Hallo Iedereen,
Naar aanleiding van het bericht van Kiswum op XDA forum, reageer ik hier ook even.
Ik heb vorige week een Ownice C500 octa core apparaat aangeschaft voor mijn polo uit 2012. Dit omdat het oude OEM systeem best verouderd is en ik naar een vervangend apparaat zocht.
Naar mijn zoektocht moest het apparaat aan de volgende eisen voldoen:
1. Het moet samen gaan met het interieur
2. Ondersteuning van 4G
3. Ondersteuning van huidige OEM GPS antenne
4. Ondersteuning van huidige OEM FM/AM antenne
5. Als het een DVD gleuf heeft, dan moet er ook een DVD speler aanwezig zijn
6. Het moet werken met de canbus
7. Scherm moet automatisch te dimmen zijn aan de dim functionaliteit van mijn dashboard
8. Ik kan een front en parking cam kunnen installeren
9. En het moet video out hebben voor tenminste twee schermen op de achterbank
10. Een dvr kan aansluiten en in de toekomst nog een dvb tv en dab radio
Na mijn lange zoektocht kwam ik dus uit op Ownice 500. Helaas wist ik niet dat ik dit model kocht, daar kwam ik erachter na het openen van mijn ontvangst. In de wire handleiding stond Ownice 500. Terwijl ik dacht dat ik een exemplaar van JunSun had gekocht, maar dat ze mij Ownice 500 hadden geleverd.
Omdat mijn auto voorzien is van een versterker, had ik minder ruimte in mijn mid console, want daar was een versterkers adapter van Rockford aanwezig. Na het prielen, ben ik ongeveer 4 uurtjes bezig geweest om de navigatie Ownice 500 in te bouwen. Kabels heb ik netjes weg kunnen werken achter de aansluiting van mijn climatronic.
Na een paar uur bezig te zijn geweest, en nadat alles werkte ging ik een rondje rijden en alles leek perfect te werken. De navigatie was van iGo, wat erg lelijk was, die heb ik toen vervangen voor de waze app. Dit is zo handig want zo kan ik mijn google calendar waar ik naast mijn afspraak ook het adres vermeld, dat de waze app mij een notificatie geeft wanneer ik wil vertrekken.
Al met al leek alles perfect te werken.
Pas volgende ochtend wanneer ik in mijn auto instapte, kwam ik erachter dat ik opeens geen geluid meer had. Ik probeerde alles maar niets wilde werken. Ik heb de unit eraf gehaald en weer erin geplugged, kabels weer na gelopen, zag dat er niets mis was. Ook de canbus decoder werkte gewoon.
Helaas had ik geen geluid en omdat ik weer op de weg moest, ben ik gaan rijden. Ondanks dat ik geen geluid had, kon ik wel gebruik maken van de navigatie.
Opeens viel mij op dat de navigatie app automatisch naar de achtergrond verdween en weer naar voren te voorschijn kwam. En daar bleef het niet bij, ook de settings dat specifiek voor dit apparaat bedoel is, werd verloren, waardoor ik telkens alles opnieuw moest instellen (geinstalleerde apps en de instellingen daarvan, bleven bewaard).
Al met al hele nachtmerrie.
Geluid doet het immers weer, nadat ik over een harde drempel reed, maar deze verdwijnt dan weer wanneer ik weer over zo een harde drempel rij.
Omdat ik het product via AliExpress had bestel bij JunSun, stuur ik deze in goed overleg weer terug naar de verkoper waarna ik mijn geld weer terug krijg.
Ik ben nog aan het oriënteren welke ik kan gaan kopen. Het kan ook zijn dat ik gewoon pech heb en een faulty unit heb ontvangen.
[
Voor 4% gewijzigd door
yobikap op 13-09-2017 14:35
. Reden: Toevoeging retouneren van Ownice c500 ]