Toon posts:

Optimaal wifi

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben nieuw hier. Vergeef me als ik in het verkeerde topic ben.

Ik heb een modem/router van ziggo, een apple airbox en een netgear wifi versterker en een synology nas.

Wat ik graag wil is een optimaal wifi verbinden door het hele huis.
Modem en airbox staan in de meterkast. Modem kan ik helaas niet verplaatsen. Airbox kan evt. wel verplaatst worden.

Misschien wilt iemand mij begeleiden in het realiseren van optimale wifi.
Ik ben niet zo thuis in alles maar met duidelijke uitleg kan ik een hoop.
Uiteraard heb ik al veel informatie opgedaan via internet maar ik kom er niet uit.
Mocht er informatie van mij nodig zijn zal ik dat geven.

Vast bedankt voor reactie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:10

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Voordat iemand je hiermee kan helpen is wel iets meer info nodig.

Geef om te beginnen eens aan:
- exact welke types de apparaten zijn die je noemt
- hoe is een en ander nu aangesloten en ingesteld en tegen welke problemen loop je aan
- hoe ziet je huis er uit (voor een appartementje van een paar kamers is de oplossing anders dan voor een huis van meerdere verdiepingen etc.)

Edit: in algemene zin: wifi repeaters die niet met een kabel op de router zijn aangesloten maar puur draadloos werken zijn doorgaans geen goed idee. Het beste is om op strategische plek(ken) in huis een accesspoint te plaatsen dat met een netwerkkabel op de centrale router is aangesloten. Als kabels trekken echt (maar dan ook echt echt) geen optie is, dan kan je kijken naar oplossingen als powerplug (netwerk over stroom) of MoCa (netwerk over coax) om een verbinding naar het accesspoint te maken.

[ Voor 39% gewijzigd door Orion84 op 11-08-2016 11:15 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

Topicstarter
Modem: cisco EPC3928
Nas: Synology DS213j
Apple: Airport Extreme 802.11n 4e generatie
Netgear: WN3000RP

- hoe is een en ander nu aangesloten en ingesteld en tegen welke problemen loop je aan
In de meterkast staat het modem.
Vanuit modem naar airport, vanuit aiport naar de nas en bekabeld naar alle kamers in huis. (als ik dit goed zeg, alle kamers hebben een input voor kabelinternet)
Repeater zit boven in een stopcontact.

- hoe ziet je huis er uit (voor een appartementje van een paar kamers is de oplossing anders dan voor een huis van meerdere verdiepingen etc.)
Nieuwbouwhuis, begane grond en 2 verdiepingen, tussenwoning.

http://192.168.1.25/photo...cf8o3a472mc5srksn05iooge5

Doet deze foto het?

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:03
Verwijderd schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 11:29:
Modem: cisco EPC3928
Nas: Synology DS213j
Apple: Airport Extreme 802.11n 4e generatie
Netgear: WN3000RP

In de meterkast staat het modem.
Vanuit modem naar airport, vanuit aiport naar de nas en bekabeld naar alle kamers in huis. (als ik dit goed zeg, alle kamers hebben een input voor kabelinternet)
Repeater zit boven in een stopcontact.

Nieuwbouwhuis, begane grond en 2 verdiepingen, tussenwoning.

http://192.168.1.25/photo...cf8o3a472mc5srksn05iooge5

Doet deze foto het?
Die foto werkt niet nee, dat is een intern adres dat gaat niet werken ;)

Ik mis nog de problemen...

Met de huidige informatie geef ik in ieder geval al één advies, smijt die Range Extender het raam uit en schaf een fatsoenlijk accespoint aan wat je aansluit op een van de bekabelde netwerkaansluitingen boven. Dat zal waarschijnlijk een veel snellere en stabielere verbinding opleveren. Een Range Extender is echt een doodzonde als er ook bekabelde aansluitingen beschikbaar zijn.

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:21
Beste TS: wat heb je zelf al uitgevonden om je situatie te verbeteren?

Dit vraag ik omdat hier talloze topics staan die precies hetzelfde willen als jij zelf

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Verwijderd

Topicstarter
[quote]nooberke schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 11:32:
[...]
Heel duidelijk, wat adviseer je qua accespoint?
Kan ik NAS ook als accespoint gebruiken?

Wat is de beste plek om deze aan te sluiten.

Komt hij dan op een eigen kanaal?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2016 11:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
shure-fan schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 11:36:
Beste TS: wat heb je zelf al uitgevonden om je situatie te verbeteren?

Dit vraag ik omdat hier talloze topics staan die precies hetzelfde willen als jij zelf
In combinatie met die repeater. Maar ook al geeft hij volop bereik, als ik er mee verbonden ben valt hij constant weg.

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:03
Verwijderd schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 11:37:
[quote]nooberke schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 11:32:
[...]
Heel duidelijk, wat adviseer je qua accespoint?

Wat is de beste plek om deze aan te sluiten.

Komt hij dan op een eigen kanaal?
Het probleem is dus dat de repeater wegvalt? Dat is mogelijk op te lossen door deze te vervangen door een AP

De keuze voor het kanaal bepaal je zelf...ik zou adviseren om hem op een ander kanaal te zetten dan de Airport om interferentie te voorkomen. De beste plek kan ik je niet bij helpen, dat is een kwestie van uitproberen en kijken wat het beste resultaat oplevert.

Zowel KPN als Ziggo levert een prima kant en klaar AP voor een zeer scherpe prijs:
https://www.kpn.com/internet/opties/wifi-versterker.htm
https://www.ziggo.nl/internet/wifi-punt/via-internetkabel/

Verwijderd

Topicstarter
Oke bedankt, ik zal eens kijken...

Maar is het een idee om de airport te verplaatsen en die als AP te gebruiken?

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2016 11:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VVV-007
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-05 15:36
Dat kan zeker. Let ook op hoe je de airport hebt ingesteld. Gezien je setup kun je deze het beste als AP instellen en niet als router (dat is je ziggo modem namelijk al)

mocht de wifi van de ziggo modem/router dan te zwak zijn voor beneden, kun je een AP bij kopen. Ziggo heeft ze van 59 euro. KPN heeft ook een model (ook voor niet KPN klanten) welke 50 euro kost.
Pagina: 1