Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick_6369
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13:40
K1LL3RB33 schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 21:04:
[...]Ik heb vandaag ontdekt dat niet alle lampen die ik smart LED wil maken GU10 zijn. Er zijn ook 12v spotjes bij. Ik krijg daar online maar slecht LED varianten voor gevonden. Iemand hier een advies voor?
Hoewel ik er nooit specifiek naar gezocht heb, ben ik ook nog nooit 12V smart lampen tegen gekomen. hangt wellicht samen met de stroomvoorziening van het slimme gedeelte dat 230V nodig heeft? Ik roep ook maar wat.

KaKu heeft schakelaars die 12V-24V kunnen dimmen, bv https://www.klikaanklikui...d-controller-12-24-v.html. Wellicht kun je hier wat mee, zo kun je domme lampen toch slim bedienen.

Hier zou een handtekening kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patjes
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 29-11-2022
Heeft er iemand ervaring met een hue lightstrip plus 2m
Is deze te koppelen op de ics2000.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alteaxl
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18:41
Forum leden

Het blijkt dat de afstandsbediening ZYCT-202 Afstandsbediening niet meer met ikea Tradfri lampen is te koppelen wat eerst wel goed ging.
Met een aantal GU10 lampen een paar maanden geleden lukte het niet meer en ook de deze week aangeschafte lampen werkt het niet meer :( :( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LVM01
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 23-03-2020
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick_6369
Heeft iemand al eens geprobeerd om een draadloze zender in een bestaand afdekraampje te fröbelen? Ik wil namelijk in een meervoudig afdekraam één van de schakelaars intelligent maken, maar krijg er geen blauwe kabel bijgetrokken.

BIjvoorbeeld de AWST-8800 of de AWST-9000.

[ Voor 14% gewijzigd door Patrick_6369 op 23-03-2020 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18:51
Patrick_6369 schreef op maandag 23 maart 2020 @ 14:45:
Heeft iemand al eens geprobeerd om een draadloze zender in een bestaand afdekraampje te fröbelen? Ik wil namelijk in een meervoudig afdekraam één van de schakelaars intelligent maken, maar krijg er geen blauwe kabel bijgetrokken.

[...]
Misschien is dit dan beter: AWMT-003 Mini inbouwzender
Dan kun je gewoon dezelfde type schakelaar gebruiken en ziet het er wellicht beter uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick_6369
Thanx @xFeverr! Ik dacht dat dit soort of dezelfde was als de AWMT-230 en die moet ook nog iets anders schakelen. Maar de AWMT-003 werkt gewoon met batterijtje.

Enig idee hoe dit werkt met zonwering (en dan met name als je het uitgaan van de zonwering tussentijds wilt stoppen)? Dat betekent dus aan signaal versturen, waardoor de zonwering gaat uitschuiven en vervolgens nog een aan-signaal zodat hij op het gewenste moment stopt. Als ik het goed begrijp moet je dan heel snel uit-aan schakelen. Iemand ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 174625

Ha mede-forummers, gisteren iets raars met mijn, eigenlijk altijd goed werkende, ICS-2000 omgeving.

Ik heb een combinatie van vele KaKu ontvangers, sensors, etc., Zigbee lampen van Ikea en van Philips (Hue).
Gisteren waren opeens al mijn Hue E27 'gloeilampen' off-line in de ICS 2000. Ik heb ook van die Hue Go dingen en die waren wel connected. Alle andere Zigbee lampen (van Ikea) werkten feilloos.

Alleen na het resetten van de betreffende lampen (met de afstandsbediening van Hue) kon ik opnieuw koppelen in de app. Het gekke is dat de app aangaf dat koppelen niet lukte, maar dat ze toch online verschenen in de app en ik ze gewoon weer kon bedienen.

ICS-2000 versie: R35, app versie 3.14.6 (build 3197)

Enig idee wat er aan de hand kan zijn geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sammy_tukker
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18:47
Weet iemand hoe ik de groene led op de ics2000 uit kan zetten: het lijkt nu net of de meterkast binnenkort opstijgt met zijn groene lamp erin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-05 15:58
In de kaku app > INSTELLINGEN >STATUS LED

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
@Sammy_tukker het licht is inderdaad zo fel dat men denkt dat je aliens huisvest. :+

Gelukkig kunnen ze inderdaad uit in de instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frappuccino
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 14:37
Ja, daar lijkt het wel op als je dat licht door de roosters in de meterkastdeur ziet komen.

Dus wel zo prettig ja dat je het uit kunt zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sammy_tukker
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18:47
gewijzigd: sorrie verkeerd gelezen, stond al vermeld hoe dit moet 8)7

[ Voor 79% gewijzigd door Sammy_tukker op 30-03-2020 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick_6369
Heeft iemand ervaring met deze dimmer in combinatie met de ICS-2000? https://www.robbshop.nl/zigbee-draaidimmer-robb-smarrt En dan ook nog met de 2-draads aansluiting? Klinkt een beetje too good to be true, maar misschien ook niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frappuccino
Er staat op de site dat ie ook zou werken met de Trust Z1, da's vrij vertaald de zigbee only versie van de ICS-2000 zeg maar. Dus hij werkt waarschijnlijk wel.

Het schema voor 2 draads (excl. het linkje) staat er ook bij en bij de dimmer dus enkel L en schakeldraad zoals doorgaans bij normale schakelaar.

Wel adviseren ze nog een bypass voor over de lamp van net geen 8 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12:31
Een tijdje terug bij de Hornbach een paar Zigbee draadloze contactsensoren (ZCTS-808) gescoord voor € 12,- per stuk (laagste prijsgarantie via een website die ze volgens mij voor een verkeerde prijs op de website had staan).

Uit interesse heb ik er een open gemaakt. Onderaan een aantal foto's (klikbaar).

Het is mogelijk om deze sensor uit te breiden door er twee draadjes aan te solderen en die te verbinden met een schakelaar. Nu is de functie vergelijkbaar met de AWMT-003 maar dan met weergave in de app of de "schakelaar" open of dicht is.
Ook is de "uitgeklede" ZCTS-808 wat compacter dan de AWMT-003, dus in gevallen waar de inbouwruimte krap is wellicht beter weg te werken (maar dan moet er natuurlijk wel iets van bescherming omheen).

De magneet welke bij deze sensor geleverd wordt is parallel bruikbaar met de schakelaar.

Tot zover mijn getweak, nu nog een project vinden waar ik het in kan zetten. :p

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vrP6XVOu9UfGLG0yEEEzdGuzHLc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wHXzY9vtSTQVFv441F0HQAXZ.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HekQCrFYe6fCDF3LvoeojicUO8c=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JE3CXXuWjqABYxLAaMCQ3VdJ.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Hd6yO54HItAalCKiFnPIRM8e3TU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/n5eEh4UYBaMO6OwmSqewrwZT.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ThVrHrh7QpQwa6qsMF5FnCuyq7M=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OTpj0xgi1GZ5AVaPOVyLD6Fh.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dZGThf-c2btJfQsJlKTOFCc8C3Q=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Asc42OteeddeF253kNlnDPg1.jpg?f=fotoalbum_tile

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick_6369
Interssant @alesandro_46, maar ook ik kan me geen mogelijke toepassing voor de geest halen...
Maar ik snap het niet helemaal. Wat bedoel je met schakelaar? Een gewone wip-muurschakelaar waar je bv een lamp mee schakelt? Of een KaKu-ontvanger? En komt er als je deze hier parallel op zet, komt er dan niet 230V op te staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
Patrick_6369 schreef op woensdag 1 april 2020 @ 08:19:
Interssant @alesandro_46, maar ook ik kan me geen mogelijke toepassing voor de geest halen...
Maar ik snap het niet helemaal. Wat bedoel je met schakelaar? Een gewone wip-muurschakelaar waar je bv een lamp mee schakelt? Of een KaKu-ontvanger? En komt er als je deze hier parallel op zet, komt er dan niet 230V op te staan?
Met schakelaar bedoel ik inderdaad een gewone wip schakelaar. Op de derde (?) foto te zien, dat is ook een aan/uit schakelaar maar dan een keine uitvoering.

Deze sensor werkt op een knoopcel (3.3V) dus 230V komt er niet op te staan. Mocht je hem aan een muurschakelaar willen verbinden dan zal je de bestaande bedrading in je huis moeten doorverbinden en de schakelaar vervolgens alleen verbinden aan de "sensor/schakelaar". Dat is hetzelfde als bij de AWMT-003.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick_6369
@alesandro_46 Ah ja, dan snap ik het! Je maakt dan inderdaad gewoon een standalone zender met eigen schakelmateriaal. Exact zoals de AWMT-003, maar dan met statusuitleesmogelijkheid.

Naar mijn mening heeft echter de status van de schakelaar uitlezen weinig zin als je ook via de App (of een tweede schakelaar of afstandsbediening) de betreffende lamp kunt schakelen. Want de schakelaar kan op aan staan, maar de lamp kan via de App weer uitgezet zijn. Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frappuccino
Correct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobbiehobby
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 05-05 17:11
Weet iemand hoe het kan dat je de Osram smart+ ledstrip wel kan aanmelden direct bij de ICS-2000 maar dat de strips niet in de tuin willen werken terwijl er ook zibee modules in de buurt zitten die wel werken?
de modules zijn van Muller gekocht bij de Aldi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
bobbiehobby schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 20:18:
Weet iemand hoe het kan dat je de Osram smart+ ledstrip wel kan aanmelden direct bij de ICS-2000 maar dat de strips niet in de tuin willen werken terwijl er ook zibee modules in de buurt zitten die wel werken?
de modules zijn van Muller gekocht bij de Aldi.
Die Müller modules van de Aldi zijn ook verbonden met de ICS-2000? Het klinkt namelijk als een probleem vanwege het bereik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobbiehobby
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 05-05 17:11
alesandro_46 schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 21:04:
[...]

Die Müller modules van de Aldi zijn ook verbonden met de ICS-2000? Het klinkt namelijk als een probleem vanwege het bereik.
Ja de Müller modules van de Aldi zijn ook verbonden met de ICS-2000 en die werken wel goed, alleen de led strips van Osram niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiniDuck
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 28-04 18:02
Goedemorgen,

Ik heb deze vraag hier al eens gesteld. Helaas nog steeds niet kunnen oplossen. Iemand nog een idee?

====
Ik heb zojuist mijn zonwering gekoppeld aan de ICS.
Als ik nu op omhoog of omlaag klik dan zie ik de zonwering 1a2cm reageren en stopt daarna gelijk.
Iemand een suggestie wat er fout gaat?
====

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royhoi
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:51

royhoi

-

Iemand nog een tip voor een goede eenvoudige app als vervanging voor de klik aan app?

Wil gewoon met een druk op de knop al me verlichting incl dimmers zo hebben zoals ik ze wil. Of is dat met de klik aan app ook mogelijk?

K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin_83
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 16:46
royhoi schreef op zondag 12 april 2020 @ 13:07:
Iemand nog een tip voor een goede eenvoudige app als vervanging voor de klik aan app?

Wil gewoon met een druk op de knop al me verlichting incl dimmers zo hebben zoals ik ze wil. Of is dat met de klik aan app ook mogelijk?
Dat moet kunnen.
Met de knop trigger je een regel waarin staat wat je aan of uit wil doen en welke dim waarde. Wil je een pauze er tussen hebben dan moet je een scène maken.

Gasloos sinds 01-12-2017 zonder slotje of verwijdering, dus een "gevaarlijke situatie" volgens Liander. Verwarming met een Loria duo 6010. Pelletkachel voor de fun. EDIT 22-09-21 de (gevaarlijke) gasleiding in opdracht van Liander verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert O.
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 23-07-2024
MiniDuck schreef op zondag 12 april 2020 @ 10:16:
Goedemorgen,

Ik heb deze vraag hier al eens gesteld. Helaas nog steeds niet kunnen oplossen. Iemand nog een idee?

====
Ik heb zojuist mijn zonwering gekoppeld aan de ICS.
Als ik nu op omhoog of omlaag klik dan zie ik de zonwering 1a2cm reageren en stopt daarna gelijk.
Iemand een suggestie wat er fout gaat?
====
Hoe is ie gekoppeld? Met de ASUN-650?

Normaal geeft die gedurende een tiental seconden een UP/DOWN signaal vanaf het moment je een 'go' geeft. De zonwering stopt dan gewoon op de voorgeprogrammeerde instellingen in de motor/sturing.

Heb je al eens geprobeerd of je zonwering nog wel normaal werkt zonder de ASUN ertussen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiniDuck
Bert O. schreef op maandag 13 april 2020 @ 10:19:
[...]

Hoe is ie gekoppeld? Met de ASUN-650?

Normaal geeft die gedurende een tiental seconden een UP/DOWN signaal vanaf het moment je een 'go' geeft. De zonwering stopt dan gewoon op de voorgeprogrammeerde instellingen in de motor/sturing.

Heb je al eens geprobeerd of je zonwering nog wel normaal werkt zonder de ASUN ertussen?
Hoi Bert o,

Bedankt voor je reactie.
Heb hem gekoppeld via een sompfy afstandsbediening. Dus zonder de asun.
Met de originele afstandsbediening werkt het gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick_6369
De Kaku-geeft slechts een kort aan-signaal. De standaard Kaku-ontvanger (ASUN) begint dan te lopen totdat er een ander signaal wordt ontvangen of de tijdsinstelling is bereikt. Als de ontvanger die jij hebt een Aan-signaal moet krijgen om te blijven lopen en stopt zodra dat er niet meer is, dan zal dat het verklaren.
Wat is het exacte type van de ontvanger van je zonwering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VLom
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 05-05 23:32
Weet iemand of de producten van het merk Chacon en/of DiO samenwerken of te besturen zijn met KAKU. Laatst 3 stekkers met afstandsbediening in Aldi; werken ook op zelfde frequentie als de KAKU-produkten maar zijn ze volledig compatibel? Chacon heeft nog een hele reeks van produkten zoals bewegingsmelders, schakelaars, modules enz. Brico en Brico planet zijn ook verdeler van deze produkten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDog11
  • Laatst online: 18:34
Chacon en Dio zijn net als KaKu merken van Elro, tegenwoordig Smartwares, voor zover ik heb kunnen ontdekken in de loop der tijden is er vrijwel geen verschil in werking. Disclaimer ik heb niet elke variant van elk merk met elkaar getest >:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frappuccino
KaKu is bij mijn weten onderdeel van Trust en niet van Elro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VLom
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 05-05 23:32
Volgens mijn opzoeking zijn Chacon, DiO en kaku geen onderdeel van Elro (smartwares) maar is kaku , zoals Frappuccino zegt, onderdeel van Trust.
Mijn vraag blijft: heeft al iemand een van deze 2 merken al gebruikt met kaku en wat is uw ervaring. Dank bij voorbaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
KlikAanKlikUit is absoluut niet van Elro, maar inderdaad van Trust.
Zie hier de locatie van het Trust hoofdkantoor in Dordrecht vanaf de A16. Je ziet daar ook KlikAanKlikUit-vlaggen wapperen. Daar ga je geen Elro zien wapperen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Runescom
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:18
Goedemiddag mede tweakers,

Hebben jullie nog een idee, ik heb sinds vorige week een probleem met mijn ics-2000. De support reageert nog niet, dus ik hoop ook daar snel een reactie van te hebben.

Mijn ICS-2000 maakt geen verbinding meer sinds dat ik hem uit het stopcontact hebt gehaald en opnieuw erin hebt gedaan. De 4 groene leds gaan rond draaien, daarna gaan ze uit en gaan ze weer kort rond draaien waarna ze weer uit gaan en er verder niets meer gebeurd. Ik heb hem een statische ip-adres gegeven in mijn dhcp server, ik krijg heel kort een ping reactie (2 keer) en daarna gebeurd er niets meer. Is het nog mogelijk om de ICS-2000 te resetten of te forceren voor een firmware update o.i.d. ik hoop namelijk dat hij het weer gaat doen zonder dat ik al me ontvangers moet resetten in huis.. :-(

Inmiddels een truukje gedaan, ik heb NTP geblokkeerd dat zag ik in de firewall voorbij komen, nu blijft hij wel bereikbaar en kan ik hem lokaal benaderen maar ik zie bijvoorbeeld in de app geen firmware versie, mijn slimme meter niet, geen locatie en geen tijdzone. En ik kan hem ook niet via 4G benaderen.

p.s. de ICS-2000 heb ik ook in een ander huis tijdelijk aangesloten waar reeds een werkende ics-2000 aanwezig was en daar kwam hij ook niet online. (Heb zelfs een andere router geprobeerd etc etc)

Alvast bedankt!

[ Voor 13% gewijzigd door Runescom op 18-04-2020 17:03 ]

Give 2 Get

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
De ICS start inderdaad op met ronddraaiende leds, vervolgens even uit, en daarna weer ronddraaiende leds. Daarna worden alle leds groen of gaan ze allemaal uit, afhankelijk van je led instellingen. Tenzij er een probleem is met het netwerk, want dan wordt een van de leds rood.

Je verhaal lijkt mij dus als normaal gedrag, aangezien mijn ICS dat ook zo doet. Al een andere telefoon geprobeerd? Zal je net zien dat het daar aan ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiniDuck
Patrick_6369 schreef op maandag 13 april 2020 @ 11:16:
De Kaku-geeft slechts een kort aan-signaal. De standaard Kaku-ontvanger (ASUN) begint dan te lopen totdat er een ander signaal wordt ontvangen of de tijdsinstelling is bereikt. Als de ontvanger die jij hebt een Aan-signaal moet krijgen om te blijven lopen en stopt zodra dat er niet meer is, dan zal dat het verklaren.
Wat is het exacte type van de ontvanger van je zonwering?
@Patrick_6369 bedankt voor de reactie. Exacte type.. goede vraag. KD4715 ??
Wellicht helpen de foto's ?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Dw3JDLaRJoF_umriAsOVNADOblA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OIIaz4x0c9IPy1yK2kXFSarf.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TJ5ZY9bbySPYgot_fnxanF04lRo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/01iODCz6icnEqwfx16dwYxBb.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tdxLIRFHIpi0DtOY86fiKK5VTx0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TZAzeLz4dLU6ReQqv3h6DoJv.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fdKsnZEe37MMdHQTjpVDEVajnF0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hFsY86wSKyhx9aVrsVRBa0L7.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3C8VDeHu92uHojJvMq7Pb5Whuds=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5d7j4tlmWReOX1J1RO5jZBSs.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BthnLlWYG0w28gtqg0MJPjNjbwI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/y7e44RYUcY8XeJlhAAlfyAg3.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick_6369
Sorry @MiniDuck , ik heb geen verder nog nooit zo'n Somfy ding gezien, dus dacht dat het vooral handig was om te Googlen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14:28
Nieuw hier wat betreft smart KaKu.

Was op zoek naar rookmelders en uitgekomen bij de Trust serie van KaKu. Om die slim te krijgen is een Z1 of ICS2000 nodig.

Echter weet ik niet welke te kiezen.

De Z1 heeft 2 weg communicatie en de 2000 niet? Zit dat echt in de bridge of in de Premium Line.
En heeft dat alleen nut bij lampen of ook andere zaken.
Heb thuis alles al van Hue, dus verlichting zou niet via Kaku hoeven (denk ik).

Zijn alle producten (die met een remote verkocht worden) regelbaar met de app icm een bridge?

Is het, kies de 2000 want dan heb je meer opties voor eventuele uitbreidingen.
Of, ga toch voor de Z1 vanwege meer zekerheid en/of nieuwste standaard.

Ik zou het een en ander wel via Google Home willen/kunnen aansturen en later een keer rolluik besturing.

Iemand dé tip voor welke bridge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoop1985
  • Registratie: April 2008
  • Nu online
De ICS2000 biedt ondersteuning voor zowel Zigbee (tweeweg, vergelijkbare techniek als wifi) als 433 (éénweg) 868 Mhz (tweeweg). De Z1 doet enkel Zigbee. De ICS 2000 is daarmee dus uitgebreider.

Ik zou altijd voor de ICS2000 gaan, aangezien het Zigbee aanbod van KaKu zeer beperkt is, voornamelijk lampen, een paar sensoren en één remote. De inbouwschakelaars, stekkerschakelaars, rolluikschakelaars en dergelijke waar KaKu oorspronkelijk bekend om staat zijn allemaal 433 Mhz, dus die kun je niet aansturen met de Z1.

Met de ICS2000 kun je de bediening van zowel Zigbee als 433/868 Mhz naar Google Home brengen. Zelf heb ik rolluiken, een deurbel en een verdwaalde stekkerschakelaar die ik daarmee via Google kan bedienen. Hue laat ik fijn binnen het ecosysteem van Signify.

Wel een een paar kanttekeningen uit eigen ervaring:
Google Home herkent rolluikschakelaars niet als zodanig, maar als aan/uit. Ik heb het met Nederlands als ingestelde taal nog niet voor elkaar gekregen om het commando "doe de rolluiken open" werkend te krijgen (in het Engels wel, mits je ze een naam meegeeft die in het Engels herkenbaar is als rolluik - "blinds" of "shutters" ofzo).
Verder moet iedere vorm van regels of routines via de KaKu app. In mijn situatie merk ik dat KaKu alleen de bedienbare elementen (schakelaars, lampen) exposed naar Home. Met de trigger van de deurbel bijvoorbeeld, kan ik buiten het KaKu ecosysteem eigenlijk niets.

[ Voor 19% gewijzigd door Sjoop1985 op 27-04-2020 11:24 . Reden: aanvullen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

MiniDuck schreef op zondag 19 april 2020 @ 11:30:
[...]

@Patrick_6369 bedankt voor de reactie. Exacte type.. goede vraag. KD4715 ??
Wellicht helpen de foto's ?

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Aan de remote (Telis-4) te zien is het een Somfy RTS bediening.
Ik heb/ken de Ics-2000 niet, maar het gedrag lijkt op instellen van begin/eind motor standen.

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiniDuck
Speedy-Andre schreef op maandag 27 april 2020 @ 11:57:
[...]

Aan de remote (Telis-4) te zien is het een Somfy RTS bediening.
Ik heb/ken de Ics-2000 niet, maar het gedrag lijkt op instellen van begin/eind motor standen.
Klopt, maar als ik de afstandbediening (Telis-4) gebruik reageert de zonwering wel prima.
Hoe krijg ik hem anders uit die modus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Nu online

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

MiniDuck schreef op woensdag 29 april 2020 @ 16:39:
[...]

Klopt, maar als ik de afstandbediening (Telis-4) gebruik reageert de zonwering wel prima.
Hoe krijg ik hem anders uit die modus?
Niet denk ik, toevallig gisteren een Ics-20000 goedkoop gescoord en ik kan het nu testen.
Hier werkt het ook met korte stukjes.
Wat ik bij Somfy kan vinden is dat je sommige ontvangers in US of Eur mode kan zetten.
Dit is bedoeld voor lamellen die kantelbaar zijn en dan kent de remote short press en long press.
Bij US is short press openen of sluiten en long press kantelen.
Eur werkt andersom dus short press is kantelen.
Met mijn remote kan ik US of EU kiezen en dan reageert de remote idd andersom (short en long press).
Echter maakt dit niet uit voor de Ics-2000, die blijft korte stukjes doen.

Nu heb ik een Homewizard verbonden en die lijkt een long press te sturen, net als Domoticz.
Mijn conclusie is dus dat de Ics-2000 een verkeerd signaal stuurt, blijkbaar afhankelijk van de ontvanger.
Met mijn 3 rolluiken werkt het wel goed, dit zijn RTS motors en mijn zonnescherm heeft een losse Somfy RTS module voor de besturing.
Ik vermoed dat die module universeel is en dat de kantel functie is ingesteld.

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiniDuck
Speedy-Andre schreef op woensdag 29 april 2020 @ 17:43:
[...]

Niet denk ik, toevallig gisteren een Ics-20000 goedkoop gescoord en ik kan het nu testen.
Wat ik bij Somfy kan vinden is dat je sommige ontvangers in US of Eur mode kan zetten.
Dit is bedoeld voor lamellen die kantelbaar zijn en dan kent de remote short press en long press.
Met mijn remote kan ik US of EU kiezen en dan reageert de remote idd andersom (short en long press).

Nu heb ik een Homewizard verbonden en die lijkt een long press te sturen, net als Domoticz.
Mijn conclusie is dus dat de Ics-2000 een verkeerd signaal stuurt, blijkbaar afhankelijk van de ontvanger.
Met mijn 3 rolluiken werkt het wel goed, dit zijn RTS motors en mijn zonnescherm heeft een losse Somfy RTS module voor de besturing.
Bedankt voor je reactie. Ik ga eens mailen met Kaku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bfrqrv
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-05 06:48
Even een gekke tussendoor. Heb al heel lang ervaring met KAKU en ook met de alarmsystemen, maar kom hier niet uit. Systeem heeft inmiddels veel sensoren en contacten en dat gaat allemaal al jaren prima. Ook het batterijen gebruik is geweldig laag. Nu gaat de laatste 3 nachten random de ALSIR in alarm. Iedereen wakker, maar het is alleen de sirene en niet een alarm. Als het alarm zal gaan heb ik daarop nog vele regels gebaseerd en die gaan dus niet af, alleen de sirene! Als het een slechte diefstalschakelaar zal zijn gaat ook het echte alarm af en niet alleen de sirene. Als je heel snel op het leerknopje drukt heb je dat effect ook, dat alleen de sirene begint te loeien.

Hij vangt een stoor signaal op? Hij is toch gecodeerd? Kan er nu niets meer mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick_6369
Weet iemand of er RGB of RGBW ledstrips te krijgen zijn die via de ICS-2000 te bedienen zijn? Het lijkt er op dat ze alleen via Hue aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Niet alleen de hue strips kan je koppelen aan de ICS2000. Je hebt ze ook van Osram en Ikea volgens mij ook die prima werken met de ICS2000.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick_6369
Mijn punt was net dat ik een paar strips online vond die wel met Hue zouden samenwerken, maar volgens de website expliciet niet met de ICS-2000.
Er staat eigenlijk nergens bij dat ze wel met de ICS-2000 samenwerken.
Bij de exemplaren waar niet uitdrukkelijk bij staat dat ze niet geschikt zijn voor de ICS-2000 twijfel ik er daarom ook enorm aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Volgens mij kan je alles van Hue koppelen mits het een generatie 2 of hoger is:

https://www.klikaanklikuit.nl/compatibiliteit-zigbee

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bfrqrv
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-05 06:48
bfrqrv schreef op zondag 3 mei 2020 @ 16:42:
Even een gekke tussendoor. Heb al heel lang ervaring met KAKU en ook met de alarmsystemen, maar kom hier niet uit. Systeem heeft inmiddels veel sensoren en contacten en dat gaat allemaal al jaren prima. Ook het batterijen gebruik is geweldig laag. Nu gaat de laatste 3 nachten random de ALSIR in alarm. Iedereen wakker, maar het is alleen de sirene en niet een alarm. Als het alarm zal gaan heb ik daarop nog vele regels gebaseerd en die gaan dus niet af, alleen de sirene! Als het een slechte diefstalschakelaar zal zijn gaat ook het echte alarm af en niet alleen de sirene. Als je heel snel op het leerknopje drukt heb je dat effect ook, dat alleen de sirene begint te loeien.

Hij vangt een stoor signaal op? Hij is toch gecodeerd? Kan er nu niets meer mee.
Inmiddels erachter gekomen na aardig wat onderzoek wat hier aan de hand is. Een deur/raam contact ALMST-2000 is kapot. Deze koppelt en ontkoppelt niet meer goed. Signalen zijn nog wel in orde, maar dit bracht het alarm dus van zijn stuk. Wel jammer dat de hardware toch begint te haperen na zo'n 3-5 jaar meestal. Het is al bekend dat de ontvangers ook al veelal gaar worden. Dit is wel weer te repareren met de X2 type condensators. Heb er ook al veel moeten repareren en dan gaan ze weer voor een hele poos. Zwakke componenten is nooit leuk, maar in een beveiligingssysteem is het eigenlijk not done |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fjansma
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 09:14
Patrick_6369 schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 09:22:
Mijn punt was net dat ik een paar strips online vond die wel met Hue zouden samenwerken, maar volgens de website expliciet niet met de ICS-2000.
Er staat eigenlijk nergens bij dat ze wel met de ICS-2000 samenwerken.
Bij de exemplaren waar niet uitdrukkelijk bij staat dat ze niet geschikt zijn voor de ICS-2000 twijfel ik er daarom ook enorm aan.
De GLEDOPTO van o.a. Aliexpress werkt uitstekend met de ICS-2000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiniDuck
Speedy-Andre schreef op woensdag 29 april 2020 @ 17:43:
[...]

Hoi,
KAKU refereert naar een roller en shutter modus, waar de klantenservice van Somfy niks van af schijnt te weten. Waarschijnlijk is dat de modus die jij al geprobeerd hebt te wijzigen? (US of Eur mode?)
Kun je me vertellen hoe je dat gewijzigd hebt? Ik zou dit ook graag een keer willen proberen.

Als dat ook niet de oplossing is dan ben ik bang dat het met KAKU niet gaat lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Nu online

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

MiniDuck schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 15:51:
[...]

Hoi,
KAKU refereert naar een roller en shutter modus, waar de klantenservice van Somfy niks van af schijnt te weten. Waarschijnlijk is dat de modus die jij al geprobeerd hebt te wijzigen? (US of Eur mode?)
Kun je me vertellen hoe je dat gewijzigd hebt? Ik zou dit ook graag een keer willen proberen.

Als dat ook niet de oplossing is dan ben ik bang dat het met KAKU niet gaat lukken.
De namen zeggen het al, roller is op/neer en shutter betreft de lamellen.
Niet elke remote of ontvanger ondersteunt US/EUR, mijn Somfy Soliris Mod/Var module is best oud.
Je kan schakelen tussen US en EUR door binnen 30s nadat er prik op staat de My knop 5s in te drukken.
Vreemd dat Kaku er niets mee zou kunnen, Homewizard en Domoticz hebben het immers wel opgelost.
Ik zou een andere RTS sturing moeten aanschaffen om dit op te lossen, ik hoopte met de Ics-2000 mijn
oude 433MHz spul in Google Home te krijgen.
Somfy verschijnt daar als uit/aan dus My of stop kan er niet mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hetisookwat
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:10
Ik wil een KlikAanKlikUit systeem gaan aanschaffen in mijn nieuwe woning. Er zitten al een aantal dingen in het huis die ik op een ICS-2000 wil aansluiten. Zo is de tuinlamp geschakeld met een KaKu afstandsbediening, evenals het zonnescherm en de rolluiken. Dit zit allemaal op een afstandsbediening.

Mijn vraag is als volgt, wanneer ik een ICS-2000 aanschaf, biedt dit mij dan de volgende optie met de producten die ik uitgezocht heb:

- Als de zon schijnt en het warmer dan x graden is, dan moet het zonnescherm naar beneden, en de rolluiken naar beneden. Dit gaat alleen op wanneer de deuren en ramen gesloten zijn.

Hiervoor wil ik de volgende producten gebruiken:
- De bestande ASUN-650 die in al mijn rolluiken zit, in combinatie met
- ACST-606 https://www.klikaanklikui...loze-deur-raamsensor.html

Dus simpel gezegd:
temperatuur boven 15 graden en ACST-606 gesloten, dan ASUN-650 aanslingeren om rolluiken te sluiten.

Of heb ik hier andere apparatuur voor nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Ik mis nog een temperatuursensor in je verhaal: https://www.klikaanklikui...htvochtigheid-sensor.html

en een schermersensor die je bij een bepaalde hoeveelheid licht ook een trigger kan laten afvuren: https://www.klikaanklikui...adloze-schemersensor.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
Ik raad je aan om in plaats van de ACST-606 te gaan voor de ZCTS-808. Deze kan namelijk de status terugkoppelen en is daarmee dus ook te gebruiken als 'conditie' in een regel:

ALS temperatuur boven 15 graden is gegaan
EN Contactsensor is gesloten
DAN ASUN-650 aanslingeren

Met de ACST-606 kun je niet zien of het contact geopend of gesloten is. Deze sensor koppelt namelijk geen status terug maar verstuurt een signaal als het contact veranderd van situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietn172
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 05-05 16:17
Goedemiddag!
Ik ben mijn huis wat slimmer aan het maken met behulp van de ICS-2000.
Volgende puntje is het automatisch aanschakelen van de buitenverlichting bij beweging.
Heeft er iemand een goede buiten bewegingsmelder voor de ics-2000 (liefst met zigbee)?
Ik heb reeds de KAKU APIR-2150 getest, maar de resultaten vielen wat tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hetisookwat
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:10
xFeverr schreef op maandag 11 mei 2020 @ 13:32:
Ik raad je aan om in plaats van de ACST-606 te gaan voor de ZCTS-808. Deze kan namelijk de status terugkoppelen en is daarmee dus ook te gebruiken als 'conditie' in een regel:

ALS temperatuur boven 15 graden is gegaan
EN Contactsensor is gesloten
DAN ASUN-650 aanslingeren

Met de ACST-606 kun je niet zien of het contact geopend of gesloten is. Deze sensor koppelt namelijk geen status terug maar verstuurt een signaal als het contact veranderd van situatie.
Dank je wel :)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
@Pietn172 misschien de zigbee versie? https://www.klikaanklikui...loze-bewegingssensor.html

Je zou ook kunnen kijken naar de sensoren van Hue of Ikea, volgens mij moeten die ook werken op de ics2000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
renzo4000 schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 11:10:
@Pietn172 misschien de zigbee versie? https://www.klikaanklikui...loze-bewegingssensor.html

Je zou ook kunnen kijken naar de sensoren van Hue of Ikea, volgens mij moeten die ook werken op de ics2000.
Nee die werken niet. Tenminste, ze kunnen niet in regels worden gebruikt. Dat komt omdat de IKEA sensoren zelf de lampen aansturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frappuccino
renzo4000 schreef op maandag 11 mei 2020 @ 12:09:
Ik mis nog een temperatuursensor in je verhaal: https://www.klikaanklikui...htvochtigheid-sensor.html

en een schermersensor die je bij een bepaalde hoeveelheid licht ook een trigger kan laten afvuren: https://www.klikaanklikui...adloze-schemersensor.html
Dan zou ik ipv die KaKu temp sensor toch een Aquara bij Ali bestellen voor een fractie van de prijs (rond een tientje).

Die dingen doen het prima. Enkel de batterij indicatie kan wel eens problemen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frappuccino
renzo4000 schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 11:10:

De ZPIR-8000 is voor binnen, niet voor buiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fjansma
Frappuccino schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 18:06:
[...]

De ZPIR-8000 is voor binnen, niet voor buiten.
Ik ben ook nog altijd op zoek naar een alternatief dat werkt met de ICS-2000. Ik heb vijf van deze exemplaren en ze geven allen vrij regelmatig onterechte bewegingsmeldingen. Ongeacht de plek in huis, oriëntatie, toetreding daglicht. Binnen het gebruik als alarm dus waardeloos. Als schakeling voor licht lijkt het me dus ook niet ideaal, aangezien de 'valse' meldingen dus regelmatig het licht onterecht aan zal schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietn172
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 05-05 16:17
Bedankt voor de reacties!
Hue sensoren werken jammergenoeg niet. Ik kan deze koppelen aan de ics-2000 maar krijg geen "bewegings events" binnen.
Ik heb een testopstelling gemaakt met osram smart+ bewegingsensoren. Eerste resultaten zijn veelbelovend. Goed bereik en correcte detecties :)
Enige nadeel is dat die eigenlijk binnen sensoren zijn. Ik zoek nog uit of ik die in een waterdichte behuizing kan inbouwen.

[ Voor 16% gewijzigd door Pietn172 op 20-05-2020 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frappuccino
fjansma schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 13:16:
[...]

Ik ben ook nog altijd op zoek naar een alternatief dat werkt met de ICS-2000. Ik heb vijf van deze exemplaren en ze geven allen vrij regelmatig onterechte bewegingsmeldingen. Ongeacht de plek in huis, oriëntatie, toetreding daglicht. Binnen het gebruik als alarm dus waardeloos. Als schakeling voor licht lijkt het me dus ook niet ideaal, aangezien de 'valse' meldingen dus regelmatig het licht onterecht aan zal schakelen.
Dat onterecht aangaan van het licht kun je natuurlijk al ondervangen door de voorwaarde te stellen dat bijvoorbeeld tussen 21:00 en 06:00 het licht wel aan moet bij beweging en anders niet. Dit is uiteraard seizoensafhankelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjansma
Frappuccino schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 15:02:
[...]

Dat onterecht aangaan van het licht kun je natuurlijk al ondervangen door de voorwaarde te stellen dat bijvoorbeeld tussen 21:00 en 06:00 het licht wel aan moet bij beweging en anders niet. Dit is uiteraard seizoensafhankelijk.
Dit lost het probleem natuurlijk niet op..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frappuccino
Ik heb twee van die dingen en er is er eentje bij die af en toe een false positive geeft.
Meestal in het voorjaar.

En dat komt mijn inziens door de lichtinval in combinatie met bewegende struiken buiten.
Dit ook enkel maar bij een bepaalde stand van de zon die ruimte in.

Te weinig in ieder geval om me er druk over te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fjansma
Frappuccino schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 10:56:
Ik heb twee van die dingen en er is er eentje bij die af en toe een false positive geeft.
Meestal in het voorjaar.

En dat komt mijn inziens door de lichtinval in combinatie met bewegende struiken buiten.
Dit ook enkel maar bij een bepaalde stand van de zon die ruimte in.

Te weinig in ieder geval om me er druk over te maken.
In de meeste gevallen verwacht ik dat iets soortgelijks de oorzaak is. Echter heb ik er ook één in een volledig verduisterde ruimte hangen die dezelfde problemen geeft als de rest. Het gebeurt gemiddeld twee keer per week (als de meldingen aan staan, dus er zullen meer valse meldingen zijn). Gevoelsmatig (ik houd geen statistiek bij) gebeurt het bij alle melders ongeveer even vaak, ongeacht positie en oriëntatie. Zo nu en dan een valse melding vind ik wel acceptabel maar dit is dubieus te noemen. Maar ik sta er blijkbaar alleen in :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roymo
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 03-12-2023
Al een tijd mee bezig maar ik kom er niet uit:

Weet iemand hoe ik TADO kan koppelen aan ICS?

Wat ik wil: als de TADO zegt dat we AFWEZIG zijn dan alle lampen uit als het voor zonsondergang is

Ik ben benieuwd!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxfire
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-04 11:23
Kun je ook andere Zigbee afstandsbedieningen koppelen inmiddels aan de ICS-2000, als alleen de zigbee remote van KAKU zelf?
Of koppelen via touchlink aan de Zigbee lampen NA het koppelen aan de ICS-2000?

Dat dan weer wel......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timn89
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11-09-2024
Goedemiddag,

Ik hoop dat iemand mij kan helpen. In mijn ICS 2000 heb ik meerdere scènes die wel willen starten via de play knop. Echter als ik een scène wil stoppen met de stop knop gebeurt er niks. En dit is eigenlijk bij alle scènes zo.

Weet iemand hoe dit kan en wat ik moet doen?

Alvast bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
timn89 schreef op zondag 31 mei 2020 @ 14:36:
Goedemiddag,

Ik hoop dat iemand mij kan helpen. In mijn ICS 2000 heb ik meerdere scènes die wel willen starten via de play knop. Echter als ik een scène wil stoppen met de stop knop gebeurt er niks. En dit is eigenlijk bij alle scènes zo.

Alvast bedankt!
Wat versta jij onder stoppen? Een via de scène aangezette lamp zal niet uitgaan als je de scène stopt bijvoorbeeld. Alleen acties binnen de scène die nog niet uitgevoerd zijn zullen door de stop knop niet uitgevoerd worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xFeverr
timn89 schreef op zondag 31 mei 2020 @ 14:36:
Goedemiddag,

Alvast bedankt!
Het ligt er aan wat je verwacht dat er zou moeten gebeuren als je op de stop-knop drukt. Waarschijnlijk verwacht je dat alles ongedaan gemaakt wordt wat er in de scene afspeelde? Dat is dus niet wat het doet...

Nee, hij stopt gewoon daadwerkelijk met het verder uitvoeren van de scène en die knop heeft dan ook eigenlijk pas nut als er vertragingen in je scène zitten.

Stel, je hebt de scène: lamp A aan, 10 seconden vertraging, lamp B aan. Nu start je de scène, en druk je na 5 seconden op stop. Resultaat: lamp A is ingeschakeld, lamp B niet en wordt ook niet meer ingeschakeld. De scène is namelijk gestopt terwijl hij in de vertraging zat.

Dat is eigenlijk alles wat die knop doet. Een scène die bezig is met afspelen stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin_83
Dus een scène maken die de lampen van je andere scène uitzet ;)

Gasloos sinds 01-12-2017 zonder slotje of verwijdering, dus een "gevaarlijke situatie" volgens Liander. Verwarming met een Loria duo 6010. Pelletkachel voor de fun. EDIT 22-09-21 de (gevaarlijke) gasleiding in opdracht van Liander verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rpcrobbie
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 21-11-2020
Mijn afstandbediening(zyct 202) is ongewenst gereset. Vervolgens wilde ik de lampen weer koppelen dmv de aan knop lang ingedrukt te houden bij de lamp. Vervolgens is hij gekoppeld aan de afstandbediening, maar is hij uit de ics 2000 gegooid. Hierna geprobeerd door de lamp 5x aan uit te zetten in koppel modus te zetten om hem te kunnen koppelen aan de ics 2000, maar krijg dat niet voor elkaar.

Met de afstandbediening de aan uit knop samen een aantal seconden indrukken brengt hem in koppelmodus, maar reset hem volgens mij ook gelijk. Krijg hem dan namelijk wel weer gekoppeld aan de ics 2000, maar vervolgens is hij niet meer gekoppeld aan de afstandbediening....

Kan iemand mij hier verder mee helpen?

Lamp: Philips Hue (White and Color E27)
Afstandbediening: KAKU ZYCT-202
Controle station: KAKU ICS-2000

Alvast bedankt

[ Voor 3% gewijzigd door rpcrobbie op 05-06-2020 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
rpcrobbie schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 13:49:
Mijn afstandbediening(zyct 202) is ongewenst gereset. Vervolgens wilde ik de lampen weer koppelen dmv de aan knop lang ingedrukt te houden bij de lamp. Vervolgens is hij gekoppeld aan de afstandbediening, maar is hij uit de ics 2000 gegooid. Hierna geprobeerd door de lamp 5x aan uit te zetten in koppel modus te zetten om hem te kunnen koppelen aan de ics 2000, maar krijg dat niet voor elkaar.

Met de afstandbediening de aan uit knop samen een aantal seconden indrukken brengt hem in koppelmodus, maar reset hem volgens mij ook gelijk. Krijg hem dan namelijk wel weer gekoppeld aan de ics 2000, maar vervolgens is hij niet meer gekoppeld aan de afstandbediening....

Kan iemand mij hier verder mee helpen?

Lamp: Philips Hue (White and Color E27)
Afstandbediening: KAKU ZYCT-202
Controle station: KAKU ICS-2000

Alvast bedankt
Lamp en afstandsbediening resetten. (Helaas is het resetten van Hue niet altijd gemakkelijk, 5x aan/uit zetten werkt volgens mij niet). Vervolgens lamp aan de ICS terug koppelen, afstandsbediening aan ICS terugkoppelen (met de groepsknop volgens mij), en als laatste de afstandsbediening aan de lamp koppelen (met de AAN-knop volgens mij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rpcrobbie
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 21-11-2020
xFeverr schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 21:37:
[...]

Lamp en afstandsbediening resetten. (Helaas is het resetten van Hue niet altijd gemakkelijk, 5x aan/uit zetten werkt volgens mij niet). Vervolgens lamp aan de ICS terug koppelen, afstandsbediening aan ICS terugkoppelen (met de groepsknop volgens mij), en als laatste de afstandsbediening aan de lamp koppelen (met de AAN-knop volgens mij)
Het klopt helemaal wat je zegt en al die stappen heb ik doorlopen. Bij de laatste stap gaat het mis....
Als ik de afstandbediening aan de lamp koppel met de aan toets, dan reset hij de lamp volledig, koppelt hem wel met de afstandbediening, maar dan is hij weer ontkoppeld van de ICS..... :?

Hoop echt dat ik een oplossing ga vinden om de lamp te koppelen aan de afstandbediening zonder dat de lamp volledig gereset wordt en dat hij dus gewoon gekoppeld blijft met de ICS..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriszz
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-05 07:53
Ik heb geen ervaring met Hue's(Philips), maar wel Tradfri(IKEA). Deze moeten reset worden door 7x aan/uit te zetten, maar zoals al in eerdere post gemeld, lukte dat ook moeilijk. Ik gebruikte een fitting stekker direct in het stopcontact. Toen ik gewoon een IKEA staande lampje met knip schakelaar op de fitting gebruikte ging t keer op keer gelijk goed. Misschien iets te maken met loskoppelen van beide polen tegelijk of slechts 1 tegelijk.

Voor het koppelen van de remote aan de ics-2000, lukt het me niet om meerdere remote aan de ics-2000 te koppelen. Ze doen dan allemaal hetzelfde, behalve de Tradfri beweging sensor, die hoeft niet aan de ics-2000 gekoppeld te worden om toch de lampen zowel via de sensor als via de ics-2000 te kunnen bedienen.

Wat me bij het koppelen van de remotes aan de lampen wel is opgevallen is dat je de koppeling knop op de remote niet te lang ingedrukt moet houden. De lamp geeft op een gegeven moment een 'signaal'(knipper) en dan even niets, waarnaar de lamp harder/zachter gaat branden. Dan moet je de koppel knop zo snel mogelijk los laten, anders is de lamp inderdaad ontkoppeld van de ics-2000.
Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mekelschot
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 28-04-2023
Goedemorgen,

Ik heb enkele klikaanklikuit producten in huis gekoppeld op de ICS2000 (o.a. tuinverlichting, scenes voor de verlichting in huis met inbouw aan/uit modules achter het WCD etc.).

Met de app werkt dit perfect. Nu leek het ons handig om deze scenes ook met de afstandsbediening te kunnen bedienen. Bijv. een scene waarbij 's avonds de verlichting aan wordt gezet. Het lijkt erop dat je geen koppeling kan maken tussen deze scenes en de AYCT-102, heb ik dat juist?

Verder had ik gehoopt dat ik niet alle WCD's uit elkaar hoefde te slopen om de afstandsbediening in te leren, maar dit lijkt ook een vereiste? Jammer dat de beschrijving die erbij zit zo beperkt is.

Bedankt voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
Mekelschot schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 09:22:
Goedemorgen,

Ik heb enkele klikaanklikuit producten in huis gekoppeld op de ICS2000 (o.a. tuinverlichting, scenes voor de verlichting in huis met inbouw aan/uit modules achter het WCD etc.).

Met de app werkt dit perfect. Nu leek het ons handig om deze scenes ook met de afstandsbediening te kunnen bedienen. Bijv. een scene waarbij 's avonds de verlichting aan wordt gezet. Het lijkt erop dat je geen koppeling kan maken tussen deze scenes en de AYCT-102, heb ik dat juist?

Verder had ik gehoopt dat ik niet alle WCD's uit elkaar hoefde te slopen om de afstandsbediening in te leren, maar dit lijkt ook een vereiste? Jammer dat de beschrijving die erbij zit zo beperkt is.

Bedankt voor de hulp!
Hier heb ik de AYCT-202 direct gekoppeld aan de ICS2000. Dan is hij beschikbaar in 'regels'. Ik heb de afstandsbediening niet gekoppeld aan alle KaKu hardware, alles gaat via de App.

Bij het aanmaken van een regel kan je de afstandsbediening als trigger opgeven (kanaal 1 t/m 17, per kanaal aan of uit).
Eventueel kun je nog een voorwaarde opgeven (bijvoorbeeld binnen bepaalde tijdsspanne)
Als actie heb je meerdere mogelijkheden waaronder het starten van een scene.

De buitenverlichting zou je ook met een regel kunnen starten met tijd als trigger. Zo heb ik 'zonsondergang' als trigger opgegeven met een offset van -30 minuten (30 minuten voor zonsondergang gaat de verlichting aan). Over het algemeen werkt dat goed. Op een bewolkte dag kan het zijn dat we de verlichting eerder aan willen, dat kan met een druk op de knop van de afstandsbediening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timn89
Iemand enig idee waarom mijn Osram Smart + stekker in de ICS2000 niet in Google Home staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:45
Sinds een paar weken ben ik ook (als eerste 'smart' deel thuis) overgestapt naar de ics2000.
Eerste ervaringen zijn goed.

Ondertussen ben ik ook aan het kijken of ik de thermostaatkranen kan vervangen om ook slim te worden.
Nu zie ik die in allerlei soorten, maten, merken en prijzen. Ik ben benieuwd of iemand ervaring heeft met deze kranen in combinatie met de ICS2000 (want zigbee).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin_83
Niet alles wat Zigbee is werkt zomaar met de ICS. Het moet wel een KaKu product of kloon daarvan zijn.

Verwarmingen heb ik nog niet gehoord icm met de ICS, dus zou dat eens goed uitzoeken voor je besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timn89
Erwin_83 schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 14:51:
Niet alles wat Zigbee is werkt zomaar met de ICS. Het moet wel een KaKu product of kloon daarvan zijn.
Weet ik, heb de stekker van iemand gratis gekregen en had gelezen dat deze te koppelen is met de ICS. Dit is zonder problemen gelukt en werkt prima! Alleen zie ik hem dus niet terug in Google Home. Lijkt wel of daar iets niet lekker gaat. Want ook de Aqara Temp sensor staat gewoon in de ICS en laat die niet in GH zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin_83
timn89 schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 15:14:
[...]

Weet ik, heb de stekker van iemand gratis gekregen en had gelezen dat deze te koppelen is met de ICS. Dit is zonder problemen gelukt en werkt prima! Alleen zie ik hem dus niet terug in Google Home. Lijkt wel of daar iets niet lekker gaat. Want ook de Aqara Temp sensor staat gewoon in de ICS en laat die niet in GH zien.
Mijn reactie was voor @yannickie111 .

Ik heb 2 Osram stekkers gekoppeld aan de ICS en die werken vanuit Google home gewoon.

Op de Aquara temperatuur sensors nooit gelet hoe dat met Google home gaat. Heb er een aantal aan de ICS gekoppeld. Pas gelden nog 2 bijbesteld maar die krijg ik niet gekoppeld helaas. Moet er nog een keer mee verder.

[ Voor 16% gewijzigd door Erwin_83 op 19-06-2020 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timn89
Erwin_83 schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 17:00:
[...]

Mijn reactie was voor @yannickie111 .

Ik heb 2 Osram stekkers gekoppeld aan de ICS en die werken vanuit Google home gewoon.

Op de Aquara temperatuur sensors nooit gelet hoe dat met Google home gaat. Heb er een aantal aan de ICS gekoppeld. Pas gelden nog 2 bijbesteld maar die krijg ik niet gekoppeld helaas. Moet er nog een keer mee verder.
Sorry! Dacht voor mij.

Ik probeer het van het weekend nog wel een keer. Ik weet in ieder geval nu, dat het zou moeten werken. Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
let ook op de naamgeving, ik weet niet of je een lamp eraan hebt zitten bijvoorbeeld? Dan noem je hem bijv. "Lamp woonkamer". Vergeet ook niet "hey Google, synchroniseer mijn apparaten".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin_83
Niet in al mijn namen zit lamp verwerkt en die werken binnen google home gewoon. Meeste is wel KaKu spul en 2 zijn osram stekkers (kamerlamp en trap trede)

Van de week een magneetventiel toegevoegd (aan een KaKu stekker) voor de tuinsproeier en deze werkte gelijk met een spraakopdracht in google home.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjharing
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 05-05 09:29
Weet iemand of het mogelijk is om in een push bericht ook een tijd te vermelden? Bv &tijd ?
Dat is vooral handig met bv een bewegingssensor. Soms krijg je de notificatie later op je telefoon en is zo'n tijd aanduiding wel prettig

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sowieso zou het handig zijn als er ergens een logfile oid beschikbaar is waarin alle events worden geregistreerd. Ik heb bijv. ook voor mijn klikaanklikuit deurbel ingesteld dat ik een notificatie krijg. Maar het is dan erg suf dat je achteraf niet kan achterhalen hoe laat er is aangebeld. Ook voor bijvoorbeeld het alarm kan het erg waardevol zijn als later is te achterhalen hoe laat deze precies afging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dan070
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 27-09-2024
@wjharing
Ik gebruik op mijn Android telefoon " recent notifications" en krijg dan notificaties en tijd te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin
  • Laatst online: 17:57

Tarin

Just plain weird.

wjharing schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 17:50:
Weet iemand of het mogelijk is om in een push bericht ook een tijd te vermelden? Bv &tijd ?
Dat is vooral handig met bv een bewegingssensor. Soms krijg je de notificatie later op je telefoon en is zo'n tijd aanduiding wel prettig
Je kan hem ook een mailtje laten sturen toch? Die hebben een vrij accurate tijd meestal, en als je Gmail hebt kan je via jouwadres+kaku@gmail.com en labels best een aardig overzicht opzetten.

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tarin schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 23:09:
[...]

Je kan hem ook een mailtje laten sturen toch? Die hebben een vrij accurate tijd meestal, en als je Gmail hebt kan je via jouwadres+kaku@gmail.com en labels best een aardig overzicht opzetten.
Kan jouw ics 2000 mailtjes versturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Palomar schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 05:57:
[...]

Kan jouw ics 2000 mailtjes versturen?
Hm, ik dacht dat ik dat gelezen had toen het als nieuwe functie geïntroduceerd werd, maar er is inderdaad alleen een notificatie-optie en geen mail-optie.

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jantje2000
  • Registratie: Februari 2016
Ik begreep dat je triggers kan aanmaken binnen klikaanklikuit, maar is het ook mogelijk om daar voorwaardes aan te hangen?

Iets van

- Als een raam dicht gaat
- en een ander raam nog open is
- dan moet er iets gebeuren

is dat mogelijk binnen de ICS-2000?

De wet van Murphy: Alles wat fout kan gaan zal fout gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaitman
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

Gaitman

The Real One

Deze ochtend zie ik regelmatig op de ICS 2000 twee rode ledjes branden. Verder reageert die gewoon op de spraakopdrachtem via Google Home en worden alle ledjes weer groen. Ben ik de enige die hier nu last van heeft?

Verder gaat er bij normaal gebruik om de drie seconden één blauw ledje aan. Ik vraag me af of andere dat ook hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xFeverr
Gaitman schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 11:48:
Deze ochtend zie ik regelmatig op de ICS 2000 twee rode ledjes branden. Verder reageert die gewoon op de spraakopdrachtem via Google Home en worden alle ledjes weer groen. Ben ik de enige die hier nu last van heeft?

Verder gaat er bij normaal gebruik om de drie seconden één blauw ledje aan. Ik vraag me af of andere dat ook hebben?
Ik krijg 1 rood ledje als er iets met het internet aan de hand is. 2 rode ledjes zijn er pas als de ICS denkt dat er geen kabel verbonden is. Dat is dus als ik de kabel er uit trek of als mijn router uit staat.

Dat een blauw ledje knippert om de 3 seconden is normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DummyXL
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06-03 12:18
Klein, vraagje en geprobeerd om in dit forum te vinden maar niet gezien.

Ik heb een classic lijn 3x 433mhz met afstandbediening uitgebreid met de ics-2000 en wat zigbee lampen en schakelaars (deels Kaku deels Xiaomi) werkt allemaal prima.

Alleen de oude afstandsbediening werkt niet met de zigbee lampen.

Ik wilde deze vervangen voor de Zyct-202 zigbee Kaku afstandbediening.

Echter op de site lees ik dat deze niet werkt voor de classic 433mhz lijn. Ik zou verwachten dat dit vertaald zou worden door de ics-2000 richting die kastjes maar kan dat niet vinden dat dat zo is. In dat geval schiet ik er niets mee op.

Mijn vraag, kan deze afstandsbediening alles bedienen? of heb ik dan hetzelfde probleem als nu maar dan andersom dat de oude niet werken?

En zijn er ev. Alternatieven.

Had ik al gemeld hoe geweldig ik ben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xFeverr
Kan je de oude afstandsbediening aanmelden op de ICS-2000? Of zijn ze zo oud dat ze nog met het 'codeschijfje' werken?

Indien ja, dan kun je de oude afstandsbediening gebruiken voor je Zigbee-spullen. Dit doe je via 'Regels'

ALS...
... afstandsbediening kanaal 1 AAN wordt ingedrukt
DAN...
... zet Zigbee-lamp aan.

En vervolgens ook een regel voor kanaal 1 UIT.

De ZYCT-202 communiceert direct met de lampen, en dus niet 'via' de ICS-2000. Daarom kun je de afstandsbediening niet in regels gebruiken en daarmee dus ook niet gebruiken voor de oudere producten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DummyXL
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06-03 12:18
Je bent mijn held, ik had geen idee dat dat kon. 😁

Ik heb nu alles werkend via de oude remote bedankt.

Moet nog wel ff prutsen, werkt nog niet helemaal goed maar komt nu vast goed.

Ps. Ik heb nog een aqara beweging sensor liggen die krijg ik niet aangemeld, gaat waarschijnlijk ook gewoon niet maar nog tips?

[ Voor 25% gewijzigd door DummyXL op 07-07-2020 00:02 ]

Had ik al gemeld hoe geweldig ik ben?

Pagina: 1 ... 26 ... 37 Laatste