Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Tethering hotspot maakt wel verbinding tussen telefoon en chromebook (Toshiba) maar ik krijg geen verbinding met internet.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Samsung Galaxy S6, Toshiba Chromebook, Vodafone netwerk

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Mobiel netwerk al teruggezet van 4g naar 3g. Werkt nog niet. De hotspot werkt wel op mijn Asus windows laptop. Provider is Vodafone en die hebben ook (nog) geen oplossing.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:50

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Je zegt dat je laptop wel de verbinding maakt, maar hoe weet je dat? Zie je bepaalde IP configuratie? Andere zaken die je aan kan tonen dat er iets van communicatie is tussen de twee apparaten?

Het is hier op GoT wel de bedoeling om zelf eerst verder te kijken en andere dingen proberen. Als je dan een probleem hebt, wees dat zo duidelijk mogelijk in je probleemomschrijving, omgeving en bovenal wat je al geprobeerd hebt.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie Hero,
Via wifi-netwerken op mijn chromebook maak ik verbinding met mijn telefoon en dat lukt. Het wifi-signaal op het chromebook is goed. Bij instellingen wordt ook aangegeven dat chromebook is verbonden met mijn telefoon. Bij het bezoeken van een internetpagina krijg ik de melding "there is no Internet connection". Ik heb gebeld met Vodafone helpdesk en die kunnen mij niet verder helpen. Vandaar hier de vraag.

Ik maak vanaf mijn windows laptop dezelfde verbinding met mijn telefoon en dan gaat het prima. Ik heb dan direct toegang tot internet.

Op chromebook wordt IP adres vermeldt, evenals Subnetmasker en Gateway.

Hopelijk geef ik je hiermee meer duidelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

En welke IP adressen krijg je dan op je Chromebook? Heb je bepaalde netwerktools beschikbaar op dat ding? Kan je met je Windows laptop die tegelijk verbinding heeft met je mobiel de Chromebook pingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank weer voor je antwoord.

Netwerk
Verbindingsstatus: verbonden

IP adres: 192.168.43.49
Subnetmasker: 255.255.255.0
Gateway: 192.168.43.1

Wat bedoel je met netwerktools?
Ik kan alleen middels wifi online komen. Regulier wifi netwerken pakt hij altijd op en ook op mijn vorige telefoon, een samsung galaxy note 3

Er zijn geen mogelijkheden voor een netwerkkabel.

Met pingen heb ik geen ervaring

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dat lijkt goed. Ik raad je wel aan om even uit te zoeken en je in te lezen in netwerk problemen oplossen. Ping is een veel gebruikt commando, het is dus wel handig als je weet hoe het werkt. Lees ook even NT FAQ voor wat informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor zover. Ik ga ermee verder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pprs
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16-08-2024
Ik heb hetzelfde probleem met mijn Galaxy S6 en Asus EeeBook, heb al wat meer uitzoekwerk gedaan. Eerlijk gezegd ben ik inmiddels door de ideeën heen en ook op internet vind ik geen oplossingen of vergelijkbare problemen. Of ik zoek verkeerd, daar hoop ik eigenlijk op.

Het volgende heb ik al geprobeerd:

- Pingen. Net als bij TS krijg ik keurig een IP en ik kan ook naar de gateway pingen met succes, maar naar buiten lukt niet.
- 4G/3G gewisseld, maakt geen verschil
- Wisselen tussen iedereen vrij connecten en MAC-filter, maakt geen verschil
- Met een USB-verbinding werkt het soms wel. De ene keer vindt hij de telefoon niet, de andere keer doet hij het wel (en dan natuurlijk ook in één keer en zonder problemen).
- Ook met andere apparaten valt er geen verbinding te leggen met internet, het lijkt dus in de telefoon te zitten

De wifi-verbinding lijkt dus goed tot stand te komen maar bij de verbinding naar buiten gaan het verkeerd. Het heeft vlak na een reset wel even gewerkt maar dat was helaas ook van behoorlijk korte duur. Vodafone zie ik ook niet echt als de boosdoener, is één van de weinige providers waar je al vroeg juist wel van tethering gebruik mocht maken.

Heeft iemand nog een idee wat het kan zijn?

[ Voor 4% gewijzigd door pprs op 20-04-2016 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Lijkt mij op een probleem met de S6 dan iets met de Chromebook. Simpel om te testen: neem een ander android toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pprs
Hero of Time schreef op woensdag 20 april 2016 @ 21:28:
Lijkt mij op een probleem met de S6 dan iets met de Chromebook. Simpel om te testen: neem een ander android toestel.
Zojuist getest met een Nokia Lumia 630, geeft exact hetzelfde probleem :( simkaart is ook niet defect want ik heb een multisim. Tests met beide simkaarten gedaan.

[ Voor 12% gewijzigd door pprs op 20-04-2016 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Nou, test dan met een ander OS. Werkt het daar wel, gooi je de Chromebook de deur uit en koop je een netbookje met een volwaardige Linux distro erop. :P

Maar dit is wel een vaag probleem. Niets kunnen vinden op Google hierover? Jullie zullen toch niet de enige zijn met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pprs
Ook met een netbook getest waar Windows 8 op draait, doet hetzelfde. iPhone van mijn vriendin kan ook alleen maar verbinden en niet internetten. Ik vind op internet niets ook al heb ik op diverse fora gericht gezocht.

Net als jij dacht ik dat ik een soort van dodelijke combinatie te pakken zou hebben en dat ik die op internet wel terug zou vinden, maar lijkt niet het geval te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Je vriendin heeft ook VF? Want dan verdenk ik eerder provider dan de apparatuur. Ik heb meerdere keren met m'n Nexus 5 via zowel wifi als USB m'n internet gedeeld en dat werkt altijd prima. Telefoon <> telefoon, telefoon <> laptop, telefoon <> 3DS, geen probleem allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pprs
Vriendin heeft Tele2. Ik heb inmiddels de andere SIM aan de praat gekregen en een hotspot kunnen starten, het lijkt dus echt te liggen aan de telefoon. Ik ga hem nogmaals resetten in de hoop dat er een wonder gebeurt :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem. Galaxy S6, en na de update werkt de hotspot niet meer. Voorheen deed deze het gewoon. Ik heb als provider Truphone. Ook bij mij lijkt het dat alles het gewoon doet (WiFi icoontje en op de telefoon geeft deze aan dat mij IPad een connectie heeft), maar ik kan er niet het internet mee op... Ook ik hoor graag of iemand weet hoe dit is op te lossen.

Alvast bedankt! Marck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik denk dat het beter is om dit topic naar Telefonie door te zetten, omdat het wel erg specifiek begint te worden voor tethering en niet aan het OS waar de verbinding wordt gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gijs_schouten
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-08 18:38
Hi,

Ik had precies dit probleem en heb het kunnen oplossen door bij het aanmaken van de APN op de telefoon een * in te voeren als APN type in plaats van default of internet!

Werkt hierna zonder problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandere
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12-11-2023
ik heb dit probleem ook, is een vodafone nl probleem.
als ik een sim kaart van een andere provider gebruikt in de zelfde telefoon dan werkt het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandere
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12-11-2023
gevonden na een telefoontje met vodafone support.
bij type toegangspunten onder apn instellingen staat meestal alleen default of default,supl,mms of iets anders. alles hier weg halen en een * ervoor in de plaats zetten. tethering werkt nu bij mij prima :)

[ Voor 10% gewijzigd door sandere op 25-07-2016 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

He, he, eindelijk de goede oplossing. Dank je wel Sandere! Ik ben al twee weken op zoek naar de oplossing. Het probleem ontstond na aanschaffing van mijn nieuw Samsung S6 telefoon. Bij de S5 werkte de Hotspot altijd perfect voor al mijn devices. By de s6 werkte het totaal niet.

Teruggegaan naar de telefoonwinkel: geen resultaat, ook gebeld met de Vdafone helpdesk: geen resultaat. Het hele internet afgestruind: geen resultaat.

Maar dit is de oplossing: laptop werkt op hotspot, eveneens mijn tablet. Nogmaals hartelijk dank.

Dus voor anderen nog een keer: ga naar instellingen - Namen toegangspunten - ga naar Vodafone NL - Type toegangspunt en zet daar een sterretje (asterix) neer and everything is lovely in the garden again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Effie1
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 02-09 09:06
Ik wil met mijn laptop met Windows 10 onderweg internetten via de mobiele hotspot van mijn Samsung Note 4 met Android 6.01

Verbinding maken met de hotspot gaat goed, maar hij zegt geen internet verbinding.

Als ik in de instellingen op mijn telefoon ga naar Mobiele netwerken, Namen toegangspunten, mijn huidige actieve toegangspunt kies en dan klik op Type toegangspunt, dan heb ik daar maar 3 opties:
O Internet + MMS
O Interet
O MMS
(of anders Annuleren)

Hoe kan ik daar een sterretje invoeren?
Iemand een idee hoe ik dan via mijn mobiele hotspot het internet op kan met mijn laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:57

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Effie1 schreef op zondag 11 september 2016 @ 17:36:
Hoe kan ik daar een sterretje invoeren?
Iemand een idee hoe ik dan via mijn mobiele hotspot het internet op kan met mijn laptop?
Maak even een nieuw topic aan, topic-kaping is niet toegestaan. Geef daar ook even duidelijk aan welke instellingen je al geprobeerd hebt en wat er wel en niet werkt.

[ Voor 14% gewijzigd door rens-br op 12-09-2016 09:57 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.