Je kunt rechtsonder op de rode powerknop drukken. Dit moet je echter wel iedere keer doen zodra je de app opstart. Een andere optie is deze: https://fernandokf.wordpr...imo-gps-screen-saver-hud/Dirk0s schreef op zondag 24 september 2017 @ 09:49:
Wie gebruikt er hier nog meer igo als navigatie?
Zodra ik dat gebruik om ergens naar toe te rijden dan springt het scherm na bepaalde tijd op zwart en zie ik de snelheid in het midden van het scherm en linksboven in de hoek de route die ik moet rijden. Wat ik liever zou hebben is dat ik gewoon telkens de map zie en zie waar ik rij. Krijg het alleen niet gevonden in het menu of instellingen. iemand die misschien weet of het mogelijk is om dit aan te passen?
Ik heb nu sinds een week mijn Joying laten installeren bij Yeshu. Voor ik deze ging aanschaffen las ik inderdaad een aantal verhalen over het leeg trekken van accus en aangezien ik een VW heb wou ik dit probleem direct opgelost hebben. Het probleem heb ik nog niet gehad gelukkig en dat terwijl wij niet zoveel rijden met de auto.Pusherman_ schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 16:02:
Nadat m'n Joying DE-JY-UM135N2 de accu al een keer had leeggetrokken, heb ik de Dormancy settings veranderd. Dit maakt geen verschil.
Ik rij elke doordeweekse dag zo'n 100KM, dus de accu moet gewoon goed vol zitten. Als ik in het weekend niet rijdt en op maandagochtend (laatst gereden op vrijdagavond) de auto wil starten, is hij weer leeg.
Nu lees ik hier en op Joying forum dat dit probleem bij VW (Seat etc.) voorkomt, maar ik heb een Peugeot 107.
Iemand hier al een oplossing voor gevonden (naast een losse aan- en uit schakelaar er tussen zetten, wat ik geen oplossing maar workaround vind)?
Op het forum van Joying had ik een artikel gevonden van een persoon die de ACC (volgens mij) heeft aangesloten op zijn achter ruitenwisser. Dit had ik meegenomen naar het inbouwen bij Yeshu. Echter wist Sebas mij te vertellen dat dit niet de meest handige manier was, hij heeft in plaats daarvan een nieuwe zekering in de zekeringenkast van de auto geplaats.
Oftewel, misschien een idee om even te bellen naar Yeshu, misschien kan hij je wel helpen.
Succes!
Hallo allemaal!
Mede dankzij alle reactie en gedeelde ervaringen heb ik nu sinds een week een Joying DE-JY-VM130N2 in mijn VW Passat uit 2012.
Mijn setup:
VW Passat variant uit 2012
Joying DE-JY-VM130N2 Head unit
TP-Link 4G Mi-Fi Hotspot met display M7350 (4G dongel van Joying is niet meer leverbaar)
ODBII Module
Focal composet voorin (volgens mij de ES165K2) aan een Gladen Mosconi AS100.2
Focal reference series (volgens mij de 165CVX) achterin
Rockford Fosgate 12 inch platte subwoofer
Hifonics Zeus 5 channel versterker ZX8000 (sub en achterspeakers)
Ik heb dit allemaal laten inbouwen door Yeshu Carservices en maar goed ook. Het hele plug-and-play is absoluut niet waar, niet met mijn setup in ieder geval. Hierbij even wat bevindingen die ik graag wil delen.
Automatisch uitschakelen radio
Er is veel discussie rondom dit item. Wat ik er zelf van begrijp is dat de radio automatisch uitschakelt doordat deze geen signaal meer krijgt (voeding) van de ACC kabel. Maar bij veel nieuwe auto’s en vooral de VAG groep blijft hier gewoon spanning op staan. Op Het Joying forum heeft iemand de radio laten schakelen samen met zijn ruitenwisser achter. Echter heeft Yeshu het voor mij iets anders aangesloten en het werkt nu prima.
4G module (dongel)
Helaas is de standaard 4G dongel van Joying niet meer leverbaar en ze ondersteunen ook geen enkel andere 4G USB dongel. Ik heb het toch nog even geprobeerd met een dongel van Huawei, maar helaas. Ik heb nu dan maar een TP-Link 4G Mi-Fi Hotspot M7350 in de auto geplaatst en dat werkt in principe prima. Alleen start deze niet altijd even goed op als de batterij op is.
ODBII Module
Dit leek mij een leuk speeltje, maar ik heb het niet aan de praat kunnen krijgen. Mijn telefoon kan het Bluetooth signaal wel oppakken, alleen mijn radio niet. Beetje jammer.
CAN Interface
Eerlijk is eerlijk, alles werkte in 1 keer goed als het gaat om de CAN interface. Stuurwiel bediening werkt, parkeersensoren werken, etc. Echter stoor ik mij aan de overlayer op het scherm van de klimaatregeling in de auto. Ik heb deze namelijk gewoon op automatisch staan en elke keer als de auto zelf die iets veranderd (denk blaasstand etc) dan komt die overlayer op mijn radio. Dit blokt meteen een gedeelte van je scherm, dus navigatie en/of knoppen. Maar helaas heb ik de gehele CAN module eruit moeten halen omdat mijn keyless entry niet werkt. Hier kom ik later op terug.
Gebruiksgemak
De unit zelf werkt best goed en je kan inderdaad gewoon alle apps installeren die je wenst. Ik heb zelf Spotify, Youtube, Google Maps, Google agenda, Waze en Flitmesiter. Maar het blijft een goedkope Android tablet waarbij je regelmatig je apps moet afsluiten om een beetje snelheid te behouden. Ik heb al Package Disabler Pro gebruikt om wat apps te killen, maar dat helpt niet veel. Dus mocht iemand suggesties hebben om de unit lekker snel te maken/behouden, dan hoor ik hat graag.
Keyless entry
Zoals ik al aangaf bij de CAN interface, werkt mijn Keyless entry helaas niet icm met de CAN software. De sloten werken gewoon prima en ik kan ook de auto starten met de sleutel in zak, alleen bij het uitzetten van de auto gaat het mis. Hierbij krijg ik een foutmelding van mijn auto dat deze niet goed in ‘P’ staat. Daardoor werkt mijn stop knop van de auto niet. Met de CAN interface kan ik wel gewoon de auto stoppen als ik mijn sleutel in het dashboard steek en er weer uithaal, dan wordt deze fout blijkbaar overschreven. De melding dat er een fout is komt dan namelijk wel, maar de auto gaat gewoon uit. Helaas heb ik hier niets over kunnen vinden op het internet. Sebas van Yeshu gaf aan dat de software van de CAN module de Keyless functie niet ondersteund. Momenteel heb ik de vraag uitstaan bij Joying, maar verwacht hier geen oplossing voor te krijgen.
Ik hoop dat dit verhaal andere kan helpen, zoals posts op dit topic mij ook hebben geholpen.
Mocht iemand mij nog kunnen helpen met het volgende, graag:
Mede dankzij alle reactie en gedeelde ervaringen heb ik nu sinds een week een Joying DE-JY-VM130N2 in mijn VW Passat uit 2012.
Mijn setup:
VW Passat variant uit 2012
Joying DE-JY-VM130N2 Head unit
TP-Link 4G Mi-Fi Hotspot met display M7350 (4G dongel van Joying is niet meer leverbaar)
ODBII Module
Focal composet voorin (volgens mij de ES165K2) aan een Gladen Mosconi AS100.2
Focal reference series (volgens mij de 165CVX) achterin
Rockford Fosgate 12 inch platte subwoofer
Hifonics Zeus 5 channel versterker ZX8000 (sub en achterspeakers)
Ik heb dit allemaal laten inbouwen door Yeshu Carservices en maar goed ook. Het hele plug-and-play is absoluut niet waar, niet met mijn setup in ieder geval. Hierbij even wat bevindingen die ik graag wil delen.
Automatisch uitschakelen radio
Er is veel discussie rondom dit item. Wat ik er zelf van begrijp is dat de radio automatisch uitschakelt doordat deze geen signaal meer krijgt (voeding) van de ACC kabel. Maar bij veel nieuwe auto’s en vooral de VAG groep blijft hier gewoon spanning op staan. Op Het Joying forum heeft iemand de radio laten schakelen samen met zijn ruitenwisser achter. Echter heeft Yeshu het voor mij iets anders aangesloten en het werkt nu prima.
4G module (dongel)
Helaas is de standaard 4G dongel van Joying niet meer leverbaar en ze ondersteunen ook geen enkel andere 4G USB dongel. Ik heb het toch nog even geprobeerd met een dongel van Huawei, maar helaas. Ik heb nu dan maar een TP-Link 4G Mi-Fi Hotspot M7350 in de auto geplaatst en dat werkt in principe prima. Alleen start deze niet altijd even goed op als de batterij op is.
ODBII Module
Dit leek mij een leuk speeltje, maar ik heb het niet aan de praat kunnen krijgen. Mijn telefoon kan het Bluetooth signaal wel oppakken, alleen mijn radio niet. Beetje jammer.
CAN Interface
Eerlijk is eerlijk, alles werkte in 1 keer goed als het gaat om de CAN interface. Stuurwiel bediening werkt, parkeersensoren werken, etc. Echter stoor ik mij aan de overlayer op het scherm van de klimaatregeling in de auto. Ik heb deze namelijk gewoon op automatisch staan en elke keer als de auto zelf die iets veranderd (denk blaasstand etc) dan komt die overlayer op mijn radio. Dit blokt meteen een gedeelte van je scherm, dus navigatie en/of knoppen. Maar helaas heb ik de gehele CAN module eruit moeten halen omdat mijn keyless entry niet werkt. Hier kom ik later op terug.
Gebruiksgemak
De unit zelf werkt best goed en je kan inderdaad gewoon alle apps installeren die je wenst. Ik heb zelf Spotify, Youtube, Google Maps, Google agenda, Waze en Flitmesiter. Maar het blijft een goedkope Android tablet waarbij je regelmatig je apps moet afsluiten om een beetje snelheid te behouden. Ik heb al Package Disabler Pro gebruikt om wat apps te killen, maar dat helpt niet veel. Dus mocht iemand suggesties hebben om de unit lekker snel te maken/behouden, dan hoor ik hat graag.
Keyless entry
Zoals ik al aangaf bij de CAN interface, werkt mijn Keyless entry helaas niet icm met de CAN software. De sloten werken gewoon prima en ik kan ook de auto starten met de sleutel in zak, alleen bij het uitzetten van de auto gaat het mis. Hierbij krijg ik een foutmelding van mijn auto dat deze niet goed in ‘P’ staat. Daardoor werkt mijn stop knop van de auto niet. Met de CAN interface kan ik wel gewoon de auto stoppen als ik mijn sleutel in het dashboard steek en er weer uithaal, dan wordt deze fout blijkbaar overschreven. De melding dat er een fout is komt dan namelijk wel, maar de auto gaat gewoon uit. Helaas heb ik hier niets over kunnen vinden op het internet. Sebas van Yeshu gaf aan dat de software van de CAN module de Keyless functie niet ondersteund. Momenteel heb ik de vraag uitstaan bij Joying, maar verwacht hier geen oplossing voor te krijgen.
Ik hoop dat dit verhaal andere kan helpen, zoals posts op dit topic mij ook hebben geholpen.
Mocht iemand mij nog kunnen helpen met het volgende, graag:
- Snelheid optimalisatie voor de Joying unit. Weet iemand goeie apps om de unit sneller te maken/houden?
- Heeft iemand dezelfde ervaring of weet iemand een oplossing voor het Keyless Entry probleem?
Hallo,
Ik wil ook een joying radio gaan aanschaffen, heeft er iemand een idee welke ik kan gebruiken in een Mercedes Viano (2014) ? heb op het moment een parrot android smart erin en deze is aan vervanging toe.
alvast bedankt.
Ik wil ook een joying radio gaan aanschaffen, heeft er iemand een idee welke ik kan gebruiken in een Mercedes Viano (2014) ? heb op het moment een parrot android smart erin en deze is aan vervanging toe.
alvast bedankt.
Ik heb zelf ook een PAS in een van onze auto's zitten en dat is een universele radio. Je kunt dus alle universele versies erin bouwen. Het kan zijn dat er specifieke voor jouw Mercedes een andere mogelijkheid is, maar ik denk dat jij je dashboard en maten beter kent dan wij.divermickey schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 14:36:
Hallo,
alvast bedankt.
Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.
Anoniem: 977717
Goede dag heren en dames
ik heb ene vraagje ik heb een android auto radio gekocht bij inbouwnavigatie alleen ik heb nog de oude android systeem 4.1 maar wil hem update ik kan nergens een update vinden kunnen jullie mijn helpen om de android update te vinden
ik heb ene vraagje ik heb een android auto radio gekocht bij inbouwnavigatie alleen ik heb nog de oude android systeem 4.1 maar wil hem update ik kan nergens een update vinden kunnen jullie mijn helpen om de android update te vinden
Ik zou het eerst bij je inbouwcentrum proberen. Vraag dan ook direct welk typenummer je autoradio precies heeft en welk merk.Anoniem: 977717 schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 11:19:
Goede dag heren en dames
Als hij/zij het niet weet, installeer dan een app zoals: CPU-Z en noteer alle relevantie informatie zoals typenummer, processoren, geheugen, opslag, etc. Probeer in ieder geval alle specificaties van je autoradio te noteren.
Ik vermoed dat er geen update beschikbaar is, mocht dat wel zo zijn, dan kun je daarvoor het beste terecht op XDA-Forums, samen met je merk autoradio en typenummer.
Vind het een gewaagde keus om die daar te kopen met alle meldingen op kassa en tros radar. Schijnt enorme ballentent te zijn.Anoniem: 977717 schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 11:19:
Goede dag heren en dames
Anoniem: 455473
Deze vraag kan je het best aan de verschillende winkels zelf vragen. Als je dan wellicht verschillende opties hebt, dan willen de mensen hier je best wel van advies voorzien, maar zoals vaker gezegd op Tweakers verwachten de mensen hier wel een beetje eigen inzet.divermickey schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 14:36:
Hallo,
alvast bedankt.
Mijn eigen Carjoying is nu op de post terug naar China, 35 euro die ik ook maar moet zien terug te krijgen
had mail gestuurd naar joying, maar ze hebben 8 dagen verlof ivm chinese national day.
en had gehoopt dat er mischien iemand er al één had ingebouwd in een viano of hier raad over had.
als ik antwoord heb gekregen van Joying zal ik zeker de mogelijkheden posten.
Alvast bedankt.
en had gehoopt dat er mischien iemand er al één had ingebouwd in een viano of hier raad over had.
als ik antwoord heb gekregen van Joying zal ik zeker de mogelijkheden posten.
Alvast bedankt.
Ik wil eigenlijk een nieuwe radio aanschaffen voor het scherm en een achteruitrijcamera inbouwen. er zit nu een 'gewone' radio in. Ik zie veel Android 6 in dit topic, heeft er al iemand ervaring met 7.1? Biedt dat meerwaarde?
En als ik dan toch zo'n apparaat aanschaf zou navigeren op het scherm niet onhandig zijn, maar kan ik dat ook via mijn iPhone doen of moet ik dan een 4G dongle inbouwen?
En als ik dan toch zo'n apparaat aanschaf zou navigeren op het scherm niet onhandig zijn, maar kan ik dat ook via mijn iPhone doen of moet ik dan een 4G dongle inbouwen?
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
Ik heb toevallig gisteren exact de radio in jouw link besteld. Zal er even kort op terugkomen als ie binnen is!breinonline schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 21:19:
Ik wil eigenlijk een nieuwe radio aanschaffen voor het scherm en een achteruitrijcamera inbouwen. er zit nu een 'gewone' radio in. Ik zie veel Android 6 in dit topic, heeft er al iemand ervaring met 7.1? Biedt dat meerwaarde?
7.1 wordt alleen aangeboden op de oudere px3 apparaten (Rockchip RK3188 4-core CPU, 1 of 2 GB RAM, meestal 16 GB ROM). Waarschijnlijk om de "overjarige" voorraad kwijt te raken aan mensen die altijd het meest recente OS willen.
Je bent het beste af met een apparaat van de px5 (ofwel MTCD) generatie: Rockchip RK3368 8-core CPU, 2 GB RAM, 32 GB ROM, Android 6.
Hoezo navigeren onhandig? Waar zit je scherm dan?
Je bent het beste af met een apparaat van de px5 (ofwel MTCD) generatie: Rockchip RK3368 8-core CPU, 2 GB RAM, 32 GB ROM, Android 6.
[ Voor 7% gewijzigd door Masimo op 03-10-2017 21:33 ]
Nee, ik zei niet onhandig
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
Ah, handig dus, zeg dat dan
Je kan je internet via je telefoon delen (hotspot, tethering) via bluetooth of wifi. Dan pikt je navigatie-app de (verkeers) info via de 4G van je telefoon op.
Of je navigeert m.b.v. Google Maps via de 4G van je telefoon.
Je kan je internet via je telefoon delen (hotspot, tethering) via bluetooth of wifi. Dan pikt je navigatie-app de (verkeers) info via de 4G van je telefoon op.
Of je navigeert m.b.v. Google Maps via de 4G van je telefoon.
Helder, dank.
Heb je toevallig een tip welke ik dan het beste kan bestellen?Masimo schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 21:49:
7.1 wordt alleen aangeboden op de oudere px3 apparaten (Rockchip RK3188 4-core CPU, 1 of 2 GB RAM, meestal 16 GB ROM). Waarschijnlijk om de "overjarige" voorraad kwijt te raken aan mensen die altijd het meest recente OS willen.
Je bent het beste af met een apparaat van de px5 (ofwel MTCD) generatie: Rockchip RK3688 8-core CPU, 2 GB RAM, 32 GB ROM, Android 6.
Dat hangt af van wat je wil qua design / funktionaliteit / add-ons. Basisvereisten, zoals ik al aangaf, octa-core, 2 GB RAM, 32 GB ROM en Android 6.
Er zijn zoveel aanbieders, zeker als je overweegt uit China te bestellen. Wat betreft "merken" ben je waarschijnlijk het beste af met Joying of Pumpkin. Ik zeg merken tussen aanhalingstekens, omdat er qua hardware maar een handvol fabrikanten zijn. De Joyings en Pumpkins van deze wereld, en alle andere handelaren, verzorgen alleen het user interface en plakken hun merknaam erop. Joying verkoopt ook vanuit Europa. Qua support bieden Joying en Pumpkin, denk ik, de beste ondersteuning via klantenservice en community forum. Ownice wordt ook nog wel veel genoemd.
Maar ik heb met geen van allen ervaring. Ik heb de gok genomen en een merkloze 10" unit met zwenkbaar scherm uit China gehaald. Het ding is stabiel, werkt vlotjes, en heeft geen rare nukken.
Hardware fabrikant is Klyde.
Aanvulling n.a.v. het prima verhaal hieronder.
Bij mijn unit zat een "kale" kabel én een kabel met ISO-stekker. Plus nog een zwik extra kabels, voor aansluiting op externe versterker, USB/4G uitgangen, CAM in, Video/Audio in, en een externe microfoon.
Hier een unpacking video van de verkoper van mijn unit. Via hem krijg ik ook software updates b.t.w.
Ik kreeg er ook nog een verloop van ISO naar mijn Kia Sorento 2007 bij. In totaal dus 8 kabelsets. Ik heb dus niks gerommeld met stekkers. Alles werkte meteen na aansluiting van de stekkers. Plug & Play.
De enige losse draden die ik middels solderen heb aangesloten waren voor de stuurwielbediening en handremschakelaar. Die laatste aan aarde gelegd zodat video's ook lopen tijdens het rijden.
Er zijn zoveel aanbieders, zeker als je overweegt uit China te bestellen. Wat betreft "merken" ben je waarschijnlijk het beste af met Joying of Pumpkin. Ik zeg merken tussen aanhalingstekens, omdat er qua hardware maar een handvol fabrikanten zijn. De Joyings en Pumpkins van deze wereld, en alle andere handelaren, verzorgen alleen het user interface en plakken hun merknaam erop. Joying verkoopt ook vanuit Europa. Qua support bieden Joying en Pumpkin, denk ik, de beste ondersteuning via klantenservice en community forum. Ownice wordt ook nog wel veel genoemd.
Maar ik heb met geen van allen ervaring. Ik heb de gok genomen en een merkloze 10" unit met zwenkbaar scherm uit China gehaald. Het ding is stabiel, werkt vlotjes, en heeft geen rare nukken.
Hardware fabrikant is Klyde.
Aanvulling n.a.v. het prima verhaal hieronder.
Bij mijn unit zat een "kale" kabel én een kabel met ISO-stekker. Plus nog een zwik extra kabels, voor aansluiting op externe versterker, USB/4G uitgangen, CAM in, Video/Audio in, en een externe microfoon.
Hier een unpacking video van de verkoper van mijn unit. Via hem krijg ik ook software updates b.t.w.
Ik kreeg er ook nog een verloop van ISO naar mijn Kia Sorento 2007 bij. In totaal dus 8 kabelsets. Ik heb dus niks gerommeld met stekkers. Alles werkte meteen na aansluiting van de stekkers. Plug & Play.
De enige losse draden die ik middels solderen heb aangesloten waren voor de stuurwielbediening en handremschakelaar. Die laatste aan aarde gelegd zodat video's ook lopen tijdens het rijden.
[ Voor 37% gewijzigd door Masimo op 03-10-2017 17:26 ]
Even een kleine update van mijn kant (voor de mensen die mijn topic met de vele foto's niet hebben gevolgd op het Skodaforum):
Ik maak gebruik van een Ownice OL-7002G en die heb ik via het eigen Ownice AliExpress shop besteld. Deze kon hem via Spanje leveren, waardoor ik geen invoerkosten hoefde te betalen.
Extra opties die ik ook heb besteld via andere kanalen:
Ik heb de radio ingebouwd in een Skoda Fabia uit 2002. Er zijn geen passende oplossingen voor deze auto, hierdoor heb ik een universeel 2din frame moeten gebruiken.

De autoradio wordt geleverd met kale kabels. Er zit geen ISO stekker op. Dit moet je er dus zelf op maken bij een universele radio. Het kost niet veel tijd, maar je hebt wel de juiste tools nodig (of veilige alternatieven).

Voordat je alles aansluit, kijk je eerst of de kabelkleuren overeenkomen, want net als in de bouwwereld, is er een kleurenstandaard bij autoradio's.
Hier vergelijk ik de kleuren en de locatie van de stekkers bij de Pioneer radio die erin zat:

Als alles goed zit, dan kun je het aansluiten:

Na wat testopstellingen, werd ik erop gewezen dat ik het frame moest aanpassen om te voorkomen dat de autoradio te ver uitsteekt.

Alle randen van het frame heb ik recht gemaakt, zodat deze veel verder in mijn console kan worden geplaatst.

Ok, de radio zit er nu goed in, maar het universeel frame moet ik toch wat dunner maken. De radio is wat dikker dan de Europese standaard. Hierdoor moet er ongeveer 2-3mm aan de randen vanaf om het frame over de achterkant naar voren te trekken (tot aan het standaard opbouwframe).
Geluid:
Het geluid is prima en is beter dan de oude Pioneer radio die erin zat. Je kunt gebruik maken van een Equalizer om het geluid nog beter af te stemmen. De speakers in de auto zijn niet van een al te beste kwaliteit, waardoor ik het geluid niet goed heb kunnen testen.
Draadloze dingen:
Wifi werkt redelijk, ik moet echt voor de voordeur staan om te kunnen verbinden met het thuisnetwerk. Je kunt de antenne modificeren die er nu op zit. Je zou het kleine kabeltje kunnen verlengen zodat het wifi bereik ook beter wordt.
Bluetooth werkt naar mijn idee goed. Muziek via wifi streamen is geen probleem, maar bellen heb ik nog niet gedaan (mede doordat ik nog niet de juiste microfoon aansluiting heb).
4G werkt momenteel niet. Mijn Xs4all datakaart wordt niet herkend, waardoor de instellingen op grijs blijven staan. Ik zal hiervoor nog een ander simkaartje proberen. Wellicht ligt het daar aan en anders moet ik op een of andere manier de connectie werkend krijgen.
GPS is prima, ik heb mijn GPS achter mijn ventilatie roosters gemonteerd en daarmee heb ik voldoende ontvangst. De iGO app is erg onrustig, de snelheid schiet van 118 naar 124, terwijl de cruise control aan staat. Gelukkig kun je eenvoudig andere navigatie apps zoals Sygic installeren. Deze is een stuk betrouwbaarder met betrekking tot de snelheid. Deze houdt het een stuk beter vast.
Bediening: Deze is goed, maar je moet oppassen met de randen. Door de dikke randen, kun je het knopje voor openstaande apps niet goed bedienen (rechts bovenin de hoek). Het scherm reageert goed op mijn acties.
Aansluitingen:
Die zijn er genoeg en doordat ik geen speciale stuurwielbediening heb, heb ik geen problemen gehad met het aansluiten van de stroom en speakers. De autoradio houdt het geheugen gewoon vast als de stroom er volledig af gaat, dus dat is wel prettig. Verder heb ik niet het gevoel dat de accu wordt leeggetrokken, maar de auto wordt bijna elke dag gebruikt.
Je kunt instellen dat de radio na 10/20/30/etc. minuten wordt uitgeschakeld. Hij staat bij mij op 20 minuten. Echter heb ik het gevoel dat ik na 2 minuten al de gehele bootcyclus moet doorlopen. Ik denk dat een koude start ongeveer 20 seconden kost en een warme start een seconde of 10.
OBDII module:
Deze werkt goed, maar je kunt het niet koppelen via het Bluetooth gedeelte. Je moet een OBDII app openen om te kunnen verbinden met het apparaatje. Om de standen uit te lezen, gebruik ik de app Torque Lite (echter is deze vooral geschreven voor de portret modus).
Automatisch apps opstarten
Ik ben nog aan het bekijken welke apps hiervoor bruikbaar zijn. Ik heb op mijn oude Parrot Asteroid Smart wat apps die ik wellicht in kan zetten zoals Starter en Asteroid Tweaker
In Sygic kan ik aangeven dat die automatisch wordt gestart als mijn BT telefoon wordt gekoppeld.
Mocht je nog vragen hebben, stel ze gerust. Ik zal ook zoveel mogelijk informatie in mijn review plaatsen, maar wanneer die online komt... Nog geen idee.
Ik maak gebruik van een Ownice OL-7002G en die heb ik via het eigen Ownice AliExpress shop besteld. Deze kon hem via Spanje leveren, waardoor ik geen invoerkosten hoefde te betalen.
Extra opties die ik ook heb besteld via andere kanalen:
- Achteruitrijcamera (helaas niet de juiste besteld/binnen gekregen).
- DAB+ antenne, is nog niet aangesloten.
- Microfoon om handsfree te bellen. Ik heb een Parrot microfoon besteld met dubbele mic's. Hiervoor moet ik nog een 2,5mm naar 3,5mm plug voor bestellen om het passend te maken.
- Universeel frame om de radio vast te kunnen zetten in de radio.
- ISO kabel

Ik heb de radio ingebouwd in een Skoda Fabia uit 2002. Er zijn geen passende oplossingen voor deze auto, hierdoor heb ik een universeel 2din frame moeten gebruiken.

De autoradio wordt geleverd met kale kabels. Er zit geen ISO stekker op. Dit moet je er dus zelf op maken bij een universele radio. Het kost niet veel tijd, maar je hebt wel de juiste tools nodig (of veilige alternatieven).

Voordat je alles aansluit, kijk je eerst of de kabelkleuren overeenkomen, want net als in de bouwwereld, is er een kleurenstandaard bij autoradio's.
Hier vergelijk ik de kleuren en de locatie van de stekkers bij de Pioneer radio die erin zat:

Na wat testopstellingen, werd ik erop gewezen dat ik het frame moest aanpassen om te voorkomen dat de autoradio te ver uitsteekt.

Alle randen van het frame heb ik recht gemaakt, zodat deze veel verder in mijn console kan worden geplaatst.

Ok, de radio zit er nu goed in, maar het universeel frame moet ik toch wat dunner maken. De radio is wat dikker dan de Europese standaard. Hierdoor moet er ongeveer 2-3mm aan de randen vanaf om het frame over de achterkant naar voren te trekken (tot aan het standaard opbouwframe).
Geluid:
Het geluid is prima en is beter dan de oude Pioneer radio die erin zat. Je kunt gebruik maken van een Equalizer om het geluid nog beter af te stemmen. De speakers in de auto zijn niet van een al te beste kwaliteit, waardoor ik het geluid niet goed heb kunnen testen.
Draadloze dingen:
Wifi werkt redelijk, ik moet echt voor de voordeur staan om te kunnen verbinden met het thuisnetwerk. Je kunt de antenne modificeren die er nu op zit. Je zou het kleine kabeltje kunnen verlengen zodat het wifi bereik ook beter wordt.
Bluetooth werkt naar mijn idee goed. Muziek via wifi streamen is geen probleem, maar bellen heb ik nog niet gedaan (mede doordat ik nog niet de juiste microfoon aansluiting heb).
4G werkt momenteel niet. Mijn Xs4all datakaart wordt niet herkend, waardoor de instellingen op grijs blijven staan. Ik zal hiervoor nog een ander simkaartje proberen. Wellicht ligt het daar aan en anders moet ik op een of andere manier de connectie werkend krijgen.
GPS is prima, ik heb mijn GPS achter mijn ventilatie roosters gemonteerd en daarmee heb ik voldoende ontvangst. De iGO app is erg onrustig, de snelheid schiet van 118 naar 124, terwijl de cruise control aan staat. Gelukkig kun je eenvoudig andere navigatie apps zoals Sygic installeren. Deze is een stuk betrouwbaarder met betrekking tot de snelheid. Deze houdt het een stuk beter vast.
Bediening: Deze is goed, maar je moet oppassen met de randen. Door de dikke randen, kun je het knopje voor openstaande apps niet goed bedienen (rechts bovenin de hoek). Het scherm reageert goed op mijn acties.
Aansluitingen:
Die zijn er genoeg en doordat ik geen speciale stuurwielbediening heb, heb ik geen problemen gehad met het aansluiten van de stroom en speakers. De autoradio houdt het geheugen gewoon vast als de stroom er volledig af gaat, dus dat is wel prettig. Verder heb ik niet het gevoel dat de accu wordt leeggetrokken, maar de auto wordt bijna elke dag gebruikt.
Je kunt instellen dat de radio na 10/20/30/etc. minuten wordt uitgeschakeld. Hij staat bij mij op 20 minuten. Echter heb ik het gevoel dat ik na 2 minuten al de gehele bootcyclus moet doorlopen. Ik denk dat een koude start ongeveer 20 seconden kost en een warme start een seconde of 10.
OBDII module:
Deze werkt goed, maar je kunt het niet koppelen via het Bluetooth gedeelte. Je moet een OBDII app openen om te kunnen verbinden met het apparaatje. Om de standen uit te lezen, gebruik ik de app Torque Lite (echter is deze vooral geschreven voor de portret modus).
Ik ben nog aan het bekijken welke apps hiervoor bruikbaar zijn. Ik heb op mijn oude Parrot Asteroid Smart wat apps die ik wellicht in kan zetten zoals Starter en Asteroid Tweaker
In Sygic kan ik aangeven dat die automatisch wordt gestart als mijn BT telefoon wordt gekoppeld.
Mocht je nog vragen hebben, stel ze gerust. Ik zal ook zoveel mogelijk informatie in mijn review plaatsen, maar wanneer die online komt... Nog geen idee.
[ Voor 0% gewijzigd door Kiswum op 03-10-2017 17:10 . Reden: Link naar mijn Skoda topic toegevoegd ]
Is dat niet wat zwaar? Wat ik zou willen is mp3 afspelen, dat moet een single core nog kunnen volgens mij, Waze draaien en de achteruitrijcamera weergeven. Heb je daar serieus zulke specificaties voor nodig?Masimo schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 17:02:
Dat hangt af van wat je wil qua design / funktionaliteit / add-ons. Basisvereisten, zoals ik al aangaf, octa-core, 2 GB RAM, 32 GB ROM en Android 6.
Misschien niet, maar ik heb het verschil tussen een quad-core + 1GB en een octa-core + 2GB gezien en moet zeggen dat het verschil toch redelijk groot is. Ik vond het de extra uitgave meer dan waard.
Zojuist mijn joying autoradio aangesloten, dit is een model met los 8" scherm.
Als ik nu op rst druk gaat na een aantal seconden de rij lampjes links branden, maar geen beeld op het scherm.
En na verloop van tijd gaan die ook weer uit.
Iemand enig idee? ( zal later type en etc. Plaatsen, moet eerst ff eten
)
Als ik nu op rst druk gaat na een aantal seconden de rij lampjes links branden, maar geen beeld op het scherm.
En na verloop van tijd gaan die ook weer uit.
Iemand enig idee? ( zal later type en etc. Plaatsen, moet eerst ff eten
PSN: jansoe13
Heeft iemand hier ervaring met de dab+ module van joying? Zit te denken om een joying radio aan te schaffen, zit alleen met de dab+ module hoe je die het beste kan plaatsen (die met antenne) of is het eventueel ook mogelijk om er bijvoorbeeld een andere op aan te sluiten met antenne die je op het raam plakt?
Ik heb een DAB+ van joying en die gebruik ik met de originele antenne. De plaatsing van de antenne was wel even een klusje in de VW EOS. Ik heb uiteindelijk ontdekt dat alle bestaande antennes voor de EOS zich in de kofferbak bevinden. Die kofferbak is namelijk van kunststof en toen ik daar de antenne in had geplaatst had ik ontvangst. Ik had de antenne eerst onder het dashboard, net zoals de GPS antenne. Met de antenne onder het dashboard had ik helemaal geen DAB+ ontvangst...kokkie20 schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 14:11:
Heeft iemand hier ervaring met de dab+ module van joying? Zit te denken om een joying radio aan te schaffen, zit alleen met de dab+ module hoe je die het beste kan plaatsen (die met antenne) of is het eventueel ook mogelijk om er bijvoorbeeld een andere op aan te sluiten met antenne die je op het raam plakt?
Met behulp van 5 meter USB verlengkabel heb ik de DAB+ module inclusief antenne nu in de kofferbak weg gewerkt. Nu werkt het wel
PSN: PcDCch
Hmm ik heb een opel astra cabrio,moet dan even kijken waar ik de antenne het makkelijkst kan plaatsen zodat hij niet teveel in de weg zit (Heb niet zoveel ruimte namelijk
Eerst even verder onderzoek doen of het mogelijk is om een raam dab+ te gebruiken ipv de standaard antenne
Ik gebruik nu de Google Play music app, zodat ik nooit meer die verschrikkelijke reclame's op de radio heb...
Mischien de oplossing voor je Sim kaart probleem, ik vond dit op een ander forum,Kiswum schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 17:04:
Even een kleine update van mijn kant (voor de mensen die mijn topic met de vele foto's niet hebben gevolgd op het Skodaforum):
Extra opties die ik ook heb besteld via andere kanalen:Verder is het volgende nog noodzakelijk om los aan te schaffen:
[afbeelding]
- Microfoon om handsfree te bellen. Ik heb een Parrot microfoon besteld met dubbele mic's. Hiervoor moet ik nog een 2,5mm naar 3,5mm plug voor bestellen om het passend te maken.
- ISO kabel
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Geluid:
Draadloze dingen:
Aansluitingen:
OBDII module:
Found it. The manual and website shows a wrong picture hou to insert the SIM card.
Insert the SIM with the chip on the left and the notch down as shown on the picture on the cover of the Micro-SD/SIM-cards.
Worked for me!
Regards
Hans
Thanks, ik heb hem in diverse methodes ingevoerd, maar met deze omschrijving ga ik dit in ieder geval wel proberen!dickybakker schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 12:47:
[...]
Mischien de oplossing voor je Sim kaart probleem, ik vond dit op een ander forum,
Found it. The manual and website shows a wrong picture hou to insert the SIM card.
Insert the SIM with the chip on the left and the notch down as shown on the picture on the cover of the Micro-SD/SIM-cards.
Worked for me!
Regards
Hans
1 ding is zeker, je moet de inham niet als eerste in de radio steken, want dan komt hij er niet meer goed uit.
Deze module heb ik al een jaar in de auto. Werkt goed. Ik heb een actieve antennesplitter zodat de FM radio en de DAB+ radio op dezelfde antenne kunnen werken.kokkie20 schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 14:11:
zie hier: https://www.shopping4camp...r-actief-fm-dab-20db.html
De bijbehorende app is een beetje bagger. Ik moet iedere keer opnieuw permissie geven voor toegang tot de USB module. Inmiddels een andere app gevonden waarmee het wel goed gaat. Na de zomer vind ik de DAB+ services een stuk minder geworden. Ik had in het voorjaar nog 49 stations en nu nog maar 29.
DAB+ gaat een stille dood sterven. In augustus en september reed ik in Frankrijk rond met de app Tunein op mijn Android radio. Keurige ontvangst van alle NPO stations en desgewenst duizenden meer. Online radio is de toekomst denk ik.
[ Voor 16% gewijzigd door Jan Dee op 06-10-2017 21:26 ]
Afgelopen maandag heb ik een Ownice C500 octacore radio ingebouwd in m'n Jeep. Alles werkt perfect, ook de stuurbediening en achteruitrijcamera. Alleen heb ik een probleem met TomTom, mijn favoriete navigatie app. Tomtom instructies worden in de C500 niet goed weergegeven. De TTS stem (Xander) geeft wat kraakgeluiden en is niet verstaanbaar.
De standaard stemmen Bram en Eva breken de instructies af, bijvoorbeeld "500---Rechts--" in plaats van "Over 500 meter rechts afslaan." Of "ga de rotond---tweede---" in plaats van "ga de rotonde rond, tweede afslag" Ik heb deze vraag ook bij TomTom neergelegd.
Bij mijn vorige Android radio deed alles van TomTom het wel goed, maar dat toestel kwam geheugen tekort wat een reden was de C500 te bestellen.
Ook heb ik Navigon app geïnstalleerd. Daar doet de TTS stem van Xander (die hier Jan heet) het wel goed. Ik hoop echt op een oplossing want ik vind TomTom veruit de fijnste navigatie app.
De standaard stemmen Bram en Eva breken de instructies af, bijvoorbeeld "500---Rechts--" in plaats van "Over 500 meter rechts afslaan." Of "ga de rotond---tweede---" in plaats van "ga de rotonde rond, tweede afslag" Ik heb deze vraag ook bij TomTom neergelegd.
Bij mijn vorige Android radio deed alles van TomTom het wel goed, maar dat toestel kwam geheugen tekort wat een reden was de C500 te bestellen.
Ook heb ik Navigon app geïnstalleerd. Daar doet de TTS stem van Xander (die hier Jan heet) het wel goed. Ik hoop echt op een oplossing want ik vind TomTom veruit de fijnste navigatie app.
Ik heb wel een vraagje, de extra,s welke je hebt besteld zoals de obd2 adapter en de camera moeten die van ownice zijn? Ik kan op hun site nergens vinden waar ik die extra,s kan bestellen. Of maakt het niet uit waar die opties vandaan komen.Kiswum schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 17:04:
Extra opties die ik ook heb besteld via andere kanalen:Verder is het volgende nog noodzakelijk om los aan te schaffen:
[afbeelding]
- ISO kabel
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Geluid:
Draadloze dingen:
Aansluitingen:
OBDII module:
Ik heb vooral in het verleden veel gebruik gemaakt van TomTom, maar sinds een jaar of 10 maak ik gebruik van Sygic en tot nu toe vind ik dat een van de fijnste navigatie apps. Probeer het een weekje volledig gratis en wellicht koop je daarna een lifetime licentie voor slechts €18-25,- voor geheel Europa. De mappen komen van TomTom af, dus dat is gewoon up-to-date.Jan Dee schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 21:35:
Afgelopen maandag heb ik een Ownice C500 octacore radio ingebouwd in m'n Jeep. Alles werkt perfect, ook de stuurbediening en achteruitrijcamera. Alleen heb ik een probleem met TomTom, mijn favoriete navigatie app. Tomtom instructies worden in de C500 niet goed weergegeven. De TTS stem (Xander) geeft wat kraakgeluiden en is niet verstaanbaar.
Ik heb de OBD2 adapter al een jaar of 4 in mijn bezit, dit is gewoon een universele adapter voor zo'n €10,- op eBay of AliExpress. De camera heb ik nog niet aangesloten, maar dit is ook een deurhendel uitvoering die je aansluit met een tulpplug in de radio (+ nog meer aansluitingen voor de stroom en activering van het signaal). Het maakt waarschijnlijk niet uit waar je de meeste accessoires vandaan komen, maar ik kan niets belovendickybakker schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 22:13:
[...]
Ik heb wel een vraagje, de extra,s welke je hebt besteld zoals de obd2 adapter en de camera moeten die van ownice zijn? Ik kan op hun site nergens vinden waar ik die extra,s kan bestellen. Of maakt het niet uit waar die opties vandaan komen.
Edit: En het is inmiddels gelukt om de simkaart te activeren. Hij is nu andersom in het slot gestoken en werkt nu zoals het zou moeten. Ik ben weer een stapje verder bij de perfecte autoradio
[ Voor 4% gewijzigd door Kiswum op 07-10-2017 08:43 ]
Je kunt sinds de laatste update van GoMobile de audioinstellingen en audiokanaal veranderen binnen de app. Probeer eens een ander kanaal uit wellicht helpt dat. Daarnaast moet je bij de instellingen in Android bij navigatie GoMobile aankiezen. Je radio/muziek wordt dan gedempt bij een instructie. Als derde optie kun je in de fabrieksinstellingen bij audio ook het volume per kanaal regelen. Mogelijk werkt dit.Jan Dee schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 21:35:
Succes
Dit had ik ook met Tomtom.Jan Dee schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 21:35:
In mijn Joying radio kan ik een standaard navigatie app instellen (dit stond standaard op iGo). Nadat ik had gekozen voor Tomtom werkt de stembegeleiding perfect.
Ben erg tevreden over Tomtom
Bedankt voor je tip. Ik heb Sygic inmiddels geïnstalleerd en er een rit mee gemaakt. Deze werkt inderdaad prima op de C500. Maar TTS stemmen in het Nederlands heeft ie niet en ik vind het gemak en het uiterlijk toch iets minder dan bij TomTom. TomTom is in 10 jaar tijd behoorlijk verbeterd kan ik je zeggen. Ik gebruik het misschien al wel 13 of meer jaren vanaf de versie voor de Palm Tungsten T3 die ik toen had. Maar goed als ik TT niet aan de praat krijg is dit, naast Navigon, ook een prima alternatief.Kiswum schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 22:38:
[...]
Ik heb vooral in het verleden veel gebruik gemaakt van TomTom, maar sinds een jaar of 10 maak ik gebruik van Sygic en tot nu toe vind ik dat een van de fijnste navigatie apps. Probeer het een weekje volledig gratis en wellicht koop je daarna een lifetime licentie voor slechts €18-25,- voor geheel Europa. De mappen komen van TomTom af, dus dat is gewoon up-to-date.
[...]
Ja, ik weet het en ik heb de verschillende "kanalen" al geprobeerd. Dit haalt helaas niets uit. Go mobile is mijn default (en enige) navigatie app en werkt verder ook prima. Het volume is het ook niet, want hij geeft wel geluid, maar de zinnen worden halfbakken uitgesproken. Maar toch bedankt voor het meedenken!markweb4871 schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 11:37:
[...]
Je kunt sinds de laatste update van GoMobile de audioinstellingen en audiokanaal veranderen binnen de app. Probeer eens een ander kanaal uit wellicht helpt dat. Daarnaast moet je bij de instellingen in Android bij navigatie GoMobile aankiezen. Je radio/muziek wordt dan gedempt bij een instructie. Als derde optie kun je in de fabrieksinstellingen bij audio ook het volume per kanaal regelen. Mogelijk werkt dit.
Succes
Ook bedankt voor het meedenken! TT Go is mijn standaard navigatie app. Dus daar ligt het volgens mij niet aan. Dan heb ik een vraagje over je Joying radio. Is dat een versie met Intel Atom processor? Ik vraag het hierom: Bij mijn zoektocht naar een nieuwe radio heb ik ook naar de Joying Android 6 radio's gekeken en de versie voor mijn auto heeft een Intel processor. Tomtom maakt groot voorbehoud voor Android devices met Intel processor, de reden voor mij om er niet voor te gaan.MuTTLeYs schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 14:03:
[...]
Dit had ik ook met Tomtom.
In mijn Joying radio kan ik een standaard navigatie app instellen (dit stond standaard op iGo). Nadat ik had gekozen voor Tomtom werkt de stembegeleiding perfect.
Ben erg tevreden over Tomtom
Hello allemaal..
Ik heb deze gekocht: https://goo.gl/1HBRYi
Geen Joying maar Seicane. Hij zit er net in .. En past perfect.
Ik ben er helemaal blij mee.. Een enorme klus om lekker te configureren.. Maar daar ben ik juist blij mee
Heerlijk nerden ..
grt
Sander
Ik ben er helemaal blij mee.. Een enorme klus om lekker te configureren.. Maar daar ben ik juist blij mee
Heerlijk nerden ..
grt
Sander
Ik heb ook de knoop maar eens door gehakt en deze Skyshadow besteld:
HD 1024*600 Android 6.0 Octa Core 2G RAM Auto Dvd-speler GPS Radio
Meteen de wireless rear camera en DAB uitbreiding mee besteld. Erg benieuwd of het wat is want de meningen lopen ongelooflijk uiteen.
Gr
HD 1024*600 Android 6.0 Octa Core 2G RAM Auto Dvd-speler GPS Radio
Meteen de wireless rear camera en DAB uitbreiding mee besteld. Erg benieuwd of het wat is want de meningen lopen ongelooflijk uiteen.
Gr
Ik heb ook de Joying met Intel processor en sinds Android 6 doet TomTom het daar zonder problemen. Ik heb inderdaad in de settings TomTom als standaard Navi in moeten stellen om de hakkelende uitspraken te voorkomen, maar sindsdien doet hij het geweldig, inclusief netjes muziek dimmen bij een aanwijzing, dat soort dingen.Jan Dee schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 10:36:
[...]
Is dat een versie met Intel Atom processor? Ik vraag het hierom: Bij mijn zoektocht naar een nieuwe radio heb ik ook naar de Joying Android 6 radio's gekeken en de versie voor mijn auto heeft een Intel processor. Tomtom maakt groot voorbehoud voor Android devices met Intel processor, de reden voor mij om er niet voor te gaan.
Ik heb type DE-JY-UM135N2D.san070 schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 17:27:
[...]
Ik heb ook de Joying met Intel processor en sinds Android 6 doet TomTom het daar zonder problemen. Ik heb inderdaad in de settings TomTom als standaard Navi in moeten stellen om de hakkelende uitspraken te voorkomen, maar sindsdien doet hij het geweldig, inclusief netjes muziek dimmen bij een aanwijzing, dat soort dingen.
Met intel sofia 3gr.
Ben erg tevreden met Tomtom. Draait probleemloos.
Heeft iemand ervaring met een canbus radio in een niet canbus/ deels canbus auto. Ik heb een Mitsubishi Grandis waar geen pasklare oplossingen voor zijn. Daarom de keuze uit een universeel 2 din radio of een specifieke voor een outlander of een ander mitsubishi. Maar deze zijn allemaal canbus.
nbx
Er zijn volgens mij twee implementaties van canbus in de verschillende radio's. Een ingebouwde variant en een externe canbusbox. Mijn radio werkt met een externe canbusbox, maar die heb ik niet erbij besteld, want mijn auto heeft geen canbus. In de instellingen is canbus uitgeschakeld.
In de radio's met ingebouwde canbus functionaliteit zit mogelijk een optie om het uit te schakelen.
Die vraag kan wellicht hier iemand beantwoorden.
In de radio's met ingebouwde canbus functionaliteit zit mogelijk een optie om het uit te schakelen.
Die vraag kan wellicht hier iemand beantwoorden.
Die heeft een quad-core en android 7, hoe ervaar je de snelheid?sanderbaks schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 19:49:
Hello allemaal..
Heerlijk nerden ..
grt
Sander
mail van JOYING
Hi Michel,
Nice day, this is Candy from JOYING
Thanks for your email and info
For your car you can install our double din head unit directly. Pls choose the 8 inch or 10.1 inch one:
https://www.carjoying.de/...2-din-android-stereo.html
Due to the dimension issue, the 7 inch cannot fit, just choose the 8 inch or 10.1 inch one
And you need a harness like below, pls check your car info clearly and choose a most suitable one:
http://www.connects2.com/...es/vehicle/Mercedes/Viano
About the harness, you can check your car info and power plug and find a suitable one
Also you can check it with the seller
Hope it can help you
Best regards,
Candy
Add joy to your car with Joying !!
Germany Website:
https://www.carjoying.de/
UK Website: https://www.carjoying.co.uk/
Canada Website: https://www.joying.ca/
Facebook: https://www.facebook.com/JoyingAndroidAutoradio/
On Mon, Oct 9, 2017 at 10:27 PM, wrote:
Hello ,
I measured the dimensions :
Red : 120mm x 190 mm
Yellow : 130mm x 243mm
Old radio : 115mm x 185mm
And you need a harness like below, pls check your car info clearly and choose a most suitable one:
how do i know witch one i need ?
Thx for you response.
Best regards
Michel Meuwissen.
Verzonden vanuit Mail voor Windows 10
Van: Joying europe
Verzonden: zondag 8 oktober 2017 5:23
Aan: Michel Meuwissen
Onderwerp: Re: most suitable head unit
Hi friend,
Sorry for my late reply, we just come back to work from holiday now
Pls measure the dimension:
If it is 178*100mm or 178*102mm dimension, and then you can install our double din head unit directly, just choose one as you like:
We shipping you from Germany via DHL for free, usually it need 2-5 days to most EU Countries
When you place the order you can add coupon code " joying " to get 5% discount
Hope it can help you
Best regards,
Candy
On Sat, Sep 30, 2017 at 9:56 PM, Michel Meuwissen <m.meuwissen@telenet.be> wrote:
Hello,
I hope you can help me find the radio that fits best in my car.
Witch divice is the best for my Mercedes Viano from 2014 Dubbel din 2gb radio.
At the moment i have a dubbel din parrot asteroid smart radio.
I also want a rear camera and a front dashcamera.
Best regards,
Michel Meuwssen
Hi Michel,
For your car you can install our double din head unit directly. Pls choose the 8 inch or 10.1 inch one:
Due to the dimension issue, the 7 inch cannot fit, just choose the 8 inch or 10.1 inch one
About the harness, you can check your car info and power plug and find a suitable one
Also you can check it with the seller
Hope it can help you
Best regards,
Candy
Germany Website:
https://www.carjoying.de/
UK Website: https://www.carjoying.co.uk/
Canada Website: https://www.joying.ca/
Facebook: https://www.facebook.com/JoyingAndroidAutoradio/
On Mon, Oct 9, 2017 at 10:27 PM, wrote:
Hello ,
I measured the dimensions :
Red : 120mm x 190 mm
Yellow : 130mm x 243mm
Old radio : 115mm x 185mm
how do i know witch one i need ?
Thx for you response.
Best regards
Michel Meuwissen.
Verzonden vanuit Mail voor Windows 10
Van: Joying europe
Verzonden: zondag 8 oktober 2017 5:23
Aan: Michel Meuwissen
Onderwerp: Re: most suitable head unit
Hi friend,
Sorry for my late reply, we just come back to work from holiday now
Pls measure the dimension:
If it is 178*100mm or 178*102mm dimension, and then you can install our double din head unit directly, just choose one as you like:
We shipping you from Germany via DHL for free, usually it need 2-5 days to most EU Countries
When you place the order you can add coupon code " joying " to get 5% discount
Hope it can help you
Best regards,
Candy
On Sat, Sep 30, 2017 at 9:56 PM, Michel Meuwissen <m.meuwissen@telenet.be> wrote:
Hello,
I hope you can help me find the radio that fits best in my car.
Witch divice is the best for my Mercedes Viano from 2014 Dubbel din 2gb radio.
At the moment i have a dubbel din parrot asteroid smart radio.
I also want a rear camera and a front dashcamera.
Best regards,
Michel Meuwssen
sorry foto toevoegen lukt me niet,
Maar welke radio raden jullie nu aan en hoe weet ik welke ?
heeft iemand ervaring met deze ?
https://www.carjoying.de/...asy-connect-wifi-obd.html
And you need a harness like below, pls check your car info clearly and choose a most suitable one.
welke heb ik nodig voor in een viano (2014).
alvast bedankt.
Graag de volgende keer de "wijzig-knop" gebruiken om een vorige post aan te vullen in plaats van meerdere keren achter elkaar te posten.
Maar welke radio raden jullie nu aan en hoe weet ik welke ?
heeft iemand ervaring met deze ?
And you need a harness like below, pls check your car info clearly and choose a most suitable one.
welke heb ik nodig voor in een viano (2014).
alvast bedankt.
Graag de volgende keer de "wijzig-knop" gebruiken om een vorige post aan te vullen in plaats van meerdere keren achter elkaar te posten.
[ Voor 11% gewijzigd door FeaR op 12-10-2017 12:24 ]
foto toch gevonden . (oeps toch niet) 
[ Voor 98% gewijzigd door FeaR op 12-10-2017 12:24 ]
Beste Jan Dee, aangezien ik zit te dubben tussen Joying en de ownice C500 ben ik benieuwd naar je ervaringen met deze unit. Heb je de unit uit Spanje laten komen?Jan Dee schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 21:35:
Groet Wim
Hier soortgelijke situatie, parkeersensoren blijven gewoon werken en stuurbediening doet het ook nog gewoon. Enige nadeel is dat wanneer ik op de stuurwielbediening volgend of vorig nummer induw hij navigatiegeluiden in de russische taal af gaat spelen. Ongetwijfeld op te lossen, maar nog niet genoeg tijd in gestoken.Ward191 schreef op zondag 3 september 2017 @ 17:47:
Hi Tweakers, op het moment ben ik aan het zoeken naar een android head unit voor mijn Ford focus uit 2008. Opzich werkt het huidige OEM travelpilot FX systeem prima en speel ik spotify af mbv 3,5mm jack maar de kaarten van dit systeem zijn uit 2008...
Dus... Ik kan nieuwe SD kaart voor 2017 kopen voor 99E en doorgaan met een telefoon houder en kabels of zo android radio wat ook wel leuk speelgoed is.![]()
Alleen door de bomen zie ik het bos niet meer en heb dus wat hulp nodig.
Mijn ogen zijn gevallen op een Joying en een aliexpress systeem:
Joying website linkje
. Pure New Developed Android 6.0.1 Marshmallow Car Autoradio
. 7-Inch Android head unit for Ford Focus
. CPU: Intel SoFIA 3GR, Support 1080P Video
. RAM: DDR3 2GB, Flash: EMMC 32GB
. Support PIP, DAB+, OBD2, NFC, Blutooth 4.0 handsfree call and streaming music
. Support Steering Wheel Control, Fast-boot
. Built-in Google Maps, Support GPS Navigation Waze, Sygic, Here etc.
. Bulit-in WiFi, Support 3G/4G/Wifi Hotspot Sharing
. Support DVR Front Camera, PAL and NTSC Rear View Camera
. Doesn't support the Ipod, headrest
Of een systeem met een PX5 soc.
Aliexpress linkje
ROCKCHIP8 CoreRK3688 64 BIT CPU+RAM 2G ROM 32G +Andorid 6.0+ 1024*600
Wat zouden jullie aanbevelen?
Ik wil gebruik maken van een mifi dongle met een 2e simkaart (KPN mb's delen ala 5E p/m) voor spotify, Waze en nog een paar apps.
Ook vind ik het belangrijk dat de stuurbediening en parkeersensoren nog blijven werken.
Voornamelijk die sensoren is nogal onduidelijk aangezien de dealer hier daar geen duidelijkheid over kan of wil geven... Mij lijkt dat dit via een apart geluidssysteem gaat aangezien ik alleen een akoestisch systeem heb.
Zouden jullie mij verder kunnen helpen?
Edit: Linkomschrijving aangepast.
Bedankt voor je reactie! Ik heb er nog geen gekocht en heb door drukte de laatste weken geen tijd gehad om me verder te verdiepen in welke SoC enzo.karazz schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 15:53:
[...]
Hier soortgelijke situatie, parkeersensoren blijven gewoon werken en stuurbediening doet het ook nog gewoon. Enige nadeel is dat wanneer ik op de stuurwielbediening volgend of vorig nummer induw hij navigatiegeluiden in de russische taal af gaat spelen. Ongetwijfeld op te lossen, maar nog niet genoeg tijd in gestoken.
Welke head unit heb jij er in zitten? En welke zou je aanbevelen?
Dag Wim, zelf zat ik ook te twijfelen tussen de Ownice C500 en de Joying voor mijn auto. De Joying is voorzien van Intel Atom processor waarvan wordt gezegd dat ie niet zo goed met TomTom werkt. Dat was eigenlijk mijn reden om voor de C500+ te gaan. Ik ken de Joying verder dus eigenlijk niet. De C500+ (octacore versie) werkt prima en is lekker snel. Veel sneller dan mijn eerste quadcore Android 4 radio met 1GB/16GB. Alle bekende navigatie apps werken goed. Alleen bij tomtom heb ik het geluid nog niet goed, wat jammer is omdat ik hem o.a. daarvoor had gekocht. Tomtom support werkt er aan en er zal vast een oplossing komen. Dat is ook mijn enige probleem.dickybakker schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 20:51:
[...]
Beste Jan Dee, aangezien ik zit te dubben tussen Joying en de ownice C500 ben ik benieuwd naar je ervaringen met deze unit. Heb je de unit uit Spanje laten komen?
Groet Wim
Mijn vorige radio ondersteunde op papier ook stuurwielbediening alleen werkte het niet. Bij deze werkt het wel. Dus telefoon aannemen, volume, volgende nummer, etc. werkt allemaal vanaf de knoppen die op mijn stuur zitten. Ik heb ook een achteruitrijcamera (van 8 euro!) in mijn achterbumper. Dat werkt ook perfect. Schakel ik in de achteruit, heb ik gelijk beeld. Ook als de radio nog niet helemaal is opgestart. Je hebt fel en gedimd scherm. Het scherm dimt als je de verlichting aan doet. Hoeveel je dimt is instelbaar. De kleur van de knopverlichting is aan te passen aan de rest van je dashboard, alle kleuren zijn traploos te kiezen.
Het geluid is prima, de radio ondersteunt RDS met zendernamen. Je hebt 18 presets verdeeld over drie schermen.
Ik heb de radio via de Ownice shop in Aliexpress laten komen, uit China dus. Er kwam een naheffing van BTW en inklaring overheen helaas. Niet zo erg want de BTW is bij mij te verrekenen. De levertijd was ongeveer een dag of 10. De radio voor mijn Jeep was in Spanje niet te leveren, vandaar China. Ik zou wel voor de octacore gaan, want met de quadcore hebben een hoop mensen gedonder als ik het forum zo lees. Vooral het feit dat de achteruitrijcamera pas werkt na volledig opstarten van de unit en het gebrek aan zendernamen bij RDS, is voor velen een probleem.
Heb je nog vragen, dan zie ik het wel. Ik kijk hier regelmatig even.
Groet, Jan
Kan mij iemand melden welke merken of modellen de zendernaam weergave ondersteunen bij FM radio ontvangst. Heb momenteel een Icartech G650 met windows CE die dit niet doet.
Dit daar ik toch nog altijd zeer veel hem gewoon op FM radio gebruik. Dus een toestel met ondersteuning van alle RDS-functies (maar dan ook echt) zou leuk zijn.
Dit daar ik toch nog altijd zeer veel hem gewoon op FM radio gebruik. Dus een toestel met ondersteuning van alle RDS-functies (maar dan ook echt) zou leuk zijn.
Op mijn unit, een unbranded apparaat gefabriceerd door Klyde, werkt RDS. Zie foto.
Ik zie de zender naam (NPO 3FM als voorbeeld), maar boven in beeld ook nog andere info (NOS: NOS op 3)
Ik vermoed dat de gebruikte radio-app vooral bepaald of RDS wel of niet werkt.
Ik zie de zender naam (NPO 3FM als voorbeeld), maar boven in beeld ook nog andere info (NOS: NOS op 3)
Ik vermoed dat de gebruikte radio-app vooral bepaald of RDS wel of niet werkt.

[ Voor 50% gewijzigd door Masimo op 11-10-2017 22:53 ]
Staat TomTom open voor feedback over de werking op dit soort apparaten?Jan Dee schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 20:56:
[...]
....
Tomtom support werkt er aan en er zal vast een oplossing komen.
....
Ik kan TT niet op mijn unit installeren omdat de app niet met het lange serienummer van het apparaat overweg kan.
Het kan eventueel wel met een behoorlijke ingreep nml. rooten, alternatieve firmware, en dan een app die een kort serienummer emuleert. Ik heb echter geen trek in dat soort toestanden, want de unit werkt voor de rest helemaal naar wens.
[ Voor 12% gewijzigd door FeaR op 12-10-2017 12:23 ]
Jan Dee schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 20:56:
[...]
Dag Wim, zelf zat ik ook te twijfelen tussen de Ownice C500 en de Joying voor mijn auto. De Joying is voorzien van Intel Atom processor waarvan wordt gezegd dat ie niet zo goed met TomTom werkt. Dat was eigenlijk mijn reden om voor de C500+ te gaan. Ik ken de Joying verder dus eigenlijk niet. De C500+ (octacore versie) werkt prima en is lekker snel. Veel sneller dan mijn eerste quadcore Android 4 radio met 1GB/16GB. Alle bekende navigatie apps werken goed. Alleen bij tomtom heb ik het geluid nog niet goed, wat jammer is omdat ik hem o.a. daarvoor had gekocht. Tomtom support werkt er aan en er zal vast een oplossing komen. Dat is ook mijn enige probleem.
Mijn vorige radio ondersteunde op papier ook stuurwielbediening alleen werkte het niet. Bij deze werkt het wel. Dus telefoon aannemen, volume, volgende nummer, etc. werkt allemaal vanaf de knoppen die op mijn stuur zitten. Ik heb ook een achteruitrijcamera (van 8 euro!) in mijn achterbumper. Dat werkt ook perfect. Schakel ik in de achteruit, heb ik gelijk beeld. Ook als de radio nog niet helemaal is opgestart. Je hebt fel en gedimd scherm. Het scherm dimt als je de verlichting aan doet. Hoeveel je dimt is instelbaar. De kleur van de knopverlichting is aan te passen aan de rest van je dashboard, alle kleuren zijn traploos te kiezen.
Het geluid is prima, de radio ondersteunt RDS met zendernamen. Je hebt 18 presets verdeeld over drie schermen.
Ik heb de radio via de Ownice shop in Aliexpress laten komen, uit China dus. Er kwam een naheffing van BTW en inklaring overheen helaas. Niet zo erg want de BTW is bij mij te verrekenen. De levertijd was ongeveer een dag of 10. De radio voor mijn Jeep was in Spanje niet te leveren, vandaar China. Ik zou wel voor de octacore gaan, want met de quadcore hebben een hoop mensen gedonder als ik het forum zo lees. Vooral het feit dat de achteruitrijcamera pas werkt na volledig opstarten van de unit en het gebrek aan zendernamen bij RDS, is voor velen een probleem.
Groet, Jan
Dank je Jan, je hebt me over de streep getrokken. Wil je mij vertellen welke ownice shop in bij Aliexpress. Ik zie namelijk ook winlink als leverancier van de ownice. En hoeveel Zijn de inklaringskosten? Ik wil voor de c500 octacore specifiek voor de Ford Transit gaan, die past perfect en is plug en play als ik naar de aansluitingen kijk op de achterkant.Jan Dee schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 20:56:
[...]
Dag Wim, zelf zat ik ook te twijfelen tussen de Ownice C500 en de Joying voor mijn auto. De Joying is voorzien van Intel Atom processor waarvan wordt gezegd dat ie niet zo goed met TomTom werkt. Dat was eigenlijk mijn reden om voor de C500+ te gaan. Ik ken de Joying verder dus eigenlijk niet. De C500+ (octacore versie) werkt prima en is lekker snel. Veel sneller dan mijn eerste quadcore Android 4 radio met 1GB/16GB. Alle bekende navigatie apps werken goed. Alleen bij tomtom heb ik het geluid nog niet goed, wat jammer is omdat ik hem o.a. daarvoor had gekocht. Tomtom support werkt er aan en er zal vast een oplossing komen. Dat is ook mijn enige probleem.
Groet, Jan
Bij voorbaat dank,
Wim
Zelf heb ik de DE-JY-FL121N2.Ward191 schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 19:19:
[...]
Bedankt voor je reactie! Ik heb er nog geen gekocht en heb door drukte de laatste weken geen tijd gehad om me verder te verdiepen in welke SoC enzo.
Welke head unit heb jij er in zitten? En welke zou je aanbevelen?
Aanbevelen is lastig aangezien ik verder geen apparaten gebruikt heb. Deze bevalt me eigenlijk vrij aardig, enige nadeel is dat mijn accu leeg getrokken wordt als ik mijn auto een week niet gebruik. Daarvoor ben ik nog naar een oplossing op zoek. Maar heb er eerlijk gezegd nog niet veel tijd ingestoken.
Zit met zelfde probleem. Komt bij mij ook nog pumpkin bij. Vind interface iets mooier.(rustiger)dickybakker schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 20:51:
[...]
Beste Jan Dee, aangezien ik zit te dubben tussen Joying en de ownice C500 ben ik benieuwd naar je ervaringen met deze unit. Heb je de unit uit Spanje laten komen?
Groet Wim
Ben dus interesse in de pumpkin SKU:CN01-02204B
deze is dus dubbel din 8-core 2Gb/32Gb.
Maar ik wil dus zeker zijn dat de RDS functie zendernaam weergave werkt op de FM radio ontvangst.
Kan iemand mij dit bevestigen die een pumpkin toestel heeft?
Groeten Sven
deze is dus dubbel din 8-core 2Gb/32Gb.
Maar ik wil dus zeker zijn dat de RDS functie zendernaam weergave werkt op de FM radio ontvangst.
Kan iemand mij dit bevestigen die een pumpkin toestel heeft?
Groeten Sven
Hallo,
omdat JOYING geen passend model had voor in mijn mercedes viano (2014) ben ik bij deze uitgekomen :
https://www.seicane.com/i...tive-touch-screen-s085993
Deze komt volgens de afmetingen overeen.
Heeft iemand ervaring met deze ?
Alvast bedankt.
omdat JOYING geen passend model had voor in mijn mercedes viano (2014) ben ik bij deze uitgekomen :
Alvast bedankt.
Dit is niet echt groot in Nederland, dus dat mensen er ervaring mee hebben met dit type lijkt mij nihil, in ieder geval denk ik wel dat ik dezelfde keuze zou nemen. Ziet er goed uit, ik zou wel de 2GB ram nemen iig.divermickey schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 15:37:
Hallo,
Alvast bedankt.
Anoniem: 812573
vraag?
Ik heb gisteren een multimediasysteem laten inbouwen in mijn C4.
Nieuwste model S160 Android 4.4.4 met A9 1.6GHZ quad core cortex processor.
kan ik deze updaten naar de nieuwste versie van Android ?
Welk merk?Anoniem: 812573 schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 08:25:
vraag?
Wat zegt de verkoper?
Is het deze?
http://www.inbouwnavigatie.com/roadnav-s160?page=all
De kans is groot dat het niet zondermeer kan.
[ Voor 5% gewijzigd door Kiswum op 17-10-2017 10:11 ]
Dag Wim,dickybakker schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 11:02:
[...]
[...]
Dank je Jan, je hebt me over de streep getrokken. Wil je mij vertellen welke ownice shop in bij Aliexpress. Ik zie namelijk ook winlink als leverancier van de ownice. En hoeveel Zijn de inklaringskosten? Ik wil voor de c500 octacore specifiek voor de Ford Transit gaan, die past perfect en is plug en play als ik naar de aansluitingen kijk op de achterkant.
Bij voorbaat dank,
Wim
Het was deze store: https://ownice.aliexpress...8.100005.2.6eb3f3e0oh3W9m
De inklaringskosten zijn € 17,55 (incl. BTW) plus BTW over het aangemelde bedrag. Dit laatste wordt vaak geschat. In mijn geval moest ik 42,- BTW betalen. Dus de radio was op 200,- geschat. Dat wordt aan de deur afgerekend met DHL.
Groet Jan
Kennelijk wel want ze gaan er tot nu toe serieus mee om. Het is ook niet zo dat ik de app niet kan installeren, zoals in jouw geval. De app werkt perfect, alleen is er een probleem met de instructies.Masimo schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 22:57:
[...]
Staat TomTom open voor feedback over de werking op dit soort apparaten?
Ik kan TT niet op mijn unit installeren omdat de app niet met het lange serienummer van het apparaat overweg kan.
Het kan eventueel wel met een behoorlijke ingreep nml. rooten, alternatieve firmware, en dan een app die een kort serienummer emuleert. Ik heb echter geen trek in dat soort toestanden, want de unit werkt voor de rest helemaal naar wens.
De interface, althans wat je op het scherm ziet, kun je volledig naar je eigen hand zetten. Net als op je tablet of telefoon. Er zijn veel launchers te downloaden, waaronder enkele speciaal voor dit soort radio's. Die knalrode skin van de C500 heeft er bij mij nog geen 10 minuten opgestaan.jarsiv schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 14:08:
[...]
Zit met zelfde probleem. Komt bij mij ook nog pumpkin bij. Vind interface iets mooier.(rustiger)
Wie heeft er ervaring met deze unit ? Ik wil deze graag in mijn 2009 scirocco bouwen maar ben een beetje huiverig voor het feit dat het 100% touchscreen is. Werkt dat wel goed ? Mijn voorkeur gaat wel uit naar een 8-core PX5 processor ivm de snelheid van het systeem.
https://www.carjoying.com...info-app-mirror-link.html
Wellicht heeft iemand ervaring met een octa-core alternatief voor een volkswagen ?
Wellicht heeft iemand ervaring met een octa-core alternatief voor een volkswagen ?
Ik heb niet precies die maar wel een unit welke helemaal touch screen is, geen hardware knoppen. Het werkt allemaal prima maar ik mis wel de volumeknop... het aanpassen van het volume is het lastigst op 100% touch. Zelf zou ik een volgende keer er 1 met een volumeknop nemen.WLC91 schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 14:28:
Wie heeft er ervaring met deze unit ? Ik wil deze graag in mijn 2009 scirocco bouwen maar ben een beetje huiverig voor het feit dat het 100% touchscreen is. Werkt dat wel goed ? Mijn voorkeur gaat wel uit naar een 8-core PX5 processor ivm de snelheid van het systeem.
Kan je dat niet oplossen via de stuurbediening? Of zit daar geen volume op?Mozart schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 15:44:
[...]
Ik heb niet precies die maar wel een unit welke helemaal touch screen is, geen hardware knoppen. Het werkt allemaal prima maar ik mis wel de volumeknop... het aanpassen van het volume is het lastigst op 100% touch. Zelf zou ik een volgende keer er 1 met een volumeknop nemen.
Helaas heb ik geen knoppen op het stuurbreinonline schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 16:04:
[...]
Kan je dat niet oplossen via de stuurbediening? Of zit daar geen volume op?
Ik heb ook een Scirocco en heb deze radio ingebouwd:WLC91 schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 14:28:
https://nl.aliexpress.com...=a2g0s.9042311.0.0.ciY7nk
Qua uiterlijk hetzelfde. Ik mis de knoppen helemaal niet, maar ik heb wel bediening op het stuur. Als ik dit niet zou hebben, dan zou ik de draaiknop wel missen voor het volume. Anders zou je op het scherm het geluidsicoontje moeten aanraken en de volumebalk moeten schuiven. Persoonlijk vind ik dit niet gemakkelijk tijdens het rijden. Voor de rest geen probleem dat het volledig touchscreen is. Zodra mensen de radio zien geven ze aan dat zo een groot scherm heel gaaf is.
Ik heb tevens de digital amplifier van joying erbij aangesloten, wat wel voor beter geluid zorgt. Het geluid is wat harder en je hebt minder ruis:
https://nl.aliexpress.com...=a2g0s.9042311.0.0.aFoESa.
Ik loop alleen tegen het probleem aan dat de radio-ontvangst momenteel niet geweldig is. Mijn broertje heeft ook een Scirocco en heeft een Pioneer radio laten inbouwen. Daar werd aangegeven dat een versterkertje tussen de antenne geplaatst moest worden zodra je niet met de originele radio werkt. Wellicht dat helpt, maar heb ik nog niet geprobeerd.
Ik weet niet waar je woont, maar als je in omgeving Tilburg zou wonen dan mag je altijd een kijkje komen nemen.
[ Voor 8% gewijzigd door mikkl op 18-10-2017 09:23 ]
Heb je al geprobeer de kabel dicht te tapen bij de aansluiting? Schijnt minder ruis te geven.mikkl schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 09:15:
[...]
Ik loop alleen tegen het probleem aan dat de radio-ontvangst momenteel niet geweldig is. Mijn broertje heeft ook een Scirocco en heeft een Pioneer radio laten inbouwen. Daar werd aangegeven dat een versterkertje tussen de antenne geplaatst moest worden zodra je niet met de originele radio werkt. Wellicht dat helpt, maar heb ik nog niet geprobeerd.
Ik weet niet waar je woont, maar als je in omgeving Tilburg zou wonen dan mag je altijd een kijkje komen nemen.
Het gaat er meer om dat ik sommige zenders gewoonweg niet kan ontvangen, bijvoorbeeld radio MNM in België. En ik heb inderdaad fatsoenlijke tape aangebracht op de aansluiting, want anders liet deze ook te makkelijk los. Maar het probleem dat ik heb werd toen ook exact zo omschreven door de auto audioshop bij mijn broertje, dus wellicht is zo een antenne versterkertje de oplossing. Het andere probleem waar ik tegen aanloop is dat ik geen automatische afstemming van de radiofrequentie heb. Als ik van Tilburg naar Breda rij, dan mag ik handmatig de radiofrequentie van 102.5 naar 102.7 verzetten voor 538. Gelukkig luister ik niet mega veel radio, want het gebruik van Spotify op de radio is echt geweldig. In ieder geval bedankt voor het meedenken!YoGi_Berra schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 09:37:
[...]
Heb je al geprobeer de kabel dicht te tapen bij de aansluiting? Schijnt minder ruis te geven.
De AF-functie laat inderdaad nog wat te wensen over en is nog steeds niet opgelost door Joying.
Joying-Topic over AF.
Had je wel goed bereik met je vorige radio?
Joying-Topic over AF.
Daar kon ik volgens mij iets meer mee vinden, maar was ook niet optimaal (zover ik me kan herinneren). Echter was dit ook niet meer de originele radio (bij aanschaf auto), wat dan op hetzelfde verhaal zou neerkomen.YoGi_Berra schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 11:13:
De AF-functie laat inderdaad nog wat te wensen over en is nog steeds niet opgelost door Joying.
Joying-Topic over AF.
Jammer van de AF functie, de oplossing zal dan nog wel op zich laten wachten.
Leuk topic, ben zelf ook aan het oriënteren.
Mijn oog is gevallen op een joying tablet stijl radio.
Nu kan ik hier geen sd-kaart ingang vinden maar wel een USB aansluiting. Is het mogelijk om via deze ingang muziek van een USB stick af te spelen? De 32 GB is voor mij denk ik veel te weinig.
Hebben er hier mensen ervaring met versterkers aangesloten op deze radio? Werkt dat allemaal naar behoren via de tulp uitgangen? Is er een mogelijkheid voor het instellen van faseverschuiving op de achterste kanalen op de radio?
Werkt de radio een beetje vlot? Ik ben hier een beetje bang voor. Ik kan heel slecht tegen haperende apparaten...
Mijn oog is gevallen op een joying tablet stijl radio.
Nu kan ik hier geen sd-kaart ingang vinden maar wel een USB aansluiting. Is het mogelijk om via deze ingang muziek van een USB stick af te spelen? De 32 GB is voor mij denk ik veel te weinig.
Hebben er hier mensen ervaring met versterkers aangesloten op deze radio? Werkt dat allemaal naar behoren via de tulp uitgangen? Is er een mogelijkheid voor het instellen van faseverschuiving op de achterste kanalen op de radio?
Werkt de radio een beetje vlot? Ik ben hier een beetje bang voor. Ik kan heel slecht tegen haperende apparaten...
Je kan via de USB aansluiting gewoon muziek van een USB stick afspelen. Zelf al gedaan en geen probleem ondervonden. Persoonlijk gebruik ik geen USB, aangezien ik een mobiel abonnement met grotere databundel heb genomen. Super handig om Spotify te gebruiken, waarbij ik de nummers die ik veel luister lokaal opsla en overige nummers stream. Dan kun je gelijk apps zoals Google Maps en Flitsmeister gebruiken.cotton_eye_joe schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 20:38:
De instelmogelijkheden zijn standaard zeer beperkt. Je hebt bijvoorbeeld al niet simpel een LFE instelling waarbij je de cross-over kan instellen als ik het mij goed herinner. Faseverschuiving durf ik zo even niet te zeggen zonder te controleren.
De radio werkt op zich prima, ik ben er tevreden mee en zou me ook onwijs ergeren aan een traag apparaat. Wel merk je bij sommige apps zoals Google Maps of de offline navigatie dat het net iets vloeiender zou kunnen. Maar goed, ik zag dat er nu ook al octa core varianten zijn. Als die iets sneller zijn, wellicht de moeite om die te overwegen (zelf heb ik een quad core).
mikkl, bedankt voor je antwoord.
Eenvoudig spotify gebruiken is voor mij ook de reden om eventueel over te gaan op een Android radio. Ik zit alleen nog met een groot aantal livesets die niet op spotify te vinden zijn, vandaar de noodzaak om vanaf een USB/SD af te kunnen spelen.
Bedoel je met vloeiender het grafische deel? Want dat zou me niet veel uitmaken. Als hij maar vlug doet wat ik wil.
Ik ga dit weekend nog even onderzoek doen naar de geluidskwaliteit. Als ik daar wat informatie over kan vinden en het is acceptabel, ga ik hem dit weekend bestellen.
Eenvoudig spotify gebruiken is voor mij ook de reden om eventueel over te gaan op een Android radio. Ik zit alleen nog met een groot aantal livesets die niet op spotify te vinden zijn, vandaar de noodzaak om vanaf een USB/SD af te kunnen spelen.
Bedoel je met vloeiender het grafische deel? Want dat zou me niet veel uitmaken. Als hij maar vlug doet wat ik wil.
Ik ga dit weekend nog even onderzoek doen naar de geluidskwaliteit. Als ik daar wat informatie over kan vinden en het is acceptabel, ga ik hem dit weekend bestellen.
Het is met name het grafische gedeelte inderdaad. Bijvoorbeeld: als je navigatie aan staat en je rijdt van de stad weg, dan zoomt je navigatie uit. Hierbij zie je dat dit niet helemaal soepel loopt en een beetje hapert. Voor de rest werkt het prima. Ik moet wel even opmerken dat ik momenteel de update naar Android 6 nog niet heb geïnstalleerd en nog op 5.1 draai.cotton_eye_joe schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 18:43:
mikkl, bedankt voor je antwoord.
De geluidskwaliteit vind ik goed te doen, echter heb ik wel de joying digital amplifier aangesloten. Zo standaard was het aardig, persoonlijk vond ik wel dat je meer ruis op de speakers had. Met de amplifier van Joying was dit weg en ging de geluidskwaliteit en -sterkte wat vooruit. Je krijgt dan ook meer instelmogelijkheden voor het geluid op de unit. Op deze site https://forum.xda-develop...fia-chip-upgrade-t3589587 zijn een aantal personen die een Pioneer chip hebben gesoldeerd, waarmee de geluidskwaliteit vooruit is gegaan (dus zonder de joying amplifier). Als je in omgeving Tilburg woont zou je altijd mogen komen kijken en luisteren.
Onlangs een Joying JY-UM135N2 android radio ingebouwd.
Goed product, loopt vrij vlot (Sygic navigatie erop). Toch enkele bedenkingen: niet alle aplicaties zijn blijkbaar geschikt voor dit toestel (prey antitheft loopt voor geen meter, app loopt direct vast)
Hetgeen mij het meeste stoort is dat ik wil gebruik maken van ok-google om handenvrij te kunnen bellen.
Google laat zich probleemsloos installeren en werkt ook prima zolang een internetverbinding beschikbaar is.
Van zodra de internetconnectie wegvalt, geen voice commando's meer.
Normaal gezien bestaat de optie om talen te downloaden, maar wanneer ik dit probeer krijg ik telkens de melding " geen offline talen beschikbaar voor uw apparaat".
Iemand dezelfde ervaring of een mogelijke oplossing?
THX
Ron
Goed product, loopt vrij vlot (Sygic navigatie erop). Toch enkele bedenkingen: niet alle aplicaties zijn blijkbaar geschikt voor dit toestel (prey antitheft loopt voor geen meter, app loopt direct vast)
Hetgeen mij het meeste stoort is dat ik wil gebruik maken van ok-google om handenvrij te kunnen bellen.
Google laat zich probleemsloos installeren en werkt ook prima zolang een internetverbinding beschikbaar is.
Normaal gezien bestaat de optie om talen te downloaden, maar wanneer ik dit probeer krijg ik telkens de melding " geen offline talen beschikbaar voor uw apparaat".
Iemand dezelfde ervaring of een mogelijke oplossing?
THX
Ron
Anoniem: 985385
Goedemorgen,
Ik ben in het bezit van een androidradio voor in mijn opel meriva.
Deze draait op Pure android 6.0 2gb en 32 gig.
Verder een super apparaat die goed en snel werkt.
Ben nog bezig om TomTom werkend te krijgen.
Ik heb ook tv via de ziggo app alleen is mijn beeld voor de helft grijs omdat het info balkje
blijft staan.
Heeft iemand hier ervaring mee en eventueel een oplossing???
Mvg Brainiak007
Ik heb ook tv via de ziggo app alleen is mijn beeld voor de helft grijs omdat het info balkje
blijft staan.
Mvg Brainiak007
Goedemiddag,
Ben voor mijn VW Golf V TSI optive 4 uit 2008 aan het oriënteren voor een Android radio. Ik heb nu een RNS 300 er in zitten.
Mede door dit topic zit ik toch naar de JY-VM130N2 te kijken. Alleen wat onduidelijkheden.
-Er wordt gesproken over ‘’High en Low Configuration’’ en batery drain. Hoe kan ik nou zien of mijn High of Low is geconfigureerd en wat houdt dit precies in?
-Zijn de ‘’knoppen’’ ‘’MAP’’ en “”TF” covers voor USb en SD card slot? Zie foto’s
https://www.carjoying.de/vestempcp/quickview/view/id/354
En als laatste (voorlopig dan
) hoe lastig of makkelijk is de installatie?
Alvast bedankt
Ben voor mijn VW Golf V TSI optive 4 uit 2008 aan het oriënteren voor een Android radio. Ik heb nu een RNS 300 er in zitten.
Mede door dit topic zit ik toch naar de JY-VM130N2 te kijken. Alleen wat onduidelijkheden.
-Er wordt gesproken over ‘’High en Low Configuration’’ en batery drain. Hoe kan ik nou zien of mijn High of Low is geconfigureerd en wat houdt dit precies in?
-Zijn de ‘’knoppen’’ ‘’MAP’’ en “”TF” covers voor USb en SD card slot? Zie foto’s
En als laatste (voorlopig dan
Alvast bedankt
Via https://apkpure.com kun je een oude versie downloaden van Horizon Go. Zelf gebruik ik 2.3.4 De Ziggo Go app gaat niet werken vanwege dat grote paneel wat in beeld blijft. Bij Horizon Go heb je dat niet. Hij vraagt wel of je wilt updaten, maar dat moet je dus niet doen.Anoniem: 985385 schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 08:44:
Goedemorgen,
blijft staan.
Mvg Brainiak007
High / low / mid slaagt op de cecm in je wagen. Met vcds kan je dit lezen,N00bi3 schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 14:03:
Goedemiddag,
En als laatste (voorlopig dan) hoe lastig of makkelijk is de installatie?
Alvast bedankt
Als je je deuren van je wagen open doet, komt dit op de mfd van het dashboard? Dan heb je wss highline
Ja, dat zijn 2 kapjes waar de sdkaarten achter zitten. Zijn niet ecth knoppen.
Het is te makkelijk. Moeilijkste is je cover verwijderen. Dan 4 vijzen lossen en de stekkers uit de huidige wagen.
De rest is redelijk plug en play allemaal.
Wat niet plug en play is.
- achteruitrij camera
- originele gps antenne als je die hebt
- vw is vaak dual fakra voor de antenne. Bij sommige zit maar enkele fakra bij voor de aansluiting. 1 aansluiten werkt ook wel hoor, 2 is beter ofc.
- het zijn veel kastjes en kabels die je in je dashboard moet duwen
Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,
Anoniem: 985385
Bedankt Jan Dee voor de info over de ziggo app. De oude versie van horizon werkt perfect. Nog enig idee hoe ik tomtom werkend krijg toevallig? Probeer vanalles maar helaas krijg ik steeds geen verbinding.
Mvg Brainiak007
Mvg Brainiak007
Bedankt voor het antwoorden.azz_kikr schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 16:51:
[...]
High / low / mid slaagt op de cecm in je wagen. Met vcds kan je dit lezen,
Als je je deuren van je wagen open doet, komt dit op de mfd van het dashboard? Dan heb je wss highline
Ja, dat zijn 2 kapjes waar de sdkaarten achter zitten. Zijn niet ecth knoppen.
Het is te makkelijk. Moeilijkste is je cover verwijderen. Dan 4 vijzen lossen en de stekkers uit de huidige wagen.
De rest is redelijk plug en play allemaal.
Wat niet plug en play is.
- achteruitrij camera
- originele gps antenne als je die hebt
- vw is vaak dual fakra voor de antenne. Bij sommige zit maar enkele fakra bij voor de aansluiting. 1 aansluiten werkt ook wel hoor, 2 is beter ofc.
- het zijn veel kastjes en kabels die je in je dashboard moet duwen
Als de deuren of kofferback open zijn zie je dat idd in de mfd.
Tja, dat is een bekend probleem bij sommige Android autoradio's Geen goed nieuws voor je dus. Het schijnt dat het serienummer van de radio dan te lang is voor de TomTom app om te kunnen werken. Dit uit zich dan op die manier dat de app wel geïnstalleerd kan worden, maar na het opstarten geen verbinding kan maken.Anoniem: 985385 schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 23:49:
Bedankt Jan Dee voor de info over de ziggo app. De oude versie van horizon werkt perfect. Nog enig idee hoe ik tomtom werkend krijg toevallig? Probeer vanalles maar helaas krijg ik steeds geen verbinding.
Mvg Brainiak007
Ik ken ook mensen die dit probleem hebben en ook op verschillende forums houdt het de gemoederen bezig. De oplossing zal van TomTom moeten komen en daar zit zo te zien nog niet veel schot in.
Gelukkig werken andere naviogatie apps, zoals Navigon en Sygic wel naar behoren.
Ik heb dezelfde radio in mijn Golf 5 zitten. Installatie was geen probleem (15 min). Je moet alleen wel je GPS-muis ergens een plekje geven (lang leve ductape). Als het goed is kan je die bovenop je unit plaatsen.N00bi3 schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 14:03:
Goedemiddag,
En als laatste (voorlopig dan) hoe lastig of makkelijk is de installatie?
Alvast bedankt
Ik heb 1 USB kabel in m'n handschoenenkastje laten uitkomen (voor USB-Stick of HDD) en de ander heb ik als knopje ingebouwd (naast je ESP etc). Alles ligt toch open en is maar 5 min extra werk en naar mijn inziens waard.
Foto van mijn radio 1 2
Succes
Ik heb vorige week dit systeem besteld voor mijn Megane II. Ik had ook een klapscherm, maar het lijkt mij niet de moeite waard om jouw oplossing uit te proberen aangezien dit ook een fraaie oplossing is.
https://nl.aliexpress.com...-6-0-2GB/32820079778.html
Hij is nog niet binnen, tegen de tijd dat ik hem heb ingebouwd zal ik mijn bevindingen hier delen.
De support op xda voor dit type units is behoorlijk groot!
Hij is nog niet binnen, tegen de tijd dat ik hem heb ingebouwd zal ik mijn bevindingen hier delen.
jaapsander schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 22:17:
Heren/Dames (en genderneutralen?), ik rij een Renault Megane II uit 2010. Het navigatiesysteem dat met de auto is aangeschaft wordt al niet meer up to date gehouden sinds 2013 (schandalig overigens). Geen ramp, als 2e eigenaar heb ik natuurlijk niet de volle mep betaald voor deze unit. Hem vervangen door een mooie Joying of Pumpkin lijkt me wel wat.
Nu heb ik 2 vragen waar jullie me misschien mee kunnen helpen. Mijn Renault heeft zo'n opklapscherm http://aws-cf.caradisiac.com/prod/mesimages/636344/8.jpg De positie van dit scherm is best wel ideaal voor navigatie toepassingen. Mijn idee is ook om dit scherm op het android systeem aan te sluiten als 2e scherm om hier de navigatiesoftware op af te spelen (scherm is niet touchscreen, dus moet nog kijken hoe ik dit dan ga doen, misschien gewoon domweg screen clonen). In dit topic kom ik af en toe tegen dat deze units een video out hebben (om b.v. achterin filmpjes te kijken). Maar zie op de achterkant van joying units geen aansluiting hiervoor (op de joying site). Hoe kun je een 2e scherm aansluiten op deze units?
Ten tweede vraag ik mij af welke fabrikant de beste ondersteuning heeft. Hebben jullie daar al ervaring mee? Joying lijkt veruit de populairste oplossing, maar zijn er ook andere fabrikanten die interessante recente units hebben?
Thanks ziet er goed uit. Moet alleen even op moeten wachten.YoGi_Berra schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 10:22:
[...]
Ik heb dezelfde radio in mijn Golf 5 zitten. Installatie was geen probleem (15 min). Je moet alleen wel je GPS-muis ergens een plekje geven (lang leve ductape). Als het goed is kan je die bovenop je unit plaatsen.
Ik heb 1 USB kabel in m'n handschoenenkastje laten uitkomen (voor USB-Stick of HDD) en de ander heb ik als knopje ingebouwd (naast je ESP etc). Alles ligt toch open en is maar 5 min extra werk en naar mijn inziens waard.
Foto van mijn radio 1 2
Succes
Kom ik thuis ligt er een boete op de mat: 240,- euro
Ik heb een Golf 5 GTI uit 2006 waar ik graag een android radio in wil monteren. Nu twijfel ik tussen de Joying JY-VM130N2 of de Ownice C500. Kan iemand mij een duwtje in de goede richting geven?
Het voordeel van de C500 is voor mij is de octa core t.o.v de joying die een quadcore heeft. Is dit daadwerkelijk iets waar ik mij druk om moet maken of zal de quadcore afdoende zijn?
Verder zijn het uiteindelijk android tablets die vergelijkbaar zijn. Iets wat ik hier weinig beschreven zie staan is het geluidskwaliteit. Is 1 van de 2 beter als de andere? Zijn ze allebei even geschikt om een versterker en subwoofer aan te koppelen?
Hoe is de pasvorm van beide radio's? En zijn ze allebei plug en play voor mijn auto of moeten er nog verloopstekkers aangeschaft worden?
Het voordeel van de C500 is voor mij is de octa core t.o.v de joying die een quadcore heeft. Is dit daadwerkelijk iets waar ik mij druk om moet maken of zal de quadcore afdoende zijn?
Verder zijn het uiteindelijk android tablets die vergelijkbaar zijn. Iets wat ik hier weinig beschreven zie staan is het geluidskwaliteit. Is 1 van de 2 beter als de andere? Zijn ze allebei even geschikt om een versterker en subwoofer aan te koppelen?
Hoe is de pasvorm van beide radio's? En zijn ze allebei plug en play voor mijn auto of moeten er nog verloopstekkers aangeschaft worden?
Let vooral op welke processor het is. Je hebt flut quad cores en sterke quad cores. Hoe dit precies bij octa core zit weet ik niet maar het verschil tussen bijvoorbeeld een Allwinner q4 en een intel sofia q4 is aanzienlijk.
Ook met geluid chips is dit van toepassing: tda7850 vs tda7388 bijvoorbeeld.
Dit lijkt bijna onafhankelijk van de prijs van de radio.. Raar maar waar.
Ook met geluid chips is dit van toepassing: tda7850 vs tda7388 bijvoorbeeld.
Dit lijkt bijna onafhankelijk van de prijs van de radio.. Raar maar waar.
[ Voor 21% gewijzigd door WLC91 op 24-10-2017 20:13 ]
Geluid van de Ownice C500 is prima, maar een vergelijking zonder die 2 in bezit te hebben is eigenlijk alleen op papier mogelijk.
Ik heb er 1 uit de Joying-stal en deze is plug en play. Deze biedt ook ondersteuning aan voor je knoppen op je stuur. Ik zou echter niet weten of de Ownice dit ook kan (niet in verdiept). Kabels werden bij de joying gewoon meegeleverd waardoor alles binnen 15 min aangesloten was.crooke schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 20:08:
Ik heb een Golf 5 GTI uit 2006 waar ik graag een android radio in wil monteren. Nu twijfel ik tussen de Joying JY-VM130N2 of de Ownice C500. Kan iemand mij een duwtje in de goede richting geven?
Joying biedt zelf een versterker aan en schijnt hiermee wel wat te verbeteren qua geluid.
Is er nog iets specifieks waar je radio aan moet voldoen?
Zijn er al mensen die ervaring hebben met de 8 core variant?
https://www.carjoying.de/...-unit-jy-um135n2px5c.html
Ik zit erg te twijfelen om deze te bestellen.
https://www.carjoying.de/...-unit-jy-um135n2px5c.html
Ik zit erg te twijfelen om deze te bestellen.
Hey allemaal ik heb maandag middag de Joying JY-VM130N2 besteld na wat getwijfeld te hebben toch de knoop doorgehakt.
Ik laat hem komen via Duitsland dus ben benieuwd hoelang hij er over doet en dan gelijk inbouwen.
Als ik iets meer weet kom ik weer langs
Ik laat hem komen via Duitsland dus ben benieuwd hoelang hij er over doet en dan gelijk inbouwen.
Als ik iets meer weet kom ik weer langs
Dat is inderdaad helemaal zo gek nog niet. Die had ik nog niet gevonden. Wel meerdere van dit soort units gezien (ook bij nederlandse resellers), maar dit waren allemaal nog verouderde platformen kitkat quadcores. Een PX5 unit is nog prima up-to-date en als ik XDA mag geloven zijn alle PX5 platformen qua ROM onderling uitwisselbaar en zijn er een aantal devs mee aan het ontwikkelen.perslucht schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 17:13:
Ik heb vorige week dit systeem besteld voor mijn Megane II. Ik had ook een klapscherm, maar het lijkt mij niet de moeite waard om jouw oplossing uit te proberen aangezien dit ook een fraaie oplossing is.
[...]
Ik lees graag je bevindingen! Bedankt alvast.
Klopt, er zijn nog heel veel units met Android 4.4 in omloop. Vooral bij Nederlandse verkopers. Niet aan beginnen dus. Op Aliexpress ook wel veel units met een PX3 bord, deze draaien dan op Android 7. De PX5 versies draaien daarentegen weer op Android 6.0.
Overigens zijn er twee verschillende types. Bij de een zit het scherm iets meer verzonken in het dashboard, bij de nadere zit het er bovenop. Dat vind ik persoonlijk erg lelijk. Dat is bijvoorbeeld bij deze: https://nl.aliexpress.com...T-Megane/32809771165.html
Ik zal nog even geduld moeten hebben voordat mijn unit in huis is. De verkoper vertelde mij dat het op dit moment erg druk is in de fabriek, en dat ik nog een paar dagen moet wachten...
Overigens zijn er twee verschillende types. Bij de een zit het scherm iets meer verzonken in het dashboard, bij de nadere zit het er bovenop. Dat vind ik persoonlijk erg lelijk. Dat is bijvoorbeeld bij deze: https://nl.aliexpress.com...T-Megane/32809771165.html
Ik zal nog even geduld moeten hebben voordat mijn unit in huis is. De verkoper vertelde mij dat het op dit moment erg druk is in de fabriek, en dat ik nog een paar dagen moet wachten...
Hoe heb jij Google dan probleemloos geïnstalleerd? Ik heb dit gisteren gedaan, maar dan wordt Google ook je launcher en krijg ik het probleem dat ik geen home scherm meer heb en niet meer in m'n apps kom.ronaxx schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 14:15:
Onlangs een Joying JY-UM135N2 android radio ingebouwd.
Grotere probleem daarop was dat ik het bijna niet meer terug kreeg, omdat het Android menu zo uitgekleed is dat je vanuit daar niet meer je launcher kan terugzetten naar de standaard. Alleen de radio en navigatie app werkten toen nog omdat die automatisch opstarten en via een fysieke knop op te roepen waren.
Uiteindelijk heb ik het opgelost door:
- Naar google search te gaan. Hier te zoeken op de Car Settings app.
- Vanuit de Car settings app naar het geavanceerde gedeelte te gaan (ww: 3368)
- Vanuit de advanced settings de home launcher aan passen (onderste optie, ww:8086)
- Toen had ik gelukkig m'n oude menu weer terug.