Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-09 15:59
jaapsander schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 22:17:
Maar zie op de achterkant van joying units geen aansluiting hiervoor (op de joying site). Hoe kun je een 2e scherm aansluiten op deze units?

Ten tweede vraag ik mij af welke fabrikant de beste ondersteuning heeft. Hebben jullie daar al ervaring mee? Joying lijkt veruit de populairste oplossing, maar zijn er ook andere fabrikanten die interessante recente units hebben?
Ik kan me vergissen, maar ongeveer het enige nadeel van Joying tegenover andere Android merken, is dat zij geen 2e scherm ondersteunen. Mogelijk doen Pumpking en Ownice dit wel.

2e vraag: Geen idee, maar de kans is klein dat iemand meerdere courante Android radio's heeft getest, maar je weet maar nooit. Ik stel me graag beschikbaar als radiotester :D

Momenteel vind ik Joying en Ownice de beste papieren hebben, maar je hebt veel merken die nagenoeg dezelfde opstelling leveren.
Ik keek net naar Pumpkin en ik vind het prachtig dat zij een Android 7.1 autoradio in het assortiment hebben. Dat zou voor mij een reden kunnen zijn om voor dat merk te kiezen.

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naitsirhc_NL
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 16-03-2023
Hallo

Ook ik heb een Joying besteld. Een JY-UM135N2 wel te verstaan.
Na 4 dagen was de doos keurig netjes bezorgd. Helaas kreeg ik een verassing bij het openen van de doos. In de doos zat namelijk geen UM135N2 maar een UL135N2.
Ik heb gemaild met Joying, maar hun reactie was dat er niks aan de hand was, want de modellen zouden gelijk zijn. Alleen de Android versie is verschillend. Het verschil in prijs is terug gestort.
Nu zie ik dat de hardware toch verschillend is, want op de UL135N2 zitten 2 video out poorten.

Kan iemand verifiëren dat de modellen hardware matig gelijk zijn, of moet ik toch mijn gelijk halen en de UM135N2 eisen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JobKlimop
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 27-09 00:15
Er van uit gaande dat je de radio vanuit Duitsland hebt besteld: Het staat duidelijk op de website vermeld dat ze geen Marshmallow radio's vanuit Duitsland versturen, alleen Lollipop.
Je kunt hem zelf makkelijk updaten naar Android 6.0, maar ik zou wel even kijken of je dat wilt doen, gezien het aantal bugs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naitsirhc_NL
Dank voor de reactie,
Ik ben echter meer bang voor het feit dat ze mij een ouder model hebben opgestuurd....
Als de apparaten hardware matig overeen komen dan heb ik er ook geen problemen mee....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Ik ben een lijst voor een kennis aan het samenstellen met universele (Android) autoradio's. Doordat dit zeer interessant kan zijn voor mijzelf, maar vooral voor de kopers, wil ik graag jullie input. Uiteindelijk zal ik de lijst publiceren in een blog en via mijn Social Media kanalen.

Zijn er merken die jullie graag toegevoegd willen hebben aan de huidige lijst? Op dit moment staat Witson er nog niet tussen, maar ik vraag me af of dat wel een goede kandidaat is. Wellicht hebben jullie er al goede ervaringen mee waardoor deze in de lijst moet komen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/G1MpVEgWFLmOOyq8g1XSogR9/medium.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markweb4871
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 26-09 14:20
Heeft iemand ervaring met het het rooten van de android radio (6.x)?

Ik ben nog niet tevreden met de audiokwaliteit en de standaard amplifier is te beperkt. Ik ben van plan om Viper4Android te installeren:

https://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2191223

http://www.hacktabs.com/h...id-audio-drivers-effects/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liber8
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-05 17:46
Goedenavond,

Ik lees al een tijdje mee, maar zit nog met een aantal vragen.
Morgen gaat mijn Opel Corsa OPC (2008) richting de RDW. Gezien je +- een week moet wachten op de kentekenplaten heb ik ruim de tijd om een Android Radio te installeren..

- Ik zie dat de Joying op Ali een tiental euro's goedkoper is dan bij onze Oosterburen. Is dit de moeite waard of zit je dan met afmetingen/aansluitingen etc.?

Mijn eisen:
- Opel Corsa D (2008) compatible
- Waze compatibel
- DAB+
- Torque app
- Regelmatige FW Updates

In mijn vorige auto had ik een DAB+ radio van pioneer met zo'n plakantenne aan het raam. Dit is mij niet goed bevallen. Ik ben toen al eens gaan kijken naar een DAB+/FM splitter die je op je huidige FM antenne kunt aansluiten voor DAB+ ontvangst. Heeft iemand hier ervaring mee.? Of zijn er betere alternatieven.

Het kan best zijn dat de antenne op de OPC DAB+ ondersteund gezien het een Aftermarket antenne is en ik de standaard antenne er bij heb gekregen.

Ik hoop dat jullie mij kunnen adviseren..

Scheduler: Fiops CPU | Governor: Ondemand | CPU FreQ.: 384Mhz/1,56Ghz | TCP: Westwood | GPU Governor: Simple | GPU FreQ.: 450Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotez
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08:00

Gotez

42

Hoe verzorgen jullie de internetverbinding naar de radio? Zetten jullie elke keer de wifi-hotspot van de telefoon aan? Helaas kan tasker dat niet meer automatisch. Hoe hebben jullie dit opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoGi_Berra
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06:43
Gotez schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 09:12:
Hoe verzorgen jullie de internetverbinding naar de radio? Zetten jullie elke keer de wifi-hotspot van de telefoon aan? Helaas kan tasker dat niet meer automatisch. Hoe hebben jullie dit opgelost?
Ik zet m'n (handmatig) m'n wifi-hotspot aan en m'n radio maakt automatisch verbinding. Echter doe ik dit alleen als ik langer dan 30 min in de auto zit. Meeste is al offline geladen (kaarten/muziek). Ik werk echter met iOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• switchboy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-09 21:50

switchboy

-ruimte te huur-

Ik gebruik Google Play: Hot Spot Starter Free . Dit start de hotspot automatisch als je telefoon per BT verbinding met de radio maakt. Super handig

My Steam Profile (Name Switch) Worth: 889€ (225€ with sales)Games owned: 83

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapsander
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-08 08:43
switchboy schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 12:04:
Ik gebruik Google Play: Hot Spot Starter Free . Dit start de hotspot automatisch als je telefoon per BT verbinding met de radio maakt. Super handig
Is het niet handiger om dan ook je internetverbinding te tetheren via BT?
https://support.google.com/nexus/answer/2812516?hl=nl
Kiswum schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 09:12:
[...]

Ik kan me vergissen, maar ongeveer het enige nadeel van Joying tegenover andere Android merken, is dat zij geen 2e scherm ondersteunen. Mogelijk doen Pumpking en Ownice dit wel.

2e vraag: Geen idee, maar de kans is klein dat iemand meerdere courante Android radio's heeft getest, maar je weet maar nooit. Ik stel me graag beschikbaar als radiotester :D

Momenteel vind ik Joying en Ownice de beste papieren hebben, maar je hebt veel merken die nagenoeg dezelfde opstelling leveren.
Ik keek net naar Pumpkin en ik vind het prachtig dat zij een Android 7.1 autoradio in het assortiment hebben. Dat zou voor mij een reden kunnen zijn om voor dat merk te kiezen.
Vind zelf de android versie minder van belang. Liever een oudere versie met goed doorontwikkelde software dan een nieuwere met veel bugs. Interessante spreadsheet trouwens! Als iemand die ook aan het kijken is om later dit jaar een Android Head Unit aan te schaffen ben ik hier ook wel benieuwd naar. Wat ik als tweaker ook interessant zou vinden is de support vanuit de community (XDA/customRoms etc). Dit is alleen wel info die lastig (zonder veel moeite) is te vinden.

[ Voor 56% gewijzigd door jaapsander op 21-08-2017 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• switchboy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-09 21:50

switchboy

-ruimte te huur-

jaapsander schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 12:44:
[...]

Is het niet handiger om dan ook je internetverbinding te tetheren via BT?
https://support.google.com/nexus/answer/2812516?hl=nl

[...]

Vind zelf de android versie minder van belang. Liever een oudere versie met goed doorontwikkelde software dan een nieuwere met veel bugs. Interessante spreadsheet trouwens! Als iemand die ook aan het kijken is om later dit jaar een Android Head Unit aan te schaffen ben ik hier ook wel benieuwd naar. Wat ik als tweaker ook interessant zou vinden is de support vanuit de community (XDA/customRoms etc). Dit is alleen wel info die lastig (zonder veel moeite) is te vinden.
Tja BT implementatie is op de head unti van mij niet je van het... om het maar zacht uit te drukken.

My Steam Profile (Name Switch) Worth: 889€ (225€ with sales)Games owned: 83

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online
markweb4871 schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 20:15:
Heeft iemand ervaring met het het rooten van de android radio (6.x)?

Ik ben nog niet tevreden met de audiokwaliteit en de standaard amplifier is te beperkt. Ik ben van plan om Viper4Android te installeren:

https://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2191223

http://www.hacktabs.com/h...id-audio-drivers-effects/
Ik heb toen der tijd een rooted rom geïnstalleerd op mijn newsmy carpad. (nu al 3 jaartjes oud)
En later op system level, de audio integratie van viper op die rom geflashed,

Het beste ooit! dag en nacht verschil
Ik heb een tweede datasim van vodafone, die dus een eigen netwerk verbinding maakt.
Het scherm van mijn radio reageert vrij snel met flikkeringen als ik een wifi hotspot maak.
(met een usb dongeltje dus)

En natuurlijk is gewoon een eigen netwerkje veel fijner en minder gedoe.

[ Voor 29% gewijzigd door ppeterr op 21-08-2017 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beekforel schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 07:27:
[...]

Het beste zoek je op het build nummer, mijne begint bijvoorbeeld met px5.
build: Rk3188-userdebug 01042017.19:45:50

Moet ik hiernaar zoeken of ondersteuning hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
jaapsander schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 12:44:

[...]

Ik ben het ermee eens dat het OS goed doorontwikkeld is, maar als ik kan kiezen, dan kies ik een zo recent mogelijk Android versie. Het blijft altijd de vraag of het systeem nog wordt doorontwikkeld. Vooral bij oudere OS'en is dat twijfelachtig. Qua ondersteuning kun je met Android 5 wel hetzelfde als met 6 en 7, maar hoe dat over 3-4-5 jaar is, dat blijft de vraag. De autoradio moet gewoon minimaal 5 jaar meekunnen zonder dat je rare dingen moet uitvoeren.

Mijn huidige Android autoradio heb ik 4 jaar in bezit en de laatste update is van ene jaar geleden. Mijn applicaties kan ik niet/nauwelijks meer updaten vanwege het (toen al) verouderde OS. Dankzij XDA kan ik nog wel wat doen, maar veel meer dan rooten en Google Play installeren kunnen we niet.
Het is overigens de Parrot Asteroid Smart die ik nu nog gebruik.

De Excel lijst wil ik overigens nog wel met nog meer radio's uitbreiden. Ik zal de komende avonden het internet nog afstruinen voor populaire autoradio's. Ondersteuning vanuit XDA is prettig, maar bij nieuwe autoradio's is daar weinig over te zeggen. Wellicht kunnen we zelf aan de slag gaan met rom's en roottoegang. Dit kunnen we gewoon netjes op XDA zetten voor onze medemens. O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aran
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-09 10:44
Kiswum schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 18:31:
Ik ben een lijst voor een kennis aan het samenstellen met universele (Android) autoradio's. Doordat dit zeer interessant kan zijn voor mijzelf, maar vooral voor de kopers, wil ik graag jullie input. Uiteindelijk zal ik de lijst publiceren in een blog en via mijn Social Media kanalen.

Zijn er merken die jullie graag toegevoegd willen hebben aan de huidige lijst? Op dit moment staat Witson er nog niet tussen, maar ik vraag me af of dat wel een goede kandidaat is. Wellicht hebben jullie er al goede ervaringen mee waardoor deze in de lijst moet komen.

[afbeelding]
Vele android units zijn technisch dezelfde, hebben enkel een andere verkoper (=merk). Zoek op xda eens op px5 en de oudere px3 modellen voor meer info over de materie. Elke unit met px5 heeft bijvoorbeeld dezelfde hardware en kan met dezelfde firmware geüpdate worden. Ze zijn technisch hetzelfde. Verschillen zitten in bijv. Wel/geen CD/dvd of een andere inbouwkast. Merk maakt niet (heel beperkt) uit Witson/xtrons/etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naitsirhc_NL
Ik blijf nog steeds met de vraag of de UL135N2 hetzelfde is als de UM135N2.
Sorry als ik een beetje ongeduldig ben, maar als ik hem moet ruilen moet dat zo snel mogelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Naitsirhc_NL schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 19:56:
Ik blijf nog steeds met de vraag of de UL135N2 hetzelfde is als de UM135N2.
Sorry als ik een beetje ongeduldig ben, maar als ik hem moet ruilen moet dat zo snel mogelijk
Wat heb je zelf al gedaan om tot het antwoord te komen? Je kunt ze beide op de EU website bekijken. Ik heb er ook nog 1 toegevoegd, want die kwam ik tegen via het zoekveld.
Bij deze het antwoord:

Basisversie:
JY-UM135N2D
Anders dan de rest: Gouden (-achtig) achterkant. Wellicht is dat koeler dan de metalen koellichamen.
Geen ondersteuning voor een versterker. Er ontbreekt een RCA aansluiting voor de achterste extra speakers. (met de ISO stekker kun je overigens alle standaard speakers in gebruik nemen).
299,99Euro

JY-UM135N2
Standaard aansluitingen, geen bijzonderheden.
289,99Euro

JY-UL135N2
2 RCA video uitgangen
Oudere beschrijving van de processor.
Intel SOFIA 3G = de nieuwe naam van: Intel Atom X3
4x45 watt speakers
279,99 Euro

Volgens mij is dit de meest uitgebreide uitvoering.
Alle versies zijn geschikt voor Android 6.01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotez

Gotez

42

switchboy schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 12:04:
Dit soort apps werken helaas niet meer in latere versies van Android. Met mijn Nexus 6p krijg ik ze niet aan de praat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naitsirhc_NL
@Kiswum
Dank voor je reactie.

Ik was ook tot dezelfde conclusie gekomen, maar het was me wat kort door de bocht om maar klakkeloos aan te nemen dat de hardware hetzelfde is. Temeer omdat er 2 video uit poorten opzitten, die niet schijnen te werken....

Heb het hele gebeuren maar eens aangesloten, maar ik kwam tot de ontdekking, dat de radio uit of voluit is. Oftewel niet of heeel hard. Ook gaf de radio geen loc, echter gaf manual search het station knalhard door (letterlijk :) )
Morgen maar eens induiken.

[ Voor 33% gewijzigd door Naitsirhc_NL op 21-08-2017 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Gotez schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 22:14:
[...]

Dit soort apps werken helaas niet meer in latere versies van Android. Met mijn Nexus 6p krijg ik ze niet aan de praat.
Probeer anders eens Smart Connect. Die zit standaard op Sony smartphones, maar het werkt ook voor Samsung en Xiaomi telefoons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotez

Gotez

42

Ik ga het proberen. Maar als Tasker enzo het niet kunnen twijfel ik of andere apps dit wel kunnen. Maar bedankt voor de tip

Edit: kan geen hotspot maken. De andere app die genoemd werd kreeg het ook niet voor elkaar. Google heeft de hotspot helemaal afgeschermd.

[ Voor 36% gewijzigd door Gotez op 22-08-2017 07:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JobKlimop
Ik sta op het punt om een Joying DE-JY-UL135N2 te bestellen, ik zit alleen enorm te twijfelen of ik de DAB+ antenne direct meebestel, of dat ik voor bijvoorbeeld een goedkopere ga van AliExpres, zoals: https://nl.aliexpress.com...NbIwcrWU-6uwaAvxvEALw_wcB

Heeft iemand ervaring met zoiets, werkt het net zo goed of is het een stuk minder?

• strompel
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-09 06:35

strompel

PSN: jansoe13

Iemand ervaring met de 10 inch variant van Joying. Deze lijkt mij wel wat , maar de "tablet zeg maar" word door pinnetjes? vast gehouden. ben benieuwd of dit stevig is. Ik wil hem zelf in een Volkswagen Crafter (zo goed als zelfde als mercedes sprinter qua interieur)

Als iemand ervaring met dit model heeft hoor ik het graag.

mag 1 of 2 din zijn, heb zelf ook nog geen frame besteld

PSN: jansoe13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karazz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-09 13:09
Llama doet dit bij mij wel automatisch: google play linkje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotez

Gotez

42

karazz schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 08:49:
[...]

Llama doet dit bij mij wel automatisch: google play linkje
Doet ie dat op basis van je locatie? Welke android versie gebruik je? Interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karazz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-09 13:09
Ik heb 'm ingesteld dat hij het op basis van bluetoothverbinding doet. Kunt hem inderdaad ook instellen dat zodra je een locatie verlaat dat hij hem dan inschakelt. Óf wanneer je geen wifi meer hebt...

Kortom, er zijn tal van mogelijkheden, even spelen om te kijken welke jou het beste bevalt...

Edit: Android 7.0 hier

[ Voor 4% gewijzigd door karazz op 25-08-2017 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotez

Gotez

42

karazz schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 09:35:
Ik heb 'm ingesteld dat hij het op basis van bluetoothverbinding doet. Kunt hem inderdaad ook instellen dat zodra je een locatie verlaat dat hij hem dan inschakelt. Óf wanneer je geen wifi meer hebt...

Kortom, er zijn tal van mogelijkheden, even spelen om te kijken welke jou het beste bevalt...

Edit: Android 7.0 hier
Werkt ook niet bij mij. Vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Gotez schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 07:03:
Ik ga het proberen. Maar als Tasker enzo het niet kunnen twijfel ik of andere apps dit wel kunnen. Maar bedankt voor de tip

Edit: kan geen hotspot maken. De andere app die genoemd werd kreeg het ook niet voor elkaar. Google heeft de hotspot helemaal afgeschermd.
Kun je via de app geen hotspot opzetten of werkt het sowieso niet?
Als het sowieso niet werkt, dan is er iets mis met de software in je telefoon.

Hotspots opzetten met Android 7 zou geen probleem mogen opleveren. Het kan zijn dat de automatische task-app het niet kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 27-09 20:39
Ik heb bij m'n Joying autoradio de 4G LTE dongel meebesteld:

https://www.carjoying.de/...sb-wifi-modem-router.html

Maar dat ding werkt best brak. heel vaak verbinding drops, terwijl als ik met hetzelfde simkaartje in m'n telefoon op dezelfde plekken rij, de verbinding het wel blijft doen.

Meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naitsirhc_NL
Nou ik heb hem ingebouwd en so far so good. helaas is de ontvangst bagger, maar het kan zijn dat de antenne versterkt moet worden (12V aansluiten dus).
Ik heb een splittertje besteld, om te kijken of dit werkt.
Sygic draait wel goed evenals de bluetooth en de handsfree verbinding.

Over een battery drain hoef ik me vooralsnog ook geen zorgen te maken. Elke keer start de joying op met het android logo (tot ergernis van mijn vrouw).
Nu is dat een kwestie van wennen...waar ik echter niet aan kan wennen is het feit dat de wifi instellingen ook weg zijn. Ik moet dus het password elke keer opnieuw invullen. Dit lijkt me niet goed. De radio instellingen ( zenderpositie) blijven wel bestaan, heel vreemd.
De shutdown tijd kan ik ook niet instellen, zou dit te maken hebben met het feit dat de unit op android 5.1.1 draait? Ik zie in de carmedia settings alleen een button voor Dormancy en shut down.

Kan iemand mij misschien van advies voorzien of dit alleen aan de instellingen ligt en zo ja hoe ik dit kan veranderen?

edit
hmmmmm vanmorgen maar weer eens geprobeerd en de wifi instellingen blijven nu wel behouden...
Nu de ontvangst nog en nog uit zien te vogelen hoe de standby tijd verlengd kan worden.
Zou er geen mogelijkheid zijn tot het aansluiten op een stel LI-Ion batterijen?

[ Voor 17% gewijzigd door Naitsirhc_NL op 26-08-2017 08:17 . Reden: nieuwe ontwikkelnigen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GodDamage
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 26-09 22:27
Voor degene die problemen hebben om automatisch de hotspot op jouw telefoon in te stellen, zodra er een Bluetooth verbinding is tussen radio en telefoon: probeer Automate eens als Tasker niet werkt. Dit werkte toch redelijk goed met het juiste script. Dacht dat het Wifi hotspot heet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotez

Gotez

42

Kiswum schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 13:57:
[...]

Kun je via de app geen hotspot opzetten of werkt het sowieso niet?
Als het sowieso niet werkt, dan is er iets mis met de software in je telefoon.

Hotspots opzetten met Android 7 zou geen probleem mogen opleveren. Het kan zijn dat de automatische task-app het niet kan doen.
De apps lukt het niet. Automate, Tasker, macrodroid, enzo. Handmatig lukt het wel. Maar de apps kunnen dit niet. Andere acties auto.atiseren gaat prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben in Oostenrijk op vakantie, heb daar een nieuw Google acount aangemaakt, deze ook toegevoegd aan mijn Samsung S6. Daarna in de Playstore gewoon Android auto kunnen downloaden en installeren op mijn S8. En Android auto werkt prima in mijn Seat Leon van 2017. Weet niet of als ik terug in Nederland ben het nog steeds werkt. We gaan het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23:55

JoeZuCK

_Fonz > all.

Afbeeldingslocatie: https://ae01.alicdn.com/kf/HTB13sT7SpXXXXbMXFXXq6xXFXXXr/Ownice-C500-Octa-8-Core-Android-6-0-2G-RAM-32-GB-ROM-Ondersteuning-4G-LTE.jpg

Ik ben in de race voor een Ownice c500. Had contact gezocht met de verkoper met de volgende vraag:

I'm really interested. Can I use non Ownice DAB+ adapter with Calearo Antenna (7677932)? And again my question about DVR. Can I use other brand DVR? For example VIOFO? Regards, Martijn

Dit was hun antwoord:

Sorry, if the dab, dvr not buy with us, we can not promise it will work with our dvd, because didn't test. If you din't buy the dab with us, you didn't have special cable connected with dab and dvd.

Nu zat ik zo te denken. DAB+ lijkt me super. Nu heb ik een FM antenne op het dak. Als ik deze nou eens vervang door de Calearo Antenne, zou dit moeten werken op de DAB module van Ownice? Ze zeggen dat ik daarvoor een 'speciale' kabel nodig zou moeten hebben, maar dit is toch gewoon USB? En DAB+ is toch gewoon DAB+? Kan het niet met een non Ownice module? En als dat wel kan, weet iemand dan een module dat zijn prijs in goud waard is en uitstekend zijn werk doet?

Net zoals met de Dashcam. Ik zou niet weten waarom het niet zou werken? Ja ze hebben het niet getest, omdat ze natuurlijk hopen dat ze hun eigen inferieure dashcams aan de man kunnen brengen.

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Laatst online: 26-09 19:14
Nou, laat je niet tegenhouden zou ik zeggen. We wachten met smart op je ervaringen.

Alle gekheid op een stokje. E.e.a. heeft wellicht te maken met driver- en/of app-ondersteuning. Als de ROM een module niet (volledig) ondersteund, qua driver of app, dan kun je natuurlijk rare dingen verwachten.

[ Voor 5% gewijzigd door Masimo op 28-08-2017 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23:55

JoeZuCK

_Fonz > all.

Masimo schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 21:03:
Nou, laat je niet tegenhouden zou ik zeggen. We wachten met smart op je ervaringen.

Alle gekheid op een stokje. E.e.a. heeft wellicht te maken met driver- en/of app-ondersteuning. Als de ROM een module niet (volledig) ondersteund, qua driver of app, dan kun je natuurlijk rare dingen verwachten.
Tja om dan zomaar geld uit te geven .. om te testen .. En ik ben leek op dit gebied. Had gehoopt dat iemand met meer verstand van zaken zou kunnen reageren op dit gebied :)

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• san070
  • Laatst online: 03-09 15:22
Pusherman_ schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 15:47:
Ik heb bij m'n Joying autoradio de 4G LTE dongel meebesteld:

https://www.carjoying.de/...sb-wifi-modem-router.html

Maar dat ding werkt best brak. heel vaak verbinding drops, terwijl als ik met hetzelfde simkaartje in m'n telefoon op dezelfde plekken rij, de verbinding het wel blijft doen.

Meer mensen hier last van?
Die Joying dongle is vreselijk. Alleen stabiel als je stil staat (en dat heb ik ook als antwoord gekregen van Joying support). Ik heb hem vervangen voor een gewone Huawei Mifi router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
san070 schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 21:54:
[...]

Die Joying dongle is vreselijk. Alleen stabiel als je stil staat (en dat heb ik ook als antwoord gekregen van Joying support). Ik heb hem vervangen voor een gewone Huawei Mifi router.
pfff.. dat is dus gewoon €60 door de plee gespoeld..

Sowieso ben ik niet helemaal tevreden over de Joying radio zelf ook. Hij is al een paar keer uit zichzelf gereset naar factory settings en trekt (ongeacht hoe je hem instelt) je accu leeg als je auto een week stilstaat.

Daarnaast is de radio app en de ontvangst ook echt beneden de maat.

Mag ik vragen welke router je hebt gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom gebruiken jullie allemaal DAB+?

Ik zou zelf gaan voor de XiiaLive app met 100.000 radiozenders =D. Dan heb je echt keuze, lijkt mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozart
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:28
Pusherman_ schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 09:19:
[...]

Sowieso ben ik niet helemaal tevreden over de Joying radio zelf ook. Hij is al een paar keer uit zichzelf gereset naar factory settings en trekt (ongeacht hoe je hem instelt) je accu leeg als je auto een week stilstaat.
Dat dus, ik heb dezelfde ervaring met het leegtrekken van de accu en het ergste is, het is de auto van mijn vriendin dus extra impact.
Ook de ontvangst van de radio en van de DAB+ valt me erg tegen, ik denk dat ik er maar iets anders in ga zetten, geen Android meer maar een traditionele radio met carkit of zo. De carkit is het enige wat wel aardig werkt vind ik.

PSN: PcDCch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• san070
  • Laatst online: 03-09 15:22
Pusherman_ schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 09:19:
[...]

Daarnaast is de radio app en de ontvangst ook echt beneden de maat.

Mag ik vragen welke router je hebt gekocht?
Ik had al een wifi-router, de Huawei E5577s, maar had die eigenlijk voor mijn verre vakanties willen bewaren (voor een lokale sim), terwijl ik de dongle voor mijn Joying ergens ver weg verstopt in de auto had willen stoppen. Ik heb nu een USB-poort aangelegd naar het handschoenenkastje, waar ik de Huawei makkelijk kan pakken.

Die herstarts met reset heb ik ook al een paar keer gehad met de laatste firmware, vooral als ik hem even niet gebruikt heb. Nu weer even een oudere firmware terug gezet, kijken of dat werkt. De auto waar hij in zit is een camperbusje. Hij zit gelukkig op mijn tweede accu (ik wil ook geluid als ik stil sta), die wordt bijgehouden door zonnepanelen, dus leegtrekken zal hij hem niet. De ontvangst vond ik ook niet al te best, maar daarvoor heb ik Spotify en radio via internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffiekoppen
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-09 19:45
Hi Tweakers, op het moment ben ik aan het zoeken naar een android head unit voor mijn Ford focus uit 2008. Opzich werkt het huidige OEM travelpilot FX systeem prima en speel ik spotify af mbv 3,5mm jack maar de kaarten van dit systeem zijn uit 2008...
Dus... Ik kan nieuwe SD kaart voor 2017 kopen voor 99E en doorgaan met een telefoon houder en kabels of zo android radio wat ook wel leuk speelgoed is. :o
Alleen door de bomen zie ik het bos niet meer en heb dus wat hulp nodig.

Mijn ogen zijn gevallen op een Joying en een aliexpress systeem:

Joying website linkje

. Pure New Developed Android 6.0.1 Marshmallow Car Autoradio
. 7-Inch Android head unit for Ford Focus
. CPU: Intel SoFIA 3GR, Support 1080P Video
. RAM: DDR3 2GB, Flash: EMMC 32GB
. Support PIP, DAB+, OBD2, NFC, Blutooth 4.0 handsfree call and streaming music
. Support Steering Wheel Control, Fast-boot
. Built-in Google Maps, Support GPS Navigation Waze, Sygic, Here etc.
. Bulit-in WiFi, Support 3G/4G/Wifi Hotspot Sharing
. Support DVR Front Camera, PAL and NTSC Rear View Camera
. Doesn't support the Ipod, headrest

Of een systeem met een PX5 soc.

Aliexpress linkje
ROCKCHIP8 CoreRK3688 64 BIT CPU+RAM 2G ROM 32G +Andorid 6.0+ 1024*600

Wat zouden jullie aanbevelen?

Ik wil gebruik maken van een mifi dongle met een 2e simkaart (KPN mb's delen ala 5E p/m) voor spotify, Waze en nog een paar apps.
Ook vind ik het belangrijk dat de stuurbediening en parkeersensoren nog blijven werken.
Voornamelijk die sensoren is nogal onduidelijk aangezien de dealer hier daar geen duidelijkheid over kan of wil geven... Mij lijkt dat dit via een apart geluidssysteem gaat aangezien ik alleen een akoestisch systeem heb.

Zouden jullie mij verder kunnen helpen? :o

Edit: Linkomschrijving aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steef84
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09:59
Ook in ben al een tijdje aan het kwijlen op een Android Auto Head unit. Voor mijn Mazda 5 2008 was tot voor kort geen Android 6 beschikbaar. Voorheen alleen deze 5.1 unit. Tenminste, als ik gewoon een plug and play headunit wilde, natuurlijk is er ook een mogelijkheid tot het laten inbouwen van een double din fascia. Maar het fijne van zo'n plug and play head unit is zonder tobben de stuurwielbediening handhaven, evenals een mooiere integratie van je dashboard.

Sinds kort bestaat er ook een "Seicane" voor mijn wagen, een Android 6 9 inch 1024*600 head unit. Ik heb al een aantal vragen gesteld op hun site, maar kent iemand dit merk? Vooralsnog lijkt dit voor mij uitstekend: plug and play, 9 inch. Android 6. Prijs is oke. Maar het is niet het gangbare merk zoals Carjoying of Ownice of iets dergelijks. Moet ik mij daar zorgen over maken? Het enige wat mij vooralsnog een beetje weerhoud is het "maar hebben" van 1 gb ram.

Kent iemand hier op tweakers het merk Seicane en heeft men ervaring met hun support. Ik ben op tweakers dit merk nog niet tegengekomen.

EDIT: nog een aantal specs gevonden.

Operation system Android 6.0
CPU R16 1.6 GHz Quad-core
GPU Mali-400MP4 Quad-core GPU @250MHz up to 400MHz
CPU Chipset U-BLXO G6010 ST
RAM DDR3 1GB
Flash/Hard disc capacitance 16G

[ Voor 5% gewijzigd door steef84 op 03-09-2017 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:29
Iemand ervaring met de Joying UMS03N? Lijkt mij een goedkope oplossing om een oude auto toch nog een beetje up-to-date te krijgen. Gaat alleen gebruikt worden als radio (voorlopig geen DAB+)/spotify, GPS en hands-free carkit.

Ik maak mij alleen een beetje zorgen om het stand-by verbruik. De auto zal niet heel veel gebruikt worden en kan goed af en toe een week stil staan, ga ik daar problemen mee krijgen? Hoe lossen jullie dit op?

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoGi_Berra
chaoscontrol schreef op zondag 3 september 2017 @ 20:15:
Iemand ervaring met de Joying UMS03N? Lijkt mij een goedkope oplossing om een oude auto toch nog een beetje up-to-date te krijgen. Gaat alleen gebruikt worden als radio (voorlopig geen DAB+)/spotify, GPS en hands-free carkit.

Ik maak mij alleen een beetje zorgen om het stand-by verbruik. De auto zal niet heel veel gebruikt worden en kan goed af en toe een week stil staan, ga ik daar problemen mee krijgen? Hoe lossen jullie dit op?
Het systeem heeft 'maar' 1GB. Ik zou aanraden om toch voor een versie met 2GB te gaan. Qua batterijverbruik moet je even kijken dat het systeem gewoon 'uit' gaat ipv standby. Dit kan je instellen in de settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
YoGi_Berra schreef op maandag 4 september 2017 @ 09:22:
[...]

Het systeem heeft 'maar' 1GB. Ik zou aanraden om toch voor een versie met 2GB te gaan. Qua batterijverbruik moet je even kijken dat het systeem gewoon 'uit' gaat ipv standby. Dit kan je instellen in de settings.
1GB is wel genoeg als ik kijk naar wat oudere android tablets die ik hier heb liggen. Zoals gezegd is het maar voor simpel gebruik en is een hapering hier en daar niet zo erg. Althans, 2gb vind ik de meerprijs niet waard, ik zal dit nog eens overwegen.

Als ik hem helemaal laat uitgaan, duurt het booten dan niet meer dan een minuut elke keer dat je de auto start?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
chaoscontrol schreef op maandag 4 september 2017 @ 09:31:
[...]

1GB is wel genoeg als ik kijk naar wat oudere android tablets die ik hier heb liggen. Zoals gezegd is het maar voor simpel gebruik en is een hapering hier en daar niet zo erg. Althans, 2gb vind ik de meerprijs niet waard, ik zal dit nog eens overwegen.

Als ik hem helemaal laat uitgaan, duurt het booten dan niet meer dan een minuut elke keer dat je de auto start?
Gebruiken die oudere tablets ook android 6?

Denk er ook aan dat je de radio over een paar jaar waarschijnlijk nog wilt gebruiken. (navigatie)Apps worden ook steeds zwaarder en uit ervaring kan ik je vertellen dat de 2gb android radio's ook al niet zo snappy reageren als bv de gemiddelde smartphone.

Ik denk dat je jezelf een hoop problemen en ergernis bespaart als je ietsje meer investeert in een 2GB model

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoGi_Berra
chaoscontrol schreef op maandag 4 september 2017 @ 09:31:
[...]

Standby-booten is ongeveer 2 seconden
Cold-booten duurt ongeveer 15 seconden, maar na 10 seconden heb je al radio.
Even wennen is dat hij doorgaat met muziekafspelen (intern) als je jij de motor uitdoet. Bij mij speelt hij dus nog 5 min door op bijv. spotify. Voordeel is wel dat als ik hem voor m'n huis parkeer hij nog eventjes alles update via de WiFi en zich daarna afsluit. :D

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JobKlimop
Goed, inmiddels heb ik de DE-JY-UL135N2 nu zo'n week in mijn bezit en bevalt tot nu toe erg goed!
Ik rij zelf in een Peugeot 207, hiervoor is geen pasklare oplossing (in ieder geval geen recent model), dus daarom voor de universele gekozen.
Na ontvangst eigenlijk vrij snel geüpdatet naar Android 6.0.1 en vandaag ook geroot.
Het is tot nu toe wel een hobbelige ervaring voor wat betreft finetunen, maar hoe verder ik kom, hoe beter de radio bevalt.
Naast de radio heb ik via TME een inbouwframe voor de 207 gekocht en via AliExpress een achteruitrijcamera die op de kentekenverlichting kan.

Mijn bevindingen tot nu toe:
  • Het inbouwen:
  • Het inbouwen ging voor een groot deel vrij soepel, het stuurwielinterface, quadlock adapter en FAKRA adapter had ik al in bezit voor m'n Pioneer radio, dus het werd een kwestie van iso-stekkers erin, het rear kabeltje en de handbrake kabel verbinden. Wel moest ik twee plastic spalkjes wegzagen om het inbouwframe erin te krijgen. [br] De GPS ontvanger heb ik in eerste instante bovenop het inbouwframe gelegd. Er zit een vrij sterke magneet in, dus verschuiven doet hij niet. Later heb ik hem echter onder de lijst bij het a-frame verstopt omdat, zoals ik later nog wel zal vertellen, het ontvangst hier niet geweldig was.[br] De achteruitrijcamera boven het kenteken bevestigd kabel onder de bekleding doorgetrokken en aangesloten. In eerste instantie had ik de plus d.m.v. een scotch lock aan de achteruitrijverlichting aangesloten, echter kreeg ik hierdoor continu de foutmelding dat de verlichten kapot was vanwege de CANBUS. Ook kreeg ik maar geen beeld van de camera. Dit heb ik uiteindelijk opgelost door het plusdraad dat langs de tulpkabel loopt aan te sluiten op de remote van de radio, aangezien dit ook 12V is. [br][br] [url=https://tweakers.net/ext/f/fZ2xVn4fWdizg5nOEOHGjg8n/full.jpg][img=800,481,,,"Joying TomTom"]https://tweakers.net/ext/f/fZ2xVn4fWdizg5nOEOHGjg8n/full.jpg[/img][/url] Op het moment staat de radio nog een klein stukje naar voren, omdat ik er nog een paar keer achter moet zijn en eruit halen lastiger is dan erin stoppen. [br] [br] [b]Zijn er hindernissen?[/b] Simpelweg, ja! Het is geen radio die je 1, 2, 3 werkend hebt en fabriek af perfect in te bouwen is. Meerendeel gaat makkelijk, maar kwam achteraf toch voor wat verrassingen te staan. Op moment van schrijven werkt de stuurbediening nog niet. Vanuit de radio komen 2 kabels: KEY1 en KEY2. Achteraf is, denk ik, een lead voor chinese radio's nodig die op de Connects2 interface aangesloten kan worden (type CTCHINAHULEAD). Deze staat in bestelling bij Dynamic Sounds. Hiermee kan het CANBUS signaal worden omgezet in analoge signalen die de radio begrijpt. [br][br]
  • De werking:
  • De radio werkt erg prettig. Alles werkt erg overzichtelijk en de mogelijkheden zijn groot.[br] Toen ik de radio aanzette draaide hij nog op Android 5.1.1, opzicht niets mis mee, want hiermee draait hij erg stabiel. Spotify werkt, er is in te stellen welke navigatie app moet openen bij het opstarten en Android voelt erg soepel aan.[br] Echter, wil ik graag gebruik maken van de TomTom app. Ik heb jarenlang TomTom gebruikt (eerst de GO Live 825 en tot nu de GO 5000) en omdat de GO 5000 en de app praktisch hetzelfde zijn en ik gecharmeerd ben van hoe goed het werkt, wil ik dit graag verder gebruiken.[br] Het probleem is, de app werkt niet standaard op Android 5.1.1. Dit komt doordat het serienummer van de radio meer dan 12 karakters beslaat en de app hier niet mee om kan gaan. Zodra je update naar Android 6.0.1 werkt de app wel. [br][br] [list]
  • Android 6
  • Na de update ziet alles nog hetzelfde eruit, je hoeft je dus geen zorgen te maken dat je de radio opnieuw moet ontdekken. Alles voelt nog soepel aan, met hier en daar een minimale hapering. In de "Car settings" app is alles voor de radio in te stellen, zoals standaard navigatie app, equalizer, standby of uit als de motor uitgaat, etc. [br][br]
  • Navigatie
  • In eerste instantie had ik de GPS ontvanger bovenop het frame van de radio geplaatst, ik wil het liefst zo veel mogelijk uit het zicht laten, dus het leek me wel een praktische oplossing. Nadat ik later die dag weg wilde rijden om de navigatie te testen kwam ik erachter dat een GPS signaal ontvangen wel erg lang duurde. Nadat ik hem bij de a-stijl heb geplaatst is dit iets beter geworden, maar nog niet veel beter. De ene keer heb ik vrijwel direct een lock, de andere keer duurt het meerdere minuten, wellicht is hier nog een oplossing voor. Ook de huidige snelheid is niet geheel accuraat, deze gaat per 4 km/u.[br] Als je eenmaal een signaal hebt werkt de navigatie perfect. Hij is erg accuraat, reageert snel wanneer je onverwachts een andere afslag neemt en dimt de muziek om flitsmeldingen door te geven. [br][br]
  • Muziek
  • Niet geheel een onbelangrijk deel van een autoradio is het geluid. Standaard zit er een FM radio app geïnstalleerd die opzich voldoet aan wat een radio moet bezitten. Ik heb alleen nu al een paar keer gemerkt dat de radio niet altijd mijn voorkeuzezenders onthoudt. [br] Naast de standaard radio kan je via de playstore ook Spotify downloaden, deze werkt tot nu toe erg goed. Hij is erg vlot en gebruik en de interface van Spotify schaalt prima op het 7" scherm van de radio. [br] De standaard equalizer laat wel wat te wensen over, er is niet veel in te stellen en je haalt niet alles uit de speakers wat er uit te halen valt. Voor normaal radio luisteren voldoet het prima, maar wil je wat meer van de muziek kunnen genieten dan is Viper4Android een aanrader. Het verschil is duidelijk merkbaar! [b]Let op:[/b] de radio moet hiervoor wel geroot zijn! [br][br]
  • De rest:
  • Voor de rest kun je natuurlijk doen wat je wilt met de radio, zo heb ik Netflix erop staan. Netflix staat niet in de Play Store, maar via apkmirror werkt de app prima. (Let wel op dat je niet gaat Netflix & chillen tijdens het rijden 8)7 ) [/list] [br]
  • Extra opties
  • Naast de ingebouwde opties zijn er ook nog extra opties beschikbaar via de USB aansluitingen van de radio. Joying biedt zelf accessoires aan zoals de DAB+ antenne, 4G dongle en dashcam. Ik heb ervoor gekozen om een 4G dongle te zoeken op marktplaats, omdat ik €59,- redelijk aan de prijzige kant vind voor een dongle waarvan ik heb begrepen dat die niet geweldig werkt. [br] Ik heb er eentje kunnen vinden voor 2 tientjes van, volgens mij, ZTE. Omdat ik bij Vodafone een RED Super abonnement heb, kon ik een tweede simkaartje gratis aanvragen voor data.[br] De dongle is niet plug & play. Om hem werkend te krijgen moet er gebruik worden gemaakt van de PPP widget 3 app ([b]Let op:[/b] ook hier moet de radio weer geroot voor zijn). [br] De app stelt zichzelf grotendeels in en het werkt allemaal vrij vlot, er is geen groot verschil te merken tussen een hotspot maken van m'n telefoon of de dongle.
Tot nu toe ben ik positief verrast door de radio. Door m'n, tegen het neurotische aan, onderzoek die ik vooraf heb gedaan wist ik grotendeels al wel wat er mogelijk was en wat niet, maar toch blijf je dingen ontdekken.

Ik moet er wel eerlijk bij zeggen dat het geen radio voor jan & alleman is, je moet wel enigszins verstand hebben van wat je doet om het 100% werkend te krijgen, maar als dat eenmaal lukt is het één van de beste radio's die ik ooit in m'n handen heb gehad.

Update: Na het installeren van de "No-kill" mod (verkrijgbaar op XDA), is het locken met de GPS satellieten een heel stuk sneller. De mod zorgt ervoor dat zodra de radio op standby gaat, hij niet alle apps direct afsluit.

[ Voor 2% gewijzigd door JobKlimop op 10-09-2017 19:42 . Reden: Iets anders dan Photobucket gebruikt, update toegevoegd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
Je geeft aan dat je TomTom werkend hebt op 6.0.1. Heb je daar trucs voor moeten uithalen, of draai je een custom ROM?
Ik draai ook 6.0.1 op mijn unit (niet geroot), maar ik krijg TT echt niet werkend.

• JobKlimop
Nee, het werkte eigenlijk direct na het installeren van 6.0.1.
Krijg je de standaard foutmelding bij het opstarten van de app?

• Masimo
App installeert wel, maar bij het opstarten "geen verbinding met internet"-foutmelding.
Ik gebruik nu Sygic als alternatief en die werkt wel out of the box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascalheister
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-05 15:04
Heb zelf Sygic draaien op de Joying JY-UMS03N2, draait prima hierop.
Gebruik zelf Sygic al jaren naar volle tevredenheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JobKlimop
Masimo schreef op donderdag 7 september 2017 @ 22:48:
App installeert wel, maar bij het opstarten "geen verbinding met internet"-foutmelding.
Ik gebruik nu Sygic als alternatief en die werkt wel out of the box.
Dan ligt het waarschijnlijk toch aan het ID die nog langer is dan 12 getallen. Ik heb even snel rondgezocht, maar voor zover ik kan vinden is dat alleen aan te passen door de radio te rooten en het dan via een app te veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
@JobKlimop Bedankt voor je uitgebreide review. Het is reviewwaardig bijvoorbeeld via een blog (voorbeeldtitel [Review] Joying DE-JY-UL135N2 autoradio).
Mede hierdoor lijkt het mij interessant om een andere autoradio te kiezen, vooral om te laten zien of een ander merk zoals Ownice, beter/slechter/net zo goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JobKlimop
Thanks! En dat voor de tweede review die ik ooit heb geschreven :+ . Wie weet is het wat voor in de toekomst! Ik ben zelf ook wel heel benieuwd naar de eventuele verschillen, al heb ik begrepen dat de software door meerdere fabrikanten wordt gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ousselg
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01-07 22:19
Hallo forum leden,

Ik heb al een tijdje de wens om een 2 din android touch radio in te bouwen. Ik heb een b7 Audi a4 maar kon geen 2 din inbouwen. Vandaag laten ombouwen van 1 din naar 2 dus nu op zoek naar een goeie radio.

Kunnen jullie me een paar aanraden?

Mn budget is 250-550 ongeveer. Strakke vlotte Android radio met veel scherm is iets wat ik zoek. Alvast bedankt jullie zouden me erg helpen!! Ik vertrouw de gladde praatjes van verkopers niet want elke radio is perfect als ik ze bekijk op internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderpoes
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11-05 23:09
Ik rij een kia ceed station uit 2011 en heb de standaard kia radio. Deze wil ik graag vervangen met een bluetooth + navigatie versie. Huiverig ben ik voor al die chinese radio's maar de joying durf ik wel een kans te geven na het lezen van dit topic.

Ik heb naar Joying reeds de vraag uitgezet welke radio voor mij van toepassing is, maar ik ben verder benieuwd wat ik nog voor andere zaken moet aanschaffen. Heb ik bijvoorbeeld extra spullen nodig om de antenne werkend te maken? Ook heb ik een klein display in mijn auto met o.a. de tijd. Hier zie ik ookwat er op dit moment op de radio speelt. Blijft dit werkzaam met de joying?

Krijg ik bij de joying ook de juiste kabels om stuurwiel bediening te behouden of dien ik hier zelf een adapter voor aan te schaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dickybakker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07-09 14:18
Voor mijn camper op basis van een Ford transit wil ik een joying aanschaffen. Ik heb echter een facia nodig met de maten 178 x 100. Vrijwel niet te vinden, wel 173 x 98. Er is wel een complete joying in China te bestellen voor de Ford transit. Zijn er mensen op dit forum die een unit uit China hebben laten komen en zo ja, wat waren de bijkomende kosten zoals invoeren, btw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuTTLeYs
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-08 09:58
@dickybakker
In mijn focus 2013 hetzelfde probleem. Joying radio is 178x100mm. Standaard dubbeldin 173x98mm.

Ik heb Tomtom Go draaiend maar niet geweldig. Als ik radio beluister en rondrij met TT aan dan hoor ik gewoon radio.
Zodra ik een route heb gekozen en de 1e aanwijzing wordt door TT gegeven gaat het geluid van de radio op stil en blijft stil.

Ook zijn de aanwijzingen van Tomtom half gesproken. Teksten zoals "na 400 meter linksaf" worden uitgesproken als "meter linksaf". Erg irri.
Iemand hier een oplossing voor ?
Ik draai android 6 op een Joying DE-JY-UM135N2D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
dickybakker schreef op maandag 11 september 2017 @ 10:01:
Voor mijn camper op basis van een Ford transit wil ik een joying aanschaffen. Ik heb echter een facia nodig met de maten 178 x 100. Vrijwel niet te vinden, wel 173 x 98. Er is wel een complete joying in China te bestellen voor de Ford transit. Zijn er mensen op dit forum die een unit uit China hebben laten komen en zo ja, wat waren de bijkomende kosten zoals invoeren, btw?
Ik heb een no-name unit rechtstreeks uit China gehaald. Fabrikant is Klyde (KLD).
Was binnen een week hier met EMS (incl. track&trace)
Waarde van het apparaat op de factuur was 100$. Aan de Nederlandse douane 36 euro belasting betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JobKlimop
Donderpoes schreef op zondag 10 september 2017 @ 09:07:
Ik rij een kia ceed station uit 2011 en heb de standaard kia radio. Deze wil ik graag vervangen met een bluetooth + navigatie versie. Huiverig ben ik voor al die chinese radio's maar de joying durf ik wel een kans te geven na het lezen van dit topic.

Ik heb naar Joying reeds de vraag uitgezet welke radio voor mij van toepassing is, maar ik ben verder benieuwd wat ik nog voor andere zaken moet aanschaffen. Heb ik bijvoorbeeld extra spullen nodig om de antenne werkend te maken? Ook heb ik een klein display in mijn auto met o.a. de tijd. Hier zie ik ookwat er op dit moment op de radio speelt. Blijft dit werkzaam met de joying?

Krijg ik bij de joying ook de juiste kabels om stuurwiel bediening te behouden of dien ik hier zelf een adapter voor aan te schaffen?
Ik raad je aan om even mijn review te lezen een paar posts hierboven, globaal is het meeste hetzelfde voor andere type auto's, dus denk dat daar wel het een en ander duidelijk mee wordt.

Om de vragen uit je post te beantwoorden: Voor het geval dat je stuurwielbediening hebt, heb je een stuurwiel interface nodig. Deze is van verschillende merken te krijgen, ik heb er zelf één van Connects2, die hebben eventueel ook een extra lead voor chinese radio's voor het geval dat het niet direct werkt.
Voor het geval dat de radioantenne geen standaard FM-plug heeft maar een FAKRA stekkertje, moet je hier een verloopje voor aanschaffen.
Je moet sowieso een 2DIN inbouwframe kopen via ebay/TME/of welke autozaak je maar wilt, deze wordt niet bij de radio geleverd.

Voor wat betreft je scherm, vermoed ik dat je klokje nog wel zal werken en eventuele meldingen zullen er ook nog op blijven verschijnen (mocht je auto CANBUS hebben). De radiozender zal hier niet meer op verschijnen, maar die zie je natuurlijk al luid en duidelijk op het andere prachtige scherm die je in je auto inbouwt, :+

• lazyed
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Heb een Android 7 Silverstrong XJ7001. Prima apparaat. Muziek vanaf USB werkt, Google Maps werkt, telefoon werkt, Here werkt, Torque werkt, Radio gebruik ik niet maar lijkt wel te werken, wifi via hotspot telefoon werkt (automatisch).

Flitsmeister: geen geluid. Overgestapt naar Flitsnav. Wel geluid maar krijg het niet voor elkaar om deze app automatisch op te laten starten.

Het volgende al geprobeerd:
Koppelen met Bluetooth geprobeerd maar start niet automatisch op.
Verschillende auto start apps geprobeerd. Autostart and Stay, Autostart, Startup managers.
Flitsnav ingesteld als standaard navigatie app.

Wat ik ook probeer de flitsnav app wordt niet automatisch opgestart.

De XJ7001 is niet geroot. Nu lijkt het erop dat de XJ7001 eerst geroot dient te worden om meer controle te krijgen over het apparaat zodat ik apps automatisch kan laten starten.

Zijn er oplossingen zonder het apparaat te rooten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kiswum
Ik heb op mijn huidige Parrot autoradio deze app draaien: Starter
https://www.parrotasteroi...uctdetails?contentRef=204

Hiermee worden apps automatisch opgestart. Ik zie hem zo snel niet in Google Play staan, maar ik kan kijken of ik de APK van de autoradio kan halen (die draait nog op Android 2.3 :X )

• lazyed
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
@Kwisum. Het is te proberen. Ben al aan het zoeken naar de APK. Nog niet gevonden.

Mooi Android 2.3. Is die nog in het zwart/wit? :)

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-09 20:46
Ik heb in mijn Golf 7.5 android auto werkend gekregen middels het sideloaden van de apk.
Ik kan nu naast mijn huidige navigatie-systeem ook Waze gebruiken op m`n scherm voor navigatie.

Gebruikt wave voor navigate alleen GPS of 4G voor navigatie?

[ Voor 76% gewijzigd door pitchdown op 13-09-2017 11:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yobikap
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-09 03:15
Hallo Iedereen,

Naar aanleiding van het bericht van Kiswum op XDA forum, reageer ik hier ook even.

Ik heb vorige week een Ownice C500 octa core apparaat aangeschaft voor mijn polo uit 2012. Dit omdat het oude OEM systeem best verouderd is en ik naar een vervangend apparaat zocht.

Naar mijn zoektocht moest het apparaat aan de volgende eisen voldoen:
1. Het moet samen gaan met het interieur
2. Ondersteuning van 4G
3. Ondersteuning van huidige OEM GPS antenne
4. Ondersteuning van huidige OEM FM/AM antenne
5. Als het een DVD gleuf heeft, dan moet er ook een DVD speler aanwezig zijn
6. Het moet werken met de canbus
7. Scherm moet automatisch te dimmen zijn aan de dim functionaliteit van mijn dashboard
8. Ik kan een front en parking cam kunnen installeren
9. En het moet video out hebben voor tenminste twee schermen op de achterbank
10. Een dvr kan aansluiten en in de toekomst nog een dvb tv en dab radio

Na mijn lange zoektocht kwam ik dus uit op Ownice 500. Helaas wist ik niet dat ik dit model kocht, daar kwam ik erachter na het openen van mijn ontvangst. In de wire handleiding stond Ownice 500. Terwijl ik dacht dat ik een exemplaar van JunSun had gekocht, maar dat ze mij Ownice 500 hadden geleverd.

Omdat mijn auto voorzien is van een versterker, had ik minder ruimte in mijn mid console, want daar was een versterkers adapter van Rockford aanwezig. Na het prielen, ben ik ongeveer 4 uurtjes bezig geweest om de navigatie Ownice 500 in te bouwen. Kabels heb ik netjes weg kunnen werken achter de aansluiting van mijn climatronic.

Na een paar uur bezig te zijn geweest, en nadat alles werkte ging ik een rondje rijden en alles leek perfect te werken. De navigatie was van iGo, wat erg lelijk was, die heb ik toen vervangen voor de waze app. Dit is zo handig want zo kan ik mijn google calendar waar ik naast mijn afspraak ook het adres vermeld, dat de waze app mij een notificatie geeft wanneer ik wil vertrekken.

Al met al leek alles perfect te werken.

Pas volgende ochtend wanneer ik in mijn auto instapte, kwam ik erachter dat ik opeens geen geluid meer had. Ik probeerde alles maar niets wilde werken. Ik heb de unit eraf gehaald en weer erin geplugged, kabels weer na gelopen, zag dat er niets mis was. Ook de canbus decoder werkte gewoon.

Helaas had ik geen geluid en omdat ik weer op de weg moest, ben ik gaan rijden. Ondanks dat ik geen geluid had, kon ik wel gebruik maken van de navigatie.

Opeens viel mij op dat de navigatie app automatisch naar de achtergrond verdween en weer naar voren te voorschijn kwam. En daar bleef het niet bij, ook de settings dat specifiek voor dit apparaat bedoel is, werd verloren, waardoor ik telkens alles opnieuw moest instellen (geinstalleerde apps en de instellingen daarvan, bleven bewaard).

Al met al hele nachtmerrie.

Geluid doet het immers weer, nadat ik over een harde drempel reed, maar deze verdwijnt dan weer wanneer ik weer over zo een harde drempel rij.

Omdat ik het product via AliExpress had bestel bij JunSun, stuur ik deze in goed overleg weer terug naar de verkoper waarna ik mijn geld weer terug krijg.

Ik ben nog aan het oriënteren welke ik kan gaan kopen. Het kan ook zijn dat ik gewoon pech heb en een faulty unit heb ontvangen.

[ Voor 4% gewijzigd door yobikap op 13-09-2017 14:35 . Reden: Toevoeging retouneren van Ownice c500 ]

• Kiswum
@yobikap bedankt voor je bijdrage! Ik sta op het punt om de Ownice OL-7002G te bestellen via het AliExpress kanaal van Ownice zelf. Het is lastig in te schatten hoe goed of hoe slecht zo'n autoradio is voordat je er een laat komen uit China (Spanje of Duitsland).

Eerder had ik vooral een Joying radio in gedachten, doordat de eigenaar zich al jarenlang bezighoudt met de ondersteuning van die radio's.

Het blijft een lastige keuze, maar ik ga binnenkort toch echt de knoop doorhakken. In mijn geval komt de radio overigens in een Skoda Fabia uit 2002 en eventueel ook in een Skoda Octavia uit 2004 (universele radio uitvoering)

Verwijderd

Sommige tweakers weten wel hoeveel gezeur ik had met mijn auto-navigatie van Joying. Anyway, om te testen heb ik een nieuwe navigatie gekocht (stuk goedkoper) en ik ben tot de conclusie gekomen dat de soundchip van mijn Joying stuk is. Echt bad luck, maar ik vond de inkeping toch niet mooi, maar nu heb ik wel een goede reden om mijn geld terug te krijgen. Wel ongeveer 20 uur mee bezig geweest om mijn Joying aan de praat te krijgen, is het een inwendig probleem...

• Kiswum
Wel toevallig dat zowel bij de Joying als Ownice, de chipset van het geluid defect is. Beide merken garanderen namelijk dat alle apparaten worden getest voordat het wordt opgestuurd (blijkbaar niet bij de batches naar NL :p)
Het is jammer dat dergelijke merken niet in de Benelux markt actief zijn.

Ik ben laatst een audiozaak binnengelopen en daar had men Zenec's, Pioneers en nog wat andere merken. Helaas maken die geen gebruik van een goed OS waarop je apps kan installeren. Het gaat allemaal op de ouderwetse manier (cd's of interne applicaties) of door middel van synchronisatie met je mobiel. Hierdoor betaal je minimaal zo'n €500,- voor een systeem die pas volledig werkt met een aangesloten Android of iOS apparaat |:( ;w

• yobikap
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-09 03:15
Misschien kunnen de geluidchips niet tegen de lage temperaturen van Nederland 😂

Misschien dat ik Ownice C500 weer bestel maar dit keer via Ownice zelf. Hoop dat ik dan een goed werkende unit ontvang.

Verwijderd

Kiswum schreef op woensdag 13 september 2017 @ 14:56:
Wel toevallig dat zowel bij de Joying als Ownice, de chipset van het geluid defect is. Beide merken garanderen namelijk dat alle apparaten worden getest voordat het wordt opgestuurd (blijkbaar niet bij de batches naar NL :p)
Het is jammer dat dergelijke merken niet in de Benelux markt actief zijn.

Ik ben laatst een audiozaak binnengelopen en daar had men Zenec's, Pioneers en nog wat andere merken. Helaas maken die geen gebruik van een goed OS waarop je apps kan installeren. Het gaat allemaal op de ouderwetse manier (cd's of interne applicaties) of door middel van synchronisatie met je mobiel. Hierdoor betaal je minimaal zo'n €500,- voor een systeem die pas volledig werkt met een aangesloten Android of iOS apparaat |:( ;w
Ja, dat is wel minder. Ik heb hem vandaag getest en moet nog even wat kabels doen, half uurtje werk en dan heb ik eindelijk een mooie navigatie. _/-\o_

• Donderpoes
JobKlimop schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 22:14:
[...]

Ik raad je aan om even mijn review te lezen een paar posts hierboven, globaal is het meeste hetzelfde voor andere type auto's, dus denk dat daar wel het een en ander duidelijk mee wordt.

Om de vragen uit je post te beantwoorden: Voor het geval dat je stuurwielbediening hebt, heb je een stuurwiel interface nodig. Deze is van verschillende merken te krijgen, ik heb er zelf één van Connects2, die hebben eventueel ook een extra lead voor chinese radio's voor het geval dat het niet direct werkt.
Voor het geval dat de radioantenne geen standaard FM-plug heeft maar een FAKRA stekkertje, moet je hier een verloopje voor aanschaffen.
Je moet sowieso een 2DIN inbouwframe kopen via ebay/TME/of welke autozaak je maar wilt, deze wordt niet bij de radio geleverd.

Voor wat betreft je scherm, vermoed ik dat je klokje nog wel zal werken en eventuele meldingen zullen er ook nog op blijven verschijnen (mocht je auto CANBUS hebben). De radiozender zal hier niet meer op verschijnen, maar die zie je natuurlijk al luid en duidelijk op het andere prachtige scherm die je in je auto inbouwt, :+
Ik heb hem gelezen, goede review! Ik heb ook het een en ander op ebay gekocht wat ik volgens joying nodig zou moeten hebben. Ze stuurden mij de ebay links door :-)

Even wachten tot alle spullen binnen zijn en dan ga ik ook de radio bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naitsirhc_NL
Wat zou het mooi zijn, als de Carjoying als mediaserver kan fungeren.
Zou het mogelijk zijn om Kodi te installeren (is al geinstalleerd) en daarmee dradloos verbinding maken met een tablet, zodat de kids op de achterbank film kunnen kijken op de tablet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsn
  • Laatst online: 11:07
Ik zit er sterk over na te denken om mijn Joying DE-JY-UMS04N weer terug te sturen.

Op zich kan het best fijn werken, maar wanneer het scherm niet meer reageert kan ik mijn dashboard weer open maken om de stroom eraf te halen (C1). Dit is nu al 3x voorgevallen.

Hebben jullie hier ook last van, of heb ik een maandagochtend modelletje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Ik heb vorige week de knoop doorgehakt en een universele Ownice C500 (OL-7002G) besteld via de officiële Ownice store op AliExpress. Hij is inmiddels naar mij ondewerg en ik verwacht hem morgen binnen te krijgen. Ik ben benieuwd of het plug and play is of dat ik bijvoorbeeld nog een ISO stekker moet aanschaffen waar ik de losse kabels in moet prikken.

Afbeeldingslocatie: http://ownice.com/editorpic/image/20170307/20170307080623482348.jpg
Afbeeldingslocatie: http://ownice.com/editorpic/image/20170307/20170307080733853385.jpg

Ik heb het volgende ook besteld voor de radio: een achteruitrij camera die ik in de achterklep monteer en een DAB+ kabel. Het is een kabel die je op het raam plakt en niet zo'n grote antenne die je eigenlijk op het dak moet plaatsen (direct link).

De radio komt in een oude Skoda Fabia (2002), maar door de universele rechthoekige vorm, moet het gewoon netjes passen. Ik hoop in het weekend aan de slag te kunnen gaan met de radio. De rest komt op een later moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JobKlimop
Ik ben benieuwd! Laat maar weten hoe het is gelukt.
Foto's misstaan natuurlijk ook nooit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
nielsn schreef op maandag 18 september 2017 @ 17:04:
Ik zit er sterk over na te denken om mijn Joying DE-JY-UMS04N weer terug te sturen.

Op zich kan het best fijn werken, maar wanneer het scherm niet meer reageert kan ik mijn dashboard weer open maken om de stroom eraf te halen (C1). Dit is nu al 3x voorgevallen.

Hebben jullie hier ook last van, of heb ik een maandagochtend modelletje?
Accu ff lostrekken is stuk minder werk lijkt mij. Niet dat dat nu zo handig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10:25
Iemand ervaring met deze autoradio?
Fijne is dat deze ook vanaf Duitsland geleverd kan worden :)

2GB geheugen, 16GB opslag (uitbreidbaar), Android 7.1, Quad core, 7" scherm, GPS, WiFi
en kan eventueel nog een 4G modem en DAB+ antenne op aangesloten worden.

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/20j4t9s.jpg

http://s.aliexpress.com/QRJBNjYr

[ Voor 8% gewijzigd door SuperVeloce op 19-09-2017 12:22 ]

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
Nadat m'n Joying DE-JY-UM135N2 de accu al een keer had leeggetrokken, heb ik de Dormancy settings veranderd. Dit maakt geen verschil.

Ik rij elke doordeweekse dag zo'n 100KM, dus de accu moet gewoon goed vol zitten. Als ik in het weekend niet rijdt en op maandagochtend (laatst gereden op vrijdagavond) de auto wil starten, is hij weer leeg.

Nu lees ik hier en op Joying forum dat dit probleem bij VW (Seat etc.) voorkomt, maar ik heb een Peugeot 107.

Iemand hier al een oplossing voor gevonden (naast een losse aan- en uit schakelaar er tussen zetten, wat ik geen oplossing maar workaround vind)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Pusherman_ schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 16:02:
Nadat m'n Joying DE-JY-UM135N2 de accu al een keer had leeggetrokken, heb ik de Dormancy settings veranderd. Dit maakt geen verschil.

Ik rij elke doordeweekse dag zo'n 100KM, dus de accu moet gewoon goed vol zitten. Als ik in het weekend niet rijdt en op maandagochtend (laatst gereden op vrijdagavond) de auto wil starten, is hij weer leeg.

Nu lees ik hier en op Joying forum dat dit probleem bij VW (Seat etc.) voorkomt, maar ik heb een Peugeot 107.

Iemand hier al een oplossing voor gevonden (naast een losse aan- en uit schakelaar er tussen zetten, wat ik geen oplossing maar workaround vind)?
Volgens mij moet je een autoradio op 2 manieren van stroom voorzien: een constante spanning van 12volt en een schakelbare 12v aansluiting. De ene is om ervoor te zorgen dat het geheugen niet leeg gaat en de andere is om de radio in te kunnen schakelen als het contact wordt ingeschakeld en de radio moet uitgaan als het contact wordt uitgeschakeld.
Misschien is die constante stroomaansluiting niet nodig, wat zou er gebeuren als je die loskoppelt? Wordt het geheugen dan gewist of niet? Mijn 2 oude radio's (JVC en Skoda) onthouden namelijk alles, ook als je hem na 1 jaar weer inbouwt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
Kiswum schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 16:43:
[...]

Volgens mij moet je een autoradio op 2 manieren van stroom voorzien: een constante spanning van 12volt en een schakelbare 12v aansluiting. De ene is om ervoor te zorgen dat het geheugen niet leeg gaat en de andere is om de radio in te kunnen schakelen als het contact wordt ingeschakeld en de radio moet uitgaan als het contact wordt uitgeschakeld.
Misschien is die constante stroomaansluiting niet nodig, wat zou er gebeuren als je die loskoppelt? Wordt het geheugen dan gewist of niet? Mijn 2 oude radio's (JVC en Skoda) onthouden namelijk alles, ook als je hem na 1 jaar weer inbouwt.
Deze niet, zodra de accu leeg is geweest of je de radio loskoppelt (bv met inbouwen etc.) zijn de settings van de radio zelf weg, zoals de radiozenders en of je een piepje wilt elke keer als je een knop indrukt, equalizer etc.

Verder zijn alle android apps en hun instellingen wel gewoon bewaard trouwens. Deze 'verdeling' snap ik (ook vanuit een ontwikkel oogpunt) niet. Waarom wordt dat niet gewoon naar het geheugen geschreven...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Masimo
Nameten op de rode draad in de ISO connector. Dit is de geschakelde 12V aansluiting.
Die moet geen spanning meer hebben als de sleutel uit het contactslot is getrokken. Bij sommige auto's gaat de spanning er pas na een tijdje af.

In het Pumpkin forum staat dit topic over dit onderwerp met mogelijke oplossingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
SuperVeloce schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 12:10:
Iemand ervaring met deze autoradio?
Fijne is dat deze ook vanaf Duitsland geleverd kan worden :)

2GB geheugen, 16GB opslag (uitbreidbaar), Android 7.1, Quad core, 7" scherm, GPS, WiFi
en kan eventueel nog een 4G modem en DAB+ antenne op aangesloten worden.

[afbeelding]

http://s.aliexpress.com/QRJBNjYr
Ik zou eerder kiezen voor een unit met octa-core CPU, 2GB RAM, 32GB opslag en Android 6.
De radio die je gekozen hebt is eigenlijk een gepimpte oudere generatie met 2GB geheugen en een nieuwere Android versie.

• dickybakker
Joying geeft weer 12% korting deze herfst als je rechtstreeks bij Joying in China besteld.
Couponcode: carjoying

• nielsn
  • Laatst online: 11:07
Ik stuur mijn Joying terug. Ben er een beetje klaar mee dat het scherm na een tijdje niet meer reageert.

Verwijderd

Hallo

ik wil een Android radio aansluiten in een RAV4 2013
nu is alles gelukt maar de stuur bediening niet,
ik zie veel staan over stuur bediening en dat het met weerstanden werkt, maar net niet wat mijn probleem oplost..

ik heb op de radio Key 1 en Key 2 zitten voor de bediening .

maar in mijn stuur heb ik meerdere bedieningen. en een aantal zitten parallel ( met weerstanden op elkaar)
maar ik heb meer dan 3 draden voor de bediening.

deze aansluitingen komen uit het stuur., die ik weet heb ik er achter geschreven

- Rood iL+2 verlichting knoppen
- Bruin AU1 (SW1) aansluiting bediening draad 1
- Wit EAU (SWG) Bediening massa
- Groen AU2 (SW2) aansluiting bediening draad 2
- Lichtblauw AU3 dit zou de derde bediening zijn (waar moet deze aan?)
- Geel DP+ dit is 1 zijde van de display buton ( waar moet deze aan?)
- zwart DP- dit is de andere zijde van de display buton ( waar moet deze aan?)

zoal jullie kunnen zien heb ik dus 3 draden waar ik niet weet waar deze aan moeten.
ik kon helaas ook geen bedradingsschema vinden van de rav4 2013

wie o wie kan mij verder helpen?
ik hoor graag alvast enorm bedankt.

Groet GJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderpoes
Verwijderd schreef op donderdag 21 september 2017 @ 21:09:
Hallo

ik wil een Android radio aansluiten in een RAV4 2013
nu is alles gelukt maar de stuur bediening niet,
ik zie veel staan over stuur bediening en dat het met weerstanden werkt, maar net niet wat mijn probleem oplost..

ik heb op de radio Key 1 en Key 2 zitten voor de bediening .

maar in mijn stuur heb ik meerdere bedieningen. en een aantal zitten parallel ( met weerstanden op elkaar)
maar ik heb meer dan 3 draden voor de bediening.

deze aansluitingen komen uit het stuur., die ik weet heb ik er achter geschreven

- Rood iL+2 verlichting knoppen
- Bruin AU1 (SW1) aansluiting bediening draad 1
- Wit EAU (SWG) Bediening massa
- Groen AU2 (SW2) aansluiting bediening draad 2
- Lichtblauw AU3 dit zou de derde bediening zijn (waar moet deze aan?)
- Geel DP+ dit is 1 zijde van de display buton ( waar moet deze aan?)
- zwart DP- dit is de andere zijde van de display buton ( waar moet deze aan?)

zoal jullie kunnen zien heb ik dus 3 draden waar ik niet weet waar deze aan moeten.
ik kon helaas ook geen bedradingsschema vinden van de rav4 2013

wie o wie kan mij verder helpen?
ik hoor graag alvast enorm bedankt.

Groet GJ
Heb je aparte stekker ervoor besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Donderpoes schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 11:03:
[...]

Heb je aparte stekker ervoor besteld?
Nee dat heb ik niet... op de radio kwamen er 2 draden uit .. en op een oud type Rav 2007 kon ik het zo aan sluiten 1 draad aan de massa en andere 2 op Key 1 en Key 2 .

dus ging er blind van uit dat dat hier ook kon ( en dat zou lukken bij een aantal bedieningen , en de anderen zullen dan niet werken)

maar welke stekker ben ik dan nodig? heb je een voorbeeld ( foto / schets) en eventueel een link?

alvast bedankt
Groet GJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dickybakker
Kiswum schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 09:17:
Ik heb vorige week de knoop doorgehakt en een universele Ownice C500 (OL-7002G) besteld via de officiële Ownice store op AliExpress. Hij is inmiddels naar mij ondewerg en ik verwacht hem morgen binnen te krijgen. Ik ben benieuwd of het plug and play is of dat ik bijvoorbeeld nog een ISO stekker moet aanschaffen waar ik de losse kabels in moet prikken.

[afbeelding]
[afbeelding]

Ik heb het volgende ook besteld voor de radio: een achteruitrij camera die ik in de achterklep monteer en een DAB+ kabel. Het is een kabel die je op het raam plakt en niet zo'n grote antenne die je eigenlijk op het dak moet plaatsen (direct link).

De radio komt in een oude Skoda Fabia (2002), maar door de universele rechthoekige vorm, moet het gewoon netjes passen. Ik hoop in het weekend aan de slag te kunnen gaan met de radio. De rest komt op een later moment.
Ben ook benieuwd, zat aan een Joying te denken voor mijn camper op basis van een Transit maar dit merk heeft ook een speciale Ford uitvoering. Dan zou het plug en play moeten zijn. Weet je ook wat de bijkomende kosten zijn? Zoals customs en btw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderpoes
Verwijderd schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 14:45:
[...]

Nee dat heb ik niet... op de radio kwamen er 2 draden uit .. en op een oud type Rav 2007 kon ik het zo aan sluiten 1 draad aan de massa en andere 2 op Key 1 en Key 2 .

dus ging er blind van uit dat dat hier ook kon ( en dat zou lukken bij een aantal bedieningen , en de anderen zullen dan niet werken)

maar welke stekker ben ik dan nodig? heb je een voorbeeld ( foto / schets) en eventueel een link?

alvast bedankt
Groet GJ
Ik moest voor mijn auto, kia ceed, een stekker kopen bij: http://www.connects2.co.uk om de stuurbediening te laten werken. Nu weet ik niet of dit voor jouw auto ook geld, misschien kan je ze een mail sturen om het te vragen.

• Liber8
Kiswum schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 09:17:

[afbeelding]
[afbeelding]

Heey Kiswum,

Had je de C500 al binnen.? Zit er ook aan te denken deze te bestellen maar weet niet goed welke uitvoering (ISO).

Ik zie op de afbeeldingen dat hij kaal geleverd wordt qua iso aansluiting.? Heb zelf een Opel Corsa D en heb geen idee welke aansluitingen/iso ik nodig ben voor mijn auto om de C500 werkend te krijgen.

Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen _/-\o_ 8)

Alvast bedankt..!

Scheduler: Fiops CPU | Governor: Ondemand | CPU FreQ.: 384Mhz/1,56Ghz | TCP: Westwood | GPU Governor: Simple | GPU FreQ.: 450Mhz

• Kiswum
Ik ben de Ownice C500 nu aan het aansluiten. Alles werkt tot nu toe zoals het zou moeten.
De meeste foto's staan op dit moment op het Skodaforum, doordat dat platform vele malen makkelijker is om even een update te delen.
Hier staan alle foto's die wellicht interessant zijn.

Ter info, een review en how-to, zal nog zeker komen.
https://www.skodaforum.nl...ms-fabia02-project.34181/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Liber8
Kiswum schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 15:36:
Ik ben de Ownice C500 nu aan het aansluiten. Alles werkt tot nu toe zoals het zou moeten.
De meeste foto's staan op dit moment op het Skodaforum, doordat dat platform vele malen makkelijker is om even een update te delen.
Hier staan alle foto's die wellicht interessant zijn.

Ter info, een review en how-to, zal nog zeker komen.
https://www.skodaforum.nl...ms-fabia02-project.34181/
Ziet er goed uit _/-\o_
Ben bang dat ik ook een ISO stekker zal moeten aanschaffen. Zal de standaard radio één deze dagen eens naar voren schuiven om de stekker te bekijken. Of is dit niet nodig en kun je een standaard Corsa D ISO stekker op internet vinden.?

Veel succes vandaag :D Je hebt er in iedergeval mooi weer bij 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-09 09:55
Wie gebruikt er hier nog meer igo als navigatie?

Zodra ik dat gebruik om ergens naar toe te rijden dan springt het scherm na bepaalde tijd op zwart en zie ik de snelheid in het midden van het scherm en linksboven in de hoek de route die ik moet rijden. Wat ik liever zou hebben is dat ik gewoon telkens de map zie en zie waar ik rij. Krijg het alleen niet gevonden in het menu of instellingen. iemand die misschien weet of het mogelijk is om dit aan te passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ondertussen ben ik ook heel blij met mijn Junsun. Gebruiken jullie een eigen car launcher als dit Google Play: Car Launcher Pro ?

Heeft iemand verder een betrouwbare link om de Android Auto APK te downloaden? APK websites zijn niet altijd de betrouwbaarste natuurlijk.

Heeft iemand ook de Junsun en is die het al gelukt de bar beneden aan te passen? Ik wil de music app namelijk aanpassen, ik gebruik Google Play Music voor muziek in de auto, maar de user interface is niet erg goed voor in de auto. :-)

• indeblauwezon
  • Laatst online: 11-11-2024
Zit er over na te denken om een Android Radio in een Honda Jazz(2006) te bouwen.
Navigatie doe ik via m'n telefoon. De radio zou voornamelijk voor spotify zijn. Heb T-Mobile Unlimited dus dan zou het vooral streamen worden via de hotspot van m'n telefoon. Iemand die dit ook op deze manier gebruikt?

Is deze daarvoor geschikt?
http://www.ebay.co.uk/itm...010c06:g:B-IAAOSwQfpZtgS2

Er is zoveel aanbod. Is er een merk/type die het best bekend staat?

[ Voor 14% gewijzigd door indeblauwezon op 27-09-2017 17:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Masimo
Ik zou eerder kiezen voor een unit met octa-core CPU, 2 GB RAM, 32 GB opslag en Android 6.
Dat werkt veel lekkerder.

• indeblauwezon
  • Laatst online: 11-11-2024
Oke, goede tip. Thanks
Pagina: 1 ... 7 ... 48 Laatste