Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Perry.v.k.
  • Registratie: december 2020
  • Laatst online: 31-03 19:54
fjansma schreef op donderdag 10 december 2020 @ 09:23:
[...]

Heb jij zelf reeds ervaringen met deze producten?
Nee, zelf nog geen ervaring mee, maar voor ik het probeer wou ik weten of er hier al iemand ervaring had met de compatibiliteit met de ICS2000.
Ik vind de stekker met dimmer interessant omdat KAKU die zelf niet heeft in de Zigbee lijn . Ik vraag me dus of of het wel rebranding van KAKU/Trust betreft.

• Toniii
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 30-05 22:18
Kunnen jullie bevestigingen dat onderstaand te koppelen is aan de ICS2000?
https://www.coolblue.nl/p...luetooth-2m-basisset.html

Ik heb onlangs gledopto aangeschaft maar dit werkte allemaal niet. Was niet te koppelen.

Dus voor ik weer iets aanschaf wil ik graag weten dat deze te koppelen is. Of hebben jullie een betere strip?

• Patrick_6369
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 11-06 15:12
@Toniii wat zei de klantenservice van Coolblue daarover?

Hier zou een handtekening kunnen staan.

• Frappuccino
  • Registratie: maart 2015
  • Laatst online: 07:09
Is bluetooth dus dat zal de ICS2000 niet snappen.

• OmeJoyo
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 13:33

OmeJoyo

This is me

Toniii schreef op zondag 13 december 2020 @ 16:47:
Kunnen jullie bevestigingen dat onderstaand te koppelen is aan de ICS2000?
https://www.coolblue.nl/p...luetooth-2m-basisset.html

Ik heb onlangs gledopto aangeschaft maar dit werkte allemaal niet. Was niet te koppelen.

Dus voor ik weer iets aanschaf wil ik graag weten dat deze te koppelen is. Of hebben jullie een betere strip?
Welke GledOpto heb je dan? Ik heb er hier 8 zonder problemen werken.

En nee, bluetooth werkt niet, wifi niet, z-wave niet, je hebt Zigbee nodig of iets wat de 433 van Kaku ondersteund.

[Voor 9% gewijzigd door OmeJoyo op 13-12-2020 20:07]

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

• Toniii
Jammer. Had graag een led strip gekoppeld aan mijn ics2000 gekoppeld gehad.

Ik heb alles van gledopto in de kliko geflikkerd was er zo klaar mee. Heb eerst de controller samen met led strip gekocht, daar moest blijkbaar een 24v adapter bij worden gekocht. Dit kreeg ik niet gekoppeld met de ICS dus Tuya erbij gekocht, dit werkte ook niet. De support van gledopto heeft met me mee gekeken, diverse filmpjes op gestuurd. Het werkte allemaal niet goed. Heb alles op gepakt er weg gegooid op de Tuya en 24v adapter na.

Dus mochten jullie een led strip weten die ik aan de ICS kan koppelen hoor ik het graag. ( Gledopto laten we even achterwegen ;-))

• fjansma
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 02-06 11:59
Toniii schreef op zondag 13 december 2020 @ 20:59:
Jammer. Had graag een led strip gekoppeld aan mijn ics2000 gekoppeld gehad.

Ik heb alles van gledopto in de kliko geflikkerd was er zo klaar mee. Heb eerst de controller samen met led strip gekocht, daar moest blijkbaar een 24v adapter bij worden gekocht. Dit kreeg ik niet gekoppeld met de ICS dus Tuya erbij gekocht, dit werkte ook niet. De support van gledopto heeft met me mee gekeken, diverse filmpjes op gestuurd. Het werkte allemaal niet goed. Heb alles op gepakt er weg gegooid op de Tuya en 24v adapter na.

Dus mochten jullie een led strip weten die ik aan de ICS kan koppelen hoor ik het graag. ( Gledopto laten we even achterwegen ;-))
Tip: Een Gledopto werkt echt zonder problemen >:)

• Toniii
fjansma schreef op maandag 14 december 2020 @ 08:33:
[...]

Tip: Een Gledopto werkt echt zonder problemen >:)
Bedankt! d:)b

• alex.b
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 26-03 09:25
Hallo. Iemand bezig met de overstap van ics2000 naar hue? Ik zou graag de zpir-8000 willen hergebruiken als sensor bij de Hue bridge maar krijg deze niet gekoppeld. Momenteel gebruik ik de hue voor lampen en de Ics voor beveiliging maar ik had dus een paar zpir8000 met een lampen samen gekoppeld zodat er bij beweging een overloop lamp 3 minuten brandde en dat wil ik nu dus met de hue bridge (laatste type) weer. Ervaringen en tips welkom. Groet.

• Tarin
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 07:42

Tarin

Just plain weird.

Palomar schreef op woensdag 9 december 2020 @ 15:41:
[...]

Ik had ze ook besteld en vandaag ontvangen. Werken prima idd met de ICS2000! En stuk compacter dan die Ikea-pluggen. Ook wel handig dat er een aan/uit-knopje op zit.
Ze waren hier wat later (gisteren aangekomen) maar ze zijn best ideaal. Wel wat groter dan de nieuwe versie kaku-plugjes, maar deze schakelen ook uit als er een adapter in zit - de 433mhz ontvingen vaak (afhankelijk van de adapter) geen uit-signaal meer zodra er stroom door de adapter liep en kon je dus wel aan- maar niet uit zetten. Nu gaat onze babyfoonzender die in een (ook voor volwassenen) onhandig bereikbaar hoekje staat automatisch's avonds aan en 's morgens weer uit :).

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

• xFeverr
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 12:32
alex.b schreef op zondag 20 december 2020 @ 13:02:
Hallo. Iemand bezig met de overstap van ics2000 naar hue? Ik zou graag de zpir-8000 willen hergebruiken als sensor bij de Hue bridge maar krijg deze niet gekoppeld. Momenteel gebruik ik de hue voor lampen en de Ics voor beveiliging maar ik had dus een paar zpir8000 met een lampen samen gekoppeld zodat er bij beweging een overloop lamp 3 minuten brandde en dat wil ik nu dus met de hue bridge (laatste type) weer. Ervaringen en tips welkom. Groet.
Helaas, alleen Hue bewegingssensoren werken bij Hue. Tenminste, op de manier zoals Hue het heeft bedoelt. Die van IKEA zullen nog wel werken, want die doen zich gewoon voor als afstandsbediening. Maar die van kaku (en alle anderen die niet als afstandsbediening werken) doen het niet.

• alex.b
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 26-03 09:25
Bedankt voor je reactie! Das wel jammer, had gehoopt dat het wel zou werken. Dan toch maar de ICS op sommige plekken blijven gebruiken met deze Zpir en dan voor de rest overstappen op Hue sensors. THNX.

• ShaquilleMoreno
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 27-03 08:22
Zo bizar....

Vandaag met gourmetten een stop eruit en in dezelfde groep zit ook de ICS200.

Even daarna begin het gespook in huiskamer. Drie van de vier lampen gingen op willekeur uit en aan (wel tegelijkertijd).

ICS gereset. Geen verschil.
Ontvangers ontkoppeld. Geen verschil.

Tot mijn vrouw uren later naar de garage ging en de 3 lampen even daarna gelijk aan gingen een paar seconden daarna uit .....

Geen idee hoe het kan, maar drie ontvangers hadden zomaar een connectie gelegd met die bewegingsmelder.

Heeft me een tijd gekost om daar achter te komen zeg!

Ik zat al te kijken of er ergens een regel misschien verkeerd stond, maar er was helemaal niks te vinden.

Mijn vrouw heeft me af en toe wel uitgelachen geloof ik. 'Hij met zijn elektronica....'

Bizar ...

Je moet niet dronken dat ik denken ben.

• Strontvlieg
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 26-05 22:22
ShaquilleMoreno schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 01:07:
Zo bizar....

Vandaag met gourmetten een stop eruit en in dezelfde groep zit ook de ICS200.

Even daarna begin het gespook in huiskamer. Drie van de vier lampen gingen op willekeur uit en aan (wel tegelijkertijd).

ICS gereset. Geen verschil.
Ontvangers ontkoppeld. Geen verschil.

Tot mijn vrouw uren later naar de garage ging en de 3 lampen even daarna gelijk aan gingen een paar seconden daarna uit .....

Geen idee hoe het kan, maar drie ontvangers hadden zomaar een connectie gelegd met die bewegingsmelder.

Heeft me een tijd gekost om daar achter te komen zeg!

Ik zat al te kijken of er ergens een regel misschien verkeerd stond, maar er was helemaal niks te vinden.

Mijn vrouw heeft me af en toe wel uitgelachen geloof ik. 'Hij met zijn elektronica....'

Bizar ...
Dit zijn wel rare situaties die je niet verwacht. Sommige ontvangers hebben geen fysieke knop om in leermode te gaan. Zij gaan als de stroom erop gaat enkele tellen in leermode.

Als jullie na het herstellen van de stroom direct op schakelaars hebben geduwd en of door de bewegingsmelder zijn gelopen dan heb je een koppeling ingeleerd.

Daar denk je op zo'n moment natuurlijk niet aan.

• ShaquilleMoreno
Strontvlieg schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 08:40:
[...]

Dit zijn wel rare situaties die je niet verwacht. Sommige ontvangers hebben geen fysieke knop om in leermode te gaan. Zij gaan als de stroom erop gaat enkele tellen in leermode.

Als jullie na het herstellen van de stroom direct op schakelaars hebben geduwd en of door de bewegingsmelder zijn gelopen dan heb je een koppeling ingeleerd.

Ik vroeg me al af hoe het mogelijk was, maar dat is het dus. De stoppen zitten bij de garage en dat heeft dus de bewegingsmelder geactiveerd. De rest is dus duidelijk.

Dank je voor je opheldering. Ik had hem nog even zelf niet bedacht omdat ik dacht dat de bewegingssensor in leermodus moet worden gezet om "anderen" het signaal te leren - niet dus.

• Meteen
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 22-05 11:28
Tip: Wanneer je een bewegingssensor als contactsensor aanmeldt, heb je de status van de bewegingsmelder tot je beschikking. Op die manier kun je een ganglamp die op twee bewegingssensoren aan gaat, pas uit laten gaan als allebei de melders geen beweging meer melden

[Voor 5% gewijzigd door Meteen op 05-01-2021 23:18. Reden: Bewegingssensor ipv bewegingsmelder]

• ShaquilleMoreno
Meteen schreef op maandag 28 december 2020 @ 17:35:
Tip: Wanneer je een bewegingsmelder als contactsensor aanmeldt, heb je de status van de bewegingsmelder tot je beschikking. Op die manier kun je een ganglamp die op twee melders aan gaat, pas uit laten gaan als allebei de melders geen beweging meer melden
Bedoel je misschien dat je op 1 lamp 2 bewegingssensors aansluit?

Eigenlijk best wel geniaal en simpel. Voorheen ging de lamp uit omdat er geen beweging werd geregistreerd door de sensor gericht op de ingang. Als ik een tweede bij de plek hang waar gewerkt wordt dan zal de lamp dus aanblijven.

Geniaal en simpel.

• Frappuccino
Heeft een Inbouw schakelaar ACM-3500-3 drie potentiaal vrije contacten als uitgangen of stuurt ie 3x 220V?

Het eerste zou het mooiste zijn voor de bedoeling die ik er mee heb om parallel aan drie 5V contacten te zetten om te kunnen schakelen.

• hanoman
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 11-06 17:39
OmeJoyo schreef op zondag 13 december 2020 @ 20:06:
[...]

Welke GledOpto heb je dan? Ik heb er hier 8 zonder problemen werken.

En nee, bluetooth werkt niet, wifi niet, z-wave niet, je hebt Zigbee nodig of iets wat de 433 van Kaku ondersteund.
Dit zou wel moeten werken, omdat zigbee ook ondersteund wordt.

• hanoman
fjansma schreef op donderdag 10 december 2020 @ 09:23:
[...]

Heb jij zelf reeds ervaringen met deze producten?
Dat wil ik ook wel weten

• Frappuccino
Voor degene die nog slimme stopcontacten wil:
https://next.ibood.com/nl...ance-smart-zigbee-plug-eu

€24.95 voor 4 stuks.

• Strontvlieg
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 26-05 22:22
Ik gebruik in huis 2 oude Android telefoons als IP cam. Omdat geadviseerd wordt om telefoons niet permanent in de lader te laten zitten laat ik een KAKU plug de laders automatisch aan en uitschakelen. Eén telefoon (Motorola) werkt probleemloos en heb ik geen omkijken naar. Bij de andere telefoon (Samsung Galaxy S4) wordt af en toe een schakelmoment gemist wat er in resulteert dat de batterij leeg loopt en de telefoon uitvalt of de batterij helemaal vol blijft.

Het werkt als volgt. Op de telefoon is de app Tasker geinstalleerd. In Tasker zijn triggers ingesteld op hoge en lage batterij niveau's. Ik heb de hoog en laag niveau's dubbel uitgevoerd (20%, 25% 80% en 85%) om af te vangen dat er een schakelmoment gemist wordt. Normaal gesproken pendelt de batterij tussen 25% en 80%.

De Tasker app activeert webhooks naar IFTTT en Olisto.
IFTTT is puur voor logging (debugging) van het batterijniveau.
Olisto stuurt de schakelacties naar de ICS2000 (en logt sinds enige tijd ook naar spreadsheet voor debugging).

De batterij van de Motorola telefoon is in goede conditie en heeft een laad+ontlaad cyclus in de orde van 2 dagen.
De batterij van de Samsung is een stuk slechter. Deze telefoon heeft een cyclus van ongeveer 2 uur.

Ongeveer 1x in de tien dagen wordt een schakelmoment gemist op de Samsung. Het valt op dat dit altijd 's nachts gebeurd omstreeks 4 uur. De log events van IFTTT en Olisto gaan door tot het bittere eind (telefoon valt uit). Hieruit concludeer ik dat de telefoon, het wifi-netwerk en de webhooks goed functioneren.

Het feit dat het event alleen midden in de nacht gebeurd doet mij concluderen dat het de radioverbinding van ICS-2000 naar plug betrouwbaar is. (tenzij er 's nachts rond 4 uur een stoorzender actief is).

Het lijkt erop dat de communicatie van Olisto naar ICS-2000, of de ICS-2000 zelf 's nachts een aantal minuten niet online is. Wellicht heeft de ICS-2000 een mechanisme ingebouwd dat hij periodiek herstart?

Iemand die dit herkent?

Ik kan het probleem wel oplossen door bijvoorbeeld de KAKU plug te vervangen door een Zigbee of Wifi-plug of door middel van extra regels in de ICS-2000. Het gaat mij meer om het begrijpen waarom dit gebeurd.

• Rosiba6
  • Registratie: oktober 2018
  • Laatst online: 15-01 18:36
Over de koppeling van Brel bi-directionele motoren en klikaanklikuit contact gehad met Brel en kaku

Reactie Brel: Helaas is dit nog niet gerealiseerd. We oefenen reeds lange tijd druk uit om dit in orde te krijgen maar tot op heden is dit niet gelukt. Mocht u in de gelegenheid zijn neem dan ook even contact met KIKA op zodat zij ook van klanten ervaren dat dit moet worden gerealiseerd.

Gedaan en

Reactie Kaku: Wij kunnen geen Brell Bi-directionele motoren aansturen. Waar heeft u gelezen dat dit wel mogelijk is? Het klopt dat het de bedoeling was dat wij dit zouden krijgen, maar dat is na mijn weten weer van de baan.

• jvhulten
  • Registratie: januari 2019
  • Laatst online: 05-06 09:01
Ik heb een Aqara temperatuur en vochtigheid sensor. De ICS2000 ziet de sensor.
Ik krijg echter geen regel geactiveerd op basis van deze sensor.

Heeft iemand een oplossing?

• Frappuccino
Ik stuur er op basis van de gemeten luchtvochtigheid een Osram smartplug mee aan die de Venta aan of uit schakelt.

Haal je scenes en regels niet door elkaar?

[Voor 33% gewijzigd door Frappuccino op 13-01-2021 21:19]

• rokil
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 10:41
Jammer dat KAKU zo'n houding aanneemt t.o.v. de Brel Bi-directionele motoren. Wel vreemd dat Brel daar dan mee adverteert voordat het concreet is. Nu heb ik dus gordijnen die ik dan waarschijnlijk nooit met KAKU zal kunnen besturen en dat was nou juist de bedoeling! Leek me handig om tijdens vakantie's ofzo een bewoonde indruk te hebben als de gordijnen overdag open zijn en s'avonds gesloten.
Dan misschien toch maar overstappen op Homey?
Wat me ook irriteert bij KAKU is dat bepaalde regels spontaan uitgeschakeld worden. Ik heb bijvoorbeeld de KAKU deurbel in de gang die rechtstreeks is aangesloten op de deurbelknop. Ook is hij verbonden met de ICS2000, net als de deurbelknop zelf. In de keuken heb ik nog een KAKU deurbel die alleen op de ICS2000 is aangesloten. Dit omdat de deurbel vaak niet gehoord wordt als ik in de keuken sta. Als de regel 'aan' staat werkt het goed, maar regelmatig staat de regel uit zichzelf uitgeschakeld.
Ik heb alles al een keer verwijderd en opnieuw aangemeld en de regel opnieuw aangemaakt e.d., maar hij blijft af en toe spontaan uitschakelen. Is dit normaal gedrag, of is er iets mis met de ICS?

Rokil

• hanoman
Bij mij blijven alle regels aan staan, dus ik herken dit niet

• hanoman
Weet iemand of het alarmsysteem (Alsir-2000) geactiveerd kan worden door de ics-2000?, dus niet aanzetten, maar het alarm laten af gaan.

• R2L
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 09:07
Strontvlieg schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 08:40:
[...]

Thanks! Had hier een zelfde probleem. Had vanwege de aanschaf van een CEMM (voor een betere energie monitoring dan de kaku) wat aanpassingen in de meterkast moeten doen en sinds die tijd ging het licht van de garage aan bij de sensor van de hal en nooit meer uit!

Heb de sensor in de garage weer opnieuw ingeleerd en nu werkt het weer zoals het hoort.

Het is mij overigens opgevallen dat mijn 2 wandschakelaars AWST 9000 last van "Alzheimer" hebben. Ik heb deze parallel aan de bewegingsensoren geprogrammeerd voor het geval dat de sensor niet werkt.

Eens in de zoveel tijd moet ik ze beiden weer inleren, want dan gaat de verlichting niet meer aan. Heel erg irritant!

• Tweaker-Jos
  • Registratie: april 2019
  • Laatst online: 14-05 12:01
Ik gebruik thuis al meer dan een jaar een 6-tal bewegingsmelders van @klikaanklikuit (de ZPIR-8000).
Het valt mij op dat al deze melders met enige regelmaat een valse melding geven.
Ter test heb ik er één in een la gelegd (met een slot erop zodat die niet per ongeluk open kan gaan) die ook daar vals af ging.

Ik heb zelfs een camera op de twee bewegingsmelders staan en je ziet op de opgenomen videobeelden dat ze beide vals afgaan (groene lichtje op de sensor licht op). En de ICS-2000 meldt dat keurig door.

Ik gebruik ze voor alarm melding en zit dus met enige regelmaat 's nachts rechtop in mijn bed als ik alleen de ZPIR-8000's op de benedenverdieping actief heb staan.

Ze zijn inderdaad onbruikbaar en support bij KaKu wil alleen maar steeds mijn MAC adres van de ICS-2000 hebben terwijl het probleem keihard in de ZPIR-8000 zelf zit.

Kent iemand een Zigbee alternatief voor de ZPIR-8000 die samen kan werken met de ICS-2000 en wel betrouwbaar werkt?

Of als iemand het schema van de ZPIR-8000 heeft of weet hoe ik daaraan kan komen dan kan ik ook nog zelf kijken of ik de sensor betrouwbaarder kan maken en het resultaat hier delen.
Ik heb genoeg ervaring met het ontwerpen van elektronicaproducten om dit een kans te geven.

Wie o wie heeft het verlossende antwoord.

[Voor 15% gewijzigd door Tweaker-Jos op 27-01-2021 12:16]

• Erwin_83
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 13:26
Ik thuis gebruik ze alleen voor verlichting en merk dat ze soms gaan door de pelletkachel. Ze hangen in een open trappenhuis en door de warme luchtstroom gaan ze wel eens af. Verder 2 katten en een hond die ze ook kunnen waarnemen, afhankelijk van hoe gericht.

Gasloos sinds 01-12-2017 zonder slotje of verwijdering, dus een "gevaarlijke situatie" volgens Liander. Verwarming met een Loria duo 6010. Pelletkachel voor de fun.

• fjansma
Tweaker-Jos schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 11:51:
Ik gebruik thuis al meer dan een jaar een 6-tal bewegingsmelders van @klikaanklikuit (de ZPIR-8000).
Het valt mij op dat al deze melders met enige regelmaat een valse melding geven.
Ter test heb ik er één in een la gelegd (met een slot erop zodat die niet per ongeluk open kan gaan) die ook daar vals af ging.

Ik heb zelfs een camera op de twee bewegingsmelders staan en je ziet op de opgenomen videobeelden dat ze beide vals afgaan (groene lichtje op de sensor licht op). En de ICS-2000 meldt dat keurig door.

Ik gebruik ze voor alarm melding en zit dus met enige regelmaat 's nachts rechtop in mijn bed als ik alleen de ZPIR-8000's op de benedenverdieping actief heb staan.

Ze zijn inderdaad onbruikbaar en support bij KaKu wil alleen maar steeds mijn MAC adres van de ICS-2000 hebben terwijl het probleem keihard in de ZPIR-8000 zelf zit.

Kent iemand een Zigbee alternatief voor de ZPIR-8000 die samen kan werken met de ICS-2000 en wel betrouwbaar werkt?

Of als iemand het schema van de ZPIR-8000 heeft of weet hoe ik daaraan kan komen dan kan ik ook nog zelf kijken of ik de sensor betrouwbaarder kan maken en het resultaat hier delen.
Ik heb genoeg ervaring met het ontwerpen van elektronicaproducten om dit een kans te geven.

Wie o wie heeft het verlossende antwoord.
Ik heb dezelfde problematiek hier ook al meermaals omschreven. Alternatief zou zeer welkom zijn, maar wellicht dat er nog een softwarematige instelling ingebouwd kan worden door Trust / KAKU om de gevoeligheid af te stellen?

• jangerm
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 08-06 15:19
Hoi allemaal,

Ik heb hier verschillende Wiz lampen, volgens het Zigbee protocol, maar krijg deze maar niet gekoppeld aan mijn ics-2000, als ik deze in verbindingsmodus zet.
Ik ga ervan uit dat het een generieke Zigbee lamp moet zijn, maar daar tref ik verschillende mogelijkheden in de Kika app aan: Dimbaar, warm/koud, en Aan/uit

Het betreft de a.e27 van Wiz, en ik weet niet welk type Zigbee lamp ik moet kiezen hiervoor.
Heeft iemand tips hiervoor?

Ook ben ik op zoek naar een ip camera die hier goed mee werkt.

Als hoofdaansturing gebruik ik de Google home app.

Alvast bedankt voor de tips

• Patrick_6369
Ik had nog niet van Wiz gehoord, dus heb ff gegoogled. En alle sites die Wiz noemen geven aan het via WiFi werkt. Heb je een linkje naar jouw specifieke lamp?

Ik kijk meestal of een Zigbee-artikel Hue-compatible is, dan is het meestal ook geschikt voor de ICS-2000.

• Frappuccino
Idem hier, kon enkel Wifi (en Bluetooth) als supported protocol vinden.

Dat gaat 'm dus niet worden icm een ICS-2000.

• BUR
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 10-06 22:12

BUR

...aan het typen

floriszz schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 19:25:
[...]

Aha, van de ene op de andere dag deed de Xiaomi aqara het niet meer. Als ik me goed herinner deed ie t rond 15 april nog. In de dagen/weken daarna is die gestopt. Ik dacht, dan zal de batterij wel leeg zijn. Dus van de week eindelijk zo'n cr2450 gehaald, blijkt de batterij helemaal niet leeg. Maar geen comm. met de ics2000. Daarna alle scènes en rules met de sensor er in en de sensor zelf verwijderd. Daarna met geen mogelijkheid meer te koppelen.
Heel jammer.....
Heb ook firmware R28..
Edit 19-5-2018: Inmiddels R29. Maar nog steeds met geen mogelijkheid meer te koppelen...
Ik zit nu op R35 maar krijg met geen mogelijkheid de Xiaomi Aqara RTCGQ11LM gelinked met de ICS-2000.

Heeft iemand een idee hoe dit op te lossen?

• fjansma
BUR schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 13:29:
[...]

Ik zit nu op R35 maar krijg met geen mogelijkheid de Xiaomi Aqara RTCGQ11LM gelinked met de ICS-2000.

Heeft iemand een idee hoe dit op te lossen?
Volgens Google is de RTCGQ11LM een bewegingssensor van Aqara. Voor zover bij mij bekend gaat alleen de temperatuur sensor werken met de ICS-2000. En ook die heeft beperkingen (geen batterij status en geen juiste weergave van temperatuur onder nul. Dus momenteel heb ik geen juiste buiten temperatuur).

• Frappuccino
Van de Aqara temperatuursensor is de batterijstatus iets wat het soms wel, maar meer niet doet.

Dat van de temperaturen onder nul wist ik niet, maar bij mij hangen ze ook allemaal binnen.

Als de batterij leeg is springt de temp en luchtvochtigheid naar onrealistische waardes, dus het valt wel op.

• Erwin_83
Tegenwoordig werkt de temperatuur onder 0 wel. De vierkante sensors werken wel, de ronde krijg ik niet gekoppeld.

Gasloos sinds 01-12-2017 zonder slotje of verwijdering, dus een "gevaarlijke situatie" volgens Liander. Verwarming met een Loria duo 6010. Pelletkachel voor de fun.

• fjansma
Erwin_83 schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 19:08:
Tegenwoordig werkt de temperatuur onder 0 wel. De vierkante sensors werken wel, de ronde krijg ik niet gekoppeld.

[Afbeelding]
Ik zit nog in een oude versie van de app (vandaar). In de nieuwe werkt onder nul nu wel zie ik nu. Helaas zit daar zo'n zinloze tab in met 'ontdekken' waardoor zinvolle tabs buiten beeld vallen. Dus de nieuwe app gebruik ik daarom liever nog zo lang mogelijk niet. :)

• alesandro_46
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 12:57
fjansma schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 10:56:
[...]

Ik zit nog in een oude versie van de app (vandaar). In de nieuwe werkt onder nul nu wel zie ik nu. Helaas zit daar zo'n zinloze tab in met 'ontdekken' waardoor zinvolle tabs buiten beeld vallen. Dus de nieuwe app gebruik ik daarom liever nog zo lang mogelijk niet. :)
Bij de instelling kun je aanvinken dat 'regels' moet wisselen met 'ontdekken'.

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

• Erwin_83
@fjansma die ontdekken knop kan je bij instellingen omruilen met de Regels knop.

• fjansma
alesandro_46 schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 11:11:
[...]

Bij de instelling kun je aanvinken dat 'regels' moet wisselen met 'ontdekken'.
Erwin_83 schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 11:12:
@fjansma die ontdekken knop kan je bij instellingen omruilen met de Regels knop.
HELDEN! _/-\o_

• KaiseRRuby
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 08:23
Heb een wandcontactdoos in het plafond waar alleen een blauwe en bruine draad lopen. Kabel trekken is niet eenvoudig, dus wil er een KlikAanKlikUit systeem in maken. Bedoeling is dat het een LEDlamp gaat dimmen en aan/uit zetten.

Wat heb ik dan precies nodig? Zie door de bomen het bos niet met alle mogelijkheden.

Dus, er zit zo'n blauwe contactdoos in het plafond. Ik neem aan dat daar iets (de ontvanger) in moet komen met een koppeling naar een zender?

• xFeverr
KaiseRRuby schreef op maandag 15 februari 2021 @ 21:33:
Heb een wandcontactdoos in het plafond waar alleen een blauwe en bruine draad lopen. Kabel trekken is niet eenvoudig, dus wil er een KlikAanKlikUit systeem in maken. Bedoeling is dat het een LEDlamp gaat dimmen en aan/uit zetten.

Wat heb ik dan precies nodig? Zie door de bomen het bos niet met alle mogelijkheden.

Dus, er zit zo'n blauwe contactdoos in het plafond. Ik neem aan dat daar iets (de ontvanger) in moet komen met een koppeling naar een zender?
Met de blauwe en bruine draad heb je inderdaad de minimale vereisten om het werkend te krijgen. De enige draad die je nog zou kunnen bijtrekken is een zwarte schakeldraad, zodat je kan schakelen met een 'echte' wandschakelaar. Maar je kan ook gewoon een willekeurige zender pakken, zoals een draadloze wandschakelaar.

Als je wil dimmen, zou ik voor de ACM-250-LD gaan. En dan laat je het S-contact dus vrij, want hier zou dus die zwarte draad op komen die je niet hebt. Zorg wel voor goeie dimbare LED-lampen!

Qua zender kies je gewoon degene die voor jou het handigste is. De dimmer die ik noemde kan tot 32 zenders tegelijkertijd aan, dus je kan het zo gek maken als je wil. :+

[Voor 6% gewijzigd door xFeverr op 16-02-2021 10:00]

• KaiseRRuby
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 08:23
xFeverr schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 09:59:
[...]

Met de blauwe en bruine draad heb je inderdaad de minimale vereisten om het werkend te krijgen. De enige draad die je nog zou kunnen bijtrekken is een zwarte schakeldraad, zodat je kan schakelen met een 'echte' wandschakelaar. Maar je kan ook gewoon een willekeurige zender pakken, zoals een draadloze wandschakelaar.

Als je wil dimmen, zou ik voor de ACM-250-LD gaan. En dan laat je het S-contact dus vrij, want hier zou dus die zwarte draad op komen die je niet hebt. Zorg wel voor goeie dimbare LED-lampen!

Qua zender kies je gewoon degene die voor jou het handigste is. De dimmer die ik noemde kan tot 32 zenders tegelijkertijd aan, dus je kan het zo gek maken als je wil. :+
Check! Heb dit besteld:

ACM-250-LD
AWRT-1000

Dat moet het probleem oplossen volgens mij.

• Frappuccino
Leipi35 schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 21:03:
Inmiddels via aliexpress zigbee switch binnen
Werkt perfect en liet zich makkelijk koppelen[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Iemand een idee of dit ook met de ICS2000 werkt?

• H.A.Kors
  • Registratie: februari 2021
  • Laatst online: 06-06 20:47
Hallo. Is er iemand die mij kan helpen met het installeren van de camera ipc- 2000?
Ik gebruik al langer de ics-2000. Heb in de nodige ruimten,de nodige schakelingen. Licht en zonnewering.
Ik wil de camera graag in het systeem opnemen. Met de handleiding loop ik meteen al vast.
Kun je helpen ,dan graag.

• xFeverr
H.A.Kors schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 18:54:
Hallo. Is er iemand die mij kan helpen met het installeren van de camera ipc- 2000?
Ik gebruik al langer de ics-2000. Heb in de nodige ruimten,de nodige schakelingen. Licht en zonnewering.
Ik wil de camera graag in het systeem opnemen. Met de handleiding loop ik meteen al vast.
Kun je helpen ,dan graag.
Mag je wel met wat meer informatie over de brug komen. Wat lukt er niet? krijg je de doos niet open? Kan je geen stopcontact vinden? Ben je je telefoon kwijt?

Is misschien heel flauw wat ik zeg, maar er zijn hier genoeg mensen die je willen helpen. Dan moet er wel meer komen dan 'het lukt niet'.

• renzo4000
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 13:23

renzo4000

*Doh!*

xFeverr schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 09:04:
[...]

Mag je wel met wat meer informatie over de brug komen. Wat lukt er niet? krijg je de doos niet open?
Sorry maar moest hier best wel hard om gniffelen :D

Maar als je de handleiding volgt op welke stap loop je vast @H.A.Kors ?

https://klikaanklikuit.nl..._KAKU_Advanced_Manual.pdf

Hey pssst! ......Fiets kopen?!

• H.A.Kors
Het was even om te kijken of er hulp was. Dat is mij inmiddels duidelijk. Dank daarvoor.
Laat ik proberen de situatie uit te leggen.
Ik heb de ICS-2000 in gebruik. Daarop nog al wat lichtpunten en een rolgordijn aangesloten. Via een aantal programma's worden deze in- en uitgeschakeld en dat werkt prima.(Tijdens vakanties etc.)
De camera heb ik sinds kort en wil ik graag deel uit laten maken van het systeem. Eigenlijk gewoon eens op afstand te kunnen kijken in een bepaalde ruimte.
De app van Smart heb ik geïnstalleerd op mijn iPad. Als ik deze start dan zie ik op mijn scherm de ruimten ,die ik heb aangemaakt. (Woonkamer, eetkamer etc.) In deze ruimten de "apparaten" geïnstalleerd!
Als ik de camera aansluit op de 230V, dan laat hij zich, na enige tijd, "zien" op de iPad onder WIFI bij "onder mijn netwerken".
Als ik dan de handleiding voor installatie lees, dan zie ik :
* Installeer de app? (Heb ik toch al?)
* Registreer IP camera. Er moet dan ook een afbeelding van de ics-2000 te voorschijn komen. Ik zie niets.

Deze laatste 2 zaken zijn dus de aanleiding dat het niet lukt!
Waar doe ik iets verkeerd? Waar gaat het mis?
Moet je meer weten, dan hoor ik dat wel?

• Patrick_6369
Dit is de handleiding die je bedoelt: https://klikaanklikuit.nl...2/70119-02-IPCAM_KAKU.pdf ??

Moet je niet gewoon bij stap 4.1 of 4.2 beginnen als je al een functionele KaKu omgeving hebt met de ICS-2000?

• H.A.Kors
Ja klopt, denk ik. Bij 4.1 beginnen. Als ik die procedure volg ,dan selecteer ik het WIFI-netwerk van de camera.
Blauw V-tje ervoor!
Homenetwerk is dan weg.
Camera toevoegen via de +
Camera naam geven.
Dan is hij te gebruiken, maaaaaaaar dan is mijn home netwerk verdwenen. Verlichting bedienen met ics 2000 werkt dan niet.
Wat gaat hier niet goed?

• renzo4000

renzo4000

*Doh!*

Ben je dan op dat moment niet nog met het netwerk verbonden van je ip-cam? Moet je dan niet gewoon op je telefoon je eigen thuiswerk selecteren?

• Frappuccino
ik zou zeggen dat je bij 4.2 moet beginnen, maar ik heb geen camera dus ik heb geen idee.

• H.A.Kors
Ik ben dus verbonden met de WIFI van de camera (blauw V-tje)
Hoe kan ik dan het thuiswerk selcteren?

• xFeverr
H.A.Kors schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 15:07:
Ik ben dus verbonden met de WIFI van de camera (blauw V-tje)
Hoe kan ik dan het thuiswerk selcteren?
Zodra je op de Wi-Fi van de camera zit en in de app de camera een naam hebt gegeven zul je het beeld van de camera zien. Je bent echter nog niet klaar. In de rechter bovenhoek zie je een 'Volgende' knop. Hier kun je vervolgens je thuis-Wi-Fi-netwerk kiezen en het wachtwoord invullen. De camera zal dan daarmee verbinden en het eigen IPC-... Wi-Fi-netwerk uitschakelen.

Vanaf dan kun je gewoon de camera en de ICS-2000 gebruiken op je thuisnetwerk.

• H.A.Kors
xFeverr. Dat zou wel eens kunnen jouw verhaal. Ik kan het echter nu niet proberen ,want hij geeft aan dat hij de camera niet kan vinden. Misschien dat ik iets moet resetten? Ik ben aan het zoeken ,maar kan het tot nu toe niet vinden.

• H.A.Kors
Hij ziet de camera niet. Dus geen beeld.
Als ik de naam geef en ik druk op ok, dan zie ik nog net dat de naam er staat met een min ervoor! (In een rood rondje)
Ik heb al van alles geprobeerd, gereset ,in en uitgeschakeld, andere naam, WIFI aan en uit.
Hij blijft de camera niet zien. Wat kan dat zijn?

• Patrick_6369
Weet je zeker dat de telefoon waarop je bedient en de camera nu via hetzelfde Wifi-netwerk werken? Dus of allebei op het thuisnetwerk of allebei op het eigen Wifi-netwerk van de camera?

• H.A.Kors
Ja ,ik weet het zeker. Al wel 10x geprobeerd! Alles gereset.
Weet niet zo goed meer wat ik kan doen.
Hopelijk is er ergens nog wat info?

• alesandro_46
H.A.Kors schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 13:06:
Ja ,ik weet het zeker. Al wel 10x geprobeerd! Alles gereset.
Weet niet zo goed meer wat ik kan doen.
Hopelijk is er ergens nog wat info?
De KaKu helpdesk heeft voldoende info en ze reageren snel op vragen.

• Erwin_83
Wellicht even je router opnieuw opstarten @H.A.Kors

• renzo4000

renzo4000

*Doh!*

Ik zie dat er een tweaker(@sapphire) een review heeft gemaakt over deze camera: pricewatch: KlikAanKlikUit Wi-Fi IP-Camera

Misschien kan je hem daarover benaderen?

• H.A.Kors
Met KAKU ben ik ook in overleg. Helpen wel,maar ik kom er nog niet uit.

• sapphire
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 13:12

sapphire

Die-hard pruts0r

Wie, wat, waar, hoe? }:O

Die KaKu IP camera's? Daar heb ik er 2 van draaien inderdaad al iets van 3,5 en 2 jaar geloof ik.

De eerste, handleiding gevolgd en ging zonder problemen. De 2e als ik me goed herinner bleef hangen op 'camera vinden' of zoiets. Dacht dat je dan bij het installeren verbinding moest maken met de camera en je het beeld van die camera te zien kreeg om te kijken of het de juiste was en rondom dat punt ging het steeds mis

Uiteindelijk was ik het zat en heb ik die onder garantie omgewisseld voor een nieuwe |:(

Ik had de ICS-2000 al en heb de camera's voor +/- €50 p/s gekocht en zijn ze relatief makkelijk in gebruik maar in veel opzichten zijn ze om te huilen natuurlijk :(

Gabriël ITX

• H.A.Kors
Dank Sapphire. Ik maak er een beetje uit op, dat je het niet gek vindt dat er problemen zijn, bij het installeren.
Er gebeuren zulke vreemde dingen. Ik zal het komend weekend nogmaals proberen en anders gaat hij maar terug. Omwisselen: Ik denk het even niet.
Suggesties of andere ideeën voor de installatie, zijn natuurlijk altijd welkom.

• H.A.Kors
Dit weekend nogmaals een en ander geprobeerd. De procedure is duidelijk. Ook de aanvullingen die hier heb ontvangen. Het resultaat is echter niet goed. Het lukt niet! Ik ga er niet mee door. Iedereen dank voor de moeite. Jammer ,want ik had mijn systeem graag aangevuld met een camera.

• hanoman
Ze komen binnenkort met nieuwe camera’s, misschien kun je daar beter op wachten

• hanoman
Ik heb overigens net deze toegevoegd:
https://www.xiaomiproduct...fmkAaNP4cV98aAuouEALw_wcB

Werkt goed, maar ze geven ongeveer een 2 tiende graad hoger aan dan mijn Honeywell thermostaat.

• sandertjuhhh
  • Registratie: juni 2018
  • Laatst online: 12-04 13:14
Welke android app(s) gebruiken jullie in combinatie met de ICS-2000?

We hebben een ICS-2000 en willen graag extra calex lampen gebruiken, hierbij wil ik maar 1 app gebruiken voor beide.

• Patrick_6369
sandertjuhhh schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 11:31:
Welke android app(s) gebruiken jullie in combinatie met de ICS-2000?

We hebben een ICS-2000 en willen graag extra calex lampen gebruiken, hierbij wil ik maar 1 app gebruiken voor beide.
Je stelt een vraag en deelt iets mee dat volgens mij totaal los van elkaar staat. Alles wat je kunt koppelen aan de ICS-2000 kun je bedienen met iedere app die de ICS-2000 kan aansturen.

Maar ik geef graag antwoord op je vraag: Ik gebruik met name de originele KaKu app en Olisto voor een aantal routines die in de KaKu app niet kunnen (o.b.v. weer en GPS - maar dat laatste werkt helemaal niet fatsoenlijk).

• sandertjuhhh
  • Registratie: juni 2018
  • Laatst online: 12-04 13:14
Patrick_6369 schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 12:01:
[...]

Je stelt een vraag en deelt iets mee dat volgens mij totaal los van elkaar staat. Alles wat je kunt koppelen aan de ICS-2000 kun je bedienen met iedere app die de ICS-2000 kan aansturen.

Maar ik geef graag antwoord op je vraag: Ik gebruik met name de originele KaKu app en Olisto voor een aantal routines die in de KaKu app niet kunnen (o.b.v. weer en GPS - maar dat laatste werkt helemaal niet fatsoenlijk).
Dan heb ik wellicht niet goed beschreven wat ik bedoelde.

Nu heb ik bijvoorbeeld calex led lampen maar deze krijg ik niet gekoppeld via de Calex Kaku app maar wel via de calex smart home app. Zodra het gekoppeld is met de ICS-2000 snap ik dat je ze verder via die ene app kunt bedienen.

• renzo4000

renzo4000

*Doh!*

Nee dat is ook logisch @sandertjuhhh . Jij hebt nu Calex Wifi lampen en dat gaat niet met het protocol werken van KaKu ICS-2000. Dus samen in een van die apps gaat dan ook niet lukken. Dan zul je echt moeten uitwijken naar een ander platform waar je ze samen kan brengen zoals Google Home. Homeassistant, Homey, oid. Je hebt overigens wel smart lampen van Calex die wel werken met ICS-2000, maar daar heb je nu niks aan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Xneet
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 15-05 20:26
Leuk systeem met sirene, ics-2000, diverse deurcontacten en bewegingsmelders geïnstalleerd.
Werkt prima alleen heb ik nog wat moeite met de push melding maar dat moet ik nog verder uitzoeken.

Ik heb wel even een vraag, dmv de afstandsbediening of de app kan ik het hele systeem activeren maar ik zou ook graag willen dat ik alleen de contactsensors activeer zodat we gewoon door het huis kunnen rennen enzo. Is dat mogelijk?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TheKag
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 10-06 18:44
Hallo,

ik heb al ruim 10 jaar KaKu elementen in huis.
Ik wilde deze nu via ICS-2000 integreren met mijn domotica systeem.

ICS-2000 prima geinstalleerd en de Somfy zonwering binnen no-time bedienbaar.

Alle KaKu elementen worden niet herkend......
Ik heb volgende zenders : YCT-102 en YCT-100.
Ontvangers : SUN-500 en ACM-1000

Zijn deze niet compatibel ???

bedankt voor jullie reactie.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• xFeverr
TheKag schreef op zondag 7 maart 2021 @ 10:30:
Hallo,

ik heb al ruim 10 jaar KaKu elementen in huis.
Ik wilde deze nu via ICS-2000 integreren met mijn domotica systeem.

ICS-2000 prima geinstalleerd en de Somfy zonwering binnen no-time bedienbaar.

Alle KaKu elementen worden niet herkend......
Ik heb volgende zenders : YCT-102 en YCT-100.
Ontvangers : SUN-500 en ACM-1000

Zijn deze niet compatibel ???

bedankt voor jullie reactie.
Dat is oud spul! Die werken nog met codeschijfjes en zijn al jaaaaaaaaaaaaaren niet meer verkrijgbaar. Bij de ICS-1000 waren ze volgens mij al uitgefaseerd.

Het klopt dan ook dat deze niet compatibel zijn. Je hebt daarvoor de 'nieuwe' generatie kaku nodig. En 'nieuwe' staat expres tussen aanhalingstekens, want die 'nieuwe' generatie is bijna zelf al 10 jaar oud.

Alleen die ACM-1000 zou wel moeten werken. Grofweg alles wat met een A begint (je hebt dus ook een AYCT-102) is compatibel met de ICS-2000.

• Lampje007
  • Registratie: augustus 2017
  • Laatst online: 10-06 21:42
Frappuccino schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 15:37:
[...]

Iemand een idee of dit ook met de ICS2000 werkt?
Heb deze dus besteld voor 1 gang en werkt prefect met de ICS 2000. aangemeld als stopcontact als kaku zigbee produkt

• alesandro_46
Lampje007 schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 11:29:
[...]

Heb deze dus besteld voor 1 gang en werkt prefect met de ICS 2000. aangemeld als stopcontact als kaku zigbee produkt
Op AliExpress word je dood gegooid (spreekwoordelijk dan hè) met Zigbee switches. Zou je een link willen delen naar degene die jij besteld hebt?

Edit: en heb je deze achter een bestaande schakelaar geplaatst die de Zigbee schakelaar kan bedienen?

[Voor 12% gewijzigd door alesandro_46 op 13-03-2021 11:50]

• Lampje007
  • Registratie: augustus 2017
  • Laatst online: 10-06 21:42
alesandro_46 schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 11:43:
[...]

Op AliExpress word je dood gegooid (spreekwoordelijk dan hè) met Zigbee switches. Zou je een link willen delen naar degene die jij besteld hebt?

Edit: en heb je deze achter een bestaande schakelaar geplaatst die de Zigbee schakelaar kan bedienen?
https://tweakers.net/i/Se...Rn1Kmj2y.jpg?f=user_large

deze schakelaar heb ik los in een lasdoos om de tuinverlichting aan/uit te doen

• TheKag
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 10-06 18:44
xFeverr schreef op maandag 8 maart 2021 @ 09:36:
[...]

Dat is oud spul! Die werken nog met codeschijfjes en zijn al jaaaaaaaaaaaaaren niet meer verkrijgbaar. Bij de ICS-1000 waren ze volgens mij al uitgefaseerd.

Het klopt dan ook dat deze niet compatibel zijn. Je hebt daarvoor de 'nieuwe' generatie kaku nodig. En 'nieuwe' staat expres tussen aanhalingstekens, want die 'nieuwe' generatie is bijna zelf al 10 jaar oud.

Alleen die ACM-1000 zou wel moeten werken. Grofweg alles wat met een A begint (je hebt dus ook een AYCT-102) is compatibel met de ICS-2000.
Bedankt voor je bericht xFeverr !!
Inmiddels nieuwe ASUN-600 gekocht en geinstalleerd.
Werkt prima, zelfs nog met de oude afstandsbedieningen.
Alles nu gekoppeld metde ICS-2000 en daardoor ook op Google Home.

• Arfman
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 11-06 16:23

Arfman

Drome!

Meer mensen problemen met notificaties op Android? Als mensen aanbellen (kaku deurbel) kan de notificatie minuten later aankomen. Als het scherm aanstaat komt de notificatie wel meteen binnen.

Ik heb Android 11 (S20 fe) maar dit probleem heb ik ook op mijn A70 met Android 10. Ik heb alle batterijbesparende zaken al uitgezet, maar niks helpt. Wie o wie?

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel |

• Patrick_6369
Arfman schreef op zondag 21 maart 2021 @ 11:14:
Meer mensen problemen met notificaties op Android? Als mensen aanbellen (kaku deurbel) kan de notificatie minuten later aankomen. Als het scherm aanstaat komt de notificatie wel meteen binnen.
Heb ik ook!! Ik wijt het aan de energieopties van de telefoon, maar heb niet kunnen vinden wat ik dan moet veranderen.

• Erwin_83
Hier is de notificatie ook niet altijd gelijk met de deurbel. Mogelijk ligt het aan de KaKu server. Heb het idee dat het via de wifi beter werkt dan via 4g. Maar let er te weinig op om het met zekerheid te kunnen zeggen.

• Arfman

Arfman

Drome!

Ik heb ondertussen een Eufy videodeurbel aangeschaft en alle batterijbesparende zaken op mijn telefoon weer aangezet. Met die bel is de notificatie instant, ook al ligt de telefoon in "diepe slaap" al een uur op de tafel. KaKu is dus gewoon waardeloos hiervoor qua app.

[Voor 3% gewijzigd door Arfman op 01-04-2021 14:26]

Arfman schreef op donderdag 1 april 2021 @ 14:26:
Ik heb ondertussen een Eufy videodeurbel aangeschaft en alle batterijbesparende zaken op mijn telefoon weer aangezet. Met die bel is de notificatie instant, ook al ligt de telefoon in "diepe slaap" al een uur op de tafel. KaKu is dus gewoon waardeloos hiervoor qua app.
Bij mij komt die notificatie idd ook bijna altijd minuten later aan. Je hebt daar eigenlijk helemaal niks aan. Ik zag laatst nog een advertentie van kaku over een 'nieuwe' deurbel (wat gewoon dezelfde is als voorheen, maar dan met een ander uiterlijk) waarbij ze aanprijzen dat je dan de gong uit kunt zetten voor als de kinderen op bed liggen, en je de notificatie dan op je telefoon krijgt. Nou, dat kun je misschien gebruiken als je geen bezoek wilt hebben, want ik denk niet dat veel mensen minuten aan je deur blijven staan na het aanbellen ;)

Sowieso na het lezen van zo'n aankondiging van een nieuwe deurbel vind ik het toch wel jammer dat het opnieuw uitbrengen van bestaande producten in een iets ander jasje kennelijk de enige innovatie is bij klikaanklikuit. Ik zou iig graag zien dat bijv. dergelijke problemen met trage notificaties worden aangepakt. En het beheren van regels mag ook wel eens vereenvoudigd worden. Sowieso zou de app ook wel eens een opfrisbeurt kunnen gebruiken. Betere integratie van de producten zou ook welkom zijn (bijv. de kaku-camera laten samenwerken met de deurbel om bijv. in de app of via google home te kunnen zien wie er aanbelt). Het systeem werkt zoals het is, en misschien is dat ook wel de kracht, maar een beetje vernieuwing is ook wel fijn. Ik zou graag meer geld uitgeven aan kaku-producten om het te kunnen uitbreiden met nieuwe features.

• Arfman

Arfman

Drome!

Eens op alle punten.

Semi-gerelateerd wordt ik ook wel misselijk van de Zigbee-compatible-maar-toch-net-niet-producten. Laatst bij de Lidl voor een tientje een bewegingssensor op Zigbee meegenomen. Aanmelden op de ICS-2000 lukte maar notificaties ho maar. Maar hij werkt wel weer op de Lidl Zigbee bridge 8)7 Het is dus een standaard maar ook eigenlijk weer niet, om simpel van te worden ...

• Patrick_6369
Helaas is Zigbee geen echte standaard. Het is zoiets als een taal: Russen* en Nederlanders maken technisch gezien op dezelfde manier geluid, maar onderling snappen ze niet waar de ander het over heeft.

Wil je iets dat met de ICS-2000 werkt: Kies dan voor Hue-compatible.

* DIsclaimer: Kan iedere nationaliteit met een andere taal dan Nederlands zijn. 8)

[Voor 13% gewijzigd door Patrick_6369 op 01-04-2021 20:40]

• Noxa
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 10:25
Wellicht een suffe vraag maar kan ik meerdere ASUN-650 zonwering ontvangers bedienen met 1 AWST-8800? Ik kan het nergens terug vinden in de manuals.

• alesandro_46
Noxa schreef op donderdag 1 april 2021 @ 22:25:
Wellicht een suffe vraag maar kan ik meerdere ASUN-650 zonwering ontvangers bedienen met 1 AWST-8800? Ik kan het nergens terug vinden in de manuals.
In combinatie met de ICS-2000 kan dat. Je kan een regel aanmaken dat bij het indrukken van de 8800 meerdere zonweringen omhoog danwel omlaag gaan.

• Noxa
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 10:25
alesandro_46 schreef op donderdag 1 april 2021 @ 22:29:
[...]

In combinatie met de ICS-2000 kan dat. Je kan een regel aanmaken dat bij het indrukken van de 8800 meerdere zonweringen omhoog danwel omlaag gaan.
Aha, check. Eens kijken of ik er gelijk zo diep in wil duiken en of er alternatieven zijn.

• DeHollander
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 11-06 19:36
Erwin_83 schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 19:08:

[Afbeelding]
Kan je de sensor ook als trigger gebruiken? bv om een kachel aan te sturen?

Mijn setup: Omvormer 1: 12x330wp 3960wp ZO + 6x330wp 1980WP NW - Omvormer 2: 6x370wp 2220wp ZW Totaal 8160wp Locatie Zuid-Limburg Bunde

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Erwin_83
DeHollander schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 17:02:
[...]

Kan je de sensor ook als trigger gebruiken? bv om een kachel aan te sturen?
Niet getest, maar kan het wel invullen. (Let er wel op dat je KaKu schakelaar het vermogen van je kachel mag hebben)

• DeHollander
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 11-06 19:36
Erwin_83 schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 17:44:
[...]

Niet getest, maar kan het wel invullen. (Let er wel op dat je KaKu schakelaar het vermogen van je kachel mag hebben)

[Afbeelding]
Thnx dan ga ik er maar eens een paar bestellen.

Mijn setup: Omvormer 1: 12x330wp 3960wp ZO + 6x330wp 1980WP NW - Omvormer 2: 6x370wp 2220wp ZW Totaal 8160wp Locatie Zuid-Limburg Bunde

• icecreamfarmer
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 11-06 11:26
Mijn broertje heeft een ICS 2000 gekocht. Nu zit ik met drie vragen:
1. Als ik het goed begrijp kan ik daar zo een Phillips ledstrip op aansluiten zonder een Hue bridge nodig te hebben. Updates kun je dan wel vergeten gok ik?
2. Als ik deze koop: https://klikaanklikuit.nl/product/inbouw-leddimmer/ dan kan ik normale schakelaars blijven gebruiken. Dat lijkt mij zelf wel een veilig idee ipv volledig afhankelijk te zijn van éénweg draadloos verkeer. Maar kan ik dan gewone gira wisselschakelaars gebruiken of moet ik pulsdrukkers kopen?
3. Heeft Kaku ook rolluikbediening die je achter een bestaande bediening kunt stoppen. De huidige module is daar namelijk te groot voor. Bij mijn eigen fibaro modules kan dat wel.

[Voor 14% gewijzigd door icecreamfarmer op 08-04-2021 16:03]

ik zie ik zie wat jij niet ziet

• renzo4000

renzo4000

*Doh!*

icecreamfarmer schreef op donderdag 8 april 2021 @ 16:00:
Mijn broertje heeft een ICS 2000 gekocht. Nu zit ik met drie vragen:
1. Als ik het goed begrijp kan ik daar zo een Phillips ledstrip op aansluiten zonder een Hue bridge nodig te hebben. Updates kun je dan wel vergeten gok ik?Ja en Ja
2. Als ik deze koop: https://klikaanklikuit.nl/product/inbouw-leddimmer/ dan kan ik normale schakelaars blijven gebruiken. Dat lijkt mij zelf wel een veilig idee ipv volledig afhankelijk te zijn van éénweg draadloos verkeer. Maar kan ik dan gewone gira wisselschakelaars gebruiken of moet ik pulsdrukkers kopen? Ja, kunnen gewoon achter je normale schakelaars die dus gewoon blijven functioneren. Een van de redenen dat ik nog steeds veel kaku spul heb. Je wil niet volledig afhankelijk zijn van een verbinding zoals bij hue (of als iemand dan de gewone schakelaar op uit zet en hue niet meer te bereiken is).
3. Heeft Kaku ook rolluikbediening die je achter een bestaande bediening kunt stoppen. De huidige module is daar namelijk te groot voor. Bij mijn eigen fibaro modules kan dat wel. Je bedoelt de ASUN-650? Die kan je meestal wel kwijt toch?

• icecreamfarmer
Dank je. Oke apart van die schakelaars dat had ik niet verwacht. Even kijken hoe dat dan bedraad is.
We hebben nu zo'n unit maar die vult de complete inbouwdoos daar kan ik geen jalouzieknopschakelaar meer voor plaatsen.

Overigens voor je Hue problemen kun je ook een zigbee schakelaar gebruiken welke rechtstreeks met de lampen koppelt. Dat heb ik ook en zelfs wanneer de hub eruit ligt blijft het werken.

• xFeverr
icecreamfarmer schreef op donderdag 8 april 2021 @ 17:23:
[...]

Dank je. Oke apart van die schakelaars dat had ik niet verwacht. Even kijken hoe dat dan bedraad is.
[...]
Ben wel benieuwd waarom je dat niet had verwacht :+ maar het is echt zo. Ik heb toevallig Gira 55 erop aangesloten

• renzo4000

renzo4000

*Doh!*

icecreamfarmer schreef op donderdag 8 april 2021 @ 17:23:
[...]

Overigens voor je Hue problemen kun je ook een zigbee schakelaar gebruiken welke rechtstreeks met de lampen koppelt. Dat heb ik ook en zelfs wanneer de hub eruit ligt blijft het werken.
Ik bedoel ook meer in de situatie als je een hue lamp achter een traditionele (wand)schakelaar hebt zitten. Als iemand de schakel uitzet ga je die lamp dus nooit meer aan krijgen via de app of via een remote (nee ook niet met een zigbee oplossing).

• icecreamfarmer
xFeverr schreef op donderdag 8 april 2021 @ 21:01:
[...]

Ben wel benieuwd waarom je dat niet had verwacht :+ maar het is echt zo. Ik heb toevallig Gira 55 erop aangesloten
Omdat normaal gesproken je dan pulsdrukkers nodig hebt.

Pagina: 1 ... 29 30 31 Laatste

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True