Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• xFeverr
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 15:34
Erwin_83 schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 12:54:
Met de KaKu schakelaars en afstandbedieningen kan dat al, al is die van Ikea wellicht mooier. Of geen knopje en met Google Home een scène starten ;)

Gewoon schakel materiaal met een kaku zender kan ook. Dit gebruik ik zelf voor de trap verlichting. Bij indrukken start de scène en gaat de traptrede verlichting 5 minuten aan. Gebruik het bijna nooit, aangezien bijna alles nu met bewegins sensors gaat.
Van KAKU heb je ook nog deze: https://www.klikaanklikui...900-slimme-wand-knop.html

Doe daar een mooi plaatje op en je hebt in principe hetzelfde

Download Spoor reisplanner voor Windows 10 (mobile) van de Windows Store!

• fjansma
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 03-04 10:27
Ik heb de Ikea stekker met afstandsbediening uit de volgende link: https://www.ikea.com/nl/n...t-met-contacten-40364748/.

Tevergeefs heb ik onderstaande stappen meerdere malen doorlopen. Ik krijg de stekker vrij makkelijk gekoppeld aan de ICS-2000. Na enkele pogingen lukt het mij ook om de afstandsbediening te koppelen aan de ICS-2000. Het lukt daarna echter niet om de AB ook te koppelen aan de stekker. Dit kan enkel door de afstandsbediening of stekker in koppelmodus te zetten. De enige uitkomst daarna is echter dat ik de stekker niet meer met de ICS-2000 kan bedienen. Enkel nog met de afstandsbediening.

Is het uberhaupt mogelijk de stekker van Ikea gelijktijdig met zowel de afstandsbediening als ICS-2000 te besturen?

Ik heb in een andere ruimte ook nog een ZYCT-202 AB. Eerder heb ik al vastgesteld dat je er daar weliswaar 2 van kunt koppelen aan de ICS-2000. Deze hebben dan echter enkel de mogelijkheid dezelfde apparaten aan te sturen (de ander is een directe kopie). Mogelijk kan de ICS-2000 alleen maar overweg met 1 afstandsbediening?
OmeJoyo schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 20:27:
OK, ik het de Tradfri Afstandsbediening gekocht en kan daar nu mijn Gledopto mee inschakelen en dimmen. Wat in mijn geval betekend, de verlichting van de badkamer zonder telefoon inschakelen en dimmen, wat er fijn is. Ik vermoed dat dit ook met de dimmer werkt, echter ik heb er geen om te testen.

Hoe koppel je een Tradfri AB aan de ICS en vervolgens aan een Lamp of Schakeleenheid:

*Reset de Tradfri AB door 4 keer achter elkaar op de koppel-knop te drukken (Binnen 5 seconden), wacht tot het lampje uitgaat
* Ga naar je ICS met de Tradfri AB
* Open je KAKU app, ga naar een ruimte en klik op het plusje om een device toe te voegen
* Kies Trust Smart home - Zigbee Lijn - Volgende - Zigbee afstandsbediening
* Klik volgende - Klik volgende - de ICS wil gaan verbinden
* Houdt nu Tradfri AB op maximaal 5 centimeter van je ICS en druk de koppel-knop van je Tradfri Remote minimaal 10 seconden in. In de app zou je nu de melding moeten krijgen dat het koppelen is gelukt.
* Geef de Tradfri AB een naampje

Je kunt de AB niet in regels of scenes gebruiken!!!

* Ga nu met je gekoppelde Tradfri AB naar de Zigbee lamp/stekkerdoos die je wilt bedienen, die al is aangemeld op je ICS
* Houdt de AB op maximaal 5 centimeter afstand en houdt wederom de koppel-knop minimaal 10 seconden ingedrukt. Je licht zal een keer knipperen bij succesvolle koppeling.

That's it! Je kunt nu je Zigbee devices met de ICS of AB bedienen, ik ben er iig erg blij mee. Ik heb nu Tradfri, Osram en Gledopto units gekoppeld zitten aan mijn ICS en het werkt allemaal super. Je kunt op deze manier alleen niet een 433 KAKU met een Ikea Zigbee remote bedienen helaas.

• OmeJoyo
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 18:40

OmeJoyo

This is me

fjansma schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 09:00:
Ik heb de Ikea stekker met afstandsbediening uit de volgende link: https://www.ikea.com/nl/n...t-met-contacten-40364748/.

Tevergeefs heb ik onderstaande stappen meerdere malen doorlopen. Ik krijg de stekker vrij makkelijk gekoppeld aan de ICS-2000. Na enkele pogingen lukt het mij ook om de afstandsbediening te koppelen aan de ICS-2000. Het lukt daarna echter niet om de AB ook te koppelen aan de stekker. Dit kan enkel door de afstandsbediening of stekker in koppelmodus te zetten. De enige uitkomst daarna is echter dat ik de stekker niet meer met de ICS-2000 kan bedienen. Enkel nog met de afstandsbediening.

Is het uberhaupt mogelijk de stekker van Ikea gelijktijdig met zowel de afstandsbediening als ICS-2000 te besturen?

Ik heb in een andere ruimte ook nog een ZYCT-202 AB. Eerder heb ik al vastgesteld dat je er daar weliswaar 2 van kunt koppelen aan de ICS-2000. Deze hebben dan echter enkel de mogelijkheid dezelfde apparaten aan te sturen (de ander is een directe kopie). Mogelijk kan de ICS-2000 alleen maar overweg met 1 afstandsbediening?

[...]
Ik heb deze afstandsbediening niet, enkel een ronde. Ik kan het daar mee proberen dit weekend of die ook een een stekkerdoos kan.

Ik laat het je weten :)

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

xFeverr schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 08:26:
[...]

Van KAKU heb je ook nog deze: https://www.klikaanklikui...900-slimme-wand-knop.html

Doe daar een mooi plaatje op en je hebt in principe hetzelfde
Klopt, alleen wel flink duurder als je meerdere koopt. Ok moet je bij deze 2 keer drukken om de lamp uit te schakelen. Ik heb er mijn twijfels bij of iemand die dit niet weet wel gaat snappen. Ik wil alles zo foolproof mogelijk houden, zodat bijv. bezoek het ook nog snapt...

• xFeverr
Palomar schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 14:33:
[...]

Klopt, alleen wel flink duurder als je meerdere koopt. Ok moet je bij deze 2 keer drukken om de lamp uit te schakelen. Ik heb er mijn twijfels bij of iemand die dit niet weet wel gaat snappen. Ik wil alles zo foolproof mogelijk houden, zodat bijv. bezoek het ook nog snapt...
Als je hem aan de ICS-2000 koppelt kan je natuurlijk gewoon zelf de actie bepalen voor 1x drukken of 2x drukken natuurlijk. En in vergelijking met de IKEA-knop: die kan alleen maar iets doen met 1x drukken. Dus als je dezelfde functionaliteit wil behalen is dat prima mogelijk.

Ik zeg niet dat dit een perfecte oplossing is, en ik vindt de knoppen van IKEA heel mooi, maar ze zullen nu in ieder geval niets doen met de ICS-2000 en als je net zoiets wil dat lijkt me dit een meer dan prima oplossing.

• fjansma
OmeJoyo schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 09:18:
[...]

Ik heb deze afstandsbediening niet, enkel een ronde. Ik kan het daar mee proberen dit weekend of die ook een een stekkerdoos kan.

Ik laat het je weten :)
Heb je hier al naar kunnen kijken? :)

• Wolfler
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 13-02 11:07
Scenes werken niet goed.
Bij het afspelen van scenes via de ICS 2000 worden regelmatig acties overgeslagen. Ik laat b.v. een aantal sensoren aan/uit schakelen, maar er worden dan soms acties overgeslagen. De batterijen van de sensors zijn ok. Iemand een idee hoe dit op te lossen?

• renzo4000
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 20:48

renzo4000

*Doh!*

Toevallig is gisteren bij mij ook een scene niet afgegaan (buitenverlichting icm lichtsensor). Toeval, of is dit ook te wijten aan de ICS-2000 en een hikup aan de kant van KAKU? Of zou dit geen invloed mogen hebben?

Hey pssst! ......Fiets kopen?!

• fjansma
Wolfler schreef op maandag 13 januari 2020 @ 10:24:
Scenes werken niet goed.
Bij het afspelen van scenes via de ICS 2000 worden regelmatig acties overgeslagen. Ik laat b.v. een aantal sensoren aan/uit schakelen, maar er worden dan soms acties overgeslagen. De batterijen van de sensors zijn ok. Iemand een idee hoe dit op te lossen?
Hier heb ik in een ver verleden al eens contact over gehad met KAKU. Zij schreven dit toe aan dat de ICS gewoon een 'beetje druk' is door al die acties in een scene. Zij adviseren om tussen de 2 a 3 acties een pauze van 1 seconde in te bouwen. Dit heeft bij mij 99,5% effect gehad.

• Goosefox
  • Registratie: januari 2020
  • Laatst online: 24-01 21:02
Hoi. Ik ben van plan te beginnen met kaku.
Echter nu kun je bij bauhaus een stopcontactschakelaar ACC-2300 kopen voor €18,95 of een set met een AB en 3 stopcontactschakelaars ACP3-2300R voor €17,95. Wat is nu het verschil? Ik neem aan dat niemand de enkele koopt als je voor minder 3 stuks met AB kunt kopen. Of zie ik iets over het hoofd. Overigens wil ik het gaan schakelen met de ICS-2000.

• Arfman
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 21:28

Arfman

Drome!

@Goosefox : enige wat ik me kan voorstellen is dat ze dat startersetje goedkoop aanbieden zodat je in het KaKu systeem stapt en ze er een klant bij hebben die ook weer gaat uitbreiden. Zie verder inderdaad ook geen verschil.

Andere vraag: ik heb vanavond lopen testen met een ICS-2000. Alles werkt prima maar dat het apparaat internet nodig heeft om te werken is vrij absurd. Iemand ervaring met een ICS-2000 gebruiken in combinatie met hass.io? (Home Assistant) Ik kan er verder eigenlijk niks over vinden, misschien zitten hier nog experts?

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel |

• Ortep
  • Registratie: maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Arfman schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 22:14:
@Goosefox :

Andere vraag: ik heb vanavond lopen testen met een ICS-2000. Alles werkt prima maar dat het apparaat internet nodig heeft om te werken is vrij absurd. Iemand ervaring met een ICS-2000 gebruiken in combinatie met hass.io? (Home Assistant) Ik kan er verder eigenlijk niks over vinden, misschien zitten hier nog experts?
Ja, ik heb er ervaring mee. Het werkt niet met home assistant. Je kan de ICS-2000 niet 'uitlezen'
Je kan hem via een omweg en IFTTT en Olisto wel aansturen.
Verder kan je hem in combinatie met Google Home gebruiken

[Voor 5% gewijzigd door Ortep op 14-01-2020 22:34]

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• renzo4000

renzo4000

*Doh!*

Vraagje aan de Aqara sensor gebruikers hier met een ICS-2000.

Wat is jullie ervaring met deze sensors tot op heden? Werken ze goed samen met de ICS-2000? Wat is het bereik? Stabiliteit?

Ik ben namelijk van plan om een hele rits sensoren te gaan bestellen:

- Deur/raam sensoren
- Water sensoren
- Rookmelders
- Bewegingsmelders
- G2 Camera (hub functie)
- Lucht/vocht/temperatuur sensor

Liever gebruik ik dus het Kaku systeem hiervoor ipv van het xiaomi/aqara platform.

• Erwin_83
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 21:11
Ik heb de luchtvochtigheid/temperatuur sensor en die werken. De luchtdruk geeft kaku niet aan en de batterij indicator werkt meer niet dan wel. En temperaturen onder nul geeft de app fout aan, maar daar zal je binnen geen last van hebben.

Een bewegins sensor heb ik ook, maar het koppelen is nog niet gelukt dus die is in een la beland.

[Voor 17% gewijzigd door Erwin_83 op 15-01-2020 11:21]

Gasloos sinds 01-12-2017 zonder slotje of verwijdering, dus een "gevaarlijke situatie" volgens Liander. Verwarming met een Loria duo 6010. Pelletkachel voor de fun.

Erwin_83 schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 11:19:
Ik heb de luchtvochtigheid/temperatuur sensor en die werken. De luchtdruk geeft kaku niet aan en de batterij indicator werkt meer niet dan wel. En temperaturen onder nul geeft de app fout aan, maar daar zal je binnen geen last van hebben.

Een bewegins sensor heb ik ook, maar het koppelen is nog niet gelukt dus die is in een la beland.
Idem voor mij voor die 2 producten ;)

Heb ook nog zo'n aqara wandschakelaar, maar kon ik ook niks mee.

• renzo4000

renzo4000

*Doh!*

Hmm, misschien dan toch een extra eco-systeem in de lucht brengen met de Aqara hub icm Mi home app. Uiteindelijk komt alles bij mij ook weer samen in de Google Home Assistant maar heb liever alles zoveel mogelijk onder één dak. Zeker als je bepaalde scene's / triggers wil gebruiken over de verschillende hardware.

fjansma schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 08:50:
[...]

Hier heb ik in een ver verleden al eens contact over gehad met KAKU. Zij schreven dit toe aan dat de ICS gewoon een 'beetje druk' is door al die acties in een scene. Zij adviseren om tussen de 2 a 3 acties een pauze van 1 seconde in te bouwen. Dit heeft bij mij 99,5% effect gehad.
ik had het gisteren ook met een hele simpele scene:
1. lamp aan
2. kleurtemperatuur op bepaalde kleur instellen
3. lichtsterkte op 100%

Het gebeurde regelmatig dat de lamp wel naar de ingesteld kleurtemperatuur ging, maar niet op volle sterkte (bleef staan op waar die op stond). Als ik tussen stap 2 en 3 een seconde pauze zet dan werkt het wel goed.

Moet hier ook bij zeggen dat de lamp eigenlijk een groep is van 2 lampen. Weet niet of dat extra belastend is, maar had geen zin om het te testen met 1 lamp.

• Arfman
  • Laatst online: 21:28

Arfman

Drome!

Ortep schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 22:27:
[...]

Ja, ik heb er ervaring mee. Het werkt niet met home assistant. Je kan de ICS-2000 niet 'uitlezen'
Je kan hem via een omweg en IFTTT en Olisto wel aansturen.
Verder kan je hem in combinatie met Google Home gebruiken
Ik kwam al tot dezelfde conclusie. Ik denk dat ik toch de ICS2000 laat staan. Al ons schakelmateriaal omzetten naar Zigbee is een kostbare aangelegenheid en sommige zaken zijn niet eens in Zigbee variant te krijgen (zoals de KaKu ACM3500 3 voudige buiteninbouwschakelaar, of ik zoek niet goed).

Volgens mij is de ICS2000 qua communicatie wel goed beveiligd (encryptie) dus het moet maar zo.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel |

• VLom
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 18:24
fjansma schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 08:50:
[...]

Is het mogelijk om mij eens uit te leggen hoe je een pauze inlast? Dank bij voorbaat!

• Erwin_83
Dat heet vertraging bij scènes, bij regels kan dit niet.

Je kan wel door een regel een scène laten starten.

[Voor 32% gewijzigd door Erwin_83 op 15-01-2020 17:20]

Gasloos sinds 01-12-2017 zonder slotje of verwijdering, dus een "gevaarlijke situatie" volgens Liander. Verwarming met een Loria duo 6010. Pelletkachel voor de fun.

• n3r0
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 05-03 22:40
Hi,

Heeft iemand een advies voor het volgende;

Ik wil graag de ASUN-650 gaan inbouwen bij deze drie rolluikschakelaars. Ik zou wel graag de bediening van de ASUN-650 via (vergelijkbare) knoppen willen kunnen opereren. Eentje verwijderd voor de beeldvorming
https://i.imgur.com/wP3VjkJ_d.jpg?maxwidth=640&shape=thumb&fidelity=medium

Nu heb ik al eens naar de zenders van Klikaanklikuit gekeken, maar deze zijn eigenlijk alleen los naast elkaar te plaatsen. Dus niet in een raam van drie zoals afgebeeld.

Ik vraag mij af welke smart schakelaars ik eventueel in dit raam zou kunnen plaatsen - als dat al kan. Ik wil het graag op dezemanier, maar het moet er wel een beetje deftig uitzien. Zou het niet mooi vinden om drie losse schakelaars naast elkaar te gebruiken.

Alternatief wat ik kon bedenken is deze schakelaars dichtmaken en een afstandsbediening hanteren, maar een mooi drievoudig overzetraam zou zeker mijn voorkeur hebben!

Groet, Rick
Ik heb onlangs een aantal halogeen-plafondspots vervangen door leds. Deze kunnen worden gedimd door een dimmer in de wandschakelaar (niet van kaku, gewoon bedraad). Op een laag dimniveau knipperen de lampen nu af en toe en dat komt omdat de dimmer niet geschikt is voor led. Ik ben nu aan het kijken naar een vervangende inbouwdimmer die wel geschikt is voor led. Deze zijn redelijk prijzig (50-100 euro). De KlikaanKlikuit inbouwdimmers zijn echter goedkoper dan dit (+- 30 euro). Hoe zit dit precies? Zijn die dan wel net zo goed als de 'gewone' inbouwdimmers?

Ik was niet van plan om deze lampen draadloos bestuurbaar te maken, maar als dat met kaku goedkoper kan dan met regulier materiaal klinkt dat beter....

• Tarin
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 14:55

Tarin

Just plain weird.

@n3r0 Ik dacht dat er ook zenders waren om een bestaande schakelaar in een zender te veranderen, maar die werken alleen om KaKu-dingen mee te schakelen met bestaande verlichting.
Palomar schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 09:02:
Ik heb onlangs een aantal halogeen-plafondspots vervangen door leds. Deze kunnen worden gedimd door een dimmer in de wandschakelaar (niet van kaku, gewoon bedraad). Op een laag dimniveau knipperen de lampen nu af en toe en dat komt omdat de dimmer niet geschikt is voor led. Ik ben nu aan het kijken naar een vervangende inbouwdimmer die wel geschikt is voor led. Deze zijn redelijk prijzig (50-100 euro). De KlikaanKlikuit inbouwdimmers zijn echter goedkoper dan dit (+- 30 euro). Hoe zit dit precies? Zijn die dan wel net zo goed als de 'gewone' inbouwdimmers?

Ik was niet van plan om deze lampen draadloos bestuurbaar te maken, maar als dat met kaku goedkoper kan dan met regulier materiaal klinkt dat beter....
Ik heb hier 2 maal de mini inbouwdimmer in gebruik. Nadeel daarvan is dat hij slechts 24 Watt aan LEDjes kan dimmen, en ik heb gemerkt dat hij meer niet leuk vindt (in onze vorige woning dimde ik er 4 maal 6,beetje Watt van Ikea mee, die reageerde na 2 jaar niet meer op de afstandsbediening als hij op 100% stond.). verder werkt hij best goed, alleen het laagste dimniveau zou eventueel lager kunnen.

[Voor 12% gewijzigd door Tarin op 17-01-2020 09:35]

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

• renzo4000

renzo4000

*Doh!*

Mijn ervaring met de inbouwdimmers van KAKU zijn goed. Geen gezoem of knipperen. Ik heb echter wel eens last van dipjes waardoor ze af en toe een keer "flikkeren". Dat doen de KAKU stopcontacten (met dimfunctie) eerder dan de inbouwdimmers. Daar is niet heel veel aan te doen en komt volgens mij door dipjes in het stroom netwerk.

• Dacuuu
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 20:13
Palomar schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 09:02:

Er zijn genoeg dimmers die je kan gebruiken.. Shelly, fibaro zwave, zigbee dimmers. Alle 3 dimmen ze met een pulsdrukker zonder enige vorm van server software. Let wel op dat je voor alle 3 een blauwe draad nodig hebt.

Mijn Youtube reviews: https://www.youtube.com/user/BartjuhB/videos

• Erwin_83
Of geen dimmer nemen en Ikea Tradfri GU10 LED nemen. De bestaande dimmer dan niet meer aansluiten en eventueel weghalen en een kaku wandschakelaar op die plek.

Een nadeel kan zijn dat je dan moet dimmen vanuit de app of een dubbele wandschakelaar nemen waarvan je 1 knop als uit programmeerd en 3 knoppen met en vooraf bepaalde dim stand. Of je moet een Google home hebben, dan kan je roepen zet woonkamer lamp op 20 % bijvoorbeeld.

• Erwin_83
renzo4000 schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 09:32:
Mijn ervaring met de inbouwdimmers van KAKU zijn goed. Geen gezoem of knipperen. Ik heb echter wel eens last van dipjes waardoor ze af en toe een keer "flikkeren". Dat doen de KAKU stopcontacten (met dimfunctie) eerder dan de inbouwdimmers. Daar is niet heel veel aan te doen en komt volgens mij door dipjes in het stroom netwerk.
Zoemen van LED ligt vooral aan de lamp zelf naar mijn idee. Jaren terug een setje Leds gu10 gehad die bij het armatuur zaten en die zoemde, toen vervangen voor een ander merk leds en geen problemen meer.

• n3r0
@n3r0 Ik dacht dat er ook zenders waren om een bestaande schakelaar in een zender te veranderen, maar die werken alleen om KaKu-dingen mee te schakelen met bestaande verlichting
@Tarin
Volgens mij moet dat toch gaan lukken als ik het zo zie. Er staat bij dat het met zonnewering zou moeten werken! Gaat alleen even zoeken worden hoe ik deze inbouw icm de asun-650, maar ik ga me er eens in verdiepen! Dank!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

n3r0 schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 11:38:
[...]

@Tarin
Volgens mij moet dat toch gaan lukken als ik het zo zie. Er staat bij dat het met zonnewering zou moeten werken! Gaat alleen even zoeken worden hoe ik deze inbouw icm de asun-650, maar ik ga me er eens in verdiepen! Dank!
Volgens mij verbind je ze tussen de schakelaar en de fase of de lamp, dus moet er 230V door de unit gaan voordat hij schakelt..

[edit]Nee inderdaad, je hebt gelijk. AWMT-003 doet wat je wil doen; AWMT-230 doet het alleen in tandem met een bestaande verlichting.
Wordt wel passen en meten, maar je hoeft gelukkig geen 1,5mm² massief draad tussen de schakelaar en de zender te gebruiken :D.

[Voor 22% gewijzigd door Tarin op 17-01-2020 11:51]

• n3r0
Klopt inderdaad! Naast het inbouwen is er echter nog een puntje: het werkt niet met pulsschakelaars - welke nu zijn geïnstalleerd. Elke individueel rolluik dient met één vaste maak - breek schakelaar worden gekoppeld. Wat betekent dat de twee pulsknoppen die ik nu heb zouden vervangen worden. Bediening zou ook niet het meest voor de hand liggen als ik de handleiding goed begrijp.

Je zou twee schakelaars moeten koppelen met de ASUN-650 waarbij één keer het aan signaal het rolluik omhoog doet. Een tweede keer het aan-signaal het rolluikt stopt (oftewel via andere schakelaar). Vervolgens zou een uit-signaal het rolluik naar beneden doen. Nog eens het uit-signaal stopt het rolluik.

[Voor 33% gewijzigd door n3r0 op 17-01-2020 12:42]

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Ja, je hebt inderdaad pulsschakelaars nodig om de ASUN-650 aan te kunnen sturen, dat is waar. Dan gaan deze inbouwzenders inderdaad niet werken en kom je uit op naar enkel- of dubbelvoudige wip-puls-schakelaars/zenders.

Naar die van KaKu heb ik ook gekeken, maar ze passen inderdaad niet in een raampje - tenzij je er iets omheen klust (/print). Aan de handleiding te zien is de omraming apart en dus vervangbaar - daar valt best een meervoudig raampje omheen te maken - eventueel uit hout met de bovenfrees, of uit plastic met een 3D-printer (je kan tegenwoordig ook betaalbaar laten printen uit allerlei materialen).

[Voor 32% gewijzigd door Tarin op 17-01-2020 13:04]

• Erwin_83
Voor de kaku schakelaars is er ook een 2 voudig raam te koop, een 3 voudige versie kan ik zo snel niet vinden, dus zal wel niet bestaan.

Wellicht is een 3 voudig raamwerk van een willekeurig merk met een dremel wel aan te passen.

[Voor 25% gewijzigd door Erwin_83 op 17-01-2020 13:06]

• n3r0
Ik heb een soort van tussenoplossing gevonden. Het is niet zo mooi als een volledig passend raam, maar het voldoet voor waar de schakelaars zich bevinden.

Ik heb nu drie Kaku schakelaars gekocht en in het raam bevestigd via de schroefjes die in het achterplaatje van de schakelaars zaten. Gaatjes in het afdekraam heb ik moeten boren.

https://i.imgur.com/fXPvpTH_d.jpg?maxwidth=640&shape=thumb&fidelity=medium
https://i.imgur.com/BL4OWC3_d.jpg?maxwidth=640&shape=thumb&fidelity=medium

Al met al tevreden :)

[Voor 8% gewijzigd door n3r0 op 17-01-2020 19:48]

• renzo4000

renzo4000

*Doh!*

Prima opgelost!

• C6DL
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 16-03 20:14
Ik heb een Hue lamp (iris) die weer eens zijn verbinding kwijt is.
Hoe kan ik deze opnieuw koppelen met de ICS? (Hue bridge e.d heb ik afgekoppeld omdat ik de ICS gebruik voor de aanschakeling).

Als ik de Iris zonder stroom zet en aansluit gaat hij wel door alle kleuren heen, maar vervolgens kan ik hem niet koppelen. Weet iemand de procedure? Dank je wel!

• renzo4000

renzo4000

*Doh!*

fjansma schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 09:00:

[...]
Ik heb dit ook zitten proberen in een zelfde situatie als jij, dit kan niet...althans ik krijg het ook niet voorelkaar. Het is denk ik het een of het ander.

renzo4000 schreef op zondag 19 januari 2020 @ 18:25:
[...]

Ik heb dit ook zitten proberen in een zelfde situatie als jij, dit kan niet...althans ik krijg het ook niet voorelkaar. Het is denk ik het een of het ander.
Dan werken die powerplug en/of nieuwe vierkante remote kennelijk toch anders dan de ikea-lampen en/of ronde drukschakelaars. Want ik krijg die ronde drukschakelaar wel gekoppeld aan zowel de ICS2000 als meerdere lampen.
Wat me echter niet lukte is om nóg een Ikea remote aan de ICS2000 te koppelen (lees van andere mensen dat dit ook niet lukt bij hen). Heb je dus misschien al een andere Ikea-remote gekoppeld?

Vraag me overigens wel af waarom er niet gewoon Zigbee-schakelaars bestaan die je net als de Kaku-remotes (433MHz) kunt gebruiken voor regels? Is dat een bepaalde beperking van de Zigbee-standaard? Al kun je de kaku zigbee bewegingssensor wel gebruiken voor regels en dat is in principe hetzelfde idee als een schakelaar.
Weet iemand hoe dit zit?

• fjansma
Palomar schreef op maandag 20 januari 2020 @ 10:17:
[...]

Dan werken die powerplug en/of nieuwe vierkante remote kennelijk toch anders dan de ikea-lampen en/of ronde drukschakelaars. Want ik krijg die ronde drukschakelaar wel gekoppeld aan zowel de ICS2000 als meerdere lampen.
Wat me echter niet lukte is om nóg een Ikea remote aan de ICS2000 te koppelen (lees van andere mensen dat dit ook niet lukt bij hen). Heb je dus misschien al een andere Ikea-remote gekoppeld?
Ik heb wel een Zigbee afstandsbediening van Trust in m'n systeem zitten. Ik ben voornemens de Ikea knop nog eens te proberen nadat ik de Trust afstandsbediening verwijderd heb. Gezien het praktische gebruik van de afstandsbediening ben ik daar nog niet aan toegekomen.
Palomar schreef op maandag 20 januari 2020 @ 10:17:
[...]
Vraag me overigens wel af waarom er niet gewoon Zigbee-schakelaars bestaan die je net als de Kaku-remotes (433MHz) kunt gebruiken voor regels? Is dat een bepaalde beperking van de Zigbee-standaard? Al kun je de kaku zigbee bewegingssensor wel gebruiken voor regels en dat is in principe hetzelfde idee als een schakelaar.
Weet iemand hoe dit zit?
Ik vermoed dat dit een beperking is van het KAKU/Trust systeem. Bij andere Zigbee systemen is dit vaak wel mogelijk.

• jelke1992
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 03-04 16:55
n3r0 schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 19:45:
Ik heb een soort van tussenoplossing gevonden. Het is niet zo mooi als een volledig passend raam, maar het voldoet voor waar de schakelaars zich bevinden.

Ik heb nu drie Kaku schakelaars gekocht en in het raam bevestigd via de schroefjes die in het achterplaatje van de schakelaars zaten. Gaatjes in het afdekraam heb ik moeten boren.

Al met al tevreden :)
Het is misschien een beetje mosterd na de maaltijd, maar de inbouwontvanger van somfy kun je aansluiten op klikaanklikuit, en op je bestaande (puls) schakelaars:

https://shop.somfy.nl/inbouwontvanger-rts-voor-rolluiken

Groeten,

Jelke

• C6DL
Ik heb nu ook een KaKu Alarm aangesloten op mijn ICS2000.
Betreft de ALSET 2000.

Ding werkt prima alleen 1 optie moet er gewoon opzitten maar ik kan hem niet vinden.
Zodra je het huis binnenkom en het alarm is ingeschakeld dan gaat deze meteen af.

Ik zou graag een vertraging willen waar je de mogelijkheid krijg om het alarm uit te schakelen.
Is dit mogelijk?

• Patrick_6369
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 19:46
@C6DL Is er een regel in de ICS-2000 die er voor zorgt dat het alarm af gaat? Of is de sensor direct verbonden met de alarminstallatie? Ik heb zelf geen KaKu alarm, dus weet niet exact hoe die werkt.

In het geval van een regel zou je een scene kunnen maken die start met een vertraging. Met de bestaande regel start je dan die scene. In een andere regel, die je activeert met datgene waarmee je normaal het alarm uitschakelt, onderbreek je de eerdere scene.

Hier zou een handtekening kunnen staan.

• C6DL
Patrick_6369 schreef op maandag 3 februari 2020 @ 13:15:
@C6DL Is er een regel in de ICS-2000 die er voor zorgt dat het alarm af gaat? Of is de sensor direct verbonden met de alarminstallatie? Ik heb zelf geen KaKu alarm, dus weet niet exact hoe die werkt.

In het geval van een regel zou je een scene kunnen maken die start met een vertraging. Met de bestaande regel start je dan die scene. In een andere regel, die je activeert met datgene waarmee je normaal het alarm uitschakelt, onderbreek je de eerdere scene.
Uhm volgens mij het laatste.. direct verbonden.
Maar een andere kant er is ook een scene die een notificatie wegstuurt.

Iemand anders die dit weet?
C6DL schreef op maandag 3 februari 2020 @ 13:07:
Ik heb nu ook een KaKu Alarm aangesloten op mijn ICS2000.
Betreft de ALSET 2000.

Ding werkt prima alleen 1 optie moet er gewoon opzitten maar ik kan hem niet vinden.
Zodra je het huis binnenkom en het alarm is ingeschakeld dan gaat deze meteen af.

Ik zou graag een vertraging willen waar je de mogelijkheid krijg om het alarm uit te schakelen.
Is dit mogelijk?
Daar is helaas weinig aan in te stellen. Je zou zelf iets houtje touwtje kunnen bedenken door een kaku contactschakelaar op die deur te monteren met een regel die bij deur opendoen het alarm uitschakelt en een paar seconden daarna weer aan. Je hebt dan 85 seconden uitlooptijd. In die tijd kun je het alarm dus ook uitzetten zonder dat het direct afgaat. Een inbreker die de deur forceert heeft dan echter ook 85 seconden om zijn ding te doen zonder gestoord te worden.

Ik gebruik het alarm zelf eigenlijk alleen als ik meerdere dagen weg ben (bijv. vakantie) en stel dan een regel in dat ie al uit wordt geschakeld op de dag dat ik verwacht thuis te komen.

• C6DL
Palomar schreef op maandag 3 februari 2020 @ 13:57:
[...]

Daar is helaas weinig aan in te stellen. Je zou zelf iets houtje touwtje kunnen bedenken door een kaku contactschakelaar op die deur te monteren met een regel die bij deur opendoen het alarm uitschakelt en een paar seconden daarna weer aan. Je hebt dan 85 seconden uitlooptijd. In die tijd kun je het alarm dus ook uitzetten zonder dat het direct afgaat. Een inbreker die de deur forceert heeft dan echter ook 85 seconden om zijn ding te doen zonder gestoord te worden.

Ik gebruik het alarm zelf eigenlijk alleen als ik meerdere dagen weg ben (bijv. vakantie) en stel dan een regel in dat ie al uit wordt geschakeld op de dag dat ik verwacht thuis te komen.
Dank!
Dat gaat hem niet worden.
Het alarm gaat meteen af zodra de deur open gaat.

in ieder geval bedankt.
Wat is jullie ervaring met het energieverbruik van kaku en gekoppelde apparatuur? Ik heb in gebruik het volgende:
- ICS 2000
- Stuk of 5 kaku stopcontactschakelaars
- Stuk of 10 Ikea tradfri lampen (handbediend of met bewegingssensor)
(en nog wat spul op batterijen, wat niet relevant is voor deze vraag)

De afgelopen jaren is ons elektriciteitsverbruik in KWh aan het stijgen (niet schokkend, maar wel steeds hoger) en in die tijd is er weinig veranderd in huis qua apparatuur. Alleen wel steeds meer slimme verlichting. Alhoewel dit allemaal LED is, zou je denken dat het verbruik marginaal is. Echter staat het wel constant allemaal in standby. Maar dan nog vraag ik mij alsnog af of dat met de betrekkelijk weinige hoeveelheden smart-apparatuur die ik in huis heb merkbaar is op je energierekening qua kosten. Iemand hier ideeën over? Heb zelf het idee dat ik het hogere verbruik ergens anders moet zoeken, maar wil dit wel uitsluiten.

(het is verder ook niet dat er straalkacheltjes oid gekoppeld zijn aan die kaku schakelaars, die 's nachts per ongeluk aldoor worden ingeschakeld ;))

• WShoe98
  • Registratie: februari 2020
  • Laatst online: 09-02 13:54
alesandro_46 schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 13:38:
@maikelbeerkens, de Somfy RTS motoren kan je eenvoudig koppelen aan de ICS. Tegelijk kan je ook een Somfy afstandbediening gekoppeld hebben. Maar ik weet niet of het met een vaste wandschakelaar kan.

Mochten je buismotoren niet RTS zijn dan kan je deze met de Somfy Centralis RTS ontvanger wel geschikt maken. Er zijn ook andere modellen (zoals https://www.rolluikstore....rts-voor-rolluiken.html), maar misschien is het qua kosten effectiever om de ASUN650 i.c.m. een KaKu afstandsbediening in te zetten.
Hoe kan ik mijn originele somfy schakelaar weer programmeren voor mijn zonnescherm? Ik heb de ICS-2000 nu gekoppeld aan de somfy motor met als gevolg dat ik het zonnescherm alleen kan bedienen met de KaKu app. Maar ik wil zowel de app als de originele somfy-schakelaar kunnen gebruiken...hoe doe ik dat dan?

• alesandro_46
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 21:25
@WShoe98, even onderstaande stappen uitvoeren om een somfy afstandsbediening te koppelen:

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

• -Junkiexp-
  • Laatst online: 27-03 10:48

-Junkiexp-

Say no to drugs

Weet iemand hier hoe een ACC-2300 zicht gedraagt naar stroomuitval?

Ik heb sinds vandaag een closein boiler, maar we gebruiken doordeweeks alleen in de avond warm water.
Dacht eraan om deze via een ACC-2300 via een tijdprogramma te schakelen.
Alleen de boiler zit aan een combiswitch samen met de vaatwasser, als de vaatwasser opwarmt dan krijgt de boiler geen stroom.

Gaat een ACC-2300 direct weer aan als deze aanstond voor stroomuitval?

3840 Wp pal op zuid zonder schaduw, Zuid-Holland zuid

• alesandro_46
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 21:25
-Junkiexp- schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 22:16:
Weet iemand hier hoe een ACC-2300 zicht gedraagt naar stroomuitval?

Ik heb sinds vandaag een closein boiler, maar we gebruiken doordeweeks alleen in de avond warm water.
Dacht eraan om deze via een ACC-2300 via een tijdprogramma te schakelen.
Alleen de boiler zit aan een combiswitch samen met de vaatwasser, als de vaatwasser opwarmt dan krijgt de boiler geen stroom.

Gaat een ACC-2300 direct weer aan als deze aanstond voor stroomuitval?
De ACC-2300 heb ik zelf niet, wel de ACD-3500. Deze blijft uigeschakeld als de spanning hier van uitgeschakeld wordt. Dit ongeacht of hij daarvoor aan of uit stond. ik verwacht dat dit hetzelfde zal zijn bij de ACC-2300. Maar misschien kan iemand dat bevestigen.

Ik heb het ook geprobeerd met de Osram Smart+ stekkers maar die biljven ook uit.

Kan je niet gewoon een tijdschakelaar ertussen zetten? Of de combiswitch vervangen voor 2x ACC-2300 (geen idee wat een vaatwasser minder vermogen vraagt dan 2300w...?). Een voor je boiler die in de avond zit (met een tijdschema) en een voor je vaatwasser die aan kan buiten het tijdschema van de boiler. Dat is vast met regels aan elkaar te knopen.

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

• -Junkiexp-
  • Laatst online: 27-03 10:48

-Junkiexp-

Say no to drugs

@alesandro_46

Bedankt voor het meedenken, tijdschakelaar kan natuurlijk wel maar ik wil het vanaf de ICS-2000 kunnen bedienen.
Kan het wel met 2x ACC-2300 doen maar dan ben ik niet zo flexibel als de vaatwasser een keer op een andere tijd aangaat.

Zal er nog eens over nadenken en anders maar laten gaan, de stilstandsverliezen van zo'n boilertje zijn ook niet echt heel groot
En anders er een groep bij trekken een keer, dat is ook niet al te veel werk.

3840 Wp pal op zuid zonder schaduw, Zuid-Holland zuid

• jongetje
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 20:03
@-Junkiexp- De vraag is of je boiler wel zuiniger is om elke middag aan te zetten zodat je in de avond warm water hebt of hem gewoon aan te laten.

As je het wel wilt, dan kun je toch die stekker in een Kaku geschakeld stopcontact doen in die combi switch?

Waarom heb je die combiswitch eigenlijk, de kans dat je stop eruit vliegt is echt niet zo heel groot. Tenzij je hele oude onzuinige apparaten hebt. Maar dan merk je dat vanzelf en kun je hem er altijd nog tussen zetten.

• Zonnevis
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 07-03 13:14
Ik heb sinds een half jaar een ICS-2000 en werkend.
Het ding wordt bediend dmv iPad en smartphone (Samsung), 2 verschillende types.
Sinds gisteren ben ik plotseling uitgelogd en kan ik niet meer inloggen. 's Morgens geen problemen en in de middag niets meer, behalve de de mededeling "Server niet bereikbaar. Ongeldig servercertificaat. Controleer uw datum en tijdsinstellingen op uw mobiele apparaat".

Ik heb de app verwijderd en opnieuw geinstalleerd met hetzelfde resultaat. Ook het resetten van de Octopus heeft niet geholpen. Datum en tijd ok. Geen veranderingen op de samsungs aangebracht.
Het vreemde is dat mijn iPad wel gewoon werkt en een andere iPhone met een verse installatie werkt ook gelijk.
Iemand enig idee?
De klantservice dacht dat met een nieuwe install het probleem zou verdwijnen.

3000Wp & 2600Wp & 1020Wp

• xFeverr
@Zonnevis welk type toestel heeft het probleem?

Ik weet dat oudere Android toestellen gedonder kunnen krijgen met certificaten in 2020. Maar dan moet je echt al een hele oude versie van Android hebben.

• Zonnevis
1 telefoon met android 4.4.2, is Samsung GT-I9605 en de andere 4.1.2 Samsung GT-I8190.
Geen idee of dat oud is, wel vreemd dat ze alletwee in de ochtend werkte en in de middag stopte.
Deze smarties waren krijgertjes en het bedienen van de ICS was het nuttigste wat ik ermee kon doen.

[Voor 7% gewijzigd door Zonnevis op 17-02-2020 13:38]

3000Wp & 2600Wp & 1020Wp

• red bull
  • Laatst online: 01:50

red bull

Keeps me awake !

Zonnevis schreef op maandag 17 februari 2020 @ 13:37:
1 telefoon met android 4.4.2, is Samsung GT-I9605 en de andere 4.1.2 Samsung GT-I8190.
Geen idee of dat oud is, wel vreemd dat ze alletwee in de ochtend werkte en in de middag stopte.
Deze smarties waren krijgertjes en het bedienen van de ICS was het nuttigste wat ik ermee kon doen.
Android 10 is net uit... dit is echt heel oud...
GT-I9605= Galaxy S5 de S20 (S11) is net uit... 6 jaar oud
De andere is een S3 mini... ongeveer 8 jaar oud..

Bij een android telefoon stopt na 2 a 3 jaar vaak de support van de leverancier...

• jelke1992
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 03-04 16:55
Afgelopen week mijn automatische gordijnrails met Dooya DT52S motor geïnstalleerd.
Heb expres voor een "niet-slimme" 230v motor gekozen. In de woonkamer heb ik een "slimme" brel rolgordijn motor, maar deze reageert soms slecht.
Nu heb ik achter deze motor een somfy RTS inbouwschakelaar gezet en deze gekoppeld aan klikaanklikuit. Gordijnen kunnen nu open en dicht met zowel de schakelaar als met de app =)
Het installeren was wel even gedoe. Je moet zorgen dat de gordijnrails perfect recht hangt en goed aansluit. Bij mij bleef die de eerste keer op een overgang tussen de rails hangen. Het vervelende is dat de gordijnrails de eerste keer dat die aangaat zelf het begin en eindpunt bepaald en onthoud. Dit moet dus opnieuw ingesteld worden en dat is even geklooi.

• Zonnevis
@red bull en @xFeverr
Was ik al bang voor dat ze een beetje oud zouden zijn.
Maar ik had ook een balletje opgegooid richting klantenservice van klikaanklikuit en die hebben het probleem vandaag opgelost. Top _/-\o_
Wat het exacte probleem was weet ik niet, als ik dat nog boven tafel krijg meld ik dat hier.

3000Wp & 2600Wp & 1020Wp

• Pwee
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 30-03 14:22
Ik heb een aantal (Bluetooth) Hue lampen gekoppeld aan mijn ICS2000
Werkt prima
Ook gebruik ik de Hue Bluetooth app en dat werkt ook prima

Vraag: als ik de Hue bridge aanschaf blijven de lampen dan ook nog steeds te schakelen met de ICS2000? Heeft iemand deze configuratie?
Dus kan een Hue lamp gekoppeld zijn aan twee bridge-en
Het zijn de ambiance lampen met Bluetooth

Ben benieuwd....

• xFeverr
Pwee schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 15:33:
Ik heb een aantal (Bluetooth) Hue lampen gekoppeld aan mijn ICS2000
Werkt prima
Ook gebruik ik de Hue Bluetooth app en dat werkt ook prima

Vraag: als ik de Hue bridge aanschaf blijven de lampen dan ook nog steeds te schakelen met de ICS2000? Heeft iemand deze configuratie?
Dus kan een Hue lamp gekoppeld zijn aan twee bridge-en
Het zijn de ambiance lampen met Bluetooth

Ben benieuwd....
Nee, als je de Hue bridge koopt en de lampen daarmee verbindt, zal de ICS-2000 de verbinding ermee verliezen. De lamp kan maar in één Zigbee-netwerk zitten. Tenzij je speciale features van de Hue-bridge wil gebruiken zou ik het dus gewoon bij de ICS-2000 laten.

• Pwee
Top bedankt voor je antwoord, ik had al zo’n vermoeden.

Volgens mij werkt geofencing met die hue bridge perfect en dat mis ik in de ICS
Olisto is helaas erg onbetrouwbaar

Verder weet ik niet wat de Hue bridge meer bied dan de ICS, die Hue Bluetooth app werkt ook prima qua kleurscenes en dat doe ik toch alleen als ik thuis ben.

• Frup
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 03-04 23:16
renzo4000 schreef op zondag 19 januari 2020 @ 18:25:
[...]

Ik zat in dezelfde situatie (met een Z1). Maar het is na enig gepruts toch wel gelukt!
Daarvoor heb ik zowel de stekker, als de afstandsbediening gereset.
Toen eerst de stekker aangemeld op de Z1 en daarna de afstandsbediening gekoppeld met de stekker.
Ik kan de stekker nu op afstand bedienen (via Google Home) en thuis met de knop.

Aanvulling: de Ikea afstandsbediening waarmee de lampen gedimd en de kleur aangepast kan worden kan ook na resetten met de Z1 worden verbonden en daarna rechtstreeks aan de lampen (nadat deze ook zijn gereset en met de Z1 zijn verbonden). Alleen werkt daarna de afstandsbediening alleen voor aan/uit en dimmen. Via de app kan de kleur wél worden gewijzigd (in mijn geval wit tinten). Voor de ICS zal het op dezelfde manier gaan.

[Voor 25% gewijzigd door Frup op 20-02-2020 23:00]

• Pwee
DtJ schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 12:12:
Ik heb nu ook de Hue dimmer switch gekoppeld!
Er zijn wat youtube filmpjes die wat meer info geven. Wat bij mij werkte:
1- soft-reset: alle vier de knoppen tegelijk indrukken, lampje linksboven knippert geel-oranje-rood. Daarna uit.
2- de harde reset uitvoeren: door resetknopje op achterkant met naald/paperclip 10 sec indrukken. Lampje knippert geel-oranje-rood. Daarna elke 3-4 seconden oranje. Staat in detectiemode.

Op de ICS2000:
- nieuw apparaat toevoegen
- Trust Smart Home ZigBee Lijn
- ZigBee Afstandsbediening
Geen knopjes oid indrukken, even wachten en voila, je krijgt de melding dat ie verbonden is.

Let op: de volgende stap werkt alleen met Hue lampen! De Ikea Tradfri gaan over de zeik als je dit doet (moet je de lamp resetten en opnieuw koppelen, reset is 6x snel achter elkaar aan/uit schakelen)

- houdt de afstandsbediening tegen de voet van je lamp en houdt de Aan-knop een paar seconden ingedrukt.
- de Hue lamp gaat nu aan.
- vanaf nu is de lamp zowel via de ICS als met de afstandsbediening te schakelen.

Het werkt goed, maar je kunt er GEEN regels mee triggeren op de ICS. Dat is een flinke beperking, echter kan ik dat ding nu wel gebruiken.

Wellicht dat iemand het kan testen met een nieuwere firmware in de Tradfri lampen. Ik beschik nl. niet over een Ikea bridge.
Bovenstaande toegepast om de Hue dimmer toe te voegen aan de ICS-2000 maar dit is niet gelukt.
Iemand nog een andere tip?

• Frup
Pwee schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 14:26:
[...]

Bovenstaande toegepast om de Hue dimmer toe te voegen aan de ICS-2000 maar dit is niet gelukt.
Iemand nog een andere tip?
Om de Ikea dimmer te verbinden heb ik als nieuw apparaat niet een Trust Smart Home product gekozen maar een ‘andere merken’ Zigbee apparaat. Misschien helpt dit?

• eettjjuuhh
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 29-03 12:55
Sinds gisteravond werkt kaku niet meer met de google home. Meer mensen die dit ervaren?

• oltk
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 31-03 17:44
eettjjuuhh schreef op maandag 24 februari 2020 @ 07:19:
Sinds gisteravond werkt kaku niet meer met de google home. Meer mensen die dit ervaren?
Ik merk het ook. Olisto werkt ook niet meer. Er is een storing of heeft Google iets veranderd ?

• macdushi
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 21:09
Cloudverbinding ics2000 niet actief, ook niet na opnieuw opstarten. Veroorzaakt dit soms de problemen met google?

• hmsterk
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 29-02 14:03
Heb hetzelfde probleem, KaKu werkt sinds gisteravond niet met Google Home.
Bij instellingen geen verbinding met de cloud.
Gebeld met KlikAanKlikUit, ze zijn alle servers aan het updaten.
Mogelijk dat daardoor individuele klanten tijdelijk geen verbinding hebben.
Ze bleken niet deze consequentie ingepland te hebben, maar na alles te hebben doorlopen leek dit hen een logische verklaring.
Advies: geduld, met paar uur moet er weer verbinding met server zijn (en dus een cloudverbinding)

• macdushi
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 21:09
Inmiddels werkt het weer

• renzo4000

renzo4000

*Doh!*

Ik heb de laatste tijd dat mijn lichtsensor kennelijk niet altijd werkt (werkte eerder altijd perfect) en start met scene niet dat de tuin verlichting aangaat. Ik heb de batterij al vervangen en dat is het probleem dus niet (aangezien het om de dag lijkt te werken). De huidige setting is niet veranderd en zover ik weet ook geen stoorzenders bij gekomen (of het moet van de buren komen). Meer mensen hier last van (gehad)? Any tips?

• AirtjE
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 14-03 23:13
Hmmm... hier werkt het sinds vanavond bij mij niet meer. Ook na een reboot. Meer mensen last van? Misschien weer gepland onderhoud dan cq. ik ben aan de beurt? :P

• Gaitman
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 03-04 23:36

Gaitman

The Real One

AirtjE schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 18:28:
[...]

Hmmm... hier werkt het sinds vanavond bij mij niet meer. Ook na een reboot. Meer mensen last van? Misschien weer gepland onderhoud dan cq. ik ben aan de beurt? :P
Hier werkt het ook niet. Op de ICS-2000 zijn drie leds groen en één rood van het vierkant.

• AirtjE
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 14-03 23:13
Gaitman schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 18:59:
Hier werkt het ook niet. Op de ICS-2000 zijn drie leds groen en één rood van het vierkant.
Jep ook hier 1 rood (links, terwijl de kabels aan de achterkant zitten).
Hmm... afwachten dan maar. Fallback naar de App :)

• nemmiesis29
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 21:16
AirtjE schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 19:00:
[...]

Jep ook hier 1 rood (links, terwijl de kabels aan de achterkant zitten).
Hmm... afwachten dan maar. Fallback naar de App :)
Gelukkig hier even gekeken eerst voordat i alles weer overhoop haal haha

hier ook plat icm google home

• Pwee
Ziggo modem en mijn router resetten was hier de oplossing. Ik heb dit wel eens meer gehad.
Geen paniek als je op vakantie bent, alle regels etc worden gewoon uitgevoerd.

• Gaitman
  • Laatst online: 03-04 23:36

Gaitman

The Real One

Pwee schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 19:37:
Ziggo modem en mijn router resetten was hier de oplossing. Ik heb dit wel eens meer gehad.
Geen paniek als je op vakantie bent, alle regels etc worden gewoon uitgevoerd.
Hier is het een uur geleden ofzo vanzelf weer gaan werken en werden alle ledjes groen. Zonder iets te resetten.

• St@m
  • Laatst online: 19:55

St@m

@ Your Service

Ik heb wat hulp nodig. Ik krijg mijn bewegingssensors nog steeds niet goed :(

Ik heb het probleem dat mijn bewegingssensors prima reageren op beweging, lampjes gaan netjes aan enzo. Maar ze gaan weer uit na (ingestelde) tijd, en dan duurt het 10 seconden voordat de sensor weer reageert.

Hier wat rondgezocht en het volgende gevonden:
sadhi in "KlikAanKlikUit ICS-2000 - Ervaringen en discussies"
sadhi schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 08:31:
[...]

Ik heb thuis ook een bewegingssensor en hoe ik daar een vergelijkbaar probleem oplos is door via regels een scene te starten wanneer er bewegin gedetecteerd wordt.
Ik heb een scene waarin de lamp tot 75% gedimd wordt, dan start ik een timer van 5 minuten en dan zet ik de lamp weer uit.
Wanneer er beweging gedecteerd wordt, stop ik de scene en daarna start ik hem .
Dit zou ervoor moeten zorgen dat zolang er beweging is het licht aanblijft.

Misschien dat dit bij jou ook kan helpen?
Dus zo gezegd, zo gedaan en het volgende ingericht.

https://tweakers.net/ext/f/QBx5IzDpfHdgMWgs2xIgZxuE/thumb.jpg

https://tweakers.net/ext/f/mJh3THiRSrHeX1kerRv0U7ZI/thumb.jpg

En nog tig andere varianten, maar volgens het topic zou dit moeten werken (als ik het goed interpreteer).

Punt is, ik zit op het toilet.. en de lamp gaat gewoon uit na 1 minuut, ik beweeg gewoon (getest, een minuut lang blijven zwaaien naar dat ding :D ). Lamp dus uit.. 10 seconden wachten en de lamp springt weer aan.
Ik krijg het maar niet goed.. Toilet boven, beneden, gang, overloop..
Wie heeft de gouden tip?

• Erwin_83
Zo'n constructie gebruik ik hier bij de lamp boven de bar en dat werkt prima. Wellicht een andere plek voor je sensor zoeken. En de tijd van 1 minuut wat verlengen geeft de sensor ook meer gelegenheid.

Bewegingen langs een PIR sensor schijnen beter te werken dan er recht op af gaan.

[Voor 15% gewijzigd door Erwin_83 op 02-03-2020 17:40]

• St@m

St@m

@ Your Service

Erwin_83 schreef op maandag 2 maart 2020 @ 17:39:
Zo'n constructie gebruik ik hier bij de lamp boven de bar en dat werkt prima. Wellicht een andere plek voor je sensor zoeken. En de tijd van 1 minuut wat verlengen geeft de sensor ook meer gelegenheid.

Bewegingen langs een PIR sensor schijnen beter te werken dan er recht op af gaan.
Heel apart.. Ik heb er 1 in het toilet beneden, boven, de overloop, de gang..
Heeft allemaal niets met er recht voor bewegen te maken hoor. Zodra de 10 seconden voorbij zijn gaat het licht weer aan. Ook door de gang loop ik gewoon heen en weer. Lijkt me sterk dat ie dat niet als beweging detecteert, zodra ik de deur opendoe ziet ie al dat ik er ben en gaat het licht aan.

En tja.. de tijd verlengen.. 1 minuut.. het is niet de bedoeling dat lampen minuten aan blijven staan als er niemand is. En als het nou 1 lamp zou zijn die dan beter reageert, dat is het niet. Timer op de overloop staat op drie minuten, vertoont hetzelfde gedrag. Stopwatch erbij en meten maar.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Strontvlieg
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 29-03 08:44
St@m schreef op maandag 2 maart 2020 @ 18:36:
[...]

Heel apart.. Ik heb er 1 in het toilet beneden, boven, de overloop, de gang..
Heeft allemaal niets met er recht voor bewegen te maken hoor. Zodra de 10 seconden voorbij zijn gaat het licht weer aan. Ook door de gang loop ik gewoon heen en weer. Lijkt me sterk dat ie dat niet als beweging detecteert, zodra ik de deur opendoe ziet ie al dat ik er ben en gaat het licht aan.

En tja.. de tijd verlengen.. 1 minuut.. het is niet de bedoeling dat lampen minuten aan blijven staan als er niemand is. En als het nou 1 lamp zou zijn die dan beter reageert, dat is het niet. Timer op de overloop staat op drie minuten, vertoont hetzelfde gedrag. Stopwatch erbij en meten maar.
Ik denk dat het te maken heeft met de time-out schakelaar op de sensor zelf. Bij een beweging zend de sensor een aan-signaal. De sensor blijft stil totdat er geen beweging meer gedetecteerd wordt en zijn eigen time-out verstreken is. Daarna zend hij een uit-signaal.

Ik vermoed dat jouw ICS-2000 regel eerder "uit timed" dan de sensor. De lamp gaat dan uit. Hij zal pas weer aan gaan als de sensor ook een uit-toestand heeft bereikt en weer opnieuw getriiggerd kan worden.

De truk is denk ik om het tijdsinterval op de sensor zou kort mogelijk in te stellen (in ieder geval korter dan de ICS2000 timer). De ICS2000 en de schakelaar moeten niet reageren op het uit-signaal van de sensor.
Uiteraard moet de schakelaar ook niet direct aan de sensor gekoppeld te zijn.

Ik ben benieuwd of dit je probleem oplost.

• St@m

St@m

@ Your Service

Alle sensors staan op 5 sec.. de kortste stand dus. Verder zijn ze alleen aan de ICS gekoppeld

• St@m

St@m

@ Your Service

Antwoord van Kaku:
"De bewegings melder mag geen uit signaal sturen zolang deze beweging ziet, echter heeft u uw lampen via een scene laten schakelen en deze zal niet gereset worden door de bewegings melder.
Het beste kunt u met deze bewegingsmelder en de ontvanger een directe verbinding maken en de ICS-2000 er tussenuit houden."

Waarom geven 'jullie' aan dat het werkt? Bij mij werkt het niet, Kaku zegt: "ja dat klopt, wat dit kan ook niet".
Ik weet niet wie te geloven :P Iemand enig idee?

• Pred
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 03-04 16:22
renzo4000 schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 10:41:
Vraagje aan de Aqara sensor gebruikers hier met een ICS-2000.

Wat is jullie ervaring met deze sensors tot op heden? Werken ze goed samen met de ICS-2000? Wat is het bereik? Stabiliteit?

Ik ben namelijk van plan om een hele rits sensoren te gaan bestellen:

- Deur/raam sensoren
- Water sensoren
- Rookmelders
- Bewegingsmelders
- G2 Camera (hub functie)
- Lucht/vocht/temperatuur sensor

Liever gebruik ik dus het Kaku systeem hiervoor ipv van het xiaomi/aqara platform.
Vandaag de Aqara raam / deursensor binnen gekregen. Kan worden gekoppeld, maar niet gebruikt in regels.

Toevoegen als zigbee lamp kan wel, hij weet ik de status (aan / uit), maar een lamp kun je niet instellen als trigger.

• xFeverr
@Pred werkt het niet gewoon als je hem inleert als een Zigbee contactsensor van kaku?

Ik heb overigens de kaku contactsensor, en die werkt ook erg goed moet ik zeggen.

• Pred
xFeverr schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 15:01:
@Pred werkt het niet gewoon als je hem inleert als een Zigbee contactsensor van kaku?

Ik heb overigens de kaku contactsensor, en die werkt ook erg goed moet ik zeggen.
Dat heb ik als eerste poging gedaan, maar dan komt er een vraagteken bij te staan en een lege batterij. Je kunt 'm dan ook niet kiezen als trigger. Optie is grijs.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

Pred schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 13:01:
[...]

Vandaag de Aqara raam / deursensor binnen gekregen. Kan worden gekoppeld, maar niet gebruikt in regels.

Toevoegen als zigbee lamp kan wel, hij weet ik de status (aan / uit), maar een lamp kun je niet instellen als trigger.
Is in dit topic al een paar keer besproken. Zijn niet compatibel en werkt niet.
Sorry.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pred
OmeJoyo schreef op zondag 8 maart 2020 @ 09:13:
[...]

Is in dit topic al een paar keer besproken. Zijn niet compatibel en werkt niet.
Sorry.
Klopt. Heb ik ook gelezen. Maar je zult ook gelezen hebben dat het met eerdere versies van de firmware mogelijk wel gewerkt heeft. Daarbij heeft niemand geprobeerd de sensors als ander type sensor toe te voegen (als zigbee lamp kun je wel koppelen en geeft ie status door). Ik heb alle soorten sensors geprobeerd. Ook geen succes.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

Pred schreef op zondag 8 maart 2020 @ 09:19:
[...]

Klopt. Heb ik ook gelezen. Maar je zult ook gelezen hebben dat het met eerdere versies van de firmware mogelijk wel gewerkt heeft. Daarbij heeft niemand geprobeerd de sensors als ander type sensor toe te voegen (als zigbee lamp kun je wel koppelen en geeft ie status door). Ik heb alle soorten sensors geprobeerd. Ook geen succes.
Ik heb nog hele oude versies en nieuwere versies liggen. Ja koppelen lukt, maar gebruiken niet helaas. Had gezien de prijs heel fijn geweest :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Strontvlieg
St@m schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 11:23:
Antwoord van Kaku:
"De bewegings melder mag geen uit signaal sturen zolang deze beweging ziet, echter heeft u uw lampen via een scene laten schakelen en deze zal niet gereset worden door de bewegings melder.
Het beste kunt u met deze bewegingsmelder en de ontvanger een directe verbinding maken en de ICS-2000 er tussenuit houden."

Waarom geven 'jullie' aan dat het werkt? Bij mij werkt het niet, Kaku zegt: "ja dat klopt, wat dit kan ook niet".
Ik weet niet wie te geloven :P Iemand enig idee?
De reactie van KAKU klinkt logisch.
Eigenlijk probeer je met de ICS-2000 de logica na te bouwen die al in de sensor zit. Dit is alleen maar nuttig als je niet tevreden bent met de standaard time-outs die op de bewegingssensor.
In dat geval maak je 2 regels:

Regel #1
Trigger: Sensor beweging gedeteerd
Actie: lamp -> aan
Actie: Scene -> stop

Regel 2
Trigger: Sensor geen beweging meer gedetecteerd
Actie: Scene #1 -> stop
Actie: Scene #1 -> start

Scene #1
Actie: Delay -> x minuten / seconden
Actie: lamp -> uit

Situatie hier

Bewegingssensor in toilet
* AWMR-300 mini inbouwschakelaar achter muurschakelaar
* AWST-6000 bewegingsensor
- ingesteld op timeout van 1 min
* ICS-2000

Voordeel van de AWMR-300 is dat de schakelaar aan de muur gewoon blijft werken. Voor bezoek is het heel transparant. Als je toilet binnenloopt gaat de verlichting automatisch aan. Kleine kinderen die niet bij de schakelaar kunnen hoeven niet te vragen of iemand het licht aan doet.
Als de persoon bij het verlaten van het toilet de schakelaar bedient om de lamp uit te zetten dan werkt dit zoals verwacht. Niemand hoeft te komen vragen hoe het licht weer uit gaat.

De schakelaar en de bewegingssensor zijn direct verbonden (zoals KAKU adviseert).
De ICS gebruik ik alleen om wat extra signalen te sturen om de betrouwbaarheid te vergroten.

Instelling ICS-2000
Scene #1 lamp timer
* delay -> 10 min
* schakelaar -> uit
* delay -> 2 sec
* schakelaar -> uit

Rule #1
trigger: beweging gedetecteerd
actie:
* scene #1: stop
* scene #1: play

Rule #2
trigger: geen beweging meer gedetecteerd
actie: lamp: uit

Gevolg is dat de ICS-2000
uiterlijk 10 minuten na de laatste gedetecteerde beweging de lamp uit doet.
als de ICS-2000 het uit-signaal van de sensor ontvangt annuleert hij deze timer en geeft hij nog een extra uit signaal.

Onze ervaring is dat je nooit in het donker op het toilet zit. Verder gaat de toiletlamp normaal gesproken na 1 minuut uit en anders uiterlijk 10 minuten na de laatste beweging.

• St@m

St@m

@ Your Service

Nou, ik heb het volgende aangemaakt:

Toilet boven beschikt over:
- AWST-6000 bewegingsensor
- ACM-2300-HC zodat de lamp ook met de knop te bedienen is.

SCENE: #1
Vertraging --> 02:00
Lamp --> Uit
Vertraging --> 00:02
Lamp --> Uit

10 minuten vind ik veel te lang in jouw voorbeeld. Lamp na 2 minuten uit als je van de wc af bent is lang genoeg :P De 'extra' uit lijkt me niet nodig, maar ik heb hem toegevoegd.

REGEL 1:
Trigger --> Beweging gedetecteerd
Actie --> Lamp --> Aan
Actie --> Scene #1 --> Stop

REGEL 2:
Trigger --> Geen beweging meer gedetecteerd
Actie: Scene #1 -> stop
Actie: Scene #1 -> start

Dan nog even in Jip en Janneke taal:
Ik open de deur van het toilet < beweging gedetecteerd> REGEL 1 treedt in werking. Lamp gaat aan. SCENE #1 wordt gestopt. Vervolgens kan de bewegingssensor 10 seconden geen nieuwe input ontvangen. Dus na 11 seconden ziet de AWST-6000 dat ik er ben en treedt regel 1 weer in werking. Dat gaat net zo lang door tot ik het toilet verlaat.

Er wordt geen beweging meer gedetecteerd. SCENE #1 wordt gestopt. <b>Waarom?</b> en vervolgens wordt SCENE #1 gestart. Na 2 minuten gaat de lamp uit. Vervolgens wordt na 2 seconden het uit-signaal nogmaals verstuurd.

Ik ga het testen vanavond.
En wellicht kunnen @sadhi @bvbal79 @alesandro_46 @dannyC604 hun licht ( :P ) hier nog over schijnen aangezien zij aangeven dat het hoort te werken :?

Edit @Strontvlieg , de lamp blijft nu aanstaan..

• Strontvlieg
St@m schreef op maandag 9 maart 2020 @ 13:31:
...

Dan nog even in Jip en Janneke taal:
Ik open de deur van het toilet < beweging gedetecteerd> REGEL 1 treedt in werking. Lamp gaat aan. SCENE #1 wordt gestopt. Vervolgens kan de bewegingssensor 10 seconden geen nieuwe input ontvangen. Dus na 11 seconden ziet de AWST-6000 dat ik er ben en treedt regel 1 weer in werking. Dat gaat net zo lang door tot ik het toilet verlaat.

Er wordt geen beweging meer gedetecteerd. SCENE #1 wordt gestopt. <b>Waarom?</b> en vervolgens wordt SCENE #1 gestart. Na 2 minuten gaat de lamp uit. Vervolgens wordt na 2 seconden het uit-signaal nogmaals verstuurd.

Ik ga het testen vanavond.
...
Ik denk dat je Jip en Janneke interpretatie van de sensor niet helemaal klopt. De sensor zend een 'aan' signaal zodra er beweging wordt geregistreerd. Zolang er beweging is zend het niet opnieuw een aan-signaal. Regel 1 runt dus maar 1x.
Nadat de sensor geen beweging meer heeft geregistreerd voor een periode zolang als je hem ingesteld hebt (in jouw geval volgens mij 5 seconde). Dan stuurt de sensor het uit-sginaal.

Na het sturen van het uit-signaal, wordt regel 2 gestart,
Scene wordt gestopt. Dit zou niet nodig hoeven zijn omdat je ook een stop in regel 1 hebt staan, maar ik zou hem erin laten want het maakt het concept meer foolproof.
Edit @Strontvlieg , de lamp blijft nu aanstaan..
Vreemd dat de lamp aan blijft staan. Ik ben er wel eens via experimenten achtergekomen dat de ICS acties in regels in parallel uitvoert.
Scene 1 --> Start begint mogelijk al voordat Scene 1 --> Stop helemaal is afgerond.
Mogelijk wordt de gestarte scene dus alweer gestopt door de een fractie eerder gestarte stop commando. (beetje vreemd maar niet onwaarschijnlijk)

Dit zou je kunnen testen door de Scene #1 stop in regel 2 te verwijderen.
Alternatief kun je regel #2 ook een scene #2 laten starten.
In Scene #2 komt dan:
Scene #1 --> stop
Delay 2 seconde
Scene #1 --> Start

• St@m

St@m

@ Your Service

Wel, het lijkt opgelost nu. Ik kijk het even aan. Mocht hoe ik het nu heb ingesteld zijn dan laat ik het weten, maar het lijkt erop dat ik inderdaad niet goed begreep wat er gebeurde :p

• K1LL3RB33
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 13-03 21:04
Ik wil starten met het toepassen van domotica door de GU10 spots in de huiskamer (18 stuks) met Google Home / Assistent te willen bedienen en vervangen voor LED.
Nu heb ik me wat ingelezen in KaKu ICS-2000, KaKu Z1 en Tradfri.
De huidige 18 spots worden bediend met 5 dimmers en 1 schakelaar (allemaal 230V en niet geschikt voor LED).

Tradfri lijkt me interessant vanwege de prijs maar over Tradfri lees ik dat de hub niet altijd even betrouwbaar is en soms niet goed werkt.
Hierdoor overweeg ik om een KaKu ICS-2000 of KaKu Z1 aan te schaffen.
Ik heb het idee dat de KaKu hubs ook meer mogelijkheden in de toekomst voor het koppelen van deurbel en IP camera bijvoorbeeld.
Wat is jullie advies voor het aanschaffen van een hub?

Daarnaast heb je de Ikea afstandsbediening nodig om de Tradfri lampen te koppelen.
Heb je die Ikea afstandsbediening ook nodig wanneer je KaKu gebruikt?
Hoeveel lampen kun je max. koppelen met de Ikea afstandsbediening?

Hoe koppel je Tradfri lampen aan de KaKu hub?

Ik heb gelezen dat je voor het koppelen vab de Tradfri lampen de 230V schakelaar moet gebruiken.
Maar als ik LED in de GU10's plaats dan kan ik mijn huidige 230V dimmer/schakelaar niet gebruiken omdat die niet voor LED geschikt zijn.
Ik ben dan van plan om de huidige dimmers/schaklaars te verwijderen, draden door te verbinden zodat er constant spanning op de lampen staat.
Mogelijk dat ik dan 1 stuks KaKu dubbele wandschakelaar monteer zodat ik ook nog hardware matig een paar lampen aan kan doen (bijv. 's nachts als ik eens naar beneden moet en telefoon niet bij heb).
Wat is jullie advies hierin of ervaring hiermee?

• Erwin_83
Ik heb binnen en buiten ikea Tradfri lampen en samen met de ICS2000 werkt dit prima.

Voor het inleren heb ik een los snoer met fitting en schakelaar. Eerst de lamp per stuk koppelen aan de ICS en erna pas plaatsen.

Wel of geen schakelaar erbij is persoonlijk. En denk daarbij ook aan eventuele huisgenoten.

• K1LL3RB33
  • Laatst online: 13-03 21:04
Erwin_83 schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 06:37:
Voor het inleren heb ik een los snoer met fitting en schakelaar. Eerst de lamp per stuk koppelen aan de ICS en erna pas plaatsen.
Heb je de Ikea afstandsbediening nodig om te koppelen aan de ICS-2000 of is zo'n inleeropstelling zoals jij hebt voldoende? Volgens Ikea heb je nl. zo'n afstandsbediening nodig maar dat is i.c.m. Ikea hub.

Hoeveel Ikea lampen kun je max. koppelen?

Ik heb vandaag ontdekt dat niet alle lampen die ik smart LED wil maken GU10 zijn. Er zijn ook 12v spotjes bij. Ik krijg daar online maar slecht LED varianten voor gevonden. Iemand hier een advies voor?

• Frup
@K1LL3RB33 volgens de website van Kaku kunnen er 200 apparaten worden gekoppeld. Geen idee hoeveel lampen.
De lampen moet je 1 voor 1 verbinden met de ICS. Daarvoor moet je (met stroom erop) dicht bij het station houden tot de app aangeeft dat hij is verbonden (meer ‘inleren’ is niet nodig). Dat gaat gemakkelijker met een losse fitting. En daar heb je de afstandbediening niet voor nodig.
De afstandsbediening koppel je apart met de lamp, niet met de ICS. Als dat niet lukt, bijv. als de ab al eerder gekoppeld was, dan helpt het om de ab te resetten.

• Erwin_83
Ik heb geen Ikea afstandbediening erbij verder. Ik koppel de lampen per stuk aan de ICS en eventueel kan je erna een zigbee groep instellen voor de lampen om ze tegelijk te bedienen.

• xFeverr
Frup schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 08:50:
@K1LL3RB33 volgens de website van Kaku kunnen er 200 apparaten worden gekoppeld. Geen idee hoeveel lampen.
De lampen moet je 1 voor 1 verbinden met de ICS. Daarvoor moet je (met stroom erop) dicht bij het station houden tot de app aangeeft dat hij is verbonden (meer ‘inleren’ is niet nodig). Dat gaat gemakkelijker met een losse fitting. En daar heb je de afstandbediening niet voor nodig.
De afstandsbediening koppel je apart met de lamp, niet met de ICS. Als dat niet lukt, bijv. als de ab al eerder gekoppeld was, dan helpt het om de ab te resetten.
Die 200 apparaten geldt voor de start Line (433) producten. Zigbee is gelimiteerd tot max 50. Als je een afstandsbediening wil gebruiken raad ik er een van kaku aan. Heb zelf ook de IKEA afstandsbediening gehad, maar dat werkt toch niet heel lekker. Soms verbinding kwijt, soms helemaal geen bediening mogelijk.

Let er op dat een Zigbee afstandsbediening, zoals die van IKEA, weldegelijk ook aan de ICS gekoppeld moet worden zodat ze onderdeel worden van hetzelfde Zigbee netwerk. Daarna kun je ze aan de lampen koppelen. Dit om te voorkomen dat je lampen de verbinding met de ICS kwijtraken. Aangezien de IKEA afstandsbediening koppelen aan de ICS ook best moeizaam gaat, want daar is geen officiële ondersteuning voor, raad ik hem echt af.

• Frup
xFeverr schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 10:21:
[...]

Die 200 apparaten geldt voor de start Line (433) producten. Zigbee is gelimiteerd tot max 50.
Ik meen ook ergens 50 lampen te hebben gelezen, maar kon dat zo snel niet vinden.
Dat van de 200 apparaten staat wel degelijk op hun website voor de ICS-2000.
https://tweakers.net/i/Em5tRVlEgCznZmXlacsn_a1aBS4=/800x/filters:strip_icc()/f/image/53toqHC8bJJfDTMKAKbv80Xl.jpg?f=fotoalbum_large

• alteaxl
  • Laatst online: 04:08
xFeverr schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 10:21:
[...]

Die 200 apparaten geldt voor de start Line (433) producten. Zigbee is gelimiteerd tot max 50. Als je een afstandsbediening wil gebruiken raad ik er een van kaku aan. Heb zelf ook de IKEA afstandsbediening gehad, maar dat werkt toch niet heel lekker. Soms verbinding kwijt, soms helemaal geen bediening mogelijk.

Let er op dat een Zigbee afstandsbediening, zoals die van IKEA, weldegelijk ook aan de ICS gekoppeld moet worden zodat ze onderdeel worden van hetzelfde Zigbee netwerk. Daarna kun je ze aan de lampen koppelen. Dit om te voorkomen dat je lampen de verbinding met de ICS kwijtraken. Aangezien de IKEA afstandsbediening koppelen aan de ICS ook best moeizaam gaat, want daar is geen officiële ondersteuning voor, raad ik hem echt af.

[Voor 14% gewijzigd door alteaxl op 17-03-2020 03:53]

• xFeverr
Hé @alteaxl, je quote mij verkeerd! :? :? :?

Pagina: 1 ... 24 25 26 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True