Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DummyXL
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23-08 09:28
Jantje2000 schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 09:05:
Ik begreep dat je triggers kan aanmaken binnen klikaanklikuit, maar is het ook mogelijk om daar voorwaardes aan te hangen?

Iets van

- Als een raam dicht gaat
- en een ander raam nog open is
- dan moet er iets gebeuren

is dat mogelijk binnen de ICS-2000?
Volgens mij kan dat niet in de app van Kaku (niet 100% zeker misschien kan iemand anders je daar nog antwoord op geven) maar je kan eens kijken naar de app olisto, hiermee kan je dat waarschijnlijk doen. Ik gebruik dit o.a. Om de lampen aan te schakelen als ik thuis kom/ben een uur voor zonsondergang.

[ Voor 10% gewijzigd door DummyXL op 07-07-2020 08:12 ]

Hier had een inspirerende tekst kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 07:56
Volgens mij moet dat wel kunnen; maak een regel aan:

Trigger: Als raam "x" dicht gaat
Voorwaarde: Raam "y" is open
Actie: bijv. doe lamp "z" aan

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjharing
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-09 12:51
Ik heb laatst een nieuwe Rule aangemaakt (beweging -> notificatie), maar blijkbaar was deze Rule de volgende dag niet meer zichtbaar in de app. Ik heb vervolgens een nieuwe Rule aangemaakt (weer beweging, maar andere notificatie), en deze rule werkt goed.

Nu blijkt dat de eerdere Rule nog steeds door de ICS uitgevoerd wordt, maar ondanks herstarten van ICS2000, herstarten telefoon en app, zie ik alleen de nieuwe Rule, terwijl zowel de nieuwe als oude (ontzichtbare) rule uitgevoerd worden.

Is er een manier om toch achter die oude rule te komen, zodat ik hem kan verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15-09 20:02
wjharing schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 14:34:
Ik heb laatst een nieuwe Rule aangemaakt (beweging -> notificatie), maar blijkbaar was deze Rule de volgende dag niet meer zichtbaar in de app. Ik heb vervolgens een nieuwe Rule aangemaakt (weer beweging, maar andere notificatie), en deze rule werkt goed.

Nu blijkt dat de eerdere Rule nog steeds door de ICS uitgevoerd wordt, maar ondanks herstarten van ICS2000, herstarten telefoon en app, zie ik alleen de nieuwe Rule, terwijl zowel de nieuwe als oude (ontzichtbare) rule uitgevoerd worden.

Is er een manier om toch achter die oude rule te komen, zodat ik hem kan verwijderen?
Een mailtje naar de klantenservice met je mac-adres en ze kunnen het zo voor je oplossen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:18
Heeft iemand hier ervaring met een 230v zigbee dimmer zoals deze? https://m.nl.aliexpress.c...cc8c98b39b9f334743&is_c=N

Ik heb laatst een gledopto 12V zigbee dimmer gebruikt en dat werkt prima. Werd direct herkent door de ics2000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
Ik heb het eerlijk gezegd niet zo op merkloze (of onbekende) spullen van AliExpress die (permanent) op de 230v aangesloten moeten worden. Ik zou dat dan ook zelf absoluut niet doen.

Maar als dit gewoon werkt als elke andere Zigbeelamp, zou dit gewoon moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
xFeverr schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 22:31:
Ik heb het eerlijk gezegd niet zo op merkloze (of onbekende) spullen van AliExpress die (permanent) op de 230v aangesloten moeten worden. Ik zou dat dan ook zelf absoluut niet doen.

Maar als dit gewoon werkt als elke andere Zigbeelamp, zou dit gewoon moeten werken.
Ik snap je punt, zeker weten.
Het probleem is vooral als ik zoek op zigbee 230V dimmer, dat ik dan eigenlijk enkel uit kom op inbouwdimmers bij de Nederlandse webshops...

Qua zigbee heb ik ook gelezen dat de ics2000 wel zigbee ondersteunt, maar niet alle apparaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berrieberrie
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10:54
Beste kaku forum leden.
Ik heb een kaku zonwering schakelaar op een rolluik i.c.m. een ICS 2000 en google assistent gekoppeld.
Het stemcomando van de google assistent voor het rolluik is rolluik AAN of UIT.
Vraag, kan men dit aanpassen naar bijvoorbeeld rolluik dicht en rolluik open?

vrijstaand 1924 200m2, zuid limburg, quatt 4.5 kw, 5.8 warmteverlies Remeha avanta 35c, lyric t6, 60m2 vwv droogbouw, radiators, speedcomfort, isolatie kan beter,5300kw zonnepanelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yannickie111
berrieberrie schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 11:48:
Beste kaku forum leden.
Ik heb een kaku zonwering schakelaar op een rolluik i.c.m. een ICS 2000 en google assistent gekoppeld.
Het stemcomando van de google assistent voor het rolluik is rolluik AAN of UIT.
Vraag, kan men dit aanpassen naar bijvoorbeeld rolluik dicht en rolluik open?
Een kennis van mij zit met ditzelfde probleem.
Er lijkt geen echte oplossing voor te zijn.
Misschien kun je een kaku scene of olisto trigger maken met 'rolluik uit'?
Of misschien een routine in Google, die sindskort als het goed is beschikbaar zijn in Nederland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berrieberrie
yannickie111 schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 13:51:
[...]

Een kennis van mij zit met ditzelfde probleem.
Er lijkt geen echte oplossing voor te zijn.
Misschien kun je een kaku scene of olisto trigger maken met 'rolluik uit'?
Of misschien een routine in Google, die sindskort als het goed is beschikbaar zijn in Nederland?
Goed idee van die routine!
Routine aangemaakt met commando rolluik open en dicht, werk feilloos
Geweldig! :)
Nu nog iets verzinnen om rolluik maar gedeeltelijk te openen of dicht te doen.

vrijstaand 1924 200m2, zuid limburg, quatt 4.5 kw, 5.8 warmteverlies Remeha avanta 35c, lyric t6, 60m2 vwv droogbouw, radiators, speedcomfort, isolatie kan beter,5300kw zonnepanelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!
berrieberrie schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 15:08:
[...]

Goed idee van die routine!
Routine aangemaakt met commando rolluik open en dicht, werk feilloos
Geweldig! :)
Nu nog iets verzinnen om rolluik maar gedeeltelijk te openen of dicht te doen.
Bij Somfy kan je een specifieke positie instellen (My voorkeurspositie of zoiets). Dat zal bij de KaKu schakelaar er niet in zitten verwacht. Voordat ik van die My voorkeurspositie hoorde was ik bezig met een bepaalde tijd tussen commando naar beneden/boven en stopzetten. Misschien kan je een scene maken met onderstaande stappen
1. Rolluik naar beneden/boven
2. wachttijd <X> seconden
3. Rolluik stop zetten

Deze scene kan je volgens mij starten met Google maar daar heb ik geen ervaring mee.

Bij mij was dit niet robuust om de tijd tussen commando's nog wel eens kan flucturen waardoor de rolluik niet altijd op exact de juiste positie kwam. Maar wellicht helpt het jou verder weg.

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MadDog11
  • Nu online
Ik heb een routine gemaakt voor dit probleem:
"Google, zet sunblock aan"

dan stuur Google de rolluik via ICS2000 naar beneden,
Wacht 5 seconden,
En dan nogmaals via ICS2000 rolluik neer signaal.

Dit is hier een redelijke stand om de zon in de tv te blokkeren,

Dit is in de ICS2000 geprogrammeerd

[ Voor 6% gewijzigd door MadDog11 op 17-07-2020 19:05 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• berrieberrie
Het is mij ook gelukt om rolluik voor de helft dicht te doen door een scène aan te maken met vertraging en deze scène weer op te roepen dmv een routine in google home. Dankjewel voor de ideeën.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K1LL3RB33
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08-06 22:32
Ik heb recentelijk Trädfri lampen aan mijn ICS-2000 gekoppeld.
Dit is ook de eerste keer dat ik met domotica bezig ben.
Waar ik echter tegen aan loop is dat soms willekeurige lampen niet meer AAN of UIT gaan op basis van de regels die ik heb aangemaakt in de KaKu app.
Zodra ik ze dan opnieuw koppel, werken ze weer goed voor X tijd.
Het zijn ook niet steeds dezelfde lampen die niet meer AAN of UIT gaan.

Mijn ICS-2000 module staat in de meterkast, centraal op de begane grond.
De lampen (ongeveer 24 stuks, allemaal Trädfri) bevinden zich allemaal in een straal van 10 meter tot de ICS hub.

Mijn vragen:
1) Zijn er meer mensen die hier last van hebben?
2) Ligt dit mogelijk aan KaKu app?
3) Is de afstand tot ICS hub te groot?
4) Ligt het aan Trädfri lampen die wellicht minder goed zijn in mesh?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen want het is best irritant om, om de zoveel tijd lampen opnieuw te moeten koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobbiehobby
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 13-09 19:38
Weet iemand of je met de Ikea Tradfri na aanmelding bij de ICS-2000 lampen in verschillende groepen kan inleren? dus 1 AB en dan bijvoorbeeld 5 lampen apart bedienen. zowel via de ICS als via de AB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin_83
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 07:31
Ja een zigbee groep met de lampen maken.

(Of het ook met een Ikea afstandbediening kan weet ik niet, wel met KaKu afstandsbediening via de ICS)

[ Voor 58% gewijzigd door Erwin_83 op 20-07-2020 19:45 ]

Gasloos sinds 01-12-2017 zonder slotje of verwijdering, dus een "gevaarlijke situatie" volgens Liander. Verwarming met een Loria duo 6010. Pelletkachel voor de fun. EDIT 22-09-21 de (gevaarlijke) gasleiding in opdracht van Liander verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
Zijn er hier mensen met ervaring met dit soort lampen icm de ICS2000?
https://www.amazon.nl/gp/...smid=A17D2BRD4YMT0X&psc=1

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Niet met deze lampen van Osram. Wel met de stekker plug van Osram, die werkt prima samen met de ICS-2000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex.b
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14-09 22:54
KaKu ACM-3500-3 (via ICS-2000) met Somfy Smoove Origin io wandzender verbinden (bedraad). Zonnescherm oplossing?

Ik zocht eigenlijk een"ACM-3500-3 discussion groep" maar kon deze niet vinden, als deze er wel is mij excuus. Wel veel zaken met ventilatie met een ACM-3500-3 gevonden maar ik heb een andere vraag. Onlangs Somfy IO zonnescherm gekocht. Mij werd verteld dat Somfy met domotica werkt en dat met een IO motor je de stand van het scherm kan zien, tweeweg dus net zoals Zigbee. Maar, ik heb dit uitgevonden nu het aan de muur hangt, je kan een RT motor kopen en deze werkt dus met KAKU maar dan weet je niet of deze in of uit is (dus een beetje 433 MHz systeem) of een IO motor en dan weet je het wel (soort Zigbee) maar dat werkt niet met KaKu! Lekker dan, had net wat meer moeten doorvragen. Oplossing een Somfy kastje kopen van 170 euro. Weer een kastje en weer 170 euro? De IO motor was ook al 100 euro duurder dan de standaard motor. Kortom beetje boos en een beetje Tweaker, dus dat moet anders kunnen. Ik heb een muurschakelaar bij het zonnescherm gekocht (Somfy Smoove Origin io wandzender) en er zitten 3 knoppen op. Ik dacht om de 3 uitgangen van de ACM-3500-3 hierop aan te sluiten en zo toch de 3 schakelaar vanaf mijn KAKU app te kunnen aansturen (zonder terugkoppeling natuurlijk). Nu is de vraag, zitten er op de uitgangen 3 relais en kunnen de drie 220 volt uitgangen worden omgebouwd naar schakel open / dicht outputs? Doorverbinding 220 doorknippen intern? Iemand dit al eerder gedaan? Kan natuurlijk ook voor andere zaken zijn geprobeerd, misschien een garagedeur o.i.d.? Toch nog een heel verhaal geworden. Alvast bedankt voor de tips!

P.S. De oplossing ligt voor de hand dus er zal best wel ooit iets over zo'n aanpassing zijn geschreven hier op Tweakers maar ik kan met de zoekfunctie hier niets over terug vinden.

[ Voor 5% gewijzigd door alex.b op 06-08-2020 23:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Strontvlieg
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09-09 18:57
alex.b schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 23:00:
KaKu ACM-3500-3 (via ICS-2000) met Somfy Smoove Origin io wandzender verbinden (bedraad). Zonnescherm oplossing?

Ik zocht eigenlijk een"ACM-3500-3 discussion groep" maar kon deze niet vinden, als deze er wel is mij excuus. Wel veel zaken met ventilatie met een ACM-3500-3 gevonden maar ik heb een andere vraag. Onlangs Somfy IO zonnescherm gekocht. Mij werd verteld dat Somfy met domotica werkt en dat met een IO motor je de stand van het scherm kan zien, tweeweg dus net zoals Zigbee. Maar, ik heb dit uitgevonden nu het aan de muur hangt, je kan een RT motor kopen en deze werkt dus met KAKU maar dan weet je niet of deze in of uit is (dus een beetje 433 MHz systeem) of een IO motor en dan weet je het wel (soort Zigbee) maar dat werkt niet met KaKu! Lekker dan, had net wat meer moeten doorvragen. Oplossing een Somfy kastje kopen van 170 euro. Weer een kastje en weer 170 euro? De IO motor was ook al 100 euro duurder dan de standaard motor. Kortom beetje boos en een beetje Tweaker, dus dat moet anders kunnen. Ik heb een muurschakelaar bij het zonnescherm gekocht (Somfy Smoove Origin io wandzender) en er zitten 3 knoppen op. Ik dacht om de 3 uitgangen van de ACM-3500-3 hierop aan te sluiten en zo toch de 3 schakelaar vanaf mijn KAKU app te kunnen aansturen (zonder terugkoppeling natuurlijk). Nu is de vraag, zitten er op de uitgangen 3 relais en kunnen de drie 220 volt uitgangen worden omgebouwd naar schakel open / dicht outputs? Doorverbinding 220 doorknippen intern? Iemand dit al eerder gedaan? Kan natuurlijk ook voor andere zaken zijn geprobeerd, misschien een garagedeur o.i.d.? Toch nog een heel verhaal geworden. Alvast bedankt voor de tips!

P.S. De oplossing ligt voor de hand dus er zal best wel ooit iets over zo'n aanpassing zijn geschreven hier op Tweakers maar ik kan met de zoekfunctie hier niets over terug vinden.
Ik denk niet dat het kan met een ACM3500-3 en zou het al zeker niet adviseren om die te gaan modificeren. Het kan misschien wel met andere KAKU componenten gaan werken.

De ACM-3500-3 is niet potentiaal vrij op de uitgangen.

De schakel relais zit ook niet tussen de contacten van de uitgangen. Maar juist tussen de fase van de ingang en de fase van de uitgang.

De ingang moet sowieso op 220V aangeloten worden voor de eigen voeding.

Als je KAKU schakelrelais wilt kun je kijken naar een (of drie) AMU-500 schakelaars.

Verder kun je ook kijken naar een ASUN-650, daar zou je dan de OP en NEER knoppen op aan kunnen sluiten. De stop knop moet je dan nog op een aparte schakelaar AMU-500? zetten.

Je gebruikt de ASUN wel anders dan zoals die eigenlijk bedoeld is. De ASUN schakelt een A of B signaal in zolang de motor moet bewegen.
Aangezien je wandzender een stop knopt heeft werkt ie denk ik met een puls signaal ipv een continu signaal. Met je ICS-2000 moet je dan ook een puls simuleren door na een OP/NEER/AAN commando meteen een UIT commando te sturen.
Hetzelfde geld voor het STOP commando.

Wat mij betreft heeft het wel een hoog freubel gehalte. Je krijgt een aardig volumineuze control kast in je kamer te staan, maar het lijkt me wel te moeten kunnen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex.b
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14-09 22:54
Hoi! Ja daar was ik al bang voor, moet ik toch eerst iets gaan freubelen, intern de voeding doorknippen om ze potentiaalvrij te krijgen dan is een ASUN makkelijker (en veiliger) om te gebruiken, zelfde als AMU maar voor bijna hetzelfde geld heb je 2 uitgangen. En ja, 2 is ook wel voldoende, op en neer. Ik heb ook nog een paar AFR-060 in een laatje liggen (overbodig nu met smart lampen), dacht om er daar 3 van toe te passen maar er zitten hele speciale schroeven in. Niet los te krijgen. Ik ga een ASUN halen. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strontvlieg
alex.b schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 23:07:
Hoi! Ja daar was ik al bang voor, moet ik toch eerst iets gaan freubelen, intern de voeding doorknippen om ze potentiaalvrij te krijgen dan is een ASUN makkelijker (en veiliger) om te gebruiken, zelfde als AMU maar voor bijna hetzelfde geld heb je 2 uitgangen. En ja, 2 is ook wel voldoende, op en neer. Ik heb ook nog een paar AFR-060 in een laatje liggen (overbodig nu met smart lampen), dacht om er daar 3 van toe te passen maar er zitten hele speciale schroeven in. Niet los te krijgen. Ik ga een ASUN halen. Bedankt!
Ik bedenk me nog dat twee ontvangers in elkaars buurt (binnen 30cm?) zetten mogelijk tot interferentie problemen gaat leiden, Mocht je alsnog een 2e KAKU ontvanger overwegen voor de STOP functie, dan is het aan te raden om ze voldoende ver uit elkaar te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clonedonkey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10:15
Ik heb de ics2000 en drie zonweringschakelaars. Nu is dit het enige wat ik nog van kaku heb en zou dit dan ook graag in Apple homekit hebben. Als ik het goed begrijp gaat dit alleen met de ics-1000 en niet de 2000 met homebridge correct? Als ik nu een 1000 aanschaf kan ik dan de schakelaars/account hiernaar overzetten zodat ik de schakelaars niet hoef te resetten of gaat dat niet lukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
@clonedonkey Vanuit kaku is geen Homekit-ondersteuning voor welke gateway dan ook. Dit is mede door het feit dat veel apparaten, waaronder je zonweringschakelaars, éénwegsystemen zijn. Ze kunnen dus geen status terugkoppelen, en dat is een vereiste voor Homekit certificering.

(Ik kan ook de ICS-1000 niet echt aanraden, zeker niet als je een ICS-2000 gewend bent.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin_83
Voor de ICS 1000 is er dacht ik geen ondersteuning meer vanuit Trust.

En een 1000 naar 2000 acount omzetten kon toen al niet, dus ga daar nu ook maar niet vanuit.

Gasloos sinds 01-12-2017 zonder slotje of verwijdering, dus een "gevaarlijke situatie" volgens Liander. Verwarming met een Loria duo 6010. Pelletkachel voor de fun. EDIT 22-09-21 de (gevaarlijke) gasleiding in opdracht van Liander verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjansma
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 10-09 15:42
Uit de gebruiksaanwijzing van de ASUN-650 (zonwering) begrijp ik dat deze na het ontvangen van een signaal in ‘werking’ treed en dan na 2 minuten uitschakelt. Mijn zonnescherm heeft echter al eerder z’n uiterste stand bereikt. Kan het kwaad dat de ASUN dan nog geschakeld is voor de resterende tijd? Heeft iemand daar ervaring mee?

Als ik nu de handmatige schakelaar van de zonwering gebruik en het doek de maximale stand heeft bereikt terwijl ik de schakelaar nog langer vasthoud zie ik in principe verder niets gebeuren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• clonedonkey
fjansma schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 16:51:
Uit de gebruiksaanwijzing van de ASUN-650 (zonwering) begrijp ik dat deze na het ontvangen van een signaal in ‘werking’ treed en dan na 2 minuten uitschakelt. Mijn zonnescherm heeft echter al eerder z’n uiterste stand bereikt. Kan het kwaad dat de ASUN dan nog geschakeld is voor de resterende tijd? Heeft iemand daar ervaring mee?

Als ik nu de handmatige schakelaar van de zonwering gebruik en het doek de maximale stand heeft bereikt terwijl ik de schakelaar nog langer vasthoud zie ik in principe verder niets gebeuren.
Bij mij geen enkel probleem. Hij gaat gewoon helemaal naar boven/beneden en stopt dan. Als het stil is hoor ik hem inderdaad een minuut later ofzo 'klikken' maar gebeurd verder niks. Draai het op deze manier al 3 jaar dus moet geen probleem zijn volgens mij.

Andere vraag over deze schakelaar. In de Trust app moet ik altijd op het pijltje naar beneden drukken als hij omhoog moet en andersom ook. Dus precies het tegenovergestelde van wat je wil. Nu las ik een paar jaar geleden dat dit bekend was en een bug was. Klopt dit/is dit nog steeds zo? Of moet ik ergens draadjes o.i.d. omdraaien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xFeverr
clonedonkey schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 17:21:
[...]

Andere vraag over deze schakelaar. In de Trust app moet ik altijd op het pijltje naar beneden drukken als hij omhoog moet en andersom ook. Dus precies het tegenovergestelde van wat je wil. Nu las ik een paar jaar geleden dat dit bekend was en een bug was. Klopt dit/is dit nog steeds zo? Of moet ik ergens draadjes o.i.d. omdraaien?
De draden omdraaien zal je wel moeten doen als je direct wil schakelen met afstandsbediening, mocht je het vervelend vinden dat de knoppen omgedraaid zijn.

In de Trust/KlikAan-app kun je gewoon de richting omdraaien. Druk op wijzigen (potloodje) in de kamer en druk dan op de 'omdraaipijltjes'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clonedonkey
O top dat wist ik niet! Maar het is dus (nog steeds) wel een bekende bug dat deze omgedraaid zitten? Het is niet iets dat ik zelf fout heb aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick_6369
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08:37
@clonedonkey Volgens mij is het geen bug maar net een simpel gevolg van de manier waarop de motor en de ASUN verbonden zijn.
Had de installateur van de motor of de ASUN de draadjes omgedraaid had het nu gewerkt zoals aangegeven.

Hier zou een handtekening kunnen staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xFeverr
clonedonkey schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 20:24:
O top dat wist ik niet! Maar het is dus (nog steeds) wel een bekende bug dat deze omgedraaid zitten? Het is niet iets dat ik zelf fout heb aangesloten?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dQqrp_3tX157y4Qgvgn_suoxaGQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ssbp6NG5I8dNSf6AuoaEKrl9.png?f=user_large

Het is geen bug, het is gewoonweg andersom aangesloten. De draden op het contact links van COM en het contact rechts van COM zitten omgewisseld. Draai ze terug om en het zal prima werken. (Of gebruik de optie in de app, maar wederom: voor afstandsbedieningen die je direct koppelt zit het dan nog steeds verkeerd.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:23

Tarin

Just plain weird.

Precies, het zijn gewoon 'contact 1' en 'contact 2'; de tijdschakelaars die we ermee vervangen hebben hadden wel een pijltje omhoog en een pijltje omlaag op de beschrifting van de terminals.

Ik heb die van ons weer geinstalleerd nadat we vorig jaar rond de kerst ineens een stoorsignaal ontvingen (elke 2 minuten gingen ze alle 3 dicht) - nu werken ze zonder problemen, en ik heb nu een USB-RTL-SDR liggen om het signaal te proberen te analyseren mocht het weer opduiken :).

Verder: hoe hebben jullie regels etc. georganiseerd in de app? Met inmidels 4 afstandsbedieningen en een regel voor elk knopje, plus allerlei tijd-gestuurde regels wordt het langzaam onoverzichtelijk; ik ben nu de boel in een spreadsheet aan het zetten om ze op thema (afstandsbedieningsregel, tijdsregel, ...) te benoemen en te organiseren. Ik hoop nog steeds op een webinterface ;).

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diblanco
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 28-02-2022
Ik had het ook al in een ander draadje gepost maar dit is misschien een beter plekje,

Onze zonnescherm is geleverd met een Somfy io motor ipv de bestelde Somfy RTS motor.

Om toch de koppeling met de ICS-2000 te kunnen maken heb ik een ASUN650 gekoppeld aan een Somfy Izymo zender/transmitter. Werkt helemaal top nu (ook stoppen).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5028ahE-eQySeGlwvGHSRTpogxA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/I1mHG7VGdtWIOu4aEwjbLCKz.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JTQ8b48Yy2PJtt3YVLUPtq-oPaU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/obXOkeJXZPTPDHNae9fiKfAG.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin_83
Tarin schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 10:01:
Precies, het zijn gewoon 'contact 1' en 'contact 2'; de tijdschakelaars die we ermee vervangen hebben hadden wel een pijltje omhoog en een pijltje omlaag op de beschrifting van de terminals.

Ik heb die van ons weer geinstalleerd nadat we vorig jaar rond de kerst ineens een stoorsignaal ontvingen (elke 2 minuten gingen ze alle 3 dicht) - nu werken ze zonder problemen, en ik heb nu een USB-RTL-SDR liggen om het signaal te proberen te analyseren mocht het weer opduiken :).

Verder: hoe hebben jullie regels etc. georganiseerd in de app? Met inmidels 4 afstandsbedieningen en een regel voor elk knopje, plus allerlei tijd-gestuurde regels wordt het langzaam onoverzichtelijk; ik ben nu de boel in een spreadsheet aan het zetten om ze op thema (afstandsbedieningsregel, tijdsregel, ...) te benoemen en te organiseren. Ik hoop nog steeds op een webinterface ;).
De "regels" organiseer in door met een cijver te beginnen.

Bijvoorbeeld
1 sproeier ochtend
1 sproeier avond
2 kamerlamp aan sensor
2 strip aan ab.
3.....
3....
4....
En verzin zo maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick_6369
Erwin_83 schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 11:15:
[...]
De "regels" organiseer in door met een cijfer te beginnen.

Bijvoorbeeld
1 sproeier ochtend
1 sproeier avond
En verzin zo maar
En vóór ieder cijfer heb ik nog een tweeletterige afkorting van de kamer waar ze in horen.
Al is dat soms lastig voor regels die meerdere ruimtes in één keer bedienen. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin
  • Laatst online: 07:23

Tarin

Just plain weird.

Precies, ik zit ook naar afkortingen voor kamers en eventueel dan voor regels voor meerdere kamers een aparte prefix.
Het huidige systeem is steeds groter geworden, eerst hadden we alleen een paar lampjes in de woonkamer en nu ook rolluiken, en vooral die laatste hebben voor een wildgroei aan regels gezorgd, met extra regel voor dicht overdag in de zomer, en dan weer een voor 's avonds open voor het luchten enzo.

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clonedonkey
Ik zou graag mijn ICS-2000 willen resetten om deze te kunnen verkopen. Ik kan alleen nergens vinden waar dit kan, iemand enig idee hoe dit werkt. Of hoef ik hem helemaal niet te resetten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xFeverr
clonedonkey schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 12:59:
Ik zou graag mijn ICS-2000 willen resetten om deze te kunnen verkopen. Ik kan alleen nergens vinden waar dit kan, iemand enig idee hoe dit werkt. Of hoef ik hem helemaal niet te resetten?
Mailtje naar info@klikaanklikuit.nl met een foto van de sticker aan de onderkant (met Mac-adres goed zichtbaar) en het wordt geregeld. Zorg er wel voor dat je ICS-2000 aan staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clonedonkey
xFeverr schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 18:28:
[...]

Mailtje naar info@klikaanklikuit.nl met een foto van de sticker aan de onderkant (met Mac-adres goed zichtbaar) en het wordt geregeld. Zorg er wel voor dat je ICS-2000 aan staat.
A top thanks, dat wist ik niet!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• yannickie111
Even mezelf quoten :+
Lampen werken top. Kleur en dimmen werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadbr0
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 29-08 13:51
Weet iemand of je met 1 smartphone ook 2 ICS-2000 devices aan kunt sturen, die op verschillende plekken staan? Of gaat alles dan door elkaar lopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pwee
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-09 10:50
Voor het eerst in jaren een probleem met mijn ics 2000 gehad, tijdens vakantie zag ik in de kaku app dat de cloudverbinding weg was.

De ics stond offline in mijn Asus router.

Ik had altijd begrepen dat hij stand alone dus zonder verbonden met internet zou moeten werken maar dat was mooi niet het geval, hij is gestopt met functioneren nadat in de avond de lampen in huis waren ingeschakeld. Vervolgens hebben die lampen twee dagen aangestaan.

Ik heb mijn Asus router herstart maar dat hielp niet.

Na dus twee dagen zag ik de ics weer in de Asus router verschijnen en kon ik (1000 km verderop) de boel herstellen.
Alle andere zaken zoals nest camera’s etc werkten perfect.
Ik heb dus niet fysiek gezien welke leds er op de ics branden ten tijde van het niet functioneren.

Bij thuiskomst gisteren zag alles er normaal uit, het enige wat ik nu nog even kan doen is de log files van mijn Asus router bekijken als daar überhaupt wat te zien is.

Heeft iemand enig idee wat er gebeurd zou kunnen zijn en/of dit ook wel eens meegemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoadXY
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15-09 14:09
Ik heb reeds veel gezocht op internet en in de app maar kan het niet gevonden krijgen:
Kan ik ook extra accounts aanmaken voor mijn vrouw en kinderen zodat ik ook push berichten kan sturen naar hun telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:11
Ik heb afgelopen weken ook de ervaring dat het niet lekker loopt. Traag reageren, af en toe een rode led die brand, kan dan wel schakelen maar energie werd niet gelogd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frappuccino
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 15-09 22:15
RoadXY schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 13:21:
Ik heb reeds veel gezocht op internet en in de app maar kan het niet gevonden krijgen:
Kan ik ook extra accounts aanmaken voor mijn vrouw en kinderen zodat ik ook push berichten kan sturen naar hun telefoon?
App installeren en de inloggegevens gebruiken die je nu hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoadXY
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15-09 14:09
Frappuccino schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 14:24:
[...]

App installeren en de inloggegevens gebruiken die je nu hebt.
Een extra account kan dus niet?
Bijzonder zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frappuccino
Ik weet in ieder geval niet beter dat je 1 account hebt dat je op meerdere apparaten kunt gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pwee
Pwee schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 13:11:
Voor het eerst in jaren een probleem met mijn ics 2000 gehad, tijdens vakantie zag ik in de kaku app dat de cloudverbinding weg was.

De ics stond offline in mijn Asus router.

Ik had altijd begrepen dat hij stand alone dus zonder verbonden met internet zou moeten werken maar dat was mooi niet het geval, hij is gestopt met functioneren nadat in de avond de lampen in huis waren ingeschakeld. Vervolgens hebben die lampen twee dagen aangestaan.

Ik heb mijn Asus router herstart maar dat hielp niet.

Na dus twee dagen zag ik de ics weer in de Asus router verschijnen en kon ik (1000 km verderop) de boel herstellen.
Alle andere zaken zoals nest camera’s etc werkten perfect.
Ik heb dus niet fysiek gezien welke leds er op de ics branden ten tijde van het niet functioneren.

Bij thuiskomst gisteren zag alles er normaal uit, het enige wat ik nu nog even kan doen is de log files van mijn Asus router bekijken als daar überhaupt wat te zien is.

Heeft iemand enig idee wat er gebeurd zou kunnen zijn en/of dit ook wel eens meegemaakt?
Niets te zien in de logfile van de Asus router...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjunnie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-09 21:00

sjunnie

U mag ook Sjun zeggen

Pwee schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 19:06:
[...]

Niets te zien in de logfile van de Asus router...
Ik heb momenteel min of meer hetzelfde probleem.
In de KAKU App staat bij Connection "Offline", heel af en toe zie ik dit kortstondig veranderen in "Remote".
De statusleds op de ICS branden groen, eentje knippert af en toe blauw (=verbinding met de server).
Als ik de netwerkkabel uittrek kleurt meteen alles rood, dus kabel terug erin.
Ik heb de ICS al een keer 'gereset' door de stroom eraf te halen, of in de App op Reboot te klikken, hierop krijg ik meeste tijd echter een TimeOut.

Een en ander is dus tegenstrijdig;
De blauwe LED suggereert dat er verbinding is, ook de groene leds doen denken dat alles in orde is, maar de aangesloten apparaten werken dus niet. Of eigenlijk: ik kan ze niet aansturen. (twee stuks ASUN-650 tbv de rolluiken)

Ik heb er verder ook geen afstandbediening bij ofzo, alles wordt bediend via de app, of middels de Google Assistent. Het was vanochtend dus wat lastig om de rolluiken open te krijgen aangezien geen van beide mogelijkheden werkten. (Op het korte moment dat er een 'remote' verbinding was heb ik dus snel de rolluiken kunnen openen.)

Ik hoop dus dat dit net als bij jou 'vanzelf' oplost, de communityforums werken niet en de helpdesk zou ik hoogstens 's avonds een keer kunnen bellen.

If you can judge a wise man by the color of his skin then mister you're a better man than I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadbr0
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 29-08 13:51
kadbr0 schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 11:45:
Weet iemand of je met 1 smartphone ook 2 ICS-2000 devices aan kunt sturen, die op verschillende plekken staan? Of gaat alles dan door elkaar lopen?
Ik vermoed dat het mogelijk moet zijn om 2 ICS-2000's onafhankelijk aan te sturen door een tweede account aan te maken met een ander email adres. In de app moet je dan wel steeds uit- en weer inloggen om van control station te wisselen. Of weet iemand een slimmere manier om dit te doen? Het gaat om een tweede ICS-2000 die ik in een vakantiehuis wil installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RPLtZ
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 19-08-2024
Hoi ik heb ics 2000 die gisteravond nog prima werkte. Vandaag steeds time out geeft. Ik heb de status lamp uitgezet. Na van stroom af draait hij even groen en is het weer uit. Blijft echter timeout geven...
Hoe verder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kadbr0 schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 18:00:
[...]

Ik vermoed dat het mogelijk moet zijn om 2 ICS-2000's onafhankelijk aan te sturen door een tweede account aan te maken met een ander email adres. In de app moet je dan wel steeds uit- en weer inloggen om van control station te wisselen. Of weet iemand een slimmere manier om dit te doen? Het gaat om een tweede ICS-2000 die ik in een vakantiehuis wil installeren.
Wellicht dat je de app kan dupliceren? Zo heb ik bijvoorbeeld twee keer Whatsapp op mijn telefoon, één voor privé en één voor zakelijk.

Net even geprobeerd met KaKu op mijn Xiaomi telefoon en dat werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin_83
RPLtZ schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 18:12:
Hoi ik heb ics 2000 die gisteravond nog prima werkte. Vandaag steeds time out geeft. Ik heb de status lamp uitgezet. Na van stroom af draait hij even groen en is het weer uit. Blijft echter timeout geven...
Hoe verder?
Ik denk een probleem bij Trust, vanochtend werkte hier een lamp via Google home aanzetten niet en net kon ik via de app ook niks aanzetten en krijg ik de time out melding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-09 23:14

Illusion

(the art of)

kadbr0 schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 18:00:
[...]

Neem je 2 apps:
Die van KaKu voor de ene locatie
en "trust smarthome" (is exact dezelfde app) voor de andere locatie.

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RPLtZ
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 19-08-2024
Erwin_83 schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 18:19:
[...]

Ik denk een probleem bij Trust, vanochtend werkte hier een lamp via Google home aanzetten niet en net kon ik via de app ook niks aanzetten en krijg ik de time out melding.
Vandaag inderdaad weer contact. Is echter niet stabiel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjunnie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-09 21:00

sjunnie

U mag ook Sjun zeggen

RPLtZ schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 15:05:
[...]

Vandaag inderdaad weer contact. Is echter niet stabiel....
Hier werkt het ook weer, ik zit het systeem echter niet continu te monitoren dus kan niets zeggen over de stabiliteit. Ik heb sinds vanochtend een paar keer gekeken en tot nu toe was er steeds verbinding.

If you can judge a wise man by the color of his skin then mister you're a better man than I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pwee
Gisteravond weer problemen, rode led op de ICS dus geen internet verbinding.

In logfile router stond “ Aug 24 20:53:48 miniupnpd[999]: HTTP Connection from 192.168.1.81 closed unexpectedly“

1. ICS gereboot, geen resultaat
2. Router opnieuw gestart, geen resultaat
3. Ziggo modem opnieuw gestart, hierna kwam de ICS weer online

Verder heb ik geen problemen met apparatuur in huis.

Op Twitter las ik gisteren dat ze (Kaku) server problemen hadden

Ik ga klikaanklikuit weer mailen/bellen, als er meer zijn met gelijksoortige problemen graag ook mailen naar info@klikaanklikuit.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pwee
Pwee schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 09:44:
Gisteravond weer problemen, rode led op de ICS dus geen internet verbinding.

In logfile router stond “ Aug 24 20:53:48 miniupnpd[999]: HTTP Connection from 192.168.1.81 closed unexpectedly“

1. ICS gereboot, geen resultaat
2. Router opnieuw gestart, geen resultaat
3. Ziggo modem opnieuw gestart, hierna kwam de ICS weer online

Verder heb ik geen problemen met apparatuur in huis.

Op Twitter las ik gisteren dat ze (Kaku) server problemen hadden

Ik ga klikaanklikuit weer mailen/bellen, als er meer zijn met gelijksoortige problemen graag ook mailen naar info@klikaanklikuit.nl
Beste heer xxxxxx

Het kan kloppen over 24 augustus dat dit is gebeurd, toen hebben wij wel een korte storing gehad maar dat probleem is inmiddels opgelost.

Met vriendelijke groet / Kind regards,

xxxxxxxxxxxxxx | Allround Support Employee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxfire
  • Laatst online: 15-09 21:02
Ik heb ook de inbraakalarm van KAKU op de ICS-2000.
Nu wil ik als ik het alarm inschakel dat vanzelf de rolluiken (ASUN-650) dichtlopen en vice-versa.

Ik kan alleen het in-uitschakelen van het alarm niet als trigger gebruiken. Is er een work-around?
(Een alarmmelding kun je overigens wél als trigger gebruiken)

Dat dan weer wel......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick_6369
@Foxfire Ik heb zelf geen alarm van KaKu, dus even een blind advies.
Hoe schakel je je alarm aan? Kun je dat niet als trigger gebruiker van zowel het aanschakelen van het alarm én het sluiten van de rolluiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hagepat
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 21-04-2024
Goedemorgen allen,
Wellicht heeft iemand dit al eens uitgevogeld, ik ben er nu al een tijdje mee bezig maar krijg het niet voor elkaar.
De producten die ik met elkaar wil laten samenwerken is:
- ICS-2000
- ASUN-650 (Zonwering)
- ABST-604 (Schemerschakelaar)

Zou allemaal perfect met elkaar moeten kunnen werken.
Wat ik graag wil is dat 30 minuten na zonsondergang de rolluiken voren helemaal naar beneden gaan en achter op de helft.
In de KaKu app heb ik een scene voor de rolluiken achter: uit en na 10 sec stop. (werkt perfect)
Het probleem is de schemerschakelaar.
Ik heb deze in een geavanceerde regel toegevoegd.
TRIGGER
Schemerschakelaar: Zonsondergang gedetecteerd
ACTIES
- Push notificatie
- Rolluiken Achter Zonsondergang (Scene)
- Rolluiken Voren (sluiten)

Ik heb als test een notificatie een regel aangemaakt dat als de zon ondergaat (en de ABST-604) dat detecteerd ik een bericht krijg.(werkt)

Maar 30 minuten later de zonwering naar beneden wordt niet getriggerd met een andere regel. Ik krijg dan ook geen melding.

Wat doe ik fout?

Heb ook al geprobeerd om een scene aan te maken (met 30min verschuiving) en dan een regel aan te laten gaan, maar dat werkt ook niet.

Hoop dat iemand mij kan helpen, krijg het helaas niet voor elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
@hagepat Waarom gebruik je niet de zonsondergang van Kaku zelf?

(Wat ik me afvraag is waarom je juist 's nachts de rolluiken dicht wilt hebben. Dan komt er toch veel minder frisse licht je slaapkamer binnen? Ik doe ze juist in de zomer in de avond omhoog zodat ik koelere frisse lucht binnenkrijg)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick_6369
@hagepat Vertragingen kunnen alleen in een scene worden ingebouwd en niet in een regel.
Of je moet de zonsondergang functie van de ICS-2000 zelf gebruiken, zoals @jongetje voorstelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre-nl
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 12-03 17:52
Goedenavond,

korte vraag, Ik heb geprobeerd deze topic door te spitten maar 107 pagina's dan wordt het al met al lastig.
Is er een lijst van welke producten die je op Ali vindt werken op de ICS2000? ik heb in het topic gezocht op "ali" in deze topic dan zie je wel wat losse dingen maar niet echt bepaalde dingen waar je op moet letten.

Ervaring is dat niet zomaar Zigbee werkt daar lijkt verschil in te zitten alleen kan ik niet echt vinden waar het verschil in zit?
Is er een protocol verschil tussen Zigbee?

resume,
- Waaraan kan je zien dat een bepaald kaku of Zigbee werken op ICS2000?
- is dit een bepaalde protocol waar je op moet letten. of kan je het ergens anders aan zien?
- is er een lijst van producten die werken op de ICS2000 van Amazon, Ali ?

Groet, Andre

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
  • Laatst online: 12-09 07:56
Osram, tradfri, hue zijn de merken die in de meeste gevallen wel werken met de ics2000. Daarnaast zijn de aqara sensoren (deels) te gebruiken.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

• pennenlikker
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-09 14:54
Kun je een scène triggeren met de afstandsbediening of een knop?

Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip

pennenlikker schreef op donderdag 10 september 2020 @ 20:22:
Kun je een scène triggeren met de afstandsbediening of een knop?
Dat kan door er een regel voor aan te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pennenlikker
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-09 14:54
alesandro_46 schreef op donderdag 10 september 2020 @ 20:28:
[...]

Dat kan door er een regel voor aan te maken.
Top, wist niet dat er nog andere triggers waren in regels.

Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre-nl
Weet iemand een schakelaar of voorkeur led dimmer die
- bedraad werkt als een standaard schakelaar of dimmer
- aangemeld kan worden op ics2000

Die met de ics2000 regels werkt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bobbiehobby
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 13-09 19:38
Andre-nl schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 18:48:

ja die zijn er bijv de icasa Zigbee 3.0 dimmer | 230V-200/400W | 3 Draads (Heeft nuldraad nodig) oa te koop via bol.com

• Andre-nl
mijn ICS2000 haalt de kamer niet helemaal dit omdat ik zeer dikke beton muren heb.
De ICS2000 zelf zit in de meterkast (gang) en pak hem beet 20 meter verderop werken mijn trust zigbee lampen niet (geen signaal).

is er een versterking optie voor de ICS2000 ik zie wel dat de KaKu signaal versterker maar of deze in combinatie werkt met de ICS2000 is mij niet bekend en natuurlijk met Zigbee van Trust.
Ikea heeft de "RÅDFRI signaalversterker" dit is volgens mij ook Zigbee maar kan dit aangemeld worden?

Wie heeft in algemeen ervaring met antenne versterking.

Groet, Andre

[ Voor 16% gewijzigd door Andre-nl op 12-09-2020 15:06 ]

• Erwin_83
De zigbee spullen met vaste stroom aansluiting maken toch een meshnetwerk ?

• Andre-nl
zo iets had ik ook een keer gehoord idd maar kan nergens "bewijs" vinden hiervan ?

anders haal ik een zcc-3500op en dan heb ik direct een schakelaar (waar nu een kaku op zit).

Andre

• Erwin_83
Achter in de tuin heb ik 6 ikea lampen en bij de achtergevel nog 2 en die werken prima met de ICS, afstand denk 20 meter ofzo.

• Andre-nl
Ik heb net een zcc3500 gehaald aangesloten
Maar de lamp 3 meter verderop met een trust lamp niet werken. Andere trust lamp erin (heb er 3) niet werken.

Zet ik de lamp 1.5 meter dichter bij de ics2000 werken
Maar ja daar word mijn vriendin niet blij mee en dat begrijp ik ook wel zo voor de deur is het best lastig ...

• oltk
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15-09 08:57
Andre-nl schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 18:48:

Deze werkt ook (heb ik). Let wel op dat je ledlampen gebruikt die voldoende weerstand hebben, anders blijft er een lekstroom lopen en blijft het licht aan

https://www.ecobright.nl/...00w-voor-alle-afdekramen/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macdushi
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14-09 10:03
oltk schreef op donderdag 17 september 2020 @ 19:11:
[...]

Deze werkt ook (heb ik). Let wel op dat je ledlampen gebruikt die voldoende weerstand hebben, anders blijft er een lekstroom lopen en blijft het licht aan

https://www.ecobright.nl/...00w-voor-alle-afdekramen/
Welke lampen kun je hier voor aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afcwil
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-03-2021
Hallo ik heb bij mij een klik aan systeem met een ics2000 en diverse dingen al werkend. Ook Ikea Trådfi lampen doe je kan dimmen en kleur in kan stellen.
Nu heb ik er 3 bijgekocht, maar het is zo lang geleden dat ik deze heb geïnstalleerd dat ik het niet meer weet.
Met de zoekfunctie kom ik er ook niet uit, ik wil 3 lampen (plafondspots) met 1 wandschakelaar bedienen en met de klik aan app.
De Oude Ikea lampen kan ik in de app van kleur en felheid veranderen. Iemand een idee hoe te koppelen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Koppelen moet heel dichtbij/tegen de ics aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afcwil
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-03-2021
Dat is lastig met plafondspots, of gewoon een fitting met snoer ofzo? En hoe komt hij in koppelmodus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin_83
6 keer aan/uit zetten toch. Dacht dat er zelfs ergens in het topic een YouTube filmpje van staat.

Koppelen is voor mij ook al weer even geleden. Ik heb gebruik er een snoertje met fitting, schakelaar en stekker voor en dan vlak bij de ICS. Koppelen alleen aan de ICS en bediening via de ICS.

[ Voor 50% gewijzigd door Erwin_83 op 22-09-2020 06:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:13

St@m

@ Your Service

Andre-nl schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 14:50:
mijn ICS2000 haalt de kamer niet helemaal dit omdat ik zeer dikke beton muren heb.
De ICS2000 zelf zit in de meterkast (gang) en pak hem beet 20 meter verderop werken mijn trust zigbee lampen niet (geen signaal).

is er een versterking optie voor de ICS2000 ik zie wel dat de KaKu signaal versterker maar of deze in combinatie werkt met de ICS2000 is mij niet bekend en natuurlijk met Zigbee van Trust.
Ikea heeft de "RÅDFRI signaalversterker" dit is volgens mij ook Zigbee maar kan dit aangemeld worden?

Wie heeft in algemeen ervaring met antenne versterking.

Groet, Andre
Die signaalversterker werkt bij mij uitstekend
https://www.bol.com/nl/p/...MB1DhR8_FwJQaAoXDEALw_wcB

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
Tegen de ICS-2000 aan is wellicht overdreven. Zolang de ICS-2000 in de buurt staat zou het goed moeten komen.

Zorg ervoor dat je je spots één voor één koppelt. Zorg dat je app de melding geeft om je lampen in koppelmodus te zetten. Zet nu één spot 6x uit en aan en druk dan meteen op 'Verbinden' in de app. Dat zou moeten werken.

• oltk
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15-09 08:57
macdushi schreef op maandag 21 september 2020 @ 14:31:
[...]

Welke lampen kun je hier voor aanraden?
Ik mag hier geen merken noemen, Maar in eindhoven hadden ze een fabriek.... :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!
oltk schreef op woensdag 23 september 2020 @ 20:48:
[...]

Ik mag hier geen merken noemen, Maar in eindhoven hadden ze een fabriek.... :+
Wat heeft DAF met KaKu te maken?
spoiler:
:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoerd0910
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 02-08 10:06
Hallo,

Wellicht dat een van jullie mij kan helpen. Ik heb gisteren bij de IKEA een Tradfri RGB lamp meegenomen om een Xiaomi lamp te vervangen. Mijn doel is dat ik deze dan met KaKu regels kan aan en uitzetten en dat het allemaal in één app kan. Nu heb ik hem al een aantal keren proberen te koppelen met mijn ICS-2000 maar ik krijg het niet voor elkaar en krijg telkens de foutmelding dat er geen lamp is gevonden.

Ik heb al een aantal keren een nieuwe lamp aangemaakt (dus + -> naam invoeren en op add -> other brands -> zigbee -> zigbee light RGB). Maar als ik hem vervolgens probeer te verbinden lukt dat niet. Ik heb de lamp ook al vaker proberen te resetten (dus 6x uit en aan) en opnieuw te verbinden. Ik hou tijdens het verbinden overigens de Tradfri lamp letterlijk tegen de ICS-2000 aan dus het lijkt me ook niet echt een range issue :p .

Weet een van jullie misschien wat ik verkeerd doe of wat ik kan doen om het werkend te krijgen?

• Illusion

Illusion

(the art of)

Verwijderd schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 23:00:
Vandaag een Tradfri verbindingshub en Tradfri dimset (kleur) gekocht om in staat te zijn de Ikea lampen te updaten. Hierbij wat bevindingen.
...
Bij de kleurlamp mis ik een goede witstand: na reset brandt de lamp warm wit. Maar ik krijg die wittint met geen mogelijkheid terug na het instellen van een kleur (wat overigens perfect en zeer direct werkt).
*schop*
Dit probleem heb ik ook. Betreft de ikea led1624g9 / 004.086.12
Ik heb een rgb-wiel en een warm-koud- slider in de kaku app, maar de slider doet niks.
Is hier al een oplossing voor?

• Illusion

Illusion

(the art of)

sjoerd0910 schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 10:16:
Hallo,

Wellicht dat een van jullie mij kan helpen. Ik heb gisteren bij de IKEA een Tradfri RGB lamp meegenomen om een Xiaomi lamp te vervangen. Mijn doel is dat ik deze dan met KaKu regels kan aan en uitzetten en dat het allemaal in één app kan. Nu heb ik hem al een aantal keren proberen te koppelen met mijn ICS-2000 maar ik krijg het niet voor elkaar en krijg telkens de foutmelding dat er geen lamp is gevonden.

Ik heb al een aantal keren een nieuwe lamp aangemaakt (dus + -> naam invoeren en op add -> other brands -> zigbee -> zigbee light RGB). Maar als ik hem vervolgens probeer te verbinden lukt dat niet. Ik heb de lamp ook al vaker proberen te resetten (dus 6x uit en aan) en opnieuw te verbinden. Ik hou tijdens het verbinden overigens de Tradfri lamp letterlijk tegen de ICS-2000 aan dus het lijkt me ook niet echt een range issue :p .

Weet een van jullie misschien wat ik verkeerd doe of wat ik kan doen om het werkend te krijgen?
Voeg hem eens toe als klikaanklikuit->premium line

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoerd0910
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 02-08 10:06
Illusion schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 20:54:
[...]

Voeg hem eens toe als klikaanklikuit->premium line
Dat heeft helaas ook niet mogen baten, ik had het eerder ook al eens geprobeerd als Trust Smart Home -> Zigbee maar dat werkte ook niet helaas :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RedCellNL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-04-2024
Van de week een Trådfri control outlet (E1603) gekocht en aangesloten op klik-aan-Klik-uit

Koppelen ging erg eenvoudig, stuk makkelijker dan de lampen van Trådfri.

Gewoon even een paar seconden een sate-prikkertje in het onderste gaatje tot ie gaat knipperen (heel langzaam fade-in/fade-out) en dan via de software van KAKU toevoegen als Other Brands, Zigbee, Zigbee light on/off.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rokil
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Ik zou eigenlijk een soort beveiliging willen instellen met de ICS2000, de deurbel-gong, de deur- en raamsensor en de slimme wandknop. Dit alles van KAKU.
Op de voordeur bevestig ik de deursensor die bij het openen de deurbel laat afgaan. Dit echter met een vertraging van een seconde of 15.
In die 15 seconden heb je dan de tijd om de deurbel niet af te laten gaan door op de slimme wandknop te drukken, zodat het stil blijft midden in de nacht bijvoorbeeld. De eventuele inbreker, die dus niet weet dat hij op die knop moet drukken, laat de gong dus onbedoeld afgaan na die 15 seconden.

Is dit mogelijk, of zal dit niet gaan werken? De deur-sensor en slimme wandknop heb ik nog niet, dus kan het niet testen, maar misschien heeft iemand hier ervaring mee?

Als je je voorneemt dat je altijd alles laat mislukken en dat lukt, ben je dan een echte mislukkeling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rokil schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 22:44:
Ik zou eigenlijk een soort beveiliging willen instellen met de ICS2000, de deurbel-gong, de deur- en raamsensor en de slimme wandknop. Dit alles van KAKU.
Op de voordeur bevestig ik de deursensor die bij het openen de deurbel laat afgaan. Dit echter met een vertraging van een seconde of 15.
In die 15 seconden heb je dan de tijd om de deurbel niet af te laten gaan door op de slimme wandknop te drukken, zodat het stil blijft midden in de nacht bijvoorbeeld. De eventuele inbreker, die dus niet weet dat hij op die knop moet drukken, laat de gong dus onbedoeld afgaan na die 15 seconden.

Is dit mogelijk, of zal dit niet gaan werken? De deur-sensor en slimme wandknop heb ik nog niet, dus kan het niet testen, maar misschien heeft iemand hier ervaring mee?
Zou moeten werken.

1. Met de deur sensor en scene (of regel?) starten door na 15 seconden je deurbel af laat gaan.
2. De slimme wandknop een regel (of scene, ik haal die altijd door elkaar) geven om de scene van stap 1 te stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rokil
  • Niet online
Thnx, dan ga ik dat maar eens proberen denk ik....

Als je je voorneemt dat je altijd alles laat mislukken en dat lukt, ben je dan een echte mislukkeling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
Pak anders gewoon een stopcontactschakelaar en een treintoeter, dan schrikt de inbreker zich gelijk wezenloos. Heb je nog iets te lachen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rokil
  • Niet online
Kan wel iets te lachen gebruiken ja!
Heb dus de deur-sensor gekocht en aangemeld bij de ICS-2000.
Ik heb de sensor aangemeld als KlikAanKlikUit, Start Lijn, Sensoren, Bewegingssensor en dan moet ik de contacten uit elkaar halen. Daarna krijg ik de melding dat het aanmelden gelukt is en of ik en push-melding wil ontvangen als er beweging wordt gedetecteerd. Dat heb ik ingesteld en in die regel ook aangegeven dat de deurbel moet afgaan en een lamp ingeschakeld. In de deursensor heb ik de uitschakeltijd op 0 laten staan en ook de sensorwerking op AAN laten staan. Er gebeurt echter niks bij het openen van de deur.
Ook heb ik een probleem met de schemersensor en het inschakelen van de lampen.
De schemersensor heb ik al een paar jaar gekoppeld aan 4 lampen en dat werkte bijna altijd goed. Een enkele keer worden midden op de dag bij slecht weer de lampen aan gezet en ik had de hoop dit te kunnen oplossen met de ICS-2000.
De schemersensor staat nog steeds op dezelfde plek. Hij is afgemeld bij alle 4 de lampen en alleen nog maar aangemeld bij de ICS-2000. Ik heb een regel gemaakt met daarin de TRIGGER : zonsondergang gedetecteerd, schemersensor. VOORWAARDEN : tijd, binnen tijdvak, 2 uur voor zonsondergang, eindtijd, vast tijdstip 1:30, alle dagen en maanden. ACTIES : Scene, lampen aan. En sinds ik de ICS-2000 heb moet ik iedere avond het licht handmatig aanzetten. Uitzetten gaat wel goed.
Het vreemde is dat als ik op de schemersensor het knopje ingedrukt houd om het schemerniveau in te stellen, de lampen wel aangaan.....
Doe ik hier iets fout in beide gevallen, of ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strontvlieg
rokil schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 15:51:
....
Doe ik hier iets fout in beide gevallen, of ?
Eerste probleem
Waarom heb je de deur sensor aangemeld als een bewegingssensor? In het menu kun je toch ook kiezen voor Contact sensor (door/window) (bij mij in het Engels). Als het al werkt dan bestaat de kans dat een bewegingssensor AAN en UIT commando's omgekeerd stuurt. Zou je kunnen testen door de schakelaar op de deursensor op UIT te zetten. Nog beter is om het apparaat onder de juiste categorie aan te melden.

Heeft je ICS2000 wel voldoende bereik naar je voordeur of naar je lampen. Andere zenders /ontvangers vlak bij kunnen problemen (storing) geven. Zet de ICS2000 bijvoorbeeld niet pal naast een WiFi router.
Kun je deurbel handmatig laten afgaan vanuit de app op je mobiel? Zelfde voor de lamp. Zo ja dan zijn ze goed gekoppeld en hebben ze bereik.

Heb je de deursensor goed gemonteerd? Sensor delen bij elkaar bij deur dicht.
Indien je de sensor nog niet hebt gemonteerd hebt kun je ook het bereik nog testen door andere posities in huis te proberen.
Heb je al met eenvoudige regels geprobeerd?
Bijvoorbeeld een regel met alleen een push notificatie voor contact open en een regel voor contact gesloten.

Tweede probleem
- Trek de stekkers eens uit de ICS2000. Als de lampen dan nog steeds reageren op het knopje op de schemerschakelaar dan zijn de lampen en sensor blijkbaar niet ontkoppeld van elkaar.

- test ook hier onafhankelijk de koppeling tussen ICS2000 en sensor en de koppeling tussen ICS2000 en de lampen.
- hier wederom ook testen met simpele regels. Haal de VOORWAARDEN eens weg.

- Kun je een eenvoudige regel maken die een push notificatie stuurt als de schemersensor donker of licht detecteert. probeer uit met een zaklamp en door de sensor af te dekken.

- test of je lampen aan en uit kan zetten via de app op je mobiel.
- hoe heb je de lampen gekoppeld aan de ICS2000? Je moet in ieder geval niet het signaal van de schemersensor clonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rokil
  • Niet online
Bedankt @ Strontvlieg.
Het probleem met de deursensor is opgelost! Bij het aanmelden had ik niet gedacht dat ik op contactsensor moest drukken, maar dat dat de aanduiding voor het desbetreffende tabblad was. De sensor is nu aangemeld als ACST-606 en werkt inmiddels met vertraging en deurbel.Nu nog de slimme wandknop kopen om de deurbel op tijd uit te kunnen schakelen.
Het probleem met de lampen is helaas nog niet opgelost. Als de ICS2000 uitgeschakeld is, reageren de lampen niet op de schemersensor. Dat loopt dus echt alleen via de ICS. De lampen kan ik via de app in- en uitschakelen.
Als ik bij de voorwaarden de inschakeltijd 1:30 uur voor zonsondergang weghaal, werkt het wel goed. Ik krijg dan de push notificatie dat de lampen aan gaan en daarna gaan ze ook aan via de schemersensor die ik heb afgedekt. Er gaat dus iets mis bij de voorwaarden lijkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frappuccino
Half 2 's nachts is ook wel een beetje laat om de zon onder te laten gaan.

Of bedoel je anderhalf uur voor zondsondergang?

[ Voor 26% gewijzigd door Frappuccino op 04-10-2020 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rokil
  • Niet online
Vóór zonsondergang uiteraard.
Ik heb een regel gemaakt waarin de TRIGGER is : Schemersensor - Zonsondergang gedetecteerd. VOORWAARDEN : Binnen tijdvak - 01:30 voor Zonsondergang - Eindtijd, vast tijdstip - 1:30 a.m. - actief op elke dag, elke maand.
ACTIES : Push Melding lampen aan + Scene afspelen licht aan.
Vandaag getest dat het wel werkt als ik de voorwaarden weg haal, dus daar zal ik wel een fout maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frappuccino
En als je alleen de voorwaarde eindtijd weghaalt?
Pagina: 1 ... 27 ... 37 Laatste