te komen. Het probleem is dat dat betekend, dat dit geintegeerd in de navi-app moet zitten.

Ik heb al zitten spelen met de gedachten om player control in de navigation bar te zetten, maar dit kan pas vanaf nougat volgens mij. Navigation bar is een van de weinige dingen die gegarandeerd zichtbaar is.

Momenteel zijn er maar een paar oplossingen:
- Waze, die heeft Spotify integratie.
- Navmii, die heeft een mediaplayer
- AutoMate, mits je de ingebouwde navigatie gebruikt (soort van Google Maps)...
- DriveMode, met mediaplayer overlay.
- Android Auto, werkte helaas niet op mijn setup...
Of terug naar je home, als die een media player heeft, en terug naar je navi-app.
Of terug naar home, media app, terug naar home, navi app.
Of kijken naar een meer 'intuïtievere' applicatie switcher. Bijvoorbeeld met een flinke swipe links-rechts tussen navi en media app wisselen.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-05 17:57

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Ik heb vorige week deze besteld op Ebay en laat hem vanuit Duitsland komen. Zal deze week ergens wel binnen komen.

Ik ben erg benieuwd, de laatste ervaring die ik met dit soort dingen heb is niet bijster positief, dus we gaan het zien. :+

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 318204

Hallo allen!

Vandaag heb ik een nieuwe(occasion) aangeschaft een suzuki swift uit 2010.
De radio die er in zit is stuk en de garage heeft aangegeven dat ik een radio kan uitzoeken tot een bepaald bedrag.
Nu wil ik graag voor een Android radio gaan maar heb nog een enkele twijfel/onduidelijkheid.
Dus hopelijk kunnen jullie mij met antwoorden voorzien.

Is het mogelijk dat de radio automatisch verbinding maakt met een Iphone om google maps te gebruiken via de data verbinding? Ofwel de Hotspot verbinding.
Daarnaast heb ik nu het volgende model op het oog: https://www.autopumpkin.d...-bluetooth-octa-core.html

Ik lees verschillende reactie's over android oreo ofwel android 8.
Kan ik beter hierop wachten? Of komt er eventueel een update naar android 8 voor deze radio?

Alvast bedankt ik hoor graag van jullie,

Ryan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houthakker

houthakker

Poehé

Anoniem: 318204 schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 22:14:
Hallo allen!

Is het mogelijk dat de radio automatisch verbinding maakt met een Iphone om google maps te gebruiken via de data verbinding? Ofwel de Hotspot verbinding.

Ryan
Je kan de wifi hotspot gebruiken, maar die gaat op de iphone niet automatisch aan (moet je eerst naar het venster Persoonlijke Hotspot, dan gaat de SSID pas aan, maar dit werkt wèl altijd.

Bluetooth hotspot zou moeten werken, maar de ervaring is wisselend. Je moet dit bij bluetooth instellingen, dan tandwiel naast de gepairde iphone aantikken, en internet aanzetten. Echter werkt dit niet altijd; de iphone geeft dan wel aan (met de blauwe balk) dat er verbinding is, maar Android lijkt dan geen dhcp request te doen en de gateway/dns instellingen te gebruiken.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoGi_Berra
@Anoniem: 318204
Tevens kan je Google Maps ook offline gebruiken. Hierdoor heb je dus geen hotspot nodig. Echter is Live Traffic etc... niet beschikbaar, ook moet je eens in de zoveel tijd met je hotspot verbinden om de delen van de map weer up te daten. Kan dus met je telefoon of de WiFi van thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 318204

Bedankt voor jullie reactie's!

Google Maps offline wist ik al inderdaad alleen vinden wij juist de live traffic ideaal.
Is het auto connecten wel mogelijk met een android telefoon?
Pagina: 1 ... 12 ... 47 Laatste