Goed. Ik heb een Android telefoon gekocht. Ik had voorheen een Windows Phone en met tethering werkte dat niet dat ik automatisch internet had als ik in de auto stapte; ik moest dan telkens mn internet handmatig gaan lopen delen op mn foon. Niet handig dus.
Voor android zijn er apps waarbij dat automatisch gaat las ik. Dus een Android toestel gekocht, een S7, maar nu loop ik tegen het probleem aan dat ik dat tethering aan kan zettenn, dat mn Android radio vraagt om het wachtwoord, verbinding maakt en dat is het dan. Geen internettoegang.
Ik ben een complete Android leek. Kan iemand mij helpen of heeft iemand dit ooit meegemaakt? Ik heb een abo bij vodafoon, mocht dat wat uitmaken.
Tevens werkt het op de laptop van mn vriendin zonder problemen om via de wifi van mn mobiel online te gaan.
Het zal ongetwijfeld een instelling ergens zijn, maar aangezien ik een complete nitwit ben aangaande Android, heb ik geen enkel idee waar te zoeken. Alle hulp is welkom. Eerst had ik een Windows Phone en moest ik met de hand telkens verbinding maken; nu heb ik een Android toestel en heb ik helemaal geen verbinding. Dat was niet de bedoeling van die nieuwe telefoon
=edit=
En net na deze post zag ik dat het op de laptop ook niet werkte; die pakte automatisch ziggo verbinding weer over.
Nu heb ik via dit topic:
Tethering hotspot Samsung galaxy s6, Vodafone, chromebook
de oplossing gevonden. Althans voor de laptop, auto moet ik nog ff uittesten.
Dus voor anderen nog een keer: ga naar instellingen - Namen toegangspunten - ga naar Vodafone NL - Type toegangspunt en zet daar een sterretje (asterix) neer and everything is lovely in the garden again.
Op de laptop doet ie het prima hier. Haal ongeveer 12Mbit/s en voldoende om muziek te streamen vanaf internet. Zelfs ziggo kijken moet lukken met deze snelheid lijkt me.
Nu heb ik wel nog een ander punt. Hij blijft nu telkens boven in het meldingenscherm weergeven dat er een hotspot actief is en klik hier om in te stellen. Melding komt van android systeem. Die heb ik al geprobeerd uit te schakelen qua meldingen geven, reboot, maar de melding blijft telkens komen.
Iemand toevallig een idee?
[
Voor 30% gewijzigd door
vosss op 17-12-2017 19:34
]