Ik gebruik thuis al meer dan een jaar een 6-tal bewegingsmelders van @klikaanklikuit (de ZPIR-8000).
Het valt mij op dat al deze melders met enige regelmaat een valse melding geven.
Ter test heb ik er één in een la gelegd (met een slot erop zodat die niet per ongeluk open kan gaan) die ook daar vals af ging.
Ik heb zelfs een camera op de twee bewegingsmelders staan en je ziet op de opgenomen videobeelden dat ze beide vals afgaan (groene lichtje op de sensor licht op). En de ICS-2000 meldt dat keurig door.
Ik gebruik ze voor alarm melding en zit dus met enige regelmaat 's nachts rechtop in mijn bed als ik alleen de ZPIR-8000's op de benedenverdieping actief heb staan.
Ze zijn inderdaad onbruikbaar en support bij KaKu wil alleen maar steeds mijn MAC adres van de ICS-2000 hebben terwijl het probleem keihard in de ZPIR-8000 zelf zit.
Kent iemand een Zigbee alternatief voor de ZPIR-8000 die samen kan werken met de ICS-2000 en wel betrouwbaar werkt?
Of als iemand het schema van de ZPIR-8000 heeft of weet hoe ik daaraan kan komen dan kan ik ook nog zelf kijken of ik de sensor betrouwbaarder kan maken en het resultaat hier delen.
Ik heb genoeg ervaring met het ontwerpen van elektronicaproducten om dit een kans te geven.
Wie o wie heeft het verlossende antwoord.
[Voor 15% gewijzigd door Tweaker-Jos op 27-01-2021 12:16]