Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rokema12
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 29-03-2023
Nou hier weer probleem met DHL de bestel auto stond voor me deur en reed ineens weer weg. Kijk ik op mijn track and trace staat er dat mijn adres niet klopt en nu word het pakket weer terug gestuurd naar de verzender ( Duitsland ). Nu maar hopen dat ze reageren op mijn berichten en dat mijn radio ooit nog komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WLC91
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 30-05 11:31
Ikzelf heb deze besteld van de week:

http://s.aliexpress.com/yIzU7VZN

Voor nog geen 185€ vanuit eu-whs verstuurd.. Specs zijn gelijk aan duurdere varianten. Ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaxx
  • Laatst online: 15-06-2022
Pusherman_ schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 11:11:
[...]

Hoe heb jij Google dan probleemloos geïnstalleerd? Ik heb dit gisteren gedaan, maar dan wordt Google ook je launcher en krijg ik het probleem dat ik geen home scherm meer heb en niet meer in m'n apps kom.

Grotere probleem daarop was dat ik het bijna niet meer terug kreeg, omdat het Android menu zo uitgekleed is dat je vanuit daar niet meer je launcher kan terugzetten naar de standaard. Alleen de radio en navigatie app werkten toen nog omdat die automatisch opstarten en via een fysieke knop op te roepen waren.

Uiteindelijk heb ik het opgelost door:
  1. Naar google search te gaan. Hier te zoeken op de Car Settings app.
  2. Vanuit de Car settings app naar het geavanceerde gedeelte te gaan (ww: 3368)
  3. Vanuit de advanced settings de home launcher aan passen (onderste optie, ww:8086)
  4. Toen had ik gelukkig m'n oude menu weer terug.
Ik heb Google gewoon geïnstalleerd via de google-play app. Dit is zonder wijzigingen aan het startscherm gebeurd. Enkel een extra icoontje erbij, verder alles normaal.
OK- google werkt prima, ook voor het aanroepen van contacten om via bluetooth te bellen.
Enkel offline talen zijn niet te installeren (geen talen beschikbaar voor uw apparaat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 189024

Ik wil graag mijn pioneer avic 700 series radio vervangen door een Android radio.
Maar ik kan nergens iets vinden welke geschikt zou zijn voor in een Volkswagen Crafter uit 2009. Iemand hier misschien een idee welke ik zou kunnen gebruiken?
Belangrijkste dingen voor mij zijn spotify en Google maps

Gr. Mark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Dee
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14:45
Anoniem: 189024 schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 14:28:
Ik wil graag mijn pioneer avic 700 series radio vervangen door een Android radio.
Maar ik kan nergens iets vinden welke geschikt zou zijn voor in een Volkswagen Crafter uit 2009. Iemand hier misschien een idee welke ik zou kunnen gebruiken?
Belangrijkste dingen voor mij zijn spotify en Google maps

Gr. Mark
Op Aliexpress is er genoeg te vinden:
https://www.aliexpress.co...roid+car+radio+VW+crafter

Succes, Jan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dankjewel Jan,

Daar zitten inderdaad mooie bij en dan vooral de 9 inch versies
Ik lees veel dat de merken joying en pumpkin de betere merken zijn. Zit er nou echt zoveel verschil in ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WLC91
Kan wel zo zijn dat men dat zegt maar van Joying hoor je toch veel 'maren'. Onder andere gebruiken zij minder goede geluidchips en ook radio-ontvangst en RDS valt tegen ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crooke
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 12-06 11:34
YoGi_Berra schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 09:33:
[...]

Ik heb er 1 uit de Joying-stal en deze is plug en play. Deze biedt ook ondersteuning aan voor je knoppen op je stuur. Ik zou echter niet weten of de Ownice dit ook kan (niet in verdiept). Kabels werden bij de joying gewoon meegeleverd waardoor alles binnen 15 min aangesloten was.

Joying biedt zelf een versterker aan en schijnt hiermee wel wat te verbeteren qua geluid.

Is er nog iets specifieks waar je radio aan moet voldoen?
Niet perse, hij moet in ieder geval een beetje vlot werken. Radio word voornamelijk gebruikt voor muziek, spotify, youtube, flitsmeister en navigatie.

Zojuist de knoop doorgehakt en de ownice 500 octa core gekocht via de ownice pagina op aliexpres. Ben benieuwd. Bedankt voor de info allen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan Dee
Anoniem: 189024 schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 15:50:
Dankjewel Jan,

Daar zitten inderdaad mooie bij en dan vooral de 9 inch versies
Ik lees veel dat de merken joying en pumpkin de betere merken zijn. Zit er nou echt zoveel verschil in ?

[...]
Tja, daarvoor zou je ze allemaal moeten proberen, wat natuurlijk niet kan. Zelf heb ik twee jaar geleden een Burgeon quadcore met Android 4.1 gekocht. Op zich werkte dat goed maar het toestel had te weinig geheugen zodat bij iedere update van TomTom eerst geheugen vrij gemaakt moest worden. Dat terwijl er eigenlijk helemaal niet zoveel op stond. Ook werkte de stuurbediening niet. Nu heb ik een Ownice C500 octacore met Android 6 en 32 GB opslag en 2 GB werkgeheugen. Veel sneller, goed werkende stuurbediening, bevalt dus veel beter. Joying, Ownice en Pumpkin zijn veel voorkomende namen. Wel krijg ik de indruk dat het hier gewoon om verschillende branding van ongeveer dezelfde apparaten gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dickybakker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-06 09:21
Iemand ervaring met TPMS? En dan met name voor de ownice c500 waarvoor een speciaal setje te bestellen is en de software er al standaard op staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Jan Dee schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 10:31:
[...]

Tja, daarvoor zou je ze allemaal moeten proberen, wat natuurlijk niet kan. Zelf heb ik twee jaar geleden een Burgeon quadcore met Android 4.1 gekocht. Op zich werkte dat goed maar het toestel had te weinig geheugen zodat bij iedere update van TomTom eerst geheugen vrij gemaakt moest worden. Dat terwijl er eigenlijk helemaal niet zoveel op stond. Ook werkte de stuurbediening niet. Nu heb ik een Ownice C500 octacore met Android 6 en 32 GB opslag en 2 GB werkgeheugen. Veel sneller, goed werkende stuurbediening, bevalt dus veel beter. Joying, Ownice en Pumpkin zijn veel voorkomende namen. Wel krijg ik de indruk dat het hier gewoon om verschillende branding van ongeveer dezelfde apparaten gaat.
Bwa pumpkin en ownince maken gebruik van allwinner 8core of mediatek 8core.
De andere merken gebruiken de intressantere px5, kan je makkelijker andere roms flashen.

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diablo_GT
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-06 01:55

Diablo_GT

nbx

Nog meer mensen aan het wachten op 11.11.17 in de verwachting flinke korting te krijgen. 😁

nbx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N00bi3
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 28-04 18:26
Diablo_GT schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 21:07:
Nog meer mensen aan het wachten op 11.11.17 in de verwachting flinke korting te krijgen. 😁
Nee, maar vertel, sluit ik misschien aan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diablo_GT
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-06 01:55

Diablo_GT

nbx

N00bi3 schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 21:09:
[...]

Nee, maar vertel, sluit ik misschien aan :P
Jaarlijkse november sale bij ali.

https://www.google.nl/sea....41j0i67k1.92.UMFxUTPWKYs

nbx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N00bi3
Thanks, gaan we in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N00bi3
YoGi_Berra schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 10:22:
[...]

Ik heb dezelfde radio in mijn Golf 5 zitten. Installatie was geen probleem (15 min). Je moet alleen wel je GPS-muis ergens een plekje geven (lang leve ductape). Als het goed is kan je die bovenop je unit plaatsen.
Ik heb 1 USB kabel in m'n handschoenenkastje laten uitkomen (voor USB-Stick of HDD) en de ander heb ik als knopje ingebouwd (naast je ESP etc). Alles ligt toch open en is maar 5 min extra werk en naar mijn inziens waard.

Foto van mijn radio 1 2

Succes :*)
Ik had nog een vraagje. Hoe goed/slecht is de mic? Kan je een beetje normaal mee handsfree te bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik ben al een stuk wijzer geworden,
nu nog een keuze maken uit 2 modellen,
een 8" look-a-like crafter radio of de 9"tablet style...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dickybakker
Heeft iemand al een sd kaartje in de ownice c500 geprikt. Ik ben bang als ik hem er verkeerd inprik dat ik hem er niet meer uit krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Dee
dickybakker schreef op woensdag 1 november 2017 @ 12:25:
Heeft iemand al een sd kaartje in de ownice c500 geprikt. Ik ben bang als ik hem er verkeerd inprik dat ik hem er niet meer uit krijg.
Ik heb er een 64GB kaartje in gezet. Dit is niet heel ingewikkeld. Om het er weer uit te krijgen gebruik ik een pincet om 'm eerst in te drukken en er dan uit te vissen. Met grote handen gaat dit niet echt lekker. De afbeelding bij het slot geeft aan hoe het kaartje er in gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dickybakker
Oké, dus met het nokje naar boven? En de contacten aan de rechterkant?
Bedankt, vast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phr34k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:12
Ok, ik heb het hele topic gelezen B)
Ik heb een Lancia Delta uit 2009 met ingebouwde navigatie, draaiend op WinCE. Update kost zo'n € 180,- per keer, en een losse TomTom ziet er niet uit als je al ingebouwde navigatie hebt. Daarbij loopt het systeem ook nog af en toe vast, natuurlijk juist op de momenten dat het écht niet uitkomt :( Ook kan het huidige systeem alleen overweg met mp3's die in 1 map staan en met een specifieke bitrate. Niet mee te werken dus.

Dus ik ben aan het kijken wat er beschikbaar is, en ik denk dat ik er uit ben. Ik ga denk ik voor een Ownice C500, en wel deze. Voordeel van de Ownice vind ik dat er al een ingebouwde 4G dongle(€ 19,- bij Pumpkin) in zit, en dat je hiervoor geen usb-poort kwijt bent. Bij Joying kan ik geen 8 core met 2/32GB vinden als universeel model. Daarbij wordt de Ownice op 11-11 in de sale zo'n € 256,- inclusief verzendkosten vanuit Spanje. De Pumpkin lijkt op de site € 230,-, maar wordt als je door klikt stiekem toch € 300,-.

Volgens mij moet ik er dan het volgende nog bij hebben:
-Lancia Delta facia kit
-Canbus voor stuurbediening
-Fakra adapter(s)? Voor zowel de FM-antenne als de GPS-antenne? (ik wil proberen om de originele GPS-antenne aan te sluiten)
-Quadlock naar ISO adapter?

En eventueel nog opties voor de unit zelf, zoals achteruitrijcamera e.d.

Is er nog iemand anders die exact deze Ownice heeft? Heeft er iemand ervaring met de klantenservice/support van Ownice?
Nog iets waar ik op moet letten?

5520 Wp op WZW PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Dee
dickybakker schreef op woensdag 1 november 2017 @ 12:47:
Oké, dus met het nokje naar boven? En de contacten aan de rechterkant?
Bedankt, vast
Ik heb een liggend slotje, daar gaat ie in met het nokje naar rechts. Je voelt op een gegeven moment wel of het er lekker in gaat of niet...
Als het een staand slotje is en het plaatje toont het nokje aan de bovenkant, dan gaat ie er in met het nokje naar boven en de contacten naar rechts..

[ Voor 17% gewijzigd door Jan Dee op 01-11-2017 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rokema12
Nou de joying zit er in. Alleen nu zit ik nog met een vraag welke can bus settings gebruiken jullie als ik mijne op high zet dan doet me volume het niet. Kan het dan zijn dan mijne toch low Is? En misschien mensen hier weten hoe je de mcu en de can bus settings update moeten uitvoeren? Het is een joying pas klare voor vw/ skoda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoGi_Berra
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-06 07:37
Rokema12 schreef op woensdag 1 november 2017 @ 21:15:
Nou de joying zit er in. Alleen nu zit ik nog met een vraag welke can bus settings gebruiken jullie als ik mijne op high zet dan doet me volume het niet. Kan het dan zijn dan mijne toch low Is? En misschien mensen hier weten hoe je de mcu en de can bus settings update moeten uitvoeren? Het is een joying pas klare voor vw/ skoda
Welk type Joying heb je gekocht en in welke VW heb je hem gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rokema12
joying jy-vm130n2 dit type heb ik gekocht en hij zit in een Skoda Fabia combi uit 2010.
Nu ook nieuw probleem geluid houd er ineens mee op. Meer mensen die daar last van hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:15
WLC91 schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 20:12:
Let vooral op welke processor het is. Je hebt flut quad cores en sterke quad cores. Hoe dit precies bij octa core zit weet ik niet maar het verschil tussen bijvoorbeeld een Allwinner q4 en een intel sofia q4 is aanzienlijk.

Ook met geluid chips is dit van toepassing: tda7850 vs tda7388 bijvoorbeeld.

Dit lijkt bijna onafhankelijk van de prijs van de radio.. Raar maar waar.
Welke van de 2 is de betere?

Ik zie dat veel de tda 7851 erin hebben en andere weer de tda 7388.

Los kosten die chipjes nagenoeg niks. De ene is mosfet en de ander is bipolair las ik ergens.
Enig idee welke de betere is van die 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDoc0097
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20-11-2024
Ik heb een MTCD PX5 headunit (Witson W2-B5754) voor Astra J met 32GB-2GB Octacore ingebouwd ter vervanging van mijn CD600 standaard opel radio. Alles werkt en zeer tevreden. Men verstuurt via europees warehouse dus snel en zonder tax. Wel moet je dan op aliexpress standaard verzendmethode kiezen ipv DHL.

Achteruit rij camera aangesloten en canbus en gps. Alles prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Laatst online: 08:49
Weet iemand hoe je kunt instellen dat de (bluetooth) bel app niet altijd on top blijft als je aan het bellen bent, dus dat je gewoon je navigatie kunt blijven zien tijdens bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dickybakker
Iemand een achteruit rij camera op de ownice c500 aangesloten? Ik dus wel maar zie niets. Is het de bedoeling dat ik vanzelf beeld krijg of moet ik daarvoor een app opstarten?
Ik heb de camera van ownice zelf aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 522371

Ik ben ook aan het nadenken over een nieuwe autoradio voor mijn Golf 6, nu zit er een rcd310 in waar ik toch graag iets anders voor in de plaats wil. iig iets met Bluetooth. Ik zit te denken om alsnog een rns315 aan te schaffen maar trek qua mogelijkheden (en om geen gestolen goederen te kopen) toch meer naar een Android radio.
Vandaag kwam ik in dit topic terecht en heb me hier de hele dag mee bezig gehouden.
Wat het wordt, daar ben ik jog niet helemaal over uit. Daarom is mijn eerste vraag of er hier iemand ook een golf 6 variant rijdt en er een Android radio heeft ingebouwd en welke dan?

@dickybakker op een ander forum heb ik gelezen dat de camera die bij de Ownice 500 gekeverd wordt niet goed, tot helemaal niet functioneerd op de HU. Zie https://forum.xda-develop...released-t3478747/page166

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:52

breinonline

Are you afraid to be known?

dickybakker schreef op zondag 5 november 2017 @ 15:49:
Iemand een achteruit rij camera op de ownice c500 aangesloten? Ik dus wel maar zie niets. Is het de bedoeling dat ik vanzelf beeld krijg of moet ik daarvoor een app opstarten?
Ik heb de camera van ownice zelf aangesloten.
Naar zijn achteruit schakelen moet het beeld aangaan. Weet je zeker dat je hem goed aangesloten hebt?

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dickybakker
breinonline schreef op zondag 5 november 2017 @ 20:00:
[...]

Naar zijn achteruit schakelen moet het beeld aangaan. Weet je zeker dat je hem goed aangesloten hebt?
Hij doet het na wat gepuzzel, het gele draadje aan beide kanten van de 6 meter verlengkabel is dus toch wel belangrijk!
Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webafast
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-06 15:05
Ik ben ook aan het overwegen om deze aan te schaffen.

Is het ook mogelijk om een usb-hub aan te sluiten zodat je meer usb sticks etc. kunt aansluiten?

Tevens vraag ik mij af als je de originele joying bluetooth "steering wheel control" verbindt met de radio, je dan ook nog bluetooth verbinding hebt met je telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrummerSays
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 02-06 17:11
Volg dit topic al een tijdje en ik zit te twijfelen tussen 2 modellen van Joying voor in m'n Skoda Fabia II (2010) namelijk:

DE-JY-VM130N2D
https://www.carjoying.de/...ssat-jetta-glof-polo.html

en

DE-JY-UM135N2PX5C
https://www.carjoying.de/...-unit-jy-um135n2px5c.html

Voordelen van de DE-JY-VM130N2D (Quad-Core) tov DE-JY-UM135N2PX5C (Octa-Core) :
  • Dubbele rij knoppen
  • 32GB FLASH tov 16GB FLASH
  • Joying's digital amplifier is ingebouwd
Tenminste, dit is wat mij opviel... :)
Ik zou het liefste voor de Quad-Core gaan vanwege de punten die ik hierboven noem, maar hoe denken jullie hier over? Is de Octa-Core werkelijk zoveel sneller/andere voordelen? :o

[ Voor 0% gewijzigd door DrummerSays op 06-11-2017 15:35 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WLC91
---

[ Voor 99% gewijzigd door WLC91 op 26-12-2018 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 522371

Ziet er goed uit! Hoe is het met je RDS, krijg je de zendernamen in beeld?

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 522371 op 06-11-2017 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WLC91
Ja. Alleen wel in het klein. De frequentie is prominent in beeld. Misschien eens een andere app proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N00bi3
WLC91 schreef op maandag 6 november 2017 @ 22:16:
Ja. Alleen wel in het klein. De frequentie is prominent in beeld. Misschien eens een andere app proberen.
Ziet er goed uit. Welke model is dit ook alweer?

Is het volume regelen wel te doen zonder fysieke knop? Ik heb geen stuurbediening helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WLC91
Het is te doen op t scherm maar stuurbediening is wel fijner.

Het is deze: http://s.aliexpress.com/yIzU7VZN

[ Voor 18% gewijzigd door WLC91 op 06-11-2017 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 30-05 12:08

psyy138

blackbulls.nl

WLC91 schreef op maandag 6 november 2017 @ 22:33:
Het is te doen op t scherm maar stuurbediening is wel fijner.

Het is deze: http://s.aliexpress.com/yIzU7VZN
Kan je er eigen zo'n ding tussen bouwen als "volume regelaar"?
https://nl.aliexpress.com...usic-for/32830066493.html?

Ik had zelf een joying (heb inmiddels een auto van de zaak) maar ik kon niet vanaf het apparaat een bluetooth verbinding maken naar iets anders. Alleen van mijn mobiel naar de joying.

Of is dat bij jou anders?

[ Voor 9% gewijzigd door psyy138 op 07-11-2017 07:53 ]

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WLC91
Geen idee ik gebruik gewoon mijn stuurwiel. Zou je aan de verkoper moeten vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

@WLC91 is BT nu werkelijk zo slecht? Zowel A2dp als bellen?
De meningen lopen nogal sterk uiteen Op xda :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WLC91
Ik heb geen enkel probleem met bellen en of Bluetooth media. Gaat gewoon prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WLC91
Overigens gebruik ik veel de wifi hotspot van mijn mobiel om Spotify, youtube etc af te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberoon
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-12-2024
Afgelopen weekend de Joying ingebouwd . Ziet er super gaaf uit.

radio

Nu blijft hij alleen aan, ook werken de canbus opties niet helemaal. Als ik de deur open doe dan reageert hij soms wel, soms niet. Ook kan ik de motorgegevens etc. niet uitlezen. Ik denk dat dit het probleem is.

Wel heb ik gekeken of ik een draad misschien moest omwisselen, toen kwam ik erachter dat ik 2x een constante plus heb. Het automatisch uitschakelen moet dus wel via het canbus systeem gaan(?).

Er zit een canbus decoder bij, deze zou universeel moeten zijn volgens joying .
Thanks for your email and info

You mean after you turn off the car and remove the car car key, the unit still works and not turn off ?

Have you connect the ACC cable ? Pls do not disconnect the ACC cable.
If you connected the ACC cable, and then the unit won't turn off even you remove the car key, and it will drain your car battery

What is your issue about the OBD ? Pls describe your issue more clearly, after we checked it, we will help you better
Also pls show us a more clearly video

Pls do not worry about the canbus adapter, it is the universal one, it can compatible with many kinds of car. If your car with the MQB system, then you need exchange another canbus adapter

Thanks a lot

Best regards,
Candy
Help ! :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Uberoon schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 11:16:

[afbeelding]

Nu blijft hij alleen aan, ook werken de canbus opties niet helemaal. Als ik de deur open doe dan reageert hij soms wel, soms niet. Ook kan ik de motorgegevens etc. niet uitlezen. Ik denk dat dit het probleem is.

Wel heb ik gekeken of ik een draad misschien moest omwisselen, toen kwam ik erachter dat ik 2x een constante plus heb. Het automatisch uitschakelen moet dus wel via het canbus systeem gaan(?).

[...]

De acc draad door knippen/onderbreken en de de acc (langs radio kant ofc) aansluiten op de aansteker plug. Dat werkt wel.

Geen idee voor je soms wel, soms niet canbus info. Het is beter dat het helemaal niet werkt. Blijkt me probleem met box of kabels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoGi_Berra
Uberoon schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 11:16:

[afbeelding]

[...]

Rode kabel unplugged?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberoon
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-12-2024
Enige kabel die unplugged is is de oranje ( achteruitrijlicht ) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoGi_Berra
Uberoon schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 12:28:
[...]

Enige kabel die unplugged is is de oranje ( achteruitrijlicht ) .
PM verstuurd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

Over de Prius 3 is in dit topic wel wat te vinden, maar ik wil ook mijn eigen ervaring delen. Ik had een standaardradio en daarbij een Parrot MKi9200 ingebouwd. Daarmee speelde ik muziek van sd-kaart af. Voor de navigatie maakte ik van een telefoonhouder voor mijn iPhone gebruik. De bediening van de parrot werkte al langere tijd moeilijk, als de batterij te koud werd wilde de bediening niet werken. Maar zelfs als het wel werkte, wilde de selectieknop niet altijd correct functioneren. Eigenlijk wilde ik ook een achteruitrijcamera en heb uiteindelijk na lang lezen in dit topic en twijfelen deze unit besteld met deze camera. Geen bekend merk, maar dat zou betekenen dat ik geen 8" scherm zou hebben en dat er een lelijke ombouw om het scherm heen moest.

Inbouwen ging heel aardig, ware het niet dat ik van de originele brackets twee nokjes moest afslijpen en ze met 3 in plaats van (origineel) 4 schoefjes vastzitten. Aansluiten was simpel, maar wel met behulp van het plaatje op de website, want een handleiding zat er niet bij. De unit ingebouwd, maar de omlijsting wilde niet terug. Uiteindelijk bleek dat te komen omdat de unit net niet recht op het frontje uitgelijnd is. Met wat aanpassingen aan het bracket is het me wel gelukt om hem er in te krijgen. De verlichting van de unit is groen, net als de dashboardverlichting maar wel een andere tint en niet aan te passen, zeer jammer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/5CAZMv1Azr7qpxOiHzvwPldL/medium.jpg

De camera ook aangesloten (met behulp van een zeer bruikbaar youtube-filmpje), paste precies met klemmetjes in het gat. Camera aansluiten verder was maar wat proberen, de handleiding was in Chinees Engels, twee kantjes op een 4x10cm groot velletje. Daarop stonden dan 3 mogelijkheden van aansluiten beschreven waarvan er geen één goed leek 8)7. Camera werkt nu naar behoren, beeld is prima, alleen kloppen de lijnen niet (zitten in het camerabeeld, niet uit te zetten) omdat de camera niet in het midden van de auto zit.

De software bevalt redelijk, dit is mijn eerste echte android ervaring. Waze op het grote scherm werkt goed, maar soms instabiel. Ik denk omdat ik geen 4G aangesloten heb. Zelfde met de tijd: wat ik ook instel (automatisch, via GPS, via netwerk, handmatig): de tijd loopt 8uur verkeerd. Vreemd, want de minuten lijkt het ding correct te onthouden. Ik heb een iPhone als telefoon en bluetooth werkt prima. Ik kan alleen data doorgeven via het opzetten van een hotspot, dat is een nadeel omdat je voor de iPhone dit altijd handmatig moet doen. Ik overweeg dan ook alsnog een data-sim te kopen.
De dimfunctie werkt op de (dim)verlichting. Dat is lastig want ik rij altijd met mijn koplampen aan. Daardoor is het scherm ook overdag gedimd. Stand is dieper in de settings wel aan te passen, maar als je daarna 's ochtends of 's avonds rijdt dan zit je met een te fel scherm en moet je dat dus iedere keer doen.

Samenvatting:
+ Kleur en structuur exact hetzelfde als het dashboard
+ Resolutie en beeld zijn prima
+ Snel zat (quad-core)
+ Prima geluid
+ Stuurbediening werkt prima
+ Camera past precies op originele OEM plek

- Kleur groene verlichting klopt niet (en niet in te stellen)
- Cameralijnen kloppen niet
- Tijdinstelling wordt niet onthouden
- Schermdimming op de verlichting
- Geen handleiding (en verwarrend en zeer beknopt bij de camera)
- Front staat net niet in het midden van de behuizing
- Zwak wifibereik

Twee vragen tot slot:
  1. Weet iemand of er een app bestaat om cameralijnen aan te passen? In de android software zit een overlay optie, maar die klopt niet.
  2. Weet iemand welke lijn die de verlichting zou kunnen schakelen? Ik wil hier eigenlijk een schakelaar tussen zetten zodat ik hiermee handmatig kan dimmen.

[ Voor 3% gewijzigd door breinonline op 07-11-2017 21:38 ]

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WLC91
Ik begrijp het belijning probleem niet echt. De lijnen staan toch altijd in het midden vast ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

Ja, maar de camera zit niet in het midden van de auto. De lijnen moeten dus iets opgeschoven worden om de zijkant goed zichtbaar te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138
  • Laatst online: 30-05 12:08

psyy138

blackbulls.nl

Nope, geen V&A op het forum. Een linkje in de signature is wel toegestaan.

[ Voor 85% gewijzigd door FeaR op 08-11-2017 08:12 ]

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

breinonline schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 21:51:
Ja, maar de camera zit niet in het midden van de auto. De lijnen moeten dus iets opgeschoven worden om de zijkant goed zichtbaar te maken.
Het gaat maar er is niet echt een app voor...Je moet die overlay aanpassen....

hier vind je uitleg:
https://www.carjoying.com...fter-sale-support/28.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:03
@breinonline
Dat probleem met de klok had ik in het begin ook. Ik kreeg het niet goed, maar er is een instelling om dat wèl goed te krijgen. Ik ga er even over nadenken, want ik ben vergeten wat het was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karazz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18:47
Ben benieuwd wat er in die PM staat, zit zelf nog met hetzelfde probleem. Heb mijn auto niet vaak lang stil staan dus kan het niet gemakkelijk testen.

Had zelf al een schakelaartje gezet tussen de gele draad, maar na een week stilstaan was de accu alsnog leeg. Mijn volgende stap was de schakelaar tussen de rode draad zetten of de canbusbox helemaal loskoppelen. Het enige wat ik daarmee zou kunnen verliezen is mijn stuurwielbediening, maar ook dat valt weer terug te bedraden heb ik gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoGi_Berra
karazz schreef op woensdag 8 november 2017 @ 09:17:
[...]

Ben benieuwd wat er in die PM staat, zit zelf nog met hetzelfde probleem. Heb mijn auto niet vaak lang stil staan dus kan het niet gemakkelijk testen.

Had zelf al een schakelaartje gezet tussen de gele draad, maar na een week stilstaan was de accu alsnog leeg. Mijn volgende stap was de schakelaar tussen de rode draad zetten of de canbusbox helemaal loskoppelen. Het enige wat ik daarmee zou kunnen verliezen is mijn stuurwielbediening, maar ook dat valt weer terug te bedraden heb ik gelezen.
Mijn dormency setting staat op 5 min. Betekend als ik m'n motor uitzet dat alles uitgaat (behalve de verlichting van de unit), echter op de achtergrond gaat alles door. Bijv.: Spotify blijft doorspelen.
In het begin was ik hiervoor wel bang voor dat ik ook een batterydrain zou krijgen, maar hij gaat echt uit na 5 min.

Volgens specs zou ik een "high-config car" moeten hebben en hierop zou ik dus mijn canbus op moeten instellen. Echter doet de unit het op deze setting. Dus ik heb de rode ACC draait met elkaar verbonden en de oranje kabel doorgeknipt. Daarna de canbus settings op 'low' gezet en hierbij doet het blijkbaar.

Joying Canbus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karazz
YoGi_Berra schreef op woensdag 8 november 2017 @ 09:35:
[...]

Mijn dormency setting staat op 5 min. Betekend als ik m'n motor uitzet dat alles uitgaat (behalve de verlichting van de unit), echter op de achtergrond gaat alles door. Bijv.: Spotify blijft doorspelen.
In het begin was ik hiervoor wel bang voor dat ik ook een batterydrain zou krijgen, maar hij gaat echt uit na 5 min.

Volgens specs zou ik een "high-config car" moeten hebben en hierop zou ik dus mijn canbus op moeten instellen. Echter doet de unit het op deze setting. Dus ik heb de rode ACC draait met elkaar verbonden en de oranje kabel doorgeknipt. Daarna de canbus settings op 'low' gezet en hierbij doet het blijkbaar.

[afbeelding]
Ik heb in eerste instantie ook gespeeld met de dormancy settings, maar dat bracht niets.

Je geeft aan de rode ACC draad met elkaar verbonden te hebben, dat is dus de canbusbox overbruggen?
En hoe kwam je erbij om die oranje door te knippen?

Het scherm dat je laat zien heb ik nog niet tevoorschijn kunnen toveren, straks nog eens kijken of ik die kan vinden.

Welk merk/type auto heb je zelf trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoGi_Berra
karazz schreef op woensdag 8 november 2017 @ 09:40:
[...]

Ik heb in eerste instantie ook gespeeld met de dormancy settings, maar dat bracht niets.

Je geeft aan de rode ACC draad met elkaar verbonden te hebben, dat is dus de canbusbox overbruggen?
En hoe kwam je erbij om die oranje door te knippen?

Het scherm dat je laat zien heb ik nog niet tevoorschijn kunnen toveren, straks nog eens kijken of ik die kan vinden.

Welk merk/type auto heb je zelf trouwens?
Dit draadje -> http://i.imgur.com/RHaG7zf.png
Wel connecten en de Canbus instellingen op LOW zetten. Zelf heb ik een Golf 5 ('05).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karazz
YoGi_Berra schreef op woensdag 8 november 2017 @ 10:25:
[...]

Dit draadje -> http://i.imgur.com/RHaG7zf.png
Wel connecten en de Canbus instellingen op LOW zetten. Zelf heb ik een Golf 5 ('05).
Duidelijk!

Stekker ook uit die canbusbox gehaald, of die gewoon laten zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoGi_Berra
karazz schreef op woensdag 8 november 2017 @ 10:32:
[...]

Duidelijk!

Stekker ook uit die canbusbox gehaald, of die gewoon laten zitten?
Stekker laten zitten in de Canbus. Verder had ik de oranje doorgeknipt, omdat ik toch geen parkeercamera ga installeren. Was een beetje een trial-and-error om te kijken wat werkte. Het werkt nu ... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karazz
Netjes, en hoe heb je het getest? Accuspanning gemeten na 24 uur? Of gekeken wat het verbruik was na een uur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoGi_Berra
karazz schreef op woensdag 8 november 2017 @ 10:37:
Netjes, en hoe heb je het getest? Accuspanning gemeten na 24 uur? Of gekeken wat het verbruik was na een uur?
Eigenlijk pretty basic :X

Hij moet een lange boot doen, nadat hij 5 min heeft stil gestaan. Binnen deze tijd is de boot-tijd 2 sec, anders 10-12 seconden (lange boot).

Daarnaast heeft m'n auto meermaals 1 of meerdere weken stilgestaan (vakantie). Deed nog steeds :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan Dee
breinonline schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 21:24:

Zelfde met de tijd: wat ik ook instel (automatisch, via GPS, via netwerk, handmatig): de tijd loopt 8uur verkeerd. Vreemd, want de minuten lijkt het ding correct te onthouden.

[/list]
het lijkt er op dat de Chinese tijdzone nog is geselecteerd. Tijdzone kun je op automatisch zetten, maar vaak werkt dat niet direct dus de tijdzone zetten op west Europa (Amsterdam, Brussel, etc.) Dan zou het goed moeten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karazz
YoGi_Berra schreef op woensdag 8 november 2017 @ 10:59:
[...]

Eigenlijk pretty basic :X

Hij moet een lange boot doen, nadat hij 5 min heeft stil gestaan. Binnen deze tijd is de boot-tijd 2 sec, anders 10-12 seconden (lange boot).

Daarnaast heeft m'n auto meermaals 1 of meerdere weken stilgestaan (vakantie). Deed nog steeds :X
Nadat ik een schakelaar op de gele kabel had gezet had ik instant lange boot (na het schakelen van die schakelaar uiteraard ;)). Maar toch was mijn accu leeg na een weekje werk in het buitenland.

Dat maakt het testen van mogelijke oplossingen ook wat lastiger. Toch maar eens proberen te meten wat er daadwerkelijk verbruikt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

Jan Dee schreef op woensdag 8 november 2017 @ 11:09:
[...]

het lijkt er op dat de Chinese tijdzone nog is geselecteerd. Tijdzone kun je op automatisch zetten, maar vaak werkt dat niet direct dus de tijdzone zetten op west Europa (Amsterdam, Brussel, etc.) Dan zou het goed moeten komen.
Gevonden! Thanks voor de hint. Tijdzone was niet te zien, daar moest je voor scrollen. Liep ik met Waze ook tegenaan, er is geen indicatie dat een scherm scrollbaar is.
azz_kikr schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 22:30:
[...]

Het gaat maar er is niet echt een app voor...Je moet die overlay aanpassen....

hier vind je uitleg:
https://www.carjoying.com...fter-sale-support/28.html
Dank :) Rooten met dit onbekende merk lijkt me wat risicovol, ik probeer eerst wel hieraan te wennen dan.

[ Voor 28% gewijzigd door breinonline op 08-11-2017 17:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arcoroosen
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 28-05 10:31
Van mijn aanstaande schoonzoon deze gekregen:

https://nl.aliexpress.com...n-Passat/32806394360.html

Hij heeft hem op mijn aanraden (gebaseerd op de omschrijvingen) zelf ook voor zijn Golf Plus, bij mij zit hij in een Seat Altea

Afbeeldingslocatie: http://www.2xnix.net/tweakersforum/s-1.png

Afbeeldingslocatie: http://www.2xnix.net/tweakersforum/s-2.png

Afbeeldingslocatie: http://www.2xnix.net/tweakersforum/s-3.png

Bij hem zat er een andere canbus module bij welke niet goed werkte, daardoor anders aangesloten met 'slechts' alleen de standaard voorzieningen.
Bij mij werkt de canbus module probleemloos, stuurwielbediening werkt vlekkeloos, ook carinfo komt goed binnen. Gekoppeld aan bluetooth adapter voor obd, werkt ook goed.
Radio ontvangst is goed, geluidskwaliteit voor dat geld (en ik ben geen audiofiel) goed genoeg.
Voorzien van een aantal apps zoals Sygic (navigatie) is een wat oudere versie maar werkt goed, Torque (begin scherm lijkt niet de juiste resolutie te hebben maar werkt verder goed)

Ik had hiervoor een android systeem met alleen touch, zonder knoppen (en geen canbus) en moet zeggen dat ik de fysieke knoppen toch heel prettig vind.

Verder lijkt alles goed te werken, ik ben er blij mee :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• karazz
YoGi_Berra schreef op woensdag 8 november 2017 @ 09:35:
[...]

[afbeelding]
Gisteren even gekeken naar de canbus settings, maar kwam er achter dat de mijne op default staat en verder geen mogelijkheden biedt. Elke keuze die ik probeer te maken komt met een melding "No matching MCU upgrade file, check whether the MCU upgrade file is complete!".

Zojuist hierover een mailtje naar Joying gedaan en die kwamen met de volgende reactie:
In the unit, there is no MCU firmware in the unit.
If you want to update, you can contact us and then we will offer you the firmware to upgrade
You need download the firmware from computer to your SD card and then insert the SD card to the unit to upgrade

If your car radio can works correct and without any issue, pls do not try to update
Because i think the Original system is more stable
Denk dat ik nu dit maar eens ga proberen: YouTube: Issues with canbus wires and android head unit - ford focus 2 II 2008
If you want to bypass the canbus decoder, you need to connect wires key_1 and key_gnd from HU to Pin 6 SWC and Pin 8 SWC Gnd in Connector B on quadlock iso from car. Then you will be able to learn the swc buttons.

[ Voor 4% gewijzigd door karazz op 09-11-2017 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rr.kardol
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 31-08-2023
Laatste paar dagen aan het kijken geweest voor Android radio ivm de 11-11 sale

Maar zie door de bomen het bos niet meer

Wie kan mij de beste radio aanwijzen voor in de vrachtwagen

Dab+
Android 6 of 7 denk ik
Snelheid is belangrijk omdat ik er heel de dag inzit moet het wel beetje vlot gaan allemaal

Subwoofer uitgang moet er ook opzitten

[ Voor 22% gewijzigd door rr.kardol op 09-11-2017 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoGi_Berra
rr.kardol schreef op donderdag 9 november 2017 @ 11:25:
Laatste paar dagen aan het kijken geweest voor Android radio ivm de 11-11 sale

Maar zie door de bomen het bos niet meer

Wie kan mij de beste radio aanwijzen voor in de vrachtwagen

Dab+
Android 6 of 7 denk ik
Snelheid is belangrijk omdat ik er heel de dag inzit moet het wel beetje vlot gaan allemaal

Subwoofer uitgang moet er ook opzitten
Welke units heb je tot nu toe gevonden? Om wat voor bus gaat het? Is navigatie een must of gaat dat via aparte unit (ivm vrachtwagen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rr.kardol
YoGi_Berra schreef op donderdag 9 november 2017 @ 12:19:
[...]

Welke units heb je tot nu toe gevonden? Om wat voor bus gaat het? Is navigatie een must of gaat dat via aparte unit (ivm vrachtwagen).
Zat nu rond te kijken bij joying en pumpking
Maar wil zo groot mogelijk scherm met het liefst niet al te veel vaste knoppen aan zijkant

Pompoen 7 Inch Twee Din Android 6.0 Universele Auto Dvd-speler Quad Core DAB Auto Stereo Met GPS Navigatie Wifi Bluetooth Radio
http://s.aliexpress.com/YNnUjYZR

Nieuwste JOYING 2 GB RAM 32G ROM 2Din HD 7 ''Android 6.0 universele Autoradio Audio Stereo GPS Navigatie Mediaspeler Tape recorder
http://s.aliexpress.com/u6NvABBz

Het gaat om een daf navi hebben we al op de boordcomputer dus zal ik bijna nooit gaan gebruiken

Geluidschip en snelheid zijn meer van belang omdat ik er 2 versterkers mee moet aansturen

[ Voor 22% gewijzigd door rr.kardol op 09-11-2017 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
rr.kardol schreef op donderdag 9 november 2017 @ 12:44:

Geluidschip en snelheid zijn meer van belang omdat ik er 2 versterkers mee moet aansturen
Daar zit ik ook een beetje mee, er zijn verschillende chips, maar daar kan ik verder vrij weinig over vinden.

Wel las ik dat je beter een octa core kan nemen ipv een quad core ivm snelheid; de quadcores zijn dan met android 7 wat ik er mooier uit vind zien qua layout, maar die zitten schijnbaar op een PX3 board en de octacores op een PX5 board, maar die zijn dan weer allemaal met android 6 uitgerust. Wat ik minder mooi vind. Maar dus wel sneller.

Hoe gaat dat betalen in zijn werk bij Ali express, werkt dat doorgaans een beetje, ik heb er nog nooit iets besteld namelijk. Kan dat simpel met creditcard of moet ik PayPal geneuzel gaan doen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

vosss schreef op donderdag 9 november 2017 @ 18:07:
[...]

Daar zit ik ook een beetje mee, er zijn verschillende chips, maar daar kan ik verder vrij weinig over vinden.

Wel las ik dat je beter een octa core kan nemen ipv een quad core ivm snelheid; de quadcores zijn dan met android 7 wat ik er mooier uit vind zien qua layout, maar die zitten schijnbaar op een PX3 board en de octacores op een PX5 board, maar die zijn dan weer allemaal met android 6 uitgerust. Wat ik minder mooi vind. Maar dus wel sneller.

Hoe gaat dat betalen in zijn werk bij Ali express, werkt dat doorgaans een beetje, ik heb er nog nooit iets besteld namelijk. Kan dat simpel met creditcard of moet ik PayPal geneuzel gaan doen? :)
iDeal d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rr.kardol
[...]

IDEAL werkt gewoon super

Hmmm nu nog niet echt verder met wat ik moet nemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

[...]

Credit card werkt perfect. Ideal ook.
En moest je belg zijn. Bangcontact via maestro werkt ook :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 234FaTaLiTy
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10-06 13:24
Ik ben op zoek naar een leuke android radio voor in mijn Golf 5 (liefst een die er een beetje OEM-achtig uit ziet), iemand die goede ervaringen heeft met een bepaald model?

En hoe zit het met garanties e.d. als je ze van Aliexpress af zou halen? (hierom zou ik ze liever in NL bestellen, alleen dan zijn ze ook dubbel zo duur :| )

Wat de radio in ieder geval moet kunnen:

Muziek streamen via bluetooth
En Wi-Fi hebben, zodat ik mijn hotspot aan kan zetten en spotify aan kan zetten bijvoorbeeld. :)

[ Voor 20% gewijzigd door 234FaTaLiTy op 10-11-2017 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-FreSh
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-05 13:00
Nadat er vorige week iemand in m'n auto is geweest en het scherm van m'n navigatie systeem heeft ingeslagen (geen sporen van braak dus verzekering geeft geen dekking...), ben ik op zoek naar vervanging. Uiteraard ben ik op zoek naar den goedkoper en beter alternatief dan de fabrieksnavigatie die erin zat.

Op verschillende websites geweest en veel op aliexpress gekeken maar ik kan nergens een duidelijke pagina vinden waar je op model/type auto kan zoeken en goede resultaten krijgt. Vooral Aliexpress geeft zoveel hits dat ik echt door de bomen het bos niet meer zie en de filteropties voldoen imho echt voor geen meter.

Voor het schermdiagonaal kom ik bijvoorbeeld op 16 cm (6.3inch) maar op Aliexpress is de dichtstbijzijnde filteroptie 6.2inch...nou zal dat hem ongetwijfeld wel zijn maar hoop toch dat er hier iemand is die wellicht al ervaring heeft met het uitzoeken van een goede NAV voor een Seat Leon.

Seat Leon
bouwjaar 2011
NAV prijsklasse: 200-300 euro

Afbeeldingslocatie: https://ae01.alicdn.com/kf/HTB1vtQnlqmWQ1JjSZPhq6xCJFXap.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

DJ-FreSh schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 10:21:
Nadat er vorige week iemand in m'n auto is geweest en het scherm van m'n navigatie systeem heeft ingeslagen (geen sporen van braak dus verzekering geeft geen dekking...), ben ik op zoek naar vervanging. Uiteraard ben ik op zoek naar den goedkoper en beter alternatief dan de fabrieksnavigatie die erin zat.

Op verschillende websites geweest en veel op aliexpress gekeken maar ik kan nergens een duidelijke pagina vinden waar je op model/type auto kan zoeken en goede resultaten krijgt. Vooral Aliexpress geeft zoveel hits dat ik echt door de bomen het bos niet meer zie en de filteropties voldoen imho echt voor geen meter.

Voor het schermdiagonaal kom ik bijvoorbeeld op 16 cm (6.3inch) maar op Aliexpress is de dichtstbijzijnde filteroptie 6.2inch...nou zal dat hem ongetwijfeld wel zijn maar hoop toch dat er hier iemand is die wellicht al ervaring heeft met het uitzoeken van een goede NAV voor een Seat Leon.

Seat Leon
bouwjaar 2011
NAV prijsklasse: 200-300 euro

[afbeelding]
Voor 300 euro kan je ook een originele rns315 kopen.
Voordeel...volledige integratie met de auto zoals pijlen op mfd enzo en het werkt gewoon retestabiel en bt is altijd goed.

Qua merken op aliexpress maakt het op zich niet zoooo veel uit. Zijn toch maar verkopers, geen producenten.
Ik zou toch proberen te gaan voor een reseller met eu warehouse, scheelt in douane kosten.

Als tweaker zou ik ook ownice en sommige modellen van pumpkin vermijden. Ze maken gebruik van een zeldzamere chip tov de populaire px5.

De 7 inch varianten met px5 zijn iets zeldzamer, de 8inch variant met kleinere knoppen vind je genoeg. De 10 inch zonder knoppen ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-FreSh
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-05 13:00
azz_kikr schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 10:30:
[...]

Voor 300 euro kan je ook een originele rns315 kopen.
Voordeel...volledige integratie met de auto zoals pijlen op mfd enzo en het werkt gewoon retestabiel en bt is altijd goed.

Qua merken op aliexpress maakt het op zich niet zoooo veel uit. Zijn toch maar verkopers, geen producenten.
Ik zou toch proberen te gaan voor een reseller met eu warehouse, scheelt in douane kosten.

Als tweaker zou ik ook ownice en sommige modellen van pumpkin vermijden. Ze maken gebruik van een zeldzamere chip tov de populaire px5.

De 7 inch varianten met px5 zijn iets zeldzamer, de 8inch variant met kleinere knoppen vind je genoeg. De 10 inch zonder knoppen ook...
Als ik bijvoorbeeld kijk naar een paar modellen van Isudar op Aliexpress kom ik onderstaande twee tegen.

Deze twee lijken erg op elkaar qua uiterlijk maar bij de specs staan zoveel verschillende dingen dat ik echt niet meer kan vergelijken en niet weet waar ik nou op moet letten. Heb je wellicht nog meer tips?

Vind de onderste er iets mooier uit zien.

https://nl.aliexpress.com...O/317945_32809145172.html
Prijs: $247

https://nl.aliexpress.com...T/317945_32808192956.html
Prijs: $229

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 455473

Specs zijn nagenoeg hetzelfde, ik zou gaan voor degene die je het mooist vindt.

Hebben jullie een dashcam op een Android Navi aangesloten? Nadat een mede automobilist het nodig vond om mij gister fysiek aan te vallen (een rijlesinstructeur) vind ik het wel eens tijd worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Anoniem: 455473 schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 12:42:
Specs zijn nagenoeg hetzelfde, ik zou gaan voor degene die je het mooist vindt.

Hebben jullie een dashcam op een Android Navi aangesloten? Nadat een mede automobilist het nodig vond om mij gister fysiek aan te vallen (een rijlesinstructeur) vind ik het wel eens tijd worden...
Niet beter van een echte dashcam? Je hebt al een redelijk goede dashcam voor slechts 24euro ofso. Voor dat geld, kan je niet sukkelen (a118c),

Vaak iets stabieler. Je wil immers dat dashcam altijd werkt. Niet eens vastloopt als je hem nodig hebt...

In het grote dashcam topic vind je regelmatig comments van @dfrenner over die cam en reviews.
Heb je goede 1080p die altijd werkt ipv van brakke rca cam die hoop en al op 720p kan opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
azz_kikr schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 13:18:
[...]

Niet beter van een echte dashcam? Je hebt al een redelijk goede dashcam voor slechts 24euro ofso. Voor dat geld, kan je niet sukkelen (a118c),

Vaak iets stabieler. Je wil immers dat dashcam altijd werkt. Niet eens vastloopt als je hem nodig hebt...

In het grote dashcam topic vind je regelmatig comments van @dfrenner over die cam en reviews.
Heb je goede 1080p die altijd werkt ipv van brakke rca cam die hoop en al op 720p kan opnemen.
Klopt, voor het geld (nu 25 euro) is het een leuk ding. Natuurlijk niet te vergelijken met high end dashcams, maar oordeel zelf:

YouTube: A118C / B40C dashcam Review and sample day and night video

Dit zijn de beelden die ik heb opgenomen met de A118C. Ik probeer in de beschrijving een actuele link en eventuele kortingscodes (nu even niet) bij te houden.

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rr.kardol
Weer paar uur verder met me zoektocht

Kan geen 1 2din vinden met

Sub
front
Rear
Uithangen om dus aan te sturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:26

-tom-562

Oliesjeik

Dat kan wel, bij de meeste radio's zit een (verloop)kabelboompje bij met een hoop standaard RCA aansluitingen, ook voor de subwoofer. Vaak zit er alleen geen LPF/HPF functie op de radio.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 04-06 20:05
Yep, de uitgangen zitten er gewoon bij alle radio's op. Eventueel via de meegeleverde kabel. Echter kan het zijn dat dit is wegbezuinigd bij 2-din's van slechts €100-150,-.

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

WLC91 schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 23:28:
Ikzelf heb deze besteld van de week:

http://s.aliexpress.com/yIzU7VZN

Voor nog geen 185€ vanuit eu-whs verstuurd.. Specs zijn gelijk aan duurdere varianten. Ben benieuwd :)
Welke chipset is deze? Px3 of sofia? Kan je mss es foto maken van je about scherm in settings?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InsertFunnyText
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12-07-2023
Hallo mede-Tweakers,

Vandaag door stom toeval op deze thread terecht gekomen en ik heb enkele vragen die iemand misschien kan beantwoorden.
Ongeveer een jaar geleden heb ik een tweedehands Peugeot 307 (Bouwjaar 2007) gekocht. Ik ben nog steeds tevreden over de aankoop, alleen niet zo tevreden over de radio die er in zit. De radio zelf is niet slecht, ik mis alleen enkele zaken die ik graag had gehad. Ik heb al mijn muziek op Spotify staan en speel deze normaal af via mijn telefoon, echter is mijn radio een RD4. Deze heeft geen USB of AUX en geen optie voor Bluetooth.
Bij mijn oude Peugeot 106 kon ik gewoon een nieuwe radio van €50 met Bluetooth er in zetten en was ik klaar. Echter bij deze radio's is dat net iets lastiger. Hier zit namelijk de besturing van het MFD in. Verder heb ik stuurwielbediening. Als ik mijn radio zomaar verander, raak ik beide functies kwijt. Wel is het mogelijk om het MFD op 1 stand te laten staan om het daarna niet meer te kunnen wijzigen.
Enige tijd heb ik naar mogelijke oplossingen hiervoor gekeken. Ik kan hiervoor een interface adapter kopen van ongeveer €100, deze werkt de grotere namen zoals JVC en Pioneer. Hiervoor was ik wel een aanzienlijk bedrag kwijt voor een simpele 1-dins radio. Dit heb ik toen dus maar gelaten voor wat het was.
Bij het bekijken van deze thread zag ik mooie 2-dins radio's voorbij voor schappelijke bedragen. Vandaar dat ik me hier verder in wil verdiepen.

Hierbij heb ik dus wel nog enkele vragen die mogelijk een medetweaker kan beantwoorden.

Als ik een radio van bijvoorbeeld Joying koop, wat zijn dan mijn opties met betrekking tot het behouden van de functies? Werkt een interface adapter bijvoorbeeld ook hiermee? Ik zag dat ze zelf ook een 'stuurwiel-afstandbediening' aanbieden wat ook een eventuele oplossing zou kunnen zijn. Heeft hier iemand ervaring mee?
Hoe 'moeilijk' is het verder om deze radio's in te bouwen? Kan een leek zoals ik met minimale technische kennis dit zelf doen of komt hier meer bij kijken?

Als iemand mijn vragen zou kunnen beantwoorden, dan zou ik dit zeer op prijs stellen.

Bij voorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

@InsertFunnyText

Als er geen harnas bestaat voor jou wagen....dan werkt het wel maar is het allemaal niet zo plug en play.
Bij de universele versies moet je zelf 2 kabels leggen naar de can van de stuurknoppen en dan de knoppen inleren op de head unit. Niet echt rocketscience maar je moet wel uitvogelen welke kabels het zijn, vaak wel te vinden op google. Dan met enkele wiretaps aankoppelen en klaar.
Voor de rest is het kwestie van inpluggen en klaar. Al kan op sommige wagens wel prutsen zijn om de radio te verwijderen.

Mfd koppeling ben je volgens mij dan wel volledig kwijt. ...

[ Voor 5% gewijzigd door SadisticPanda op 10-11-2017 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rr.kardol
Kiswum schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 14:46:
Yep, de uitgangen zitten er gewoon bij alle radio's op. Eventueel via de meegeleverde kabel. Echter kan het zijn dat dit is wegbezuinigd bij 2-din's van slechts €100-150,-.
Geef de links maar van die radio's
Kan ze niet vinden
Enkel met sub en front uitgang niet alle 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 04-06 20:05
rr.kardol schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 19:06:
[...]

Geef de links maar van die radio's
Kan ze niet vinden
Enkel met sub en front uitgang niet alle 3
Kiswum in "Het Android Autoradio Topic"

Daarnaast hebben veel Joying radio's het ook wel.

Edit: hier nog meer foto's, maar ik ga er voor het gemak vanuit dat je die wel hebt gezien in dit topic:

Kiswum in "Het Android Autoradio Topic"

[ Voor 20% gewijzigd door Kiswum op 10-11-2017 19:21 ]

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WLC91
azz_kikr schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 15:15:
[...]

Welke chipset is deze? Px3 of sofia? Kan je mss es foto maken van je about scherm in settings?
Als je gewoon eens de advertentie leest dan hoeven wij niet alles voor te kouwen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vosss
Zojuist deze gekocht:

https://nl.aliexpress.com...s-stereo/32812548739.html

Ben benieuwd of dat met inbouwen allemaal gaat lukken. Diverse filmpjes op internet zien er makkelijk zat uit voor mijn auto en er zit een install tool bij om dashboard los te kunnen klikken zonder te beschadigen, dus waarschijnlijk komt dat wel goed.

Vooral gekocht voor de navigatie, niet dat ik die per se nodig heb, ik rij maar 6km per dag voor mn werk, maar het is wel reuze handig voor op vakantie :)

En verder natuurlijk om mooi wat muziek op te zetten en als ik wil even vlug iets opzoeken op internet. :)

Ben benieuwd hoe snel die geleverd wordt, want de levertijd is me totaal niet duidelijk. We zien wel. Heb er zin in in elk geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InsertFunnyText
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12-07-2023
azz_kikr schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 17:13:
@InsertFunnyText

Als er geen harnas bestaat voor jou wagen....dan werkt het wel maar is het allemaal niet zo plug en play.
Bij de universele versies moet je zelf 2 kabels leggen naar de can van de stuurknoppen en dan de knoppen inleren op de head unit. Niet echt rocketscience maar je moet wel uitvogelen welke kabels het zijn, vaak wel te vinden op google. Dan met enkele wiretaps aankoppelen en klaar.
Voor de rest is het kwestie van inpluggen en klaar. Al kan op sommige wagens wel prutsen zijn om de radio te verwijderen.

Mfd koppeling ben je volgens mij dan wel volledig kwijt. ...
Dank je voor het reageren op mijn vragen.
Als ik het goed begrijp is het harnas dan de interface die nodig is? Ten minste van wat ik heb kunnen vinden met opzoeken. Met andere woorden moet ik deze dus sowieso aanschaffen. Indien dat het geval is, dan zou dat sowieso kunnen doen.
Dan zou ik dus de meeste functies kunnen behouden. En anders blijft die op 1 scherm staan, gebruik het in feite enkel voor de gereden kilometers tot de volgende tankbeurt.

Ik heb verder nog deze vragen ook aan Joying gesteld en de volgende antwoorden gekregen:
Hi friend,

Nice day, this is Candy from JOYING

For your car you can install our single din car radio directly, you can choose one as you like:
https://www.carjoying.de/...n-android-6-0-stereo.html

Yes, our car radio can support the steering wheel control, but you need a adapter like below:
Pls check your car info more clearly and choose a most suitable one:
http://www.connects2.com/...faces/vehicle/Peugeot/307
En daarna op mijn vraag of ik ook een 2-Dins kan instaleren:
Hi friend,

If you want to install the double din car radio, you need install a metal double din frame kit like this:
https://www.ebay.com/itm/...27375a:g:XWQAAOSw2s1UsR0f

And then you can choose the double din car radio, hope you'd better to choose the one without any physic buttons:
https://www.carjoying.de/...2-din-android-stereo.html
Met als toevoeging dat ik geen fysieke knoppen kan gebruiken.
Hi friend,

Yes, with this metal frame kit. The unit with physic button with the different screw with other units.
So it may have little inappropriate with the metal kit

Hope you well-understanding

Best regards,
Candy
Zouden jullie zeggen dat geen fysieke knoppen een gemis is? Mij lijkt dat de radio's zonder ook nog zo goed werken, niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik heb net de JY-VM130N2D van Joying gekocht, de Funrover die WLC91 gekocht heeft is 100 euro goedkoper, maar heb beter gevoel bij Joying (ondanks die merknaam).

Hoop dat ik er goed aan gedaan heb om de D versie te nemen, ivm de ingebouwde digitale versterker.

Deze zal in plaats van de RCD315 komen in een Golf 6 GTI van 2009.

[ Voor 11% gewijzigd door Quantor op 11-11-2017 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

InsertFunnyText schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 13:45:
[...]

Dank je voor het reageren op mijn vragen.
Als ik het goed begrijp is het harnas dan de interface die nodig is? Ten minste van wat ik heb kunnen vinden met opzoeken. Met andere woorden moet ik deze dus sowieso aanschaffen. Indien dat het geval is, dan zou dat sowieso kunnen doen.
Dan zou ik dus de meeste functies kunnen behouden. En anders blijft die op 1 scherm staan, gebruik het in feite enkel voor de gereden kilometers tot de volgende tankbeurt.

Ik heb verder nog deze vragen ook aan Joying gesteld en de volgende antwoorden gekregen:

[...]

En daarna op mijn vraag of ik ook een 2-Dins kan instaleren:

[...]

Met als toevoeging dat ik geen fysieke knoppen kan gebruiken.

[...]

Zouden jullie zeggen dat geen fysieke knoppen een gemis is? Mij lijkt dat de radio's zonder ook nog zo goed werken, niet?
Knoppen zijn handig om al rijdend de radio te bediening. Kan je blind op,duwen. Met enkel touchscreen gaat dat wat moeilijker.

Het harnas aan de achterkant is meer een adapter kabel die ervoor zorgt dat de radio op jouw originele kabels past zodat jij minimaal in je originele kabels moet klooien.
Normaal kan je die ook zelf maken als ze niet bestaan met het is niet zeker dat alles zal werken. Geluid en stroom enzo wel. Maar de extra dingen zoals canbus en whatever zijn mogelijk. Iet volledig werkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WLC91
Quantor schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 14:41:
Ik heb net de JY-VM130N2D van Joying gekocht, de Funrover die WLC91 gekocht heeft is 100 euro goedkoper, maar heb beter gevoel bij Joying (ondanks die merknaam).

Hoop dat ik er goed aan gedaan heb om de D versie te nemen, ivm de ingebouwde digitale versterker.

Deze zal in plaats van de RCD315 komen in een Golf 6 GTI van 2009.
Waarom heb je dan precies Joying gekozen, ben wel benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichardvdZee
  • Laatst online: 14-06 09:29
Ik heb een PX5 van Xtrons in mijn Golf Variant van 2012 geplaatst en ben tot nu toe erg tevreden.
Wel 1 keer een freeze gehad (maar mijn accu was echt aan vervanging toe) en een plotselinge herstart.
Vast knoppen zijn ook wel fijn, hoewel ik stuurwielbediening heb.
RDS naam werkt, AF niet, algemene ontvangst kan wel beter, hij stoort soms wel wat.

https://nl.aliexpress.com...46-47f1-8af8-384188c11ae9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
WLC91 schreef op zondag 12 november 2017 @ 17:46:
[...]

Waarom heb je dan precies Joying gekozen, ben wel benieuwd.
zoals gezegd: "gevoel" maar Joying lijkt iets bekender te zijn en daarom hopelijk meer support via het internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perslucht
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:51
Mijn unit voor mijn Megane II is inmiddels een weekje binnen.
https://nl.aliexpress.com...12ZTvQkG&isOrigTitle=true

Ik heb hem nog niet ingebouwd in mijn auto. Dat heeft verschillende redenen.
Op dit moment heb ik hem thuis aangesloten op wat bedrading uit een sloopauto. Hiermee kan ik mooi een Megane nabootsen. Dit is vooral handig om de stuurwielbediening aan de praat te krijgen.

Wat blijkt nou, deze radio is eigenlijk gemaakt voor Megane's geproduceerd na 2006. Deze gebruiken CAN bus voor de communicatie tussen de stuurwielbediening, display en radio. Mijn Megane is van 2004, en gebruikt verschillende weerstandswaarden voor elke knop.

Nou schijn je op Key 1 en Key 2 deze weerstandsdraden aan te kunnen sluiten. Dat ga ik dus doen. Gelijk een eigen schakeling met weerstanden maken zodat het originele display en de can bus module er tussen uit kunnen.
Zoiets is op XDA al vaker beschreven. https://forum.xda-develop...g-wheel-controls-t3316548

Wat wel jammer is is dat de radio niet is ontworpen om op het hoofd CAN bus netwerk aangesloten te worden. Ik ben nog aan het uitvogelen of hier andere mogelijkheden voor zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

RichardvdZee schreef op zondag 12 november 2017 @ 20:04:
Ik heb een PX5 van Xtrons in mijn Golf Variant van 2012 geplaatst en ben tot nu toe erg tevreden.
Wel 1 keer een freeze gehad (maar mijn accu was echt aan vervanging toe) en een plotselinge herstart.
Vast knoppen zijn ook wel fijn, hoewel ik stuurwielbediening heb.
RDS naam werkt, AF niet, algemene ontvangst kan wel beter, hij stoort soms wel wat.

https://nl.aliexpress.com...46-47f1-8af8-384188c11ae9
Dat komt denk ik omdat die xtrons een iets andere aansluiting gebruiken voor hun radio aansluiting. Bij de xtrons is de radio aansluiting een dubbele fakra aansluiting waarvan er maar 1je van effectief aangesloten is. En meeste volkswagens hebben de 2 aansluitingen in gebruik.
Bij de meeste andere radios zit er een adapter tussen waarbij de 2 aansluitingen gebruikt worden met vaak nog extra versterkertje erin. Heb je meestal kans op beter geluid op de radio ontvangst.

Pagina: 1 ... 9 ... 47 Laatste