Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Patrick_6369
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 02-04 16:33
K1LL3RB33 schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 21:04:
[...]Ik heb vandaag ontdekt dat niet alle lampen die ik smart LED wil maken GU10 zijn. Er zijn ook 12v spotjes bij. Ik krijg daar online maar slecht LED varianten voor gevonden. Iemand hier een advies voor?
Hoewel ik er nooit specifiek naar gezocht heb, ben ik ook nog nooit 12V smart lampen tegen gekomen. hangt wellicht samen met de stroomvoorziening van het slimme gedeelte dat 230V nodig heeft? Ik roep ook maar wat.

KaKu heeft schakelaars die 12V-24V kunnen dimmen, bv https://www.klikaanklikui...d-controller-12-24-v.html. Wellicht kun je hier wat mee, zo kun je domme lampen toch slim bedienen.

Hier zou een handtekening kunnen staan.

• patjes
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 18-03 20:44
Heeft er iemand ervaring met een hue lightstrip plus 2m
Is deze te koppelen op de ics2000.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• alteaxl
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 03:27
Forum leden

Het blijkt dat de afstandsbediening ZYCT-202 Afstandsbediening niet meer met ikea Tradfri lampen is te koppelen wat eerst wel goed ging.
Met een aantal GU10 lampen een paar maanden geleden lukte het niet meer en ook de deze week aangeschafte lampen werkt het niet meer :( :( .

• LVM01
  • Registratie: maart 2020
  • Laatst online: 23-03 10:47
;)

• Patrick_6369
Heeft iemand al eens geprobeerd om een draadloze zender in een bestaand afdekraampje te fröbelen? Ik wil namelijk in een meervoudig afdekraam één van de schakelaars intelligent maken, maar krijg er geen blauwe kabel bijgetrokken.

BIjvoorbeeld de AWST-8800 of de AWST-9000.

[Voor 14% gewijzigd door Patrick_6369 op 23-03-2020 14:46]

• xFeverr
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 02-04 17:31
Patrick_6369 schreef op maandag 23 maart 2020 @ 14:45:
Heeft iemand al eens geprobeerd om een draadloze zender in een bestaand afdekraampje te fröbelen? Ik wil namelijk in een meervoudig afdekraam één van de schakelaars intelligent maken, maar krijg er geen blauwe kabel bijgetrokken.

[...]
Misschien is dit dan beter: AWMT-003 Mini inbouwzender
Dan kun je gewoon dezelfde type schakelaar gebruiken en ziet het er wellicht beter uit?

Download Spoor reisplanner voor Windows 10 (mobile) van de Windows Store!

• Patrick_6369
Thanx @xFeverr! Ik dacht dat dit soort of dezelfde was als de AWMT-230 en die moet ook nog iets anders schakelen. Maar de AWMT-003 werkt gewoon met batterijtje.

Enig idee hoe dit werkt met zonwering (en dan met name als je het uitgaan van de zonwering tussentijds wilt stoppen)? Dat betekent dus aan signaal versturen, waardoor de zonwering gaat uitschuiven en vervolgens nog een aan-signaal zodat hij op het gewenste moment stopt. Als ik het goed begrijp moet je dan heel snel uit-aan schakelen. Iemand ervaring?

• DtJ
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 27-03 11:32
Ha mede-forummers, gisteren iets raars met mijn, eigenlijk altijd goed werkende, ICS-2000 omgeving.

Ik heb een combinatie van vele KaKu ontvangers, sensors, etc., Zigbee lampen van Ikea en van Philips (Hue).
Gisteren waren opeens al mijn Hue E27 'gloeilampen' off-line in de ICS 2000. Ik heb ook van die Hue Go dingen en die waren wel connected. Alle andere Zigbee lampen (van Ikea) werkten feilloos.

Alleen na het resetten van de betreffende lampen (met de afstandsbediening van Hue) kon ik opnieuw koppelen in de app. Het gekke is dat de app aangaf dat koppelen niet lukte, maar dat ze toch online verschenen in de app en ik ze gewoon weer kon bedienen.

ICS-2000 versie: R35, app versie 3.14.6 (build 3197)

Enig idee wat er aan de hand kan zijn geweest?

• Sammy_tukker
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 20:27
Weet iemand hoe ik de groene led op de ics2000 uit kan zetten: het lijkt nu net of de meterkast binnenkort opstijgt met zijn groene lamp erin

• renzo4000
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 22:46

renzo4000

*Doh!*

In de kaku app > INSTELLINGEN >STATUS LED

Hey pssst! ......Fiets kopen?!

• xFeverr
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 02-04 17:31
@Sammy_tukker het licht is inderdaad zo fel dat men denkt dat je aliens huisvest. :+

Gelukkig kunnen ze inderdaad uit in de instellingen.

Download Spoor reisplanner voor Windows 10 (mobile) van de Windows Store!

• Frappuccino
  • Registratie: maart 2015
  • Laatst online: 07:11
Ja, daar lijkt het wel op als je dat licht door de roosters in de meterkastdeur ziet komen.

Dus wel zo prettig ja dat je het uit kunt zetten.

• Sammy_tukker
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 20:27
gewijzigd: sorrie verkeerd gelezen, stond al vermeld hoe dit moet 8)7

[Voor 79% gewijzigd door Sammy_tukker op 30-03-2020 08:56]

• Patrick_6369
Heeft iemand ervaring met deze dimmer in combinatie met de ICS-2000? https://www.robbshop.nl/zigbee-draaidimmer-robb-smarrt En dan ook nog met de 2-draads aansluiting? Klinkt een beetje too good to be true, maar misschien ook niet?

• Frappuccino
Er staat op de site dat ie ook zou werken met de Trust Z1, da's vrij vertaald de zigbee only versie van de ICS-2000 zeg maar. Dus hij werkt waarschijnlijk wel.

Het schema voor 2 draads (excl. het linkje) staat er ook bij en bij de dimmer dus enkel L en schakeldraad zoals doorgaans bij normale schakelaar.

Wel adviseren ze nog een bypass voor over de lamp van net geen 8 euro.
Een tijdje terug bij de Hornbach een paar Zigbee draadloze contactsensoren (ZCTS-808) gescoord voor € 12,- per stuk (laagste prijsgarantie via een website die ze volgens mij voor een verkeerde prijs op de website had staan).

Uit interesse heb ik er een open gemaakt. Onderaan een aantal foto's (klikbaar).

Het is mogelijk om deze sensor uit te breiden door er twee draadjes aan te solderen en die te verbinden met een schakelaar. Nu is de functie vergelijkbaar met de AWMT-003 maar dan met weergave in de app of de "schakelaar" open of dicht is.
Ook is de "uitgeklede" ZCTS-808 wat compacter dan de AWMT-003, dus in gevallen waar de inbouwruimte krap is wellicht beter weg te werken (maar dan moet er natuurlijk wel iets van bescherming omheen).

De magneet welke bij deze sensor geleverd wordt is parallel bruikbaar met de schakelaar.

Tot zover mijn getweak, nu nog een project vinden waar ik het in kan zetten. :p

https://tweakers.net/i/vrP6XVOu9UfGLG0yEEEzdGuzHLc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wHXzY9vtSTQVFv441F0HQAXZ.jpg?f=fotoalbum_tilehttps://tweakers.net/i/HekQCrFYe6fCDF3LvoeojicUO8c=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JE3CXXuWjqABYxLAaMCQ3VdJ.jpg?f=fotoalbum_tilehttps://tweakers.net/i/Hd6yO54HItAalCKiFnPIRM8e3TU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/n5eEh4UYBaMO6OwmSqewrwZT.jpg?f=fotoalbum_tile
https://tweakers.net/i/ThVrHrh7QpQwa6qsMF5FnCuyq7M=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OTpj0xgi1GZ5AVaPOVyLD6Fh.jpg?f=fotoalbum_tilehttps://tweakers.net/i/dZGThf-c2btJfQsJlKTOFCc8C3Q=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Asc42OteeddeF253kNlnDPg1.jpg?f=fotoalbum_tile

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

• Patrick_6369
Interssant @alesandro_46, maar ook ik kan me geen mogelijke toepassing voor de geest halen...
Maar ik snap het niet helemaal. Wat bedoel je met schakelaar? Een gewone wip-muurschakelaar waar je bv een lamp mee schakelt? Of een KaKu-ontvanger? En komt er als je deze hier parallel op zet, komt er dan niet 230V op te staan?

Patrick_6369 schreef op woensdag 1 april 2020 @ 08:19:
Interssant @alesandro_46, maar ook ik kan me geen mogelijke toepassing voor de geest halen...
Maar ik snap het niet helemaal. Wat bedoel je met schakelaar? Een gewone wip-muurschakelaar waar je bv een lamp mee schakelt? Of een KaKu-ontvanger? En komt er als je deze hier parallel op zet, komt er dan niet 230V op te staan?
Met schakelaar bedoel ik inderdaad een gewone wip schakelaar. Op de derde (?) foto te zien, dat is ook een aan/uit schakelaar maar dan een keine uitvoering.

Deze sensor werkt op een knoopcel (3.3V) dus 230V komt er niet op te staan. Mocht je hem aan een muurschakelaar willen verbinden dan zal je de bestaande bedrading in je huis moeten doorverbinden en de schakelaar vervolgens alleen verbinden aan de "sensor/schakelaar". Dat is hetzelfde als bij de AWMT-003.

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

• Patrick_6369
@alesandro_46 Ah ja, dan snap ik het! Je maakt dan inderdaad gewoon een standalone zender met eigen schakelmateriaal. Exact zoals de AWMT-003, maar dan met statusuitleesmogelijkheid.

Naar mijn mening heeft echter de status van de schakelaar uitlezen weinig zin als je ook via de App (of een tweede schakelaar of afstandsbediening) de betreffende lamp kunt schakelen. Want de schakelaar kan op aan staan, maar de lamp kan via de App weer uitgezet zijn. Toch?

• Frappuccino
Correct.
Pagina: 1 ... 24 25 26 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True