Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Vanwege de goede recensies op deze site en omdat mijn prachtige originele RNS is weggehaald heb ik ook een joying JY-VL130N2 in juni 2017 aangeschaft voor mijn VW Jetta van 2006. Mooi ding en past perfect maar....

Een maand later raakte mijn accu leeg. In augustus wederom accu leeg.

Toen een nieuwe accu gekocht, in september. En afgelopen zondag weer accu leeg.

Conclusie: de unit trekt mijn accu leeg en gaat dus nooit uit.

Kan iemand mij helpen om er voor te zorgen dat deze radio compleet uitvalt zodra ik de sleutel uit het contact heb gehaald. Ik ben geen technicus dus als iemand mij goed kan uitleggen, liefst met foto's hoe ik dit voor elkaar kan krijgen dan ben ik u allen zeer erkentelijk.

mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Verwijderd schreef op maandag 13 november 2017 @ 14:40:
Hallo,

Vanwege de goede recensies op deze site en omdat mijn prachtige originele RNS is weggehaald heb ik ook een joying JY-VL130N2 in juni 2017 aangeschaft voor mijn VW Jetta van 2006. Mooi ding en past perfect maar....

Een maand later raakte mijn accu leeg. In augustus wederom accu leeg.

Toen een nieuwe accu gekocht, in september. En afgelopen zondag weer accu leeg.

Conclusie: de unit trekt mijn accu leeg en gaat dus nooit uit.

Kan iemand mij helpen om er voor te zorgen dat deze radio compleet uitvalt zodra ik de sleutel uit het contact heb gehaald. Ik ben geen technicus dus als iemand mij goed kan uitleggen, liefst met foto's hoe ik dit voor elkaar kan krijgen dan ben ik u allen zeer erkentelijk.

mvg
Kort gezegd:

Of je update je Can Gateway updaten van je VW. (nieuwe gateway kopen van ongeveer 60-70 € en heb je ook VCDS nodig)

Of je zorgt ervoor dat de geschakelde draad van je radio afgekoppeld word en je takt hem ergens anders af waar die wel geschakeld is (of je aansteker of zekering van ruitenwisser of vrije zekering; of iets dergelijk)

Manier 2 ben je 2-3 euro aan materiaal kwijt. JE kan ook klooien met plakband enzo maar met die piggyback fuse beschadig je niks van originele kabels.

Hier kan je uitleg vinden -> https://drive.google.com/...oV78-Wk1CdVVwVlJmd0E/view
(ENgels wel, maar moest je vragen hebben....shoot)

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met die handleiding gaat wel lukken.

Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de handleiding inmiddels doorgenomen maar ik begrijp het volgende niet.

Er wordt een rode draad door midden geknipt en vervolgens wordt de draad vanuit de zekeringkast verbonden met het deel van de draad dat gaat naar de radio.

Maar wat gebeurt er met het dat deel naar de canbus gaat ?
Wordt die nog ergens mee verbonden?

mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Verwijderd schreef op maandag 13 november 2017 @ 16:56:
Ik heb de handleiding inmiddels doorgenomen maar ik begrijp het volgende niet.

Er wordt een rode draad door midden geknipt en vervolgens wordt de draad vanuit de zekeringkast verbonden met het deel van de draad dat gaat naar de radio.

Maar wat gebeurt er met het dat deel naar de canbus gaat ?
Wordt die nog ergens mee verbonden?

mvg
Nope, gaat nergens meer heen. Gewoon afplakken. Is doodlopend eindje. Normaal als er geen camera op je wagen zit, zitten er nog oranje doodlopende stukken op. En de rode loshangde eindjes van de isoconector hangen ook los normaal.

[ Voor 5% gewijzigd door SadisticPanda op 13-11-2017 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de snelle reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JobKlimop
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 27-09 00:15
InsertFunnyText schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 16:50:
Hallo mede-Tweakers,

Vandaag door stom toeval op deze thread terecht gekomen en ik heb enkele vragen die iemand misschien kan beantwoorden.
Ongeveer een jaar geleden heb ik een tweedehands Peugeot 307 (Bouwjaar 2007) gekocht. Ik ben nog steeds tevreden over de aankoop, alleen niet zo tevreden over de radio die er in zit. De radio zelf is niet slecht, ik mis alleen enkele zaken die ik graag had gehad. Ik heb al mijn muziek op Spotify staan en speel deze normaal af via mijn telefoon, echter is mijn radio een RD4. Deze heeft geen USB of AUX en geen optie voor Bluetooth.
Bij mijn oude Peugeot 106 kon ik gewoon een nieuwe radio van €50 met Bluetooth er in zetten en was ik klaar. Echter bij deze radio's is dat net iets lastiger. Hier zit namelijk de besturing van het MFD in. Verder heb ik stuurwielbediening. Als ik mijn radio zomaar verander, raak ik beide functies kwijt. Wel is het mogelijk om het MFD op 1 stand te laten staan om het daarna niet meer te kunnen wijzigen.
Enige tijd heb ik naar mogelijke oplossingen hiervoor gekeken. Ik kan hiervoor een interface adapter kopen van ongeveer €100, deze werkt de grotere namen zoals JVC en Pioneer. Hiervoor was ik wel een aanzienlijk bedrag kwijt voor een simpele 1-dins radio. Dit heb ik toen dus maar gelaten voor wat het was.
Bij het bekijken van deze thread zag ik mooie 2-dins radio's voorbij voor schappelijke bedragen. Vandaar dat ik me hier verder in wil verdiepen.

Hierbij heb ik dus wel nog enkele vragen die mogelijk een medetweaker kan beantwoorden.

Als ik een radio van bijvoorbeeld Joying koop, wat zijn dan mijn opties met betrekking tot het behouden van de functies? Werkt een interface adapter bijvoorbeeld ook hiermee? Ik zag dat ze zelf ook een 'stuurwiel-afstandbediening' aanbieden wat ook een eventuele oplossing zou kunnen zijn. Heeft hier iemand ervaring mee?
Hoe 'moeilijk' is het verder om deze radio's in te bouwen? Kan een leek zoals ik met minimale technische kennis dit zelf doen of komt hier meer bij kijken?

Als iemand mijn vragen zou kunnen beantwoorden, dan zou ik dit zeer op prijs stellen.

Bij voorbaat dank.
Ik ben zelf in het bezit van een 207 uit 2007, er zullen vast wel wat verschillen in zitten, maar ik denk niet enorm veel.
Ik heb bij de Bredase autoshop een interface aangeschaft voor ongeveer €60,- en vervolgens een lead besteld voor chinese radio's. Als je googled op "CTCHINAHULEAD" vind je vanzelf verschillende aanbieders.
De Key1 en Key2 kabels van de lead sluit je dan aan aan de Key1 en Key2 kabels van de radio.
Door middel van de interface kan ik nog steeds door het menu van de MFD scrollen door middel van de stuurbediening (vooruit en achteruit spoelen tegelijk indrukken).

Mocht je meer vragen hebben, dan hoor ik het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cryostorm
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 25-07 15:03
Na heel dit topic door te lezen heb ik eindelijk de knoop doorgehakt en een Quad Core 2GB ram 16GB Hizpo radio gekocht.

Deze om precies te zijn.

Echter heb ik een vraag over de installatie, wat mij nog niet helemaal duidelijk is. Ik wil hem inbouwen in een Ford Fiesta MK6 (2003). Ik heb een Iso adapter van een ford naar iso geknipt en verbonden (kleuren gematched uiteraard) met de bijgeleverde harnas van de radio zelf met wat crimp connectors. Alleen wat mij niet duidelijk is, is wanneer je de blauwe draden AMP Con en ANT moet aansluiten. Ik zie op sommige forums, dat mensen de radio aansluiten en dan geen geluid hebben en daarna de AMP C aansluiten op de 12V rood, maar ook gevallen waarin de ANT aangesloten werdt. Kan iemand wat licht hierop schijnen? Ik heb zelf alleen maar twee speakers aan de voorkant en wil er nog twee in de achter portieren hebben. Ik heb geen extra versterker etc. Bedankt alvast voor jullie hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Cryostorm schreef op woensdag 15 november 2017 @ 09:43:
Na heel dit topic door te lezen heb ik eindelijk de knoop doorgehakt en een Quad Core 2GB ram 16GB Hizpo radio gekocht.

Deze om precies te zijn.

Echter heb ik een vraag over de installatie, wat mij nog niet helemaal duidelijk is. Ik wil hem inbouwen in een Ford Fiesta MK6 (2003). Ik heb een Iso adapter van een ford naar iso geknipt en verbonden (kleuren gematched uiteraard) met de bijgeleverde harnas van de radio zelf met wat crimp connectors. Alleen wat mij niet duidelijk is, is wanneer je de blauwe draden AMP Con en ANT moet aansluiten. Ik zie op sommige forums, dat mensen de radio aansluiten en dan geen geluid hebben en daarna de AMP C aansluiten op de 12V rood, maar ook gevallen waarin de ANT aangesloten werdt. Kan iemand wat licht hierop schijnen? Ik heb zelf alleen maar twee speakers aan de voorkant en wil er nog twee in de achter portieren hebben. Ik heb geen extra versterker etc. Bedankt alvast voor jullie hulp!
de blauwe amp Con, wordt gebruikt om een externe versterker aan te sluiten. Wanneer de radio aan staat, gaat er normaal stroom over deze kabel, ongeacht in welk menu van je radio je zit.

de blauwe ant connectie krijgt wordt gebruikt om een antenne versterker of zo een ouderwetse antenne aan te sturen die eruit komt, als je de radio aanzet. Hier zit in meeste gevallen stroom op maar niet altijd. Dat bepaald de producent. In meeste gevallen kan je ervan uit gaan dat wanneer je effectgief je antenne nodig hebt, zal er stroom opzitten. Maar in gevallen zoals DVD spelen (wanneer er dus geen radio ontvangst nodig is) kan de stroom eraf zijn.

Dus de blauwe draden hoeven niet aangesloten te zijn als je geen versterker hebt of geen versterkte/automatisch uitklapbare antenne hebt.
Beide leveren stroom dus nooit aansluiten op een kabel die ook stroom levert. Al zeker niet op een rood of gele kabel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cryostorm
Ja ik heb gezien waar ze voor dienen, daarom ook mijn verwarring. Dit een quote van de forum post:

It comes with 2 main power harness, one for pre face lift and one for post face lift so to speak. not really a face lift change but when ever they changed over the radio plug harness, usually pre 2003 and post 2003.

i plugged my radio up and everything worked except sound. discovered that the HK AMP was not getting power so i looked on the radio harness and there was a blue Remote/ANT wire that was not connected. I just used a T tap to connect the blue power antenna/remote wire to Accessory II wire on the same harness and that solved the issue and everything is working now.

Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4486/23881961088_01bd16d85a_b.jpg

Ik heb ook wel eens situatie gezien dat ze hetzelfde doen maar dan met de AMP CON wire. Dus ik denk ik vraag het even ;)

[ Voor 0% gewijzigd door Cryostorm op 15-11-2017 13:59 . Reden: Typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N00bi3
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21-09 21:31
Afgelopen zaterdag toch maar de JY-VM130N2 aangeschaft. En vandaag er in gezet.

Tijdens montage zag ik 2 identieke kabels(rode cirkel) die meest waarschijnlijk de GPS kabels van de auto(er was maar een aangesloten op de RNS300) zijn, en een aansluiting voor antenne (blauwe cirkel). De joying heeft 2 aansluitingen. Eerst gewoon een van de aansuitngen geprobeerd. Maar de radio kon maar 4 zenders vinden. Toen de andere aansluiting geprobeerd en vond net iets meer. Nog niet uitgebreid kunnen testen btw.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/6uiacrYeLcCI3UqNFumzzL6q/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/O1eQ4GVOGFDwpEiE9nP9agKX/full.jpg

Toen ik Alles had aangesloten boote hij gewoon op en toen ik de auto aan zette (niet gestart!) ging hij binnen 2 seconden aan.

Er zit dus stroom op de kabel terwijl de sleutel er niet eens in zit.

Hij gaat pas uit, althans de scherm, als de sleutel er uit wordt getrokken. En als je weer de auto aanzet springt ie weer binnen paar seconden aan. Dus geen boot. Ik heb een paar uur gewacht tussen uit en weer aanzetten.

Blijft ie nou aan of duurt het wat langer voor hij uit gaat? Verkeerd aangesloten?

Wil niet met een lege accu zitten straks :(

En zo ziet ie er uit;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/A0PYdUpyUq1KuxXxB2OhcgBG/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/A80PzrEMDzBYXFcIWg5yAn2p/full.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door N00bi3 op 17-11-2017 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:52

breinonline

Are you afraid to be known?

Mijn headunit heeft een iets verkeerde kleur knopverlichting. Bij sommige headunits is dit van RGB leds en instelbaar. Bij mij ontbreekt dat. Gezien de kleur echter, zou het best kunnen dat er toch geen enkele kleur leds gebruikt zijn.
Alleen bedienen kan ik hem niet. Is er een app of apk die op die andere headunits zit te downloaden zodat ik eens kan proberen te wijzigen? Als ik google krijg ik alleen apps die notificatie-leds kunnen instellen of de knop kleuren in de interface...

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoGi_Berra
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06:43
N00bi3 schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 12:36:
Afgelopen zaterdag toch maar de JY-VM130N2 aangeschaft. En vandaag er in gezet.

Tijdens montage zag ik 2 identieke kabels(rode cirkel) die meest waarschijnlijk de GPS kabels van de auto(er was maar een aangesloten op de RNS300) zijn, en een aansluiting voor antenne (blauwe cirkel). De joying heeft 2 aansluitingen. Eerst gewoon een van de aansuitngen geprobeerd. Maar de radio kon maar 4 zenders vinden. Toen de andere aansluiting geprobeerd en vond net iets meer. Nog niet uitgebreid kunnen testen btw.

[afbeelding]
[afbeelding]

Toen ik Alles had aangesloten boote hij gewoon op en toen ik de auto aan zette (niet gestart!) ging hij binnen 2 seconden aan.

Er zit dus stroom op de kabel terwijl de sleutel er niet eens in zit.

Hij gaat pas uit, althans de scherm, als de sleutel er uit wordt getrokken. En als je weer de auto aanzet springt ie weer binnen paar seconden aan. Dus geen boot. Ik heb een paar uur gewacht tussen uit en weer aanzetten.

Blijft ie nou aan of duurt het wat langer voor hij uit gaat? Verkeerd aangesloten?

Wil niet met een lege accu zitten straks :(

En zo ziet ie er uit;

[afbeelding]
[afbeelding]
Wat voor canbus instellingen heb jij de unit staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dickybakker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07-09 14:18
Ik heb een ownice in mijn camper aangesloten. Alles werkt perfect. Als ik de sleutel er uit trekt stopt de unit direct. Als ik de sleutel er na een paar uur weer in doe moet de unit weer helemaal opnieuw booten. Dat vind ik niet zo erg want zo lang duurd dat niet. Maar de simkaart die er in zit denkt dan dus ook dat de radio uit is geweest dus moet ik mijn pincode ingeven. Dat vind ik wel lastig en ik kan nergens de optie vinden om de pincode uit te schakelen. Iemand een idee?

Wim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makkie88
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 25-09 14:45
Leuk topic!
ik heb afgelopen zaterdag (11-11) ook een autoradio gekocht voor mijn Kia cerato (2005) via Alie.. deze leek mij het meeste bang for buck:

klik

Daarnaast ook een DAB+ adapter besteld en een ISO stekker, zodat ik zonder kabels knippen over kan..
Voor in totaal nog geen 200 euro.. word vanuit Duitsland verstuurd, dus hopelijk zonder Douane kosten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoGi_Berra
dickybakker schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 15:48:
Ik heb een ownice in mijn camper aangesloten. Alles werkt perfect. Als ik de sleutel er uit trekt stopt de unit direct. Als ik de sleutel er na een paar uur weer in doe moet de unit weer helemaal opnieuw booten. Dat vind ik niet zo erg want zo lang duurd dat niet. Maar de simkaart die er in zit denkt dan dus ook dat de radio uit is geweest dus moet ik mijn pincode ingeven. Dat vind ik wel lastig en ik kan nergens de optie vinden om de pincode uit te schakelen. Iemand een idee?

Wim
Dit al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N00bi3
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21-09 21:31
YoGi_Berra schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 15:41:
[...]

Wat voor canbus instellingen heb jij de unit staan?
Bedoel je in de ''car settings'' na invoeren van pincode?
Daar staat maar een keer ''Can Box'' in de lijst en dan en pijl naar rechts met upgrade. en als je er op klikt zegt dat het 10 minuten gaat duren en als ik confirm klik gebeurt er niets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dickybakker
Ben er al uit denk ik, in de radio zit geen uitgebreide optie om de pincode te veranderen dus heb ik de simkaart in mijn telefoon gezet en de pin verwijderd. Daarna terug in de radio en geen probleem meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hurricurry
  • Laatst online: 27-09 18:19
Ik heb een vraagje ivm android auto. Kan ik via bluetooth telefoneren over de radio en kan ik muziek van mijn gsm afspelen op de auto radio?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

hurricurry schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 22:39:
Ik heb een vraagje ivm android auto. Kan ik via bluetooth telefoneren over de radio en kan ik muziek van mijn gsm afspelen op de auto radio?
Er zit BT bellen en A2DP op dus ja op beiden. Over de kwaliteit verschilt per apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrummerSays
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 25-09 12:57
Sinds een paar dagen de Joying JY-VM130N2D (met ingebouwde digitale versterker dus) ingebouwd in m'n Skoda Fabia 2010 met standaard speakers... Wat een matig geluid zeg! Niet normaal... :(
Flink zitten tweaken met de EQ en SRS maar het blijft een geknepen; zegmaar blikkerig geluid.
Het laag is niet echt fijn/schoon diep en het hoog is en blijft verschrikkelijk blikkerig, alsof er gewoon wat mist.
Bluetooth audio via m'n iPhone gaat stotteren na een paar minuten (warmte?!) en telefoneren via de ingebouwde carkit is ook niet aan te raden want iedereen tot nu toe verstaat mij slecht. :?

Hebben jullie tips? Of is het gewoon een miskoop... ;w

PS: voor de Joying had ik de standaard Skoda radio/(mp3-)cd/AUX (Swing)

[ Voor 5% gewijzigd door DrummerSays op 18-11-2017 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 27-09 23:55

JoeZuCK

_Fonz > all.

makkie88 schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 15:52:
Leuk topic!
ik heb afgelopen zaterdag (11-11) ook een autoradio gekocht voor mijn Kia cerato (2005) via Alie.. deze leek mij het meeste bang for buck:

klik

Daarnaast ook een DAB+ adapter besteld en een ISO stekker, zodat ik zonder kabels knippen over kan..
Voor in totaal nog geen 200 euro.. word vanuit Duitsland verstuurd, dus hopelijk zonder Douane kosten..
Ik had minimaal voor 4GB gekozen om eerlijk te zijn..

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoGi_Berra
DrummerSays schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 17:30:
Sinds een paar dagen de Joying JY-VM130N2D (met ingebouwde digitale versterker dus) ingebouwd in m'n Skoda Fabia 2010 met standaard speakers... Wat een matig geluid zeg! Niet normaal... :(
Flink zitten tweaken met de EQ en SRS maar het blijft een geknepen; zegmaar blikkerig geluid.
Het laag is niet echt fijn/schoon diep en het hoog is en blijft verschrikkelijk blikkerig, alsof er gewoon wat mist.
Bluetooth audio via m'n iPhone gaat stotteren na een paar minuten (warmte?!) en telefoneren via de ingebouwde carkit is ook niet aan te raden want iedereen tot nu toe verstaat mij slecht. :?

Hebben jullie tips? Of is het gewoon een miskoop... ;w

PS: voor de Joying had ik de standaard Skoda radio/(mp3-)cd/AUX (Swing)
Gebruik je de interne microfone of de externe? Met de externe word ik normaal verstaan. Op intern hoort men mij totaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makkie88
InF.Inc schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 18:07:
[...]

Ik had minimaal voor 4GB gekozen om eerlijk te zijn..
Ja dat snap ik... Wel mee eens.. maar vond de prijzen toch wel te hoog van deze modellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrummerSays
YoGi_Berra schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 18:24:
[...]

Gebruik je de interne microfone of de externe? Met de externe word ik normaal verstaan. Op intern hoort men mij totaal niet.
Ik gebruik de externe mic, heb 'm op de stijl geclipped.

Ervaren jullie ook dit geluid? Zoals ik eerder beschreef? Ik hoop echt dat dit te fixen is :|

[ Voor 13% gewijzigd door DrummerSays op 19-11-2017 04:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JobKlimop
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 27-09 00:15
Voor wat betreft het geluid van de muziek is de ingebouwde equalizer complete rommel. Als je de Android versie van juli of daarvoor gebruikt is het mogelijk om de radio te rooten en dan Viper4Android te installeren. Op het XDA forum staat beschreven hoe dat moet

Gebruik je een nieuwere Android versie dan is het voor nu uitzitten tot er iemand is die een goede oplossing heeft helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cryostorm
YoGi_Berra schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 18:24:
[...]

Is er een manier om te switchen tussen de twee? Ik heb zelf een externe mic van sony aangesloten op de unit, alleen ik weet niet of hij het doet. Of zijn er mic settings die ik over het hoofd heb gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Cryostorm schreef op maandag 20 november 2017 @ 13:55:
[...]

Is er een manier om te switchen tussen de twee? Ik heb zelf een externe mic van sony aangesloten op de unit, alleen ik weet niet of hij het doet. Of zijn er mic settings die ik over het hoofd heb gezien?
Nee. Probleem bij meeste china headunits is dat de interne mic kut is en als je de externe inplugt, de interne niet wordt uitgeschakeld. Zit je met goede en poepmic samen. De interne mic lossolderen zou oplossing zijn.
Je kqn testen door je vinger op de interne mic te houden en dan te praten in de andere. Je hoort wel verschil :D

Er is ook headunit die naar het schijnt met dip switch op achterkant de interne mic kan uitschakelen, (denk ownice maar niet zeker)

[ Voor 7% gewijzigd door SadisticPanda op 20-11-2017 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:52

-tom-562

Oliesjeik

Wut, blijft de interne mic ook nog gewoon werken? Geen wonder dat m'n vriendin altijd klaagt dat ze mij niet kan horen.
Vanavond even testen met m'n vinger. Als dat beter klinkt dan kwak ik 'm vol met wat prut :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cryostorm
Bedankt voor de tip. Ik ga het vanavond even testen. Hmm zou echt ruk zijn als de interne mic nog steeds werkt. Zou betekenen dat ik hem open moet maken om het te disablen, wat ook niet wenselijk is. Kunnen ze dit niet oplossen met software/firmware ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

@-tom-562 @Cryostorm

Neen, die 2 mics zouden parallel met elkaar staan, als de ene softwarematig uitgeschakeld wordt, werk de andere ook niet meer.

Meeste solderen (moet hiervoor helaas open) ergens 1 zekering los en dan is het stukken better. (omdat dan maar 1 mic werkt).

Erisin is de enige radio waar er aan achterkant mogelijkheid zit om de interne mic uit te schakelen dat ik al tegengekomen ben (geen ownice dus). Of het werkt is wat anders natuurlijk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makkie88
Cryostorm schreef op woensdag 15 november 2017 @ 09:43:

Deze om precies te zijn.

ik heb de zelfde radio gekocht, de ISO kabel moet alleen nog binnen komen,
Heb jij een externe mic aangesloten? zo ja moest je de interne mic loskoppelen/uitschakelen? als ik hiervoor het ding moet open maken, doe ik dat liever voor dat ie geplaatst is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascalheister
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-05 15:04
iemand ervaring met kentekenplaatcamera i.c.m. joying, het liefst een kentekenplaatframe met camera erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberoon
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23-06 11:32
Ik zag dat meerdere mensen problemen hebben met het aan/uit gaan van de radio, zag ook een work-around voorbij komen ( contact geschakelde draad trekken vanaf zekeringskastje ). Nu ben ik zelf al bijna een maand aan het mailen met joying, verschillende video's gemaakt.

Uiteindelijk kwamen ze uit de kast dat meerdere mensen problemen hebben en dat het in de vag-com zou kunnen zitten, of dus alsnog in de canbus converter :) .

Zie hieronder de laatste mail van joying.
We are so sorry for bring you such inconvenience, but any issue we will help you solved

As you said, if you do not connect the ACC cable, the unit will just turn on 5 seconds and then shut down. And without the ACC cable, the unit cannot works.
I can understand you issue and we also have the customer with the same issue

For your this issue, there are two reason may caused, so we hope you can show us a video and then we can help you better.
If we can make sure it is the canbus adapter issue, we can send you a new to replace for free.
But actually this kind of issue have no any relationship with the OBD

About the two possible reasons as below:
1). It is maybe the canbus broken, and we also promised, if we make sure it we can send you a new one

2). It is maybe the car system issue, you can check the feedback from our customers:

mail 1/2
mail 2/2

Another one:
mail 1/3
mail 2/3
mail 3/3

Hope you well-understanding

Any issue we can try our best to help you solve it
Hopelijk helpt dit nog iemand, dit weekend ga ik het proberen via vag-com . Zal de voortgang posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Laatst online: 27-09 20:39
Het lukt me maar niet om de flitsmeister geluidsmeldingen uit of zachter te krijgen.

Zit ik een audiobook te luisteren en heb daardoor het volume wat harder staan dan normaal (20), schrik ik me iedere keer het schompus van die flitsmeister meldingen. Maar ik wil wel graag Flitsmeister blijven gebruiken.

Volume in Flitsmeister op z'n laagst zetten of alle geluidsmeldingen uit of een ander kanaal (meldingen, alarmen) selecteren voor de meldingen lost het niet op. Een herinstallatie van Flitsmeister ook niet.

Zie ik iets over het hoofd?
Joying DE-JY-UM135N2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cryostorm
makkie88 schreef op maandag 20 november 2017 @ 21:17:
[...]

ik heb de zelfde radio gekocht, de ISO kabel moet alleen nog binnen komen,
Heb jij een externe mic aangesloten? zo ja moest je de interne mic loskoppelen/uitschakelen? als ik hiervoor het ding moet open maken, doe ik dat liever voor dat ie geplaatst is
Ik heb een externe mic aangesloten en hem ingebouwd. Helaas kwam ik er te laat achter dat je de interne mic moest losmaken en ik heb geen zin meer om het dashboard er weer af te halen |:( . Maar aan de andere kant zeggen mensen dat ze mij prima kunnen verstaan, dus zo een ramp is het nou ook weer niet. Maar als je de externe mic alleen wilt gebruiken dan moet hij wel open inderdaad. Verder denk ik dat je heel veel plezier gaat hebben ervan. Ik heb hem nu een paar dagen in gebruik en het is echt een super fijn ding. Ik ga echt nooit meer terug naar een conventionele radio 1 din volgens mij. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwOkkie
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13:28

TwOkkie

Tweakin' Okkie

@Veritas, @Magnolia, het is alweer een half jaar geleden en tenminste een van jullie is weer terug naar de originele boordradio, maar mag ik jullie wat vragen?

Een Prius Executive heeft heel wat meer functionaliteit op dat scherm dan alleen de radio. Als je zo'n Android ding inbouwt, wat gebeurt daar dan mee? Werkt de achteruitrijcamera nog? Zo ja, zie je de hulplijnen nog? En kun je nog je IPA gebruiken (als iemand dat ooit al gebruikt) en je CAR menu met alle verbruiksstatistieken en zo?

Het lijkt mij dat je dat allemaal kwijt raakt als je een min-of-meer generiek apparaat inbouwt.

[ Voor 3% gewijzigd door TwOkkie op 22-11-2017 19:28 ]

[J|O|R] <- .signature.gz

Verwijderd

Heeft iemand ook last van de vervelende eigenschap, dat het telefoonboek steeds gewist is, als je een ander toestel connnecteerd?

Vergeten te vermelden dat het telefoonboek van beide toestellen telkens wordt gesaved....

PS het is bij mij ook zo dat de interne en externe microfoon paralel lopen en dat dus het geluid bagger is.
Is het nu zo dat ik alleen een weerstand moet verwijderen of zijn er nog meer technische ingrepen nodig.

Mijn HU is een Joying JY-UL135N2

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2017 12:39 . Reden: Vraag toegevoegd ]

• Thepierce86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22-09 21:14
Zoooo..... pfff wat een giga nuttig forum. maar als je alles wil lezen.... wat een lap tekst :P

Neig zelf ook naar een android radio want => TomTom, Spotify, Flitsmeister en tweakable in 1. nu lees ik van een paar reacties waarvan ik denk dat die wat meer met audio bezig zijn als normaal dat het geluid erg tegenvalt. Zelf ben ik ook van goede audio met een subwoofer als lekkere kick.

Nu ben ik dus benieuwd.. is het geluid nu hetzelfde als bijvoorbeeld een Clarion,Pioneer,Sony, etcetera? of lever ik hier echt veel in?

• WLC91
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 22-09 16:16
Mijn funrover levert een stuk beter geluid dan mijn originele rcn.. Zeer heldere mid, high en diepe bass.

[ Voor 22% gewijzigd door WLC91 op 23-11-2017 14:49 ]

• YoGi_Berra
Thepierce86 schreef op donderdag 23 november 2017 @ 14:10:
Zoooo..... pfff wat een giga nuttig forum. maar als je alles wil lezen.... wat een lap tekst :P

Neig zelf ook naar een android radio want => TomTom, Spotify, Flitsmeister en tweakable in 1. nu lees ik van een paar reacties waarvan ik denk dat die wat meer met audio bezig zijn als normaal dat het geluid erg tegenvalt. Zelf ben ik ook van goede audio met een subwoofer als lekkere kick.

Nu ben ik dus benieuwd.. is het geluid nu hetzelfde als bijvoorbeeld een Clarion,Pioneer,Sony, etcetera? of lever ik hier echt veel in?
Waar je meer waarde aan hecht naar mijn mening. Ben je meer een audiofiel of tweaker? Naar mijn inziens heb ik niet ingeleverd qua audio tegenover mijn vorige radio. De opties die ik heb om het geluid aan te passen vind ik goed. Daarnaast vind ik de functies die ik ervoor terug heb gekregen meer dan waard. Spotify/Navigatie voor een fractie van de prijs van een bijv. een RNS-systeem + dat het systeem nog meer aan mijn wens kan aanpassen.

• Tha_Warlock
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 17-02 16:31
Ik heb vandaag mijn Joying DE-JY-UM128N2 in mijn auto geplaatst , hiervoor had ik een pioneer .
Ik moet zeggen dat ik toch wel verrast was door de geluidskwaliteit , ik had dit echt niet gedacht dat deze even goed was al is het niet beter ( maar dat kan aan mij liggen )

Mijn auto ( Honda Civic 2011 ) heeft 4jaar geleden een upgrade van de speakers gekregen , vooraan Sony XS-GTX1622S en achter Pioneer 2weg 16 cm

• Thepierce86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22-09 21:14
Dan denk ik dat het een Ownice gaat worden. Ziet er compleet uit en voordeel is dat er een 4g kaart ingestoken kan worden. Spannendste van alles.... het moet in een Alfa Romeo 159 komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• divermickey
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 01-10-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasZer
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-09 14:00
mooi topic dit! Ik zit er ook aan te denken om zo'n android radio in mijn Alfa Romeo 147 te maken. Ik wil het dan wel stijlvol hebben. Dus niet zo als dit:

Afbeeldingslocatie: https://www.carjoying.de/media/catalog/category/alfa_romeo_146_1.jpg

hier ligt de radio voor het dashboard. Ik wil het er graag in zien.

vraag 1) als ik het meer wil inbouwen, moet ik dan dit ding gebruiken? En welke radios kan ik dan inbouwen?

vraag 2) is het ook mogelijk om ipv een android radio in te bouwen een scherm die het beeldscherm van je eigen telefoon weergeeft?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

BasZer schreef op zondag 26 november 2017 @ 14:48:
mooi topic dit! Ik zit er ook aan te denken om zo'n android radio in mijn Alfa Romeo 147 te maken. Ik wil het dan wel stijlvol hebben. Dus niet zo als dit:

[afbeelding]

hier ligt de radio voor het dashboard. Ik wil het er graag in zien.

vraag 1) als ik het meer wil inbouwen, moet ik dan dit ding gebruiken? En welke radios kan ik dan inbouwen?

vraag 2) is het ook mogelijk om ipv een android radio in te bouwen een scherm die het beeldscherm van je eigen telefoon weergeeft?
1) als dat frampje voor jouw wagen geschikt is, dan passen alle standaard dubble din radios. Bij de android radios is dit vaak olschreven als de Universal radio. Nadeel ervaan is dat het soms niet volledig plug and play iszoals de volkswagen radios enzo voor de stuurbediening.

2) elke tablet die mirrorlink ondersteunt, normaal wel met wat klooien. Meeste goedkope android radios hebben dit gewoon hoor. Minder klooten dan tablet inbouwen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasZer
bedankt voor de heldere uitleg. Soms moet je alleen de juist termen weten :)

nu nog op zoek naar een radio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.Thermaltaker
  • Laatst online: 17:41
Uberoon schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 13:36:
Ik zag dat meerdere mensen problemen hebben met het aan/uit gaan van de radio, zag ook een work-around voorbij komen ( contact geschakelde draad trekken vanaf zekeringskastje ). Nu ben ik zelf al bijna een maand aan het mailen met joying, verschillende video's gemaakt.

Uiteindelijk kwamen ze uit de kast dat meerdere mensen problemen hebben en dat het in de vag-com zou kunnen zitten, of dus alsnog in de canbus converter :) .

Zie hieronder de laatste mail van joying.

[...]

Hopelijk helpt dit nog iemand, dit weekend ga ik het proberen via vag-com . Zal de voortgang posten.
Wat voor auto heb je + bouwjaar? En wat voor radio?
Gaat het alleen om het opstartten van de radio of de battery drain issue?

Heb je in vagcom de radio digital aangevinkt in de gateway?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberoon
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23-06 11:32
J.Thermaltaker schreef op zondag 26 november 2017 @ 20:21:
[...]

Wat voor auto heb je + bouwjaar? En wat voor radio?
Gaat het alleen om het opstartten van de radio of de battery drain issue?

Heb je in vagcom de radio digital aangevinkt in de gateway?
Golf 5 2007

www.carjoying.de/android-...droid-6-0-car-stereo.html

We hebben vandaag in de vagcom gekeken en blijkt dat er allerlei fouten kwamen op het moment dat ik de canbus converter aansloot. Zelf met de ABS(?) .

Dit was voor mij de druppel. Heb hem eruit gehaald en ga een refund doen (via creditcard betaald)

Het probleem was vooral het niet uitgaan. Ook reageerde de radio soms wel op bijvoorbeeld een open deur, of lampen die aan gaan. Maar dit allemaal maar 5 sec. Heel vaag.

De auto wou al 2 keer niet starten door de radio, een keer door lege accu en nog eens door vagcom die compleet vast liep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasZer
man o man, wat een keuze :o ... nog wat vragen

1) wat is het verschil tussen android 7 en android 6? Maw, is het verstandiger om voor android 7 te kiezen?

2) en het verschil tussen quadcore en eight core. Is eight core nu stukken sneller of maakt het niet zoveel uit.

3) ik zoek een android radio die niet te lomp oogt. Die joying komt wat lomp over, vandaar dat dit niet mijn eerste keuze is. Ik zoek eentje die:
  • snel is
  • universal is (moet in Alfa Romeo 147)
  • niet lomp oogt
  • ik heb volume controls aan het stuur
ik kwam deze tegen (Ownice C500) (nu met mooie korting). Iemand ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

1) neit echt verschil. Ik geloof dat 7 een of andere split screen functie heeft en dat is het zo een beetje. Wss recentere security patchen maar voor auto radio boeit dat toch weinig.

Meeste 7 radio's hebben ofwel oudere cpu's PX3,intel sofia of exotischere cpu's Allwinner / Mediatek. Niks mis mee, enkel wat minder modding ervoor (PX3 wel veel mods ervoor). Voor PX3/PX5 zijn er veel mods en andere roms te vinden

2) Je zegt het zelf al, meer kernen, dus minder snel sloom lijken. Al is 4core wel snel genoeg voor normaal gebruik lijkt me.

3) Ownice is een van de exoten, gebruikt een mediatek 8 core. Autopumpkin bestaat ook nog, die gebruiken allwinner 8core. Dus je bent vooral afhankelijk van de producent. Als je een "echte" MTCB/MTCD/MTCE" unit hebt, heb je meer kans dat er wel iemand een fix voor zal gemaak zijn al er iets niet goed werkt.

Ownice, witson, xtrons, autopumpkin, funrover hebben EU stock, dus kan handig zijn voor terugsturen en invoerrechten vermijden.

Voor de volume controlls ben je wss afhankelijk van zelf in de stuurmodule aftappen om ze werkend te krijgen; Als het canbus is, dan is het te doen, maar niet elke wagen gebruikt knoppen via canbus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dickybakker
BasZer schreef op zondag 26 november 2017 @ 20:59:
man o man, wat een keuze :o ... nog wat vragen

1) wat is het verschil tussen android 7 en android 6? Maw, is het verstandiger om voor android 7 te kiezen?

2) en het verschil tussen quadcore en eight core. Is eight core nu stukken sneller of maakt het niet zoveel uit.

3) ik zoek een android radio die niet te lomp oogt. Die joying komt wat lomp over, vandaar dat dit niet mijn eerste keuze is. Ik zoek eentje die:
  • snel is
  • universal is (moet in Alfa Romeo 147)
  • niet lomp oogt
  • ik heb volume controls aan het stuur
ik kwam deze tegen (Ownice C500) (nu met mooie korting). Iemand ervaring mee?
Ik heb hem ingebouwd maar wel in de Ford transit uitvoering. Ben er uiterst tevreden over, alles werkt. Heb zelfs kodi er op gezet om naar de Nederlandse tv zenders te kunnen kijken. (Camper op basis van Ford transit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchdeveloper
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-03-2020
Hmm, misschien kan iemand hier bij helpen.

Ik heb een paar maanden een joying radio gehad met intel cpu en 2GB ram. Deze is helaas defect gegaan (hitte problemen)
Daarna 2 maanden geleden een ownice c500 met octa core rockchip gekocht, helaas niet werkend te krijgen, dus een refund gehad.
Wat zou ik volgens jullie nu het beste aan kunnen schaffen?

Qua functies lijkt mij de ownice het beste (heb al een ownice DAB+ adapter en een carplay adapter, handig voor de iphone, plus de ingebouwde 4g modem met antenne)

Maar de joying met intel cpu (en eventueel een extra heat sink) lijkt mij sneller.

Moeilijk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Dutchdeveloper schreef op maandag 27 november 2017 @ 19:37:
Hmm, misschien kan iemand hier bij helpen.

Ik heb een paar maanden een joying radio gehad met intel cpu en 2GB ram. Deze is helaas defect gegaan (hitte problemen)
Daarna 2 maanden geleden een ownice c500 met octa core rockchip gekocht, helaas niet werkend te krijgen, dus een refund gehad.
Wat zou ik volgens jullie nu het beste aan kunnen schaffen?

Qua functies lijkt mij de ownice het beste (heb al een ownice DAB+ adapter en een carplay adapter, handig voor de iphone, plus de ingebouwde 4g modem met antenne)

Maar de joying met intel cpu (en eventueel een extra heat sink) lijkt mij sneller.

Moeilijk....
Welke wagen? En wat had je voor problemen met de ownice?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchdeveloper
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-03-2020
azz_kikr schreef op maandag 27 november 2017 @ 20:10:
[...]

Welke wagen? En wat had je voor problemen met de ownice?
Ownice deed gewoon helemaal niks, uiteindelijk bleek het moederbord defect.

Een golf 4, Dus geen can etc. Wel is dab+ en gps echt een must.
Apple CarPlay kan op elke head unit vanaf 4.2 dus dat scheelt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makkie88
Ik heb van het weekend deze radio ingebouwd.
Hier ingebouwd
Ik heb met de app Tasker op mijn telefoon ingesteld, dat als mij bluetooth verbind, mijn telefoon een wifi Hotspot opsteld. de radio maakt automatisch verbinding
Ik ben deels erg positief:
+Start zeer snel op! minder dan 2 seconde na het starten van de auto draait de radio al
+Google maps gebruiken voor Navigatie
+FM radio ontvangst is redelijk goed, en stottert niet als Android het moeilijk heeft
+audio klinkt goed

Verder had ik deze DAB+ ontvanger er bij aangeschaft.. ik heb de antenne zoals hier aangegeven op de vooruit geplakt, met de metale strip op de auto body.
maar helaas geeft deze problemen:
-Slechte ontvangst.. als de DAB+ App op de voorgrond draait gaat het soms wel redelijk..
-hapert onluisterbaar als google maps en flitsmeister op de voorgrond draaien,. (te kort aan geheugen of volle processor misschien)
Hierdoor is DAB+ practisch niet bruikbaar... iemand tips?

[ Voor 9% gewijzigd door makkie88 op 28-11-2017 08:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mozart
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:18
makkie88 schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 08:27:
Ik heb van het weekend deze radio ingebouwd.
Hier ingebouwd
Ik heb met de app Tasker op mijn telefoon ingesteld, dat als mij bluetooth verbind, mijn telefoon een wifi Hotspot opsteld. de radio maakt automatisch verbinding
Ik ben deels erg positief:
+Start zeer snel op! minder dan 2 seconde na het starten van de auto draait de radio al
+Google maps gebruiken voor Navigatie
+FM radio ontvangst is redelijk goed, en stottert niet als Android het moeilijk heeft
+audio klinkt goed

Verder had ik deze DAB+ ontvanger er bij aangeschaft.. ik heb de antenne zoals hier aangegeven op de vooruit geplakt, met de metale strip op de auto body.
maar helaas geeft deze problemen:
-Slechte ontvangst.. als de DAB+ App op de voorgrond draait gaat het soms wel redelijk..
-hapert onluisterbaar als google maps en flitsmeister op de voorgrond draaien,. (te kort aan geheugen of volle processor misschien)
Hierdoor is DAB+ practisch niet bruikbaar... iemand tips?
Ik heb zelf een Joying inclusief DAB+ adapter en had dezelfde problemen met haperen wanneer je DAB+ op de achtergrond gebruikt. Via XDA Developers heb ik een andere versie van de DAB+ software in gebruik en die hapert niet op de achtergrond. Deze is geschikt voor meerdere versies van DAB+ ontvangers:

Compatible devices:
all DAB USB dongles with VID/PID = 16C0/05DC (decimal 5824/1500) ("VOTI", "Van Ooijen Technische Informatica", "shared ID for use with libusb", "wshtyr@126.com")
Examples (may not be complete!)
XTRONS USBDAB01 http://xtrons.com/usbdab01-usb-2-0-digital-dab.html
Joying DAB+ https://www.carjoying.com/car-access...head-unit.html
Pumpkin Y0251 http://www.autopumpkin.com/car-elect...car-radio.html

Misschien werkt hij ook voor die van jou.

XDA Developers topic hierover:
https://forum.xda-develop...dded-version-com-t3609608

PSN: PcDCch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand ook last van de vervelende eigenschap, dat het telefoonboek steeds gewist is, als je een ander mobieltje connecteerd? De telefoonboeken van beide toestellen worden wel telkens opgeslagen.

PS het is bij mij ook zo dat de interne en externe microfoon paralel lopen en dat dus het geluid bagger is.
Is het nu zo dat ik alleen een weerstand moet verwijderen of zijn er nog meer technische ingrepen nodig.

Mijn HU is een Joying JY-UL135N2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makkie88
Mozart schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 09:48:
[...]

Ik heb zelf een Joying inclusief DAB+ adapter en had dezelfde problemen met haperen wanneer je DAB+ op de achtergrond gebruikt. Via XDA Developers heb ik een andere versie van de DAB+ software in gebruik en die hapert niet op de achtergrond. Deze is geschikt voor meerdere versies van DAB+ ontvangers:

Compatible devices:
all DAB USB dongles with VID/PID = 16C0/05DC (decimal 5824/1500) ("VOTI", "Van Ooijen Technische Informatica", "shared ID for use with libusb", "wshtyr@126.com")

Perfect! dit is inderdaad wat ik nodig heb!. een kleine verbetering in het signaal (alsnog in steden drama!) maar het word in iedergeval niet slechter als deze op de achtergrond draait. _/-\o_
installeren is een fluitje van een cent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:12
vosss schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 11:05:
Zojuist deze gekocht:

https://nl.aliexpress.com...s-stereo/32812548739.html

Ben benieuwd hoe snel die geleverd wordt, want de levertijd is me totaal niet duidelijk. We zien wel. Heb er zin in in elk geval :)
Gisteren geleverd. Netjes verpakt, niks op aan te merken. Dit was mijn eerste bestelling in China. Wel even wennen, want hier is het doorgaans vandaag voor 23:59 bestellen morgen al in huis.

Van het weekend maar eens inbouwen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 26-09 19:14
azz_kikr schreef op zondag 26 november 2017 @ 21:32:
.....

Voor PX3/PX5 zijn er veel mods en andere roms te vinden

....
Volgens diverse berichten op XDA komen er voor veel PX5 units binnenkort Oreo-based ROMs beschikbaar. Sinds vorige maand worden de nieuwste PX5 modellen, zoals deze, voorzien van 4G RAM.
Wat je ook ziet is dat MTCD units middels een MCU update naar MTCE "ge-upgrade" worden. Mijn KLD unit heeft inmiddels MTCE_KLD_V2.65d_1. Ik merk geen verschil na de update overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ik heb mijn unit (Witson/MX unit) ook al 2x geupdate, en ik merk geen verschil met iets :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ousselg
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01-07 22:19
Ik heb ook een carjoying gehaald : https://www.carjoying.com/joying-new...a4-s4-rs4.html

Maar heb veel problemen ermee gehad. Eerst deed mijn gps het heel slecht kreeg toen een ander model. Gps doet het nu wel prima alleen is mn geluid bagger. Blijf eruit gegooid worden met Bluetooth (na een update deed hij het een week goed) en stottert om de haverklap. Nu is er wat nieuws bijgekomen, mn subwoofer maakt een rare geluid alsof er wat inzit en mn box rechts voor doet niks. Volgens garage kon het aan de radio liggen. Iemand tips ? Heb al zoveel gemailed erover dat ik een beetje moedeloos wordt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsn
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11:07
Mozart schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 09:48:
[...]

Compatible devices:

Een wereld van verschil vergeleken met de meegeleverde DAB applicatie!

Werkt nu perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrummerSays
ousselg schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 13:10:
Ik heb ook een carjoying gehaald : https://www.carjoying.com/joying-new...a4-s4-rs4.html

Maar heb veel problemen ermee gehad. Eerst deed mijn gps het heel slecht kreeg toen een ander model. Gps doet het nu wel prima alleen is mn geluid bagger. Blijf eruit gegooid worden met Bluetooth (na een update deed hij het een week goed) en stottert om de haverklap. Nu is er wat nieuws bijgekomen, mn subwoofer maakt een rare geluid alsof er wat inzit en mn box rechts voor doet niks. Volgens garage kon het aan de radio liggen. Iemand tips ? Heb al zoveel gemailed erover dat ik een beetje moedeloos wordt :(
Heb ook problemen met Bluetooth-audio streamen van telefoon naar de HU van Joying. Stottert als een malle! Bluetooth blijft wel netjes verbonden.
Kreeg dit terug van Joying:
Play music via bluetooth , this is a wireless pattern, it will need more high technical requirements,if the songs of high quality, maybe it will appear some data disappear when data in transit, which lead to appear stutter this situation, but we will solved it asap, and our engineer are study next new firmware, and when we release new firmware ,
Wat ook hatelijk is is dat het soms wel lukt om via USB hotspot/internet (iPhone 6s) te leveren aan de HU. (dan krijg ik een icoontje met 2 pijltjes bovenin)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vosss
vosss schreef op woensdag 29 november 2017 @ 09:25:
[...]

Gisteren geleverd. Netjes verpakt, niks op aan te merken. Dit was mijn eerste bestelling in China. Wel even wennen, want hier is het doorgaans vandaag voor 23:59 bestellen morgen al in huis.

Van het weekend maar eens inbouwen. :)
En vandaag ingebouwd, vanmorgen vroeg, tering wat was het koud :X

Al met al was het prima te doen. Zal straks even een foto'tje uploaden. Wel gaaf hoor, gewoon tv kijken en internet in je auto. Al de rest moet ik nog uittesten en uitzoeken hoe het werkt, ik ben redelijk onbekend met Android.

Kreeg van mn broertje al de opmerking kijk maar uit met pornhub, niet dat je lul klem komt tussen het stuur als je de bocht door gaat _O-

=edit=

Voor en na fotootje:

Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/29qijiv.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/28cdeh2.jpg

Ben er blij mee. Nu de komende tijd maar eens ontdekken wat ik er allemaal mee kan :)

[ Voor 12% gewijzigd door vosss op 03-12-2017 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ousselg
Ziet er erg netjes uit!

Heeft iemand een aanbeveling voor een Android radio. Ik ga kijken of ik die van mij kan terug sturen. Ik heb een Audi a4 b7 dus alle suggesties zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Laatst online: 26-09 19:14
Het eerste toestel met Android Oreo is een feit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Vraag is: waarom zouden we oreo willen. Iets dat oreo kan en de rest niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 26-09 11:55
azz_kikr schreef op zondag 3 december 2017 @ 21:39:
Vraag is: waarom zouden we oreo willen. Iets dat oreo kan en de rest niet?
Nu nog niets denk ik zo, maar op termijn zullen bepaalde apps niet meer een update kunnen krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ousselg
Ik heb mijn joying terug gestuurd, ik ben best bereid om meer te betalen voor een goed model. Iemand suggesties?

Ik lees zoveel mixt verhalen over radios overal (ik heb een audi a4 b7).
Ik wil niet weer een miskoop doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

ousselg schreef op maandag 4 december 2017 @ 10:45:
Ik heb mijn joying terug gestuurd, ik ben best bereid om meer te betalen voor een goed model. Iemand suggesties?

Ik lees zoveel mixt verhalen over radios overal (ik heb een audi a4 b7).
Ik wil niet weer een miskoop doen.
Alpine, pioneer, kenwood, oem, ..

Je kan niet verwachten dat je voor 200euro een toestel krijgt dat van zelfde kwaliteit is dan bovenstaande..

Voor de rest zou ik geen toestellen nemen met sofia chipset. Durven vaak problemen hebben met de warmte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ousselg
azz_kikr schreef op maandag 4 december 2017 @ 12:14:
[...]

Alpine, pioneer, kenwood, oem, ..

Je kan niet verwachten dat je voor 200euro een toestel krijgt dat van zelfde kwaliteit is dan bovenstaande..

Voor de rest zou ik geen toestellen nemen met sofia chipset. Durven vaak problemen hebben met de warmte.
Ik ben bereid om 600-700 euro te betalen als ik maar een goede radio krijg. Ik ga kijken naar de radios die je net opstuurt. Hoop dat ze goed passen in mijn auto .

Is dit wat:

https://www.autotek.nl/pr...3LDwKoEAQYBSABEgLmL_D_BwE

http://www.autopumpkin.co...rom-32gb-for-audi-a4.html

https://www.navaudio.nl/m...op-basis-van-android-5021

De rest zegt niet specifiek of ze in mijn auto ook passen....

[ Voor 55% gewijzigd door ousselg op 04-12-2017 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Die eerste is gewoon een generieke China radio die gewoon veel te duur is. De 2e zal niet veel anders zijn dan je Joying.
Wat beviel er niet aan je Joying?

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ousselg
Eerst had ik problemen met mijn GPS signaal. Ik kreeg toen een ander model die het wel beter deed. Daarna kreeg ik problemen met mijn audio. Bluetooth kapt er na een tijdje mee en het geluid stottert. Heb toen een update gedaan. Heeft het 2 dagen beter gedaan maar daarna weer zelfde problemen. Heb nu ook dat mijn subwoofer aan de achterkant een soort tikkend geluid maakt als ik het volume omhoog doe. Garage zegt kan zijn dat er iets in gevallen is of dat het aan de radio ligt. Moest veel geld betalen voor onderzoek dus heb toen maar gezegd doen we nog even niet. Ze keken ook naar mijn boxen aan de passagierskant. Die maakt geen geluid meer maar is niet gescheurd zeggen ze. Kan ook aan de radio liggen.... Ik heb mijn originele radio niet meer helaas anders kon ik daar mee testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kondrez
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 27-09-2023
Ik heb onlangs een Android unit voor mijn opel vectra gekocht. Weet iemand een manier om flitsmeister meldingen te laten horen. Je hoort namelijk wel dat hij dempt. Maar voor de rest geen geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
-tom-562 schreef op maandag 4 december 2017 @ 13:15:
Die eerste is gewoon een generieke China radio die gewoon veel te duur is. De 2e zal niet veel anders zijn dan je Joying.
Wat beviel er niet aan je Joying?
Enig idee welk merk die van ons is? Op de doos staat alleen iets van android car radio geloof ik.

Nog wat, misschien dat iemand dat weet. Ik heb een Windows Phone 8.1 en internet delen werkt niet zoals ik verwacht had. Ik zet dat aan, maak verbinding met de radio, alles werkt prima, maar als de radio uit is geweest zet mijn telefoon dat gedeeld internet telkens weer uit en miet ik dus iedere keer handmatig op m'n telefoon inschakelen.

Zijn daar opties voor dat m'n telefoon standaard internet deelt zodat als ik in de auto stap dat m'n radio gewoon vanzelf internet pakt?

Ik denk dat het aan Windows Phone ligt, en die is bijna weer aan vervanging toe, maar voor de zekerheid toch maar even de vraag of dit op een Android toestel wel automatisch werkt zoals ik wil?

En of iemand een oplossing voor Windows Phone heeft?

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Volgens mij Witson, althans, daar lijkt het op. Witson is de enige fabrikant die op hun site specifiek een radio voor een Avensis heeft.
Wat betreft internet delen, als ik een hotspot aanmaak op mijn telefoon (Galaxy S7), voordat ik de radio aanzet, dan verbindt de radio automatisch en werkt internet gewoon. Ligt denk ik aan Windows phone dus :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
-tom-562 schreef op maandag 4 december 2017 @ 19:42:

Wat betreft internet delen, als ik een hotspot aanmaak op mijn telefoon (Galaxy S7), voordat ik de radio aanzet, dan verbindt de radio automatisch en werkt internet gewoon. Ligt denk ik aan Windows phone dus :P
Begrijp ik het goed dat jij dan ook telkens een hotspot aan moet maken voordat je de auto in stapt?

Of moet dat eenmalig?

Hoe jij het beschrijft werkt het bij mij ook, ik moet telkens voordat ik de auto in stap mn internet delen aanzetten. Dat moet toch gewoon altijd aan kunnen staan zou je zeggen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan Dee
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-09 15:30
vosss schreef op maandag 4 december 2017 @ 19:53:
[...]

Begrijp ik het goed dat jij dan ook telkens een hotspot aan moet maken voordat je de auto in stapt?

Of moet dat eenmalig?

Hoe jij het beschrijft werkt het bij mij ook, ik moet telkens voordat ik de auto in stap mn internet delen aanzetten. Dat moet toch gewoon altijd aan kunnen staan zou je zeggen?
Op mijn Galaxy S7 heb ik de app Automate geinstalleerd. Daarin kun je scripts laten werken. Ik heb een script gevonden dat heet "Automatic WiFi tethering on BT connection with car" Geen omkijken naar. Als ik in de auto stap is binnen enkele momenten de WiFi spot van m'n telefoon aan. De radio heeft onderweg dus altijd internet connectie. Zie ook hier: http://llamalab.com/automate/community/flows/4231

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

vosss schreef op maandag 4 december 2017 @ 19:53:
[...]

Of moet dat eenmalig?

Nee, maar ik zet mijn hotspot gewoon altijd uit als ik weet dat ik niet meer de auto in stap :P Als ik hem aan zou laten staan dan verbindt de radio gewoon automatisch. Ik zet 'm uit want ik gebruik het niet altijd, en het lijkt mij alleen maar extra accu gebruiken (van je telefoon)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Jan Dee schreef op maandag 4 december 2017 @ 20:22:
[...]

Op mijn Galaxy S7 heb ik de app Automate geinstalleerd. Daarin kun je scripts laten werken. Ik heb een script gevonden dat heet "Automatic WiFi tethering on BT connection with car" Geen omkijken naar. Als ik in de auto stap is binnen enkele momenten de WiFi spot van m'n telefoon aan. De radio heeft onderweg dus altijd internet connectie. Zie ook hier: http://llamalab.com/automate/community/flows/4231
Kijk daar kan ik wat mee. Nu ik een Android radio heb moet ik misschien ook maar een Android telefoon nemen.

Ik hou het in gedachte; vriendelijk dank voor de link :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GodDamage
  • Laatst online: 26-09 22:27
Iemand enig idee wat een goeie dakantenne voor fm en dab is? Ik heb een Pumpkin mtcc radio en dab werkt met de plakantenne maar niet goed genoeg. Slechte ontvangst in stedelijk gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perslucht
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15:36
Ik heb deze besteld, is nog niet binnen dus geen idee of het wat is.

https://nl.aliexpress.com...ak-mount/32840917737.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KJTDominicus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-03-2024
Ik heb sinds kort ook een android auto radio in mijn Seat.
paar kleine vraagjes....de DAB+ app die erop zit is erg matig, maar via de play store kan ik geen goede app vinden die goed werkt hiermee...iemand tips?
ander vraagje, vind het opstarten ook niet heel snel gaan, duurt echt wel even voordat ik eindelijk radio/muziek hebt, iemand tips?
en kan iemand mij vertellen hoe ik de DAB+ app automatisch laat starten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ousselg
Jongens sugguesties voor een radio van 300-600 euro voor een audi a4?
Ik heb mijn geld terug maar zit nu al 2 weken zonder radio dat verveelt erg maar wil daardoor geen miskoop doen. Als ik op google zoek lijkt alles perfect maar vertrouw liever iemand die goede ervaringen heeft met een specifieke radio.

Thanks,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoGi_Berra
ousselg schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 16:27:
Jongens sugguesties voor een radio van 300-600 euro voor een audi a4?
Ik heb mijn geld terug maar zit nu al 2 weken zonder radio dat verveelt erg maar wil daardoor geen miskoop doen. Als ik op google zoek lijkt alles perfect maar vertrouw liever iemand die goede ervaringen heeft met een specifieke radio.

Thanks,
Wat zoek je in de radio, of is het Nav+radio?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ousselg
Ik zoek navigatie,Bluetooth music en als het kan Android voor leuke apps zoals Ziggo go en dergelijke. Maar wil niet weer rommel halen maar het is erg saai zo zonder radio haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makkie88
van de week android auto werkend gekregen!, via headunit reloaded emulator krijg je android auto als app in je android radio.
xda topic

Ik ben redelijk tevreden.. na wat settings aan te aanpassen draait deze aardig:
-in je telefoon de android auto app DEV modus zetten
-in je radio de Reloaded emulator het vinkje voor langzame hardware aanzetten)

er is een trial versie beschikbaar, hiermee kan je kijken of het goed genoeg werkt..

Tegen de volgende dingen ben ik aangelopen:
-via Wifi is het onwijs langzaam (komt denk ik door de wifi chip in de radio!)
-via usb draait het een stuk beter, maar start niet automatisch, ik moet in het notificatie venster "kiezen" wat ik met de USB wil doen, al staat deze applicatie als standaard.
-spraak opdrachten worden compleet verkeerd verstaan.. onbruikbaar.
-gesproken berichten komen niet altijd helemaal goed door.. maar dit lijkt applicatie afhankelijk te zijn.. Google maps en Flitsmeister gaan goed.. maar whatsapp berichten zijn niet te horen.. Muziek via spotify werkt wel goed!

[ Voor 13% gewijzigd door makkie88 op 06-12-2017 09:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan Dee
KJTDominicus schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 15:30:
Ik heb sinds kort ook een android auto radio in mijn Seat.
paar kleine vraagjes....de DAB+ app die erop zit is erg matig, maar via de play store kan ik geen goede app vinden die goed werkt hiermee...iemand tips?
ander vraagje, vind het opstarten ook niet heel snel gaan, duurt echt wel even voordat ik eindelijk radio/muziek hebt, iemand tips?
en kan iemand mij vertellen hoe ik de DAB+ app automatisch laat starten?
Je kunt hier even kijken. De TS aldaar heeft een prima app gemaakt voor je DAB+

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het "merk" A-Sure ben ik hier nog niet veel tegengekomen. Vorige week deze radio in onze Polo 6R uit 2012 ingebouwd:

https://www.ebay.nl/itm/222563436372

Octacore, 2GB Ram, 32GB geheugen, CD/DVD, Android 6.0, maar bovenal helemaal passend voor Volkswagen. De (Fakra) antennekabel en de aansluitbox kunnen één op één ingeplugd worden. De CAN module zit al in de unit ingebouwd. Inbouwen, inclusief GPS antenne en microfoon, kostte een uur. Installeren van HERE ging ook soepel.

De geluidskwaliteit is prima, maar de FM-radio gaf aanvankelijk af en toe een pauze die bleek te komen doordat hij dan naar de sterkste zender zocht. Dat was makkelijk uit te schaken.

Hopelijk blijkt hij betrouwbaar.

Ik heb geen enkel belang om reclame te maken, maar tot nu toe ben ik erg tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoGi_Berra
ousselg schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 18:15:
Ik zoek navigatie,Bluetooth music en als het kan Android voor leuke apps zoals Ziggo go en dergelijke. Maar wil niet weer rommel halen maar het is erg saai zo zonder radio haha
Als je geen 'chinese meuk' wilt gebruiken zou je dit kunnen gebruiken. Systeem is dichtgetimmerd dus eventuele aanpassingen zijn niet echt mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KJTDominicus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-03-2024
Jan Dee schreef op woensdag 6 december 2017 @ 10:32:
[...]

Je kunt hier even kijken. De TS aldaar heeft een prima app gemaakt voor je DAB+

Succes!
Ik heb de 2017-09-09: ZOU-DAB+171119 "Master Piece" Link: Post#473 geinstalleerd maar deze is echt dramatisch eerlijk gezegd.
bereik valt continu weg, vele haperingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makkie88
KJTDominicus schreef op donderdag 7 december 2017 @ 11:44:
[...]

Ik heb de 2017-09-09: ZOU-DAB+171119 "Master Piece" Link: Post#473 geinstalleerd maar deze is echt dramatisch eerlijk gezegd.
Ik heb het idee dat de standaard meegeleverde DAB+ antennes erg slecht zijn... wellicht bied een nieuwe antenne beter bereik..

Bij mij is ook het bereik dramatisch in de gebieden rond de A44/A4.. Denhaag/leiden/kust .. ga ik meer richting midden/oosten van het land geeft DAB+ met de meegeleverde antenne opeens geen haperingen meer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Dee
KJTDominicus schreef op donderdag 7 december 2017 @ 11:44:
[...]

Dat ligt denk ik niet aan de app. Afgezien van het feit dat het bereik van DAB+ nog niet perfect is (om het maar eens zacht uit te drukken) is ook de kwaliteit van de antenne cruciaal. In de provincie Groningen is de ontvangst over het algemeen best goed, maar in de stad valt het signaal relenmatig weg. Dit gebeurt ook wel met mijn Sony DAB+ transistor radio. Ook verschilt het nogal afhankelijk van de band waarin de zender uitzendt. De NPO zenders doen het in de stad beter en de regionale doen het beter buiten de stad.

Ach, DAB+ is wel leuk bedacht, maar volgens mij geen lang leven beschoren. Voor een goed dekkend netwerk moeten er nog heel veel antennes worden bijgebouwd, terwijl 4G nu al (en straks ook 5G) goede dekking geeft om via internet naar de radio te luisteren. Het zal niet lang meer duren voordat we onbeperkte data in de auto hebben en dan is DAB+ achterhaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 13:19
Ik kan mij hier ook wel eens melden. Een aantal jaar geleden had ik een Astroid Parrot Smart in mijn Golf gezet, met name na de review van Kiswum. Die Golf is inmiddels verkocht en recent is er een Mitsubishi Space Star als 2e auto bijgekomen. Die is nu voorzien van een Pioneer 700 BT 2 din radio, maar die is natuurlijk veel te simpel :p dus ik heb bedacht dat ik ook maar eens op zoek moet naar een radio met navigatie en dat soort leuke dingen. De komende tijd maar eens een beetje terug lezen in dit topic om te kijken wat er zoal te krijgen is.

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naitsirhc_NL
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 16-03-2023
Heeft iemand ook last van de vervelende eigenschap, dat het telefoonboek steeds gewist is, als je een ander mobieltje connecteerd? De telefoonboeken van beide toestellen worden wel telkens opgeslagen.

Mijn HU is een Joying JY-UL135N2 met de laatste update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makkie88
Naitsirhc_NL schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 07:56:

Mijn HU is een Joying JY-UL135N2 met de laatste update.
Ja, ik ben ook regelmatig mijn telefoonboekje kwijt.... maar dat terwijl ik maar 1 telefoon gebruik

Ik heb alleen de kabeltjes van het micofoontje los getrokken (daarvoor moet de HU wel open)..ik heb geen klachten over de microfoon kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naitsirhc_NL
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 16-03-2023
Dank makkie88
Zal eens een mailtje aan joying schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dixet
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17:18
Naitsirhc_NL schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 07:56:
Volgens mij gooit hij altijd je telefoonboek leeg voordat hij deze weer via bluetooth van je telefoon inleest.
Ik zou zelf deze telefoon-synchronisatie uit willen zetten en met mijn google contacts syncen. Helaas nog niet gevonden hoe ik de telefoonlijst-sync uit kan zetten.

Met google sync er bij aan krijg ik de melding "teveel contacten voor verwijderen" [sic] wat er volgens mij op wijst dat hij probeert al mijn contacten weg te gooien 8)7
Pagina: 1 ... 10 ... 48 Laatste