All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Je kunt het ook anders zien, ROS had de afgelopen 2 jaar recht om te klagen maar deed dat niet.bvbal79 schreef op maandag 28 november 2016 @ 13:34:
[...]
En ik Rosberg, die heeft dus 2 jaar met een kutcrew gewerkt dus blijkbaar. Maar die heb ik 2 jaar lang niet horen klagen.
Waarom niet? Geen idee...
Edit:
Zit net naar de uitslagen te kijken..
In 2014 & 2015 is HAM ook vaker uitgevallen dan ROS, dus inderdaad een vergelijk zoeken in de crew is niet helemaal terecht..
[ Voor 20% gewijzigd door Bastie-88 op 28-11-2016 13:43 ]
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Ik kan Lewis daar in volgens als in dat het geen ideale situatie is, als je gewend bent om een vast team om je heen te hebben waar je op ingewerkt bent.Bastie-88 schreef op maandag 28 november 2016 @ 13:32:
[...]
Maar vind jij het niet frappant dat na het wisselen van de crew tussen HAM en ROS dat de problemen ook mee verschoven?
Ik kan Lewis daar ergens wel in volgen eigenlijk..
Maar dat heeft niks te maken met de mechanische pech die HAM heeft gehad. Plus hij heeft zelf ook genoeg punten laten liggen door eigen fouten. ROS heeft ook wel zijn momenten gehad waar hij pech had en punten verloor door fouten van anderen.
Je moet niet vergeten dat in dit Mercedes jaar door de media veel wordt gezocht om leuke storylines te creëren. In 2010 waren er zoveel aanrijdingen, pechgevallen en fouten door alle wereldkampioenkandidaten, dat er weinig gezeurd werd en veel geraced.

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Anoniem: 172410
Allemaal aan de ranja, gezien alcohol daar strikt verboten isRivanov schreef op maandag 28 november 2016 @ 13:45:
En die jongen moet vandaag naar Kuala Lumpur.
[afbeelding]
...moeten er eerst wat regels veranderd worden

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Ze meten alles bij de F1, dus ook de air time. Weet je nog dat ze bij Mercedes gingen klagen dat ze, hoewel op kop, veel minder in beeld waren dan Red Bull die aan het vechten was?Anoniem: 172410 schreef op maandag 28 november 2016 @ 13:24:
[...]
Leuk, maar daar krijg je contactueel niet voor betaald. Voor punten hoogstwaarschijnlijk wel.
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Alcohol is daar helemaal niet volledig verboden toch? Ik meende enkel in het openbaar, maar dat toeristen in clubs en hotels e.d. best mogen drinken.Anoniem: 172410 schreef op maandag 28 november 2016 @ 13:51:
[...]
Allemaal aan de ranja, gezien alcohol daar strikt verboten is
Hier ben ik voor 2017 enorm benieuwd naar. De rijderskwaliteiten en kansen voor de toekomst lijken behoorlijk te zijn uitgekristalliseerd. Er zijn mogelijkheden en when in doubt, just throw moaahhrrr money at it! Mijn gevoel zegt dat dit een kwaliteit is waar juist RB in uitblinkt.RocketKoen schreef op maandag 28 november 2016 @ 13:33:
[...]
Je merkt bijvoorbeeld dat Red Bull voor komend jaar een stuk minder moeite had om sponsoren te regelen dan het afgelopen jaar.
Trouwens RIC, wat een kerel!
RB lijkt mij ook wel een team dat vanuit het niets een AI met superlicentie aan de start brengt.Arfman schreef op maandag 28 november 2016 @ 13:50:
Gedachtespinsel: HAM wordt ontslagen bij Mercedes. Horner zegt "kom maar jongen" en RB brengt, surprise! volgend jaar 3 auto's aan de start. RIC, HAM en VES in identieke auto's. VES wordt kampioen en Horner ziet er na dat jaar uit als Ecclestone.
[ Voor 32% gewijzigd door Oyster op 28-11-2016 13:57 ]
Moesten ze bij Mercedes maar een begrenzer op de motor zetten. Problem solved.asing schreef op maandag 28 november 2016 @ 13:53:
[...]
Ze meten alles bij de F1, dus ook de air time. Weet je nog dat ze bij Mercedes gingen klagen dat ze, hoewel op kop, veel minder in beeld waren dan Red Bull die aan het vechten was?
Dit wordt een beetje vermoeiend. Het team heeft duidelijk te kennen gegeven dat ze de voorkeur gaven aan een 1-2. Dan kunnen we er allemaal mooie verhalen omheen verzinnen, maar Hamilton probeerde dus vooral - of uitsluitend - te winnen voor Hamilton.asing schreef op maandag 28 november 2016 @ 13:53:
Ze meten alles bij de F1, dus ook de air time. Weet je nog dat ze bij Mercedes gingen klagen dat ze, hoewel op kop, veel minder in beeld waren dan Red Bull die aan het vechten was?
De pitdelta was net 21 seconden bij een pitstop van 2,3s (Rosberg). Dat valt dus wel mee. Er zijn circuits waar je een grotere marge nodig hebt. Of het wel of niet zou kunnen dat weet ik niet. Er zijn teveel verschillende factoren in het spel om dat stellig de ene of andere kant op te kunnen zeggen.SnowDude schreef op maandag 28 november 2016 @ 13:37:
[...]
Zelfs de ultra's was geen optie. De pit delta was dik 20 seconden, die ultra softs gaan 15 ronden mee. Die banden ware zeker geen seconde sneller dan de Super Softs.
Nee, merp!
In ronde 40 (het moment waar de switch naar Ultra's pas mogelijk was) reed Vettel 8 seconden achter RIC. Als RIC dan naar binnen was gegaan zou hij 13 seconden achter Vettel de pit uit komen. Dat gat had hij nooit dicht gereden in 15 ronden.PauseBreak schreef op maandag 28 november 2016 @ 13:59:
[...]
De pitdelta was net 21 seconden bij een pitstop van 2,3s (Rosberg). Dat valt dus wel mee. Er zijn circuits waar je een grotere marge nodig hebt. Of het wel of niet zou kunnen dat weet ik niet. Er zijn teveel verschillende factoren in het spel om dat stellig de ene of andere kant op te kunnen zeggen.
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Uiteraard. Een 1-2 was niet nodig voor het constructeurskampioenschap en zou (heeft) Nico kampioen maken. Als je rijders wil die precies doen wat je zegt en zelf geen kampioen willen worden moet je coureurs als Barrichello inhuren en geen alpha-mannetjes als Lewis.Anoniem: 172410 schreef op maandag 28 november 2016 @ 13:59:
[...]
Dit wordt een beetje vermoeiend. Het team heeft duidelijk te kennen gegeven dat ze de voorkeur gaven aan een 1-2. Dan kunnen we er allemaal mooie verhalen omheen verzinnen, maar Hamilton probeerde dus vooral - of uitsluitend - te winnen voor Hamilton.
My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
Anoniem: 147126
Inderdaad. De enige mogelijkheid die misschien beter voor Ricciardo geweest zou zijn, zou een 1-stop strategie geweest zijn, -niet- een 3-stop...SnowDude schreef op maandag 28 november 2016 @ 14:02:
[...]
In ronde 40 (het moment waar de switch naar Ultra's pas mogelijk was) reed Vettel 8 seconden achter RIC. Als RIC dan naar binnen was gegaan zou hij 13 seconden achter Vettel de pit uit komen. Dat gat had hij nooit dicht gereden in 15 ronden.
Kampioen willen worden is iets anders dan alleen aan je eigen belangen denken.ATS schreef op maandag 28 november 2016 @ 14:11:
Uiteraard. Een 1-2 was niet nodig voor het constructeurskampioenschap en zou (heeft) Nico kampioen maken. Als je rijders wil die precies doen wat je zegt en zelf geen kampioen willen worden moet je coureurs als Barrichello inhuren en geen alpha-mannetjes als Lewis.
RB is heel erg van de split strategy dit jaar. 1 rijder op de "safe" optie en 1 die meer risico neemt.Anoniem: 147126 schreef op maandag 28 november 2016 @ 14:12:
[...]
Inderdaad. De enige mogelijkheid die misschien beter voor Ricciardo geweest zou zijn, zou een 1-stop strategie geweest zijn, -niet- een 3-stop...
Wel een beetje jammer in dit geval, want RIC had in principe ook een 1 stopper kunnen doen. Nu heeft hij bij de start nadeel gehad van zijn hardere banden, terwijl hij er maar 2 rondjes langer op reed.
Nee. Je kan alleen kampioen worden als je op het moment dat het er toe doet alleen aan je eigen belang denkt.Anoniem: 172410 schreef op maandag 28 november 2016 @ 14:14:
[...]
Kampioen willen worden is iets anders dan alleen aan je eigen belangen denken.
My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
Het verbaaste me juist in Brazilie dat ze elkaar klakkeloos volgden.RocketKoen schreef op maandag 28 november 2016 @ 14:16:
[...]
RB is heel erg van de split strategy dit jaar. 1 rijder op de "safe" optie en 1 die meer risico neemt.
Wel een beetje jammer in dit geval, want RIC had in principe ook een 1 stopper kunnen doen. Nu heeft hij bij de start nadeel gehad van zijn hardere banden, terwijl hij er maar 2 rondjes langer op reed.
Nee. Als je altijd alleen maar aan jezelf denkt, denkt het team aan het team om het moment dat het erom gaat. Dat gaat vroeg of laat tegen je werken en dat hebben we natuurlijk ook al wel een beetje gezien.ATS schreef op maandag 28 november 2016 @ 14:20:
Nee. Je kan alleen kampioen worden als je op het moment dat het er toe doet alleen aan je eigen belang denkt.
Dat was niet klakkeloos, Max ging pas naar de inters toen Ricciardo bewees dat die op dat moment de snelste banden waren.MikeyMan schreef op maandag 28 november 2016 @ 14:27:
[...]
Het verbaaste me juist in Brazilie dat ze elkaar klakkeloos volgden.
Over twee sectoren, niet over een volle ronde.SnowDude schreef op maandag 28 november 2016 @ 14:29:
[...]
Dat was niet klakkeloos, Max ging pas naar de inters toen Ricciardo bewees dat die op dat moment de snelste banden waren.
Dat weet ik niet. De pittijd van Ricciardo was vrij constant (22,08s en 21,0nogwat). Met een afwijkende strategie t.o.v. Ferrari had je nog iets kunnen proberen. Dat is echter wel afhankelijk van de delta die RBR kon halen op de US tov Ferrari op de SS, en die is onbekend want RBR heeft de US niet gebruikt in de race.SnowDude schreef op maandag 28 november 2016 @ 14:02:
[...]
In ronde 40 (het moment waar de switch naar Ultra's pas mogelijk was) reed Vettel 8 seconden achter RIC. Als RIC dan naar binnen was gegaan zou hij 13 seconden achter Vettel de pit uit komen. Dat gat had hij nooit dicht gereden in 15 ronden.
Dat is overigens wel mooi om te zien. RBR heeft de pitstoptijden in de loop van het seizoen behoorlijk weten te verbeteren. Van regelmatig richting de 3s per pitstop in het begin van het seizoen naar nu rond de 2s per pitstop. Goed om te zien. Hopelijk brengt de nieuwe auto en nieuwe PU van Renault genoeg zodat ze niet meer zulke extreme tactieken hoeven te proberen volgend jaar. Zou mooi zijn.
Nee, merp!
Het is nogal een stap van "als het er toe doet" naar "alleen maar" niet?Anoniem: 172410 schreef op maandag 28 november 2016 @ 14:28:
[...]
Nee. Als je altijd alleen maar aan jezelf denkt, denkt het team aan het team om het moment dat het erom gaat. Dat gaat vroeg of laat tegen je werken en dat hebben we natuurlijk ook al wel een beetje gezien.
Ik denk dat er geen enkele F1 rijder is die niet alleen maar aan zichzelf denkt op het moment dat ze kansen hebben op het kampioenschap.Anoniem: 172410 schreef op maandag 28 november 2016 @ 14:28:
Nee. Als je altijd alleen maar aan jezelf denkt, denkt het team aan het team om het moment dat het erom gaat. Dat gaat vroeg of laat tegen je werken en dat hebben we natuurlijk ook al wel een beetje gezien.
En verder lijkt dit verhaal van Mercedes me inderdaad gewoon een storm in een glas water zoals hierboven al een aantal maal vermeld. Goed voor de publiciteit, levert veel aandacht op, goed voor de aandacht voor de F1 in zijn geheel. Eigenlijk gewoon hetzelfde verhaal als met de angst dat Verstappen van invloed kon zijn op de uitkomst van het kampioenschap etc.
Het is juist helemaal geen stap. Als je op de relevante momenten aan jezelf denkt, denk je dus alleen maar aan jezelf. Die andere momenten zijn immers niet relevant.ATS schreef op maandag 28 november 2016 @ 14:33:
Het is nogal een stap van "als het er toe doet" naar "alleen maar" niet?
Vertel: hoe was het halen van de 1-2 voor Mercedes gisteren relevanter dan het halen van de titel voor Lewis? Het kampioenschap voor het team was al lang binnen, dat van Lewis was nog mogelijk.Anoniem: 172410 schreef op maandag 28 november 2016 @ 14:45:
[...]
Het is juist helemaal geen stap. Als je op de relevante momenten aan jezelf denkt, denk je dus alleen maar aan jezelf. Die andere momenten zijn immers niet relevant.
Mwaaah, toch wel een beetje klakkeloos....SnowDude schreef op maandag 28 november 2016 @ 14:29:
[...]
Dat was niet klakkeloos, Max ging pas naar de inters toen Ricciardo bewees dat die op dat moment de snelste banden waren.
Alle weerberichten vertelden dat er meer regen aankwam; dan is het hoe dan ook niet verstandig om die gok te wagen.
Zonder dat weerbericht snapte ik het, 'met' begreep ik er geen snars van en vond ik het een beetje dom.
Het lijkt wel of RBR een nieuwe strateeg heeft dit jaar. Als ze volgend jaar een WK auto hebben, kunnen dergelijke beslissingen je het kampioenschap kosten.
Marketing oogpunt voor het team.ATS schreef op maandag 28 november 2016 @ 14:46:
[...]
Vertel: hoe was het halen van de 1-2 voor Mercedes gisteren relevanter dan het halen van de titel voor Lewis? Het kampioenschap voor het team was al lang binnen, dat van Lewis was nog mogelijk.
Nee, merp!
Ik blijf erbij dat Hamilton ons een mooie race heeft gevonden. En wat de fans vinden is toch (vind ik dan romantisch) nog altijd belangrijker dan de belangen van een team dat toch al te dominant isIt’s true there’s no ‘i’ in team, but there are two in Lewis Hamilton’s name.
[ Voor 41% gewijzigd door Grrrrrene op 28-11-2016 14:53 ]
Ik verwacht omdat het rijders kampioenschap ook al binnen was voor het team en dan is een 1-2 toch best belangrijk.ATS schreef op maandag 28 november 2016 @ 14:46:
[...]
Vertel: hoe was het halen van de 1-2 voor Mercedes gisteren relevanter dan het halen van de titel voor Lewis? Het kampioenschap voor het team was al lang binnen, dat van Lewis was nog mogelijk.
210667
Zou best kunnen, maar dan weet team Mercedes wel een risicolozere manier te vinden dan wat ze gisteren riepen. Hadden ze wel een een format "c: /s -ham" gedaan op hun laptopje.SnowDude schreef op maandag 28 november 2016 @ 14:56:
Mercedes wilde gisteren gewoon dat Nico kampioen werd en niet Hamilton.
Ik begrijp er weinig van eigenlijk. Hoe is het halen van een 1-2 dan belangrijker dan het halen van een individuele titel? Mercedes zou hun coureurs toch gewoon laten rijden? Een 1-2 is belangrijk voor een constreurskampioenschap: maximale punten voor het team, maar daar waren ze niet meer voor nodig... Qua publiciteit hebben ze meer aan een spannende strijd met wat controverse dan aan een saaie 1-2- waarbij de nummers 1 en 2 met een straatlengte winnen van de rest. En (voor zover bekend) gaat de inkomstenverdeling van de teams aan de hand van de ranking, niet de punten. De #1 ranking stond al vast. Dus nee, ik zie het niet. Maar dat zal wel aan mij liggen. Ik snap het wel dat Lewis in deze een middelvinger opsteekt naar het team en gewoon probeert, met legale middelen, Nico in een fout te laten drukken en zo het kampioenschap naar zich toe te trekken. Kudo's als het hem dat gelukt was, nu de hartelijke felicitaties aan terechte winnaar Nico.Dennism schreef op maandag 28 november 2016 @ 14:55:
[...]
Ik verwacht omdat het rijders kampioenschap ook al binnen was voor het team en dan is een 1-2 toch best belangrijk.
Ik ben bij deze wel klaar met deze discussie, we gaan er niet uitkomen. Mijn insteek is duidelijk, een ander mag er een andere mening over hebben. Ik ga er niet meer op reageren in elk geval.
[ Voor 8% gewijzigd door ATS op 28-11-2016 15:22 . Reden: Punten = inkomsten puntje toegevoegd. ]
Ja leuk natuurlijk maar als je je mening niet wil bespreken dan moet je die hier ook maar niet neerzetten.LopendeVogel schreef op maandag 28 november 2016 @ 13:10:
[...]
Hehe ja vandaar dat ik niet op jou reageerde, jij kan gewoonweg niet ophouden. Mja dan kan Max beter stoppen toch als het allemaal niks boeit, of die nu crasht of gewoon op de wc blijft zitten maakt allemaal niet uit.
Aub, stop gewoon met je reacties op mij (en laat ons discussiëren).
Ik ben van mening dat HAM de eerste 4 races weinig zin had in winnen (of formule 1 in zijn geheel)LopendeVogel schreef op maandag 28 november 2016 @ 13:21:
[...]
De auto heeft in 2016 de kampioen bepaald bij Mercedes (knip) en niet de coureur
Later in het seizoen hebben ze beide pech gehad, en misschien de ene wat meer dan de andere, maar dan is het niet zo slim om het er op aan te laten komen he
Maar ook daar heeft HAM wat laten liggen t.o.v ROS (Italië een slechte start, Singapore waar ROS t hele weekend sneller was dan HAM en in Japan weer een slechte start.)
Dan kan je alles gooien op meer mechanische pech voor de een dan voor de ander, maar eigenlijk valt dat dus wel mee, HAM had genoeg kansen om te winnen dit jaar.
ROS heeft uiteindelijk zijn punten beter gemanaged dan HAM, endus heeft ROS gewonnen.
Ik snap volledig dat Lewis het deed en vind het ook vrij logisch dat hij het deed, hij wil zelf kampioen worden. Ik snap echter ook best dat het team graag een 1-2 wil (volgens mij levert ieder punt gewoon keiharde euro's op van zowel de FOM, als vaak in sponsor contracten, net als overwinningen tellen voor de sponsors), want naast het constructeurs kampioenschap was ook de rijders titel al binnen, alleen welke van de 2 coureurs was nog de vraag. Als de strijd tussen Lewis en een coureur van een anders was geweest zou het team ook anders gereageerd hebben verwacht ik.ATS schreef op maandag 28 november 2016 @ 15:01:
[...]
Ik begrijp er weinig van eigenlijk. Hoe is het halen van een 1-2 dan belangrijker dan het halen van een individuele titel? Mercedes zou hun coureurs toch gewoon laten rijden? Een 1-2 is belangrijk voor een constreurskampioenschap: maximale punten voor het team, maar daar waren ze niet meer voor nodig... Qua publiciteit hebben ze meer aan een spannende strijd met wat controverse dan aan een saaie 1-2- waarbij de nummers 1 en 2 met een straatlengte winnen van de rest. Dus nee, ik zie het niet. Maar dat zal wel aan mij liggen. Ik snap het wel dat Lewis in deze een middelvinger opsteekt naar het team en gewoon probeert, met legale middelen, Nico in een fout te laten drukken en zo het kampioenschap naar zich toe te trekken. Kudo's als het hem dat gelukt was, nu de hartelijke felicitaties aan terechte winnaar Nico.
Ik ben bij deze wel klaar met deze discussie, we gaan er niet uitkomen. Mijn insteek is duidelijk, een ander mag er een andere mening over hebben. Ik ga er niet meer op reageren in elk geval.
We zaten op de North Grandstand waar we de auto's vanaf bocht 3 aan zagen komen zo naar 4 en 5 en dan na 6 het rechte stuk op. Perfect zicht op twee tv's en inclusief catering ^O^
Na de race nog een stuk van het concert van Rihanna mogen aanschouwen. Ze begon uiteindelijk om 21.45 terwijl de hekken om 19 uur open gingen. Wat een hel was het om binnen te komen. Uiteindelijk via een andere manier het nog prima mee kunnen maken!
Overigens mag er gewoon alcohol geschonken worden binnen het terrein. Je hebt er wel aparte plekken voor maar de clubs schenken het ook gewoon. Wel aan de prijs, reken op 11/12 euro per pintje

ps. Ben geen topfotograaf!
[ Voor 5% gewijzigd door Boinkie op 28-11-2016 15:11 ]
Hu? We hebben t over gisteren en het 2016 seizoen toch?yorkick schreef op maandag 28 november 2016 @ 13:28:
[...]
*knip*
Ik vind dat ook niet dat je kan zeggen dat HAM dit seizoen beter heeft gepresteerd. Als jij hem een betere coureur vind, prima, maar feit is, ROS is door zijn consistentie wereldkampioen.
Ham heeft duidelijk beter gepresteerd (kijk naar de overwinningen). Op basis van coureurs (ros / ham) heeft ham duidelijk beter gepresteerd.
Op basis van de auto, heeft die van ros het beter gedaan, maar dan hebben we het over de auto. Ik denk dat je die 2 door elkaar haalt? Of we moeten het over een ander seizoen / jaar hebben, dan mijn excuses (dan heb ik ergens op 1 van deze pagina's iets gemist haha).
Aaah tof, wat ben ik jaloers zeg!!!Boinkie schreef op maandag 28 november 2016 @ 15:08:
Zo! Wat een geweldig weekend achter de rug! Afgelopen woensdag naar Dubai gevlogen om daar eerst even twee dagen bij te komen. Besloten om de vrije trainingen over te slaan. Zaterdag en zondag wel naar het Circuit geweest! Foto's zijn van de kwalificatie omdat ik tijdens de race gewoon alles wilde volgen.
We zaten op de North Grandstand waar we de auto's vanaf bocht 3 aan zagen komen zo naar 4 en 5 en dan na 6 het rechte stuk op. Perfect zicht op twee tv's en inclusief catering ^O^
Na de race nog een stuk van het concert van Rihanna mogen aanschouwen. Ze begon uiteindelijk om 21.45 terwijl de hekken om 19 uur open gingen. Wat een hel was het om binnen te komen. Uiteindelijk via een andere manier het nog prima mee kunnen maken!
Overigens mag er gewoon alcohol geschonken worden binnen het terrein. Je hebt er wel aparte plekken voor maar de clubs schenken het ook gewoon. Wel aan de prijs, reken op 11/12 euro per pintje
[video]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ennuh, geen fotograaf? Nou uhm de foto's zijn anders om van te genieten, petje af!! Goed gedaan kerel!
Mja, punten = centjes. Maar was er ook niet ergens het statement dat men de coureurs lieten racen voor de titel (eerder dit jaar)?Dennism schreef op maandag 28 november 2016 @ 15:08:
[...]
Ik snap volledig dat Lewis het deed en vind het ook vrij logisch dat hij het deed, hij wil zelf kampioen worden. Ik snap echter ook best dat het team graag een 1-2 wil (volgens mij levert ieder punt gewoon keiharde euro's op van zowel de FOM, als vaak in sponsor contracten, net als overwinningen tellen voor de sponsors), want naast het constructeurs kampioenschap was ook de rijders titel al binnen, alleen welke van de 2 coureurs was nog de vraag. Als de strijd tussen Lewis en een coureur van een anders was geweest zou het team ook anders gereageerd hebben verwacht ik.
Mercedes heeft het constructeurs kampioenschap gewonnen en Nico het rijders kampioenschap.LopendeVogel schreef op maandag 28 november 2016 @ 15:15:
[...]
Hu? We hebben t over gisteren en het 2016 seizoen toch?
Ham heeft duidelijk beter gepresteerd (kijk naar de overwinningen). Op basis van coureurs (ros / ham) heeft ham duidelijk beter gepresteerd.
Op basis van de auto, heeft die van ros het beter gedaan, maar dan hebben we het over de auto. Ik denk dat je die 2 door elkaar haalt? Of we moeten het over een ander seizoen / jaar hebben, dan mijn excuses (dan heb ik ergens op 1 van deze pagina's iets gemist haha).
Niets meer en niets minder. Hoe duidelijk wil je het hebben?
Dat lijkt aantoonbaar onjuist te zijn. Iedere punt telt bij het kampioenschap, dus iedere rijder die zichzelf benadeeld in het voordeel van het team denkt niet alleen maar aan zichzelf. Zeker voorin het seizoen weet je niet of dat je achterin wellicht het kampioenschap kost. Coureurs blijven coureurs en zullen inderdaad strijdenTwynn schreef op maandag 28 november 2016 @ 14:37:
Ik denk dat er geen enkele F1 rijder is die niet alleen maar aan zichzelf denkt op het moment dat ze kansen hebben op het kampioenschap.
Wat ik, jij of zelfs Hamilton daarvan vindt is irrelevant. Mercedes heeft duidelijk aangegeven wat voor hen de voorkeur had.ATS schreef op maandag 28 november 2016 @ 14:46:
Overigens is niet moeilijk te raden welk voordeel men heeft: in het ene geval heeft met een 1-2 en een kampioenschap, in het andere geval een kampioenschap.
Dat hebben ze toch ook gedaan? Ik kan me niet echt herinneren dat ik Mercedes met enige regelmaat teamorders heb zien uitvaardigen dit seizoen waarin ze de coureurs verboden te racen (uit mijn een 1x een order met de vraag aan Rosberg om Hamilton er langs te laten zodat deze kon winnen, was dat niet Monaco?). Zo hoorde ik gister ook geen team orders om niet te racen tegen elkaar (enkel een order om het tempo wat op te voeren omdat ze bang waren dat Vettel mogelijk mee ging doen voor de zege), dit kun je natuurlijk ook zien als een teamorder om juist te gaan racen, ipv de pace te controlenHippocampus schreef op maandag 28 november 2016 @ 15:16:
[...]
Mja, punten = centjes. Maar was er ook niet ergens het statement dat men de coureurs lieten racen voor de titel (eerder dit jaar)?
Maar nogmaals, zowel vanuit Hamilton, als vanuit het team waren eigenlijk alle comments volledig te begrijpen, ik snap ook eigenlijk de hele heisa niet zo. Net zo als dat het volledig logisch was van Rosberg om eigenlijk maar weinig te doen behalve achter Hamilton aan de rijden op een klein gaatje.
Ah hier wordt ik blij van.. Zou verplicht moeten worden om in het race topic een post-race verslag af te leveren..Boinkie schreef op maandag 28 november 2016 @ 15:08:
Zo! Wat een geweldig weekend achter de rug! Afgelopen woensdag naar Dubai gevlogen om daar eerst even twee dagen bij te komen. [..]
TOP!! Prima Foto's ook..
Vraag: Hoe was de sfeer? Van de tv-beelden die ik zag kon ik er niet zo veel van maken.
overwinningen: Ham - Ros 10-9 (inderdaad duidelijk beter)LopendeVogel schreef op maandag 28 november 2016 @ 15:15:
[...]
Hu? We hebben t over gisteren en het 2016 seizoen toch?
Retired: Ham- Ros 2-1 (inderdaad de auto van rosberg presteerde veel beter)
Australie: Rosberg wint de eerste bocht van Hamilton (tja wie is nu de betere coureur?)
Bahrein: Ham eraf getikt door Bottas (of was het de auto die minder was?)
China: Ham kan niet kwalificeren, Maar in de race verder geen grote problemen...toch maar P7
Rusland: Weer een probleem in kwalificatie. Hier in de race een probleem!
Spanje: Ham en Ros gaan er samen af (weer geen mindere auto denk ik)
Baku: Weer een probleem in kwalificatie. Maar in de race was er een probleem? En had Nico dat ook niet?
Spa: Motorwissel:Toch nog P3 gereden (knap!)
Italie: Slechte start of mechanische fout, we gaan het nooit zeker weten.
Singapore: Nico was gewoon beter.
Maleisie: Inderdaad motorprobleem Lewis
Japan: Slechte start
M.i. is het inderdaad een ander seizoen dat je gekeken hebt. Rosberg was zeker niet de mindere van Hamilton dit seizoen. Hamilton heeft zeker mechanische problemen gehad maar uiteindelijk maar 1 keer uitgevallen. En als ik het zo terug lees is Hamilton zeker niet het niveau van Verstappen, want ook met een Mercedes lukt het hem niet om steeds van achter naar plek 2 te rijden....
Nouja, de heisa is dus dat het team indirect HAM de kans om het wk te winnen door 'tactiek' te gebruiken om zeep helpt door een 1-2 podium te 'eisen'. Een 1-2 voor Mercedes = weg kans voor HAM en dat is dus niet 'we laten ze het lekker zelf uitzoeken'. Bovendien deed hij het ook nog eens netjes en gecontroleerd, dus reden tot paniek was er niet echt.Dennism schreef op maandag 28 november 2016 @ 15:26:
[...]
Dat hebben ze toch ook gedaan? Ik kan me niet echt herinneren dat ik Mercedes met enige regelmaat teamorders heb zien uitvaardigen dit seizoen waarin ze de coureurs verboden te racen (uit mijn een 1x een order met de vraag aan Rosberg om Hamilton er langs te laten zodat deze kon winnen, was dat niet Monaco?). Zo hoorde ik gister ook geen team orders om niet te racen tegen elkaar (enkel een order om het tempo wat op te voeren omdat ze bang waren dat Vettel mogelijk mee ging doen voor de zege), dit kun je natuurlijk ook zien als een teamorder om juist te gaan racen, ipv de pace te controlen
Maar nogmaals, zowel vanuit Hamilton, als vanuit het team waren eigenlijk alle comments volledig te begrijpen, ik snap ook eigenlijk de hele heisa niet zo. Net zo als dat het volledig logisch was van Rosberg om eigenlijk maar weinig te doen behalve achter Hamilton aan de rijden op een klein gaatje.
Maargoed, alleen als ze dat allemaal van te voren hebben besproken en afgesproken kan ik HAM daar wat verwijten.
Volgens toto is het een regel binnen Mercedes: leidend kampioen wordt de kampioen. Oftewel dat was Nico.Hippocampus schreef op maandag 28 november 2016 @ 15:57:
[...]
Nouja, de heisa is dus dat het team indirect HAM de kans om het wk te winnen door 'tactiek' te gebruiken om zeep helpt door een 1-2 podium te 'eisen'. Een 1-2 voor Mercedes = weg kans voor HAM en dat is dus niet 'we laten ze het lekker zelf uitzoeken'. Bovendien deed hij het ook nog eens netjes en gecontroleerd, dus reden tot paniek was er niet echt.
Maargoed, alleen als ze dat allemaal van te voren hebben besproken en afgesproken kan ik HAM daar wat verwijten.
Maar goed Toto begrijpt ham natuurlijk ook.
Als je de keuze hebt om wereldkampioen te worden dan ben je geen echte racer als je die keuze / kans niet pakt.
Ham had net zo goed niet hoeven te rijden als je met die gedachten de baan op gaat. 2e plek had hij, 1e plek (kampioen) kon die nog pakken.
Als HAM niks zou doen om toch de kampioen titel te pakken, ojoj dan had iedereen hem dom gevonden, een neppe racer die alleen aan t geld denkt.
Nee ham zorgde mede voor een spannende race, petje af! Je doet aan deze sport om te winnen, anders hoor je er niet thuis en wordt je een voetballer.
Waar/wanneer is dat gezegd? (ik heb hier even wat context nodig)LopendeVogel schreef op maandag 28 november 2016 @ 16:03:
[...]
Volgens toto is het een regel binnen Mercedes: leidend kampioen wordt de kampioen. Oftewel dat was Nico.
Als ik er zo op terug denk had HAM eigenlijk geen opties anders dan vertragen. Of hij had zich niet op pole moeten kwalificeren om dan ergens in de race ROS een dubieus duwtje te geven.Als je de keuze hebt om wereldkampioen te worden dan ben je geen echte racer als je die keuze / kans niet pakt.
Ham had net zo goed niet hoeven te rijden als je met die gedachten de baan op gaat. 2e plek had hij, 1e plek (kampioen) kon die nog pakken.
Als HAM niks zou doen om toch de kampioen titel te pakken, ojoj dan had iedereen hem dom gevonden, een neppe racer die alleen aan t geld denkt.
Ga jij dat gesprek maar eens aan met coureurs zoals 'Rubinho'Nee ham zorgde mede voor een spannende race, petje af! Je doet aan deze sport om te winnen, anders hoor je er niet thuis en wordt je een voetballer.
Daar heeft ROS eigenlijk het wk gewonnen, door net iets sneller aan een knopje te draaienbvbal79 schreef op maandag 28 november 2016 @ 15:52:
[.lijst.]
Baku: [knip]. Maar in de race was er een probleem? En had Nico dat ook niet?
[.lijst.]
Ik vond het eigenlijk een beetje nog laf van HAM. Als je het doe het dan goed, zorg dat hij achterop je rijd ofzo, of dat Rosberg zo een move moet maken dat VETl en VES er voorbij zouden gaan. Hier in NL is de achterop rijdende altijd schuldigHippocampus schreef op maandag 28 november 2016 @ 16:31:
Als ik er zo op terug denk had HAM eigenlijk geen opties anders dan vertragen. Of hij had zich niet op pole moeten kwalificeren om dan ergens in de race ROS een dubieus duwtje te geven.
Nee, de regel was dat team belang voor eigenbelang gaat en teambelang is 1-2tje.LopendeVogel schreef op maandag 28 november 2016 @ 16:03:
[...]
Volgens toto is het een regel binnen Mercedes: leidend kampioen wordt de kampioen. Oftewel dat was Nico.
Maar goed Toto begrijpt ham natuurlijk ook.
Als je de keuze hebt om wereldkampioen te worden dan ben je geen echte racer als je die keuze / kans niet pakt.
Nee ham zorgde mede voor een spannende race, petje af! Je doet aan deze sport om te winnen, anders hoor je er niet thuis en wordt je een voetballer.
Door serieuser met zijn vak om te gaan dus.Hippocampus schreef op maandag 28 november 2016 @ 16:31:
[...]
Daar heeft ROS eigenlijk het wk gewonnen, door net iets sneller aan een knopje te draaien
[ Voor 98% gewijzigd door LopendeVogel op 28-11-2016 17:33 ]
Sfeer was op onze tribune top. Veel pro Hamilton fans maar bij iedere mooie actie werd uitbundig geklapt. Ook de actie van Massa voor onze neus werd flink aangemoedigd!nachtnet schreef op maandag 28 november 2016 @ 15:33:
[...]
Ah hier wordt ik blij van.. Zou verplicht moeten worden om in het race topic een post-race verslag af te leveren..
TOP!! Prima Foto's ook..
Vraag: Hoe was de sfeer? Van de tv-beelden die ik zag kon ik er niet zo veel van maken.

Ik denk dat het ook vooral door het geklaag van Lewis komt in combinatie met de Britse pers die hem graag in bescherming neemt (net zoals ze in de studio bij Ziggo hier wel eens excuses zoeken voor een foutje van Max). Ik geloofde ook echt dat HAM zo vaak was uitgevallen als hij suggereerde, maar als je de droge feiten zo terugleest valt het allemaal reuze meebvbal79 schreef op maandag 28 november 2016 @ 15:52:
[...]
overwinningen: Ham - Ros 10-9 (inderdaad duidelijk beter)
Retired: Ham- Ros 2-1 (inderdaad de auto van rosberg presteerde veel beter)
Australie: Rosberg wint de eerste bocht van Hamilton (tja wie is nu de betere coureur?)
Bahrein: Ham eraf getikt door Bottas (of was het de auto die minder was?)
China: Ham kan niet kwalificeren, Maar in de race verder geen grote problemen...toch maar P7
Rusland: Weer een probleem in kwalificatie. Hier in de race een probleem!
Spanje: Ham en Ros gaan er samen af (weer geen mindere auto denk ik)
Baku: Weer een probleem in kwalificatie. Maar in de race was er een probleem? En had Nico dat ook niet?
Spa: Motorwissel:Toch nog P3 gereden (knap!)
Italie: Slechte start of mechanische fout, we gaan het nooit zeker weten.
Singapore: Nico was gewoon beter.
Maleisie: Inderdaad motorprobleem Lewis
Japan: Slechte start
M.i. is het inderdaad een ander seizoen dat je gekeken hebt. Rosberg was zeker niet de mindere van Hamilton dit seizoen. Hamilton heeft zeker mechanische problemen gehad maar uiteindelijk maar 1 keer uitgevallen. En als ik het zo terug lees is Hamilton zeker niet het niveau van Verstappen, want ook met een Mercedes lukt het hem niet om steeds van achter naar plek 2 te rijden....
Je denkt toch niet dat de grote Lewis Hamilton, boezemvriend van Justin Bieber en pop idool van GB met die F1 proleten uitgaat? Nee die heeft Rita Ora doorgesausd in een kamer van 100k per nacht.detonated schreef op maandag 28 november 2016 @ 17:45:
Dit vind ik dan wel mooi, maar waar is HAM?![]()
[afbeelding]
Haha samen met de restRobehr schreef op maandag 28 november 2016 @ 18:02:
[...]
Je denkt toch niet dat de grote Lewis Hamilton, boezemvriend van Justin Bieber en pop idool van GB met die F1 proleten uitgaat? Nee die heeft Rita Ora doorgesausd in een kamer van 100k per nacht.
Er waren wel meer coureurs hoor.LopendeVogel schreef op maandag 28 november 2016 @ 18:09:
[...]
Haha samen met de restzoveel staan er niet op de foto

Max Verstappen with the biggest entourage of the night

Jenson Button with girlfriend Brittany Ward after finishing what he believes will be his last F1 race

http://www.skysports.com/...=t.co&utm_medium=referral
[ Voor 5% gewijzigd door Rivanov op 28-11-2016 18:37 ]
Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

DJ JB

Arg Jos heeft ook even een vrouw nodig voor op de foto haha
Leuke foto's! Mooi om dit zo bij elkaar te zien!
Nou je t zegt, toen ik snel keek dacht ik; ah haren geverfd, nu twijfel ik ook of dat Roos is..Rivanov schreef op maandag 28 november 2016 @ 18:48:
Vraag me alleen af of dat grietje bij Max hoort of bij die andere kerel naast haar.
Mja goed, max weet plekken af te pakken op de baan, wie weet wat hij buiten de baan afpakt van de coureurs
Wat "snap" je dan nietATS schreef op maandag 28 november 2016 @ 15:01:
[...]
Ik begrijp er weinig van eigenlijk. Hoe is het halen van een 1-2 dan belangrijker dan het halen van een individuele titel? Mercedes zou hun coureurs toch gewoon laten rijden? Een 1-2 is belangrijk voor een constreurskampioenschap: maximale punten voor het team, maar daar waren ze niet meer voor nodig... Qua publiciteit hebben ze meer aan een spannende strijd met wat controverse dan aan een saaie 1-2- waarbij de nummers 1 en 2 met een straatlengte winnen van de rest. En (voor zover bekend) gaat de inkomstenverdeling van de teams aan de hand van de ranking, niet de punten. De #1 ranking stond al vast. Dus nee, ik zie het niet. Maar dat zal wel aan mij liggen. Ik snap het wel dat Lewis in deze een middelvinger opsteekt naar het team en gewoon probeert, met legale middelen, Nico in een fout te laten drukken en zo het kampioenschap naar zich toe te trekken. Kudo's als het hem dat gelukt was, nu de hartelijke felicitaties aan terechte winnaar Nico.
Volgensmij snapt iedereen HAM wel. Echter in het Mercedesteam is niet geheel verrassend hyarchie en er zijn interne regels. Als je die gaat breken / ondermijnen dan gaat dat uiteindelijk tegen je werken.
Wie weet, misschien snapt het Lauda het wel: YouTube: 2016 Abu Dhabi - Post-Race: "We'll have to wait for the du...
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Roos ziet er heel anders uit.LopendeVogel schreef op maandag 28 november 2016 @ 18:51:
[...]
Nou je t zegt, toen ik snel keek dacht ik; ah haren geverfd, nu twijfel ik ook of dat Roos is..
Mja goed, max weet plekken af te pakken op de baan, wie weet wat hij buiten de baan afpakt van de coureurs

Ik neem even aan dat dit de after party in Abu Dhabi is. Hoezo mag er hier dan op de rode loper wel weer alcohol reclame gemaakt worden?Rivanov schreef op maandag 28 november 2016 @ 18:36:
[...]
Er waren wel meer coureurs hoor.
[afbeelding]
Max Verstappen with the biggest entourage of the night
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Jenson Button with girlfriend Brittany Ward after finishing what he believes will be his last F1 race
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
http://www.skysports.com/...=t.co&utm_medium=referral
rMBP M3 16" rMBP M1 13" iPhone 14 Pro Watch S7 AirPods Pro
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Omdat dit binnen is en er wel degelijk uitzonderingen worden gemaakt. In hotels mag je ook gewoon drinkenGekkenhuis schreef op maandag 28 november 2016 @ 19:26:
[...]
Ik neem even aan dat dit de after party in Abu Dhabi is. Hoezo mag er hier dan op de rode loper wel weer alcohol reclame gemaakt worden?
Tevens zag ik in de pit straat ook gewoon mercedes monteurs met een heineken flesje lopen.
Jep. Dit is in de Amber Lounge.Gekkenhuis schreef op maandag 28 november 2016 @ 19:26:
[...]
Ik neem even aan dat dit de after party in Abu Dhabi is. Hoezo mag er hier dan op de rode loper wel weer alcohol reclame gemaakt worden?
Ik zeg ook niet dat je niet mag drinken, ik vond het alleen vreemd dat er geen reclame gemaakt mocht worden "in het openbaar". En dat dit wel degelijk gebeurde na de race.Humma Kavula schreef op maandag 28 november 2016 @ 19:37:
[...]
Omdat dit binnen is en er wel degelijk uitzonderingen worden gemaakt. In hotels mag je ook gewoon drinken
Tevens zag ik in de pit straat ook gewoon mercedes monteurs met een heineken flesje lopen.
rMBP M3 16" rMBP M1 13" iPhone 14 Pro Watch S7 AirPods Pro
Het is nou niet bepaalt een revolutionaire tactieknachtnet schreef op maandag 28 november 2016 @ 22:51:
terug naar de race.. Ik zit me net te bedenken dat het ophouden trucje van HAM zonder twijfel een mental-note bij Verstappen is geworden en dat hij die techniek, indien nodig, zal gebruiken om bv een RIC een kans te geven van P3 naar P2 (of P4 naar P3) te laten komen. (indien van belang voor het constructeurs kampioenschap... )
Nadat Verstappen de bocht afsneed om Vettel voor te blijven, gevolgd door een Honestly!! He's just pushing me back into Ricciardo!
[ Voor 11% gewijzigd door fsfikke op 28-11-2016 23:02 ]
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Daar reed hij toch niet aan de leiding..? Maar verder heb je wel gelijkfsfikke schreef op maandag 28 november 2016 @ 22:55:
[...]
Het is nou niet bepaalt een revolutionaire tactiekZijn we Mexico al weer vergeten bijvoorbeeld
Ik geloof dat hij er stiekem best blij mee is dat hij het WK gewonnen heeftRivanov schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 08:42:
Holy shit. Hahaha.
[afbeelding]
Klik link voor filmpje: https://www.instagram.com/p/BNWIFqthKNv/
En een beetje geluk dat je auto heel blijft.Z___Z schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 09:48:
Het mooie van Rosberg als kampioen, is dat hij laat zien dat je ook kampioen kan worden door er kei hard voor te werken. En niet per se het meeste talent hoeft te hebben zoals Hamilton.
Iets waar coureurs zelf ook invloed op hebben, zoals door engine modes.RocketKoen schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 10:06:
En een beetje geluk dat je auto heel blijft.
Hamilton die dit jaar een aantal tests en trackwalks heeft laten schieten omdat-ie het allemaal niet zo belangrijk vond, een paar starts verkloot heeft.. Kijk, het maakt mij eerlijk gezegd niet zoveel uit of er 1 team/coureur vaak wint, zolang degene die het WK wint dat maar doet terwijl-ie er ALLES voor gegeven heeft. Had Hamilton dit jaar de titel gepakt, was dat toch ook een beetje dubbel geweest, ik denk wel dat naast materiaal pech het ook Hamilton z'n eigen schuld is, hij liep dit jaar toch redelijk de kantjes er vanaf en was veel bezig met z'n (laat ik het noemen) celeb zijn ipv coureur zijn.
In hoeverre Hamilton vervolgens een punt heeft door 'zijn' crew de schuld te geven is de vraag. Het kan natuurlijk zo zijn dat er een aantal van die monteurs behoren aan de categorie "gewogen en te licht bevonden". Ik denk dat het voor een Merc zeker wel de moeite kan zijn om daar eens goed naar te kijken. Maar ik ken die mensen niet, ik werk niet bij Merc, dus of Hamilton z'n bewering op waarheid gebaseerd kan zijn kan ik natuurlijk niet over oordelen.
[ Voor 3% gewijzigd door Destruction op 29-11-2016 10:20 ]
Ford Transit 2.2TDCi '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
Te agressieve engine modes worden direct gezien en gecorrigeerd door het team. Als hij te vaak te agressieve settings gebruikt zou hebben zouden we regelmatig boordradio's gehoord hebben waar het team vraagt om een andere modus.Anoniem: 172410 schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 10:11:
[...]
Iets waar coureurs zelf ook invloed op hebben, zoals door engine modes.
Nee Hamilton heeft dit jaar gewoon een beetje pech gehad met zijn motor, In Maleisie had het ook net zo goed met Rosberg kunnen gebeuren. Maar goed ik kom nog uit de tijd dat je niet raar stond te kijken als het halve veld uit viel met motor problemen. Dus die paar problemen van dit jaar vallen alles mee.
[ Voor 13% gewijzigd door SnowDude op 29-11-2016 10:20 ]
Hamilton heeft al vaker laten merken geen boodschap te hebben aan instructies van zijn team en bovendien heeft een radioboodschap geen zin als de boel al stuk is.SnowDude schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 10:19:
Te agressieve engine modes worden direct gezien en gecorrigeerd door het team. Als hij te vaak te agressieve settings gebruikt zou hebben zouden we regelmatig boordradio's gehoord hebben waar het team vraagt om een andere modus.
Ze kunnen op de telemetrie alles zien, te agressieve engine modes zie je niet achteraf, dat zie je echtwel een aantal ronden van te voren aan komen. Het is niet zo dat die motor kapot gaat van 10 seconden in de meest extreme stand. Het team houd constant bij hoe zwaar de motor wordt belast en hoeveel marge de motor nog heeft. En als Hamilton tijdens het seizoen zo'n boord radio genegeerd had dan was dat echt wel uitgezonden door de FOM.Anoniem: 172410 schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 10:21:
[...]
Hamilton heeft al vaker laten merken geen boodschap te hebben aan instructies van zijn team en bovendien heeft een radioboodschap geen zin als de boel al stuk is.
Wat je wel ziet is dat Mercedes de hete adem van RB in de nek voelde en dat ze daardoor gedwongen werden om met kleinere marges te rijden.
En geef nou maar gewoon toe dat je Hamilton niet mag da is niet erg hoor, je kan niet van elke coureur houden.
[Video: https://gfycat.com/CreepyThunderousFrog]
[ Voor 26% gewijzigd door Rivanov op 29-11-2016 10:37 ]
Net zoals een coureur invloed heeft op hoe lang de banden meegaan, heeft hij invloed op de betrouwbaarheid van zijn apparatuur. Pech kan je altijd hebben, maar doen alsof het altijd iets is dat een coureur overkomt en waar hij zelf geen enkele invloed op heeft klopt niet. Zeker als één coureur steeds de klos is en de ander niet moet je je afvragen of het pure pech is.SnowDude schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 10:32:
Ze kunnen op de telemetrie alles zien, te agressieve engine modes zie je niet achteraf, dat zie je echtwel een aantal ronden van te voren aan komen. Het is niet zo dat die motor kapot gaat van 10 seconden in de meest extreme stand. Het team houd constant bij hoe zwaar de motor wordt belast en hoeveel marge de motor nog heeft. En als Hamilton tijdens het seizoen zo'n boord radio genegeerd had dan was dat echt wel uitgezonden door de FOM.
Wat je wel ziet is dat Mercedes de hete adem van RB in de nek voelde en dat ze daardoor gedwongen werden om met kleinere marges te rijden.
Hamilton is op de baan één van de beste coureurs van de afgelopen 10 jaar en buiten de baan regelmatig een enorme drol, al weet hij zich in recenter jaren wel steeds beter te gedragen. Dat zal niemand die de sport volgt ontkennen.En geef nou maar gewoon toe dat je Hamilton niet mag da is niet erg hoor, je kan niet van elke coureur houden.
Hamilton is maar 1 keer echt uitgevallen met motorpech, dat was een lager die gewoon kapot ging.Anoniem: 172410 schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 10:53:
[...]
Net zoals een coureur invloed heeft op hoe lang de banden meegaan, heeft hij invloed op de betrouwbaarheid van zijn apparatuur. Pech kan je altijd hebben, maar doen alsof het altijd iets is dat een coureur overkomt en waar hij zelf geen enkele invloed op heeft klopt niet. Zeker als één coureur steeds de klos is en de ander niet moet je je afvragen of het pure pech is.
[...]
Waardoor gaan lagers kapot? Door hun gebruik, juistSnowDude schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 11:01:
Hamilton is maar 1 keer echt uitgevallen met motorpech, dat was een lager die gewoon kapot ging.
Dat ziet er inderdaad echt super tof uit. Het einde was ook wel het leukste van de race (voor mij althans), maar goed we gaan het zien wat erin 2017 gaat gebeuren.Rivanov schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 10:36:
Dit is zo'n vet shot. Hopen dat dit een voorbode is op 2017 qua closeness.
[video]
Nee deze ging kapot door gebrek aan olie.Anoniem: 172410 schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 11:02:
[...]
Waardoor gaan lagers kapot? Door hun gebruik, juist
Zoals gezegd heeft het rijgedrag (inclusief de vele instellingen die ze kunnen maken) van een coureur invloed op de duurzaamheid van een auto. Lagers die kapot gaan kunnen een symptoom zijn van teveel op het scherpst van de snede rijden.SnowDude schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 11:03:
Nee deze ging kapot door gebrek aan olie.
Nee, in dit geval was het een nieuwe motor die kapot ging.Anoniem: 172410 schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 11:11:
[...]
Zoals gezegd heeft het rijgedrag (inclusief de vele instellingen die ze kunnen maken) van een coureur invloed op de duurzaamheid van een auto. Lagers die kapot gaan kunnen een symptoom zijn van teveel op het scherpst van de snede rijden.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Geef 'm eens ongelijkRobehr schreef op maandag 28 november 2016 @ 18:02:
[...]
Je denkt toch niet dat de grote Lewis Hamilton, boezemvriend van Justin Bieber en pop idool van GB met die F1 proleten uitgaat? Nee die heeft Rita Ora doorgesausd in een kamer van 100k per nacht.
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Ook heeft het team al toegegeven dat ze te weinig marge hadden op de olie.Anoniem: 172410 schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 11:11:
[...]
Zoals gezegd heeft het rijgedrag (inclusief de vele instellingen die ze kunnen maken) van een coureur invloed op de duurzaamheid van een auto. Lagers die kapot gaan kunnen een symptoom zijn van teveel op het scherpst van de snede rijden.
Wie is Rita Ora, waarom was die steeds in beeld en moet ik me nu echt een oude lul voelen omdat ik dat niet weet?
Slijtage lijkt dus al uitgesloten. Dat maakt de kans dat de coureur er een hand in had toch alleen maar groter?YakuzA schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 11:13:
Nee, in dit geval was het een nieuwe motor die kapot ging.
Ik neem aan dat Rosberg dezelfde marge had.SnowDude schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 11:15:
Ook heeft het team al toegegeven dat ze te weinig marge hadden op de olie.
[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 172410 op 29-11-2016 11:19 ]
Dit topic is gesloten.
Dit topic sluit de woensdag na de race. Een nieuw racetopic wordt de donderdag voor de race geopend.
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Algemeen F1 nieuws en discussie niet gerelateerd aan deze GP kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2016 - Deel 3 besproken worden.
GP2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.
IRC Chat: http://irc.tweakers.net/f1