Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rokil
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Als ik bij de voorwaarden 'binnen tijdvak' kies, moet ik automatisch ook een eindtijd kiezen.

Als je je voorneemt dat je altijd alles laat mislukken en dat lukt, ben je dan een echte mislukkeling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strontvlieg
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09-09 18:57
rokil schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 12:31:
...
Het probleem met de lampen is helaas nog niet opgelost. Als de ICS2000 uitgeschakeld is, reageren de lampen niet op de schemersensor. Dat loopt dus echt alleen via de ICS. De lampen kan ik via de app in- en uitschakelen.
Als ik bij de voorwaarden de inschakeltijd 1:30 uur voor zonsondergang weghaal, werkt het wel goed. Ik krijg dan de push notificatie dat de lampen aan gaan en daarna gaan ze ook aan via de schemersensor die ik heb afgedekt. Er gaat dus iets mis bij de voorwaarden lijkt het.
Ik durf zo niet te zeggen waarom die voorwaarde niet zou werken. Ik kan wel een work around bedenken.
Je zou twee extra regels kunnen maken. Eén die de trigger-regel om anderhalf uur voor zonsondergang inschakelt. En een andere regel die de trigger-regel 's avonds laat weer uitschakeld.

Daarnaast vraag ik me wel af hoe je omgaat met de situatie als de schemersensor bij somber weer zijn AAN signaal al vroeger dan die 1.5 uur voor zonsondergang heeft verstuurd. De trigger gaat dan verloren. Als het na die tijd niet opnieuw lichter wordt zal er die dag geen nieuwe trigger meer gestuurd worden en blijven de lampen die dag uit.
Behalve met de schemersensor kun je lampen ook (nog) een keer laten inschakelen (bijvoorbeeld een half uur na zonsondergang). Dan heb je een soort backup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rokil
  • Niet online
Ik denk dat dat het probleem is. De schemersensor geeft waarschijnlijk al eerder het signaal af, want het is hier de afgelopen week al relatief vroeg donker geworden. Vandaag werd het rond een uur of 5 iets lichter en werd het licht wel ingeschakeld rond een uur of 6.
Ik dacht dat de sensor iedere 20 seconden de lichtintensiteit zou meten en dan op de instellingen van de ICS het licht zou inschakelen. Niet dus.
Erg jammer, want dat is eigenlijk de reden dat ik de ICS heb aangeschaft.

Als je je voorneemt dat je altijd alles laat mislukken en dat lukt, ben je dan een echte mislukkeling?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Strontvlieg
rokil schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 20:04:
Erg jammer, want dat is eigenlijk de reden dat ik de ICS heb aangeschaft.
Niet te snel opgeven ...

Misschien kun je het als volgt opvangen
Regel 1
TRIGGER detectie zonsondergang door lichtsensor
VOORWAARDE van 01.30 tot 1.5 uur voor zonsondergang
ACTIE Schakel Regel 3 in

Regel 2
TRIGGER detectie zonsondergang door lichtsensor
VOORWAARDE van 1.5 uur voor zonsondergang tot 01.30
ACTIE schakel lampen aan

Regel 3
TRIGGER 1.5 uur voor zonsondergang
ACTIE schakel lampen in

Regel 4
TRIGGER 01.00 uur
ACTIE schakel REGEL 3 uit

Als de trigger op een donkere dag te vroeg komt zou ie op 1.5 uur voor zonsondergang alsnog de lampen moeten inschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rokil
  • Niet online
Ontzettend bedankt voor het meedenken!
Ik begrijp alleen regel 4 niet, de rest lijkt me inderdaad een goede oplossing die ik zeker ga proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strontvlieg
rokil schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 21:36:
Ontzettend bedankt voor het meedenken!
Ik begrijp alleen regel 4 niet, de rest lijkt me inderdaad een goede oplossing die ik zeker ga proberen.
Regel 3 moet iedere dag opnieuw uitgezet worden, anders gaat na de eerste keer voortaan iedere dag het licht al anderhalf uur voor zonsondergang aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rokil
  • Niet online
Ik heb de regels erin gezet en ga nu afwachten hoe dit gaat werken.
Nogmaals bedankt zover!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toniii
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23-05 20:14
fjansma schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 11:14:
[...]
De GLEDOPTO van o.a. Aliexpress werkt uitstekend met de ICS-2000.
Ik heb de 2.4g wireless RGB+CCT LED controller van gledopto gekocht op AliExpress naar aanleiding van dit berichtje, maar krijg hem niet gekoppeld.
Heb jij hem gekoppeld zonder tussenkomst van een afstandsbediening? Zo ja hoe? Als je er wel een gebruikt welke ab heb je?

Ik heb hem gereset( 5 x stroom er op /af) led strip gaat knipperen, druk op dat moment op verbinden op de telefoon. Kaku zegt verbinden mislukt.

Ook alleen op verbinden drukken zonder de reset heeft geen effect. Heb jij een oplossing?

Hoor het graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rokil
  • Niet online
@ Strontvlieg
De gehele week heeft de schemersensor i.c.m. de ics2000 nu goed gewerkt dankzij de regels.
Bedankt daarvoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strontvlieg
rokil schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 22:07:
@ Strontvlieg
De gehele week heeft de schemersensor i.c.m. de ics2000 nu goed gewerkt dankzij de regels.
Bedankt daarvoor!
Fijn om te horen. Ik doe iets vergelijkbaars. Lamp gaat 's ochtends om 6 uur aan, mits het nog vóór zonsopgang is. Lamp gaat uit bij zonsopgang.

[ Voor 11% gewijzigd door Strontvlieg op 10-10-2020 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjansma
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 10-09 15:42
Toniii schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 21:31:
[...]

Ik heb de 2.4g wireless RGB+CCT LED controller van gledopto gekocht op AliExpress naar aanleiding van dit berichtje, maar krijg hem niet gekoppeld.
Heb jij hem gekoppeld zonder tussenkomst van een afstandsbediening? Zo ja hoe? Als je er wel een gebruikt welke ab heb je?

Ik heb hem gereset( 5 x stroom er op /af) led strip gaat knipperen, druk op dat moment op verbinden op de telefoon. Kaku zegt verbinden mislukt.

Ook alleen op verbinden drukken zonder de reset heeft geen effect. Heb jij een oplossing?

Hoor het graag :)
Ik heb hem meermaals gekoppeld op de manier die jij omschrijft. Als RGB lamp van een ander merk.

Als je hem koppelt met een afstandsbediening raakt de strip afgemeld bij de ICS2000 (ik heb reeds een andere afstandsbediening ook aan de ICS2000 gekoppeld, die is echter niet aan de strip gelinkt). Het lukt mij vooralsnog uberhaupt niet om meer dan 1 Zigbee afstandsbediening te koppelen aan de ICS2000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 10-09 13:54

Freakie1NL

Grote Baas

Zo vandaag mijn Z1 (ZigBee) vervangen door ICS 2000. Zelfde app, ideaal dat je AB signalen kan klonen. Dag heeft mij een hoop tijd bespaart.

Wist overigens niet dat er een P1 poort met energie meter in de app zat. Nu las ik in dit topic dat hij maar 1 maand onthoud. Bericht daarvan was echter eind 2018. Is dit nog steeds het geval.

Heb recentelijk een HomeWizard P1 meter gekocht, vond ik nu een beetje zonde. Maar als KiKu inderdaad maar 1 maand historie heeft dan heb ik daar toch niets aan.

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schildpad
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:11
@Freakie1NL Je kan in de kaku app maximaal 1 maand terugkijken. Je kan kiezen voor weergave van afgelopen dag, week of maand. Het is weinig flexibel helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

In dat geval ben ik blij dat ik een HomeWizard heb gekocht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harley2020
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 06-12-2020
Ik ben nieuw op het forum en heb sinds een paar weken een ics-2000 met wat schakelaars en dimmers 433hz.
Ik heb 1 zigbee lamp gekoppeld werkt niet goed met de 2.4 ghz en goed met 5ghz.
Een ikea signaalversterker aangeschaft en gekoppeld en heb nu een uitstekend bereik vanuit achterin de tuin ca 13mtr. Heb de versterker gekoppeld als trust zigbee schakelaar. Tijdens het verbinden met een spelt enige tijd in het kleine gaatje gedrukt ca. 5sec. kopelde meteen.
Excuus als ik iets niet op de juiste wijze doe op het forum ik ben 77 en niet zo goed op de hoogte hoe e.e.a. werkt. Gr. Bert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmb
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-08 14:59

fmb

Harley2020 schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 15:06:
Ik ben nieuw op het forum en heb sinds een paar weken een ics-2000 met wat schakelaars en dimmers 433hz.
Een ikea signaalversterker aangeschaft en gekoppeld en heb nu een uitstekend bereik vanuit achterin de tuin ca 13mtr. Heb de versterker gekoppeld als trust zigbee schakelaar. Tijdens het verbinden met een spelt enige tijd in het kleine gaatje gedrukt ca. 5sec. kopelde meteen.
Excuus als ik iets niet op de juiste wijze doe op het forum ik ben 77 en niet zo goed op de hoogte hoe e.e.a. werkt. Gr. Bert
Welkom op het forum en volgens mij ben je hier wel op de goede plek. Zelf ken ik zigbee niet, maar er zal vast snel iemand dit lezen die zigbee goed kent.

Ik heb een Homey basisstation en ben momenteel langzaam wat aan het uitbreiden met Fibaro schakelaars en sensoren. Heb een tijd problemen gehad met een sensor (deur sensor van de garage) die slecht bereik had; dit komt omdat ik in een nieuwbouwwoning woon en die zijn goed geïsoleerd en laten dus ook slecht signalen door...

Ik kon dit oplossen door in de garage ook een Fibaro “slimme stekker” in de garage te plaatsen, die heeft meer bereik dan een sensor op batterij en helpt om een Mesh netwerk op te zetten.

Geen idee of de isolatie van het huis bij jou een rol speelt. Succes met oplossen in ieder geval, komt vast goed!

WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:55

Tarin

Just plain weird.

Heeft een van jullie al ervaring met de draadloze draaiknop voor dimmers van KaKu (AWRT-1000) icm met het ICS? Uit de handleiding en de app kan ik niet echt opmaken hoe je daar regels voor opstelt - bij toevoegen in de app is er alleen een enkel kanaal met aan of uit beschikbaar. Voor ik er eentje bestel en het maar half werkt..
[...]
Dat is inderdaad de truuk met ZigBee - de aan het basisstation gekoppelde lampen, stekkers, signaalversterkers functioneren direct ook onderling als zogenaamd mesh-netwerk en geven zo het signaal door aan te ver van de zender geplaatste ontvangers. Het andere belangrijke voordeel tov 433MHz is de mogelijkheid voor tweerichtingsverkeer - de stand van de dimmer of het rolluik kan uitgelezen worden.
En welkom op het forum :). Leuk te zien dat mensen van alle leeftijden zich met huis-automatisering bezig houden :).

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frappuccino
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 08:00
Zigbee werkt helemaal niet met 5ghz. Weet je wel zeker dat het een zigbee lamp is en niet een wifi lamp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert1412
  • Laatst online: 16-12-2020
Hallo
Vandaag mijn ICS 2000 binnen gekregen en aangesloten en een account aangemaakt.
Daarna kon ik inloggen via de app en heb 1 lamp toegevoegd.
Bij het opnieuw opstarten van de app krijg ik verbindingsfout (-1)
Iemand een idee wat ik verkeerd doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick_6369
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12:44
@Robert1412 Eenmalig? Of ook nog steeds na een paar uur?

Contact opnement met de KAKU-klantenservice werkt normaliter prima (telefonisch en per mail).

Hier zou een handtekening kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tarin schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 09:16:
Heeft een van jullie al ervaring met de draadloze draaiknop voor dimmers van KaKu (AWRT-1000) icm met het ICS? Uit de handleiding en de app kan ik niet echt opmaken hoe je daar regels voor opstelt - bij toevoegen in de app is er alleen een enkel kanaal met aan of uit beschikbaar. Voor ik er eentje bestel en het maar half werkt..
Ben ik ook wel benieuwd naar. Ik vermoed dat de dimfunctie alleen werkt als je de draaiknop ook rechtstreeks gekoppeld hebt aan een klikaanklikuit-lamp (die volgens mij bijna niemand heeft ;)).

Ik ben zelf ook op zoek naar een dimmer waarmee je Ikea zigbee lampen icm de ICS2000 kunt dimmen. Doe dat nu met een heel omslachtig truukje waarbij je de ikea-remote zowel aan de ikea-lamp als de ICS-2000 koppelt (en de lamp ook aan de ICS-2000). Zou eigenlijk liever een remote alleen aan de ICS-2000 koppelen en dan alles via regels instellen. Maar voor dimmen zijn vziw geen regels in te stellen (behalve een bepaald dimniveau koppelen aan een dedicated knop).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin_83
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 13:04
Google home erbij nemen. Bijvoorbeeld zet lamp x aan op 50 %.

Gasloos sinds 01-12-2017 zonder slotje of verwijdering, dus een "gevaarlijke situatie" volgens Liander. Verwarming met een Loria duo 6010. Pelletkachel voor de fun. EDIT 22-09-21 de (gevaarlijke) gasleiding in opdracht van Liander verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harley2020
Frappuccino schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 19:51:
[...]

Zigbee werkt helemaal niet met 5ghz. Weet je wel zeker dat het een zigbee lamp is en niet een wifi lamp?
Ik ben niet zo technisch, ik denk dat als ik over ga op de 5ghz band het 2.4 ghz zigbee signaal minder hinder ondervind van de 2.4 ghz wifiband

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjansma
Palomar schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 09:00:
[...]

...

Ik ben zelf ook op zoek naar een dimmer waarmee je Ikea zigbee lampen icm de ICS2000 kunt dimmen. Doe dat nu met een heel omslachtig truukje waarbij je de ikea-remote zowel aan de ikea-lamp als de ICS-2000 koppelt (en de lamp ook aan de ICS-2000). Zou eigenlijk liever een remote alleen aan de ICS-2000 koppelen en dan alles via regels instellen. Maar voor dimmen zijn vziw geen regels in te stellen (behalve een bepaald dimniveau koppelen aan een dedicated knop).
Welke trucje is dit want ik krijg het niet voor elkaar? En is dat de enige afstandsbediening die je aan de ICS-2000 hebt gekoppeld? Of heb je er meerdere?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frappuccino
Harley2020 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 10:51:
[...]

Ik ben niet zo technisch, ik denk dat als ik over ga op de 5ghz band het 2.4 ghz zigbee signaal minder hinder ondervind van de 2.4 ghz wifiband
Oh, je bedoelt waarschijnlijk je wifi naar 5ghz ipv op 2.4ghz.

Dat kan enkel als al je apparaten met wifi ook 5ghz ondersteunen.
5ghz heeft overigens wel een kleiner bereik.

Maar als jouw modem/router op 2.4ghz stoort is het misschien een idee om je ICS2000
verder van je modem/router vandaan te plaatsen.

[ Voor 32% gewijzigd door Frappuccino op 21-10-2020 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:58
Frappuccino schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 12:20:
[...]

Dat gaat ook niet (volledig) want de ICS2000 ondersteund geen 5ghz wifi.
De ICS-2000 ondersteund helemaal geen wifi, daar moet een UTP ingestoken worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frappuccino
jongetje schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 12:50:
[...]

De ICS-2000 ondersteund helemaal geen wifi, daar moet een UTP ingestoken worden.
Je hebt gelijk, mijn fout. |:(

Heb m'n tekst aangepast.

[ Voor 5% gewijzigd door Frappuccino op 21-10-2020 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-09 23:22
Ik heb hier in huis een ics2000 icm 'oude' klikaanklikuit zenders, en wat zigbee lampen.
Werkt allemaal prima. Ik kan op dit moment de lampen dus enkel schakelen via stem Igoogle home) of via de app.
Voor sommige momenten zou ik graag een fysieke schakelaar hebben (misschien tzt een keer een tablet / dashboard maken, maar zo ver ben ik nog niet). Zou een schakelaar als deze hierbij goed werken?
https://www.coolblue.nl/p...schakelaar-awst-9000.html
Dus niet enkel voor de kaku schakelaars, maar ook de zigbee apparaten (die gekoppeld zijn in de kaku app)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin_83
Via regels in de ICS kan je van alles toekennen aan een schakelaar. Dus een lamp bedienen of een scene starten.

De schakelaar niet koppelen aan een lamp, maar alleen koppelen met de ICS, daarna is deze als trigger te gebruiken in regels. Of je oude kaku of zigbee spul wil bedienen maakt niet uit, als he maar met de ICS gekoppeld is.

[ Voor 74% gewijzigd door Erwin_83 op 21-10-2020 14:57 ]

Gasloos sinds 01-12-2017 zonder slotje of verwijdering, dus een "gevaarlijke situatie" volgens Liander. Verwarming met een Loria duo 6010. Pelletkachel voor de fun. EDIT 22-09-21 de (gevaarlijke) gasleiding in opdracht van Liander verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07:52
yannickie111 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 14:40:
Ik heb hier in huis een ics2000 icm 'oude' klikaanklikuit zenders, en wat zigbee lampen.
Werkt allemaal prima. Ik kan op dit moment de lampen dus enkel schakelen via stem Igoogle home) of via de app.
Voor sommige momenten zou ik graag een fysieke schakelaar hebben (misschien tzt een keer een tablet / dashboard maken, maar zo ver ben ik nog niet). Zou een schakelaar als deze hierbij goed werken?
https://www.coolblue.nl/p...schakelaar-awst-9000.html
Dus niet enkel voor de kaku schakelaars, maar ook de zigbee apparaten (die gekoppeld zijn in de kaku app)?
Indien je bestaande wandschakelaars wil gebruiken zou je ook naar onderstaande KaKu modules kunnen kijken:
AMWT-003 deze maakt van je wandschakelaar een volledig draadloze schakelaar.
AMWT-230 Bij deze module schakelt de schakelaar fysiek aangesloten verlichting en die kan daarnaast ook andere dingen schakelen.

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!
fjansma schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 10:55:
[...]

Welke trucje is dit want ik krijg het niet voor elkaar? En is dat de enige afstandsbediening die je aan de ICS-2000 hebt gekoppeld? Of heb je er meerdere?
zie bijv. deze post: floriszz in "KlikAanKlikUit ICS-2000 - Ervaringen en discussies"

En ik heb idd maar 1 Ikea remote aan de ICS-2000 gekoppeld. Meerdere schijnt niet te lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjansma
Palomar schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 09:08:
[...]

zie bijv. deze post: floriszz in "KlikAanKlikUit ICS-2000 - Ervaringen en discussies"

En ik heb idd maar 1 Ikea remote aan de ICS-2000 gekoppeld. Meerdere schijnt niet te lukken.
Bedankt. Ik ga dit op een rustig moment eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10-09 11:48
Palomar schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 09:00:
[...]

Klopt, de IKEA afstandsbediening wil zelf de lamp bedienen. Zo werkt het ook in het IKEA systeem, maar bijvoorbeeld ook als je hem aan een Hue bridge zou koppelen. Dat is gewoon hoe dat ding werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:55

Tarin

Just plain weird.

@xFeverr ik denk dat het niet alleen een beperking van de remote, maar ook van het ICS is. Zigbee-remotes doen het niet in regels, en die heb je nodig in dit geval.
Daar zit nog wat potentie voor functieuitbereiding, ik slinger Twitter maar weer eens aan vanmiddag.
floriszz schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 16:09:
Van de week 2 van de Ikea Tradfri dimbare led806lm(LED1836G9) icm zo'n kleine schakelaar, waar je ze ook mee kunt dimmen, gekocht.
[...]

HET WERKT NA HEEL VEEL PROBEREN TOCH!

[...]

2) koppel de Tradfri remote schakelaar/dimmer aan de ics-2000 als 'zigbee remote'. Doe dit door eerst op 'next' te drukken in de klikaanklikuit app voor het koppelen(laatste stap waar het zoeken start, dat 4x snel op de 'koppel' knop van de remote(is reset) en Dan koppel knop ingedrukt houden totdat groen vinkje in de app komt dat koppelen geslaagd is.

[...]
Inderdaad, dat werkt. Helaas zijn zigbee-remotes (waarschijnlijk vanwege het onduidelijke aantal kanalen) niet in regels beschikbaar, dus ik kan er niet zowel een tradfri-lamp als ook een stekkerschakelaar mee aan- en uitzetten.. dan zie ik de meerwaarde echter niet meer, het ICS er tussen te stoppen, behalve dat je dan zowel met de schakelaar als ook via de app kan werken. Ik wil alleen met remotes werken en dacht met het tradfri-knopje een mooie semi-wandschakelaar voor in de keuken te hebben. Nu blijft het helaas een veredelde koelkast magneet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O7zP6aCzyYAix1K6tCNKu3WAj9E=/800x/filters:strip_exif()/f/image/xm0mdfxD0Huz25XtN5Ys32UC.png?f=fotoalbum_large

ZigBee devices aansturen met een simpele 433MHz-remote gaat prima, behalve het bovengenoemde traploze dimmen (maar ik gebruik ze of heel erg gedimd (licht in de gang nachts) of vol aan, behalve de lampen boven de koffietafel die 4 knopjes op de remote innemen (uit/30%/75%/100%). Voor fijnere aanpassingen pak ik dan toch maar de app.
Andersom gaat het dus niet, met een zigbee-remote kan je geen simpele dimmers/schakelaars aansturen. Moet ik toch noch even wachten op de dubbele wandschakelaars die vorige week in de aanbieding waren bij bol (was de goedkoopste manier om die hier in Duitsland geleverd te krijgen).

[ Voor 21% gewijzigd door Tarin op 23-10-2020 10:18 ]

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dephaezer
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-05-2021
Vraagje, ik heb de ics 2000 overgenomen van iemand. Maar als ik hem via de app probeer te registreren geeft hij aan registratie mislukt “ deze control station is al gelinkt.....Wat is de oplossing?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erwin_83
Denk even mailen met KaKu met de gegevens onder op de ICS, dan kunnen zij wel resetten als dat zelf niet lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert1412
  • Laatst online: 16-12-2020
Patrick_6369 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 08:20:
@Robert1412 Eenmalig? Of ook nog steeds na een paar uur?

Contact opnement met de KAKU-klantenservice werkt normaliter prima (telefonisch en per mail).
Patrick,
Het is opgelost, idd gebeld en ze hebben op afstand de zaak opgelost.
Bedankt voor de tip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

Heeft iemand wel eens een van de volgende problemen gehad.

1) ICS 2000 vind bij het instellen van een nieuwe (niet ZigBee) lamp direct een signaal en ziet dat als een succesvolle koppeling. Dacht eerst dat het de ShineLink van Growatt was want die werkt ook op 433 MHz. Of RF communicatie met CV. Maar beide uitgedaan zowel station als omvormer/CV. Maar dit biedt geen oplossing. Waarschijnlijk komt het ergens bij de buren ofzo vandaan. Rond gevraagd maar die weten van niets.

2) Klik aan Klik uit dimmer gekocht, maar aan en uit signaal in de app (nadat ik heb gekoppeld via afstandsbediening en dan heb gekloond) doet ook losse Klik aan Klik uit stopcontacten uit.

Alles al meerdere malen gerest. Alleen de stopcontacten geven problemen, alles met een leerknop gaat prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xFeverr
Freakie1NL schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 21:35:
1) ICS 2000 vind bij het instellen van een nieuwe (niet ZigBee) lamp direct een signaal en ziet dat als een succesvolle koppeling.
Klopt. Het is een één-weg protocol. ICS-2000 stuurt het commando uit, maar zal nooit een signaal terugkrijgen van de (in dit geval) lamp. (want: één-weg protocol. De lamp kan enkel ontvangen en niets terugsturen). Daardoor weet de ICS-2000 dus eigenlijk niet of dat het signaal is aangekomen of niet en zal dus altijd 'Verbonden' aangeven. Wellicht een foute woordkeuze, ze hadden het beter "leersignaal verstuurd" kunnen noemen.

In ieder geval zal de ICS-2000 bij het instellen van deze lamp enkel een signaal verzenden. Er valt namelijk geen signaal te vinden want die is er niet. (Ik hoop niet dat je jezelf voor joker hebt gezet bij de buren :+ )
Freakie1NL schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 21:35:

2) Klik aan Klik uit dimmer gekocht, maar aan en uit signaal in de app (nadat ik heb gekoppeld via afstandsbediening en dan heb gekloond) doet ook losse Klik aan Klik uit stopcontacten uit.

Alles al meerdere malen gerest. Alleen de stopcontacten geven problemen, alles met een leerknop gaat prima.
Dan werkt de knop van de afstandsbediening die je hebt gekloont ook niet meer goed, toch? Ik gok dat je stopcontact per ongeluk ook is ingeleerd op die knop van de afstandsbediening. Dit is gelukkig makkelijk te fixen.

Als je een stopcontact hebt zonder leerknop: Haal ze uit het stopcontact en steek ze er opnieuw terug in. Het stopcontact gaat dan voor een aantal seconden in leermodus. Als je binnen die tijd een UIT-signaal stuurt met de "foute" knop in de app (of afstandsbediening), dan zal het stopcontact die uit zijn geheugen halen en daar niet meer op reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

xFeverr schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 22:57:
[...]

Klopt. Het is een één-weg protocol. ICS-2000 stuurt het commando uit, maar zal nooit een signaal terugkrijgen van de (in dit geval) lamp. (want: één-weg protocol. De lamp kan enkel ontvangen en niets terugsturen). Daardoor weet de ICS-2000 dus eigenlijk niet of dat het signaal is aangekomen of niet en zal dus altijd 'Verbonden' aangeven. Wellicht een foute woordkeuze, ze hadden het beter "leersignaal verstuurd" kunnen noemen.

In ieder geval zal de ICS-2000 bij het instellen van deze lamp enkel een signaal verzenden. Er valt namelijk geen signaal te vinden want die is er niet. (Ik hoop niet dat je jezelf voor joker hebt gezet bij de buren :+ )

[...]

Dan werkt de knop van de afstandsbediening die je hebt gekloont ook niet meer goed, toch? Ik gok dat je stopcontact per ongeluk ook is ingeleerd op die knop van de afstandsbediening. Dit is gelukkig makkelijk te fixen.

Als je een stopcontact hebt zonder leerknop: Haal ze uit het stopcontact en steek ze er opnieuw terug in. Het stopcontact gaat dan voor een aantal seconden in leermodus. Als je binnen die tijd een UIT-signaal stuurt met de "foute" knop in de app (of afstandsbediening), dan zal het stopcontact die uit zijn geheugen halen en daar niet meer op reageren.
Thx, betreft eerste probleem bedoel ik iets anders. De ICS 2000 vind een product, geen idee wat, maar het is niet van mij. Dus ik stel iets in, dan moet je normaliter de ontvanger in leer modus zetten maar daar heb ik niet eens de tijd voor want hij vind direct 'iets'. In elk geval geen KaKu producten van mij, want er reageert vervolgens niets bij mij.

Dus probleem geprobeerd op te lossen met de afstandsbediening. Dacht eerst inderdaad iets verkeerd geleerd dus alles gerest. De dimmer ingeleerd terwijl de stopcontacten uit het WCD waren (na ze gereset te hebben) maar dan blijft het probleem ook. Ze reageren niet op het signaal van de afstandsbediening, die bij de dimmer hoort! Alleen op de app signalen voor de dimmer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Heb je de ICS al opnieuw gestart? Ik heb ook wel eens zulk vreemd gedrag gehad, waarbij die pas na een reboot weer normaal werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

Ja, helaas geen verandering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat ik ook wel eens heb gehad is dat 1 van de apparaten in de 433MHz band voor storing in het signaal zorgde. In mijn geval was dat een bewegingssensor waarvan de batterij bijna leeg was. Bijna alle 433MHz appratuur werkte toen niet meer. Je zou kunnen kijken als je een dergelijke sensor hebt om even de batterijen eruit te halen. Of nagaan of er andere zenders zijn die voor storing kunnen zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

Ik heb geen overige zenders. Alleen een ICS 2000 en een AYTC-102. Verder buiten de ACC alleen inbouw schakelaars. Allemaal uit gezet ter test, via wandschakelaar (geen stroom meer). Probleem blijft. Zal een externe stoor zender zijn.

Alleen nu wijken wij af van het hoofd probleem, ACC's die op een onjuist signaal reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harley2020
Ik heb een paar vragen over het instellen in de kaku app. IK heb een Zigbee lamp gledopto rgb+cct in de app gekoppeld als een trust rgb lamp. Dus ook wit kan ingesteld worden. In het kleurenwiel zie ik nergens de kleur wit. Verder wil ik op een in te stellen tijd van effecten naar kleur kunnen schakelen geen idee hoe dit moet en hoe stel je in dat de lamp bijvoorbeeld op zeg 50% moet aangaan. Moeten daar allemaal regels voor gemaakt worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
Erwin_83 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 14:54:
Via regels in de ICS kan je van alles toekennen aan een schakelaar. Dus een lamp bedienen of een scene starten.

De schakelaar niet koppelen aan een lamp, maar alleen koppelen met de ICS, daarna is deze als trigger te gebruiken in regels. Of je oude kaku of zigbee spul wil bedienen maakt niet uit, als he maar met de ICS gekoppeld is.
Paar dagen terug een pakketje binnen gekregen met een KaKu dimmer en de wandschakelaar (https://www.coolblue.nl/p...schakelaar-awst-9000.html).
Werkt inderdaad prima met regels, handig! Zo kan bezoek in huis in ieder geval ook wat verlichting aan doen :+

In huis heb ik nu op de ICS een combinatie van 433mhz schakelspul en wat zigbee lampen / dimmers.
433mhz spul werkt perfect (al reageren ze af en toe pas seconden later, maar dat maakt niet uit).
Zigbee (osram smart+ spotjes) werken ook goed, meestal. Ik heb er 5 op een spanningskabel zitten, waarbij er 2 zijn die niet altijd even goed werken. Als ik een signaal verstuur werken deze 2 lampen soms niet, maar bij 2 keer hetzelfde signaal versturen werkt het wel. (Maar meestal ook al na 1 keer.)

Mensen hier ervaring mee, en eventueel tips om dit te verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick_6369
Harley2020 schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 12:49:
Ik heb een paar vragen over het instellen in de kaku app. IK heb een Zigbee lamp gledopto rgb+cct in de app gekoppeld als een trust rgb lamp. Dus ook wit kan ingesteld worden. In het kleurenwiel zie ik nergens de kleur wit. Verder wil ik op een in te stellen tijd van effecten naar kleur kunnen schakelen geen idee hoe dit moet en hoe stel je in dat de lamp bijvoorbeeld op zeg 50% moet aangaan. Moeten daar allemaal regels voor gemaakt worden?
Ik ken de specifieke lamp niet, maar ik heb ooit een RGB-ledstrip gehad waar ik wit kon maken door de kleurintensiteit terug te schroeven. Dus als je warmwit wilde koos je oranje/geel en schroefde de kleurintensiteit ver terug. Kun je dat misschien wel instellen?

Maar het antwoord is wel: alles wat je geautomatiseerd (of beter: niet via manuele bediening in de app) wilt doen moet via regels!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harley2020
Patrick_6369 schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 14:32:
[...]

Ik ken de specifieke lamp niet, maar ik heb ooit een RGB-ledstrip gehad waar ik wit kon maken door de kleurintensiteit terug te schroeven. Dus als je warmwit wilde koos je oranje/geel en schroefde de kleurintensiteit ver terug. Kun je dat misschien wel instellen?

Maar het antwoord is wel: alles wat je geautomatiseerd (of beter: niet via manuele bediening in de app) wilt doen moet via regels!
Is inderdaad een manier om meer wit in te stellen, maar ik heb geen idee hoe een regel te maken met de lamp op bv 50% aan. Iemand en voorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick_6369
Harley2020 schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 18:46:
[...]

Is inderdaad een manier om meer wit in te stellen, maar ik heb geen idee hoe een regel te maken met de lamp op bv 50% aan. Iemand en voorbeeld?
Als je de workflow van het aanmaken van regels volgt, kom je op een bepaald moment vanzelf de lijst met je apparaten tegen. Bij de apparaten die dat ondersteunen zie je naast (onder) aan en uit ook een schuifbalk staan. Kies gewoon op de schuifbalk voor het percentage 50% en dan wordt dat in de regel zo meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-09 21:30
zijn er mensen die ervaringen hebben met de LEDVANCE smart+ serie op de ICS-2000?

Is dit nu gewoon de oude OSRAM serie? dingen lijken verrekte veel op elkaar.

[ Voor 33% gewijzigd door bvbal79 op 02-11-2020 16:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yannickie111
bvbal79 schreef op maandag 2 november 2020 @ 16:47:
zijn er mensen die ervaringen hebben met de LEDVANCE smart+ serie op de ICS-2000?

Is dit nu gewoon de oude OSRAM serie? dingen lijken verrekte veel op elkaar.
Voor zover ik weet is ledvance en osram smart+ hetzelfde.
Ik heb G4 spotjes van osram smart+, en deze werken prima met de ics2000.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frappuccino

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedemorgen, lange tijd niets meer geplaatst omdat het allemaal lekker werkt: KaKu, Tradfri en Hue samen, Zigbee, 433MHz, etc. Maar ik heb toch twee vragen

- Ik ben al een poos uit het Testflight programma van KaKu. Hebben jullie een idee hoe ik me weer aanmeld? Het was opeens over.

- Weten jullie of de Philips Hue Outdoor Sensor samenwerkt met de ICS2000? Ik zie dat KaKu/Trust zelf ook zo'n ding verkoopt. Maar ik vind de Philips qua design mooier.

Aangezien ik die Hue afstandsbediening ook niet gekoppeld krijg aan de ICS2000, eerst even een check of jullie weten of dat ding wel werkt.

Alvast bedankt voor het antwoord!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xFeverr
Verwijderd schreef op donderdag 5 november 2020 @ 10:28:
- Ik ben al een poos uit het Testflight programma van KaKu. Hebben jullie een idee hoe ik me weer aanmeld? Het was opeens over.
Volgens mij is de laatste update niet via testflight gegaan maar is gelijk live gezet. Ik denk dat je het beste even een mailtje kan sturen naar kaku als je denkt dat je er niet meer in zit, maar waarschijnlijk wel.
Verwijderd schreef op donderdag 5 november 2020 @ 10:28:
- Weten jullie of de Philips Hue Outdoor Sensor samenwerkt met de ICS2000? Ik zie dat KaKu/Trust zelf ook zo'n ding verkoopt. Maar ik vind de Philips qua design mooier.
Die doet het volgens mij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toniii
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23-05 20:14
Ik heb jullie instel hulp nodig.
Ivm thuiswerken heb ik een klein kacheltje gekocht voor op onze werk kamer.
Zo hoef ik niet de hele beneden verdieping te verwarmen, daar ben ik alleen om ff te lunchen.

Nu wil ik eigenlijk het volgende;
07.00 uur indien temp <20 C aan tot 21 C
Afslaan als temp boven de 20 C komt
Is het weer <20 C kachel aan en uit bij 21 C
Enz enz...
Tot het 16.00 uur is en dan mag kachel uit tot de volgende ochtend 7 uur.

Ik krijg het niet voor elkaar, hij blijft nu verwarmen na 16.00 uur

Apparatuur:
ics2000
Temperatuur sensor
Klikaanklikuit aan/uit schakelaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frappuccino
Twee regels aanmaken, eentje voor aan en eentje voor uit.
Lijkt me dat onderstaande zou moeten werken.

Regel voor aan:
Trigger: temp <20C
Voorwaarde: tijdvak 07:00 en 16:00
Actie: kachel aan

Regel voor uit:
Trigger: temp >20C
Actie: kachel uit

Het enige wat ik me kan bedenken is dat de marge tussen de voorwaarde <20 en >20 te klein is.
Met een graad of meer verschil werkt het wellicht (beter).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Toniii schreef op donderdag 5 november 2020 @ 20:39:
Ik heb jullie instel hulp nodig.
Ivm thuiswerken heb ik een klein kacheltje gekocht voor op onze werk kamer.
Zo hoef ik niet de hele beneden verdieping te verwarmen, daar ben ik alleen om ff te lunchen.

Nu wil ik eigenlijk het volgende;
07.00 uur indien temp <20 C aan tot 21 C
Afslaan als temp boven de 20 C komt
Is het weer <20 C kachel aan en uit bij 21 C
Enz enz...
Tot het 16.00 uur is en dan mag kachel uit tot de volgende ochtend 7 uur.

Ik krijg het niet voor elkaar, hij blijft nu verwarmen na 16.00 uur

Apparatuur:
ics2000
Temperatuur sensor
Klikaanklikuit aan/uit schakelaar
kacheltje kopen met thermostaat en stekker eruit als je klaar bent ;)

Hehe, geen tweaker-oplossing natuurlijk ;) Al vind ik het bij dergelijk elektrische apparaten die veel stroom trekken wel zo veilig om gewoon fysiek de stekker eruit te trekken als je er niet bij in de buurt bent. Tenminste, dat doe ik wel (heb ook zo'n kacheltje op mn werkkamer om dezelfde reden). Vertrouw dat toch niet helemaal toe aan mn ics2000...

Maar goed, als je het toch wilt doen. Ik denk dat je ook nog specifiek een regel moet aanmaken voor tijdvak 16:00 - 7:00 waarbij je hem uit zet (regel die om 16:01 de kachel uitzet is voldoende denk ik). Bij het voorbeeld hierboven weet ie niet wat ie moet doen na 16:00 uur. Als ie om 16:00 uur toevallig nog aan staat dan zal ie aan blijven staan.
En idd ook even kijken of het verschil tussen 20 en 21 graden genoeg is. Als de meting niet nauwkeurig is kun je beter meer graden als marge aanhouden.

[edit] neem aan dat je ook een klikaanklikuit schakelaar hebt die het vermogen van de kachel aan kan? De goedkopere zijn bijv. alleen geschikt tot 250 watt.

[ Voor 6% gewijzigd door Palomar op 05-11-2020 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oltk
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:27
Heeft iemand het al voor elkaar gekregen de IKEA Floalt of Gunnarp (de vierkante licht platen) te koppelen aan de ICS? Op het Olisto forum beweert iemand dat dit kan (als je de lamp dicht tegen de ICS aan houdt). Maar mij lukt het niet. Ik zie ook geen connect knopje, maar de handleiding doet vermoeden dat connecten altijd kan. Met de afstandsbediening was dat inderdaad zo.

Het zou echter leuk zijn als 'ie ook aan de ICS kon hangen zodat de lamp aangaat als ik thuis kom :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xFeverr
Frappuccino schreef op donderdag 5 november 2020 @ 21:22:
[...]
Regel voor uit:
Trigger: temp >20C
Actie: kachel uit
[...]
De voorwaarde in de regel voor uit mag er denk ik wel uit. Gewoon altijd uitgaan boven de 20 graden, welke tijd het ook is. En hier kan de 16u-trigger bij, want dan moest de kachel sowieso uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frup
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-09 21:25
Hulp gezocht!
Ik heb de Z1 en daaraan enkele Ikea Tradfri stopcontacten gekoppeld. Aan één stopcontact heb ik ook een Ikea Tradfri schakelaar gekoppeld. Daarmee kan ik de koffiemachine aan en uit schakelen. Handig.
Nu het probleem!
Ik heb een extra Ikea stopcontact gekocht mét schakelaar. Het stopcontact is gekoppeld aan de Z1 en daarna heb ik de schakelaar gereset en gekoppeld aan het stopcontact. Dat werkt prima. Máár, de schakelaar blijkt nu twee stopcontacten aan en uit te schakelen. Dus als ik de bedverwarming aan zet, gaat óók de koffiemachine aan!
De stopcontacten hangen in verschillende ruimtes. Dus ik heb niet per ongeluk de schakelaar aan twee stopcontacten tegelijk gekoppeld.
Wie weet raad of heeft zoiets ook meegemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:33
@Frup

Kijk even naar deze post: floriszz in "KlikAanKlikUit ICS-2000 - Ervaringen en discussies"

Volgens mij is het best wel tricky om meerdere remotes te koppelen van Ikea (ik dacht zelfs dat de ICS-2000 en misschien de Z1 dan ook maar een remote accepteert).

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frup
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-09 21:25
@renzo4000
Thanks!
Ik heb echter de remotes niet aan de Z1 gekoppeld. Maar alleen rechtstreeks aan het stopcontact.
Ik ga nog een goed lezen en zoeken.

Update: even alles gereset. Twee remotes (dimmers) én de twee stopcontacten. De stopcontacten opnieuw aangemeld op de Z1. Als ik daarna één van de twee dimmers aan één stopcontact koppel, dan worden daarna allebei de stopcontacten aan/uit geschakeld. Maakt niet uit welke van de twee dimmers ik koppel. Het maakt ook geen verschil aan welke van de twee stopcontacten de dimmer gekoppeld wordt. Mijn 3e Tradfri stopcontact wordt niet mee aan/uit geschakeld. Het lijkt net of de twee stopcontacten volledig identiek zijn en tegelijk worden aangestuurd. Weird.

[ Voor 64% gewijzigd door Frup op 06-11-2020 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-09 23:39

Illusion

(the art of)

Bestaat er al een wandschakelaar om scenes te triggeren icm ICS-2000? Liefst Zigbee, en 4 knoppen met ondersteuning van long-press of double-press.

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Ja sowieso die van Kaku zelf.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion

Illusion

(the art of)

Je bedoelt die schakelaar met 2 knoppen, zonder zigbee, zonder double-press of long-press? Die voldoet dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Maar hoeveel acties/scenes wil je onder één knop brengen dan? Als je de AWST-8802 neemt kan je dus sowieso 4 acties/scenes koppelen indien geweest en bij een dubbele wandcontactdoos dus 8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion

Illusion

(the art of)

renzo4000 schreef op maandag 9 november 2020 @ 09:18:
Maar hoeveel acties/scenes wil je onder één knop brengen dan? Als je de AWST-8802 neemt kan je dus sowieso 4 acties/scenes koppelen indien geweest en bij een dubbele wandcontactdoos dus 8.
5 Scenes + uit, dus 6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick_6369
Ik heb vandaag een draadloze deurbelset gekocht voor gebruik met bestaande drukker ACDB-7000BC. Ik wil deze zoals vaker hier in het topic vermeld via relais gaan schakelen zodat ik bestaande gong kan blijven gebruiken.
Nu wilde ik voor het monteren de zender testen. Als het goed is moet dat ding toch gewoon een signaal afgeven als ik de twee draadjes tegen elkaar aandruk? Ik krijg het namelijk niet voor elkaar de zender te koppelenet noch de meegeleverde bel noch de ICS-2000. Kan iknog wat proberen of heeft Hornbach me een kapotte verkocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShaquilleMoreno
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 02-03 21:06
Goedenavond. Ik gebruik al lange tijd het klikaanklikuit en sinds een half jaartje icm de ICS2000. Heel veel dingen worden ermee aangestuurd. Teveel om op te noemen. Eigenlijk een probleemloos systeem. Maar er is 1 ding waar ik eigenlijk de moed bij heb opgegeven: de lamp boven de eettafel.

Deze heeft 4 ledlampen en is aangesloten met de ACM-250-LD (dimmer), maar wat ik doe ik krijg de dimfunctie niet goed werkend. Ook niet met de draaiknop op de ACM en ook niet met andere lampen. Het wordt ondertussen een dure grap om steeds weer andere lamp(en) te proberen dus daarom de moed maar opgegeven.

De vraag al eens gesteld een klikaanklikuit, maar daarop kwam geen duidelijk antwoord.

Wie heeft deze samenstelling ook en wie kan me vertellen wat voor lampen hij erin heeft of wie kan met zekerheid vertellen wat de lampen zijn die erin moeten?

Het moeten gewoon wit dimbare ledlampen zijn.
Lijkt mij niet zo moeilijk, maar toch lukt het me niet.

Mijn dank.

Je moet niet dronken dat ik denken ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@ShaquilleMoreno wat werkt er dan precies niet goed aan de dimfunctie? Zijn ze 230V of zit er een trafo tussen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Dat zijn een hoop scènes die dan onder een (enkele!) schakelaar wil zetten. Lijkt mij functioneel niet echt lekker werken, maar goed. Zoals gezegd kan je er ook twee plaatsen als je er ruimte voor hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShaquilleMoreno
Palomar schreef op maandag 9 november 2020 @ 22:16:
@ShaquilleMoreno wat werkt er dan precies niet goed aan de dimfunctie? Zijn ze 230V of zit er een trafo tussen?
Het is gewoon 230v en de lampen zijn amper te dimmen. Ze gaan dan knipperen. Met de fase draaiknop is het niet goed te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShaquilleMoreno
Leuk dit forum te hebben gevonden.

Misschien weten jullie ook een oplossing voor het volgende.

Ik liet 2 lampen in de huiskamer aan en uit gaan op vaste tijden. Om 07:00 uur aan en uit om 08:30 uur. Nu loop ik een beetje te spelen met zonsopkomst.

Uitzetten is niet zo het probleem denk ik. Even een regel maken dat alles om 08:30 uitgezet wordt.

Maaaaar het licht te laten aan laten gaan tussen die eerder genoemde tijden is wel een uitdaging.

Vandaag ging mijn verlichting uit om 08:37. Deze is nu ingesteld op zonsopkomst (07:52) + 45 minuten. Dit gaat dus voorlopig elke dag later worden. Ik maak een regel aan dat alles uit wordt gezet om 08:30uur. Opgelost...

Maar aanzetten is wel een dingetje. In de zomer komt de zon al om 05:25 op terwijl ik dus wil dat de verlichting pas om 07:00 mag aangaan (soms dus helemaal niet als het 05:25 uur + 45 minuten nog steeds voor 07:00 uur is). Geen idee hoe ik dit kan regelen. Ik gok jullie wel.

Ik ben nieuwsgierig naar het antwoord (wat misschien al 100 keer is gegeven)

Mvg, Paul

[ Voor 29% gewijzigd door ShaquilleMoreno op 10-11-2020 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin_83
Je kan ook maanden selecteren. Dus in de winter met zonsopkomst werken en in de zomer op tijd ? Dan maak je een zomer en een winter regel.

Of een regel met zonsopkomst met als voorwaarde een tijdsvak. Na een tijdje kom je buiten dat tijdsvak, dus kan je een tweed regel maken die op tijd schakeld. (Mogelijk geeft een dubbel aan signaal problemen met oudere ontvangers en gaan ze in de dimstand)

[ Voor 66% gewijzigd door Erwin_83 op 10-11-2020 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShaquilleMoreno
Erwin_83 schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 09:20:
Je kan ook maanden selecteren. Dus in de winter met zonsopkomst werken en in de zomer op tijd ? Dan maak je een zomer en een winter regel.

Of een regel met zonsopkomst met als voorwaarde een tijdsvak. Na een tijdje kom je buiten dat tijdsvak, dus kan je een tweed regel maken die op tijd schakeld. (Mogelijk geeft een dubbel aan signaal problemen met oudere ontvangers en gaan ze in de dimstand)
De zomer en winter regel is de oplossing denk ik.
Ik ga het gelijk aanmaken. Kijken of het werkt.

Bedankt voor je antwoord..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ShaquilleMoreno schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 08:29:
[...]

Het is gewoon 230v en de lampen zijn amper te dimmen. Ze gaan dan knipperen. Met de fase draaiknop is het niet goed te krijgen
Misschien het dan over een andere boeg gooien en die klikaanklikuit-dimmer er tussenuit en dan Zigbee-lampen (van bijv. Ikea) erin doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShaquilleMoreno
Palomar schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 10:59:
[...]

Misschien het dan over een andere boeg gooien en die klikaanklikuit-dimmer er tussenuit en dan Zigbee-lampen (van bijv. Ikea) erin doen?
Is misschien een handige oplossing.
Een paar vragen omdat ik er niet mee bekend ben.
  • Als ik 4 lampen koop, kan ik deze dan bedienen met mijn klikaanklikuit app op mijn telefoon of met de afstandbediening?
  • Hoe werkt het dimmen dan? Met hun losse afstandsbediening?
  • Als laatste. Gaan de lampen synchroon aangezien ze niet centraal worden aangestuurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ShaquilleMoreno schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 14:44:
[...]

Is misschien een handige oplossing.
Een paar vragen omdat ik er niet mee bekend ben.
  • Als ik 4 lampen koop, kan ik deze dan bedienen met mijn klikaanklikuit app op mijn telefoon of met de afstandbediening?
  • Hoe werkt het dimmen dan? Met hun losse afstandsbediening?
  • Als laatste. Gaan de lampen synchroon aangezien ze niet centraal worden aangestuurd?
Je kunt die 4 lampen in een Zigbee-groep zetten, zodat ze tegelijk aangaan en als 1 lamp vanuit je app te bedienen zijn.

Dimmen met de afstandsbediening wordt wat lastiger. Je kunt de Ikea-remote erbij halen. Als je die koppelt aan de ICS2000 én aan de lampen dan lukt dat wel (zie een paa reacties terug voro de beperkingen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strontvlieg
Illusion schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 16:46:
Bestaat er al een wandschakelaar om scenes te triggeren icm ICS-2000? Liefst Zigbee, en 4 knoppen met ondersteuning van long-press of double-press.
Je kan ook proberen om één knop meerdere functies geven, zodat je ala Hue door verschillende scenes kan cyclen.
- regel 1:
trigger: knop X
actie: scene 1
actie: activeer regel 2
actie: de-actveer regel 1

- regel 2:
actie: scene 2
actie: activeer regel 3
actie: de-actveer regel 2

- regel 3:
actie: scene 3
actie: activeer regel 1
actie: de-actveer regel 3

Je zou zelfs nog een scene kunnen toevoegen die Y seconden na het indrukken van knop X regel 1 weer activeert en de andere regels weer deactiveert. Zo start je altijd de cyclus met dezelfde scene.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strontvlieg
ShaquilleMoreno schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 08:51:
Leuk dit forum te hebben gevonden.

Misschien weten jullie ook een oplossing voor het volgende.

Ik liet 2 lampen in de huiskamer aan en uit gaan op vaste tijden. Om 07:00 uur aan en uit om 08:30 uur. Nu loop ik een beetje te spelen met zonsopkomst.

Uitzetten is niet zo het probleem denk ik. Even een regel maken dat alles om 08:30 uitgezet wordt.

Maaaaar het licht te laten aan laten gaan tussen die eerder genoemde tijden is wel een uitdaging.

Vandaag ging mijn verlichting uit om 08:37. Deze is nu ingesteld op zonsopkomst (07:52) + 45 minuten. Dit gaat dus voorlopig elke dag later worden. Ik maak een regel aan dat alles uit wordt gezet om 08:30uur. Opgelost...

Maar aanzetten is wel een dingetje. In de zomer komt de zon al om 05:25 op terwijl ik dus wil dat de verlichting pas om 07:00 mag aangaan (soms dus helemaal niet als het 05:25 uur + 45 minuten nog steeds voor 07:00 uur is). Geen idee hoe ik dit kan regelen. Ik gok jullie wel.

Ik ben nieuwsgierig naar het antwoord (wat misschien al 100 keer is gegeven)

Mvg, Paul
Ik doe het zo.
De lamp gaat om 7 uur aan tenzij de zon al eerder op is.
De lamp gaat 20 minuten na zonsopkomst uit maar niet later dan 08:30

regel 1:
trigger: 03:00
actie: regel 2 'lamp om 7 uur aanzetten' activeren

regel 2 'lamp om 7 uur aanzetten'
trigger: 07:00
actie: lamp aan

regel 3:
trigger: 08:30
actie: lamp uit

regel 4:
trigger: zonsopkomst
actie: regel 2 'lamp om 7 uur aanzetten' deactiveren

regel 5:
trigger: zonsopkomst + 20 minuten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori0546
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 26-06 17:17
Momenteel heb ik de ICS-2000 ongeveer midden in het huis in een kastje zitten.
Dit i.v.m. het beste bereik voor alle ontvangers.

Nu twijfel ik om hem in de meterkast aan te sluiten en evt. een repeater te halen.
Anders heb ik achterthuis geen bereik meer.

Dit echter alleen voor de aansluiting op de elektriciteit/ gas meter.
Heeft dat nog een beetje meerwaarde of kan je daar niet zoveel mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Strontvlieg
jori0546 schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 20:04:
Momenteel heb ik de ICS-2000 ongeveer midden in het huis in een kastje zitten.
Dit i.v.m. het beste bereik voor alle ontvangers.

Nu twijfel ik om hem in de meterkast aan te sluiten en evt. een repeater te halen.
Anders heb ik achterthuis geen bereik meer.

Dit echter alleen voor de aansluiting op de elektriciteit/ gas meter.
Heeft dat nog een beetje meerwaarde of kan je daar niet zoveel mee?
Je hebt een oplossing nu zoek je allleen nog een probleem voor die oplossing?

m.a.w. als je geen behoefte hebt om je verbruik te weten, waarom zou je het dan gaan meten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShaquilleMoreno
Strontvlieg schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 19:54:
[...]

Ik doe het zo.

regel 1:

regel 3:

regel 4:

regel 5:
Ik heb geprobeert te doen wat je zegt en met hoofdpijn na een half uur maar gestopt. Haha. Nee echt geen idee wat je precies bedoelt.

Als je het iets gedetailleerder wilt uitleggen ben ik je dankbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShaquilleMoreno
ShaquilleMoreno schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 09:31:
[...]

De zomer en winter regel is de oplossing denk ik.
Ik ga het gelijk aanmaken. Kijken of het werkt.

Bedankt voor je antwoord..
Toch iets anders gemaakt omdat het niet helemaal klopt volgens mij.

Zomertijd:
Aangezien het in de zomer waarschijnlijk om 07:00 uur al licht is, maak ik er geen regel voor aan. De maanden Mei, Jun, Jul en Aug geselecteerd.

Wintertijd:
De wintertijd werk ik gewoon met tijd. 07:00 uur aan. Bij deze situatie de maanden Jan, Feb, Mar, Apr en Sep, Okt, Nov en Dec geselecteerd (iets ruim).

Ik denk dat de zonsopkomst niet in de regels te hoeft te worden opgenomen. Al weet ik niet hoe donker het in de ochtend is in de maand April en September. Ik heb ze er dus maar bij gezet.

Heb ik niet juist of weet iemand het beter dan hoor ik het graag.

Mvg,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori0546
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 26-06 17:17
Strontvlieg schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 20:55:
[...]

Je hebt een oplossing nu zoek je allleen nog een probleem voor die oplossing?

m.a.w. als je geen behoefte hebt om je verbruik te weten, waarom zou je het dan gaan meten?
Dat is wel een goeie idd.
Ik laat hem wel lekker zitten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick_6369
Strontvlieg schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 19:54:
[...]

Ik doe het zo.

regel 1:

regel 3:

regel 4:

regel 5:
Ik heb ook eens zoiets geprobeerd. Ging in principe goed, tot ik bij het aan en uitzetten met willekeurige verschuiving begon te werken en toen ging het mis. Kan ook aan mij hebben gelegen overigens...
Patrick_6369 schreef op maandag 9 november 2020 @ 20:43:
Ik heb vandaag een draadloze deurbelset gekocht voor gebruik met bestaande drukker ACDB-7000BC. Ik wil deze zoals vaker hier in het topic vermeld via relais gaan schakelen zodat ik bestaande gong kan blijven gebruiken.
Nu wilde ik voor het monteren de zender testen. Als het goed is moet dat ding toch gewoon een signaal afgeven als ik de twee draadjes tegen elkaar aandruk? Ik krijg het namelijk niet voor elkaar de zender te koppelenet noch de meegeleverde bel noch de ICS-2000. Kan iknog wat proberen of heeft Hornbach me een kapotte verkocht?
Deze was dus echt kapot. Teruggebracht naar Hornbach en een nieuwe gekregen en die deed het wel prima!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Strontvlieg
ShaquilleMoreno schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 21:41:
[...]

Ik heb geprobeert te doen wat je zegt en met hoofdpijn na een half uur maar gestopt. Haha. Nee echt geen idee wat je precies bedoelt.

Als je het iets gedetailleerder wilt uitleggen ben ik je dankbaar.
Eén van de dingen die je moet begrijpen is dat je in regels (of scene's) behalve apparaten aan en uitzetten en scenes starten ook regels kan activeren of deactiveren.
Als een regel ge-de-activeerd is dan zal deze niet reageren als de trigger condite optreedt. Dat is waar deze set regels gebruik van maakt.

Regel 2 zet om 7 uur het licht aan.

Regel 4 zet regel 2 uit zodra de zon opkomt.
Regel 4 heeft geen effect in de winter. de zon komt na 7 uur op, maar de lamp is dan al aangezet.
In de zomer komt de zon voor 7 uur op. Regel 4 zet dan voor 7 uur regel 2 uit en de lamp zal dus niet meer aan gaan.
Iedere dag wordt regel 2 dus uitgezet bij zonsopkomst. Er is dus ook weer een moment nodig dat deze regel wordt aangezet. dat doe ik om 3 uur 's ochtends. Ruim voor de vroegste zonsopkomst.

Regel 3 spreekt voor zich. Zet om half 9 het licht uit.

regel 5 zorgt dat het licht 20 minuten na zonsopkomst uitgaat. Er is dan genoeg omgevingslicht dat de lamp uit kan.

Ik heb deze setup hier al meerdere jaren draaien. In de zomer gaat de lamp helemaal niet aan. Zodra het richting de winter steeds later licht wordt zal de lamp steeds langer gaan branden.
Ik hoop dat het zo iets duidelijker is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShaquilleMoreno
@Strontvlieg
Het is gelukt. Ik kon niet vinden waar de regels moesten worden aangemaakt, maar afijn ... gevonden en gelukt.

Ben nu al nieuwsgierig naar morgenochtend om te zien of het werkt. Alles 10 keer nagelopen dus ik heb er vertrouwen in.

De "oude" regels weggehaald. Dus als het werkt morgenochtend is het geen "verdwaalde oude" regel.

Ik laat het morgen weten.

Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frappuccino
Als je weet waar je bestaande regels staan weet je toch ook waar je nieuwe aan moet maken? 8)7

• ShaquilleMoreno
Frappuccino schreef op woensdag 11 november 2020 @ 22:46:
Als je weet waar je bestaande regels staan weet je toch ook waar je nieuwe aan moet maken? 8)7
Ja zou je zeggen. Maar er zijn normale regels en iets daaronder geavanceerde regels. Ik heb gisteren alleen bij de normale regels gekeken omdat ik normaal alleen daar de regels aanmaak. Nooit onder geavanceerd... vandaar.

Pas vandaag het verschil erin gezien.

• ShaquilleMoreno
@Strontvlieg Yes het werkt. (y)

Leuk speelgoed.

Ik had voorheen wat dingen gewoon op tijden in of uit geschakeld. Al dan wel of niet i.c.m. de zon op of ondergang. Ging en gaat nog steeds perfect, maar ik zie nu wel nog wat andere mogelijkheden.

1) Bijvoorbeeld. Mijn inpandige garage. Het licht was zo ingesteld dat hij reageerde op beweging. Hij bleef dan 10 minuten aan. Maar slimmer is denk ik dat hij in de ochtend tussen 7:00 en 8:30 beter gewoon kan aanblijven. Nu heb ik dat sinds een paar dagen zo ingesteld, maar hij blijft toch ook reageren op de bewegingsmelder. Hij blijft dus aan totdat er beweging wordt gesignaleerd. Daarna gaat hij toch uit na 10 minuten. Geen idee hoe ik kan instellen dat hij de sensor tussen deze tijd moet negeren. Ik heb de bewegingsensor al wel toegevoegd aan de apparaten, maar kom dan niet verder.

Edit. Ik heb 3 regels aangemaakt.
1) Licht aan 07:00
2) Licht uit 08:30
3) Bewegingsmelder. Geen beweging tussen 07:00 en 08:30 dan licht aan.

2) Nog een "probleem" met deze garage verlichting. Na 08:30 gaat de verlichting dus steeds na 10 minuten automatisch uit als er geen beweging is. Nu is de garage ook een werkplek en zitten we net buiten het bereik van de sensor en gaat het licht dus steeds uit.

Is er manier (bijvoorbeeld met de afstandbediening) om de verlichting handmatig aan te zetten en dat deze bijvoorbeeld aan blijft, maar bijvoorbeeld nadat er geen beweging wordt geconstateerd dat hij na 1 uur toch uitgaat.

Ik vraag dit omdat het echt leuke dingen zijn om mee te spelen. Als op deze manier de logica erachter ook nog een keer ga begrijpen wordt ik helemaal blij. Ik kom er in ieder geval achter dat het een systeem is met meer mogelijkheden als ik had verwacht.

(y) (y)

[ Voor 4% gewijzigd door ShaquilleMoreno op 12-11-2020 09:32 ]

• Erwin_83
Als je de lichtsensor aan de ICS koppelt en NIET rechtstreeks aan de lamp kan het.

Regel voor de lichtsensor maken met een tijdvak. Met een andere regel kan je instellen voor een schakelaar of afstandbediening:
Lamp aan, lichtsensor regel op pauze.
Lamp uit, lichtsensor regel weer aan.

Thuis werkt er veel verlichting op tijd, zon of beweging waardoor er veel vanzelf aan en uit gaat en het huis er bewoond uit ziet.

[ Voor 18% gewijzigd door Erwin_83 op 12-11-2020 09:33 ]

• ShaquilleMoreno
Erwin_83 schreef op donderdag 12 november 2020 @ 09:32:

Lamp aan, lichtsensor regel op pauze.
Lamp uit, lichtsensor regel weer aan.
Hoe zet je de lichtsensor op pauze als ik vragen mag?

• xFeverr
ShaquilleMoreno schreef op donderdag 12 november 2020 @ 10:38:
[...]

Hoe zet je de lichtsensor op pauze als ik vragen mag?
Je kan met de ene regel de andere regel uitzetten en weer aanzetten. Dat kan je een pauze noemen.

Stel je wil dus die lamp aanzetten met een afstandsbediening en de bewegingssensor dan tijdelijk buiten werking stellen. Maak je de regel aan met als trigger een knop op de afstandsbediening en als acties: lamp aan, regels van de bewegingssensor uit. Op een andere knop van de afstandsbediening doe je de acties: lamp uit, regels van de bewegingssensor aan.

Dit werkt alleen als je bewegingssensor via je ICS-2000 loopt. Niet als je bewegingssensor ook direct gekoppeld is aan je lamp.

• ShaquilleMoreno
xFeverr schreef op donderdag 12 november 2020 @ 10:56:
[...]

Je kan met de ene regel de andere regel uitzetten en weer aanzetten. Dat kan je een pauze noemen.

Stel je wil dus die lamp aanzetten met een afstandsbediening en de bewegingssensor dan tijdelijk buiten werking stellen. Maak je de regel aan met als trigger een knop op de afstandsbediening en als acties: lamp aan, regels van de bewegingssensor uit. Op een andere knop van de afstandsbediening doe je de acties: lamp uit, regels van de bewegingssensor aan.

Dit werkt alleen als je bewegingssensor via je ICS-2000 loopt. Niet als je bewegingssensor ook direct gekoppeld is aan je lamp.
Als ik het goed begrijp zeg je dat ik 2 knoppen moet gaan gebruiken op de AB. 1 voor MET bewegingssensor en 1 ZONDER. Voor mij is dat prima. Ik ben er tenslotte mee bezig en vind het allemaal wel leuk, maar mijn vrouw en kinderen moeten er ook mee werken. Die zullen vragen of ik gek ben geworden als ik dit zeg... Is er geen alternatief?

Ik ga het wel aanmaken. Maar als er een andere optie is dan hoor ik het graag.
Ik denken zoiets als dat de AB wordt gebruikt hij gewoon aan blijft. Wordt het licht uitgezet met de AB dan gaat hij weer in de sensorfunctie. Ook als het licht automatisch uit gaat na 1 uur geen activiteit dat hij weet automatisch in de sensorfunctie gaat.

De theorie zit leuk in mijn hoofd, maar praktijk is een ander verhaal.

Ik heb in ieder geval alvast de directe koppeling tussen sensor en lamp weggehaald.

• xFeverr
Wat zoek je voor alternatief? Je kan het zelfs achter één knop op een afstandsbediening doen. Of je haalt een draadloze wandschakelaar, dan voelt het niet heel anders dan wat je normaal doet. Of deze leuke knop.

Wat zoek je dan? dan kan ik je misschien betere tips geven.

• ShaquilleMoreno
xFeverr schreef op donderdag 12 november 2020 @ 11:32:
[...]

Wat zoek je voor alternatief? Je kan het zelfs achter één knop op een afstandsbediening doen. Of je haalt een draadloze wandschakelaar, dan voelt het niet heel anders dan wat je normaal doet. Of deze leuke knop.

Wat zoek je dan? dan kan ik je misschien betere tips geven.
Misschien maak ik het te moeilijk voor mezelf.
Ik heb een Klikaanklikuit wandschakelaar met twee knoppen in de garage. Deze wordt nu gebruikt om twee aparte TL balken aan en uit te zetten. Liever laat ik dit zoals het is (ook voor de rest van de familie). Maar ook al zetten we deze aan dan is het best wel irritant dat de hanglamp dus steeds aan en uit gaat bij beweging.

Het liefst wil ik dus dat de hanglamp blijft werken met de bewegingssensor. Maar in sommige situaties wil ik dat je hem kan aanzetten met de AB en de sensor uit kan zetten en het licht dus bijvoorbeeld 1 uur aan blijft. Bij beweging wordt dat gewoon steeds met een uur verlengd. Bij inactiviteit van bijvoorbeeld dat uur wil ik weer dat de hanglamp weer in de sensorfunctie gaat.

Als ik zie wat er allemaal mogelijk is denk ik dat deze situatie ook wel gecreëerd kan worden. Maar wat ik zeg. Misschien maak ik het te moeilijk en zijn er veel makkelijkere oplossingen.

In ieder geval tot zover bedankt voor het meedenken.

• Bert O.
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 23-07-2024
Ik denk dat je dan best creatief bent met de regels. Je kan een regel aanmaken die je met een knop op de AB activeert waarbij je andere regels aanmaakt, die je integreert:
knop AB-AAN = regel A:
- lamp aan
- regel beweginssensor 1 (10 minuten-huidige regel) UIT
- regel bewegingssensor 2 (60minuten - nieuw te maken) AAN
knop AB-UIT = regel B:
- lamp uit
- regel bewegingssensor 2 UIT
- regel beweginssensor 1 AAN

Bijkomend maak je dan die regel bewegingsensor 2 waarbij je bijvoorbeeld zegt:
-Na 60 minuten : regel B
-indien beweging: herstart deze regel/reset countdown

• Erwin_83
Met een regel kan je ook scènes starten.

Bij regels zelf kan je geen vertragingen maken, maar met een scene wel. Daarmee kan je ook leuke dingen doen.

• ShaquilleMoreno
@Bert O.
- regel beweginssensor 1 (10 minuten-huidige regel) UIT
- regel bewegingssensor 2 (60minuten - nieuw te maken) AAN

@Bert O. ik ben er pas sinds een paar dagen mee bezig, dus het is voor mij echt nog zoeken allemaal.

Ik heb geen idee hoe ik minuten kan toevoegen aan een bewegingssensor!
De sensor zelf heeft ook wel een aantal presets, maar dat is natuurlijk niet wat ik zoek.

Pagina: 1 ... 28 ... 37 Laatste