[F1 2016] Race 21 - GP van Abu Dhabi Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 19 ... 21 Laatste
Acties:
  • 56.397 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:49
nachtnet schreef op maandag 28 november 2016 @ 09:55:
[afbeelding]
Goedemorgen Roddelpers.. (engelse pers is prima in staat om zichzelf onderuit te schrijven.. )
Echt, wat een idioten :X .

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creapYYY
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19-06 11:20
Wat een leuke race was dit zeg, en wat was het mooi om Rosberg zo emotioneel te zien op het podium.

Vorig jaar had ik mijn bedenkingen over Rosberg maar dit jaar heeft hij laten zien dat hij het dubbel en dwars verdiend heeft, zowel op de baan als naast de baan. Nu op naar volgend jaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 15:53
[afbeelding]
Goedemorgen Roddelpers.. (engelse pers is prima in staat om zichzelf onderuit te schrijven.. )

[video]
Ik heb iets over het hoofd gezien denk ik.

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-06 01:25

Wom

Helaas de race niet live kunnen zien, maar toch fijn dat hier een prima overzicht te vinden is van alle media die voorbij gekomen is. Absolute meerwaarde voor mij nu, thanks!

Maar hoewel niet de meest sportieve move vond ik het ophouden van Hamilton wel een actie die je kunt verdedigen vanuit rijdersperspectief. Dat Mercedes daar anders over denkt vind ik ook niet zo heel gek, maar denk dat een rijder op dat moment (met een titel op het spel) toch voor zichzelf kiest.

Vettel wel terechte DOTD denk ik, want van Max verwacht je sowieso dat hij makkelijk inhaalt :+

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
[afbeelding]
Ik vond het Guardian artikel best goed. Ik zou die classificeren als roddelpers; dan blijft er weinig niet-roddelpers over.

Gisteravond hier niet gepost omdat ik verwacht dat het "oncoachbaar" sentiment hier niet goed zou vallen. Ik denk dat je langere tijd echt intensief gesport moet hebben om te accepteren dat "niet te coachen + heel goed => helaas, toch weg" een noodzakelijke keuze is voor een team.

En ik ben er nog niet over uit of ik hamilton niet te coachen vindt. Egocentrisch iig wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
De daily mail is onbetrouwbaarder dan de speld in mijn ogen.

And that’s the bottom line cause Stone Cold said so

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-06 06:47

ATS

AzzKickah schreef op zondag 27 november 2016 @ 23:29:
[video]

Button bij Channel 4, volgens mij met een paar biertjes in de mik :D
Alcohol is er wellicht illegaal, maar kennelijk wel prima aan te komen... 8)

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Laatst online: 19:11

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Sky heeft het er ook al over :/
Bron: http://www.skysports.com/...is-abu-dhabi-gp-rebellion

Lewis Hamilton is facing a suspension or even the sack by Mercedes over his Duel in the Desert rebellion, according to Britain's national newspapers.

Hamilton ignored a series of radio calls urging him to speed up during the season finale when he tried to back team-mate Nico Rosberg into rival cars in a desperate - but ultimately unsuccessful - bid to secure the world championship.

The "instruction" of Paddy Lowe to Hamilton that he risked losing the race unless he increased his pace marked the highest escalation the Mercedes pitwall could make but was ignored by the three-time world champion. Team boss Toto Wolff later likened Hamilton's insubordination to "anarchy" and confirmed he would consider disciplining his driver.
beetje overtrokken niet?! .. Hamilton kon altijd nog gasgeven zodra Rosberg zou zijn ingehaald .. die Mercedessen zijn niet bij te benen als ze er écht voor gaan zitten en Vettel's banden waren ook alweer op hun retour..

Hamilton's enige fout was om Rosberg een gratis DRS te geven op het eind .. dát heeft Rosberg gered!
(en dan was hij nog steeds 3e en WC .. Max zou er dan nog niet omheen gekomen zijn)

[ Voor 17% gewijzigd door Alfa Novanta op 28-11-2016 10:32 ]

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Hmm. En Sky is normaal gesproken behoorlijk pro-HAM.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:12
ANdrode schreef op maandag 28 november 2016 @ 10:16:
[...]

Ik vond het Guardian artikel best goed. Ik zou die classificeren als roddelpers; dan blijft er weinig niet-roddelpers over.

Gisteravond hier niet gepost omdat ik verwacht dat het "oncoachbaar" sentiment hier niet goed zou vallen. Ik denk dat je langere tijd echt intensief gesport moet hebben om te accepteren dat "niet te coachen + heel goed => helaas, toch weg" een noodzakelijke keuze is voor een team.

En ik ben er nog niet over uit of ik hamilton niet te coachen vindt. Egocentrisch iig wel
Ik denk dat het HAM / Mercedes-verhaal nu een hele grote storm in een klein glas water is.. Even de boel uitvergroten en De Britse Lewis Hamilton de Talk-of-the-Day laten worden.. (en daarna gewoon business as usual..)

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CyVt4vhUAAAWd0-.jpg:large

Ik heb gisteravond tot laat nog beelden en berichten (terug) gelezen. Wel oprecht blij voor Rosberg als kampioen. Ik denk dat hij echt al tijden onder grote druk heeft gestaan van zijn teamgenoot. (niet alleen laatste races maar laatste seizoenen..) De post-race interviews en video's laten voor mij een enorme spanning en ontlading zien.. Ik verwacht dat ROS dat komend seizoen ook in een positieve zin gaat meenemen.. (ben er alleen nog niet uit of ROS met Nummer 6 of met nummer 1 gaat racen. Keke Rosberg is na 1982 ook van 6 naar 1 gewisseld.)

Tenslotte denk ik dat het moeten inhalen van VES door ROS voor een enorme boost heeft gezorgd. Eerder was dat een aantal keer niet gelukt. om het nu op dit moment wel te doen.. _/-\o_

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik zou het wel overdreven vinden om hem hierom een disciplinaire straf te geven. Wat heeft hij nou werkelijk gedaan? Hij heeft ons een interessante race gegeven. Toto Wolff en Niki Lauda hebben allebei aangegeven dat het ze niks interesseerd wie er wint, dus kun je het Hamilton kwalijk nemen dat hij de kans om toch kampioen te worden probeert te vergroten door een sluw spelletje met Rosberg en het duo Max/Seb te spelen? * Het is niet alsof Mercedes de punten nog nodig had voor het kampioenschap ofzo 8)7

@N8net: helemaal mee eens, ik denk dat er een enorme druk van zijn schouders valt en we volgend seizoen een andere Rosberg gaan zien. Ik denk niet dat hij ineens Hamilton alle hoeken van de baan gaat laten zien, maar eenmaal wereldkampioen is er natuurlijk wel een bepaalde druk van hem af.

* Hij deed dat wel geweldig hoor: vlak voor de DRS-zone hard aanzetten zodat ROS vaak net 1.1s achter lag, maar in de andere sectoren zo langzaam rijden dat ROS weer aansluit in zijn vuile lucht en VET/VES weer aansluiting kregen. Aan het eind lukte dat gat van >1s in de DRS niet meer, maar 0.6s was ook genoeg om hem net voor te blijven aan het eind van het rechte stuk :)

[ Voor 48% gewijzigd door Grrrrrene op 28-11-2016 10:35 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:43
ATS schreef op maandag 28 november 2016 @ 10:24:
[...]

Alcohol is er wellicht illegaal, maar kennelijk wel prima aan te komen... 8)
In de VAE kunnen westers ingestelde etablissementen vaak wel aan een (dure) drankvergunning komen. In het openbaar blijft het absoluut verboden.

Wat betreft HAM, ik denk dat dit gewoon met een sisser afloopt. :z

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• asing
Iemand zei : To finish first, you first have to finish.

Iemand anders zei : Win at the slowest possible speed

Lewis moest de race winnen en mocht geen technische problemen krijgen. Dus het materiaal niet teveel belasten. Voila, hij deed exact dat.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +1 Henk 'm!

210667

sjaool schreef op zondag 27 november 2016 @ 17:01:
[...]

Als het binnen de regels valt is het niet smerig natuurlijk, hooguit minder fairplay. Het was zijn enige manier om enige invloed uit te kunnen oefenen op de uitslag van de race. Winnen was namelijk niet genoeg om WDC te worden.
Denk dat Hamilton zo n smeerlap is dat indien Rosberg hem zou inhalen hij geprobeerd zou hebben Rosberg van de baan te rijden zodat Vettel en Verstappen er langs konden. Rosberg had aan een P3 genoeg, waarom zou hij Hamilton proberen in te halen.?

Zeer calculerend van Rosberg. Gewoon achter Hamilton blijven en je bent wereldkampioen. Le professeur v2.0. Wie was professeur v1.0? Weet je dat nog? .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Grrrrrene schreef op maandag 28 november 2016 @ 10:30:
@N8net: helemaal mee eens, ik denk dat er een enorme druk van zijn schouders valt en we volgend seizoen een andere Rosberg gaan zien. Ik denk niet dat hij ineens Hamilton alle hoeken van de baan gaat laten zien, maar eenmaal wereldkampioen is er natuurlijk wel een bepaalde druk van hem af.
Ik ben heel benieuwd hoe het volgend jaar wordt. Ik hoop dat het racen wat tactischer wordt met de nieuwe banden, waar je hopelijk mee kan pushen zonder dat de stint daardoor direct aan zijn einde zit.
1-2x snel -> rustig -> push -> rustig -> push/in, ipv 1-2x snel -> rustig -> push/in

Rosberg heeft Hamilton rond het begin van dit seizoen al alle hoeken van de baan laten zien. Hij heeft zeven races op rij gewonnen – waarbij hij vorig jaar een periode een oudere revisie van de motor had.

Dat is de periode waarop Hamilton het kampioenschap heeft verloren. Nadat de onbeperkte radio-communicatie weer was toegestaan kwam Hamilton terug :X
Hamilton was imo aan het zeuren over de communicatie maar tegelijkertijd niet aan het presteren zonder die communicatie 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door ANdrode op 28-11-2016 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04-06 17:06

PauseBreak

derp!

Ik zou het wel overdreven vinden om hem hierom een disciplinaire straf te geven. Wat heeft hij nou werkelijk gedaan? Hij heeft ons een interessante race gegeven. Toto Wolff en Niki Lauda hebben allebei aangegeven dat het ze niks interesseerd wie er wint, dus kun je het Hamilton kwalijk nemen dat hij de kans om toch kampioen te worden probeert te vergroten door een sluw spelletje met Rosberg en het duo Max/Seb te spelen? * Het is niet alsof Mercedes de punten nog nodig had voor het kampioenschap ofzo 8)7
Misschien had Mercedes de laatste 1-2 nodig voor een PR-moment of een of ander obscuur record waar ze wel waarde aan hechten? :P

En wat Hamilton betreft lijkt het erop dat er meer aan de hand is dan alleen deze afgelopen race. In Ted's Notebook kwam al voorbij dat Hamilton er na de race in Spanje zelf mee zou zijn opgehouden bij Mercedes. Zelf heb ik echt geen enkel probleem met hoe Hamilton reed. Het zorgde juist voor spanning tijdens het kijken en je kunt een coureur niet de mogelijkheid ontzeggen om alles binnen het legale te doen om een kampioenschap te winnen vind ik.
Het probleem komt dus eigenlijk neer op 'insubordinatie' en dan nog zal het vast afhangen van wat er waar is m.b.t. de geruchten over 'Spanje'.

Wat mij betreft was dit een hele mooie afsluiter van het seizoen. Zeker een van de leukere races om naar te kijken en door de tactische keuzes vooraan bleef het spannend tot het einde. Een mooi einde van een mooi seizoen. Leuk dat Rosberg nu wereldkampioen is geworden, dat is toch iets dat veel mensen niet meer hadden verwacht na de afgelopen seizoenen denk ik.

En nu op naar 2017. Hopelijk wordt dat net zo close racing tussen de top 6 als we gisteren hebben mogen aanschouwen. Dat zou echt hartstikke mooi zijn.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Ik zou het wel overdreven vinden om hem hierom een disciplinaire straf te geven. Wat heeft hij nou werkelijk gedaan? Hij heeft ons een interessante race gegeven. Toto Wolff en Niki Lauda hebben allebei aangegeven dat het ze niks interesseerd wie er wint, dus kun je het Hamilton kwalijk nemen dat hij de kans om toch kampioen te worden probeert te vergroten door een sluw spelletje met Rosberg en het duo Max/Seb te spelen? * Het is niet alsof Mercedes de punten nog nodig had voor het kampioenschap ofzo 8)
Omdat Mercedes als team zoveel mogelijk 1e plekken en daarna 2e plekken per wedstrijd wil halen. Ideaal is het elke wedstrijd weer: Mercedes op plek 1 en 2.
(Naast natuurlijk de constructeurstitel en in WDC einduitslag weer Mercedes op plek 1 en 2.)

Door in te houden bracht HAM dit meer in gevaar dan nodig met potentieel ook nog crashes agv inhaalacties op de mercedessen en blijkbaar vond de teamleiding het belangrijk genoeg om teamorders te geven op dit punt.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ereaser
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 31-03 09:48
Hamilton had gewoon moeten zeggen dat hij bang was dat zijn auto het begaf >:)

Maar de overwinning was nooit echt in gevaar geweest imo. Als er iemand langs Rosberg was gereden had Hamilton weer gas gegeven en ook gewoon gewonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Exact en dan nog, de kampioenstitel was toch al binnen .. :Z

AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

Herman schreef op zondag 27 november 2016 @ 21:49:
[...]

Voor de race heeft HAM gezegd een boek te kunnen schrijven over alle zaken die zich achter de schermen bij MERC hebben afgespeeld. Mogelijk zou hij daar voornamelijk refereren aan het 'herverdelen' van technicie van HAM en ROS voor dit seizoen. HAM heeft dus wel degelijk openlijk vraagtekens bij het team gezet.
Kijk al uit naar het boek. 500 pagina's: amazing, great audience, the best racetrack, whooe sight..

Kom op zeg. 500 pagina's als wc-papier....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21:29

* Hij deed dat wel geweldig hoor: vlak voor de DRS-zone hard aanzetten zodat ROS vaak net 1.1s achter lag, maar in de andere sectoren zo langzaam rijden dat ROS weer aansluit in zijn vuile lucht en VET/VES weer aansluiting kregen. Aan het eind lukte dat gat van >1s in de DRS niet meer, maar 0.6s was ook genoeg om hem net voor te blijven aan het eind van het rechte stuk :)
Toto heeft toch gezegd dat de leidende kampioen ook kampioen dient te worden? Dat is een regel binnen het Mercedes team.
Ook gaf Toto aan dat hij waarschijnlijk hetzelfde als HAM gedaan zou hebben indien hij ham was.
Zoals toto het noemt: een dubbel gevoel.
1 het is niet fijn voor de team feeling
2 je rijd ook voor je eigen kampioenschap (een echte racer mentaliteit zoals toto het noemt).

Again boys, de enige die zeiken zijn de mensen die niet in t mercedes team (/ F1) zitten (media en etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Herman schreef op zondag 27 november 2016 @ 21:49:
[...]

Voor de race heeft HAM gezegd een boek te kunnen schrijven over alle zaken die zich achter de schermen bij MERC hebben afgespeeld. Mogelijk zou hij daar voornamelijk refereren aan het 'herverdelen' van technicie van HAM en ROS voor dit seizoen. HAM heeft dus wel degelijk openlijk vraagtekens bij het team gezet.
210667 schreef op maandag 28 november 2016 @ 10:52:
[...]

Kijk al uit naar het boek. 500 pagina's: amazing, great audience, the best racetrack, whooe sight..

Kom op zeg. 500 pagina's als wc-papier....
ACHTER de schermen .. wat jij noemt was VOOR de schermen. ;)

edit:
@Alfa90_Buttje:
je post hierboven is aardig verwarrend geworden met een dubbele quote van heppieboeddah :P
ach nee joh, het kan altijd nog gekker! ;)

:P

[ Voor 68% gewijzigd door Alfa Novanta op 28-11-2016 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ereaser schreef op maandag 28 november 2016 @ 10:52:
Hamilton had gewoon moeten zeggen dat hij bang was dat zijn auto het begaf >:)

Maar de overwinning was nooit echt in gevaar geweest imo. Als er iemand langs Rosberg was gereden had Hamilton weer gas gegeven en ook gewoon gewonnen.
Er werd vooraf gezegd dat beide motoren/versnellingsbakken bij Mercedes al ruim 2000 km hadden geracet en dat het bij ROS een beetje meer was dan bij HAM. Daar kan hij het dus prima op gooien inderdaad, al gelooft natuurlijk niemand dat dat de reden is ;)

@Alfa90_Buttje: je post hierboven is aardig verwarrend geworden met een dubbele quote van heppieboeddah :P

[ Voor 7% gewijzigd door Grrrrrene op 28-11-2016 10:57 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik zou het wel overdreven vinden om hem hierom een disciplinaire straf te geven.
Ik niet. Uiteindelijk rijdt hij voor het team, niet het team voor Hamilton. Het is belangrijk dat ook figuren als Hamilton leren dat de wereld niet alleen om hen zelf draait.

Op het moment dat er van het team een duidelijke, herhaalde en niet-interpreteerbare instructie komt, dan heb je die op te volgen. Zonder dat team zou HAM niets zijn, laat hem maar eens proberen te winnen in een Sauber, dan komt hij ook niet verder dan de 17e plek, en een Nasr zou een goede kans op racewinst hebben in een Mercedes.

Rosberg snapt dat veel beter. Ik vermoed dan ook dat Hamilton in Monaco niet opzij was gegaan voor Rosberg als de situatie omgekeerd was geweest, omdat Lewis alleen om Lewis denkt.

[ Voor 11% gewijzigd door gambieter op 28-11-2016 11:20 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:51

sjaool

Every life should have 9 cats

210667 schreef op maandag 28 november 2016 @ 10:39:
[...]

Denk dat Hamilton zo n smeerlap is dat indien Rosberg hem zou inhalen hij geprobeerd zou hebben Rosberg van de baan te rijden zodat Vettel en Verstappen er langs konden. Rosberg had aan een P3 genoeg, waarom zou hij Hamilton proberen in te halen.?

Zeer calculerend van Rosberg. Gewoon achter Hamilton blijven en je bent wereldkampioen. Le professeur v2.0. Wie was professeur v1.0? Weet je dat nog? .
Dat weet ik nog. Maar het was ook best slim van Hamilton want elke andere coureur zou hebben ingehouden. Dat was voor Lewis de enige manier om nog een kans op het wereldkampioenschap te hebben. Vooraan rijden was in dit geval niet genoeg. Jammer genoeg voor hem liet Vettel het er na één aanval bij zitten. Als hij had gewild had hij Rosberg best nog een keer kunnen aanvallen. ;)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:12
sjaool schreef op maandag 28 november 2016 @ 11:21:
[...]

Dat weet ik nog. Maar het was ook best slim van Hamilton want elke andere coureur zou hebben ingehouden. Dat was voor Lewis de enige manier om nog een kans op het wereldkampioenschap te hebben. Vooraan rijden was in dit geval niet genoeg. Jammer genoeg voor hem liet Vettel het er na één aanval bij zitten. Als hij had gewild had hij Rosberg best nog een keer kunnen aanvallen. ;)
Vettel was allang blij dat hij Verstappen had kunnen inhalen, en ook weer eens op het podium mocht. Van de drie was Vettel toch wel het meest blij, na de race.

[ Voor 4% gewijzigd door ThomasG op 28-11-2016 11:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-06 06:47

ATS

gambieter schreef op maandag 28 november 2016 @ 11:19:
[...]

Ik niet. Uiteindelijk rijdt hij voor het team, niet het team voor Hamilton. Het is belangrijk dat ook figuren als Hamilton leren dat de wereld niet alleen om hen zelf draait.

Op het moment dat er van het team een duidelijke, herhaalde en niet-interpreteerbare instructie komt, dan heb je die op te volgen. Zonder dat team zou HAM niets zijn, laat hem maar eens proberen te winnen in een Sauber, dan komt hij ook niet verder dan de 17e plek, en een Nasr zou een goede kans op racewinst hebben in een Mercedes.

Rosberg snapt dat veel beter. Ik vermoed dan ook dat Hamilton in Monaco niet opzij was gegaan voor Rosberg als de situatie omgekeerd was geweest, omdat Lewis alleen om Lewis denkt.
Ach... Team orders worden wel eens vaker in de wind geslagen toch? Ik herinner me een zeker M. Verstappen die een luid en duidelijk "No!" liet horen op de opdracht om zijn teamgenoot langs te laten. Daar heeft hij best veel applaus voor gekregen.

Er bestaat in de F1 altijd een spanning tussen het teambelang en het individuele belang. Je team moet het constructeurskampioenschap binnenhalen, maar als individuele coureur wil je de individuele coureurstitel pakken. Het is tegelijk een teamsport én een individuele sport. Mercedes was al binnen met de constructors titel (en was dat in Monaco natuurlijk nog niet), en dat vind ik het helemaal niet raar dat Lewis dan eerst aan zijn eigen titel denkt en niet aan of Mercedes wel een 1-2 pakt. Sterker nog, dat wilde hij voorkomen. Je teammaat er af rijden kan je natuurlijk niet maken, maar hij hield het erg netjes. Als Nico zoveel sneller wilde, dan had hij er maar langs moeten gaan. Dat deed hij echter niet. Hij kwam zelfs vrijwel nooit binnen DRS.

Wat mij betreft een goede poging van Lewis dus. En het zou me verbazen als er echt actie op volgt.

Edit: En ja, ik vind dat Nico terecht de titel gewonnen heeft, maar ik ben ook blij dat het nog een spannende finale van het seizoen 2016 geworden is.

[ Voor 4% gewijzigd door ATS op 28-11-2016 11:37 ]

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172410

ATS schreef op maandag 28 november 2016 @ 11:32:
Mercedes was al binnen met de constructors titel (en was dat in Monaco natuurlijk nog niet), en dat vind ik het helemaal niet raar dat Lewis dan eerst aan zijn eigen titel denkt en niet aan of Mercedes wel een 1-2 pakt. Sterker nog, dat wilde hij voorkomen.
Hoewel het natuurlijk te begrijpen is dat Lewis zijn eigen kansen op het kampioenschap wilde vergroten, is Mercedes opzettelijk de 1-2 kosten natuurlijk eigenlijk nooit correct. Dat is echt alleen maar in het belang van Lewis en van niemand anders. Het is dan ook volledig terecht dat zijn team hem terugfloot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CyV-Bo5XUAA-2-M.jpg:large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• asing
[...]

Er is een teambelang en een rijdersbelang. Het teambelang is de constructeurstitel. Hier zit weer prijzengeld, pikorde in de pitstraat etc aan vast. Een paar wedstrijden geleden was duidelijk dat die titel ze niet meer kon ontgaan. Achievement unlocked zeg maar.

Daarna was het nog even een wedstrijd van de coureurs onderling. Dat gaat op de baan en Lewis had er niks aan om vol gas weg te rijden. Hij heeft ons een geweldig spannende wedstrijd gegeven en ik denk dat iedereen bij Mercedes moet ophouden met zeuren. Er moet een beetje drama in de sport zitten, en dat hadden we. Nico zal misschien niet zo blij geweest zijn met zowel Max als Sebastian om hem heen, maar dan had hij maar pole moeten trainen en weg moeten rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

asing schreef op maandag 28 november 2016 @ 11:46:
Er is een teambelang en een rijdersbelang. Het teambelang is de constructeurstitel. Hier zit weer prijzengeld, pikorde in de pitstraat etc aan vast. Een paar wedstrijden geleden was duidelijk dat die titel ze niet meer kon ontgaan. Achievement unlocked zeg maar.

Daarna was het nog even een wedstrijd van de coureurs onderling. Dat gaat op de baan en Lewis had er niks aan om vol gas weg te rijden. Hij heeft ons een geweldig spannende wedstrijd gegeven en ik denk dat iedereen bij Mercedes moet ophouden met zeuren. Er moet een beetje drama in de sport zitten, en dat hadden we. Nico zal misschien niet zo blij geweest zijn met zowel Max als Sebastian om hem heen, maar dan had hij maar pole moeten trainen en weg moeten rijden.
Zo werkt het toch niet helemaal. Ook met beide titels op zak zitten er vaak financiële prikkels aan punten vast. Iedere punt minder kost geld. Daarnaast is het PR-technisch beter voor Mercedes om met een 1-2 over de streep te komen. In plaats daarvan koos Hamilton voor team Lewis en hoopte hij dat zijn team niet de ideale 1-2 zou halen.

Dat kan je echt geen zeuren noemen. Als je voor jezelf wilt rijden moet je zelf maar een team beginnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThomasG
asing schreef op maandag 28 november 2016 @ 11:46:
[...]

Nico zal misschien niet zo blij geweest zijn met zowel Max als Sebastian om hem heen, maar dan had hij maar pole moeten trainen en weg moeten rijden.
Uit het post-race interview met Nico kun je opmaken dat hij niet bang was voor Vettel. Maar daar achter zat crazy Max, en dat vond Rosberg behoorlijk eng. Hij reed door Max gestrest zijn laatste rondjes.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Je ziet het ook in zijn commentaren: http://www.bbc.co.uk/sport/formula1/38126132
Lewis Hamilton says car failures were the only reason he lost his world title to Mercedes team-mate Nico Rosberg.
Je wint samen en je verliest samen. Als HAM wint is het door Hamilton, als HAM verliest is het door het team of externe factoren. Dat Hamilton zelf slechte starts maakte, slechte weekenden had, dat herinnert hij zich niet.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Het probleem is alleen dat ook media zoals The Guardian het erover hebben. Nu zijn de meeste Engelse kranten van een "niveau" ongekend in Nederland, The Guardian is daar een van de weinige uitzonderingen in. Die speculeren niet om het speculeren maar omdat ze iets gehoord hebben.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lllustrious
  • Registratie: September 2014
  • Niet online
gambieter schreef op maandag 28 november 2016 @ 11:51:
Je ziet het ook in zijn commentaren: http://www.bbc.co.uk/sport/formula1/38126132

[...]

Je wint samen en je verliest samen. Als HAM wint is het door Hamilton, als HAM verliest is het door het team of externe factoren. Dat Hamilton zelf slechte starts maakte, slechte weekenden had, dat herinnert hij zich niet.
Prima voorbeeld van actor-observer bias: Wikipedia: Actor–observer asymmetry
Daar is een natuurlijke neiging naar, maar het is ook wel weer makkelijk om dat als excuus te nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

En het is niet dat het team HAM niet van te voren had gewaarschuwd; als hij ging proberen ROS naar achteren te duwen, dan verloor Lewis de keuze van pitstop en mocht Rosberg de undercut doen. Dat konden ze alleen niet meer doen na de pitstops.

En HAM dwingt Mercedes ook om actie te ondernemen; zie wat er gebeurde nadat Vettel de teamorders negeerde en Webber in Maleisie inhaalde, en Horner/Red Bull niets deed. Nu was dat al de zoveelste bevoordeling van Vettel (eerder de voorvleugel en Webbers "not bad for a nr 2 driver, eh" in Silverstone), en enige kans op teamwerk was compleet weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

gambieter schreef op maandag 28 november 2016 @ 11:51:

[...]

Ik vind de langzaamaan actie van gisteren niet sportief, maar wel begrijpelijk.
Dat hij een teamorder negeert, ach, zo erg is dat ook weer niet.

Wat me wel steekt is dat hij zo vaak de volledige verantwoordelijkheid bij het team legt, terwijl het minstens net zo vaak aan HAM zelf lag dit jaar. Dat verdient het team niet.

Te koop....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asing
Anoniem: 172410 schreef op maandag 28 november 2016 @ 11:50:
[...]

Zo werkt het toch niet helemaal. Ook met beide titels op zak zitten er vaak financiële prikkels aan punten vast. Iedere punt minder kost geld. Daarnaast is het PR-technisch beter voor Mercedes om met een 1-2 over de streep te komen. In plaats daarvan koos Hamilton voor team Lewis en hoopte hij dat zijn team niet de ideale 1-2 zou halen.

Dat kan je echt geen zeuren noemen. Als je voor jezelf wilt rijden moet je zelf maat een team beginnen.
Besef dat de superlicentie en het inschrijfgeld punt-afhankelijk zijn. Hoe meer punten je hebt, hoe duurder die worden. Dus het is misschien niet handig om al die punten te hebben :) .
ThomasG schreef op maandag 28 november 2016 @ 11:51:
[...]
Uit het post-race interview met Nico kun je opmaken dat hij niet bang was voor Vettel. Maar daar achter zat crazy Max, en dat vond Rosberg behoorlijk eng. Hij reed door Max gestrest zijn laatste rondjes.
Ik heb 2 interviews gezien, de ene sprak over Crazy Max, in de andere hoopte Nico dat hij Max niet tegenkwam en daar was die schavuit dan toch! Max heeft gewoon zijn eigen race gereden en maakte het Nico niet echt moeilijk. Maar de angst zat er wel degelijk in. Heerlijk!

En als Nico het niet zo spannend wilde maken had hij maar een paar van die laatste races moeten winnen. Dus hij deed het zichzelf aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LopendeVogel
[...]

Ik vraag me af wat jij zou doen indien je zo'n pro als Hamilton zou zijn, of überhaupt een F1 coureur. Het is natuurlijk makkelijk praten vanaf de computer (niet vervelend bedoelt!!!), maar waarom snapt iedereen WEL Hamilton? Waarom snapt zijn eigen baas wél Hamilton? Zelfs ik, iemand die nooit in de F gereden heeft snapt het. Het is een sport, indien je zo ontiegelijk goed bent dan gaan soms de oogkleppen op en ga je vol voor je eigen winst en kampioenschap.

Oké de regel binnen het team: leidend kampioen dient kampioen te worden is gewoon ja een dubbele regel..
Indien je HAM zou zijn, paar keer uitgevallen bent en 0 punten hebt kunnen score door iets waar je niks aan kan doen, en in de laatste race ondanks die pech toch kans maakt, dan grijp je die kans.
Grijp jij je kans niet om wereldkampioen te worden, dan mist er een stuk racer mentaliteit (zoals iedereen zegt, zoals de baas van HAM zegt, zoals iedereen er begrip voor heeft).

Jouw mening mag je uiteraard uiten, maar die is totaal niet van belang op dat niveau, daar heeft men wel begrip voor iemands racer mentaliteit (iets wat we te weinig hebben in het F1, ja Max brengt het, net als Ham dat heeft).
Ham wordt gek indien er iets gebeurt (duhh,, hij wilt winnen, het is zoals Toto zegt: een echte racer, het is zoals Max het noemt: een echte racer).

Ja de media brengt Ham nu als 1 of andere schurk, en er zijn dan helaas mensen die dat volledig geloven en daarin mee gaan. Vervolgens krijg je reacties waarbij je denkt: hu, waar heeft die het over? Totaal niet van toepassing op de werkelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

asing schreef op maandag 28 november 2016 @ 11:58:
Besef dat de superlicentie en het inschrijfgeld punt-afhankelijk zijn. Hoe meer punten je hebt, hoe duurder die worden. Dus het is misschien niet handig om al die punten te hebben :) .
Jij denkt niet dat dat prachtig afgedekt is in de miljard contracten die met sponsoren zijn afgesloten? Veel punten en fotogenieke 1-2'tjes zijn juist voor sponsoren interessant. Dat Hamilton zou winnen is alleen voor Hamilton interessant.

Als sponsor meedoen met een succesvol team kost bakken met geld. Als je dat als team geld kost doe je echt iets verkeerd :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:24

Bestla

M/M -> V/F

PauseBreak schreef op maandag 28 november 2016 @ 10:49:
Wat mij betreft was dit een hele mooie afsluiter van het seizoen. Zeker een van de leukere races om naar te kijken en door de tactische keuzes vooraan bleef het spannend tot het einde. Een mooi einde van een mooi seizoen. Leuk dat Rosberg nu wereldkampioen is geworden, dat is toch iets dat veel mensen niet meer hadden verwacht na de afgelopen seizoenen denk ik.

En nu op naar 2017. Hopelijk wordt dat net zo close racing tussen de top 6 als we gisteren hebben mogen aanschouwen. Dat zou echt hartstikke mooi zijn.
Ik hoop ook op close racing maar van mij mag die DRS afgeschaft worden. Je ziet aan Max dat je dat niet nodig hebt om in te halen. Doe dan een overtakesetting toevoegen die je een paar keer kan gebruiken of die je oplaad bij remacties. Veel eerlijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saffie_time
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

Saffie_time

Why use this? 42!

Ik dacht van het weekend ergens vernomen te hebben dat Lewis bezig was met een boek te schrijven waarin hij 'de wereld' eens ging vertellen hoe het zat met de wissel van crew tussen hem en Nico voor de aanvang van dit seizoen.
Kan het alleen nu dus nergens meer terug vinden...

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Laatst online: 20:07

dr.lowtune

Deugt niet

Hamilton had veel eerder al moeten beginnen met vertragen als hij zou willen dat VET en VES er tussen kwamen, nu was er gewoon te weinig tijd en te weinig grip op de banden om dat te laten werken. Het was een halfslachtige wanhoopspoging van HAM. Ik kan me voorstellen dat Mercedes er moeite mee had, want met banden die bijna op waren (iig bij VES) is de kans op een uitglijder in zo'n scenario veel groter, met alle gevolgen voor ROS... Had HAM het eerder gedaan, dan denk ik dat er een minder groot probleem van zou worden gemaakt.

Verder wel blij dat VET zich gewoon met racen heeft beziggehouden dit keer en heeft laten zien dat hij echt nog wel een potje kan sturen, als hij z'n hoofd er maar bij kan houden. Ik hoop voor VET dat Ferrari volgend jaar beter functioneert en minder fouten maakt.

VES heeft het gewoon goed gedaan, ondanks/dankzij die uitglijder. Naar mijn idee was er wat minder aandacht voor zijn lesje in overtaking (van 22 naar 4 is best imposant) dan in Brazilië. ROS heeft goed zakelijk gereden, knap dat hij met die druk om kon gaan en het koppie er bij heeft gehouden.

Toro Rosso's vond ik wel dramatisch dit weekend, hopelijk gaat dat team wat actie ondernemen de komende tijd om die problemen op te lossen, wat mij betreft horen ze sub-top te rijden en niet uit te vallen of achterin te rijden.

HAM zou er goed aan doen om dit seizoen en zijn eigen aandeel daar in te evalueren, maar waarschijnlijk is hij te druk bezig om met z'n telefoon te spelen, jammer, want met wat meer aandacht voor z'n "werk" (en samenwerking met het team!) is hij echt wel een top-driver.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nachtnet
De hele Hamilton Mercedes discussie is een storm in een glas water.

Volgens mij echt bedoeld om op een dag dat Rosberg de headlines verdient alle aandacht toch richting HAM te leiden.. (en volgens mij een Brits dingetje..)

Het was een prima race (van iedereen) en volgende week heeft niemand het er meer over.

Sterker nog. Morgen staat er weer een Pirelli 2017 bandentest op het programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Bestla schreef op maandag 28 november 2016 @ 12:05:
[...]

Ik hoop ook op close racing maar van mij mag die DRS afgeschaft worden. Je ziet aan Max dat je dat niet nodig hebt om in te halen. Doe dan een overtakesetting toevoegen die je een paar keer kan gebruiken of die je oplaad bij remacties. Veel eerlijker.
Ze hebben dat al eens geprobeerd; KERS. Werkt niet heel briljant. DRS is wel een goede toevoeging wat mij betreft, zeker ook voor het makkelijker kunnen passeren van achterblijvers zonder dat het je eigen race teveel compromitteert.
Een overtake setting hebben veel, zo niet alle, auto's overigens ook al. Als je kijkt naar een stuurtje dan moet je zoeken naar de knop met OT. Dat is de overtake setting zodat alles naar maximaal vermogen gaat.

Nee, merp!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:22
PauseBreak schreef op maandag 28 november 2016 @ 12:09:
[...]

Ze hebben dat al eens geprobeerd; KERS. Werkt niet heel briljant. DRS is wel een goede toevoeging wat mij betreft, zeker ook voor het makkelijker kunnen passeren van achterblijvers zonder dat het je eigen race teveel compromitteert.
Een overtake setting hebben veel, zo niet alle, auto's overigens ook al. Als je kijkt naar een stuurtje dan moet je zoeken naar de knop met OT. Dat is de overtake setting zodat alles naar maximaal vermogen gaat.
Als je DRS nodig hebt om achterblijvers in te halen, dan moet je maar wat anders gaan doen i.p.v. formule 1 racen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-06 05:58
Als Verstappen niet was gespind, zou hij dan ook een één-stopper hebben gedaan en voor Rosberg zijn gefinished? Of zou Rosberg Verstappen ook dan wel hebben ingehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
Tommy The Cat schreef op maandag 28 november 2016 @ 12:13:
Als Verstappen niet was gespind, zou hij dan ook een één-stopper hebben gedaan en voor Rosberg zijn gefinished? Of zou Rosberg Verstappen ook dan wel hebben ingehaald?
Verstappens plan was vanaf begin af aan een een-stopper. De vraag was of hij dat door z'n spin nog zou halen. Max wou ook eerder naar binnen, maar z'n Red Bull vroeg hem langer buiten te blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Adlermann schreef op maandag 28 november 2016 @ 12:11:
[...]

Als je DRS nodig hebt om achterblijvers in te halen, dan moet je maar wat anders gaan doen i.p.v. formule 1 racen.
Denk eens terug aan de jaren '80 en '90, nog voordat de blauwe vlaggen-regel was verduidelijkt en hoe achterblijvers races konden beïnvloeden (rivalen ophouden zodat de teamgenoot diegene kon inhalen etc). En nog steeds, ondanks die verduidelijking van de blauwe vlaggen-regel en recent een verdere verduidelijking kunnen achterblijvers races maken of breken.

Is DRS een heilig middel? Wat mij betreft niet, eerder een noodzakelijk kwaad, maar aangezien we geen ground effect auto's meer zullen zien rijden zal je toch iets moeten doen om tot een aantrekkelijkere race te komen. DRS heeft daarbij mijns inziens wel geholpen. Je zult alleen op bepaalde circuits, zoals bijvoorbeeld Spa en Baku, aanpassingen moeten maken aan lengte van de DRS zone (Spa) en meerdere detectiepunten moeten hebben (Baku) zodat DRS niet té machtig wordt.
ThomasG schreef op maandag 28 november 2016 @ 12:14:
[...]
Verstappens plan was vanaf begin af aan een een-stopper. De vraag was of hij dat door z'n spin nog zou halen. Max wou ook eerder naar binnen, maar z'n Red Bull vroeg hem langer buiten te blijven.
Max heeft juist in alle post-race interviews aangegeven dat de eenstopper absoluut niet "Plan A" was, dus het was zeker niet van begin af aan het idee :P

[ Voor 18% gewijzigd door PauseBreak op 28-11-2016 12:17 ]

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

[...]
Nee hoor, plan A was een twee stopper. Waar baseer jij je op, dat je dit zo als waarheid verkondigd?

[ Voor 7% gewijzigd door albino71 op 28-11-2016 12:19 ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
albino71 schreef op maandag 28 november 2016 @ 12:18:
[...]

Nee hoor, plan A was een twee stopper.
Ik meen mij te herinneren dat hij het voor de race had over een een stopper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Ohw, dat weet ik niet....

Na de race werd iig duidelijk dat het niet plan A was...

Te koop....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22-06 07:59
Volgens mij is toch nergens, in het openbaar, zijn strategie voor de race al besproken ? Lijkt me ook niet echt slim..

[ Voor 8% gewijzigd door Hoyden op 28-11-2016 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
Hoyden schreef op maandag 28 november 2016 @ 12:21:
Volgens mij is toch nergens, in het openbaar, zijn strategie voor de race al besproken ? Lijkt me ook niet echt slim..
Dat kun je meestal al aan de banden keuze zien. De Red Bulls stonden niet op de ultra soft, maar super softs, zodat ze langer buiten konden blijven. Dan is het eigenlijk al duidelijk voor de andere teams hoe of wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Iemand al de berekeningen van F1Fanatic gezien?

HAM zou WDC zijn geweest met de oude puntentellingen.

Ze vergeten echter voor het gemak maar even dat er 'vroeger' ook minder races waren. ;)

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:43
Jack Plooij vroeg hem vlak voor de start (jaja, hij was zowaar op de grid met een zender) ook of hij voor een 1-stopper ging. De reactie van Max was dat hij dat natuurlijk niet kon zeggen. Maar de manier waarop hij het zei, met name ook toen Jack doorvroeg, gaf een goede indicatie van een 1-stopper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Ook al heeft hij gezegd dat het niet Plan A was denk ik toch dat het wel zo was, die start op SS was in mijn ogen anders een zeer slechte zet geweest. Wellicht had Max P1/2 kunnen halen zonder die spin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

ThomasG schreef op maandag 28 november 2016 @ 12:23:
[...]
Dat kun je meestal al aan de banden keuze zien. De Red Bulls stonden niet op de ultra soft, maar super softs, zodat ze langer buiten konden blijven. Dan is het eigenlijk al duidelijk voor de andere teams hoe of wat.
Misschien was het ook de bedoeling om op het eind nog een SS stint in te lassen.

Ik vind trouwens dat RBR qua strategie dit jaat een beetje een soort proeftuin was of zo.
Onbegrijpelijke keuzes soms.

Ik snap best dat je het e.e.a. wil uitproberen, maar soms....

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

LopendeVogel schreef op maandag 28 november 2016 @ 12:01:
[...]

Ik vraag me af wat jij zou doen indien je zo'n pro als Hamilton zou zijn, of überhaupt een F1 coureur. Het is natuurlijk makkelijk praten vanaf de computer (niet vervelend bedoelt!!!), maar waarom snapt iedereen WEL Hamilton? Waarom snapt zijn eigen baas wél Hamilton? Zelfs ik, iemand die nooit in de F gereden heeft snapt het. Het is een sport, indien je zo ontiegelijk goed bent dan gaan soms de oogkleppen op en ga je vol voor je eigen winst en kampioenschap.

Oké de regel binnen het team: leidend kampioen dient kampioen te worden is gewoon ja een dubbele regel..
Indien je HAM zou zijn, paar keer uitgevallen bent en 0 punten hebt kunnen score door iets waar je niks aan kan doen, en in de laatste race ondanks die pech toch kans maakt, dan grijp je die kans.
Grijp jij je kans niet om wereldkampioen te worden, dan mist er een stuk racer mentaliteit (zoals iedereen zegt, zoals de baas van HAM zegt, zoals iedereen er begrip voor heeft).

Jouw mening mag je uiteraard uiten, maar die is totaal niet van belang op dat niveau, daar heeft men wel begrip voor iemands racer mentaliteit (iets wat we te weinig hebben in het F1, ja Max brengt het, net als Ham dat heeft).
Ham wordt gek indien er iets gebeurt (duhh,, hij wilt winnen, het is zoals Toto zegt: een echte racer, het is zoals Max het noemt: een echte racer).

Ja de media brengt Ham nu als 1 of andere schurk, en er zijn dan helaas mensen die dat volledig geloven en daarin mee gaan. Vervolgens krijg je reacties waarbij je denkt: hu, waar heeft die het over? Totaal niet van toepassing op de werkelijkheid.
Uhmm, volgensmij begrijpt iedereen HAM wel hoor. :) En ook de spanning tussen team en individueel belang. Voor de race was het leuk dat ie het deed. Ik zie hem in ieder geval niet als een schurk. :P
Maar waar het over ging is dat hij tot twee keer toe een teamorder negeert. En tevens onnodig risico’s introduceert voor het team.

Toto Wolf was er duidelijk over, hij wist gisteren nog niet welke kant hij het kwartje op zal gaan laten vallen.

Daarbij heeft Mercedes ook veel meer gegevens die wij niet hebben over wat er dit seizoen allemaal is voorgevallen. Dit zal hij ongetwijfeld mee wegen.

Ik denk dat HAM zichzelf niet echt een goede dienst heeft bewezen met deze actie maar de tijd zal het leren.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
[...]
Dan moet je even de geposte interviews terug kijken. De een-stops was plan B niet plan A. Door de spin moest het wel plan B worden..

KERS en OT buttons zijn geen inhaalzekerheden. De voorliggende wagen kan die ook gebruiken om te verdedigen. DRS is een gegarandeerd voordeel voor de achterligger en daarmee een reeele optie. anders blijf je optochten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
DJTimo schreef op maandag 28 november 2016 @ 12:24:
Jack Plooij vroeg hem vlak voor de start (jaja, hij was zowaar op de grid met een zender) ook of hij voor een 1-stopper ging. De reactie van Max was dat hij dat natuurlijk niet kon zeggen. Maar de manier waarop hij het zei, met name ook toen Jack doorvroeg, gaf een goede indicatie van een 1-stopper.
terwijl Max na de race tegen diezelfde Jack Plooy zegt dat een 1-stopper niet de bedoeling was geweest, maar hij er door de spin toch voor gekozen heeft....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnevdS
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 25-02-2024
dr.lowtune schreef op maandag 28 november 2016 @ 12:05:
[...]

VES heeft het gewoon goed gedaan, ondanks/dankzij die uitglijder. Naar mijn idee was er wat minder aandacht voor zijn lesje in overtaking (van 22 naar 4 is best imposant) dan in Brazilië. ROS heeft goed zakelijk gereden, knap dat hij met die druk om kon gaan en het koppie er bij heeft gehouden.

[...]
Hoeveel daarvan heeft hij daadwerkelijk ingehaald en hoeveel zijn er gewoon door een pitstop te maken door hem 'ingehaald'? Het is vooral de 1-stopper die ervoor gezorgd heeft dat hij P4 kon eindigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Laatst online: 20:07

dr.lowtune

Deugt niet

ArnevdS schreef op maandag 28 november 2016 @ 12:31:
[...]

Hoeveel daarvan heeft hij daadwerkelijk ingehaald en hoeveel zijn er gewoon door een pitstop te maken door hem 'ingehaald'? Het is vooral de 1-stopper die ervoor gezorgd heeft dat hij P4 kon eindigen.
Als ik het me goed herinner heeft hij voor de pitstops begonnen zichzelf van P22 naar P12 gevochten (en wellicht zelfs P10 of P9). Dat zou je dus wel imposant kunnen noemen op een circuit waarvan met zegt dat het "lastig inhalen" zou zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnowDude
  • Laatst online: 21:42
albino71 schreef op maandag 28 november 2016 @ 12:25:
[...]

Misschien was het ook de bedoeling om op het eind nog een SS stint in te lassen.

Ik vind trouwens dat RBR qua strategie dit jaat een beetje een soort proeftuin was of zo.
Onbegrijpelijke keuzes soms.

Ik snap best dat je het e.e.a. wil uitproberen, maar soms....
Tja,. zonder alle data die het team heeft kan je er van buiten af niet altijd goed over oordelen.

Die RB is op de meeste circuits gewoon te traag en omdat Mercedes vaak een behoudende strategie heeft moet RB wel een radicale strategie gebruiken om te winnen.

In Brazilië hadden ze als het iets droger was geworden en zonder die laatste SC gewoon kunnen winnen.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
Bestla schreef op maandag 28 november 2016 @ 12:05:
[...]

Je ziet aan Max dat je het wel nodig hebt om in te halen. Auto's die minder goed zijn in de bochten, die kunnen hun kans grijpen op het rechte stuk.
Gister zat Max zijn best te doen om in de DRS van Nico te komen, zo heeft hij profijt van de DRS van Nico, ondanks dat zijn redbull minder snel is, heeft hij wel profijt van andermans DRS.

Ik vind het juist wel wat hebben, gelukkig gaat het ook niet weg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnevdS
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 25-02-2024
dr.lowtune schreef op maandag 28 november 2016 @ 12:34:
[...]

Als ik het me goed herinner heeft hij voor de pitstops begonnen zichzelf van P22 naar P12 gevochten (en wellicht zelfs P10 of P9). Dat zou je dus wel imposant kunnen noemen op een circuit waarvan met zegt dat het "lastig inhalen" zou zijn.
Dan nog heeft hij vooral auto's ingehaald sowieso een stuk trager zijn (behalve die Haas op het rechte stuk dan :)) Dat niet inhalen gaat vooral om auto's die aardig gelijkwaardig zijn, dus veel auto's in de top 6/8. Waar het dus handig is als je als RB gewoon harder kan remmen.
Blijft staan: knappe race van VES.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LopendeVogel
Help!!!! schreef op maandag 28 november 2016 @ 12:27:
[...]

Uhmm, volgensmij begrijpt iedereen HAM wel hoor. :) En ook de spanning tussen team en individueel belang. Voor de race was het leuk dat ie het deed. Ik zie hem in ieder geval niet als een schurk. :P
Maar waar het over ging is dat hij tot twee keer toe een teamorder negeert. En tevens onnodig risico’s introduceert voor het team.

Toto Wolf was er duidelijk over, hij wist gisteren nog niet welke kant hij het kwartje op zal gaan laten vallen.

Daarbij heeft Mercedes ook veel meer gegevens die wij niet hebben over wat er dit seizoen allemaal is voorgevallen. Dit zal hij ongetwijfeld mee wegen.

Ik denk dat HAM zichzelf niet echt een goede dienst heeft bewezen met deze actie maar de tijd zal het leren.
Ham heeft zichzelf denk ik wel een goede dienst bewezen, en dat is dat hij het kampioenschap niet zomaar weggooit, tot de laatste meter heeft hij gestreden, een volwaardige / echte racer in mijn ogen.

Waren er maar meer Hamiltons en Verstappens :(

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jasphur
Normaal ben ik niet zo van dumpert. Maar deze is wel leuk.

Afbeeldingslocatie: http://media.dumpert.nl/foto/c262b853_goed.jpg.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
ArnevdS schreef op maandag 28 november 2016 @ 12:31:
[...]

Klopt, vrijwel iedereen had een 2 stopper, dat waren dan ook de momenten dat Max de beste coureurs voorbij kon. Mag bleef doorgaan met zijn SS banden, daar waar de rest allemaal al een pit genomen hebben voor de S band.
Hoe dan ook is het goed, want Max heeft het gedaan met 1 pitstop, toch naar voren weten te komen en toch behoorlijk wat rondes rijden met de SS.

Vettel nam ook een gewaagde risico, ja hij ging ineens op de SS als laatste reddingsmiddel om voor Max te eindigen, het is dat hij 1 geen last had van verkeer (iedereen crashte spontaan / toevallig wanneer Vettel in de buurt kwam, daar waar Max wel last had van dat verkeer aangezien ze niet van de baan vlogen voor Max haha), en 2 Ricciardo deed niks om Vettel achter te houden.
Waren deze 2 geluksmomenten niet van de orde was die laatste stop van Vettel totaal fout gelopen (althans, totaal, dat vermoeden heb ik).

Het was zeker een spannende race, mede dankzij Hamilton, Vettel en Max Verstappen!

Zonder HAM had je niet de laatste 10(?) rondes de top 4 op elkaar gehad, dan was het gewoon een gesproken race: ham dik eerste gevolgd door ros, en dat was het dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crashhill
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 26-06-2024
LopendeVogel schreef op maandag 28 november 2016 @ 12:46:
[...]

2 Ricciardo deed niks om Vettel achter te houden.
Omdat hij gewoon niks kon, Vettel was gewoon veel sneller, Vettel pakte ook Max gewoon heel soepel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LopendeVogel
Crashhill schreef op maandag 28 november 2016 @ 12:50:
[...]

Omdat hij gewoon niks kon, Vettel was gewoon veel sneller, Vettel pakte ook Max gewoon heel soepel.
Niks kon? Ik kan me wel aan aantal dingen indenken wat hij allemaal wél kon doen :P Alleen de bange poeperd doet niks (daarom zal die nu wel zoveel met Ros vergeleken worden).

Er waren meerdere situaties he waarin Ricciardo iets kon doen, niet alleen op het laatst toen Ric volledig en makkelijk ingehaald werd door Vettel, kijk maar naar de sandwich waar die lang in gezeten heeft.
Ric reed te veilig, te relaxt (as usual), normaal niks mis mee want hij weet zo elke keer wel wat punten te pakken.. Maar nu had hij eens even NIET zo veilig moeten doen ten gunste van Max die er veel profijt van gehad zou hebben.
Ric zijn 3e plek stond vast, kon niks mee gebeuren.
Max kon de 4e plek krijgen met behulp van Ric.

Niet dat de 5e plek slecht is, maar de 4e was gister mogelijk. Max gaf alles wat hij kon om dat te realiseren, Ric hielp 0,0.

[ Voor 45% gewijzigd door LopendeVogel op 28-11-2016 12:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crashhill
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 26-06-2024
LopendeVogel schreef op maandag 28 november 2016 @ 12:51:
[...]

Niks kon? Ik kan me wel aan aantal dingen indenken wat hij allemaal wél kon doen :P Alleen de bange poeperd doet niks (daarom zal die nu wel zoveel met Ros vergeleken worden).

Er waren meerdere situaties he waarin Ricciardo iets kon doen, niet alleen op het laatst toen Ric volledig en makkelijk ingehaald werd door Vettel, kijk maar naar de sandwich waar die lang in gezeten heeft.
Ric reed te veilig, te relaxt (as usual), normaal niks mis mee want hij weet zo elke keer wel wat punten te pakken.. Maar nu had hij eens even NIET zo veilig moeten doen ten gunste van Max die er veel profijt van gehad zou hebben.

Niet dat de 5e plek slecht is, maar de 4e was gister mogelijk. Max gaf alles wat hij kon om dat te realiseren, Ric hielp 0,0.
Dat is waar, ik vind ook dat hij hem gewoon van de baan had moeten duwen. VET even boos op RIC ipv VES :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
Crashhill schreef op maandag 28 november 2016 @ 12:50:
[...]

Nou ja, soepel. Hij had DRS en parkeerder gewoon zijn auto ervoor. Het scheelde weinig of Max zijn voorvleugel was eraf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Laatst online: 21:22
albino71 schreef op maandag 28 november 2016 @ 12:18:
[...]

Nee hoor, plan A was een twee stopper. Waar baseer jij je op, dat je dit zo als waarheid verkondigd?
Klopt,

Horner bevestigde dat ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
Crashhill schreef op maandag 28 november 2016 @ 12:55:
[...]

Dat is waar, ik vind ook dat hij hem gewoon van de baan had moeten duwen. VET even boos op RIC ipv VES :*)
Ja bijvoorbeeld, niet netjes, maar het is een keiharde sport waarbij er nog maar bar weinig keiharde sporters in zitten. Ja Ham en Verstappen hebben nog dat winnaars mentaliteit (met nog een paar andere, die hebben alleen de wagen niet om dat te realiseren).
Daarom zou iedereen het zo tof vinden dat Ham en Ves in 1 team kwamen, en dan ros en ric in 1 team. Beter op elkaar afgestemd zullen we maar zeggen :P

Laat ros en ric maar in de beste auto rijden en ham en ves in een iets wat mindere auto, dan heb je pas een leuk seizoen :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

asing schreef op maandag 28 november 2016 @ 11:58:
[...]

Ik heb 2 interviews gezien, de ene sprak over Crazy Max, in de andere hoopte Nico dat hij Max niet tegenkwam en daar was die schavuit dan toch! Max heeft gewoon zijn eigen race gereden en maakte het Nico niet echt moeilijk. Maar de angst zat er wel degelijk in. Heerlijk!
Natuurlijk, van Vettel en Ric weet Rosberg dat hij geen gekke acties hoeft te verwachten. Zoals Vettel al zei, hij had gewoon net niet genoeg kans om Rosberg aan te vallen, dat ziet ie in en hij blijft er achter. Verstappen is een wildcard die zich van dat soort dingen niks aantrekt en gewoon zal proberen kosten wat het kost zich er langs te boren. Niet gek dat Rosberg daar niet op zat te wachten :p
[...]

Als Max vierde had willen worden had hij dat toch echt zelf moeten fixen. Je kan moeilijk verwachten dat anderen hem dat cadeau gaan doen :?

[ Voor 24% gewijzigd door fsfikke op 28-11-2016 13:05 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12:50
[...]

Kun je nou nog niet ophouden, gisteren was je ook al zo bezig. En toen heb ik al de feiten neergezet die jij blijkbaar niet ziet....
1. RIC heeft geprobeerd RAI in te halen (of was dat te relaxed?)
2. Waarom moet RIC risico nemen om een 4de plek in het kampioenschap...het is maar een getal en Max intereseert het echt geen reet of hij 4 of 5 wordt.
3. MAX werd net zo makkelijk op dezelfde plek als RIC door VET ingehaald, waarom deed MAX dan niet beter zijn best als RIC het wel had moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla

Bestla

M/M -> V/F

LopendeVogel schreef op maandag 28 november 2016 @ 12:40:
[...]

Je ziet aan Max dat je het wel nodig hebt om in te halen. Auto's die minder goed zijn in de bochten, die kunnen hun kans grijpen op het rechte stuk.
Gister zat Max zijn best te doen om in de DRS van Nico te komen, zo heeft hij profijt van de DRS van Nico, ondanks dat zijn redbull minder snel is, heeft hij wel profijt van andermans DRS.

Ik vind het juist wel wat hebben, gelukkig gaat het ook niet weg :)
In de GP2 hebben ze toch geen DRS /KERS oid op die auto's zitten? En Max wist ook daar in te halen. Waarom kan dit dan niet in de F1? Ligt het aan de auto of de rijder?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvbal79
Bestla schreef op maandag 28 november 2016 @ 13:05:
[...]

In de GP2 hebben ze toch geen DRS /KERS oid op die auto's zitten? En Max wist ook daar in te halen. Waarom kan dit dan niet in de F1? Ligt het aan de auto of de rijder?
Max....GP2....uhm het moet hier niet gekker worden :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22-06 07:59
[...]

GP2 heeft wel de DRS achtervleugel, KERS hebben ze volgens mij niet.

[ Voor 3% gewijzigd door Hoyden op 28-11-2016 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
bvbal79 schreef op maandag 28 november 2016 @ 13:04:
[...]

Kun je nou nog niet ophouden, gisteren was je ook al zo bezig. En toen heb ik al de feiten neergezet die jij blijkbaar niet ziet....
1. RIC heeft geprobeerd RAI in te halen (of was dat te relaxed?)
2. Waarom moet RIC risico nemen om een 4de plek in het kampioenschap...het is maar een getal en Max intereseert het echt geen reet of hij 4 of 5 wordt.
3. MAX werd net zo makkelijk op dezelfde plek als RIC door VET ingehaald, waarom deed MAX dan niet beter zijn best als RIC het wel had moeten doen.
Hehe ja vandaar dat ik niet op jou reageerde, jij kan gewoonweg niet ophouden. Mja dan kan Max beter stoppen toch als het allemaal niks boeit, of die nu crasht of gewoon op de wc blijft zitten maakt allemaal niet uit.
Aub, stop gewoon met je reacties op mij (en laat ons discussiëren).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnowDude
[...]

GP2 heeft wel degelijk DRS. GP3 krijgt het ook vanaf 2017.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla

Bestla

M/M -> V/F

bvbal79 schreef op maandag 28 november 2016 @ 13:07:
[...]

Max....GP2....uhm het moet hier niet gekker worden :)
Ik bedoelde maar, daar wist hij toch ook zonder hulp van wie en wat dan ook naar voren te rijden? Hij laat keer op keer zien te overal te kunnen inhalen. Coureurs die zeggen dat het niet kan durven niet, of weten niet hoe het wel moet.
Die treintjes van vroeger, die weet iedereen nog, maar die krenten maakten wel het verschil. MSG, kon er ook wat van. Jos in de regen _/-\o_ Villeneuf de rebel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
[...]

Nja of het nodig is, is een 2e. Het voegt gewoon een stukje snelheid toe wat natuurlijk leuk is.
Als ze het schrappen, zal ik daar niet van wakker liggen.. Maar goed het geeft natuurlijk wel een leuke extra in de race, nog net wat meer snelheid.

Heeft niks met de auto of de rijder te maken, eerder de kijker haha. Hoewel ze er natuurlijk wel gebruik van maken, je bent niet slim indien je er geen profijt uit haalt wanneer de ander dat wel doet :P

Persoonlijk vind ik DRS wel wat hebben, ja stel je zet een Ferrari naast de RBR die beiden de DRS gebruiken, tsja de Ferrari blijft dan gewoon sneller, die is al sneller zonder DRS dus dat loopt gelijk op.
Maar, stel Ferrari gebruikt geen DRS dan kan bijv de RBR met zijn minder snelle auto alsnog inhalen op een recht stuk mét DRS.

Ook het liften wat Max gister moest doen, ja het heeft allemaal wel wat. Het kent zijn nadelen maar ook zijn voordelen :D

[ Voor 23% gewijzigd door LopendeVogel op 28-11-2016 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
Anoniem: 172410 schreef op maandag 28 november 2016 @ 12:04:
[...]

Jij denkt niet dat dat prachtig afgedekt is in de miljard contracten die met sponsoren zijn afgesloten? Veel punten en fotogenieke 1-2'tjes zijn juist voor sponsoren interessant. Dat Hamilton zou winnen is alleen voor Hamilton interessant.

Als sponsor meedoen met een succesvol team kost bakken met geld. Als je dat als team geld kost doe je echt iets verkeerd :)
Als sponsor wil je maar één ding : je naam zo groot en zo vaak mogelijk een beeld. Als Mercedes echt gas had gegeven en 30+ sec voor het veld uit reed waren ze amper in beeld geweest. Vanuit sponsorperspectief was het zoals het ging perfect. Ze hebben enorm airtime gehad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13:30
Wel erg jammer dat Hamilton direct en indirect de schuld legt bij de mechanische problemen.

Ik kan het gemist hebben hoor, maar werd dit ook zo prominent uitgelicht door Rosberg in 2014 (pech in Engeland, Singapore en Abu Dahbi) en 2015 (pech in Rusland en Italië)? Volgens mij niet toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
StealthyPeanut schreef op maandag 28 november 2016 @ 13:15:
Wel erg jammer dat Hamilton direct en indirect de schuld legt bij de mechanische problemen.

Ik kan het gemist hebben hoor, maar werd dit ook zo prominent uitgelicht door Rosberg in 2014 (pech in Engeland, Singapore en Abu Dahbi) en 2015 (pech in Rusland en Italië)? Volgens mij niet toch?
Zeer zeker wel, maar nu kijken veel meer mensen naar de F1 (althans, vooral de Nederlanders), dan ga je het er gewoon meer over hebben dan vorig jaar wanneer een stuk minder mensen (Nederlanders) keken.

Feit is gewoon (Ros geeft het zelf ook toe) dat Ros niet kan tippen aan de kwaliteiten van Ham, dusja dan gooi je het niet op de kwaliteiten van de coureur, maar de betrouwbaarheid van de auto. De auto heeft in 2016 de kampioen bepaald bij Mercedes (tuurlijk, ros is niet slecht, verre van.. Maar wel slechter dan HAM) en niet de coureur :P

Het is dan ook vind ik (meningen zijn duidelijk verdeeld in de media en de reacties van niet-racers) meer dan terecht dat het daarop geschoven wordt, dat is in dit seizoen gewoon een feit. Had HAM geen pech met de auto, was hij gewoonweg de winnaar, hij is beter. Zelfs met de pech die ham gehad heeft was het nog niet zeker wie er kampioen zou worden, dat zegt al heul veul. Geen punten score in een race en toch kans maken op het wereldkampioen titel, amen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

SnowDude schreef op maandag 28 november 2016 @ 12:37:
[...]

Tja,. zonder alle data die het team heeft kan je er van buiten af niet altijd goed over oordelen.

Die RB is op de meeste circuits gewoon te traag en omdat Mercedes vaak een behoudende strategie heeft moet RB wel een radicale strategie gebruiken om te winnen.

In Brazilië hadden ze als het iets droger was geworden en zonder die laatste SC gewoon kunnen winnen.
Precies, ze moeten het vermogenstekort van de Renault/Tag Heuer-PU proberen te compenseren met zowel chassis, aero als strategie. Het verbaasde mij dan ook wel wat dat geen van beide RBR coureurs nog naar binnen zijn gegaan voor een gokje op de ultrasoft banden aan het einde van de race. Nu waren ze beiden sitting ducks voor Vettel op veel versere en dus veel snellere supersofts.

Nee, merp!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylocke
  • Laatst online: 25-03 22:59

Tylocke

[Team Carrack]

ATS schreef op maandag 28 november 2016 @ 11:32:
[...]

Ach... Team orders worden wel eens vaker in de wind geslagen toch? Ik herinner me een zeker M. Verstappen die een luid en duidelijk "No!" liet horen op de opdracht om zijn teamgenoot langs te laten. Daar heeft hij best veel applaus voor gekregen.

Er bestaat in de F1 altijd een spanning tussen het teambelang en het individuele belang. Je team moet het constructeurskampioenschap binnenhalen, maar als individuele coureur wil je de individuele coureurstitel pakken. Het is tegelijk een teamsport én een individuele sport. Mercedes was al binnen met de constructors titel (en was dat in Monaco natuurlijk nog niet), en dat vind ik het helemaal niet raar dat Lewis dan eerst aan zijn eigen titel denkt en niet aan of Mercedes wel een 1-2 pakt. Sterker nog, dat wilde hij voorkomen. Je teammaat er af rijden kan je natuurlijk niet maken, maar hij hield het erg netjes. Als Nico zoveel sneller wilde, dan had hij er maar langs moeten gaan. Dat deed hij echter niet. Hij kwam zelfs vrijwel nooit binnen DRS.

Wat mij betreft een goede poging van Lewis dus. En het zou me verbazen als er echt actie op volgt.

Edit: En ja, ik vind dat Nico terecht de titel gewonnen heeft, maar ik ben ook blij dat het nog een spannende finale van het seizoen 2016 geworden is.
Maar er zit toch een verschil of je dit bericht van je engineer krijgt, de principal of de grote baas technical director. Niet voor niets zei Paddy Lowe duidelijk in zijn verzoek wie hij was en wat hij wou vragen.

Dat een coureur het niet eens is met strategische beslissingen komt inderdaad vaker voor, van een Verstappen die NO zegt of een Vettel die aangeeft nog niet de pits in te komen omdat zijn banden nog prima aanvoelen.

Toch denk ik dat als de grote baas van je team je de opdracht geeft dat je daar wel gehoor aan dient te geven. Uiteindelijk is hij degene die jouw salaris betaald en verantwoordelijk is voor het gehele team, inclusief al die honderden mensen die voor de coureurs werken.

Dus wat mij betreft was Lewis prima bezig totdat Paddy aangaf dat hij sneller moest en het gewoon negeerde. Daarna had hij gewoon zijn werk moeten doen en wegrijden. Maarja, Lewis voelt zich al het hele jaar gesaboteerd door Mercedes en dan krijg je wat frustraties. Ik denk dat hier intern nog wel over gesproken gaat worden maar dat we er buiten niet veel meer van gaan meekrijgen.

You can know all the math in the 'Verse, but take a boat in the air you don't love, she'll shake you off just as sure as the turning of worlds. Love keeps her in the air when she oughta fall down, tells ya she's hurtin' 'fore she keens. Makes her home.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ADDG
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:55
Bestla schreef op maandag 28 november 2016 @ 13:12:
[...]
Ik bedoelde maar, daar wist hij toch ook zonder hulp van wie en wat dan ook naar voren te rijden? Hij laat keer op keer zien te overal te kunnen inhalen. Coureurs die zeggen dat het niet kan durven niet, of weten niet hoe het wel moet.
Die treintjes van vroeger, die weet iedereen nog, maar die krenten maakten wel het verschil. MSG, kon er ook wat van. Jos in de regen _/-\o_ Villeneuf de rebel. :)
Je bent waarschijnlijk in de war met F3 want Max heeft geen GP2 gereden maar inderdaad daar had hij ook mooie inhaal acties zonder DRS. Ook had hij daar een geweldige regen race trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

asing schreef op maandag 28 november 2016 @ 13:14:
Als sponsor wil je maar één ding : je naam zo groot en zo vaak mogelijk een beeld. Als Mercedes echt gas had gegeven en 30+ sec voor het veld uit reed waren ze amper in beeld geweest. Vanuit sponsorperspectief was het zoals het ging perfect. Ze hebben enorm airtime gehad.
Leuk, maar daar krijg je contactueel niet voor betaald. Voor punten hoogstwaarschijnlijk wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isniedood
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 15:33

Isniedood

nee, echt niet!

PauseBreak schreef op maandag 28 november 2016 @ 13:22:
[...]

Precies, ze moeten het vermogenstekort van de Renault/Tag Heuer-PU proberen te compenseren met zowel chassis, aero als strategie. Het verbaasde mij dan ook wel wat dat geen van beide RBR coureurs nog naar binnen zijn gegaan voor een gokje op de ultrasoft banden aan het einde van de race. Nu waren ze beiden sitting ducks voor Vettel op veel versere en dus veel snellere supersofts.
Ze hadden geen vers setje meer.

Mijn foto's met mijn lieve Pentax K200d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
PauseBreak schreef op maandag 28 november 2016 @ 13:22:
[...]
Het verbaasde mij dan ook wel wat dat geen van beide RBR coureurs nog naar binnen zijn gegaan voor een gokje op de ultrasoft banden aan het einde van de race. Nu waren ze beiden sitting ducks voor Vettel op veel versere en dus veel snellere supersofts.
Als ze dat hadden gedaan hadden ze bijna 20 seconden goed moeten maken op Vettel die dan op de zelfde banden zou rijden. Dat zou alleen gewerkt hebben als ze dat een ronde of 4 eerder dan Vettel gedaan zouden hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorkick
  • Laatst online: 18:47
LopendeVogel schreef op maandag 28 november 2016 @ 13:21:
[...]

Zeer zeker wel, maar nu kijken veel meer mensen naar de F1 (althans, vooral de Nederlanders), dan ga je het er gewoon meer over hebben dan vorig jaar wanneer een stuk minder mensen (Nederlanders) keken.

Feit is gewoon (Ros geeft het zelf ook toe) dat Ros niet kan tippen aan de kwaliteiten van Ham, dusja dan gooi je het niet op de kwaliteiten van de coureur, maar de betrouwbaarheid van de auto. De auto heeft in 2016 de kampioen bepaald bij Mercedes (tuurlijk, ros is niet slecht, verre van.. Maar wel slechter dan HAM) en niet de coureur :P

Het is dan ook vind ik (meningen zijn duidelijk verdeeld in de media en de reacties van niet-racers) meer dan terecht dat het daarop geschoven wordt, dat is in dit seizoen gewoon een feit. Had HAM geen pech met de auto, was hij gewoonweg de winnaar, hij is beter. Zelfs met de pech die ham gehad heeft was het nog niet zeker wie er kampioen zou worden, dat zegt al heul veul. Geen punten score in een race en toch kans maken op het wereldkampioen titel, amen.
Valt wel mee hoe dit de afgelopen jaren is uitgelicht hoor, het was nu wat meer omdat Hamilton een paar keer achter elkaar pech had en daar in de media zelf vraagtekens bij zette.
Er zijn zoveel seizoenen geweest die anders waren afgelopen als betrouwbaarheid/pech geen onderdeel van F1 was geweest. Dit werd gister ook goed verwoord door Brundle op Sky.

Ik vind dat ook niet dat je kan zeggen dat HAM dit seizoen beter heeft gepresteerd. Als jij hem een betere coureur vind, prima, maar feit is, ROS is door zijn consistentie wereldkampioen.

kimi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
LopendeVogel schreef op maandag 28 november 2016 @ 13:10:
[...]

Hehe ja vandaar dat ik niet op jou reageerde, jij kan gewoonweg niet ophouden. Mja dan kan Max beter stoppen toch als het allemaal niks boeit, of die nu crasht of gewoon op de wc blijft zitten maakt allemaal niet uit.
Aub, stop gewoon met je reacties op mij (en laat ons discussiëren).
Geweldig..ik kan gewoon niet ophouden?

Ook mooi een discussie voeren maar alleen reageren als het je uitkomt. Geweldige discussies levert dat op inderdaad :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

SnowDude schreef op maandag 28 november 2016 @ 13:27:
[...]

Als ze dat hadden gedaan hadden ze bijna 20 seconden goed moeten maken op Vettel die dan op de zelfde banden zou rijden. Dat zou alleen gewerkt hebben als ze dat een ronde of 4 eerder dan Vettel gedaan zouden hebben.
Ultrasoft is de zachtere compound. Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik niet heb uitgerekend wat de delta is t.o.v. de supersofts inclusief gewijzigde pitstopstrategie, maar ik had eigenlijk wel een gokje verwacht. Zeker met RIC want die reed in een min of meer kansloze positie.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastie-88
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20-06 22:55
yorkick schreef op maandag 28 november 2016 @ 13:28:
[...]

Valt wel mee hoe dit de afgelopen jaren is uitgelicht hoor, het was nu wat meer omdat Hamilton een paar keer achter elkaar pech had en daar in de media zelf vraagtekens bij zette.
Er zijn zoveel seizoenen geweest die anders waren afgelopen als betrouwbaarheid/pech geen onderdeel van F1 was geweest. Dit werd gister ook goed verwoord door Brundle op Sky.

Ik vind dat ook niet dat je kan zeggen dat HAM dit seizoen beter heeft gepresteerd. Als jij hem een betere coureur vind, prima, maar feit is, ROS is door zijn consistentie wereldkampioen.
Maar vind jij het niet frappant dat na het wisselen van de crew tussen HAM en ROS dat de problemen ook mee verschoven?
Ik kan Lewis daar ergens wel in volgen eigenlijk..

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-06 08:02
Anoniem: 172410 schreef op maandag 28 november 2016 @ 13:24:
[...]

Leuk, maar daar krijg je contactueel niet voor betaald. Voor punten hoogstwaarschijnlijk wel.
Maar het helpt wel als je dat contract wilt verlengen of nieuwe sponsoren wilt aantrekken.
Je merkt bijvoorbeeld dat Red Bull voor komend jaar een stuk minder moeite had om sponsoren te regelen dan het afgelopen jaar.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• bvbal79
Bastie-88 schreef op maandag 28 november 2016 @ 13:32:
[...]

Maar vind jij het niet frappant dat na het wisselen van de crew tussen HAM en ROS dat de problemen ook mee verschoven?
Ik kan Lewis daar ergens wel in volgen eigenlijk..
En ik Rosberg, die heeft dus 2 jaar met een kutcrew gewerkt dus blijkbaar. Maar die heb ik 2 jaar lang niet horen klagen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13:30
LopendeVogel schreef op maandag 28 november 2016 @ 13:21:
[...]

Ik heb het vorig jaar in ieder geval weinig voorbij zien komen. Zeker niet Rosberg die het zelf riep.

Vind ik niet. Als Hamilton niet de fouten had gemaakt die hij heeft gemaakt dit seizoen, dan was hij kampioen geweest. Het is niet dat hij met een McLaren Honda reed die maar 2 races meeging he. Hij heeft teveel fouten gemaakt en daar heeft Rosberg van geprofiteerd.

Hamilton is sneller en pur sang een betere racer, maar heeft zich naar mijn beleving teveel af laten leiden door alle randzaken. Prost werd ook berekend kampioen, maar is het niet minder waardig daardoor. Rosberg heeft het dit jaar verdiend en beter gereden dan Hamilton.
Pagina: 1 ... 19 ... 21 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:

Dit topic sluit de woensdag na de race. Een nieuw racetopic wordt de donderdag voor de race geopend.

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Algemeen F1 nieuws en discussie niet gerelateerd aan deze GP kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2016 - Deel 3 besproken worden.
GP2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.

IRC Chat: http://irc.tweakers.net/f1