Acties:
  • 0 Henk 'm!
renzo4000 schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 11:09:
Ik moet zeggen dat sinds ik met de ICS2000 werk het hele KaKU eco-systeem bij mij thuis goed werkt. Uit mijn hoofd heb ik nu:

- 1x ICS2000
- 1x Deurbel (gong) en knop
- 5x ingebouwde dimmers achter bestaande schakelaars
- 1x wandschakelaar (dubbel + 1x enkel uitgevoerd) met allerlei gekoppelde scenes)
- 1x schemerschakelaar
- 6x stopcontact schakelaars

Het geheel is helemaal ingeregeld met regels/scenes en eigenlijk doe ik helemaal niks meer in huis om handmatig lampen in of uit te schakelen. Afgezien van afwijkende momenten die niet zijn opgenomen als regel.
Ik gebruik daarvoor de wandschakelaar om bijvoorbeeld alle lampen in een keer uit te doen (als ik naar bed ga bijv of juist in te schakelen). Daarnaast is KaKu ook gekoppeld aan mijn Google Home en kan ik perfect individuele lampen aan/uit/dimmen of in een bepaalde ruimte alle lampen inschakelen.

Ik heb nagenoeg nooit een weigeraar. Kortom, de huidige KaKu opstelling werkt bij mij eigenlijk prima. Wellicht ga ik dit nog verder uitbreiden met meer sensoren (deuren, beweging, etc).
Inderdaad, ik heb dezelfde goede ervaringen met ook redelijk wat apparatuur. Toch laatst een vaag probleem dat de lampen niet meer uit wilden. Uiteraard gebeurt dat als mijn vriendin alleen thuis is, die geen idee heeft hoe dit allemaal werkt. Heb de ICS2000 herstart, wat niet hielp. Later alle lampen een voor een van de stroom gehaald. Bleek dat een van de Zigbee-lampen kennelijk was vastgelopen ofzo, waardoor alle zigbee-lampen niet meer reageerden. Daarna werkte alles weer als een zonnetje.

Los daarvan werkt het al jaren vrij probleemloos. Wat ik nog wel eens wil verbeteren zijn de bedieningsknoppen aan de muur. Dat zijn van die 433MHz Klikaanklikuit wandschakelaars die heel slecht reageren. Je moet ze heel hard indrukken en dan is het altijd de vraag of het signaal wel of niet aankomt. Hiervoor zijn alleen geen alternatieven, behalve een kaku-inbouwschakelaar (volgens mij bestaan er geen zigbee schakelaars die je als trigger kunt voor andere lampen kunt koppelen in de ics2000). Echter vind ik het te permanent om de ingebouwde wandschakelaars om te bouwen naar kaku/zigbee, omdat ik in geval van storingen snel terug wil kunnen naar de 'analoge' situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:03

St@m

@ Your Service

renzo4000 schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 11:09:
Ik moet zeggen dat sinds ik met de ICS2000 werk het hele KaKU eco-systeem bij mij thuis goed werkt. Uit mijn hoofd heb ik nu:

- 1x ICS2000
- 1x Deurbel (gong) en knop
- 5x ingebouwde dimmers achter bestaande schakelaars
- 1x wandschakelaar (dubbel + 1x enkel uitgevoerd) met allerlei gekoppelde scenes)
- 1x schemerschakelaar
- 6x stopcontact schakelaars

Het geheel is helemaal ingeregeld met regels/scenes en eigenlijk doe ik helemaal niks meer in huis om handmatig lampen in of uit te schakelen. Afgezien van afwijkende momenten die niet zijn opgenomen als regel.
Ik gebruik daarvoor de wandschakelaar om bijvoorbeeld alle lampen in een keer uit te doen (als ik naar bed ga bijv of juist in te schakelen). Daarnaast is KaKu ook gekoppeld aan mijn Google Home en kan ik perfect individuele lampen aan/uit/dimmen of in een bepaalde ruimte alle lampen inschakelen.

Ik heb nagenoeg nooit een weigeraar. Kortom, de huidige KaKu opstelling werkt bij mij eigenlijk prima. Wellicht ga ik dit nog verder uitbreiden met meer sensoren (deuren, beweging, etc).
Over de inbouwzaken en stopcontacten geen klagen, ICS-2000 werkt ook altijd prima. Het schakelen met knoppen of de app gaat eigenlijk altijd wel goed.
Het zijn echt de bewegingssensoren en deursensoren die niet altijd lekker werken.
Zo ook op het toilet.
Sensor op de deur.
Indien deur open --> Lamp aan en pushmessage

Ik doe de deur open.. alleen pushmessage
Ik doe de deur open.. helemaal niets
Ik doe de deur open.. pushmessage en lamp aan
Ik doe de deur open.. pushmessage

Geen pijl op te trekken helaas.
Toilet beneden werkt dan weer 99% goed.

Bovenstaande loopt ook bij de uitstekende support van KaKu overigens.
R2L schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 11:19:
[...]

Hier zijn de beweging sensors ook bugy... :| Met name de overloop is een probleem, omdat er zowel een beweging sensor beneden als boven zit. Gebeurd bijna dagelijks dat het niet goed werkt.
Schrale troost dat je/ ik niet de enige ben(t) :P

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!
St@m schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 11:00:
Kwam ik er gisteravond achter dat de TL verlichting in de garage altijd aanstaat als ik naar de garage ga.. zou toch niet moeten kunnen. Regel is dat wanneer de garagedeur opengaat de lamp pas aangaat...
Zoeken zoeken.. geen rare dingen in de regels..
Bedenk ik me ineens dat het wel eens zou kunnen zijn dat als er beweging is in de woonkamer de lamp in de garage aangaat.. getest, en ja hoor..

Waarschijnlijk was er beweging in de woonkamer op het moment dat ik zaterdag aan het koppelen was, koppelt het systeem dus automatisch de sensor aan de lamp in de garage. 8)7

Verder zo ongeveer het hele huis nu gedaan. Alleen de kinderkamers moeten nog, maar dat ga ik pas van het zomer doen met de verbouwing.

Ik moet zeggen dat het allemaal redelijk werkt. Perfect is het zeker niet, ik heb vaak zat nog discussies met de rest van het gezin als er weer iets niet/ halfbakken werkt. Vaak zat dat er een bewegingssensor zit te slapen of iets dergelijks. Dat is gewoon zonde. In mijn beleving is het product gewoon net niet helemaal goed genoeg om het aan iemand anders aan te raden. Ik kan er wel mee uit de voeten, maar zodra je met bewegingssensoren en deursensoren aan de gang gaat werkt het allemaal net niet goed genoeg.

Het hele idee van een slim huis is dat je nergens meer over hoeft 'na te denken', maar gelukkig is het wel leuk speelgoed :P maar die vijf keer in de maand dat je een donkere gang inloopt en de lamp gaat niet aan is wel frustrerend.
Ik heb in het verleden die 433MHz kaku bewegingssensoren gebruikt, maar die waren idd heel buggy. Helemaal leuk als de batterij bijna op is. Dan genereren ze kennelijk een soort stoorsignaal op de 433MHz-band, waardoor alle kaku-verlichting in huis niet meer werkte. Duurde even tot ik daar achter was.

Ik gebruik nu in de hal een Kaku Zigbee bewegingssensor en die werkt eigenlijk perfect. Is ook heel gevoelig en batterij gaat al vrij lang mee. Gek genoeg kun je die wel als trigger gebruiken in de ICS2000 en gewone Zigbee-schakelaars niet (terwijl het idee hetzelfde is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Palomar schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 11:39:
[...]

Ik heb in het verleden die 433MHz kaku bewegingssensoren gebruikt, maar die waren idd heel buggy. Helemaal leuk als de batterij bijna op is. Dan genereren ze kennelijk een soort stoorsignaal op de 433MHz-band, waardoor alle kaku-verlichting in huis niet meer werkte. Duurde even tot ik daar achter was.

Ik gebruik nu in de hal een Kaku Zigbee bewegingssensor en die werkt eigenlijk perfect. Is ook heel gevoelig en batterij gaat al vrij lang mee. Gek genoeg kun je die wel als trigger gebruiken in de ICS2000 en gewone Zigbee-schakelaars niet (terwijl het idee hetzelfde is).
Hmm.. dat vind ik jammer om te horen.. :P Die dingen zijn me net wat te lomp. Ach, wellicht binnenkort eens eentje proberen, kijken of het dan beter gaat.

Inderdaad, laatst ook de batterij bijna leeg, ben bijna een dag bezig geweest met uitzoeken waarom alles in het honderd liep haha.

Heb nu 5 sensoren in huis, om die weer te upgraden.. kost toch weer ~150 euro

Edit: @ hieronder
Helemaal eens, ik scroll me een ongeluk door de regels en scenes.

[ Voor 6% gewijzigd door St@m op 03-12-2019 11:47 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Wat ik overigens ook steeds meer een 'bende' vind is het lijstje met regels. Met flink wat apparatuur is dat gewoon niet meer te beheren. Ik zou het graag duidelijk ingedeeld willen hebben. Bijv. in groepen, of via een webpagina, zodat je duidelijker overzicht hebt. Hoop dat ze daar iets aan doen, want eigenlijk is de ICS2000 en de app al jaren hetzelfde. Beetje vernieuwing kan geen kwaad ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Net nog even contact gehad met support over de ZIPR-8000 en de AWST-6000
De ZPIR werkt op Zigbee(2,4GHz) welke u niet direct aan een Start-Line ontvangers zoals de ACM-2300-HC kan koppelen, dit moet dan altijd via de ICS-2000 gaan, hierdoor kan wel een vertraging optreden tussen beweging zien en een actie laten uitvoeren omdat de ICS-2000 ertussen zit, een directe verbinding van een AWST-6000 naar een ontvanger toe zou altijd sneller moeten werken.
Wel interessant.. ik heb nu alles gekoppeld via de ICS-2000, maar ik zou dus bijvoorbeeld een lamp direct kunnen koppelen aan een sensor (wat ik dus ook al per ongeluk had gedaan).
Ik ga dit eens testen op bijvoorbeeld de overloop en in de gang. Wellicht dat de sensoren wat beter reageren.

[ Voor 3% gewijzigd door St@m op 03-12-2019 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakk09
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-03 19:55
Heb sinds een half jaar 2 stuks Xiaomi Aqara temp/luchtvochtigheidssensor in gebruik (vierkant type).
Gekoppeld aan ICS 2000. Uitlezing via de KaKu app.
1x binnen en 1x buiten geplaatst. Werken prima.
Afgelopen week kwam buitentemperatuur onder 0℃ en lager.
Onder 0℃ en lager werd echter aangeven als een temp van 665,5℃ ( 653, 652 etc.).
Zo gauw de temperatuur weer boven nul kwam was de weergave weer oké.
Binnen en buiten sensor van plaats verwisseld. Exact hetzelfde resultaat. Geen weergave negatieve temperaturen, maar waarde van 665,5℃ en lager.
Beiden nog getest in vriezer. Zelfde resultaat
Zijn er gebruikers waarbij dit ook zo is of is er iemand die wel een negatieve temp. weergave heeft?
Weet iemand oplossing of mogelijke oorzaak hiervan?
Ben dit probleem nog niet tegengekomen in dit topic, maar ja tot nu toe waren er ook nog geen temperaturen onder de 0℃.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-09 07:40

OmeJoyo

This is me

Jakk09 schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 23:43:
Heb sinds een half jaar 2 stuks Xiaomi Aqara temp/luchtvochtigheidssensor in gebruik (vierkant type).
Onder 0℃ en lager werd echter aangeven als een temp van 665,5℃ ( 653, 652 etc.).
Binnen en buiten sensor van plaats verwisseld. Exact hetzelfde resultaat. Geen weergave negatieve temperaturen, maar waarde van 665,5℃ en lager.
Zijn er gebruikers waarbij dit ook zo is of is er iemand die wel een negatieve temp. weergave heeft?
Ben dit probleem nog niet tegengekomen in dit topic, maar ja tot nu toe waren er ook nog geen temperaturen onder de 0℃.
Ik zal er eens op letten, echter staat mijn sensor buiten nu op 5,5 want hij zit redelijk dicht tegen het huis aan, net boven de garagedeur.

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Erwin_83
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
Palomar schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 11:44:
Wat ik overigens ook steeds meer een 'bende' vind is het lijstje met regels. Met flink wat apparatuur is dat gewoon niet meer te beheren. Ik zou het graag duidelijk ingedeeld willen hebben. Bijv. in groepen, of via een webpagina, zodat je duidelijker overzicht hebt. Hoop dat ze daar iets aan doen, want eigenlijk is de ICS2000 en de app al jaren hetzelfde. Beetje vernieuwing kan geen kwaad ;)
Ik heb de regels genummerd en daar sorteert de app ze dan op.
Voorbeeld
1 woonkamer sunset aan
1 woonkamer sunset uit
2 buitenlamp sunset aan
2 buitenlamp sunset uit
3 Rookmelder woonkamer
3 Rookmelder zolder
Enzovoort.

Gasloos sinds 01-12-2017 zonder slotje of verwijdering, dus een "gevaarlijke situatie" volgens Liander. Verwarming met een Loria duo 6010. Pelletkachel voor de fun. EDIT 22-09-21 de (gevaarlijke) gasleiding in opdracht van Liander verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakBaldwin
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 01-07 17:54
Ik gebruik dimmers van kaku icm een ICS 2000 en Google home. Lampjes gaan lekker aan op commando. Leuke scènes die bij schemer automatisch licht aan doen. Werkt allemaal prima.

Gisteren drie 2300r schakelaars gekocht om daarmee de kerstverlichting gemakkelijk te schakelen. Ik doe ze in het stopcontact en de smart home app van trust en Google home herkennen ze meteen.

Echter als ik ze schakel gebeurt er niets. In de apps ziet alles eruit alsof er geschakeld wordt, maar licht blijft aan (of uit). Schakelen met de bijgeleverde afstandsbediening werkt wel. Dus ik sta voor een raadsel. Schakelaar is niet kapot, want doet het op ab. Schakelaar heeft connectie met netwerk, want zichtbaar in apps. En toch geen schakeling vanuit de app.

Wat te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:02
@TweakBaldwin zet je schakelaars nog is in de leerstand en druk daarna direct op AAN in de app. Waarschijnlijk zijn ze namelijk nog niet gekoppeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakBaldwin
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 01-07 17:54
@xFeverr YES! Dat was het. Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedCellNL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-04-2024
St@m schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 11:37:
[...]

Over de inbouwzaken en stopcontacten geen klagen, ICS-2000 werkt ook altijd prima. Het schakelen met knoppen of de app gaat eigenlijk altijd wel goed.
Het zijn echt de bewegingssensoren en deursensoren die niet altijd lekker werken.
Zo ook op het toilet.
Sensor op de deur.
Indien deur open --> Lamp aan en pushmessage

Ik doe de deur open.. alleen pushmessage
Ik doe de deur open.. pushmessage

Geen pijl op te trekken helaas.
Toilet beneden werkt dan weer 99% goed.

Bovenstaande loopt ook bij de uitstekende support van KaKu overigens.

[...]

Schrale troost dat je/ ik niet de enige ben(t) :P
Ik heb voor het toilet een gesloten syteem gemaakt. Via https://www.ikea.com/nl/n...gingssensor-wit-70429913/ en een lamp die hieraan gekoppeld is in het armatuur.
Deur gaat open, sensor schakelt lamp in. Op de sensor zit een schakelaar die na 5/10 minuten de lamp weer uitschakelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedCellNL
Palomar schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 11:39:
[...]
...
Zijn er ook ZigBee bewegingssensoren voor buiten van KaKu? Ik zie er alleen een in de startline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frappuccino
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 22:15
RedCellNL schreef op zondag 8 december 2019 @ 20:56:
[...]

Zijn er ook ZigBee bewegingssensoren voor buiten van KaKu? Ik zie er alleen een in de startline.
Dan is er toch echt iets mis met je ogen. :F

Edit:
Of de mijne want ik las over 'voor buiten' heen. 8)7

Nee, helaas (nog) niet.

[ Voor 14% gewijzigd door Frappuccino op 08-12-2019 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

RedCellNL schreef op zondag 8 december 2019 @ 20:53:
[...]

Ik heb voor het toilet een gesloten syteem gemaakt. Via https://www.ikea.com/nl/n...gingssensor-wit-70429913/ en een lamp die hieraan gekoppeld is in het armatuur.
Deur gaat open, sensor schakelt lamp in. Op de sensor zit een schakelaar die na 5/10 minuten de lamp weer uitschakelt.
Jij zit nooit 11 minuten op de wc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedCellNL
St@m schreef op zondag 8 december 2019 @ 21:14:
[...]

Jij zit nooit 11 minuten op de wc?
Niet doodstil nee, je beweegt toch wel een keer en dan ziet de sensor dat.
En hij kan ook vast langer. Was maar een voorbeeld.

[ Voor 10% gewijzigd door RedCellNL op 08-12-2019 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedCellNL
Jakk09 schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 23:43:
Ik heb m 45 minuten in de vriezer gelegd (-18) en de luchtvochtigheidswaardes wijzigen maar de temperatuur blijft steken op 0.4 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin_83
  • Nu online
Temperature detection range: -20 - 60 Deg.C ( + / - 0.3 Deg.C )
Humidity detection range: 0 - 100pct RH ( + / - 0.3pct )
Atmospheric pressure detection range: 30 - 110KPa ( + / - 120Pa )

Van de Gearbest site, de sensor zou tot -20 gaan. Wellicht een beperking in de software van KaKu gezien het officieel sensors voor binnen zijn (luchtdruk laat KaKu ook niet zien)

Van de KaKu sensor kan ik geen detectie range vinden zo snel.

[ Voor 8% gewijzigd door Erwin_83 op 09-12-2019 06:06 ]

Gasloos sinds 01-12-2017 zonder slotje of verwijdering, dus een "gevaarlijke situatie" volgens Liander. Verwarming met een Loria duo 6010. Pelletkachel voor de fun. EDIT 22-09-21 de (gevaarlijke) gasleiding in opdracht van Liander verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedCellNL
De ICS-2000 is vanaf maandag bij Hubo te koop voor 79,99. De beste prijs die ik tot nu toe gezien heb.
Heb de mijne ook destijds daar gehaald voor dat bedrag.

Verwijderd

Wie kan me helpen? Zoek me een ongeluk maar het lukt me niet.

Ik heb een ics2000 en oa een contactsensor.
Verder ben ik een verwoed fan van Olisto, maar deze vraag lukt me op geen enkele manier.

Vraag:
Ik wil graag dat als een deur meer dan 5 min open staat, dat ik een push bericht krijg op m'n telefoon.

Ik had bedacht:
beweging open: start scene push

scene push:
delay 5 min
stuur push bericht

beweging dicht (geen beweging):
stop scene push

Helaas ondersteunt scene geen push bericht.
En als ik een rule maak met een push bericht, heeft deze een trigger nodig.

Wie kan me helpen met een slimme oplossing?

Dank!
Edjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedCellNL
Verwijderd schreef op donderdag 19 december 2019 @ 13:14:
Wie kan me helpen? Zoek me een ongeluk maar het lukt me niet.

Ik heb een ics2000 en oa een contactsensor.
Verder ben ik een verwoed fan van Olisto, maar deze vraag lukt me op geen enkele manier.

Vraag:
Ik wil graag dat als een deur meer dan 5 min open staat, dat ik een push bericht krijg op m'n telefoon.

Ik had bedacht:
beweging open: start scene push

scene push:
delay 5 min
stuur push bericht

beweging dicht (geen beweging):
stop scene push

Helaas ondersteunt scene geen push bericht.
En als ik een rule maak met een push bericht, heeft deze een trigger nodig.

Wie kan me helpen met een slimme oplossing?

Dank!
Edjes
Zoiets:

Nieuwe Rule (Rule 1)
Triggers: Door Open/Closed detected
Actions: Start Scene 1

Nieuw Rule (Rule 2)
Actions: Alleen Notification

Nieuwe Scene (Scene 1)
Add Delay: 5 minuten
Add Action: Start Rule 2

Bij beweging komt Rule 1 in actie die Scene 1 start met 5 minuten delay. Dan wordt Rule 2 gestart met notificatie.

[ Voor 5% gewijzigd door RedCellNL op 20-12-2019 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank redcellnl, Logisch, maar hoe maak ik een rule met alleen notification, dwz zonder trigger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin_83
  • Nu online
Het klinkt logisch, maar het lukt niet. Zonder trigger kan je de regel niet opslaan .

Ik heb geen magneet contact om te testen. Maar kan je onderstaande proberen:

Scène 1:
vertraging 5 min, zet regel 1 aan, vertraging 5 seconde, zet regel 1 uit.

Regel 1, trigger deur open, push bericht.

Regel 2, trigger deur open, start scène 1

Regel 3 trigger deur dicht stop scène 1

Ik weet alleen niet of de regel kijkt of het deur contact open of dicht is of wacht op een verandering van situatie, dus de deur openen of sluiten..

[ Voor 82% gewijzigd door Erwin_83 op 20-12-2019 19:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lampje007
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 16-08-2024
Hallo,

zijn er meer mensen die problemen hebben met de app? mijn energie standen blijven staan, maar de diagrammen lopen wel door, en diverse meldingen missen?
firmwire ICS 2000 is R35 en heb iPhone 8 op ios 13.3
of heb ik dit weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
@Erwin_83 regels triggeren inderdaad alleen bij verandering van de situatie. De melding die @Verwijderd probeert voor elkaar te krijgen is dan ook niet mogelijk.

@Lampje007 sinds wanneer heb je dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampje007
xFeverr schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 22:28:
@Erwin_83 regels triggeren inderdaad alleen bij verandering van de situatie. De melding die @Verwijderd probeert voor elkaar te krijgen is dan ook niet mogelijk.

@Lampje007 sinds wanneer heb je dit?
sinds dat R35 er is,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]xFeverr schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 22:28:

Tnx! Jammer....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimgubbels
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 25-07 09:30
Lampje007 schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 21:26:
Hallo,

zijn er meer mensen die problemen hebben met de app? mijn energie standen blijven staan, maar de diagrammen lopen wel door, en diverse meldingen missen?
of heb ik dit weer.
Ja, heb dat probleem ook sinds enkele dagen, niet alle waardes worden ververst, ze blijven hangen :/ .
Ik gebruik een iPhone 11 Pro of iPad Air 2, dit maakt geen verschil.

Ik heb de ICS2000 al opnieuw opgestart, maar dit helpt niet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lampje007
Jimgubbels schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 10:14:
[...]

Ja, heb dat probleem ook sinds enkele dagen, niet alle waardes worden ververst, ze blijven hangen :/ .
Ik gebruik een iPhone 11 Pro of iPad Air 2, dit maakt geen verschil.

Ik heb de ICS2000 al opnieuw opgestart, maar dit helpt niet!
Hallo, gelukkig ben ik niet de enige, je gaat na diverse pogingen resetten enzo toch wat denken, maar op android geeft ook problemen dus ligt het probleem bij de firmwire versie van de ics 2000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriszz
  • Laatst online: 28-07 21:54
Palomar schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 11:18:
[...]

Goed om te weten dat die nieuwe Ikea zigbee remote ook werkt. Ik gebruik zelf die ronde met drukknoppen met lampen die zowel met de ICS2000 aangestuurd kunnen worden als met de Ikea remote. Wat daarbij idd belangrijk is, is om de lampen niet te resetten, want dan is de koppeling met de ICS2000 weer kwijt. Het koppelen van de remote met de ICS2000 is in dit geval alleen nodig zodat de remote/ics2000/lampen in hetzelfde zigbee-netwerk zitten. Je kunt de remote daarna niet gebruiken in de ICS2000 voor regels. Hij staat dus een beetje nutteloos in je rijtje met devices.

Ik zal ook eens proberen om een tweede Ikea zigbee remote te koppelen. Ben daar in het verleden wel mee bezig geweest en staat me bij dat dat ook niet goed werkte. Maar kan ook komen door iets anders (het is nou eenmaal best wel trial and error af en toe...... :X)
Inmiddels mijn post aangepast. Reactie van klikaanklikuit support via Twitter dat er in ics-2000 slechts 1 zigbee remote gekoppeld kan worden.(ik kreeg mijn 2de maar niet gekoppeld). Vervolgens de eerste 'nutteloos' zittende zigbee remote via de app verwijderd en de nieuwe in een ander vertrek toegevoegd. Vervolgens deze nieuwe op 2 ander lampen direct gekoppeld en die werken nu ook.
Misschien dat er naast een compatibiliteit lijst ook een instructie stappen plan toegevoegd kan worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frappuccino
Lampje007 schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 21:26:
Hallo,

of heb ik dit weer.
Hier ook sinds enkele dagen. Ook R35 maar met Android.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dhm00
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-08 17:33
Ik ben enigszins blij dit te lezen.
Ik had gaf de slimme meter al de schuld.
Heb ook meerdere keren de ICS herstart en overweeg om een reset aan te vragen voor de ICS. Hier ook op R35.

Ik hoop dat ze snel met een update komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nmares
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 13-01-2024
Sinds afgelopen week wordt mijn schermpje 'energie' in de Klik-Aan-Klik-Uit app van ICS-2000 niet meer bijgwerkt en blijven de meterstanden onveranderd. De slimme meter in de meterkast werkt wel gewoon. Afsluiten van de KiKa-app en opnieuw opstarten, opnieuw opstarten van de ICS-2000, alle kabeltjes van de ICS-2000 loshalen... Niets helpt en het tabblad 'energie' in de app blijft gewoon onveranderd stil staan.

Iemand enig idee hoe dit kan worden opgelost?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07:19
@nmares, misschien even de laatste paar posts in dit topic teruglezen?

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nmares
@alesandro_46 Bedankt. Ik zag de voorgaande posts over hetzelfde probleem pas toen ik mijn post had verstuurd. Ik heb zojuist een bericht naar de serviceafdeling van klik-aan-klik-uit verstuurd. Ben benieuwd naar de reactie en houd jullie op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frappuccino
Volgende keer eerst even lezen voor het roepen. ;)

Heb hem ook gemeld en ga er vanuit dat iedereen die hier zijn beklag gepost heeft dat gedaan heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampje007
Frappuccino schreef op maandag 23 december 2019 @ 11:45:
Volgende keer eerst even lezen voor het roepen. ;)

Heb hem ook gemeld en ga er vanuit dat iedereen die hier zijn beklag gepost heeft dat gedaan heeft.
ja uitgevoerd en het lijkt er op dat het nu werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nmares
Probleem energiemeterstanden uitlezen opgelost.

Hieronder de reactie van KlikAanKlikUit op mijn reparatieverzoek:
Beste heer,

Bedankt voor uw bericht. We hebben een storing gehad met de P1 poort, deze is vandaag opgelost. Wilt u de aankomende 24 uur even aan kijken of het weer beter werkt?

Met vriendelijke groet / Kind regards,

Bjorn Rodermond | Allround Support Employee

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frappuccino
Tweet terug van KaKu:

"Bedankt voor uw bericht. We hebben een storing gehad met de P1 poort, deze is vandaag opgelost. Wilt u de aankomende 24 uur even aan kijken of het weer beter werkt?"

Edit:
Nou, dat kan geen toeval zijn. :P

[ Voor 10% gewijzigd door Frappuccino op 23-12-2019 12:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dhm00
Hier functioneert het weer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueDaimond
  • Laatst online: 07-04-2023
Goedemiddag,

heeft iemand nog andere problemen met de app? Ik lees, dat het probleem met de P1 gelukkig is opgelost.

Mijn probleem:
Bij mij worden nieuwe regels namelijk niet meer opgeslagen in de app.
Tevens als ik nieuwe regels aanmaak m.b.v. de timerinstelhulp loopt de app vast of gaat direct uit.

Ik heb al een bericht gestuurd naar de helpdesk van KAKU, maar heb nog geen antwoord/oplossing gekregen.

Hopelijk herkend een van jullie dit probleem en heeft een oplossing.
Ik heb de app al opnieuw geinstalleerd, de ICS opnieuw opgestart, maar tevergeefs...

HULP A.U.B. !!! ;w

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erwin_83
  • Nu online
Dat vastlopen van de timerinstelling heb ik ook gemerkt met de kerstverlichting. Toen maar via regels wat ingesteld.

En ik merkte gister dat bij regels die op pauze staan de trigger en dergelijke niet meer te zien is in de app. Ook na inschakelen van de regel blijven de vakjes leeg. Tot op heden nog niet gemerkt in huis dat de betreffende regels niet meer werken.

[ Voor 51% gewijzigd door Erwin_83 op 23-12-2019 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueDaimond
Erwin_83 schreef op maandag 23 december 2019 @ 15:59:
Dat vastlopen van de timerinstelling heb ik ook gemerkt met de kerstverlichting. Toen maar via regels wat ingesteld.
Maar als ik het goed begrijp blijven de regels wel opgeslagen in de app?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erwin_83
  • Nu online
Heb net me bericht nog aangevuld. Zal eens testen met een nieuwe regel maken.

EDIT, nieuwe (geavanceerde) regel maken werkt en is leesbaar in de app.

[ Voor 32% gewijzigd door Erwin_83 op 23-12-2019 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueDaimond
Erwin_83 schreef op maandag 23 december 2019 @ 16:03:
Heb net me bericht nog aangevuld. Zal eens testen met een nieuwe regel maken.

EDIT, nieuwe (geavanceerde) regel maken werkt en is leesbaar in de app.
Bedankt voor het uitproberen.
Dan vrees ik, dat ik op de servicedesk van KAKU zal moeten wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimgubbels
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 25-07 09:30
Bij mij is het probleem met het ‘blijven hangen’ van de meterstanden ook opgelost!
Dank aan Klik Aan Klik Uit 👍🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriszz

En ik merkte gister dat bij regels die op pauze staan de trigger en dergelijke niet meer te zien is in de app. Ook na inschakelen van de regel blijven de vakjes leeg. Tot op heden nog niet gemerkt in huis dat de betreffende regels niet meer werken.
Merkte vanavond ook dat onze belangrijkste regel 'schemer aan' alle triggers, condities en acties kwijt was. Vervolgens alle rules gecheckt en nog 2 ontdekt waarbij alles weg is. 2 van de 3 staan altijd aan. De 'schemer aan' staat overdag uit. 1 van de 2 rules die altijd aan staan heeft een timer trigger en had ik toevallig vandaag de trigger tijd aangepast.

Dit is wel echt heel slecht hoor. Nog nooit eerder meegemaakt in de 6 jaar dat we het nu gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueDaimond
floriszz schreef op maandag 23 december 2019 @ 18:40:
[...]

Merkte vanavond ook dat onze belangrijkste regel 'schemer aan' alle triggers, condities en acties kwijt was. Vervolgens alle rules gecheckt en nog 2 ontdekt waarbij alles weg is. 2 van de 3 staan altijd aan. De 'schemer aan' staat overdag uit. 1 van de 2 rules die altijd aan staan heeft een timer trigger en had ik toevallig vandaag de trigger tijd aangepast.

Dit is wel echt heel slecht hoor. Nog nooit eerder meegemaakt in de 6 jaar dat we het nu gebruiken.
Ik hoop, dat ik snel iets hoor van kaku. Ik vrees, dat dit pas na de feestdagen zal zijn. Zal jullie op de hoogte houden via dit forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pajjanssen
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07:07

Hier ook problemen gehad met uitlezen van de P1 status, maar inmiddels werkt het weer.

Verder ook gedoe met regels die opeens helemaal leeg lijken te zijn, maar toch gewoon blijken te werken. Firmware R35 op de ICS2000 icm Android app (meest recente versie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriszz
BlueDaimond schreef op maandag 23 december 2019 @ 20:10:
[...]

Ik hoop, dat ik snel iets hoor van kaku. Ik vrees, dat dit pas na de feestdagen zal zijn. Zal jullie op de hoogte houden via dit forum.
Ik heb de volgende reactie via Twitter gehad:
"We hebben een kleine storing gehad. Als u de regel verwijderd en opnieuw aan maakt is het probleem verholpen."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frappuccino
Mogen we hier nu uit concluderen dat de regels niet in de ICS-2000 maar in de KaKu cloud worden opgeslagen? En idem voor het monitoren van de P1 poort data?

Dan is die ICS-2000 dus eigenlijk maar een 'dom' apparaat dat enkel als communicatiemiddel tussen je zenders, ontvangers, sensoren en de KaKu cloud signalen doorschuift.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin_83
  • Nu online
Frappuccino schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 13:56:
Mogen we hier nu uit concluderen dat de regels niet in de ICS-2000 maar in de KaKu cloud worden opgeslagen? En idem voor het monitoren van de P1 poort data?

Dan is die ICS-2000 dus eigenlijk maar een 'dom' apparaat dat enkel als communicatiemiddel tussen je zenders, ontvangers, sensoren en de KaKu cloud signalen doorschuift.
Trek de netwerk kabel eruit en testen maar ;)

Ik ga er vanuit dat de netwerk verbinding met KaKu alleen nodig is voor bediening met de app als je niet op je eigen wifi netwerk zit.

[ Voor 12% gewijzigd door Erwin_83 op 24-12-2019 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueDaimond
floriszz schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 11:59:
[...]

Ik heb de volgende reactie via Twitter gehad:
"We hebben een kleine storing gehad. Als u de regel verwijderd en opnieuw aan maakt is het probleem verholpen."
Allen,

Ik kreeg vandaag idd via de mail het bovenstaande bericht. Hoewel de timerinstelhulp nog steeds problemen geeft in de app, blijven de geavanceerde regels nu wel opgeslagen.
Daarnaast vind ik de reactiesnelheid van KAKU ruim voldoende. Ik heb dit bij andere bedrijven wel eens anders meegemaakt.

Ik wil iedereen bedanken voor het meedenken en reageren. Ik hoop dat het voor iedereen weer werkt of blijft werken.

EDIT: zojuist bericht gekregen van KAKU, dat de bug met de timerinstelhulp zal worden verholpen met de eerstvolgende update van de app. Datum is nog onbekend.

[ Voor 10% gewijzigd door BlueDaimond op 24-12-2019 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjsiebes91
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 25-02-2020
Hallo, ik heb een ics-2000 gekoppeld aan klik aan klik uit ontvangers. Dit werkt prima, ook via de Google assistent op mijn Sonos one. Nu heb ik ook een somfy screen met afstandbediening 74300. Ik lees op internet dat ik dit aan elkaar kan koppelen. Ik ben een beetje huiverig dat het screen vervolgens te ver gaat zakken. Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
@wjsiebes91, begin- en eind positie zijn toch opgeslagen in de Somfy Screen? In dat geval geen probleem toch?
k neem aan dat dit ook RTS is?

En anders het scherm in het midden zetten, dan heb je tijd genoeg om te reageren mocht het mis gaan. Maar ik verwacht van niet, de slag door het scherm maakt is (bij mijn rolluiken) maar een paar centimeter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wjsiebes91
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 25-02-2020
alesandro_46 schreef op woensdag 25 december 2019 @ 08:18:
@wjsiebes91, begin- en eind positie zijn toch opgeslagen in de Somfy Screen? In dat geval geen probleem toch?
k neem aan dat dit ook RTS is?

En anders het scherm in het midden zetten, dan heb je tijd genoeg om te reageren mocht het mis gaan. Maar ik verwacht van niet, de slag door het scherm maakt is (bij mijn rolluiken) maar een paar centimeter.
Het is gelukt! Stelde niks voor. Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denj
  • Laatst online: 01-01-2023
Tonio1969 schreef op donderdag 21 november 2019 @ 22:42:
Hallo allen,

Sinds 2 weken ben ik ook gebruiker van KaKu.

2 - De Philips Hue ledlampen, die je alleen als lamp koopt dus zonder bediening, kan ik die nou zo aan de ICS-2000 koppelen???

Ik meen zelf van wel, maar ik twijfel.

Alvast bedankt.

Ton
Ton,

Ik heb ook mijn hele huis vol hangen met klik aan klik uit spul..

Na hier een hoop gelezen te hebben dat ook de Hue producten met de ICS-2000 te koppelen en te bedienen zijn ben ik afgelopen week voor het eerst overgestapt op die mooie doorzichtige spiraal Hue gloeilamp van Philips.

Het koppelen met de ICS-2000 van klik aan klik uit ging alleen niet vanzelf.. Dus hier weer vanalles gelezen.. En daaruit kreeg ik het idee dat ik de Zigbee ZYCT-202 Afstandsbediening van KaKu aan moest schaffen zodat ik daarmee dan de Hue lamp kon resetten en dan opnieuw kon koppelen met de ICS-2000.

Nu was ik net nog wat aan het vogelen met de Hue lamp, de nieuwe serie blijkt ook bleutooth te hebben.. Dus dacht, zal de Philips hue bleutooth app eens downloaden.. Daarmee kon ik de lamp in ieder geval testen en dimmen. Nu kwam ik er achter dat je in die app de lamp kan resetten.. En wat blijkt.. Na het uitvoeren van die handeling.. Opnieuw de klik aan klik uit app opgestart en vanuit daar weer geprobeerd om een nieuwe lamp toe te voegen via het knopje 'andere merken' en dan 'Zigbee lamp dimbaar'. .. En ja hoor.. Dit lukte.. De Hue lamp is gekoppeld met de ICS-2000 en kan hem volledig bedienen via de klik aan klik uit app.

Misschien is deze manier niet helemaal de juiste, maar het werkte wel.. En bespaarde mij het aanschaffen van de zigbee ZYCT-202 afstandsbediening

• BlueDaimond
Beste allen,
heeft een van jullie een oplossing voor het koppelen van de ICS-2000 met Olisto? Ik krijg iedere keer de melding dat mijn accountgegevens niet correct zijn. Via Olisto om hulp gevraagd, echter geven die niet thuis. Ook op hun forum blijft het stil.
Misschien heeft een van jullie een soortgelijke ervaring en daardoor misschien een passende oplossing. Bij voorbaat dank.

• MadDog11
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-09 16:28
Werkt hier prima, maar probeer anders de koppeling van Trust eens ipv die van KAKU, zelfde mogelijkheden en zelfde app verder.

• BlueDaimond
MadDog11 schreef op donderdag 26 december 2019 @ 13:17:
Werkt hier prima, maar probeer anders de koppeling van Trust eens ipv die van KAKU, zelfde mogelijkheden en zelfde app verder.
Geprobeerd, maar krijg ook hier dezelfde melding. Credentials are invalid Krijg een beetje het idee, dat de app niet communiceert met de ICS of ik doe iets fout.
In ieder geval bedankt voor het meedenken.

• xFeverr
Misschien een stomme vraag, maar zijn je gegevens dan ook gewoon correct?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueDaimond
xFeverr schreef op donderdag 26 december 2019 @ 14:21:
Misschien een stomme vraag, maar zijn je gegevens dan ook gewoon correct?
Ik kan met deze gegevens gewoon inloggen op mijn ICS (app). Dus volgens mij kloppen de gegevens gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueDaimond
BlueDaimond schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 01:21:
[...]

Ik kan met deze gegevens gewoon inloggen op mijn ICS (app). Dus volgens mij kloppen de gegevens gewoon.
Edit:
Zojuist mijn inlogprobleem opgelost!!! Blijkbaar was mijn wachtwoord te ingewikkeld... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Tarin

Just plain weird.

Sinds deze week ontvangen allebei onze asun-650s elke minuut tegelijkertijd een uit-commando, ook na reset. Wellicht iets nieuws van een van de buren, maar ik kan me niet voorstellen dat zo'n signaal nut heeft, tenzij het een alarminstallatie of zo is?

Het voordeel van kaku tegenover de goedkope dingen was toch dat dit soort interferentie niet voor zou mogen komen?

Is er een manier om het 433mhz-kanaal te monitoren op zoek naar stoorzenders? Met een Raspberry Pi, een zender/ontvanger en domoticz ofzo zou ik een eind moeten komen, maar ik wilde eigenlijk liever geen zelfbouw, een 'af' product wat gewoon out of the box werkt (in theorie dan...) is ook wel eens leuk tussen alle projectjes.

Momenteel vermoed ik dat een van de buren een netwerkje rookmelders heeft laten installeren, die elke bijna-1-minuut een alles-is-ok-signaal versturen om uitvallen de units te herkennen. Maar wat dan? Heb niet zo veel zin om ruim 100 euro aan asun-units zonder dat ze stuk zijn weg te doen, vooral aangezien er geen alternatief is zonder op domoticz ofzo over te stappen, met alle gedoe daar omheen.

[ Voor 49% gewijzigd door Tarin op 28-12-2019 22:09 ]

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
@Tarin als je asun's zijn gereset en je laat het zo, zonder iets in te leren, dan hebben ze dus ook niks om naar te luisteren. Doen ze dan nog steeds zo raar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDog11
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-09 16:28
@Tarin kun je de ASUN-650 niet resetten en een andere code inleren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin
  • Nu online

Tarin

Just plain weird.

@xFeverr @MadDog11 ik had ze al gereset (7, 1 seconde learn-knop), maar geen succes helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dhm00
Zou het wellicht helpen om ze stroomloos te maken voor een korte periode?
Ik heb hier in huis ook interferentie van een signaal. Ik kan dan moeilijk een nieuw stopcontact inlezen. Als ik dan een andere plaats zoek dan lukt het wel.
Eenmaal ingeleerd werkt het weer prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin
  • Nu online

Tarin

Just plain weird.

dhm00 schreef op zondag 29 december 2019 @ 11:20:
Zou het wellicht helpen om ze stroomloos te maken voor een korte periode?
Ik heb hier in huis ook interferentie van een signaal. Ik kan dan moeilijk een nieuw stopcontact inlezen. Als ik dan een andere plaats zoek dan lukt het wel.
Eenmaal ingeleerd werkt het weer prima.
Ik ga er vanmiddag mee verder. Heb nog een nieuwe liggen die nog in onze slaapkamer ingebouwd moet worden, ben blij dat ik die tussen het kerstgedoe in niet heb hoeven deinstalleren :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borgoe72
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 26-08 09:17
Ik heb drie ledspots die ik wil aansluiten op het lichtnet (bruin en blauwe draad) en daartussen een kaku dimmer zodat deze te schakelen is met m’n control station. Heb dus geen wandschakelaar, schakeldraad oid.

Heb een awmd 250, acm 100 en acm 250 ld tot m’n beschikking.

Kan iemand me op weg helpen welke ik kan monteren?

[ Voor 8% gewijzigd door borgoe72 op 30-12-2019 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
@borgoe72, kan volgens mij met alle drie. De keuze zal afhangen waar je de KaKu unit wil monteren. Normaal gesproken:
In een centraal doos: ACM 100 of ACM250LD;
Achter een schakelaar: AWMD250 of ACM250LD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borgoe72
Dank! In alle handleidingen wordt uitgegaan van aanwezigheid schakeldraad maar die heb ik niet aangezien ik een losse electrakabel gebruik en bruin en blauw verbind op een lasdoos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin_83
  • Nu online
Staan er geen 2 versies in het boekje? Versie met en zonder zwarte draad ? De versie bruin/blauw heb jij en is de makkelijkste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borgoe72
Pff blijft lastig. Lampen branden maar zijn niet te schakelen laat staan dimmen. Ik zie wel dat de kaku dimmer gevonden wordt. Ik heb het idee dat ik niet kan schakelen daar ik ook geen schakeldraad heb (heb alleen blauw en bruin). Moet ik daarom dan de twee opties voor schakeldraad op kaku (een van lamp en een van plafond) samen op een lasdoos zetten en de fasedraad van de lamp ook op die lasdoos zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin_83
  • Nu online
Kan je een tekening/schema maken met wat je gedaan hebt ?

[ Voor 6% gewijzigd door Erwin_83 op 31-12-2019 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frappuccino
Lijkt me toch geen rocketscience met een ACM 100, aansluitoptie A.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borgoe72
Erwin_83 schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 18:59:
Kan je een tekening/schema maken met wat je gedaan hebt ?
https://i.imgur.com/jVgao0F.jpg
https://i.imgur.com/ce3FUJR.jpg

Ik zal jet proberen te duiden (ben een enorme leek):

Het kleine zwarte kabeltje is m’n stroomtoevoer (bruin en blauw) vanuit de lasdop. De lange zwarte kabel gaat Naar m’n spots.

De kaku: (acm 250 ld)

Van links naar rechts:
N: blauwe draad toevoer
N: blauwe draad spots
L (antenne teken): leeg
S: leeg
L: bruin vanuit lasdop. Hoerin zitten reeds de bruine draad van toevoer en de draad van de spots.

De spots branden maar ik kan ze niet bedienen.

Vraag: hoe schakel ik ze juist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin_83
  • Nu online
Volgens het schema moeten de lampen op N en L met pijltje (antenne teken) en bij jou is dat niet zo.

De bruine van de lampen heb je nu bij de andere bruine en daarom branden de lampen constant en ontvangt de kaku wel signalen.

Ik weet niet of je boekje duidelijk is, maar op de kaku site kan je ook een handleiding downloaden.

[ Voor 23% gewijzigd door Erwin_83 op 31-12-2019 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frappuccino
Het is geen antenneteken maar pijl naar beneden.

De lamp op L↓ en N zoals Erwin_83 ook zegt.

En ik zou de L en S doorverbinden als het dan nog niet werkt.

[ Voor 34% gewijzigd door Frappuccino op 31-12-2019 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin_83
  • Nu online
Van links naar rechts
N blauw vanaf centraaldoos
N blauw naar lamp
L pijltje bruin naar lamp
S leeg (tenzij je een gewone schakelaar erbij wil)
L bruin vanuit centraaldoos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonsz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 26-08 08:12
Ik beschik over een ICS-2000 met daaraan gekoppeld een aantal KaKu schakelaars en een aantal Zigbee lampen van verschillende merken. Het lijkt erop dat de kwaliteit van de KaKu Zigbee (Trust) lampen te wensen overlaat. Regelmatig kwam ik 's morgens in de woonkamer en dan waren een aantal lampen aan. Met schakelen reageren ze soms erg traag. Daarnaast is er een lamp die als hij uit staat een ruisend geluid maakt. Ik heb de ICS-2000 regelmatig gereset, dit gaf geen oplossing. De afstand tot de ICS-2000 maakt ook geen verschil, dichtbij of wat verder weg maakt niets uit voor de performance van de Kaku Zibee lampen. Ik heb ook Zigbee lampen van de Aldi en (onlangs gekocht) een aantal van innr. Met die lampen heb ik eigenlijk nooit problemen. Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borgoe72
Erwin_83 schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 23:04:
Van links naar rechts
N blauw vanaf centraaldoos
N blauw naar lamp
L pijltje bruin naar lamp
S leeg (tenzij je een gewone schakelaar erbij wil)
L bruin vanuit centraaldoos.
Geweldig, dat was helemaal juist en het werkt! Veel Dank daarvoor.

Heb ik nog 1 resterende casus:
https://imgur.com/gallery/q5nS6N5

Ik heb een awmd 250 mini inbouw dimmer.
Wil ik verbinden naar led lamp (blauw en bruin).

De awmd 250 heeft twee ingangen:

https://imgur.com/gallery/VjbKEJJ

Er is wel connectie met de awmd (lampje brandt en knippert bij toevoegen) maar reageert niet.

De wandschalelaar waarmee de plafondoutlet verbonden is komt voort uit een dubbele wandschakelaar die gelust is.

Enig idee hoe deze te verbinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dhm00
Volgens mij behoord je aardedraad niet in de controller.

Zwart zou de schakeldraad moeten zijn.
Hiernaast blauw en bruin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartV
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 16:02
Fonsz schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 11:06:
Het lijkt erop dat de kwaliteit van de KaKu Zigbee (Trust) lampen te wensen overlaat. Regelmatig kwam ik 's morgens in de woonkamer en dan waren een aantal lampen aan.
Trust heeft inderdaad een serie met deze problemen gehad. Even contact opnemen met de helpdesk van trust en dan ruilen ze hem om voor je.

I think I've got the hang of it now... :w :q :wq :wq! ^d X exit X Q :quitbye CtrlAltDel ~~q :~q logout save/quit :!QUIT ^[zz ^[ZZ ZZZZ ^H ^@ ^L ^[c ^# ^E ^X ^I ^T ? help helpquit ^D ^d ^C ^c helpexit ?Quit ?q ^Kx /QY sync halt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borgoe72
dhm00 schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 13:20:
Volgens mij behoord je aardedraad niet in de controller.

Zwart zou de schakeldraad moeten zijn.
Hiernaast blauw en bruin.
Aardedraad is ook loos (is verwarrend op foto). Heb dis alleen zwart en blauw.

Zou ik draden uit de wandcontactdoos moeten doorverbinden?

[ Voor 8% gewijzigd door borgoe72 op 01-01-2020 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonsz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 26-08 08:12
BartV schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 13:31:
[...]

Trust heeft inderdaad een serie met deze problemen gehad. Even contact opnemen met de helpdesk van trust en dan ruilen ze hem om voor je.
Dit klopt inderdaad. Ik heb één lamp al laten omruilen bij Trust/Kaku. De lamp die ik ervoor terug kreeg is echter nog slechter, want die knippert steeds en start heel traag op. Ik zal weer contact opnemen met de helpdesk van Kaku.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin_83
  • Nu online
borgoe72 schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 13:17:
[...]

Geweldig, dat was helemaal juist en het werkt! Veel Dank daarvoor.

Heb ik nog 1 resterende casus:
https://imgur.com/gallery/q5nS6N5

Ik heb een awmd 250 mini inbouw dimmer.
Wil ik verbinden naar led lamp (blauw en bruin).

De awmd 250 heeft twee ingangen:

https://imgur.com/gallery/VjbKEJJ

Er is wel connectie met de awmd (lampje brandt en knippert bij toevoegen) maar reageert niet.

De wandschalelaar waarmee de plafondoutlet verbonden is komt voort uit een dubbele wandschakelaar die gelust is.

Enig idee hoe deze te verbinden?
De awmd 250 is niet geschikt voor een hotel/wissel schakeling (andere schakelaar omzetten en waarschijnlijk werkt het dan, tot iemand hem weer om zet.

Wat bedoel je met doorlussen ? De zwarte en bruine draad bij de andere schakelaar doorlussen is een oplossing. Die schakelaar werkt dan niet meer en mag niet meer aangesloten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-09 13:46

BaRF

bijna kerst

Ik ben aan het kijken voor die HAOZEE zigbee rookmelders op Ali, maar ik kan niet precies antwoord op mijn vraag vinden. Er staat dat een verbinding met een hub noodzakelijk is en dat de melder niet in z'n eentje werkt - maar ik neem aan dat het rookalarm op zich toch wel blijft werken als hij bv de ICS2000 niet kan vinden? :)

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
@BaRF dat denk ik ook wel. Zou dan gaan om de functionaliteit voor het doorgeven van de melding.

Zou wel een heel slecht ding zijn mocht hij dienst weigeren wanneer je hub niet beschikbaar zou zijn. Stel je voor dat die hub in de kast staat die het eerst in brand vliegt :N dan zou je rookmelder niets doen.

Nee, dat lijkt me onwaarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-09 13:46

BaRF

bijna kerst

haha precies mijn gedachte :P Maar goed, eens een bestellen dan!

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frappuccino
Werken die (inmiddels) wel samen met een ICS2000 dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borgoe72
Erwin_83 schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 17:47:
[...]

De awmd 250 is niet geschikt voor een hotel/wissel schakeling (andere schakelaar omzetten en waarschijnlijk werkt het dan, tot iemand hem weer om zet.

Wat bedoel je met doorlussen ? De zwarte en bruine draad bij de andere schakelaar doorlussen is een oplossing. Die schakelaar werkt dan niet meer en mag niet meer aangesloten zijn.
is er een kaku module die wel werkt op een dubbele wandschakelaar? De andere schakelaar is voor een andere keukenlamp.
Er is dus maar 1 wandschakelaar die de lamp, die ik wil dimmen, bediend, dus geen tweede schakelaar.

Wat dien ik te doen als ik de andere schakelaar ‘onklaar’ wil maken zodat het wel gaat werken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erwin_83
  • Nu online
Een dubbele wandschakelaar is geen hotel schakeling. In dat opzicht zou het moeten werken. Alleen de amwd 250 moet aangesloten worden op een schakelaar waar geen 220 draden meer aan zitten. Daardoor valt een dubbele schakelaar af (tenzij die gescheiden schakelaars heeft maar geen idee of dat bestaat.)

Even uit me hoofd is er wel een ander type inbouw module wat met wel 220 v vanaf de schakelaar overweg kan. Type moet helaas even opzoeken op de kaku site.

Alternatief is om de bestaande schakelaar niet aan te sluiten, de lamp kan je dan alleen met de afstandbediening of ICS of draadloze schakelaar bedienen.

Voor de rest vind ik de gebruiksaanwijzingen van KaKu wel duidelijk, dus als je die goed leest en snapt blijft er weinig te vragen over.

[ Voor 11% gewijzigd door Erwin_83 op 02-01-2020 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
OmeJoyo schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 20:27:
OK, ik het de Tradfri Afstandsbediening gekocht en kan daar nu mijn Gledopto mee inschakelen en dimmen. Wat in mijn geval betekend, de verlichting van de badkamer zonder telefoon inschakelen en dimmen, wat er fijn is. Ik vermoed dat dit ook met de dimmer werkt, echter ik heb er geen om te testen.

Hoe koppel je een Tradfri AB aan de ICS en vervolgens aan een Lamp of Schakeleenheid:

*Reset de Tradfri AB door 4 keer achter elkaar op de koppel-knop te drukken (Binnen 5 seconden), wacht tot het lampje uitgaat
* Ga naar je ICS met de Tradfri AB
* Open je KAKU app, ga naar een ruimte en klik op het plusje om een device toe te voegen
* Kies Trust Smart home - Zigbee Lijn - Volgende - Zigbee afstandsbediening
* Klik volgende - Klik volgende - de ICS wil gaan verbinden
* Houdt nu Tradfri AB op maximaal 5 centimeter van je ICS en druk de koppel-knop van je Tradfri Remote minimaal 10 seconden in. In de app zou je nu de melding moeten krijgen dat het koppelen is gelukt.
* Geef de Tradfri AB een naampje

Je kunt de AB niet in regels of scenes gebruiken!!!

* Ga nu met je gekoppelde Tradfri AB naar de Zigbee lamp/stekkerdoos die je wilt bedienen, die al is aangemeld op je ICS
* Houdt de AB op maximaal 5 centimeter afstand en houdt wederom de koppel-knop minimaal 10 seconden ingedrukt. Je licht zal een keer knipperen bij succesvolle koppeling.

That's it! Je kunt nu je Zigbee devices met de ICS of AB bedienen, ik ben er iig erg blij mee. Ik heb nu Tradfri, Osram en Gledopto units gekoppeld zitten aan mijn ICS en het werkt allemaal super. Je kunt op deze manier alleen niet een 433 KAKU met een Ikea Zigbee remote bedienen helaas.
Hele oude quote ;)

Ik heb onlangs een paar nieuwe E27 Ikea lampen gehaald met een aanpasbaar wit-spectrum. De witwaarden kun je met de Ikea-remote van 15 euro (ronde met knopjes) aanpassen met de links/rechts knoppen. Dat werkt goed als ik de remote alleen aan de lampen gekoppeld heb.

Echter: als ik de lampen zowel aan de ICS2000 als de Ikea-remote koppen (zoals de stappen in de quote) dan werken die links/rechts knopjes niet meer om het wit-spectrum aan te passen (via de kaku app kan het wel).

Iemand een idee of dit op een of andere manier wel voor elkaar is te krijgen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pred
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 08:43

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ben wel benieuwd. Gisteren weer even zitten klooien met meerdere Ikea-remotes aan de ICS2000 (zie ook de quote hierboven), maar dat vindt ie niet echt leuk. Waar ik al tijden naar op zoek ben is een mooi uitziende wandschakelaar waarmee ik regels in de ICS2000 kan triggeren. Heb nu die kaku wandschakelaars, maar die reageren erg slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin_83
  • Nu online
Met de KaKu schakelaars en afstandbedieningen kan dat al, al is die van Ikea wellicht mooier. Of geen knopje en met Google Home een scène starten ;)

Gewoon schakel materiaal met een kaku zender kan ook. Dit gebruik ik zelf voor de trap verlichting. Bij indrukken start de scène en gaat de traptrede verlichting 5 minuten aan. Gebruik het bijna nooit, aangezien bijna alles nu met bewegins sensors gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Erwin_83 schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 12:54:
Met de KaKu schakelaars en afstandbedieningen kan dat al, al is die van Ikea wellicht mooier. Of geen knopje en met Google Home een scène starten ;)

Gewoon schakel materiaal met een kaku zender kan ook. Dit gebruik ik zelf voor de trap verlichting. Bij indrukken start de scène en gaat de traptrede verlichting 5 minuten aan. Gebruik het bijna nooit, aangezien bijna alles nu met bewegins sensors gaat.
Ik vroeg mij af bij deze: https://www.klikaanklikui...gebouwde-mini-zender.html

Er staat dat ie alleen geschikt is op een wandschakelaar die al een lamp kan schakelen. Is dat per sé nodig? Want het zendertje heeft immers een eigen batterij. Ik zou hem dus puur als zender willen gebruiken en niet om bestaande verlichting aan/uit te doen.

[edit] Zie dat voor dit doel een andere bestaat: https://www.klikaanklikui...gebouwde-mini-zender.html :)

[ Voor 6% gewijzigd door Palomar op 07-01-2020 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin_83
  • Nu online
Jup die zwarte zit er hier ook achter. Ik actiever de scène met zowel het aan als uit signaal. (Ideaal met een drukvlak schakelaar)

Pagina: 1 ... 24 ... 37 Laatste