Toon posts:

WIFI signaal versterken - bereik vergroten

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Ik ben in het bezit van een wifi router in een appartement op het zesde verdiep met goed werkende WIFI. Wanneer ik in het appartement op het vierde verdiep op internet wil, kan ik het netwerk niet vinden.

Is er eventueel een manier om mijn signaal te versterken, zodat het wel gebruikt kan worden op het 4e verdiep? (Minimaal gebruik - hoeft geen uitermate sterk signaal te zijn)

Ik heb begrepen dat powerline adapters een versterkt signaal geven, maar dit moet dan in dezelfde stroomkring zijn? Het zijn twee verschillende appartementen, dus ik neem aan dat dit niet zal werken dan? Ook een wifi repeater zal de afstand ook niet kunnen overbruggen,of is dit het proberen waard? Zijn er eventueel andere oplossingen?

Alvast bedankt,

mvg

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Kabel trekken en extra AP plaatsen.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand met weinig-tot-geen verstand van zaken dit?

[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2016 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Bedant voor de link naar de topics, maar ik heb reeds meerdere artikels (ook vooropgestelde topics) gelezen maar toch geraak ik er niet uit, ik had misschien concreter moeten zijn. Hieruit concludeer ik dat er eigenlijk drie opties zijn, nu heb ik mijn bedenkingen bij elk van deze opties.

Mijn problemen zijn eigenlijk het volgende:

- Ivm Acces points: Er is geen UTP kabel aanwezig in het appartement op het 4e verdiep. Praktisch gezien weet ik niet welke ingrepen er moeten gebeuren om zo'n kabel van het 6e verdiep naar het 4e verdiep te laten gaan in een appartementsgebouw. In mijn oren klinkt het als een gehak - en geboor- werk?

- Werkt een powerline adaptor in deze situatie? Nl. 2 verschillende appartementen, met elk afzonderlijke electriciteitsfacturen/metingen.

-Zal een wifi repeater sterk genoeg zijn om 2 verdiepen te overbruggen?

mvg

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12:52
Ik denk persoonlijk dat het draadloos niet zal werken. De meesten hebben al priblemen met 1 verdiep, laat staan 2. De repeater zal het netwerk wss ook niet vinden dus kan die geen signaal herhalen. Een andere mogelijkheid is om een netwerkje op te starten met een simkaartje over 4g, aangezien ik uit het verhaal begrijp dat het occasioneel gebruikt zal worden.

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-10 20:47
Zitten de appartementen recht boven elkaar? Dan zou je misschien wel via de meterkast beneden moeten kunnen komen. Het is dan even de vraag om bij de buurman/vrouw op de 5e te vragen of je daar even in de meterkast een kabel mag trekken :)

Andere oplossing zijn misschien richtantennes precies boven elkaar in de 2 vertrekken.

Alles is terug te redeneren naar 4

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:14

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op woensdag 23 november 2016 @ 23:20:
Beste,

Bedant voor de link naar de topics, maar ik heb reeds meerdere artikels (ook vooropgestelde topics) gelezen maar toch geraak ik er niet uit, ik had misschien concreter moeten zijn. Hieruit concludeer ik dat er eigenlijk drie opties zijn, nu heb ik mijn bedenkingen bij elk van deze opties.

Mijn problemen zijn eigenlijk het volgende:

- Ivm Acces points: Er is geen UTP kabel aanwezig in het appartement op het 4e verdiep. Praktisch gezien weet ik niet welke ingrepen er moeten gebeuren om zo'n kabel van het 6e verdiep naar het 4e verdiep te laten gaan in een appartementsgebouw. In mijn oren klinkt het als een gehak - en geboor- werk?
Dit kan niemand jou vertellen op afstand. Ga kijken naar hoe leidingen tussen meterkasten lopen. Als daar ruimte is voor nog een kabel erbij, dan hoeft er niets geboord of gehakt te worden. Als je dit zelf niet goed kunt beoordelen kun je een professional laten kijken.
- Werkt een powerline adaptor in deze situatie? Nl. 2 verschillende appartementen, met elk afzonderlijke electriciteitsfacturen/metingen.
Ook dit kan niemand op voorhand zeggen. Als beide appartementen hun stroom van zelfde fase trekken is er een kans dat het werkt, zitten ze op andere fases dan vrijwel zeker niet. Vermoedelijk weet jij ook dit niet. Dan is enige manier om te achterhalen te testen met een powerline set. Zorg daarbij dat het MiMo ondersteunt (dus ook data over aardelijn), dan heb je twee kansen dat het werkt.
-Zal een wifi repeater sterk genoeg zijn om 2 verdiepen te overbruggen?
Je verwacht precies dat wij een glazen bol hebben...

Dit kun je wel zelf uitzoeken. Een repeater ontvangt een signaal en zendt het opnieuw uit. Je moet dus de gelegenheid hebben om de repeater halverwege, dus zeg op 5e verdiep in het trapgat, te plaatsen. Heb je dat? Kijk dan met een laptop of mobiele telefoon of je daar een stabiele verbinding hebt. Zo ja, dan heb je kans dat de repeater goed signaal ontvangt en in staat is om signaal tot in appartement beneden te krijgen. Zo niet, niet.

Het heeft hoegenaamd geen zin om een repeater boven te plaatsen (want je weet nu al dat signaal daarvandaan niet voldoende tot op 4e geraakt), evenmin beneden (want als de repeater ook geen goed signaal ontvangt heb je er niets aan).

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1