Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19:23
ShaquilleMoreno schreef op donderdag 12 november 2020 @ 11:58:
[...]

Misschien maak ik het te moeilijk voor mezelf.
Ik heb een Klikaanklikuit wandschakelaar met twee knoppen in de garage. Deze wordt nu gebruikt om twee aparte TL balken aan en uit te zetten. Liever laat ik dit zoals het is (ook voor de rest van de familie). Maar ook al zetten we deze aan dan is het best wel irritant dat de hanglamp dus steeds aan en uit gaat bij beweging.

Het liefst wil ik dus dat de hanglamp blijft werken met de bewegingssensor. Maar in sommige situaties wil ik dat je hem kan aanzetten met de AB en de sensor uit kan zetten en het licht dus bijvoorbeeld 1 uur aan blijft. Bij beweging wordt dat gewoon steeds met een uur verlengd. Bij inactiviteit van bijvoorbeeld dat uur wil ik weer dat de hanglamp weer in de sensorfunctie gaat.

Als ik zie wat er allemaal mogelijk is denk ik dat deze situatie ook wel gecreëerd kan worden. Maar wat ik zeg. Misschien maak ik het te moeilijk en zijn er veel makkelijkere oplossingen.

In ieder geval tot zover bedankt voor het meedenken.
Ja, het klinkt misschien als gek of moeilijk doen. maar hé, het is gewoon mogelijk hoor.

1. Zorg dat je bewegingssensor zelf op de kortst mogelijke tijd staat.
2. Maak twee scenes in je ICS:
Scene 1 met naam: Hanglamp 10 minuten aan.
Acties:
- Zet lamp aan,
- vertraging 10 minuten,
- zet lamp uit.

Scene 2 met naam: Hanglamp 1 uur aan.
Acties:
- Zet lamp aan,
- vertraging 1 uur,
- zet lamp uit.

3. Maak twee regels:
Regel 1 met naam: Bewegingssensor hanglamp 10 minuten aan.
Trigger: Bewegingssensor meldt beweging.
Acties:
- Stop scene 'Hanglamp 10 minuten aan',
- Stop scene 'Hanglamp 1 uur aan',
- Start scene 'Hanglamp 10 minuten aan'.

Regel 2 met naam: Bewegingssensor hanglamp 1 uur aan.
Trigger: Bewegingssensor meldt beweging.
Acties:
- Stop scene 'Hanglamp 10 minuten aan',
- Stop scene 'Hanglamp 1 uur aan',
- Start scene 'Hanglamp 1 uur aan'.

4. Zet één van de twee regels uit.
5. Maak twee regels die triggeren op een afstandsbediening of de wandschakelaar.
Bijvoorbeeld:
Regel 1:
Trigger: wandschakelaar kanaal 1 AAN wordt ingedrukt óf wandschakelaar kanaal 2 AAN wordt ingedrukt.
Acties:
- Zet regel 'Bewegingssensor hanglamp 10 minuten aan' uit
- Zet regel 'Bewegingssensor hanglamp 1 uur' aan.

Regel 2:
Trigger: wandschakelaar kanaal 1 UIT wordt ingedrukt óf wandschakelaar kanaal 2 UIT wordt ingedrukt.
Acties:
- Zet regel 'Bewegingssensor hanglamp 10 minuten aan' aan
- Zet regel 'Bewegingssensor hanglamp 1 uur' uit.

Het is een hoop, maar dan werkt het wel. Je huisgenoten kunnen dan gewoon de TL-lampen aanzetten en daarmee gaat de bewegingssensor automatisch naar een vertraging van 1 uur.

Let er in ieder geval op dat je de scene's ook stopt vóórdat je ze start. Dit zorgt ervoor dat als er nog een scene loopt deze dus wordt geannuleerd. Aangezien de ICS-2000 meerdere keren dezelfde scene kan afspelen zorgt dat voor gekke situaties.

[ Voor 6% gewijzigd door xFeverr op 12-11-2020 13:40 ]

• Patrick_6369
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:03
En zorg er voor dat je directe koppelingen tussen zenders en ontvangers breekt en alles via de ICS-2000 laat lopen.

Wat een werk @xFeverr om dat allemaal uit te schrijven! _/-\o_

Hier zou een handtekening kunnen staan.

• Erwin_83
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 19:29
Om met vertragingen te werken moet je een scène maken. De scène kan je middels een regel laten starten.

Gasloos sinds 01-12-2017 zonder slotje of verwijdering, dus een "gevaarlijke situatie" volgens Liander. Verwarming met een Loria duo 6010. Pelletkachel voor de fun. EDIT 22-09-21 de (gevaarlijke) gasleiding in opdracht van Liander verwijderd.

• ShaquilleMoreno
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 02-03 21:06
Beste @Strontvlieg (ik blijf er toch wel een beetje moeite mee hebben je zo te noemen)

Ik heb alles aangemaakt, maar het werkt toch niet zoals het zou moeten.
Wat ik nu merk is dat als ik het licht aanzet met de AB dat deze wel de tijd aanblijft als er geen beweging is. Als er beweging is valt bij weer in de 1 seconde interval. Hij gaat dan dus gelijk uit en bij beweging aan en toch gelijk daarna weer uit.

Nu zal ik hoogstwaarschijnlijk iets verkeerd hebben staan, maar dan hoor ik graag wat je denkt dat er verkeerd staat. Ik heb alles 100 keer nagelopen. 8)7

Je zegt ook '4. Zet één van de twee regels uit.' Is dat voor het moment of voor altijd?

Daarnaast merk ik dat de uit knoppen van de AB niks doen. Mar dat kan ermee te maken hebben dat ze niks doen in die 10 minuten of 1 uur.

Je moet niet dronken dat ik denken ben.

• Strontvlieg
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14-05 09:02
ShaquilleMoreno schreef op donderdag 12 november 2020 @ 17:05:
Beste @Strontvlieg (ik blijf er toch wel een beetje moeite mee hebben je zo te noemen)
Voor after sales support op deze oplossing moet je bij @xFeverr zijn!

• ShaquilleMoreno
Strontvlieg schreef op donderdag 12 november 2020 @ 21:20:
[...]

Voor after sales support op deze oplossing moet je bij @xFeverr zijn!
Haha ... ja je hebt helemaal gelijk.

• xFeverr
ShaquilleMoreno schreef op donderdag 12 november 2020 @ 21:42:
[...]

Haha ... ja je hebt helemaal gelijk.
Zet je ICS eens uit. Schakelt je lamp nog steeds in bij beweging? Zo ja: dan zit de sensor nog direct gekoppeld aan de lamp zelf. Die moet je dus eerst afmelden. Anders zet de bewegingssensor de lamp zelf gewoon weer uit. Welke schakelaar zit er op je lamp (type)?

En inderdaad, je mag maar één van de twee regels actief hebben. Je wisselt ze met de afstandsbediening om, zodat je effectief 10 minuten of 1 uur vertraging hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShaquilleMoreno
Is dit de afdeling aftersales? :)

ICS uitgezet en de lamp reageerde niet op beweging.

De bewegingsensor is type AWST-6000
En schakelaar voor op de lamp is APC3-2300R

Ik moet toch straks of morgenochtend maar eens kijken of ik toch ergens een fout heb gemaakt want ik heb de sensor maar even uitgezet en nu merk ik dat ik het licht niet uit kan zetten met de AB. Het licht is nu wel aan en gaat niet meer uit ... dat dan weer wel :*)

Ik heb dat al eerder geschreven maar wist niet of dat hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShaquilleMoreno
Maar even hier verder.

10 minuten schakeling werkte, maar de 1 uur niet.
Op kanaal 2 een zelfde situatie gemaakt maar dan die van 1 uur. Nu werken ze beide. Is dat de bedoeling? Anders werkte ook alleen knop 1 van de AB en nu ook knop 2.

Ik kan het licht alleen dus niet uitzetten met de AB.

Het raadsel met de sensor is opgelost geloof ik. Alle oude regels die ook maar iets met de garage te maken hadden uitgezet. En nu lijkt hij het goed te doen. Het licht gaat aan op reactie van de sensor en blijft aan. Ik weet alleen niet welke modus hij kan kiest, de 10 minuten of de 1 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin_83
Als je de ab via de ICS de lamp laat bedienen moet je de aan EN de uit knop instellen.

Gasloos sinds 01-12-2017 zonder slotje of verwijdering, dus een "gevaarlijke situatie" volgens Liander. Verwarming met een Loria duo 6010. Pelletkachel voor de fun. EDIT 22-09-21 de (gevaarlijke) gasleiding in opdracht van Liander verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouse5312
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-05 14:36
Heb een probleem met de ICS-2000 en een KAKU AWMT-003 zender.
Ik gebruik de zender achter 2 schakelaars. Met deze module kan ik de standaard schakelaars gebruiken om 2 Ikea Tradfri lampen te schakelen.

Nu komt het heel vaak voor dat de zender niet reageert of dat de lampen niet reageren.
Als ik de app erlangs hou dan zie ik dat soms de lampen niet geschakeld worden maar wel de status en soms de status nog niet eens veranderd. Als het fout gaat, dan zie je in de app de status van de lampen op "aan" staan, terwijl de lampen niet aan zijn.

De afstand van de zender tot aan de ICS-2000 is ongeveer 3 meter en de afstand van de ICS-2000 tot de lampen is ongeveer 6 meter en 2 meter.

Wat kan het probleem zijn en hoe los ik het op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strontvlieg
Mouse5312 schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 14:08:
Heb een probleem met de ICS-2000 en een KAKU AWMT-003 zender.
Ik gebruik de zender achter 2 schakelaars. Met deze module kan ik de standaard schakelaars gebruiken om 2 Ikea Tradfri lampen te schakelen.

Nu komt het heel vaak voor dat de zender niet reageert of dat de lampen niet reageren.
Als ik de app erlangs hou dan zie ik dat soms de lampen niet geschakeld worden maar wel de status en soms de status nog niet eens veranderd. Als het fout gaat, dan zie je in de app de status van de lampen op "aan" staan, terwijl de lampen niet aan zijn.

De afstand van de zender tot aan de ICS-2000 is ongeveer 3 meter en de afstand van de ICS-2000 tot de lampen is ongeveer 6 meter en 2 meter.

Wat kan het probleem zijn en hoe los ik het op?
Klikt als een communicatieprobleem tussen ICS-2000 en ikea lampen.

De verbinding tussen wandschakelaar/zender en ICS-2000 kun je testen door in de aan- uit- regels een actie op te nemen om een notificatie naar je telefoon te sturen.

Ik heb weinig verstand van IKEA lampen. Mogelijk stoort iets je Zigbee signaal. Zigbee gebruikt dezelfde frequentieband als WiFi 2,4Ghz en Bluetooth. Staat je ICS-2000 toevallig vlakbij je Wifi router? Zo ja dan zou het kunnen helpen om deze verder uit elkaar te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShaquilleMoreno
Even een update.

Het lijkt nu allemaal goed te werken.
Knop 1 van de de AB gaat de verlichting 10 minuten aan. Indien er beweging is wordt de tijd verlengt.
Knop 2 op de AB zorgt dat de verlichting 1 uur aanblijft met verlenging als er beweging is.
Met knop 3 van de AB kan ik de verlichting handmatig aan of uit zetten.

De verlichting gaat gewoon 10 minuten aan als er beweging is.

Edit: ik schreef eerder .. Ik kan hierin niet wisselen tussen 10 minuten en 1 uur. Mocht ik de tijd langer dan 10 minuten willen dan kan ik dit natuurlijk veranderen in de regels.

Ik kom er net achter dat het wel kan. De regel is al eerder is geschreven om te wisselen tussen 10 minuten en 1 uur, maar er er van deze 2 regels er steeds maar 1 aan mag staan. Dus wil ik dat er bij beweging het licht 10 minuten aan blijft en een andere keer 1 uur dan zal ik even moeten switchen. Is 1 seconde werk en in praktijk zal dit maar weinig gebeuren denk ik.

De muurschakelaar is niks aan veranderd.

Voor nu is het (y)

Bedankt allemaal en met name @xFeverr _/-\o_

[ Voor 23% gewijzigd door ShaquilleMoreno op 13-11-2020 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakk09
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-03 19:55
KlikaanKlikuit heeft een wandcontactdoos met Zigbee 2-weg communicatie, de ZCC 3500.
Werkt met Philips Hue / KlikAanKlikUit controlstation / Google Assistant.
Weet iemand of heeft iemand ervaring met een gelijkwaardige uitvoering van Aliexpress die ook werkt met de ICS 2000?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frappuccino
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 23:02
Geen idee wat Ali in het assortiment heeft.

Wat wel werkt zijn de smart pluggen van Osram/Ledvance.

Bij Amazon ook niet echt duur. Iig goedkoper dan die van KaKu.

Smart+ Plug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:54
Frappuccino schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 17:23:
Geen idee wat Ali in het assortiment heeft.

Wat wel werkt zijn de smart pluggen van Osram/Ledvance.

Bij Amazon ook niet echt duur. Iig goedkoper dan die van KaKu.

Smart+ Plug
Tijdens black friday komen de Osram smart pluggen regelmatig voor minder dan €10,- in de aanbieding (in ieder geval de natte haren bij amazon.de).
Ik wacht nog twee weken om er weer een paar op de kop te tikken.

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frappuccino
Is er hier iemand die een ZWLD-100 waterlekkage detector heeft die me kan vertellen hoe lang het kabeltje tussen de melder en de sensor units is?

En is het echt noodzaak om de sensor op de vloer vast te plakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
Frappuccino schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 09:35:
Is er hier iemand die een ZWLD-100 waterlekkage detector heeft die me kan vertellen hoe lang het kabeltje tussen de melder en de sensor units is?

En is het echt noodzaak om de sensor op de vloer vast te plakken?
Ik heb hem, maar hij zit helaas zo ver in de gootsteenkast verstopt dat het kabeltje meten nu niet heel makkelijk is.

Het is in ieder geval de bedoeling dat de sensor op de eerste plek komt waar water eventueel blijft staan. Er zitten twee metalen pinnetjes die contact maken zodra er water tussen zit. Als je hem bijvoorbeeld aan de wand zou plakken dan gok ik dat het alleen goed werkt als het een aardig straaltje is.

Hij zit hier dus volledig weggewerkt in de gootsteenkast. Het sensorgedeelte zit inderdaad aan de onderkant van de kast geplakt. De batterijhouder dit wel aan de zijkant.

[ Voor 10% gewijzigd door xFeverr op 14-11-2020 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-05 05:46

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Heb dit weekend een ICS-2000 gekocht ter vervanging van mijn (8 jaar oude en bijna bejaarde) HomeWizard. Heb een tweetal nieuwe lampen gekocht en wilde deze ook gelijk Zigbee-compatible maken. Maar de ondersteuning voor mijn 433Mhz apparatuur (o.a. rolluiken) zal ik nog wel een tijd nodig hebben. Dus vandaar de keuze voor de ICS-2000.

Maar nu twijfel ik nog. ICS-2000 app heeft écht een stuk minder functionaliteit dan de HomeWizard app en bijvoorbeeld nauwelijks historie van de deursensoren en bijv. logging van de P1 poort. Aan de andere kant is de connectiviteit beter dan die van de Homewizard met Zigbee en Google Assistant support en een RJ45 aansluiting ipv. WiFi (stabieler).

Heb nog geen Zigbee lampen gekocht, was van plan om een aantal IKEA GU10 spotjes te kopen om in de nieuwe armaturen te zetten (rails met plafondspots). Echter twijfel nu ernstig:
  • ICS-2000 houden en de beperkingen voor lief nemen - en Zigbee ecosysteem gaan opbouwen
  • HomeWizard houden (is nog niet overleden) en een AWMR-210 gebruiken om te dimmen
  • Eigen oplossing neerzetten obv. Home Assistant/RFXcom/Conbee (is dit gebruiksvriendelijk en foolproof genoeg?)
Waar ik ook tegenaan loop is de onderlinge compatibiliteit. Blijkbaar is Zigbee niet altijd Zigbee en kan ik er dus niet vanuit gaan dat de ICS-2000 met nieuwe Zigbee apparatuur werkt en blijft werken. Bijv. IKEA en Hue lampen die uitvallen (zo lees ik op het forum) of een simpele doch mooie Aqara muurschakelaar die uberhaupt niet werkt.

Hoe ervaren jullie dit? En hoe hebben jullie bijv. de wandschakelaars in huis 'slim' gemaakt icm. de ICS-2000 en Zigbee?

Nog 30 dagen om hem te houden of terug te brengen naar Karwei ;-)

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
Je mist dus eigenlijk geavanceerde logging features? Of meer?
Ik kan je vertellen dat een Hue Bridge dat bijvoorbeeld ook niet kan. Ik gok dat je dan langzaamaan richting Honey gaat, maar die heeft bijvoorbeeld weer geen P1 (ken het voor de rest ook niet, mij iets te prijzig allemaal).

Ik heb een mix van Hue, Ikea tradfri en de eigen Zigbee lampen van kaku. Ook een Zigbee schakelaar en bijvoorbeeld ook een dimmer van de start Line die ook te bedienen is met de schakelaar.

Voor de rest staan mijn schakelaars gewoon aan, voor zover dat nodig is. Plafondlamp in de woonkamer wordt bijvoorbeeld zeer sporadisch gebruikt (dan heb ik waarschijnlijk weer eens een glas water omgesmeten). De rest zijn losse lampen waarvan de aan/uitknop op het snoer vakkundig is weggewerkt.

Werkt allemaal prima zo, alles is zodanig automatisch dat ik eigenlijk de app niet zo veel gebruikt. Owja... Nog twee 'plakschakelaars' van kaku in gebruik: voor de verlichting aan mijn bureau en er zit er een op het hoofdbord van het bed voor de nachtlampjes. (Mijn hoofdbord is best hoog)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vailen
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-05 16:04

Vailen

Shit happens

Ben benieuwd of de spullen van de Lidl gaan werken op de ics2000.
Zou leuk zijn

Twitch | Youtube | GameRig: Lenovo Legion 5i | i7-14650HX | RTX 4070 | 16Gb | 1Tb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16:13

OmeJoyo

This is me

Vailen schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 15:19:
Ben benieuwd of de spullen van de Lidl gaan werken op de ics2000.
Zou leuk zijn
Geadverteerd als Hue en Tradfri compatible vermoed ik van wel :) Dus ja dan is het spannend of het echt goed werkt uiteraard, maar ik heb goede hoop.

Voorlopig heb ik Gledopto, Osram, Ikea en KAKU allemaal samenwerken met elkaar en naar volle tevredenheid.

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richair
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-02 18:52
OmeJoyo schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 17:18:
[...]
Voorlopig heb ik Gledopto, Osram, Ikea en KAKU allemaal samenwerken met elkaar en naar volle tevredenheid.
Ben benieuwd naar je ervaring met Gledopto, heb je die ook in kleur-uitvoering, en kan je de kleur ook instellen via de ICS-2000?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-05 23:36
richair schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 21:43:
[...]

Ben benieuwd naar je ervaring met Gledopto, heb je die ook in kleur-uitvoering, en kan je de kleur ook instellen via de ICS-2000?
Ik gebruik een dimmer van gledopto, en dat werkt prima. Verder gebruikt ik (oa) osram smart+ spotjes, die ook warm wit / koud wit aanpassing hebben. Dit werkt beide prima, dus ik verwacht dat de kleur bij gledopto ook prima gaat werken.

• fjansma
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21-05 11:29
richair schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 21:43:
[...]

De Gledopto kan gekoppeld worden als kleuren lamp van een ander merk en werkt prima met de ics-2000.

Andere vraag; heeft iemand enig idee of je de status van bijvoorbeeld de temperatuur extern kan uitlezen? Dus anders dan in de klikaanklikuit app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baszzz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15:56
Vandaag een ics-2000 ontvangen met als eerste project onze rolluiken met Brel motoren te koppelen. Brel geeft aan dat dit moet werken. En inderdaad via de ics app zie ik de optie om Brel apparaten te koppelen.

Via het koppelen wordt aangegeven 2x op de P2 toets te drukken van de reeds gekoppelde afstandsbediening, zoals dit ook werkt voor het koppelen van bijvoorbeeld een extra afstandsbediening. De ics app geeft aan verbinding geslaagd, maar helaas het rolluik is niet te bedienen.

Nu is me ook opgevallen dat wanneer ik niks doe met de P2 toets en dus gewoon de op verbinden druk in de ics app dat hij dan ook aangeeft dat hij verbonden is.

Doe ik hier iets verkeerd of werkt mijn ics niet zoals het hoort? Mocht iemand tips of advies hebben dan hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
@baszzz Brel heeft twee protocollen: een eenweg-protocol en een tweeweg-protocol. Die eerste doet de ICS-2000. Hij stuurt dus een leersignaal naar je Brel motor, maar weet niet of die aankomt want er komt geen OK terug (want: eenweg, dat antwoord niet). De app zal dus eigenlijk altijd 'Verbonden' zeggen, maar het zou eigenlijk 'Inleersignaal verzonden' moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baszzz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15:56
xFeverr schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 22:09:
@baszzz Brel heeft twee protocollen: een eenweg-protocol en een tweeweg-protocol. Die eerste doet de ICS-2000. Hij stuurt dus een leersignaal naar je Brel motor, maar weet niet of die aankomt want er komt geen OK terug (want: eenweg, dat antwoord niet). De app zal dus eigenlijk altijd 'Verbonden' zeggen, maar het zou eigenlijk 'Inleersignaal verzonden' moeten zijn.
Bedankt voor de heldere uitleg!

Als de rolluiken het tweeweg-protocol hebben kunnen ze dan wel aangestuurd worden met de ICS of is dat niet compatibel met elkaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
Volgens mij niet, maar je kan hiervoor beter even de klantenservice van kaku bellen, die weten het echte antwoord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rokil
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Ik heb rolgordijnen met de bi-directionele (2-weg) brel motoren en de ICS-2000. Op de website van brel staat dat deze motoren in het derde kwartaal 2020 zouden moeten werken met KAKU. Helaas werkt dit nog steeds niet.
Ik heb contact gehad met brel-motors en die geven aan dat ze eigenlijk verwachtten dat het al zou moeten werken, maar dat ze voor de zekerheid nu gaan aangeven dat het de eerste helft van 2021 zal gaan werken.
KAKU heb ik ook gecontacteerd, maar die willen geen uitspraken doen wanneer en of het gaat werken. Ook op vraag of er wel contact met brel is (geweest) hierover doen ze geen uitspraken.
Het is dus afwachten of het sowieso ooit gaat werken.......

Rokil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-05 05:46

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

xFeverr schreef op maandag 16 november 2020 @ 21:37:
Je mist dus eigenlijk geavanceerde logging features? Of meer?
Heb de ICS-2000 dit weekend teruggebracht (thnx Karwei) en heb een Raspberry en Conbee stick voor Home Assistant aangeschaft. 433 MHz blijf ik voorlopig via mijn Homewizard aansturen, die ik op termijn vermoed ik ga vervangen voor een SonOff RF Bridge (beter aan te sturen via Home Assistant). Wel wat meer doe-het-zelf maar veel meer mogelijkheden.

Wat ik écht mis in de ICS-2000:
  • Betere compatibiliteit met goedkopere Zigbee devices, bijvoorbeeld die van Xiaomi/Aqara. Maar ook breder dan dat: welke garantie heb ik dat andere Zigbee devices wel werken? Lampen werken vaak wel, maar andere devices maar beperkt. Met Home Assistant of Homey is dat veel beter geregeld. En je zou verwachten: Zigbee = Zigbee...
  • Werkende P1 monitoring functie. De huidige functie is mij te beperkt, hadden ze beter niet kunnen implementeren. Maar 1 maand historie? Hoe kan ik dan mijn energieverbruik in dezelfde periode vergelijken?
  • Het aanmaken van custom (IP) switches, heel handig om IP apparaten aan te sturen (kan de Homewizard wel). Hoe moeilijk kan dit zijn, hier is geen receiver of iets dergelijks voor nodig.
  • Historie van de temperatuursensor, ik kan alleen maar de huidige status zien?

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xFeverr
[BoSS] schreef op maandag 23 november 2020 @ 09:07:
[...]
Wat ik écht mis in de ICS-2000:
  • Betere compatibiliteit met goedkopere Zigbee devices, bijvoorbeeld die van Xiaomi/Aqara. Maar ook breder dan dat: welke garantie heb ik dat andere Zigbee devices wel werken? Lampen werken vaak wel, maar andere devices maar beperkt. Met Home Assistant of Homey is dat veel beter geregeld. En je zou verwachten: Zigbee = Zigbee...
[...]
Helaas, dat Zigbee = Zigbee klopt niet helemaal. Er zijn bijvoorbeeld verschillende manieren om bijvoorbeeld een bewegingssensor aan de praat te krijgen binnen Zigbee. De ICS-2000 ondersteund de manier van de bewegingssensor van het eigen merk én alle andere bewegingssensoren die ook op deze manier werken.

Zoiets als Home Assistant en die Zigbee stick, daar zit gewoon een hele community achter die al die mogelijke sensortypes en manieren implementeren. Vooral omdat ze het graag zien werken in hun eigen systeem.

Ben het met je eens dat 'Zigbee = Zigbee' wel zo zou moeten zijn. Maar dat is in de praktijk dus helaas anders. Wat dat betreft is het hele Zigbee-verhaal misschien een beetje mislukt (op het gebied van interoperabiliteit).

Overigens ben ik het ook op je andere punten eens hoor, daar niet van. Wou alleen even een kleine noot plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giel81
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 05-12-2020
Goeden middag.

Heb een ICS2000 diverse lampen.

Nu wil de draadloze bewegings melder voor buiten koppelen met een acm1000.

Dat dikke is gelukt. Alleen nu wil ik hem koppelen met de ics2000 en een regel aan maken dat de beweging melder op een vaste tijd aan gaat en op een bepaalde tijd uit gaat. Dus eigenlijk dan pas werken.

Heb een regel aangemaakt dat ie vanaf 1 uur in de avond mag werken tot 6 uur in de ochtend. Zowel de regel aangemaakt voor de bewegingsmelder als voor de acm1000. Maar werkt dus niet kwa regel reageert continu.

Iemand een oplossing.

Mvg Giel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin_83
Giel81 schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 17:44:
Goeden middag.

Heb een ICS2000 diverse lampen.

Nu wil de draadloze bewegings melder voor buiten koppelen met een acm1000.

Dat dikke is gelukt. Alleen nu wil ik hem koppelen met de ics2000 en een regel aan maken dat de beweging melder op een vaste tijd aan gaat en op een bepaalde tijd uit gaat. Dus eigenlijk dan pas werken.

Heb een regel aangemaakt dat ie vanaf 1 uur in de avond mag werken tot 6 uur in de ochtend. Zowel de regel aangemaakt voor de bewegingsmelder als voor de acm1000. Maar werkt dus niet kwa regel reageert continu.

Iemand een oplossing.

Mvg Giel
De koppeling verwijderen tussen de beweginsmelder en de lamp. Alleen koppelen met de ICS en daar alles instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giel81
  • Laatst online: 05-12-2020
Oke alvast bedankt voor de informatie en hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick_6369
Weet iemand of het mogelijk is om op de een of andere manier door het slim combineren van regels iets te maken waardoor op een bepaald moment van de dag één van twee specifieke lampen aangaat, willekeurig welke van de twee het is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Patrick_6369 schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 10:36:
Weet iemand of het mogelijk is om op de een of andere manier door het slim combineren van regels iets te maken waardoor op een bepaald moment van de dag één van twee specifieke lampen aangaat, willekeurig welke van de twee het is?
Lastig. Enige wat ik kan bedenken is dat je het laat afhangen van een externe variabele, bijv. de temperatuur/luchtdruk of het wel of niet open staan van een deurcontactsensor. Niet echt willekeurig dus, maar sort of....
Hoop dat iemand nog een betere tip heeft ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Strontvlieg
Patrick_6369 schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 10:36:
Misschien kun je dmv een scene 2 regels continu om de beurt activeren en deactiveren (met een interval van x seconde). Deze scene start je met een regel bijvoorbeeld een kwartier + een random variatie voor een lamp aan moet gaan.
De 2 regels triggeren op het gewenste tijdstip en zetten ieder een lamp aan. De scene zal echter een van beide regels gedeactiveert hebben, dus maar 1 lamp zou aan moeten gaan.

De randomness wordt dus veroorzaakt doordat de duur tussen het starten van de scene en het schakelen van de lamp iedere dag anders is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erwin_83
Poe willekeurig geen idee, je kan wel dagen selecteren. Dus maandag, woensdag, vrijdag lamp 1 bijvoorbeeld en dinsdag, donderdag, zaterdag, zondag lamp 2.

Willekeurige variatie in tijd kan je wel instellen.

EDIT, de oplossing @Strontvlieg komt het dichtst bij de willekeurigheid die je wil.

[ Voor 17% gewijzigd door Erwin_83 op 28-11-2020 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick_6369
Bedankt allemaal! Ik ga de optie van @Strontvlieg uitproberen. Ik meld me als het wel of niet gelukt is!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:49

Tarin

Just plain weird.

Patrick_6369 schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 18:58:
Bedankt allemaal! Ik ga de optie van @Strontvlieg uitproberen. Ik meld me als het wel of niet gelukt is!
Je kan ook met twee regels op randomperiode-voor-$tijd de regel deactiveren die een van de lampen om $tijd aanzet en direct de ander regel die de regel voor de andere lamp uit zou zetten ook deactiveren; en dan alle vier regels om middernacht ofzo weer activeren.
Ik weet niet wat een lading extra regels, of een in de achtergrond lopende scene, voor impact hebben op de reactiesnelheid van het geheel.

[ Voor 5% gewijzigd door Tarin op 28-11-2020 19:11 ]

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strontvlieg
Tarin schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 19:08:
[...]

Je kan ook met twee regels op randomperiode-voor-$tijd de regel deactiveren die een van de lampen om $tijd aanzet en direct de ander regel die de regel voor de andere lamp uit zou zetten ook deactiveren; en dan alle vier regels om middernacht ofzo weer activeren.
Ik weet niet wat een lading extra regels, of een in de achtergrond lopende scene, voor impact hebben op de reactiesnelheid van het geheel.
Top! Nog eenvoudiger. De belasting van deze regels is verwaarloosbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Diblanco
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 28-02-2022
Vandaag even bij de Lidl langs geweest om wat van de nieuwe smarthome producten te scoren. Ik was niet de eerste met dat idee. Schap was al aardig geplunderd.

Ik heb een E14 RGBW, E27 Witbalans en motion sensor meegenomen.

Lampen zijn prima voor dit geld. Van beide is het wit spectrum top. De kleuren van de E14 vallen wat tegen en de lichtsterkte bij kleur is veel minder dan bij wit licht. FX functies disco en kleurenwiel doen het niet.

De motion sensor is te koppelen maar werk niet (staat een rood uitroepteken in de app).
Uitroepteken kwam doordat de sensor niet in zijn houder zat. Maar sensor werkt ook in de houder niet....

Iemand anders die de motion sensor wel werkend heeft gekregen?

[ Voor 8% gewijzigd door Diblanco op 29-11-2020 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjansma
Diblanco schreef op zondag 29 november 2020 @ 20:12:
Vandaag even bij de Lidl langs geweest om wat van de nieuwe smarthome producten te scoren. Ik was niet de eerste met dat idee. Schap was al aardig geplunderd.

Ik heb een E14 RGBW, E27 Witbalans en motion sensor meegenomen.

Lampen zijn prima voor dit geld. Van beide is het wit spectrum top. De kleuren van de E14 vallen wat tegen en de lichtsterkte bij kleur is veel minder dan bij wit licht. FX functies disco en kleurenwiel doen het niet.

De motion sensor is te koppelen maar werk niet (staat een rood uitroepteken in de app).
Uitroepteken kwam doordat de sensor niet in zijn houder zat. Maar sensor werkt ook in de houder niet....

Iemand anders die de motion sensor wel werkend heeft gekregen?
Er is een Tweakers forum topic over deze producten. Daarin gaf iemand aan dat 'beweging gedetecteerd' en 'geen beweging gedetecteerd' omgedraaid zijn.

https://gathering.tweakers.net/forum/list_message/64952074#64952074

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pualuszsz
  • Laatst online: 17-10-2023
HI ik ben verhuisd.
ICS-2000 op netwerk aangesloten, ingelogd, alle oude dingen eruit gegooid en geherstart: alles groen en geen rode leds.
so far, so good...

Nieuwe wandschakelaar gepakt, simpel. Maar ICS vindt geen signaal.
Nieuwe lekdetector (Zigbee) gepakt. Maar ICS vindt geen signaal.

Website KUKA, geen ondersteuning.

Iemand tips ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick_6369
Patrick_6369 schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 18:58:
Ik heb onbewust de oplossing van @Tarin gemaakt toen ik de exacte invulling heb uitgewerkt. Dus ja, die werkt!
Overigens gaat dat alleen door de lampen op een vaste tijd aan te laten gaan, als ik daar een willekeurige verschuiving in verwerk gaan soms geen lamp en soms twee lampen aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Patrick_6369 schreef op maandag 30 november 2020 @ 11:59:
[...]

Ik heb onbewust de oplossing van @Tarin gemaakt toen ik de exacte invulling heb uitgewerkt. Dus ja, die werkt!
Overigens gaat dat alleen door de lampen op een vaste tijd aan te laten gaan, als ik daar een willekeurige verschuiving in verwerk gaan soms geen lamp en soms twee lampen aan.
Hoe groot is de afstand tussen de beslissing welke regel uitgeschakeld wordt en de willekeurige verschuiving? Als die twee zich overlappen kunnen kan ik me dit beeld voorstellen. In principe kan je 's morgens vroeg al de regels in laten richten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick_6369
@Tarin

Wat ik nu gedaan heb:
Regel 1: lamp 1 gaat aan om 17:00 (regel staat standaard aan)
Regel 2: lamp 2 gaat aan om 17.00 (regel staat standaard uit)
Regel 3: Schakel regel 1 uit en regel 2 aan om 17:00 met willekeurige verschuiving 15 minuten.
Regel 4: Herstel standaardsituatie: schakel regel 1 aan en regel 2 uit om 23:00

Dit werkt in ieder geval, al zou ik in de ideale situatie de tijd van 17:00 in regel 1 en 2 ook met een verschuiving laten plaatsvinden.

Nu ik jouw post voor de zoveelste keer teruglees en mijn uitwerking van de oplossing in de app heb opgeschreven, denk ik toch dat je nog iets anders bedoelde, wat ik er niet uithaal?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erwin_83
Bij regel 1 en 2 moet je de andere regel pauzeren (en de lamp aan) Zelfde starttijd met beide een willekeurige verschuiving.

Regel 3 kan er dan uit.

Regel 4 zet beide regels later weer aan.

[ Voor 4% gewijzigd door Erwin_83 op 30-11-2020 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick_6369
@Erwin_83

To be sure; jij bedoelt dan dus het volgende (cursief is gewijzigd ten opzichte van mijn eerdere post:

Regel 1: lamp 1 gaat aan om 17:00 +- 15 minuten én schakelt regel 2 uit (regel 1 staat standaard aan)
Regel 2: lamp 2 gaat aan om 17.00 +- 15 minuten én schakelt regel 1 uit (regel staat standaard aan)
Regel 3: Schakel regel 1 uit en regel 2 aan om 17:00 met willekeurige verschuiving 15 minuten.
Regel 4: Herstel standaardsituatie: schakel regel 1 aan en regel 2 aan om 23:00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin_83
Ja exact

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick_6369
Dank je, dit is én nog simpeler want een regel minder en respecteert de willekeurige verschuiving!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

@Patrick_6369 Als je een van de lampen op een willekeurig tijdstip rond 17:00 uur aan wil hebben is de oplossing van @Erwin_83 zoals je hem hebt beschreven de eenvoudigste, daar combineer je de willekeur van welke lamp aangaat met de willekeur van het tijdstip.

Ik was er van uit gegaan dat je de lampen op een specifiek tijdstip aan wilde doen, en dan heb je 4 (eigenlijk 5) regels nodig:

1) Zet lamp 1 aan om 17:00
2) Zet lamp 2 aan om 17:00
3) Zet om 16:30 +- 10 minuten regel 2 en 4 uit
4) Zet om 16:30 +- 10 minuten regel 1 en 3 uit
5) Activeer regel 1-4 om 18:00 (of iig na 17:01)

Regel 5 kan je ook in een scene stoppen en met vertraging door regel 1 en 2 uit laten voeren, dit geldt ook voor regel 4 3 @Erwin_83 's methode.

Het probleem wat daar op zou kunnen duiken is dat je, als je 17.00 +- 30 minuten als schakeltijd programmeert, de schakeltijd kan oversnijden met die van de willekeur-regels; dan zou je bijvoorbeeld regel 3 en 4 vroeger, bijvoorbeeld al om 12:00 +- 10 minuten, uit laten voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick_6369
Nu snap ik het @Tarin!

Jouw oplossing is geschikt voor zowel een vaste tijd als met een willekeurige verschuiving, waardoor dat deze het meest flexibel is. Als nadeel 'kost' deze dan wel ook meer regels/scenes dan de andere opties.

Thanx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin_83
Als je een vaste tijd wil met weinig regels, dan kan je ook de willekeurige verschuiving op 1 of 2 minuten zetten. Dan heb je bijna een vaste tijd kwa aangaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedish
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 06-05 19:15
Al 2 jaren werkt mijn ics2000 prima Sinds 2vanacht geeft google assistent aan dat klik aan klik uit niet beschikbaar is. Lampen worden niet bediend dus. Middenlamp ics2000 is rood. Na een paar minuten werkt alles weer. Erg vervelend. Wie kent een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

@Nedish Heb ik ook een of twee keer gezien, kan het zijn dat hij zich dan een update binnenhengelt?

[ Voor 44% gewijzigd door Tarin op 01-12-2020 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedish
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 06-05 19:15
@Tarin hoe weet ik if er een update wordt binnenfehaald? En hoe lang duurt zoiets? Dit is nu een aantal uren aan de gang.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xFeverr
@Nedish TransIP had gisteren een DDOS-aanval op hun DNS-nameservers. Daar zit kaku ook bij, wat ervoor zorgde dat de domeinnaam niet resolved kon worden.

Als de ICS-2000 een update heeft dan 'draaien' de LED's van de ICS-2000 in de groene kleur in tegengestelde richting. Opstarten draaien ze met de klok mee, met updates gaan ze tegen de klok in. Updates duren ook niet zo lang, is meestal na een halve minuut wel klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mailyourmom
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23-06-2023

Mailyourmom

PDQ Bach forever

Goedemorgen,

Ik wil graag iets met jullie checken. Ik heb een ICS-2000 en meerdere afstandsbedieningen: AYCT-102, ATMT-502 en APA3-1500R. De ICS-2000 hoort te reageren op elk van deze afstandsbedieningen.

Mij valt op dat de ICS-2000 feilloos reageert op de AYCT-102. Als ik op een knop op de afstandsbediening druk, volgt er direct een actie vanuit de ICS-2000. Datzelfde geldt niet voor de ATMT-502 en de APA3-1500R. Ik moet vaak meerdere keren drukken en er volgt 9 van de 10 keer geen reactie. Klinkt dit bekend (en is er een oplossing voor?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mailyourmom schreef op donderdag 3 december 2020 @ 10:57:
Goedemorgen,

Ik wil graag iets met jullie checken. Ik heb een ICS-2000 en meerdere afstandsbedieningen: AYCT-102, ATMT-502 en APA3-1500R. De ICS-2000 hoort te reageren op elk van deze afstandsbedieningen.

Mij valt op dat de ICS-2000 feilloos reageert op de AYCT-102. Als ik op een knop op de afstandsbediening druk, volgt er direct een actie vanuit de ICS-2000. Datzelfde geldt niet voor de ATMT-502 en de APA3-1500R. Ik moet vaak meerdere keren drukken en er volgt 9 van de 10 keer geen reactie. Klinkt dit bekend (en is er een oplossing voor?)
Niet toevallig batterijtjes bijna leeg? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShaquilleMoreno
Allereerst mijn complimenten aan de personen die helpen de issues op te lossen die hier worden aangedragen en natuurlijk ook aan iedereen die ideeën aandraagt.

Vraagje.
Mijn tuinhuisverlichting staat op een bewegingsmelder aangesloten die overdag niks moet melden. Nu merk ik dat de laatste dagen het licht steeds langere tijd aan staat overdag. Geen idee hoe dat nou kan wat er is geen beweging waar te nemen en hij staat op max 1 minuut. Batterijen zijn nog goed.

Afijn first things first.

Ik wil gewoon dat het licht alleen in de nacht of na zonsondergang aan mag gaan.

De sensor werk nu als stand alone.
Ik ga deze als eerste ontkoppelen van de receiver en koppelen aan de ICS2000.

Maar verder weet ik het even niet.
Ik hoop dat iemand me even op weg wilt helpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erwin_83
@ShaquilleMoreno
Een regel maken met als trigger je bewegings sensor, als voorwaarde een tijdsvak of zons opgang/ondergang.
Actie scene 1 starten.

Scene 1. Zet lamp aan, x minuten vertraging, zet lamp uit.

[ Voor 5% gewijzigd door Erwin_83 op 03-12-2020 13:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShaquilleMoreno
Thanks. Alles gedaan.
Nu even afwachten tot de zon ondergaat.
Hij reageert in ieder geval nu niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShaquilleMoreno
Het werkte in de testomgeving (mijn huiskamer) goed, maar buiten niet.

Het blijkt dat de stopcontact ontvanger het signaal van de ICS niet intvangt. In theorie zou hij 30 meter moeten kunnen overbruggen en dat is het zeker niet. Ik denk eerder 15 meter. Hoe dan ook: hij doet het niet.

Jammer!

Ik heb geen ervaring met signaalversterkers. Misschien iemand wel en kan zeggen of dat zal werken of misschien heeft iemand anders een leuk idee? Anders moet het maar weer terug naar de oude situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin_83
Zigbee lampjes in de tuin nemen, die maken een mesh netwerk. Met signaal versterkers geen ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
ShaquilleMoreno schreef op donderdag 3 december 2020 @ 19:12:
Het werkte in de testomgeving (mijn huiskamer) goed, maar buiten niet.

Het blijkt dat de stopcontact ontvanger het signaal van de ICS niet intvangt. In theorie zou hij 30 meter moeten kunnen overbruggen en dat is het zeker niet. Ik denk eerder 15 meter. Hoe dan ook: hij doet het niet.

Jammer!

Ik heb geen ervaring met signaalversterkers. Misschien iemand wel en kan zeggen of dat zal werken of misschien heeft iemand anders een leuk idee? Anders moet het maar weer terug naar de oude situatie.
Welk stopcontact gebruik je? Ik weet dat die voor buiten (de zwarte) best een stevig ontvangstbereik hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShaquilleMoreno
Ik gebruik een APC3-2300R. Het stopcontact zit lekker droog in het tuinhuisje.

Ik geloof wel dat de repreater AEX-701 de oplossing is, maar, het geld houd me nog even tegen. Het doel is verlaging van de energierekening en niet van mijn bankrekening.

Nu gaat het maar om ongeveer €25,- maar het totaal begint aardig op te lopen. Het systeem mag geloof ik de komende 500 jaar draaien om quitte te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:29

St@m

@ Your Service

Ja, ik heb een AEX-701, die doet zijn werk goed. Bewegingsensoren op de bovenverdieping gaan minder vaak fout.

Voor wat betreft schakelaars/ afstandsbedieningen.. moet zeggen dat al mijn schakelaars 9000 en 8800 het sowieso altijd maar matig doen.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 174625

Goedemorgen. Zojuist even bij de Lidl geweest. Samen met mijn zoon Cat. 1 vuurwerk halen.

Maar... ze hadden nog wat Zigbee spul liggen. Dus papa heel blij. Ik heb die Smart USB Extension Lead gekocht. Stekkerdoos met drie afzonderlijke instelbare uitgangen.
Dat ding heb ik zonder problemen kunnen koppelen als KaKu Zigbee Stopcontact schakelaar.
Maar... ik ben er nog niet achter hoe ik meer dan 1 uitgang kan koppelen. Slechts 1 (de meest linker) uitgang doet het. Dus: ja het werkt, nee niet volledig. Iemand tips?

De Smart Window or Door Sensor werkt ook. Heb deze gekoppeld als KaKu Zigbee Contact Sensor. Werkt prima. Maar in de zender zit ook een alarm/bel ingebouwd. Die heb ik nog niet aan de praat.

Anyway, de moeite waard om te proberen dus. Als ik meer heb ontdekt dan meld ik mij weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShaquilleMoreno
Ik heb de AEX-701 binnengekregen, maar dat roept wel een vraag op waar ik niet uit kom.

Het systeem is nu zo dat de bewegingsmelder een signaal naar de ICS-2000 stuurt. Dat kan ik versterken door op de AEX-701 waarschijnlijk het signaal te kopiëren. Prima.
Maar het gaat om het signaal van de ICS-2000 naar de stopcontact ontvanger. Deze is te zwak. Of aan de ICS kant of de ontvanger kant. Geen idee. Maar hoe kan ik dat signaal versterken? Ik kan niet fysiek op een knop drukken op de ICS. Als ik de bewegingsensor activeer door beweging dan kopieert de AEX dat signaal en niet die van de ICS.

Ik hoor het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mittarius
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 20-01-2024
Hallo allen,

Al een geruime tijd heb ik een ics-2000 in huis, deze werkt perfect op af en toe een kleine storing na.

Nu heb ik een vraag mbt mijn Eglo plafondventilator. Deze wordt bediend door middel van een afstandbediening die werkt op het 433.9MHz signaal. Nu vroeg ik mij af of die plafondventilator ook met de isc-2000 (of een ander platform) bediend kan worden? Ikzelf kwam er helaas tot op heden niet uit.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Mittarius schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 12:39:
Hallo allen,

Al een geruime tijd heb ik een ics-2000 in huis, deze werkt perfect op af en toe een kleine storing na.

Nu heb ik een vraag mbt mijn Eglo plafondventilator. Deze wordt bediend door middel van een afstandbediening die werkt op het 433.9MHz signaal. Nu vroeg ik mij af of die plafondventilator ook met de isc-2000 (of een ander platform) bediend kan worden? Ikzelf kwam er helaas tot op heden niet uit.

Alvast bedankt!
Als het via inleren via signaal klonen niet gaat, werkt kan het helaas niet, ik had hier hetzelfde probleem met IKEA Utrusta- afstandsbedieningen, een rolluik en een lading schakelbare stopcontacten van Home Easy (dacht ik).
In theorie zou het mogelijk moeten zijn, maar de software heeft de functionaliteit niet, er is (net als bij ZigBee overigens) heel veel op de markt, met verschillende implementaties.

Een van de diy-platformen icm een usb-433MHz-zender/ontvanger aan een Raspberry Pi bijvoorbeeld is flexibeler maar dan ook weer meer werk qua installatie en instandhouding.

[ Voor 8% gewijzigd door Tarin op 05-12-2020 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oertje
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 31-12-2023
Hoi,

Lees al poosje mee, maar heb zo een simpel probleem:

isc2000 heb ik een home easy magneet gekoppeld, regel gemaakt deur open kast aan. en geef notificatie.

notificatie staat aan in app meldingen.

Licht gaat niet aan, geen notificatie ook niet na opstarten controlstation.

Heb ook een oude homewizard die geeft wel notificaties van die magneet
een klikaanmagneet geeft ook geen notificatie.

Wat gaat er niet goed? ik snap er niks van zoiets simpels en doe al jaren alles schakelen enz met homewizard en sinds half jaar ook ics2000 en google hub en alexa etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShaquilleMoreno
ShaquilleMoreno schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 12:36:
Ik heb de AEX-701 binnengekregen, maar dat roept wel een vraag op waar ik niet uit kom.

Het systeem is nu zo dat de bewegingsmelder een signaal naar de ICS-2000 stuurt. Dat kan ik versterken door op de AEX-701 waarschijnlijk het signaal te kopiëren. Prima.
Maar het gaat om het signaal van de ICS-2000 naar de stopcontact ontvanger. Deze is te zwak. Of aan de ICS kant of de ontvanger kant. Geen idee. Maar hoe kan ik dat signaal versterken? Ik kan niet fysiek op een knop drukken op de ICS. Als ik de bewegingsensor activeer door beweging dan kopieert de AEX dat signaal en niet die van de ICS.

Ik hoor het graag.
Het raadseltje blijft maar het probleem is opgelost.
Alleen de bewegingssensoren op de AEX aangesloten en de verlichting gaat nu probleemloos aan en uit. Geen idee hoe hij het signaal versterkt van de ICS, maar het werkt, dat is het belangrijkste.

Edit. Eerder in dit bericht geschreven dat als het licht uit ging hij niet meer aan gaat als er beweging is.
Net nogmaals meerdere keren getest en opeens doen ze het gewoon. Geen idee wat er eerder aan de hand was want ze deden het 100% niet. De AEX gaf aan dat er signaal ontvangst was, maar daarna gebeurde er niks. Vreemd. Misschien heeft iemand een logische verklaring.

[ Voor 36% gewijzigd door ShaquilleMoreno op 05-12-2020 20:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frappuccino
Voor wie Zigbee smart plugs wil, dit is echt een koopje.

https://next.ibood.com/nl...ance-smart-zigbee-plug-eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Goeie tip, dat is nog goedkoper dan een setje van 3 433MHz-stekkers van KaKu - iig hier in Duitsland, en goed voor het bereik van het mesh-netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strontvlieg
ShaquilleMoreno schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 12:36:

Ik hoor het graag.
Als je de ICS-2000 aan de schakelaar in de tuin hebt verbonden dan heb je in de KAKU app een mogelijkheid om het signaal te zenden zonder dat de bewegingsmelder ook een signaal stuurt. Als je dan eerst je AEX-701 in leermodus zet dan zal ie daarna ook dat signaal herhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strontvlieg
ShaquilleMoreno schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 16:59:
[...]

Het raadseltje blijft maar het probleem is opgelost.
Alleen de bewegingssensoren op de AEX aangesloten en de verlichting gaat nu probleemloos aan en uit. Geen idee hoe hij het signaal versterkt van de ICS, maar het werkt, dat is het belangrijkste.

Edit. Eerder in dit bericht geschreven dat als het licht uit ging hij niet meer aan gaat als er beweging is.
Net nogmaals meerdere keren getest en opeens doen ze het gewoon. Geen idee wat er eerder aan de hand was want ze deden het 100% niet. De AEX gaf aan dat er signaal ontvangst was, maar daarna gebeurde er niks. Vreemd. Misschien heeft iemand een logische verklaring.
Misschien is het signaal van je ICS-2000 wel sterk genoeg om het tuinhuis te bereiken. Trek eens de batterijen uit je signaal versterker en schakel je tuinhuislamp via de KAKU app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strontvlieg
oertje schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 14:09:
Hoi,

Lees al poosje mee, maar heb zo een simpel probleem:

isc2000 heb ik een home easy magneet gekoppeld, regel gemaakt deur open kast aan. en geef notificatie.

notificatie staat aan in app meldingen.

Licht gaat niet aan, geen notificatie ook niet na opstarten controlstation.

Heb ook een oude homewizard die geeft wel notificaties van die magneet
een klikaanmagneet geeft ook geen notificatie.

Wat gaat er niet goed? ik snap er niks van zoiets simpels en doe al jaren alles schakelen enz met homewizard en sinds half jaar ook ics2000 en google hub en alexa etc.
Als iets simpels als een notificatie weegeven niet werkt, dan denk ik dat de koppeling tussen ICS en sensor niet goed gelukt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oertje
Strontvlieg schreef op zondag 6 december 2020 @ 10:11:
[...]

Als iets simpels als een notificatie weegeven niet werkt, dan denk ik dat de koppeling tussen ICS en sensor niet goed gelukt is.
Ok dank je wel, ga ik dat opnieuw proberen. ik neem aan dat home easy wel gekoppeld kan worden? ik kreeg wel dat verbinden gelukt was.

heb opnieuw verbonden: ik krijg geen notificaties. en lamp ook niet aan, ook andere lamp gaat niet aan.
zou het dan toch home easy zijn die wel verbonden is maar niks kan? Batterij ook vernieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

oertje schreef op zondag 6 december 2020 @ 14:57:
[...]

Ok dank je wel, ga ik dat opnieuw proberen. ik neem aan dat home easy wel gekoppeld kan worden? ik kreeg wel dat verbinden gelukt was.

heb opnieuw verbonden: ik krijg geen notificaties. en lamp ook niet aan, ook andere lamp gaat niet aan.
zou het dan toch home easy zijn die wel verbonden is maar niks kan? Batterij ook vernieuwd
Ik heb een paar stekkerschakelaars van Home Easy, die geven geen kik met het ICS (of KaKu-afstandsbedieningen). Sowieso heb ik het gevoel dat op 433MHz-gebied echt alleen KaKu-spul ondersteund wordt (en een of twee specifieke zonnenschermschakelaars), ZigBee is wat breder maar ook geen garantie omdat dat protocol inmiddels ook aardig versnipperd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oertje
Tarin schreef op zondag 6 december 2020 @ 15:23:
[...]

Ik heb een paar stekkerschakelaars van Home Easy, die geven geen kik met het ICS (of KaKu-afstandsbedieningen). Sowieso heb ik het gevoel dat op 433MHz-gebied echt alleen KaKu-spul ondersteund wordt (en een of twee specifieke zonnenschermschakelaars), ZigBee is wat breder maar ook geen garantie omdat dat protocol inmiddels ook aardig versnipperd is.
Raar dat ik wel kon verbinden dan.... ok dan maar koppelen weer met homewizard.
Blijft wel raar dat ik van een kaku sensormagneet ook geen notificatie krijg....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strontvlieg
oertje schreef op zondag 6 december 2020 @ 16:41:
[...]

Raar dat ik wel kon verbinden dan.... ok dan maar koppelen weer met homewizard.
Blijft wel raar dat ik van een kaku sensormagneet ook geen notificatie krijg....
Kan je op andere manieren wel notificaties laten triggeren? Bijvoorbeeld door op een knop te drukken,
Als je een andere actie toevoegt zoals een lamp inschakelen, werkt dat dan wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oertje
Strontvlieg schreef op zondag 6 december 2020 @ 16:50:
[...]

Kan je op andere manieren wel notificaties laten triggeren? Bijvoorbeeld door op een knop te drukken,
Als je een andere actie toevoegt zoals een lamp inschakelen, werkt dat dan wel?
Jaa, net lamp laten inschakelen om 19.10 en dan notificatie. Dat werkt wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oertje
Misschien mag ik dan concluderen dat home easy niet werkt ondanks dat ik wel kon verbinden.
Erg jammer .
Vooral omdat ik met een hue lamp wilde schakelen die ik allemaal gekoppeld heb aan isc 2000 zonder hue bridge anders kon ik in homewizard verder, nu niet meer

[ Voor 43% gewijzigd door oertje op 06-12-2020 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strontvlieg
oertje schreef op zondag 6 december 2020 @ 19:15:
Misschien mag ik dan concluderen dat home easy niet werkt ondanks dat ik wel kon verbinden.
Erg jammer .
Vooral omdat ik met een hue lamp wilde schakelen die ik allemaal gekoppeld heb aan isc 2000 zonder hue bridge anders kon ik in homewizard verder, nu niet meer
Over compatibilitieit va je home easy kan ik geen uitspraken doen. Je kaku magneet sensor zou wel moeten werken. Kunenn allerlei oorzaken zijn:
- geen bereik
- batterij leeg
- stoorzender in de omgeving
- niet goed gekoppeld
- kapot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oertje
Duidelijk @ Strontvlieg.

Morgen even die van de poort wat een kaku is dan eens opnieuw koppelen.
Echter.... die werkt nu wel heel goed met homewizard, dus koppelen opnieuw zou het moeten zijn dan.
Hoop dat dan lukt

dank alvast reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShaquilleMoreno
Strontvlieg schreef op zondag 6 december 2020 @ 09:16:
[...]

Als je de ICS-2000 aan de schakelaar in de tuin hebt verbonden dan heb je in de KAKU app een mogelijkheid om het signaal te zenden zonder dat de bewegingsmelder ook een signaal stuurt. Als je dan eerst je AEX-701 in leermodus zet dan zal ie daarna ook dat signaal herhalen.
De AEX in leermodus gezet en mijn app de opdracht gegeven om het tuinhuis-licht aan te zetten. De AEX heeft deze opdracht gekopieerd zag ik.

Gisteren in de vooravond het bericht geschreven (en verwijderd) dat ik de handdoek in de ring zou gooien, want het systeem lijkt een beetje aan willekeur te doen. Vaak reageerde hij niet op beweging en andere keren probleemloos. De AEX ontving het signaal, maar toch bleef het licht uit. Meerdere dingen geprobeert zoals regels, scènes en het verplaatsen van de AEX, maar het bleef willekeur.

Totdat gisterenavond het systeem weer werkte zoals het zou moeten (met oude instelling). Meerdere keren getest en alle keren probleemloos. Mijn handdoek maar snel uit de ring gepakt.

Vanavond voor de zoveelste keer testen.

Overdag doet hij het wel zoals hij het moet doen: Het licht blijft uit. Bij het schrijven nu merk ik wel 1 klein dingetje op. De sensors staan in een modus dat ze alleen reageren in de nacht. Deze zal moeten worden omgezet dat ze ook reageren overdag. Het licht zal toch uitblijven. Ik weet niet of het überhaupt iets uitmaakt, maar het kan geen kwaad denk ik.

Vanavond zoals gezegd, nogmaals testen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xtern15
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 21-04 20:17
Beste Twearkers,

Al geruime tijd gebruik ik naar tevredenheid een Google mini om middels spraak commando diverse zaken in mijn huis aan te sturen. Sinds vandaag heb ik ook de Google Nest Hub thuis staan en ben ik wat zoekende om de volgende werkend te krijgen:

Klik aan klik uit deurbel
Mijn Klik aan klik uit account is reeds geconfigureerd met Google. Lampen kan ik middels stem commandos aansturen dus dat werkt prima. Ik heb echter ook een KAKU deurbel die ik graag over de google speakers zou willen afspelen zodra iemand de bel indrukt. Iemand die weet hoe ik dit werkend krijg?

Alvast vriendelijk dank voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
xtern15 schreef op maandag 7 december 2020 @ 14:34:
Beste Twearkers,

Al geruime tijd gebruik ik naar tevredenheid een Google mini om middels spraak commando diverse zaken in mijn huis aan te sturen. Sinds vandaag heb ik ook de Google Nest Hub thuis staan en ben ik wat zoekende om de volgende werkend te krijgen:

Mijn Klik aan klik uit account is reeds geconfigureerd met Google. Lampen kan ik middels stem commandos aansturen dus dat werkt prima. Ik heb echter ook een KAKU deurbel die ik graag over de google speakers zou willen afspelen zodra iemand de bel indrukt. Iemand die weet hoe ik dit werkend krijg?

Voor zover bij mij bekent is dit enkel mogelijk met Google's eigen deurbel: de Nest Hello. Voor de rest is er geen enkele deurbel of apparaat die dit kan. Dus ook kaku niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oertje
xtern15 schreef op maandag 7 december 2020 @ 14:34:
Beste Twearkers,

Ben ook zeer benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeHollander
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21-05 22:25
Heeft iemand een goedkoper alternatief gevonden voor de temperatuursensor ZTHS-100?

Mijn setup: Omvormer 1: 12x330wp 3960wp ZO + 6x330wp 1980WP NW - Omvormer 2: 6x370wp 2220wp ZW Totaal 8160wp Locatie Zuid-Limburg Bunde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frappuccino
Deze:

pricewatch: Aqara Temperature and Humidity Sensor

Uiteraard bij Ali nog goedkoper te scoren.

Is overigens al meerdere malen in dit topic genoemd, dus een beetje zoeken kan geen kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oertje
Ik heb er nog van de homewizard die temp en vocht meters 885Mhz krijg niet gekoppeld aan kaku maar dat is zeker niemand gelukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik had ze ook besteld en vandaag ontvangen. Werken prima idd met de ICS2000! En stuk compacter dan die Ikea-pluggen. Ook wel handig dat er een aan/uit-knopje op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perry.v.k.
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 05-04 16:27
Ik vindt het vreemd dat ik in dit forum geen entries vind over het merk Adurosmart.
Heef er iemand ervaring met de zigbee producten van Adurosmart?
Is een NL merk en lijkt een regelrechte kopie van de zigbee lijn van KAKU.
Het zou dus moeten werken met de ICS2000 lijkt me.

bijkomend voordeel is dat de producten goedkoper zijn dan die van KAKU.

• fjansma
Perry.v.k. schreef op woensdag 9 december 2020 @ 21:32:
Ik vindt het vreemd dat ik in dit forum geen entries vind over het merk Adurosmart.
Heef er iemand ervaring met de zigbee producten van Adurosmart?
Is een NL merk en lijkt een regelrechte kopie van de zigbee lijn van KAKU.
Het zou dus moeten werken met de ICS2000 lijkt me.

bijkomend voordeel is dat de producten goedkoper zijn dan die van KAKU.
Heb jij zelf reeds ervaringen met deze producten?

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-05 10:53
Ziet er inderdaad uit als de KAKU/Trust zigbee lijn (rebranding). Maar de prijzen zijn niet lager zover ik kan zien?

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

• Frappuccino
Hun tegenpool van de ZCTS-808 contactsensor is bij 50five toch zo'n 6 a 7 euro goedkoper dan de laagste prijs in de pricewatch.

Idem voor de ZPIR-8000 bewegingssensor, ook ca 7 euro goedkoper dan bij de Hornbach.
Pagina: 1 ... 29 ... 37 Laatste